Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 17:41
MartijnAbel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Ik zou vragen aan de dealer of die aan de PP2000 kan om te kijken of uberhaupt de optie te vinden is. Zoja, dus ook aan te zetten is.
Volgens mij als de kabelboom er ligt, dat het dan ook mogelijk is. Dus ff kijken of die er ligt...

Edit: en de optie in de bsi natuurlijk, maar dat moet haast wel

[ Voor 8% gewijzigd door wuppie007 op 25-05-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
wuppie007 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Volgens mij als de kabelboom er ligt, dat het dan ook mogelijk is. Dus ff kijken of die er ligt...

Kabelbomen zijn 9 van de 10x voor alle types hetzelfde. Vaak schakelen ze het softwarematig uit, of is de optie helemaal niet terug te vinden in de boordcomputer. Dat de kabel er dus eventueel wel is, zegt nog niet zo heel erg veel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
PdeBie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:13:
Waarom is de 308GT diesel alleen maar met automaat te leveren. hmpf :(
Wij hebben dezelfde bak/motor in onze wagen. Dat rijdt prima. Je kan ook gewoon aan het stuur schakelen of handmatig met de pook (inclusief schakelindicatie).

Plaatje om het af te maken:

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/fu4zg0.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:25
icy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:29:
Mijn 205je gaat de 333.333 net niet meer halen, want ik haal vrijdag deze op

[afbeelding]

Benieuwd of ik hier ook meer dan 150.000 bij op kan tillen. :)
Weet niet hoeveel er nu op de teller staat, maar ik ken iemand met deze auto met meer dan 3 ton op de teller en rijdt nog als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 08:36

Meneer iCy

swarma

PdeBie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Weet niet hoeveel er nu op de teller staat, maar ik ken iemand met deze auto met meer dan 3 ton op de teller en rijdt nog als een zonnetje.
331678, morgen de laatste 150 erbij maken en dan daag ;w

Die van mij rij nog steeds als een zonnegie, maar merk wel dat de koppeling wel op begint te raken maar dat mag ook wel bij zijn eerste koppeling.

Heb qua onkosten zo goed als niets gehad in de afgelopen 4 jaar.

- Einddemper
- Voorpijp (overigens was dit het duurste onderdeel ooit van de auto in zijn carriere)
- Ringetje voor de massakabel, goedkoopste reparatie ooit
- Onnodig startmotor vervangen, bleek acheraf massakabel te zijn
- Lager
- Remleidingen, maar waren vervangen toen ik de auto kocht
- Remblokjes, 1 malig
- Ontluchtingslang van de tank
- 2x banden voor en achter
- Paar keer olie verversen
- Koelvloeistof
- Filters
- Weet niet meer welk onderdeel, maar draagarm onderdeel
- Oja, elke keer de achterremmen laten checken maar dat is een 206 kwaaltje

Zal nog wel iets kleins vergeten zijn maar deze had echt mijn hart gewonnen en doe hem met verdriet weg, maar een de pug 306 break 1.4XR zal ik hopelijk ook veel plezier mee bleven.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 16:29
wuppie007 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Goede suggestie. Recent de P2000 vervangen en ik meen mij te herinneren dat daar wel de stekkers voor inzaten. Tijd om eens op speurtocht te gaan.
MartijnAbel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Ik zou vragen aan de dealer of die aan de PP2000 kan om te kijken of uberhaupt de optie te vinden is. Zoja, dus ook aan te zetten is.
Ik was toevallig vorige week in de buurt van de dealer, maar die hadden op dat moment geen tijd. Of ik een afspraak kon maken en 'm in de ochtend dan binnen brengen en achterlaten.. maar eens een keer doen dan..

EDIT:
MartijnAbel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:18:
[...]

Kabelbomen zijn 9 van de 10x voor alle types hetzelfde. Vaak schakelen ze het softwarematig uit, of is de optie helemaal niet terug te vinden in de boordcomputer. Dat de kabel er dus eventueel wel is, zegt nog niet zo heel erg veel ;)
zou mij inderdaad ook niet verbazen als de stekkers er gewoon zitten. misschien alleen niet aangesloten?

EDIT2: Even gekeken, en heb een paar foto's gemaakt indien dat kan helpen? Ik kan niet concreet zien of ik nog een kabel mis, al hangt er nog wel een los onder.. Er zit in ieder geval wel een 4 polige switch op het rempedaal en een 2 polige op de koppeling.....

[ Voor 29% gewijzigd door ianh016 op 28-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 09:47
Whoei, laatste tankbeurt heb ik met gebakje (onze 206 1.4 x-line) een verbruik gehaald van 1:14,5 rijdt toch een "heul bietje zuuniger" dan hok (onze C8 3.0 v6) met 1:7,7... Dat was ook het idee achter "het aanschaffen van een kleine auto voor woon-werk verkeer" en andere ritjes waarbij we niet met het hele gezin weggaan.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 775957

Kan je de normale ventilatie met airco en draaiknoppen in een 207 vervangen voor CLIMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Anoniem: 775957 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:02:
Kan je de normale ventilatie met airco en draaiknoppen in een 207 vervangen voor CLIMA?
Ik vermoed dat de luchtkanalen etc. allemaal hetzelfde zullen zijn. Het is de aansturing die anders is. Maar dat kan ook zomaar betekenen dat er een andere pomp voor word gebruikt (al lijkt mij dat sterk).

Alleen dan die aansturing dus. Hoe wil je dat aanpassen? Ik verwacht dat het meer dan alleen module omprikken is. Er zal waarschijnlijk ook iets in de computer aangepast moeten worden. Maar of dat mogelijk is??????

Zie antwoord van dreamscape. Begin er niet aan :P

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 31-05-2016 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
Draaiknoppen bedienen diverse kleppen binnenin mechanisch en dat gaat met clima elektrisch. De kans is groot dat je het hele dashboard eruit kunt gaan schroeven en veel dingen moet gaan vervangen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

Daarnaast, wat voegt die elektrische besturing van de aircon nu eigenlijk toe, ik heb altijd mechanisch gehad en nu in de laatste electronisch en ik zit nog net zo vaak aan de knoppen te draaien om het binnenin zo te krijgen als ik wil - die temperatuurinstelling is puu rindicatief en houdt geen tot weinig rekening met zoninstraling etc. Bij mijn volgende auto wil ik eigenlijk wel weer mechanische instelling, veel directere controle over de aircon.
Nu we het toch hierover hebben, zijn er ook peug's met aircon uitlaten achterin?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dreamscape schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:11:
Draaiknoppen bedienen diverse kleppen binnenin mechanisch en dat gaat met clima elektrisch. De kans is groot dat je het hele dashboard eruit kunt gaan schroeven en veel dingen moet gaan vervangen...
Ow natuurlijk ja. Stom van mij. Helemaal niet aan gedacht. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

franssie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:34:
Nu we het toch hierover hebben, zijn er ook peug's met aircon uitlaten achterin?
Ja, bepaalde versies van de 3008 hebben (hadden?) dat, en er zijn vast vast ook nog wel andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 02-07 21:54
Misschien een beschamende vraag, maar is er een goede alternatieve manier om olie te peilen (Peugeot 106). Peilstok gaat er stroef in en pakt daardoor denk steeds wat olie langs het buisje mee, met als gevolg dat het niveau erop goed lijkt.
Had tijdje problemen met licht getik wat toenam en (op aanraden) half litertje olie bijgevuld. Getik kwam betrekkelijk snel weer terug, dus weer beetje olie erbij. Ging zo tijdje door. Echter, was m'n peil blijkbaar lange tijd te laag en heb ik hem nooit genoeg bijgevuld. Als ik er wat bij deed, leek het amper te zakken en alsof ik er niets meer extra bij kon doen.
Nu heb ik (stupid, I know), ca 2 weken doorgereden met veel te laag peil en getik en heeft een maat er 3 liter bij gedaan (was er niet bij). Vermoedde al een lekker koppakking. Is nog even denken of het waard is om hem te laten maken (450 euro) of voor wat anders te gaan kijken. Restwaarde auto is nihiel, maar kan nu flink bijleggen voor wat nieuwers met wat meer pit of nog een jaar ofzo goedkoop rijden.

Anyway, hoe kan ik nu zelf het peil goed in de gaten blijven houden en hoelang duurt het gemiddeld om er (bijv een liter) bij te doen? Als ik de vuldop eraf draaide zag ik bovenop nog olie liggen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Auto een paar uur stil laten staan. Peilstok goed droog maken met een doek en dan opnieuw peilen. Dat de stok wat langs het buisje gaat moet niets uitmaken.

Maar als er 3 liter is bijgegooid, dan heb je 2 weken lang praktisch zonder olie gereden. Misschien nog wel langer als je daarvoor maar een halve liter hebt bijgevuld. Ik zeg: knap als het lukt om nog een jaar daarmee rond te rijden, ook met een nieuwe koppakking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ja, stond uiteindelijk inderdaad bijna droog. Weliswaar korte ritjes gereden, maar slim is anders.
Na het half litertje uiteindelijk nog wel bijna een liter (in gedeeltes) bij gedaan. Getik was lange tijd of afwezig of minimaal. Alleen laatste week / 2 weken nam het flink toe. Had beter tussentijds nog wat bij kunnen doen.
Peilstok bleef echter steeds voldoende niveau aangeven, waardoor ik in het begin niet bijgevuld heb. Tot geratel heel licht begon en ik peilstok niet meer vertrouwde.
Maat die bij garage werkt zei al dat ik geluk had dat het blok het overleefd had (sterke blokken in de 106).
Met een nieuwere, duurdere auto (deze had ik goedkoop gekocht als soort van tijdelijk bakkie), had ik het zeker niet zo ver laten komen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Myedvyed schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:04:
[...]

Ja, bepaalde versies van de 3008 hebben (hadden?) dat, en er zijn vast vast ook nog wel andere modellen.
En de 508 heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Rene schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:56:
[...]

Wij hebben dezelfde bak/motor in onze wagen. Dat rijdt prima. Je kan ook gewoon aan het stuur schakelen of handmatig met de pook (inclusief schakelindicatie).

Plaatje om het af te maken:

[afbeelding]
Het karakter van jouw auto en de 308 gt is echter totaal anders.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04
VantageR schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:33:
Auto een paar uur stil laten staan. Peilstok goed droog maken met een doek en dan opnieuw peilen. Dat de stok wat langs het buisje gaat moet niets uitmaken.

Maar als er 3 liter is bijgegooid, dan heb je 2 weken lang praktisch zonder olie gereden. Misschien nog wel langer als je daarvoor maar een halve liter hebt bijgevuld. Ik zeg: knap als het lukt om nog een jaar daarmee rond te rijden, ook met een nieuwe koppakking. :)
Kan me wel iets voorstellen bij het moeilijk peilen. Het is dat de 207SW op LPG die ik rijd een melding geeft op de boordcomputer waarna ik er een halve liter in gooi, maar op de peilstok zie je geen shit. Olie is nagenoeg altijd helder en je trekt altijd iets mee via het buisje.

Wat dat betreft had ik liever het gele plastic stokje van de 206 1.4HDI: schone olie erin, 1x starten en olie zwart, trek het stukje kunststof eruit en je ziet meteen hoeveel erin zit. Stokje afvegen hoefde bij dat ding niet eens. Enige nadeel is dat je niet moet peilen bij -10, dan breekt je peilstok gewoon als die wat op leeftijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Rijd nu weer even in een 206. Qua grootte amper verschillend, maar zie nu m'n neus niet meer. :+
Misschien dat ik ga kijken naar een 407 die bij de garage staat. Blijft toch ook wel een mooie auto. Al ben ik helemaal niet aan het merk gebonden en kan een ander merk ook wel eens leuk zijn.
Of ik laat hem fixen en rijd nog even door, ondanks kleine gebreken (brandstofmeter en kachel die niet werken). :p Twijfel, twijfel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Gisteravond de 407 opgehaald.
Stuk groter en merk je vooral met parkeren, of als je erna naar het vak kijkt. :+
Nog even wennen dus. Rijd verder wel erg lekker.

Krijg bij het starten een melding dat bandenspanning niet gecontroleerd kan worden. Via computer hadden ze dat uitgelezen, maar de melding hebben ze nog niet weg weten te krijgen (niet storend verder), sensoren mogelijk niet meer aanwezig.

In het menu blijven sommige opties grijs (niet instelbaar). Heb parkeersensoren en die werken (geluid), maar in het menu kan ik niet bij de instelling ervoor komen. Misschien verschil in de uitvoeringen (heb een XR) en dat je bij luxere uitvoeringen mogelijk ook die streepjes op je display kan krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 09-06-2016 09:34 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
VincentG schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:20:
In het menu blijven sommige opties grijs (niet instelbaar). Heb parkeersensoren en die werken (geluid), maar in het menu kan ik niet bij de instelling ervoor komen. Misschien verschil in de uitvoeringen (heb een XR) en dat je bij luxere uitvoeringen mogelijk ook die streepjes op je display kan krijgen?
Hoort de auto oorspronkelijk ook sensoren te hebben? Anders zou het best kunnen zijn dat het een aftermarket setje is dat er in het verleden eens ingeschroefd is. Dan werkt 'ie verder ook niet samen met de elektronica van de auto.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Volgens mij wel gewoon oorspronkelijk met sensoren. Ook in zelfde kleur van de lak.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

XR's zijn relatief het basismodel. Kan ook achteraf ingebouwd zijn, ook in kleur. Heeft de 207 van mijn pa ook. Simpel aftermarket kitje wat ze in kleur gespoten hebben.
Check ff je kofferbak, of waar het geluid dan ook vandaan komt. Als daar een klein piepertje zit is het aftermarket :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Dat zou ook kunnen. Nog niet getest door bij kofferbak te luisteren.
Geluid lijkt wel uit m'n speaker systeem te komen. Zit ik rechtsachter dichter op iets, hoor ik het geluid rechtsachter, en zo ook voor links / centraal achter. Maar dat is wellicht ook zo bij de after marker setjes.
Werkt verder prima, dus ben er wel blij mee. Anders is het amper te zien waar je kofferbak eindigt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door VincentG op 10-06-2016 09:09 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn 108 rijdt bij lage toeren en lage versnellingen vrij zenuwachtig (1.2 PureTech 82 blok). Nu had ik op AutoWeek een review gevonden van iemand met een 208 (ook 1.2 PureTech 82) die exact mijn probleem beschrijft. Hij schrijft dat na een update van een motormanagement alle problemen zijn verholpen.

Vanmiddag ben ik bij de Peugeot dealer geweest om eens te informeren of dit bij mijn auto ook mogelijk is en tot mij verbazing wordt mij verteld: Nee meneer, dat is echt een totaal ander blok, totaal niet vergelijkbaar.

8)7 ?

Allebei "1.2 PureTech", 82pk, 118/116nm.. 8)7 Ben ik nou achterlijk of wordt ik hier gewoon voor de gek gehouden?

Het is nou niet zo dat het echt een enorm probleem is..maar ik vindt het te gek voor woorden dat men het probleem blijkbaar kent bij de 208 en oplost, en bij de 108 doet men NIETS.. :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 03-07 16:24

cdoens

Peugeot-gek

Kijk eens naar de chassisnummers van zo'n 108 en een 208? Daaruit kun je de motorcode herkennen en dus vergelijken.
Als die codes niet gelijk zijn, zit er msschien een kern van waarheid in. En zijn ze wel gelijk, kan je eens kijken waar die 208-rijder zijn info vandaan heeft. Wellicht is die dealer welwillender...

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Naja ik neig ernaar dat ik het antwoord al weet. Je lacht je helemaal rot met dat Peugeot.

Niet alleen merkte ik vandaag dat er wel degelijk andere software in de auto zit (de snelheidsbegrenzer reageert anders). Maar het probleem is gewoon opgelost 8)7

Had gistermiddag al wel een klein vermoeden maar net in de file was het verschil duidelijk te merken 8)7

Wat een pannenkoeken..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:08
Er zit in sommige motors idd een klein verschil. Maar het basis blok van de puretech 3 cilinder zijn iig wel allemaal gelijk. Meestal is het per type auto 108 / 208 iets andere turbo afstelling ect.

[ Voor 25% gewijzigd door FNale op 21-06-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
ChrisdeW schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:53:
Er zit in sommige motors idd een klein verschil. Maar het basis blok van de puretech 3 cilinder zijn iig wel allemaal gelijk. Meestal is het per type auto 108 / 208 iets andere turbo afstelling ect.
82 pk puretech heeft geen turbo :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand ooit al eens een pookknop van een 308SW (2015) vervangen? Zit er aan te denken, dealer vroeg net geen 25 euro voor een originele peug 6bak knop. Ben die alu knop eigenlijk een beetje zat, in de zomer kokend heet en in de winter vries je er aan vast :X
Maar dat moet ook goedkoper kunnen en dus wil ik graag weten hoe ik zoiets vervang :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
The Eagle schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:48:
Iemand ooit al eens een pookknop van een 308SW (2015) vervangen? Zit er aan te denken, dealer vroeg net geen 25 euro voor een originele peug 6bak knop. Ben die alu knop eigenlijk een beetje zat, in de zomer kokend heet en in de winter vries je er aan vast :X
Maar dat moet ook goedkoper kunnen en dus wil ik graag weten hoe ik zoiets vervang :)
Goedkoper? een originele pookknop van mijn Volvo V50 kost 125 euro. vind 25 euro wel meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Meestal zitten ze erop gedraaid.
25 euro is goedkoop trouwens, vaak gaat het al gauw richting de 60 - 80 euro ofzo.
Edit: Wat hij ^^ zegt dus.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mij viel het idd ook wel mee, had veel meer verwacht.
Zal eens kijken of ik bij de leasemij kan gaan klagen, kost het me wellicht mog minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:08
caspervc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:56:
[...]

82 pk puretech heeft geen turbo :)
Dan zeg ik niks meer. Ik weet namelijk bij mijn auto 208 GTI 208pk het thp blokje in zoveel verschillende versies er is. Sommige met hogere turbo druk 200->208 en sommige met grotere turbo RCZ en met een beter binnenwerk 308 GTI 250/270pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34

Reneger

Wie? IK?

Kak... Garage aan de lijn. Koppeling moet eigenlijk vervangen worden van mn 207... Duur grapje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ChrisdeW schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:08:
[...]

Dan zeg ik niks meer. Ik weet namelijk bij mijn auto 208 GTI 208pk het thp blokje in zoveel verschillende versies er is. Sommige met hogere turbo druk 200->208 en sommige met grotere turbo RCZ en met een beter binnenwerk 308 GTI 250/270pk
Ach, kleine afstellingsverschillen..tot daar aan toe. Maar volledig ander blok? Oordeel zelf.

108:
Afbeeldingslocatie: http://www.autocasion.com/actualidad/wp-content/uploads/2014/12/Peugeot-108-Top-Puretech-82-CV-2014-2.jpg

208:
Afbeeldingslocatie: http://www.abacusmotorgroup.co.uk/vehicleimages/16/fullsize/FX16UWP9.jpg

C4 Cactus:
Afbeeldingslocatie: http://parkers.bauercdn.com/PageFiles/157480/DSC_0334.jpg

Maar goed, het feit dat na de "niet bestaande update" die dus ook niet is uitgevoerd mijn probleem is opgelost zegt wel genoeg :+

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 23-06-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Heeft iemand hier ervaring met de "Peugeot connect apps USB"? Zoals alle gadgets wil ik deze graag aanschaffen alleen zit niet te wachten op een jaarabonnement.

Ik vermoed dat het zo duur is vanwege een 3G abonnement (geldig in heel Europa). Ik wil dan ook de stick openmaken en er een eigen simkaart inzetten. Maar twijfel of er een beveiliging inzit. Iemand een idee?

Dit ding dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.largus.fr/images/images/DIV_2012_007_FR.img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Glashelder schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Ach, kleine afstellingsverschillen..tot daar aan toe. Maar volledig ander blok? Oordeel zelf.

108:
[afbeelding]

208:
[afbeelding]

C4 Cactus:
[afbeelding]

Maar goed, het feit dat na de "niet bestaande update" die dus ook niet is uitgevoerd mijn probleem is opgelost zegt wel genoeg :+
Qua uiterlijk wel ja, maar je kan er gif opnemen dat het niet alleen afstelling is maar vaak de hele opbouw anders is, en zeker als je naar een 200+pk versie gaat kijken is het motornummer ook anders omdat er intern veel gewisseld is. :)

Maar idd met een 75 of een 80pk bijvoorbeeld zal het waarschijnlijk uur software zijn.

Zijn die THP blokken na een ketting wissel een beetje betrouwbaar trouwens verder, meen van wel namelijk?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Joopieboy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:38:

Zijn die THP blokken na een ketting wissel een beetje betrouwbaar trouwens verder, meen van wel namelijk?
Ze vervuilen behoorlijk. Als je op het net zoekt zijn er legio klachten van mensen die na 30.000-50.000 km de motor moeten laten reinigen. Dure operatie en weinig coulance va Peugeot Nederland. Dit is voor de 1.6 THP in ieder geval. (Volgens mij ook de reden dat BMW ermee gestopt is, is een constructiefout dus je zult elke keer opnieuw moeten reinigen).

Kwam er ook achter dat er een snelheidsbegrenzer op de auto zit. Vraag me af wat daar het nut van is.

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/2072wpf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is meer een begrenzer die je in bijvoorbeeld de stad gebruikt. Stukken waar je ongemerkt te hard gaat en dan voor een paar kilometer een bekeuring hebt.

Maar dat dichtslibben is redelijk slecht voor een motor ja. Ik weet van mijn diesel een paar jaar terug (met een Renault blok) dat de EGR dichtzetten en uitprogrammeren al de helft scheelde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 22:42
Ik ben nu aan het kijken naar de 2008, vind het wel een kek ding :) Lekker wat hoger dan de rest, iets stoerdere uitstraling en ook interieur aardig op orde.

Ik kan de weg alleen niet meer vinden in de versies. Ik dacht dat Blue Lion alles had wat ik wilde (Carplay, airco, parkeersensoren) maar het interieur blijkt een stuk minder chic te zijn. Blue Lease en Allure hebben volgens mij wel het chique interieur dat ik zoek, maar wat zijn hier nog de verschillen tussen? Enige dat ik heb gevonden is dat de Blue Lease geen glazen dak als optie heeft.

Ik wil een chic interieur (evt leer, not sure yet) met carplay, parkeersensoren, airco met zones, geen halfautomaat. Met welk model 'start' ik dan beter?

EDIT: ben ook wel benieuwd of er ervaringen zijn met de 82pk ETG5, de halfautomaat dus. Ik neig naar de 110pk, maar hoorde dat die nauwelijks beter presteert..

[ Voor 10% gewijzigd door Muldert op 10-07-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Halfautomaat moet je niet willen. Das die beruchte wagenziekmakende niet vooruit te branden robotbak. Trust me, je wilt of een volautomaat. Of een handbak. Maar NIET die robot.
Allure zou het model moeten zijn met de meeste opties in de basis.
Blue lease is pakketauto speciaal voor de leasert. Valt weinig aan te sleutelen qua opties. Is ook gemaakt met bijtelling in het achterhoofd, iets wat je als consument niet boeit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sowieso zijn die robotbakken behoorlijk gevoelig, dus idd nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
The Eagle schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:48:
Ohhhh same. Ik heb serieus 1 t/m 6 nog in mijn handpalm gebrand staan van gisteren toen ik in de auto stapte na mijn werk.

Alleen de dealer vroeg net geen 25 eu voor een originele peug knop? Gewoon 1 voor in de 308 T9 maar dan niet zo een aluminium ding???? Moet volgende week toch voor onderhoud en ik vind dat geen gekke prijs. Misschien gelijk maar even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, dat ding wordt lekker warm inderdaad. Altijd eventjes voorzichtig zijn met deze dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig van de week eentje besteld, was maandag binnen, van de week even dr in laten zetten.
Zal mijn ervaringen wel delen.
Wel even opletten, dr zijn twee types die verschillen van kleur.
2403v2 is grijs leder en alu, en wordt opgegeven als passend bij de 308. Maar is het oudere model.
Er is ook een 2403ah te bestellen, dat zou de zelfde in het zwart moeten zijn. Die zou beter bij het interieur van de 308 moeten passen, al staat ie niet als compatible weergegeven.
Peug dealer vroeg trouwens 27 euro ex btw en ex inbouw. Voor die inbouw stond geloof ik 0,15 manuur, dus met wat mazzel doen ze dat zo voor me :)
Zo niet ben ik ca 5 tientjes kwijt als het allemaal past. Wel worth it though, verbrand nu dagelijks mijn fikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vind het bij de 207sw wel meevallen. Vandaag 38 graden in volle zon, was gewoon aan te raken.
Bij de 206 met standaard knop was dat wel anders, maar die had geen getint glas en geen getint panodak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
The Eagle schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:36:
Toevallig van de week eentje besteld, was maandag binnen, van de week even dr in laten zetten.
Zal mijn ervaringen wel delen.
Wel even opletten, dr zijn twee types die verschillen van kleur.
2403v2 is grijs leder en alu, en wordt opgegeven als passend bij de 308. Maar is het oudere model.
Er is ook een 2403ah te bestellen, dat zou de zelfde in het zwart moeten zijn. Die zou beter bij het interieur van de 308 moeten passen, al staat ie niet als compatible weergegeven.
Peug dealer vroeg trouwens 27 euro ex btw en ex inbouw. Voor die inbouw stond geloof ik 0,15 manuur, dus met wat mazzel doen ze dat zo voor me :)
Zo niet ben ik ca 5 tientjes kwijt als het allemaal past. Wel worth it though, verbrand nu dagelijks mijn fikken :+
Ik dus ook haha. Ik zou dus ook graag kijken voor een andere knop. Je zou niet toevallig een foto'tje willen delen van het resultaat :) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik hem heb zal ik wel een foto maken :)
_JGC_ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:47:
Vind het bij de 207sw wel meevallen. Vandaag 38 graden in volle zon, was gewoon aan te raken.
Bij de 206 met standaard knop was dat wel anders, maar die had geen getint glas en geen getint panodak.
Ik krijg geloof ik een soortgelijke knop als de 207 heeft (zelf een 207 non-SW als prive auto).
308 heeft getint panodak en getinte ramen achter (BLEX eind 2015). En toch is die knop niet om aan te raken. Is echt vol alu, zelfde effect als in de 206+ zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Deze heb ik nu. Gegarandeerd brandmerk in je hand als je niet uitkijkt :P

Afbeeldingslocatie: https://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/pook4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Zoiets word gloeiend heet inderdaad...

De 308 staat nu bij de Care in R'dam. Lol broek vond het leuk een sleutel langs de volledige zijkant van de auto te halen...

Heb een A-klasse mee als vervangend vervoer. Leuke auto. Maar ik moet heel eerlijk bekennen. Dat het zitten in de 308sw, met zijn mooie dashboard en premium zetels toch écht luxer aanvoelt als zo een A-klasse....

Edit: OH, en wat is zo een normaal stuur ineens GROOT als je het stuurtje in de 308 gewend bent hahaha

[ Voor 12% gewijzigd door hanswfje op 21-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Volgende keer allemaal een automaat bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:26

steveman

Comfortabel ten onder

Vanochtend m'n 206 aan moeten duwen :') (Gisteravond ook al, maar toen na wat bumpsterten toch de startmotor weer aan de praat gehad)

Gelukkig had ik al een afspraak voor de garage voor APK, komt nu dus een ruilstartmotor bij :')

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 21-07-2016 13:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

The Eagle schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:03:
Halfautomaat moet je niet willen. Das die beruchte wagenziekmakende niet vooruit te branden robotbak. Trust me, je wilt of een volautomaat. Of een handbak. Maar NIET die robot.
Allure zou het model moeten zijn met de meeste opties in de basis.
Blue lease is pakketauto speciaal voor de leasert. Valt weinig aan te sleutelen qua opties. Is ook gemaakt met bijtelling in het achterhoofd, iets wat je als consument niet boeit natuurlijk :)
Het probleem met de half-automaat is dat mensen dat toch gaan zien als een volautomaat. Als je half-automaat neemt voor wat het is (een gerobotiseerde handbak) dan heb je een prima product voor het geld. Mits je er niet in gaat rijden alsof het een automaat is. In feite bedien je die bak met je gaspedaal en moet je bijvoorbeeld ook iets gas terug nemen als je voelt dat het schakelmoment er aan zit te komen, als je dat niet doet dan voelt dat inderdaad niet goed. Vergeet niet dat er duizenden euro's prijsverschil zit tussen een half-automaat en een vol-automaat.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
Brakkie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Het probleem met de half-automaat is dat mensen dat toch gaan zien als een volautomaat. Als je half-automaat neemt voor wat het is (een gerobotiseerde handbak) dan heb je een prima product voor het geld. Mits je er niet in gaat rijden alsof het een automaat is. In feite bedien je die bak met je gaspedaal en moet je bijvoorbeeld ook iets gas terug nemen als je voelt dat het schakelmoment er aan zit te komen, als je dat niet doet dan voelt dat inderdaad niet goed. Vergeet niet dat er duizenden euro's prijsverschil zit tussen een half-automaat en een vol-automaat.
Ik had recent een proefritje gemaakt in een auto met een half-automaat. Een Fiat 500. Is dezelfde versnellingsbak als in een handgeschakelde variant alleen dan met een robot. Dus gerobotiseerd inderdaad.

Als je het gewoon benaderd als een half automaat en doen wat jij zegt reed het erg fijn vond ik zelf. Al deed ik heel vlug zelf schakelen ermee. Dus pook omhoog of omlaag om op te schakelen of juist terug. Dat vond ik al helemaal ideaal rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:01:
Vanochtend m'n 206 aan moeten duwen :') (Gisteravond ook al, maar toen na wat bumpsterten toch de startmotor weer aan de praat gehad)

Gelukkig had ik al een afspraak voor de garage voor APK, komt nu dus een ruilstartmotor bij :')
APK
Airco vullen
1x Band
Ruilstartmotor
Maakte samen: 260 uuro.

Kan gekker :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rene schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Ze vervuilen behoorlijk. Als je op het net zoekt zijn er legio klachten van mensen die na 30.000-50.000 km de motor moeten laten reinigen. Dure operatie en weinig coulance va Peugeot Nederland. Dit is voor de 1.6 THP in ieder geval. (Volgens mij ook de reden dat BMW ermee gestopt is, is een constructiefout dus je zult elke keer opnieuw moeten reinigen).

Kwam er ook achter dat er een snelheidsbegrenzer op de auto zit. Vraag me af wat daar het nut van is.

[afbeelding]
Z'n begrenzer heb je op een drukke snelweg meer aan dan Cruise control. Ideaal, stel je rijd in een treintje dat tussen de 100 en 140 rijd. Je mag 120. Je stelt de begrenzer in op 125 en hoeft niet meer naar de snelheidsmeter te kijken. Je rijd gewoon met het verkeer mee en als je voorligger uitloopt ga je naar rechts.

Hebben alle PSA auto's met een cruisecontrol overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
GoldenSample schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:51:
[...]

Z'n begrenzer heb je op een drukke snelweg meer aan dan Cruise control. Ideaal, stel je rijd in een treintje dat tussen de 100 en 140 rijd. Je mag 120. Je stelt de begrenzer in op 125 en hoeft niet meer naar de snelheidsmeter te kijken. Je rijd gewoon met het verkeer mee en als je voorligger uitloopt ga je naar rechts.

Kwam vorige week achter het nut van die begrenzer. Rijdend op de cruise control gaf ik even en dot gas om een vrachtwagen in te halen. Resultaat was een mooie flits. Boete nog niet binnen maar dat zal een goede rekening worden.

Nu rij ik dus met de snelheidsbegrenzer. Plankgas onder de boetegrens. Als ik nu moet afremmen og langzamer rij kan ik daarna zonder problemen en gevaar voor boetes vol accelereren. Als het echt moet kan ik de begrenzer negeren door de kickdown in te trappen.

Toch raar. Eigenlijk zou je beide tegelijk moeten kunnen gebruiken. Cruise control bijvoorbeeld op 120 en de begrenzer op 127. Dan kan je altijd wat extra geven t.o.v. de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rene schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Kwam vorige week achter het nut van die begrenzer. Rijdend op de cruise control gaf ik even en dot gas om een vrachtwagen in te halen. Resultaat was een mooie flits. Boete nog niet binnen maar dat zal een goede rekening worden.

Nu rij ik dus met de snelheidsbegrenzer. Plankgas onder de boetegrens. Als ik nu moet afremmen og langzamer rij kan ik daarna zonder problemen en gevaar voor boetes vol accelereren. Als het echt moet kan ik de begrenzer negeren door de kickdown in te trappen.

Toch raar. Eigenlijk zou je beide tegelijk moeten kunnen gebruiken. Cruise control bijvoorbeeld op 120 en de begrenzer op 127. Dan kan je altijd wat extra geven t.o.v. de cruise control.
Waarom zet je de CC dan niet op 127?

Overigens zit in die begrenzer wel een soort 'kickdown' bij volgas overrule je dat ding. Vind die implementatie echt ideaal bij PSA. Miste dat soms echt wel als ik voor mijn werk een Mercedes (Sprinter) of Ford (Transit) had, dan had je of geen begrenzer of werkte dat ding niet zo intuïtief (Mercedes) als de PSA pook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
GoldenSample schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:19:
[...]

Waarom zet je de CC dan niet op 127?
Omdat ik soms precies of iets onder de max wil rijden. Na een lange dag wacht me een familie met 2 kids van 5 en 18 maanden. Even lekker in de auto tuffen met goede muziek en een massage hoeft niet te snel te gaan ;).

Totdat je alsnog een vrachtwagen voorbij wil en net die paar kilometer over de maksimale snelheid ga. We zullen de boete maar afwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals beloofd, pics van de nieuwe pookknop in de 308:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kwqbc7Qcl2x57Zpjn560N8oc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8r2duVwgSwhOwuu9cm0vLin/medium.jpg

Kleur lijkt iets af te wijken maar is voor zover ik kan zien die van het leer op het stuur. Iig niet het lichte grijze (wat achteraf van een stukje leer aan de voorkant van de originele pookknop blijkt te komen, go figure :+ ).
Net ff stukje mee gereden, bevalt goed. Enige minpunt is dat ie iets korter is, dwz er zit een kleine kier tussen de schuif van de achteruitversnelling en de knop. Kan dr net een stukje met mijn vinger tussen.
Of het alu echt alu is weet ik niet.
Montage is wel supersimpel: knop trek je dr zo af en zet je dr zo op. Echt geen monteur bij nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 18:38
Joopieboy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:38:
Olieverbruik kan nog wel een dingetje zijn, mijn ouders hebben de versie zonder turbo (EP6), en dat ding moet dus ongeveer elke anderhalve maand weer naar de garage om de olie bij te laten vullen (de MyPeugeot card beperkt de kosten dan nog, maar het kan best wel irritant zijn).

Geen idee of ze het op de turboversies opgelost hebben, internet lijkt er verdeeld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
EP6 gooi je 5W40 C3 in ipv 5W30 C2. Van elke elke 2500km een liter bijvullen naar 1 liter op 10.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

GoldenSample schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:51:
[...]

Dat klopt niet helemaal, er zijn genoeg PSA producten die een CC hebben zonder dat je snelheidslimiet erin kan vastzetten. 206 en 307 is dit o.a. bij. Maar ook weer niet bij alle, anders hebben we niet meer met Peugeot te maken, he? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

cdoens schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Dat klopt niet helemaal, er zijn genoeg PSA producten die een CC hebben zonder dat je snelheidslimiet erin kan vastzetten. 206 en 307 is dit o.a. bij. Maar ook weer niet bij alle, anders hebben we niet meer met Peugeot te maken, he? ;)
Doelde eigenlijk op de nieuwere Citroen/Peugeots, had ik even moeten melden.

Reed veel in (Facelift) berlingo, jumpy en boxers etc. 208 en 308 idemdito :) ouder heb ik weinig ervaring mee of had sowieso geen Cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Sorry, mijn Peugeot ervaring houdt helaas op bij bouwjaar 2010. In 2011 had ik ineens geen leasewagen meer dus moet het voorlopig met wat oudere peusjes doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Mijn oude 206 GT had helemaal geen CC :)

Nu wat foto's posten allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Mensen, ik heb niet heel veel verstand van banden, maar ik moet nu 4 nieuwe hebben en heb tot dusver met Michelin Pilot Sport banden gereden op mijn 206 RC. Ik gebruik de auto rond de 8000km/jaar en heb zeker 40K met deze pilot sports gereden. Ik heb dus nog nooit een andere band gehad dus ik kan niet echt een vergelijk maken.

Wat ik belangrijk vind is voldoende grip ook in de regen en het moet niet te hard slijten. De deursticker zegt er default Pirelli P2000 banden op horen.
Maar goed, ik heb dus enkele reviews gelezen op tyrereviews.co.uk en heb daar al gezien dat goeie grip ook in regen niet positief samen gaat met het verbruik in benzine.

Nou heb ik een shortlist gemakt van 3 banden:
- Hankook Ventus V12 evo2
- Uniroyal Rainsport (2 of 3)
- Michelin Pilot Sport 4 (om maar bij het oude bekende te blijven hehe)

Die laatste kan ik nergens vinden in mijn maat (205/40/17), dus ik kan alleen de Pilot Sport 3 vinden, maar ja deze veroorzaakt een relatief hoog verbruik, maar wel ultieme grip in de regen.
De rainsports slijten relatief snel en zijn prijzig (net als de michelin).

De Hancooks (nog nooit van het merk gehoord) zijn relatief goedkoop en als ik de reviews mag geloven doen ze niet onder voor de grotere merken, dus ik neig naar deze. Echter zijn je banden hét contact met de weg, dus ik wil zeker geen cheapass aan zijn wanneer een andere band toch beter/veiliger is. Ik heb immer een kleine auto met veel PK's.

Wanneer iemand zijn mening kan geven hierover...I'm all ears :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Al rondgekeken op een 206forum of er daar ervaringen qua banden zijn?
En dan nog moet het je smaak zijn. Hang je in de bochten of ben je een stoplichtridder? Allemaal dingen die mee tellen.
Mijn ervaring met Uniroyal Rainsport komt uit 2001 en dat was wel goede grip maar met zachte wangen dus je voelt dat de auto zich even in de bocht moet zetten (Was onder een 205 GTI)
Onder de 205 GTI kwamen destijds de Dunlop SP9000 fantastisch tot hun recht. Sleten heel geleidelijk tijdens de mishandeling die ze jaren voor de kiezen kregen. Uiteindelijk 3 jaar/80k mee rondgereden totdat er door een ongeluk 4 platte kanten tot aan het canvas op zaten. Ze hadden anders nog wel een jaartje meegekund.
Voor de 307 SW heb ik Vredestijn Ultrac Satin besteld. Maar tussen jouw en mijn auto, is het merk de enige overeenkomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als die Michelin Pilot Sport dingen voldoen, waarom dan wat anders proberen? Qua levensduur heb je er blijkbaar geen slechte band aan, met 8K per jaar 40K op die dingen rijden is 5 jaar. Tegen die tijd wil je ook wel eens een nieuwe band lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik heb sinds kort Dunlop Bluresponse (€52 per band, 195/15/50) en die zijn erg goed. Veel grip bij droog en nat en lopen soepel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wil me natuurlijk niet voordoen als heilig boontje, maar eigenlijk rijd ik vrij mild. Ik zal nooit als een idioot bij een stoplicht wegsprinten of de auto onnodig hard door een bocht knallen.
Ik vind het wel fijn als ie spijkerhard een bocht omgaat zonder "gewiebel", want dat gewiebel vind ik dus helemaal niks.

Ik zal nog ff wat verder lezen. Men zegt dat autobandenmarkt.nl (delticom AG) wel goed is, maar de Pilot Sport 3 is gewoon 13 euro per band duurder dan autobanden-365.nl bijvoorbeeld. Als 't goedkoper kan, dan graag :) Daarom was ik ook zo naar die Hankook aan het kijken. Die lijkt zo'n beetje alles te hebben voor een goeie prijs (73 euro).

@_JGC_ tja...ik hoef niet perse om de zoveel tijd wat nieuws. Pas als ik bij de APK te horen krijgen dat de banden binnen nu en een jaar vervangen moeten worden (zoals nu het geval is), onderneem ik pas actie, of er moet in de tussentijd iets onveiligs gebeuren.
De michelin pilot sport die ik nu heb bevalt prima, echter heeft deze het nadeel dat de wangen zo afgerond zijn. Dus ik heb wel eens vaker mijn rechtervelg beschadigd, terwijl ik echt geen tokkiegedrag hanteer in mijn auto. Ik ben altijd redelijk zuinig op mijn spullen ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je pas je banden vervangt als ze APK afkeur zijn boeit het je dus ook weinig, maakt dus ook vrij weinig uit wat je eronder zet, elke beetje fatsoenlijke band zal voor jou voldoende zijn.

Waarom ik begin over de leeftijd: Naarmate een band ouder wordt droogt het rubber uit en wordt de band harder. Ik reed onder de 206 met zomer en winterbanden afwisselend. Nieuwe banden eerst 2-3 seizoenen op de achteras, dan 2-3 seizoenen op de vooras en dan waren ze op. Na een jaar of 5 zag je gewoon dat het rubber begon uit te drogen. Nu deed ik 35.000km per jaar, dus banden waren verouderd en versleten op hetzelfde moment, maar met weinig kilometers is dat anders.
Toen ik mijn 206 kocht met 120.000km op de teller zaten achter nog de originele Dunlop SP10 3e banden met ruim 6mm profiel. Auto kwam gewoon door de APK, ben ik gewoon mee gaan rijden en toen het een beetje regenachtig was stond ik zomaar ineens overdwars op een rotonde omdat de achterkant geen grip meer had. Die heb ik kort daarna vervangen door fatsoenlijke banden, ik had geen zin om dat nog eens mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Deathchant schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:11:
Ik zal nog ff wat verder lezen. Men zegt dat autobandenmarkt.nl (delticom AG) wel goed is, maar de Pilot Sport 3 is gewoon 13 euro per band duurder dan autobanden-365.nl bijvoorbeeld. Als 't goedkoper kan, dan graag :) Daarom was ik ook zo naar die Hankook aan het kijken. Die lijkt zo'n beetje alles te hebben voor een goeie prijs (73 euro).
Ik haal mijn banden altijd bij autobandenmarkt.nl. Prijzen zijn doorgaans zeer concurrerend en ze leveren snel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik haal overigens de banden gewoon bij de garage die mijn auto onderhoudt. Hij vraagt 10 euro excl BTW voor montage en 10 euro excl BTW marge op de band. Als een band hem inkoop 40 euro excl BTW kost, heb ik 'm voor 60 euro excl BTW gemonteerd. Voor die paar euro ga ik geen banden online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik check eens bij de garage wat die Pilot Sport 3 banden kosten. Bij autobanden-365.nl zijn ze iig goedkoper dan bij autobandenmarkt.nl. Mijn goodyear ultragrip winterbanden heb ik toen wél daar gekocht tegen een veel betere prijs.

EDIT:
Bij autobandenmarkt.nl is het 96,20 per band.
Bij topbanden.com is het 75 euro per band
Bij autobanden-365.nl is het 83,99 per band.

Ik heb autobandenmarkt.nl gemailed met de vraag waarom het zo duur is en of het ook niet voor die 75 euro kan, maar ze onderhandelen niet in prijzen. De prijs op de website is de prijs die ik moet betalen.

Topbanden.com is dan nog de beste optie.

[ Voor 46% gewijzigd door Deathchant op 05-08-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Staat mij iets bij van die topbanden dat de aftersales drama is, je nog wel eens best oude banden kan krijgen en er nog wel eens 'kapotte' banden geleverd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok bedankt voor de tip! Het is gewoon dat ik 20 euro per band (in totaal dus 80 euro) best veel besparing vond. Misschien moet ik dan in het midden gaan zitten en bij autobanden-365 bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Weet je zeker dat het om dezelfde banden gaat, zelfde snelheidscodering en max gewicht enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Deathchant schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:05:
Ok bedankt voor de tip! Het is gewoon dat ik 20 euro per band (in totaal dus 80 euro) best veel besparing vond. Misschien moet ik dan in het midden gaan zitten en bij autobanden-365 bestellen :)
AB 365 is gewoon verder prima idd, dat zou dan ook mijn keuze zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yup. 84 W staat ook op mijn huidige wielen. Ik ga ervoor. Thanks allen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
Terwijl ik op vakantie was werd ik gebeld dat mijn leaseauto toch niet mee mocht naar de nieuwe werkgever. Dus moest ik mijn oude vertrouwde Renault Megane estate GT-Line inleveren...toch wel jammer. Aangegeven werd dat ze een nieuwe leaseauto wilden bestellen voor me, maar ik had dan geen keuze behalve de kleur.
Uiteindelijk dezelfde dag nog besloten dat ik akkoord zou gaan met de bestelling van een Peugeot 308 SW in de kleur Blanc Nacre. Het gaat om een Blue Lease 1.6 diesel (14% bijtelling.. :*) ) en de enige luxe die ik nog kon toevoegen was het pack Limited, waardoor ik leren bekleding kon laten inbouwen met stoelverwarming. Ook werden de ramen vanaf de B-stijl extra getint.

Gisteren mocht ik de auto al in ontvangst nemen:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8033/29354580635_44730869d4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8306/29354580775_f6545238e7_c.jpg

Hierbij een snelle foto van de leren bekleding (genomen in parkeergarage, dus kleur komt niet goed over):
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8442/29354580485_f43895717c_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

bvsteyn schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:18:
Terwijl ik op vakantie was werd ik gebeld dat mijn leaseauto toch niet mee mocht naar de nieuwe werkgever. Dus moest ik mijn oude vertrouwde Renault Megane estate GT-Line inleveren...toch wel jammer. Aangegeven werd dat ze een nieuwe leaseauto wilden bestellen voor me, maar ik had dan geen keuze behalve de kleur.
Uiteindelijk dezelfde dag nog besloten dat ik akkoord zou gaan met de bestelling van een Peugeot 308 SW in de kleur Blanc Nacre. Het gaat om een Blue Lease 1.6 diesel (14% bijtelling.. :*) ) en de enige luxe die ik nog kon toevoegen was het pack Limited, waardoor ik leren bekleding kon laten inbouwen met stoelverwarming. Ook werden de ramen vanaf de B-stijl extra getint.

Gisteren mocht ik de auto al in ontvangst nemen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hierbij een snelle foto van de leren bekleding (genomen in parkeergarage, dus kleur komt niet goed over):
[afbeelding]
Nice!! :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mijn 206 uit 2001 gaat nu door het leven met een richtingaanwijzderschakelaar uit 1999 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VXkyu1F.png

De oud gaf plots in rust richting aan naar rechts...

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
Helaas mijn 206 sw 1.4hdi heeft het begeven. :(
Lekke koppakking. :'(
Nu twijfel ik tussen weer een station nemen of misschien een hatchback met een grote kofferbak.
De huidige stations wegen toch heel wat meer dan de 206sw.
Juist de wegenbelasting + verbruik combinatie was super bij deze auto.

[ Voor 13% gewijzigd door died_laughing op 21-09-2016 19:25 ]

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

died_laughing schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:24:
Helaas mijn 206 sw 1.4hdi heeft het begeven. :(
Lekke koppakking. :'(
Nu twijfel ik tussen weer een station nemen of misschien een hatchback met een grote kofferbak.
De huidige stations wegen toch heel wat meer dan de 206sw.
Juist de wegenbelasting + verbruik combinatie was super bij deze auto.
Das balen. :/
Maar wat kost het om de koppakking te vervangen? Of is er meer aan de hand?
Zelf heb ik ook de 206 SW gehad maar om het nu een ruime station te noemen... Ik heb daarna een 306 break gehad en daar heb je veel meer ruimte. De 2.0 HDI is ong net zo zwaar alleen misschien iets minder zuinig (en vooral ouder qua bouwjaar)

• The Eagle

The Eagle

Ik zou dan iig eerder naar een 306 break kijken dan een 207SW. Mijn pa heeft beiden achtereen gehad (eerst de 306, toen de 207) en die eerste is beduidend ruimer. Weegt volgens mij evenveel zoniet minder.
Of een 308SW, maar dan wel bij voorkeur het laatste model. Vorige ziet er niet uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• died_laughing
cdoens schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:01:
[...]

Das balen. :/
Maar wat kost het om de koppakking te vervangen? Of is er meer aan de hand?
Zelf heb ik ook de 206 SW gehad maar om het nu een ruime station te noemen... Ik heb daarna een 306 break gehad en daar heb je veel meer ruimte. De 2.0 HDI is ong net zo zwaar alleen misschien iets minder zuinig (en vooral ouder qua bouwjaar)
Boven de 1000euro. Als de koppakking eruit gaat moet de distributieriem ook weer vervangen worden.
Het fijne van deze uitvoering is juist dat ie niet zo groot/zwaar is als een echte station, maar door dat ie 20cm langer is dan de gewone 206 toch ruimer is.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
died_laughing schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:22:
[...]

Boven de 1000euro. Als de koppakking eruit gaat moet de distributieriem ook weer vervangen worden.
Het fijne van deze uitvoering is juist dat ie niet zo groot/zwaar is als een echte station, maar door dat ie 20cm langer is dan de gewone 206 toch ruimer is.
Vraag is wat interessanter is. Voor 1000euro vind je niet zo snel een goede/betrouwbare auto. Deze auto is wel bekend voor jou.

• _JGC_
Hangt ook een beetje van de rest van de auto af. Als er meer mankementen in het zicht zijn is dit die extra 1000 euro bovenop de reparaties die je straks gaat krijgen. Denk aan dingen als achteras, wiellagers, draagarmen, vering/schokdempers.
Weet niet hoeveel kilometers dit ding heeft gedraaid, maar gezien "distributieriem weer vervangen moet worden" is het eentje met meer dan 240K op de teller.

Maargoed, andere auto wil niet zeggen geen problemen meer. Ik ruilde m'n 206 1.4HDI in goede staat in tegen een 207SW. Gezinsuitbreiding, airco wederom lek, vering slapjes met 345K op de teller, ik was er gewoon klaar mee. Vervolgens koop je een 207SW met de helft aan kilometers op de teller waarbij je in korte tijd remmen, koppeling, multiriem, spanner, poelie, omkeerrol en waterpomp mag gaan vervangen. Van dat geld had ik ook die 206 helemaal op kunnen knappen en weer 3 jaar kunnen rijden :X.

Oh btw, voor de mensen die denken dat een distributieketting goedkoop is... forget it. Die dingen kunnen rekken (gelukkig geen issue bij de 1.6VTI als je olie op peil houdt), maar de constructie die BMW/PSA vervolgens bedacht heeft om de waterpomp op de multiriem aan te drijven... horror. Vervangen van multiriem, waterpomp, spanner, poelie en omkeerrol tezamen heeft me bij de universele garage bijna net zoveel gekost als ik destijds voor distributieriem+spanrollen+multiriem+waterpomp kwijt was voor de 206 bij de Peugeot dealer.

• died_laughing
De 206 zit inmiddels al over de 300.000.
Ik zit nu naar een 307 1.6 te kijken. Twijfel tussen break of sw.
Bij autoweek komt de break er wel goed uit.

[ Voor 17% gewijzigd door died_laughing op 22-09-2016 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Twijfel nooit tussen een 307 break en een 307 SW. Kies altijd de SW.
2e hands zijn de prijzen meestal vergelijkbaar en het glazen dak is echt een heerlijk iets.
Verder zijn de 3 stoelen achterin handiger dan een bank. En het uitrustingsniveau van de SW is meestal wat beter.
Technisch zijn ze verder identiek.

Ga je voor benzine of diesel? Bij de diesel goed controleren op olielekkage, daar zijn de blokjes een beetje bekend om. Verder zijn de oliebeurten belangrijk bij die blokken. Ik rijd de 1.6 90 pk diesel en haal daar rond de 1 op 19 als verbruik. Veel snelweg, redelijk wat file, Vmax meestal rond de 110.

Als naslagwerk kan ik het 307forum aanraden. Daar staat heel veel info over onderhoud etc.

• _JGC_
Ik heb een glazen dak in mijn 207SW, maar om nou te zeggen dat het een heerlijk iets is... nee. Ding zit meestal dicht, dak open is meer geluid en daarnaast houd ik niet van zonlicht van boven te schitteren overal.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

Doorzichtig dak is inderdaad alleen leuk voor de achterbank. Voordeel van een SW is dat die drie stoelen er dus ook makkelijk uit en weer in kunnen, doe ik wel eens bij een picknickje op een mooie plek. Een Fransere auto kan je na de 2CV niet rijden. Als mijn 307 SW op is koop ik er misschien nog wel een, een veelzijdigere auto ken ik niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Ik zit naar de 307 break/sw 1.6 / 2.0 te kijken uit 2005/2006.

Het leuke van de 206sw 1.4hdi is dat ie maar 1010kg weegt, waardoor de wegenbelasting maar 76 pm is.
De 307 diesel weegt veel meer en daarvoor rij ik dan weer net niet genoeg.

Ja, het 307forum ben ik ook al op het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Universal Creations schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:09:
Ik heb sinds kort Dunlop Bluresponse (€52 per band, 195/15/50) en die zijn erg goed. Veel grip bij droog en nat en lopen soepel.
Top band ja, heb ik nu op 3 auto's liggen in verschillende maten

195/65/15
205/55/16
225/45/17

En 2 daarvan zijn achterwielaangedreven auto's. Stille band, veel grip en gaan lekker lang mee. Een set is al over de 150.000 km en nog 5mm profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

franssie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:24:
Doorzichtig dak is inderdaad alleen leuk voor de achterbank. Voordeel van een SW is dat die drie stoelen er dus ook makkelijk uit en weer in kunnen, doe ik wel eens bij een picknickje op een mooie plek. Een Fransere auto kan je na de 2CV niet rijden. Als mijn 307 SW op is koop ik er misschien nog wel een, een veelzijdigere auto ken ik niet.
Ik zit meestal alleen in de auto en met het dak onbedekt, komt er een stuk meer licht naar binnen. Geeft mij een gevoel van ruimte.
Alleen bij veel zon wil ik hem wel eens dicht doen. Maar dat is een paar keer per jaar.

Die stoelen die er uit kunnen, is heel handig. Normaal had ik altijd een skikoffer op het dak, dit jaar gaat 1 stoel niet mee op vakantie en kunnen de boards gewoon in de lengte in de auto.
Geen koffer, geen windgeruis, geen snelheidslimiet 'am Autobahn' en minder verbruik. 8)

• _JGC_
died_laughing schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:59:
Ik zit naar de 307 break/sw 1.6 / 2.0 te kijken uit 2005/2006.

Het leuke van de 206sw 1.4hdi is dat ie maar 1010kg weegt, waardoor de wegenbelasting maar 76 pm is.
De 307 diesel weegt veel meer en daarvoor rij ik dan weer net niet genoeg.

Ja, het 307forum ben ik ook al op het rondkijken.
Ik zat met hetzelfde toen ik ging zoeken naar een opvolger voor de 206 1.4HDI van 949kg.

Je zou ook eens naar LPG kunnen kijken. Ik betaal voor de 207SW 1.6VTI op LPG minder wegenbelasting dan de 206 1.4HDI, maar heb toch bijna 2x zoveel vermogen en 200kg zwaardere auto. Verder had ik de 206 verzekerd met WA+, ik betaal voor de 207SW minder allrisk. Waar dat aan ligt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen, maar zal vast iets te maken hebben met populariteit van de 206 onder uiteenlopende groepen bestuurders en het feit dat het een diesel (=veel kilometers) is.

• died_laughing
_JGC_ schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:27:
[...]

Ik zat met hetzelfde toen ik ging zoeken naar een opvolger voor de 206 1.4HDI van 949kg.

Je zou ook eens naar LPG kunnen kijken. Ik betaal voor de 207SW 1.6VTI op LPG minder wegenbelasting dan de 206 1.4HDI, maar heb toch bijna 2x zoveel vermogen en 200kg zwaardere auto. Verder had ik de 206 verzekerd met WA+, ik betaal voor de 207SW minder allrisk. Waar dat aan ligt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen, maar zal vast iets te maken hebben met populariteit van de 206 onder uiteenlopende groepen bestuurders en het feit dat het een diesel (=veel kilometers) is.
LPG, heb ik ook al naar zitten kijken.
Helaas geen auto gevonden vandaag.
Had 3 307's uitgezocht, maar die vielen zwaar tegen. :(
Voor de 206sw 1.4hdi vragen ze ook nog veel. Bijna net zoveel als dat ik er 3 jaar geleden voor betaalde.

Misschien dat ik de koppakking van de 206 toch maar laat repareren.
Ondanks dat er al 300.000 op teller staat. Er zit net een nieuwe uitlaat onder en hij heeft net een grote beurt gehad.
Voor een andere met zelfde tellerstand vragen ze ook nog 1500euro en bij deze weet ik de geschiedenis.

[ Voor 13% gewijzigd door died_laughing op 25-09-2016 10:04 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste