Maar dat is niet logisch dan toch.. als het uitzet met warm worden, zou het veel makkelijker moeten zijn met een koude motor.wuppie007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:54:
[...]
Ja, alle metalen zetten in meer of mindere mate uit bij warm wordenDus daarom met warme motor eruit halen, en bij koud weer vastzetten. Wat je ook kan proberen om het met trillingen los te maken. Dit kan met speciale apparatuur maar ook met bijvoorbeeld met een KLEINE luchtsleutel (eerst voelen in je handen, als je een bougie af draait ben je verder van huis). Op een normale schroefmachine zit ook meestal een ring waarmee je het aandraaimoment kan limiteren. Maar dan moet je wel de juiste hulpstukken hebben om een (lange) dop vast te kunnen maken...
Neem twee bierglazen model amsterdammer (vaasje) en steek die in elkaar als ze afwaswater heet 70 graden warm zijn en laat ze afkoelen. Die krijg je ook pas weer los als je ze opnieuw opwarmt (of beter nog alleen de onderste).Kalua schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:35:
[...]
Maar dat is niet logisch dan toch.. als het uitzet met warm worden, zou het veel makkelijker moeten zijn met een koude motor.
Daarnaast, niet alle metalen hebben dezelfde uitzettingscoëfficiënt - het lijkt mij het proberen waard!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
^^ Daarom dusfranssie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:52:
[...]
Neem twee bierglazen model amsterdammer (vaasje) en steek die in elkaar als ze afwaswater heet 70 graden warm zijn en laat ze afkoelen. Die krijg je ook pas weer los als je ze opnieuw opwarmt (of beter nog alleen de onderste).
Daarnaast, niet alle metalen hebben dezelfde uitzettingscoëfficiënt - het lijkt mij het proberen waard!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Zo dadelijk maar eens richting de garage. Nog 300 kilometer te gaan voordat het niet meer mogelijk is om de motor te starten, leuk dat AdBlue / Ureum in die Peugeot 308, haha.
Gisteren opgehaald. We zijn er helemaal happy mee :-).
hij is na 50 km door de regen alweer al zijn showroom allure kwijt. Het rijdt overigens fantastisch. Interieur is ook helemaal super!!! De wagen is dan ook niet te vergelijken met een Ibiza.
Hele mooi auto, maar wel veel te grote plaatjes
Je kan deze post eventueel nog aanpassen met nieuwe
hij is na 50 km door de regen alweer al zijn showroom allure kwijt. Het rijdt overigens fantastisch. Interieur is ook helemaal super!!! De wagen is dan ook niet te vergelijken met een Ibiza.
Hele mooi auto, maar wel veel te grote plaatjes
[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 28-01-2016 09:12 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ben nu toch maar overgestapt op een aftermarket ab oplossing, iemand ervaring met het inbouwen hiervan (vraag ook gepost op het 106.nl forum) ?TimmyUt schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:09:
[...]
Batterij kan het niet meer zijn (heb nu ook een multimeter gekocht..) ik vermoed nu zelf dat het aan de ontvanger ligt.
Info die ik zelf heb gevonden:
De nieuwe ontvanger draadschema:
http://www.scribd.com/doc...yless-Entry-System-Wiring
Mijn draden die naar de module gaan:
http://postimg.org/image/9xpazjqpj/
Nummers:
1- Oranje
2- Groen Geel
3- Wit zwart
4- Beige
5- Zwart
6- Leeg
7- Rood
8- Oranje
9- Leeg
Nu kan ik van de universeel AB het volgende pakken:
1- Oranje -> Rood (+)
2- GroenGeel -> Zwart (Massa)
Iemand enig idee hoe ik de rest aansluit?
Ook ik ben een trotse Peugeot rijder maar heb een vraag aan jullie.
Hopelijk zit hier iemand die me kan helpen.
De auto is een 308 hatchback uit 2009.
Hij heeft in alle 4 portieren een "instap "verlichting aan de onderkant.
Zodra ik de bestuurdersportier open dan gaat dus aan de onderkant van de deur een licht branden en verlicht dus netjes de weg/straat/stoep eronder.
Dit doet hij ook aan de bijrijders kant.
Hij doet dit niet meer bij de achterportieren.
De lampjes en kabels zitten er , volgens mij deed hij het in het begin (2 jaar geleden) wel
maar nu ineens niet meer?!
de lampjes zijn goed de kabels heb ik nog niet doorgemeten ,maar neem aan dat hier geen prik op staat anders brandden de lampjes immers wel.
Ik heb logo led lampjes
besteld voor alle 4 deuren
Voorbeeld >>> http://www.aliexpress.com...-206-307/32377975352.html
dus wil ik wel graag dat de achterportieren ook weer branden als de deur geopend wordt.
Als de deur geopend wordt gaat wel de interieurverlichting aan trouwens dus de deur schakelaar is goed.
Is dit softwarematig uit en dus weer aan te zetten of zo?
Een jaar geleden chiptuning laten doen en dus hebben ze ook in de software gezeten , vandaar de vraag..misschien is het daar geweest dat het is uitgezet (per ongeluk?)
Ik ben gewoon nog zoekende naar een reden en daarom ook hier de vraag.
voor ik de bekleding los haal en allerlei dingen doe die misschien niet nodig zijn ;-)
Hopelijk zit hier iemand die me kan helpen.
De auto is een 308 hatchback uit 2009.
Hij heeft in alle 4 portieren een "instap "verlichting aan de onderkant.
Zodra ik de bestuurdersportier open dan gaat dus aan de onderkant van de deur een licht branden en verlicht dus netjes de weg/straat/stoep eronder.
Dit doet hij ook aan de bijrijders kant.
Hij doet dit niet meer bij de achterportieren.
De lampjes en kabels zitten er , volgens mij deed hij het in het begin (2 jaar geleden) wel
maar nu ineens niet meer?!
de lampjes zijn goed de kabels heb ik nog niet doorgemeten ,maar neem aan dat hier geen prik op staat anders brandden de lampjes immers wel.
Ik heb logo led lampjes
Voorbeeld >>> http://www.aliexpress.com...-206-307/32377975352.html
dus wil ik wel graag dat de achterportieren ook weer branden als de deur geopend wordt.
Als de deur geopend wordt gaat wel de interieurverlichting aan trouwens dus de deur schakelaar is goed.
Is dit softwarematig uit en dus weer aan te zetten of zo?
Een jaar geleden chiptuning laten doen en dus hebben ze ook in de software gezeten , vandaar de vraag..misschien is het daar geweest dat het is uitgezet (per ongeluk?)
Ik ben gewoon nog zoekende naar een reden en daarom ook hier de vraag.
voor ik de bekleding los haal en allerlei dingen doe die misschien niet nodig zijn ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 30-01-2016 18:17 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Het lijkt mij dat de lampjes op dezelfde schakelaar zitten.scorpio schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:07:
Branden de lampjes bij de voordeur ook overdag als je de deur open doet? Gewoon om te checken of daar niet iets van een lichtsensor mee gemoeid is.
En anders toch even een multimeter erop. Kijken of ze wel prik krijgen.
>>Branden de lampjes bij de voordeur ook overdag als je de deur open doet<< niet op gelet en nu vandaag niet kunnen checken ..tis hier zo bewolkt dat mijn koplampen ook aanspringen. en dus de lampjes ook...dus lichtsensor = ok
>>>Multimeter erop<<<< niet echt nodig want de lampunits heb ik in voordeur geprobeerd en werkten daar wel..maar toch even erop gezet en geen prik erop.
Garage (2 zelfs) vandaag gebeld en gevraagd of het misschien softwarematig zou kunnen zijn.
De eerste zegt van wel en vraagt er € 75,- voor om dit te checken en de achterportieren te activeren wanneer die uit zouden staan
De tweede zegt het niet te weten maar dat het makkelijk te checken is, als ze checken en ze staan softwarematig uit zetten ze die aan en nemen ze genoegen met wat lekkers voor bij de koffie ;-) Top dus
Ik zal moeten wachten tot woensdagmiddag voor zij en ik er tijd voor hebben..
blijft wel vreemd en als het niet softwarematig blijkt te zijn ga ik in het wekkend de draden maar even bij langs of het ergens los of kapot is, wel raar dat beide achterdeuren het tegelijk zouden hebben.
>>>Multimeter erop<<<< niet echt nodig want de lampunits heb ik in voordeur geprobeerd en werkten daar wel..maar toch even erop gezet en geen prik erop.
Garage (2 zelfs) vandaag gebeld en gevraagd of het misschien softwarematig zou kunnen zijn.
De eerste zegt van wel en vraagt er € 75,- voor om dit te checken en de achterportieren te activeren wanneer die uit zouden staan
De tweede zegt het niet te weten maar dat het makkelijk te checken is, als ze checken en ze staan softwarematig uit zetten ze die aan en nemen ze genoegen met wat lekkers voor bij de koffie ;-) Top dus
blijft wel vreemd en als het niet softwarematig blijkt te zijn ga ik in het wekkend de draden maar even bij langs of het ergens los of kapot is, wel raar dat beide achterdeuren het tegelijk zouden hebben.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Ik heb ook een Peugeot gekocht!

Twee uurtjes na aankoop stond hij er zo bij:

En ondertussen heb ik er bijna alle nuttige onderdelen af gehaald. Had een bumper, motorkap, koplampen, bumperbalk en mistlampen nodig. Het is goedkoper om zelf een auto te kopen en alles eraf te halen dan de onderdelen bij de sloop te halen. Een motorkap in de juiste kleur is alleen al 175 euro...
Nouja, als iemand nog onderdelen nodig heeft van een 206 1.6 XS uit 2000 hoor ik het graag

En ondertussen heb ik er bijna alle nuttige onderdelen af gehaald. Had een bumper, motorkap, koplampen, bumperbalk en mistlampen nodig. Het is goedkoper om zelf een auto te kopen en alles eraf te halen dan de onderdelen bij de sloop te halen. Een motorkap in de juiste kleur is alleen al 175 euro...
Nouja, als iemand nog onderdelen nodig heeft van een 206 1.6 XS uit 2000 hoor ik het graag
Trek de zekerinkast onder het stuur er eens onderuit en meet alle zekeringen. Zo heb ik mijn koplampverstelling weer aan de praat gekregen. Andere onderdelen die op dezelfde zekering zouden zitten volgens de manual werken namelijk ook nog, heb me wezeloos gezocht.scorpio schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:06:
>>Branden de lampjes bij de voordeur ook overdag als je de deur open doet<< niet op gelet en nu vandaag niet kunnen checken ..tis hier zo bewolkt dat mijn koplampen ook aanspringen. en dus de lampjes ook...dus lichtsensor = ok![]()
De eerste zegt van wel en vraagt er € 75,- voor om dit te checken en de achterportieren te activeren wanneer die uit zouden staan![]()
De tweede zegt het niet te weten maar dat het makkelijk te checken is, als ze checken en ze staan softwarematig uit zetten ze die aan en nemen ze genoegen met wat lekkers voor bij de koffie ;-) Top dus![]()
Oorzaak van probleem met koelvloeistof verlies bij m'n 207SW 1.6VTi ook gevonden... laatste tijd kon ik steeds het potje bijvullen en een paar ritten later was de koelvloeistof weer vrolijk door de motorruimte gespoeld en was het potje weer leeg. Warm stond het mooi tussen min/max.
Eerste gedachte was thermostaat, maar die gaat gewoon open bij 93 graden, getest door op benzine te rijden en ECC uitgeschakeld, bij iets boven de 90 klapt het pijltje weer eronder en stijgt ie even later weer, fan draait ook na een ritje met de aanhanger.
Afgelopen weekend met aanhanger weggeweest en tijdens de rit naar huis werd het vogeltje steeds duidelijker hoorbaar. Kijkje onder de motorkap leverde direct de oorzaak van bovenstaande op: de multiriem loopt over een brok roest waarvan de lagers naar de kloten zijn. Wordt dus een nieuwe riem, nieuwe waterpomp en een stel nieuwe loop en/of spanrollen. Tot de garage het gaat fixen maar niet heel veel meer mee rijden, als een van die rollen of lagers de boel laat vastlopen knalt de riem eraf en sta ik langs de weg met een motor die niet meer gekoeld wordt en een riem die tijdens z'n vliegles alle kunststof delen op z'n weg doormidden slaat.
Eerste gedachte was thermostaat, maar die gaat gewoon open bij 93 graden, getest door op benzine te rijden en ECC uitgeschakeld, bij iets boven de 90 klapt het pijltje weer eronder en stijgt ie even later weer, fan draait ook na een ritje met de aanhanger.
Afgelopen weekend met aanhanger weggeweest en tijdens de rit naar huis werd het vogeltje steeds duidelijker hoorbaar. Kijkje onder de motorkap leverde direct de oorzaak van bovenstaande op: de multiriem loopt over een brok roest waarvan de lagers naar de kloten zijn. Wordt dus een nieuwe riem, nieuwe waterpomp en een stel nieuwe loop en/of spanrollen. Tot de garage het gaat fixen maar niet heel veel meer mee rijden, als een van die rollen of lagers de boel laat vastlopen knalt de riem eraf en sta ik langs de weg met een motor die niet meer gekoeld wordt en een riem die tijdens z'n vliegles alle kunststof delen op z'n weg doormidden slaat.
Thanks..ga k doen.Fairy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:11:
[...]
Trek de zekerinkast onder het stuur er eens onderuit en meet alle zekeringen. Zo heb ik mijn koplampverstelling weer aan de praat gekregen. Andere onderdelen die op dezelfde zekering zouden zitten volgens de manual werken namelijk ook nog, heb me wezeloos gezocht.
En niet bang zijn, er zitten een hoop dikke stekkers aan, maar als het 't zelfde is als op mijn 208, passen ze allemaal maar op 1 manier. De mijne klik in aan de onderkant los en kan ik hem er helemaal uithalen. Kan niet voor jouw model spreken maar verwacht dat het gelijk opgaat. Pas wel op dat er ook wat kleinere aansluitingen bij kunnen zitten, had ik ook. Dat je die niet stuktrekt.scorpio schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:40:
[...]
Thanks..ga k doen..duurt ff , ben tijdje weg maar ga k zeker doen
Ik heb zelf wel de zekeringen er voor de zekerheid allemaal uitgehaald (1 voor 1) en doorgemeten, maar volgens mij moet het ook kunnen als ze er in zitten, mits de fusebox afgekoppeld is.
Die grote zekeringen moet je er sowieso uithalen. Maar plaats ze wel op dezelfde plek terug. Ook als je vervangt gebruik dezelfde waarde en zeker geen zwaardere zekering. Het kan zomaar zijn dat de zekering niet voor niets is gesprongen. Dan wil je geen 15A zekering op draad die voor 5A bedoeld is.
[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 08-02-2016 16:10 ]
heb niet het hele zekeringenkastje eruit gehaald , weinig tot geen ruimte.
Heb de zekeringen wel doorgemeten en die waren/zijn allemaal ok.
K geef t op, vindt t wel best, dan maar geen verlichte achterportieren.
Voor zijn ze wel beide verlicht en daar komen (als de postbode ze heeft gebracht) de laserlogo's dan alleen wel in
Dank jullie voor het meedenken
Heb de zekeringen wel doorgemeten en die waren/zijn allemaal ok.
K geef t op, vindt t wel best, dan maar geen verlichte achterportieren.
Voor zijn ze wel beide verlicht en daar komen (als de postbode ze heeft gebracht) de laserlogo's dan alleen wel in
Dank jullie voor het meedenken
De eerste 1000 kilometer met de RXH zitten er alweer op. Wat en heerlijke (luxe) wagen is dit!!! Tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Morgen maar eens wassen als het weer het toelaat. Zal dan wat foto's posten. De nieuwe EAT6 automaat icm met de 180 pk is ook een supercombo. 1000x beter als de EMG bak, en voor onze rijstijl zelfs comfortabeler als de DSG in de Ibiza.
Ze kunnen het wel die Fransen ;-)
(Zag dat de andere foto's verwijderd waren ivm het formaat. Was vergeten te resizen
)
Ze kunnen het wel die Fransen ;-)
(Zag dat de andere foto's verwijderd waren ivm het formaat. Was vergeten te resizen
Afgelopen woensdag mijn 607 3.0 v6 automaat excutive uit 2003 opgehaald.Rijd heerlijk ,alles er op en er aan.Maar die autoradio is zooooooo jaren 80.Zit nog een cassette speler en cd wisselaar in.Iemand een sugestie voor iets anders wat er op die plek in past? Nu zit er een clarion in.

[ Voor 22% gewijzigd door vincedd op 15-02-2016 20:09 . Reden: foto toegevoegd ]
Zoiets: http://www.ebay.nl/itm/Ra...-PSA-RD4-N2-/231310126181
Er zijn er ook met andere finish op ebay.
Er zijn er ook met andere finish op ebay.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Die Clarion HU is nders een prima ding. Als ie een aux of wisselaar aansluiting heeft zou ik eerder iets overwegen wat daar op past.
Had net even bij Dension gekeken voor je, maar die leveren pas iets voor de 607 van 2005 en nieuwer. Maar dr zal vast iets mogelijk zijn
Had net even bij Dension gekeken voor je, maar die leveren pas iets voor de 607 van 2005 en nieuwer. Maar dr zal vast iets mogelijk zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hang er een Yatour aan in plaats van de wisselaar:
http://www.carinterface.n...geot-autoradios_ytm06-rd3
http://www.carinterface.n...geot-autoradios_ytm06-rd3
Punctuality is the politeness of kings
Hier de 207SW naar de garage omdat druklager in stukken onderin de bak ligt. Dat ie stuk was wist ik (duidelijk te horen sinds een week), dat het ding zwaar schakelde met een gaar druklager merkte ik, maar dat je ook kunt schakelen zonder druklager wist ik niet
.
Loop nu dus tegen de hogere onderhoudskosten van een gasauto aan, iedereen roept altijd dat LPG duur onderhoud betekent want extra computer, vaker bougies, slijtage aan motor, maar dat alles valt reuze mee. Meerprijs zit in het onderhoud waarbij de LPG installatie in de weg zit. Normaal schroef je in 5 minuten een accu uit de auto, nu was het een halfuur omdat er een LPG computer onder de berschermkap gefabriekt zat... gasinjectie via luchtfilterhuis helpt ook niet mee als je het blok wilt kantelen zodat de versnellingsbak eraf kan.
Heb een beetje dubbel gevoel bij deze auto, je merkt gewoon aan alles dat het ding slecht onderhouden is tussen lease (eerste eigenaar, 2008-2012) en ik (derde eigenaar 2015). Ding heeft waarschijnlijk tussen 2012 en 2015 geen enkele grote beurt gehad en de afleverbeurt was ook niet meer dan een APK, nieuwe olie en nieuwe bougies. Nu dus de bak eraf, nieuwe drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus. Volgende week een grote beurt met nieuwe waterpomp, multiriem en spanrol (een brok roest en oorzaak van koelvloeistof uit het overdrukventiel persen bij warme motor), vraag is wat er nog meer gaat komen...
Al met al wel blij met de ruimte in de 207SW. Ding is niet heel groot, maar ook zeker niet te klein. Vanmorgen kinderwagen half mogen demonteren en rechtop in het achterbakje van een Twingo mogen zetten, vriendin zat met knie tegen het dashboard aan omdat de kinderstoel anders niet op de achterbank past. Met de 206 hiervoor was dat niet heel anders geweest.

Loop nu dus tegen de hogere onderhoudskosten van een gasauto aan, iedereen roept altijd dat LPG duur onderhoud betekent want extra computer, vaker bougies, slijtage aan motor, maar dat alles valt reuze mee. Meerprijs zit in het onderhoud waarbij de LPG installatie in de weg zit. Normaal schroef je in 5 minuten een accu uit de auto, nu was het een halfuur omdat er een LPG computer onder de berschermkap gefabriekt zat... gasinjectie via luchtfilterhuis helpt ook niet mee als je het blok wilt kantelen zodat de versnellingsbak eraf kan.
Heb een beetje dubbel gevoel bij deze auto, je merkt gewoon aan alles dat het ding slecht onderhouden is tussen lease (eerste eigenaar, 2008-2012) en ik (derde eigenaar 2015). Ding heeft waarschijnlijk tussen 2012 en 2015 geen enkele grote beurt gehad en de afleverbeurt was ook niet meer dan een APK, nieuwe olie en nieuwe bougies. Nu dus de bak eraf, nieuwe drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus. Volgende week een grote beurt met nieuwe waterpomp, multiriem en spanrol (een brok roest en oorzaak van koelvloeistof uit het overdrukventiel persen bij warme motor), vraag is wat er nog meer gaat komen...
Al met al wel blij met de ruimte in de 207SW. Ding is niet heel groot, maar ook zeker niet te klein. Vanmorgen kinderwagen half mogen demonteren en rechtop in het achterbakje van een Twingo mogen zetten, vriendin zat met knie tegen het dashboard aan omdat de kinderstoel anders niet op de achterbank past. Met de 206 hiervoor was dat niet heel anders geweest.
Nieuwe (aangepaste) foto's:
Interieur:

De heerlijke stoelen

En het beestje zelf
(helaas geen wasstraat foto's)

Interieur:

De heerlijke stoelen

En het beestje zelf

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is de automatische ruitenwisser van de 308SW BlueHDI Blabla 14% bak PERMANENT aan te zetten?
Het is zo ontzettend debiel dat je na elke start je pookje 1 x omlaag moet tikken
Het is zo ontzettend debiel dat je na elke start je pookje 1 x omlaag moet tikken
Is niet mogelijk... een van de dingetjes waar ik me ook aan ergerWijnbo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:03:
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is de automatische ruitenwisser van de 308SW BlueHDI Blabla 14% bak PERMANENT aan te zetten?
Vooral omdat de vorige auto dit wel had en ik het nu steeds vergeet als ik wegrij
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Daar zit natuurlijk ook een reden achterWijnbo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:03:
Met zulk weer als de afgelopen dagen zitten de ruitenwissers vast gevroren, dan is het niet echt bevorderlijk als je ruitenwissers aangaan
Weet nog van de VW Bora en Seat Toledo met regensensor waarin ik rijles kreeg dat elke keer als je de auto af liet staan het pookje uit "regensensor" naar "uit" en weer terug moest, dus zo erg vind ik het systeem van Peugeot niet.
Wat wel irritant is, is dat de regensensor soms op hol slaat, ding staat dan als een idioot te wissen terwijl er bijna geen spatje op het raam zit. Uitzetten en weer aanzetten en het is weer rustig. Is bij een 207SW uit 2008 overigens, misschien dat dat intussen wel beter is geworden bij nieuwere modellen.
Gisteren de 207SW weer opgehaald bij garage, 673 euro afgetikt voor koppeling (drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus), multiriem + spanrol, 2 liter bakolie en 8 uren werk. Auto rijdt gewoon als nieuw, moest weer even wennen.
Wat wel irritant is, is dat de regensensor soms op hol slaat, ding staat dan als een idioot te wissen terwijl er bijna geen spatje op het raam zit. Uitzetten en weer aanzetten en het is weer rustig. Is bij een 207SW uit 2008 overigens, misschien dat dat intussen wel beter is geworden bij nieuwere modellen.
Gisteren de 207SW weer opgehaald bij garage, 673 euro afgetikt voor koppeling (drukgroep, koppelingsplaat, druklager en geleidebus), multiriem + spanrol, 2 liter bakolie en 8 uren werk. Auto rijdt gewoon als nieuw, moest weer even wennen.
Is een 8v ofniet? Als het een 16v was geweest, had ik nog wel interesseKnul schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:00:
Ik heb ook een Peugeot gekocht!
[afbeelding]
[afbeelding]
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik heb een hatchback 207 en inderdaad.... die regensensor spoort niet altijd_JGC_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:34:
Heb automatische ruitenwissers ook nooit aan.
Gewoon RainX op je ramen en je hebt je wissers bijna niet meer nodig
Was een 8v ja, hij is ondertussen ook al opgehaald en naar de sloopSideSwipe schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:50:
[...]
Is een 8v ofniet? Als het een 16v was geweest, had ik nog wel interesse
Scheelt dat ik Bosch Aerotwins heb, voorheen met die no-name rotzooi op de 206 hadden die dingen een bijnaampje... mijn vriendin vraagt nu nog wel eens of de "ie-ie-ie" aan mag als er een paar spatten op het raam zittenPdeBie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Ik heb een hatchback 207 en inderdaad.... die regensensor spoort niet altijd
Heb automatische ruitenwissers ook nooit aan.
Gewoon RainX op je ramen en je hebt je wissers bijna niet meer nodig
Is een 508 SW diesel met 115pk aan te raden? (2012 met 100k op de teller) Ik zie maar weinig berichten over occasions op het internet waar ik zoal op kan letten bij aanschaf. Bij andere auto types, kan ik altijd wel een lijstje vinden met veel voorkomende mankementen. Ook het Nederlandse 508 forum is dood, laatste bericht geplaatst begin 2014. Is nou echt niemand enthousiast?
Ik zie dat je veel auto krijgt voor dezelfde prijs als een Ford Focus bijvoorbeeld. Maar vind lasting te bepalen of de 508 absolute no-go is of niet. Iemand advise/raad?
Ik zie dat je veel auto krijgt voor dezelfde prijs als een Ford Focus bijvoorbeeld. Maar vind lasting te bepalen of de 508 absolute no-go is of niet. Iemand advise/raad?
Is het de automaat? (De gerobotiseerde handbak) want die is echt vreselijk.vinpower schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:34:
Is een 508 SW diesel met 115pk aan te raden? (2012 met 100k op de teller) Ik zie maar weinig berichten over occasions op het internet waar ik zoal op kan letten bij aanschaf. Bij andere auto types, kan ik altijd wel een lijstje vinden met veel voorkomende mankementen. Ook het Nederlandse 508 forum is dood, laatste bericht geplaatst begin 2014. Is nou echt niemand enthousiast?
Lol, is dat zo? Collega van mij heeft zo'n ding, nieuw gekocht, dire jaar oud, en barst van de problemen met zijn automaat.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Het is inderdaad een semi automaat.FiXeR.nl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:36:
[...]
Is het de automaat? (De gerobotiseerde handbak) want die is echt vreselijk.
https://www.alphabetoccas...e-lease-executive-47pxt4/
Ik zou zeggen, maak een proefrit. Plan daarvoor 20% meer tijd in dan je van plan was, want dat ding schakelt zo enorm traag.vinpower schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41:
[...]
Het is inderdaad een semi automaat.
https://www.alphabetoccas...e-lease-executive-47pxt4/

Hoe zei Daniel het? "een versnellingsbak waarbij de schakeltijden glaciaal".
Succes ermee!
Succes ermee!
Signatures zijn voor boomers.
Hoe groot is de kans dat de injectoren van een facelift 307SW 1.6 HDI (2010 - 110PK model) na 180k km vast zitten? Zoals te verwachten beginnen ze flink te lekken / zweten en een injector revisie is vunzig duur bij deze beestjes. Hoe meer je zelf kunt doen hoe beter maar hoor veel verhalen over dat de injectoren zo vast als een huis zitten na zo'n lange tijd.
Verder heeft hij als sinds 'n vader hem heeft gekocht een zeer irritant probleem. Hij reageert monsterachtig traag op elke input van het gas. Er zit zo 1-2 seconde tussen gas geven en reactie. Verder als je het gas naar de vloer plemt dan trekt hij ook langzaam steeds harder in plaats van in een keer gewoon voluit.
Daarnaast valt heeeeeeel zelden de motor ook uit tijdens langzaam rijden (30 of lager?) en geeft soms de cruise / limiter een "storing snelheidscontrole" in het scherm en wil niet inschakelen.
We dachten zelf aan een probleem met de rem positie sensor (internet) of aan iets met het gasklephuis of het elektronisch gas verhaal.
Vind het verder echt een top auto hoor. Is een commercial op grijs (invalide) met alle opties en rijd een stuk beter dan z'n oude pre-facelift 1.4 HDI die zo slap als een doek aanvoelde en veel te weinig vermogen had voor z'n formaat..
Verder heeft hij als sinds 'n vader hem heeft gekocht een zeer irritant probleem. Hij reageert monsterachtig traag op elke input van het gas. Er zit zo 1-2 seconde tussen gas geven en reactie. Verder als je het gas naar de vloer plemt dan trekt hij ook langzaam steeds harder in plaats van in een keer gewoon voluit.
Daarnaast valt heeeeeeel zelden de motor ook uit tijdens langzaam rijden (30 of lager?) en geeft soms de cruise / limiter een "storing snelheidscontrole" in het scherm en wil niet inschakelen.
We dachten zelf aan een probleem met de rem positie sensor (internet) of aan iets met het gasklephuis of het elektronisch gas verhaal.
Vind het verder echt een top auto hoor. Is een commercial op grijs (invalide) met alle opties en rijd een stuk beter dan z'n oude pre-facelift 1.4 HDI die zo slap als een doek aanvoelde en veel te weinig vermogen had voor z'n formaat..
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Meh, vind ik wel meevallen. Ik heb zelf de 1.6 112pk robotbak in mijn 308 (2011 model) en ben er nog steeds blij mee. Ligt er ook stevig aan hoe hij is ingeleerd, ik merk dat als mijn vrouw hem een tijdje rijdt dat hij wat trager reageert en snel omhoog schakelt, maar dat corrigeert hij weer na verloop van tijd (die bak is enigszins zelf-lerend).FiXeR.nl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:36:
[...]
Is het de automaat? (De gerobotiseerde handbak) want die is echt vreselijk.
Soms vergist hij zich een beetje en schakelt hij je "tegen", maar in die 150 000 km veel plezier van gehad.
Moet wel zeggen dat ik eerste eigenaar ben (lease en daarna vanuit de lease overgenomen), dus ik weet ook wat ik moet verwachten van de auto en ken de historie.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hey iedereen!
Hier een zeer tevreden 108 private-lease rijder. Sinds ik mijn auto op 1 december 2014 heb mogen ophalen heb ik er reeds 49.000 km mee gereden (I know, meer dan een leasecontract uit die tijd toestaat
)en zelfs in de Zweedse heuvels wist hij zich goed te houden. In Duitsland was het wel jammer te merken dat hij begrenst is op 150.
Anyways. Ik vroeg me af of jullie hier een snel antwoord op konden geven. De Peugeotdealer kon het gister bij de kleine beurt in iedergeval niet beantwoorden:
Mijn 108 is driedeurs (die paar keer dat ik passegiers heb mogen ze lekker kruipen), maar ik vroeg me af, moet de bestuurdersstoel ook vast klikken als je hem naar voren klapt? Mijn passegiersstoel ratelt wel lekker naar voren en blijft daar tot je hem met de hand naar achter klapt, maar de bestuurdersstoel glijdt los heen en weer als je hem naar voren klapt. Niet echt handig als je passegiers wilt laten instappen terwijl je op een heuveltje staan, waardoor de passegiers de stoel in hun zij krijgen geduwd. Of als je een krat op de achterbank wilt zetten, en die stoel constant met je been moet tegenhouden...
Zoals ik al zei, de Peugeotdealer wist het niet, en hij had ook geen driedeurs 108 of C1 staan om het te controleren. Mij lijkt het dat die stoel toch net als de passegiersstoel hoort te functioneren?
Hier een zeer tevreden 108 private-lease rijder. Sinds ik mijn auto op 1 december 2014 heb mogen ophalen heb ik er reeds 49.000 km mee gereden (I know, meer dan een leasecontract uit die tijd toestaat
Anyways. Ik vroeg me af of jullie hier een snel antwoord op konden geven. De Peugeotdealer kon het gister bij de kleine beurt in iedergeval niet beantwoorden:
Mijn 108 is driedeurs (die paar keer dat ik passegiers heb mogen ze lekker kruipen), maar ik vroeg me af, moet de bestuurdersstoel ook vast klikken als je hem naar voren klapt? Mijn passegiersstoel ratelt wel lekker naar voren en blijft daar tot je hem met de hand naar achter klapt, maar de bestuurdersstoel glijdt los heen en weer als je hem naar voren klapt. Niet echt handig als je passegiers wilt laten instappen terwijl je op een heuveltje staan, waardoor de passegiers de stoel in hun zij krijgen geduwd. Of als je een krat op de achterbank wilt zetten, en die stoel constant met je been moet tegenhouden...
Zoals ik al zei, de Peugeotdealer wist het niet, en hij had ook geen driedeurs 108 of C1 staan om het te controleren. Mij lijkt het dat die stoel toch net als de passegiersstoel hoort te functioneren?
Proefrit direct gemaakt. En ..FiXeR.nl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Ik zou zeggen, maak een proefrit. Plan daarvoor 20% meer tijd in dan je van plan was, want dat ding schakelt zo enorm traag.
Morgen nog een proefrit en misschien hoor ik dan helemaal bij dit topic!
De 508 is een prima auto. Of de gerobotiseerde bak iets voor je is moet je zelf bepalen. Wij vonden het niet super maar zo te zien zijn er heel veel mensen die er prima mee kunnen leven.vinpower schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:25:
[...]
Proefrit direct gemaakt. En .... wat een auto. Heerlijk comfortabel en die automaat viel mij reuze mee. Lag voor de rest heerlijk op de weg. Hij is niet de snelste maar je trekt hem snel door naar de 70 en op de snelweg ging ie ook prima mee. Alleen de hoes van de bagageruimte was kapot. Die wordt vervangen indien ik hem ga aanschaffen.
Altijd leuk met meer 508 rijders hier. Foto's van de onze staan een aantal Posts hierboven.
Veel succes morgen en foto's posten als je hem koopt.
Bij de bestuurdersdeur van mijn peugeot 206 sw ontbreekt rechts onderaan een klein stukje "raamrubber".
Het is een klein stukje van ongeveer 5cm dat onder het zwarte verticale stuk zit.
Nu zijn er dus 2 gaatje zichtbaar waar dus met regen water in komt.
Dit heb ik tijdelijk opgelost met ducktape.
Iemand enig idee hoe dit stukje heet?
Als ik op raamrubber google kom ik het niet tegen.
Het is een klein stukje van ongeveer 5cm dat onder het zwarte verticale stuk zit.
De kogel is door de kerk. Vandaag nogmaals een proefrit wezen maken. En wat reed de auto weer heerlijk. De ergernissen omtrent de semi-automaat, kan ik mij nog steeds niet in vinden. Het is zeker geen sportieve auto daardoor, maar zeker voldoende voor mij/ons. Misschien komt het doordat ik eerder nog geen ervaring had met een automaat. Maar gelukkig kreeg ik hem maar net door de bestuursraad (lees: vriendin) vanwege de grote van de auto.vinpower schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:25:
[...]
Proefrit direct gemaakt. En .... wat een auto. Heerlijk comfortabel en die automaat viel mij reuze mee. Lag voor de rest heerlijk op de weg. Hij is niet de snelste maar je trekt hem snel door naar de 70 en op de snelweg ging ie ook prima mee. Alleen de hoes van de bagageruimte was kapot. Die wordt vervangen indien ik hem ga aanschaffen.
Nu helaas 1 tot 2 weken wachten en dan kan ik hem ophalen, met 4 winterbanden op staal, nieuwe afdekhoes voor de bagageruimte en 1 jaar garantie. Hopelijk wordt ie zijn geld waard!
Van harte gefeliciteerd. Heerlijke auto de 508vinpower schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:12:
[...]
De kogel is door de kerk. Vandaag nogmaals een proefrit wezen maken. En wat reed de auto weer heerlijk. De ergernissen omtrent de semi-automaat, kan ik mij nog steeds niet in vinden. Het is zeker geen sportieve auto daardoor, maar zeker voldoende voor mij/ons. Misschien komt het doordat ik eerder nog geen ervaring had met een automaat. Maar gelukkig kreeg ik hem maar net door de bestuursraad (lees: vriendin) vanwege de grote van de auto.
Nu helaas 1 tot 2 weken wachten en dan kan ik hem ophalen, met 4 winterbanden op staal, nieuwe afdekhoes voor de bagageruimte en 1 jaar garantie. Hopelijk wordt ie zijn geld waard!
Hier was het vandaag weer wit. Kwamen de winterbanden goed van pas.

Het heet "eindstuk"died_laughing schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:58:
Bij de bestuurdersdeur van mijn peugeot 206 sw ontbreekt rechts onderaan een klein stukje "raamrubber".
http://3emotorsloja.com.br/loja/image/cache/data/image0/acabamento-porta-esquerdo-206-207-933491-peugeots-900x900.jpg
Dank je welwuppie007 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:31:
[...]
Het heet "eindstuk"zoek ff op dit: 9334 91 EINDSTUK LINKS
http://3emotorsloja.com.br/loja/image/cache/data/image0/acabamento-porta-esquerdo-206-207-933491-peugeots-900x900.jpg
Vanochtend meteen even de garage gebeld.
Die belde 's middags terug,dat het binnen was.
1€ armer en geen ducktape meer, ziet er toch netter uit
[ Voor 14% gewijzigd door died_laughing op 25-02-2016 21:17 ]
Vorige week bij Pim Tensen geweest. Deze week de laatste kabelboel gekregen. Van het weekend nieuwe autoradio er maar in zetten, met stuurbediening. 
Eindelijk af van alleen radio en CD. Maar gewoon BT, DAB+, alles!
Eindelijk af van alleen radio en CD. Maar gewoon BT, DAB+, alles!
Mensen hier die een 208GTi rijden? Hoe is het verbruik te noemen?
En hoe zit het met de bekende 'ketting' problemen bij de THP blokken. Is dat bij de 200pk versie die in de GTi ligt ook nog steeds een euvel?
En hoe zit het met de bekende 'ketting' problemen bij de THP blokken. Is dat bij de 200pk versie die in de GTi ligt ook nog steeds een euvel?
beetje late reactie, maar heb je al eens een flesje of 2 aan injectorcleaner in de tank gegooid?Imprezzion schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:07:
Hoe groot is de kans dat de injectoren van een facelift 307SW 1.6 HDI (2010 - 110PK model) na 180k km vast zitten? Zoals te verwachten beginnen ze flink te lekken / zweten en een injector revisie is vunzig duur bij deze beestjes. Hoe meer je zelf kunt doen hoe beter maar hoor veel verhalen over dat de injectoren zo vast als een huis zitten na zo'n lange tijd.
en dan wel 1 flesje per keer natuurlijk
kan in iedergeval al een hele bult schelen en het is het zeker waard voor die paar euro.
Spritmonitor.de ? En ketting issue is met een klein bedrag (meer zo rond de 150 euro dat het toen was) op te lossen. Je moet alleen zelf wat handig zijn mar goed te doen.PdeBie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:15:
Mensen hier die een 208GTi rijden? Hoe is het verbruik te noemen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vriend van mij verwees me naar 'werkelijkverbruik.nl'. 1 op 12 +/- voor de 208GTi. Valt me eerlijk gezegd wat tegen.Joopieboy schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:34:
[...]
Spritmonitor.de ? En ketting issue is met een klein bedrag (meer zo rond de 150 euro dat het toen was) op te lossen. Je moet alleen zelf wat handig zijn mar goed te doen.
Verder hoorde ik dat de 208GTi niet meer gemaakt word en alleen nog maar vanuit voorraad verkocht word. hmmmm.... Dan maar hopen dat er een staat met de juiste kleur en opties.
Zeh moment is daar! Vanmiddag half 4 kan ik hem ophalen yeah! Ik kan niet wachten. Er zal weinig van mijn werk terecht komen vandaag hahavinpower schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:12:
[...]
De kogel is door de kerk. Vandaag nogmaals een proefrit wezen maken. En wat reed de auto weer heerlijk. De ergernissen omtrent de semi-automaat, kan ik mij nog steeds niet in vinden. Het is zeker geen sportieve auto daardoor, maar zeker voldoende voor mij/ons. Misschien komt het doordat ik eerder nog geen ervaring had met een automaat. Maar gelukkig kreeg ik hem maar net door de bestuursraad (lees: vriendin) vanwege de grote van de auto.
[ Voor 4% gewijzigd door vinpower op 07-03-2016 09:13 ]
Wat verwacht je dan? Qua gewicht is de 208 niet lichter dan de 207 en ik heb niet het idee dat het 1.6 motortje in die dingen veel veranderd is sinds de introductie ervan in de 207. Als ik naar de specs kijk is de CO2 uitstoot van een 208 GTI niet veel lager dan die van mijn 207SW 1.6VTI uit 2008.PdeBie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:03:
[...]
Vriend van mij verwees me naar 'werkelijkverbruik.nl'. 1 op 12 +/- voor de 208GTi. Valt me eerlijk gezegd wat tegen.
Verder hoorde ik dat de 208GTi niet meer gemaakt word en alleen nog maar vanuit voorraad verkocht word. hmmmm.... Dan maar hopen dat er een staat met de juiste kleur en opties.
Verder mag ik hopen dat PSA inmiddels dat gedoe met die kettingen heeft opgelost, dat probleem speelt al sinds de introductie van dat motorblok, kan me bijna niet indenken dat ze inmiddels geen betere kettingen hebben gevonden.
Verbruik van mijn 207SW 1.6VTI is 1:14 volgens boordcomputer. Niet dat ik dat echt verbruik, in de praktijk zit ik op ongeveer 40 liter LPG op 450km met eens per 3-4 maanden een volle tank benzine.
Hij is zeker wel lichter dan de 207. Dat was juist het pluspunt van de 208 t.o.v. de 207._JGC_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:39:
[...]
Wat verwacht je dan? Qua gewicht is de 208 niet lichter dan de 207 en ik heb niet het idee dat het 1.6 motortje in die dingen veel veranderd is sinds de introductie ervan in de 207. Als ik naar de specs kijk is de CO2 uitstoot van een 208 GTI niet veel lager dan die van mijn 207SW 1.6VTI uit 2008.
Ah, scheelt 100kg. Net nog even gekeken naar de 207, sta er verbaasd van te kijken dat een 207 3 deurs op papier net zo zwaar is als de 207SW met LPG en panoramadak waar ik nu in rijd (AFAIK worden die dingen bij herkeuren voor LPG ook daadwerkelijk gewogen).PdeBie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:45:
[...]
Hij is zeker wel lichter dan de 207. Dat was juist het pluspunt van de 208 t.o.v. de 207.
Daarom. Dat was juist het hele 207 debacle. Hij kreeg het 1.6 THP motorblok (wat op zich een heerlijk motorblok is met voldoende power over het hele toerenbereik), maar door het gewicht (zeker de Feline variant met 1.6 THP 156pk) was hij niet echt rap. De 207 RC had vervolgens 175pk geloof ik, maar ook hier speelde het gewicht weer parten waardoor het geen bochtenvreter was.
Mijn huidige 207 (1.6 110pk tu5jp4) is helemaal niet vooruit te branden
Mijn huidige 207 (1.6 110pk tu5jp4) is helemaal niet vooruit te branden
Er is allang een verbeterde ketting voor beschikbaar, meeste zijn ook al wel vervangen wat ik zo hoorde._JGC_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:39:
[...]
Wat verwacht je dan? Qua gewicht is de 208 niet lichter dan de 207 en ik heb niet het idee dat het 1.6 motortje in die dingen veel veranderd is sinds de introductie ervan in de 207. Als ik naar de specs kijk is de CO2 uitstoot van een 208 GTI niet veel lager dan die van mijn 207SW 1.6VTI uit 2008.
Verder mag ik hopen dat PSA inmiddels dat gedoe met die kettingen heeft opgelost, dat probleem speelt al sinds de introductie van dat motorblok, kan me bijna niet indenken dat ze inmiddels geen betere kettingen hebben gevonden.
Verbruik van mijn 207SW 1.6VTI is 1:14 volgens boordcomputer. Niet dat ik dat echt verbruik, in de praktijk zit ik op ongeveer 40 liter LPG op 450km met eens per 3-4 maanden een volle tank benzine.
Iemand enig idee hoe het kapje over het portierslot heet? Die van mij zit wat los, moet even een nieuwe op denk ik.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik mag hier ook (weer) gaan meeschrijven.
Ik heb vanmiddag een princiepe akkoord gesloten bij mijn Citroën dealer over een Peugeot 206 1.4 x-line.
Ik ga deze auto vooral gebruiken voor het dagelijkse woon- werkverkeer.
http://www.rovam-citroen....e#PhotoSwipe1458324273382
Ik heb vanmiddag een princiepe akkoord gesloten bij mijn Citroën dealer over een Peugeot 206 1.4 x-line.
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
De vorige eigenaar heeft er geprobeerd een GTI-achtige look van proberen te maken, maar is na de voorbumper er mee gestopt lijkt het?2bmws schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:31:
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
yep, maar dat boeit mij niet zo. zal als ik tijd, zin en geld (er voor over heb) kijken of ik een originele bumper te pakken kan krijgen...
Welke type heb je? of je chassis nummer? neem aan gewoon linksvoor? dan zoek ik het nummer ff voor je op.franssie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:17:
Iemand enig idee hoe het kapje over het portierslot heet? Die van mij zit wat los, moet even een nieuwe op denk ik.
thanks, ik zal even opzoeken wat het nummer is morgen en dan DM ik het even, kunnen we het resultaat hier weer delen. Dingen lijken me vrij generiek op de kleur na.wuppie007 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:23:
[...]
Welke type heb je? of je chassis nummer? neem aan gewoon linksvoor? dan zoek ik het nummer ff voor je op.
Meestal komen die ongespoten, en moet je die zelf in de kleur spuiten.
De antenne hadden ze wel even recht mogen zetten2bmws schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:31:
Prima auto verder voor woon werk verkeer :-)
Checken op de sloop of via de fb pagina van de 206 club (misschien dat iemand zelfs wilt ruilen), zelfde met de achterbumper.2bmws schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:49:
yep, maar dat boeit mij niet zo. zal als ik tijd, zin en geld (er voor over heb) kijken of ik een originele bumper te pakken kan krijgen...
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 20-03-2016 10:38 ]
Antenne zet ik zelf wel rechtRene schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:21:
[...]
De antenne hadden ze wel even recht mogen zetten.
Prima auto verder voor woon werk verkeer :-)
Ach de eerste vereiste was: zuinig, de 2de goedkoop in aanschaf.Joopieboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Checken op de sloop of via de fb pagina van de 206 club (misschien dat iemand zelfs wilt ruilen), zelfde met de achterbumper.Maar leuke wagens, mooi model ook! Niet liever de wat sappigere 1.6 gehad?
Voor uitjes met het gezin hebben we een Citroën C8 (v6)
Aargh!
Heb ik net de remblokjes en remschijf vervangen, wil ik een proefritje gaan maken... Start dat kreng niet
Peugeot 206 1.4L (benzine) uit 2001.
Ik hoor het benzinepompje draaien bij het op contact zetten, maar dan doordraaien naar start: Klik in het dashboard, maar geen draaiende startmotor. Met m'n hoofd uit het raam hoor ik zelfs helemaal niets vanuit de motorkap komen.
Even getest met de dimlichten aan, deze blijven op constant lichtniveau branden.
Voor het geval dat toch maar nu de accu eruit gehaald en aan de lading gezet.
*Zucht*
Eerst al een lekkend portier gefixt, toen begon de rem te piepen (een remblokje zat op z'n plek vastgeroest) en nu dit weer
Heb ik net de remblokjes en remschijf vervangen, wil ik een proefritje gaan maken... Start dat kreng niet
Ik hoor het benzinepompje draaien bij het op contact zetten, maar dan doordraaien naar start: Klik in het dashboard, maar geen draaiende startmotor. Met m'n hoofd uit het raam hoor ik zelfs helemaal niets vanuit de motorkap komen.
Even getest met de dimlichten aan, deze blijven op constant lichtniveau branden.
*Zucht*
Eerst al een lekkend portier gefixt, toen begon de rem te piepen (een remblokje zat op z'n plek vastgeroest) en nu dit weer

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
een tik met een hamer tegen de startmotor en/of even in de versnelling en dan een paar stevige dauwen tegen de auto willen de startmotor wel weer eens in beweging krijgen. Of ouderwets aanduwen of aanslepen en dan nogmaals proberen.
Waarschijnlijk slechte accu of een startmotor die op een dood punt zit. Voor het laatst helpt alleen vervanging door ruildeel.steveman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:53:
Aargh!
*Zucht*
Tenminste, bij tweedehands deel heb je kans dat je het over een maand weer heb
[ Voor 4% gewijzigd door wuppie007 op 22-03-2016 09:00 ]
Accu nachtje aan de lading gehad, was vanochtend vol aldus de lader. Maar alsnog geen beweging onder de motorkapwuppie007 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:54:
[...]
Waarschijnlijk slechte accu of een startmotor die op een dood punt zit. Voor het laatst helpt alleen vervanging door ruildeel.

Nog even met daglicht de zekeringen in beide dozen nagelopen, maar had wel goed gezien helaes.
Meh, moet ie toch nog naar de garage.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Startmotor is zelf wel te doen hoor, zijn maar 3 boutjes als ik me niet vergis. Even de accu los, anders ga je lassen bij het loshalen van de draden. De startmotor moet er via de bovenkant van de uit. Voor een ruildeel moet je de oude weer inleveren.steveman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:01:
[...]
Accu nachtje aan de lading gehad, was vanochtend vol aldus de lader. Maar alsnog geen beweging onder de motorkap
Nog even met daglicht de zekeringen in beide dozen nagelopen, maar had wel goed gezien helaes.
Meh, moet ie toch nog naar de garage.
Het ding zit wel op een slecht te bereiken plaats, voor de "tik met de hamer"-truc was het ook al behoorlijk manoeauvreren. Maar goed, voor hetzelfde geld is het iets anders, en dan sta ik beteuterd te kijken met m'n vervangen startmotorwuppie007 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:05:
[...]
Startmotor is zelf wel te doen hoor, zijn maar 3 boutjes als ik me niet vergis. Even de accu los, anders ga je lassen bij het loshalen van de draden. De startmotor moet er via de bovenkant van de uit. Voor een ruildeel moet je de oude weer inleveren.
UPDEET:
Met de reservesleutel deed ie het weer net
Heel apart...
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 22-03-2016 18:42 ]
Morgenochtend kan ik mijn "nieuwe" 206 ophalen met verse APK.
2 nieuwe banden
linker koplamp is vervangen - schijnt een engelse lamp in gezeten te hebben dus goeie bermverlichting links (arme tegenliggers)
Nog wat andere puntjes verholpen zoals kentekenplaatverlichting.
Auto stond voor 'zo meenemen prijs' zonder APK te koop, ik krijg 'm met APK de kosten voor het weer APK klaarmaken delen de verkoper en ik. Ik betaal € 250,- de verkoper de andere helft + de BTW. - das best redelijk dacht ik..
2 nieuwe banden
linker koplamp is vervangen - schijnt een engelse lamp in gezeten te hebben dus goeie bermverlichting links (arme tegenliggers)
Auto stond voor 'zo meenemen prijs' zonder APK te koop, ik krijg 'm met APK de kosten voor het weer APK klaarmaken delen de verkoper en ik. Ik betaal € 250,- de verkoper de andere helft + de BTW. - das best redelijk dacht ik..
Klinkt zeker niet gek! Veel plezier met de nieuwe cruiser!2bmws schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:32:
Morgenochtend kan ik mijn "nieuwe" 206 ophalen met verse APK.
2 nieuwe banden
Tis en blijft een fransman, dus zo gek is dat nietsteveman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]
Het ding zit wel op een slecht te bereiken plaats, voor de "tik met de hamer"-truc was het ook al behoorlijk manoeauvreren. Maar goed, voor hetzelfde geld is het iets anders, en dan sta ik beteuterd te kijken met m'n vervangen startmotor
UPDEET:
Met de reservesleutel deed ie het weer netEn daarna ook weer met de gewone sleutel.
Heel apart...
Ook ik ben me aan het orienteren op een 508 SW diesel. Nu staan er erg veel 1.6 e-hdi's met de 2tronic bak te koop. De meeste hebben weinig kilometers. Wat is jullie ervaring, gaat deze motor / bak combinatie nog 2 a 3 ton trekken?vinpower schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:34:
Even een onbeschaamde crosspost met het foute tuning topic
Ik heb woensdag mijn 206 opgehaald.

De achter-onder-spoiler is er al af (en te koop)
Voor de lexuslights krijg ik maandagavond vervanging en komen dus ook te koop (witte lampen op een grijze auto
)
Ik heb woensdag mijn 206 opgehaald.

De achter-onder-spoiler is er al af (en te koop)
Voor de lexuslights krijg ik maandagavond vervanging en komen dus ook te koop (witte lampen op een grijze auto

Bij auto's waar zoveel, slecht en lelijk, geprutst is vraag ik me altijd af wat de eigenaar voor de rest heeft zitten prutsen aan de auto. Ben je daar niet bang voor?
Ben alleen optische "ellende" tegen gekomen en dan nog amateuristisch.
Behalve een enkel kabeltje voor een geluidsinstallatie heb ik niks kunnen vinden.
Eigenlijk niets dat niet is op te lossen.
Behalve een enkel kabeltje voor een geluidsinstallatie heb ik niks kunnen vinden.
Eigenlijk niets dat niet is op te lossen.
[ Voor 12% gewijzigd door 2bmws op 24-03-2016 20:44 ]
Zo eindelijk eens de tijd genomen om wat foto's te maken en te plaatsen.
Ondertussen bijna 3.000KM meegereden, en wat rijdt het heerlijk. De veel gehate semi-automaat vind ik reuze meevallen, maar ik kan me er zeker in vinden waarom mensen hem totaal niet prettig vinden.
Maar buiten dat om een top auto. Geen kraakje, geen rammel en lekker zoeven over de weg. Ik merk vandaag wel dat de auto enigzins gevoelig is voor de wind.
Ondertussen is de auto alweer gepoest en had ik 1 incident in de wasstraat. De water afvoer gootjes bij de motorkap waren verstopt. Wat resulteerde in een auto die onder water stond aan de passagierszijde. Zeker 3cm water lag er in pff. Dat was wel even schrikken. Gelukkig merendeel netjes droog kunnen maken en de gootjes door kunnen prikken.

Ondertussen bijna 3.000KM meegereden, en wat rijdt het heerlijk. De veel gehate semi-automaat vind ik reuze meevallen, maar ik kan me er zeker in vinden waarom mensen hem totaal niet prettig vinden.
Maar buiten dat om een top auto. Geen kraakje, geen rammel en lekker zoeven over de weg. Ik merk vandaag wel dat de auto enigzins gevoelig is voor de wind.
Ondertussen is de auto alweer gepoest en had ik 1 incident in de wasstraat. De water afvoer gootjes bij de motorkap waren verstopt. Wat resulteerde in een auto die onder water stond aan de passagierszijde. Zeker 3cm water lag er in pff. Dat was wel even schrikken. Gelukkig merendeel netjes droog kunnen maken en de gootjes door kunnen prikken.

Vrijdag proefgereden in de 308SW en zoals het er nu uit ziet wordt dit mijn volgende leaseauto. Daarover nog 3 vragen, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:
- de automaat in de 308SW is dit de befaamde automaat die ook in de 508 zit en niet bepaald positief beoordeeld wordt? Tijdens het proefrijden vond ik het namelijk prima rijden met als enige minpunt dat de automaat er te lang over doet om door te schakelen na plankgas, hij denkt dan (te lang) dat je wilt blijven scheuren en daardoor rijd je een seconde of 2 met 5000 toeren voordat er geschakeld wordt. Doet de DSG van VAG overigens ook.
- het kleine stuur vond ik (vergeleken met mijn A3) erg wennen en ik twijfel een beetje of dit ook echt gaat wennen. Wat is jullie ervaring?
- de standaard geluidsinstallatie klonk voor mijn gevoel matig maar had zelf geen muziek op mijn telefoon staan helaas, dus niet echt kunnen testen. Klopt mijn gevoel of valt het erg mee?
- de automaat in de 308SW is dit de befaamde automaat die ook in de 508 zit en niet bepaald positief beoordeeld wordt? Tijdens het proefrijden vond ik het namelijk prima rijden met als enige minpunt dat de automaat er te lang over doet om door te schakelen na plankgas, hij denkt dan (te lang) dat je wilt blijven scheuren en daardoor rijd je een seconde of 2 met 5000 toeren voordat er geschakeld wordt. Doet de DSG van VAG overigens ook.
- het kleine stuur vond ik (vergeleken met mijn A3) erg wennen en ik twijfel een beetje of dit ook echt gaat wennen. Wat is jullie ervaring?
- de standaard geluidsinstallatie klonk voor mijn gevoel matig maar had zelf geen muziek op mijn telefoon staan helaas, dus niet echt kunnen testen. Klopt mijn gevoel of valt het erg mee?
Je hebt 2 typen (grofweg) automaten in de huidige line-up. De ETG6 en EAT6. De eerste is de vaak slecht beoordeelde gerobotiseerde handbak. De EAT6 is de traditionele automaat met lock-up en Quickshift.Aghanim schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:22:
Vrijdag proefgereden in de 308SW en zoals het er nu uit ziet wordt dit mijn volgende leaseauto. Daarover nog 3 vragen, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:
In onze RXH zit de EAT6 en deze zou ik niet meer willen ruilen voor de DSG7 uit onze Ibiza. Alleen bij planken is de DSG sneller, verder is de automaat in de 508 veel meer behagelijk.
Het kleine stuur in de 308 viel ons ook op. Over het algemeen vond de vrouw het interieur in de 308 meer kinderachtig t.o.v. De 508
Geluid kan ik weinig over zeggen. In de RXH zit een JBL installatie met 10 speakers en 500w versterker. Dit klinkt meer dan prima. Wellicht hebben ze ook zoiets voor de 308?
Wat betreft de automaat. Ik weet niet hoevaak je echt plankgas gaat geven, maar in de 508 schakel ik eventjes snel met de flippers aan het stuur wanneer ik even weg scheur. Zitten deze ook niet in de 308? Daarnaast is een keer hoge toeren rijden voor een diesel geen straf. Even lekker alles schoonmaken bij de filters. Altijd goed.Aghanim schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:22:
Sinds een paar weken heb ik een Peugeot 508 in mijn bezit. Erg fijne auto, maar nu heb ik toch een klein probleempje.
Bij het draaien van het stuurwiel (naar links) klinkt er een licht schurend/knarsend geluid. Dit gaat weg als ik de stuurkolom weer helemaal in de meest verre positie zet (ik had het stuur helemaal naar mij toe staan).
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt,
Michiel
Inmiddels is het probleem opgelost.
Het bleek een sticker te zijn die op de stuurkolom zat. Een deel van de lijm was losgelaten en een stukje van het papier was opgekruld. Bij het stuur naar rechts draaien ging dat met de 'krul' van het papier mee en hoorde je niks. Als ik naar links stuurde ging dat tegen de 'krul' in en kraakte het papier.
Met dank aan de Peugeot garage te Assen.
Bij het draaien van het stuurwiel (naar links) klinkt er een licht schurend/knarsend geluid. Dit gaat weg als ik de stuurkolom weer helemaal in de meest verre positie zet (ik had het stuur helemaal naar mij toe staan).
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Alvast bedankt,
Michiel
Inmiddels is het probleem opgelost.
Het bleek een sticker te zijn die op de stuurkolom zat. Een deel van de lijm was losgelaten en een stukje van het papier was opgekruld. Bij het stuur naar rechts draaien ging dat met de 'krul' van het papier mee en hoorde je niks. Als ik naar links stuurde ging dat tegen de 'krul' in en kraakte het papier.
Met dank aan de Peugeot garage te Assen.
[ Voor 32% gewijzigd door MichielK71 op 12-04-2016 22:31 . Reden: Probleem opgelost ]
Standaard geluid is idd erg matig in de 308.Aghanim schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:22:
Ik heb een set van Integrated Audio in laten bouwen. Kostte €1000, maar absoluut de moeite waard!
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Bij zoiets kan je beter even handmatig doen inderdaad. Zo'n automaat past zich aan aan de bestuurder. Maar hij 'snapt' niet wanneer jij maar één keer wil doortrekken, of misschien nog een keer.vinpower schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:13:
[...]
Wat betreft de automaat. Ik weet niet hoevaak je echt plankgas gaat geven, maar in de 508 schakel ik eventjes snel met de flippers aan het stuur wanneer ik even weg scheur. Zitten deze ook niet in de 308? Daarnaast is een keer hoge toeren rijden voor een diesel geen straf. Even lekker alles schoonmaken bij de filters. Altijd goed.
Daarom hebben de meeste ook een sportknop oid
[ Voor 3% gewijzigd door wuppie007 op 04-04-2016 16:38 ]
Ik zie wat weinig 306:D
Dus ik join de Peugeot club eens met mijn 306 1.6 XS fase 2
Hij is niet de mooiste meer met een deuken en krassen, maar.

Met al meer als 3ton op te teller

Rijd als een zonnetje
Met wat luxe.
ABS, airco, stuurbekrachtiging, airbag en elektrische ramen
Dus ik join de Peugeot club eens met mijn 306 1.6 XS fase 2
Hij is niet de mooiste meer met een deuken en krassen, maar.

Met al meer als 3ton op te teller

Rijd als een zonnetje
Met wat luxe.
ABS, airco, stuurbekrachtiging, airbag en elektrische ramen
Kwam dr gisteren achter dat het mistlicht rechtsvoor van mijn 2015 308SW een steentje gekopt heeft 
Lease, maar heb weinig zin in eigen risico. Nou zag ik deze: http://www.mister-auto.nl...20-120pk_v62760_g289.html Alleen is dat een linker en ik moet dus met name het glas van de rechter hebben (lamp zelf is nog ok). Waar haal ik zoiets (behalve bij de stealer)?

Lease, maar heb weinig zin in eigen risico. Nou zag ik deze: http://www.mister-auto.nl...20-120pk_v62760_g289.html Alleen is dat een linker en ik moet dus met name het glas van de rechter hebben (lamp zelf is nog ok). Waar haal ik zoiets (behalve bij de stealer)?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
gewoon bij een sloper?The Eagle schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:02:
Kwam dr gisteren achter dat het mistlicht rechtsvoor van mijn 2015 308SW een steentje gekopt heeft
Zo eindelijk een nieuwe ruit voor mijn cabber. Groen getint in plaats van zwart.
Toevallig had de aanbieden hetzelfde model op zijn site staan.

Sloop idd, maar weet je zeker dat het glas vervangbaar is. Bij mijn 306 zit het wel met clips, maar ook gekit. Trouwens, als je een linker rechter kan vinden zou ik voor 4 tientjes (heb je zelfs kennelijk al Valeo voor) niet eens moeite doen op een sloop.The Eagle schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:02:
[ Voor 59% gewijzigd door Oyster op 07-04-2016 13:50 ]
Deze week de Peugeot 308 SW besteld ter vervanging van mijn Audi A3. Dus voortaan ook in dit topic te vinden.
Peugeot 308SW BlueLease Premium 130PK Automaat
Zwart Metallic
Titanium Grijs lederen bekleding met stoelverwarming
17" Rubis velgen (GT-Line)
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties.
Levertijd ongeveer 12 weken.
Zwart Metallic
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties.
Heb je toevallig een voorbeeldfoto van de bekleding. Ben ik toch wel niewsgierig na. Paar hits op google gaf toch niet het gewenste resultaatAghanim schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:04:
Deze week de Peugeot 308 SW besteld ter vervanging van mijn Audi A3. Dus voortaan ook in dit topic te vinden.
Zwart Metallic
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties.
Nope. Ben zelf ook heel benieuwd. Heb dezelfde kleur grijs in mijn A3 en dat is erg mooi dus heb er op gegokt dat het hier ook het geval is.vinpower schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:54:
[...]
Heb je toevallig een voorbeeldfoto van de bekleding. Ben ik toch wel niewsgierig na. Paar hits op google gaf toch niet het gewenste resultaat
Ben benieuwd hoe het in de 308 werkt. In de 108 en 208 is DAB+ toch niet zo denderend. Geluidkwaliteit is veel beter dan FM, maar het schakelt om de haverklap terug naar FM bij tunnels en viaductenAghanim schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:04:
Zwart Metallic
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties.

Ik vrees er een beetje voor hoe dat moet als straks FM uitgeschakeld wordt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat werkt in de 308 helaas net zo. Het volgen van FM is overigens wel uit te schakelen, probleem is dan wel dat als je FM luistert het kreng niet meer naar het betere DAB overschakelt. Plus hij onthoudt zijn zenders op FM frquentie en niet echt op DAB boor zover ik heb gemerkt.
Other then that: het klinkt fantastisch
Vraagje van mijn kant: als ik de rechter handle aan het stuur indruk krijg ik mooi in de BC te zien wat het verbruik is enzo. De linker kan ik ook indrukken, maar lijkt niks te doen
Is dat een loze knop of mis ik iets?
Other then that: het klinkt fantastisch
Vraagje van mijn kant: als ik de rechter handle aan het stuur indruk krijg ik mooi in de BC te zien wat het verbruik is enzo. De linker kan ik ook indrukken, maar lijkt niks te doen
Vandaag gewisseld naar zomersloffen. Nu een dag vinden om de auto eens te poetsen.

DAB in de 508 is hetzelfde. Mist dekking in tunnels. (En die zijn er een hoop in Noorwegen). Hier gaan ze gelukkig zo goed als alle tunnels van zenders voorzien, dit omdat het FM net volgend jaar op zwart gaat. Nog een paar maanden dan is het schakelen tussen Adam en DAB dus verleden tijd.

DAB in de 508 is hetzelfde. Mist dekking in tunnels. (En die zijn er een hoop in Noorwegen). Hier gaan ze gelukkig zo goed als alle tunnels van zenders voorzien, dit omdat het FM net volgend jaar op zwart gaat. Nog een paar maanden dan is het schakelen tussen Adam en DAB dus verleden tijd.
Verwijderd
http://www.z24.nl/onderne...-populairste-autos-629770
"Daaruit blijkt dat het verschil bij de twee modellen van Peugeot die in de top 10 voorkomen het grootst is: de Peugeot 108 gebruikt gemiddeld bijna 47 procent meer dan in de folder staat; de Peugeot 208 is een goede tweede (46 procent)."
"Daaruit blijkt dat het verschil bij de twee modellen van Peugeot die in de top 10 voorkomen het grootst is: de Peugeot 108 gebruikt gemiddeld bijna 47 procent meer dan in de folder staat; de Peugeot 208 is een goede tweede (46 procent)."
Tja, het is een test die niet in verhouding staat met de werkelijkheid, wat verwacht je daarvan? Als je de grafiek bekijkt zie je dat de 108 en 208 na de Up de zuinigste auto's qua verbruik zijn. Een 208 kan je vergelijken met een polo, die verbruikt veel meer.
Verwijderd
Het valt direct op dat van de 10 geteste auto's de 2 Peugeots het slechtst scoren op verschil werkelijk verbruik-opgegeven verbruik.