Anoniem: 654400
Nou zijn er auto's, zoals de Toyota Prius bijvoorbeeld, die je met een beetje moeite heel dicht bij de fabriekscijfers kunt krijgen, maar die je met slecht gedrag ook over het verbruik van een sportieve snelle bolide kunt tillen.
Overigens na veel kopzorgen blij met mijn 207SW:
- nieuwe koppeling
- grote beurt met BP 5W40 Visco C 5000
- nieuwe koelvloeistofdop
Auto zoop olie en koelvloeistof om het leven. Olieverbruik is nu nul, na 3500km staat olie nog op max. Koelvloeistof was 1 liter op 3500km, had nog 750ml staan, kreeg ik net de onderkant van het potje mee vol. Gisteren nieuwe dop erop, net getest met warme motor dop los: PSST, knal, hele potje vol vloeistof. Met de oude dop was die overdruk er niet en werd dat tijdens het rijden uit het potje gewerkt. Motor klinkt nu ook veel rustiger dan voorheen.
Anoniem: 654400
Heb in een maand of 3/4 2x bij moeten vullen...
Die dunne 5W30 longlife ranja is leuk voor een klein beetje lager brandstofverbruik, maar wat je bespaart flikker je elke 2000km aan olie er weer bij.
Zal een jerrycannetje meuk in de kofferbak donderen.
Dank voor de tip! De VTI lust inderdaad een aardige slok. Ik moet met Eurol Fluence FE 5w30 er rond de 7000km een liter bijgooien._JGC_ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:10:
Is normaal bij de 1.6VTI. Gewoon 5W40 C3 ingooien, Castrol Magnatec of Edge bijvoorbeeld. Bij de beurt ook verversen met 5W40 C3.
Die dunne 5W30 longlife ranja is leuk voor een klein beetje lager brandstofverbruik, maar wat je bespaart flikker je elke 2000km aan olie er weer bij.
Achteraf toch wat minder goed nieuws. De vriesdop betrouwbaar terugplaatsen zonder kopdemontage was niet mogelijk, de dop is er 2x weer uitgeschoten. Vanwege tijdgebrek en gebrek aan gereedschap bij m'n broertje is de auto naar een andere garage gegaan. Heeft me uiteindelijk 20 euro gekost om via via er een nieuwe dop in te laten persen en 1500 euro om de kop er af te halen, nieuwe pakkingen te monteren, reinigen en de boel weer te monterenNoepZor schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:16:
Goed nieuws voor m'n auto. Mijn broertje had vandaag tijd om er naar te kijken in de werkplaats, dus gister de auto er heen gesleept. Bleek dat er een vriesdop los was geschoten bij de distributie. Dit verklaart waarom de auto nog goed liep maar kvs in de olie had. Vriesdop zit weer goed vast (koelsysteem op 2.5 bar afgeperst) en auto rijdt weer prima. Geen kapotte koppakking dusscheelt tijd en geld.

[ Voor 18% gewijzigd door NoepZor op 12-04-2016 16:54 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Mijn vrouw en ik rijden beiden een 208 van 2012, een 1.2 en een 1.4
De 1.2 doet gemiddeld 1 op 20 en de 1.4 ongeveer 1 op 17.
Geen idee wat het boekje zegt maar ik ben er best tevreden mee.
Vindt het bijzonder want met de 1.2 82pk in mijn 108 kom ik niet verder dan zo'n 1 op 17
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
De 82pk, access uitvoering. (935 kg)Glashelder schreef op woensdag 13 april 2016 @ 06:22:
Is die 1.2 een 82 of 110 pk versie?
Vindt het bijzonder want met de 1.2 82pk in mijn 108 kom ik niet verder dan zo'n 1 op 17
Moet er wel bij zeggen dat we er niet veel mee op de snelweg rijden want dan gebruikt hij wel wat meer natuurlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Idanue op 13-04-2016 06:49 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
eeeh..... door veel snelweg te rijden wordt hij juist zuiniger, omdat je vrij constant kan rijden. Optrekken en afremmen in het stadsverkeer is juist een ramp voor je verbruik.Idanue schreef op woensdag 13 april 2016 @ 06:37:
[...]
De 82pk, access uitvoering. (935 kg)
Moet er wel bij zeggen dat we er niet veel mee op de snelweg rijden want dan gebruikt hij wel wat meer natuurlijk.
Moet je natuurlijk geen 130+ km/u gaan lopen scheuren
De wijzen komen uit het Oosten!
1:13.5 zit ik momenteel (207 1.6 16v tu5jp4).
Met veel snelweg kilometers klim ik naar de 1:14.7
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 13-04-2016 08:48 ]
Na jaaaren Opel Astra's te hebben gereden. Uit verschillende bouwjaren (2008,2009,2012). Ik had namelijk niet veel te kiezen in mijn vorige functie. Het was, 'hier heb je een auto, o ja hij is helemaal standaard'. Mocht ik vorig jaar dan toch eindelijk zelf wat kiezen ivm mijn nieuwe functie. Het werd de Peugeot 308 SW. De Blue Lease Executive uitvoering. Want rijk uitgerust, goedkoop omdat vorig jaar de wagen nog 14% bijtelling was. En daarmee velen malen goedkoper dan een Opel astra met een hoge catalogus waarde en 20% bijtelling.
Here goes:
Wie: hanswfje
Model: 308
Type: SW
Motorisering (brandstof): 1.6 BlueHDI (Diesel dus) 120
Bouwjaar: 2015
In bezit sinds:27 nov 2015
Opties: DAB+ radio, panorama dak, achteruitrij camera, parkeersensoren voor en achter, geblindeerd glas achter, 16" lichtmetalen velgen 'Quartz', Armsteun voor en achter, Premium zetels,trekhaak
Bijzonderheden: Toch wel zijn panorama dak.

Mijn eerste Peugeot. Al met al dik tevreden. De auto rijd fenomenaal, en ondanks de 'maar' 120 pk, voelt de auto enorm rap aan.
Voor de kenner: de blue lease executive uitvoering komt met chrome sierlijsten rond de ramen, chromen dakdragers. Echter bij aflevering kreeg ik het vervelende nieuws dat deze opties niet meer leverbaar waren op dat moment. Dus moest ik het maar zonder doen.
Had ik nou voor een hele donkere kleur gekozen had ik de chromen accenten ZEKER gemist.
Ik heb nog wel de chromen accenten en dakrails, en dat staat hem echt goed
Maar verder exact zelfde kleur en uitvoering
Kreeg trouwens gisteren een mailtje dat er een terugroepactie op zit voor de sloten. Check even ovi.rdw.nl, dikke kans dat dat bij jou ook van toepassing is
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 15-04-2016 20:31 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En ik vind de chromen accenten ook erg mooi. Oh en wat heb ik gebaald toen bleek dat het er niet op zat. Maar toch op de een of andere manier, nu na een paar maandjes erin te hebben gereden, mis ik het niet meer. En ik denk door de lichte kleur van de auto. Denk dat ik het meer zou missen als de auto zwart, of donkerblauw\paars was geweest.
Zo lust ik er nog wel een paar, 85 achter een vrachtwagen is inderdaad het zuinigst maar als je 'gewoon' V-Max rijd en je mag op de snelweg 130 dan loopt het verbruik op.PdeBie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:19:
[...]
eeeh..... door veel snelweg te rijden wordt hij juist zuiniger, omdat je vrij constant kan rijden. Optrekken en afremmen in het stadsverkeer is juist een ramp voor je verbruik.
Moet je natuurlijk geen 130+ km/u gaan lopen scheuren
Verrek, wistik helemaal niet. Maar staat idd in de handleiding, pag 270/271: http://public.servicebox..../AP-308_II_01_2014_NL.pdfhanswfje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:30:
Dat klopt. Vandaag een brief van de leasemaatschappij in de bus. Ik zit nu toch op 19650 km dus moet binnenkort toch even naar de dealer voor het bijvullen van de adblue. Kunnen ze mooi het 1 en ander combineren.
Zit net over de 20k, mogen ze dan idd ook even meenemen. Net als die kapotte mistlamp
Dat snap ik. Ik had hiervoor een zwarte, basisuitvoering in de shortlease. Totaal geen chroom of niks, maar ik mistte het ook niet. Blij dat ik dat kreng kwijt ben overigens, had geen climate control en hele slechte stoelenEn ik vind de chromen accenten ook erg mooi. Oh en wat heb ik gebaald toen bleek dat het er niet op zat. Maar toch op de een of andere manier, nu na een paar maandjes erin te hebben gereden, mis ik het niet meer. En ik denk door de lichte kleur van de auto. Denk dat ik het meer zou missen als de auto zwart, of donkerblauw\paars was geweest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mooie wagen hoor! Het staat hem inderdaad prima zonder chromen sierlijsten. Maar het blijft raar dat ze die eraf gehaald hebben.hanswfje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:05:
Al een tijdje gezocht naar een forum voor Peugeot liefhebbers. Nooit gedacht om in het forum van Tweakers te zoeken. Maar toch!
Na jaaaren Opel Astra's te hebben gereden. Uit verschillende bouwjaren (2008,2009,2012). Ik had namelijk niet veel te kiezen in mijn vorige functie. Het was, 'hier heb je een auto, o ja hij is helemaal standaard'. Mocht ik vorig jaar dan toch eindelijk zelf wat kiezen ivm mijn nieuwe functie. Het werd de Peugeot 308 SW. De Blue Lease Executive uitvoering. Want rijk uitgerust, goedkoop omdat vorig jaar de wagen nog 14% bijtelling was. En daarmee velen malen goedkoper dan een Opel astra met een hoge catalogus waarde en 20% bijtelling.
Here goes:
Wie: hanswfje
Model: 308
Type: SW
Motorisering (brandstof): 1.6 BlueHDI (Diesel dus) 120
Bouwjaar: 2015
In bezit sinds:27 nov 2015
Opties: DAB+ radio, panorama dak, achteruitrij camera, parkeersensoren voor en achter, geblindeerd glas achter, 16" lichtmetalen velgen 'Quartz', Armsteun voor en achter, Premium zetels,trekhaak
Bijzonderheden: Toch wel zijn panorama dak.
[afbeelding]
Mijn eerste Peugeot. Al met al dik tevreden. De auto rijd fenomenaal, en ondanks de 'maar' 120 pk, voelt de auto enorm rap aan.
Voor de kenner: de blue lease executive uitvoering komt met chrome sierlijsten rond de ramen, chromen dakdragers. Echter bij aflevering kreeg ik het vervelende nieuws dat deze opties niet meer leverbaar waren op dat moment. Dus moest ik het maar zonder doen.Echter als ik nu naar mijn wagen kijk, icm de lichte kleur, mis ik niks van deze chrome accenten. Ik vind hem eerlijk gezegd veel mooier zo!!
Had ik nou voor een hele donkere kleur gekozen had ik de chromen accenten ZEKER gemist.
Zitten er wel chromen strips op de deurgrepen?
En die trekhaak kan echt niet
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
La dolce vita - non farmi ridere
Blijkt dat het op de BLE niet meer standaard zit sinds ik meen september vorig jaar ofzo.
Haha kan je een trekhaak nog eenvoudig verwijderen achteraf?Ik had op mijn vorige auto's ook altijd een trekhaak. En die wou ik dus ook weer op de Peu, alleen als ik er nu naar kijk heb ik er best spijt van ja haha.
Edit: en nee, geen chrome op de deurgrepen. Geen kleine chrome ringetjes op richtingaanwijzer en ruitenwisser bediening achter het stuur. En nog een paar van die kleine chrome dingetjes.
Edit2: http://www.peugeot-meetin...iewtopic.php?f=106&t=2102
[ Voor 15% gewijzigd door hanswfje op 16-04-2016 08:23 ]
Of de trekhaak eraf kan hangt van het type af. Wij hebben een afneembare, die kan je er binnen 1 minuut vanaf halen. Kijk er eens naar en zie of je er een sleutel in kan steken ;-) als dat kan kan de trekhaak er zo vanaf (en er terug op).
kwam er trouwens achter dat er onder de bodem van de kofferbak (daar waar het reservewiel zit) een opbergplek is voor het afdekzeil van de koffer. Mooi opgelost
Geldt dit enkel voor de BLE? Ik heb namelijk deze week een zwarte BLE Premium besteld waar in de standaard opties nadrukkelijk de chromen omlijsting vermeld staat. Mocht dit blijken te ontbreken dan ga ik annuleren.hanswfje schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:18:
Ik had ook een topic gevonden op een ander Peugeot Forum van mensen die ook een BLE hadden besteld. Sommige kregen gelijk bij het bestellen al te horen dat het er niet meer op zit. Andere (net als ik dus) bij aflevering.
Blijkt dat het op de BLE niet meer standaard zit sinds ik meen september vorig jaar ofzo.
[...]
Haha kan je een trekhaak nog eenvoudig verwijderen achteraf?Ik had op mijn vorige auto's ook altijd een trekhaak. En die wou ik dus ook weer op de Peu, alleen als ik er nu naar kijk heb ik er best spijt van ja haha.
Edit: en nee, geen chrome op de deurgrepen. Geen kleine chrome ringetjes op richtingaanwijzer en ruitenwisser bediening achter het stuur. En nog een paar van die kleine chrome dingetjes.
Edit2: http://www.peugeot-meetin...iewtopic.php?f=106&t=2102
v-max is grotendeels voor mij toch 120 tussen 6:00 en 19:00. Kan die snelheid ook prima aanhouden, dus lekker zuinig.GoldenSample schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:34:
[...]
Zo lust ik er nog wel een paar, 85 achter een vrachtwagen is inderdaad het zuinigst maar als je 'gewoon' V-Max rijd en je mag op de snelweg 130 dan loopt het verbruik op.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 22% gewijzigd door Wok op 22-04-2016 21:07 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
De Premium zou gewoon de chromen omlijsting moeten hebbenAghanim schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:57:
[...]
Geldt dit enkel voor de BLE? Ik heb namelijk deze week een zwarte BLE Premium besteld waar in de standaard opties nadrukkelijk de chromen omlijsting vermeld staat. Mocht dit blijken te ontbreken dan ga ik annuleren.
Anoniem: 398486
2002 206cc 1.6 benzine

https://plus.google.com/collection/MhcigB
Weet niet hoe ik fotos kan kopieren op tablet
Worst case kun je je al dan niet bestaande vijfjarige zoontje de schuld geven
Mijn 206 gaat denk ik al 5 jaar naar DAVO voor APK, beurtjes en af en toe zo'n winter/zomercheck. Ze hadden eerst een vestiging bij Voorburg, maar die is dicht en meeste personeel is naar Leidschendam gegaan. Geen ervaring met een auto bij ze kopen dus, maar qua onderhoud hebben ze nog nooit geprobeerd me wat aan te smeren of onnodige reparaties te laten doen.racoon schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:59:
Iemand ervaring met Peugeot DAVO uit Leidschendam, heb daar een auto gezien die ik graag wil kopen,echter is hij sinds 11-2015 uit de apk,vraag mij af wat hier de reden van kan zijn.
Inderdaad, hij staat gewoon te wachten op een nieuwe eigenaar. Auto's worden meestal met verse APK afgeleverd aan de klant.Wok schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:06:
^^ Zal als bedrijfsvoorraad te boek staan, dan heb je geen APK-plicht. Hoeft dus niks te betekenen (ws. nieuwe APK bij aflevering). Heb zelf geen ervaringen met DAVO.
Top, heeft dus niks bijzonders te betekenenwuppie007 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:17:
[...]
Inderdaad, hij staat gewoon te wachten op een nieuwe eigenaar. Auto's worden meestal met verse APK afgeleverd aan de klant.
Nee dat hoeft zeker niet. Ik weet natuurlijk de details niet, maar meestal doen mensen apk en onderhoud tegelijk. Dus hij is het wel waarschijnlijk dat de auto voor een beurt in ingeleverd.
Ik zou daar even op letten met welke beurt ze hem afleveren, mocht je tot koop overgaan. Je kan trouwens ook kijken bij de RDW naar de laatste mutatie voor meer inzicht.
Bij aflevering kan je bijkopen Over deze autowuppie007 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:06:
[...]
Nee dat hoeft zeker niet. Ik weet natuurlijk de details niet, maar meestal doen mensen apk en onderhoud tegelijk. Dus hij is het wel waarschijnlijk dat de auto voor een beurt in ingeleverd.
Ik zou daar even op letten met welke beurt ze hem afleveren, mocht je tot koop overgaan. Je kan trouwens ook kijken bij de RDW naar de laatste mutatie voor meer inzicht.
Om uw 'nieuwe' auto in een zo perfect mogelijke staat aan u af te leveren rekenen wij € 495,= kosten rijklaarmaken. Wat krijgt u hiervoor? De auto wordt op 120 punten gecontroleerd, de auto krijgt een afleveringsbeurt volgens onderhoudsschema, nieuwe APK keuring (indien van toepassing), Nationale Autopas, minimaal 25 L brandstof, kenteken tenaamstelling.
Tekst is geduldig. Het afleveren van auto's is bij de ene garage alleen het zichtwerk (zo goedkoop mogelijk) en bij andere weer een complete beurt waarbij de auto het makkelijk redt tot de volgende onderhoudsbeurt.racoon schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:09:
[...]
Bij aflevering kan je bijkopen Over deze auto
Om uw 'nieuwe' auto in een zo perfect mogelijke staat aan u af te leveren rekenen wij € 495,= kosten rijklaarmaken. Wat krijgt u hiervoor? De auto wordt op 120 punten gecontroleerd, de auto krijgt een afleveringsbeurt volgens onderhoudsschema, nieuwe APK keuring (indien van toepassing), Nationale Autopas, minimaal 25 L brandstof, kenteken tenaamstelling.
Ik heb wat ervaringen gehad met garages die zolang mogelijk rekken totdat de auto uit de garantie is. Ik zou ff informeren bij andere voor ervaringen.
Weet niet hoe de garage is, maar als potentiële klant was ik er snel weg.racoon schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:59:
Iemand ervaring met Peugeot DAVO uit Leidschendam, heb daar een auto gezien die ik graag wil kopen,echter is hij sinds 11-2015 uit de apk,vraag mij af wat hier de reden van kan zijn.
Was er ca een jaar terug aan het kijken voor een degelijke tweedehands. Werd niet serieus genomen en bijna letterlijk de deur weer uitgestuurd. Prima, dan niet.

Vond prijzen voor tweedehands erg duur overigens.
Mocht je een Peugeot willen, dan zou je eens kunnen kijken of Kuipers in Voorschoten wat heeft. M'n moeder heeft daar haar 206 vandaan en komt er voor onderhoud/APK. Niet zo een groot aanbod, maar prijzen zijn er wat vriendelijker.
In Leiderdorp heb je volgens mij ook nog een Peugeot DAVO (en dacht ook in Leiden), maar geen ervaring mee. Tijdje terug in Ridderkerk bij een Peugeot dealer geweest voor een lampje en werd daar vriendelijk geholpen. Dus kan heel erg afhankelijk zijn van de locatie / het moment / de verkoper.
[ Voor 15% gewijzigd door VincentG op 25-04-2016 15:18 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Hoe zit je daar achterin en is de kofferbak ruimte? Heb een tijd in een 206 gereden en kon daar ook prima achterin zitten (1m83). Heb het idee dat je met dergelijke cabrio's in beide gevallen erg inlevert.Anoniem: 398486 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:28:
Heb mijn eerste peugeot gekochtals project auto
2002 206cc 1.6 benzine
[afbeelding]
https://plus.google.com/collection/MhcigB
Weet niet hoe ik fotos kan kopieren op tablet
Rij toch vaak alleen, maar wil wel normaal m'n boodschappentas achterin kunnen zetten.
Rijd nu klein jaartje in een 106. Qua sturen / vering stuk minder dan de 206, maar voor kleine stukken die ik nu nog maar hoef te rijden naar werk een simpel, goedkoop autootje.
Betwijfel alleen of ie door de APK gaat komen dit najaar. Vermoed lekkende koppakking (wat olie in koelvloeistof) en niet zo een zin in een dure reparatie gezien de aanschafprijs/waarde. Wellicht dat ik hem dan wegdoe voor wat nieuwers of eens wat anders.
edit: dubbelpost...
Oh oh Mr. B, oh oh!
Achterin zitten kan eigenlijk niet. De rugleuning is meer dan steil. Het gaat alleen als je geen benen hebt. De koffer is met dak dicht best te doen. Het is alleen niet echt heel hoog.VincentG schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:24:
[...]
Hoe zit je daar achterin en is de kofferbak ruimte? Heb een tijd in een 206 gereden en kon daar ook prima achterin zitten (1m83). Heb het idee dat je met dergelijke cabrio's in beide gevallen erg inlevert.
Rij toch vaak alleen, maar wil wel normaal m'n boodschappentas achterin kunnen zetten.![]()
edit: dubbelpost...
Ik heb een Peugeot 508 sw gekocht en bij de digitale snelheid en navigatie weergave is de kleur oranje,is dit ook aan te passen?
Bedoel je het display tussen de tellers? Als deze Oranje is kan je dat verder niet aanpassen. Bij ons is dat display in kleur, dan is de snelheid wit (verder ook niet aan te passen).racoon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:30:
Iemand een idee of het volgende mogelijk is?
Ik heb een Peugeot 508 sw gekocht en bij de digitale snelheid en navigatie weergave is de kleur oranje,is dit ook aan te passen?
Mooie Peugeot overigens
Bedankt,ben ook blij met de aanschafRene schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:01:
[...]
Bedoel je het display tussen de tellers? Als deze Oranje is kan je dat verder niet aanpassen. Bij ons is dat display in kleur, dan is de snelheid wit (verder ook niet aan te passen).
Mooie Peugeot overigens
[ Voor 19% gewijzigd door vinpower op 26-04-2016 15:48 ]
Als heter echt niet bijzit zul je denk ik een nieuwe moeten kopen (of er 1 van de sloop halen).
Daar heb ik toen niet opgelet.FastFred schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:36:
Zat de hoedenplank er wel bij toen je de auto kwam bekijken en proefritje deed?
Renault dealer in Hilversum? Veel plezier ervanracoon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:56:
vandaag een Peugeot gekocht deze is het geworden, nu nog uitvinden hoe alles werkt.
[afbeelding]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Bedankt, gaat goed komen,nu nog kijken of hun mijn hoedenplank hebben of via de vorige eigenaar kunnen achterhalen,deze mist namelijkOphidian schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:58:
[...]
Renault dealer in Hilversum? Veel plezier ervan
Je kan het naar blauw aanpassen, ik weet niet of het bij alle uitvoeringen/versies zo is maar bij m'n vaders 508 kan je kiezen tussen blauw en oranje/bruin.racoon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:30:
Iemand een idee of het volgende mogelijk is?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
nee dat is niet normaal.. Kan je een foto maken? En hoe is je oliepeil?Rev! schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:53:
Gisteren moest ik voor het eerst de ruitenvloeistof bijvullen, dus meteen maar een blik geworpen onder de kap. Het viel me op dat rond de turbo allemaal kleine zwarte spetters zaten. Is dat normaal? Kan iemand die ook een 308 1.6 Diesel heeft ook eens kijken of ze dat ook hebben?
Weet je ook waar dat in te stellen is?Arm1n schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Je kan het naar blauw aanpassen, ik weet niet of het bij alle uitvoeringen/versies zo is maar bij m'n vaders 508 kan je kiezen tussen blauw en oranje/bruin.
Je kan dit enkel testen door op het check knopje te drukken. Krijg je info in kleur (bandensensoren etc) heb je een kleurendisplay. Zo niet een monochroom.
Ik heb alleen parameters auto en display instellenRene schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:38:
Je moet 1x op het config wieltje drukken als je stil staat. Dan kan je in het menu kiezen uit diverse opties. Licht, voertuig en kleuren (als dat zo in het Nederlands wordt weergegeven). Bij kleuren kan je het oranje aanpassen. Dat gezegd te hebben denk ik dat jij een monochroom scherm hebt. Die zijn meestal oranje bij Peugeot.
Je kan dit enkel testen door op het check knopje te drukken. Krijg je info in kleur (bandensensoren etc) heb je een kleurendisplay. Zo niet een monochroom.
Volgens mij kun je het scherm tussen je klokken niet wijzigen van kleur. Ik ieder geval bij de 508 geproduceerd tm 2014 Het grote navigatiesherm kan wel aangepast worden. Je kunt kiezen tussen bruin en blauwracoon schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:04:
[...]
Ik heb alleen parameters auto en display instellen
[ Voor 82% gewijzigd door racoon op 03-05-2016 13:49 ]

Zo ziet het eruit met kleurendisplay.

En zo met monochroom display. Al meen ik dat er ook een wit display is ipv deze kleur oranje. Maar beide in slechts 1 kleur.
Heb er nog even een filmpje van gemaakt. Navigatie is dan ook in kleur. Het is geen i cockpit maar het ziet er aardig uitracoon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:29:
bij mijn model van 2012 lukt dat helaas niet
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De foutcode schijnt te zeggen dat er een open circuit is richting de brandstofregelaar, die als het goed is net voor de brandstofpomp op de lagedrukkant zit. Maar, er zijn andere websites, die vertellen dat de code heel zeldzaam is en waarschijnlijk een tijdelijke- of uitleesfout.
De auto viel uit op de snelweg, gewoon tijdens het 130 rijden, en wilde daarna niet meer starten.
Op dit moment was vooral een vriend van me bezig om in de buurt van de brandstofpomp te kunnen komen, zodat we kunnen meten. Maar daarvoor moest best al een lading aan kappen en luchtinlaat, luchtfilter etc gedemonteerd worden.
Ik heb overigens (nog) 0 verstand van auto's, het komt allemaal van google
En trouwens, mag ik zo'n soort vraag hier stellen? Of moet ik een topic openen? Ik kwam nooit in autofora
Overigens, brandstofdruk stond op 80 psi na bijna 2 weken stilstaan, proberen te starten gaf 120 psi. Is die druk op de common rail? Dan is die uiteraard veel te laag.
[ Voor 19% gewijzigd door marcop23 op 11-05-2016 21:04 ]
Merk je ook wel als je probeert diesel op te pompen met blaasbalgje.
Heb ik rond 2008 of 2009 ook meegemaakt met mijn 206 1.4 HDi uit 2006. Werd destijds onder garantie een complete brandstofleiding vervangen. Misschien zit er nu nog enige coulance op aangezien dit een bekend probleem was._JGC_ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:34:
Heeft jouw 1.4hdi al een gereviseerd model brandstofleiding? Die is van kutstof en gaat onder het luchtfilterhuis door. Dankzij trillingen van de motor slijt ie door en zuig je lucht aan.
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Ik heb het gehad bij mijn 2004 model toen ik in 2009 een grote beurt liet doen. Brandstoffilter eraf, nieuwe erop, diesel oppompen en geen diesel krijgen. Proberen te starten, geen diesel. Boel open: gaatje in leiding.
Overigens na vervangen van brandstofleidingen nog veel gedoe met lucht gehad.
Iemand die weet waar je het voordeligst een nieuwe besteld en waar ik plaatjes vind hoe te demonteren? Kan zelf nog niet veel vinden op goegel.
Technische documentatie daar is betaald, maar er staat bij onderdeelinfo wel een vrij duidelijke afbeelding:

Overigens kan het ook de weerstand zijn om de snelheid te regelen. En ik neem aan dat je de bijbehorende zekering al hebt gecheckt...
[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 14-05-2016 12:59 ]
Punctuality is the politeness of kings
is het niet je kachelweerstand? Had een paar weken geleden hetzeflde probleem met m'n 207 en toen was het de kachelweerstand.Funk010 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:45:
Ventilator van mijn 207 is overleden, Climate Control werkt, maar de ventilator gaat niet draaien.
Iemand die weet waar je het voordeligst een nieuwe besteld en waar ik plaatjes vind hoe te demonteren? Kan zelf nog niet veel vinden op goegel.
Kieskes: Dit had ik inderdaad ook gevonden op goegel, maar ik lees horrorverhalen dat dit maar een tijdelijke oplossing is omdat als de weerstand defect is dit komt door een te lage weerstand van de motor? Waar zit deze precies? Heb alle makkelijk verwijderbare panelen nu los liggen maar durf nog niet verder te gaan, open is open en mijn lichaam werkt even niet mee dus wil eerst weten wat ik tegenkom voordat ik verder ga.
Het lijkt erop dat er geen lucht in komt, als je flink in dat blaasbalgje knijpt gebeurt er gewoon weinig._JGC_ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:34:
Heeft jouw 1.4hdi al een gereviseerd model brandstofleiding? Die is van kutstof en gaat onder het luchtfilterhuis door. Dankzij trillingen van de motor slijt ie door en zuig je lucht aan.
Verder hebben we die FPR (fuel pressure regulator) eruit gehaald, de weerstand gemeten, lijkt te kloppen (2,3 Ohm ongeveer). We hebben die FPR even op een computervoeding getest, en hij klikt duidelijk. Toen hebben we de auto even geprobeerd te starten met die regulator in de hand, en er wordt niets geschakeld. Het lijkt me wel dat zoiets moet gebeuren, met de auto uit zou die klep dicht moeten zitten, maar als je wil starten moet hij toch open gaan.
Eén keer, begon dat ding NA het starten te vibreren. Het lijkt me goed dat die open en dicht gaat, daarmee regelt hij immers de brandstof, maar waarom na het starten pas?
Ik denk gewoon dat ik hier gewoon niet genoeg kennis van heb, googlen levert te weinig resultaat, ik denk dat de boel maar naar een expert moet.
Gevonden en eruit gevist. Nu een nieuwe zien te versieren.kieskes schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:19:
geen idee waar die zit, dat laat ik aan de garage over
Wie weet: Mocht ik een nieuwe ventilator willen monteren, dat gaat via de handschoenkastzijde? Aan gaspedaalzijde zit er een koelvloeistofpijp voor?
Ik zit te overwegen om deze te laten activeren of als dat niet mogelijk blijkt een aftermarket set in te bouwen, maar ben eerste benieuwd naar ervaring van anderen.
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe 308 hatchback. Nu kreeg ik gisteren een waarschuwing over de bandenspanning. Deze moet ik controleren en resetten. Dit wil ik graag even doen, kijken of de waarschuwing gegrond is, of dat het systeem nog moet "leren" wat de goede druk is.
Ik kan nergens (portier/tankdop/boekje) de druk vinden die de banden moeten hebben. Hoe kan ik hier achter komen? Is de druk ook wiel/bandspecifiek?
Staat bij het deurslot in de bestuurdersdeur of in de b-stijl, zal rond de 2.5 bar zijn.Reynouts schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:43:
Beginnersvraagje:
Ik kan nergens (portier/tankdop/boekje) de druk vinden die de banden moeten hebben. Hoe kan ik hier achter komen? Is de druk ook wiel/bandspecifiek?
[ Voor 6% gewijzigd door wuppie007 op 18-05-2016 11:59 ]
Nee ik wil een rolhoes bestellen alleen geeft de verkoper deze verzendkosten door.Rene schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:38:
Ben je van plan om een motorblok te versturen? 220 euro voor een pakket uit Belgie klinkt aardig duur
Thanks, stond helemaal onderaan. Helaas blijft een band na 2 dagen leeglopen en krijg ik steeds de bandenspanningscontrole melding. Denk dat er iets niet goed is, misschien ventiel ofzo.wuppie007 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:58:
[...]
Staat bij het deurslot in de bestuurdersdeur of in de b-stijl, zal rond de 2.5 bar zijn.
Zodra ik de iPhone in steek geeft het display aan dat er geen muziek gevonden is. Dat kan want ik heb geen MP3's oid op mijn telefoon staan. Er wordt wel muziek via de Spotify app afgespeeld, maar ik zie geen album art of artiesten informatie meer.
Via Bluetooth wordt wel de juiste informatie getoond en ik weet dat een oudere versie van iOS ook het probleem van de informatie verhelpt, maar ik wil m'n telefoon niet downgraden.
Weet iemand of het updaten van de navigatie unit naar een nieuwe versie helpt bij het connecteren via USB en weergeven van artiest/song informatie i.c.m. iOS 9.3.2?
Alvast bedankt!
This is the Way.
Naar mijn weten krijg je het met geen mogelijkheid geactiveerd in de BSI. Alleen aftermarket zou moeten kunnen.ianh016 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:49:
Hebben mensen hier ervaring met het activeren van CC op een 2004 1.4 206 Quicksilver?
Ik zit te overwegen om deze te laten activeren of als dat niet mogelijk blijkt een aftermarket set in te bouwen, maar ben eerste benieuwd naar ervaring van anderen.
Alvast bedankt!
Volgens mij is dat in een nieuwere SMEG versie verholpen inderdaad, ik zie gewoon de trackinfo van Spotify in beeld namelijk. Je kan hem overigs zeer eenvoudig zelf updaten.NoTimeRemains schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:56:
Ik heb een Peugeot 308 uit 2014. Precieze SMEG versie weet ik zo niet maar deze is in de afgelopen tijd niet meer geupdate. Ook heb ik een iPhone 6S, maar sinds ik heb geupgrade naar iOS 9.x (?) heb ik een aantal "problemen". Ik sluit de iPhone via een officiële Apple USB kabel aan op de USB poort onder het display.
Zodra ik de iPhone in steek geeft het display aan dat er geen muziek gevonden is. Dat kan want ik heb geen MP3's oid op mijn telefoon staan. Er wordt wel muziek via de Spotify app afgespeeld, maar ik zie geen album art of artiesten informatie meer.
Via Bluetooth wordt wel de juiste informatie getoond en ik weet dat een oudere versie van iOS ook het probleem van de informatie verhelpt, maar ik wil m'n telefoon niet downgraden.
Weet iemand of het updaten van de navigatie unit naar een nieuwe versie helpt bij het connecteren via USB en weergeven van artiest/song informatie i.c.m. iOS 9.3.2?
Alvast bedankt!
jij gebruikt ook Spotify met iOS 9.x.x?Rev! schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:54:
[...]
Volgens mij is dat in een nieuwere SMEG versie verholpen inderdaad, ik zie gewoon de trackinfo van Spotify in beeld namelijk. Je kan hem overigs zeer eenvoudig zelf updaten.
Kan je wat meer vertellen over het updaten?
This is the Way.
Nee ik gebruik Andriod.NoTimeRemains schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:16:
[...]
jij gebruikt ook Spotify met iOS 9.x.x?
Kan je wat meer vertellen over het updaten?
Hier kan je meer info vinden:
http://www.peugeot-meetin...iewtopic.php?f=109&t=2593
Wel eerst voorstellen he!
Hij is er gelukkig ook in het rood!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Mijne is mooi Parelmoer wit
Hier gewoon album art met Spotify. De 5.4 R8 software op de SMEG.NoTimeRemains schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:56:
Ik heb een Peugeot 308 uit 2014. Precieze SMEG versie weet ik zo niet maar deze is in de afgelopen tijd niet meer geupdate. Ook heb ik een iPhone 6S, maar sinds ik heb geupgrade naar iOS 9.x (?) heb ik een aantal "problemen". Ik sluit de iPhone via een officiële Apple USB kabel aan op de USB poort onder het display.
Alvast bedankt!
Na 4 maanden nog steeds dik tevreden met de RXH :-)
Dat lees ik inderdaad ook. maar het zijn mixed berichten overal. de een zegt dat het kan, de ander zegt weer van niet. Heb het ook aan mijn locale dealer gevraagd maar die geeft ook geen concreet antwoord anders dan dat ze het standaard niet doen.. Om nou honderden euro's aan CruiseControl in een auto in te bouwen die het theoretisch gezien al zou moeten kunnen vind ik ook zo wat..MartijnAbel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:20:
[...]
Naar mijn weten krijg je het met geen mogelijkheid geactiveerd in de BSI. Alleen aftermarket zou moeten kunnen.
Ik zou vragen aan de dealer of die aan de PP2000 kan om te kijken of uberhaupt de optie te vinden is. Zoja, dus ook aan te zetten is.ianh016 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Dat lees ik inderdaad ook. maar het zijn mixed berichten overal. de een zegt dat het kan, de ander zegt weer van niet. Heb het ook aan mijn locale dealer gevraagd maar die geeft ook geen concreet antwoord anders dan dat ze het standaard niet doen.. Om nou honderden euro's aan CruiseControl in een auto in te bouwen die het theoretisch gezien al zou moeten kunnen vind ik ook zo wat..

Benieuwd of ik hier ook meer dan 150.000 bij op kan tillen.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy