Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 23:40
Peugeot geeft bij mijn 206 ook aan dat het maximum olieverbruik 0,5L/1000KM zou moeten zijn. Dan is 0,5L/6000KM heel netjes lijkt mij :+
_JGC_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:08:
Verder altijd 0W30 met PSA specs gebruiken. 5W30 en 5W40 zijn te dik en verbruiken juist meer ipv minder olie.
Dus als ik bij de volgende beurt de 5W30 in m'n 206 door 0W30 zou vervangen, zou ik dus (in theorie) minder olie verbruiken? Ik heb al begrepen dat 0W30 bij een koude motor beter zou smeren (ik maak maar heel af en toe een korte rit, dus de motor krijgt eigenlijk altijd wel tijd om goed warm te worden, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gaat vooral om de 1.6VTI en 1.6 THP motoren. Bij de VTI en THP zijn de schraapveren te slap, als de olie koud of vervuild is schrapen die de olie niet meer van de cylinderwand en gaat dat gewoon mee in de verbranding. Vandaar het hoge olieverbruik dat alleen maar erger wordt naarmate je langer met dezelfde olie rijdt.

Ik had voorheen 5W40 C3 (BP Visco C 5000 of Castrol Magnatec 5W40 C3) in m'n 207SW, na 20.000km stond ik elke 1000km een halve liter bij te vullen. Na een oliebeurt was het dan weer een paar duizend kilometer goed en hoe hoger de kilometerstand na de laatste beurt hoe sneller je moest bijvullen.
Heb nu 5000km 0W30 erin zitten, vorige week preventief een kleine halve liter bijgevuld nog voordat melding "controleer oliepeil" te zien was.

De 206 is nooit uitgerust met een VTI of THP, de blokken in die dingen zijn een stuk zuiniger met olie. Volgens het instructieboekje van mijn vorige 1.4HDI kon er gewoon 10W40 halfsynthetisch in, ik reed met 5W40. Mijn 206 verbruikte olie omdat de turbo na 350.000km redelijk versleten was en de resonator box achter de turbo niet helemaal meer dicht was, dat olieverbruik had ik echt niet opgelost met 0W30, hooguit erger gemaakt (met dan een runaway diesel op de loer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 09:25
Wok schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:03:
Grosso modo heb je dus een olieverbruik van 1:10000... Daar is niks mis mee, zeker niet gezien het gebruikspatroon.

En olie peilen is iets wat iedere automobilist zou moeten kunnen, ongeacht leeftijd ;)
Nou ja.....mijn moeder rijd een Kangoo met een 1.6 16V K4M blok vanaf nieuw, nu 200.000 km die verbruikt amper wat. Vast wel iets want dat is inherent aan een verbrandingsmotor maar het is net niet meetbaar.

Ik heb zelf een 1.2 8V D7F blok met 190.000 km, sinds een goede 17.500 km, die verbruikt 1 liter per 40.000 km, net aan te meten maar daar zit ook 5W30 in in plaats van 10W30.

Ja, dat wel maar de banden worden bijvoorbeeld vervangen en er word geen propje in gedaan, terwijl ze nog op 3.5 mm zaten. Nou ja....zal er wel op neerkomen dat ik het ff in de gaten moet houden.
_JGC_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:08:
Ik ken alleen maar de VTI, maar voordat olielampje gaat branden heb je dan toch allang een melding controleer oliepeil gehad? Als je die melding krijgt mag er sowieso al meer dan een halve liter bij.

Die blokken verbruiken gewoon serieus olie. Halve liter op 6.000km is heel netjes, dealer zal daar ook niks aan doen want het valt binnen de specs. Pas bij 1 op 2.000 gaan ze over op actie, en coulance kan je vergeten, die auto is 6 jaar oud.

Verder altijd 0W30 met PSA specs gebruiken. 5W30 en 5W40 zijn te dik en verbruiken juist meer ipv minder olie.
Dat zou zeer goed kunnen, ik rijd niet in de auto dus ik heb geen idee. Ik weet echter wel dat ik hem 4 dagen voordat dit gebeurde nog heb gestart om t klokje goed te zetten. Maar ik zag geen melding.

Maar amper gebruikt, auto is nog nieuw. ;) Nou ja....jammer vind het nog steeds teveel maar het zij zo.

Goed om te weten, druist een beetje in tegen de algemeniteit maar ik geloof je. Heb verder geen ervaring met t blok. Thanks voor je reactie.
BleuZ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:14:
Peugeot geeft bij mijn 206 ook aan dat het maximum olieverbruik 0,5L/1000KM zou moeten zijn. Dan is 0,5L/6000KM heel netjes lijkt mij :+
Is dit de BleuZ? Met een 206 2.0 16V CC? ;)

Ik vind het niet netjes....maar ja. Ik ben heel erg gewend dat een motor pas na 350.000 serieus begon te verbruiken (lees: 1 liter op 10.000 km) en de Laguna 1 die eraan vooraf ging had nog amper meetbaar verbruik. Tuurlijk die ging in t begin om de 3 maanden voor een beurt maar toch. 500.000 km moet ergens vandaan komen.
Nou ja....ze gebruikt hem toch amper. Het grootste probleem was dat er een merk werd genoemd in t instructieboekje. Dan moet je over de telefoon uitleggen dat een olie aan een specificatie moet voldoen en dat het door mijn moeder aangeschafte flesje daaraan voldoet.

Ach het is erin gekomen dus dat is goed. Over 1 week gaat die weer voor een beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48
Nico_GTR schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:50:
Beste mensen hier,

Ook al weet ik zelf redelijk wat van auto's ben ik heel benieuwd naar de ervaringen van jullie kant op de 1.6 THP met 130 pk.
Het zit zo, mijn grootmoeder bezit een 207 SW outdoor met dit blok, 58.000 km op de teller uit 2011. Recente (grote) onderhoudsbeurt is 1 jaar geleden, 6000 km, en eergisteren werd ik in paniek opgebeld dat het olielampje brandde.

Bijgevuld met de, volgens het boekje aan te raden, 0W30 volgens PSA specificatie. Nu weet ik dat er evt. 5W30 in mag.....helpt natuurlijk tegen t verbruiken, maar aangezien ze toch veel korte stukjes rijd met de auto vind ik persoonlijk de 0W30 toch iets beter bij haar gebruikspatroon passen.

Auto is altijd dealeronderhouden, in bezit vanaf nieuw.

Nu de vraag, hebben jullie met de 1.6 THP nog enige opties of coulance gehad vanuit de dealer? Ik vind het eigenlijk een beetje te vroeg voor een olieverbruik van minimaal 500 ml op 6000 km. Niet precies wetende hoeveel er daadwerkelijk in zat. Maar kan ik er nog iets mee doen of is het belangrijker dat ik mijn grootmoeder leer hoe ze olie moet peilen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Volgens mij is de Outdoor ook nooit als THP geleverd. Alleen de 120 pk VTI. Heb ik ook als Outdoor. Beetje een olieboot (1L op 3000km) maar met wat dikkere olie en gewoon jaarlijks verversen (om de 15.000 - 20.000km) gaat prima. Is idd een gevolg van de olieschraapveren als hier wordt gezegd. Maar ook door het minimaliseren van de marges op alles in het blok (meer vermogen, meer verbruik)...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
caspervc schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is de Outdoor ook nooit als THP geleverd. Alleen de 120 pk VTI. Heb ik ook als Outdoor. Beetje een olieboot (1L op 3000km) maar met wat dikkere olie en gewoon jaarlijks verversen (om de 15.000 - 20.000km) gaat prima. Is idd een gevolg van de olieschraapveren als hier wordt gezegd. Maar ook door het minimaliseren van de marges op alles in het blok (meer vermogen, meer verbruik)...
Lijken wel VW praktijken. 15.000 km word in 2 jaar al een behoorlijke opgave. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bij mijn Outdoor 1.6 VTI gaat er ook rond de 2000km een litertje bij. Ik krijg dan wel netjes een melding "controleer oliepeil" en vul het dan direct bij. Ik gooi er altijd 5W30 bij want dat komt er ook in bij het verversen volgens de monteur. Ik zal de 0W30 variant ook eens proberen, dit kan niet gemengd worden zeker? Heeft net 120k km beurt gehad dus er zit net verse olie in.

Echt lang kan ik volgens mij dan ook niet met dezelfde olie rondrijden want er gaat ongeveer 7 liter per jaar extra bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Pos2007 op 04-05-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier ook een 1.6VTI, ik rij regelmatig langs de olieboer om wat 5w30 te gaan halen inderdaad. Daarnaast heeft hij bij een koude start onder de 2500rpm af en toe moeite om soepel op te trekken. Hij stoot dan af en toe, daarboven geen problemen. Verder ook geen foutmeldingen, heeft iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@FiXeR.nl ja dat herken ik. Totaal geen vermogen, alsof je in de 3e versnelling weg probeert te rijden. Gas los, koppeling in, opnieuw op laten komen en ineens niks aan de hand of als een aso ervandoor.

Ik vermoed dat het aan de ontsteking ligt. Destijds dat gestotter gehad na een lang stuk 80 op CC en daarna uitrollen naar een bocht, bocht in 3e versnelling genomen en ook gestotter en geen vermogen. Teruggeschakeld en meteen daarna emissiestoring. Bleek achteraf een kapotte bobine te zijn. Daarna niet op gas willen rijden zonder storingen, was er nog een 2e bobine kapot. Volgens garage hoef ik ze niet alle 4 te vervangen, maar als je een wegenwacht monteur spreekt raden ze dat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
@_JGC_ Sowieso als je op gas wilt rijden. Dat is al bij voorbaat veel gevoeliger voor een goede ontsteking. Dus dan zou ik dat ook aanraden. Het blijft het onderdeel waarmee de sterkte van je vonk word bepaald.

Geen idee hoe de rest van de motor op gas reageert natuurlijk maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 23:40
Nico_GTR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:54:

[...]

Is dit de BleuZ? Met een 206 2.0 16V CC? ;)
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nico_GTR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:16:
@_JGC_ Sowieso als je op gas wilt rijden. Dat is al bij voorbaat veel gevoeliger voor een goede ontsteking. Dus dan zou ik dat ook aanraden. Het blijft het onderdeel waarmee de sterkte van je vonk word bepaald.

Geen idee hoe de rest van de motor op gas reageert natuurlijk maar toch.
De gasboer heeft ermee gereden, kwam na 5 minuten terug met koelfan op volle toeren. Daarna van de schuldige cylinder de bobine, injector en bougie verwisseld met exemplaren van andere cylinders. Het heeft me daarna dik 2 weken gekost om de auto weer in storing te krijgen. De ene dag geen centje pijn, volgende dag zo nu en dan een schokje en de laatste storing was uiteindelijk na 60km snelwegrijden, 2 kilometer door bebouwde kom en daarna bij optrekken bingo. Dat soort random problemen maken debuggen nogal lastig.

Maargoed, bij m'n 206 had ik ook al random gedoe met gasgeven, soms uit het niks lucht in de leiding. Beun, garage en dealer hebben ernaar gekeken maar geen van allen heeft het ooit op kunnen lossen. Ding heeft 200K met dat probleem gereden. Blijkbaar hoort dat gewoon bij het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
_JGC_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:36:
[...]

De gasboer heeft ermee gereden, kwam na 5 minuten terug met koelfan op volle toeren. Daarna van de schuldige cylinder de bobine, injector en bougie verwisseld met exemplaren van andere cylinders. Het heeft me daarna dik 2 weken gekost om de auto weer in storing te krijgen. De ene dag geen centje pijn, volgende dag zo nu en dan een schokje en de laatste storing was uiteindelijk na 60km snelwegrijden, 2 kilometer door bebouwde kom en daarna bij optrekken bingo. Dat soort random problemen maken debuggen nogal lastig.

Maargoed, bij m'n 206 had ik ook al random gedoe met gasgeven, soms uit het niks lucht in de leiding. Beun, garage en dealer hebben ernaar gekeken maar geen van allen heeft het ooit op kunnen lossen. Ding heeft 200K met dat probleem gereden. Blijkbaar hoort dat gewoon bij het merk.
Ene motor reageert er goed op en de andere niet...zolang die het over t algemeen maar goed doet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die 206 was een diesel. Na een grote beurt niet willen starten, zat er een gaatje in de brandstofleiding. Hele set met 7 hard plastic ventielen vervangen maar nooit volledig vrij gekregen van lucht in de leidingen.

1.6VTI gaat goed met gas, merk ook geen verschil tussen gas en benzine. Dat hikken doet ie koud op benzine, is na nieuwe bobine een tijdje weggeweest maar sindskort weer terug... soms.. niet altijd, dat zou ook te makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Vorige week met mijn 207 outdoor ook 2 dagen een emissiestoring gehad. Storing P1339 volgens mij. Toen ik naar de monteur ging was de storing weer weg. Boegie gecontroleerd maar die waren nog goed want 2 jaar geleden vervangen. Melding is ook niet weer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Ik kwam vandaag toevallig dit topic tegen en ik mag me ook sinds 2 weken een nu nog gelukkig eigenaar noemen van een Peugeot 206 HDI XS diesel uit 2005 :)
200k op teller dus op er nog even meer door te kunnen!

Ik heb nul verstand van auto's dus ik was ook blij dat mijn neef (die wel verstand van heeft) mee was bij de aankoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YaFqLNgh5awdmPl4fEhRkK6X/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Frank!in op 04-05-2017 21:48 . Reden: oeps tipfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

2015? Werden er toen nog 206 modellen gemaakt voor de Europese markt?
Maar van harte, ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
Ik gok dat er een typfoutje (2005 ipv 2015) is gemaakt. 200k in 2 jaar is ook best veel, zelfs voor een diesel.

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 04-05-2017 21:43 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Oeps tikfoutje inderdaad! Het is 2005 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank!in schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:48:
Oeps tikfoutje inderdaad! Het is 2005 :P
Desalniettemin een mooie auto. Heb het altijd al een lekker sportieve auto gevonden met een goed en tijdloos uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Dankje! Ik ben er ook erg blijk mee. Vind het inderdaad ook nog een prima uiterlijk hebben ondanks ie uit 2005 komt en met 90pk voelt de auto nog een beetje sportief ja :)
Nu alleen nog nieuwe banden onder leggen en dan kan ik er helemaal een tijdje mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 16:41
Frank!in schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:08:
Dankje! Ik ben er ook erg blijk mee. Vind het inderdaad ook nog een prima uiterlijk hebben ondanks ie uit 2005 komt en met 90pk voelt de auto nog een beetje sportief ja :)
Nu alleen nog nieuwe banden onder leggen en dan kan ik er helemaal een tijdje mee vooruit :)
206 is inderdaad nog best courant, al vind ik wel dat hij dan de phase 2 (heldere) koplampen moet hebben. Ik heb zelf aan het begin van het jaar een 1.4 HDi eco gekocht om te kilometervreten. Ik ben benieuwd naar jouw verbruik. Ik haal zelf ruim 1:19 met 90% 120 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
1.4HDi Eco moet wel zuiniger kunnen. Is ook enorm afhankelijk van je rijstijl en staat van de auto. Ik had in het begin 1:22, soms 1:23. Weet nog dat ik 1100km op een tank kon rijden.
In het begin is het toch even kijken hoe het zo zuinig mogelijk kan, maar later toen 130km/h werd ingevoerd en als je dat geen flikker meer kan schelen zit je zo op 1:19 of 1:20.

Ik heb van 2008 tot 2015 een 206 1.4HDi gereden, ding is 2x door Scandinavie geweest, Duitsland, Belgie, Denemarken. Langste rit die ik ooit gemaakt heb is in 1x door van Haugesund naar Nederland via Zweden en Denemarken. Rit van 21 uur incl tussenstops en bewuste keuze voor 2 veerboten. Had eigenlijk in Zweden of Denemarken moeten overnachten, maar was na 12 uur rijden door Noorwegen de 206 nog steeds niet zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
wuppie007 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:42:
[...]

206 is inderdaad nog best courant, al vind ik wel dat hij dan de phase 2 (heldere) koplampen moet hebben. Ik heb zelf aan het begin van het jaar een 1.4 HDi eco gekocht om te kilometervreten. Ik ben benieuwd naar jouw verbruik. Ik haal zelf ruim 1:19 met 90% 120 km/h.
Ik ga het eens proberen bij te houden vanaf de volgende tank. Zijn daar toevallig ook nog handige apps voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:00:

1.6VTI gaat goed met gas, merk ook geen verschil tussen gas en benzine. Dat hikken doet ie koud op benzine, is na nieuwe bobine een tijdje weggeweest maar sindskort weer terug... soms.. niet altijd, dat zou ook te makkelijk zijn.
Hikken is inderdaad een betere omschrijving, ik heb wel vermogen maar hij hikt. Warm nergens last van, overigens nog nooit een emissiestoring gehad.

Als het erger wordt dan laat ik de bobine / bougies wel een keer vervangen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 16:41
Frank!in schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Ik ga het eens proberen bij te houden vanaf de volgende tank. Zijn daar toevallig ook nog handige apps voor?
Ik gebruik Fuelio, maar er zijn er wel meer
FiXeR.nl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Hikken is inderdaad een betere omschrijving, ik heb wel vermogen maar hij hikt. Warm nergens last van, overigens nog nooit een emissiestoring gehad.

Als het erger wordt dan laat ik de bobine / bougies wel een keer vervangen. d:)b
Hebben deze motoren geen last van kettingrek, en daardoor de nokkenasverstelling de mist in gaat?

[ Voor 45% gewijzigd door wuppie007 op 05-05-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
De 1.6VTI zou daar geen last van moeten hebben, maar zeg nooit nooit ;)

De THP modellen staan er wel bekend om iig, belasting op de ketting is gewoon te groot bij de vroege modellen.

Overigens is de 207 1.6VTI sowieso wel wat bokkerig bij koude start, die dingen zijn standaard uitgerust met een softwareinstelling waarbij de katalysator op sjonnie-stijl versneld wordt opgewarmd. Kan me voorstellen dat dit ook invloed heeft op het rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
FiXeR.nl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Mijn 307 CC (2.0 op gas) bokt en hikt ook bij koude motor op benzine. Zodra ie naar gas overschakelt is het een heerlijke rustige motor. Ik ga binnenkort de injectoren even laten controleren. Bougies, luchtfilter en beurt zijn al gedaan. Dan blijft er maar 1 ding over he. Ik zie hier en daar prijzen rond de 60 a 70 € voor 4 injectoren reinigen. Iemand nog een adres in omgeving Almere - Hilversum waar het nog goedkoper zou kunnen?

Met schone injectoren nogmaals gasklep inleren en ik hoop dan een heerlijke toerwagen te hebben.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik ging deze week kijken voor een 307 van 2008 en 90K op de teller, zeer sportief uiterlijk. Onder de kant was het overigens minder netjes, tiewraps en de accucover die los zat. Ook de bekleding was minder.

Die ouwe van me, ik neem altijd mijn pa mee voor advies, suggereerde om nog even bij de Peugeot/Citroen dealer waar hij zijn 2 auto's gekocht heeft te gaan kijken of er een leuke occasion stond. En die stond er:

308 XS 1.6 VTi van 2010. In zeer goede staat en dealer onderhouden. NAP, BOVAG garantie, extra beurt en nieuwe APK. Behuizing sleutel was ietwat beschadigd en de bestuurders vloermat was niet meer netjes, dat wordt allemaal nog vervangen. De auto is op 1 punt op de achterbumper na, volledig schade vrij, geen krasje of bekleding of iets, helemaal niets. Die bups op de bumper gaat eerst naar de spuiterij.

Ik ben opgelucht. Ik reed tot 2015 altijd VW Golf, 2.0, Highline, maar dat was slechts een 3 deurs en toen kwam er een kleine. Hals overkop die Golf weggedaan voor een KiA Carens, maar allemachtig, wat een ruk auto is/was dat zeg. Blij dat dat kreng nu de deur uitgaat, en ik rij nooit meer KiA :+

Eind volgende week is hij klaar. Enige vraag die ik alvast heb vooraf, kun je via het SD kaart slot op de middenconsole MP3 afspelen? Ik heb nog geen handleiding kunnen vinden namelijk behalve dan die volgende week meegeleverd zit ;)

Afbeeldingslocatie: https://autotelexpro.nl/Data/Productie/3741/images/image_Ep8DRZhzkO1YR2LqcpjqQ.jpg?timestamp=1485787500
Afbeeldingslocatie: https://autotelexpro.nl/Data/Productie/3741/images/image_mv7DOQkmrTAABnvgDtA.jpg?timestamp=1485787015
Afbeeldingslocatie: https://autotelexpro.nl/Data/Productie/3741/images/image_S6BnM45rjECOVD0SO0wsw.jpg?timestamp=1485787077
Afbeeldingslocatie: https://autotelexpro.nl/Data/Productie/3741/images/image_dNnGPV0KUOqWEcCa59bQ.jpg?timestamp=1485787047
Afbeeldingslocatie: https://autotelexpro.nl/Data/Productie/3741/images/image_uTlG8S5bKkKPMUJMaoxw.jpg?timestamp=1485787407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:12

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:47:
Nieuwe euvel met m'n 206:
Probleem:
[afbeelding]
Oorzaak:
[afbeelding]
[afbeelding]
Oplossing:
[afbeelding]

Gelijk 2 besteld, anders zijn de verzendkosten naar verhuiding zo hoog, en volgens mij zitten er 2 van dit soort rubbers onder... mogelijk.

vermoed dat het volgende probleem een vrij luide uitlaat gaat zijn...
Update!

Oud vs nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kVqz9gG.png

Op deze plek zat de doorgescheurde:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PElIgii.png

Andere ook gelijk vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mJn6fcL.png

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZdB8F6B.png

Er is nog een derde rubber, die heeft een siliconendouche gekregen :+

topspul toch, siliconenspray, stug rubber over roestig metaal trekken, nog steeds zure onderarmen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik die onderkant zo zie zou ik toch eens gaan denken om aan roestverwijdering en roestpreventie te gaan doen als je nog langer met de auto wilt gaan doen. :) Die demper ziet er ook niet heel fris meer uit. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 308 met acc. Iemand enig idee hoe ik de afstand standaard op 1 sec kan zetten? Nu staat hij standaard op 2 sec en dat is geen doen in de spits, dus moet ik hem elk begin van de rit handmatig op 1 sec zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:12

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:36:
Als ik die onderkant zo zie zou ik toch eens gaan denken om aan roestverwijdering en roestpreventie te gaan doen als je nog langer met de auto wilt gaan doen. :) Die demper ziet er ook niet heel fris meer uit. :P
Zolang gaan we niet meer met deze auto doen, wat lapmiddelen zodat er geen delen af vallen, verder niet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb sinds twee weken een peugeot 308 van een collega over genomen. Kom van een Ford Focus af.
Resumé:
Leuke opties op de Peugeot.
Motor van de peug (120pk ecodiesel) is fijner dan de 105pk ecodiesel van Ford.
Parkeersensoren en navigatie zijn soms wel erg traag.
Wegligging van de Ford is veel strakker.

Afgelopen zaterdag in Duitsland even uitgeprobeerde en ik kwam heuveltjeaf op 222 op de GPS >:)
Toch netjes voor een fabrieksopgave van 195, stuk sneller dan de Ford.

Fijn is ook dat hij redelijk vlot is onderin de toeren.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Parkeersensoren en navi moet je bij de eerste beurt ff melden, krijg je een softwareupdate en kaartupdate. Dealerservice, kost niks (bij Nefkens iig) :)

222 op de GPS vind ik knap. Mijn station wilde heuvelaf en volgeladen niet harden dan 180 en ik har stark het idee dat iets hem tegenhield (wnat zat nog lang niet aan de max qua toeren).

Hij trekt idd lekker onderin, beter dan een Octavia die even moet denken voor er iets gebeurt :P

Protip: onderhoudsinterval is 25k maar om de 20k of minder moet je ureumtank bijgevuld worden. Als je dan meteen ff aangeeft dat ze die softwareupdate doen kost het je misschien een half uurtje extra maar ben je wel de man.
En ja, die twee verschillende intervallen sucks :P

Edit: en als ik jou was checkte ik even de RDW op terugroepacties. Of bel de dealer. Zijn er nogal wat geweest, ik heb er iig al 3 gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 08-05-2017 21:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
Ik krijg sinds een paar dagen de melding "motorolieniveau op peil brengen" in mijn peugeot 308 1.6 benzine van 2011.
Nu vroeg ik me af welke olie er op moet?
En moet de oude er eerst af? Of mag ik gewoon bijvullen met nieuwe olie? Hij moet nog 9k km voor hij op onderhoud moet dus de oude olie zou nog goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Gewoon bijvullen, zal half litertje bijgaan gok ik, mogelijk iets meer.
Kijk even op de website van Kroon of Eurol, of je er nu 0W30 of 5W30 ingooit maakt niet zoveel uit, liefst 0W30 (zal eerste advies bij bovenstaande merken zijn).

Als je er niet uitkomt gewoon bij de dealer langsrijden. Kost de olie wel 20 euro per liter, maar hoef je je ook nergens druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

:w

Wij hebben een 208 en 1 van de dingen die me enorm irriteerd is het feit dat de cruisecontrol niet onder de 45 km/h aan kan... Zeker in een 30km zone wil ik dat ding graag gebruiken.
Is er een mogelijkheid dit te activeren of kan de garage het ook niet?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Atlas schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:15:
:w

Wij hebben een 208 en 1 van de dingen die me enorm irriteerd is het feit dat de cruisecontrol niet onder de 45 km/h aan kan... Zeker in een 30km zone wil ik dat ding graag gebruiken.
Is er een mogelijkheid dit te activeren of kan de garage het ook niet?
Nope.. In mijn 308 los ik het op door in z'n 3 stationair vooruit te brommen (alles los dus) :'( :+

== 30km/h :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Nope.. In mijn 308 los ik het op door in z'n 3 stationair vooruit te brommen (alles los dus) :'( :+

== 30km/h :P
Zal wel weer iets met veiligheid te maken hebben... Lekker kansloos dus weer.
Ongeveer alle andere auto's kunnen het wel, maar de Fransen zijn weer vervelend :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Hmm
ik ben net achter motorolie gegaan om mijn 308 bij te vullen. Bij Brezan keken ze op hun pc en gaven ze mij vol syntethische 0W30 mee. Champion OEM Specific.

Nu wil ik die olie er bij kappen en zie ik op het motorblok een etiket waarop staat:
"Voor verversen of bijvullen gebruik uitsluitend Total Quartz Ineo ECS 0W30"

Ben ik nu de sjaak en had ik eerst eens moeten kijken (wist niet dat dit op het blok stond)
Of is dit een standaard melding en kan ik die gekochte olie gebruiken? Is tenslotte beide 0W30, dus op dat vlak zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Peugeot probeert je zoveel mogelijk richting hun franse partners te duwen. In je tankdop staat ook Total, als jij bij Shell tankt gaat je auto ook niet kapot.

Als jij champion 0w30 ms-bhdi mee hebt gekregen heb je de juiste olie.

Overigens heeft lang niet elk merk een oliesoort op de plank liggen die voldoet. Castrol/BP heeft bijvoorbeeld een heleboel soorten olie, maar geen met 0W30 en PSA certificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
_JGC_ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:06:
Peugeot probeert je zoveel mogelijk richting hun franse partners te duwen. In je tankdop staat ook Total, als jij bij Shell tankt gaat je auto ook niet kapot.

Als jij champion 0w30 ms-bhdi mee hebt gekregen heb je de juiste olie.

Overigens heeft lang niet elk merk een oliesoort op de plank liggen die voldoet. Castrol/BP heeft bijvoorbeeld een heleboel soorten olie, maar geen met 0W30 en PSA certificatie.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Zwerven hier mensen rond die wat meer inhoudelijke kennis hebben van de RD4 radio's?
Ik heb een RD4 in een 307CC uit 2006. Maatje van mij heeft een RD4/MP3 in de 307CC uit 2007 en deze radio heeft een bluetooth carkit (Geen A2DP). Nu wil ik dit ook in mijn auto dus zal ik een 2007 (of jongere) RD4 moeten zoeken.
Weten jullie of elke RD4 die MP3 af kan spelen, ook bluetooth aan boord heeft? Of kan je dat uit de typenummers opmaken? Ik moet zijn radio sowieso nog eens ff lostrekken om e.e.a. te noteren. Ik weet in ieder geval dat ik een 2e antennekabel nodig heb maar wellicht is dat al onderdeel van de kabelboom.

Ter info, er zit nu een Parrot carkit in, maar zodra ik aan het bellen ben of muziek afspeel, mute de carkit mijn radio en dus ook mijn parkeersensoren. Een bluetooth RD4 zonder A2DP is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:54
The Eagle schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:14:
Parkeersensoren en navi moet je bij de eerste beurt ff melden, krijg je een softwareupdate en kaartupdate. Dealerservice, kost niks (bij Nefkens iig) :)
Lost deze update de problemen dan ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 11:27
Even een klein vraagje:

Onlangs heb ik een 207 gekocht uit 2006. Omdat ik absoluut niet gelukkig word van alleen cd's of radio, heb ik besloten om mijn Pioneer radio weer in te bouwen. Het betreft een DEH-X8700DAB. Alles werkt perfect door middel van een interface (deze is van Connects2), het enige vreemde is: de sync car illumi werkt verkeerd om.
M.a.w. als ik de koplampen aan zet, gaat het display juist feller branden in plaats van zwakker. Het is ook te zien dat de radio een verkeerd signaal doorkrijgt, omdat in de dimfuncties een maan te zien is wanneer de koplampen uit staan en een zonnetje wanneer de koplampen aan staan.

Iemand die hier enige ervaring mee heeft en evt. een oplossing?

Bij voorbaat dank,

Job

[ Voor 1% gewijzigd door JobKlimop op 02-06-2017 12:17 . Reden: Merk interface erbij vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Tacoos

i am i

Op onze speurtocht naar een vervanger van onze Multipla kwamen we vandaag een Peugot 5008 tegen.
Mijn vrouw vond em direct mooi en de bewuste auto zat goed in de opties, zag er nog netjes uit van buiten etc.
Echter: tijdens de proefrit bleek dat er nogal een trilling in het stuur zat die zich vanaf zo'n 100 km/u aandiende. Ook vond ik dat de auto bij accelereren niet mooi vloeiend doortrok; het versnellen leek met stapjes te gaan.

Het eerste is vlgs de verkoper op te lossen met nieuwe bandjes en opnieuw balanceren. Dat lijkt me makkelijk te controleren. Ik lees echter ook bij de myreviews van autoweek dat mensen daarna nog steeds problemen blijven houden?
Het tweede, kan dat een gevolg of symptoom van het ketting probleem van zo'n THP motor zijn? Vlgs de verkoper had dit bouwjaar (2010) er geen last meer van? Ondanks de 156 pk leek ie mij ook niet overdreven vlot, maar daar kan ik me in vergissen.
Er viel me ook op dat er geen kunststof plaat op de motor zat, dat is tegenwoordig toch zo'n beetje standaard?

Deze en een paar andere kleinere dingetjes waren voor mij reden om deze auto voorbij te laten gaan, maar mijn vrouw is toch wel gecharmeerd geraakt van het model.
Wat zijn zaken om op te letten, mochten we naar een andere 5008 gaan kijken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
cdoens schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:34:
Zwerven hier mensen rond die wat meer inhoudelijke kennis hebben van de RD4 radio's?
Ik heb een RD4 in een 307CC uit 2006. Maatje van mij heeft een RD4/MP3 in de 307CC uit 2007 en deze radio heeft een bluetooth carkit (Geen A2DP). Nu wil ik dit ook in mijn auto dus zal ik een 2007 (of jongere) RD4 moeten zoeken.
Weten jullie of elke RD4 die MP3 af kan spelen, ook bluetooth aan boord heeft? Of kan je dat uit de typenummers opmaken? Ik moet zijn radio sowieso nog eens ff lostrekken om e.e.a. te noteren. Ik weet in ieder geval dat ik een 2e antennekabel nodig heb maar wellicht is dat al onderdeel van de kabelboom.

Ter info, er zit nu een Parrot carkit in, maar zodra ik aan het bellen ben of muziek afspeel, mute de carkit mijn radio en dus ook mijn parkeersensoren. Een bluetooth RD4 zonder A2DP is geen probleem.
Ik heb geen Peugeot en geen RD4 met mp3. Wel een Citroën uit 2005 met een normale RD4. Heb de Parrot carkit en fabrieks cd-wisselaar onlangs vervangen voor een Yatour YTM06-RD4 met bluetooth uitbreiding (YT-BTM) en afstandsbediening (YT-REMO). Dat werkt perfect. Alles bij mekaar € 130,-

Met de YTM06-RD4, die zich voordoet als cd-wisselaar, heb je USB, SD en aux-in voor je muziek. De bedrade afstandsbediening sluit aan op de bluetooth module, die op zijn beurt aangesloten zit op de YTM06-RD4. Alles past in het dashboardkastje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iTGMxAwTKRU7cve0xk7w77ZB/full.jpg

Als je een Android toestel hebt met de Google Assistant, kun je door de knop op de afstandsbediening deze oproepen. Of dit ook functioneert met Siri of Cortana weet ik niet.

Was alles bij elkaar even een avondje knutselen om alles in te bouwen en als je geen cd-wisselaar hebt, dien je die bij de dealer (of een kennis met een Lexia) te activeren zodat het geheel werkt.

Maar: stuurwielbediening blijft werken, en parkeersensoren worden niet onderdrukt. Werkt vlekkeloos, alsof het af fabriek nooit anders gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
FastFred schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Ik heb geen Peugeot en geen RD4 met mp3. Wel een Citroën uit 2005 met een normale RD4. Heb de Parrot carkit en fabrieks cd-wisselaar onlangs vervangen voor een Yatour YTM06-RD4 met bluetooth uitbreiding (YT-BTM) en afstandsbediening (YT-REMO). Dat werkt perfect. Alles bij mekaar € 130,-

Met de YTM06-RD4, die zich voordoet als cd-wisselaar, heb je USB, SD en aux-in voor je muziek. De bedrade afstandsbediening sluit aan op de bluetooth module, die op zijn beurt aangesloten zit op de YTM06-RD4. Alles past in het dashboardkastje:

[afbeelding]

Als je een Android toestel hebt met de Google Assistant, kun je door de knop op de afstandsbediening deze oproepen. Of dit ook functioneert met Siri of Cortana weet ik niet.

Was alles bij elkaar even een avondje knutselen om alles in te bouwen en als je geen cd-wisselaar hebt, dien je die bij de dealer (of een kennis met een Lexia) te activeren zodat het geheel werkt.

Maar: stuurwielbediening blijft werken, en parkeersensoren worden niet onderdrukt. Werkt vlekkeloos, alsof het af fabriek nooit anders gezeten heeft.
Dank voor je uitleg. Yatour heb ik ook over nagedacht. En het voordeel van de parkeersensoren spreekt me vooral aan.
Voor nu ga ik eerst kijken of de Parrot goed genoeg gaat bevallen want die doet hetzelfde behalve parkeersensoren en stuurbediening. Als het me gaat storen, dan komt er een Yatour.
Het programmeren van de wisselaar kan ik zelf met een DiagBox stekker. ;)

[edit] Ik ben er inmiddels achter dat een RD4 radio nooit bluetooth heeft maar dat dit een aparte module achter de radio is. Daar komen dan ook weer kabelboompjes en inprogrammeren bij kijken. Nog een reden om dus voorlopig bij de Parrot te blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door cdoens op 09-06-2017 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
@cdoens Het enige waar je even aan moet denken is dat het volume van de verschillende modules een beetje rot is. Waar je normaal radio aan hebt staan op volume 6, moet je die op 12 hebben staan om muziek vanaf USB/SD te luisteren. En als je een telefoongesprek wilt voeren, volume op minimaal 20 om mensen aan de andere kant van de lijn duidelijk te horen. Na het telefoongesprek dus heel snel het volume weer omlaag draaien, anders schrik je je rot :P

Mijn Parrot mki9200 liet bij een telefoongesprek alleen audio horen uit de speaker rechtsachter en als ik muziek afspeelde van een SD kaart of via bluetooth dan werden niet alle speakers aangestuurd waardoor het geluid heel plat klonk. Daarbij had ik een schermpje en een afstandsbediening apart van elkaar, beide schots en scheef met dubbelzijdig tape aan het dashboard geplakt. Nu heb ik alles uit het zicht behalve een piepkleine afstandsbediening met 1 knopje.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 10-06-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Bah, ik kan maar niet vinden hoeveel kogeldruk er op mijn trekhaak kan.
Ik heb een peugeot 308 1.6 benzine uit 2011.
In de gegevens/boekjes van de auto vind ik er niets over. Heb al gedacht dat de trekhaak er achteraf op is gezet en niet van de fabriek uit.
Het betreft een afneembare Westfalia gjs-520 volgens ik op de trekhaak zelf zie staan.
Op de trekhaak zelf staan ook geen verdere gegevens.

We hebben net 2 e-bikes gekocht en was aan het zoeken achter een fietsendrager. Vandaar dat ik er nu aan denk om de kogeldruk eens te controleren.
De fietsen wegen samen 44kg zonder accu. De fietsendrager die ik op het oog heb weegt 20kg.
Ik zou dus een kogeldruk moeten hebben van minstens 64kg.

Iemand een idee hoe of waar ik dit kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:48
Valdourian schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:40:
Bah, ik kan maar niet vinden hoeveel kogeldruk er op mijn trekhaak kan.
Ik heb een peugeot 308 1.6 benzine uit 2011.
In de gegevens/boekjes van de auto vind ik er niets over. Heb al gedacht dat de trekhaak er achteraf op is gezet en niet van de fabriek uit.
Het betreft een afneembare Westfalia gjs-520 volgens ik op de trekhaak zelf zie staan.
Op de trekhaak zelf staan ook geen verdere gegevens.

We hebben net 2 e-bikes gekocht en was aan het zoeken achter een fietsendrager. Vandaar dat ik er nu aan denk om de kogeldruk eens te controleren.
De fietsen wegen samen 44kg zonder accu. De fietsendrager die ik op het oog heb weegt 20kg.
Ik zou dus een kogeldruk moeten hebben van minstens 64kg.

Iemand een idee hoe of waar ik dit kan controleren?
64 kg volgens Peugeot, uitgaande dat je trekhaak aan de vereisten van Peugeot voldoet
http://www.autoweek.nl/auto/46807/peugeot-308-x-line-16-vti

En dan stukkie naar onder in de zwarte balk maten en gewichten aanklikken, staat ie tussen

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 09-07-2017 08:45 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
caspervc schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:44:
[...]

64 kg volgens Peugeot, uitgaande dat je trekhaak aan de vereisten van Peugeot voldoet
http://www.autoweek.nl/auto/46807/peugeot-308-x-line-16-vti

En dan stukkie naar onder in de zwarte balk maten en gewichten aanklikken, staat ie tussen
Wow, bedankt voor de snelle reactie! Wat een geweldige site :)
64kg... dus ik zit er precies op met mijn fietsen. Ik veronderstel dat er nog wel speling op zal zitten en dat het dus geen probleem zal zijn dat je het max gewicht erop zet?
Kan je een boete krijgen als je erover gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:37
Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:36:
Ik heb 2 106'jes staan. De een heeft niks en de ander extreem weinig. Dat is ook iets dat niet vaak gebeurd :P

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Valdourian schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Wow, bedankt voor de snelle reactie! Wat een geweldige site :)
64kg... dus ik zit er precies op met mijn fietsen. Ik veronderstel dat er nog wel speling op zal zitten en dat het dus geen probleem zal zijn dat je het max gewicht erop zet?
Kan je een boete krijgen als je erover gaat?
Die 64 kilo mag een 1200/1300 kilo zware aanhanger/caravan uitoefenen op de kogel. Dan zal een fietsendrager die hoog uit een kilo te zwaar is, wel accepteren.

(En wellicht banden leeg laten lopen, scheelt toch weer een beetje gewicht. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
57kg (2x21kg en 15kg) op een 206 met 45kg max kogelgewicht is niet lekker rijden. Tot 100 gaat nog wel (je merkt niks), daarboven gaat de achterkant deinen. Niet comfortabel en niet veilig, als je deinend een noodstop moet maken sta je andersom.

Zal met een 308 wel wat meevallen, maar maak het niet te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
_JGC_ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:02:
57kg (2x21kg en 15kg) op een 206 met 45kg max kogelgewicht is niet lekker rijden. Tot 100 gaat nog wel (je merkt niks), daarboven gaat de achterkant deinen. Niet comfortabel en niet veilig, als je deinend een noodstop moet maken sta je andersom.

Zal met een 308 wel wat meevallen, maar maak het niet te gek.
Ik heb inmiddels een sticker ontdekt die ergens achter mijn achterbumper en de trekhaak hangt waarop gegevens staan van de trekhaak. Die zegt 76kg. Dus ik zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
Mogelijk kan iemand mij helpen die hier meeleest.

Onlangs in mijn Peugeot 207 uit 2007 cruise control geïnstalleerd en geactiveerd met de computer. Werkt heerlijk, super blij mee! (en dat voor 14€ + 60 minuten werk _/-\o_ )

Nu wilde ik proberen te activeren dat het knipperlicht 3x automatisch ging op het moment dat je 1 keer licht naar beneden of boven klikt met de richtingaanwijzer.

In de handleiding van de 207 staat dit zelfs als optie genaamd Motorway function, maar ik krijg het helaas nergens gevonden in de BSI via Diagbox. Ik zag in mijn zoektocht ook Comfort blinking voorbij komen, maar helaas ook hier geen resultaat.

Is er iemand hier die meer informatie heeft? Is dit echt iets wat pas kan als er een volledig comfort pakket is? (ergens wil ik geloven dat dit ook gestuurd wordt vanuit de BSI aangezien cruise control ook al was aanwezig was en alleen nog activatie nodig had)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Het heet comfort mode inderdaad.

Ik heb een 207 uit 2010 gehad en daar zat de Comfort mode voor de knipperlicht gewoon in de boordcomputer als optie. Nu was die 207 wel van bijna alles voorzien wat er in de optielijst aan te tikken was dus wil niet zeggen dat bij jouw 207 dat ook beschikbaar is.
Ook zou het zo kunnen zijn dat deze optie afhankelijk is van het type Com2000 wat er in je auto zit. (Com2000 is de regelunit waar je richtingaanwijzer, ruitewisserstengel en cruisecontrol op zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die komfortknipper zat niet standaard in de 207's. Daar heb je een speciaal relais voor nodig vziw. Kan de dealer voor je bestellen. Maar kan draden onderbreken en solderen worden.
Meer info: http://www.peugeottuningclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8248

Hoe heb je die cc zo snel gefixt in de 207? Wil dat in onze 207XS ook graag, zeker als het bijna niks kost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 20:32

KVanL

Alles is relatief

Sinds anderhalve maand ben ik de eigenaar van een Peugeot 205 1.4 Génération van 1996. Van buiten niet de mooiste, maar met (toen nog) net geen ton op de klok, een half jaartje APK en een keurig interieur heb ik voor 800 euro de gok gewaagd. Na aankoop kwam ik erachter dat de distributieriem er al minstens 10 jaar op zat, dus die uit voorzorg zelf vervangen (prima te doen in een middagje en kostte me net iets meer dan 100 euro inclusief spanrol, waterpomp en verse koelvloeistof). Inmiddels heb ik er ruim 1200 km in gereden en nog geen enkele spijt van deze aankoop.

Toch heb ik wel een klein, maar irritant probleempje: Af en toe gaat het koelvloeistoflampje branden en daarna ook altijd binnen een minuut weer uit. Het gebeurt meestal op provinciale wegen en snelwegen bij constante snelheden tussen de 60 en 100 km/h. Ik kan op dagen dat het buiten tegen de 30 graden is prima langere tijd 130 rijden zonder problemen en ook in de stad heb ik het lampje nog niet zien branden. Ook bij langere tijd tussen de 60 en 100 km/h gaat het lampje lang niet altijd branden. Ik vermoedde eerst dat het de ventilator was die niet aansprong omdat ik die nog nooit had zien draaien na een lange rit, maar net heb ik hem met warme motor even stilstaand rond de 2000rpm laten draaien en dan blijkt de fan toch wel aan te slaan.

Aangezien de fan dus niet het probleem is, wil ik wel graag weten wat het dan wel is (of is dit een typisch 205-kwaaltje?). Het koelsysteem lijkt verder in orde, want de radiator ziet er goed uit en voelt goed warm aan (ook als het lampje net heeft gebrand) en de koelvloeistof en waterpomp zijn zo goed als nieuw. Net heb ik ook nog even gecheckt of het koelsysteem goed is ontlucht, maar onder beide ontluchtingsschroefjes kwam geen lucht te voorschijn, dus dat lijkt in orde (sterker nog: ik was iets te enthousiast met het losdraaien van het bovenste schroefje, wat resulteerde in een mooi fonteintje van warme koelvloeistof over mijn handen en de warme motor 8)7).

Het enige wat ik verder kan bedenken is een slecht werkende thermostaat of af en toe een glitch in de temperatuursensor, maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Ik maak me er niet echt zorgen over, maar ik wil toch graag weten waar dit probleem door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

franssie

Save the albatross

Meest voor de hand liggende lijkt mij dat inderdaad de thermostaat iets later schakelt dan de sensor, juist omdat je het in het middensegment van de belasting ziet. Nadeel van dit soort probleempjes is dat je de melding ook negeert als de koelslang wel gescheurd is en dan misschien wel net iets te lang doorrijdt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

franssie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:30:
Nadeel van dit soort probleempjes is dat je de melding ook negeert als de koelslang wel gescheurd is en dan misschien wel net iets te lang doorrijdt.
Ja, precies dat. Gisteren bleef het lampje wat langer branden dan ik was gewend, dus heb ik toch de auto maar even op de dichtstbijzijnde parkeerplaats gezet en onder de kap gekeken. Uiteraard ging het lampje uit zodra ik de parkeerplaats opreed en was er onder de kap niks raars te zien of te voelen. Wat me wel opviel was dat het lampje een stuk minder fel brandde dan wanneer de auto op contact staat (en het lampje hoort te branden), maar soms brandt het ook wel op volle sterkte.

[ Voor 3% gewijzigd door KVanL op 17-07-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

franssie

Save the albatross

Ik weet niet of de 207 een thermoblock heeft of een losse sensor en thermostaat? Sowieso zijn die dingen niet zo duur dacht ik en als je zelf een distributieriem kan vervangen zou ik ze gewoon vervangen. Bij een fout in de bedrading zou je het meer 'at random' verwachten. Het zal alleen vast weer op een plek zitten waar je niet bijkan de Fransen kennende.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik heb nog niet heel goed gekeken, maar ik geloof dat de thermostaat niet heel ingewikkeld is om te vervangen. Ik was toch al van plan om er binnenkort verse olie in te gooien en wat filters te vervangen, dus dan pak ik de thermostaat ook wel gelijk even mee, zo'n ding kost toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik denk dat @Wok prima kan vertellen wat dat met die 205 is en of dat een bekende kwaal is.
Zelf geen idee, het is al lang geleden dat ik een 205 heb gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Ik denk dat eerder de sensor voor de KVS of de meter/lampje in het dashboard is. Zeker ook omdat je aangeeft dat het lampje minder fel brandt op contact. Zoals je aangaf, is het niveau in orde. Misschien maakt er een draadje in boom sluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
cdoens schreef op zondag 16 juli 2017 @ 01:42:
Het heet comfort mode inderdaad.

Ik heb een 207 uit 2010 gehad en daar zat de Comfort mode voor de knipperlicht gewoon in de boordcomputer als optie. Nu was die 207 wel van bijna alles voorzien wat er in de optielijst aan te tikken was dus wil niet zeggen dat bij jouw 207 dat ook beschikbaar is.
Ook zou het zo kunnen zijn dat deze optie afhankelijk is van het type Com2000 wat er in je auto zit. (Com2000 is de regelunit waar je richtingaanwijzer, ruitewisserstengel en cruisecontrol op zitten)
Kijk! Dankjewel voor jouw antwoord, weer iets wijzer geworden. Gaat inderdaad dan toch wat minder makkelijk dan van te voren gedacht.
The Eagle schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:54:
Die komfortknipper zat niet standaard in de 207's. Daar heb je een speciaal relais voor nodig vziw. Kan de dealer voor je bestellen. Maar kan draden onderbreken en solderen worden.
Meer info: http://www.peugeottuningclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8248

Hoe heb je die cc zo snel gefixt in de 207? Wil dat in onze 207XS ook graag, zeker als het bijna niks kost :)
Thanks voor de link, toch maar even verder onderzoeken wat de details zijn.
Ik heb op AliExpress de stick besteld. Stuurkolom los gehaald, en daar zit met een afdekplaatje al de poort voor de CC stick. Inprikken + met een dremel een extra sleuf maken in de stuurkolom. En vervolgens in de ECU en BSI aangemeld met Diagbox. Verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Toevallig een linkje naar de stick op AliExpress en in de buurt van Dordrecht om tegen een kleine vergoeding het later bij mij aan te melden?

Zit er al een poosje aan te denken om CC in te bouwen in m'n 207 uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-05 18:34
Ik zag vandaag dat er een plasje water onder mijn 106 lag.

Wat blijkt, als ik de auto start sproeit er wat water uit de stang voor de uitlaat, dus niet uit de uitlaat zelf.

Is het iets om zorgen over te maken, ik heb er niet zoveel verstand van.

De laatste tijd rijd ik alleen maar korte stukjes, ligt het daar misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waar komt het dan wel uit?

Als je veel korte stukjes rijdt dan kan er wel wat water in je uitlaat blijven staan. Als daar dan een lekje in zit..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-05 18:34
Glashelder schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:10:
Waar komt het dan wel uit?

Als je veel korte stukjes rijdt dan kan er wel wat water in je uitlaat blijven staan. Als daar dan een lekje in zit..
Het komt zeg maar uit de stang die van de uitlaat naar de voorkant van de auto loopt, ongeveer voorbij het achterwiel.

[ Voor 4% gewijzigd door CryRaven op 18-07-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

CryRaven schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:13:
[...]

Het komt zeg maar uit de stang die van de uitlaat naar de voorkant van de auto loopt, ongeveer voorbij het achterwiel.
Heb je airco? Dan zou het (volkomen onschuldige) condens kunnen zijn, hoewel dit wel een beetje een vreemde plek is daarvoor.

De komende twee weken ben ik niet in de gelegenheid om uitgebreid aan mijn auto te klussen, dus het issue met mijn koelwaterlampje laat ik even voor wat het is (maar ik hoor het graag als iemand hewt herkent en een oplossing weet). Ik zal het hier in ieder geval laten weten als het is gefixt.

Vandaag heb ik nog wel een leuke upgrade gedaan aan mijn 205: toen ik hem kocht zat er geen afstandsbediening voor de CV meer bij (die schijnen meestal vrij snel te sneuvelen). Daarom heb ik tweedehands een sleutel van een 306 op de kop getikt en mijn CV-ontvanger opnieuw geprogrammeerd a.d.h.v. de volgende sites: http://www.mechuccio.nl/foto/citroen/PLIP/plip.html en http://laurent.deschamps.free.fr/plip/plip.htm (en een beetje Google Translate :+).

Schijnbaar kun je ongeveer iedere afstandsbediening van een Peugeot of Citroën met CV gebaseerd op infrarood (205, 305, 405, 505, 106, 306, BX, CX, Saxo etc.) gebruiken mits je de ontvanger goed programmeert a.d.h.v. de code die op een stickertje in de afstandsbediening te vinden is. Hoewel zo'n IR-systeem wel wat minder lekker werkt dan een modern RF-systeem is het voordeel dat je met een sleutel van een 306 of 106 zowel AB als sleutel in dezelfde unit hebt zitten.

Leuk (en mogelijk enigzins verontrustend) feitje: er zijn minder dan 60.000 (9^5) manieren om zo'n ontvanger te programmeren, dus je kunt er vrijwel zeker van zijn dat er ergens een andere auto rondrijdt waarop je afstandsbediening werkt als je in een van de genoemde modellen met CV rijdt. Ik maak mij er niet zo druk om, want in mijn auto valt toch amper wat te halen en er zijn wel makkelijkere manieren om in een 205 in te breken dan 60.000 sleutels proberen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Steeldunes schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:11:
[...]

Kijk! Dankjewel voor jouw antwoord, weer iets wijzer geworden. Gaat inderdaad dan toch wat minder makkelijk dan van te voren gedacht.

[...]

Thanks voor de link, toch maar even verder onderzoeken wat de details zijn.
Ik heb op AliExpress de stick besteld. Stuurkolom los gehaald, en daar zit met een afdekplaatje al de poort voor de CC stick. Inprikken + met een dremel een extra sleuf maken in de stuurkolom. En vervolgens in de ECU en BSI aangemeld met Diagbox. Verademing!
Heb je een linkje naar die aliexpress stick dan? :)
Staat me bij dat er ook iets met het pedaal moest evt trouwens, maar das een kwestie van testen.
Diagbox moet ik zelf wel kunnen fixen, vaste monteur van mijn ouders werkt al jaren met Peugeot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
Je moet een schakelaar op je koppelingspedaal hebben zitten verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
The Eagle schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:46:
[...]

Heb je een linkje naar die aliexpress stick dan? :)
Staat me bij dat er ook iets met het pedaal moest evt trouwens, maar das een kwestie van testen.
Diagbox moet ik zelf wel kunnen fixen, vaste monteur van mijn ouders werkt al jaren met Peugeot :)
Dit is de stick die ik heb besteld: https://m.aliexpress.com/item/32651754214.html

Is de variant met cc en speedlimiter, ik heb alleen cc geactiveerd aangezien mijn 207 niet de benodigde schakelaar in het gaspedaal heeft voor de speedlimiter.
Voor cc moet je rempedaal een kabel hebben met 4 draden, en de koppeling heeft er volgens mij 2 nodig. Details krijg ik zo 123 niet teruggevonden op m'n telefoon. Staan ergens foto's met voorbeelden, maar die krijg ik nog wel terug gevonden op m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iemand enig idee hoe het zit met de tank van de 308 (SW) eco diesel?

Ik reed laatst en de tank was bijna leeg. Onder de 30km actieradius verscheen "- - -" in beeld. Het lampje van de dieseltank gaat dan knipperen in plaats van branden.

Vervolgens tank ik maximaal 47 liter.

Hoe ver kan ik nog doorrijden? Iemand met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
dfrenner schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:44:
Iemand enig idee hoe het zit met de tank van de 308 (SW) eco diesel?

Ik reed laatst en de tank was bijna leeg. Onder de 30km actieradius verscheen "- - -" in beeld. Het lampje van de dieseltank gaat dan knipperen in plaats van branden.

Vervolgens tank ik maximaal 47 liter.

Hoe ver kan ik nog doorrijden? Iemand met ervaringen?
Als het goed is heb je een 53 liter tank, dus theoretisch gezien zou je nog 6l x ~15km = ongeveer 90 km kunnen rijden. Maar of ik het er op zou gokken.. Nee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ferluci92 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:03:
Als het goed is heb je een 53 liter tank, dus theoretisch gezien zou je nog 6l x ~15km = ongeveer 90 km kunnen rijden. Maar of ik het er op zou gokken.. Nee :9
Hmmm, ik reed 1:25 met 100 op de snelweg, dus theoretisch nog 150km :X

Hoe ver zijn jullie na deze melding nog gekomen?
Heeft één van jullie ooit zonder diesel gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee en dat risico moet je met een TDI of HDI ook niet nemen. Je injectors gaan naar de klote en het kost je serieus veel geld aan reparaties als je hem leeg rijdt. Vergelijk maar met een grote beurt, zit redelijk wat overlap in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Als die indicatie net zo werkt als bij m'n 1.6VTi kan je er totaal niet van op aan. Tankniveau wordt niet gemeten maar berekend. Pas na tanken wordt er weer gemeten.

Computer grijpt overigens niet in, laatst met volle tank LPG gewoon doorgereden, 120km lang 3 streepjes en een brandend lampje omdat mijn benzine op zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Eagle schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:42:
Nee en dat risico moet je met een TDI of HDI ook niet nemen. Je injectors gaan naar de klote en het kost je serieus veel geld aan reparaties als je hem leeg rijdt. Vergelijk maar met een grote beurt, zit redelijk wat overlap in.
Het is een HDI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat weet ik, ik rij er zelf ook eentje. Gewoon niet leegrijden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:54

racoon

mooowwww

Ik heb met mijn auto perongeluk een stoeprandje geraakt,is deze schade makkelijk te herstellen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4tenm2syss5or.jpg

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Dat wordt een velg laten stralen, plamuren en spuiten/moffelen. Wat voor type is het? 308 of 508? Dan kan ik opzoeken wat zo'n velg nieuw kost. Minste kans op kleurverschil.
Band loshalen en daarna weer plaatsen en balanceren moet in beide gevallen gebeuren.

PS. Oude velg kan je dan weer verkopen en krijg je misschien nog een paar tientjes voor.

[ Voor 17% gewijzigd door cdoens op 31-07-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Het is een 508 sw

[ Voor 5% gewijzigd door racoon op 31-07-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

cdoens schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:53:
Dat wordt een velg laten stralen, plamuren en spuiten/moffelen. Wat voor type is het? 308 of 508? Dan kan ik opzoeken wat zo'n velg nieuw kost. Minste kans op kleurverschil.
Band loshalen en daarna weer plaatsen en balanceren moet in beide gevallen gebeuren.

PS. Oude velg kan je dan weer verkopen en krijg je misschien nog een paar tientjes voor.
2e hands mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
De airco van mijn 207 Outdoor doet aan de passagiers kant niets voor mijn gevoel. Aan de bestuurders kant minimaal. Ik heb de airco niet vaak aan, maar in de winter wel minimaal 1x in de week even 30 minuten. Ik probeer meestal paar minuten van te voren uit te zetten maar dit lukt niet altijd.

Ik heb vorig jaar het paneeltje los gehad vanwege het vervangen van de verlichting van de knoppen. Kan ik bij de actie de airco hebben "vernield". Ik heb de auto nu 2 jaar maar nog nooit een airco check gedaan. De vorige eigenaar heeft wel de beurten gedaan maar airco weet ik niet.

Het is een handbediende airco.

Wil wel een airco check uit laten voeren maar dat zal de passagiers kant niet oplossen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Pos2007 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:44:
De airco van mijn 207 Outdoor doet aan de passagiers kant niets voor mijn gevoel. Aan de bestuurders kant minimaal. Ik heb de airco niet vaak aan, maar in de winter wel minimaal 1x in de week even 30 minuten. Ik probeer meestal paar minuten van te voren uit te zetten maar dit lukt niet altijd.

Ik heb vorig jaar het paneeltje los gehad vanwege het vervangen van de verlichting van de knoppen. Kan ik bij de actie de airco hebben "vernield". Ik heb de auto nu 2 jaar maar nog nooit een airco check gedaan. De vorige eigenaar heeft wel de beurten gedaan maar airco weet ik niet.

Het is een handbediende airco.

Wil wel een airco check uit laten voeren maar dat zal de passagiers kant niet oplossen ben ik bang.
Staat er in het onderhoudsboekje geen laatst uitgevoerde datum? Soms wil er ook nog weleens onder de motorkap een sticker zitten met een datum. Kan best, dat als dit een aantal jaar geleden is, dat de airco simpelweg leeg is en dat hij bijgevuld moet worden.

Let er wel op, als hij al een tijd niet goed heeft gelopen, kan het zijn dat de rubbertjes uitgedroogd zijn en dat hij kan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
De laatste datum is van eind 2014 maar er staat niet bij wat er is uitgevoerd. Kmstand was toen 118000. Bij de andere beurten daarvoor staan er steeds een paar filters en remvloeistof vermeld maar geen airco. De lucht uit de ventilator van de berijderskant is duidelijk koeler dus ik heb wel het idee dat het een beetje werkt. Maar echt super koud wordt het niet op de meest blauwe stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Je kan voor de zekerheid langs een garage gaan en het laten bijvullen, als je een beetje goed zoekt heb je dat voor 6 tientjes gedaan. Als het dan nog niet werkt moet je toch gaan kijken naar de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

(jarig!)
Dan zou ik voor 2e hands gaan... Marktplaats etc goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 12:05
Weet iemand of het normaal is dat als je een 206(sw,2004) in zijn 1 hebt staan en langzaam koppeling én gas loslaat de auto niet afslaat maar langzaam door blijft rijden? Het is een benzine-auto met handbak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Valorian schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:14:
Weet iemand of het normaal is dat als je een 206(sw,2004) in zijn 1 hebt staan en langzaam koppeling én gas loslaat de auto niet afslaat maar langzaam door blijft rijden? Het is een benzine-auto met handbak...
Hangt ervanaf hoe traag je het doet, meeste wagens met beetje koppel kan je wel op neutraal laten rijden.
Anders is het gewoon versleten koppeling. Als je zo traag rijdt, en je drukt ineens op zijn staart, vliegt de motor dan even in toeren alsvorens dat de wagen echt versneld? (Hoe trager en hoe hoger de versnelling, hoe duidelijker het zal worden) Dan zeker koppeling versleten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
azz_kikr schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Hangt ervanaf hoe traag je het doet, meeste wagens met beetje koppel kan je wel op neutraal laten rijden.
Anders is het gewoon versleten koppeling. Als je zo traag rijdt, en je drukt ineens op zijn staart, vliegt de motor dan even in toeren alsvorens dat de wagen echt versneld? (Hoe trager en hoe hoger de versnelling, hoe duidelijker het zal worden) Dan zeker koppeling versleten.
Hij schiet inderdaad wel eens 'door' in zijn toeren, als ik dan even de koppeling los laat en het rustig opnieuw probeer 'pakt' ie hem wel. Denk dat de koppeling zijn beste tijd gehad heeft. Al ging mijn vakantie in Zwitserland nog prima in de bergen. Weet je toevallig een richtprijs voor vervangen koppeling 206?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Valorian schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Hij schiet inderdaad wel eens 'door' in zijn toeren, als ik dan even de koppeling los laat en het rustig opnieuw probeer 'pakt' ie hem wel. Denk dat de koppeling zijn beste tijd gehad heeft. Al ging mijn vakantie in Zwitserland nog prima in de bergen. Weet je toevallig een richtprijs voor vervangen koppeling 206?
Geen idee van de prijs, 80-120 euro voor koppeling i guess, zullen vooral werkuren zijn.

Btw, ik geloof dat die 206 nog kabel hebben voor koppeling. Check die ook even. Voor zelfde geld is dat ding gewoon versleten. Merkelijk goedkoper om te vervangen :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

KVanL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:34:

De komende twee weken ben ik niet in de gelegenheid om uitgebreid aan mijn auto te klussen, dus het issue met mijn koelwaterlampje laat ik even voor wat het is (maar ik hoor het graag als iemand hewt herkent en een oplossing weet). Ik zal het hier in ieder geval laten weten als het is gefixt.
Inmiddels heb ik een nieuwe thermostaat in de 205 gezet, maar helaas had het vervangen van de thermostaat wel wat meer voeten in de aarde dan ik had gehoopt. De metalen flens die tussen de radiatorslang en het thermostaathuis zit bleek behoorlijk verrot te zijn en na het monteren van de nieuwe thermostaat lekte er koelvloeistof langs die flens zodra de motor warm begon te worden, dus maar een nieuwe flens besteld. Helaas bleef het lekken bij die flens, ook met een extra pakking tussen de thermostaat en de flens (bij de oude thermostaat zat er alleen een rubberen ring tussen de thermostaat en het thermostaathuis, verder niets).

Uiteindelijk heb ik de boel waterdicht gekregen met vloeibare pakking tussen de thermostaat en de flens. Na het ontluchten werden de radiator en kachel goed warm, dus ik heb er wel vertrouwen in dat de koeling weer goed werkt, hopelijk blijft het koelwaterlampje nu ook bij lage belasting uit.

Verder heb ik afgelopen week nieuwe remschijven en blokken onder de auto gezet omdat de oude schijven qua dikte behoorlijk onder de maat waren en de rem linksvoor aanliep. Daarnaast heb ik het luchtfilter vervangen en voor de rest van de zomer heb ik nog een oliewissel, nieuw benzinefilter en nieuwe bougies op de planning staan (de meeste spullen heb ik al in huis). Daarna hoop ik voor een jaartje klaar te zijn qua onderhoud. Ik ben in ieder geval nog geen APK-afkeurpunten tegengekomen, dus ik ben van plan hem zo snel mogelijk te laten keuren zodra dat over een maandje kan met behoud van de oude APK-datum.

Al met al komt mijn 205 zijn reputatie als makkelijke sleutelauto behoorlijk goed na, want zonder serieuze sleutelervaring met auto's (wel met fietsen, zeilboten en een dieselmotor) kan ik met een beetje hulp van de Haynes en het internet overal behoorlijk goed uitkomen met standaard sleutelgereedschap (hoewel ik er wel even behoorlijk klaar mee was dat ik tot 3 keer toe mijn klauwen volledig onder de koelvloeistof had zitten door dat gekloot met die koelwaterflens |:().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hmm... dacht ik dat ik net weer even van reparaties af was, krijg ik vanochtend tijdens het rijden ineens een piep-je en een melding "Storing katalysator" - "Storing uitlaatgassen" op mijn scherm. En het motormanagementlampje brand nu. Iemand, voorafgaand aan een garagebezoek, tips, ideeën en suggesties? En kan het kwaad hier nog even mee door te rijden tot een APK of maak ik dan onnodig veel kapot / loop ik risico op motorschade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Valorian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:58:
Hmm... dacht ik dat ik net weer even van reparaties af was, krijg ik vanochtend tijdens het rijden ineens een piep-je en een melding "Storing katalysator" - "Storing uitlaatgassen" op mijn scherm. En het motormanagementlampje brand nu. Iemand, voorafgaand aan een garagebezoek, tips, ideeën en suggesties? En kan het kwaad hier nog even mee door te rijden tot een APK of maak ik dan onnodig veel kapot / loop ik risico op motorschade?
Ik weet niet in wat voor type je rijdt maar had dit ook in mijn 307 2.0XSI uit 2005. (Peugeot)Dealer wilde de katalysator graag vervangen voor een prijs waar ik toen behoorlijk van schrok (weet het niet precies meer).

Citroën dealer dacht er anders over. Auto was toen 10 jaar oud en had 94000KM op de teller en dacht dat de sensor gewoon vies zou zijn. even een lange rit maken zou het oplossen en inderdaad ze kregen gelijk. Daarna nooit meer gehad.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
stuffer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Ik weet niet in wat voor type je rijdt maar had dit ook in mijn 307 2.0XSI uit 2005. (Peugeot)Dealer wilde de katalysator graag vervangen voor een prijs waar ik toen behoorlijk van schrok (weet het niet precies meer).

Citroën dealer dacht er anders over. Auto was toen 10 jaar oud en had 94000KM op de teller en dacht dat de sensor gewoon vies zou zijn. even een lange rit maken zou het oplossen en inderdaad ze kregen gelijk. Daarna nooit meer gehad.
206 uit '04. Storing is nu weer verdwenen. Ik kijk het even aan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:54
Hebben jullie ook een kraak in de achteras? Ik nl. wel in m'n 308SW hdi.
De dealer gaat dit repareren d.m.v. schuim te plaatsen in de achteras.
Krijg een uitnodiging voor herstel.
Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste