Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste
Acties:

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
_JGC_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Deze:
https://www.hbm-machines....n-300-mm-veerspanner-2581
Voor eenmalig gebruik prima, als je met regelmaat veren moet spannen zoek je beter naar iets anders, de schroefdraad heeft nogal wat te lijden nml...

Remschijven en blokken kan ik zelf, is eigenlijk niks moeilijks aan. Deze heeft trommels achter, die zal ik binnenkort ook eens open moeten halen, maar trommels is niet echt mijn hobby zegmaar...

Ik kijk de auto globaal wel even na voor de APK en repareer daarbij dingen die me niet aan staan, beurtjes doe ik ook zelf. Verder laat ik me gewoon verrassen, ik ben nml geen monteur maar een IT'er.
Haha, ik zag laatst die dingen bij ons in de garage liggen. Geen idee waarvoor wij ze hebben, maar ik meende al dat je het daarmee zou kunnen doen. Die zien er wel akelig uit :+ Maar ja, van de prijs kun je niet veel zeggen.

Dat begrijp ik wel. Die trommels zullen wel een hoop gepiel zijn om in orde te krijgen. Allemaal die losse onderdelen.

Op zich is de uitdaging wel leuk, kabels controleren en doormeten, radiateur eruit halen etc.
Alleen de airco jaagt me wel weg. Daar hoef ik niet aan te komen.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kreeg zojuist bericht dat mijn e-208 mogelijk al in de week van 21 maart afgeleverd gaat worden. Dat is dan een levertijd van 18 weken i.p.v. 23...
Helemaal in mijn nopjes :D

Signature van nature

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 21:05
Goed nieuws !

Ik heb de mijne 2 weken geleden besteld.

Levering staat vooralsnog op eind april

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sircuri schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:59:
Kreeg zojuist bericht dat mijn e-208 mogelijk al in de week van 21 maart afgeleverd gaat worden. Dat is dan een levertijd van 18 weken i.p.v. 23...
Checkt snel het dashboard van JL.
Helaas, bij mij staat er nog 15 weken.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

hjs schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Checkt snel het dashboard van JL.
Helaas, bij mij staat er nog 15 weken.
Bij mij staat ook nog steeds 10 weken... dus dat hebben ze nog niet gewijzigd. Wel was alles onder voorbehoud. Het is een gekkehuis kennelijk met leveringen en hun gebruikte transporteurs...

Signature van nature

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-10-2022
Net eens wezen kijken naar een Peugeot 207 CC. Ik wilde eens weten hoe zo'n auto in het echie eruit ziet. Wat mij opviel was dat de koppeling erg veel tegengas gaf bij het intrappen (auto stond niet aan). Wat een zware koppeling zeg!

Ik vroeg of dit lichter zou worden zodra de auto aanstaat, maar de verkoper gaf aan dat dat niet het geval is en een producteigenschap betreft. Is dit werkelijk zo bij een Peugeot 207 CC?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koppeling van de 207 is idd redelijk stevig te noemen. Hangt er ook vanaf wat je gewend bent natuurlijk. Kan zelf nog zijn dat die van je huidige auto zo licht is omdat ie stieken gaar is :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:56

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@The Eagle Als een koppeling/drukgroep ver versleten is, wordt-ie juist ook zwaarder, dus jouw grap gaat niet op ;)

Dat laat echter onverlet dat de ene auto de andere niet is en dat sommige auto's van zichzelf inderdaad al een zwaarder te bedienen koppeling hebben :)

[Voor 43% gewijzigd door Wok op 17-02-2022 18:58]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Koppeling van een 207 werkt hydraulisch, zou niet heel zwaar moeten gaan. Producteigenschap twijfel ik aan, dat is nml een typisch antwoord om de klacht te ontwijken.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-10-2022
@The Eagle , @_JGC_ , @Wok Nou ik vond het echt overdreven... leek wel alsof ik aan 'leg press' deed in de sportschool met wat kilo's er aan. Is het niet zo dat zodra de motor aanstaat dat de koppeling lichter wordt?

Daarbij rij ik wel eens in de auto van mijn vader, betreft een 208, en heb ik reeds een aantal proefritten achter de rug en de 208 is zeg maar mijn definitie van 'normaal'. Maar met zo'n koppeling krijg ik misschien nog eens een blessure dacht ik haha. Nergens eerder meegemaakt.

Bedrijf staat overigens wel goed aangeschreven. Niet dat dat alles zegt, maar ze verkopen vrij goed spul tot aan hele dure auto's toe (bijv. een Urus). Maar dacht bij mezelf ik verifieer het hier eens. Wellicht ga ik anders eens langs een dealer. Staat als het goed is eentje bij mij in de buurt.

[Voor 7% gewijzigd door Janterworst op 17-02-2022 22:10]

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:20
Sircuri schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:59:
Wanneer had je hem besteld dan? ;) Hier staat de teller op 10 weken nog voor een e-208GT Pack
Welke had je trouwens zelf besteld?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TheRyzenDude schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Wanneer had je hem besteld dan? ;) Hier staat de teller op 10 weken nog voor een e-208GT Pack
Welke had je trouwens zelf besteld?
Ik heb het instap model besteld (e-208 Active) in de week van 18 november. Al die tijd heeft de teller op 23 weken gestaan. Wellicht dat ze aan het inlopen zijnj met de productie en levertijd steeds korter wordt.

Signature van nature

• Dream800
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 19:30
Sircuri schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Ik heb het instap model besteld (e-208 Active) in de week van 18 november. Al die tijd heeft de teller op 23 weken gestaan. Wellicht dat ze aan het inlopen zijnj met de productie en levertijd steeds korter wordt.
ter info:

een aantal auto's zijn vertraagt i.v.m. productie fout.

[Voor 49% gewijzigd door Dream800 op 11-03-2022 19:47]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 22:53
Ter info voor de wachtenden op een e-208. Mijn E Gt-pack die laatst november is besteld wordt morgen afgeleverd. Deze is inclusief de update met gewijzigde bediening van de versnelling!

• hjs
  • Niet online
henkna schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:16:
Ter info voor de wachtenden op een e-208. Mijn E Gt-pack die laatst november is besteld wordt morgen afgeleverd. Deze is inclusief de update met gewijzigde bediening van de versnelling!
zag het ook op fb langskomen.

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 23:15

Arm1n

Zeven over half twee

hjs schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:15:
[...]

zag het ook op fb langskomen.

[Afbeelding]
Bijna jammer van de e-primacy banden. Wil er graag all seasons onder zetten en die standaard banden van de e-208 (waren voorheen primacy 4) op m'n MX-5 zetten :P. Echter weet ik niet hoe lekker die e-primacy banden rijden. Kan er ook geen degelijke reviews van vinden.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Dream800
'Stellantis schort de autoproductie in de fabriek in Vigo op tot 28 februari'
Fabriek ligt 2 weken stil. Onder ander de productie van de Peugeot (e-)2008
De reden is opnieuw het tekort aan elektronische componenten waar de hele auto-industrie bij betrokken is.
Een van de grootste onderbrekingen in de geschiedenis van de Vigo-fabriek. :'(
Kan de productie van 30.000 minder voertuigen betekenen
Volgens een Spaanse krant.

[Voor 13% gewijzigd door Dream800 op 27-02-2022 23:03]

• Dream800
Het is officieel.
De Stellantis fabriek in Vigo stop al haar activiteiten vanaf 5 Maart.
Het bedrijf zegt in een verklaring dat het "te wijten is aan overmacht, als gevolg van het gebrek aan leveringen."
De werknemers zijn vanochtend al op de hoogte gebracht van alle wijzigingen die door de directie zijn afgehandeld vanwege het tekort aan elektronische componenten.
De voorspelling is om het werk te hervatten op 14 Maart.

Het kan wel eens lang gaan duren voor dat de Peugeot e-2008 geleverd gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 21:05
Ik hoop niet dat de fabriek in Trnava stil komt te liggen.

Hier wordt momenteel de Peugeot 208 gebouwd.

Ik hoopte toch wel op levering eind april… 🤞

• Omnicron1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-02 19:22
Ik heb zelf lang Peugeots gereden, de 406 airline, de 605 het vlagggenschip de 508Sw en nu de 508 Berline coupe HY4 en mij valt echt een ding op:

De zijn reden allemaal best lekker, ook op de grote reizen naar het buitenland. maar waarom zie ik bij een exact zelfde manier van rijden absoluut geen verschil tussen de 508Sw en de 508 Hy4.
Ze zuipen allebei evenveel. in beide auto's ligt ene geblazen turbodiesel ( volgens mij dezelfde motor als in de BMW), maar met ene hybride zou je toch verwachten dat je enigzins zuiniger bent. Nou absoluut niet !
Ja je torst in dat ding een tractie batterij mee van ik meen dik 300 Kilo en ik zou verwachten dat het dus scheelt.... Pfft niet dus. ja ik betaal sinds dat ik die Franse toddenbak rij wat meer belasting. EN ja hij trekt best vlot op, maar om nou te zeggen dat ie snel is...mwwww. Dit is ook gelijk de laatste peugeot, want de automaat die er in licht is echt om van te janken....
Op zoek naar een ander merk. Mercedes of zo....

Als ie me ooit laat staan, steek ik hem ter plekke in de fik ! :( :( :(

[Voor 3% gewijzigd door Omnicron1 op 04-03-2022 23:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:55
Ik heb een vraag voor de e-208 rijders/kenners hier. Wij wachten de de levering van de e-208 (laten we hopen dat we 'm eind april daadwerkelijk hebben) als kleine gezinsauto. Als voorpret ben ik al weken bezig met alle ins en outs te lezen, zo veel mogelijk te leren over laders, laadpassen, apps enzovoort.

Maar wat ik niet lijk te kunnen vinden is of het ingebouwde TomTom navigatiesysteem rekening houdt met verbruik en resterend vermogen van de batterij. En dus automatisch laadpunten incalculeert (op z'n Tesla's zeg maar). Kan iemand mij dat vertellen? Als die het niet doet dan overweeg ik een ODB adapter voor ABRP oid namelijk :)

• Dream800
JdeTuitG schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:34:
Ik hoop niet dat de fabriek in Trnava stil komt te liggen.

Hier wordt momenteel de Peugeot 208 gebouwd.

Ik hoopte toch wel op levering eind april… 🤞
Stellantis: meer sessies geannuleerd in de fabriek in Sochaux
Twee nieuwe assemblagewerksessies worden geannuleerd op dinsdag 8 maart en woensdag 9 maart in de Stellantis-fabriek in Sochaux, vanwege het tekort aan halfgeleiders.

Het bouwen van elektrische auto’s is duurder en er zijn minder medewerkers voor nodig.
Stellantis verhoogt daarom de prijs van auto’s en dirigeert personeel richting uitgang.

Carlos Tavares, de CEO heeft verklaard dat Stellantis niet zal stoppen met het verzenden van auto's en vrachtwagens naar Rusland.
Er is nu een beweging om Stellantis te boycotten.
Hij is degene die verantwoordelijk is voor een eventuele toekomstige daling van de verkoop van nieuwe auto's bij Stellantis.

Beurswaarde is ondertussen met 7,5 % gedaald.

Autofabrikant Stellantis heeft zijn werknemers in Frankrijk tegen zich in het harnas gejaagd.
Het moederbedrijf van merken als Peugeot, Opel, Citroën, Fiat en Chrysler zet personeel onder druk om naar een andere baan uit te kijken, meldt onder meer persbureau Bloomberg.

Bovendien heeft de stijging van de grondstofprijzen bijgedragen aan deze chaos in de automarkt. De grondstofprijzen waren al hoog geweest, wat werd geaccentueerd door de oorlog in Oekraïne. Om u een idee te geven, een ton aluminium werd in november verkocht voor US $ 2.500 en kost vandaag ongeveer US $ 3.500. Nikkel, dat $ 17.700 kostte, wordt nu verhandeld voor maximaal $ 26.000 per ton.

[Voor 4% gewijzigd door Dream800 op 08-03-2022 23:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Silvin schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:29:
...
Maar wat ik niet lijk te kunnen vinden is of het ingebouwde TomTom navigatiesysteem rekening houdt met verbruik en resterend vermogen van de batterij. En dus automatisch laadpunten incalculeert (op z'n Tesla's zeg maar). Kan iemand mij dat vertellen? Als die het niet doet dan overweeg ik een ODB adapter voor ABRP oid namelijk :)
Dit doet de navigatie helaas niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:55
MikelenniuM schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Dit doet de navigatie helaas niet.
Tnx. Toch jammer dit. Zo moeilijk zou het naar mijn mening niet hoeven zijn als apps als ABRP en Chargemap dit ook kunnen. Ach ja, gaan we verder prutsen :)

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Weet iemand of / en welke modellen van Peugeut in Rusland worden gemaakt? Hoorde net dat er een export verbod is ingesteld door Rusland op auto's. Dat zou ook Stallanis treffen. Ik krijg het niet gevonden.

Signature van nature

• Dream800
Sircuri schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:34:
Weet iemand of / en welke modellen van Peugeut in Rusland worden gemaakt? Hoorde net dat er een export verbod is ingesteld door Rusland op auto's. Dat zou ook Stallanis treffen. Ik krijg het niet gevonden.
Voornamelijk bestelauto's
https://www.autoweek.nl/a...t-leveringen-aan-rusland/

[Voor 11% gewijzigd door Dream800 op 11-03-2022 14:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dream800

Het lijkt er op dat er nog een 4WD komt van de 208 en of 2008 :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dream800
Peugeot e-2008 op 3-1-22 besteld deze wordt op 18-3-22 geleverd, valt mij nog mee ondanks alle problemen. :)
En met nieuwe automaat bediening.

• hjs
  • Niet online
Dream800 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:38:
Peugeot e-2008 op 3-1-22 besteld deze wordt op 18-3-22 geleverd, valt mij nog mee ondanks alle problemen. :)
Geeft hoop, maar volgens het dashboard bij mijn leasemaatschappij moet ik nog 12 weken geduld hebben :/

Heb ook iets gelezen over een terugroep actie bij de E208, een over ander batterijtje in de deur.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dream800 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:38:
En met nieuwe automaat bediening.[Afbeelding]
Dat is wel lekker snel zeg. Bofkont :+

Signature van nature

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 18:47
Recent trouwens de Peugeot 306 uit 1999 nog een paar keer naar de garage.

Recent was er richting Duitsland gereden en er is halverwege ook niet gemerkt dat de verwarming niets meer deed, bij terugkomst in Nederland bij het tanken viel ineens op dat de temperatuur van de motor maar bleef oplopen, de ventilator sloeg overigens ook niet aan maar dat hebben ze volgens mij bij eerdere reparaties gesloopt want die wil soms nog wel eens kort met een koude motor aanvliegen na starten.

Daarna na constateren even bijgevuld met blauwe koelvloeistof, het vat bleek leeg, de fles was 5 liter en ging er bijna helemaal in, zo goed als leeg dan volgens mij. Toen is hij direct naar de garage gereden. Die hebben in eerste instantie volgens mij wat met de thermostaat of zo lopen knoeien, dezelfde avond auto terug.

Bleek achteraf na een lange rit toch nog niet helemaal goed en is terug gegaan naar de garage, bleek later dat de radiateur lek is, dus daar hebben ze een gloednieuwe ingezet. Auto terug gekregen maar moest nog terugkomen omdat ze hem niet helemaal ontlucht kregen.

Kort daarna nog terug gebracht gehad, bleek dat de thermostaat ook te vroeg open ging bij 70°C en dus te koud bleef lopen, maar een thermostaat ingezet die bij 80°C pas opengaat (rond ~85°C is ook normale KVS temperatuur bij dezelfde TU 1.4 motor bij m'n 206)

Beetje geklooi maar het is weer gerepareerd en lijkt niet meer KVS te verliezen.
Wonderbaarlijk dat dat kreng van een TU ondanks leeglopen op KVS gewoon doodleuk door blijft lopen, haast niet te slopen.

Dat is overigens de eerste keer dat er iets groots onder de motorkap is vervangen, de radiateur was nog origineel maar was ook helemaal roest-bruin geworden van z'n 23 jarige leeftijd, het steekt zo vreemd af om glimmend metaal te zien nu ten aanzien van de rest. Geen idee of ze de ventilator nog hebben nagekeken, die auto blijkt 2 ventilatoren te hebben.

Er wordt inmiddels al wel wat rondgekeken voor een vervanger, maar of dat nu qua betrouwbaarheid zo slim idee is...
Die TU motoren lopen wel tot de auto tot de draad is versleten, je moet enkel wel het onderhoud willen uitvoeren en dat blijft vaak grotendeels achterwege.

Grootste puntjes die nog overblijven is volgens mij:
  • De speling in de linker veerpootlager
  • Het contactslot wegens soms wel geluid maar geen rondgooien van de motor
  • De lekke airco (maar niet zo'n punt)
De minder grote puntjes:
  • Versnellingspookknop gebroken, zit nu plakband omheen. :+
  • Gat in bestuurdersstoel bekleding.
  • Recent afgebroken kabel voor openmaken tankdop
Als dat opgelost zou worden zou je eigenlijk nog best lang door kunnen karren op een comfortabele manier, al is hij nu nog steeds comfortabel. Vermoed enkel dat er her en der ook wel rubbers zijn versleten inmiddels en daar wordt niet naar omgekeken.

Zagen bij een dealer een Peugeot 207 1.4 VTI 2011 (120K) staan maar ik dacht doe maar niet want VTI zijn oliezuipers, wij zijn niet gewend dat we olie moeten bijvullen iedere tienduizend kilometer. Ook een Ford Focus Stationwagen Futara 1.6 2006 (199K) al heb ik echter geen idee qua betrouwbaarheid van die blokken.

Maar volgens mij is de veerconstructie aan de achterkant van de Ford eentje met veerschotels die als opvangbak voor vuil en water functioneren, gaat op den tijd doorroesten en dan ben je qua kosten ook aan de beurt.

Maar ja, we zien wel. 8)

https://valid.x86.fr/k7v9mf & https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

• _JGC_
Een VTI van 2011 die dealer onderhouden is zou ik nog wel aandurven. Overigens is die 1 liter op 10.000km nog fatsoenlijk voor een VTI, als ze echt gaan oliezuipen sta je vaker olie bij te vullen dan benzine tanken.

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:58:
Een VTI van 2011 die dealer onderhouden is zou ik nog wel aandurven. Overigens is die 1 liter op 10.000km nog fatsoenlijk voor een VTI, als ze echt gaan oliezuipen sta je vaker olie bij te vullen dan benzine tanken.
Ben enkel bang dat als deze het nog niet zo erg doet, dat dit binnen korte termijn wel aan de orde is, oliezuipen is niet echt gezond ook voor andere onderdelen. Bedoelde meer dat de TU blokken, in ieder geval in ons bezit, het vrijwel niet doen, de 306 had het een tijdje een klein beetje maar dat is nu vrijwel niets meer.

Probleem is een beetje de vele korte koude ritjes die gemaakt worden, kan me niet voorstellen dat de motor dat lang leuk gaat vinden, een wagen waar we moeite in moeten steken met reinigen of andere ongein om deze niet 1 liter per 5000KM of meer te moeten laten verbruiken laten we liever staan, ongeacht gebruikersprofiel.

Mijn fout trouwens, is er eentje uit 2008 met 195K op de teller, keek verkeerd ze hadden er twee staan, wel dealer onderhouden, met cruise control & panorama dak (wat hopelijk niet voor lekkages of andere ongein zorgt).

https://valid.x86.fr/k7v9mf & https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

• dreamscape
  • Nu online
Best grappig dat dit topic steeds tevoorschijn komt in mijn persoonlijke topics, ook al rijd ik sinds 2014 niet meer in een Peugeot.

Maar daar komt verandering in. Vandaag eens uitgebreid de tijd genomen om met een E-208 te rijden en ik ben om. Nog even twijfelen over welke versie en opties (ah, fuck it, het wordt gewoon een GT) en komende week eens een handtekening zetten.

En dan een eeuwigheid wachten, want levertijden zijn echt een drama momenteel...

Punctuality is the politeness of kings

• _JGC_
@CriticalHit_NL Een 2008 zou ik niet doen, tenzij uit de historie blijkt dat er al veel dingen vervangen zijn waaronder de thermostaat en misschien het kleppendeksel.

Als ie dealeronderhouden is geweest heeft ie waarschijnlijk altijd 5W30 of 0W30 gehad. Zodra je begint met 5W40 wat veel universele garages doen worden het zuipblokken. Als ze eenmaal zuipen is 5W40 je enige middenweg om het verbruik dragelijk te houden.

Wat de TU betreft, die zuipen geen olie, die lekken alleen. Ik vind het een wonder dat de koppakking van je 306 dat overleefde.

VTIs hoef je niet te laten reinigen, dat betreft de THP.

• TheRyzenDude
hjs schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Geeft hoop, maar volgens het dashboard bij mijn leasemaatschappij moet ik nog 12 weken geduld hebben :/

Heb ook iets gelezen over een terugroep actie bij de E208, een over ander batterijtje in de deur.
Hier volgens dashboard nog 7 weken.
Terugroep was wat ik weet alleen voor auto's die in een bepaalde batch zaten (al geproduceerd)

Die wat nu van de band rollen hebben nieuwe onderdeel al , volgens mij ligt alles wel op schema en moet die 12 weken wel te halen zijn (mits geen rare andere dingen)

Zelf besteld op 9 januari een E-208 GT Pack Blue vertigo nog 7 weken...ben benieuwd.
Wat had je zelf besteld?

• hjs
  • Niet online
De standaard Active.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik ben aan het kijken voor een e-208.

Kan iemand mij vertellen of de stekker er snel uit gaat? Ik zit bij de brandweer en moet bij alarm er snel vandoor kunnen...

En een tweede vraag die ik heb en zo snel niet kan vinden: hebben alle modellen de mogelijkheid tot Apple CarPlay, of is daar de navigatie optie voor nodig?

👨‍🚒 spuitgast in opleiding | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95

• hjs
  • Niet online
leejoow schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:30:
En een tweede vraag die ik heb en zo snel niet kan vinden: hebben alle modellen de mogelijkheid tot Apple CarPlay, of is daar de navigatie optie voor nodig?
Ik weet niet zeker of alle versies het hebben, maar het is iig altijd via een kabel.
(er zijn wel kastjes op de markt om het draadloos te maken)

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
En Nederland is weer een 205-miljonair rijker:

Betreft een origineel NL geleverde XRD uit 1986; sinds 2011 in het bezit van de huidige eigenaar die er doodleuk 50K+ km per jaar mee rijdt en de auto verkeert in klokgave conditie :o

• dreamscape
  • Nu online
Wok schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]

Betreft een origineel NL geleverde XRD uit 1986; sinds 2011 in het bezit van de huidige eigenaar die er doodleuk 50K+ km per jaar mee rijdt en de auto verkeert in klokgave conditie :o
En die huidige eigenaar heeft inmiddels contact gezocht met AutoWeek voor een Klokje Rond? ;)

+1 voor het resetten van de dagteller bij 999.000, trouwens.

[Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2022 19:30]

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
dreamscape schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:29:
[...]

En die huidige eigenaar heeft inmiddels contact gezocht met AutoWeek voor een Klokje Rond? ;)

+1 voor het resetten van de dagteller bij 999.000, trouwens.
Geen idee, maar vanuit de 205&309 Club (waar de eigenaar ook lid van is) zijn we hem natuurlijk wel aan het 'pushen' om dat te doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Gisteren een proefrit gemaakt in de e-208. Helemaal verkocht, vrijwel zeker gaan we er een bestellen (even nog afhankelijk van het inruilvoorstel). Wel een indicatie levermoment van november :(

Het wordt een rode GT met stoelverwarming en Pack Drive Assist Plus :)

Kan al bijna niet wachten :*)

👨‍🚒 spuitgast in opleiding | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95

• Dream800
leejoow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:11:
Gisteren een proefrit gemaakt in de e-208. Helemaal verkocht, vrijwel zeker gaan we er een bestellen (even nog afhankelijk van het inruilvoorstel). Wel een indicatie levermoment van november :(

En per 1 April is deze € 800,- duurder. :X

• dreamscape
  • Nu online
leejoow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:11:

Ik was hier ook al aan het samenstellen. Als je toch al die Drive Assist Plus selecteert, is een GT Pack maar een klein stapje meer. En heeft die niet ook al standaard stoelverwarming?

Ik ga toch voor de Jaune Faro. Niet omdat die kleur goedkoper is, maar ik vind 'm ook gewoon leuk. En ook een GT, maar verder houd ik qua opties denk ik even de hand op de knip.

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

dreamscape schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Ik was hier ook al aan het samenstellen. Als je toch al die Drive Assist Plus selecteert, is een GT Pack maar
een klein stapje meer. En heeft die niet ook al standaard stoelverwarming?
Helaas, stoelverwarming is nog steeds een optie. Wel is de Drive Assist Plus pack 200 euro goedkoper omdat er al standaard dode hoek herkenning op de GT zit. Voor de rest is GT alleen maar optisch (koplampen, lijstjes, dat soort dingen), maar als ik dan een keer een nieuwe auto koop dan wil ik ook wel een vette >:)

En aangezien hij toch pas over zes maanden komt kan ik nog even verder sparen :+
Ik ga toch voor de Jaune Faro. Niet omdat die kleur goedkoper is, maar ik vind 'm ook gewoon leuk. En ook een GT, maar verder houd ik qua opties denk ik even de hand op de knip.
Die gele is ook heel vet ja! Maar als brandweer moet ik natuurlijk wel een rode kiezen _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door leejoow op 15-03-2022 17:02]

• dreamscape
  • Nu online
leejoow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Helaas, stoelverwarming is nog steeds een optie. Wel is de Drive Assist Plus pack 200 euro goedkoper omdat er al standaard dode hoek herkenning op de GT zit. Voor de rest is GT alleen maar optisch (koplampen, lijstjes, dat soort dingen), maar als ik dan een keer een nieuwe auto koop dan wil ik ook wel een vette >:)

En aangezien hij toch pas over zes maanden komt kan ik nog even verder sparen :+

[...]

Die gele is ook heel vet ja! Maar als brandweer moet ik natuurlijk wel een rode kiezen _/-\o_
Ik zat naar private lease-tarieven te kijken en dan is die Drive Assist Plus maar iets goedkoper dan meteen de upgrade naar GT Pack. Basically heb je dan voor een paar euro per maand extra alle andere opties van GT Pack. Maar goed, zo blijf je wel bezig met steeds een optie aanvinken. Bij de dealer stond een versie met zwart dak. Zeker bij de gele staat dat goed. Maar je moet ergens een grens trekken... ;)

• CriticalHit_NL
Wok schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]

Dat is gewoon een prachtige prestatie! Ongelooflijk hoe ver dat die 'B segmentertjes' toch nog komen. Je moet er uiteraard wel bij blijven met onderhoud, maar het kan dus zeker. Deze zal zeer zeker weten die zeer versleten 205 die een miljoen had gehaald bij Autoweek overtreffen, daar zouden ze van staan te kijken.

Zou zeer leuk zijn om die zien langs te komen, ik twijfel er ook niet aan dat het nog de eerste motor is, zeker niet bij de diesels van PSA uit die tijd.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Edit: opgelost

[Voor 89% gewijzigd door Mosin op 19-03-2022 06:01]

• Dream800

Schijnbaar was het gekleurde logo geen succes op de e versie.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:22
Dat nieuwe logo zag/ziet er dan ook niet uit..
Kreeg er ook zeer ernstig een gevoel bij van: oh Opel, VW, Renault, Nissan enz maken hun logo lekker plat, ‘laten we meedoen, maar dan extremer en het logo van een Chinese voetbalclub nadoen’

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• dreamscape
  • Nu online
Dream800 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
[Afbeelding]
Kan ook zomaar komen door de productieproblemen en bijbehorende chaos in de fabriek.

Op een blauwe stond het two-tone logo nog wel mooi, maar ik zou het op zich niet erg vinden als mijn net bestelde gele E-208 ook gewoon een grijs logo krijgt.

@GAIAjohan Dat andere nieuwe logo, met alleen de kop van de leeuw, wordt nog helemaal niet toegepast op de 20(0)8. Maar dit zou wel een aanzet daartoe kunnen zijn, natuurlijk.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 11:39
Ik heb vorig weekend een e-208 op gehaald. Ik ben erg tevreden met de auto, maar de app/verbinding is echt matig op z'n best.

Waar ik nog wel wat hulp mee zoek, en hopelijk jullie iets meer over weten, hoe stel je het uitgesteld laden in, activeer je dat, en hoe weet je dat het dan werkt? Kan het überhaupt met een openbare laadpaal?

Wat is de juiste volgorde? Het volgende heeft vannacht niet voor me gewerkt in ieder geval:
- Laadkabel in auto
- Laadkabel in laadpaal
- Knop uitgesteld laden indrukken
- Laadpaal activeren met pas

App gaf vanochtend aan niet te laden of hebben geladen.

Weet één van jullie wel de juiste volgorde?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

Yucon

*broem*

Hallo :)

Ik ben eens rond aan het kijken voor een 508 plugin hybrid. Nu is het wat schimmig wat zo'n auto verbruikt als de accu leeg is en hij op benzine rijdt. Spritmonitor is wat onduidelijk omdat je daarbij de invloed van het elektrische deel niet goed kunt zien terwijl ik ergens in een review een opmerking over 1:15 tegenkwam. Ze noemden dat "netjes voor een auto van deze klasse" maar ik vind het zelf eigenlijk best fors. M'n huidige auris zit namelijk rond de 1:20, en ik zie niet echt een duidelijke reden waarom zo'n 508 veel meer dan dat zou moeten verbruiken.

Is hier iemand die zo'n auto heeft en me wat uit de praktijk zou kunnen vertellen?

[Voor 6% gewijzigd door Yucon op 20-03-2022 08:11]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 22:53
omgwtfbbq schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:24:
Ik heb vorig weekend een e-208 op gehaald. Ik ben erg tevreden met de auto, maar de app/verbinding is echt matig op z'n best.

Waar ik nog wel wat hulp mee zoek, en hopelijk jullie iets meer over weten, hoe stel je het uitgesteld laden in, activeer je dat, en hoe weet je dat het dan werkt? Kan het überhaupt met een openbare laadpaal?

Wat is de juiste volgorde? Het volgende heeft vannacht niet voor me gewerkt in ieder geval:
- Laadkabel in auto
- Laadkabel in laadpaal

Ook ingesteld in de auto/app op welk tijdstip de laad sessie moet beginnen?

• Ruben mantje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:23
De app is echt super slecht voor laden, bij mij update hij niet als hij aan het laden is. Het is voor iedereen een ander probleem. Normaal is het inpluggen, dan zie je dat je auto laad via de app. Daarna is er een mogelijkheid om uitgesteld laden via de app te doen.

Er is ook een mogelijkheid in de auto, onder energie volgens mij. Ik weet niet zeker of de auto dan al op de lader moet staan.

Dat uitgesteld laden is leuk, maar ze moeten gewoon een mogelijkheid geven tot maximaal procent laden.

Peugeot E208 GT --- 6000 WP ZW 1500 WP NO --

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04
Yucon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:10:
Hallo :)

Ik ben eens rond aan het kijken voor een 508 plugin hybrid. Nu is het wat schimmig wat zo'n auto verbruikt als de accu leeg is en hij op benzine rijdt. Spritmonitor is wat onduidelijk omdat je daarbij de invloed van het elektrische deel niet goed kunt zien terwijl ik ergens in een review een opmerking over 1:15 tegenkwam. Ze noemden dat "netjes voor een auto van deze klasse" maar ik vind het zelf eigenlijk best fors. M'n huidige auris zit namelijk rond de 1:20, en ik zie niet echt een duidelijke reden waarom zo'n 508 veel meer dan dat zou moeten verbruiken.

Is hier iemand die zo'n auto heeft en me wat uit de praktijk zou kunnen vertellen?
helaas geen praktijk ervaring. maar je bent een Peug 508 van 1700kg aan het vergelijken met een auris van 1300 waarbij er ook nog een verschil van bijna 100PK zit.
dan is 1:15 voor peugeot netjes.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

Yucon

*broem*

sweetdude schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:01:
[...]

helaas geen praktijk ervaring. maar je bent een Peug 508 van 1700kg aan het vergelijken met een auris van 1300 waarbij er ook nog een verschil van bijna 100PK zit.
dan is 1:15 voor peugeot netjes.
Ach, meer piekvermogen betekent tegenwoordig niet automatisch een veel hoger brandstofverbruik. Een auris heeft bijvoorbeeld ook geen turbo. Maar goeiedag, dat verschil in gewicht had ik niet verwacht. Op het oog zijn ze even groot auris is een station en zo'n enorm accupakket heeft die peugeot ook weer niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:42
Je vergelijkt een C-segmenter (Auris) met een D-segmenter (508). Gewichten en verbruik kan je mijns inziens niet 1 op 1 vergelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:24:
- Laadkabel in auto
- Laadkabel in laadpaal

Wat bij mij lukt is:
- Laadkabel in de laadpaal
- Laadkabel in de auto
* De laadsessie start (je hoort de vergrendeling)
* Op je dashboard zie je dan hoe laat het laden begint (de tijd die je dus hebt ingesteld)

Hopelijk lukt het zo. :)

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 11:39
MikelenniuM schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:21:
[...]

Wat bij mij lukt is:
- Laadkabel in de laadpaal
- Laadkabel in de auto
* De laadsessie start (je hoort de vergrendeling)
* Op je dashboard zie je dan hoe laat het laden begint (de tijd die je dus hebt ingesteld)

Hopelijk lukt het zo. :)
Thanks, ik ga dit proberen!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dream800 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
[Afbeelding]
Je hebt je auto in ontvangst mogen nemen? :9~

Ik kreeg vandaag de bevestiging per mail dat ik mijn auto (e-208 Active Jaune Faro) kan ophalen aanstaande woensdag :*) Helemaal in mijn nopjes.

Signature van nature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Sircuri schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Ik kreeg vandaag de bevestiging per mail dat ik mijn auto (e-208 Active Jaune Faro) kan ophalen aanstaande woensdag :*) Helemaal in mijn nopjes.
Geeft hoop :+
Sircuri schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Ik heb mijn auto half november besteld en komt eind april. Ik geloof 22 weken ofzo...

• Dream800
Sircuri schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Inderdaad is 18-3-2022 geleverd. met de opties die ik besteld had, de e-2008 allure pack, en de volgende dag even het bereik getest van het 2020 model, accu 96%, temp 14 graden, heen van Zwolle naar Rees in Duitsland via A50 / A12 ( omleiding: stukje binnendoor i.v.m. werkzaamheden bij Apeldoorn- Arnhem) 128,2 KM en weer gewoon terug over de snelweg 104.4Km totaal 232Km en 10Km bereik over ;) in NL 105-110km/u en in DL 120km/u op de snelweg en heen een beetje wind tegen en airco op 18,5 graden. Dit voldoet wel aan mijn verwachting wat ik er van had. :) En het kan alleen maar beter worden als het warmer wordt.
Op de terug weg klopte het aangeven rest bereik ook aardig goed.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ben erg benieuwd wanneer mijn e-208 komt, toen ik eind feb bestelde zij de dealer 12 weken, maar dat leek me al erg positief. En nu komen alle problemen door de oorlog er ook nog bij. Als ik dan hoor dat de dealers nu november zeggen :o

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Top, hier is ie dan!! Wat rijdt dat geweldig! 130km/u op de snelweg vanavond was niet leuk voor de actieradius :P

Signature van nature

• TheRyzenDude
Hier net bericht van de dealer gekregen.
In verband met inderdaad chipterkort wordt mijn auto E-208 GT Pack onder groot voorbehoud nu gebouwd in Juni

Dus medio Juli wellicht levering als alles meezit.
9 Januari besteld.

Wel zeer goede communicatie van dealer(Wassink groep)

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

TheRyzenDude schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:35:
Hier net bericht van de dealer gekregen.
In verband met inderdaad chipterkort wordt mijn auto E-208 GT Pack onder groot voorbehoud nu gebouwd in Juni

Dus medio Juli wellicht levering als alles meezit.
9 Januari besteld.

Wel zeer goede communicatie van dealer(Wassink groep)
Ik had de vorige week mijn dealer gebeld en die had als antwoord "geen idee, er staat nog geen chassis nummer in het systeem dus we weten niet wanneer de auto er is" Een paar dagen eerder dan jij besteld en ook bij Wassink. Had niet "mijn" verkoper aan de lijn dus misschien binnenkort maar weer bellen.

Juni zou wel jammer zijn nadat bij de koop April genoemd was (en volgens mij waren er toen al chiptekorten).

• TheRyzenDude
Arm1n schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Ik had de vorige week mijn dealer gebeld en die had als antwoord "geen idee, er staat nog geen chassis nummer in het systeem dus we weten niet wanneer de auto er is" Een paar dagen eerder dan jij besteld en ook bij Wassink. Had niet "mijn" verkoper aan de lijn dus misschien binnenkort maar weer bellen.

Juni zou wel jammer zijn nadat bij de koop April genoemd was (en volgens mij waren er toen al chiptekorten).
Njah wellicht heb je geluk heb zelf via Justlease besteld en Wassink is de leverende partij.
Ik ga er vanuit dat klanten die via Peugeot zelf hebben besteld of Wassink zelf iets meer voorrang hebben wellicht.

Scheelt mijn huidige private lease contract van mijn C1 loopt nog tot eind Juli ;)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Arm1n schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Mijn dealer vertelde dat de e-208 voorrang kreeg op de benzine versies en er daarom voldoende chips beschikbaar zouden zijn. En dan een levertijd van 12 weken geven, terwijl er dus allemaal klanten zijn die bijna 12 weken wachten en nog geen productie datum hebben :D Geen ramp, want ik had verwacht dat het lang ging duren, maar wat kletst die dealer dan maar wat uit z'n nek :o

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Devil schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Mijn dealer vertelde dat de e-208 voorrang kreeg op de benzine versies en er daarom voldoende chips beschikbaar zouden zijn. En dan een levertijd van 12 weken geven,
Dat is ook precies het verhaal wat mijn dealer vertelde.
terwijl er dus allemaal klanten zijn die bijna 12 weken wachten en nog geen productie datum hebben :D Geen ramp, want ik had verwacht dat het lang ging duren, maar wat kletst die dealer dan maar wat uit z'n nek :o
Misschien gaat de niet e 208 nu naar 30 weken levertijd ipv 24 dus is het verhaal van "chips gaan naar de e versie" niet helemaal verzonnen. :P

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
Gisteren een proefrit gemaakt in een e-208 en gelijk een private lease overeenkomst afgesloten om onze Ibiza te vervangen vanaf september.

Sinds vorige maand hebben we ook al een Cupra Born en het elektrisch rijden bevalt zo goed dat we ook de Ibiza vervangen door een elektrische auto. Wat een verschil zit er trouwens in de Sport en Normaal stand bij de e-208.. De sportstand maakt het toch echt wel leuker. Dat kleine stuurtje is wel even wennen, maar heeft ook wel wat.

De e-208 is wat mij betreft de beste keuze, ziet er goed uit en ook de prijs en voorwaarden voor Private Lease zijn erg goed bij Peugeot. Als echt VAG rijder is er gewoon geen concurrent bij VAG te vinden voor de e-208.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• dreamscape
  • Nu online
M@cer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:51:
Gisteren een proefrit gemaakt in een e-208 en gelijk een private lease overeenkomst afgesloten om onze Ibiza te vervangen vanaf september.
(...)
De e-208 is wat mij betreft de beste keuze, ziet er goed uit en ook de prijs en voorwaarden voor Private Lease zijn erg goed bij Peugeot. Als echt VAG rijder is er gewoon geen concurrent bij VAG te vinden voor de e-208.
Een concurrent zou zijn een soort VW ID-2. Of een e-Polo. Maar dat zit er niet in.

Ik ben wel heel benieuwd of je hem in september geleverd gaat krijgen. Vorige week gaf JustLease nog aan 'levertijd 25 weken'. Inmiddels (een week later) staat er '27 weken'. Dat zou 30-9 zijn. Maar de dealer had het al over november/december...

Maar goed, wellicht is dat een stukje verwachtingsmanagement, met het idee "dan kan het alleen nog maar meevallen". ;)

* dreamscape wacht het rustig af...

• M@cer
Als het maar dit jaar is in verband met de subsidie. Het is een tweede auto voor ons, dus we kunnen dat wel oplossen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dreamscape schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Een concurrent zou zijn een soort VW ID-2. Of een e-Polo. Maar dat zit er niet in.
Volgens mij zouden die nog wel gaan komen. Een ID-1 en ID-2 om de gaten te vullen die de UP en de POLO achterlaten op aandrijving gebied. Skoda heeft de CITY-GO ook al laten vallen. Ik verwacht toch wel iets terug op die plek.

Signature van nature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
M@cer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:36:
Als het maar dit jaar is in verband met de subsidie. Het is een tweede auto voor ons, dus we kunnen dat wel oplossen..
Als je je contract heb kun je gelijk je subsidie aanvragen, dan heb je geloof ik anderhalf jaar om de laatste stap te doen. (registreren op naam).

• M@cer
Het grootste probleem bij VAG is de levertijd zo hoog is opgelopen dat ze blijkbaar liever geen auto's meer verkopen.. Een ID3 kost ruim 600 euro in Private Lease voor een auto die wat betreft prijs helemaal niet zoveel scheelt met de e-208 GT, die ruim 400 euro kost.. Dan is de keuze snel gemaakt.

• dreamscape
  • Nu online
Sircuri schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Volgens mij zouden die nog wel gaan komen. Een ID-1 en ID-2 om de gaten te vullen die de UP en de POLO achterlaten op aandrijving gebied. Skoda heeft de CITY-GO ook al laten vallen. Ik verwacht toch wel iets terug op die plek.
In het A-segment is het lastig geld verdienen, dus of er een ID-1 komt, dat vraag ik me wel af. Een ID-2 als tegenhanger voor de Zoe, Corsa, 208, die zal er zeker wel een keer komen.

Net zoals een kleinere Tesla onder de M3, dat lijkt me ook niet ondenkbaar. Mooi voor over 5,5 jaar als mijn E-208 er weer uit gaat. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dreamscape schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:58:
[...]

In het A-segment is het lastig geld verdienen, dus of er een ID-1 komt, dat vraag ik me wel af. Een ID-2 als tegenhanger voor de Zoe, Corsa, 208, die zal er zeker wel een keer komen.

Net zoals een kleinere Tesla onder de M3, dat lijkt me ook niet ondenkbaar. Mooi voor over 5,5 jaar als mijn E-208 er weer uit gaat. :)
Inderdaad. Over 5 jaar kijk ik ook weer gespannen uit naar wat er dan op de markt is :+
Nu eerst genieten van mijn nieuwe E-208. Die staat mooi te schitteren voor de deur nu sinds 2 dagen :)

Signature van nature

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:08
dreamscape schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd of je hem in september geleverd gaat krijgen. Vorige week gaf JustLease nog aan 'levertijd 25 weken'. Inmiddels (een week later) staat er '27 weken'. Dat zou 30-9 zijn. Maar de dealer had het al over november/december...
Vandaag een proefrit gemaakt in een e-208, de levertijd is op z'n vroegst eind dit jaar. Volgens de dealer.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

.NCK schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:19:
[...]

Vandaag een proefrit gemaakt in een e-208, de levertijd is op z'n vroegst eind dit jaar. Volgens de dealer.
Dat is dan in een maand van 12 weken naar 9 maanden gegaan. Ze zullen vast wel iets gaan ondernemen (net als VAG) om daar iets aan te doen.

• dreamscape
  • Nu online
.NCK schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:19:
[...]

Ik was het stadium proefrit al voorbij. Heb vorige week de E-208 besteld. Maar toen gaf de dealer ook al aan dat ik moest rekenen op november/december.

We zien wel. De huidige dinosap-auto doet het nog prima, dus ik heb wel even geduld. En hopelijk wordt het uiteindelijk toch nog iets eerder..m

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 10:56
Ik heb de snelle route genomen en gister een jonge blauwe 208e GT in ontvangst genomen. Blij dat ik niet voor een nieuwe ben gegaan. Alleen nog even behelpen zonder laad pas, dus gelijk met de Fastned app om in ieder geval te kunnen laden tot de pas binnen is 😁

• dreamscape
  • Nu online
bolleh schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:43:
Ik heb de snelle route genomen en gister een jonge blauwe 208e GT in ontvangst genomen. Blij dat ik niet voor een nieuwe ben gegaan. Alleen nog even behelpen zonder laad pas, dus gelijk met de Fastned app om in ieder geval te kunnen laden tot de pas binnen is 😁
Allego laadpalen in je woonplaats toevallig? Die werken ook met een app, Smoov.
En gefeliciteerd met je (bijna) nieuwe GT!
Ik heb ook nog even gekeken naar jong tweedehands, maar ook die prijzen liggen me nog net wat te hoog. Het verschil in subsidiebedrag tussen nieuw en tweedehands maakt dat verschil nog kleiner.

Maar je hebt inderdaad wel het grote voordeel dat je hem nu al hebt. En ik kan nog een half jaar dure benzine gaan betalen, dus of mijn strategie nou de slimste is, dat betwijfel ik... ;)

• bolleh
dreamscape schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Allego laadpalen in je woonplaats toevallig? Die werken ook met een app, Smoov.
En gefeliciteerd met je (bijna) nieuwe GT!
Ik heb ook nog even gekeken naar jong tweedehands, maar ook die prijzen liggen me nog net wat te hoog. Het verschil in subsidiebedrag tussen nieuw en tweedehands maakt dat verschil nog kleiner.

Maar je hebt inderdaad wel het grote voordeel dat je hem nu al hebt. En ik kan nog een half jaar dure benzine gaan betalen, dus of mijn strategie nou de slimste is, dat betwijfel ik... ;)
Ja ik heb ook nog de Shell recharge app, en de bonnet app dus er is in principe keuze. Vandaag maar eens even uitproberen, gister kreeg ik met de Shell recharge een Shell snellader in ieder geval niet aan de praat. Is gewoon even handigheid erin krijgen vermoed ik :)

• XeonraY
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 17:05
Deze week te horen gekregen dat de bestelling van mijn 308 SW GT Pack Hybrid 180 bij de dealer (leasing) is binnengekomen en verwerkt. Let wel, mijn bestelling is in België gedaan.
Verwachte leverdatum: eind november 2022. De dealer liet ook weten dat er mogelijks geen inductieladen zal geleverd worden ivm de half geleider situatie, dat is ook het enige. De andere opties zouden er allemaal opzitten.
We zullen wel zien.
Kan niet wachten, eindelijk van manueel naar een automaat.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

XeonraY schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:54:

Ben ook blij dat ik weer terug ben bij een automaat. Jaren in een Renault Megane DSG gereden en toen terug naar handgeschakelde auto's.

Signature van nature

• XeonraY
Sircuri schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Ben ook blij dat ik weer terug ben bij een automaat. Jaren in een Renault Megane DSG gereden en toen terug naar handgeschakelde auto's.
Het grappige is dat ik er 5 jaar geleden zelf voor gekozen had. :)
Bij de samenstelling van mijn huidige leasewagens (toen mijn eerste) kon ik kiezen (budget wise) tussen een automaat of lederen zetels.
Ik had nog nooit een auto gehad met lederen zetels en, moest ik zelf later ooit een auto met mijn eigen geld kopen, zou ik nooit geld kunnen geven aan lederen zetels, dus had ik toen daarvoor gekozen.
Very bad choice, hindsight 20/20 8)7 8)7

• bolleh
bolleh schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Ja ik heb ook nog de Shell recharge app, en de bonnet app dus er is in principe keuze. Vandaag maar eens even uitproberen, gister kreeg ik met de Shell recharge een Shell snellader in ieder geval niet aan de praat. Is gewoon even handigheid erin krijgen vermoed ik :)
Nou zojuist ook bij Fastned wilde hij niet laden..

Na een kwartier prutsen de auto verplaatst en even helemaal uitgezet. Na een minuut of vijf terug naar de lader en toen startte hij dus wel met laden. Is dit een bekend issue? Dashboard gaf aan ‘opladen voltooid’ en de Fastned paal begon wel, maar er ging niks in qua stroom. Paal stopte na 1 minuut dus ook weer.

Tijd om zo snel mogelijk een laad mogelijkheid aan huis te fixen want dit was niet heel relaxed met 8% en toch een kilometer of 15 van huis vandaan :(

Edit:

Nou, ik sta hier nog te wachten, maar de lader die het bij mij niet deed wil nu bij een Audi etron ook niet starten dus misschien toch ook de laadpaal die niet helemaal lekker werkt :+

[Voor 9% gewijzigd door bolleh op 27-03-2022 14:51]

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 09:46
XeonraY schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:54:
Deze week te horen gekregen dat de bestelling van mijn 308 SW GT Pack Hybrid 180 bij de dealer (leasing) is binnengekomen en verwerkt. Let wel, mijn bestelling is in België gedaan.
Verwachte leverdatum: eind november 2022. De dealer liet ook weten dat er mogelijks geen inductieladen zal geleverd worden ivm de half geleider situatie, dat is ook het enige. De andere opties zouden er allemaal opzitten.
We zullen wel zien.
Toevallig een paar weken geleden ook een 308 SW GT Pack Business Hybrid 180 besteld via de leasemaatschapij. De auto word geleverd in NL door een Peugeot dealer maar hierbij zal de waarschijnlijke levertijd rond maart 2023 liggen... 8)7

|^^|

• XeonraY
rushcraft schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Toevallig een paar weken geleden ook een 308 SW GT Pack Business Hybrid 180 besteld via de leasemaatschapij. De auto word geleverd in NL door een Peugeot dealer maar hierbij zal de waarschijnlijke levertijd rond maart 2023 liggen... 8)7
Amai. Dat is wel een groot verschil. 4 maand voor uit dezelfde fabriek te komen.
Nu mijn verkoper bij de dealer was een echte verkoper, die zou alles zeggen of een overdreven spin aan geven om toch maar te verkopen. Dus denk niet dat het november zal worden, waarschijnlijk ergens Q1 2023.

Welk kleur heb je gekozen uit de beperkte opties? Ik heb de avatar blue gekozen, very sexy :9~ zeker met die zwarte accent elementen. Ik wou eerst de rode kleur, maar dat is parelmoer kleur en dat mag ik niet kiezen van mijn werkgever, enkel metaalkleur.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik weet niet of ik hier goed zit. Ik heb een Peugeot 2008 uit 2014 (Benzine 1.2).

Sinds een tijdje gaat mijn motormanagement branden. Ik heb zelf een Bluetooth ODB kastje om uit te lezen en te resetten dus heb de codes uitgelezen en de auto naar de garage gebracht.

Garage heeft aan dat ie een goedje in de motor heeft gegooid en het daarmee goed moet zijn. Dit bleek de volgende dag dus al niet zo te wezen. Daarna weer contact gezocht maar blijkbaar is het heel moeilijk om mij terug te contacten en na 3 pogingen geef ik het op. Dan maar naar een andere garage.

De codes die ik krijg zijn deze:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1
P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded Bank 1

Soms als ik een lange rit heb gaat het lampje wel eens uit (als ik hem niet zelf er uit haal).

De laatste 2 weken blijft hij er echter in staan, ook met langere ritten.

De auto heeft nog geen ton op de teller, niemand kan me vertellen wat er precies aan de hand is en de garage waar ik mijn onderhoud doe (deed) roept heel stoer dat ze een veel geavanceerde ODB tool hebben dan het bluetooth speelgoed, maar blijkbaar kan hij het ook niet oplossen.

Ik hoop dat misschien iemand hier er verstand van heeft :)

• _JGC_
@Fairy P0012 is de nokkenas verstelling die niet klopt, oorzaak is meestal oliekwaliteit.
Jouw motor heeft een natte distributieriem, ik zou daarmee heel terughoudend zijn met olie toevoegingen. Kan ook zijn dat je distributieriem inmiddels al aan het afbrokkelen is, dan zorgen rubberkorrels in je olie voor problemen.

Weet niet wanneer dat ding voor het laatst nieuwe olie heeft gehad en welke olie er toen exact in is gegaan, maar toevoegingen aan de olie zijn gewoon lapmiddeltjes voor een achterliggend probleem en zijn eigenlijk nooit de juiste oplossing.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

_JGC_ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:06:
@Fairy P0012 is de nokkenas verstelling die niet klopt, oorzaak is meestal oliekwaliteit.
Jouw motor heeft een natte distributieriem, ik zou daarmee heel terughoudend zijn met olie toevoegingen. Kan ook zijn dat je distributieriem inmiddels al aan het afbrokkelen is, dan zorgen rubberkorrels in je olie voor problemen.

Weet niet wanneer dat ding voor het laatst nieuwe olie heeft gehad en welke olie er toen exact in is gegaan, maar toevoegingen aan de olie zijn gewoon lapmiddeltjes voor een achterliggend probleem en zijn eigenlijk nooit de juiste oplossing.
Dank voor je antwoord. Ik heb de garage de vorige keer ook gevraagd om het oliefilter te verversen en de olie te vernieuwen, maar hij wilde dat niet doen, omdat het volgens hem niet nodig was.

Ik ga zo snel mogelijk naar een goede garage en gezien de leeftijd en de bijna ton die er op staat is denk ik vervanging van de distributieriem geen overbodige luxe.

Info over de olie heb ik ook niet gehad, zou me niets verbazen als ze overal 5w40 in gooien terwijl dit voor mijn auto waarschijnlijk w30 moet zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Fairy op 30-03-2022 13:11]

• _JGC_
@Fairy Niet alleen 0W30, maar ook met PSA B71 2312 specificatie. Die specificatie bepaalt dat de olie een bepaalde toevoeging heeft die je riem beschermt tegen aanvreten door zuren in de olie.

Zie ook deze reactie in het Citroën topic:
Handjes in "Het grote Citroën topic"

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb meteen een andere garage mijn verhaal gestuurd met de vraag of ze me kunnen helpen. Het idee dat de distributieriem waarschijnlijk niet goed meer is doet mijn wel schrikken.

De garage had ik dit ook gevraagd en die zei dat dit helemaal niet nodig was, pas bij 175000km, wat dus niet waar blijkt te zijn. 100000km of 6 jaar. daar zit ik ruim overheen (qua jaren).

Morgen heb ik een afspraak met een andere automonteur. Ik zal nog even laten weten hoe het is afgelopen.
Nu maar hopen dat mijn distributieriem het nog houd tot die tijd.

Ik rij al vrij rustig, nu maar even extra voorzichtig zijn ;)

[Voor 23% gewijzigd door Fairy op 30-03-2022 16:29]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:42
Geen beste garage dan. Als ik dit soort dingen lees, bevestigt dit mijn voorgevoel en ga ik toch liever naar de merkdealer.

Nu zijn merkdealers ook niet perfect, maar als dit soort belangrijke zaken al niet goed gaan bij een garage dan is de keuze makkelijk.

• _JGC_
@Fairy 175.000km en 10 jaar zijn de fabrieksspecificaties toen die auto op de markt kwam. Dat was 8 jaar geleden. In die 8 jaar hebben ze heel wat verstopte oliezeven en geknapte distributieriemen gezien, dus fabrikant stelt inmiddels 100K of 6 jaar (Citroën iig, zou me verbazen als dat voor Peugeot anders is).

Universele garages hebben niet altijd de meest up-to-date informatie helaas. Heeft mijn ouders een motorrevisie gekost bij een Opel Vectra met 82.000km, die riem zou 90.000km moeten kunnen, bleek achteraf aangepast te zijn naar 60.000... oeps.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:08
rushcraft schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Deze week te horen gekregen dat de door mij besteld 308 SW GT benzine verwacht wordt rond september oktober... non-hybrid dus...

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 09:46
XeonraY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Amai. Dat is wel een groot verschil. 4 maand voor uit dezelfde fabriek te komen.
Nu mijn verkoper bij de dealer was een echte verkoper, die zou alles zeggen of een overdreven spin aan geven om toch maar te verkopen. Dus denk niet dat het november zal worden, waarschijnlijk ergens Q1 2023.

Welk kleur heb je gekozen uit de beperkte opties? Ik heb de avatar blue gekozen, very sexy :9~ zeker met die zwarte accent elementen. Ik wou eerst de rode kleur, maar dat is parelmoer kleur en dat mag ik niet kiezen van mijn werkgever, enkel metaalkleur.
Vandaag de "definitieve" leverdatum gekregen: 14 april 2023
Maar ik verwacht dat hier nog wel wat verandering in zal komen ;)
Heb zelf ook gekozen voor de Avatar Blue kleur, mooi dat deze standaard is en het design van de auto het mooiste laat uitkomen. Verder eigenlijk geen opties, panorama dak vond ik het niet waard en de voorruit verwarming ook maar laten zitten. Bij de dealer zal er alleen een trekhaak opgezet worden ;)
dicee schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Deze week te horen gekregen dat de door mij besteld 308 SW GT benzine verwacht wordt rond september oktober... non-hybrid dus...
Ik vermoed dat het leverprobleem in het Hybride gedeelte zit ;)

[Voor 12% gewijzigd door rushcraft op 31-03-2022 20:06]

|^^|

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee