"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Geef eens een ferme klap op je dashboard passagiers kant, groot kans dat die het dan weer doet.
Mijne doet het ook alweer voor 5 maand zonder probleempjes, wel een 306 en geen 206.
Vermoed dat die van mij iets blokkeerde.
Edit: O wacht zie het filmpje nu pas. Dit geval de rijders kant dan?
Dat is de reden waarom ik nu ook een peugeot 306 SW rij ipv een 206. De 206jes zijn niet aan te slepen en was gewoonweg duurder toen ik naar een vervanger van mijn 205 aan het zoeken was. Heb nu een 306SW (met 1.4 benzine motor) in gewichtsklasse onder de 1050 kg dus maar 35 euro wegenbelasting. Verbruik is overigens met mijn rijgedrag minder dan de kleine lichte 205 ook met een 1.4 motor.
Ja de 206 zit wel nog 1 klasse lager, maar kon niks vinden in mijn genoemde budget toen wat in de buurt was.
[ Voor 52% gewijzigd door Meneer iCy op 19-10-2016 16:30 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Krijg zo onderhand sterk de neiging het ding te schoppen, komt mooi uiticy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:20:
[...]
Geef eens een ferme klap op je dashboard passagiers kant, groot kans dat die het dan weer doet.![]()
Mijne doet het ook alweer voor 5 maand zonder probleempjes, wel een 306 en geen 206.
Vermoed dat die van mij iets blokkeerde.
Edit: O wacht zie het filmpje nu pas. Dit geval de rijders kant dan?
*Update*
En daar zat ik dan achter het stuur te lachen als een hysterische hyena XD 1x schoppen en hij blies weer!
Bij het terugplaatsen van het paneel (had ik eraf gelaten) ging ie weer even uit. Dus ik heb ik even met de kabels gerommeld... Welja, de motor zelf doet het nog in ieder geval. Er is nu tenminste een quick fix dus.
[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 19-10-2016 17:44 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het is gelukt. Heb nog een 206sw 1.4hdi kunnen vinden voor een redelijke prijs.icy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:20:
[...]
Dat is de reden waarom ik nu ook een peugeot 306 SW rij ipv een 206. De 206jes zijn niet aan te slepen en was gewoonweg duurder toen ik naar een vervanger van mijn 205 aan het zoeken was. Heb nu een 306SW (met 1.4 benzine motor) in gewichtsklasse onder de 1050 kg dus maar 35 euro wegenbelasting. Verbruik is overigens met mijn rijgedrag minder dan de kleine lichte 205 ook met een 1.4 motor.
Ja de 206 zit wel nog 1 klasse lager, maar kon niks vinden in mijn genoemde budget toen wat in de buurt was.

Dus toch wel qua schop/ferme klap.steveman schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:27:
[...]
Krijg zo onderhand sterk de neiging het ding te schoppen, komt mooi uit
*Update*
En daar zat ik dan achter het stuur te lachen als een hysterische hyena XD 1x schoppen en hij blies weer!
Bij het terugplaatsen van het paneel (had ik eraf gelaten) ging ie weer even uit. Dus ik heb ik even met de kabels gerommeld... Welja, de motor zelf doet het nog in ieder geval. Er is nu tenminste een quick fix dus.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Gefeliciteerd. Blijven leuke auto's. Heb zelf de 206 SW Quicksilver 1.6 benzine. Met cruise control, airco en sinds vorig jaar een leren interieur (was even zoeken, maar zo nu en dan komt er een net exemplaar langs). Verbazingwekkend verder hoeveel je er in kwijt kan. Gisteren nog een 202cm x 30cm x 60cm kast opgehaald die er in zijn geheel in paste met achterklep dicht, en ik kon zelfs nog schakelendied_laughing schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:44:
[...]
Het is gelukt. Heb nog een 206sw 1.4hdi kunnen vinden voor een redelijke prijs.
Ja , de ruimte blijft echt geweldig.Valorian schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
Gefeliciteerd. Blijven leuke auto's. Heb zelf de 206 SW Quicksilver 1.6 benzine. Met cruise control, airco en sinds vorig jaar een leren interieur (was even zoeken, maar zo nu en dan komt er een net exemplaar langs). Verbazingwekkend verder hoeveel je er in kwijt kan. Gisteren nog een 202cm x 30cm x 60cm kast opgehaald die er in zijn geheel in paste met achterklep dicht, en ik kon zelfs nog schakelen
De verwarmingsventilator maakt regelmatig een piep geluid

Met google kom ik prijzen tegen tussen de 80 en 130€
Bij de garage willen ze hem eerst smeren, maar ik heb zoiets van als dat ding er toch al uit is dan meteen maar een nieuwe.
Met die originele onderdeelnummers kun je evt de aftermarket afspeuren. Mister Auto heeft bij hun onderdelen meestal de originele nummers staan, dus dan zullen anderen dat wellicht ook doen.
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Zet ik de auto uit en start ik de auto dan is het lampje uit, maar ineens tijdens het rijden komt het terug.
Spanningsregelaar van de dynamo is al vervangen, maar helaas komt het lampje zo nu en dan terug tijdens het rijden.
Er is ook al een nieuwe accu geplaatst.
Met google kom ik verhalen over een massa kabel tegen.
[ Voor 34% gewijzigd door died_laughing op 13-11-2016 17:18 ]
Iemand ervaring met 1.6 hdi blokken? Ik heb sinds een tijdje een peugeot partner 1.6 hdi uit 2008. Als die start komt er wat blauw/zwarte rook uit na een seconde of 10 niet gerookt te hebben. Het roken is maar heel eventjes en daarna is er niets aan de hand behalve dat de auto iets warm moet lopen voor het stationair helemaal stabiel is.
Geen noemenswaardig olieverbruik of koelwater gebruik.
Jep, hier ervaring met het 1.6 HDI blok.BlackWhizz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:51:
Kabels goed aangedraaid @died_laughing?
Iemand ervaring met 1.6 hdi blokken? Ik heb sinds een tijdje een peugeot partner 1.6 hdi uit 2008. Als die start komt er wat blauw/zwarte rook uit na een seconde of 10 niet gerookt te hebben. Het roken is maar heel eventjes en daarna is er niets aan de hand behalve dat de auto iets warm moet lopen voor het stationair helemaal stabiel is.
Geen noemenswaardig olieverbruik of koelwater gebruik.
Bij mij komt er geen blauw/zwarte rook uit de uitlaat als de auto gestart wordt. Waar dat aan kan liggen kan ik je niet vertellen.
Ik heb alleen problemen gehad dat ik te weinig vermogen had. Nadat de EGR klep, vacuümklep en de luchtmassa klep vervangen zijn is het probleem opgelost
Bij mijn auto zijn er 1 of 2 gloeibougies niet in orde maar ook in de zomer rookt ie na het starten.
Verwijderd
Na twijfelen of we hem nou hielden of niet ga ik hem in januari volledig opknappen en verbouwen als project
Is een 2002 Peugeot 206CC met 110xxx Miles.
1.6, leder bekleding, dak en alles werkt perfect hij wordt alleen warm met lang stilstaan.
Heeft wat deukjes en krasjes rond om maar dat vond ik niet zo erg. Helemaal orgineel verder en heb ik toen 500€ voor betaald
fotos
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 16:21 ]
Ik heb in de DS4 crossback 165pk Benzine automaat gereden en deze reed echt super heerlijk.Oudere generatie wil nog wel is te snel naar de 2de versnelling schakelen wanneer je een helling op rijdt. Gaat het om een nieuwe auto? En is het de nieuwe of oude C3?( als het om de 110pk automaat benzine in de nieuwe C3 gaat dan zou ik me nergens zorgen om maken)Matey schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:09:
Heeft iemand hier ervaring met de EAT6 (110pk) automaat? Ik ben van plan om een PSA auto aan te schaffen met deze motor (Citroën C3). Zou leuk zijn om wat ervaringen te horen ;-).
Er is trouwens ook een Citroën topic.
[ Voor 11% gewijzigd door Terrie op 15-12-2016 14:34 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Jep, gaat idd over de nieuwe C3 (met turbo).Terrie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:30:
[...]
Ik heb in de DS4 crossback 165pk Benzine automaat gereden en deze reed echt super heerlijk.Oudere generatie wil nog wel is te snel naar de 2de versnelling schakelen wanneer je een helling op rijdt. Gaat het om een nieuwe auto? En is het de nieuwe of oude C3?( als het om de 110pk automaat benzine in de nieuwe C3 gaat dan zou ik me nergens zorgen om maken)
Er is trouwens ook een Citroën topic.
Aaah ok, ik vond niet direct een Citroën topic terug, vandaar dat ik het even bij Peugeot probeerde, mede omdat die motor ook gebruikt wordt in de 208/2008
Onze Focus (270k) heeft ook gelijkaardig probleem.cdoens schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:10:
Mijn 1.6 HDi blokkie doet hetzelfde. En doet dat al ruim een jaar (sinds ik hem heb) en staat nu ruim over de 3 ton. Dus denk dat het niet zo'n groot probleem is.
Bij mijn auto zijn er 1 of 2 gloeibougies niet in orde maar ook in de zomer rookt ie na het starten.
Bij koude start (of na een paar uur stilgestaan te hebben), blauwwitte rook gedurende 5 sec en stationair niet helemaal stabiel.
Alles is verder in orde, het enige wat ik kan bedenken zijn de gloeibougies (2 van de 4 vervangen omdat we de laatste 2 niet loskregen).
Op die HDI blokken zouden die de eerste paar minuten meewerken vandaar.
Iemand die dit kan bevestigen?
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Heb het volgens mij iemand wel eens horen zeggen (zien typen) maar helemaal zeker ben ik niet. Zou de onregelmatige loop bij erg koude starts wel kunnen verklaren.Aries.Mu schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:02:
[...]
Onze Focus (270k) heeft ook gelijkaardig probleem.
Bij koude start (of na een paar uur stilgestaan te hebben), blauwwitte rook gedurende 5 sec en stationair niet helemaal stabiel.
Alles is verder in orde, het enige wat ik kan bedenken zijn de gloeibougies (2 van de 4 vervangen omdat we de laatste 2 niet loskregen).
Op die HDI blokken zouden die de eerste paar minuten meewerken vandaar.
Iemand die dit kan bevestigen?
Verwijderd
In het sleutelhuis zit vaak een klein chippie die de startonderbreker uitschakelt. Elektronica alleen is niet genoeg! Hopen dat je het oude huisje nog hebt ...Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:28:
Apart euvel; ik heb het sleutelhuis vervangen omdat het rubber stuk was en sindsdien werkt de sleutel niet meer in het contact. De elektronica heb ik overgezet en ook het originele ijzeren deel dat daadwerkelijk in het contact gaat. Ik kan de sleutel omdraaien, hij gaat er ver genoeg en de elektronica gaat aan (radio, lichten, etc.). Als ik de motor start, dan start de auto niet door. Met de reservesleutel gaat het als een zonnetje. Wat zou dit kunnen zijn?
Voorbeeld (willekeurige sleutel), maar het gaat om het idee: http://thumbs.picclick.co...48-Chip-Key-Blank-_57.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door Houtenklaas op 15-12-2016 22:39 ]
Het is vooral de rookwolk en stank die soms kan irriteren...cdoens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:26:
[...]
Heb het volgens mij iemand wel eens horen zeggen (zien typen) maar helemaal zeker ben ik niet. Zou de onregelmatige loop bij erg koude starts wel kunnen verklaren.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Binnenkort maar eens een nieuwe bestellen, als m'n klapsleutel (die niet meer klapt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Lekker full-option in de chique kleur Blanc Nacré (parelmoer wit metallic).
Zit nog 1,5 jaar in de lease en kan dus nog wat langer genieten van 14% bijtelling i.p.v. 22% wanneer ik begin volgend jaar een nieuwe zou moeten uitzoeken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Weet iemand wat de vervang kilometerstanden zijn voor een 406 coupe V6 vwb de distributieriem/ketting en dat soort slijtage onderdelen? Ze zijn voor redelijke bedragen te koop maar het is handig om te weten wat eraan komt als ik zinnig wil onderhandelen.
edit:// of zijn er redenen om beter een 2.2 te kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 28-12-2016 16:30 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb een 208 met de 1.6 4 cilinder THP200 motor rijd prima.Matey schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:54:
[...]
Jep, gaat idd over de nieuwe C3 (met turbo).
Aaah ok, ik vond niet direct een Citroën topic terug, vandaar dat ik het even bij Peugeot probeerde, mede omdat die motor ook gebruikt wordt in de 208/2008
De 110PK is de oude THP toch maar dan min 1 cilinder? Zo ja dan waren er vroeger aardig wat problemen mee maar dat is nu grotendeels verholpen.
[ Voor 25% gewijzigd door FNale op 03-01-2017 15:19 ]
Distributie bij een V6 is geen grapje. Weet de prijs niet maar is een boel werk en duurdere riemen en meer spanrollen dan bij een 4 cilinder. De laatste 2.2 benzines die geleverd waren, waren over het algemeen erg luxe uitgerust en hoe nieuwer hoe beter. En ook iets meer kans op een lage km-stand. Al heeft de V6 natuurlijk wel de absolute voorkeur als je sportief wilt rijden. Wellicht beste om eentje te zoeken waarvan koppeling of distributie nog gedaan moet worden. Dan is de prijs lager en weet je tenminste zeker dat het gebeurd wordt... Ipv een handelaar die met tippex op het kleppendeksel de distributieriem nog even een tonnetje extra leven gunt...franssie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:27:
Na jaren twijfelen begin ik nu toch te denken een 406 coupe V6 te gaan zoeken. Ik lees hier dat de 406 Coupe op de raamrubbers na geen echt zwakke punten heeft. Ze hebben sinds de introductie allremaal al best wat kilometers achter de rug, wat niet erg is meestal. Maar bij mijn 307SW merk ik wel dat na 220K KM de koppeling op was, de turbo versleten en die heb ik laten maken.
Weet iemand wat de vervang kilometerstanden zijn voor een 406 coupe V6 vwb de distributieriem/ketting en dat soort slijtage onderdelen? Ze zijn voor redelijke bedragen te koop maar het is handig om te weten wat eraan komt als ik zinnig wil onderhandelen.
edit:// of zijn er redenen om beter een 2.2 te kopen?
Wel ben veranderd en denk er over na om een 2008 te kopen in de plaats. Die C3 is toch vrij klein en de Cactus biedt geen motoren aan waar ik interesse in heb. De 110 puretech met EAT6 automaat in de 2008 gaat het over.ChrisdeW schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:08:
[...]
Ik heb een 208 met de 1.6 4 cilinder THP200 motor rijd prima.
De 110PK is de oude THP toch maar dan min 1 cilinder? Zo ja dan waren er vroeger aardig wat problemen mee maar dat is nu grotendeels verholpen.
Heb een testritje gedaan met een New 2008 Allure met die benzine automaat (hierboven genoemd) en wow, rijdt heel soepel. Nu nog mooie condities vinden en het wordt een Perla Negra Allure.
Hoe vind je de EAT6 in de 2008 er komt in de testen vaak ruit dat het een wat trage automaat is.
ook de sport stand gebruikt?
De sportstand niet gebruikt omdat het redelijk druk was op de weg ;-). Wel autosnelweg gedaan en een 35-40km mee gereden. In normaal verkeer en stadsverkeer had ik niet de indruk dat de automaat traag is. Het is ook geen sportwagen natuurlijk en voor mij zal die automaat voldoende doen wat ik er van verwacht.
Had ook een vriend van me mee die wel autofan/-kenner is. Hij zei dat de automaat verrassend realistisch schakelt, bijna identiek aan hoe hij manueel zou rijden.
Ik had de indruk dat hij goed ingesteld stond om zowel de koppel als de pk's te gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Matey op 04-01-2017 14:21 ]
De motor draait stationair iets meer toeren bij een koude start, dat is normaal, weet ik. Als ik dan heel voorzichtig het gaspedaal naar onder druk, dan komt ie op een punt dat de toerentalwijzer ineens naar beneden schiet (beneden de 750 rpm) en dan hikt de motor tegen het randje van afslaan, maar de motor slaat nooit af. Lukt me ook niet wanneer ik het echt met opzet probeer gelukkig. Wanneer ik mijn voet op die plek houdt, dan doet ie dat een seconde of 5 en dan ineens begint ie wél meer toeren te maken.
Is net alsof er een vertraging zit tussen wanneer ik mijn voet op het gaspedaal druk en wanneer dat ie dan ook echt toeren gaat maken.
Als ik vanuit koude start wil rijden dan merk ik dat uiteraard ook; de auto rijdt dan schokkerig en hij reageert laat op het "pakken" van het pedaal.
Wanneer de auto na ongeveer 3 minuten "op temperatuur is", dan is het euvel als sneeuw voor de zon verdwenen en het duurt echt maar een minuut of 3.
Lijkt net alsof de choke en CPU effe nodig heeft om het juiste toerental/afstelling te vinden en dan is het goed.
Ik heb het idee dat het bij vochtig weer en ijskoud weer erger is dan wanneer het in de zomer is ofzo. Er gaan geen lampjes branden of niks, de auto verbruikt niet meer bezine of olie dan normaal, hij krijgt regelmatig zijn beurten en alles. Het gebeurt alleen met een "verse" start, dus niet als ik na een tijdje de auto uitzet en ik start em na een half uur weer opnieuw. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? UGR/gasklephuis ofzo?
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 04-01-2017 16:35 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Hij geeft wel gewoon de temperatuur van de koelvloeistof goed weer, of is dit niet wat je bedoelt?Wok schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:17:
Klinkt als een defecte koelwatertemperatuursensor.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 05-01-2017 10:28 ]
Onder de vloermatten is het niet nat en in de kofferbak ook niet.
Waar dan wel?died_laughing schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:18:
Iemand hier ervaring met vocht in een 206 sw?
Onder de vloermatten is het niet nat en in de kofferbak ook niet.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar ruim een jaar terug twijfelde ik al over de distributieketting van onze 207 VTI omdat de motor voortdurend bromde en naar mijn gevoel wat minder vermogen had dan toen we hem kochten. (bijna nieuw destijds). Navraag bij de dealer leerde me toen dat de ketting onderhoudsvrij was, en van vervangen was geen sprake. Nu is echter toch gebeurd dat de ketting dit weekend is overgesprongen. Kennelijk is hij door rek over de tandjes heen gelopen en van tijd geraakt. Ik was er reeds bekend mee dat dit vaak bij THP motoren voorkomt, maar bij de VTI kan het dus kennelijk ook.
Goed, lang verhaal kort...vervelend, want de auto stond al te koop, dus dan zit je niet te wachten op dit soort reparaties. Omdat de monteur maandag eerst eens gaat bekijken wat er vervangen moet worden is het mij de vraag, wat mag zoiets ongeveer kosten? Het komt niet op 5 tientjes precies natuurlijk, maar is kost zoiets €300? of €500? €1000 misschien? Ik heb werkelijk geen idee. Ik hoor graag van iemand die eerder zoiets heeft meegemaakt wat ongeveer de prijzen zijn voor een vervanging van zoets.
Mocht er trouwens nog iemand een 207 met nieuwe ketting zoeken .. ik heb er binnenkort 1

In hoeverre is het trouwens normaal dat zoiets gebeurd, alles kan kapot natuurlijk, maar is het een buitengewoon geval, of valt dit onder de pech gevalletjes? Als ik immers geweten had dat dit mogelijk was, had ik al eerder preventief die ketting laten vervangen.
@JGC, Dat komt behoorlijk overeen met het onderhoud zoals wij dat plegen aan de auto. De olie die we gebruiken is de olie die er ook origineel in hoort, uit me hoofd 0w30? Zijn die goudkleurige flessen die ook voor een C2 motor geschikt zijn. Heb altijd een liter in het dashboardkastje liggen...just in case, daar zal het in ieder geval niet aan liggen.
Hoop in ieder geval dat de reparatie gaat meevallen. In feite sta ik nu de hele distributiekant te vernieuwen voor een ander, dat is best wel frustrerend.
Wij hebben zoiets gehad met een Opel Zafira. Starten gaf een schommelend toerental, en soms bij het wegrijden was al je vermogen weg, zelfs als je je gas vol intrapte. Dan ineens, na 3 seconden ofzo, spurtte je er vandoor (zoals je verwacht met volgas in zn 1Deathchant schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:29:
Ik gebruik mijn auto (206RC) niet veel (2x/week ofzo) en hij heeft de laatste tijd last van schokkerig rijden wanneer de motor nét aan is.
De motor draait stationair iets meer toeren bij een koude start, dat is normaal, weet ik. Als ik dan heel voorzichtig het gaspedaal naar onder druk, dan komt ie op een punt dat de toerentalwijzer ineens naar beneden schiet (beneden de 750 rpm) en dan hikt de motor tegen het randje van afslaan, maar de motor slaat nooit af. Lukt me ook niet wanneer ik het echt met opzet probeer gelukkig. Wanneer ik mijn voet op die plek houdt, dan doet ie dat een seconde of 5 en dan ineens begint ie wél meer toeren te maken.
Is net alsof er een vertraging zit tussen wanneer ik mijn voet op het gaspedaal druk en wanneer dat ie dan ook echt toeren gaat maken.
Als ik vanuit koude start wil rijden dan merk ik dat uiteraard ook; de auto rijdt dan schokkerig en hij reageert laat op het "pakken" van het pedaal.
[...]
Ook al kregen wij wel heel soms een motorlampje, vaker niet dan wel, maar goed. Uitlezen gaf een arm mengsel foutcode, dus dat wijst al wel een beetje naar iets met de brandstofsystemen, of een vacuumlek.
Kan je hem niet kapot inruilen? Voor een garage kost t minder als hij t moet doen dan voor jou zelf.Turbo-Puppy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:01:
Hoop in ieder geval dat de reparatie gaat meevallen. In feite sta ik nu de hele distributiekant te vernieuwen voor een ander, dat is best wel frustrerend.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Is dat makelijk zelf te vervangen, en zo ja hoe? Of kan ik beter naar de dealer?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vriend van me heeft in z'n 307 zelf de stoelen en bank vervangen door lederen exemplaren en is er erg tevreden over, al mist hij met deze temperaturen wel de stoelverwarming die hij nog niet kan aansluitenMatey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:59:
Heeft er iemand ervaring met lederen zetels in Peugeot? Voor mijn nog niet bestelde 2008 twijfel ik voor lederen zetels.
haha, ja kan ik best inkomen. Dubbel paar boxers aandoen is mss voorlopige oplossingRobicide schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:44:
[...]
Vriend van me heeft in z'n 307 zelf de stoelen en bank vervangen door lederen exemplaren en is er erg tevreden over, al mist hij met deze temperaturen wel de stoelverwarming die hij nog niet kan aansluiten
Net even naar garage geweest en zal voor leder kiezen. 50% korting op opties in januari is gewoon te verleidelijk
.
Peugeot heeft (volgens mij voor de meeste modellen) zowel lederen als halflederen interieuren dacht ik, waar je bij halfleder een stoffen zitting en rug hebt met lederen zijkanten en hoofdsteun. Een dergelijke zitting vind ik zelf vrij prettig omdat je aan de zijkant wel de stevigheid en steun van leer hebt, en tegelijk toch een ademende zitting zodat je minder snel last van zweet krijgt bij wat warmer weerMatey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:07:
[...]
haha, ja kan ik best inkomen. Dubbel paar boxers aandoen is mss voorlopige oplossing![]()
Net even naar garage geweest en zal voor leder kiezen. 50% korting op opties in januari is gewoon te verleidelijkVerkoper toonde me een wagen en zei dat dat leder was...hoewel er verdacht veel stof bij kwam kijken, op de zitoppervlakken. Als ik even google naar peugeot 2008 en lederen zetels, kom ik precies toch andere zetels tegen
Ik heb een jaar of 3 / 4 terug een lederen interieur voor de 207 besteld. Naast dat de stoelen veel beter zitten dan hun stof uitgevoerde broeders ben ik ook wel aardig te spreken over de kwaliteit. De achterbank is ondanks voorzien van een isofix stoel en kinderzitjes, en spelende ...vooral kliederende kinderen echt in uitmuntende staat nog. De bijrijdersstoel is ook als nieuw. Het enige wat op te merken is, is de wang aan de buitenzijde van de bestuurdersstoel. Deze begint nu lichtjes scheurtjes te krijgen. Niet in het leder zelf, maar die leerscheurtjes ...je kent ze wel. Wellicht dat met een goede leerzalf je zoiets weer nieuw krijgt.Matey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:59:
Heeft er iemand ervaring met lederen zetels in Peugeot? Voor mijn nog niet bestelde 2008 twijfel ik voor lederen zetels.
Moer er wel bij vertellen dat het enige onderhoud wat we aan de stoelen gedaan hebben afgelopen jaren zich beperkt tot 1 of 2 keer een vochtige doek er over heen.
wat betreft de distributie ...er is nieuws.
Ketting is overgeslagen, als gevolg hiervan zijn beide nokkenaspoulies, kettingspanner, waterpomp, 2 nokkenas sensoren en nog wat grut kapot gelopen. Voorlopige schatting ..een Yippie Ka Jee € 800 euro, en waarschijnlijk meer.
Al met al, geweldig begin van het jaar....

Wat ik zelf wel meegemaakt heb is dat de omkeerrol ging rammelen waarbij de hele poelie kaal is gevreten en de waterpomp is gesloopt. Voor dat hele grapje bij elkaar ben je evenveel kwijt als het vervangen van distributieriem bij een auto zonder ketting...
Ben even aan het Googlen .. en dan krijg ik soms het idee dat er wel erg veel wordt vervangen nu. Ik kan niet eens 1 verhaal vinden waarbij de poellies vervangen worden. Die waterpomp ..zoals je al aangeeft ook niet althans, niet in combinatie met dit probleem.
Bij Nefkens staat een geoffreerde prijs van 325 all inclusive voor het vervangen op de website ter indicatie. Al zou dat alleen arbeid zijn, en koop ik de onderdelen los, dan nog blijf ik ver binnen de 600 euro. Ga de auto morgen ophalen, zal de onderdelen terugvragen en die hier met een foto plaatsen. Krijg vooralsnog niet de indruk dat ik de factuur zonder slag of stoot voor de volle 100% ga betalen zonder goede onderbouwing, zal in ieder geval eens langs de Peugeot hier gaan om uit te horen wat die er van vinden. Mag toch aannemen dat er een rapportje is gemaakt voorafgaande waarom deze onderdelen vervangen dienen te worden. ;-)
Gisteren mijn Peugeot 2008 besteld. Wordt de benzine met EAT6 automaat, Perla Nera, lederen interieur, JBL, park assist met achteruitrijcamera, navigatie. Wordt ten laatste eind maart verwacht. :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Matey op 11-01-2017 08:53 ]
Peugeot heeft weer mooi werk afgeleverd met de nieuwe modellen dus goeie keuze zo'n 2008
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Stel je hebt je radio uit, i.c.m. Flitsmeister + bluetooth + simulatie oproep (of gewoon een normale telefoonoproep) dan gaat ie altijd aan na het beëindigen van de oproep, SUPER irritant?
hoe moeilijk was het nu om :
1
2
3
4
5
6
7
| void eindeOproep(Radio radio) { if(radio.stondAanVoorOproep()) { radio.aan(); } } |
Te maken i.p.v. ?
1
2
3
4
| void eindeOproep(Radio radio) { radio.aan(); } |

Dat motorlampje krijg ik gelukkig nooit maar inderdaad gaat het verder wel zoals je beschrijft. Dank voor het meedenken, ik zal het aangeven bij de garage.marcop23 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:33:
[...]
Wij hebben zoiets gehad met een Opel Zafira. Starten gaf een schommelend toerental, en soms bij het wegrijden was al je vermogen weg, zelfs als je je gas vol intrapte. Dan ineens, na 3 seconden ofzo, spurtte je er vandoor (zoals je verwacht met volgas in zn 1). Ik heb er een nieuwe luchtmassameter in gezet (van Ebay, 35 euro
) en sindsdien doet hij het niet meer.
Ook al kregen wij wel heel soms een motorlampje, vaker niet dan wel, maar goed. Uitlezen gaf een arm mengsel foutcode, dus dat wijst al wel een beetje naar iets met de brandstofsystemen, of een vacuumlek.
Wat bedoel je met radio uit? Ik ken alleen de geluidsmute knop namelijk. En het is vrij logisch dat de audio van mute af gaat als je een telefoontje hebtWijnbo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:29:
Aan de 308 (SW) bezitters: is er een mogelijkheid om de radio UIT te laten na een verbroken telefoonoproep? Dit is werkelijk waar te kansloos voor woorden
Stel je hebt je radio uit, i.c.m. Flitsmeister + bluetooth + simulatie oproep (of gewoon een normale telefoonoproep) dan gaat ie altijd aan na het beëindigen van de oproep, SUPER irritant?
code:
1 2 3 4 5 6 7 void eindeOproep(Radio radio) { if(radio.stondAanVoorOproep()) { radio.aan(); } }
Te maken i.p.v. ?
code:
1 2 3 4 void eindeOproep(Radio radio) { radio.aan(); }
![]()
![]()
Weet niet welke bronnen je allemaal hebt, maar zet hem anders eens "uit" door hem op een bron te zetten die niet gebruikt wordt. Lege cd speler of niet aangesloten usb ofzo. Dan ben je dr denk ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eh, inderdaad de volume knop in drukken, mute dus. Maar dan slaat het nog nergens op. Hoezo un-mute je een radio die op mute staat n.a.v. telefoon? Of werkt die mute ook op de telefoon audio? (nooit geprobeerd... ik kan me ook geen situatie voorstellen waarom je je telefoongesprek wilt muten terwijl je zelf opgenomen hebt)The Eagle schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:12:
[...]
Wat bedoel je met radio uit? Ik ken alleen de geluidsmute knop namelijk. En het is vrij logisch dat de audio van mute af gaat als je een telefoontje hebt
Weet niet welke bronnen je allemaal hebt, maar zet hem anders eens "uit" door hem op een bron te zetten die niet gebruikt wordt. Lege cd speler of niet aangesloten usb ofzo. Dan ben je dr denk ik
Ben zelf geen automaat gewend, altijd schakelbak gehad, maar is er een reden dat er kennelijk zoveel 208's in automaat rond rijden? Of is het gewoon toeval? En hoe is die automaat in de praktijk?
Daarnaast vraag ik me af of de 68pk versie (1400cc) wel voldoende power heeft voor een inhaalsprintje etc, of dat ik dan beter voor de 1600cc kan gaan?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat valt me nog alles mee voor wat er kapot gelopen is. Zoiets betaal je bij sommige auto's ook zo ongeveer voor een rubberen riempje een waterpomp en spanner als je een distributieriem hebt in plaats van een ketting.Turbo-Puppy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47:
wat betreft de distributie ...er is nieuws.
Ketting is overgeslagen, als gevolg hiervan zijn beide nokkenaspoulies, kettingspanner, waterpomp, 2 nokkenas sensoren en nog wat grut kapot gelopen. Voorlopige schatting ..een Yippie Ka Jee € 800 euro, en waarschijnlijk meer.
1.4HDI valt mee, ik heb soortgelijk blok in een 206 gehad die maar 60kg lichter is, was goed te doen. In een zware 207 of 307 schiet dat blok echt te kort. Snelheidsmonster is het niet, ik zou zelf doodongelukkig worden als ik van een 1.6VTI terug zou gaan naar een 1.4HDI.Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:47:
Met zo een 1.4 moet je niet eens na willen denken over inhalen.En met de 1 6 zou ik nog een doorzoeken naar de problemen met die dieseltjes (HDI).
De 1.6HDI is op zich geen rampenblok, zolang je er maar voldoende mee rijdt. Meeste problemen komen vanaf het roetfilter dat verstopt raakt bij veel korte ritjes.
Woon/Werk is 60km enkele reis, dus dat zal zo'n vaart niet lopen dan lijkt me_JGC_ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:40:
[...]
De 1.6HDI is op zich geen rampenblok, zolang je er maar voldoende mee rijdt. Meeste problemen komen vanaf het roetfilter dat verstopt raakt bij veel korte ritjes.
Nu is mijn 307SW ook geen lichte wagen, dus toendertijd ook bewust voor de 2 liter benzine gekozen daarom, ik heb er een hekel aan als je niet even vlot een auto in kan halen.. ga dan toch orienteren op de 1.6
Maar om nog even terug te komen op mijn andere vraag.. Hoe komt het dat ik zoveel automaten zie op gaspedaal? Of worden er gewoon simpelweg meer automaten verkocht tov 10 jaar geleden waardoor je dat ook in de tweedehands markt terug ziet?
Geen idee of dat misschien te programmeren valt met DiagBox (Peugeot Software), dealer al eens gebeld?Wijnbo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:29:
Aan de 308 (SW) bezitters: is er een mogelijkheid om de radio UIT te laten na een verbroken telefoonoproep? Dit is werkelijk waar te kansloos voor woorden
code:
1 2 3 4 5 6 7 void eindeOproep(Radio radio) { if(radio.stondAanVoorOproep()) { radio.aan(); } }
Te maken i.p.v. ?
code:
1 2 3 4 void eindeOproep(Radio radio) { radio.aan(); }
![]()
![]()
Ik heb de Diagbox software en dongle zelf aangeschaft om de AUX poort van m'n 307 aan te zetten. De diagnose stekker was 20 euro duurder dan het door de dealer laten doen en als bonus kan ik nu een heleboel reparaties zelf, omdat ik bijv een ABS-pomp zelf kan inleren ipv de dealer lief aan te kijken.
Mute van telefoonaudio en telefoonmic gaat via de ingebouwde carkit. En als je ooit vanuit de auto een conference call gedaan hebt weet je waarom die knoppen er op zittenWijnbo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Eh, inderdaad de volume knop in drukken, mute dus. Maar dan slaat het nog nergens op. Hoezo un-mute je een radio die op mute staat n.a.v. telefoon? Of werkt die mute ook op de telefoon audio? (nooit geprobeerd... ik kan me ook geen situatie voorstellen waarom je je telefoongesprek wilt muten terwijl je zelf opgenomen hebt)
En verder begrijp je hem niet helemaal. Je audio, niet je radio, staat op mute. Telefoongesprek, dus van mute af want noodzakelijk. Telefoongesprek afgelopen, geluid blijft aan. De carkit staat namelijk niet los van de andere audio, maar is simpelweg een geluidsbron voor de versterker. Eentje die zo slim is om zelf het geluid aan te (laten) zetten. Je neemt immers zelf op
Oberigens kun je ook eens proberen om gewoon het geluid van de radio weg te draaien. Volume blijft nl wel onthouden per bron. Dus als radio op 0 staat heb je geen geluid als ie terugspringt, terwijl telefoonvolume op pakweg 15 kan staan
De 1.4HDI is in de lage toeren best een lekker motortje. Van 1750 t/m 3000 toeren doet se turbo het redelijk en daarboven zit er geen gang meer in.marcop23 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:43:
Overigens hebben wij ook een 1.4HDI in een 206, en die voelt heel koppelrijk aan bij lage toerentallen. Bij hogere toerentallen blijft daar (uiteraard) weinig meer van over, het blijft uiteraard maar 70pk. Maar iemand inhalen op een 80-weg is voor ons geen enkel probleem. En een groot voordeel voor ons is dat we regelmatig 1:22 kunnen rijden gemiddeld.
Destijds de 206 helemaal volgepakt en mee door scandinavie geweest. 15% hellingen met 50 in de 3 op zonder klagen... vorig jaar met de 207SW 1.6vti in zuid limburg geweest, die moet serieus toeren draaien, iets te vroeg schakelen en dat ding slaat bijna liever af dan dat ie optrekt.
Je kan altijd achteraf leer met stoelverwarming in laten bouwen. Bij Peugeot gaat dat via DK Schweizer. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens uit heel veel soorten leer en kleuren kan kiezen.Matey schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:59:
http://dk-schweizer.nl/
Kosten zullen zo tussen de 1500 en 1750 euro liggen. Je maakt je auto er echt uniek mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Brakkie op 20-01-2017 00:06 ]
Stukken duidelijker. Maaaaaaaaar.... dan NOG kan ik er met mijn kop niet bij dat het "gut, ik moet van de mute af maar ik stond op mute" niet ff wordt terug gezet als het telefoongesprek ten einde is, want dat bericht krijgt de auto gewoon door.The Eagle schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:02:
Hier al jaren een 207 1.6 HDI, de tweede inmiddels na een total loss. Ook ex kease. Prima auto, fijne motor. Borige wel een keer de turbo in de soep gehad maar dat was meer te wijten aan het overslaan van beurten door de vorige eigenaar
[...]
Mute van telefoonaudio en telefoonmic gaat via de ingebouwde carkit. En als je ooit vanuit de auto een conference call gedaan hebt weet je waarom die knoppen er op zitten
En verder begrijp je hem niet helemaal. Je audio, niet je radio, staat op mute. Telefoongesprek, dus van mute af want noodzakelijk. Telefoongesprek afgelopen, geluid blijft aan. De carkit staat namelijk niet los van de andere audio, maar is simpelweg een geluidsbron voor de versterker. Eentje die zo slim is om zelf het geluid aan te (laten) zetten. Je neemt immers zelf op
Oberigens kun je ook eens proberen om gewoon het geluid van de radio weg te draaien. Volume blijft nl wel onthouden per bron. Dus als radio op 0 staat heb je geen geluid als ie terugspringt, terwijl telefoonvolume op pakweg 15 kan staan
#firstworldproblems. Verder geniaal fijne auto trouwens!
Ziet er idd heel mooi en uniek uit. Heb echter voor het leder interieur van Peugeot zelf gekozen ism zwarte wagen. Zal ook wel degelijk zijn, hoop ikBrakkie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:05:
[...]
Je kan altijd achteraf leer met stoelverwarming in laten bouwen. Bij Peugeot gaat dat via DK Schweizer. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens uit heel veel soorten leer en kleuren kan kiezen.
http://dk-schweizer.nl/
Kosten zullen zo tussen de 1500 en 1750 euro liggen. Je maakt je auto er echt uniek mee.

Over een paar maanden mag ik een nieuw leasehok gaan bestellen
Iemand al ervaring met hoe 't beestje rijdt icm de EAT6 automaat? Ben ook wel benieuwd naar de ETG, omdat die goedkoper is, maar meerdere reviews waren daar niet echt over te spreken.
Jep, een proefritje gedaan van een 30-tal km. Ik was direct verkocht; het kleine stuurtje, de hoge instap en de automaat die perfect zijn werk deed. Ook op autosnelweg reed ie heel makkelijk, niet te hoog in toeren; denk een 2500 à 110/120 km/u. En het schakelen deed ie heel soepel dat 't een gemak was. Heb een Allure 2008 met EAT6 in bestelling staanRobicide schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:18:
Over twee weken een proefritje maken met de 2008 EAT6![]()
Over een paar maanden mag ik een nieuw leasehok gaan bestellende eisen zijn een hoge instap, een automaat en een flinke kofferbakruimte met grote klep (ivm handicap van m'n vriendin, zowel zij als haar rolstoel moeten er makkelijk in kunnen).
Iemand al ervaring met hoe 't beestje rijdt icm de EAT6 automaat? Ben ook wel benieuwd naar de ETG, omdat die goedkoper is, maar meerdere reviews waren daar niet echt over te spreken.
Die ETG is gekoppeld aan de turboloze 82pk-variant. Ik denk persoonlijk dat je veel meer rijplezier gaat beleven aan een volautomaat met 205 newton koppel aan 1750 toeren dan aan gerobotiseerde atmosferische 5bak. Manueel kan je die nog wat in toeren jagen om vooruit te komen, maar de vraag is hoe die ETG zal schakelen... één per één denk ik; de EAT6 kan meerdere versnellingen in één keer schakelen.
Ok, het is wat duurder, maar zou jammer zijn dat je je het dan beklaagt. Ben natuurlijk niet op de hoogte van prijzen in NL, noch jouw fleetprijzen natuurlijk. Als gewone consument heb ik daar na de testrit alvast niet over getwijfeld.
Toch een heerlijk gevoel als je 'droom' steeds een stapje dichterbij komt. (Al kan ik niet wachten op het salaris van januari en februari.:) )
Momenteel rijd ik in een 208 1.4 Allure (benzine). Auto type met deze motor is alleen gemaakt in 2012, geen idee waarom, maar hij is pas mei 2013 op naam gezet toen ik hem kocht. Oftewel hij is nu bijna 4 jaar oud en heeft bijna 120k kilometers gemaakt.
Zelf ben ik vrij lang (1.94m) en heb een vrij gevoelige rug en nek. Hierdoor heb ik, zeker bij de langere ritten, snel last van mijn rug en nek. Dit is voor mij de reden om eens te gaan kijken naar een grotere auto. Ik rijd zelf ruim 50km woon-werk enkele reis, dus ruim 100km elke dag. Tevens familie die verspreid over Nederland woont (Groningen, Utrecht en Den Haag). Dus veel kilometers. Ondertussen heeft mijn vriendin ook een nieuwe baan maar ook een enkele reis van ongeveer 45km elke dag. Het idee wat we nu hebben is haar huidige auto verkopen of inruilen (een Ford Ka uit 2001 of zo) en zij gaat dan in mijn 208 rijden.
Tot voor kort zat ik vooral te denken aan een Mazda CX5 (erg waardevast volgens ANWB) of een Nissan Qashqai. Maar sinds de nieuwe 3008 ben ik hier helemaal aan verkocht. Dus ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al ervaring hebben met deze auto.
De uitvoering is Blue Lease Executive, daar zitten bijna alle opties in volgens mij. 16" LM, chroom-pakket, navigatie, Apple Carplay, LED-lampjes binnen en buiten etc.
Die ingebouwde navigatie vind ik overigens vrij matig, slechte, soms onlogische routeberekening, onnodige instructies en onhandige invoer. Ook stuurbediening werkt niet voor navigatie.
Verder klinkt de radio niet heel overtuigend, ik heb een kleine subwoofer onder de passagiersstoel laten inbouwen, dat maakt het totaalgeluid acceptabel.
Een 1e probleem is inmiddels opgetreden, er kwam een motorstoring/AdBlue-melding en de AdBlue-tank (onder de kofferbak) is inmiddels onder garantie vervangen. Bekend probleem aldus de dealer.
Ik hoorde dat er weleens problemen zijn geweest met raamrubbers, waardoor er meer rijwindgeluiden waren. Weet iemand bij welke bouwjaren dit probleem optrad?

De 807 (of Citroen C8) is dan een interessante auto qua binnenruimte, maar de tweedehandsjes daarvan zijn al snel van 2008 of ouder (benzine, max 140/150K gelopen en budget van rond de 10/12.000). De 5008 is gedeeltelijk in de plaats gekomen van de 807, maar afgaande op de buitenkant zou ik zeggen dat je binnenin toch wat minder ruimte hebt? Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide auto's, en dan met name over de beenruimte op de achterste rij? Er hoeft daar uiteraard geen volwassene te zitten, maar heeft een 807 op de achterste rij ook echt meer ruimte of is dat eigenlijk gelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door L201 op 31-01-2017 09:06 ]
Het probleem is nu dat ik nergens kan vinden hoe de aansluitingen geregeld zijn van de standaard SMEG infotainment unit ( met 7" display ) die erin zit. De dealer als zowel de Peugot live chat konden hier niks over vertellen. Monteur van de dealer heeft dus geen idee of het uberhaupt kan en wat dit zou kosten. Is er hier iemand bekend met de aansluitingen? Is het mogelijk een actieve subwoofer aan te sluiten op de standaard radio? Stroom toevoer is uiteraard geen probleem, het gaat puur om de Line Out ( op niet permanente manier vanwege het contract ofc ).
Subwoofer specs:
https://www.mbcaraudio.nl...fonics-hfi-250a-mkii.html
aansluitingen sub:

Je kan dus even kijken achter de bekleding of daar standaard een kabel ligt die wordt benut als je de JBL optie koopt. soms bouwen ze dat kabelwerk er standaard in.
En mocht je het niet zelf willen doen:
https://www.concept4cars.nl/audio-upgrade-peugeot-208/
[ Voor 56% gewijzigd door FNale op 31-01-2017 16:05 ]
Zal eens kijken of er wellicht ook in de blue lion uitvoering een kabel in de kofferbak zit verstopt ( collega heeft em al ). Evengoed vreemd dat die pannekoek van de Peugot garage ( die hem momenteel klaar maakt ) hier niks over weet

[ Voor 19% gewijzigd door quintox op 31-01-2017 17:02 ]
Ik heb mijn actieve subwoofer laten inbouwen door dit bedrijf in mijn lease-208, aangesloten op standaardradio. Ze hebben een soort verloopje gemaakt, waardoor de sub erop kan en dit kan bij inleveren makkelijk weer worden verwijderd, zonder schade of zichtbare werkzaamheden.quintox schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:00:
GTI versie komt idd met JBL optie, de standaard ( ofja, blue lion ) uitvoering heeft deze optie zover ik kon zien niet :<. Ik weet overigens niet in hoeverre het is toegestaan om zoiets te laten doen door een partij als concept4cars.nl, hoe dit precies zit met lease wagens ( garantie, contract, wat wel en niet mag ).
Zal eens kijken of er wellicht ook in de blue lion uitvoering een kabel in de kofferbak zit verstopt ( collega heeft em al ). Evengoed vreemd dat die pannekoek van de Peugot garage ( die hem momenteel klaar maakt ) hier niks over weetje zou denken dat ze zo'n peugotje al eens uit elkaar hebben gehad.
Helaas geen foto's
Audio upgrade is een extra amp die dan ook meteen de andere speakers aan stuurt, en evt een sub, maar waar zou die aansluiting dan moeten zitten?
Geen ervaring, maar ik overweeg momenteel een verlengde 3008 te leasen (aka een 5008The_Ghost16 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:30:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de nieuwe 3008? Ik zit te overwegen om deze aan te gaan schaffen.
Momenteel rijd ik in een 208 1.4 Allure (benzine). Auto type met deze motor is alleen gemaakt in 2012, geen idee waarom, maar hij is pas mei 2013 op naam gezet toen ik hem kocht. Oftewel hij is nu bijna 4 jaar oud en heeft bijna 120k kilometers gemaakt.
Zelf ben ik vrij lang (1.94m) en heb een vrij gevoelige rug en nek. Hierdoor heb ik, zeker bij de langere ritten, snel last van mijn rug en nek. Dit is voor mij de reden om eens te gaan kijken naar een grotere auto. Ik rijd zelf ruim 50km woon-werk enkele reis, dus ruim 100km elke dag. Tevens familie die verspreid over Nederland woont (Groningen, Utrecht en Den Haag). Dus veel kilometers. Ondertussen heeft mijn vriendin ook een nieuwe baan maar ook een enkele reis van ongeveer 45km elke dag. Het idee wat we nu hebben is haar huidige auto verkopen of inruilen (een Ford Ka uit 2001 of zo) en zij gaat dan in mijn 208 rijden.
Tot voor kort zat ik vooral te denken aan een Mazda CX5 (erg waardevast volgens ANWB) of een Nissan Qashqai. Maar sinds de nieuwe 3008 ben ik hier helemaal aan verkocht. Dus ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al ervaring hebben met deze auto.
Bedankt voor de tipEdmin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:02:
[...]
Geen ervaring, maar ik overweeg momenteel een verlengde 3008 te leasen (aka een 5008). Ik zie af en toe voorbij komen dat het dak wat laag kan zijn voor langere mensen. Wel iets om op te letten als je gaat rijden, lijkt me.
Dit is wel een van de belangrijkste dingen voor mij in mijn nieuwe auto, de zit positie. In mijn huidige auto staat mijn zitting schuin naar beneden, de voorkant is hoger dan de achterkant. En mijn rugleuning staat dat ik recht zit. Echter zit dit voor mijn benen erg onprettig door de schuine stand en stoot ik bij volledig rechtop zitten even goed nog mijn hoofd tegen het dak

Ritten langer dan 1,5 uur (zelfs met pauze) zijn voor mij dan ook erg onprettig momenteel. Dat is ook de grootste reden van een nieuwe auto. Maar vind het erg lastig om een auto te vinden die bij mijn lengte past (bijna 2 meter). Enige auto's die echt lekker ruim zijn wat betreft hoogte zijn bedrijfsauto's
Top! thanks :3 dan ga ik daar eens informeren. De peugot dealer schiet ik toch niks mee op, kan ik het net zo goed aan een muur vragen.disbehave schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:07:
[...]
Ik heb mijn actieve subwoofer laten inbouwen door dit bedrijf in mijn lease-208, aangesloten op standaardradio. Ze hebben een soort verloopje gemaakt, waardoor de sub erop kan en dit kan bij inleveren makkelijk weer worden verwijderd, zonder schade of zichtbare werkzaamheden.
Helaas geen foto's
Voor zijn leeftijd staat het ding er nog knap bij maar ik heb er ook nog wat dingetjes aan gedaan, voorstoelen zat wat speling op en de de stootstrip aan de passagiersdeur had wat afgebroken klemmetjes dus die heb ik vervangen. Verder her en der wat missende interieurschroefjes teruggeplaatst en hij heeft nu een bluetooth optie op de radio .
Verder is ie technisch gewoon top, verbruikt geen olie en hij roest niet dus ik ga er vanuit dat ie nog wat jaartjes mee kan.
2e peugeot in het gezin want mijn vrouw rijdt in een 206 1.4 quicksilver uitvoering uit 2004 en ik moet zeggen dat ik de 106 er nauwelijks tot niet voor vind onder doen. De 106 rijdt iets comfortabeler en naar mijn idee wat stiller op de snelweg en de 206 heeft weer iets betere stoelen en airco.
Binnenkort eens wat foto's maken, als het wat warmer weer is

Enige wat de 106 'vreemd' doet is dat na lang filerijden en je laat de koppeling opkomen je een soort 'tok' geluid hoort. Grappige is dat de 206 dat ook heeft. Motorsteun wellicht? Koppeling werkt verder zonder problemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 10-02-2017 21:55 ]
Hoop dat het de standaard bosch bougies en evt een bobine is die de geest heeft gegeven. Wel wat vroeg na 25.000km (60K vervangingstermijn), maar stonden over twee weken al gepland voor vervanging door Beru bougies, schijnen beter te werken op LPG.
Bouwjaar 2008, 5-deurs, Duitse import, incl. onderhoudsboekjes, prachtige donkerblauwe kleur met hooguit wat wasstraat krasjes, schoon en netjes interieur, airco, elektrische ramen, door vorige eigenaar geïnstalleerde JVC radio en subwoofer in de kofferbak (nog minder ruimte...) en net geen 100.000 op de teller. Erg mooie auto
Stap 1 is de kleur van het lampje zien te veranderen dat van achter het verwarmingspaneel schijnt, want dat vind ze niks, vrouwen