Mensen, ik heb niet heel veel verstand van banden, maar ik moet nu 4 nieuwe hebben en heb tot dusver met Michelin Pilot Sport banden gereden op mijn 206 RC. Ik gebruik de auto rond de 8000km/jaar en heb zeker 40K met deze pilot sports gereden. Ik heb dus nog nooit een andere band gehad dus ik kan niet echt een vergelijk maken.
Wat ik belangrijk vind is voldoende grip ook in de regen en het moet niet te hard slijten. De deursticker zegt er default Pirelli P2000 banden op horen.
Maar goed, ik heb dus enkele reviews gelezen op tyrereviews.co.uk en heb daar al gezien dat goeie grip ook in regen niet positief samen gaat met het verbruik in benzine.
Nou heb ik een shortlist gemakt van 3 banden:
- Hankook Ventus V12 evo2
- Uniroyal Rainsport (2 of 3)
- Michelin Pilot Sport 4 (om maar bij het oude bekende te blijven hehe)
Die laatste kan ik nergens vinden in mijn maat (205/40/17), dus ik kan alleen de Pilot Sport 3 vinden, maar ja deze veroorzaakt een relatief hoog verbruik, maar wel ultieme grip in de regen.
De rainsports slijten relatief snel en zijn prijzig (net als de michelin).
De Hancooks (nog nooit van het merk gehoord) zijn relatief goedkoop en als ik de reviews mag geloven doen ze niet onder voor de grotere merken, dus ik neig naar deze. Echter zijn je banden hét contact met de weg, dus ik wil zeker geen cheapass aan zijn wanneer een andere band toch beter/veiliger is. Ik heb immer een kleine auto met veel PK's.
Wanneer iemand zijn mening kan geven hierover...I'm all ears