Ik wilde het toch even van me afschrijven, want ik heb afgelopen jaar hernieuwde waardering gekregen voor mijn 206RC, terwijl ik toch ook in dubio zit met het milieu enzo. Ik had in Mei wat reparaties laten doen: nieuwe remmen, nieuwe daklijsten, alvast een nieuwe distributieriem+spanrol+waterpomp en ik wilde het zitvlak laten fixen maar dat bleek niet zo eenvoudig.Deathchant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:32:
Weer een klein duizendje armer: D-riem, multiriem, waterpomp, spanrol, daklijsten, ashoes en ruitenwissers vernieuwd. In augustus 2 remschijven en blokken en beide schokbrekers.
Ik vond het wel vreemd met die remmen...die heb ik 2 jaar geleden allemaal laten vervangen en de remschijven beginnen alweer te roesten aan de rand. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig rijd. Kep de auto sinds 2011 en in 2019 is het pas de 2e keer geweest dat ik de remschijven+blokken heb moeten vervangen, en dan nu ineens moet ik het al na 2 jaar vervangen.
Maar tis me weer een geld zeg. Nu nog het zitvlak opnieuw laten bekleden en dan ben ik klaar. De originele volledig chromen pookknop is niet meer te krijgen helaas.
Nieuwe matten gekocht, flinke poetsbeurt gegeven, de nieuwe remmen opnieuw laten vervangen onder garantie, omdat ze vreselijk piepten..."Als nieuw" zou je zeggen.
Zondag 24 oktober, onderweg naar ons katje wat aan het infuus lag bij de dierenarts, stopte de auto er ineens mee op de snelweg: "storing uitlaatgas" en ik kon geen gas meer geven en daar stond ik dan...Ratelend geluid als ik aan het gaspedaal kwam, dus het was geen kwestie van de UGR-klep laten schoonmaken.
Je raadt het al....de distributieriem kapot, terwijl dat in mei allemaal pas vervangen was. Vandaag de eerste update gekregen: de distributieriem of spanrol of waterpomp zelf niet kapot, maar er was wat plastic tussen gekomen, en ze konden niet achterhalen waar dat vandaan kwam of waar het vanaf gebruiken was.
De cilinderkop ligt nu bij het revisiebedrijf, en er komen nieuwe kleppen in. Gelukkig was er niks scheef gegaan. Er komt een nieuwe distributieriem in ook, en ze gaan nu de cilinderkop toch eraf is meteen de zuigers eruit halen om ook het olieverbruik wat te temperen. Dus het ziet er naar uit dat het wel gewoon allemaal gefixed kan worden en het overgrote deel betalen zij (de garage waar ik al jaren trouw ben) onder garantie, net zoals ze met de remmen dit jaar ook gedaan hebben.
Toch heb ik een beetje een rare smaak in de mond ervan en ik kan niet goed duiden waarom....In ieder geval heb ik vóór de kerst wel mijn RCtje terug, nu hopelijk wél "als nieuw".
[Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 17-11-2021 13:42]
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO