Rammelen en klapperen is een gaar draagarmrubber, airbagstoring is een zwakke accu.
En uitrusting is gewoon een basic autotje. Leer omdat het een cabrio is, je wil geen stof omdat het kan regenen.
Signatures zijn voor boomers.
Het dak kan ook ontzettend rammelen/piepen/klapperen (m'n pa heeft een 206cc gehad). Wij hebben het toen een stuk beter kunnen krijgen door stukje fietsbinnenband om die dakhaken te doen. Maar dan nog was het drama op een weg met kinderkopjesbestrating bijv.
Draagarmrubber is APK afkeur, maar dat geklapper doet die auto al jaren. Ik zit namelijk met enige regelmaat op de passagiersstoel.
De airbag storing geeft ie al sinds hij de auto heeft, en dat is een jaar of 2 a 3.
Een piepend of rammelend dak heb ik nog niet gehoord, maar heb er dan ook alleen maar korte stukjes mee gereden nu.
De airbag storing geeft ie al sinds hij de auto heeft, en dat is een jaar of 2 a 3.
Een piepend of rammelend dak heb ik nog niet gehoord, maar heb er dan ook alleen maar korte stukjes mee gereden nu.
Dat komt ook vrij vaak voor. 99% komt dat door een slechte stekkerverbinding onder de stoel. Doorverbinden is een definitieve oplossing. Doen wij regelmatig in de garage.FastFred schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:58:
Haal net m'n 308 SW op, is de trekhaak eraf gehaald: "ja, kan niet met de sensoren"... ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga daarmee want dat is me niet verteld maar blijkbaar kan dit dus niet samenwerken met elkaar. Ook geeft de sensor een harde piep als ik de auto in z'n achteruit zet terwijl er nog in de verste verte niks is waar ik tegen aan kan zitten, is dat normaal? Ben er echt niet blij mee... ivm dat die gast z'n teamleider er niet was hebben we t uitgesteld tot maandag, benieuwd naar jullie mening en evt oplossing.
Zal wel iets Frans zijn, mijn Renault Megane doet dit ook. Eenmalig, dat dan wel.Cartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:52:
Ook geeft de sensor een harde piep als ik de auto in z'n achteruit zet terwijl er nog in de verste verte niks is waar ik tegen aan kan zitten, is dat normaal?
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 24-12-2015 14:02 ]
MIjn 308SW heeft gewoon de trekhaak erop zitten.. (hij kan er af, maar ik heb geen idee hoe het moetCartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:52:
Haal net m'n 308 SW op, is de trekhaak eraf gehaald: "ja, kan niet met de sensoren"... ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga daarmee want dat is me niet verteld maar blijkbaar kan dit dus niet samenwerken met elkaar. Ook geeft de sensor een harde piep als ik de auto in z'n achteruit zet terwijl er nog in de verste verte niks is waar ik tegen aan kan zitten, is dat normaal? Ben er echt niet blij mee... ivm dat die gast z'n teamleider er niet was hebben we t uitgesteld tot maandag, benieuwd naar jullie mening en evt oplossing.
Maar de sensoren doen het gewoon normaal, dus het lijkt me dat er iets verkeerd is gegaan dan..
Het is geen nieuwe auto (hij is uit 2009) dus ze hebben er een aftermarket set op gezet begreep ik. Het is bij een officiele Peugeot dealer dus ik mag als consument toch verwachten dat ze dit zo monteren dat alles met elkaar kan samenwerken vind ik. Het gaat (na inruil van de 206 twv 2100 euro) om 7500 euro maar vind dit echt wel een dealbreaker...ik wil specifiek een auto met trekhaak en parkeersensoren dus ik zou denken: regel het maar of kom met een alternatieve auto
[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2015 14:10 ]
Het lijkt mij dat ze gewoon een origineel Peugeot kunnen bestellen, inbouwen en inleren. En kunnen zeggen dat er een trekhaak is..
Mijn C30 heeft ook een trekhaak, maar de parkeersensoren werken prima.
Mijn C30 heeft ook een trekhaak, maar de parkeersensoren werken prima.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ford Mondeo uit 2001 van mijn schoonouders doet dit ook. Is gewoon een herkenningsgeluidje dat je auto in de achteruit versnelling staat. Heel stom vind ik, maar goed... het kan geen kwaadvhal schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:02:
[...]
Zal wel iets Frans zijn, mijn Renault Megane doet dit ook. Eenmalig, dat dan wel.
Zelfs mijn 407 uit 2004, trekhaak erop met parkeersensoren. Geen enkel probleem, inderdaad bij het inschakelen van je sensoren, eenmalig een harde piep dat het systeem werkt. Daarna lekker achteruitrijden en strak tegen de muur parkeren.Cartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:09:
Het is geen nieuwe auto (hij is uit 2009) dus ze hebben er een aftermarket set op gezet begreep ik. Het is bij een officiele Peugeot dealer dus ik mag als consument toch verwachten dat ze dit zo monteren dat alles met elkaar kan samenwerken vind ik. Het gaat (na inruil van de 206 twv 2100 euro) om 7500 euro maar vind dit echt wel een dealbreaker...ik wil specifiek een auto met trekhaak en parkeersensoren dus ik zou denken: regel het maar of kom met een alternatieve auto
Die harde piep is redelijk irritant wel, zeker als je een kind achterin hebt dat lekker slaapt en je rustig wil wakker maken. Dat m'n auto in z'n achteruit staat weet ik, dat doe ik toch zelf

Misschien dat je het in de computer van je auto uit kan schakelen?
Ligt er een beetje aan of het originele parkeersensoren zijn. Heb je ze erop laten bouwen of juist de trekhaak laten monteren? Wat wel een trucje is om de sensoren dicht bij de trekhaak, beetje naar de zijkant te richten door aan één kant iets op te vullen. Het inschakel piep is inderdaad wel normaal, beetje systeemcheck.Cartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:52:
De trekhaak zat er al op en heb ze gevraagd om de sensoren in te bouwen. Daarbij heeft niemand verteld dat dit niet samen zou kunnen gaan met de sensoren die ze hebben ingebouwd.wuppie007 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:14:
[...]
Ligt er een beetje aan of het originele parkeersensoren zijn. Heb je ze erop laten bouwen of juist de trekhaak laten monteren? Wat wel een trucje is om de sensoren dicht bij de trekhaak, beetje naar de zijkant te richten door aan één kant iets op te vullen. Het inschakel piep is inderdaad wel normaal, beetje systeemcheck.
Stpm toeval staat er bij een ander filiaal dichtbij nu een zelfde model waar wel trekhaak+sensoren inzitten (en wat andere extra features) dus ik wil aansturen de auto voor die te ruilen.
De inschakelpiep doet mijn Volvo niet iig. Er staat gewoon op het display dat de sensoren aan staan.. Zou het ook irritant vinden..
Zie je sensordata ook op het display? Dan is het zeer waarschijnlijk orgineel. Maar de plaatsing is dan niet echt correct.Cartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:03:
[...]
De trekhaak zat er al op en heb ze gevraagd om de sensoren in te bouwen. Daarbij heeft niemand verteld dat dit niet samen zou kunnen gaan met de sensoren die ze hebben ingebouwd.
Stom toeval staat er bij een ander filiaal dichtbij nu een zelfde model waar wel trekhaak+sensoren inzitten (en wat andere extra features) dus ik wil aansturen de auto voor die te ruilen.
Nee, alleen piepjes achterin dus niet origineel lijkt me. T display ondersteunt geen grafische weergave verder, alleen tekst.wuppie007 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:35:
[...]
Zie je sensordata ook op het display? Dan is het zeer waarschijnlijk orgineel. Maar de plaatsing is dan niet echt correct.
Neuh, onze Ibiza doet dat ook.vhal schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:02:
[...]
Zal wel iets Frans zijn, mijn Renault Megane doet dit ook. Eenmalig, dat dan wel.
Die aftermarket setjes piepen meestal als je ze activeert (lees: de auto in de achteruit zet). Maar ik vrees dat ze het gewoon verkeerd ingebouwd hebben. Domweg vier gaatjes geboord en sensors erin geduwd op vaste afstanden. Bouw je zo'n set in bij een auto met trekhaak, dan zet je de middelste sensoren gewoon iets verder naar buiten, zodat hij de trekhaak negeert, maar nog geen incorrecte info weergeeft. Hooguit geven je sensoren aan dat je nog 5 centimeter hebt en tik je met je trekhaak net tegen een andere trekhaak.Cartman! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:09:
Het is geen nieuwe auto (hij is uit 2009) dus ze hebben er een aftermarket set op gezet begreep ik.
Dat soort zaken (en zeker het iets verder naar buiten plaatsen van de middelste sensors) is basiskennis van iedere sleutelaar die ooit met parkeersensoren heeft lopen knutselen, dus dat zou een dealer ook moeten snappen. Ergo: teruggaan naar die toko en eisen dat ze het in orde maken, maar dat wordt nog een pittige discussie. Als ze in de bumper ingeboord zijn (op de verkeerde plek dus), kost het ze een bumper plus spuitwerk. En daar zullen ze niet happy mee zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 24-12-2015 20:56 ]
Punctuality is the politeness of kings
Precies...verkeerd ingebouwd gok ik ook. Gezien een filiaal vlakbij een 308 SW heeft met wel de goede features wil ik voorstellen dat ze die hierheen halen en leveren. Scheelt hun volgens mij zelf ook n hoop knaken.dreamscape schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:55:
[...]
Die aftermarket setjes piepen meestal als je ze activeert (lees: de auto in de achteruit zet). Maar ik vrees dat ze het gewoon verkeerd ingebouwd hebben. Domweg vier gaatjes geboord en sensors erin geduwd op vaste afstanden. Bouw je zo'n set in bij een auto met trekhaak, dan zet je de middelste sensoren gewoon iets verder naar buiten, zodat hij de trekhaak negeert, maar nog geen incorrecte info weergeeft. Hooguit geven je sensoren aan dat je nog 5 centimeter hebt en tik je met je trekhaak net tegen een andere trekhaak.
Dat soort zaken (en zeker het iets verder naar buiten plaatsen van de middelste sensors) is basiskennis van iedere sleutelaar die ooit met parkeersensoren heeft lopen knutselen, dus dat zou een dealer ook moeten snappen. Ergo: teruggaan naar die toko en eisen dat ze het in orde maken, maar dat wordt nog een pittige discussie. Als ze in de bumper ingeboord zijn (op de verkeerde plek dus), kost het ze een bumper plus spuitwerk. En daar zullen ze niet happy mee zijn...
Dank voor jullie reacties, bevestigd mijn reactie dat ik er niet mee akkoord ga op deze manier.
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 24-12-2015 22:01 ]
Kijk eens of de gaffel nog wel heel is. Dit is de steun aan de bovenkant van het motorblok. Vaak knapt deze door gare motorsteunen zodat er teveel kracht op de gaffel komt en dus breekt. Is dat het geval, dan zou ik er voor kiezen om alle motorsteunen te vervangenFastFred schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:03:
Jep, gevonden, hij werkt. Leuk! Morgenmiddag maar eens proberen, is het ook wel weer voor
Vind het verder maar een rare auto, niet de 206 CC als model. Maar specifiek deze auto: geen cruise control, geen airco, geen ABS, 1.6 motortje, maar wel vol lederen interieur, een hardnekkige airbag storing en een omgelofelijk gerammel en geklapper uit het vooronder
Méh, de auto is niet van mij maar van een vriend van me. Had deze auto geleend terwijl mijn auto bij de garage stond en hij een week in België zit met z'n schoonfamilie. En hij rijd met deze auto al jaren rond op deze manier, met dat lawaaiMartijnAbel schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:10:
[...]
Kijk eens of de gaffel nog wel heel is. Dit is de steun aan de bovenkant van het motorblok. Vaak knapt deze door gare motorsteunen zodat er teveel kracht op de gaffel komt en dus breekt. Is dat het geval, dan zou ik er voor kiezen om alle motorsteunen te vervangen
Mijn eigen auto heb ik inmiddels weer terug, dus zal de 206 even van binnen en buiten wassen, de tank volgooien en een krat bier achterin zetten en dan maandagavond weer terug brengen
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 25-12-2015 13:39 ]
Dat had ik dan net weer niet gelezenFastFred schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:38:
[...]
Méh, de auto is niet van mij maar van een vriend van me. Had deze auto geleend terwijl mijn auto bij de garage stond en hij een week in België zit met z'n schoonfamilie. En hij rijd met deze auto al jaren rond op deze manier, met dat lawaai
Mijn eigen auto heb ik inmiddels weer terug, dus zal de 206 even van binnen en buiten wassen, de tank volgooien en een krat bier achterin zetten en dan maandagavond weer terug brengen
Ach. Je kunt het altijd als tip meegeven aan die vriend van je. Tzal nooit gezond zijn dat geklapper
Ik heb 'm 2 jaar geleden ook al eens gezegd dat ie z'n koplamp afstelling moet fixen en dat de airbag storing veroorzaakt wordt door een brakke accu, maar hij doet er geen reet aan.
Maar hij gooit er wel iedere winter winterbanden onder...
Ik heb persoonlijk een schijthekel aan mensen die het vertikken hun koplampen bij te stellen. Anderen verblinden terwijl je op de hoogte bent van het gebrek...FastFred schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:43:
Ik heb 'm 2 jaar geleden ook al eens gezegd dat ie z'n koplamp afstelling moet fixen en dat de airbag storing veroorzaakt wordt door een brakke accu, maar hij doet er geen reet aan.
Het lichtbeeld is ook waardeloos, zelf zie je net zoveel als de persoon die je aan het verblinden bent.
Nee, dan toch liever de af fabriek xenon in mijn C4
Nee, dan toch liever de af fabriek xenon in mijn C4
Morgen kijken of ik er met de dealer uitkom om m'n net gekochte 308 SW om te ruilen voor een andere die wel parkeersensoren + trekhaak heeft. Verbazingwekkend vond ik alleen dat de dealer van die ik op t oog heb zei: deze trekhaak is ook een afneembare en wij raden nooit aan om trekhaak + sensoren tegelijk te hebben omdat dit altijd problemen geeft qua detectie. Is Peugeot zo slecht met parkeersensoren (ook al is de auto uit 2009) of was de verkoper gewoon zo onbekend met wat hij verkoopt
Ik ken zat eigenaren van auto's die een vaste trekhaak hebben + parkeersensoren, waarom zou t bij Peugeot ineens lastig moeten zijn. Overigens had ie t wel even voor me getest met trekhaak erop en de sensoren reageerden daar niet op verder maar dat betekende helemaal niks zei ie... heel verwarrend 
Update: net gesproken met teamleider. Enerzijds was hij heel stellig: een trekhaak is niet te combineren met parkeersensoren in mijn auto maar omdat ik begon over een andere auto via een andere vestiging danwel ontbinding gingen ze toch alles op alles zetten om het toch mogelijk te maken. Wordt vervolgd.
Update: net gesproken met teamleider. Enerzijds was hij heel stellig: een trekhaak is niet te combineren met parkeersensoren in mijn auto maar omdat ik begon over een andere auto via een andere vestiging danwel ontbinding gingen ze toch alles op alles zetten om het toch mogelijk te maken. Wordt vervolgd.
[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 28-12-2015 09:41 ]
Zowel bij Citroen en Peugeot (zijn tenslotte broertjes) is het prima mogelijk PDC en trekhaak te combineren, maar het is dan wel inderdaad belangrijk om de sensors op de juiste plek en trekhaak op de juiste plek te monteren. Op mijn Citroen C5 zat PDC, ik heb zelf een trekhaak gemonteerd werkt prima. Zelfde ook gedaan met een trekhaak op een 307 van een kennis. Lijkt mij gewoon een garage die te snel heeft geboord en niet goed heeft na gedacht. Maar zeker een afneembare trekhaak zou toch geen probleem moeten zijn, volgens mij is er zelfs een mogelijkheid dat de auto detecteert dat er aanhanger aangesloten zit en dan de PDC uitschakelt, maar ik vermoed dat dat alleen originele PDC's betreft.
[ Voor 22% gewijzigd door jjbstolk op 28-12-2015 12:02 ]
Wordt ieder jaar gecontroleerd met de APK, niet?FastFred schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:43:
Ik heb 'm 2 jaar geleden ook al eens gezegd dat ie z'n koplamp afstelling moet fixen ...
Klopt, meestal in de vorm van een klein schakelaartje in de stekkerdoos. Ook de mistverlichting achter op de auto schakelt dan uit als er een stekker aangesloten zit. En volgens mij ook nog een relais die een 'dikke' plus draad schakelt voor een eventuele koelkast in de caravan.jjbstolk schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:58: Maar zeker een afneembare trekhaak zou toch geen probleem moeten zijn, volgens mij is er zelfs een mogelijkheid dat de auto detecteert dat er aanhanger aangesloten zit en dan de PDC uitschakelt, maar ik vermoed dat dat alleen originele PDC's betreft.
Jup, maar iedere keer als ik 'm tegen kom of hij rijd achter me heeft ie z'n koplampen verkeerd afgesteld zijn en dat is al zolang als ik me kan herinneren...wuppie007 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:46:
Wordt ieder jaar gecontroleerd met de APK, niet?
Het lichtbeeld van een 206 is gewoon ruk. Daar is weinig aan te doen. Je krijgt voor jezelf heel weinig licht op de weg.
Verder denk ik dat je vriend het voor elkaar krijgt de lampjes er scheef in te doen. Erg eenvoudig met een 206, maar het is ook niet moeilijk om ze er wel goed in te doen
Verder denk ik dat je vriend het voor elkaar krijgt de lampjes er scheef in te doen. Erg eenvoudig met een 206, maar het is ook niet moeilijk om ze er wel goed in te doen
Beste mensen,
Ik heb al enige maanden een probleem waar ik niet vanaf kom. De hoogteverstellingen van mijn koplampen (Peugeot 208 1.6 eHDI led+xenon) werkt niet meer. Ik heb de begin en eindpunten nagemeten, er staat nergens spanning op, zowel aan de kant van de potmeter als bij de motor van de lampen. Ik heb de potmeter zelf doorgemeten en die is in orde.
Het enige wat ik nog niet heb gecontroleerd is de zekering. Ik heb in het motorcompartiment álle zekeringen doorgemeten (behalve 30A en groter), Echter onder het stuur zijn de zekeringen heel moeilijk bereikbaar om ze allemaal te checken. Echter in de handleiding zijn maar een paar zekeringen beschreven, ik heb er veel meer in zitten.
Ik heb ook in de servicebox van Peugeot geprobeerd te kijken, maar helaas kom ik daar telkens tegen een betaalmuur met exorbitante prijzen aan.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. De auto moet deze maand voor de keuring en dan moet het goed werken. Liefst los ik dit zelf op.
Ik heb al enige maanden een probleem waar ik niet vanaf kom. De hoogteverstellingen van mijn koplampen (Peugeot 208 1.6 eHDI led+xenon) werkt niet meer. Ik heb de begin en eindpunten nagemeten, er staat nergens spanning op, zowel aan de kant van de potmeter als bij de motor van de lampen. Ik heb de potmeter zelf doorgemeten en die is in orde.
Het enige wat ik nog niet heb gecontroleerd is de zekering. Ik heb in het motorcompartiment álle zekeringen doorgemeten (behalve 30A en groter), Echter onder het stuur zijn de zekeringen heel moeilijk bereikbaar om ze allemaal te checken. Echter in de handleiding zijn maar een paar zekeringen beschreven, ik heb er veel meer in zitten.
Ik heb ook in de servicebox van Peugeot geprobeerd te kijken, maar helaas kom ik daar telkens tegen een betaalmuur met exorbitante prijzen aan.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. De auto moet deze maand voor de keuring en dan moet het goed werken. Liefst los ik dit zelf op.
Had je al gezien dat je het hele paneel onder je stuur eraf moet trekken om bij de zekeringen te komen? Helpt dat?Fairy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:40:Het enige wat ik nog niet heb gecontroleerd is de zekering. Ik heb in het motorcompartiment álle zekeringen doorgemeten (behalve 30A en groter), Echter onder het stuur zijn de zekeringen heel moeilijk bereikbaar om ze allemaal te checken. (...)
als je mij de laatste 8 cijfers van je chassisnummer DM't en wat je precies zoekt van servicebox, dan kijk ik wel ff voor je.Fairy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:40:
Sinds wanneer heeft een 208 af-fabriek Xenon? Je hebt toch ook een wieltje voor de verstelling ipv autom. niveauregeling?Fairy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:40:
Beste mensen,
www.google.nl
Bij mijn Yaris (2001) is de elektrische hoogteverstelling ook kapot, ik heb de schakelaar uit het dashboard gehaald en de lampen bij de garage handmatig op een goede stand af laten stellen. Niks aan het handje, al 2x door de APK gekomen op die manier. Omdat de schakelaar niet meer aanwezig is == auto heeft geen elektrische hoogteverstelling.
Maarja een 208 is wel wat jonger, dan wil je niet zo'n beunhaas oplossing lijkt mij
Maarja een 208 is wel wat jonger, dan wil je niet zo'n beunhaas oplossing lijkt mij
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 01-01-2016 21:01 ]
Met automatische hoogteregeling heb je geen wieltje om handmatig te verstellen. Ik in mijn Citroën met af-fabriek xenon tenminste niet.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:41:
[...]
Sinds wanneer heeft een 208 af-fabriek Xenon? Je hebt toch ook een wieltje voor de verstelling ipv autom. niveauregeling?
Daarom ook een wieltje ipv autom. niveauregeling... Dus OF, niet EN.FastFred schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:31:
[...]
Met automatische hoogteregeling heb je geen wieltje om handmatig te verstellen. Ik in mijn Citroën met af-fabriek xenon tenminste niet.
www.google.nl
HELD !!!!Kuhlie schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:09:
[...]
Had je al gezien dat je het hele paneel onder je stuur eraf moet trekken om bij de zekeringen te komen? Helpt dat?
Het is gelukt! Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en alle stekkers losgetrokken en het hele zekeringenpaneel kon er uit. Wat een enorme berg kabels! Voor de zekerheid foto's gemaakt.
Daarna met een multimeter het hele paneel nagemeten, bleek 1 zekering (5A) doorgebrand. Die vervangen en de boel teruggezet. Daarna werkte het weer !!
De boordcomputer was wel een beetje boos, ik heb daarna direct getankt en ipv 1100KM zou ik nu nog maar 700KM kunnen rijden
Ja klopt, stond er niet bij. Ik heb de Pack-LED uitvoering (projectorlampen) en daar heb ik zelf xenon in gezet...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:41:
[...]
Sinds wanneer heeft een 208 af-fabriek Xenon? Je hebt toch ook een wieltje voor de verstelling ipv autom. niveauregeling?
[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 01-01-2016 21:49 ]
dat staat toch gewoon in het instructieboekje?Fairy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:48:
[...]
HELD !!!!
Het is gelukt! Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en alle stekkers losgetrokken en het hele zekeringenpaneel kon er uit. Wat een enorme berg kabels! Voor de zekerheid foto's gemaakt.
Daarna met een multimeter het hele paneel nagemeten, bleek 1 zekering (5A) doorgebrand. Die vervangen en de boel teruggezet. Daarna werkte het weer !!
De boordcomputer was wel een beetje boos, ik heb daarna direct getankt en ipv 1100KM zou ik nu nog maar 700KM kunnen rijdenNaja da's een kwestie van automatische inregeling
[...]
Ja klopt, stond er niet bij. Ik heb de Pack-LED uitvoering (projectorlampen) en daar heb ik zelf xenon in gezet...
http://public.servicebox....enu/AP-208_01_2013_NL.pdf
Pagina 170?
www.google.nl
Zou je denken, Het bleek zekering F2, die er inderdaad instaat.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:56:
[...]
dat staat toch gewoon in het instructieboekje?
http://public.servicebox....enu/AP-208_01_2013_NL.pdf
Pagina 170?
Gekke is, bij de omschrijving staat dus: F02 5Amp > Buitenspiegels, koplampen, diagnoseaansluiting.
Wat dus totaal niet klopt (?), mijn buitenspiegels werken 100%, diagnoseaansluiting voed mijn dashcam (OBD).
Als die zekering kapot zou zijn, dan zou er iets aan mijn spiegels niet moeten werken en ook de diagnoseaansluiting niet, echter de spiegels klappen gewoon in en uit en worden ook warm als je dat aanzet. Verstelling weet ik echter niet 100% zeker, kan me niet herinneren dat die defect was, maar die verstel ik ook zelden... Volgens mij heb ik ze recent nog een keer helemaal naar beneden gedraaid tijdens een krappe parkeersessie.
Vaag !
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 01-01-2016 22:35 ]
Iemand hier toevallig verstand van Peugeot 106 afstandsbedieningen?
Ik heb deze sleutel:
http://www.auto-sleutel.n...UG38-voorkant-700x700.jpg
Nou had ik de batterij vervangen en toen deed ie het 1 dag, daarna nooit meer ..
Vervolgens opgestuurd naar wenmar.nl waar die is gecontroleerd en schoongemaakt; hij zou het weer moeten doen.
Verder doet alles het in de auto dus de weerstand is het ook niet, iemand enig ander idee?
Ik heb deze sleutel:
Nou had ik de batterij vervangen en toen deed ie het 1 dag, daarna nooit meer ..
Vervolgens opgestuurd naar wenmar.nl waar die is gecontroleerd en schoongemaakt; hij zou het weer moeten doen.

Verder doet alles het in de auto dus de weerstand is het ook niet, iemand enig ander idee?
Alweer contact opgenomen met hun met de vermelding dat de ab het nog steeds niet doet?TimmyUt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:19:
Iemand hier toevallig verstand van Peugeot 106 afstandsbedieningen?
Ik heb deze sleutel:
Nou had ik de batterij vervangen en toen deed ie het 1 dag, daarna nooit meer ..![]()
Vervolgens opgestuurd naar wenmar.nl waar die is gecontroleerd en schoongemaakt; hij zou het weer moeten doen.![]()
Ab opnieuw in laten leren wil ook nog wel eens helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 06-01-2016 18:36 ]
Heb je de versie met InfraRood-gat of zonder IR-gat (Dus radiografisch)?
Hier lijkt het erop dat je 1 zonder hebt.. Tenminste dat plaatje wat je postte.
Heb je al geprobeerd de sleutel opnieuw in te leren?
Engelse manual:
Changing the remote control batteriess
To gain access to the battery, unclipthe key casing with a coin whereyou can see the ring (CR2016/3 V).If the remote control does not work after the battery has been changed,re-programme the remote control.
Synchronising the remotecontrol*
-Use the key to unlock the driver’s door of your vehicle.
-Within 30 seconds of unlocking your vehicle, press button A twice.
-The vehicle is locked by the second press of the button.The remote control is now working again.
Button A = afsluitknop.
Hier lijkt het erop dat je 1 zonder hebt.. Tenminste dat plaatje wat je postte.
Heb je al geprobeerd de sleutel opnieuw in te leren?
Engelse manual:
Changing the remote control batteriess
To gain access to the battery, unclipthe key casing with a coin whereyou can see the ring (CR2016/3 V).If the remote control does not work after the battery has been changed,re-programme the remote control.
-The vehicle is locked by the second press of the button.The remote control is now working again.
Button A = afsluitknop.
[ Voor 143% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2016 18:44 ]
Jep, had ik meteen al gedaan nadat ik de sleutel terug kreeg... helemaal nada..
Ook geprobeerd met reserve sleutel in het contact overigens, maakte niets uit..
Is er een manier om te testen of de sleutel het doet? Ik kan dat op dit moment natuurlijk niet 100% uitsluiten...
Ook geprobeerd met reserve sleutel in het contact overigens, maakte niets uit..
Is er een manier om te testen of de sleutel het doet? Ik kan dat op dit moment natuurlijk niet 100% uitsluiten...
Mar welke sleutel heb je? De infraroodsleutel of de radiografische?
De radiografische, het plaatje klopt.. zonder dat oogje..
Ik dacht dat het gewoon contact aanzetten en 10 seconden de 'sluiten' knop vasthouden was. Zaterdag nog gedaan bij een 1007 en 307. Geldt alleen voor de radiografische inderdaad.GAIAjohan schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:33:
Ik weet dat we op de zaak een kastje hebben waarmee je beide soorten afstandbedieningen kan testen. Toevallig nog een ander batterijtje in de buurt?
Niet bij de hand, ga ik morgen regelen onmiddelijk weer regelen
Dan moet deze als het goed is ingeleerd worden via de dealer of iemand met de juiste software. IR kan je volgens mij wel zelf inleren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben med de 2.0 bluhdi 180 met EAT automaat. Wellicht willen wij een 508 SW GT kopen maar mijn vorige ervaringen met de EMG waren niet te best. Is de motor ook lekker soepel?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zoals ik begreep wordt een sleutel specifiek voor een auto besteld aan de hand van chassisnummer. De startblokkering kan je met laptop worden gedaan. Centrale deurvergrendeling kan bij de oude types (keyless entry weet ik niet precies), gewoon door ze in contact te steken en dan met de knop in te leren.MartijnAbel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:03:
Dan moet deze als het goed is ingeleerd worden via de dealer of iemand met de juiste software. IR kan je volgens mij wel zelf inleren
Er staat helaas echt beschreven dat dit via de software dient te gebeuren.wuppie007 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:57:
[...]
Zoals ik begreep wordt een sleutel specifiek voor een auto besteld aan de hand van chassisnummer. De startblokkering kan je met laptop worden gedaan. Centrale deurvergrendeling kan bij de oude types (keyless entry weet ik niet precies), gewoon door ze in contact te steken en dan met de knop in te leren.
http://www.amtgarageforum...der-rf-inleren-27356.html
[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 07-01-2016 18:09 . Reden: Typo ]
Vergeet in ieder geval je andere sleutels niet als je ze in laat leren, anders werken die niet meer.MartijnAbel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:06:
[...]
Er staat helaas echt beschreven dat dit via de software dient te gebeuren.
http://www.amtgarageforum...der-rf-inleren-27356.html
Ik was een tijdje geleden toevallig ook mijn transponder kwijt in 1 sleutel (was uit elkaar gevallen) heb ik hier een nieuwe gekocht: http://www.sleutel-slotenhuis.nl/ die hebben ze mbv mijn reserve sleutel opnieuw ingeleerd.. kostte me 30 euro...wuppie007 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:51:
[...]
Vergeet in ieder geval je andere sleutels niet als je ze in laat leren, anders werken die niet meer.
Om weer terug te komen op de afstandsbediening: gisteravond nieuwe batterij geprobeerd en ja hoor na 100 keer klikken deed hij het af en toe! meestal na 4 keer klikken ging de auto open of op slot.
Vanochtend wederom geprobeerd; helemaal niets. Batterij kan het niet meer zijn (heb nu ook een multimeter gekocht..
Heren,
Mijn ServiceBox is er spontaan mee gestopt en wil niet meer geactiveerd worden. Nu had ik deze ergens van internet geplukt, en wil ik 'm nu eigenlijk eens aanschaffen. iemand een idee waar ik deze software online kan vinden?
Mijn ServiceBox is er spontaan mee gestopt en wil niet meer geactiveerd worden. Nu had ik deze ergens van internet geplukt, en wil ik 'm nu eigenlijk eens aanschaffen. iemand een idee waar ik deze software online kan vinden?
We zijn er bijna uit. Waarschijnlijk wordt het geen GT. In plaats daarvan een 508 RXH 180. Geen hybride omdat ik 1. Die EMG niks vind en 2. We de bagasjeruimte hard nodig hebben.Rene schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben med de 2.0 bluhdi 180 met EAT automaat. Wellicht willen wij een 508 SW GT kopen maar mijn vorige ervaringen met de EMG waren niet te best. Is de motor ook lekker soepel?
Een hele stap omhoog van de oorspronkelijk geplande 308 SW GT line. Maar de interieurruimte, uiterlijk en kwaliteitsgevoel was stukken hoger in de RXH.
Maandag proefrijden in een demo en als die bevalt kopen we hem waarschijnlijk. Precies zoals deze:

De kogel is door de kerk! Vandaag onderstaande auto gekocht.

Als opties onder andere:
- volledig leer en stoelen met geheugen
- Full LED verlichting
- trekhaak
- JBL geluid en gelamineerde zijruiten
- elctrische kofferklep en bagagenet
- ekstra set 18" lichtmetalen velgen met winterbanden.
De 180 pk bluehdi beviel prima. En de EAT6 automaat was zoveel fijner dan de EMG.
Nu onze huidige auto verkopen en dan ophalen. Meer pics komen daarna!

Als opties onder andere:
- Full LED verlichting
- trekhaak
De 180 pk bluehdi beviel prima. En de EAT6 automaat was zoveel fijner dan de EMG.
Iemand ervaring met tank leegrijden volgens de boordcomputer? Gaat ie dan gewoon door totdat de benzine echt op is, of gaat ie in een storing?
Peugeot 207 heeft de nare gewoonte om niet gewoon de tankinhoud te meten, maar om zo nu en dan de vlotter uit te lezen en dan op basis van het verbruik een benadering te geven van wat er nog in de tank zou moeten zitten. Nu is dat normaalgesproken geen enkel probleem, maar wel als je LPG rijdt (je verbruikt geen benzine, maar je meter zakt wel). Auto is wel uitgerust met een module die het brandstofniveau reset bij elke start, maar dat doet ie blijkbaar niet altijd of de vlotter wordt verkeerd uitgelezen.
Ik gisteren met 30km resterend op de display toch maar getankt, 10 liter erbij en ik kon ineens weer 290km rijden met een auto die 1:13 doet op de snelweg... Ik durf het niet aan om dat ding naar 0 te rijden, vandaar mijn vraag.
Peugeot 207 heeft de nare gewoonte om niet gewoon de tankinhoud te meten, maar om zo nu en dan de vlotter uit te lezen en dan op basis van het verbruik een benadering te geven van wat er nog in de tank zou moeten zitten. Nu is dat normaalgesproken geen enkel probleem, maar wel als je LPG rijdt (je verbruikt geen benzine, maar je meter zakt wel). Auto is wel uitgerust met een module die het brandstofniveau reset bij elke start, maar dat doet ie blijkbaar niet altijd of de vlotter wordt verkeerd uitgelezen.
Ik gisteren met 30km resterend op de display toch maar getankt, 10 liter erbij en ik kon ineens weer 290km rijden met een auto die 1:13 doet op de snelweg... Ik durf het niet aan om dat ding naar 0 te rijden, vandaar mijn vraag.
Als het een diesel is mg je hem sowieso nooit helemaal leegrijden. Vziw zou dat vrij slecht zijn voor je inspuiting (lees: dat kost je nieuwe vernevelaars enzo).
Wat ik altijd deed was mijn dagteller op 0 zetten bij de pomp en ook mijn boordcomputer van traject 1 op 0 zetten. De tweede hield dan het totaal bij. Zo had ik een goede inschatting van wat ik ongeveer met een tank kon rijden
Wat ik altijd deed was mijn dagteller op 0 zetten bij de pomp en ook mijn boordcomputer van traject 1 op 0 zetten. De tweede hield dan het totaal bij. Zo had ik een goede inschatting van wat ik ongeveer met een tank kon rijden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zodra het koelsysteem opwarmt gaat de benzinekraan dicht en rijdt de motor op gas, maar dat snapt de boordcomputer niet. Vandaar mijn vraag, hoe stellig is de boordcomputer ervan overtuigd dat er geen benzine meer is en in hoeverre blijft de auto doorrijden zolang er nog gas is?
Ik begrijp nooit zo goed waarom men zo graag tot het randje wil gaan m.b.t. de tankinhoud. Ik sla dan weer door in het andere uiterste (tanken zodra de reserve bereikt wordt), maar dan nog. In NL staat er om de x(x) KM een pomp, dus de noodzaak om echt te weten tot hoe ver je kunt gaan lijkt me ver te zoeken?
Ik ga niet tot het randje, ik gooi er 10-15 liter benzine in en rijd daar elke rit hooguit 2km op voordat de motor over gaat op LPG. De boordcomputer denkt soms dat de tank leeg is terwijl er nog gewoon 10 liter in zit.
Ik ga niet een heel jaar met dezelfde volle tank oude benzine rondrijden als dat niet hoeft.
Ik ga niet een heel jaar met dezelfde volle tank oude benzine rondrijden als dat niet hoeft.
Nee, doelde ook niet zozeer op jou (zeker niet in het geval van overschakelen op LPG dan wel benzine). Meer algemene verwondering._JGC_ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:14:
Ik ga niet tot het randje, ik gooi er 10-15 liter benzine in en rijd daar elke rit hooguit 2km op voordat de motor over gaat op LPG. De boordcomputer denkt soms dat de tank leeg is terwijl er nog gewoon 10 liter in zit.
Bij mij is het vooral vergeetachtigheid. Stap vaak in de auto met 'ow k*t ja, moest tanken'Exorcist schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:09:
Ik begrijp nooit zo goed waarom men zo graag tot het randje wil gaan m.b.t. de tankinhoud. Ik sla dan weer door in het andere uiterste (tanken zodra de reserve bereikt wordt), maar dan nog. In NL staat er om de x(x) KM een pomp, dus de noodzaak om echt te weten tot hoe ver je kunt gaan lijkt me ver te zoeken?
Gelukkig woon ik op 300m van een tankstation
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 12-01-2016 08:10 ]
Ik heb sinds oudjaarsdag een Peugeot 308sw
Prima wagen, tot dusver nergens problemen of klachten mee.
Ik heb alleen het idee dat de parkeersensoren aan de voorkant niet werken. In mijn vorige auto kon ik als ik vooruit inparkeerde een knop indrukken om de sensoren te activeren, deze reageerden dan het zelfde als de parkeersensoren achter. Dus vanaf een meter of anderhalf begonnen ze te piepen en zag je op de display hoe ver je ergens vandaan was.
Met de 308 kan ik nergens een knop vinden, zit deze er wel op? Zo ja waar? Of werken de parkeersensoren enkel als er iets echt dit bij zit.
Voor mijn gevoel stond ik gisteren bijna tegen een paal aan met de voorkant, er piepte echter helemaal niets ...
Prima wagen, tot dusver nergens problemen of klachten mee.
Ik heb alleen het idee dat de parkeersensoren aan de voorkant niet werken. In mijn vorige auto kon ik als ik vooruit inparkeerde een knop indrukken om de sensoren te activeren, deze reageerden dan het zelfde als de parkeersensoren achter. Dus vanaf een meter of anderhalf begonnen ze te piepen en zag je op de display hoe ver je ergens vandaan was.
Met de 308 kan ik nergens een knop vinden, zit deze er wel op? Zo ja waar? Of werken de parkeersensoren enkel als er iets echt dit bij zit.
Voor mijn gevoel stond ik gisteren bijna tegen een paal aan met de voorkant, er piepte echter helemaal niets ...
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Nice, dikke bak!Rene schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:34:
De kogel is door de kerk! Vandaag onderstaande auto gekocht.
[afbeelding]
Als opties onder andere:
- Full LED verlichting
- trekhaak
@308 vraag hierboven, er is daar geen knop voor, je kan ze via het touchscreen aan of uit zetten.
Dat is ook het enige wat ik kon vinden, ze staan aan en de sensoren aan de achterkant doen het prima. Binnenkort nog maar eens testen dan... en hopen dat ze het doen ipv schade rijdenRev! schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:04:
[...]
@308 vraag hierboven, er is daar geen knop voor, je kan ze via het touchscreen aan of uit zetten.
Hier gaan ze ruim van te voren piepen
Welke editie heb je? Misschien je gewoon geen sensoren voor?
[ Voor 43% gewijzigd door Rev! op 12-01-2016 10:23 ]
haha, ik zie ze toch zitten in de voorbumperRev! schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:23:
Hier gaan ze ruim van te voren piepenWelke editie heb je? Misschien je gewoon geen sensoren voor?
edit:
Gisteravond toch nog even getest. Ze werken prima
Je hoeft ze idd niet te activeren zoals bij de vorige auto en gok dat ze daardoor pas erg laat reageren.
Pas bij 30cm oid doen ze wat.
Maar iig fijn te weten dat ze het wel doen ipv dat ik tegen een paaltje zit
[ Voor 30% gewijzigd door cypher21 op 13-01-2016 09:34 ]
Beste Peugeot liefhebbers, en hopelijk kenners,
Zoals jullie in een ander topic hebben kunnen lezen ben ik opzoek naar een andere auto. Nu ga ik a.s. zaterdag proefrijden in een Volvo V40 op LPG en een Peugeot 306 op LPG. Dankzij Google al een aantal handige aankoop check lijstjes kunnen vinden,maar ik loop tegen een issue aan waar ik niet uit kom:
Ik dacht altijd dat de 1.6 blokjes uit de 306 prima tegen LPG kunnen, onder andere krijgen ze een premium garantie mee volgens de Vialle consumenten lijst en zijn de meeste 306jes die te koop zijn op LPG een 1.6. Nu lees ik echter op een 306 forum dat ze er helemaal niet tegen kunnen en dat je om de 10k km je kleppen kan stellen (dus geen hydraulische klepstoters). Nu gaat het om een 306 1.6 uit 2001 met 98 PK wat, als ik Wikipedia mag geloven, om een TU5 JP (NFT) blok gaat, hetgeen een 8 klepper zou moeten zijn.
Weet een van jullie toevallig of dit blok een aanrader is op LPG of kan ik hem beter links laten liggen?
Zoals jullie in een ander topic hebben kunnen lezen ben ik opzoek naar een andere auto. Nu ga ik a.s. zaterdag proefrijden in een Volvo V40 op LPG en een Peugeot 306 op LPG. Dankzij Google al een aantal handige aankoop check lijstjes kunnen vinden,maar ik loop tegen een issue aan waar ik niet uit kom:
Ik dacht altijd dat de 1.6 blokjes uit de 306 prima tegen LPG kunnen, onder andere krijgen ze een premium garantie mee volgens de Vialle consumenten lijst en zijn de meeste 306jes die te koop zijn op LPG een 1.6. Nu lees ik echter op een 306 forum dat ze er helemaal niet tegen kunnen en dat je om de 10k km je kleppen kan stellen (dus geen hydraulische klepstoters). Nu gaat het om een 306 1.6 uit 2001 met 98 PK wat, als ik Wikipedia mag geloven, om een TU5 JP (NFT) blok gaat, hetgeen een 8 klepper zou moeten zijn.
Weet een van jullie toevallig of dit blok een aanrader is op LPG of kan ik hem beter links laten liggen?
Die 8-kleppers in de 306 draaien niet heel lekker op LPG, dat klopt.
Kleppen stellen moet je sowieso bij de 8-kleppers van PSA omdat die allemaal mechanische klepstoters met stelplaatjes hebben. De nieuwere 16-kleppers van PSA hoeven nooit gesteld te worden, die hebben hydraulische klepstoters en die doen het ook een stuk beter op LPG.
De 306 type 1 (1993-1997) hadden allemaal 8-kleppers, met de 2.0 liter modellen als uitzondering. De 306 type 2 (1997-1999) en type 3 (1999-2002) had naast de 2.0 ook een 1.8 liter motor met 16 kleppen
De TU serie motoren zijn gevoelig voor lekke kop- en klepdeksel pakkingen, let daar op als je gaat kijken! De koppakking is dan meestal lek, net links van de inlaatbuis voor cylinder 1 (gezien vanaf distributiezijde van de motor). De klepdekselpakking bij de XU serie motoren ging vaak lek boven het uitlaatspruitstuk, of dit bij de TU serie op dezelfde plek gebeurd durf ik niet te zeggen, maar het gebeurt wel.
Kleppen stellen moet je sowieso bij de 8-kleppers van PSA omdat die allemaal mechanische klepstoters met stelplaatjes hebben. De nieuwere 16-kleppers van PSA hoeven nooit gesteld te worden, die hebben hydraulische klepstoters en die doen het ook een stuk beter op LPG.
De 306 type 1 (1993-1997) hadden allemaal 8-kleppers, met de 2.0 liter modellen als uitzondering. De 306 type 2 (1997-1999) en type 3 (1999-2002) had naast de 2.0 ook een 1.8 liter motor met 16 kleppen
De TU serie motoren zijn gevoelig voor lekke kop- en klepdeksel pakkingen, let daar op als je gaat kijken! De koppakking is dan meestal lek, net links van de inlaatbuis voor cylinder 1 (gezien vanaf distributiezijde van de motor). De klepdekselpakking bij de XU serie motoren ging vaak lek boven het uitlaatspruitstuk, of dit bij de TU serie op dezelfde plek gebeurd durf ik niet te zeggen, maar het gebeurt wel.
[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 14-01-2016 17:19 ]
De 1.6 waar Minneyar het over heeft is een 1.6 16v 98pk. In beperkte oplage geleverd in de 306.
Motorcode NFU TU5JP4
Ik had voordat ik een engine swap deed naar een XU10J4Z (S16 / RFT) een 1.6 8v (NFZ) 89pk erin.
Erg betrouwbaar, alleen zou wel een extra massakabel leggen, Peugeot en electronica samen waren in die tijd niet echt super.
Motorcode NFU TU5JP4
Ik had voordat ik een engine swap deed naar een XU10J4Z (S16 / RFT) een 1.6 8v (NFZ) 89pk erin.
Erg betrouwbaar, alleen zou wel een extra massakabel leggen, Peugeot en electronica samen waren in die tijd niet echt super.
Heb je niet nog een los lampje dat je tank bijna leeg is? Voor zover mij bekend gaat die namelijk pas echt branden als je vlotter een bepaalde waarde bereikt (nog maar 5 liter te gaan oid) in plaats van dat die uitgaan van een ingewikkelde rekensom._JGC_ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:14:
BIj mijn Megane (even vloeken in dit topic) gaat hij pas branden bij (volgens mij) nog ca. 8 liter in de tank. Dan staat mijn boordcomputer vaak al op 2 streepjes om aan te geven dat ik een tankstation op moet gaan zoeken.
Dat blok lag ook in onze ex-206cc. 1.6 16V inderdaad. Met hydraulische klepstoters dacht ik ja.Turk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 01:13:
De 1.6 waar Minneyar het over heeft is een 1.6 16v 98pk. In beperkte oplage geleverd in de 306.
Motorcode NFU TU5JP4
[...]
Ik krijg als de range onder de 90km komt een piep, melding op infoscherm "brandstofniveau laag" en er gaat een lampje branden. Zet ik vervolgens de auto uit en weer aan, staat er gewoon weer 200km range op de display en staat de wijzer ook weer op 1/4.empy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:43:
[...]
Heb je niet nog een los lampje dat je tank bijna leeg is? Voor zover mij bekend gaat die namelijk pas echt branden als je vlotter een bepaalde waarde bereikt (nog maar 5 liter te gaan oid) in plaats van dat die uitgaan van een ingewikkelde rekensom.
BIj mijn Megane (even vloeken in dit topic) gaat hij pas branden bij (volgens mij) nog ca. 8 liter in de tank. Dan staat mijn boordcomputer vaak al op 2 streepjes om aan te geven dat ik een tankstation op moet gaan zoeken.
LPG installatie is uitgerust met een relais die bij elke start de tankindicator reset. Ik gok dat dat relais niet helemaal fris meer is en niet altijd z'n werk doet.
Overigens ander probleem, vanmorgen koelvloeistof onder minimum (zou even olie bijvullen). Potje is aan de buitenkant smerig, veel gekristalliseerde troep erop. Gok dat ik binnenkort maar even potje moet laten vervangen...
TU5JP4 is 110pk toch?Turk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 01:13:
Motorcode NFU TU5JP4
Dat is de 1.8 16v XU7JP4; LFY
Het vage is, alle 16v motoren van die tijd zijn een XU behalve de 1.6 (en de 206rc 177pk)
In mijn vorige 206 en huidige 207 zit ook een TU5JP4 en die is toch echt 110pkTurk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:30:
[...]
Dat is de 1.8 16v XU7JP4; LFY
Het vage is, alle 16v motoren van die tijd zijn een XU behalve de 1.6 (en de 206rc 177pk)
Wikipedia: PSA TU engine
Niet mijn auto, wel het blok:TU5 JP4 - 109 PS (108 hp/80 kW) - 16-valve catalyst

Aha, dus ze hebben die motoren nog verder ontwikkeld.
In de 306 is de 110pk namelijk wel een xu7.. weten we dat ook weer
In de 306 is de 110pk namelijk wel een xu7.. weten we dat ook weer
Ik ken overigens een jongen met een 306 met TU5JP4 blok erin.
Uiteraard is dit geen plug-and-play, maar dat ding loopt als een trein
Sowieso ontzettend fijne blokken de TU5JP4. Supersterk. Ken mensen met 300+ pk uit zo'n blok, zonder interne aanpassingen! Dingen zijn niet kapot te krijgen
Uiteraard is dit geen plug-and-play, maar dat ding loopt als een trein
Sowieso ontzettend fijne blokken de TU5JP4. Supersterk. Ken mensen met 300+ pk uit zo'n blok, zonder interne aanpassingen! Dingen zijn niet kapot te krijgen
Ah dank je, neem ik mee naar de proefrit.FastFred schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:11:
Die 8-kleppers in de 306 draaien niet heel lekker op LPG, dat klopt.
De 306 type 1 (1993-1997) hadden allemaal 8-kleppers, met de 2.0 liter modellen als uitzondering. De 306 type 2 (1997-1999) en type 3 (1999-2002) had naast de 2.0 ook een 1.8 liter motor met 16 kleppen![]()
Als ik Wikipedia mag geloven, maar die kan natuurlijk verkeerd zijn, is het enige TU5 blok wat 98 PK leverde de TU5 JP (NFT), en dat zou een 8 klepper zijn. De TU5JP4 (16klepper) levert 108 pk volgens diezelfde Wikipedia pagina. Ook de autoweek specificatie site geeft aan dat de 98pk versie een 8 klepper is, maar die is ook niet altijd correct. Het word er allemaal niet duidelijker opTurk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 01:13:
Motorcode NFU TU5JP4
Is er een manier om snel te zien of het een 8 of 16 klepper is als ik morgen de motorkap opentrek?
Die is er, als er geen plastic kappen op de motor zitten. Bij een 8 klepper heb je maar 1 nokkenas, een 16 klepper heeft er 2. Dus het klepdeksel en de afdekkap van de distributieriem is smaller 
En anders op de website van Autoweek het kenteken invoeren, daar wordt ook motorcode vermeld.
En anders op de website van Autoweek het kenteken invoeren, daar wordt ook motorcode vermeld.
De breedte van de kleppendeksel. Een 8v heeft 1 nokkenas, een 16v 2 nokkenassen naast elkaar.Is er een manier om snel te zien of het een 8 of 16 klepper is als ik morgen de motorkap opentrek?
Ha thanks, dat klinkt logisch had ik zelf kunnen bedenken
.

TU5 JP4 (1.6 16v)Minneyar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:25:
[...]
Als ik Wikipedia mag geloven, maar die kan natuurlijk verkeerd zijn, is het enige TU5 blok wat 98 PK leverde de TU5 JP (NFT), en dat zou een 8 klepper zijn. De TU5JP4 (16klepper) levert 108 pk volgens diezelfde Wikipedia pagina. Ook de autoweek specificatie site geeft aan dat de 98pk versie een 8 klepper is, maar die is ook niet altijd correct. Het word er allemaal niet duidelijker op.
Is er een manier om snel te zien of het een 8 of 16 klepper is als ik morgen de motorkap opentrek?

TU5 JP (1.6 8v)

Dank je!PdeBie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:53:
[...]
TU5 JP4 (1.6 16v)
[afbeelding]
TU5 JP (1.6 8v)
[afbeelding]
Edit:
In gereden, was een 8 klepper, dat en het feit dat de motor een raar bijgeluid produceerde, er geen enkele historie bekent was, heeft ons doen besloten om toch maar voor de Volvo te gaan. Wat wel jammer was aangezien dit een Cabrio was, en verder wel heerlijk reed en er redelijk netjes uit zag.
[ Voor 29% gewijzigd door Minneyar op 17-01-2016 14:31 ]
Naast de 308SW Blue Lease Executive Pack (die ik sinds juli 2015 rijd),

afgelopen zaterdag een 107 Millesim 200 aangeschaft voor mn vrouw.

afgelopen zaterdag een 107 Millesim 200 aangeschaft voor mn vrouw.

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
206cc? Die is niet met een 8 klepper geleverd volgens mij. Alleen met 1.6 16v of 2.0 16v.Minneyar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:22:
[...]
Dank je!
Edit:
In gereden, was een 8 klepper, dat en het feit dat de motor een raar bijgeluid produceerde, er geen enkele historie bekent was, heeft ons doen besloten om toch maar voor de Volvo te gaan. Wat wel jammer was aangezien dit een Cabrio was, en verder wel heerlijk reed en er redelijk netjes uit zag.
--edit--
even terug gelezen. 306 ging het om.
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 18-01-2016 15:46 ]
Wat voor bijgeluid was dat als ik vragen mag?Minneyar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:22:
[...]
Dank je!
Edit:
Een soort gejoel wat mij deed denken aan een lagertje ergens, tenminste het deed mij denken aan de dynamo met versleten lager uit mijn Volvo 144. Verder stonden de elektrische ramen op het check lijstje van het 306 forum, en daar was inderdaad wat mee, de achterraampjes gingen erg traag en moeizaam, zo ook het bestuurdersraam. Hoezo, heb je interesseFastFred schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Wat voor bijgeluid was dat als ik vragen mag?
Heb een 107 waar ik graag de bougies van wil vervangen, maar krijg er totaal geen beweging in. Iemand tips om ze los te krijgen?
Kruipolie? In ieder geval niet met bruut geweld de boel forceren, een afgebroken bougie wordt je niet blij van.
WD40Kalua schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:07:
Heb een 107 waar ik graag de bougies van wil vervangen, maar krijg er totaal geen beweging in. Iemand tips om ze los te krijgen?
Zoals hierboven al aangegeven, probeert het eerst eens met een paar uurtjes/een nachtje de bougies in de kruipolie/WD40 laten staan. Als ze dan nog niet los willen komen, rijdt dan de motor goed warm (dus geen rondje om de kerk, maar echt goed op bedrijfstemperatuur laten komen, dus toch zeker een 10-15km rijden, bij voorkeur aan het eind nog een stukje snelweg pakken) en probeer ze dan los te draaien.Kalua schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:07:
Mocht dat lukken, dan NIET direct vervangen en weer vast zetten, maar eerst de motor weer helemaal af laten koelen en pas dan de bougies vervangen. Let er op dat je bij het vervangen de bougies volgens specificatie vast zet om herhaling van vastzittende bougies in de toekomst te voorkomen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik ga WD40 wel proberen. Ik las verder wel dat het juist met een koude motor moest, omdat de 107 een kop van aluminium heeft en dat juist uitzet bij warmte.
Ja, alle metalen zetten in meer of mindere mate uit bij warm wordenKalua schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:15:
Ik ga WD40 wel proberen. Ik las verder wel dat het juist met een koude motor moest, omdat de 107 een kop van aluminium heeft en dat juist uitzet bij warmte.