Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

BleuZ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:36:
[...]

Met je VIN kun je op deze website ook Peugeot onderdeelnummers opvragen. In 206 > 3 door saloon (Engine: 2.0i 16v180 > Equipment > Interior Trim > Floor Carpet zijn de vloermatten onderdeelnummer 9 (setje vóór) maar de beschrijvingen zijn relatief nietszeggend, dus met je VIN krijg je hopelijk de set matten die bij je auto horen.
De website kan mijn VIN niet vinden helaas. Zou wel mooi zijn om bijvoorbeeld de originele pookknop o.i.d. daar te kunnen bestellen.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deathchant schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:32:
[...]

De website kan mijn VIN niet vinden helaas. Zou wel mooi zijn om bijvoorbeeld de originele pookknop o.i.d. daar te kunnen bestellen.
Die pookknop is ook in de 206+ geleverd, is daar volgens mij standaard. Mijn zusje heeft hem nochthans in haar 206+ zitten en das echt geen bijzonder model.
Snap trouwens niet waarom je perse een alu pookknop wilt. In de winter te koud om aan te pakken en in de zomer brand het het schakelpatroon in je handpalm :X
* The Eagle had destijds in zijn 308SW de boel vervangen door een leren van het vooorgaande model

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 10:50

BleuZ

Dolletjes!

Ik rij inmiddels bijna 5 jaar in mijn 206 (CC) met aluminium pookknop en ik heb in zowel hitte als vrieskou daar echt geen noemenswaardige last van gehad.

'02 Peugeot 206 CC 2.0-16v "Roland Garros"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Bij mijn vorige 307 CC zit er ook een alu knop in en tijdens winters pakte ik de knop nog wel eens aan de steel vast. Problem solved en werkt ook in de zomers.

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BleuZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:03:
Ik rij inmiddels bijna 5 jaar in mijn 206 (CC) met aluminium pookknop en ik heb in zowel hitte als vrieskou daar echt geen noemenswaardige last van gehad.
Daar zit dan ook geen panodak in dat je kunt vergeten om dicht te doen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cdoens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:00:
Bij mijn vorige 307 CC zit er ook een alu knop in en tijdens winters pakte ik de knop nog wel eens aan de steel vast. Problem solved en werkt ook in de zomers.
Daar bewijs je eigenlijk mijn punt mee: dat het ding niet functioneel is. Dan kun je net zo goed zonder knop rijden 8)7

Mij point being: het ziet er mooi uit, maar het is gewoon een designflaw van PSA om het zo te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik had in de 207SW ook een alu knop, maar dan alleen bovenop. Daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ding had ook een pano dak, maar dat was alleen de eerste week leuk, daarna eigenlijk altijd dicht gehad. Mijn voorkeur heeft het niet iig, is vooral een bron van lawaai (alhoewel de dakrails van mijn 206 ook aardig kunnen zoemen op snelheid :X).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The Eagle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Snap trouwens niet waarom je perse een alu pookknop wilt. In de winter te koud om aan te pakken en in de zomer brand het het schakelpatroon in je handpalm :X
Omdat ik gewoon alles origineel wil houden. Heeft ook geen haast, mijn huidige pookknop is gewoon alleen een beetje bekrast.
Ik ben beetje bij beetje de auto weer wat meer aan het poetsen en kleine dingetjes mooi maken enzo.
De daklijsten...60 euro per stuk bij de dealer :(
Pookknop was daar niet meer te bestellen (er vanuitgaande dat je die gewoon eraf kunt draaien zonder de hele pook te vervangen).
D-riem vervangen 750 euro ouch.

Ik heb mijn mattenset nu wel binnen. Het meest luxe velours heb ik gepakt met zilveren stikranden. Dik en degelijk spul man, echt heel tevreden! Nu alleen zorgen dat de koppeling niet achter de mat blijft hangen >:)

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 22:25
The Eagle schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Ik heb indertijd de alu pookknop als optie aangevinkt voor de 308, zelden zoveel spijt gehad van een zinloze optie, er ligt standaard een washand in de auto, kan over de pookknop heen als het te warm of te koud is...

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:06

Mosin

Zeiverzak

Heren. Even een vraagje. Mijn benzine tank lekt, er liggen 2 kleinere plassen onder de wagen en het zit ook op de tank zelf.
De dealer gaf al aan om de tank eronder uit te halen vanwege al wat lopende problemen met het brandstof systeem. Ik ben zelf geneigd om de Peugeot dealer op te bellen, want ik wil hier liever niet mee rond rijden. Zelf kijken heeft, denk ik, weinig zin. Wat adviseren jullie?

Gaat om een Peugeotje 206 GTi. In zoverre ik begreep kan het een defect brandstof slangetje zijn of iets met de ontluchting. Mijn kennis daarvan is niet echt bepaald goed te noemen.

[Voor 18% gewijzigd door Mosin op 06-05-2021 10:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cdoens
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Als het op de tank zelf ook ligt (Raar trouwens, benzine vervliegt heel snel) dan zou ik het zoeken in de brandstofpomp en de afdichting daarvan. Als je je achterbank opklapt, zie je rechts een rubberen afdekdop zitten. Daaronder zit je pomp en niveaumeter. Misschien is een leiding daar wel gescheurd of losgelaten?

Waar onder de auto liggen de plassen?

Maar met benzine, twijfel en niet te veel kennis, zou ik een expert inschakelen.

[Voor 4% gewijzigd door cdoens op 06-05-2021 11:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mosin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:32:
Heren. Even een vraagje. Mijn benzine tank lekt, er liggen 2 kleinere plassen onder de wagen en het zit ook op de tank zelf.
De dealer gaf al aan om de tank eronder uit te halen vanwege al wat lopende problemen met het brandstof systeem. Ik ben zelf geneigd om de Peugeot dealer op te bellen, want ik wil hier liever niet mee rond rijden. Zelf kijken heeft, denk ik, weinig zin. Wat adviseren jullie?

Gaat om een Peugeotje 206 GTi. In zoverre ik begreep kan het een defect brandstof slangetje zijn of iets met de ontluchting. Mijn kennis daarvan is niet echt bepaald goed te noemen.
Voordat je de garage belt, ff checken of je ANWB woonplaatsservice hebt en zo ja die langs laten komen. Kost je niks, weet je meteen wat er aan de hand is en worst case sleept ie je naar de dealer.

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

cdoens schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:
Als het op de tank zelf ook ligt (Raar trouwens, benzine vervliegt heel snel) dan zou ik het zoeken in de brandstofpomp en de afdichting daarvan. Als je je achterbank opklapt, zie je rechts een rubberen afdekdop zitten. Daaronder zit je pomp en niveaumeter. Misschien is een leiding daar wel gescheurd of losgelaten?

Waar onder de auto liggen de plassen?

Maar met benzine, twijfel en niet te veel kennis, zou ik een expert inschakelen.
Plekken liggen rechts op het midden van de wagen. Een plek is vrij zwart en plakkerig. Die ligt er nu al 2 dagen. De ander plekken lijken iets te vervliegen. Je ziet ze wel nog een beetje.

Nee, ik ga er niet te veel aan rotzooien. Wat @The Eagle al voorstelt lijkt me een heel slim plan. Daar zou al iets uit kunnen komen.

• cdoens
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Zwart en plakkerig is zeker geen benzine. Ruikt het ook naar benzine onder je auto? Want die geur is niet te missen

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

cdoens schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:50:
Zwart en plakkerig is zeker geen benzine. Ruikt het ook naar benzine onder je auto? Want die geur is niet te missen
Het ruikt wel naar benzine, heel apart. Andere plekken zijn helemaal niet zwart.
ANWB is er binnen een x aantal minuten. Ik ben eens benieuwd wat de wegenwacht kan vinden.

De brandstof pomp is een paar maanden terug al vervangen. Zou wat zijn als er iets mee is.
Ik begreep van de dealer dat ik 1 jaar garantie krijg op de injectoren, die zijn toen ook vervangen, maar geld dit voor alle onderdelen?

• The Eagle

The Eagle

Mosin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Plekken liggen rechts op het midden van de wagen. Een plek is vrij zwart en plakkerig. Die ligt er nu al 2 dagen. De ander plekken lijken iets te vervliegen. Je ziet ze wel nog een beetje.

Nee, ik ga er niet te veel aan rotzooien. Wat @The Eagle al voorstelt lijkt me een heel slim plan. Daar zou al iets uit kunnen komen.
Zwart en plakkerig? Dan weet ik denk ik wel wat het is. Da's Eolys®-regeneratievloeistof. Al was ik in de veronderstelling dat dat alleen in roetfilters van diesels zat, dus het verbaast me als dat ook in jouw GTI zit. Maar het kan.

Tankje is eigenlijk een soort balg / stevige zak, en zit (bij onze 207 HDI nochthans) ter hoogte van zitplaats rechts achter. In principe hoef je dat spul nooit te vervangen. Maar als die balg lek is heb je een dure reparatie te pakken (>400 euro) en krijg je idd een kleverige zwarte zooi. Kreeg ik zelfs met 130bar hogedrukreiniger niet weg :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

The Eagle schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Zwart en plakkerig? Dan weet ik denk ik wel wat het is. Da's Eolys®-regeneratievloeistof. Al was ik in de veronderstelling dat dat alleen in roetfilters van diesels zat, dus het verbaast me als dat ook in jouw GTI zit. Maar het kan.

Tankje is eigenlijk een soort balg / stevige zak, en zit (bij onze 207 HDI nochthans) ter hoogte van zitplaats rechts achter. In principe hoef je dat spul nooit te vervangen. Maar als die balg lek is heb je een dure reparatie te pakken (>400 euro) en krijg je idd een kleverige zwarte zooi. Kreeg ik zelfs met 130bar hogedrukreiniger niet weg :X
ANWB is net langs geweest, een goede zet. Bedankt voor de tip!
Hij gaf aan dat die zwarte plek door de warmte komt en dan in het asfalt trekt, die plek blijft nog een maand of 2 liggen. Over die vloeistof die je noemt hebt ik hem niet gehoord.

Het probleem komt door een slecht gemonteerde/kapotte/oude O ring op de sluiting van de brandstof pomp en die is gaan lekken. Er lag een hoop benzine langs, wat verklaart dat het er langs af gegleden is. Dus de dealer mag dit gaan vervangen, hopelijk gaat dat zonder problemen en doen ze het voor noppes.
De afdichtings dop die in het chasis zit was ook kapot en sluit niet goed af waardoor ik die extreme benzine geur in de auto heb.

• cdoens
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Eolys zit inderdaad alleen in diesels dus zeker niet in de GTI.

Mooi dat ANWB iets gevonden heeft. Foei dat ze die ring niet preventief hebben vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

cdoens schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:57:
Eolys zit inderdaad alleen in diesels dus zeker niet in de GTI.

Mooi dat ANWB iets gevonden heeft. Foei dat ze die ring niet preventief hebben vervangen.
Ik durf het overigens niet zeggen hoe of wat. De wegenwacht gaf al aan, dat het door een leerling gemonteerd zou kunnen zijn of door haastig werk.

Maar goed, het kan een heleboel zijn waardoor het is gaan lekken. Ik ga in ieder geval contact met de Peugeot opnemen.

Gisteren avond hebben we de 306 s16 tot leven gewekt. Die stond alweer een jaar stil en daarvoor ook al heel wat jaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 18:47
_JGC_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:50:
Ik heb dus sinds juli vorig jaar een 206 1.4 met TU3JP motor. Nou kan het aan mij liggen, maar is het normaal dat die motoren een klereherrie maken als je 130 (bijna 4K RPM) doet op de snelweg?

Hiervoor had ik een 207 1.6VTI, die had ook wel wat kabaal, maar niet zo erg. Van de 206 1.4HDI die ik daarvoor had kan ik me ook niet herinneren dat het geluid zo hard was.
Klereherrie is altijd wel relatief, de 206 is sowieso niet de meest stille auto gezien het lage gewicht en de afwezigheid van veel geluidsisolatie, ook de 306 die we hebben is niet erg stil en je hoort het bandengeluid ook wel.

Beiden de 206 en de 306 met die 1.4 motor maken mijn inziens gewoon normaal geluid, de 306 rijdt dan wel nooit 140 maar met de 206 kan je wel degelijk merken dat de motor toeren aan het maken is en vooral bij de 6000 toeren maakt hij behoorlijk geluid. :+
De 206 is recent nog de kleppen van gesteld en dat heeft naar mijn idee het geluid niet beïnvloed.

De 306 heeft denk zo'n 10 jaar geleden wel een keer de koppakking kapot gehad, maar onduidelijk of er toen iets met de klepspeling is gedaan, ondanks dat de een ruim 21 jaar oud is en de ander inmiddels bijna 13 merk ik niet echt een groot verschil in motorgeluid als deze warm is, de 306 wil nog wel eens wat rauwer klinken bij een koude start maar dat kan aan meer dingen liggen gezien het uitlaatsysteem anders is en het type motorblok een KFX blok is met Euro 2 en de 206 een KFW blok heeft met Euro 4.

Ik moet denk ik wel een keer laten kijken naar het uitlaatsysteem van de 206, want dat met die ijzeren bevestigingsbeugels schijnt een bekend probleem te zijn waardoor de uitlaat door gaat roesten, zag laatst hier en daar wel wat 'groeven' die erin geroest zijn dus ik vraag me af hoelang het nog goed gaat tot hij sportief wordt. :+

Denk dat ik in dat geval direct de gehele onderkant laat voorzien van een RVS uitlaatstelsel maar dat zie ik tegen die tijd wel, heb het dan wel graag zo dicht mogelijk op het origineel. Zie ook wel dat de stuurpomp en wat zaken onder de motor wat olie lijken te zweten maar niet echt noemenswaardig, wel weer extra roestbescherming. Olie verliest hij in ieder geval niet uit het motorblok, misschien maar een keer de rest op niveau's laten controleren.

Zag ook wel bij de achteras en ophanging ervan dat er toch wel delen zijn die behoorlijk beginnen te vervormen door roest, het rechter achterwiel staat ook net iets minder recht dus ik vermoed dat een revisie ook wel een keer zal moeten gebeuren, heb ook al een paar jaar het idee dat daar wat extra bijgeluiden vandaan komen ondanks het vervangen van de wiellagers zelf.

Keek toevallig ook even naar de remleidingen die eronder hangen maar dat ziet er nog als nieuw uit eigenlijk.

Verder viel me laatst op dat het erop leek alsof er roestvorming zit onder de achterruit linksboven in de hoek op de plek waar hij zit vastgelijmd, kijkt wat donkerbruin en ruw. Zal ook wel iets zijn om op te letten en eventueel naar te laten kijken, de sleepogen en het hitteschild boven de uitlaat heeft ook wat roestvorming inmiddels al is dat niet een heel groot issue.

Verder is er tot dusver niks meer op aan te merken, alles start en loopt goed, nog nooit een noodloop gehad waardoor hij op 3 poten loopt, geen storingen en versnellen naar 6000RPM gaat zonder enige hik of stoot (E98 VPower), heel speels gooi en smijt wagentje eigenlijk. Boven de 140KM/h kom ik er niet mee gezien hij wat nerveuzer wordt door het lage gewicht, wind e.d en dat hij wat begint te resoneren in de ophanging of wielen of zo.

De kilometerstand staat op 291.228 inmiddels.

https://valid.x86.fr/k7v9mf & https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL Vorige week de banden op spanning gebracht, was 2 bar, nu 2,5 bar rondom. Dat doet ook heel veel voor het geluid kan ik je vertellen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:28:
@CriticalHit_NL Vorige week de banden op spanning gebracht, was 2 bar, nu 2,5 bar rondom. Dat doet ook heel veel voor het geluid kan ik je vertellen :X
Beter of slechter? Heb ze zelf ook op 2.5 staan, maar ja verschilt ook per band, type e.d

https://valid.x86.fr/k7v9mf & https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
CriticalHit_NL schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Beter of slechter? Heb ze zelf ook op 2.5 staan, maar ja verschilt ook per band, type e.d
Ik dacht dat de dakrails en het knullig gekitte raam aan het fluiten was bij 100+, maar dat bleken dus de banden te zijn.
Is veel stiller geworden met 2.5 rondom. Ligt ook lekkerder in de bochten nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, 25 mei nieuwe d-riem (spanrol, multiriem, waterpomp e.d.) + nieuwe originele daklijsten die tenminste weer zwart zijn :)
Dan ga ik daarna een offerte opvragen om mijn zitvlak opnieuw te bekleden. Daarna proberen een nieuwe originele pookknop te verkrijgen.
Nu moet ik eerst even kijken met welk spul ik de deurrubbers het beste kan behandelen om ze weer mooi zwart te krijgen, en dan is de auto eigenlijk zo goed als nieuw weer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20
Criminelen stelen de ene na de andere Peugeot-motorkap in Rotterdam :(
https://nos.nl/artikel/23...eot-motorkap-in-rotterdam

Toon de skills in je profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

Deathchant schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:25:
Nou, 25 mei nieuwe d-riem (spanrol, multiriem, waterpomp e.d.) + nieuwe originele daklijsten die tenminste weer zwart zijn :)
Dan ga ik daarna een offerte opvragen om mijn zitvlak opnieuw te bekleden. Daarna proberen een nieuwe originele pookknop te verkrijgen.
Nu moet ik eerst even kijken met welk spul ik de deurrubbers het beste kan behandelen om ze weer mooi zwart te krijgen, en dan is de auto eigenlijk zo goed als nieuw weer :)
Iets van cockpit spray of wax spul wat erover kan?
Maar ik verwacht niet dat het zwart blijft ivm uitdrogen. Zoiets zul je toch even bij moeten houden, verwacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-05 08:08
Khil schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 04:12:
Criminelen stelen de ene na de andere Peugeot-motorkap in Rotterdam :(
https://nos.nl/artikel/23...eot-motorkap-in-rotterdam
Maar waarom ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mosin schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:26:
[...]

Iets van cockpit spray of wax spul wat erover kan?
Maar ik verwacht niet dat het zwart blijft ivm uitdrogen. Zoiets zul je toch even bij moeten houden, verwacht ik.
Tis nou net alsof ik van die watervlekken/kalkvlekken erop heb. Kep geen cockpitspray, enkel Meguairs trimdetailer. Misschien dat eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

Deathchant schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Tis nou net alsof ik van die watervlekken/kalkvlekken erop heb. Kep geen cockpitspray, enkel Meguairs trimdetailer. Misschien dat eens proberen.
Dat zal er vast en zeker ingedroogd zijn.
Zat laatst zelf nog eens te denken of het slim is om die rubbers vettig te houden vanwege de warmte. Scheelt misschien een beetje.

Dat spul is waarmee je kunst stof delen zwart maakt. Het is een beetje vettig en dan heb je direct 2 vliegen in een klap. Mits het werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 02:15

MrDrako

nep ict'er

Volgens de tekst op bestelling uit het buitenland. Als de motorkap zonder enige bout oid vast zit en er zo uitgetild kan worden, is dat wel een beetje een domme ontwerpfout van peugeot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
MrDrako schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Volgens de tekst op bestelling uit het buitenland. Als de motorkap zonder enige bout oid vast zit en er zo uitgetild kan worden, is dat wel een beetje een domme ontwerpfout van peugeot.
Wij hebben hier een nieuwe e208 GT staan en die heeft gewoon als normaal de motorkap vast gebout.
Net gechecked.

Wat is er zo bijzonder om een motorkap te jatten?

[Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 14-05-2021 20:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 02:15

MrDrako

nep ict'er

het ging daar voornamelijk om de 5008, en er is niks bijzonders aan, behalve dat er vraag naar is en ze blijkbaar makkelijk te stelen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 14:27
Deathchant schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:25:
Voor het rubber heb ik ooit gewoon kranenvet van de lokale bouwmarkt gebruikt, kost nauwelijks iets en het heeft bij mijn auto zijn werk gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
CriticalHit_NL schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Klereherrie is altijd wel relatief, de 206 is sowieso niet de meest stille auto gezien het lage gewicht en de afwezigheid van veel geluidsisolatie, ook de 306 die we hebben is niet erg stil en je hoort het bandengeluid ook wel.
Afgelopen zaterdag proefgereden in een 206SW 1.4HDI van 2006. Ik snap nu waarom ik de klereherrie van de TU3 nooit herkend heb in de 2004 HDI die ik eerder gereden heb: isolatie. De diesels hebben schutbord, motorkap en spruitstuk geisoleerd met glaswol waardoor je veel minder hoort.

Gaat hem waarschijnlijk ook wel worden. Ding staat bij een buitenlander in het 1000 euro segment (afvoerputje van de inruilauto's), is verder netjes, onder motorkap moet nog een en ander gebeuren maar blijkt achteraf niet spannend te zijn. Ding is zo goedkoop vanwege kmstand (340K) en diesel.

De 1.4 benzine gaat weg, vanmorgen weer starten op 3 poten, na paar keer overslaan gewoon lopen, maar de eerste 2km met een rookwolk achter de auto rijden en daarna is het weg. Met warme motor kan het brandstofsysteem niet voldoende leveren waardoor de long fueltrim >10% is, dit wordt opgeslagen waardoor de motor verzuipt bij koude start, zodra ie nml goed loopt is de short fueltrim -10% en loopt ie weer op zodra de motor opwarmt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 01-06 10:38
_JGC_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Afgelopen zaterdag proefgereden in een 206SW 1.4HDI van 2006. Ik snap nu waarom ik de klereherrie van de TU3 nooit herkend heb in de 2004 HDI die ik eerder gereden heb: isolatie. De diesels hebben schutbord, motorkap en spruitstuk geisoleerd met glaswol waardoor je veel minder hoort.
Herkenbaar, een famillielid hier had ooit een 206 op benzine, gok een 1.4. Veel meer geluid binnen dan in mijn 206 2.0 Hdi. Dat de diesel veel minder toeren maakt zal vast ook helpen.

Zelf heb ik mijn diesel 206 vorige maand verkocht. Maar toch mooi 10 jaar in bezit gehad, en van 125 naar 310 dzd kilometer gereden zonder rare problemen.

en ook maar meteen een nieuwe, oude, Peugeot voor de deur gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
dj1981 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Herkenbaar, een famillielid hier had ooit een 206 op benzine, gok een 1.4. Veel meer geluid binnen dan in mijn 206 2.0 Hdi. Dat de diesel veel minder toeren maakt zal vast ook helpen.

Zelf heb ik mijn diesel 206 vorige maand verkocht. Maar toch mooi 10 jaar in bezit gehad, en van 125 naar 310 dzd kilometer gereden zonder rare problemen.

[Afbeelding]
Heb eerder een 1.4HDI gehad en altijd wel vermoeden gehad dat de katalysator inwendig gebroken was. Dat was het enige nadeel van de 1.4HDI, verder zijn die dingen probleemloos.

De auto waar ik zaterdag ben geweest had een defecte KVS niveau sensor (lostrekken, storing weg, vervangen is 10 euro). Verder leek de spanrol multiriem niet heel jofel meer. Hitteschild om de katalysator/spruitstuk zag eruit alsof er een familie steenmarters in heeft gewoond, wat ook de reden was om hem staan te laten, maar achteraf bedacht ik mij dat ie niet reed als een standaard 68pk 1.4HDI. Waarschijnlijk is bij dit ding de katalysator geleegd vanwege eerder genoemde kwaal en mogelijk is ie ook gechipt. Meeste tuners halen zo'n ding naar 90pk zonder verdere aanpassingen.

Mocht het wel een miskoop blijken: de velgen die eronder zitten gaan voor 1/3 van de aanschafprijs op marktplaats, dus met schrootwaarde erbij verlies ik dan niet heel veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
dj1981 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]
Een 407... Jij durft... :o :X

Normaliter sta ik altijd vooraan om iedereen die 'Franse auto = kut' roept te corrigeren, maar in het geval van een 407 kan ik die mensen toch moeilijk ongelijk geven... Ik hoop voor je dat je exemplaar hebt wat niet op maandagochtend of net na de lunch in elkaar gezet is, want de 407 staat toch wel hoog in de top 10 van wanproducten die uit de PSA-fabrieken is komen rollen... Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze zo'n kwalitatief onding als opvolger van de juist zeer betrouwbare 406 hebben weten maken 8)7

En ja, ik mag dit zeggen als eigenaar van een 604 TI (met de verguisde PRV V6 - ook zo'n ding wat in diezelfde top 10 staat :+ ) en nog eens vijf 205-jes ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
@Wok Dan te bedenken dat ik een 407 op LPG heb overwogen... Ik ga nu uiteindelijk weer voor een 206SW ipv een 307SW omdat ik eigenlijk best tevreden ben over het formaat van mijn 206SW, maar het gestuiter van de versleten achteras en het lawaai+windgeruis zat ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wok schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Normaliter sta ik altijd vooraan om iedereen die 'Franse auto = kut' roept te corrigeren, maar in het geval van een 407 kan ik die mensen toch moeilijk ongelijk geven... Ik hoop voor je dat je exemplaar hebt wat niet op maandagochtend of net na de lunch in elkaar gezet is, want de 407 staat toch wel hoog in de top 10 van wanproducten die uit de PSA-fabrieken is komen rollen... Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ze zo'n kwalitatief onding als opvolger van de juist zeer betrouwbare 406 hebben weten maken 8)7

En ja, ik mag dit zeggen als eigenaar van een 604 TI (met de verguisde PRV V6 - ook zo'n ding wat in diezelfde top 10 staat :+ ) en nog eens vijf 205-jes ;)
Hoeveel 205'jes heb je eigenlijk nodig om een 604 weg te slepen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Verklaard wel een hoop inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
The Eagle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Hoeveel 205'jes heb je eigenlijk nodig om een 604 weg te slepen? :P
2, en dan mag het een 1.1 motor zijn. Houd je nog een paar kg over ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 01-06 10:38
Wok schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Haha, terecht punt :)
Maar goed, ik heb er minder voor betaald dan ik er in 1,5 jaar aan wegenbelasting voor kwijt ben, dus een hele grote buil kan je je er ook niet aan vallen denk ik dan. Vooralsnog zoeft het best comfortabel over de snelweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@dj1981 True that... Als het rijdt, rijdt het wel dikke prima (al heb ik nooit echt vriendjes kunnen worden met de stoelen in een 407, maar ik ben sowieso een zeikerd als het op zitcomfort aankomt :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
De "nieuwe" 206SW is een feit, vanmiddag de knoop doorgehakt. Verkoper laat de banden nog even uitbalanceren en dan is het wat mij betreft prima voor die prijs.

Vanavond de "oude" even strippen (1 jaar oude allseason banden op velg wisselen met 2,5mm banden op velg, hulpkoppeling van de trekhaak af), ding gaat weg voor schrootprijs. Een 206SW van 18 jaar met versleten achteras wordt moeilijk verkopen. Of iemand hier moet nog een leuk projectje zien :X.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 15:55

stuffer

Ondertietel

_JGC_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:01:
...... ding gaat weg voor schrootprijs. Een 206SW van 18 jaar met versleten achteras wordt moeilijk verkopen. Of iemand hier moet nog een leuk projectje zien :X.
Neuh mn 307 2.0 XSI van 16 jaar doet het nog prima ;)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
stuffer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Neuh mn 307 2.0 XSI van 16 jaar doet het nog prima ;)
Waarschijnlijk komt er dan nog een koprevisie bij... ding drinkt koelvloeistof lijkt het, de kvs stinkt ook.

Heb gisteren de ET34 velgen vervangen met een setje tweedehands ET23 die ik nog had liggen zodat ik de standaard ET34 velgen met 1 jaar oude allseason banden evt nog kan gebruiken op mijn "nieuwe" 206SW. Had ik veel eerder moeten doen, versleten achteras met bredere sporing stuitert een stuk minder erg :X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
Hier mensen een E-208 toevallig? Of een ander EV van Peugeot? Gaat mij om die app voor het laden.
Gebruikt men die hier ook? Het is nogal een trage en vaak niet reagerende app. Hier een Zappi v2 laadpaal. Hoe en welke app gebruikt men om laden te plannen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
Iemand tips voor een betaalbaar iets om een 206 1.4hdi van 2006 uit te lezen? Heb nu zo'n blauw plastic elm327 clone ding van ebay waarmee een 206 1.4 uit 2003 en een 207 1.6VTI uit 2008 geen probleem waren, maar bij de HDI krijg ik geen verbinding met de ECU.

Ik vermoed dat één of meerdere gloeispiralen op zijn, maar in plaats van de hele zooi demonteren en doormeten kan de ECU me dat ook gewoon vertellen. Heb eerder een soortgelijke dongel gehad bij een HDI van 2004, toen kon ik dat gewoon uitlezen (die had een kapotte gloeier maar nooit de moeite genomen om te vervangen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:24
Mijn ex 2061.4hdi was destijds geen probleem met uitlezen met een elm327 kloon. Was ook een uit 2006.. Destijds verkocht met 270k of zo.. Hoop niet dat je die gekocht hebt.. Had er zelf best wat motorische problemen mee.. (Turbo kapot, brandplaatjes, lekke diesel leiding op de kop(stinken!)

Edit
Je hebt een sw, dan heb je die van mij iig niet..

Bij mijn 2016 308sw werkte vandaag op magische wijze de licht en regensensor weer.. Nu hopen dat ie blijft werken

[Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2021 22:30]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• _JGC_
GAIAjohan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:28:
Mijn ex 2061.4hdi was destijds geen probleem met uitlezen met een elm327 kloon. Was ook een uit 2006.. Destijds verkocht met 270k of zo.. Hoop niet dat je die gekocht hebt.. Had er zelf best wat motorische problemen mee.. (Turbo kapot, brandplaatjes, lekke diesel leiding op de kop(stinken!)

Edit
Je hebt een sw, dan heb je die van mij iig niet..

Bij mijn 2016 308sw werkte vandaag op magische wijze de licht en regensensor weer.. Nu hopen dat ie blijft werken
Lekke dieselleiding klinkt bekend, daar kom je voortijdig achter bij het vervangen van het brandstoffilter, dan zuigt ie lucht en krijg je geen diesel meer. Gehad met mijn eerste HDI.

Heb zojuist het filter vervangen, opgepompt en gestart, 10s later viel ie uit. Daarna meer gepompt en uiteindelijk wel starten, maar nu fijn een storingslampje. Net accu los gehad, straks kijken of ie uit is, en anders lang genoeg rijden zodat ie vanzelf uit gaat.

Verder is ie feller dan verwacht, ik verwacht dat ie getuned is. Ding lijkt sneller van zn plek te komen dan die 207 VTI destijds (wat ik een beest vond na mijn eerste 206 1.4hdi)

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:08
_JGC_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:05:
Iemand tips voor een betaalbaar iets om een 206 1.4hdi van 2006 uit te lezen? Heb nu zo'n blauw plastic elm327 clone ding van ebay waarmee een 206 1.4 uit 2003 en een 207 1.6VTI uit 2008 geen probleem waren, maar bij de HDI krijg ik geen verbinding met de ECU.

Ik vermoed dat één of meerdere gloeispiralen op zijn, maar in plaats van de hele zooi demonteren en doormeten kan de ECU me dat ook gewoon vertellen. Heb eerder een soortgelijke dongel gehad bij een HDI van 2004, toen kon ik dat gewoon uitlezen (die had een kapotte gloeier maar nooit de moeite genomen om te vervangen)
Ik heb laatst voor een paar tientjes een kloon van de officiële kabel gekocht + het officiële programma. Werkt top.

ps ik heb zelf ook een 1.4HDi, 438k en still going strong!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

_JGC_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:05:

Heb een Autel op zolder liggen dus als je in de buurt komt van Nieuwegein mag die best wel even aan je auto hangen.

*** NIKS ***

• GAIAjohan
_JGC_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Lekke dieselleiding klinkt bekend, daar kom je voortijdig achter bij het vervangen van het brandstoffilter, dan zuigt ie lucht en krijg je geen diesel meer. Gehad met mijn eerste HDI.
Ik kwam erachter tijdens het wachten bij een verkeerslicht. Alleen wist ik toen niet wat het was. Paar dagen later wilde de auto niet meer starten wegens idd lucht aanzuigen.

• _JGC_
GAIAjohan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Ik kwam erachter tijdens het wachten bij een verkeerslicht. Alleen wist ik toen niet wat het was. Paar dagen later wilde de auto niet meer starten wegens idd lucht aanzuigen.
Ik had hem met 140.000 voor een grote beurt bij de beun. Heeft ie wel even naar moeten zoeken. Daarna nooit weer luchtdicht geweest, ook niet met nieuwe leidingset (wat wil je met 7 hard plastic ventielen)

• GAIAjohan
_JGC_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Ik had hem met 140.000 voor een grote beurt bij de beun. Heeft ie wel even naar moeten zoeken. Daarna nooit weer luchtdicht geweest, ook niet met nieuwe leidingset (wat wil je met 7 hard plastic ventielen)
Bij mij is toen het hele leidingwerk vanaf ik meen de blaasbalg. Die set was een euro of 70 meen ik..

Dit was de dirty fix:

• _JGC_
GAIAjohan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Bij mij is toen het hele leidingwerk vanaf ik meen de blaasbalg. Die set was een euro of 70 meen ik..

Dit was de dirty fix:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij had de beun de leiding doorgezaagd en brandstofslang met tiewraps geplaatst. Daarna voor de zekerheid een nieuwe set gehaald bij de dealer (achteraf liever niet gedaan).

Overigens is storingslampje nu weer uit na een paar ritjes, lucht is inmiddels uit de leiding.
Merk ook wel dat auto na een beetje liefde in de vorm van onderhoud steeds beter gaat rijden, vorige eigenaar heeft 54500 met dezelfde olie gereden.

Overigens passen die brandstoffilters van Mann nog slechter dan die van Bosch. Snap nu waarom de beun bij mijn vorige HDI de klem van de luchttoevoer had gesloopt en de boel met tiewraps vast had gezet, het past gewoon net niet lekker.

• cdoens
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Grappig dat die brandstofleiding bij de 1.4 HDi problemen gaf. Destijds ook bij mijn 206SW gehad maar toen was ie net 2 a 3 jaar en had ie nog geen ton gedraaid. Dacht gewoon dat het pech was.
Was lease dus weet ook niet of het garantie betrof.

[Voor 6% gewijzigd door cdoens op 26-05-2021 22:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
cdoens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:09:
Grappig dat die brandstofleiding bij de 1.4 HDi problemen gaf. Destijds ook bij mijn 206SW gehad maar toen was ie net 2 a 3 jaar en had ie nog geen ton gedraaid. Dacht gewoon dat het pech was.
Was lease dus weet ook niet of het garantie betrof.
Was een ontwerpfout, die leiding is van kunststof en ligt onder het luchtfilterhuis bovenop de motor. Motor trilt, leidingen schuren heen en weer en uiteindelijk krijg je een scheurtje.
Peugeot heeft daar een hele goede oplossing voor bedacht: ipv dunwandig kunststof zijn de vervangende leidingen dikwandig, zodat ze ipv 100.000km net even wat langer mee gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GAIAjohan
K geloof dat ik toch wel de meest nutteloze optie heb gevonden in m’n 308..
Ik dacht altijd de sportstand of automatisch parkeren..

Maar nee, het is nog veel idioter: instelbare geluidskeuze van de pinkers 8)7 .
Normaal, kerstachtige belletjes, rhythm gedoe, en jungle.
Die laatste werd ik vandaag gestoord van maar had geen idee eerst waar dat nou van kwam..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DeBaroN schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:13:
Hier mensen een E-208 toevallig? Of een ander EV van Peugeot? Gaat mij om die app voor het laden.
Gebruikt men die hier ook? Het is nogal een trage en vaak niet reagerende app. Hier een Zappi v2 laadpaal. Hoe en welke app gebruikt men om laden te plannen?
Die app is inderdaad niet heel constant met verbinden. Ook het aanzetten van de airco/verwarming lukt ook niet altijd.
Om laden te plannen (= uitstellen tot een later tijdstip) gebruik ik gewoon de knop naast de aansluiting van de stekker.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Weer een klein duizendje armer: D-riem, multiriem, waterpomp, spanrol, daklijsten, ashoes en ruitenwissers vernieuwd. In augustus 2 remschijven en blokken en beide schokbrekers.
Ik vond het wel vreemd met die remmen...die heb ik 2 jaar geleden allemaal laten vervangen en de remschijven beginnen alweer te roesten aan de rand. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig rijd. Kep de auto sinds 2011 en in 2019 is het pas de 2e keer geweest dat ik de remschijven+blokken heb moeten vervangen, en dan nu ineens moet ik het al na 2 jaar vervangen.

Maar tis me weer een geld zeg. Nu nog het zitvlak opnieuw laten bekleden en dan ben ik klaar. De originele volledig chromen pookknop is niet meer te krijgen helaas.

• cdoens
  • Nu online

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Deathchant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:32:
Weer een klein duizendje armer: D-riem, multiriem, waterpomp, spanrol, daklijsten, ashoes en ruitenwissers vernieuwd. In augustus 2 remschijven en blokken en beide schokbrekers.
Ik vond het wel vreemd met die remmen...die heb ik 2 jaar geleden allemaal laten vervangen en de remschijven beginnen alweer te roesten aan de rand. Ze zeiden dat het kwam omdat ik te weinig rijd. Kep de auto sinds 2011 en in 2019 is het pas de 2e keer geweest dat ik de remschijven+blokken heb moeten vervangen, en dan nu ineens moet ik het al na 2 jaar vervangen.

Maar tis me weer een geld zeg. Nu nog het zitvlak opnieuw laten bekleden en dan ben ik klaar. De originele volledig chromen pookknop is niet meer te krijgen helaas.
Dan in vervolg toch maar kiezen voor remschijven die gecoat zijn? Heb die ook op een 307SW geplaatst destijds en daar bleven de randen roestvrij. Het remoppervlak is wel onderhevig aan roest bij lang stil staan maar dat schuurt er wel weer af na een paar stoppies.
En omdat die coating overal zit, heb je ook minder schoonmaakwerk/ontroesten bij velgenwissels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

cdoens schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Dan in vervolg toch maar kiezen voor remschijven die gecoat zijn? Heb die ook op een 307SW geplaatst destijds en daar bleven de randen roestvrij. Het remoppervlak is wel onderhevig aan roest bij lang stil staan maar dat schuurt er wel weer af na een paar stoppies.
En omdat die coating overal zit, heb je ook minder schoonmaakwerk/ontroesten bij velgenwissels.
Zoveel kennis heb ik er niet van, ik wist niet eens dat er gecoate remschijven bestonden :) Ik laat mijn auto altijd onderhouden door dezelfde garage en ze zeggen altijd de juiste onderdelen voor de 206 RC te bestellen. Maar ik ga het maandag (dan gaan de nieuwe daklijsten erop) aankaarten of wellicht gecoate schijven niet beter zijn. Beter wat meer betalen, dan over 2 jaar wéér nieuwe remmen moeten kopen, want ik rij echt veel te weinig (6-7K km/jaar hooguit).

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Voor de berijders van de nieuwe (e-)208:
Klopt het dat er een verschil in het entertainment systeem aanwezig is?
In de elektrische versie die ik mag rijden, ziet het eruit als op onderstaande afbeelding: met groene accenten aan de zijkanten van het scherm.
Als ik het mij goed kan herinneren, was het in de benzine versie van de 208 mogelijk om de groene accenten in het scherm te vervangen voor o.a. rood of blauw.

Is er een update beschikbaar om dit in te kunnen stellen? Het opslaan van een profiel heeft nu nog weinig meerwaarde... (het lijkt erop dat enkel de instellingen van het geluidssysteem worden opgeslagen)

[Voor 14% gewijzigd door MikelenniuM op 14-06-2021 14:16]

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-04 19:32
Iemand die van plan is om de nieuwe 308 aan te schaffen? https://www.peugeot.be/nl/gamma/new-308.html

Wat zijn jullie meningen? Prijsverwachtingen?

Ik persoonlijk vindt het wel een aantrekkelijke wagen, de techologie is er ook op vooruit gegaan (komend van een 208 van 2018)

• Naafkap
  • Laatst online: 10:09
MichaelBelgium schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:30:
Iemand die van plan is om de nieuwe 308 aan te schaffen? https://www.peugeot.be/nl/gamma/new-308.html

Wat zijn jullie meningen? Prijsverwachtingen?

Ik persoonlijk vindt het wel een aantrekkelijke wagen, de techologie is er ook op vooruit gegaan (komend van een 208 van 2018)
Ik rij nu een 308 uit 2017 en ga ‘m zeker even proefrijden. Ik vind het een prachtig model, en die groene kleur past ‘m heel erg goed. En dat interieur… heel mooi.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de hybride-variant en dan liefst een SW, al moeten we daar nog wel even op wachten.

• Naafkap
  • Laatst online: 10:09
Nieuwe Peugeot 308 SW onthuld. Wat denken jullie? Ik vind het een geslaagd model :)

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:29
Naafkap schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:24:
Nieuwe Peugeot 308 SW onthuld. Wat denken jullie? Ik vind het een geslaagd model :)

[Afbeelding]
Zeker gelikt model. Ik ben benieuwd wanneer hij te proef rijden is. De verkoper was vrij treurig over het oude model die nu alleen nog maar ouderwetse tellers kon leveren ivm chip te korten

MSI B550 AMD 5600X 2x8 GB micron (e die) 3600.

• DeBaroN

[Afbeelding]
De kont vind ik niks. Rest ziet er goed uit.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]
Ziet er strak uit, als een Alfa van 2015 maar dan wel goe :+
Nee serieus mooie bak, wel Italiaanser of Duitser dan Frans.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41
Zeker een geslaagd uiterlijk, komt ook op het lijstje als vervanger voor over een jaar. Wat ik alleen erg jammer vindt is de matige snelheid van het infotainment op dit youtube filmpje vanaf 6:44:

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Isheara schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:51:
Ik rijd een e2008 en houd rekening met een range van 200km.
Gelukkig thuislader, wat ook handig is bij preconditioning van de accu (nooit meer krabben en altijd wegrijden in een warme auto).
@Isheara
Hoe gaat dat precies in z'n werk? Welke app gebruik je daar voor? Mijn vrouw heeft een e2008 en we hebben laatst die MyPeugeot app geinstalleerd maar daar kan je verder weinig mee (eerste indruk; wat een slechte app, totaal geen features en blijft continue tijdens het rijden opnieuw toestemming vragen om te verbinden).
Kortom, hoe stellen wij dat pre-conditioning in? In de auto zelf of kan dat middels een app?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 10:55
Je kan via de My Peugeot app een timer instellen voor de airco, zodat je bv op werkdagen altijd in een verwarmde/gekoelde auto stapt. Ook kun je dit via de app ad-hoc regelen.

Peugeot E2008 GT Cobra, Audi Q4 eTron 40, Zappi v2 3F

• DeBaroN
Isheara schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:45:
Je kan via de My Peugeot app een timer instellen voor de airco, zodat je bv op werkdagen altijd in een verwarmde/gekoelde auto stapt. Ook kun je dit via de app ad-hoc regelen.
Moet je hem wel aan de lader hebben zitten en die app is gewoon ronduit slecht. Wat een aanfluiting.

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 10:55
Nee je hoeft de auto niet aan de lader te hebben, wel moet er meer dan 50% batterij capaciteit over zijn, anders werkt het niet.

Peugeot E2008 GT Cobra, Audi Q4 eTron 40, Zappi v2 3F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
Ik heb een Peugeot 208 (dec 2019, nieuwe model) in de lease van de werkgever alleen had ik gisteren plotseling een gare storing.

Heeft iemand het ooit wel eens meegemaakt dat de Touch-buttons naast het scherm (dus niet touchscreen zelf) plots niet meer werkte? Ik vond het systeem al hopeloos (wil gewoon zonder teveel stappen ventilatie/temps aan kunnen passen), maar nu het niet werkt gewoon hopeloos.
Bel net de lokale dealer, auto kan pas 4 augustus terecht.... dus zou dan de vakantie door moeten zonder ventilatiesettings, dat vind ik niet acceptabel (en gaat ook niet gebeuren, desnoods levert de LM maar een tijdelijke oplossing).

edit:
Vanmorgen even aan ODB2 gehangen, geen storingen, even de boel een schop verkocht -> auto uit/sleutel eruit -> sleutel erin en het werkt weer..... 8)7

[Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 12-07-2021 11:54]

• CriticalHit_NL
Maandag de Peugeot 206 1.4 Génération (2008, 293.757KM) nogmaals weer eens naar de garage gestuurd naar de eigenaardigheid van de handmatige airco die gewoon willekeurig afslaat, blijkbaar was het probleem na jaren aan reparaties nog steeds niet verholpen nadat de volgende zaken voor gloednieuw origineel spul waren vervangen en hij inmiddels al meermaals is afgevuld:

- Condensor
- Leidingen/aansluitingen (volgens mij aan de filter/droger en condensor kant)
- Thermostaat
- Filter/droger
- Airco compressor

Het rare is dat het verwarmingspaneel af en toe het lampje van de airco aan/uit liet gaan ondanks deze aanstond. Ook als het lampje continu brandde, ging de airco soms toch uit.

Nu dat grotendeels alle hardware is vervangen aan de airco kant moest het toch wel een elektrische storing/probleem zijn waardoor er geen goed contact wordt gemaakt waardoor beiden de ventilator onder de motorkap als zowel de aircopomp tegelijkertijd wegvielen.

De airco deed het vaak wel in stand 4 maar viel vaker uit op stand 3 en op stand 2 of lager was het bijna een garantie dat hij weg zou gaan vallen, tot je de hogere ventilator stand weer ingeschakelde maar ook niet altijd met succes.

Had wel eens gelezen dat de kachelweerstand ook zulke eigenaardigheden kan vertonen ondanks dat de blower wel werkt. Echter, het vreemde was dat de recirculatie en de blower-richtingen soms hier ook effect op hadden en het rijden over niet-vlakke wegen (denk brug op en af) of veel moeten remmen en optrekken hier ook het probleem vaker liet vertonen.

Als het lampje van de airco uitging, of de airco soms uitviel, leek het tot mijn verbazing soms ook weer mogelijk de airco en het lampje aan te krijgen door op het verwarmingspaneel te drukken.

De garage heeft eerder aangegeven dat het wel eens het radiodisplay kan zijn omdat het van alles aan zou sturen, maar dat was toen nog een andere eigenaar en had het blijkbaar bij het foute eind.

Het probleem is uiteindelijk gevonden in het kachelpaneel zelf.
Het kachelpaneel heeft achter stekkers zitten, blijkbaar zat er speling op een van die stekkers en als hieraan bewogen werd dan viel de airco compleet weg.

Helaas maakt Peugeot geen nieuwe originele kachelpanelen meer voor de Peugeot 206 bij navraag door de dealer, dus is deze via een demontagebedrijf opgetrommeld en erin gezet, deze vertoond het probleem met de speling niet en de airco lijkt weer volledig te werken zoals het hoort.

Heb het originele kachelpaneel wel terug meegenomen als reserve, voor het geval dat.

Mogelijk dat met de reparatie aan de lampjes in het originele verwarmingspaneel hier iets mee te maken heeft gehad maar dat weet ik niet zeker, twee lampjes ervan werken er wederom niet.
Het vervangende paneel heeft blijkbaar ook twee niet-werkende lampjes bovenaan aan weerskanten dus ik denk dat ik het maar laat zitten zo, de functionaliteit is toch belangrijker dan zo'n paneel slopen.

Totale kosten: € 263,80

Nu mogen ze alleen de radio de volgende keer er opnieuw goed inzetten want die zit niet kaarsrecht viel me op. :+
En ze zijn blijkbaar het stadslicht vergeten te vervangen, dat zien we wel weer als een koplamp kapot gaat of de volgende APK.

• _JGC_
@CriticalHit_NL Kachelpaneel is logisch ja. Als het lampje steeds uitgaat ligt dat meestal aan het kachelpaneel, want dat lampje licht gewoon op als je de airco aanzet. Toen mijn eerste 206 een verrotte leiding had en alle gas eruit was ging dat lampje gewoon oplichten terwijl de compressor niet ingeschakeld werd.

Overigens met mijn huidige 206 ook aan het vloeken geweest vanmiddag, er zit op de schokdempers achter een extra oogje op de moeren die er niet op hoort waardoor ik er alleen een debiele steeksleutel op kan zetten met beperkte grip. Krijg die dingen nu dus niet los. Ben bang dat het slijpen wordt... nieuwe bouten en moeren zijn duurder dan de nieuwe schokdempers :X.

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:55:
@CriticalHit_NL Kachelpaneel is logisch ja. Als het lampje steeds uitgaat ligt dat meestal aan het kachelpaneel, want dat lampje licht gewoon op als je de airco aanzet. Toen mijn eerste 206 een verrotte leiding had en alle gas eruit was ging dat lampje gewoon oplichten terwijl de compressor niet ingeschakeld werd.

Overigens met mijn huidige 206 ook aan het vloeken geweest vanmiddag, er zit op de schokdempers achter een extra oogje op de moeren die er niet op hoort waardoor ik er alleen een debiele steeksleutel op kan zetten met beperkte grip. Krijg die dingen nu dus niet los. Ben bang dat het slijpen wordt... nieuwe bouten en moeren zijn duurder dan de nieuwe schokdempers :X.
Ja dat is nu wel gebleken.

Succes met het loshalen dan, klinkt als een rotklus, slijpen wil je liever niet hoeven doen.

• _JGC_
CriticalHit_NL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:02:
[...]

Ja dat is nu wel gebleken.

Succes met het loshalen dan, klinkt als een rotklus, slijpen wil je liever niet hoeven doen.
Er is nu niet mee te rijden kwam ik achter net :(

Kijken of ik m alsnog weer vast kan krijgen, schokdemper heeft nu minimale speling op de bout en klappert als de ziekte.

En weer vast... vanaf de andere kant gedaan ipv naast uitlaat prutsen. Steeksleutel klem tussen auto en straat en draaien maar. Dat extra oog dat erop zit draait los van de moer, als je dat losdraait zonder eerst het oog eraf te draaien borgt ie de hele zooi en komt het niet weer los.

[Voor 25% gewijzigd door _JGC_ op 21-07-2021 18:57]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, het "repareren" van de bekleding op het zitvlak van de bestuurdersstoel (206RC) gaat dus niet. Schijnbaar is het geen kwestie van stukje alcantara lostornen en een nieuwe erop naaien....
Het zou allemaal "gegoten" zijn (schuim). Het enige wat me zou resteren is een 2e hands stoel (alleen het zitvlak) zien te bemachtigen. Via de onderdelenlijn niet te krijgen, ook op marktplaats niet.
Jammer zeg :'(

Heb nu nieuwe brembo remmen, maar ze piepen als de ziekte. Donderdag wordt er naar gekeken en ook het "krakend" geluid als ik aan het stuur draai sinds ze me de d-riem hebben vervangen maar eens laten checken. Klinkt alsof het WD40 nodig heeft ;) Ze vermoeden een schokbreker achtig iets?

• stuffer

stuffer

Ondertietel

*Stuffer logt uit dit draadje daar waar hij zijn 307 2.0 XSI heeft ingerolen voor DS4.

*** NIKS ***

• _JGC_
Deathchant schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:23:
Nou, het "repareren" van de bekleding op het zitvlak van de bestuurdersstoel (206RC) gaat dus niet. Schijnbaar is het geen kwestie van stukje alcantara lostornen en een nieuwe erop naaien....
Het zou allemaal "gegoten" zijn (schuim). Het enige wat me zou resteren is een 2e hands stoel (alleen het zitvlak) zien te bemachtigen. Via de onderdelenlijn niet te krijgen, ook op marktplaats niet.

Heb nu nieuwe brembo remmen, maar ze piepen als de ziekte. Donderdag wordt er naar gekeken en ook het "krakend" geluid als ik aan het stuur draai sinds ze me de d-riem hebben vervangen maar eens laten checken. Klinkt alsof het WD40 nodig heeft ;) Ze vermoeden een schokbreker achtig iets?
Heb hier ook Brembo blokken onder de 206SW, maar dat piept ook als de ziekte. Nou geef ik het onderhoud (of gebrek eraan) de schuld, maar bij jou doen ze het nieuw...

Zal binnenkort de remmen eens losmaken en die rand eraf schuren, misschien klap ik ook wel de hele remmerij er nieuw op, zo duur is dat spul niet. Heb dat bij de vorige 206SW ook gedaan, paar tientjes en een middag werk (de eerste keer), moet nu met anderhalf uur wel lukken :P.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

_JGC_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:53:
[...]

Heb hier ook Brembo blokken onder de 206SW, maar dat piept ook als de ziekte. Nou geef ik het onderhoud (of gebrek eraan) de schuld, maar bij jou doen ze het nieuw...

Zal binnenkort de remmen eens losmaken en die rand eraf schuren, misschien klap ik ook wel de hele remmerij er nieuw op, zo duur is dat spul niet. Heb dat bij de vorige 206SW ook gedaan, paar tientjes en een middag werk (de eerste keer), moet nu met anderhalf uur wel lukken :P.
Het kan al bijna niet de wrijving tussen remblok+schijf zijn; het klinkt echt als metaal, en vanaf dag 2 of 3 van de nieuwe remmen piept het als de ziekte...Ik hoor donderdag wel wat het is, maar kep dit nog nooit gehad zo.

• _JGC_
Deathchant schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:54:
[...]

Het kan al bijna niet de wrijving tussen remblok+schijf zijn; het klinkt echt als metaal, en vanaf dag 2 of 3 van de nieuwe remmen piept het als de ziekte...Ik hoor donderdag wel wat het is, maar kep dit nog nooit gehad zo.
Waarschijnlijk geen remmenvet gebruikt op de achterkant van de blokken.

Bij mijn auto is het waarschijnlijk het gebrek aan onderhoud, ding heeft in 50K 3x een APK gehad en meer niet. Uit de APK afkeurpunten in het verleden weet ik dat achter nog niet zo heel lang geleden uitelkaar geweest is maar voor is gewoon een en al stof en een mooie dikke slijtrand op de schijf.

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Deathchant schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:23:

Neem eens contact op met Van Wijk Bekleding in Overpelt (BE). Is een kennis van me met járenlange ervaring in het vak die sinds een paar jaar voor zichzelf is begonnen. Heeft inmiddels een ijzersterke reputatie opgebouwd in de Peugeot 205 scene (hij heeft onlangs een 205GTI interieur volledig nieuw mogen maken voor een klant in Australië (!) :o ).

Piepen is helaas Brembo eigen :/ Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is de randjes van de remblokken heel licht schuin afvijlen/afschuren; dat zou dan de eerste paarduizend km minder herrie moeten geven bij het remmen. Wat @_JGC_ zegt is inderdaad ook mogelijk (blokken gemonteerd zonder vet), maar mijn ervaring is dat Brembo's hoe dan ook snel de neiging tot piepen hebben. Heb ook Brembo remmerij op de vooras van mijn Volvo S60 (uiteraard met vet gemonteerd) en die piepen ook aardig met remmen, zeker bij lage snelheden.

Een krakend geluid bij draaien aan het stuur (bij stilstand?) kan mogelijk inderdaad duiden op versleten veerpootlagers (ook wel toplagers genoemd). Het toplager zorgt ervoor dat de veerpoot mee kan draaien met de stuurbeweging.

[Voor 8% gewijzigd door Wok op 07-09-2021 20:41]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@_JGC_ , @Wok hij staat nu in de garage. De remmen worden onder garantie vervangen. Ik heb je suggestie (versleten veerpootlagers/toplagers) doorgegeven. Ik denk niet dat het dat is, want het is gekomen direct nadat ze de distributieriem en remmen vervangen hebben. Het kan toevallig tegelijk gevallen zijn met deze reparatie, maar die kans acht ik klein. Maar goed, we gaan het zien.

Ik heb geen Facebook dus die Van Wijk bekleding kan ik helaas niet bekijken. Er is ook geen eigen website zo te zien....

EDIT: hij is gemaakt. Nieuwe remmen onder garantie vervangen :) Kep niks hoeven betalen. Geen gepiep meer gelukkig. Het gekreun van het stuur terwijl ik eraan draai lijkt ook weg te zijn. Daar hadden ze nog iets vervangen (weet al niet meer wat), maar het kwam vanuit de schokbreker zelf. De veerpootlagers waren niet echt vreselijk versleten, maar daar kwam inderdaad ook een klein deel van het geluid vandaan. Ze zeiden dat die nog niet vervangen hoeven te worden.
Nou, in ieder geval ik ben blij dat het gekreun en gepiep weg is :)
Voor de zitting van de bestuurdersstoel heb ik een aanvraag geplaatst bij onderdelenlijn.nl. You never know ;)

[Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 09-09-2021 17:19]

• _JGC_
@Deathchant Jammer dat ze die niet hebben meegenomen, kosten maar iets van 10-15 euro per kant en als ze de boel toch uitelkaar hebben...

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
ik heb een 207 uit 2008 gekocht.
Deze heeft echter geen cruisecontrol.
Nu zie ik dat je dit achteraf kan laten inbouwen.

zo kwam ik op MP deze link tegen:
https://www.marktplaats.n...rol-voor-peugeot-207.html

echter de website bestaat niet.

heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van CC?

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:08
(jarig!)
Goedemorgen, hier een 308sw uit 2010. Laatst bij garage geweest voor nieuwe accu, een week later wilde ik even olie bijvullen en lag er een plastieken kap los onder de motorkap. Ik heb echt een tijdje staan kijken maar kan nergens een plek vinden waar die hoort. Rij al een paar weken zonder maar ben benieuwd of iemand weet waar die hoort?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 09:37
Heb je hier wat aan? Volgens mij hoort de kap rechts te zitten.
Kwam me bekend voor, heb zelf ook een 308SW (uit 2011).

https://media.autoweek.nl/m/m1ayrlwbhljf_800.jpg

[Voor 14% gewijzigd door wezep op 12-09-2021 20:50]

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• fredhuizinga
(jarig!)
wezep schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:47:
Heb je hier wat aan? Volgens mij hoort de kap rechts te zitten.
Kwam me bekend voor, heb zelf ook een 308SW (uit 2011).

https://media.autoweek.nl/m/m1ayrlwbhljf_800.jpg
Dat lijkt er wel op, ga morgen eens even kijken...

• fredhuizinga
(jarig!)
fredhuizinga schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:13:
[...]

Dat lijkt er wel op, ga morgen eens even kijken...
En ja hoor, hij zit er weer op. Thanks.. d:)b

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maandagavond mijn e2008 aan de thuislader gehangen en om half 3 's nachts wakker met de zekeringen van de laadpaal eruit maar ook de hoofdzekeringen.
(wakker vanwege dochterlief en toen viel de stroom uit)

Nog even geprobeerd elders te laden maar helaas wil de auto nergens meer laden.
Garage stuurde ons naar de ANWB en die weer naar de garage. daar staat de auto nu en ik hoop vandaag te horen wat er aan de hand is.

Ik las in dit topic wel over een probleem met een boordlader in de e208 en de 2008 heeft denk ik dezelfde. Heeft er iemand meer ervaringen met de boordlader van peugeot?

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

@Deathchant
Waar heb je dat na gevraagd over die RC stoel?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mosin Je bedoelt over het laten fixen van het kapotte alcantara op het zitvlak?
Dat heb ik hier nagevraagd: http://www.cabrioletservice.nl/

Mijn garage zei "als ze daar zeggen dat het eigenlijk niet goed gerepareerd kan worden, dan weten wij het ook niet meer". Dus ik ben er een beetje vanuit gegaan dat het klopt.

[Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 07-10-2021 21:25]

• Mosin

Mosin

Zeiverzak

Deathchant schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:50:
@Mosin Je bedoelt over het laten fixen van het kapotte alcantara op het zitvlak?
Dat heb ik hier nagevraagd: http://www.cabrioletservice.nl/

Mijn garage zei "als ze daar zeggen dat het eigenlijk niet goed gerepareerd kan worden, dan weten wij het ook niet meer". Dus ik ben er een beetje vanuit gegaan dat het klopt.
Garages die advies geven, valt bij mij niet helemaal onder betrouwbaar. Peugeot garage stuurde me ooit naar een of andere hansworst toe. ANWB medewerker smeerde me ooit een garage in de buurt aan :w Het zal goed bedoeld zijn, maar ik zoek het liever zelf even uit :)

Ik had contact met iemand die het alcantara heeft laten bekleden in een 106 GTi en volgens mij is dat gewoon bijna hetzelfde. Er zit in die half lederen stoel ook schuim onder het zitvlak, als ik me niet vergis.

Gewoon landelijk zoeken. Er zal echt wel iemand zijn die het kan. Toevallig heeft een kennis nu ook een speciaal uitgevoerde RC, dus ik ga eens aan hem vragen of hij een adres weet. Jij woont in Limburg?

Was jij het trouwens die versleten, aluminium deur hendels heeft?

[Voor 13% gewijzigd door Mosin op 08-10-2021 07:40]

• CriticalHit_NL
Kleine update betreft de Peugeot 206 1.4 Génération, die staat op de vooravond een nieuwe mijlpaal te bereiken:

Met een beetje geluk kan ik er nog foto maken met precies 3 ton. :+
Het ding rijdt nog altijd voortreffelijk, en het gedoe met de wegvallende airco is volledig opgelost met het vervangende verwarmingspaneel een tijdje terug.

De banden (Michelin CrossClimate versie 1, 175-65-R14) zitten er inmiddels ~70.000KM op en doen het nog zeer goed, bij aankoop zo'n ~6,5mm profiel en nu voorop volgens mij net onder de 5mm en achter rond of op de 5mm, ze zijn nu iets meer dan 4 jaar oud.

Het enige wat waarschijnlijk er nog een keer aan zal zitten komen is het vervangen van de uitlaat (nog origineel) en/of gehele uitlaatsysteem, ik vermoed dat de koppeling ook wel zijn betere tijden heeft gehad.

Van de uitlaatdemper is een stuk metaal, de schil van de demper, uit zichzelf los gaan hangen, de metalen beugels die het ding omringen hebben er eigenlijk met de tand des tijds gewoon groeven in geroest, echter de demper is nog niet lek, hij zit verder wel goed vast en ook het stuk rubber wat hem vasthoudt is nog prima.
Maar of er nu een volledig roestvrijstaal uitlaatsysteem onder komt of gewoon een reguliere demper, dat weet ik nog niet. Heb het liever ook origineel qua uiterlijk en geen ander soort geluid.

Wat betreft de koppeling, die is nog origineel, maar ik merkte laatst bij een rit als ik hem in de 4/5e versnelling eens van ~3000 naar ~4000 doortrapte hij eventjes terug viel naar ~3500 om vervolgens weer door te gaan naar 4000+ zonder eigenlijk echt in te houden, hij leek dus tijdelijk grip te verliezen en weer te hervatten.
Maar de ritten daarna het niet meer kunnen reproduceren, het weer zal ook wel meespelen.

Afgelopen jaar ook best vaak dat ding naar de 6000 toeren getrapt in de 2e of 3e versnelling, dat helpt niet, en de afgelopen jaren eigenlijk zit ik vrij vaak constant met de koppeling ingedrukt in de file. :+

Maar goed, met normaal rijden geen last van tot dusver, de distributieriem is pas bij 238.00 vervangen en hoeft eigenlijk pas bij 358.000KM, denk dat ik echter dit in 2023 laat vervangen als hij rond de 320.000KM zit en dan kan eventueel direct de koppeling mee. 90.000KM wordt aangeraden bij 'zwaar gebruik' en het gaspedaal vaak diep intrappen is niet bepaald goed voor de levensduur van zo'n riem. :9

Verder enkel nog even een beurtje geven bij de APK volgend jaar, stadslicht laten repareren en die radio er weer even recht in laten zetten. De CD-speler ervan werkt nog prima, heb enkel de wisselaar nog nooit geprobeerd.

Ook nog recent de Cruise-Control en de snelheidsbegrenzer van de wagen getest, dat was nog niet aangeraakt sinds de auto in 2016 is gekocht. Beiden systemen werken nog helemaal prima. :)
Zal het enkel niet echt gebruiken, zit toch in het drukke verkeer comfortabeler op het pedaal en de reactiesnelheid is dan gewoon simpelweg flexibeler, leuk voor de lange ritten op rustige dagen misschien.

Voor de zuinigheid hoef ik het niet te doen want dat kan ik mogelijk zelfs beter met de voet bewerkstelligen, zo comfortabel is de zitpositie voor mij in die wagen.

==============================================================================
Tevens is de Peugeot 306 1.4 Break met ook inmiddels ruim 277.000KM op de klok ook weer door de APK gekomen.
Klein beurtje, koplamp polijsten, 2 banden vervangen en het 3e remlicht eruit gehaald en dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Oh en het mistachterlicht was vervangen.

Derde remlicht deed het toch al amper als hij het al deed, rammelde onnodig en het is niet verplicht bij een wagen van 1999, heel misschien komt er nog wel eentje in die ooit in een andere auto was ingebouwd.
Hij heeft nu wel een rammeltje extra, het hitteschild van de uitlaat zit blijkbaar een beetje los, hebben ze ook niets mee gedaan.

• _JGC_
@CriticalHit_NL Hoe ziet het stuur van jouw 206 er na 300K uit? Ik heb nu mijn 3e 206, eentje destijds 4 jaar oud met 116K, vorig jaar eentje van 17 jaar oud met 190K en dit jaar eentje van 15 jaar oud met 345K, alle 3 het stuur flink versleten.

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:10:
@CriticalHit_NL Hoe ziet het stuur van jouw 206 er na 300K uit? Ik heb nu mijn 3e 206, eentje destijds 4 jaar oud met 116K, vorig jaar eentje van 17 jaar oud met 190K en dit jaar eentje van 15 jaar oud met 345K, alle 3 het stuur flink versleten.
Hetzelfde als in deze foto die ik in 2018 had genomen:

Maar goed zo was het al in 2016 toen ik hem met 2 ton van de eerste eigenaar overnam.
Die heeft denk ik gewoon handen gehad van schuurpapier, bij mij is het stuur in die tijd niet slechter dan dit geworden.

Heb er overigens wel eens over nagedacht om er een nieuwe voor aan te vragen, maar hij ligt gewoon lekker in de hand. Het stuur van de 306 is veel minder versleten, enkel bovenop een beetje vanwege het hete zomerweer.

Edit:
We hebben 3 ton bereikt. 8)

Overigens nog een keer kijken voor een andere accu-hoes, ding is helemaal verweerd en gescheurd.

[Voor 27% gewijzigd door CriticalHit_NL op 15-11-2021 21:45]

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee