Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 15:14

ptjuh

New day, same old shit

Zo Lease maatschappij heeft een datum voor me kunnen prikken....

in Week 51 wordt mijn nieuwe peugeot E-2008 Allure in het zwart geleverd :)...

heb nu al zin om er in te rijden :)

Its all in the little things that people do..

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vorige week een steentje gehad op het randje van m'n glazen dak op de 308 SW.
Gelijk een dikke scheur erin. Op naar Autotaalglas voor een nieuwe.
Gelukkig gedekt door de verzekering, maar de rekening was gewoon ruim €2000.
Best geld.

Nog wat anders, zijn er nog meer mensen met de 1.6 THP (had beter moeten kijken naar de ervaringen met dit geval) met een brom in de motor? (Peugeot dealer zegt niets te horen en wat ze horen is normaal)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
_JGC_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:26:
Vraagje aan de kenners: ik rijd nu een 206SW 1.4 op benzine, wil tzt weer LPG gaan rijden. Omdat dit karretje nog rijdt is er weinig haast.

Nu zit ik te kijken naar 307SW's op LPG, die wordt aangeboden in 2 versies: 1.6 16V (110pk) en 2.0 16V met 140pk. Nu ben ik inmiddels weer een trage 206 gewend, dus qua snelheid maakt het me geen drol uit. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren? Hoe doen die dingen het op LPG? (getuige de hoge kmstanden op marktplaats erg goed)

Idee is om komend jaar een 307SW uit 2006 te kopen. De eerdere jaren laat ik liggen, 2006 vanwege youngtimer regeling. Moderne benzinemotoren van PSA zit ik niet op te wachten ivm eerdere ervaringen met een VTI.

Edit: alsof de duivel ermee speelt... motorlampje aan en geen storing te bekennen bij de 206 :X.
Zelf heb ik een 307 CC op LPG (2.0 16v uit 2006).
Als vermogen je niks uit maakt, zou ik voor de 1.6 gaan op gas. Die blokken zijn onverslijtbaar. De 2.0 is ook sterk maar ik heb persoonlijk wel wat kleine mankementjes ondervonden en er moet nog steeds een terugroepactie uitgevoerd worden op het motormanagement (helaas geen garantie/coulance meer na 14 jaar)
Reken op LPG met een verbruik van 1 op 11 a 12 voor de 1.6 en 1 op 10 op de 2.0 (als je zuinig kan rijden)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56
@cdoens Tnx, weet ik eerst genoeg. Sowieso is het aanbod van 307SW 2.0 uit 2005-2006 ook matig (eentje) vergeleken met een 1.6 uit datzelfde bouwjaar. Verder is dat ding een categorie zwaarder dan de 1.6 (kan je 30pk meer hebben, je zeult wel 100kg extra mee).

Qua verbruik boeit het me eigenlijk niet zoveel. Ik rijd nu een 206 1.4 met 1:13 tot 1:14. Dat ding kost me qua brandstof na aftrek van BTW en inkomstenbelasting 80 cent per liter. Afhankelijk van inkomen en toeslagen kan dat voordeel zelfs nog groter zijn. Op LPG zou dat iets van 30 cent per liter worden.

Zijn die 307's een beetje eenvoudig sleutelen overigens? Ik heb tot nu toe een 207 en ene 206 gehad waar ik zelf aan gesleuteld heb. De 207 was echt een en al kut omdat je nergens bij kunt, de 206 is een zee van ruimte zonder al teveel gedoe. Onderdelen voor de 206 kosten geen drol, voor de 307 niet veel anders zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Ik doe het meeste aan mijn auto ook zelf. Prijzen van de onderdelen vallen mij redelijk mee.
Bij een 2.0 is het een beetje behelpen qua ruimte, de 1.6 is beter te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
baronruud schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
M'n vriendin mag een auto van de zaak. Moet volledig electrisch zijn. Het is de e-208 GT geworden. Mooi bakkie en behoorlijk uitgerust. Met een paar weken ontvangt ze hem.
Hier nog e-208 rijders?
Yep, heeft vrouw er sinds een paar maanden één. Een e-208 GT allure in de heerlijke gele kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OsQ6qtzaxLv4sVC4eVddjp1s5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asfrjW5H6CA1SBoF0yCg9j3B.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk is zeer goed.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen.

- de afwerking is netjes, maar de (nep)lederen bekleding is kwetsbaar. Achterin zit ergens al een scheurtje in de deur.

- de actieradius klopt bij die van haar van geen kant. Bij maximaal laden geeft hij een actieradius van 240km aan. Als het buiten kouder is start hij lager. Bijvoorbeeld 210km. Van deze actieradius is misschien 180km haalbaar. Terwijl de WTLP 330+km is.

- afgelopen vrijdag, kinderen naar school gebracht. Daarna door naar werk. Auto starten -> geen reactie. “Storing elektrisch aandrijfsysteem - raadpleeg dealer” (of zoiets).
Auto was hier niet uit te krijgen. Koplampen bleven vol branden, infotainment bleef aan. Op afstand niet te vergrendelen.

Dan komt het avontuur van de pechhulp.
Van mijn Volvo ben ik gewend dat als ik inbel, ik binnen een minuut iemand aan de lijn heb die mij keurig te woord staat. Bij Peugeot eerst maar 20min in de wacht. Dan de belofte dat iemand komt binnen een uur. Dat werd 1,5u wachten.

Ik ben in mijn auto richting werk gegaan. Mijn vrouw gewacht op de monteur. Die komen 1,5u later bij de auto. Deed alles het weer. 😖

Volgende week gaat hij naar de dealer voor bovenstaande puntjes.

Ik ben vooral benieuwd hoe bij andere e-208 rijders de actieradius aangegeven is bij bij volle accu. Ook op maximaal 240km? Of meer? Bij die van ons is de maximale radius nooit boven de 240km geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
Binz schreef op zondag 6 december 2020 @ 06:57:
[...]

Yep, heeft vrouw er sinds een paar maanden één. Een e-208 GT allure in de heerlijke gele kleur.

[Afbeelding]

Eerste indruk is zeer goed.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen.

- de afwerking is netjes, maar de (nep)lederen bekleding is kwetsbaar. Achterin zit ergens al een scheurtje in de deur.

- de actieradius klopt bij die van haar van geen kant. Bij maximaal laden geeft hij een actieradius van 240km aan. Als het buiten kouder is start hij lager. Bijvoorbeeld 210km. Van deze actieradius is misschien 180km haalbaar. Terwijl de WTLP 330+km is.

- afgelopen vrijdag, kinderen naar school gebracht. Daarna door naar werk. Auto starten -> geen reactie. “Storing elektrisch aandrijfsysteem - raadpleeg dealer” (of zoiets).
Auto was hier niet uit te krijgen. Koplampen bleven vol branden, infotainment bleef aan. Op afstand niet te vergrendelen.

Dan komt het avontuur van de pechhulp.
Van mijn Volvo ben ik gewend dat als ik inbel, ik binnen een minuut iemand aan de lijn heb die mij keurig te woord staat. Bij Peugeot eerst maar 20min in de wacht. Dan de belofte dat iemand komt binnen een uur. Dat werd 1,5u wachten.

Ik ben in mijn auto richting werk gegaan. Mijn vrouw gewacht op de monteur. Die komen 1,5u later bij de auto. Deed alles het weer. 😖

Volgende week gaat hij naar de dealer voor bovenstaande puntjes.

Ik ben vooral benieuwd hoe bij andere e-208 rijders de actieradius aangegeven is bij bij volle accu. Ook op maximaal 240km? Of meer? Bij die van ons is de maximale radius nooit boven de 240km geweest.
Actieradius zijn wij ook benieuwd naar. Ze heeft de e-208 genomen ipv de Honda-e. En alleen daarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Binz Hier een Corsa-E, welke onderhuids compleet hetzelfde is. Ik merk dat de verwachte kilometers afhankelijk zijn van de buiten temperatuur. Op de oprit is het een stuk lager dan in de parkeergarage van mijn werk. Toevallig ook nog twee plaatjes gevonden aan dezelfde snellader:

Sep:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUtYDO4MV-RmPcVl5-GDMsmErPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qN0wg3cnVYfg88AkDZIhDqxj.png?f=user_large

Dec koude avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie-j3R60UiE9R8POGSgxBfNVEGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0oBc8GpwmQ9O4JhFEAc9i3Pf.png?f=user_large

In september stond er zo'n 330 km range bij 100% lading:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKNkUjjRGh0sw24f01w1uKLto8M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zPzJNfBCafNnPZ2enEy66H3x.png?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Kijk, daar heb ik wat aan. Thanks. 👍
Auto staat sinds eind augustus op de oprit. En de range is bij 100% laden nooit boven de 240 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04 18:52
@Binz Mijn auto geeft op dit moment bij een volle accu een range van 300km+ aan. Begin november de langste niet onderbroken rit van 200 km gemaakt. Er was al 20km mee gereden, en het resterend bereik werd na de rit op ruim 50km gezet. Op dit moment (met koud weer, gemengde ritten, en alle toeters en bellen aan) kan ik de 200km aantikken, maar houdt het daarna niet echt over. Woon-werk (130km per dag) op de rechterbaan achter de vrachtwagens aan trekt net geen 50% van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Binz Vandaag per ongeluk naar 100 geladen en toen stond de GOM op 318km. Ik kwam na 17 km thuis met 96% over en 310km op de GOM.

240 bij volle accu in september lijkt mij wel wat laag. Hoe veel rijd je op een volle accu?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Doet me overigens denken aan rijden met de 206 zonder multiriem... na 2x starten en 50km het acculampje aan, kan je nog 50km doorrijden voordat de airbag storing geeft (om 10km daarna uit te vallen omdat de ontsteking het niet meer trekt stationair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
@Ophidian maximale range bij 100% laden is volgens de computer 240km, maar in de praktijk haal ik dit niet. Ook al wordt er voornamelijk binnen de bebouwde kom en provinciale mee gereden.

Dealer geeft ook aan dat het niet klopt.
Wel fijn om hier te lezen dat mijn vermoeden klopt.

Ik zag zojuist dat hij nog 45% vol is en maar een range van 90km aangeeft.

Edit: 43%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEvw1V3FlHIx_W6b0FBANYunhqE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/khrYHKiVfD6FFzSaAbgpFbij.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Binz op 08-12-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Binz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:57:
@Ophidian maximale range bij 100% laden is volgens de computer 240km, maar in de praktijk haal ik dit niet. Ook al wordt er voornamelijk binnen de bebouwde kom en provinciale mee gereden.

Dealer geeft ook aan dat het niet klopt.
Wel fijn om hier te lezen dat mijn vermoeden klopt.

Ik zag zojuist dat hij nog 45% vol is en maar een range van 90km aangeeft.

Edit: 43%
[Afbeelding]
Conclusie is, dat er wat mis is met je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@Binz Op zich is die 90km bij 43% nog niet heel gek. Is ook afhankelijk van hoe er ervoor gereden is. Als mijn vrouw hem wegzet na een avonddienst heeft ze alleen snelweg gereden en staat er met dit koude weer een vergelijkbaar getal op de GOM bij zo'n percentage. Als ik dan in de ochtend naar mijn werk rij, dan rij ik met name binnendoor en zie ik van de GOM amper wat af gaan (met regeneratief remmen) terwijl ik er 6% afrij. In September reed mijn vrouw op 88km er 36% af, nu het onder 0 is loopt dat tot 44% op. Alleen snelweg.

Wat wel bijzonder is, dat je in de warmere maanden lagere getallen hebt. Gebruik je preconditioneren? Dat gebruiken wij vrij veel en volgens mij wordt het accu pakket daar ook wat mee opgewarmd. En dat scheelt wel als dat niet uit je accu gehaald wordt maar uit je lader. De GOM van 318 vandaag was ook met gepreconditioneerde auto aan de lader.

Dit zou je zo'n beetje moeten halen:
Winter
Stad - 270 km
Snelweg - 195 km
Gecombineerd - 230 km
Zomer
Stad - 410 km
Snelweg - 250 km
Gecombineerd - 315 km

Vandaag een stuk binnendoor gereden met 0 graden. De verwarming (21 graden) is wel een serieuze aanslag op het verbruik. Over een stuk van 16km binnendoor van 95 --> 83% gereden met veel optrekken en afremmen. daarna op Eco gezet, dan gaat de verwarming uit maar blijft stoel en stuurverwarming aan. Toen over 9 km van 83% naar 80%. Wordt het wel een stuk kouder merk je direct ;)

Route was vergelijkbaar, moest toevallig naar teststraat en weer terug over dezelfde route :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ophidian op 09-12-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 23:24
Ik rijd een e2008 en houd rekening met een range van 200km.
Gelukkig thuislader, wat ook handig is bij preconditioning van de accu (nooit meer krabben en altijd wegrijden in een warme auto).

Updates voor firmware en navi kun je prima zelf via deze link
https://www.peugeot.fr/majesticinstaller/peugeot_update.exe
Hou wel ff USB stick bij de hand (min 32GB) en in de auto ben je met installatie een half uur tot 45 minuten zoet.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17
GeeMoney schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:45:
Voor mijn tante geslaagd bij een bevriende dealer voor 108 Allure uit eind 2018 met 30k op de teller. Heeft het kleurenscherm, Apple Carplay, leren stuurtje, stuurwiel bediening, wat chromen accenten en sportieve 15” velgen. Ik laat er nog parkeersensoren inzetten bij de dealer maar twijfel nu of met camera niet een hele kleine meerprijs is nog? Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is nog achteraf? Anders morgen maar even bellen. Natuurlijk niet persé nodig bij zo’n kleine auto maar wel leuk voor haar :).
Verder nog elektrische verwarmbare en verstelbare spiegels en centrale vergrendeling op afstandsbediening.

Er zit ook een snelheidsbegrenzer op, weet iemand of dat makkelijk om te bouwen is naar cruise control?
Inmiddels heeft mijn tante de eerste 500km erop zitten en ze is super tevreden. Zeker Carplay op zo’n wagentje maakt het helemaal compleet. Je hebt dan gelijk navigatie en spotify en dergelijke.
Wat mij wel opviel is dat het binnenlicht 3 standen heeft: uit, aan, aan bij deur openen.
Die laatste stand ben ik gewend bij mijn duitse auto’s dat die naloopt als je de deur al sluit zodat je nog je sleutel in het contact kan steken met het lichtje aan.
Bij de Peugeot echter is het licht direct uit als je de deur dicht slaat :+ .

Verder probleemloze auto met aardig geluid en redelijk fel karaktertje. Prima waar voor zijn geld zo lijkt het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:42:
[...]

Bij de Peugeot echter is het licht direct uit als je de deur dicht slaat :+ .
Dat is dan alleen bij de 108 zo. Vanaf 20x blijft ook netjes het lampje branden voor een aantal tellen als je de deur dichtdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
@Isheara @Ophidian @Binz @aikink
Indien jullie een laadpaal thuis hebben, mag ik evt. weten welke?
En hoe de ervaringen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@baronruud Ik ben voor een Zappi V2 gegaan. Ik heb hem zelf opgehangen, meterkast aanpassingen gedaan en de kabels via de kruipruimte naar de garage en via binnenmuur garage naar de Zappi geplaatst. Zodat je niet zo'n lelijke kabel eronder krijgt :+ Stelt echt niets voor overigens, dus daar kan je zeker geld op besparen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7MgrdPC1uoNv14o5TD0RJRgQeY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8hR7IldyPw8YGYdat5hJigEx.jpg?f=user_large

Vind hem niet de mooiste, maar hij werkt wel erg fijn. Reden om voor deze te gaan, is dat ik deze simpel uit kan lezen via de app, maar ook via home assistant bijvoorbeeld. Ik heb 30 zonnepanelen verdeeld over de 3 fase aansluiting (2 verschillende type omvormers), maar kan nu gemakkelijk toch totaal verbruik en opbrengst uitlezen door de CT klemmen die de Zappi gebruikt. Tevens automatisch load balancing, goede support vanuit de fabrikant en voor mij ontzettend belangrijk, de Zappi kan volledig zelfstandig alleen op de zonnepanelen laden. Zeker met het verdwijnen van het salderen en de auto bij ons gemakkelijk op de zon kan laden meerdere dagen in de week. Wordt ie ook wat sneller CO2 zuiniger dan een ICE variant :)

Zonneladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj1d_mZMXrVlsgMUnmJW79cXCv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQJTyVuqdLJ6sLg5ReKzlF1b.jpg?f=user_large

Een plaatje van de slimme meter, zo goed kan de Zappi echt alleen op zonne-energie laden (groen = teruglevering, rood = verbruik):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtlayS8uAj8hg74QgRtTmQNvCCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qjj9MpFjPDgOpqmq3wp7lo8X.png?f=user_large

Foto van de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG45s4fubTHoq3fdiS9niVGGccE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/feWypgpLRYTXRKi38bR4IN8q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Hier ook een Zappi V2 3-fase lader (exact dezelfde maar andere kleur dan @Ophidian) . Nog geen zonnepanelen, maar alvast ter voorbereiding toch gekozen voor de Zappi. Kun je prima zelf installeren, voor tips mag je PB sturen.

Schaf wel de versie aan met vaste kabel en voor app functies en updates heb je de hub nodig, dus dat is ook een no-brainer.

Door alle instellingen prima te configureren, handig en duidelijk scherm en remote start/stop.
Krijg je geen spijt van. Enige nadeel is dat je geen mogelijkheid hebt om verbruik op een eenvoudige manier via een back office kunt laten verrekenen. Je kunt geen RFID pas/druppel gebruiken, maar er kan wel een pincode ingesteld worden om misbruik te voorkomen.

Gebruik wel even een aparte groep in de meterkast (ik heb een 3-fase alamat in gebruik van 32A op een 3x25A aansluiting) en zorg dat je de CT klemmen van de load balancing op de juiste manier en juiste plaats aansluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HACNCyzWcu7jtK5qDYrD7CxALvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RyPK8l6A4yXP11zzYUH58Jvm.jpg?f=user_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
@baronruud Ik had weinig te kiezen, er werd vanuit de lease maar een merk en type opgegeven: Alfen Eve Single Pro-line. RFID kaartlezer, load-balancing door aansluiten op de meter en koppeling naar backoffice voor verrekening waren de voorwaarden vanuit de verleaser, en blijkbaar blijft dan deze over. Ik heb me er verder niet in verdiept, de enige keuzes die ik kreeg waren de kleur van de kast, een stekkermodel of vaste laadkabel, en de lengte van die laadkabel.

Het enige wat me opvalt is dat de auto met max. 10 kW wordt opgeladen. Of ik dat nu in de auto moet zoeken, of het laadpunt, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@baronruud Ook nog iets om in je achterhoofd te houden. De 208 en Corsa kunnen helaas nog niet tot een vast percentage laden. Ik laad zelf zo'n beetje tot 80% ongeveer. Zodat regeneratief rijden blijft werken en om de accu zo lang mogelijk goed te houden. Eigenlijk bijna nooit in situaties dat ik echt 100% nodig heb.

De Zappi kan je een bepaalde hoeveelheid (boost) instellen. Deze kan je zelfs zo instellen dat hij zoveel mogelijk op de zon moet laden en als het niet anders kant het laatste beetje van het grid te halen om de bepaalde hoeveelheid te halen. 1kWh is 2% lading in de 208 en corsa. Dus zo kan ik hem tot de 80% laden zonder er naar om te hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:03
Voor de mensen die een EAT 6 transmissie in de Peugeot hebben, hoe is jullie ervaring met deze transmissie? Ik begreep dat het een koppelomvormer is van Aisin. Schakelt deze vrijwel ongemerkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:32:
Voor de mensen die een EAT 6 transmissie in de Peugeot hebben, hoe is jullie ervaring met deze transmissie? Ik begreep dat het een koppelomvormer is van Aisin. Schakelt deze vrijwel ongemerkt?
Is inderdaad een koppelomvormer van Aisin uit Japan.
Ik heb ‘m in de 308 in combinatie met de 130 pk puretech. Prima automaat, ouderwetse koppelomvormer dus erg comfortabel. Als ie nog koud is voel je ‘m wel een beetje, maar op temperatuur voel je ‘m niet. En in de sportstand reageert ie erg snel en goed vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Naafkap op 22-12-2020 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Isheara schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:51:
Ik rijd een e2008 en houd rekening met een range van 200km.
Gelukkig thuislader, wat ook handig is bij preconditioning van de accu (nooit meer krabben en altijd wegrijden in een warme auto).

Updates voor firmware en navi kun je prima zelf via deze link
https://www.peugeot.fr/majesticinstaller/peugeot_update.exe
Hou wel ff USB stick bij de hand (min 32GB) en in de auto ben je met installatie een half uur tot 45 minuten zoet.
@Isheara jij houdt rekening met 200km en dan gecombineerd of merendeel snelweg?
Ik heb mijn peugeot e-2008 binnen:) en afgelopen weekend ben ik naar Den haag gereden. Op de heen weg 140km en 90 km over ( ECO stand) en hele weg 100 gereden.
terug weg op normaal en merendeel 120 gereden en toen had ik op 140 km nog 40 km over.

ik had iets meer marge verwacht en merkte aan mezelf dat ik toch wel echt veel op het schermpje kijkt hoeveel km er over of wattage. 8)7 .. Misschien toch kleine beetje km angst :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyOxXPynQamCVZO4X2bXEzVODuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uws5etBWIbPZ1d2cPApYKYBD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Ik kijk niet meer naar de GOM (de guess-o-meter) ik kijk alleen naar de streepjes (vol/driekwart, half en kwart). Zodra hij onder een kwart komt ga ik opletten op het weergegeven aantal km’s wat er bij staat.

Ik heb in een van de eerste weken toch ook wel range anxiety gehad. Met nog maar 8km bereik volgens de GOM bij een defecte laadpaal aankomen, en de volgende was nog 20km verder rijden. Uiteindelijk toch gehaald, en volgens de laadpaal zat er toen nog 8% lading in. :)

Feit is dat de netto waarde van de Peu (en ook Opel Corsa/Citroën C3) 45 ipv 50kWh is, waarbij de laatste 5kWh als buffer wordt gebruikt om de degeneratie op te vangen.

Ja, de range houdt niet erg over, maar voor mij is het prima, omdat ik desnoods elke nacht zelf kan laden.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@ptjuh Hou rekening met het feit dat het nu kouder is, je afgelopen weekend veel meer wind had, 120 flink onzuiniger is dan 100 en de auto in de normaal stand ook de verwarming aanzet. In ECO staat de verwarming uit. Het verschil is significant op dit moment.

Straks als de temperatuur weer wat beter is, dan zal je merken dat de range flink toeneemt. Zeker in ECO stand kan ik gewoon makkelijk de 300 km halen in de lente.

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@Isheara Ik vindt dat wel een mooie de Gues-o-Meter... want ik had nog ruim meer dan een kwart over en had niet het gevoel dat ik het echt niet zou halen ofzo.
En die range Anxiety had er wel over gelezen maar niet verwacht dat ik er ook zo in zou gaan staan. Van haal ik het wel of niet of of... hoop dat het snel voorbij is...

de Range is op zich wel goed te doen voor mijn normale woon-werkverkeer, daar ben ik niet zo bang voor. Dit was dan ook na 1 week de auto hebben gelijk mijn eerste uitstapje met redelijk wat km's. Aankomende week weer zo'n uitstapje... ben benieuwd hoe ik dan in de auto zit.

@Ophidian Ja, dat was wel te zien dat 120 flink wat meer verbruikt dan 100. Maar denk dat ik wel kan rijden zo 140 km in normaal en dan stukken waar ik 120 mag ook daar kan rijden.

Ik moet zeggen dat het wel een hele aanpassing is op mijn rijstijl. Ik reed standaard altijd wat je mag plus 10/20 km erbij. En dat gaat niet met de electrische auto zonder extra te laden.

Ben wel heel erg blij dat ik een eigen laadpaal heb aangeschaft. opladen thuis is ieder geval nooit een issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
En wat rijdt het lekker in verhouding tot een ICE (een internal combustion engine, oftewel een verbrandingsmotor) hé?

Zo stil in de cabine, genoeg trekkracht, zeker van 0-60 en tussensprintjes (wel ff in sport zetten voor alle 136paardjes).

Het rijdt imho veel comfortabeler...ik ga iig niet meer terug.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:01
ptjuh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:08:
[...]

@Isheara jij houdt rekening met 200km en dan gecombineerd of merendeel snelweg?
Ik heb mijn peugeot e-2008 binnen:) en afgelopen weekend ben ik naar Den haag gereden. Op de heen weg 140km en 90 km over ( ECO stand) en hele weg 100 gereden.
terug weg op normaal en merendeel 120 gereden en toen had ik op 140 km nog 40 km over.

ik had iets meer marge verwacht en merkte aan mezelf dat ik toch wel echt veel op het schermpje kijkt hoeveel km er over of wattage. 8)7 .. Misschien toch kleine beetje km angst :-(

[Afbeelding]
Mooie auto. Bedenk wel dat er ieder jaar degradatie van de accu optreedt. Het bereik lijkt toch wel echt fors af te wijken met de wltp opgave.
10 procente reservering voor accu bescherming is vrij normaal, maar in dit geval wel vrij fors met een relatief kleine accu.
Ik dacht trouwens dat een warmtepomp wel de actieradius op peil zou houden met deze temperaturen. Mijn auto heeft geen warmtepomp met een netto capaciteit van 58kWh. Momenteel haal ik met een gecombineerd gebruik 330km. In de zomer 450. Met een warmtepomp hoor je niet zoveel qua actieradius in te leveren in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
fisherman schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 02:26:
[...]

Mooie auto. Bedenk wel dat er ieder jaar degradatie van de accu optreedt. Het bereik lijkt toch wel echt fors af te wijken met de wltp opgave.
10 procente reservering voor accu bescherming is vrij normaal, maar in dit geval wel vrij fors met een relatief kleine accu.
Ik dacht trouwens dat een warmtepomp wel de actieradius op peil zou houden met deze temperaturen. Mijn auto heeft geen warmtepomp met een netto capaciteit van 58kWh. Momenteel haal ik met een gecombineerd gebruik 330km. In de zomer 450. Met een warmtepomp hoor je niet zoveel qua actieradius in te leveren in de winter.
Dat kan je op basis van deze ervaring natuurlijk helemaal niet zeggen, het verbruik is sterk afhankelijk van de omstandigheden. Bij lage temperatuur wind tegen 120 km/h op de snelweg is het verbruik natuurlijk veel hoger dan gemiddeld. Mijn Grandland doet in de zomer normaal 1 op 14,5 a 1 op 15. Ik ben wel eens met wind tegen naar België gereden en toen deed hij 1 op 10 gemiddeld. N=1.

Het verbruik op dit moment is mede sterk afhankelijk van de gewenste binnentemperatuur. Een warmtepomp is niet in elke omstandigheid zo zuinig, dus als de buitentemperatuur richting de 0 gaat, dan verbruikt de pomp veel meer energie om de warmte te onttrekken uit de buitenlucht dan wanneer het 10 graden buiten is. Als je dan ook nog eens de kachel naar 22 graden zet, tsja dan merk je dat wel ja. Mijn vrouw heeft vanochtend 44 km gereden bijna alleen snelweg op Normal, kachel op 20 graden, pre-heating vergeten en de accu is van 97 naar 81% gegaan.  Wij hebben de Corsa nu sinds halverwege september. 6500km en gemiddeld 19,5kWh/100km verbruik. 75% snelwegen. Preheating verbruikt zo'n 1,3kWh in de ochtend aan de Zappi.

Een en ander is dus sterk afhankelijk van het gebruik. Ik merk dat als ik de verwarming op 18 zet, alleen stoel en stuurverwarming gebruik, het bereik flink toeneemt. Interessanter is dus om te vergelijken in gelijke omstandigheden met gelijke instellingen. Want als jij ook nooit de verwarming op 22 zet, tsja dan ligt je verbruik ook al flink lager.

Laatst eens geprobeerd wat het verbruik doet op een rechte 100km/h weg. Cruise op 100, en dan wisselen tussen de instellingen. Sport verbruikte ongeveer 1,5kWh/100 km meer volgens de boordcomputer dan Eco. Normal zat ertussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Dat kan je op basis van deze ervaring natuurlijk helemaal niet zeggen, het verbruik is sterk afhankelijk van de omstandigheden. Bij lage temperatuur wind tegen 120 km/h op de snelweg is het verbruik natuurlijk veel hoger dan gemiddeld. Mijn Grandland doet in de zomer normaal 1 op 14,5 a 1 op 15. Ik ben wel eens met wind tegen naar België gereden en toen deed hij 1 op 10 gemiddeld. N=1.

Het verbruik op dit moment is mede sterk afhankelijk van de gewenste binnentemperatuur. Een warmtepomp is niet in elke omstandigheid zo zuinig, dus als de buitentemperatuur richting de 0 gaat, dan verbruikt de pomp veel meer energie om de warmte te onttrekken uit de buitenlucht dan wanneer het 10 graden buiten is. Als je dan ook nog eens de kachel naar 22 graden zet, tsja dan merk je dat wel ja. Mijn vrouw heeft vanochtend 44 km gereden bijna alleen snelweg op Normal, kachel op 20 graden, pre-heating vergeten en de accu is van 97 naar 81% gegaan.  Wij hebben de Corsa nu sinds halverwege september. 6500km en gemiddeld 19,5kWh/100km verbruik. 75% snelwegen. Preheating verbruikt zo'n 1,3kWh in de ochtend aan de Zappi.

Een en ander is dus sterk afhankelijk van het gebruik. Ik merk dat als ik de verwarming op 18 zet, alleen stoel en stuurverwarming gebruik, het bereik flink toeneemt. Interessanter is dus om te vergelijken in gelijke omstandigheden met gelijke instellingen. Want als jij ook nooit de verwarming op 22 zet, tsja dan ligt je verbruik ook al flink lager.

Laatst eens geprobeerd wat het verbruik doet op een rechte 100km/h weg. Cruise op 100, en dan wisselen tussen de instellingen. Sport verbruikte ongeveer 1,5kWh/100 km meer volgens de boordcomputer dan Eco. Normal zat ertussen in.
Het opwarmen is inderdaad duur. Mijn auto vebruikt als je de verwarming net aanzet ongeveer 9kWh, maar zakt terug naar 2kWh continue wanneer de auto helemaal was is met verwarming op 20. Dat is bij temperaturen rond het vriespunt.
Bij een constante snelheid heb ik de sportstand nog niet gemeten. Mijn auto heeft alleen een normale en een sportstand. In beide standen is het volledige vermogen van 150kw (204pk dus) wel aan te spreken. Alleen de response van het pedaal reageert directer. Dat is bij de corsa anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Niet helemaal off-topic gezien de e-208 en Corsa hetzelfde zijn en dezelfde aandrijving en accu hebben als de Mokka-E en E-2008 :+

@fisherman Het verbruik is zelfs nog een stuk beter, ik dacht dat het 19,5kWh/100km was. Standaard op 21 graden, normal, 75% snelweg verkeer, pre-heating schema voor woon-werk verkeer en met de 17 inch velgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5FF3IDsCzmZZ2pOKK9m0IdIwuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mdK4kTPTm4JeG2gZrobXwjIF.jpg?f=user_large

Vanochtend nog even op pad geweest, pre-heating gebruikt, stoel en stuur verwarming op stand normal (laatste 200m eco ivm gladde klinkerweg).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltLe-Evn6lMCd24-0KE4ZFOkQeM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VbNDYPtuyEakwwpVrqr03n7A.jpg?f=user_large

Daarna terug naar huis met zelfde instellingen, zelfde route, alleen zonder pre-heating en verwarming moest bij wegrijden dus even aan het werk en dat zie je in het verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztxRDDXamCR-6iRWcPb5NHF5er4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5hwuRT8FzRBZTIg6EOProjuU.jpg?f=user_large

Ondanks warmtepomp, omdat het nu zo koud is moet de WP behoorlijk aan het werk

[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 02-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

afgelopen weekend ook weer rit den haag heen en weer plus minus rond de 140km... Maar op de heen weg had ik bijna geen wind. en hield ik een ruime kwart over. Nu op de terug weg stond er echt een hele stevige wind die ook echt goed voelbaar was. toen ik thuis kwam zat ik stuk onder het laatste kwart zelf. De auto had flink moeten werken met die tegenwind.

Merkte wel dat voor mij zelf het inderdaad helpt meer naar de meter te kijken dan naar de KM's. Zat al stuk relaxter in de auto dit ritje vergeleken vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik lees in verschillende reviews dat de achterbank van de Peugeot 308 SW klein is, omdat de kofferbak de meeste ruimte in beslag neemt.

Kunnen jullie dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De achterbank is heeft gewoon een normaal formaat, maar de ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank is vrij beperkt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou afgelopen week in Duitsland voor het eerst problemen gehad met mijn 308SW (1.6 uit 2014).
Helaas wist ik niet af van de problemen van de THP-motoren, achteraf wel, maar toen had ik hem al.

We rijden op de snelweg, motormanagement lampje gaat branden met melding dat ik naar de garage moest.
Auto stotteren en niet vooruit te krijgen. (Ik vermoede dat hij op 3cilinders liep).
Aan de kant gezet, na wat discussieren met vriendin toch maar uit gezet en opnieuw gestart. Hij liep weer goed.

Bij het uitlezen bleek er een storing te zitten in cilinder 4 "verstuiver". Melding is gewist (meer konden ze op dat moment niet doen, het was 31 december), 50 euro armer en tot zover geen problemen meer. Ik hoop dat het weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:56:
Ik lees in verschillende reviews dat de achterbank van de Peugeot 308 SW klein is, omdat de kofferbak de meeste ruimte in beslag neemt.

Kunnen jullie dit bevestigen?
Het scheelt nogal of je er 2 volwassenen wil vervoeren, of 2 peuters. Wat s je use case?

Hij is voor ons ruim genoeg voor een 8- en een 11-jarig mensje :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hmmbob schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Het scheelt nogal of je er 2 volwassenen wil vervoeren, of 2 peuters. Wat s je use case?

Hij is voor ons ruim genoeg voor een 8- en een 11-jarig mensje :+
Incidenteel volwassenen, maar voornamelijk mini-mensjes vervoeren. Ik ben zelf 1.90m en vrees dat er dan niemand achter mij kan zitten, hetgeen waar ik nu ook last van heb in de 1 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat wordt dan een proefritje.

Ik ben 1.84 en achter mij zit de 11-jarige, die kan zijn benen wel kwijt. De 8 jarige zit nog in een soort autostoel, die kan z'n benen niet lekker kwijt achter me vanwege die stoel

Maar er staan zat 308SW's te koop, dus even ergens passen moet lukken :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 05-01-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:40:
Nou afgelopen week in Duitsland voor het eerst problemen gehad met mijn 308SW (1.6 uit 2014).
Helaas wist ik niet af van de problemen van de THP-motoren, achteraf wel, maar toen had ik hem al.

We rijden op de snelweg, motormanagement lampje gaat branden met melding dat ik naar de garage moest.
Auto stotteren en niet vooruit te krijgen. (Ik vermoede dat hij op 3cilinders liep).
Aan de kant gezet, na wat discussieren met vriendin toch maar uit gezet en opnieuw gestart. Hij liep weer goed.

Bij het uitlezen bleek er een storing te zitten in cilinder 4 "verstuiver". Melding is gewist (meer konden ze op dat moment niet doen, het was 31 december), 50 euro armer en tot zover geen problemen meer. Ik hoop dat het weg blijft.
Jouw THP is uit 2014, die zijn al een stuk beter dan de eerste exemplaren vanaf 2007. Eigenlijk is alleen inwendige vervuiling nog een probleem bij jouw motor.

Ik vermoed dat de storing wel weer terug zal komen, je kunt erop wachten. Met beetje mazzel is het een overleden bobine of versleten bougies, die zijn niet heel duur en makkelijk te vervangen. Kapotte injectoren of een overleden hogedrukpomp zit je dan weer niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_JGC_ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Jouw THP is uit 2014, die zijn al een stuk beter dan de eerste exemplaren vanaf 2007. Eigenlijk is alleen inwendige vervuiling nog een probleem bij jouw motor.

Ik vermoed dat de storing wel weer terug zal komen, je kunt erop wachten. Met beetje mazzel is het een overleden bobine of versleten bougies, die zijn niet heel duur en makkelijk te vervangen. Kapotte injectoren of een overleden hogedrukpomp zit je dan weer niet op te wachten.
Dat is goed om te horen. Qua bougies en bobine zijn al bekeken, dat was het helaas niet. Dus het zal wel weer wat gaan kosten. (afgelopen half jaar al bijna €500 kwijt aan reiniging etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is goed om te horen. Qua bougies en bobine zijn al bekeken, dat was het helaas niet. Dus het zal wel weer wat gaan kosten. (afgelopen half jaar al bijna €500 kwijt aan reiniging etc.)
Heb je nog een storingscode meegekregen, of is het alleen gebleven bij uitlezen en resetten?

Bougies en bobines zie je overigens vaak niks aan, kan je alleen uitsluiten door te verwisselen/vervangen en dan storing wissen en kijken of die terugkomt. Aangezien jouw probleem voor nu opgelost is na het wissen van de storing vraag ik me af of ze bougies en bobines hebben uitgesloten.

Overigens zijn dergelijke storingen kut om op te lossen. Ik heb het met mijn LPG auto veel gehad, soms was je 6 weken met haperende motor aan het rijden zonder dat er storing gelogd werd. Bleek achteraf een bobine te zijn die op sterven na dood was, maar niet dood genoeg om een storing te triggeren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_JGC_ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Heb je nog een storingscode meegekregen, of is het alleen gebleven bij uitlezen en resetten?

Bougies en bobines zie je overigens vaak niks aan, kan je alleen uitsluiten door te verwisselen/vervangen en dan storing wissen en kijken of die terugkomt. Aangezien jouw probleem voor nu opgelost is na het wissen van de storing vraag ik me af of ze bougies en bobines hebben uitgesloten.

Overigens zijn dergelijke storingen kut om op te lossen. Ik heb het met mijn LPG auto veel gehad, soms was je 6 weken met haperende motor aan het rijden zonder dat er storing gelogd werd. Bleek achteraf een bobine te zijn die op sterven na dood was, maar niet dood genoeg om een storing te triggeren :X.
Ik heb een uitdraai meegekregen.
Daarin staat bovenaan:

P1340 - Overslaande ontsteking (gevolgen voor katalysator)
Type: Lokaal
Status: Permanente storing no 4
Omschrijving: Verstuiver cilinder no 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Ik heb een uitdraai meegekregen.
Daarin staat bovenaan:

P1340 - Overslaande ontsteking (gevolgen voor katalysator)
Type: Lokaal
Status: Permanente storing no 4
Omschrijving: Verstuiver cilinder no 4
Eerste verdachte is toch bobine of bougies bij deze storing. Als ie na vervangen van beide op die cilinder weer terugkomt heb je een serieuzer probleem. Meestal wissel je ze uit met bougie en bobine op andere cilinders en als de storing dan meeverhuist naar betreffende cilinder weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bij de volgende storing ga ik dat eens doen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:20:
Niet helemaal off-topic gezien de e-208 en Corsa hetzelfde zijn en dezelfde aandrijving en accu hebben als de Mokka-E en E-2008 :+

@fisherman Het verbruik is zelfs nog een stuk beter, ik dacht dat het 19,5kWh/100km was. Standaard op 21 graden, normal, 75% snelweg verkeer, pre-heating schema voor woon-werk verkeer en met de 17 inch velgen
[Afbeelding]

Vanochtend nog even op pad geweest, pre-heating gebruikt, stoel en stuur verwarming op stand normal (laatste 200m eco ivm gladde klinkerweg).
[Afbeelding]

Daarna terug naar huis met zelfde instellingen, zelfde route, alleen zonder pre-heating en verwarming moest bij wegrijden dus even aan het werk en dat zie je in het verbruik:
[Afbeelding]

Ondanks warmtepomp, omdat het nu zo koud is moet de WP behoorlijk aan het werk
Net verbruik. Ik weet niet of de warmtepomp echt veel zou doen met de huidige weersomstandigheden. Ik had afgelopen week een verbruik van 5,2km/kWh (over een afstand van 125km waarvan 100 snelwegkilometers) zonder warmepomp. Ik denk dat als het echt zou gaan vriezen, dat het verbruik dan wat verder uit elkaar zou gaan lopen in het nadeel van mijn auto natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

_JGC_ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Verstuivers vallen mee, ligt er wel aan welke 1.6THP je hebt, die met meer pk heeft iets duurdere verstuivers. Tussen de 80-150 p/s moet haslbaar zijn, origineel misschien niet. Die pomp is volgens mij wel een iets duurder geingje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hmmbob schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:58:
Dat wordt dan een proefritje.

Ik ben 1.84 en achter mij zit de 11-jarige, die kan zijn benen wel kwijt. De 8 jarige zit nog in een soort autostoel, die kan z'n benen niet lekker kwijt achter me vanwege die stoel

Maar er staan zat 308SW's te koop, dus even ergens passen moet lukken :+
Inderdaad, binnenkort maar een proefritje plannen. Kun je wel achter jezelf zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Euh.... ik rij altijd..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Vrijdag een proefrit gemaakt in de Peugeot 308SW. Fijne auto, maar helaas kon ik geen fijne zit positie vinden in de auto. Na een half uurtje rijden kreeg ik al last van mijn onderrug. Verder een fijne motor! Ik kon prima achter mezelf zitten ;)

Nu ben ik naar de 3008 aan het kijken, maar die zijn ook met de eat6 geleverd. Wanneer is Peugeot overgestapt op de eat8 transmissie? In de advertentie staat niet altijd vermeld om hoe veel versnellingen het gaat en aan de pook kun je het ook niet zien.

Iemand een idee waar je het snel aan kunt zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Untouchablezz20 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Inderdaad, binnenkort maar een proefritje plannen. Kun je wel achter jezelf zitten?
Ben ik net buiten een foto maken, post je dat je proefrit geen succes was. Maar in ieder geval: ik kan achter mezelf zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGTX6Xvn-8wWfTMTI0msZ6sqGAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nskd8IlxviicRrYy603ojIT8.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: zie dat de foto gespiegeld is, heb gewoon een linksgestuurde hoor :+

Edith: meteen de Navi maar eens updaten. Duurt ff....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrL0GEvU9lB81sqPI0PRI8ZDdv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxJx3bq5xMk4UHZkqn10lulm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 10-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hmmbob schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Ben ik net buiten een foto maken, post je dat je proefrit geen succes was. Maar in ieder geval: ik kan achter mezelf zitten:
[Afbeelding]

Edit: zie dat de foto gespiegeld is, heb gewoon een linksgestuurde hoor :+
+1 voor de foto! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:21
aikink schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:13:

- Over verbruik valt iets, maar nog niet veel zinnigs te zeggen. Een rit van 200km -waarvan 180 snelweg met 110kmh op de cc en een groot deel achter een Honda e (!) aan- liet nog een restbereik van 60-70 km in de accu. De afwijking tussen boordcomputer en opgave van de lader verschilt wel flink. Vandaag met een volle accu woon-werk-woon gedaan, ruim 130km zou volgens de boordcomputer met een verbruik van 14,6 kWh/100km gelukt zijn. De laadpaal had 21,5 kWh nodig om het pakket weer bij te vullen; ruim 16,5 kWh/100km. Of het nu een afwijking in gereden afstand was, laadverliezen, of het frisse weer? Ik denk een combinatie.
Nu een paar maanden later ben ik benieuwd wat je bevindingen zijn qua range en (onderweg) opladen. Ik twijfel tussen de 208 en e208 en ik ben nog niet helemaal overtuigd van de range. Het kan een keer voorkomen (zal niet vaak zijn) dat ik naar een klant moet 150km verderop. de terugweg zal ik ongetwijfeld niet halen op dezelfde lading dus dat wordt onderweg bijladen. Navigeert de e208 ook via laadpunten als je bijvoorbeeld Italië op de navigatie instelt?

Thanks voor de reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Ik zie wat berichten over de 208-e (GT) voorbij komen, waarvan een bericht waarin de auto het niet deed. Nu wil ik graag particulier switchen van een traditionele auto naar een EV en de Peugeot 208-e staat hoog op de lijst. Echter moet hij zich meten met een BMW i3s Performance die vergelijkbaar is kwa prijsstelling.

Het gaat me hoofdzakelijk om kwaliteit en betrouwbaarheid. Range, snelheid, optrekken en dergelijke vind ik niet zo spannend. Auto gaat hoofdzakelijk gebruikt worden voor korte ritjes en hier en daar een uitstapje in de regio Rotterdam. Verbrandingsmotoren houden niet zo van ritjes van 5km en daarom zie ik de EV als mooie oplossing.

Long story short, valt er al wat te zeggen over wat je nu krijgt voor pak hem beet 30.000 euro aan de 2e hands 208-e :)

PS. Ja je kan ook fietsen, maar ik hou dan weer niet zo van koud en regen. Verder ben ik ook gewoon liever lui dan moe en ik wil gewoon een auto tot m'n beschikking hebben die ik kan gebruiken zonder al te veel rekening te moeten houden met de techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
LigeTRy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Nu een paar maanden later ben ik benieuwd wat je bevindingen zijn qua range en (onderweg) opladen. Ik twijfel tussen de 208 en e208 en ik ben nog niet helemaal overtuigd van de range. Het kan een keer voorkomen (zal niet vaak zijn) dat ik naar een klant moet 150km verderop. de terugweg zal ik ongetwijfeld niet halen op dezelfde lading dus dat wordt onderweg bijladen. Navigeert de e208 ook via laadpunten als je bijvoorbeeld Italië op de navigatie instelt?

Thanks voor de reactie alvast!
Hebben die klanten geen laadpaal (in de buurt)? De meeste gesprekken die ik op afstand heb duren langer dan een uur, en aan de 11 kW en kom je ieder uur weer 50km verder. Tot nu toe nog geen snellader nodig gehad dus. Zijstraatje: Fastned heeft recent het laadverloop getest.

We zijn weer een paar kilometer verder (kleine 5000), maar omdat ik nu twee in plaats van 5 dagen op kantoor te vinden ben nog niet zo ver dan verwacht. Het verbruik ligt nu op 19,4 kWh/100 km. Klinkt aan de ene kant veel, maar dit is de hoeveelheid stroom die de laadpaal heeft geleverd, dus omvormverliezen van de boordlader zitten hier ook bij in. Ik weet niet hoe nauwkeurig de verbruiksmeter van de auto is, die zit consequent een 10-12% lager qua verbruik, en dat zou aardig overeen komen met het laadverlies bij omzetten van AC naar DC.

Nu met het wat koudere weer zie je ook duidelijk een toenemend verbruik. Had ik rekening mee gehouden, iets over de 200km met het merendeel snelwegritten en de cruise-control op 105 afgesteld is zeker wel te doen en genoeg voor mij. Peugeot heeft daar wel een klein tooltje voor gemaakt, even doorscrollen naar "bereken de actieradius van de nieuwe e-208". De resultaten komen voor in mijn geval meer dan aardig overeen. Verder heeft de auto nog geen temperaturen boven de 12ºC meegemaakt, ik verwacht dat die richting de zomer weer betere cijfers laat zien.

Vorige week nog wel geprobeerd om de accu zoveel mogelijk leeg te rijden. Pas bij een aangegeven range van 2km durfde ik niet verder en heb hem aan de lader gelegd. Verscheen de melding dat de accu nog 7% over had, zou toch goed moeten zijn voor 15 km. De prestaties werden er wel minder om, zodra de meter in het rood staat gaat ie langzaam over op de eco stand, en wordt het ook kouder in de auto.

@ConZito Wat er 2e hands op de markt is weet ik niet, ik kan alleen vertellen dat we qua betrouwhaarheid geen issues hebben gehad. Starten = lopen (hoewel dat wat raar klinkt bij een EV). Verhoudingsgewijs schiet je verbruik ook bij een elektrisch aangedreven variant door het dak wanneer je veel kleine ritjes doet. De verwarming heeft wel wat nodig om opgestookt te worden, hoewel ik het vermoeden heb dat je met consequent voorverwarmen verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
aikink schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:51:
[...]

@ConZito Wat er 2e hands op de markt is weet ik niet, ik kan alleen vertellen dat we qua betrouwhaarheid geen issues hebben gehad. Starten = lopen (hoewel dat wat raar klinkt bij een EV). Verhoudingsgewijs schiet je verbruik ook bij een elektrisch aangedreven variant door het dak wanneer je veel kleine ritjes doet. De verwarming heeft wel wat nodig om opgestookt te worden, hoewel ik het vermoeden heb dat je met consequent voorverwarmen verder komt.
Ik ben helemaal niet gefocused op verbruik om eerlijk te zijn, als je zo weinig rijdt (4000km per jaar) dan is verbruik niet zo heel bepalend voor de kosten per kilometer, houderschapsbelasting, verzekering en onderhoud des te meer

Het grootste probleem met de kort ritjes i.c.m. een verbrandingsmotor is dat het daar "stuk" van gaat. Daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Een elektrische auto zou daar (theoretisch) geen last van moeten hebben vandaar dat mij oog daar nu op valt. Ik moet alleen mezelf nog wat meer overtuigen om zoveel geld uit te geven aan een dergelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik ben op zoek naar een andere auto, vanwege 35.000 kilometers per jaar gaat dit een diesel worden en harde eisen zijn :

- niet ouder dan 2015.
- maximaal 50.000 km.
- budget 13.000
- officiële merkdealer.

De kandidaten zijn Ford Focus en Fiesta, en 308 en 208. De auto's in hun respectievelijke klassen ontlopen
elkaar niet zo veel, en zal dan ook meer op gevoel zijn dan feitelijke prestaties. Om alles even in perspectief
te zetten, ik kom van een 2007 Ford KA af, dus elke keuze zal een behoorlijke upgrade zijn, maar die van
het C-segment natuurlijk "veel meer auto". Zelf neig ik heel erg naar de 308, omdat ik dit een hele mooie auto vind, in het verleden een 207 gehad, die beviel goed, maar de 2012 Ford Focus deed dat ook.

Ik heb een aantal 308's gezien van eind 2015 die binnen het budget vallen, en met maar 25k-36k kilometers op de teller. Nu zullen dat ex-lease autos zijn, dus qua onderhoud goed, maar hoe zal het na iets meer dan 5 jaar staan met roest? Want dat is natuurlijk wel iets wat gewoon door gaat, of is dat tegenwoordig goed genoeg onder controle ?

Ook word er geadverteerd met "Nieuwste fabriekssoftware", komt dit dan op niveau 2019 of is de hardware in die tijd veranderd, en mede daardoor sneller ?

PS. Het in een ander topic genoemde alternatief, Volvo V40, is voor mij geen optie. Het zou "weer een stapje duurder" worden op toch al een stapje duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 13-01-2021 12:07 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Ome Ernst Geloof je die kilometerstanden zelf? 36.000km voor een diesel van 6 jaar oud en dan ex-lease?
Nou was de 308 1.6 BlueHDI een 14% bijtellingsauto, dus zou kunnen, maar meeste werkgevers laten je geen diesel leasen met zo weinig kilometers per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

@_JGC_ Wellicht geen ex-lease, maar de km standen zullen betrouwbaar zijn, mag ik van een merkdealer hopen.

Edit : nog even Carfax gecontroleerd, beide auto's staan als ex-lease.

[ Voor 25% gewijzigd door Ome Ernst op 13-01-2021 12:35 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_JGC_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:16:
@Ome Ernst Geloof je die kilometerstanden zelf? 36.000km voor een diesel van 6 jaar oud en dan ex-lease?
Nou was de 308 1.6 BlueHDI een 14% bijtellingsauto, dus zou kunnen, maar meeste werkgevers laten je geen diesel leasen met zo weinig kilometers per jaar.
Genoeg werkgevers die diesel wel als verplichting hebben ook als de kilometers zo laag zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:09
_JGC_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:16:
Als het binnen je budget past en je inderdaad minder bijtelling betaalt, waarom niet?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
CriticalHit_NL schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:31:
De Peugeot 206 is ook weer APK goedgekeurd, verder geen opmerkingen en een kleine beurt erbij gedaan.

Motorolie vervangen wederom door 5W40 Total Quartz 9000, verder enkel ruitenvloeistof en een oliefilter.
Ook een nieuwe stoffen accuhoes laten bestellen maar de nieuwe variant blijkt net niet te passen als er een grotere accu is gemonteerd. Verzin er denk ik wel een keer wat anders op.

De kilometerstand staat inmiddels op 287.416KM
De monteur zei overigens dat hij nog nooit in een 206 heeft gezeten met zo'n hoge kilometerstand die zó lekker rijdt. :+

Maar goed, totale kosten komen uit op €245,94
Blijven leuke bakjes, die 206'jes.

Mijn vorige 206 had 345.000km op de teller en reed ook heerlijk. De SW die ik nu heb moet het doen met iets minder dan 200K op de teller, maar heeft een gereviseerde achteras nodig. Rechtsachter staat scheef, merk je tijdens het rijden weinig van maar bonkt zo over de drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-05 22:37
Eind oktober heb ik (via leasemaatschappij) een 2008 blue lease allure besteld. Ik heb lang nagedacht of ik een automaat wilde of een handbak ook gezien prijsverschil, uiteindelijk toch gekozen voor een automaat.

Eén van de extra opties die ik graag wilde was het panoramadak, dat heb ik in mijn huidige 308 ook en de hoeveelheid licht die er doorheen komt vind ik erg fijn. Een weekje later werd ik gebeld door de dealer. De auto was besteld, maar vanaf 1 november werd het panoramadak niet meer als optie meegenomen in de bestellingen omdat er een probleem was met de levering. Na enig denken toch de auto maar besteld, alleen dan dus zonder het panoramadak. Levering verschoof van half januari naar eind januari verder leek alles prima te gaan....

Afgelopen donderdag werd ik weer gebeld door de dealer, ik ging er vanuit dat ze een afspraak voor aflevering wilden maken, dat bleek helaas niet helemaal het geval. Door nieuwe co2 eisen per 1 januari heeft Peugeot de standaard uitrusting van de blue lease allure aangepast. Er vervielen een paar zaken waaronder de parkeersensoren aan de voorkant van de auto en de dealer had verschillende info binnen gekregen of er in deze versie nog een iCockpit zat of dat er gewone "ouderwetse" klokken in zouden zitten. Direct aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en dat ik gewoon mijn bestelling geleverd wil hebben, tegelijk ook wel begrijpend dat de dealer hier ook niet zo heel veel aan kan doen.

Dag later teruggebeld, iCockpit kon geregeld worden/zit er standaard op (weet ik niet precies meer), maar parkeersensoren voor waren ook geen optie en konden niet geregeld worden. Gevraagd of de dealer een ander voorstel kon maken en gelijk ook aangegeven dat als dat niet goed genoeg was, dat het einde opdracht zou zijn. Ondertussen zelf ook op internet aan het zoeken gegaan, probleem was eigenlijk dat ik de auto gewoon te mooi vind en hem gewoon wil hebben.... Dus zelf na een uurtje de dealer maar teruggebeld en gevraagd wat het prijsverschil zou zijn als ik afzag van de automaat, maar wel zou gaan voor een GT in plaats van blue lease allure. Na een uurtje belde de dealer terug, ongeveer driekwart van het prijsverschil in het leasebedrag wordt gedekt door van automaat naar handbak te gaan, het laatste stuk hebben ze in overleg met de leasemaatschappij kunnen aanpassen door korting te geven, de leaseprijs blijft dus ongewijzigd en er is weer een 2008 besteld (met parkeersensoren). Ben nu alleen benieuwd of hij ook nog geleverd gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo, mijn vader heeft een Peugeot 107 met een defecte autogordel houder, de vrouwelijke gedeelte dus dat in de bank zit met de rode knop. Hij wil een nieuwe plaatsen en het lijkt mij niet meer dan een paar schroeven. Volgens hem kom je alleen niet bij de schroeven. Klopt dit en moet de achterbank eruit om dit onderdeel te vervangen?

Alvast bedankt mocht iemand een antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij ligt die achterbank redelijk los, paar klipjes en hij is los. We hebben al enkele jaren geen 107 meer, maar was volgens mij 0 moeite om de zitting los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estenm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-08-2023
Hmmbob schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:08:
Volgens mij ligt die achterbank redelijk los, paar klipjes en hij is los. We hebben al enkele jaren geen 107 meer, maar was volgens mij 0 moeite om de zitting los te halen.
Ok, dankjewel. Dan zal ik eens gaan kijken. Wilde het eerst weten voordat ik naar hem toe zou rijden. Dat helpt tegenwoordig wel. Op YouTube enzo kon ik ook al niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Weet niet hoe dat bij de 107 zit, bij de 206 klap je de achterbank omhoog en kan je bij de bouten. Zijn wel hele lange bouten en ze zitten vast met borgmiddel op de schroefdraad, dus ik raad je aan om een ratel te gebruiken ipv een ring/steeksleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik heb inmiddels de eerste 8000km met de e-208 achter de rug.
2x een bug tegengekomen inmiddels :
Middenconsole scherm dat niet mee opstart. Auto eerst kort uit en terug aangezet, zonder succes, nadien 5 min uit gezet en toen deed ie het weer.

Iets minder positief gebeurde deze week. Ik laat de auto voorverwarmen via de app. Bij het instappen direct een rood uitroepteken en foutmelding dat de 12v batterij niet wordt bijgeladen. Ook de melding niet te rijden met de auto. De auto even opnieuw opstarten gaf geen soelaas.
Nu heb ik met mijn Vectra destijds ook wel eens een kapotte diodebrug gehad, en met de lading die nog in de batterij zat kon je dan nog wel 60km rijden voor het kritisch werd. Dus, toch maar richting het werk vertrokken (37km) en enigszins nerveus maar toch goed aangekomen. Batterij uitgemeten, 13.7V en 14.77v met de auto aan. Batterij en lader waren dus OK, voltage wel wat aan de hoge kant.. Plots ging de melding weer weg. Bizar. Gemeld aan de garage, maar die kwamen niet verder dan ; bel een takeldienst.

De melding is sindsdien niet meer terug gekomen. Naast bovenstaande 99% tevreden over de auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
Dat zijn de minder grappige zaken, heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Gisteren werd ik wel gebeld door de dealer. Of ik voor de e208 toch wel met enige spoed een afspraak wilde maken omdat er waarschijnlijk iets met de software van de boordlader aan de hand was. De hoed en de rand weet ik nog niet, alleen dat het ongeveer een uur ging duren. Oh, en ze noemden het geen terugroepactie, maar een kwaliteitscontrole. Een beetje wazig was het wel, en de spoed valt blijkbaar ook mee; de 28e kan ik terecht. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
aikink schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:53:
Dat zijn de minder grappige zaken, heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Gisteren werd ik wel gebeld door de dealer. Of ik voor de e208 toch wel met enige spoed een afspraak wilde maken omdat er waarschijnlijk iets met de software van de boordlader aan de hand was. De hoed en de rand weet ik nog niet, alleen dat het ongeveer een uur ging duren. Oh, en ze noemden het geen terugroepactie, maar een kwaliteitscontrole. Een beetje wazig was het wel, en de spoed valt blijkbaar ook mee; de 28e kan ik terecht. Wordt vervolgd...
Blijkbaar is het om wat foutjes uit de software te halen m.b.t. het opladen?
Mijn 4 maanden oude e208 had na 3 maanden al een complete software update bij de dealer gekregen omdat het laden soms spontaan stopte (en dat was dan vaak al bij ~20%... fijn als je daar pas achter komt als je denkt dat je de auto helemaal hebt volgeladen en weg wilt rijden.). Sinds deze update is er niets meer aan de hand en laadt de auto zonder problemen.

Nadeel is wel dat met deze kou het bereik wel dramatisch achteruit gaat. Als ik 200 km haal op een volle lading dan is dat al heel veel (en dan rij ik al heel bewust rustig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
Een complete update kon nu niet, had ik (als we er dan toch zijn) ook om gevraagd, dat komt pas bij de eerste onderhoudsbeurt aan bod. Geen idee dus wat er nu aan scheelt, maar dan man die mij belde vertelde dat hij bijna alle verkochte EV's langs moest.

200 km haal ik redelijk probleemloos. Volgens de verbruiksmeter en de accu-status zou ik in theorie precies twee keer een woon-werk-woon-rit van 130 km kunnen maken, maar dat laat ik er maar niet op aankomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Naar de GOM kijk ik eigenlijk niet meer. Ik weet inmiddels uit ervaring hoeveel de batterij meter zakt bij ritten die ik vaak maak, en dat werkt makkelijker voor mij.
Software update heb ik ook reeds gedaan met de USB stick, dat werkte probleemloos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 22:28

tomtom901

Moderator General Chat
Vorige week dit plaatje opgehaald bij de dealer. Bestelling eind 2020, levering 2021 (dus ook kenteken op 2021) in verband met BPM regels :-D. Dit is de tweede auto, en komende van Duitse auto's is dit de eerste Peugot die bij mij een echt wauw gevoel oproept. Kleur staat hem echt geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEDnM8PgGzfS_Ne9_dZWcSqB1ow=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1eZVx0PhPEX3PKoCjtSiTB8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxwbq6XtmL7wteXXMZVAG2xT4OE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5rVukiaRUMWcsl4fjPBACB4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zou die kleur zelf niet snel gekozen hebben in het boekje, maar hij staat hem zeker goed. Je partner (I assume) ziet er ook blij uit, ook belangrijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Net een paar dagen een Peugeot 208 1.2 100pk(2020), mee gehad van de schadehersteller, maar dat rijdt voortreffelijk moet ik zeggen . Lekker comfortabel en stil van binnen. En in de 3e versnelling, helpt het turbotje lekker mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Spt1jlIJZrTTRvSLjABezBU_uJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfTyWmXS6K3sxubqzjJaEBzy.jpg?f=fotoalbum_large

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
Magic6399 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Blijkbaar is het om wat foutjes uit de software te halen m.b.t. het opladen?
Mijn 4 maanden oude e208 had na 3 maanden al een complete software update bij de dealer gekregen omdat het laden soms spontaan stopte (en dat was dan vaak al bij ~20%... fijn als je daar pas achter komt als je denkt dat je de auto helemaal hebt volgeladen en weg wilt rijden.). Sinds deze update is er niets meer aan de hand en laadt de auto zonder problemen.

Nadeel is wel dat met deze kou het bereik wel dramatisch achteruit gaat. Als ik 200 km haal op een volle lading dan is dat al heel veel (en dan rij ik al heel bewust rustig).
Vervolg: vanmiddag mocht de auto op audiëntie bij de dealer. Ondertussen ben ik iets wijzer, het gaat hier om een controle van een serie e208-en met een mogelijk defect aan de boordlader, die er op termijn plotseling de brui aan kunnen geven. Wat dat betreft klinkt dat bijna als jouw ervaring.

Uit de check kwam wel een foutcode terug, maar die leek net niet op de code die vervanging/updaten van de boordlader rechtvaardigt; de laatste 2 cijfers verschilden. Ofzo.
De vraag gaat dus retour importeur wat ze hier mee aan moeten. Wordt wederom vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-05 07:17
Vanmorgen tijdens een rit ineens storing in het elektrische systeem. 207sw thuis uitgezet maar het zat me toch niet lekker want me vriendin kan elk moment bevallen. Toch nog maar een ritje gedaan en weer kwam de melding voorbij. Met horten en stoten me werk kunnen bereiken. Toch ideaal als je bij een garage werkt, auto staat nu in de werkplaats en heb een andere meegenomen. Accu kwam niet verder meer als 10,3v lopend dus ben bang dat de accu/dynamo vervangen mag worden. Mijn technische kennis van auto's is verder nihil(werk op de administratie) dus dat mogen de collega's maandag nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
bennieeee schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:57:
Vanmorgen tijdens een rit ineens storing in het elektrische systeem. 207sw thuis uitgezet maar het zat me toch niet lekker want me vriendin kan elk moment bevallen. Toch nog maar een ritje gedaan en weer kwam de melding voorbij. Met horten en stoten me werk kunnen bereiken. Toch ideaal als je bij een garage werkt, auto staat nu in de werkplaats en heb een andere meegenomen. Accu kwam niet verder meer als 10,3v lopend dus ben bang dat de accu/dynamo vervangen mag worden. Mijn technische kennis van auto's is verder nihil(werk op de administratie) dus dat mogen de collega's maandag nakijken.
Accu en dynamo allebei overleden. Blijft over dat de versnellingsbak lager nog vervangen moet worden want die is hoorbaar. Al een kilometer of 15.000 ondertussen maar nooit iets aan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
bennieeee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Accu en dynamo allebei overleden. Blijft over dat de versnellingsbak lager nog vervangen moet worden want die is hoorbaar. Al een kilometer of 15.000 ondertussen maar nooit iets aan laten doen.
Druklager van de koppeling? Als die gaat ruik je het wel, wordt schakelen ook heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
@_JGC_ ja klopt bedoel de druklager idd. Schakelen gaat echt nog hartstikke soepel al die tijd. Maar je hoort een geluid waarvan de monteur dacht aan de druklager.

Al met al best een prima auto ondanks het olieverbruik maar voor de toekomst willen we wel een wat grotere kofferbak hebben. De Fiat Tipo hatchback die ik mee had heeft ruim 100liter meer als een station 207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@bennieeee Hoor je hem als je koppeling indrukt, of gewoon altijd?
Die van mij ging vrij vlot naar de maan van piepen tot moeten schakelen zonder druklager. Was bij mij met 180.000km
Olie even in de gaten houden, uiteindelijk sterft je motor eraan (zitten je olieschraapveren zo vastgekoekt dat ze uiteindelijk breken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
@_JGC_ Je hoort het constant wel wat en bij intrappen van de koppeling veranderd het geluid. Hier staat er 122.000 op de kilometer stand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL Binnenkort jij ook in klokje rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
Peugeot maakt ook prima auto’s. Er wordt vaak cynisch over gedaan, maar dat zijn de jongens die denken dat een Volkswagen kwaliteit is.

Peugeot heeft een aantal missers gehad, misschien wat meer dan gemiddeld, maar het zijn geen slechte auto’s. Ik rijd al heel m’n leven Peugeot en ik heb nog niet een keer stil gestaan. Kwestie van tijdig en juist onderhoud en normaal met de techniek omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:02
Wij hebben een 107 facelift model zonder bluetooth radio.

Het latere type werd met bluetooth geleverd.

Nu weet ik dat het frame rondom de radio ook anders is maar kan ik deze radio (inclusief frame) overzetten op de bestaande stekkers? En zit de microfoon in de radiounit verwerkt?

Of denk ik nu te simpel? Iemand ervaring mee toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar de microfoon zal extern zijn. Dus dan zit je sowieso daar mee.
En ik weet niet of je auto deze nieuwe radio wel accepteerd. Dat moet via Google wel uit te vogelen zijn.

Mijn 307 CC wordt aanstaande maandag verkocht aan de garage op de hoek en morgen ga ik bij enkele 206 CC's kijken. Dit wordt dan een goedkope overbrugging tot aan het moment dat de 308 CC tijd kan aanbreken. (iets met sparen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:58
Andere mensen hier met elektronische handrem? Ik heb even gekeken hoe je die eraf kan halen bij parkeren, ivm hij automatisch erop gaat. En via op contact zetten, rem eraf, van contact af werkt het Idd, maar bij uitstappen alarm dat de parkeerrem er niet op zit.
Wat een ka uu tee geluid..
Dit is in mijn 308sw uit 2016..

Is daar nog een oplossing voor?

Automatische handrem uitschakelen hetzelfde effect. Ik wil dat lawaai niet bij in of uitstappen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:24:
Andere mensen hier met elektronische handrem? Ik heb even gekeken hoe je die eraf kan halen bij parkeren, ivm hij automatisch erop gaat. En via op contact zetten, rem eraf, van contact af werkt het Idd, maar bij uitstappen alarm dat de parkeerrem er niet op zit.
Wat een ka uu tee geluid..
Dit is in mijn 308sw uit 2016..

Is daar nog een oplossing voor?

Automatische handrem uitschakelen hetzelfde effect. Ik wil dat lawaai niet bij in of uitstappen
Voor zover ik weet is daar geen oplossing voor. Maar, mag ik vragen waarom je wil dat de handrem er niet opgaat na parkeren? De fabrikant heeft het zo ontworpen dat deze er in principe altijd opgaat. Ik denk dat we dan ook niet bang hoeven te zijn voor vastvriezen o.i.d. Met de extreme kou in aantocht kan je het irritante geluid misschien tolereren. Voor de rest van het jaar dan de handrem er gewoon op denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Naafkap schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Voor zover ik weet is daar geen oplossing voor. Maar, mag ik vragen waarom je wil dat de handrem er niet opgaat na parkeren? De fabrikant heeft het zo ontworpen dat deze er in principe altijd opgaat. Ik denk dat we dan ook niet bang hoeven te zijn voor vastvriezen o.i.d. Met de extreme kou in aantocht kan je het irritante geluid misschien tolereren. Voor de rest van het jaar dan de handrem er gewoon op denk ik.
Peugeot heeft in de handleiding staan dat bij kou je de handrem eraf kunt laten. Met complete procedure erbij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QVix6tjl.png
Ik verwacht eigenlijk gewoon dat als je dit uitvoert je het bewust doet. Dus is een waarschuwing zoals gegeven m.i. overbodig.

Overigens ben ik best bang voor storingen in dat systeem. Ik kan er eigenlijk op commando een fout in krijgen, door snel na starten op handrem los te klikken. Dan krijg ik spoed naar garage etc, na kort stukje rijden verdwijnt de fout.

Normaliter gaat hij natuurlijk automatisch los bij wegrijden, maar toch. Als ik al zo eenvoudig een storing kan plaatsen vraag ik me ook de werking bij kou ernstig af.
Een reguliere handrem zie ik toch wel als meer foolproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Edit: zie dat ik niet de enige ben :D ik lees bovenstaande even ook. Geen oplossing blijkbaar :{

Heb een 308SW uit 2019 met automatische handrem. Vanwege de aankomende vorst heb ik de handrem eraf kunnen halen door (nadat deze eerst is aangetrokken want automatisch) de sleutel voor de helft omgedraaid in t contact, rem in, handrem los en dan blijft deze eraf. Nu krijg ik bij t opentrekken echter een enorm kabaal van het alarm dat de handrem er niet op zit :{

2 vragen:
1. Is het mogelijk om de automatische handrem even uit te schakelen tijdens periode van vorst? Kan het in het menu niet vinden namelijk.
2. Is eventueel dat alarm uit te schakelen? Tof voor m'n vrouw die om 7u s ochtends de auto gaat gebruiken met die herrie...

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 06-02-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ja de automatische handrem is uit te schakelen.
Alleen zijn het best wat handelingen. Verder is dat alarm gewoon aanwezig
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uAW9322l.png

Tip: gewoon even de Peugeot app downloaden, heb je naast rittenhistorie ook de hele handleiding altijd bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Eerlijk gezegd nog nooit een bevroren handrem gehad in 17 jaar tijd, ook niet in Noorwegen in de winter.
Gebeurt eigenlijk alleen als je remkabel kapot is en genoeg vocht in de kabel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maar werkt een elektrische handrem met een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
GAIAjohan schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:33:
Maar werkt een elektrische handrem met een kabel?
Nee, is een stekkertje op de remklauw, dus nog minder kans op vastvriezen.
Heb zelf nog nooit een bevroren remklauw of trommel meegemaakt. Wel 1x bij de Golf van mijn broer, maar dat was omdat de hevel op de remklauw vastgerot zat omdat mijn broer de handrem nooit gebruikt (in de zomer, kwam niet meer los na 1x aantrekken).
Pagina: 1 ... 61 ... 88 Laatste