Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste
Acties:

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-11 21:38

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:32:
Weer een klein duizendje armer: D-riem, multiriem, waterpomp, spanrol, daklijsten, ashoes en ruitenwissers vernieuwd. In augustus 2 remschijven en blokken en beide schokbrekers.
Ik vond het wel vreemd met die remmen...die heb ik 2 jaar geleden allemaal laten vervangen en de remschijven beginnen alweer te roesten aan de rand. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig rijd. Kep de auto sinds 2011 en in 2019 is het pas de 2e keer geweest dat ik de remschijven+blokken heb moeten vervangen, en dan nu ineens moet ik het al na 2 jaar vervangen.

Maar tis me weer een geld zeg. Nu nog het zitvlak opnieuw laten bekleden en dan ben ik klaar. De originele volledig chromen pookknop is niet meer te krijgen helaas.
Ik wilde het toch even van me afschrijven, want ik heb afgelopen jaar hernieuwde waardering gekregen voor mijn 206RC, terwijl ik toch ook in dubio zit met het milieu enzo. Ik had in Mei wat reparaties laten doen: nieuwe remmen, nieuwe daklijsten, alvast een nieuwe distributieriem+spanrol+waterpomp en ik wilde het zitvlak laten fixen maar dat bleek niet zo eenvoudig.
Nieuwe matten gekocht, flinke poetsbeurt gegeven, de nieuwe remmen opnieuw laten vervangen onder garantie, omdat ze vreselijk piepten..."Als nieuw" zou je zeggen.

Zondag 24 oktober, onderweg naar ons katje wat aan het infuus lag bij de dierenarts, stopte de auto er ineens mee op de snelweg: "storing uitlaatgas" en ik kon geen gas meer geven en daar stond ik dan...Ratelend geluid als ik aan het gaspedaal kwam, dus het was geen kwestie van de UGR-klep laten schoonmaken.
Je raadt het al....de distributieriem kapot, terwijl dat in mei allemaal pas vervangen was. Vandaag de eerste update gekregen: de distributieriem of spanrol of waterpomp zelf niet kapot, maar er was wat plastic tussen gekomen, en ze konden niet achterhalen waar dat vandaan kwam of waar het vanaf gebruiken was.
De cilinderkop ligt nu bij het revisiebedrijf, en er komen nieuwe kleppen in. Gelukkig was er niks scheef gegaan. Er komt een nieuwe distributieriem in ook, en ze gaan nu de cilinderkop toch eraf is meteen de zuigers eruit halen om ook het olieverbruik wat te temperen. Dus het ziet er naar uit dat het wel gewoon allemaal gefixed kan worden en het overgrote deel betalen zij (de garage waar ik al jaren trouw ben) onder garantie, net zoals ze met de remmen dit jaar ook gedaan hebben.

Toch heb ik een beetje een rare smaak in de mond ervan en ik kan niet goed duiden waarom....In ieder geval heb ik vóór de kerst wel mijn RCtje terug, nu hopelijk wél "als nieuw".

[Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 17-11-2021 13:42]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03-12 16:57
Volgens mij moet ik hier ook maar eens posten na meer dan 15+ jaar PSA groep rijden.

Al 2 206-en versleten, DS3 gereden, en nu weer een Peugeot sinds dit weekend

Voorkant
Achterkant

RCZ Asphalt edition, 200pk

Had in een niet zo handige actie schade gereden aan de DS3 (1ste ongeluk in 22 jaar). Alleen omdat het de 2016 versie was, nergens een bumper te vinden voor dat ding.
Ondertussen een beetje rond gelopen, kwam ik deze RCZ tegen uit 2012 met 130k op de teller. Moest nog klaar gemaakt worden om de verkoop in te gaan. Maar als snel ging het gesprek van reparatie naar aanschaf O-)

Schade links voor laten weghalen, history check (import geweest), grote beurt, nieuwe voorband. En in prima staat verder.

Rijd heerlijk als je van sportief houd :D Drempel af kan wat hard zijn omdat de vering knetterhard is. Maar op B-wegen en snelweg heerlijk comfi nog. Moet ook nog boven de 4000RPM komen. De auto's voor me komen nu best snel dichtbij, en wil ook geen boetes rijden :+

Krijg alleen mijn spotify nog niet aan de praat. Maar genoeg muziek van achter op dit moment.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:09
Geeft een peugot 207sw nog stroom op een 'sigaretten uitgang' na het afslaan v/d motor en het op slot zetten van de auto?

Omdat ik onlangs dashcam met parkeerstand heb geïnstalleerd en bij terugkomst knipperde het accu lampje ( na 2 dagen ).

Viofo dashcam lampjes gaan wel uit als ik de auto uitzet. Dus ik ga er vanuit dat er geen stroom meer is. Ook gemeten naderhand, geen stroom. Echter kan het misschien zo zijn dat ie toch stroom geeft tot een bepaalde accu lading. Economy mode. Ook geen registraties op sd kaart na het afslaan van de motor, maar dat is logisch want staat privé kijkend naar een muur.

Ik kan nog meer testen de komende dagen maar wellicht weten jullie meer hierover?

Edit: accu gezondheid nog maar 50%, getest in garage. 1,5 jaar oud van dealer.

[Voor 14% gewijzigd door Sunrise op 25-11-2021 17:45]

• Atsiz
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 03-12 10:57
Vraagje aan de mensen die een e-208 hebben. Of kennis hiervan.

Ik was bij de Peugeot dealer en had interesse in een...maar deze beste meneer gaf aan dat de auto die daar stond goedkoper was omdat zijn range bereik minder is dan aangegeven.

Hoe dan??? er is toch maar 1 soort e-208 ? allemaal 50kwh aan accu.

Hij kon me daar niet meer over vertellen.

Vind ik wel vreemd.

Enige reden waarom ik het een interessante EV vind is omdat het qua bereik 195km kan halen op de snelweg(winter).
Volgens :
https://ev-database.nl/auto/1168/Peugeot-e-208

Dat is veel beter dan mijn 135km huidige.

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-12 16:39
Peugeot heeft net een update voor de e-208 (en e-2008) aangekondigd waarbij de actieradius een fractie groter wordt met dezelfde 50 kWh accu. Misschien dat hij daar op doelt?
https://www.autoweek.nl/a...jgen-grotere-actieradius/

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:47
niels132 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:07:
Peugeot heeft net een update voor de e-208 (en e-2008) aangekondigd waarbij de actieradius een fractie groter wordt met dezelfde 50 kWh accu. Misschien dat hij daar op doelt?
Mechanische update, niet even computer-update. Dus voor de aankomende e-208 en niet de bestaande.

• Atsiz
niels132 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:07:
Ik was 1\2 weken geleden bij de dealer trouwens. Toen was dit niet bekend.

Ik heb een ander Peugeot dealer gebeld en die gaf aan dat alle auto's dezelfde range hebben.

En per 2022 gaan de wagens iets meer bereik hebben door nieuwe banden.

• Atsiz
Momenteel rijd ik in een e-Golf en kan maar geen leuke EV vinden. De e-Golf is super leuk maar range is gewoon slecht. En kan niet zo "snel" snelladen.

Ik ben totaal niet into Franse auto's maar de Peugeot e-208 ziet er best goed uit! Vooral in de GT uitvoering.

Jammer dat ze niet iets goedkoper zijn...zit nu niet veel verschil qua nieuw kopen en occasion kopen.

Komt ook omdat ze uit 2020 stammen...dus nog splinternieuw....

En de subsudie regelein van 2k of 3.3k nieuw is ook aantrekkelijk natuurlijk.

Twijfel tussen e-208 en een leuke benzine auto rond de 25 duizend.

Ik rijd niet veel dus zoveel bespaar ik op brandstof ook niet....mja wel met belasting (60 euro in de maand!!!).

Verzekeringsbedrag is hetzelfde volgens independer (benzine en ev vergeleken)

[Voor 5% gewijzigd door Atsiz op 25-11-2021 13:16]

• FNale
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03-12 16:56
Atsiz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:13:
[...]
En per 2022 gaan de wagens iets meer bereik hebben door nieuwe banden.
Er komt een nieuwe warmtepomp in die samenwerkt met een luchtvochtigheid sensor.
Daarbij wordt de overbrenging iets aangepast toerental motor/wielen.
En inderdaad iets betere banden.

PEUGEOT e-208 will now offer up to 362 km of WLTP range, an increase of 22 km.
PEUGEOT e-2008 will now offer up to 345 km of WLTP range, an increase of 25 km.

Dit is gewoon een technische update net als de (automaat) pook weg is en nu een switch is geworden is wel een andere update als hierboven.
Ik verwacht de update wel in 2022 maar niet tegelijkertijd met de facelift.

Zelf nog steeds heel erg te spreken over de E-208 moet ik zeggen :)
Prijs is wel omlaag gegaan omdat ze de 6 jaar gratis onderhoud er niet meer standaard bij hebben zitten.
Atsiz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:51:
Vraagje aan de mensen die een e-208 hebben. Of kennis hiervan.

Ik was bij de Peugeot dealer en had interesse in een...maar deze beste meneer gaf aan dat de auto die daar stond goedkoper was omdat zijn range bereik minder is dan aangegeven.

Hoe dan??? er is toch maar 1 soort e-208 ? allemaal 50kwh aan accu.

Hij kon me daar niet meer over vertellen.

Vind ik wel vreemd.

Enige reden waarom ik het een interessante EV vind is omdat het qua bereik 195km kan halen op de snelweg(winter).
Vreemde opmerking inderdaad de beste man heeft vast niet de E training gehad.
Er zijn in het begin alleen E-208's met 1F onboard lader geleverd die staan een beetje in de weg en kan je kopen met een flinke korting. range, rijden en snelladen doen ze even snel als de 3F echter thuis of aan de wijkpaal ben je beperkt tot 3.6 of 7.2 ipv 11Kw.

In mijn kring rijden er meerdere die 195 is prima te halen in de winter inderdaad met het kacheltje goed aan. Eco stand doe ik niet aan ik rij altijd in vol vermogen (sport)
FYI uit de echte data van de auto (tronity) moet ik nu ongeveer 252km halen met dit weer (7graden)

[Voor 62% gewijzigd door FNale op 25-11-2021 13:41]

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

We gaan het merken dan qua bereik. Mijn e-208 staat nu op de planning om eind april geleverd te worden. Heb er zin in. Wordt mijn eerste EV! :D

Signature van nature

• Atsiz
FNale schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:21:
[...]

Er komt een nieuwe warmtepomp in die samenwerkt met een luchtvochtigheid sensor.
Daarbij wordt de overbrenging iets aangepast toerental motor/wielen.
En inderdaad iets betere banden.

PEUGEOT e-208 will now offer up to 362 km of WLTP range, an increase of 22 km.
PEUGEOT e-2008 will now offer up to 345 km of WLTP range, an increase of 25 km.

Dit is gewoon een technische update net als de (automaat) pook weg is en nu een switch is geworden is wel een andere update als hierboven.
Ik verwacht de update wel in 2022 maar niet tegelijkertijd met de facelift.

Zelf nog steeds heel erg te spreken over de E-208 moet ik zeggen :)
Prijs is wel omlaag gegaan omdat ze de 6 jaar gratis onderhoud er niet meer standaard bij hebben zitten.

[...]

Vreemde opmerking inderdaad de beste man heeft vast niet de E training gehad.
Er zijn in het begin alleen E-208's met 1F onboard lader geleverd die staan een beetje in de weg en kan je kopen met een flinke korting. range, rijden en snelladen doen ze even snel als de 3F echter thuis of aan de wijkpaal ben je beperkt tot 3.6 of 7.2 ipv 11Kw.

In mijn kring rijden er meerdere die 195 is prima te halen in de winter inderdaad met het kacheltje goed aan. Eco stand doe ik niet aan ik rij altijd in vol vermogen (sport)
FYI uit de echte data van de auto (tronity) moet ik nu ongeveer 252km halen met dit weer (7graden)
Fijn dat je de snelweg “only” kilometers ook doorgeeft.
Want dat is wat je echt moet weten.
Met mijn huidige lease auto kan ik max 135km op de snelweg(winter) dus dat betekend dat ik om de 100km aan de snellader moet.

Dus eigenlijk ga ik ervan uit dat ik 100km range heb.
En in de zomer / non-snelweg wegen meer.

De e-208 kan dus 60km meer op snelweg en 2 keer zo snelladen.

• FNale
Atsiz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:37:
[...]
Fijn dat je de snelweg “only” kilometers ook doorgeeft.
Die kan je gewoon vinden in de snelweg calculator van Peugeot zelf die eng accuraat is.
https://www.peugeot.nl/el...tieradius-elektrisch.html
Thuis aan de paal voorverwarmen kan je er nog wel 15km bij optellen.

Moet wel zeggen dat 0 op de GOM nog makkie 25km is voordat je in schildpad modus komt.
Niet aan te raden maar als je weet dat er 10Km verder een snellader is.

[Voor 57% gewijzigd door FNale op 25-11-2021 20:38]

• Ruben mantje
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 17:08
Hier sinds twee weken in het bezit van een E-208 GTpack, rijdt heerlijk. Ik heb over twee weken een afspraak bij de dealer waarbij ik heb aangegeven dat zij een update moeten doorvoeren. Gaat om 10.74, schijnen wat Quality of life updates te zijn waaronder meer range, sneller laden, een iets relaxer rijdende ACC en lanekeeping en tevens nog wat andere kleine dingen.

Zodra ik de update heb gehad deel ik mijn ervaring!

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:47
Ze zouden die kut app is een fatsoenlijke update moeten geven.

• Atsiz
Vanochtend proef gereden in een e-208 en ik ben verkocht...

Is ook voorzien van alle opties zo te zien (de GT uitvoering dan).

Wat ik wel raar vond was de "hill assist".

Volgens de medewerker werkt dit alleen als je op een heuvel staat.

Dus als ik op een rechte weg. Voor een stoplight ben moet ik alsnog de rem zelf ingedrukt houden.
Vind ik wel raar.

• Ruben mantje
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 17:08
Atsiz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:20:
Vanochtend proef gereden in een e-208 en ik ben verkocht...

Is ook voorzien van alle opties zo te zien (de GT uitvoering dan).

Wat ik wel raar vond was de "hill assist".

Volgens de medewerker werkt dit alleen als je op een heuvel staat.

Dus als ik op een rechte weg. Voor een stoplight ben moet ik alsnog de rem zelf ingedrukt houden.
Vind ik wel raar.
Het is en blijft een automaat. Je kan je parkeerrem aantrekken en dan vervolgens je gaspedaal indrukken om weg te rijden. Het jammere is dat er geen optie inzit om ‘creeping’ uit te zetten.

[Voor 5% gewijzigd door Ruben mantje op 26-11-2021 20:32]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ruben mantje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:32:
[...]

Het is en blijft een automaat. Je kan je parkeerrem aantrekken en dan vervolgens je gaspedaal indrukken om weg te rijden. Het jammere is dat er geen optie inzit om ‘creeping’ uit te zetten.
En het stomme is, dat is een kunstmatige eigenschap. Een elektromotor draait niet eens stationair, want dat is de reden dat een normale automaat begint te rollen als je de rem loslaat.

Signature van nature

• Atsiz
Wat is wijsheid...een nieuwe e-208 in GT uitvoering kopen of een gebruikte occasion?
Nieuw kopen is altijd duurder...zou je zeggen...

Occasion prijzen zijn vanaf 33 duizend (2020 modellen meestal). Hiervan krijg je nog 2 duizend terug uit de subsudie pot. Dus voor 31 duizend heb je een e-208 uit 2020 met 10 tot 30 duizend km op de teller. Dus zo goed als nieuw.

Maar als ik een nieuwe auto laat bouwen ben ik 35 duizend kwijt. En hiervan kan je 3.3 duizend euro terug krijgen. Dat betekend dat je voor 31 en half duizend een uit 2021 (of 2022?) krijgt met 0 op de teller. En eerste eigenaar bent.

Wat me opvalt is dat de prijzen veel goedkoper zijn in de configurator vergeleken met vorig jaar. Toen waren de GT versies vanaf 39 duizend.

Waar ik bang voor ben is restwaarde....hij moet nog afschrijven namelijk.

[Voor 10% gewijzigd door Atsiz op 26-11-2021 21:49]

• Ricardo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:58
Sircuri schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:36:
[...]

En het stomme is, dat is een kunstmatige eigenschap. Een elektromotor draait niet eens stationair, want dat is de reden dat een normale automaat begint te rollen als je de rem loslaat.
Er zijn wel meer gekke keuzes gemaakt. Ook dat het regenereren vrij beperkt is waardoor je altijd de voetrem erbij nodig hebt is behoorlijk jammer.
Hopelijk komt er nog eens een update hiervoor.

Nu ga ik zelf morgen mijn DS3 e-tense ophalen. Maar hoe kan ik zien of de laatste software er op staat? Dat zou behoorlijk moeten schelen met snel laden namelijk.

Ook mis ik helaas de adaptive optie, maar verder zit zo goed als alles er op. Zijn deze opties in te schakelen zonder hardware aanpassingen zoals bij VAG mogelijk is?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Atsiz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:41:
Wat is wijsheid...een nieuwe e-208 in GT uitvoering kopen of een gebruikte occasion?

Occasion prijzen zijn vanaf 33 duizend (2020 modellen meestal). Hiervan krijg je nog 2 duizend terug uit de subsudie pot. Dus voor 31 duizend heb je een e-208 uit 2020 met 10 tot 30 duizend km op de teller. Dus zo goed als nieuw.

Maar als ik een nieuwe auto laat bouwen ben ik 35 duizend kwijt. En hiervan kan je 3.3 duizend euro terug krijgen. Dat betekend dat je voor 31 en half duizend een uit 2021 (of 2022?) krijgt met 0 op de teller. En eerste eigenaar bent.

Wat me opvalt is dat de prijzen veel goedkoper zijn in de configurator vergeleken met vorig jaar. Toen waren de GT versies vanaf 39 duizend.

Zover ik begrepen heb is Peugeot 1 van de weinige merken die veel vertrouwen heeft in de waarde-vastheid van zijn auto's. Dat zie je ook terug in de private lease prijzen van deze modellen. Waar een ID.3 van Volkswagen rond de 500 euro per maand zit, heb je een e-208 al vanaf 349 euro per maand. Terwijl een ID.3 "slechts" 3000 euro duurder is.

Signature van nature

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02-12 09:39

BleuZ

Dolletjes!

_JGC_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:10:
@CriticalHit_NL Hoe ziet het stuur van jouw 206 er na 300K uit? Ik heb nu mijn 3e 206, eentje destijds 4 jaar oud met 116K, vorig jaar eentje van 17 jaar oud met 190K en dit jaar eentje van 15 jaar oud met 345K, alle 3 het stuur flink versleten.
Ter aanvulling: ik rij in een 206 uit 2002, dus 19 jaar oud, met momenteel 279.000 KM op de teller. De afgelopen vijf jaar heb ik het stuur wel regelmatig gereinigd en gevoed, en op het moment ziet dat er nog als nieuw uit:

Kan wellicht een verschil zijn tussen kunststof en leer; ik weet niet wat jij voor stuur hebt (gehad), wellicht dat kunststof meer slijtagegevoelig is?
CriticalHit_NL schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:24:
[...]
Edit:
We hebben 3 ton bereikt. 8)

Overigens nog een keer kijken voor een andere accu-hoes, ding is helemaal verweerd en gescheurd.
Gefeliciteerd met de 3 ton! Rijdt ook lekker door zo, haha :*)

Je zou ook kunnen kijken voor een accubak uit o.a. een 1.6 16v of 2.0 16v; ik weet niet of die dezelfde afmetingen heeft, maar dat is wat slijtvaster dan zo'n zachte hoes.

[Voor 29% gewijzigd door BleuZ op 27-11-2021 19:10]

'02 Peugeot 206 CC 2.0-16v "Roland Garros"

• FNale
Ruben mantje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
Hier sinds twee weken in het bezit van een E-208 GTpack, rijdt heerlijk. Ik heb over twee weken een afspraak bij de dealer waarbij ik heb aangegeven dat zij een update moeten doorvoeren. Gaat om 10.74, schijnen wat Quality of life updates te zijn waaronder meer range, sneller laden, een iets relaxer rijdende ACC en lanekeeping en tevens nog wat andere kleine dingen.

Zodra ik de update heb gehad deel ik mijn ervaring!
Dit is inderdaad een flinke update vooral de snellaad curve gaat er een stuk op vooruit.

- Betere snellaad curve hierdoor gaat die vol in 33Min i.p.v. 42Min getest 3% tot 85% zie hieronder.
- Eerder energie recupereren(B stand) bij eerdere modellen werkte dat pas als de accu onder de 95% is

Ruben mantje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:32:
[...]

Klopt is inderdaad een nadeel hij gaat wel stilstaan in een file als je ACC aan zet. Maar als je te lang stil staat moet je hem een tikje geven op het pedaal om weer te gaan rollen. hier kunnen ze nog wat stappen zetten mij betreft.

[Voor 23% gewijzigd door FNale op 27-11-2021 19:16]

• FNale
Atsiz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:41:

Klopt idd.

Vriend van mij heeft nog 38K + betaald dec 2020 en ik 36K hier zat 4 maanden tussen beide GT pack + alle vinkjes.
Inmiddels is die weer iets goedkoper geworden omdat ze de 6 jaar onderhoud eruit hebben gehaald. ik dacht rond de 400e.

Subsidie pot is een lastige je moet ook nog geluk hebben dat het krijgt dat is bij gebruikt iets beter te voorspellen dan bij nieuw. Daarbij mocht je voor een gebruikte gaan goed opletten of het 1 of 3 fase is staat nergens op de auto en de verkopers laten het soms ook uit de advertentie (incl. 3 fase kabel, maar de auto zelf is 1 fase ik heb echt gezien :'( )die kan je namelijk zo 2/3k goedkoper krijgen.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-11 00:05
BleuZ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:01:
Gefeliciteerd met de 3 ton! Rijdt ook lekker door zo, haha :*)

Je zou ook kunnen kijken voor een accubak uit o.a. een 1.6 16v of 2.0 16v; ik weet niet of die dezelfde afmetingen heeft, maar dat is wat slijtvaster dan zo'n zachte hoes.
Bedankt en bedankt voor de tip.
Ik zal nog wel een keer kijken, of ik laat gewoon een leren hoes op maat maken en plaats dat.
Al weet ik niet of het leer de temperatuur daar zo leuk zal vinden, maar goed.
Dat is dan afval-leer van bankstellen die ik gratis zou kunnen gebruiken.

Zit overigens een grotere accu in dan normaal, dus daarom passen de nieuwe PSA-hoezen niet meer die zijn te klein. De oudere type hoezen zijn niet langer bestelbaar, weet ook niet of die plastic bakken dan groot genoeg zijn.

De accu is een Coldax Q-cell B55559 (12V, 56Ah, 480A), een of ander Brezan merk.

Moet wel zeggen dat je 206 door een ringetje te halen is voor zijn combinatie van leeftijd en kilometers. _/-\o_
Ik maak er niet heel veel aan schoon, eens in de zoveel maanden even afspuiten en afdoen met een zeem, ramen wassen en af en toe stofzuigen/afstoffen, staat ook altijd buiten.

• Atsiz
Helaas ga ik toch van de e-208 afzien.

Het is financieel niet slim om "nieuw" te kopen.
Wil niet dat ik bij de uitgang van de dealer meteen min 10 duizend euro sta.

En de occasion prijzen zijn duurder of net zo duur als een nieuwe.

Dat word een benzinebak kopen, helaas. Er is verder geen leuke EV met normale range. Die ook eens betaalbaar is.

• dreamscape
  • Laatst online: 22:01
Atsiz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:47:

Dat word een benzinebak kopen, helaas.
Want met een benzinebak sta je niet min zoveel k bij de uitgang van de dealer?

Punctuality is the politeness of kings

• Atsiz
dreamscape schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:15:
[...]

Want met een benzinebak sta je niet min zoveel k bij de uitgang van de dealer?
Ik kan makkelijker een benzinebak kopen als occasion, waarvan veel is afgeschreven.
Dat gaat lastig met EV's op dit moment, helaas.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:50
@BleuZ Ik heb tot nu toe 2 airlines en een xline gehad met kunststof stuur, allemaal flink versleten. De 207 had een kunstleer stuur, die kon veel meer hebben.

@CriticalHit_NL Ik had in mijn 206 1.4 gewoon een afsluitbare plastic bak, zat een duracell accu in van groter dan origineel, nog ruimte over. Mijn huidige HDI heeft geen bak, gewoon een plateau met een randje waar je de accu in schuift en dan aan de andere kant een klem die je vast moet schroeven.

Deze week de noname accu zonder stickers maar
eens vervangen door een nieuwe Exide Premium accu van 64Ah met 640A startcapaciteit. Voor 50 euro excl BTW wil ik niet binnenkort in de vrieskou met een platte accu staan.
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee