Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:26

steveman

Comfortabel ten onder

Ik merkte dat het mistachterlicht van m'n aanhanger het niet deed (niet de belangrijkste lamp, maar wel verplicht). Bij het aansluiten van de multimeter bleek dat er geen spanning stond over polen 2 en 3.

Geen doorgebrande zekering gezien overigens. Meer mensen die deze ervaring delen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xm8F6FD.png

Gezien de continu- dan wel mistachterlichtfunctie had ik toch wel iets verwacht...

Betreft een 206 uit 2001.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan ook gewoon oxidatie zijn, maak de contacten van auto en aanhanger eens schoon.
En wat dit specifiek met peugeot te maken heeft zie ik ff niet. Nou zijn die fransen wel notoir op het gebied van elektronica :+ maar dit had net zo goed met willekeurige andere auto op kunnen treden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, het is nu eenmaal een peug he. En denk je nou dat ik met de multimeter op oxidatie heb ztiten prikken? Foei :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Peugeot 206 1.4 16V 2003.

Auto start zonder problemen.
Sinds vanochtend vallen om de zoveel seconden (redelijk random) alle wijzers naar 0. Benzine, snelheid, toeren en de twee temperatuursensoren.
De koplampen blijven aan en de dashboardverlichting ook.
Soms komen de wijzers weer terug omhoog.
Als dat niet snel genoeg gebeurt stopt op een gegeven moment de respons op mijn gaspedaal en kan ik hem eigenlijk alleen laten uitrollen. Ook loopt de motor dan wat raar, borrelend geluid.
Opnieuw starten is ook dan geen probleem maar is vaak maar kort de oplossing. Vermogen en wijzers zijn dan weer voor een random seconden terug.

Ik vermoed na wat research op internet de massakabel op de versnellingsbak.
Vanavond hopelijk nog mee thuis te komen en dan eens goed checken of ik hier iets aan kan zien.

Iemand nog meer een idee wat dit rare euvel kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 16:24

cdoens

Peugeot-gek

Gaat het lampje branden van motormanagement? Of krijg je een storing te zien in je display?
Zo niet, dan zou een massa probleem heel aannemelijk klinken.
Je kan natuurlijk ook de auto even laten uitlezen. Misschien dat er wel iets opgeslagen is aan fouten wat je niet op het display te zien krijgt.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
cdoens schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:21:
Gaat het lampje branden van motormanagement? Of krijg je een storing te zien in je display?
Zo niet, dan zou een massa probleem heel aannemelijk klinken.
Je kan natuurlijk ook de auto even laten uitlezen. Misschien dat er wel iets opgeslagen is aan fouten wat je niet op het display te zien krijgt.
Niet dat ik me kan herinneren. Stop knippert wel volgens mij. Maar dat doet ie ook bij opstarten bijvoorbeeld. Of als je hem bijna uit laat vallen.

Gisteravond uitgelezen met een ODB2 stick. P1161 en P0502.

Krijg uberhaupt niks op het display te zien, heb alleen een klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Drawer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:05:
[...]

Niet dat ik me kan herinneren. Stop knippert wel volgens mij. Maar dat doet ie ook bij opstarten bijvoorbeeld. Of als je hem bijna uit laat vallen.

Zojuist naar huis gereden.
Opvallende dingen waren: zodra ik m'n blower vol aanzette (4) viel ie een stuk minder vaak uit en deed minder vaak raar dan wanneer de blower uitstond.
Daarnaast kwam het voltage soms boven de 16V uit volgens Torque met de ODB2 stick. Zodra dit gebeurde was het vaak meteen raak en viel het dashboard uit.

Spanningsregelaar? Nu eens zien waar die zit op eenn 1.4 16V ET3J4 blok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:42
@Drawer Ik had zelf allerlei elektrische storingen n.a.v. een kapotte bobine. Kreeg vooral regelmatig een error 'storing uitlaatgas' die na herstarten ook weer weg was. Uiteindelijk toch maar mee naar garage geweest toen 'ie een paar keer in een soort 'noodloop' stand kwam (toeren begrenst), dat was niet zo prettig, en uiteindelijk er nog veel meer errors onstonden (zoals knipperende dashboardverlichting / uitvallende lampjes bij radio).

Mijn 206SW is nu helaas aan het overlijden. Versnellingsbak is slecht, maakt steeds meer lawaai. Niet meer de moeite (nou ja, vooral kosten) van vervangen waard volgens garage.

Wel zonde, want slechts 180.000 op de teller, 1.6 dus lekker vlot, quicksilver editie, en veel opties (leren interieur, cruise control en climate control, een combinatie die bij het huidige aanbod 206 SW's nagenoeg onvindbaar is). Ik had dus gehoopt dat 'ie nog lang een bepaalde waarde zou vertegenwoordigen (ondanks de oplopende km's) maar dat wordt nu wel een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Drawer Spanningsregelaar zit op je dynamo. Weet niet of die los te vervangen is, heb dat in het verleden wel gedaan bij oude jaren 70 mercedes dynamo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:44:
@Drawer Spanningsregelaar zit op je dynamo. Weet niet of die los te vervangen is, heb dat in het verleden wel gedaan bij oude jaren 70 mercedes dynamo's.
Lijkt wel los te vervangen. Probleem zit hem meer dat ik de multiriem moet loshalen en de stuurbekrachtigingspomp voordat ik bij de dynamo ben.
Moet me daar nog even in inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-07 22:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Weet niet of je een speciale uitvoering hebt, maar is 2500 euro niet een enorme investering voor een simpele 206?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Je zal me waarschijnlijk ook wel voor gek verklaren dat dit bakkie nog altijd bij de dealer in onderhoud is en all-risk verzekert is voor momenteel 93pm. :P
Ben van plan hem zo lang mogelijk te houden en op te rijden.

Hij is overigens compleet origineel, geen tuning of dat soort zaken aanwezig.
Ik kan het altijd wel waarderen als iemand echt goed voor zijn auto zorgt. 2.500 euro lijkt me erg veel geld om een 10 jaar oude 206 met 250K op de teller rijdende te houden maar voor dat geldt vind je ook geen soortgelijke auto met cc en ecc vrees ik, dus dat blijft altijd een afweging die je zelf zal moeten maken. Zoals in mijn vorige post hier al stond heb ik de afweging gemaakt om zo'n bedrag er níet meer in te stoppen. Mijn versnellingsbak vervangen zal ook al snel een euro of 1000-2000 kosten en ik vrees dat vanaf dit moment de grotere problemen zich sneller zullen gaan aandienen. Ik rijdt de auto nu op, misschien kan ik er nog 20K op zetten voor de bak uit elkaar valt, misschien sta ik er morgen mee stil. Veel boeit het me niet meer, ik hoop natuurlijk zo lang mogelijk door te kunnen rijden maar als ie er mee kapt bel ik anwb, kost het me een uurtje gedoe en neem ik mijn verlies.

Wel zou ik zo snel mogelijk die all risk terugbrengen naar WA. Als je je auto aan gort rijdt krijg je er vrees ik nauwelijks meer voor terug dan je er nu per jaar aan premie in propt. Een WA verzekering kost je bij een beetje schadevrij verleden misschien 15-20 euro per maand. Dat geeft je een besparing van zo'n 900 euro per jaar, doe dat een paar jaar en je bouwt genoeg 'buffer' op om wél een vervangende auto te kunnen kopen ipv een dagwaarde op je rekening gestort te krijgen waar je niet veel mee kan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 14-08-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik had een 2004 airline (gebouwd in oktober 2003), veel kilometers, wat krasjes en uiteindelijk ga je daar niet meer investeren. Een beetje compleet uitgeruste 2008 zou ik nog wel dergelijk onderhoud voor overwegen. Alleen die allrisk verzekering... ik gooi mijn 207SW uit 2008 in de WA+ binnenkort. Vergelijkbare auto's (of een 307 op LPG met evenveel kilometers) zijn voor 2000-3000 euro te krijgen, dan ga ik niet maandelijks 25 euro extra betalen om bij een aanrijding de dagwaarde te krijgen (die ik vervolgens uit eigen zak betaal door no-claim verlies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Het is dat ik een maatje groter wilde, maar als er geen gezinsuitbreiding was gekomen had ik beter de 206 kunnen oplappen dan deze 207SW te kopen. Je smijt er 5700 euro tegenaan om een 4 jaar jongere auto aan te schaffen met de helft van de kilometers en dan krijg je:
- 4 schuin afgesleten tweedehands banden
- uitlijning knudde
- binnen 20.000km koppeling
- binnen 30.000km waterpomp, multiriem, spanner, poelie, wrijvingswiel
- binnen 10.000km remblokken achter ijzer op ijzer, na 1x losmaken en nieuwe blokken, 1x reviseren dan toch maar nieuwe remklauw, blokken en schijven
- ellende met ontsteking
- achterstallig LPG onderhoud
- thermostaat ellende
- koelfan ellende
- veel olie en koelvloeistof

Als ik dan terugkijk naar de 206... had 700 euro tegen de airco aan kunnen gooien, nieuwe klepdekselpakking erop en dat ding was fijn doorgereden tot 450.000 voordat je weer gaat nadenken over een nieuwe distributieriem en waterpomp.

De 207SW is nu op 245.000km aangekomen, qua technische staat ervaar ik het ding minder dan de 206 met 345.000 op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Drawer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:05:
[...]

A stored code P0502 means that the powertrain control module (PCM) has detected a low voltage input signal from vehicle speed sensor (VSS)
P1161 Peugeot-Citroen. Gasklep positie niet logisch (Adaptiewaarden inleren?)

Die P0502 zou wel eens kunnen wijzen op een kortsluiting of een massa probleem. Volgens mij zit die sensor op de versnellingsbak.

De P1161 zou opgelost kunnen worden door de gasklep opnieuw in te leren (eerst reinigen). Dit is alleen mogelijk met de Peugeot Diagbox software en moet met een koude motor gebeuren.

Je was al van plan om de massakabel te reinigen. Als de P0502 wegblijft, zou ik een afspraak bij de dealer maken of iemand anders die in bezit is van de Diagbox software en bijbehorende ODB2 kabel. (Woon je in de buurt van Almere? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@CriticalHit_NL Ik kocht deze bij 160.000. Was ex-lease, daarna particuliere eigenaar die geen auto hoort te rijden. Rijden er 3 jaar mee zonder onderhoud en ruilen hem dan in. Enige waar de handelaar naar kijkt is kilometerstand en bouwjaar en of ie er optisch nog wat uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
cdoens schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 01:03:
[...]

A stored code P0502 means that the powertrain control module (PCM) has detected a low voltage input signal from vehicle speed sensor (VSS)
P1161 Peugeot-Citroen. Gasklep positie niet logisch (Adaptiewaarden inleren?)

Die P0502 zou wel eens kunnen wijzen op een kortsluiting of een massa probleem. Volgens mij zit die sensor op de versnellingsbak.

De P1161 zou opgelost kunnen worden door de gasklep opnieuw in te leren (eerst reinigen). Dit is alleen mogelijk met de Peugeot Diagbox software en moet met een koude motor gebeuren.

Je was al van plan om de massakabel te reinigen. Als de P0502 wegblijft, zou ik een afspraak bij de dealer maken of iemand anders die in bezit is van de Diagbox software en bijbehorende ODB2 kabel. (Woon je in de buurt van Almere? ;) )
Heb er gisteravond weer een andere code in gezien welke inderdaad met mijn '>16V en dan gaat het fout'-analyse klopt.
P0563. System voltage high.

Ga zo even kijken of ik een garage kan vinden in omgeving Ehv die tijd heeft om er een nieuwe dynamo in te zetten (inclusief spanningsregelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:20:
@_JGC_ Ja zo zie je maar dat autorijden geld kost en een andere auto niet altijd perse kostentechnisch handiger hoeft uit te pakken. -O-
Vind het wel balen voor je want dat zijn ook niet de minste kosten en niet altijd makkelijk oplosbaar.

Denk dat veel auto's ook heel vaak door de eerste eigenaar bij zo rond de 2 ton van de hand gedaan worden omdat ze denken dat er kosten aan komen en dus het onderhoud voor het laatste gedeelte wat minder intensief doen en het de volgende eigenaar laten oplossen.
Dat terwijl tegenwoordig auto's makkelijk langer mee kunnen dan 2 ton.

Was er zelf dus ook wel een beetje van bewust dat er wat kosten zouden aan zitten, maar dat is waarschijnlijk nu grotendeels voorlopig van de baan.
Wat zijn jouw totale autokosten eigenlijk? Ik kan mij voorstellen dat met 93 euro verzekering 30 euro MRB, en +/- 150 euro (?) onderhoud het in jouw geval misschien wel goedkoper is om private lease te rijden. Zeker omdat die veelal ook een stuk zuiniger zijn (want nieuw) waardoor je nog iets lagere brandstofkosten hebt, dan ga je al snel naar de 300+ euro per maand die je zou kunnen besteden aan een PL. Daar kan je een nieuwe 208 van leasen met 20.000 km / jaar. Wellicht een overweging (misschien niet voor nu, nu je net weer diep in de buidel hebt getast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@CriticalHit_NL Die particulier was degene die de auto 3 jaar gehad heeft en nooit fatsoenlijk onderhoud heeft gedaan. Ik ben van mening dat als je geen onderhoud wilt plegen je ook niet auto moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:37
Hoi hoi!
Een kennis van mij heeft een Peugeot 207 uit 2007 en hij krijgt regelmatig "Remlicht links defect", "Parkeerlicht defect" en nog meer van zulke loze foutmeldingen. Ik heb even gekeken bij de massakabel van de accu, en er zit wat corrosie op de contactpunten van de accu. Kan dit het veroorzaken?

Ik wil graag proberen om de contact punten schoon te maken met een roestborstel, maar nu komt het volgende:
Als ik de accu eraf haal, vraagt de radio dan om een radiocode? Helaas heeft m'n kennis geen kaartje van de radiocode, dus vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Als het een standaard Peugeot radio is gaat dat gewoon goed. Laatst bij mijn 207 meerdere keren de accu eruitgehad, enige wat ik opnieuw mocht instellen was de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:37
_JGC_ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:01:
Als het een standaard Peugeot radio is gaat dat gewoon goed. Laatst bij mijn 207 meerdere keren de accu eruitgehad, enige wat ik opnieuw mocht instellen was de klok.
Klok is niet zo erg. Betreft idd een standaard Peugeot radio.
Ik zal 'm laten weten, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Peugeot radios uit die tijd (en ook iets eerder al) zijn digitaal gekoppeld aan het chassisnummer en dus alleen in die auto te gebruiken. Als je de stroom verwijdert, zal hij niet eens zijn voorkeuze zenders kwijt zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb eigenlijk al jaren een probleempje met mijn 206RC. Nou ja, een echt probleem vind ik het niet, want het duurt maar 3 minuutjes ofzo.

Wanneer ik 's morgens de auto start en dan heel langzaam het gas doseer dan lijkt het toerental wat terug te vallen naar rond de 500RPM en bokt het heen en weer tussen 750rpm en 500rpm en dan kom ik niet vooruit, hoe hard ik het gaspedaal daarna ook indruk. Het duurt een paar seconde en dan ineens komt ie. De auto slaat niet af ofzo, het is net alsof de motor zich even moet bedenken wat ie moet doen bij het indrukken van het gaspedaal.

Als ik dit gas doseren doe wanneer de auto gewoon stil staat dan zie ik hetzelfde: in eerste instantie lijkt ie wat te twijfelen en "bokt" ie een beetje heen en weer tussen 750RPM (stationair) en 500RPM en dan ineens maakt ie meer toeren zoals het moet.

Dit duurt hooguit een minuutje of 5 tijdens het rijden en dan rijdt ie vlekkeloos. Want hij rijdt tijdens dit "startup"-momentje ook niet helemaal soepel. Het is dan net alsof ik in 't gaspedaal zo'n haperend gevoel heb. Aan de toerenteller zie je niet dat het de hele tijd inhoudt en dan weer doorgaat etc. Maar het voelt in 't gaspedaal zo aan.

Het is net alsof de automatische choke even een paar minuutjes nodig heeft om zijn balans te vinden en dan is alles goed.
Het probleem is dat dit niet elke ochtend het geval is; vaak wel, soms niet en het lijkt erger te zijn bij vochtig weer.
Nogmaals, de auto rijdt na die paar minuten gewoon zoals het hoort en verder heb ik eigenlijk geen issues.

Wellicht hoort het allemaal bij elkaar, wellicht niet (ik ben geen expert), maar ik heb zo heel af en toe (2x/half jaar) een melding STORING UITLAATGAS en bij het uitlezen heb ik dan heel soms deze codes maar ook niet altijd:
- P0704 - Signaal koppelingsschakelaar. Storing
- P1158 - Elektrisch bediende gasklep signaal 2. Kortsluiting naar voeding of verbroken kring

Dit blijft dan een random hoeveelheid aan tijd, en gaat weer weg.

Mijn garage heeft verder niks kunnen vinden en het gasklephuis eens schoongemaakt, maar dit lost deze storing die ik 2x/half jaar krijg niet op. Ook lost het dat haperend gas zoals boven omschreven niet op. Temperatuursensoren zijn in orde, klepstoters en alles in orde. Ze weten niet zo goed wat ze ermee moeten. Ze hebben het vermoeden dat het gasklephuis en de gasklep gereviseerd of vernieuwd moeten worden.

Heeft iemand van jullie een idee?

EDIT: ik zie nou net dat ik deze post al eens eerder gemaakt heb: Deathchant in "Het grote Peugeot topic - deel 2" O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 21-08-2018 15:29 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb het bij mijn 207 ook, maar dan zonder de storingen. Is bij de 207 onderdeel van het milieuprogramma om de katalysator op te warmen. Zonder motormanagement (zekering van ECU eruit of stekker niet aangesloten op weerstandsmodule) rijdt de auto gewoon veel fijner :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Deathchant bel anders de gasten van de snelle leeuw eens. Dikke kans dat die dit wel herkennen en weten wat het is. Een dealer is ook maar een dealer, heb al een paar keer meegemaakt dat een dealer niet wist wat het issue was en een willekeurige monteur met een shitload aan (specifieke) ervaring wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@The Eagle Bedankt voor de tip. Ik heb ze even een mail gestuurd. Ik woon zelf nogal behoorlijk uit de buurt, dus ik probeer het eerst even per mail zodat ik een richting heb waarin ik moet zoeken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
CriticalHit_NL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:09:
Sorry voor de mensen met OCD dat dit geen afgerond getal is, ik ga voor dit soort ongein geen gevaarlijke dingen tijdens het rijden doen of speciaal ervoor op de vluchtstrook parkeren (wat bezielt je dan overigens als je dat doet. |:( )
Dit dus :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1146441_186522211524798_755444318_n.jpg?_nc_cat=0&oh=36b8e073e7b9a35b3706314efbf62ce4&oe=5BEEF8D7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingshamm
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 08:06
Deathchant schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:39:
@The Eagle Bedankt voor de tip. Ik heb ze even een mail gestuurd. Ik woon zelf nogal behoorlijk uit de buurt, dus ik probeer het eerst even per mail zodat ik een richting heb waarin ik moet zoeken.
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord dat je gaat krijgen. Met mijn 206 RC heb ik precies hetzelfde probleem. Na een aantal maanden begon ik het ook te merken bij een warme motor. Met als gevolg dat ik met hogere toeren bij (bijvoorbeeld) stoplichten moest wegrijden, of dat toeren wat inkakken bij het oprijden van rotonde. Ook bij mij weet de dealer niet wat ze kunnen doen. Bij het uitlezen vinden ze trouwens niets en hebben ze voorgesteld om het hele gasklephuis te vervangen. Het laten inleren van de gasklep werkt (deels) voor een periode van 6 tot 12 maanden.

Wat is het olieverbruik van jouw 206 RC trouwens? De auto's staan nu niet bekend om zuinig met olie omgaan :X. Zelf heb ik het idee dat het goed op peil houden van het olieniveau invloed heeft.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@kingshamm Ik doe meestal zo'n 1x/jaar eens een litertje erin gooien, maar kep niet het idee dat mijne veel olie verbruikt oid. Of mijn oliepeil nou laag of hoog is maakt bij mijn RC niks uit voor dit probleem. Ik heb overigens nog geen reactie terug van desnelleleeuw.

Dat inleren is voor mij nieuw. Wat betekent dit dan, dat na het reviseren van het hele gasklep huis de boel niet goed loopt ofwat?

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:35:
@kingshamm Ik doe meestal zo'n 1x/jaar eens een litertje erin gooien, maar kep niet het idee dat mijne veel olie verbruikt oid. Of mijn oliepeil nou laag of hoog is maakt bij mijn RC niks uit voor dit probleem. Ik heb overigens nog geen reactie terug van desnelleleeuw.

Dat inleren is voor mij nieuw. Wat betekent dit dan, dat na het reviseren van het hele gasklep huis de boel niet goed loopt ofwat?
De gaskleppen zijn tegenwoordig z.g. fly-by-wire en hebben geen directe gaskabel meer tussen pedaal en klep.
De instelling is volledig electronisch en deze waardes kunnen met de loop der tijd iets verlopen.
Door met de Peugeot software (van de dealer) een procedure te doorlopen, wordt de instelling opnieuw geprogrammeerd en zal de auto er meestal beter van gaan rijden. (Weet niet waar je woont maar ik heb die software 'toevallig' ook)

In other news, vandaag wezen kijken bij een 106 Rallye uit 1997 en aangeschaft. :D
De 1.6 8-klepper heeft echter plaats gemaakt voor een 1.6 16v blok met 120 PK.
Enige TLC heeft de wagen wel nodig maar de basis is hard en goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ipucWqiQVvYj9npCLLnXy7tY/medium.jpg

Dit weekend ophalen en mezelf weer eens trakteren op snelle acceleraties. Dat heb ik toch wel gemist bij de 307CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

cdoens schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:48:
[...]

De gaskleppen zijn tegenwoordig z.g. fly-by-wire en hebben geen directe gaskabel meer tussen pedaal en klep.
De instelling is volledig electronisch en deze waardes kunnen met de loop der tijd iets verlopen.
Door met de Peugeot software (van de dealer) een procedure te doorlopen, wordt de instelling opnieuw geprogrammeerd en zal de auto er meestal beter van gaan rijden. (Weet niet waar je woont maar ik heb die software 'toevallig' ook)
Zuid Limburg ;) Maar ja, zou het dat echt zijn? Zou ik dan niet aan de lopende band problemen hebben en niet alleen de eerste 3 minuten? De problemen die ik lees waarbij het echt aan de gasklep(huis) ligt, zijn o.a. constant stotteren, de auto boven de 2K toeren houden om afslaan te voorkomen e.d. Dat heb ik allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

CriticalHit_NL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:35:
[...]

Mooi bommetje en ziet er nog strak uit, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd nog steeds wel vaak 106'en tegenkomen en vaak nog in beduidend goede staat.
En niet enkel de facelift maar zelfs ook nog de varianten met een dichte grille.
Daar sta ik nog best van te kijken gezien die modellen echt niet meer de jongste zijn maar nog altijd een erg vrolijk gezicht op de weg. (vooral de knalgele :+ )

En tja met zo'n lichtgewicht en een beetje motor gaat zo'n ding als de brandweer, dat gevoel mis je vaak toch wel wat meer bij de nieuwere en vooral vaak zwaardere/logge auto's.
En verder niet teveel onnodig elektrische geneuzel en een onderstel die goed en direct communiceert wat er gebeurd.

Wees er maar zuinig op want die dingen kunnen in goede staat nog wel eens veel waard worden zoals wel meer modellen uit die oudere Peugeot tijd.
Dank je. Zal er ook zuinig op zijn. De oude types Rallye beginnen al onbetaalbaar te worden. Net als alles wat in de jaren 80 en 90 het GTI embleem heeft gedragen. 10 jaar geleden verkocht ik een 205 GTI voor 450 euro. Dat is nu een nulletje meer en soms nog wel daarboven. Vooral in Frankrijk draaien ze door, een originele 205 Griffe (in concourstaat) voor 29.900 Euro. :o
Deathchant schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Zuid Limburg ;) Maar ja, zou het dat echt zijn? Zou ik dan niet aan de lopende band problemen hebben en niet alleen de eerste 3 minuten? De problemen die ik lees waarbij het echt aan de gasklep(huis) ligt, zijn o.a. constant stotteren, de auto boven de 2K toeren houden om afslaan te voorkomen e.d. Dat heb ik allemaal niet.
Meestal gaat het verlopen heel geleidelijk en kan je er dus aan wennen. Ik merk altijd verschil als ik weer ingeleerd heb, ook bij warme motor.
Maar zuid Limburg is mij te ver. En aangezien je motor koud moet zijn voor dit proces, wordt het wel een heel lange dag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cdoens op 25-08-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

cdoens schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:30:
[...]
Meestal gaat het verlopen heel geleidelijk en kan je er dus aan wennen. Ik merk altijd verschil als ik weer ingeleerd heb, ook bij warme motor.
Maar zuid Limburg is mij te ver. En aangezien je motor koud moet zijn voor dit proces, wordt het wel een heel lange dag ;)
Is niet erg hoor ;) Ik zal eens bij een Peugeot dealer langsgaan en dit verhaal uitleggen. Een gasklephuis kost dus 377 euro :'( Maar het inbouwen kan ik volgens mij zelf doen, maar dan nog moet het ingeleerd worden lees ik.
Ik vraag me alleen af hoe het dan komt dat het hoofdzakelijk gebeurt als het de nacht van te voren vochtig en koud geweest is. Vanmorgen bijvoorbeeld had ik nergens last van.
Ik vraag me dan toch af of het dan echt het gasklephuis is. De temperatuursensoren waren in ieder geval in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Koud en vochtig, ik zit dan toch aan stekkers of bekabeling te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het gebeurt ook wel eens als het niet vochtig en koud is ;) Geen pijl op te trekken. Kep nog steeds geen reactie van de snelle leeuw. Wel jammer :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 27-08-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
iemand een idee?

Situatie
Peugeot 206SW, 2004.
Display geeft aan dat de achterklep open staat, terwijl dit niet het geval is. Is nu al 2 avonden zo. In de avond gaat mijn binnenverlichting front ook knipperen, overdag doet hij dat niet. Mijn automatische verlichting (koplamp dus) staat aan. Mijn achterklepschakelaars werken niet. Klep kan niet open.
In de dag werken deze schakelaars wel, binnenverlichting knippert niet, klep kan open. Disppay blijft wel zeggen dat het open staat. Kan de avond situatie niet herhalen. Tot het avond is, dan is het weer zo ver.

Ik denk haast vuil/los contact in klep. Maar weet niet precies waar te zoeken en of er andere mogenlijkheden zijn.

Dus, iemand een idee?

Edit ; paar zaken gevonden die eea vereenvoudigen.
Plafonnier gaat idd knipperen en als ik heb gereden gaat achterklep idd zelf op slot. veiligheidszaken. Dus ook logisch dat ik hem niet acuut open krijg in de avond (heb dan gereden ) en in de ochtend wel.
Lijkt me dus toch een gevalletje ergens een microswitch/sensor weet ik veel wat. Of vuil.

edit 2 ; achterklep is dicht, gaat niet open. binnen plaat eraf. Ik hoor geluidje alsof ik heel zacht een trafo hoor. Zit bij achterklep, probeer nu beter te localiseren

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 01-09-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Laatst online: 15:31

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

maartend schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:37:
iemand een idee?

Situatie
Peugeot 206SW, 2004.
Display geeft aan dat de achterklep open staat, terwijl dit niet het geval is. Is nu al 2 avonden zo. In de avond gaat mijn binnenverlichting front ook knipperen, overdag doet hij dat niet. Mijn automatische verlichting (koplamp dus) staat aan. Mijn achterklepschakelaars werken niet. Klep kan niet open.
In de dag werken deze schakelaars wel, binnenverlichting knippert niet, klep kan open. Disppay blijft wel zeggen dat het open staat. Kan de avond situatie niet herhalen. Tot het avond is, dan is het weer zo ver.

Ik denk haast vuil/los contact in klep. Maar weet niet precies waar te zoeken en of er andere mogenlijkheden zijn.

Dus, iemand een idee?

Edit ; paar zaken gevonden die eea vereenvoudigen.
Plafonnier gaat idd knipperen en als ik heb gereden gaat achterklep idd zelf op slot. veiligheidszaken. Dus ook logisch dat ik hem niet acuut open krijg in de avond (heb dan gereden ) en in de ochtend wel.
Lijkt me dus toch een gevalletje ergens een microswitch/sensor weet ik veel wat. Of vuil.
Hoe ziet de kabel eruit die langs het scharnier naar de klep loopt? Klinkt als een gebroken kabel, wat op dat punt niet heel vreemd is door het constante bewegen bij het openen en sluiten van de klep.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Booberella schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:47:
[...]

Hoe ziet de kabel eruit die langs het scharnier naar de klep loopt? Klinkt als een gebroken kabel, wat op dat punt niet heel vreemd is door het constante bewegen bij het openen en sluiten van de klep.
Nu geen idee ; edit 2 ; achterklep is dicht, gaat niet open. binnen plaat eraf. Ik hoor geluidje alsof ik heel zacht een trafo hoor. Zit bij achterklep, probeer nu beter te localiseren

I probeer de achterklep te openen om dat te bekijken. Zoek soort noodklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Deathchant schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:07:
[...]

Is niet erg hoor ;) Ik zal eens bij een Peugeot dealer langsgaan en dit verhaal uitleggen. Een gasklephuis kost dus 377 euro :'( Maar het inbouwen kan ik volgens mij zelf doen, maar dan nog moet het ingeleerd worden lees ik.
Ik vraag me alleen af hoe het dan komt dat het hoofdzakelijk gebeurt als het de nacht van te voren vochtig en koud geweest is. Vanmorgen bijvoorbeeld had ik nergens last van.
Ik vraag me dan toch af of het dan echt het gasklephuis is. De temperatuursensoren waren in ieder geval in orde.
Ik heb in mijn 205 iets wat erop lijkt (TU motor met monopoint injectie). Af en toe een foutlampje wat brandt. Bij uitlezen een probleem met de gaskleppositiesensor. Komt af en toe voor, maar vaker bij koud en/of vochtig weer.
Nu is me verteld dat dit bij mij niet een probleem is en ik er rustig mee door kan rijden. En dat veel 205jes met TU motor en monopoint injectie rondrijden met die foutcode.
Maar het verschil is dat het bij mij alleen de sensor is.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 22:34
Hallo Allen, Mijn 207 1.6 vti uit 2007 heeft wat rook problemen. Als ik een tijdje stationair heb gereden in de 2 (langzaamrijdende file) en ik trek op, dan wordt mijn achterligger getrakteerd op een grote wolk rook, beetje blauwwit. dit gebeurt ook als ik in de 2e versnelling optrek na teruggeschakeld te hebben vanuit een hogere versnelling voor een bocht. iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb de auto pas 2 maanden in bezit, over olieverbruik kan ik nog niet zo veel zinnigs zeggen. op dit moment is het volgens de peilstok nog op peil.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Djampire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:56:
Hallo Allen, Mijn 207 1.6 vti uit 2007 heeft wat rook problemen. Als ik een tijdje stationair heb gereden in de 2 (langzaamrijdende file) en ik trek op, dan wordt mijn achterligger getrakteerd op een grote wolk rook, beetje blauwwit. dit gebeurt ook als ik in de 2e versnelling optrek na teruggeschakeld te hebben vanuit een hogere versnelling voor een bocht. iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb de auto pas 2 maanden in bezit, over olieverbruik kan ik nog niet zo veel zinnigs zeggen. op dit moment is het volgens de peilstok nog op peil.
Ik zou in ieder geval goed op het oliepeil letten. En daarnaast toch rekenen op een dure reparatie in het ergste geval. Ik ken de motoren verder niet, dus misschien kan het nog meevallen. Maar verbrande olie is sowieso niet goed voor je motor en katalysator, en kan APK afkeur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke. Achterplaat er af, noodknop gevonden. Ding is open, boom ziet er goed uit, nu maar eens alles doormeten.

edit ; kan het redelijk reproduceren.
Als alles weigert moet ik aansluiting knop klep en knop raam loskoppelen, ook naar klepopener. Als ik dan op klepknop druk, werkt het. Als ik dan op raamknop druk, s het weer einde speelkwartier, moet dan alles losmaken. heb ook met paperclip in verwijderde aansluiting gefrotst. Klep werkt dan, raamknop niet, alles zit weer vast.

Ik blijf signaal op display krijgen dat achterklep (of raam) open staat

edit ; Oke, is idd volslagen reproduceerbaar. Aan knop ruit zitten, boel slaat vast. Als ik aansluiting ruitknop losmaak blijf ik op display melding krijgen dat achter iets open staat. Als ik tevens de aansluiting naar mijn raamopener losmaak, verdwijnt de melding.
Als ik enkel de aansluiting raam verwijder, maar die naar de raamknop laat zitten, dan ontstaat de fout weer bij drukken op die knop.

Mijn conclussie so far ; er is iets goed mis met die raaopener en knop.

[ Voor 97% gewijzigd door maartend op 01-09-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Djampire nog geen "storing emissiesysteem" gehad met die klachten?

Je zou verwachten dat je auto olie zuipt met die klachten, 1000km met 1 liter zou niet vreemd zijn dan.
Welke olie zit erin en hoelang al? Je zou nog iets van een olie flush kunnen proberen en dan 0W30, 5W30 of als je blok op leeftijd is 5W40 olie erin.

1.6VTI heeft 2 problemen met olieverbruik: vastgekoekte schraapveren of verglaasde cilinderwand, in beide gevallen ga je olie verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 22:34
_JGC_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:08:
@Djampire nog geen "storing emissiesysteem" gehad met die klachten?

Je zou verwachten dat je auto olie zuipt met die klachten, 1000km met 1 liter zou niet vreemd zijn dan.
Welke olie zit erin en hoelang al? Je zou nog iets van een olie flush kunnen proberen en dan 0W30, 5W30 of als je blok op leeftijd is 5W40 olie erin.

1.6VTI heeft 2 problemen met olieverbruik: vastgekoekte schraapveren of verglaasde cilinderwand, in beide gevallen ga je olie verbranden.
Ik heb nog geen meldingen van storing emissiesysteem gehad, toen ik de auto heb gekregen heb ik hem bij een familielid welke bij peugeotgarage werkt de boel uitgelezen, geen meldingen of storingen, ook geen oude. de auto heeft wel de laatste softwareupdate gehad. en is voorizen van een nieuwe aandrijfketting. Auto heeft nu 120.000 km gedraaid, welke olie erinzit geen idee, maar ga wel idd de olieflushen, alles eruit, dan weet ik ook precies wat het olievebruik is per 1000 km..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

mvds

Totally awesome!

Ik krijg in de MyPeugeot app een melding dat ik mijn kaarten gratis kan updaten. (MapCare) Ik heb ook een activatiesleutel gekregen en een downloadlink. Echter kan ik niets met die link, ik kan erop klikken maar het lijkt erop dat mijn telefoon de link blokkeerd. Er is een mogelijkheid om de downloadlink vanuit de app te mailen (zegt de app) maar de "stuur" knop blijft alsmaar greyed out.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Is hier een oplossing voor?

[edit] never mind, het is al opgelost. De MyPeugeot app zegt dat hij de standaard mail app gebruikt maar hiermee bedoelt ie niet dat hij de op dat moment als standaard ingestelde app gebruikt maar echt letterlijk de standaard mail app. Die heb ik dus niet meer op mijn telefoon staan omdat ik Outlook gebruik. Nadat ik de standaard app er weer opgezet had kon ik de link wel mailen.

[ Voor 29% gewijzigd door mvds op 09-09-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:36:
@Deathchant bel anders de gasten van de snelle leeuw eens. Dikke kans dat die dit wel herkennen en weten wat het is. Een dealer is ook maar een dealer, heb al een paar keer meegemaakt dat een dealer niet wist wat het issue was en een willekeurige monteur met een shitload aan (specifieke) ervaring wel.
Eindelijk een reactie na 1 maand en die was helaas zoals ik had verwacht: kom maar langs voor een diagnose. Even vanuit Zuid-Limburg naar Utrecht rijden :z Ik snap 't wel, ze kunnen ook niet anders dan IRL kijken wat er aan de hand is. Wat tips of richtingen waarin ik kan zoeken zou wel handig zijn, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 01:24
knip

[ Voor 99% gewijzigd door ls789 op 09-10-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Deathchant schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:44:
[...]

Eindelijk een reactie na 1 maand en die was helaas zoals ik had verwacht: kom maar langs voor een diagnose. Even vanuit Zuid-Limburg naar Utrecht rijden :z Ik snap 't wel, ze kunnen ook niet anders dan IRL kijken wat er aan de hand is. Wat tips of richtingen waarin ik kan zoeken zou wel handig zijn, maar goed.
Ik heb anders een adresje in de buurt van Helmond van een Peugeot specialist. Dat is in ieder geval dichterbij dan Utrecht. PM maar voor de link. Ik wil niet beticht worden van reclame maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

CriticalHit_NL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:08:
[YouTube: Peugeot 208 1.2 PureTech 82 - Op de Rollenbank]

De 1.2 VTi in de Peugeot 208 presteert dus blijkbaar boven fabriekswaarden, mooi resultaat.
Of zouden ze expres de auto's met minder adverteren? Al zou ik niet direct de reden weten.

Wel apart en interessant detail overigens dat ze aangeven dat de Franse auto's opmerkelijk langer door blijven rollen en dat ze hier op inzetten.
Minder weerstand lijkt me altijd prima en gunstig.

Edit:
De 115 maanden oude Peugeot 306 Break 1.4 is weer voor APK weg.
Kwam er niet doorheen omdat deze 12%~ teveel zou uitstoten (Euro 2), lambdasonde en/of katalysator kapot, maar dat horen we morgen waarschijnlijk wel.
Nou ja, dat spul zit er ook al haast 20 jaar zonder vervanging volgens mij, voor de rest geen opmerkingen.

Verder nieuwe bougies erin en verse olie.
Interessant, zoveel meer vermogen dan opgegeven!

Zit te zoeken naar een vervanger, en hoewel ik m'n 206 steeds "m'n laatste peugeot" noem, vind ik het eigenlijk best wel een fijn karretje :$.

Zo heeft ie dit jaar al 2x een tocht van en naar Barcelona (2e keer iets verder nog) met aanhanger bijna probleemloos uitgevoerd (op de terugweg 1x de boel moeten aanduwen, stond met de combinatie even op een vrachtwagenparkeerplaats voor een plaspauze, wilde gauw even plaatsmaken voor een wanhopige trukker (laatste vrije plekje inmiddels) startte ie niet meer). Na de rest van de dag met de reservesleutel en draaiende motor te hebben getankt, deed ie het wel weer gewoon de volgende dag. Ga denk ik zelf de starter eens vervangen, was een 2ehands exemplaar in gezet in 2015 geloof ik.

Zat eigenlijk te zoeken op de 1.2 met turbo, maar zonder redden we het ook wel. Wel jammer dat die net iets zuiniger rijdt, dat missen we dan...

Snap alleen geen snars van die trekhaakmodellen... waar zit de stekker in vredesnaam?!

YouTube: Trekhaak monteren en afhalen door Peugeot Nefkens Oost

Hier zie ik er ook geen spoor van :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35

Wok

Dakloos...

Topicstarter
steveman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:46:
[...]

Snap alleen geen snars van die trekhaakmodellen... waar zit de stekker in vredesnaam?!

YouTube: Trekhaak monteren en afhalen door Peugeot Nefkens Oost

Hier zie ik er ook geen spoor van :?
De stekkerdoos zit waarschijnlijk 'onhooggedraaid' tot achter de bumper:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lgGWDxXbQROcAGdl2Wp4hLWp/full.png
(de rechthoek is de achterbumper; het vierkant de aansluiting van de kogel)

Dit systeem zat destijds ook onder mijn '08 308.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
CriticalHit_NL schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:08:
Grappig detail trouwens, de reserve sleutel wordt normaliter enkel gebruikt bij de garages.
Als de 306 met de reserve sleutel rijdt dan houdt deze er na een tijdje mee op en slaat de auto af.
Dat is met de normale sleutel dus nooit.

Zou dat soms een beveiliging dingetje zijn? Ze kunnen in ieder geval niet ver weg rijden. :+
Nee, dat lijkt me niet de opzet. Ik vermoed dat de transponder van de startonderbreker in je tweede sleutel niet in orde is. Zolang je er zelf geen last van hebt, kun je het lekker zo laten, maar het hoort volgens mij niet zo.

Punctuality is the politeness of kings

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Probleemgeval: Een Peugeot 206 1.4 55kW, KFX TU3JP motorcode, Bouwjaar 2000, ca. 210kkm op de teller.

Probleemomschrijving: de ene dag loopt dat ding eigenlijk best wel ok. Trekt vlot op. Loopt (vrijwel) stabiel stationair en start altijd, ongeacht de weerscondities.
Maar dan. :-(
Vaak als 'ie warm is, dan begint de ellende (soms ook niet). Stationair gas zakt of helemaal weg en hij valt uit. of het varieert enorm; net alsof er iemand met het gaspedaal aan het spelen is.

Aangezien het een goedkoop karretje is van een stel jongelui, loont het uiteraard niet om 'm voor veel geld naar een Peugeot dealer te brengen, waarbij alleen al het uitlezen dik geld moet kosten.
Laat staan dat men uren moet gaan foutzoeken.

Zoekende op het wereldwijde web komt dit probleem vaker voor en zijn er (helaas) legio oplossingen.
Symptomen zijn:
-vooral dat onregelmatige toerental tijdens rijden en/of stationair, zonder enige aanleiding. Soms wel, soms niet.
-Rustig cruisend op de snelweg en ineens begint te variëren qua toerental/snelheid. Niet fijn/veilig.
-Soms kun je een half uur prima rijden en dan ineens begint het gehik. En/of je stopt bij het eerstvolgende stoplicht en bij het intrappen van de koppeling zakt het toerental zover terug dat 'ie uitvalt.
-s'-Ochtends vroeg starten, als 'ie koud is; geen enkel probleem. Toerental is in eerste instantie gauw richting de 1500, maar zakt, zodra 'ie begint op te warmen, al snel terug naar net onder de 1000.

We hebben al de volgende zaken gedaan in een poging het probleem op te lossen:

-het hele luchtinlaattraject gecontroleerd op 'valse' lucht. Nieuw luchtfilter gemonteerd (oude was nogal vuil en wat vettig. Luchtinlaattraject van binnen schoongemaakt.
-Gasklephuis vervangen. Gasklephuis draaiende delen gecontroleerd op vervuiling.
-Stappenmotor op gasklephuis vervangen. Alle connectoren daar in de buurt gecheckt.
-Gasklepstand sensor vervangen.
-Andere sensoren rond het gasklephuis omgewisseld.
-Bobinerail omgewisseld.
-Bougies gecontroleerd op vervuiling, elektrode afstand gecontroleerd.
-MAP sensor omgewisseld.
-Er zit een vrij nieuwe (verse) accu in. Accuspanning is prima. Massa- en pluskabels gecheckt of alles nog goed contact maakt.
-Connectors van/naar zo'n beetje alles gecheckt op corrossie en/of slechte contacten. Nergens beschadigde kabelbomen.
-ECU is 'gereviseerd'; alleen de vraag is, hoe goed/fout is dat gebeurd. En je raadt het al, honderden euro's uitgeven voor een vervangend exemplaar is die hele auto niet waard. :| Dilemma.

De auto is ook al een paar uurtjes (gelukkig slechts 35 euro hoeven te betalen) bij een garage met uitleescomputer geweest. Men kon geen duidelijke/specifieke storingscode uitlezen die aangaf wat men nou moest doen. Ondanks dat ze een halve dag aan het zoeken geweest zijn, heeft men geen extra tijd in rekening gebracht. Dit omdat men eerlijk aangaf dat de auto het niet waard was om er zoveel tijd van een (betaalde) vakman in te stoppen.
"is wel een leuk probleem om het vak te leren" zei de garagist nog. ;) "maar we hebben helaas te druk met betaalde problemen, sorry".

Zegt nu iemand: "Oh, maar dat probleem herken ik!" "Dan moet je ff zus en zo vervangen/doen".
Of ...?

Tja, wat is verstandig? :?

Mooie Plaatjes   

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

ehtweak schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:01:
Probleemgeval: Een Peugeot 206 1.4 55kW, KFX TU3JP motorcode, Bouwjaar 2000, ca. 210kkm op de teller.

Probleemomschrijving: de ene dag loopt dat ding eigenlijk best wel ok. Trekt vlot op. Loopt (vrijwel) stabiel stationair en start altijd, ongeacht de weerscondities.
Maar dan. :-(
Vaak als 'ie warm is, dan begint de ellende (soms ook niet). Stationair gas zakt of helemaal weg en hij valt uit. of het varieert enorm; net alsof er iemand met het gaspedaal aan het spelen is.

Aangezien het een goedkoop karretje is van een stel jongelui, loont het uiteraard niet om 'm voor veel geld naar een Peugeot dealer te brengen, waarbij alleen al het uitlezen dik geld moet kosten.
Laat staan dat men uren moet gaan foutzoeken.

Zoekende op het wereldwijde web komt dit probleem vaker voor en zijn er (helaas) legio oplossingen.
Symptomen zijn:
-vooral dat onregelmatige toerental tijdens rijden en/of stationair, zonder enige aanleiding. Soms wel, soms niet.
-Rustig cruisend op de snelweg en ineens begint te variëren qua toerental/snelheid. Niet fijn/veilig.
-Soms kun je een half uur prima rijden en dan ineens begint het gehik. En/of je stopt bij het eerstvolgende stoplicht en bij het intrappen van de koppeling zakt het toerental zover terug dat 'ie uitvalt.
-s'-Ochtends vroeg starten, als 'ie koud is; geen enkel probleem. Toerental is in eerste instantie gauw richting de 1500, maar zakt, zodra 'ie begint op te warmen, al snel terug naar net onder de 1000.

We hebben al de volgende zaken gedaan in een poging het probleem op te lossen:

-het hele luchtinlaattraject gecontroleerd op 'valse' lucht. Nieuw luchtfilter gemonteerd (oude was nogal vuil en wat vettig. Luchtinlaattraject van binnen schoongemaakt.
-Gasklephuis vervangen. Gasklephuis draaiende delen gecontroleerd op vervuiling.
-Stappenmotor op gasklephuis vervangen. Alle connectoren daar in de buurt gecheckt.
-Gasklepstand sensor vervangen.
-Andere sensoren rond het gasklephuis omgewisseld.
-Bobinerail omgewisseld.
-Bougies gecontroleerd op vervuiling, elektrode afstand gecontroleerd.
-MAP sensor omgewisseld.
-Er zit een vrij nieuwe (verse) accu in. Accuspanning is prima. Massa- en pluskabels gecheckt of alles nog goed contact maakt.
-Connectors van/naar zo'n beetje alles gecheckt op corrossie en/of slechte contacten. Nergens beschadigde kabelbomen.
-ECU is 'gereviseerd'; alleen de vraag is, hoe goed/fout is dat gebeurd. En je raadt het al, honderden euro's uitgeven voor een vervangend exemplaar is die hele auto niet waard. :| Dilemma.

De auto is ook al een paar uurtjes (gelukkig slechts 35 euro hoeven te betalen) bij een garage met uitleescomputer geweest. Men kon geen duidelijke/specifieke storingscode uitlezen die aangaf wat men nou moest doen. Ondanks dat ze een halve dag aan het zoeken geweest zijn, heeft men geen extra tijd in rekening gebracht. Dit omdat men eerlijk aangaf dat de auto het niet waard was om er zoveel tijd van een (betaalde) vakman in te stoppen.
"is wel een leuk probleem om het vak te leren" zei de garagist nog. ;) "maar we hebben helaas te druk met betaalde problemen, sorry".

Zegt nu iemand: "Oh, maar dat probleem herken ik!" "Dan moet je ff zus en zo vervangen/doen".
Of ...?

Tja, wat is verstandig? :?
Die garage die de auto uitgelezen heeft, was dat een Peugeot dealer? Of een universele garage?
In het laatste geval kan je er nog eens voor kiezen om de auto door Peugeot apparatuur uit te laten lezen. Ik leg de nadruk ook op 'apparatuur' want er zijn hobbyisten die zo'n laptop hebben rondslingeren in de privé collectie. Als je in de buurt van Almere woont, kan ik je evt hierbij helpen. Voor meer info moet je maar DM-en.

Voor de modjes: ik reken voor dit soort service geen geld, dus ik vind het niet onder reclame vallen. Als het wel zo is, dan hoor ik het wel.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

cdoens schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:13:
[...]

Die garage die de auto uitgelezen heeft, was dat een Peugeot dealer? Of een universele garage?
Dat was een universele garage. En, volgens hun, wezen de foutcodes en de symptomen, juist naar al die zaken die al gecontroleerd zijn c.q. onderdelen die zijn omgewisseld.

Maar dat is juist het vreemde; vanavond heb ik nog een half uurtje met die Peugeot gereden en toen ging eigenlijk alles goed. Blijft bizar, toch?
cdoens schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:13:
In het laatste geval kan je er nog eens voor kiezen om de auto door Peugeot apparatuur uit te laten lezen. Ik leg de nadruk ook op 'apparatuur' want er zijn hobbyisten die zo'n laptop hebben rondslingeren in de privé collectie.
Nee, het was geen hobbyist. Dat zeker niet. ;)
Het lastige is en blijft bij dit soort problemen; het is ongetwijfeld te fixen door b.v. een officiële Peugeot garage; maar dan gaat het zoveel kosten (alleen al de diagnose), dan is het gewoonweg niet meer lonend. :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

"meldt"

Sinds vrijdag eigenaar van een 206 1.4 XS Premium met 147k op de teller voor het schammele bedrag van 1650,- euri :)
Leer, lichtmetaal, regensensor, automagische koplampen en climate control :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:17
Woensdag testrit in 3008 diesel automaat maken. kon ook gelijk apple carkit testen, moet ik nog apps extra installeren of is het kabel erin en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:12
Als het goed is dat laatste.

Vanuit mijn ervaring met Ford ken ik Forscan, en bij auto’s van de VAG kan je met VAGCOM autoinstellingen aanpassen via een OBD2 connectie met een pc. Bestaat zoiets ook voor Peugeots?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het hier omschreven probleem:
ehtweak in "Het grote Peugeot topic - deel 2"
is nog niet opgelost, maar dankzij de vriendelijke hulp d:)b van @cdoens zijn we wel wat wijzer geworden.
Of DE oplossing erbij zit, weten we nog niet, maar er is nu wat houvast om het probleem verder te onderzoeken en hopelijk op te lossen.

Diagnose (en uitgelezen) waardes wijzen nog richting MAP sensor en/of lambda sensor. Dus gaan we die maar eens vervangen.
In eerste instantie maar als ruilonderdeel van de lokale auto-onderdelen/sloop.
Ik vind het lastige echter altijd met dat soort onderdelen dat je niet zeker weet of het gewisselde sloopdeel wellicht zelf ook al niet meer 100% is/was. Maar nieuwe onderdelen bestellen (voor zo'n oude auto), duurt weer (te) lang en is gewoon duur t.o.v. de waarde van die auto.
M.a.w. altijd afwegingen maken.

Of weet iemand überhaupt of je b.v. een MAP sensor en een Lambda sensor op een of 't andere manier zelf kunt doormeten of 'ie werkt of defect is? Of lukt dat gewoon niet met standaard elektronica tools zoals multimeter e.d?

Wel leuk om te avonturen als ICT-er, dat je een automonteur emuleert. Het is en blijft een technische puzzel. Nog lastiger (maar wel uitdagender) is het om met beperkte middelen de juiste diagnose te stellen en het probleem op te lossen. Zonder dat je enorme hoeveelheden resources (geld en middelen) er tegenaan smijt! ;)

[toevoeging]
We hebben het maar opgegeven met die Peugeot 206. Die is inmiddels bij een garage 'ingeruild' voor een iets minder gammele auto; dit keer een Golf IV uit 1999.

Zoals al door @cdoens aangegeven moesten er een aantal zaken nagekeken worden.
-ECU losgehaald en toen bleek het volgende:
Deze was al eerder, op een behoorlijk grove wijze eruitgehaald en weer teruggeplaatst. :-( Dat bleek uit de verbogen steunen en misbruikte klemmen/boutjes.
Bovendien hebben de fransozen die module nou niet bepaald op een service vriendelijke plek/wijze in de auto geplaatst.
Vervolgens bleek de ECU module recentelijk opnieuw dicht gekit te zijn en was het daarom vrijwel onmogelijk om te checken of er koude lassen op de PCB zouden zitten.
De connector zelf vertoond al wat beginnende breuken/scheurtjes.
Onder de ECU zit het dubbele brandstofpomprelais en die module was opengebroken en je zag zo de kale relais zitten op het printje. De stekkers daar in de buurt waren ook al beschadigd en die isolatiekit was al aan het afbrokkelen.
-Toen de lambda sensor. Die zit op zich op een bereikbare plaats. Echter kun je met een steeksleutel geen slag maken om 'm los te krijgen. Blijkbaar heb je daar een aangepast stuk gereedschap voor nodig.
Bovendien zat de (maat 20) bout zo vastgeroest, het leek wel alsof 'ie was vastgelast op het uitlaat(spruit)stuk. M.a.w. al zou je 'm met redelijk wat kracht loskrijgen, dan loop je het risico dat je met een gat in je uitlaatpijp blijft zitten.
-MAP sensor, en de andere sensoren + stappenmotor rondom het gasklephuis waren al eens omgewisseld voor andere (sloop)exemplaren; maar dat bracht ook geen verandering.

Daarnaast ontdekte ik ook nog dat het een schade auto was. Deurscharnieren waren vervangen en verkeerd gesteld. En diverse bouten op sommige plaatsen hadden niet de lakkleur van de rest van de auto, zoals b.v. aan de andere kant v.d. auto wel het geval was.
M.a.w. de jongelui die in goed vertrouwen een goedkoop simpel karretje hadden gekocht "prima in orde hoor, niks mis mee" waren weer eens beduveld door een louche beun-de-haas. :(
Pas daarna mochten de iets 'oudere/ervaren' familieleden advies en hulp geven. :+

[ Voor 56% gewijzigd door ehtweak op 20-11-2018 23:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

CriticalHit_NL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:28:
@ehtweak Goed en duidelijke uitleg gegeven van de problemen...
Dank u.

Maar wat me in dit soort gevallen vaak stoort is het feit dat wanneer je dan bij een 'echte' garage komt, en je duidelijk en uitgebreid uitlegt wat er aan de hand is en wat er allemaal al aan diagnose gedaan is, ze gewoon weer opnieuw beginnen.
En net doen alsof je swahili lult. |:(

Al vaker meegemaakt, met zowel barrels, als met vrij nieuwe auto's.
En dan achteraf roepen ze "ehhh, maar u had toch gelijk" of "ja, idd, dat had u al verteld"
Gevolgd door "hmmm, we kunnen het niet vinden, we weten het niet zo goed" 8)7
Lukraak onderdelen swappen in de hoop dat je toevallig de goede treft, vind ik nou niet bepaald getuigen van deskundigheid, eerder van knuddigheid. O-)

Terwijl men bij garages wel vraagt of je het probleem zo duidelijk en zorgvuldig mogelijk wilt omschrijven? Hoezo? Ze luisteren toch niet... ;w

En dat besluit deze aflevering van ehtweak's ervaringen met de garagewereld. :+
(na enige tientallen auto's en >500kkm rijden ;) )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Hmmbob schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:29:
Als het goed is dat laatste.

Vanuit mijn ervaring met Ford ken ik Forscan, en bij auto’s van de VAG kan je met VAGCOM autoinstellingen aanpassen via een OBD2 connectie met een pc. Bestaat zoiets ook voor Peugeots?
Ja, Peugeot heeft Diagbox en Peugeot Planet (PP). De laatste is onderdeel van de eerste. :)
PP heb ik gebruikt om de 206 van ehtweak uit te lezen
ehtweak schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:57:
Het hier omschreven probleem:
ehtweak in "Het grote Peugeot topic - deel 2"
is nog niet opgelost, maar dankzij de vriendelijke hulp d:)b van @cdoens zijn we wel wat wijzer geworden.
Of DE oplossing erbij zit, weten we nog niet, maar er is nu wat houvast om het probleem verder te onderzoeken en hopelijk op te lossen.

Diagnose (en uitgelezen) waardes wijzen nog richting MAP sensor en/of lambda sensor. Dus gaan we die maar eens vervangen.
In eerste instantie maar als ruilonderdeel van de lokale auto-onderdelen/sloop.
Ik vind het lastige echter altijd met dat soort onderdelen dat je niet zeker weet of het gewisselde sloopdeel wellicht zelf ook al niet meer 100% is/was. Maar nieuwe onderdelen bestellen (voor zo'n oude auto), duurt weer (te) lang en is gewoon duur t.o.v. de waarde van die auto.
M.a.w. altijd afwegingen maken.

Of weet iemand überhaupt of je b.v. een MAP sensor en een Lambda sensor op een of 't andere manier zelf kunt doormeten of 'ie werkt of defect is? Of lukt dat gewoon niet met standaard elektronica tools zoals multimeter e.d?

Wel leuk om te avonturen als ICT-er, dat je een automonteur emuleert. Het is en blijft een technische puzzel. Nog lastiger (maar wel uitdagender) is het om met beperkte middelen de juiste diagnose te stellen en het probleem op te lossen. Zonder dat je enorme hoeveelheden resources (geld en middelen) er tegenaan smijt! ;)

[toevoeging]
We hebben het maar opgegeven met die Peugeot 206. Die is inmiddels bij een garage 'ingeruild' voor een iets minder gammele auto; dit keer een Golf IV uit 1999.

Zoals al door @cdoens aangegeven moesten er een aantal zaken nagekeken worden.
-ECU losgehaald en toen bleek het volgende:
Deze was al eerder, op een behoorlijk grove wijze eruitgehaald en weer teruggeplaatst. :-( Dat bleek uit de verbogen steunen en misbruikte klemmen/boutjes.
Bovendien hebben de fransozen die module nou niet bepaald op een service vriendelijke plek/wijze in de auto geplaatst.
Vervolgens bleek de ECU module recentelijk opnieuw dicht gekit te zijn en was het daarom vrijwel onmogelijk om te checken of er koude lassen op de PCB zouden zitten.
De connector zelf vertoond al wat beginnende breuken/scheurtjes.
Onder de ECU zit het dubbele brandstofpomprelais en die module was opengebroken en je zag zo de kale relais zitten op het printje. De stekkers daar in de buurt waren ook al beschadigd en die isolatiekit was al aan het afbrokkelen.
-Toen de lambda sensor. Die zit op zich op een bereikbare plaats. Echter kun je met een steeksleutel geen slag maken om 'm los te krijgen. Blijkbaar heb je daar een aangepast stuk gereedschap voor nodig.
Bovendien zat de (maat 20) bout zo vastgeroest, het leek wel alsof 'ie was vastgelast op het uitlaat(spruit)stuk. M.a.w. al zou je 'm met redelijk wat kracht loskrijgen, dan loop je het risico dat je met een gat in je uitlaatpijp blijft zitten.
-MAP sensor, en de andere sensoren + stappenmotor rondom het gasklephuis waren al eens omgewisseld voor andere (sloop)exemplaren; maar dat bracht ook geen verandering.

Daarnaast ontdekte ik ook nog dat het een schade auto was. Deurscharnieren waren vervangen en verkeerd gesteld. En diverse bouten op sommige plaatsen hadden niet de lakkleur van de rest van de auto, zoals b.v. aan de andere kant v.d. auto wel het geval was.
M.a.w. de jongelui die in goed vertrouwen een goedkoop simpel karretje hadden gekocht "prima in orde hoor, niks mis mee" waren weer eens beduveld door een louche beun-de-haas. :(
Pas daarna mochten de iets 'oudere/ervaren' familieleden advies en hulp geven. :+
Graag geholpen! Jammer dat het helaas toch einde verhaal was voor de auto. Onder de motorkap viel mij inderdaad ook op dat er diverse stukken kabelboom niet meer netjes ingepakt zaten. Dat duidt meestal op gepruts. Helaas voor jullie is dit nu ook gebleken.
VW kan ik niet uitlezen dus als er wat aan de hand is, even iemand anders hier aanschieten of eerst een Peugeot kopen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door cdoens op 20-11-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vandaag proefrit 3008 en 308 gemaakt. Erg tof die nieuwe 3008, ga voor die. Bij de 308 kon ik de snelheid niet zien door het stuur. De verkoper had hier ook last van. Bizar dat zo’n constructiefout gemaakt is.

Apple carplay werkt echt goed zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Dan staat je stuur te hoog afgesteld.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
Inderdaad, ik kijk altijd over het stuur heen.

• TweakerVincent
Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 05:37:
Dan staat je stuur te hoog afgesteld.
Raar verhaal dat de verkoper het zelf als gebrek zag. Maar mss wilde hij dat ik de 3008 ging nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De verkoper die mijn leaseauto aan het uitleggen was gaf aan dat de design keuze van Peugeot was dat je over het stuur heen moet kijken naar je klokken.

Maar dat hij liever een 3008 verkoopt geloof ik ook wel ;)

• CriticalHit_NL
Members only:

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb een vaag iets met mijn 206.
Ik merk dat mijn koplampen heel lichtjes flikkeren, dit gebeurd alleen als ik gas geef of onder het rijden.
Auto rijdt verder prima, wat zou het kunnen zijn.
Veel gezocht maar niks specifieks kunnen vinden, zitten zover ik het kan zien gewoon H7 halogeen lampen in.

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:13

ronaldm3

Apple Watch :)

Francis schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:41:
Ik heb een vaag iets met mijn 206.
Ik merk dat mijn koplampen heel lichtjes flikkeren, dit gebeurd alleen als ik gas geef of onder het rijden.
Auto rijdt verder prima, wat zou het kunnen zijn.
Veel gezocht maar niks specifieks kunnen vinden, zitten zover ik het kan zien gewoon H7 halogeen lampen in.
Iets met voeding, start die ook moeilijker?

Dan kan het de accu of dynamo zijn, denk ik zo op eerste gezicht!

Power to the beat.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ronaldm3 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:45:
[...]

Iets met voeding, start die ook moeilijker?

Dan kan het de accu of dynamo zijn, denk ik zo op eerste gezicht!
Nope, start meteen.

Ik dacht zelf aan de spanningsregelaar, al weet ik niet of een auto deze ook zo heeft zoals op een motor.
Ben motorrijder, daar weet ik zat van :)

[ Voor 24% gewijzigd door Francis op 22-11-2018 20:05 ]

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:38
Hoi ,

Ik heb sinds een paar dagen een Peugeot 207 1.6 automaat uit 2007.

Is er het mogelijk om , op de plek van het oude radio gedeelte , een modernere unit te laten plaatsen , deze moet dan wel de mogelijkheid hebben om mn mobiel te koppelen en een sd slot of USB poort hebben .

Als het mogelijk is welke kunnen jullie aanbevelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Ja, je kan een andere radio monteren maar volgens mij moet je wel een verloopstekkertje tussen de kabelboom en de nieuwe radio zetten om storingen te voorkomen. De originele radio is namelijk CAN bus en dat kan rare storingen veroorzaken als je er niets aan doet.
Welk kabeltje je precies nodig hebt, kan ik je helaas niet vertellen maar de Peugeot fora staan vol met topics :)

PS. Ik was zelf erg tevreden over de Pioneer radios. Radio, Aux, USB en BT-audio en ingebouwde carkit. Kostte iets meer dan 125 euro een jaar of 4 geleden. Geluid was top, tevens aansluiting voor versterker en diverse equalizer opties.

[ Voor 24% gewijzigd door cdoens op 23-11-2018 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
207 komt met quadlock aansluiting ipv iso toch? Dan heb je sowieso een verloop naar iso nodig.

Bij mijn vorige 206 had ik gewoon een parrot carkit tussen de fabrieksradio gezet. Werkte prima, maar op pin van contact staat canbus. Zodra je de deur open doet wordt canbus actief en schakelt de carkit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1008233

Het vervangen van de radio kan alleen als er geen instellingen via de radio gedaan worden. Bij mijn 307 kon ik hem er bij plaatsen, maar moest een extra luidsprekertje op de originele radio aan te sluiten ivm de
achteruitrijverklikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Heb zelf een 308 SWI blue HDI uti 2015. afgelopen week een update van de telematica gehad ivm traagladen radio bij het starten enzo.
Valt mij nu net op dat ik voor heen ruim 1000 op een tank kon rijden en nu nogmaar 800 km volgens de boordcomputer. lautertoeval ? of hebben ze stiekem wat aangepast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

geen van beiden. Reset van het geheugen van de boordcomputer. Die moet weer gaan nadenken en gaan wennen aan je rijstijl enzo.
Standaard 800km op een tank is wel haalbaar. Als jij er 1000 weet te draaien vind ik dat stiekem eigenlijk best veel. Kijk je uit dat je de tank niet helemaal leegrijdt? Vinden de verstuivers nl niet zo leuk (als in: da's een dure reparatie als je ooit echt zonder komt te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 135360 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:26:
Heb zelf een 308 SWI blue HDI uti 2015. afgelopen week een update van de telematica gehad ivm traagladen radio bij het starten enzo.
Valt mij nu net op dat ik voor heen ruim 1000 op een tank kon rijden en nu nogmaar 800 km volgens de boordcomputer. lautertoeval ? of hebben ze stiekem wat aangepast??
Ik ben vooral benieuwd of de update heeft geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 135360

GrasshopperNL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:37:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of de update heeft geholpen!
Het is wel verbetert, echter soms duurt het nog wel 15 A20 seconden voordat de camera normaal werkt of voordat ik het geluid weer op standje normaal kan doen.
Wat ook helpt is de interne HDD leeglaten en geen USB stick ingeplugd hebben bij het starten...

En 1000 km red je met gemak op een tankje diesel. Hele week voor de grap eens 100 rijden ipv 130. Geen files en je zit er zo aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135360 op 05-12-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En toch weer een Peugeot :$

206 -> 208

Nog best zoeken naar een exemplaar met trekhaak, maar het is gelukt :)

"Noir Perla Nera" aka zwart.

Nu heb ik twee zwarte motoren, een zwarte MTB en zwarte auto. De droom :+
Ook nog eentje proefgereden waar je zeeziek in werd... 40 in z'n twee, heel langzaam het gas loslaten -> heen en weer stuiteren :X

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 17-12-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Wat betreft trekhaak, ik filter daar niet meer op bij zoeken naar een andere auto. Leuk als het erop zit, maar bij aankoop kan je de verkopende garage ook vragen om er eentje voor je op te zetten. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.

Ben destijds van 206 naar 207SW gegaan, wereld van verschil. Heb na het eerste jaar best wel wat gebaald van dat ding door dure reparaties, maar laatste reparatie zelf gedaan en ook kleine beurt zelf gedaan, nu weer helemaal tevreden over de 207. Enige wat ik nog moet oplossen is nieuwe slangklem op onderste radiateurslang en even een zakje met nieuwe klemmen kopen voor het plastic inzetstuk van de kofferdeksel. Al te vaak dat ding op m'n kop gehad omdat de boel loskwam :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

CriticalHit_NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:47:
[...]

Gefeliciteerd, geniet ervan!

Zal ook een stuk rustiger in de cabine zijn door de veel betere demping van geluid, naar mijn ervaring lijkt de vering ook erg soepel en alles redelijk goed glad te strijken.
Enige jammere vind ik dat de deuren qua interieur dichter tegen je aan zitten t.a.v een 206 of ander ouder type, maar ja.

En die versie die stuiterde? Hoe gebeurt dat dan?
Versleten steunen of een inspuitingsprobleem? :?
Dat de deur dichterbij zit was me nog niet echt opgevallen. Mja, kun je ook beter met je elleboog op de leuning rusten wellicht? Elk nadeel... :+

Dat stuiteren was echt vaag inderdaad, wel ideaal als je zeezieke passagiers wil hebben.
Het leek net alsof ie bij het remmen op de motor weer even versnelde of zo, en dat ebte in iets van 3 golfbewegingen weer weg.

Gauw rechtsomkeert gemaakt bij die proefrit. En bij de volgende goed op gelet, was afwezig.

*update*

Zaterdag ophalen oOo

**update**
206je denkt "Als ik nou ook op 3 cilinders ga draaien, misschien houden ze me dan... Op de valreep nog even naar de garage, bobine waarschijnlijk. Plaatsen ze gelijk de startmotor die in de kofferbak klaar lag, want koud starten is nu ook exit :')

***update*** Garagist heeft de boel weer aan de praat gekregen op 4 cilinders door nieuwe bougies te monteren.

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 23-12-2018 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 44% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50

Jebus4life

BE User

Even dit topic leven inblazen.

Ik ga vermoedelijk de nieuwe Peugeot 508 nemen als mijn nieuwe leasewagen. Maar de Allure uitvoering gaat 5 euro per maand buiten budget zijn (en ik mag die niet zelf bijleggen :| 8)7 ), ik ben nu aan het bekijken of ik de auto zelf kan uitrusten zoals ik wil in de meer basic Active uitvoering, maar enkele zaken zijn me totaal niet duidelijk (en de Peugeot site & folder zijn een drama qua uitleg blijkbaar).

Kan er iemand mij op volgende vragen antwoorden:
Wat houdt in hemelsnaam "Pack city 1" in? (Ik heb wel kunnen uitvogelen dat Pack city 3 het automatisch parkeren is)

Drive assist pack plus: Op de Active kost dit 750, op de Allure 500 (bovendien heb je op de Allure ok het pack safety plus in diezelfde 500 euro zitten), In de Allure ga ik ervanuit dat dit over adaptive cruise control en lane assist gaat. Dus ontbreekt er in de Active nog ergens iets extra tegenover het standaard van de Allure lijk me.

Peugeot Connect kost 120 euro op de Allure; 800 of 920 (2 verschillende opties) op de Active => Ik vermoed dat de versie van 800 dus standaard op de Allure zou zitten, maar ben niet zeker wat dit is, ik zou denken dat dit de GPS is?

Iemand enig idee?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik heb geen idee (VAG rijder), maar ik weet wel dat als jij iets graag wilt, je best kunt onderhandelen met de leasemij. Die 5 euro lul je er wel af (of je wagenparkbeheerder) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50

Jebus4life

BE User

CriticalHit_NL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Ik heb geen ervaring met leasen en het kopen van nieuwe auto's en het uitvogelen van al die snufjes, maar ik googelde even naar 'pack city 1 508' en kwam al direct op een pdf uit met veel uitleg over de inhoud van ieder type uitrusting:

Bron: Nieuwe 508 Prijzen & Specificaties

[...]

De rest is volgens mij uit het pdf te halen.
Vreemd, zelfs met diezelfde zoekopdracht kom ik er niet op uit. Voel me best wel achterlijk nu 8)7
Maar enorm bedankt, exact wat ik nodig had!

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Pagina: 1 ... 56 ... 89 Laatste