Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:07
https://www.autoweek.nl/a...-508-plug-in-lijkt-nabij/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LOPHvkrGw8VhykzLiLdicsoHoQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/d0fTtgyqhBcdnnxasgiO2eHc.jpg?f=fotoalbum_large

Zou een mooie en unieke verschijning zijn als deze op de markt komt. Kom maar door Peugeot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19
Vette bak.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 22:30

QuasaR

One ring to rule them all

Ik moest al een tijdje wachten op mijn e-2008 maar zo te zien gaat het nog langer duren....

https://www.ad.nl/auto/ge...ieken-in-europa~abb28029/

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 18:31
QuasaR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:37:
Ik moest al een tijdje wachten op mijn e-2008 maar zo te zien gaat het nog langer duren....

https://www.ad.nl/auto/ge...ieken-in-europa~abb28029/
helaas, maar niet geheel onverwacht. De verwachte levertijd van mijn 208 van "2e helft juli" zal ook wel niet gehaald gaan worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:52:
@Okasha
Je kunt de infotainment en tomtom kaarten zelf updaten. Kijk even op Peugeot meeting forum voor meer informatie.

Makkelijkste is de myPeugeot app installeren. Dan even land op België zetten en taal op Nederlands. Dan krijg je automatisch een melding van nieuwe updates.

Deze kun je dan downloaden en op usb stickje zetten. Handleiding zit er ook gewoon bij.

Let ook even op dat je Tomtom services (traffic info) activeert. Dit moet de dealer eigenlijk doen. Maar was in mijn geval niet gedaan. Kun je eenvoudig doen op Peugeot services website.. Wel even account aanmaken en vin koppelen. Kunt dezelfde account als mypeugeot app gebruiken.

Updaten kun je gewoon zelf doen. Ook al beweert mijn dealer van niet. Kan ook niet rijdend zeggen ze maar dat kan wel gewoon. Als je installatie start als je stilstaat kun je daarna gewoon rijden. Kaartupdate duurde bij mij ongeveer 35 minuten.

Ik heb overigens de NAC niet geüpdate omdat er soms wat problemen zijn na update. Bij mij werkt alles dus wacht wel even op volgende update.

Tomtom kaart was bij mij trouwens 4 versies ouder dan laatste versie |:( Je zou toch verwachten dat als je een nieuwe auto geleverd krijgt deze is voorzien van de laatste software. Maar dat was bij mij niet het geval.
Auto vandaag opgehaald! Bevalt goed! Rijden fijn, leuke beleving en wat een ruimte. Hij is meteen ingewijd want de achterbank heeft mijn dochter al lekker een cracker zitten eten :)

Ik heb mij aangemeld bij die peugeot website, maar die heeft ongeveer 0 opties. Wel de auto met VIN nummer aangemeld. De app doet weinig, werkt die alleen wanneer je met de auto verbonden bent per kabel?

Veel uit te zoeken, zoveel is duidelijk. Vanavond wil ik nog even de LED verlichting testen in het donker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellboy123
Okasha schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:
[...]

Auto vandaag opgehaald! Bevalt goed! Rijden fijn, leuke beleving en wat een ruimte. Hij is meteen ingewijd want de achterbank heeft mijn dochter al lekker een cracker zitten eten :)

Ik heb mij aangemeld bij die peugeot website, maar die heeft ongeveer 0 opties. Wel de auto met VIN nummer aangemeld. De app doet weinig, werkt die alleen wanneer je met de auto verbonden bent per kabel?

Veel uit te zoeken, zoveel is duidelijk. Vanavond wil ik nog even de LED verlichting testen in het donker :)
Via bluetooth synchroniseert hij de gegevens met de app, maar wel pas bij het afzetten van het contact in mijn geval.

Veel plezier met de nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Via bluetooth synchroniseert hij de gegevens met de app, maar wel pas bij het afzetten van het contact in mijn geval.

Veel plezier met de nieuwe auto!
Het werkt allemaal nog niet omdat de auto nog niet is aangemeld :) Ondertussen heb ik via de app wel de links naar de kaarten en firmware updates gekregen. Kun je deze ook tegelijk draaien? Ik begrijp dat je ze moet uitpakken op een USB stick die FAT32 is geformatteerd. Pak je de files uit in de root of in de foldernaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellboy123
Okasha schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Het werkt allemaal nog niet omdat de auto nog niet is aangemeld :) Ondertussen heb ik via de app wel de links naar de kaarten en firmware updates gekregen. Kun je deze ook tegelijk draaien? Ik begrijp dat je ze moet uitpakken op een USB stick die FAT32 is geformatteerd. Pak je de files uit in de root of in de foldernaam?
Ik heb zelf geen ervaring met de peugeot 5008, bij mijn 208 moest ik alle gegevens in de root van de usb zetten als ik het goed heb onthouden.
Ik zou altijd de updates los van elkaar draaien, let wel op met de tijd voor de updates. Kaartupdates kunnen zo een half uur duren... Er staat bij dat je dan stil moeten blijven staan, maar mijn ervaring is dat je gewoon op pad kan gedurende de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
Okasha schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Je kunt zelf inderdaad updaten als je de taal van de app op België - Nederlands zet. Via de downloadlink kun je dan de firmware en kaarten updaten. Kaarten doe ik inderdaad zelf. Firmware laat ik aan de dealer over. Is toch gratis bij een onderhoudsbeurt en de noodzaak van een firmware-update vind ik niet zo groot.

Ik voer de kaartupdate altijd rijdend uit. Hij is daar wel drie kwartier mee bezig dus neem de tijd. Stationair kan ook, maar vergeet dan niet start-stop uit te zetten.

Ik heb zelf een 308 overigens met de NAC-TomTom unit. Die zit volgens mij dus ook in de 5008.

Je kunt ook eens kijken op www.peugeot-meeting.nl. Daar kan je alle details vinden. Veel succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Naafkap schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:00:
[...]

Je kunt zelf inderdaad updaten als je de taal van de app op België - Nederlands zet. Via de downloadlink kun je dan de firmware en kaarten updaten. Kaarten doe ik inderdaad zelf. Firmware laat ik aan de dealer over. Is toch gratis bij een onderhoudsbeurt en de noodzaak van een firmware-update vind ik niet zo groot.

Ik voer de kaartupdate altijd rijdend uit. Hij is daar wel drie kwartier mee bezig dus neem de tijd. Stationair kan ook, maar vergeet dan niet start-stop uit te zetten.

Ik heb zelf een 308 overigens met de NAC-TomTom unit. Die zit volgens mij dus ook in de 5008.

Je kunt ook eens kijken op www.peugeot-meeting.nl. Daar kan je alle details vinden. Veel succes!
Het is gelukt! Peugeot meeting instructie was inderdaad heel duidelijk ondanks dat de foto's niet werkten. Had de firmware en tomtom update erop gezet en hij herkende ze allebei. Natuurlijk nog maar weinig gereden dus de kans gegrepen even lekker rondje te rijden en die sportstand eens te testen 😅 update van tomtom ging goed! Nu eindelijk de nieuwe wegen hier in het dorp goed in de navigatie. Nieuwe auto werd geleverd met versie 11 ipv 14.

Er zijn geen change logs voor de firmware he? Mijn volgende beurt is pas met 30k dus duurt nog wel even voor zij hem dan kunnen updaten. Het is wel heel aanlokkelijk om hem te draaien maar zie op het Peugeot forum ook wel dat het is misgegaan en ga nu liever niet naar de garage.

[ Voor 0% gewijzigd door Okasha op 22-03-2020 09:02 . Reden: "geen" ontbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seffy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 14:34
Heeft iemand een foto van de interieur verlichting van de nieuwe 2008? Kan hem nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Seffy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:
Heeft iemand een foto van de interieur verlichting van de nieuwe 2008? Kan hem nergens vinden
Misschien dat het niet meer nodig is, maar er staat op Autoblog een recensie over de 2008 met een interieurfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Ik was wat aan het surfen op het web en kwam dit wat oudere filmpje tegen en heb hem hier nog niet voorbij zien komen, dus voor de liefhebbers: YouTube: YouTube

Ik rijd zelf een 308 en vind dat deze een heel goede wegligging heeft. Dit filmpje bevestigt dat dit een van de best presterende auto's is op dit front. Menig 'premium' Duitser kan hier niet aan tippen. Zelfs de Focus 'best rijdende auto' laat hij achter zich :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:03
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:12 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:32
Zijn er meer mensen waarbij de peugeot update tool een foutmelding geeft: probleem met de verbinding?
https://www.peugeot.co.uk/servicing/map-system-updates/ bestaat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Directe link werkt nog wel: https://www.peugeot.co.uk...e/?codevin=VF3LC......... (Je eigen VIN dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellboy123
Levering van 208's begint ook weer te lopen, de mijne is onderweg naar Nederland en wordt over ca 3 weken uitgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Welke versie heb je (verbrandingsmotor of elektrisch)? De elektrische heeft nogal wat vertraging had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Magic6399 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:59:
Welke versie heb je (verbrandingsmotor of elektrisch)? De elektrische heeft nogal wat vertraging had ik begrepen.
100pk benzine, blue lease Allure uitrusting. De leasemaatschappij gaf eerst eind juli aan, maar ondanks de coronasluiting van de fabriek komt hij dus deze maand al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
hellboy123 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:08:
[...]
100pk benzine, blue lease Allure uitrusting. De leasemaatschappij gaf eerst eind juli aan, maar ondanks de coronasluiting van de fabriek komt hij dus deze maand al
Dus nog iets meer dan een weekje wachten en dan kan je al rijden :)

De elektrische versie die mijn lease maatschappij heeft besteld (eind aug. 2019......) wordt waarschijnlijk pas begin september geleverd (wat eerst half mei was) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
@hellboy123 wanneer heb je besteld?
Onze 208 was 9 april goedgekeurd door de Peugeot private lease "bank" en de bestelling was doorgegeven aan de dealer. Toen gingen net de fabrieken dicht, en toen ik vorige week belde voor info was er nog geen datum bekend bij de dealer voor aflevering. Ze zeiden dat de verwachtingen 3 maanden langer zijn, dus dan zou de onze pas in oktober komen :-(
Mijn broertje zag toevallig vanochtend een nieuwe 208 bij zijn werk staan, en volgens de kentekencheck was die 26-6 op kenteken gezet, dus het begint inderdaad langzaam weer te komen.
Ben benieuwd of de onze dan sneller komt dan oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
striner schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:35:
@hellboy123 wanneer heb je besteld?
Onze 208 was 9 april goedgekeurd door de Peugeot private lease "bank" en de bestelling was doorgegeven aan de dealer. Toen gingen net de fabrieken dicht, en toen ik vorige week belde voor info was er nog geen datum bekend bij de dealer voor aflevering. Ze zeiden dat de verwachtingen 3 maanden langer zijn, dus dan zou de onze pas in oktober komen :-(
Mijn broertje zag toevallig vanochtend een nieuwe 208 bij zijn werk staan, en volgens de kentekencheck was die 26-6 op kenteken gezet, dus het begint inderdaad langzaam weer te komen.
Ben benieuwd of de onze dan sneller komt dan oktober.
op 18 februari is de bestelling doorgegeven, aankomende donderdag wordt hij afgeleverd.

Oktober is wel heel pittig, maar die van mij is uiteindelijk zelfs nog eerder gekomen dan wat verwacht werd bij het bestellen, ik denk dat er veel annuleringen zijn geweest van lease-maatschappijen.
Welke versie heb jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
@hellboy123
Een gele GT-line benzine automaat :)
Navigatie eraf gelaten omdat we waarschijnlijk toch Android Auto gaan gebruiken. Wel ACC erop en wat andere snufjes.
Nadeel is nu wel dat de BPM prijzen vanaf vandaag wijzigen en we dus waarschijnlijk nog wat meer per maand moeten gaan betalen (private lease) dan oorspronkelijk. Ben benieuwd hoe veel dat gaat schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgenS2588
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 22:52
@striner Bij onze allure zou het 6 a 7 euro duurder zijn geworden per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
oh dat is nog zeker wel te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:13
Van de 308 heb je een 1.5 en 1.6 diesel klopt dat?

Welke is fijner?

En is de 1.6 BlueHDi 120pk Blue Lease Premium een fijn model? Bj 2017

En wat is het onderhoudsinterval en heeft deze een ketting of een riem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik had voor de grap eens de private lease calculator weer opgestart en dezelfde configuratie ingevuld als bij onze bestelling van de 208 in april om te kijken hoe veel verschil er zal zitten door de BPM en eventuele andere wijzigingen.
Sowieso zag ik dat een aantal items veranderd waren (City pack 2 beschikbaar terwijl die eerst alleen op handbak te krijgen was, DAB+ staat er niet meer als optie tussen), maar de prijs die er nu uitkwam lag 35 euro hoger dan onze initiële bestelling.
Ik zag ook dat onze bestelling voor 48 maanden was, maar ik dacht dat we voor 60 maanden hadden besteld. Als ik 60 maanden kies is de prijs maar 12 euro meer.
Ik hoop dat de daadwerkelijke prijs echt niet 35 euro per maand meer wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenS2588
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 22:52
@striner 35 euro is wel heel veel! Ik heb ook nog maar eens opnieuw dezelfde configuratie ingevuld en onze versie zou ongeveer 8 euro duurder zijn geworden. Maar uit je verhaal lees ik dat je de automaat heb gekozen? Hierdoor produceert hij 8 gram co2 meer per km waardoor daar wellicht het grote verschil ligt in bedrag vergeleken met oude meting en BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Even met de dealer aan de telefoon gehangen, en hij zei dat 35 euro wel erg veel zou zijn, ook al wist hij de precieze verhoging niet. 208 handbak was door de bpm-verhoging ~600 euro duurder geworden, automaat ~1200 euro.
Toen wij hadden afgesloten was 48 maanden max voor private lease, nu was het 60, en die 35 euro extra zou bij de "nieuwe" 48 maanden zijn. 60 maanden was een tientje duurder, dus ik denk dat het meer die richting op zal gaan. Volgens de dealer werd het niet 1 op 1 doorberekend maar zat er nog een andere berekening achter, we zullen zien.

Beter nieuws was dat de verwachte leverdatum in augustus al is :) Hij zei eerst week 35, maar daarna zei hij 11 (of "half"?) augustus.
Nog even wachten dus! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Gisteren een mail gekregen van de dealer. Mijn bestelde e2008 (alphabet lease) zal zoals het er nu naar uitziet eind september bij de dealer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 12-07 13:21
Zijn hier nog leden aanwezig die toevallig een goede portie ervaring hebben met de 206 GTi?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een 307SW voor 2 jaar gebruik? Heb hier in de buurt een 1.6 van 2003 gezien met nieuwe distributieriem en koppakking en 235K op de teller. Verder alle opties die ik ook op de 207 heb met uitzondering van automatische verlichting (zet ik handmatig altijd aan) en regensensor (werkt toch voor geen meter). Zie nog wel wat goedkopere, maar die hebben ook 235K en zijn binnen 5K aan een nieuwe distributieriem toe.

Mijn 207SW heeft gisteren de geest gegeven, ik ga vandaag kijken of ie nog loopt zonder ECU regeling. Loopt ie dan niet is de motor total loss. Loopt ie wel vermoed ik dat de nokkenas positiesensoren de geest hebben gegeven.
Nu de accu aan het laden, later vanmiddag de kabel tussen ECU en ventilatorrelais loskoppelen. Dan krijg je "storing motormanagement" maar loopt de auto gewoon (laatste keer toen ik dat deed had ik een aftermarket module die geen contact maakte, motor liep toen heel soepel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

_JGC_ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:45:
Nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een 307SW voor 2 jaar gebruik? Heb hier in de buurt een 1.6 van 2003 gezien met nieuwe distributieriem en koppakking en 235K op de teller. Verder alle opties die ik ook op de 207 heb met uitzondering van automatische verlichting (zet ik handmatig altijd aan) en regensensor (werkt toch voor geen meter). Zie nog wel wat goedkopere, maar die hebben ook 235K en zijn binnen 5K aan een nieuwe distributieriem toe.

Mijn 207SW heeft gisteren de geest gegeven, ik ga vandaag kijken of ie nog loopt zonder ECU regeling. Loopt ie dan niet is de motor total loss. Loopt ie wel vermoed ik dat de nokkenas positiesensoren de geest hebben gegeven.
Nu de accu aan het laden, later vanmiddag de kabel tussen ECU en ventilatorrelais loskoppelen. Dan krijg je "storing motormanagement" maar loopt de auto gewoon (laatste keer toen ik dat deed had ik een aftermarket module die geen contact maakte, motor liep toen heel soepel).
ALS 'ie zonder ECU wel loopt, is het dan niet verstandiger om daar geld in te steken dan in een andere auto?
Bij een andere auto is het ook maar afwachten wat je koopt en of daar niks serieus mee is wat je nu nog niet merkt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
NaoPb schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:52:
[...]

ALS 'ie zonder ECU wel loopt, is het dan niet verstandiger om daar geld in te steken dan in een andere auto?
Bij een andere auto is het ook maar afwachten wat je koopt en of daar niks serieus mee is wat je nu nog niet merkt.
Storing was P1339 en ging niet weg met wisselen bougies en bobine op cilinder 3. In een poging de valvetronic uit te sluiten heb ik de stekkers uit de nokkenas positie sensors getrokken. Eerst de voorste (uitlaat nokkenas), die gaf geen verschil. Daarna ook de achterste, motor start en slaat binnen 5 tellen af. Weer aansluiten geeft nu P1337 en P1339, misfires op cilinder 1 en 3.
Ik heb nog geprobeerd om de sensoren om te draaien, start dan helemaal niet. Ik verdenk dus die sensoren, maar ga geen nieuwe bestellen als ik bij voorbaat weet dat het blok niet fatsoenlijk wil draaien (dat sluit ik dus uit door de ECU te saboteren, overigens daarmee ook de koelvin, maar airco kan uit en bij stilstaan kan de kachel aan, zo zijn we in 2018 ook op vakantie geweest :X).

Die 307SW gaat dus alleen gehaald worden als de 207SW niet meer te fixen is.

207 heeft overigens 283.000km gedraaid en zuipt 1 liter olie op 3000km. Voor een VTI niet gek, maar vermoeden is dat er een vastzittende of gebroken veer in het spel is, revisie of andere motor is dan de enige optie, ben je 1500 euro verder en vraag is wat er straks weer kapot gaat.

Edit: ding hangt nu 3 uur aan de lader met 2A, zou nu 6Ah bijgeladen moeten zijn. Zie de laadstroom nog niet dalen. Die accu is gisteren goed geplaagd met al die startpogingen :X.

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 19-07-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Helaas heeft het saboteren van de ECU ook geen effect, ding start op 2 cilinders. Bougie op cilinder 1 is nat dus er is benzine, maar geen ontsteking.
Enige wat ik nog ga doen is kabels naar de bobines doormeten tot aan de ECU, hopelijk zit er een breuk. Als dat ook niet de oplossing is gaat ie op de bult, hopen dat de sloper om de hoek hem wil hebben, hoef ik 'm niet zo ver te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 15:08

cdoens

Peugeot-gek

Mosin schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:18:
Zijn hier nog leden aanwezig die toevallig een goede portie ervaring hebben met de 206 GTi?
Wat wil je weten? Als je je vraag neerzet, reageren de kenners zich wel ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
.

[ Voor 101% gewijzigd door Mosin op 24-07-2020 13:36 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Injectoren zou ik me weinig zorgen om maken, de computer regelt de inspuiting bij en als ie heel rijk zou lopen, krijg je een motor storing te zien.

Olie moet je wel kunnen zien bewegen maar als er nieuwe olie in zit, moet het wel goed zijn.
Als je er nog steeds benzine in ruikt dan lijkt me dat niet in orde.
Wellicht kun je de carterontluchtingsslangen eens controleren? Trek de gasklep ook even los en maak deze met remmenreiniger schoon.
Veel verder kan ik je niet helpen maar wellicht dat iemand anders het aan de hand heeft gehad?

[ Voor 16% gewijzigd door cdoens op 20-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
.

[ Voor 120% gewijzigd door Mosin op 24-07-2020 13:36 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Het is een 206SW met 1.4 8V KFW motor geworden. Factuur van nieuwe koppakking en distributie zat erbij, is 3 weken terug gedaan.
Moet nog wel wat gebeuren aan de auto, middenpijp hangt niet in de rubbers, koplamp is dof en remmen vind ik niet geweldig, maar ik ben een 207 gewend met schijfremmen rondom.

Ergens ook wel opgelucht dat de bodemloze put nu gedempt is. paar onderdeeltjes hier, paar onderdeeltjes daar, toch maar weer maken voor 700 euro en dan rijdt ie weer prima... zolang als het duurt. En ondertussen vaker olie bijvullen dan benzine tanken. 6750 voor betaald 5 jaar geleden, voor minstens dat bedrag aan reparaties erdoor en nu 300 restwaarde. Motorrevisie of vervangen ga ik niet doen bij een 207SW, zo speciaal zijn die auto's niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
Vervelend dat je zoveel pech hebt gehad met de 207. Ik rijd zelf een 206+ met hetzelfde blok uit 2010 en op de koppakking na geen enkel probleem tot nu toe. Loopt altijd en is een oerdegelijk blok. Wel rijd ik slechts 12.000 km per jaar en tank ik altijd V-Power sinds die E10-rommel op de markt is.

Veel veilige kilometers gewenst met de 206!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zal wel goed komen. Weet ook al waarom de kop er 3 weken terug af moest, (de dop van) het expansievat is lek. Wel 623 euro rekenen voor het vervangen van koppakking en distributieriem, maar niet even een druktest doen :X.

Moet toch nog even naar de sloop om een zonneklep, misschien hebben ze ook nog wel een dop voor me liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@CriticalHit_NL Scheelt dat ik bij die 206 veel meer zelf kan doen. Bij die 207 laatst radiateur en waterpomp vervangen, dan weet je waarom de garage 600 euro rekent. Je kunt helemaal nergens bij, alles is weggebouwd.

Heb nu voor 85 euro eerst onderdelen besteld:
- trekhaakdop
- trekhaak hulpkoppeling
- 5 liter olie (winprice 5W40, losse liters per 5 verkocht, ik weet welke olie er in die flessen gaat, is zeker geen rommel)
- interieurfilter actief koolstof (ga ervanuit dat er nu een papierfilter in zit)
- Haynes boek 206 (alhoewel ik met het 207 boek ook wel ver kom)
- Dop voor expansievat
- Ruitenwissers voor en achter

Hele motorruimte zit volgeplakt met stickers met kilometerstanden voor onderhoud en kleine/grote beurt, wanneer laatste keer remolie is vervangen en dergelijke, dus ik heb er wel vetrouwen in. Zitten ook nog boekjes bij, heb ik nog niet eens naar gekeken :X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Inmiddels ook het mapje gevonden met facturen van 2017 tot eind 2018. Verder nog een onderhoudsboekje dat is afgestempeld tot 100.000km bij de Peugeot dealer en 120.000km bij een kia garage . Mijn eerste auto met onderhoudshistorie :)

Grote beurt had 9.000km geleden gedaan moeten worden, is niet gedaan, komende week zelf doen en dan voor een nieuwe APK. Interval dat is aangehouden is 15-20K, dealer geeft tegenwoordig 30K aan met tussentijdse controles, dus is ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

_JGC_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:47:
Het is een 206SW met 1.4 8V KFW motor geworden. Factuur van nieuwe koppakking en distributie zat erbij, is 3 weken terug gedaan.
Moet nog wel wat gebeuren aan de auto, middenpijp hangt niet in de rubbers, koplamp is dof en remmen vind ik niet geweldig, maar ik ben een 207 gewend met schijfremmen rondom.

Ergens ook wel opgelucht dat de bodemloze put nu gedempt is. paar onderdeeltjes hier, paar onderdeeltjes daar, toch maar weer maken voor 700 euro en dan rijdt ie weer prima... zolang als het duurt. En ondertussen vaker olie bijvullen dan benzine tanken. 6750 voor betaald 5 jaar geleden, voor minstens dat bedrag aan reparaties erdoor en nu 300 restwaarde. Motorrevisie of vervangen ga ik niet doen bij een 207SW, zo speciaal zijn die auto's niet meer.
Jammer van je 207, maar het lijkt erop dat je aan deze 206 een betere auto hebt. Er is zo te zien al redelijk groot onderhoud aan gedaan en nu zijn er alleen nog wat kleine dingetjes die moeten gebeuren. Hopelijk blijft het daarbij, dan heb je weer een goede auto voor de komende tijd.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
NaoPb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Jammer van je 207, maar het lijkt erop dat je aan deze 206 een betere auto hebt. Er is zo te zien al redelijk groot onderhoud aan gedaan en nu zijn er alleen nog wat kleine dingetjes die moeten gebeuren. Hopelijk blijft het daarbij, dan heb je weer een goede auto voor de komende tijd.
Die 207 was uiteindelijk een dikke steen om m'n nek terwijl we nu al anderhalf jaar bezig zijn om onze financien op de rit te krijgen. Eigenlijk ook wel opgelucht dat er een deksel op die bodemloze put zit.

Heb nog even de NAP standen bekeken, ik ben de 5e eigenaar, allemaal particulier:
1e eigenaar: 72123km, 82 mnd (7 jaar, 10554 per jaar)
2e eigenaar: 48280km, 62 mnd (5 jaar, 9656 per jaar)
3e eigenaar: 45163km, 26 mnd (2 jaar, 20884 per jaar)
4e eigenaar: 22305km, 17 mnd (1,5 jaar, 15744 per jaar)

Grote beurt doen en even goed stuurkogels en remmen bekijken, expansievat dop vervangen, middenpijp weer vast in het rubber zetten, dat ding door de APK en dan 4 nieuwe bandjes (zitten nu hele oude banden op) en airco laten vullen (doet het wel, maar met bijgeluid -> te weinig druk), heb ik een redelijke auto die me netto eigenlijk geen drol kost (netto 80 cent per liter benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Overigens wel weer typisch Peugeot.... de stabilisatorstangen achter hebben rotte rubbers. Natuurlijk niet als los onderdeel te krijgen, 165 per stang.
Gelukkig hebben we ebay nog, keuze uit rubber of PU bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
"Nieuwe" 308 SW gekocht (2019, 34k gereden), Premium editie en er stond bij "Hill hold functie" en hoe ik t begrijp doet dit systeem iets als ik m'n voet op de rem heb en ik deze eraf haal als ik wil wegrijden en dan 2 seconden de handrem vastzet en weer los laat terwijl ik switch naar gaspedaal. Nu stond ik gisteren op n helling en rolde ik toch meteen naar achteren toen ik m'n rem los liet. Vraag me nu dus af of ik die functie verkeerd begrijp of dat het er niet op zit.

Ander foutje was ook "radio cd/mp3 speler" in de advertentie maar na de eerste rit zegt m'n vrouw "hmm, waar kan die CD dan in?" en bleek er ook niet in te zitten. Geen ramp want we kunnen de telefoon er gewoon aan hangen maar wel slordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
Hill hold heeft bij mij tot nu toe altijd zo gewerkt:

Voet op de rem op een heuvel.
Voet los, dan blijft hij even staan en kun je eenvoudig de koppeling bedienen. Niks met de handrem.

In Nederland heb ik het in mijn huidige auto uit staan, werkt gewoonweg niet hier/irritant. Op Madeira was het hemels.

Ben zelf ook op zoek naar een auto. Gezinsuitbreiding en mijn leaseauto (Ford Fiesta) gaat eruit.

Ik zoek een diesel van na 2015, en één van de opties is dan een 308SW met 1.6 of 2.0 hdi. Mooie kofferbak, panoramadak vaak aanwezig, maar mijn gevoel mist iets. Het 'gevoel'..

Verder heb ik nog een V40 of V60, Civic Tourer en Ford Focus op de shortlist.

De Peugeot is verreweg de goedkoopste en biedt de meeste ruimte. V40 biedt vrij weinig ruimte, maar het gevoel is er beter bij. V60 biedt genoeg ruimte, maar is flink duurder in de mrb. Civic Tourer is de vreemde eend in de bijt, maar dat maakt m juist geweldig vind ik. Focus is gewoon saai, maar prima auto verder, wel minder ruimte.

Echter rationeel is de 308SW echt wel 'het'. Precies te zijn deze: https://www.viabovag.nl/a...-navigatie-euro-6-i0o4ri9
Maar moet ik rationeel gaan, of niet.. Lastig..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2020 21:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
GAIAjohan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:43:
Hill hold heeft bij mij tot nu toe altijd zo gewerkt:

Voet op de rem op een heuvel.
Voet los, dan blijft hij even staan en kun je eenvoudig de koppeling bedienen. Niks met de handrem.

In Nederland heb ik het in mijn huidige auto uit staan, werkt gewoonweg niet hier/irritant. Op Madeira was het hemels.

Ben zelf ook op zoek naar een auto. Gezinsuitbreiding en mijn leaseauto (Ford Fiesta) gaat eruit.

Ik zoek een diesel van na 2015, en één van de opties is dan een 308SW met 1.6 of 2.0 hdi. Mooie kofferbak, panoramadak vaak aanwezig, maar mijn gevoel mist iets. Het 'gevoel'..

Verder heb ik nog een V40 of V60, Civic Tourer en Ford Focus op de shortlist.

De Peugeot is verreweg de goedkoopste en biedt de meeste ruimte. V40 biedt vrij weinig ruimte, maar het gevoel is er beter bij. V60 biedt genoeg ruimte, maar is flink duurder in de mrb. Civic Tourer is de vreemde eend in de bijt, maar dat maakt m juist geweldig vind ik. Focus is gewoon saai, maar prima auto verder, wel minder ruimte.

Echter rationeel is de 308SW echt wel 'het'. Precies te zijn deze: https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-47155876
Maar moet ik rationeel gaan, of niet.. Lastig..
Als je een net wat nieuwere kunt vinden dan heb je de facelift te pakken. Te herkennen aan de vierkante tankdop. Vanaf 2017 is dat ook. En dan heb je een veel beter multimediassysteem met TomTom navigatie en live Traffic.

Wat de 308 verder betreft. Ik vind het een heerlijke reiswagen. Comfortabel, stil en betrouwbaar. Het onderstel van de 308 is een van de beste. Er wordt vaak gelijk ford geroepen, maar zoek maar eens op km77 en de 308 laat daar een indrukwekkend resultaat zien. Alleen de ford komt in de buurt.

[ Voor 8% gewijzigd door Naafkap op 27-07-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 12:00

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@GAIAjohan Ik weet niet wat je budget is, maar bij mijn werk wordt er weer een auto verkocht (mijn werk koopt de auto's zelf in i.p.v. via een leasemaatschappij): een V60 D6 Summum Twin Engine van september 2015 met 175.000km. Zomer- en winterbanden op eigen velgensets. Zou mij, als werknemer, €13K moeten kosten.
(nadeel: als er meer werknemers interesse hebben, volgt een loting)

Wat betreft een V40: denk daar nog eens heel goed over na... Kofferbak is echt niet groot van zo'n ding. En mocht je de auto voor langere tijd willen aanschaffen (lees: voor 3 jaar of langer): de V40 heeft achterin een hele hoge raamlijn. Dat is voor peuters/kleuters niet fijn, omdat ze dan niet of nauwelijks naar buiten kunnen kijken en dat kan heel lastig zijn als het kind gevoelig blijkt te zijn voor wagenziekte.

Ik snap je gevoel/redenatie bij de 308... Het tikt alle vinkjes af, maar verder vind ik het 'mwoah' qua rijden/uitstraling/etc...

[ Voor 41% gewijzigd door Wok op 27-07-2020 19:24 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Naafkap schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:47:
[...]

Als je een net wat nieuwere kunt vinden dan heb je de facelift te pakken. Te herkennen aan de vierkante tankdop. Vanaf 2017 is dat ook. En dan heb je een veel beter multimediassysteem met TomTom navigatie en live Traffic.

Wat de 308 verder betreft. Ik vind het een heerlijke reiswagen. Comfortabel, stil en betrouwbaar. Het onderstel van de 308 is een van de beste. Er wordt vaak gelijk ford geroepen, maar zoek maar eens op km77 en de 308 laat daar een indrukwekkend resultaat zien. Alleen de ford komt in de buurt.
Thanks, interessant. De andere koplampen was me bij deze ook opgevallen, maar ik dacht: Allure uitvoering zal wel minder zijn dan Executive, maar in dit geval wellicht beter?

Een ander mogelijkheid die wat ouder is, was deze. Volgens mij een fantastische uitvoering, alleen ver weg, wat op dit moment geen optie is gezien de situatie.
Wok schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:17:
@GAIAjohan Ik weet niet wat je budget is, maar bij mijn werk wordt er weer een auto verkocht (mijn werk koopt de auto's zelf in i.p.v. via een leasemaatschappij): een V60 D6 Summum Twin Engine van september 2015 met 175.000km. Zomer- en winterbanden op eigen velgensets. Zou mij, als werknemer, €13K moeten kosten.
(nadeel: als er meer werknemers interesse hebben, volgt een loting)
Interessant, maar is zo'n D6 niet een kleine 2000kg? :P En daardoor een aanslag met de mrb? :D

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 12:00

Wok

Dakloos...

Topicstarter
GAIAjohan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:23:

[...]

Interessant, maar is zo'n D6 niet een kleine 2000kg? :P En daardoor een aanslag met de mrb? :D
1980kg leeg inderdaad ;-) Maar als ik me niet vergis, is de CO2-uitstoot op papier <50g/km en valt-ie daarmee (voorlopig) nog onder het halftarief. Betekent in Noord-Brabant overigens nog altijd €100 per maand aan MRB :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wok schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:27:
[...]

1980kg leeg inderdaad ;-) Maar als ik me niet vergis, is de CO2-uitstoot op papier <50g/km en valt-ie daarmee (voorlopig) nog onder het halftarief. Betekent in Noord-Brabant overigens nog altijd €100 per maand aan MRB :X
Hmm, dat halftarief is verlengd:
Blijkbaar t/m 2024 https://www.rijksoverheid...elasting-elektrische-auto
Heeft u een zogenaamde plug-in hybride**? Dan krijgt u nu een korting van 50% op de mrb. Dit voordeel wordt ook verlengd tot 2025. In 2025 is de korting op de mrb nog 25%. Vanaf 2026 betaalt u als bezitter van een plug-in hybride* de volledige mrb.

Mijn berekening laat de pih gewoon vrij dik goedkoper uit zijn.. _/-\o_ _O-

V40 is inderdaad klein, maar het voelt voor mij toch anders dan een 308, kan het niet omschrijven.
De 308 tikt werkelijk alles aan. Maar qua uitstraling niet.. het is 'gewoon' een auto.. denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Maar ook hierin denk ik niet dat de V40 me kan geven wat de C30 me gaf qua gevoel. Dus de kans is ook groot dat ik teleurgesteld ga raken.

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Panoramadak is wel handig met kinderen, daar kunnen ze onderweg wel een tijdje mee zoet zijn. Verder lijkt me een V40 totaal niet praktisch met als je kinderen hebt, Qua binnen ruimte zowiezo klein en de kofferbak heb je ook niet veel aan, ook de reden dat ik hem toen heb laten staan want qua model vind ik hem ook wat mooier.

Verder helpt het denk ik als je niet een compleet grijze 308SW neemt, dan word hij wel erg muf inderdaad :+. Heb er zelf 1 in wit metallic en dat ziet er best leuk uit met het zwarte dak en de zwarte accenten. Maar goed dat is ook smaak natuurlijk :)

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 17:32

iop

Is er iemand met de lexia hard/software in de buurt van Bemmel die op een peugeot 206 plus uit 2009 radio (clarion RD3) de CD-wisselaar kan activeren?

Ik heb een Xcarlink die ik wil aansluiten en de dealer in Arnhem-zuid vraagt er €70,- voor en dat vind ik wat aan de prijs.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 13:20
Wij hebben sinds 2 weken een Peugeot 307cc 1.6 16v uit 2006 aangeschaft. Afgelopen dagen zag ik ineens een foutmelding uit het motormanagement, waarbij de OBD2 scanner de foutmelding P0121 liet zien. Het gasklephuis ziet er schoon uit, en is misschien al eens schoon gemaakt..

Wat mij opvalt is dat als je stationair iets gas geeft, zodat hij klimt in toeren, hij na 1/2 seconden terug gaat naar het stationair toerental, zonder dat je het gas los hebt gelaten. Als je dan langzaam meer gas geeft blijft hij wel stabiel qua toeren. Bij een andere 307 1.6 16v uit 2003 is mij dit niet opgevallen. Kan dit er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 16:57
Bobine misschien? Die begeeft het vaak bij de 1.6 16v’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 19:09
Levertijd bij Peugeot :X

Begin maart de 508 besteld, verwachte leverdatum eind juli 2020.
Inmiddels meerdere malen uitgesteld (medio augustus, eind september, medio november :F).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja duh, wat dacht je dan? Dat die mensen in de farbniek in frankrijk gezellig met zijn allen bij elkaar gaan staan tijdens een pandemie? Ik denk dat je blij mag zijn dat de fabriek uberhaupt open is op dit moment. Nofi, maar als je een snelle levering had gewild was ik voor een showmodel gegaan.
Bioflap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:18:
Wij hebben sinds 2 weken een Peugeot 307cc 1.6 16v uit 2006 aangeschaft. Afgelopen dagen zag ik ineens een foutmelding uit het motormanagement, waarbij de OBD2 scanner de foutmelding P0121 liet zien. Het gasklephuis ziet er schoon uit, en is misschien al eens schoon gemaakt..

Wat mij opvalt is dat als je stationair iets gas geeft, zodat hij klimt in toeren, hij na 1/2 seconden terug gaat naar het stationair toerental, zonder dat je het gas los hebt gelaten. Als je dan langzaam meer gas geeft blijft hij wel stabiel qua toeren. Bij een andere 307 1.6 16v uit 2003 is mij dit niet opgevallen. Kan dit er mee te maken hebben?
Die melding al eens door google gehaald? Ik kom hier uit: http://p0121.enginetroublecode.com/peugeot-206
is weliswaar voor een 206 maar die 307 zal er niet ver van af zitten gok ik. Al acht ik de Fransen er ook goed toe in staat per model het hele codesysteem om te gooien, gewoon omdat het kan :+

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 15-09-2020 14:27 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
The Eagle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:26:
Ja duh, wat dacht je dan? Dat die mensen in de farbniek in frankrijk gezellig met zijn allen bij elkaar gaan staan tijdens een pandemie? Ik denk dat je blij mag zijn dat de fabriek uberhaupt open is op dit moment. Nofi, maar als je een snelle levering had gewild was ik voor een showmodel gegaan.
Ik verwacht niet zoveel, maar wel dat ze aangeven “waarom” (dat het met het corona virus te maken heeft is mij duidelijk). Echter verwacht ik wel een reëel bericht m.b.t. eventuele vertraging, dus niet van 2 weken vertraging ineens naar 4 maanden binnen 1,5 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee? Niet meegekregen dat het tussen maart en augustur dagelijks onduidelijk was wat of er in NL nu weer open zou mogen? Persconferenties Rutte enzo? Hadden ze in Frankrijk net zo hard hoor, zelfs harder. Het is niet dat ze bij Peugeot wel tegen de overheid kunnen zeggen "wij gaan zo aan de bak, kthxbye". Die zijn net zo afhankelijkheid van wat voor hen onbekend is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook fietsen zijn heel moeilijk verkrijgbaar. ;). Nu een fiets bestellen is pas volgend jaar leverbaar.

Verder: onze zoektocht naar een auto lijkt een auto te hebben opgeleverd

Vandaag een grijze 308 sw GT Line 2.0 e-hdi uit 2016 bekeken, en dat lijkt hem toch wel te worden.
Led koplampen, zwart leder interieur, zwarte hemel+ pano, trekhaak, keyless, dakdragers er ook al bij.
Morgen nog een keer kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 17-09-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Bioflap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:18:

Eerst de usual suspects afgaan, bougies, bobine, luchtfilter etc.
Daarna wellicht gasklep laten inleren door iemand met een Lexia stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de e-remote control van de Peugeot app, de koppeling met de auto compleet heeft?
In de app zelf krijg ik wel connectie met de e-208 (km-standen en rit historie zijn terug te vinden), alleen lukt het nog niet om de laadstatus op te vragen.

Was misschien handig geweest om e.e.a. eerst in de auto te proberen ;)
Koppeling is gelukt :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Magic6399 op 18-09-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-07 12:46
Hi allemaal,

Wij zijn een tijdje aan het kijken voor een andere auto ocassion en de 308 hatchback (2016/2017) staat vrij hoog op onze lijst.
Vorige week heb ik een proefrit gemaakt de vind de auto fantastisch rijden en erg comfortabel. Waar ik grote vraagtekens bij heb is het dashboard waarbij alles in de board computer zit.

Voor de mensen met een 308, hoe bevalt de board computer jullie? Leidt het erg af, is het makkelijk te bedienen? Ik ben bang dat je ogen teveel op dat ding zitten als je iets wilt instellen. Is dat ook zo of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
pimskie schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:20:
Hi allemaal,

Wij zijn een tijdje aan het kijken voor een andere auto ocassion en de 308 hatchback (2016/2017) staat vrij hoog op onze lijst.
Vorige week heb ik een proefrit gemaakt de vind de auto fantastisch rijden en erg comfortabel. Waar ik grote vraagtekens bij heb is het dashboard waarbij alles in de board computer zit.

Voor de mensen met een 308, hoe bevalt de board computer jullie? Leidt het erg af, is het makkelijk te bedienen? Ik ben bang dat je ogen teveel op dat ding zitten als je iets wilt instellen. Is dat ook zo of valt het wel mee?
Ik heb zelf een 308 hatchback uit 2017, de facelift. Dat systeem met onder andere TomTom live services werkt vele malen beter dan het oude prefacelift-systeem. Verder heb ik geen problemen met het scherm. Ik vraag me ook altijd af wat je allemaal zou moeten instellen tijdens het rijden? Climate staat bij mij altijd op 20 graden en verder hoef ik rijdend niks te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-07 12:46
Naafkap schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb zelf een 308 hatchback uit 2017, de facelift. Dat systeem met onder andere TomTom live services werkt vele malen beter dan het oude prefacelift-systeem. Verder heb ik geen problemen met het scherm. Ik vraag me ook altijd af wat je allemaal zou moeten instellen tijdens het rijden? Climate staat bij mij altijd op 20 graden en verder hoef ik rijdend niks te regelen.
Thanks. En goeie vraag, wat je allemaal in moet stellen :) Het voordeel van fysieke knoppen vind ik dat je ze kunt voelen, dus nog een soort van blind kunt vinden en bedienen.
Begrijp ik goed dat bijv. eentje uit 2016 geen facelift en ouder systeem heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
Inmiddels aan mijn tweede 308, Het oude systeem is trager. De facelift versie is prima en heeft idd tomtom navi maar ook Carplay en AA. Temps zijn altijd direct aan te passen door boven de header te klikken. Als het eenmaal heb gedaan ben je het al gewend ze hebben de knoppen lekker groot gemaakt dus je kan het bijna blind.

Facelift was in 2017

Pre facelift vs facelift is duidelijk te herkennen:
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/w1600/pict/264638125710_/KIT-conversione-Peugeot-308-da-SMEG-a-NAC.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door FNale op 28-09-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 16:02
Zijn er nog mensen recent overgestapt naar een Peugeot 5008?
Wat zijn de ervaringen tot op heden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 16:49

ptjuh

New day, same old shit

Hebben er mensen ervaring met de Peugeot E-2008 ?

Zijn weinig Peugeot rijders hier op tweakers lijkt het wel 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door ptjuh op 23-10-2020 21:08 ]

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb alleen ervaring met mijn 205jes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

ptjuh schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:43:
Hebben er mensen ervaring met de Peugeot E-2008 ?

Zijn weinig Peugeot rijders hier op tweakers lijkt het wel 8)7
Jazeker, ik heb een e2008 allure in kleur Orange Fusion.
Wat wil je weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@QuasaR ; aah fijn iemand die erin rijdt....

ik ben gisteren toevallig gaan proefrijden :)...

maar ik wilde weten of hij goed bevalt, en hoe het gaat met de km's?

hoorde van de verkoper dat hij in de zomer rond de 270 kan rijden maar nu al rond de 240 zat. dan ben ik wel benieuwd wat hij dan gaat doen als het echt koud wordt.

en jij hebt de allure, waarom ben je niet voor de active gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

ptjuh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:10:
@QuasaR ; aah fijn iemand die erin rijdt....

ik ben gisteren toevallig gaan proefrijden :)...

maar ik wilde weten of hij goed bevalt, en hoe het gaat met de km's?

hoorde van de verkoper dat hij in de zomer rond de 270 kan rijden maar nu al rond de 240 zat. dan ben ik wel benieuwd wat hij dan gaat doen als het echt koud wordt.

en jij hebt de allure, waarom ben je niet voor de active gegaan?
Hij rijdt super lekker. Heerlijk rustig en automaat (reed hiervoor 308SW).
Zit op dit moment rond de 2500km's (auto is van 1 oktober) en kan afhankelijk van de wegen die ik rij inderdaad tussen de 200 en 250 km's (snelweg vreet batterij dus minder afstand).
Met goed plannen hoef je nergens stil te komen staan (heb tot nu toe maar 3x snelweg hoeven te laden).
De reden dat ik voor een Allure ben gegaan is het 10" scherm, standaard wat meer opties (zoals parkeer camera, draadloos opladen) en dat ik enkele extra opties kon kiezen (verwarmde stoelen, verwarmde voorruit rand, keyless entry).
De GT werd mij standaard te duur en dan zouden er nog opties bij moeten komen. Ook beviel mij de kleur van het dak niet in de GT (donker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@QuasaR ; Thanks voor de input.

Ik ga vandaag eens wat offertjes laten opvragen ; keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
10 maanden moeten wachten, maar eindelijk gisteren mijn Peugeot 508 b.l. allure in ontvangst mogen nemen.
Echter valt mij op dat de interieur LED verlichting (portieren, etc.) niet aangaat (m.u.v. de bekerhouders), ik kan deze optie niet terugvinden , tevens geeft de handleiding mij niet het gewenste antwoord.

De gedempte interieurverlichting verbetert het zicht in de auto als deze zich in een donkere
omgeving bevindt. Als het buiten donker is, gaat de sfeerverlichting automatisch aan/uit als de parkeerlichten worden in-/uitgeschakeld. Inschakelen/uitschakelen en lichtsterkte wijzigen wordt ingesteld in het menu Rijverlichting / Auto van het touchscreen.

Doe ik iets fout, kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
In mijn 308 zit er rechtsboven mijn hoofd een schakelaar voor dit soort verlichting, zit die bij jou ook and if so: staat die niet toevallig op 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
Hmmbob schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:50:
In mijn 308 zit er rechtsboven mijn hoofd een schakelaar voor dit soort verlichting, zit die bij jou ook and if so: staat die niet toevallig op 0?
Hij stond inderdaad op 0/OFF, echter lijkt de sfeerverlichting in de portieren en op het dashboard nog niet te branden. Straks in het donker maar even controleren, misschien door het daglicht niet goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Die doet het pas als het buiten donker is, zegt je eigen quote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
Hmmbob schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:12:
Die doet het pas als het buiten donker is, zegt je eigen quote :+
Helaas, het werkt nog niet, ik heb onder comfort ook geen optie sfeerverlichting staan.
Morgen maar even contact zoeken met de dealer.

[ Voor 28% gewijzigd door FulmeN op 06-11-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik had vorige winter een "probleem" met mijn 508SW 2019, en dat probleem is nu weer terug nu het weer kouder wordt 's ochtends. Telkens wanneer de motor koud is, wil hij amper omhoog schakelen (het is een EAT8). Ik kan ergens wel snappen dat de wagen de versnellingsbak wil opwarmen ofzo, maar het is echt tot het beschamende toe. Dan rij je rustig in het dorp tegen 50 per uur, doet hij dat in tweede versnelling hoog in de toeren. Alsof ik een bejaarde ben die niet kan schakelen, zo klinkt het. Op manuele input reageert hij ook niet, je merkt dat hij dan een miliseconde "probeert" te schakelen maar hij pakt 'em gewoon niet. Dan zegt hij dat hij in 4e rijdt, maar je merkt duidelijk dat hij gewoon nog in tweede rijdt.

Is dit normaal gedrag? Ik heb het bij mijn eerste beurt aangegeven bij de garage en ze hebben toen de software van de versnellingsbak gereset, maar ze zeiden dat het op zich normaal kon zijn. Maar ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Ik vind online ook niet direct iets over dit gedrag, en het is wel echt opvallend.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
De EAT6 in mijn 308 is met koud weer ook wat hoogtoeriger, maar niet zo overdreven als jij het ervaart. Dit lijkt me dan ook niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
Voor mijn tante geslaagd bij een bevriende dealer voor 108 Allure uit eind 2018 met 30k op de teller. Heeft het kleurenscherm, Apple Carplay, leren stuurtje, stuurwiel bediening, wat chromen accenten en sportieve 15” velgen. Ik laat er nog parkeersensoren inzetten bij de dealer maar twijfel nu of met camera niet een hele kleine meerprijs is nog? Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is nog achteraf? Anders morgen maar even bellen. Natuurlijk niet persé nodig bij zo’n kleine auto maar wel leuk voor haar :).
Verder nog elektrische verwarmbare en verstelbare spiegels en centrale vergrendeling op afstandsbediening.

Er zit ook een snelheidsbegrenzer op, weet iemand of dat makkelijk om te bouwen is naar cruise control?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 15-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@QuasaR Het is hier toch ook de Alure geworden!!

Deze week krijg ik meer informatie van de Lease maatschappij en dan zou hij binnen 2 tot 4 weken thuis aan de lader kunnen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:56
Sinds een kleine maand en 2000 km verder ben ik in het bezit van een e208 GT. Een paar ervaringen/opvallende zaken, in willekeurige volgorde.

- De elektrische variant van de 208 is niet te verkrijgen met park assist. Kies je voor een GT-line op benzine of diesel dan is het wel als optie verkrijgbaar (Pack City 2). In al m'n naïviteit ging ik er van uit dat een GT hiermee standaard was uitgerust. Niet dus. Wel opvallend: in enkele first impression video's wordt de park assist wel genoemd, en er waart op de Peugeot site een afbeelding van een e208 interieur rond met de benodigde parkeerknop op de transmissiehendel;
- De iCockpit 3D met het kleine stuur was bij mij een kwestie van een paar minuten om er aan te wennen. Strak design, I like. Ook weer opvallend: bij uitvoeringen met brandstofmotor kun je het kleurenpalet van de schermen wijzigen in blauw, groen of rood. Bij de e208 is er geen keus: alleen blauw. Voetnoot: de auto is (nog) niet voorzien van de laatste software-updates, aandachtspuntje voor de eerste servicebeurt; wellicht dat in de nieuwste versie wel het kleurenpalet aan te passen is;
- Het 'pookje' voor de cruise control en alle bijbehorende functies zit helemaal uit het zicht achter het stuur. Het went, maar ik vond de bediening in mijn vorige auto (Ford Fiesta) een stuk vriendelijker;
- Over verbruik valt iets, maar nog niet veel zinnigs te zeggen. Een rit van 200km -waarvan 180 snelweg met 110kmh op de cc en een groot deel achter een Honda e (!) aan- liet nog een restbereik van 60-70 km in de accu. De afwijking tussen boordcomputer en opgave van de lader verschilt wel flink. Vandaag met een volle accu woon-werk-woon gedaan, ruim 130km zou volgens de boordcomputer met een verbruik van 14,6 kWh/100km gelukt zijn. De laadpaal had 21,5 kWh nodig om het pakket weer bij te vullen; ruim 16,5 kWh/100km. Of het nu een afwijking in gereden afstand was, laadverliezen, of het frisse weer? Ik denk een combinatie.
- De MyPeugeot app... Tsja, Peugeot is geen softwarebedrijf, maar wat er beloofd wordt is niet hoe de praktijk uitpakt. Ritten worden niet altijd geregistreerd, de verbruiksmonitor werkt voor elektrisch in z'n geheel niet (de lege grafiek toont L/100 km op de y-as), e-Remote en airco werken vaker niet dan wel, en met Apple Carplay geactiveerd klapt de hele bluetooth verbinding eruit. Nog niet echt iets om over naar huis te schrijven, en blijkbaar ben ik niet de enige.
- Los van de bovenstaande punten heb ik nog geen moment spijt gehad van de overstap. Ooit heb ik gezegd nooit een Franse auto te willen rijden, maar die woorden neem ik bij deze terug. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:24
aikink schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:13:
[...] groot deel achter een Honda e (!) [...]
Leuk! Ik wacht nog op een e-208 gt, levering in een week of 4. Heb ook in die Honda e gereden, maar wat een gestuiter zeg. Dat hoor je niet veel in reviews, maar de Honda e was veel te stug naar m'n zin.

Dus voor de 208 gegaan, kijk er erg naar uit! :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind de mypeugeot app icm mijn 2016 308 sw gt-line 2.0hdi best een grap eigenlijk. Ritten worden wel vastgelegd, maar vaak begint de rit in de Atlantische Oceaan :').

De afstand e.d. kloppen wel, maar locatie is echt om te janken.
Ook herkent ie mijn huisnr niet. Ik parkeer altijd bij de buren links of rechts, terwijl ik gewoon op mijn eigen oprit sta :).

Verder moet ik zo nu en dan de app weer activeren om alles te syncen, best irritant.

Verder vind ik de entertainment systeem in de auto niet lekker werken. Navigatie loopt sowieso achter, moet nog eens zien hoe te updaten, maar ook die vage online features die alleen werken met een speciale Peugeot stick of zo?

Ben eigenlijk best benieuwd of een Apple carplay/Android systeem erin kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Probeer eens
https://www.peugeot.co.uk...update/?codevin=VF....... (Je VIN/chassisnummer) voor de kaartupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
No update available.
Ik zal wel de verkeerde Navi hebben daarvoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik wil misschien een gebruikte 308 SW 1.6 diesel aanschaffen in Nederland en dan exporteren naar het buitenland. Deze worden massaal vanuit de lease aangeboden, een dealer in de buurt heeft meerdere staan. Het gaat om auto’s van 2014 - 2016 met 80k tot 150k kilometer. Iemand ervaring met de 1.6 diesel en zijn er redenen om het niet te doen? (Ik ken de vooroordelen over Peugeot kwaliteit)

Een nadeel van de 308 diesel in Nederland is de hoge wegenbelasting maar waar ik woon bestaat dat gelukkig niet. Volgens mij staan worden ze om deze reden ook massaal aangeboden in Nederland: particulieren kopen ze bijna niet.

Wij hadden liever een benzine auto gekocht maar daar is weinig aanbod van. Als alternatief hebben de Clio variant en de Focus variant geprobeerd. De Clio is net wat te klein en de Focus zit niet goed, vooral niet voor de bijrijder. VAG auto’s willen we niet en gebruikte Japanse en Koreaanse auto’s is niet aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@gold_dust Vergeet niet ook de rest-BPM te declareren na export van dat ding ;)

De 1.6 diesel is op zich niet veel mis mee, de eerste versies hadden nog wel eens catastrofaal falen van het roetfilter (diesel door de olie vanwege vaak afgebroken regenereren), maar dat hebben ze in latere versies wel opgelost (je roetfilter moet nog steeds tzt vervangen worden, maar wanneer dat moet wordt wel bijgehouden).

Reden van het massale aanbod is omdat ze allemaal tegelijk uit de lease komen en de particulier bang is geworden voor diesel. Tel daarbij dat de 308SW redelijk op gewicht is, dus goedkoop rijdt het niet. Zullen ook ongetwijfeld veel spaardiesel versies met laag aantal PK's tussen zitten, wat niet meehelpt met de instelling "als ik dan duur ga rijden wil ik wel een dikke motor".

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb vandaag in de 308 SW 1.6 diesel gereden en hij rijdt heel erg goed. Veel beter dan ik verwacht had. Ik vind hem niet minder, maar eerder comfortabeler rijden dan de Audi A4 en BMW 1 serie waar ik de afgelopen weken in heb gereden. Wegenbelasting en verzekering voor deze auto in Nederland is al ongeveer 200 euro per maand, logisch dat er bij de dealers veel diesels te koop staan en vrij weinig benzine auto's. Voor mij is hij voor de export wel interessant.

@_JGC_ Dat van de rest BPM is een goed punt, lijkt zo'n 500 euro te schelen. Aanvraag voor BPM teruggave en export procedure via de RDW lijkt wel vrij ingewikkeld ...

Heeft verder iemand ervaring, vooral wat betrouwbaarheid betreft, met de 308 SW op de langere termijn?

• _JGC_
  • Nu online
Vraagje aan de kenners: ik rijd nu een 206SW 1.4 op benzine, wil tzt weer LPG gaan rijden. Omdat dit karretje nog rijdt is er weinig haast.

Nu zit ik te kijken naar 307SW's op LPG, die wordt aangeboden in 2 versies: 1.6 16V (110pk) en 2.0 16V met 140pk. Nu ben ik inmiddels weer een trage 206 gewend, dus qua snelheid maakt het me geen drol uit. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die motoren? Hoe doen die dingen het op LPG? (getuige de hoge kmstanden op marktplaats erg goed)

Idee is om komend jaar een 307SW uit 2006 te kopen. De eerdere jaren laat ik liggen, 2006 vanwege youngtimer regeling. Moderne benzinemotoren van PSA zit ik niet op te wachten ivm eerdere ervaringen met een VTI.

Edit: alsof de duivel ermee speelt... motorlampje aan en geen storing te bekennen bij de 206 :X.

[ Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 19-11-2020 18:57 ]

• DeBaroN
  • Laatst online: 11-07 13:46
M'n vriendin mag een auto van de zaak. Moet volledig electrisch zijn. Het is de e-208 GT geworden. Mooi bakkie en behoorlijk uitgerust. Met een paar weken ontvangt ze hem.
Hier nog e-208 rijders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
_JGC_ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:54:
@gold_dust Vergeet niet ook de rest-BPM te declareren na export van dat ding ;)

De 1.6 diesel is op zich niet veel mis mee, de eerste versies hadden nog wel eens catastrofaal falen van het roetfilter (diesel door de olie vanwege vaak afgebroken regenereren), maar dat hebben ze in latere versies wel opgelost (je roetfilter moet nog steeds tzt vervangen worden, maar wanneer dat moet wordt wel bijgehouden).

Reden van het massale aanbod is omdat ze allemaal tegelijk uit de lease komen en de particulier bang is geworden voor diesel. Tel daarbij dat de 308SW redelijk op gewicht is, dus goedkoop rijdt het niet. Zullen ook ongetwijfeld veel spaardiesel versies met laag aantal PK's tussen zitten, wat niet meehelpt met de instelling "als ik dan duur ga rijden wil ik wel een dikke motor".
De 308 is juist vrij licht vergeleken de alternatieven.
1295kg voor de 2 liter diesel die ik heb, is helemaal niet slecht. De 308 van rond 2010 is een ander verhaal. Die waren 1500kg of zo..

Ford focus met de 2 liter diesel is 1300+
Golf VII met 2 liter diesel is 1336kg
Fiat Tipo met 1.6 is 1295
Opel Astra met 1.6 is 1418
Renault Megane met 1.5 is 1340
Toyota Auris is 1320..

Bijna allemaal dezelfde klasse ja, maar de 308 steekt er niet raar bovenuit of zo.

Maar uit de lease komen eigenlijk alleen maar 1.6 115/120pk versies. Met tientallen tegelijk op dit moment.. al die 5 jarige 308's waar het kenteken met GX-111-X of HX-111-X begint komen nu allemaal in 1x beschikbaar.. Ja, die zullen de markt overspoelen.. net als Volvo V40 D2's...
En gezien de 2 liter diesel 308 met 150 of 180pk in dezelfde wegenbelastingklasse zit, is die in NL voor particulieren veel interessanter.

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 19-11-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:50:
[...]

No update available.
Ik zal wel de verkeerde Navi hebben daarvoor :-(
URL lijkt gewijzigd, kom ik net achter. Je moet nu een stuk software installeren....

https://www.peugeot.co.uk/servicing/map-system-updates/

Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste