Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zojuist even een Peugeot 306 kwaaltje op de brug verholpen. Even de schakelstangen gesmeerd. Stroef schakelen en piepen is weg. Hele opluchting. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:50
Crosspost van het SJAT:

Ik heb een update!

De 306 is exit, welkom 206!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/12588189164_f1647fe6e0_z.jpg

Peugeot 206 1.4 XS uit 2000, met 176.000 kilometer op de teller.
Deze 206 komt van onze vaste monteur. Hij heeft ongeveer een jaar in een schuur gestaan, en onze monteur heeft 'm volledig opgeknapt. Het volgende is er allemaal aan gebeurd:

- Nieuwe achteras
- Nieuwe koppakking (erg fijn, gezien het een TU3JP blokje is)
- Nieuw instrumentarium
- Lak overgespoten bij motorkap en kofferbak
- Compleet nieuwe uitlaat en katalysator

Tevens beschikt het 206'je over airco en een elektrisch schuif/kanteldak <3. Als ik hem heb zal ik wat betere foto's posten, hij komt niet helemaal lekker uit de verf bij deze telefoonpic. Heb er zin in :).

Editje: vergeten bij te zeggen, dit zijn de wintervelgen. De zomervelgen die erbij zitten zijn van dessos ofzo en zijn rookgrijs. Weet nog niet of ik die zo mooi vindt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:42
Oyster schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:45:
Zojuist even een Peugeot 306 kwaaltje op de brug verholpen. Even de schakelstangen gesmeerd. Stroef schakelen en piepen is weg. Hele opluchting. :7
Goed dat ik dit heb gelezen, heb hetzelfde probleem bij een golf 4 :)
maar over het piepend geluid, had je dit bij het schakelen (dus pook in versnelling doen) of hij het loslaten van de koppeling?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14
Ik heb sinds kort een Peugeot 206 XR 1.4 uit 2000. Nu zag ik vandaag dat er spanning op de aansteker blijft zelfs als de auto uit is. Het groene lampje op het USB verloopje bleeft nl branden. Kan de accu hierdoor leeglopen? Ik zag op de Peugeot tuning site dat iemand een soortgelijk probleem had en dat hij het had opgelost adhv een schema op een Duitse site. http://www.206tuningclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5884 Nu begrijp ik niet helemaal wat ik zou moeten verplaatsen. Bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y85/Tijs_a/00DF516B-63AE-45D7-982B-2C761BFA4033_zpsopj16pkf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y85/Tijs_a/1A868847-CB06-4F8A-9239-0B6D3033D5F3_zps2t5aqnl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dat staat als het goed is in je instructieboekje. Bij mijn 306 kan ik door het verzetten van de zekering bepalen of de sigarettenaansteker continu stroom krijgt of geschakeld. Voor de zekering van de radio geldt hetzelfde. Dat zal bij jou waarschijnlijk net zo zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat het die twee zekeringen zijn van 15 en 20 die verschoven staan. Alleen moet je dus even opzeken welke van de twee het is.

Misschien staat het overigens ook op de binnenkant van het klepje dat voor de zekeringen zit. Daar staat bij mijn 306 in ieder geval het een en ander op afgebeeld. Althans, zo meen ik me te herinneren, want ik heb dat ding al jaren niet meer opengemaakt.

Edit: het staat nota bene op die Duitse site, die wordt genoemd bij de lnk die jij post. Hier:
http://www.ccfreunde.de/f...n=206cc&katid=14&artid=41
Misschien is je Duits niet zo goed, maar de ene is voor Radio, en de andere voor Zigaretten-Anzunder. Welke zou het zijn? :)

Kortom: die linker zekering van 20, in positie F23, die moet een stapje omhoog.

[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 17-02-2014 18:43 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14
Mijn Duits is redelijk goed, maar ik heb inderdaad niet goed gelezen. Morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Vandaag weer even wat gedaan. De stofkap van mijn Polk Audio voorspeaker was losgelaten. lekker gekraak tijdens bepaalde frequenties. Niets wat een beetje houtlijm niet kan oplossen. :7

Dat is trouwens wel leuk van een tweedehands auto kopen. Je weet niet wat je tegen gaat komen. Polk, Phoenix Gold .. 8)
Razenko schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Goed dat ik dit heb gelezen, heb hetzelfde probleem bij een golf 4 :)
maar over het piepend geluid, had je dit bij het schakelen (dus pook in versnelling doen) of hij het loslaten van de koppeling?
Pook in versnelling doen, schakelen idd. Hetzelfde gevoel als een bak waarvan de synchromesh kapot is. Heel zwaar in de versnelling zetten en een gevoel alsof je bijna tandjes poetst. Dt piepen is een geluid zoals ongesmeerd staal op staal klinkt. Irritant geluid. Wordt trouwens vaak dus verward met kapotte synchromeshes $$$.

Als je koppelingspedaal piept kan het het mechaniek of je druklager zijn.
Tijs_a schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:33:
Ik heb sinds kort een Peugeot 206 XR 1.4 uit 2000.

...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I1UIsrL.jpg

Edit: kak was al geantwoord. :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Oyster op 17-02-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Doet mijn Citroën ZX (Peugeot 306 met een ander logo) ook, altijd spanning op de sigarettenaansteker houden. Ik heb de auto al eens 2 dagen stil laten staan met mijn bluetooth oortelefoontje nog aan de lader. Gaat prima, niks aan het handje :) Mits de accu uiteraard in een degelijke staat is

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 17-02-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:42
Oyster schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:08:

Pook in versnelling doen, schakelen idd. Hetzelfde gevoel als een bak waarvan de synchromesh kapot is. Heel zwaar in de versnelling zetten en een gevoel alsof je bijna tandjes poetst. Dt piepen is een geluid zoals ongesmeerd staal op staal klinkt. Irritant geluid. Wordt trouwens vaak dus verward met kapotte synchromeshes $$$.

Als je koppelingspedaal piept kan het het mechaniek of je druklager zijn.
het heel zwaar in versnelling zetten valt nog wel mee (misschien ben ik er gewend aan geraakt)
merk het geluid voornamelijk als ik de auto in zn 4 zet, als ik dan koppeling laat opkomen is de knars geluid te horen, in vrij en andere versnellingen geen geluid ...

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FastFred schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:07:
Doet mijn Citroën ZX (Peugeot 306 met een ander logo) ook, altijd spanning op de sigarettenaansteker houden. Ik heb de auto al eens 2 dagen stil laten staan met mijn bluetooth oortelefoontje nog aan de lader. Gaat prima, niks aan het handje :) Mits de accu uiteraard in een degelijke staat is
Is ook niet zo gek, z'n 5V USB lader trekt ook niet zo bar veel stroom (1000ma max bij volgas opladen), zelfs al zou hij hopeloos inefficiënt (linear regulator bijvoorbeeld een 7805) zijn en dus 1ampere trekken van 12 volt. dan kun je hem er een dag in laten zitten en start je auto nog gewoon (mits je accu nog goed is). In een 1.1 106 gaat een 44Ampere Uur accu, you do the math ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Speaking of autoladers, heeft iemand ervaring met het netjes wegwerken van zo'n lader in het interieur van een Peugeot 206? Ik krijg die van mij zaterdag en dan bouw ik de radio ook gelijk in, dus ik heb dan toch het een en ander losliggen. Loopt erachter ergens een kabel ofzo die ik gemakkelijk kan gebruiken voor het laden van m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Na de brandstofleiding van laatst weer een diesellucht in de auto :( Maar nu tikt hij ook...

Brandplaatje van een verstuiver is kapot gegaan..
Kosten materiaal: €5,-
Inbouwtijd: 1 dag.

FUUU

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Knul schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:49:
Speaking of autoladers, heeft iemand ervaring met het netjes wegwerken van zo'n lader in het interieur van een Peugeot 206? Ik krijg die van mij zaterdag en dan bouw ik de radio ook gelijk in, dus ik heb dan toch het een en ander losliggen. Loopt erachter ergens een kabel ofzo die ik gemakkelijk kan gebruiken voor het laden van m'n telefoon?
Aangezien dat spul toch niet zoveel vreet, zou ik een female sigarettenpulg met een draadje aan de voeding van de radio hangen en nar het dashboardkastje trekken. Kan daar mooi de lader en je USB in :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Net met m'n broertje op pad geweest voor een andere auto voor heb, heeft nu een 306, en wil een 206 met wat meer luxe (en vooral wat jonger).

Net bij een handelaar een 2001 206 1.4 gezien, kreeg 400 terug voor de 306 (niet meer de mooiste/beste) en zou nog 3000 bij moeten betalen. Technisch leek ie best oké, paar kleine dingen zouden gefixed worden, alleen staat distributieriem onbekend, volgens garage/handelaar zou die bij de 90k vervangen moeten zijn... en blok heeft er nu bijna 120k op staan.

Nog wat verder gekeken, maar staat van auto's in die prijsklasse (3000 ong) valt me vies tegen bij handelaren, staat er allemaal maar een beetje schraal bij, allemaal ook wat mankementen en beschadigingen.

Nog wat meer tips/ideeen voor 206jes? Of iemand die net wat te koop heeft. Zag voor 3000 nog wel een op foto's redelijk nette 206SW quicksilver in tilburg bv, maar wel particulier.

Iemand ook enig idee of je een 306 particulier voor een 400-500 euro redelijk makkelijk kwijt raakt? Vandaar ging de voorkeur namelijk ook uit naar een garage/handelaar, daar kan je je oude auto zo achterlaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Met alleen '306' kunnen we niet zoveel. Als het een 1.8 XT uit 2000 is met airco en 85k op de klok, dan raak je hem wel voor 500 kwijt. DM me maar ;)

Als het een 1.1 XN uit 1994 is met 3 ton op de klok, dan mag je met 400 euro echt in je handjes klappen.

Ergo: more info needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
euhm... ik weet dattie rood is ;-)

1998 1.4... 5 deurs, meer weet ik zo niet, volgens mij verder ook geen opties. KM stand dacht ik rond de 180k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Distributieriem kun je misschien ook vragen bij een Peugeot garage. Misschien dat hij daar in het systeem staat, en ze het zo kunnen opzoeken voor je. Zo heb ik onze 206cc eens naar zo'n gratis wintercheck gebracht (normaal altijd onderhouden door onze eigen garage, maar gratis check door een dealer is nooit verkeerd) en toen hadden ze ook vraagtekens bij de dist. riem. Bleek toen dat de auto afkomstig was uit de andere kant van Nederland, en daar ooit eens in het systeem was gezet dat de dist. riem vervangen was bij xxx.xxx km. Dat was een mooie meevaller :9

Onze 206cc heeft een probleem met het dak, die wil namelijk niet meer open. Als je de schakelaar indrukt gebeurt er helemaal niks. Normaal piepte hij als je de dakklemmen vergeten was los te maken bijv, of het gordijntje in de kofferbak. Maar er gebeurt nu helemaal 0,0 als je die knop indrukt.

Iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Yay, mijn 206 1.4HDI met 300K op de teller lijkt steeds meer olie te nemen, net even kijkje genomen onder de motorkap: hele voorkant van motorblok onder de olie, rond het HDI logo. Nu blijkt dat dat onderdeel los zit:
Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss130/fiatpunto1/20120904_165306-1.jpg

Resonator box kan redelijk vrij bewegen omdat het plastic onder schroefje 71 is versleten. Daardoor komt er speling op de aansluiting met de turbo. Mogelijk keerring 02 op dat plaatje ook niet goed meer, als ik dat stuk plastic met HDI logo heen en weer beweeg knijpt er olie tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Mijn 1.4 hdi heeft sinds kort een tik geluid als deze koud is met stationair draaien.
Motorkap open gehad, maar geen idee waar het vandaan komt.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:13:
Net met m'n broertje op pad geweest voor een andere auto voor heb, heeft nu een 306, en wil een 206 met wat meer luxe (en vooral wat jonger).

Net bij een handelaar een 2001 206 1.4 gezien, kreeg 400 terug voor de 306 (niet meer de mooiste/beste) en zou nog 3000 bij moeten betalen. Technisch leek ie best oké, paar kleine dingen zouden gefixed worden, alleen staat distributieriem onbekend, volgens garage/handelaar zou die bij de 90k vervangen moeten zijn... en blok heeft er nu bijna 120k op staan.

Nog wat verder gekeken, maar staat van auto's in die prijsklasse (3000 ong) valt me vies tegen bij handelaren, staat er allemaal maar een beetje schraal bij, allemaal ook wat mankementen en beschadigingen.

Nog wat meer tips/ideeen voor 206jes? Of iemand die net wat te koop heeft. Zag voor 3000 nog wel een op foto's redelijk nette 206SW quicksilver in tilburg bv, maar wel particulier.

Iemand ook enig idee of je een 306 particulier voor een 400-500 euro redelijk makkelijk kwijt raakt? Vandaar ging de voorkeur namelijk ook uit naar een garage/handelaar, daar kan je je oude auto zo achterlaten :p
zoek je een SW of mag het ook een hatchback zijn?

Ik heb namelijk een peugeot 206 1.6 2000 te koop staan met 148.000 op de teller. Facturen zijn aanwezig en distributieriem is in 2011 of 2012 vervangen ( facturen niet zo bij de hand ) Wel omgeving Venlo dus een stukje rijden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind het ontzettend duur.. Oke, mijn 206 was particulier, maar ik heb een 1.4hdi Airline van 2006 met 220k op de klok voor €2500.. Daarna een 106 diesel uit 1998 verkocht voor 900, particulier ;)..
Totaal dus €1600 bijleggen.. van
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/123285-1.jpg?m=1373242843
naar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SV2n8m8l.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door GAIAjohan op 24-02-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ThinkPadd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:01:
Onze 206cc heeft een probleem met het dak, die wil namelijk niet meer open. Als je de schakelaar indrukt gebeurt er helemaal niks. Normaal piepte hij als je de dakklemmen vergeten was los te maken bijv, of het gordijntje in de kofferbak. Maar er gebeurt nu helemaal 0,0 als je die knop indrukt.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Zekering?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
died_laughing schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:23:
Mijn 1.4 hdi heeft sinds kort een tik geluid als deze koud is met stationair draaien.
Motorkap open gehad, maar geen idee waar het vandaan komt.
Iemand enig idee?
Klinkt als wat ik heb:
Brandplaatje van een verstuiver kapot. Dat van mij moet binnenkort aangepakt worden. Kans is aanwezig dat je eens in de zoveel tijd ook de auto niet gestart krijgt, en je dan lang het balgje moet drukken, en daarna weer kunt starten.

Waarschijnlijk gaat je auto ook stinken voor een stoplicht bv.

Qua materiaal spotgoedkoop (Ik heb het benodigde besteld bij Peugeot voor €15,- (4 brandplaatjes + beschermingdingetjes). Gewoon alles in 1 keer dus.
Laten repareren is kreunduur, ivm iets van 8uur werk, daarbij heb ik dan behoorlijk veel geluk..

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 24-02-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, is er hier overigens iemand die voor een klein bedrag een Lexia 3 met software kan uitlenen? Ik ben wel benieuwd of ik de CC wel kan vinden, + wat andere opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Scrtz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:33:
[...]

zoek je een SW of mag het ook een hatchback zijn?

Ik heb namelijk een peugeot 206 1.6 2000 te koop staan met 148.000 op de teller. Facturen zijn aanwezig en distributieriem is in 2011 of 2012 vervangen ( facturen niet zo bij de hand ) Wel omgeving Venlo dus een stukje rijden voor je.
Juist hatchback ... stuur wel even een PM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben eruit. Ik ga mijn 2000 phase III 306 1.8 XT break inclusief de schade (ik gok paar honderd euro aan materiaal) verkopen. Wat is handig? Als onderdelenauto verkopen of bij reguliere auto's. Ding heeft net APK (is al 2x door APK gekomen met die schade).

Ik wil upgraden naar (compact) executive auto van 2000-2004. Had de 607 ook nog bekeken maar ben bang dat ik ga switchen naar zweeds of duits.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat voor schade hebben we het hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jazzper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:25:
Ik ben eruit. Ik ga mijn 2000 phase III 306 1.8 XT break inclusief de schade (ik gok paar honderd euro aan materiaal) verkopen. Wat is handig? Als onderdelenauto verkopen of bij reguliere auto's. Ding heeft net APK (is al 2x door APK gekomen met die schade).

Ik wil upgraden naar (compact) executive auto van 2000-2004. Had de 607 ook nog bekeken maar ben bang dat ik ga switchen naar zweeds of duits.
Amerikaans anders ook een optie? Mondeo bijvoorbeeld? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heeft iemand van jullie ervaring met het verplaatsen van de stoelrails in een 206? Ik zit er met mijn lengte (1.93) net niet helemaal lekker in en zou de stoel graag nog een paar centimeter naar achteren willen hebben. Ik kan er verder weinig over vinden, het 206 forum is zo te zien al een tijdje dicht :X. Het 306 forum was nog wel behoorlijk actief. Raarrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
In een Ibiza had ik ooit verlengde rails. Die auto werd gekocht van iemand van dik 2 meter. :P Dat gleed iig prima. Alleen kun je het we zien achterin en is het kopen van een mat wellicht iets lastiger,

Heb het zelf nooit nodig met mijn 1m70, maar het lijkt me niet echt iets dat superduur is. Verplaatsen lijkt me echter niet mogelijk..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 28-02-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
GAIAjohan schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:31:
In een Ibiza had ik ooit verlengde rails. Die auto werd gekocht van iemand van dik 2 meter. :P Dat gleed iig prima. Alleen kun je het we zien achterin en is het kopen van een mat wellicht iets lastiger,

Heb het zelf nooit nodig met mijn 1m70, maar het lijkt me niet echt iets dat superduur is. Verplaatsen lijkt me echter niet mogelijk..
Mja, kan niks op internet vinden over eventuele verlengde rails. Het stomme is dat de passagiersstoel wel verder naar achteren kan 8)7. Fransen...

Dat het achterin zichtbaar is boeit me niet, diegene die achter mij moet zitten in een dusdanig kleine auto is sowieso fucked :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Rails van passagierstoel verwisselen met die van de bestuurder? Of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
FastFred schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:45:
Rails van passagierstoel verwisselen met die van de bestuurder? Of gaat dat niet?
Nee, voor zover ik kan zien zitten de bevestigingspunten van de passagier gewoon verder naar achteren :').

@hierboven
Thanks, zal eens kijken of ze zoiets ook hebben in het mooie Twente.

[ Voor 12% gewijzigd door Knul op 28-02-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Damn, prachtig grijs lederen interieur voor een 306 gespot. Alleen ik heb al erg mooi zwart leer. Beetje 1st world problem hoor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Knul schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:27:
Heeft iemand van jullie ervaring met het verplaatsen van de stoelrails in een 206? Ik zit er met mijn lengte (1.93) net niet helemaal lekker in en zou de stoel graag nog een paar centimeter naar achteren willen hebben. Ik kan er verder weinig over vinden, het 206 forum is zo te zien al een tijdje dicht :X. Het 306 forum was nog wel behoorlijk actief. Raarrr.
En als je de stoel wat kiept of juist meer rechtop zet? Dan heb je weer een paar cm speling.
Buiten dat is jou lengte met een 206 ook niet echt een perfecte combinatie uiteraard :P

Ik kan me tevens afmelden van dit topic, peugeot 206 gisteren verkocht, opvolger is een golf 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
206 krijgt steeds meer kuurtjes. Gisteren lekker 130 op de snelweg, ineens PIEP. Denk wat is dit, ik heb nog wel diesel, nog eens PIEP, kijk op dashboard: koelvloeistof te laag en een knipperende STOP in display.

Ben doorgereden naar een tankstation, daar koelvloeistof gehaald en gekeken, maar hoefde bijna niks bij. Ding blijft nu piepen. Gok dat er weer eens een sensor naar de maan is ipv dat er een echt probleem is. Iemand die dit bekend voorkomt bij een 1.4HDI? Volgens de handleiding moet ik koelvloeistof bijvullen...

Vanmorgen gewoon mee gereden, rijd Zwolle uit, kom op de snelweg, rijd net aan 100 en meteen weer PIEP, STOP, etc. Temperatuur blijft netjes 70 graden, dus warm loopt ie ook niet. Ik denk eraan om gewoon de kabel uit die sensor te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Even computer uitlezen en foutcode opzoeken. Dan weet je het probleem zo. Mogelijk de bedrading.
Als ik zo kijk komt het weleens voor bij alle hdi's.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 04-03-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
_JGC_ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:29:
206 krijgt steeds meer kuurtjes. Gisteren lekker 130 op de snelweg, ineens PIEP. Denk wat is dit, ik heb nog wel diesel, nog eens PIEP, kijk op dashboard: koelvloeistof te laag en een knipperende STOP in display.

Ben doorgereden naar een tankstation, daar koelvloeistof gehaald en gekeken, maar hoefde bijna niks bij. Ding blijft nu piepen. Gok dat er weer eens een sensor naar de maan is ipv dat er een echt probleem is. Iemand die dit bekend voorkomt bij een 1.4HDI? Volgens de handleiding moet ik koelvloeistof bijvullen...

Vanmorgen gewoon mee gereden, rijd Zwolle uit, kom op de snelweg, rijd net aan 100 en meteen weer PIEP, STOP, etc. Temperatuur blijft netjes 70 graden, dus warm loopt ie ook niet. Ik denk eraan om gewoon de kabel uit die sensor te trekken.
Bij mij was het toendertijd de sensor die in het koelvloeistof ding geprikt zit.
Ik had hetzelfde met mijn 1.4 hdi en nadat de sensor is vervangen geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb nu gewoon de stekker erafgetrokken, kijken of ie vanmiddag weer gaat opspelen. Verder viel me op dat er aan het kabeltje een klemmetje zit die los hangt, waarschijnlijk hebben ze die vorig jaar bij het vervangen van de condensor niet goed teruggezet.
Te weinig koelvloeistof is het iig niet, te hoge temperatuur ook zeker niet, wijzertje blijft met moeite op 70 met het huidige weer. Warmer kan ie wel, maar dan mag ik naar de bergen, paar jaar terug voor het eerst gezien dat ie ook naar 90 kan toen ik met 3000RPM hellingen van 10% aan het nemen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:29:
Temperatuur blijft netjes 70 graden, dus warm loopt ie ook niet. Ik denk eraan om gewoon de kabel uit die sensor te trekken.
Ehm... :? Ik mag aannemen dat je blok nog niet volledig op temperatuur was? Anders zou ik de thermostaat ook maar eens vervangen, net als je temperatuursensor...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wok schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:03:
[...]

Ehm... :? Ik mag aannemen dat je blok nog niet volledig op temperatuur was? Anders zou ik de thermostaat ook maar eens vervangen, net als je temperatuursensor...
Is normaal bij een 1.4hdi. 1.6hdi net zo overigens.
Het 1.4hdi blok in mijn 206 wordt ook niet warmer dan 75 graden Hetzelfde geldt voor mijn zwager die de 1.6hdi in de Focus heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Goed, de 1.4 HDi ken ik verder niet zo goed, maar dat het bij de 1.6 normaal is, waag ik te betwisten. Ik heb zelf een 1.6HDi gereden (308) en die was op temperatuur gewoon 85-90 graden. Eigenlijk bij alle auto's die ik heb (of had) ligt de temperatuur van de koelvloeistof rond de 85 graden.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ding gaat met de huidige temperaturen binnen bebouwde kom net onder de 70 graden hangen, buiten bebouwde kom gaat ie tussen 70 en 75 hangen. Pas als het warmer wordt gaat ie naar 80 en als je'm zwaar op z'n flikker geeft komt ie eindelijk eens aan de 90.

Gisteren aan de snelweg koelvloeistof bijgevuld, hoefde niet veel bij, maar na de tussenstop stond pijltje op 80, na invoegen was het weer 70.
Het is maar een klein motortje, wordt niet zo heel erg warm. Als het echt een probleem was had ik al eerder problemen gehad, dit doet ie al sinds aanschaf in 2009.

Zo erg als de vorige Golf 1.9D zal het niet worden: die had altijd de pijl stijf op de spijker liggen, al reed je 2 uur lang constant 160 met dat ding, pijl bleef op de spijker liggen. Pas als je de motor even stop zet en 5 minuten daarna weer ging rijden was ie 90 graden en bleef ie daar. Maargoed, dat was dan ook een rare auto, die koelde met een mengsel van olie, roestwater en 3 soorten koelvloeistof, nam 0,5 liter koelvloeistof op 10.000km en olie stond altijd boven max bij dat ding.

Ach ja, de charmes van een auto met >300K op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik neem aan dat de thermostaat stuk is. Zelfs mijn ecohok wordt gewoon 90 graden bij deze temperaturen. 70 graden is te weinig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maasluip schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:26:
Ik neem aan dat de thermostaat stuk is. Zelfs mijn ecohok wordt gewoon 90 graden bij deze temperaturen. 70 graden is te weinig.
Anders zoek je even ervaringen van anderen op internet en dan lees je gewoon dat de temp van de 1.4hdi in zowel de 307 als de 206 tussen 70-80 graden is.. En nee, de fan draait niet.
Enige momenten dat ie hoger komt is bij file of als je even stilstaat met de motor aan of uit.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 04-03-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De eerste links die ik vind spreken er allemaal over dat 70 graden niet normaal is.

70 graden is ook niet normaal. 80 of 90 graden is (volgens mij bij alle) auto's het setpoint. Dat is ook het midden van de schaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 04-03-2014 10:37 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maasluip schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:34:
De eerste links die ik vind spreken er allemaal over dat 70 graden niet normaal is.

70 graden is ook niet normaal. 80 of 90 graden is (volgens mij bij alle) auto's het setpoint.
http://www.peugeotforums....-35/206-temperature-8347/
http://www.peugeotcentral.co.uk/ftopic-9667.html
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=936146
http://www.peugeotforums....di-307-temperature-26472/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Even de factuur opgezocht, nettoprijs van koelvloeistof niveau sensor was 44,81.
Mijn peugeot 206 1.4 hdi blijft ook op 70 graden.
Mijn vorige 206 1.4 hdi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Overigens is de eigenaar van die 1.6tdci in een Focus gewoon monteur, en zegt hij dat 75-80 normaal is voor díe motor. Overigens zie ik meer verhalen op het internet over die motor dat hij +/- 80graden doet.

Verder wel grappig te zien dat 1.4hdi eigenaren gewoon zeggen dat 70-80 normaal is, terwijl diegenen die die motor niet hebben/kennen dat veel te laag vinden. De 1.4hdi is gewoon een extreem koud blok. Verder heb ik weleens gehoord dat VW de naald standaard naar 90 laat gaan als de temp tussen 80 en 100 is, om de eigenaren maar niet bang te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die laatste bewering lijkt me stug, alhoewel... voor een bluemotion zou dat zomaar kunnen... die hebben niet voor niks een dichte grille.

Naald standaard op 90 zetten bij 80-100 lijkt me bij >90 not done overigens. Toen ik met mijn 1.4HDI door Noorwegen aan het toeren was en met 10-15km/h achter een grote camper vast zat klom de naald bij gebrek aan rijwind ook lekker boven de 90. Dan weet je gewoon dat het tijd is voor ramen open en kachel op heet, daar wil je niet pas achter komen als je motor al aan de kook is.

[ Voor 4% gewijzigd door _JGC_ op 04-03-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat een Bluemotion met open grille misschien wel kouder zou zijn dan een 1.4hdi.. Ik heb me bij de 206 1.4hdi ook weleens afgevraagd of de grille in de winter niet beter afgeplakt kan zijn. Volgens mij had er best een aerodynamischer grille op gekund waarmee de temperatuur van de motor ook iets hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Mja, mijn 206 met 1.4 motor gaat bij vollast wel richting de 100/110 graden qua koelvloeistof. Is dit normaal of is dit teveel voor het blokje? Gaat om een TU3JP. Olietemperatuur blijft wel netjes rond de 90 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Knul schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:46:
Mja, mijn 206 met 1.4 motor gaat bij vollast wel richting de 100/110 graden qua koelvloeistof. Is dit normaal of is dit teveel voor het blokje? Gaat om een TU3JP. Olietemperatuur blijft wel netjes rond de 90 graden.
Ik zou me er niet al te druk over maken, wat heter blokje is weinig verkeerds aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Net even terug in het potje van de KVS gekeken. Ik zie nu geen oliedrupjes meer..
Echter is de koppakking nog steeds versleten :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Peugeot is één van de weinige merken die niet loopt te kloten met temperatuurmeters. Peugeot geeft gewoon werkelijke temperatuur weer in plaats van thresholds te hanteren. Mijn wagen is ook gewoon 75C XU4JP7 1.8 16V. En daar zit een spiksplinternieuwe thermostaat in.

Om mezelf maar even te quoten:
Oyster schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:54:
Niets aan de hand. Dat is Peugeot eigen. Veel merken blijven vast op 90c staan ongeacht de werkelijke temperatuur. Pas als de temperatuur sterk schommelt verandert de meter. Peugeot geeft de werkelijke (live) temperatuur weer en gebruikt ook geen drempelwaarde om de meter te veranderen. Echt een idioot idee om de meter vast te houden om de bestuurder een robuust gevoel te geven.

[ Voor 49% gewijzigd door Oyster op 04-03-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Weet iemand waarom er een W21/5w lampje als dag verlichting in de Peugeot 208 (1.2 Vti 2013) zit?

Het lampje heeft 2 standen (5 en 21 w) maar ik kan nergens ontdekken waarom want het is aan of uit lijkt het wel.

Ik ben benieuwd of hier een reden voor is en of iemand die weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Dimmen (5W) je DRL niet als je stadslicht / dimlicht / raw aanzet? Zo niet, dan zou het een eis van een andere land kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Ik bedoel ook eigenlijk stadslicht :) dat is aan of uit daarom vind ik het zo vreemd

DRL heb ik niet, dat zijn dure leds bij de 208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Auto's zijn sinds 2011 verplicht DRL te hebben.
Stadslicht is gewoonlijk W5W.

Het daarmee logisch dat 21/5 lampje als DRL gebruikt wordt.
Zonder dimlicht -> 21W aan
Met dimlicht aan 5W aan om stadslicht te simuleren, aangezien dat nog verplicht is

DRL kan ook uitgevoerd worden als LED. Vaak is stadslicht dan een gedimde versie van de LED, of er zit gewoon een W5W in voor stadslicht.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 05-03-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Hoi,

Leuk om te zien dat er ook een peugeot topic is op tweakers. Ik ben bezitter van een fraaie 206 SW Quicksilver uit 2004. Ik ben geen echte 'tuner' dus vooralsnog hou ik vrijwel alles bij het oude. Enige verschil met de originele uitvoering is de velgen, zit een leuk setje sportvelgen op (16"). Wel wil ik de audio aan gaan pakken.

Ik heb nog een heel aardig setje liggen, namelijk de:

- Helix H400 Versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.car-products.nl/1717-1871-thickbox/helix-h400x.jpg
http://www.carhifitwente.nl/Helix-Precision-H400X

- Helix H206 compo set
Afbeeldingslocatie: http://130.com.ua/published/publicdata/AUTO/attachments/SC/products_pictures/Car-speakers-Helix-H-235-Precision_enl.jpg
http://www.carhifitwente.nl/Helix-Precision-P236

Vraag is nog even waar ik de versterker ga plaatsen. Ik wil het liefst zo min mogelijk ruimte 'opofferen' , dus stellages in de kofferbak zie ik niet zitten. Plat op de bodem van de kofferbak zou kunnen, maar lijkt me niet ideaal (toch weer een 'hobbel' die je dan krijgt). Andere optie is op zijn kant in de kofferbak, in een hoek, of eventueel onder een stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Officieel zit aan de rechterzijde van de kofferbak (bij de hatchback tenminste) een mogelijkheid voor een af-fabriek JBL subwoofer. Misschien kun je daar meer mogelijkheden vinden qua vastzetten>?
Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/7/4/6/1/Peugeot-206-1-4-16V-Tendance-729x486-c46376bbf86c45bd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Onder de stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
GAIAjohan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:14:
Officieel zit aan de rechterzijde van de kofferbak (bij de hatchback tenminste) een mogelijkheid voor een af-fabriek JBL subwoofer. Misschien kun je daar meer mogelijkheden vinden qua vastzetten>?
[afbeelding]
Merci. Ik ga vanavond eens kijken hoe dat bij de SW zit. Ik zag al dat daar relatief veel loze ruimte zit (zowel links als rechts), met nog wat bekleding eroverheen. Wellicht kan ik hem daar zo plaatsen dat ik met een minimaal ruimte verlies (versterker is sowieso niet zo breed, cm of 3 denk ik) uit kom. Klopt het dat die cross-over-filter kastjes zo dicht mogelijk bij de speakers moeten worden geplaatst of maakt dat in praktijk niet zoveel uit en kunnen ze net zo makkelijk naast de versterker?

Ik heb het setje cadeau gekregen vandaar mijn relatieve onwetendheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En dus terug naar zomerbandjes met betere velgen. Al zit ik wel zeer te zinspelen op 4 nieuwe zomerbanden, ze zijn alleen zo duur.. (205/45 16"). Zit nu Chinese zooi onder van de vorige eigenaar en dat merk je. De winterbanden die ik had gekocht waren Goodyear Ultragrip 8 en die bevielen me erg qua rolgeluid en nat weggedrag.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vyk1u.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Tsja.. daar schrok ik ook wel even van. Ik heb ook 205/45/16, de a-merken beginnen volgens mij bij een euro of 100 (en dat is dan nog via bandengids ofzo, direct bij de garage waarschijnlijk nog een paar tientjes extra). Ik kan nog wel even vooruit (staat sowieso nog op zomerbanden) maar heb nu achter pirelli's en voor 'ling long greenmax' of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toen ik mijn peugeot 206 kocht zaten er 4 verschillende merken op van 4 verschillende c-merk kutzooi, toen het keertje geregend had meteen een schuiver gemaakt en bijna in de vangrails beland, daarna meteen die zooi eraf gehaald en bridgestone turanza's eronder gedaan ( beste uit de anwb tests van 2012 ), heel groot verschil.

Was toch wel behoorlijk leip zo net voor afslag om terug de snelweg op te gaan, 2 baans ook nog.. gelukkig reed ik dus vooraan anders had ik sowieso andere auto's geraakt, sta je dan ineens dwars op de weg naar het verkeer 'achter' je te kijken ^^

Overigens heb ik ze te koop op lichtmetalen velgen aangezien ik inmiddels een andere auto heb. Banden zijn nog vrijwel nieuw mocht iemand geinteresseerd zijn, stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tsja, ik vind deze de beste kanshebbers:
Fulda SportControl - €84,90
Hankook Ventus V12 Evo K110 €80,80

Hankook Ventus Prime 2 K115 - €86,30

Of als low budget:
Nankang RX615 €62,60

Op dit moment heb ik 3 verschillende banden :/ 8)7
2 zijn Koreaans, en de andere 2 Chinees geloof ik. Zal ze eens zoeken..

1 is deze: bagger
1 is deze: troep
2 zijn deze: Veel kabaal

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zou gewoon even kijken naar de anwb zomerbandentest van 2012/2013 en kijken of daar een leuk betaalbaar bandje tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Waarom wel "veel" betalen voor winterbanden, maar voor zomerbanden low-budget gaan? Dit terwijl je hier in Nederland veel meer hebt aan goede zomerbanden (die bij regen en droog veel meer grip hebben).
Ik heb onder mijn 406 Coupe Goodyear Eagle F1 Asymmetric en deze banden hebben vooral bij nat wegdek erg veel grip (ook bij droog uiteraard).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Toen ik mijn 206'je kocht zaten er 2 versleten banden op de voorkant die met aandachtspunt nog net door de APK kwamen en achterop een paar 5 jaar oude knoertharde Dunlop SP10 3e banden met 7-8mm profiel. Voor al redelijk snel vervangen, kort daarna achter ook, want die knoertharde uitgedroogde dingen zijn verschrikkelijk.

Laatst ex-collega ook, koopt een 206'je, nieuwe banden voor, achter een stel 8 jaar oude Goodyears waar qua slijtage niks aan te zien was, maar wel duidelijk te zien was dat de bandjes al wat ouder waren.

* _JGC_ rijdt op dit moment het winterrubber voor op:
- voor: Toyo Snowproxes S951 met 3mm profiel links en 4,5mm profiel rechts (inmiddels 7 jaar oud, maar geen scheurtjes of andere tekenen van ouderdom)
- achter: Vredestein Snowtrac 3 met 8mm profiel

Voor vreten ze er nu af, achter slijten ze nagenoeg niet. Binnenkort auto voor kleine beurt + apk, 2 nieuwe zomerbanden, 1 laten plakken en de boel laten uitlijnen. Hoop er nog een tot twee jaar mee te kunnen rijden, vorig jaar teveel kosten gemaakt om hem nu al weg te doen, maar auto krijgt steeds meer rammeltjes en kuren, dus wil er ook niet heel veel meer in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Universal Creations schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:40:
Waarom wel "veel" betalen voor winterbanden, maar voor zomerbanden low-budget gaan? Dit terwijl je hier in Nederland veel meer hebt aan goede zomerbanden (die bij regen en droog veel meer grip hebben).
Ik heb onder mijn 406 Coupe Goodyear Eagle F1 Asymmetric en deze banden hebben vooral bij nat wegdek erg veel grip (ook bij droog uiteraard).
Euhm, mijn winterbanden zijn in een veel gangbaardere maat (175/65R14), dus die Goodyear Ultragrip 8 kostten maar 53 euro per stuk.

205/45R16 is niet zo gangbaar en dan ben je zelfs voor een CHinees meer geld kwijt dan ik voor Goodyears was bij winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, met die gangbare maten kun je soms een mazzeltje hebben. Had ik ook met de Goodyear Eagle F1 op mijn 306, want die waren in de normale maat (195/50/15) 100euro per stuk en in de maat 195/45/15 waren ze 50euro per stuk. Die 3% meer tellerafwijking heb ik voor lief genomen.

Maar goed: bezuinigen op banden is niet slim. Banden maken het verschil tussen wel en niet genoeg grip hebben wanneer het er op aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Goodyear Eagle F1 asymmetric kost in mijn maat (205/45R16) 112 euro per band. Hij bestaat niet in 195/45 R16.. En 195/50 R16 loopt aan, boven geeft de teller dan te weinig aan.
Met 205/45 heb ik 0% afwijking. 120 teller = 120 gps.

Verder heb ik gewoon wat eisen qua geluid.
Die Goodyears hebben 67dB rolgeluid en ze zijn ook daadwerkelijk erg stil.
Ik wil daarom eigenlijk <=70 zitten met goede regen-eigenschappen.

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wel afwijking hebben is echt het allerkleinste minpunt. Aanlopen is natuurlijk wel een aardig probleem en moet je ook niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FUlda SportCOntrol is goedkoper bij autobandenconcurrent. Specs
80euro per band
Grip = A (hoogste)
Verbruik = F (1 na slechtste)
Geluid: 67dB

Hoewel de Uniroyal Rainsport 3 me ook aanspreekt @ €83,-
Het profiel ziet er bovendien ook 'heerlijk' uit..
Hiero
Grip = A
Verbruik = E
Geluid = 71dB
Goede scores, alleen geluid valt wat tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
http://www.anwb.nl/auto/t...ests/zomerbandentest/2013 kijk daar eens, en dan even de pdf downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mja, maar de Rainsport 3 is te nieuw. Daarvoor maar ff een nieuwe test afwachten denk ik..
Fulda Sportcontrol komt in andere tests wel hoog. Is anders dan de EcoCOntrol blijkbaar. Hij schijnt erg op de Asymmeteric te lijken, en Fulda is een derivaat van Goodyear.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dat Fulda een derivaat is wilt niet zo heel veel zeggen, er zijn maar een handjevol autobandenfabrieken, elk a-merk heeft zo wel een zijn derivaten, zo heeft Continental er ook een stuk of 6-7 zoals Viking.

Wilt niet zeggen dat alle derivaten meteen ook een superband zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Die Hankook Ventus V12 is een prima band hoor. Van de chinese Nankang achtige zooi zou ik wegblijven.

Zie http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4686368

[ Voor 21% gewijzigd door NoepZor op 07-03-2014 13:35 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
heb sinds kort een 207 uit 2006, en meteen al een probleempje ;)

de zekering van de startmotor (20A) vliegt er regelmatig uit.
Vanmorgen koude start geen probleem, daarna warme start zekering door, nieuwe zekering erin en prima starten. Stuk gereden, half uurtje later weer starten en weer knalt de zekering eruit.
Nieuwe zekering erin en toen startte die weer prima.

Lees op internet dat dit op te lossen is met een zwaardere zekering, 25A ofzo. Maar gaat dat wel goed met de bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

NoepZor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:34:
Die Hankook Ventus V12 is een prima band hoor. Van de chinese Nankang achtige zooi zou ik wegblijven.

Zie http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4686368
Hankook is zeer goed te noemen en voor weinig geld ook uit Duitsland te halen, ik moet een kameraad eens vragen waar precies. Die had ze voor 73 euro oid ipv 85 waar je bij Autobandenmarkt voor betaald.

Uniroyal ben ik persoonlijk echt niet over te spreken, die serie ken ik dan niet maar de vorige waren allemaal veels te hard en in de regen echt een drama. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Weet iemand hier misschien of ik mijn simpele MFD met 1 regel eenvoudig kan vervangen (Dus zonder Lexia-gedoe) naar 1 met 3 regels? Ik hoop op gewoon de 1-regelige eruit, 3-regelige erin, waarbij ook verbruik wordt weergegeven.
Het gaat om een 206hdi uit 2006 met nog de standaard RD3 radio.

Dus van:
Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/media.paultan.org/206bestari/206_bestari_19.jpg

naar:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh278/pug_206_hdi/08032008025.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als je een foto wilt maken van jouw stekker dan kan ik wel kijken of het gaat passen. In onze 206cc zit een 3 regelig display. Heb nog wel ongeveer in m'n hoofd hoe die stekker eruit zag :) Die van jou is uit 2006, en onze uit 2003 dus jouw boordcomputer is in theorie nieuwer...

Opzich zou het wel moeten werken, dat soort dingen kun je ook met zo'n Bluetooth OBD dongletje wel uitlezen, dus de boordcomputer heeft het dan al in zich... Tenminste, dat is mijn redenering ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23:
Als je een foto wilt maken van jouw stekker dan kan ik wel kijken of het gaat passen. In onze 206cc zit een 3 regelig display. Heb nog wel ongeveer in m'n hoofd hoe die stekker eruit zag :) Die van jou is uit 2006, en onze uit 2003 dus jouw boordcomputer is in theorie nieuwer...

Opzich zou het wel moeten werken, dat soort dingen kun je ook met zo'n Bluetooth OBD dongletje wel uitlezen, dus de boordcomputer heeft het dan al in zich... Tenminste, dat is mijn redenering ;)
Dat was ook mijn beredenering. De plug zou ik even na moeten kijken.

Achterkant van eenzelfde display uit 2006:
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenlijn.nl/upload/online/100161/4392XB0A13XR176/large/4392XB0A13XR176-1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dat ziet er wel hetzelfde uit. Lampjes ook.

Maar de stekker kan natuurlijk minder draden hebben dan bij een 3-regelig display. Als een 3-regelig display niet al te duur is zou ik het er gewoon op wagen denk ik :P

Trouwens, wat ik mij nog bedenk: Heb je op je ruitenwisser pookje wel een drukknop op het einde zitten? Daarmee kun je namelijk wisselen door de verschillende weergaven van het schermpje (datum & tijd / huidig verbruik / gem. verbruik / gem. snelheid). Als je dat niet hebt dan schiet het nog niet op :p

[ Voor 108% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n 206 Quicksilver uit 2003 vandaag voor APK en de achterdemper is verrot dus die moet vervangen. Nu blijkt m'n koppakking ook te lekken en het zou ~800 euro kosten die te vervangen en dan hangen ze er ook een nieuwe distributieriem in. Ik vind het erg veel geld want volgens mij is de auto niet veel meer waard (3 jaar geleden gekocht voor 6000e met 70K op te teller). Wat is jullie advies? Laten repareren of met inruil kijken naar een ander?

Voor de duidelijkheid, met de garage afgesproken dat we het even aankijken en niet nu repareren. Hij zei dat ie misschien al jaren iets lekt zonder dat ik er last van hoef te hebben. We rijden ook slechts een paar honderd KM per maand ermee dus zeker geen grootverbruikers. Op de lange termijn is "even aankijken" niet zo relaxt natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Cartman! op 11-03-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Zo te zien is de 6563P3 met 3 regels.

Ik denk dat de 3regels onder boordcomputer valt. Dus dan zoals je, zoals ThinkPad al zegt ook andere kolomschakelaars moeten hebben. En daar zijn nogal wat verschillende in.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ruMeHp.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cQWNHEl.png

[ Voor 56% gewijzigd door Oyster op 11-03-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Cartman! schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:03:
M'n 206 Quicksilver uit 2003 vandaag voor APK en de achterdemper is verrot dus die moet vervangen. Nu blijkt m'n koppakking ook te lekken en het zou ~800 euro kosten die te vervangen en dan hangen ze er ook een nieuwe distributieriem in. Ik vind het erg veel geld want volgens mij is de auto niet veel meer waard (3 jaar geleden gekocht voor 6000e met 70K op te teller). Wat is jullie advies? Laten repareren of met inruil kijken naar een ander?

Voor de duidelijkheid, met de garage afgesproken dat we het even aankijken en niet nu repareren. Hij zei dat ie misschien al jaren iets lekt zonder dat ik er last van hoef te hebben. We rijden ook slechts een paar honderd KM per maand ermee dus zeker geen grootverbruikers. Op de lange termijn is "even aankijken" niet zo relaxt natuurlijk.
Waar lekt ie (als het enkel olie naar buiten is: niet druk over maken) en welk blok heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Cartman! schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:03:

Einddempertje zou ik bij KwikFit ofzo laten doen, is vaak wat goedkoper. Wel duidelijk vermelden dat ze alleen je demper moeten vervangen, anders krijg je je auto terug met vervangen ruitenwissers, bijgevulde ruitenvloeistof e.d. en mag je daar ook voor betalen.... :')

Koppakking weet ik zo niet. Wat was de reden om de distributieriem te vervangen? kmstand of leeftijd? Als het leeftijd is zou ik het nog even aankijken. Zeker als je er niet heel veel mee rijd en niet van plan bent om de auto nog jaren te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gezien de omschrijving erbij denk ik van niet..Ik heb het idee dat dit puur de klokjes voor de versie met navi is. Ook als ik op google zoek krijg ik vnmlk simpele klokjes of juist de navi-uitvoering.

Volgens mij is 9650242977 het onderdeelnr. Maar ik kijk thuis nog even in servicebox.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:16:
[...]

Waar lekt ie (als het enkel olie naar buiten is: niet druk over maken) en welk blok heb je?
Die details heb ik nog niet, als ik de auto ophaal vanavond hoop ik meer info te hebben. Weet verder niet echt iets van auto's :')
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:18:
[...]

Einddempertje zou ik bij KwikFit ofzo laten doen, is vaak wat goedkoper. Wel duidelijk vermelden dat ze alleen je demper moeten vervangen, anders krijg je je auto terug met vervangen ruitenwissers, bijgevulde ruitenvloeistof e.d. en mag je daar ook voor betalen.... :')
Bij KwikFit had ik de APK 2 jaar geleden laten doen en toen maakten ze er al melding van dat ie misschien vervangen moest worden bij vervanging van de tussendemper als ie teveel beschadigde maar dat bleek toen niet nodig. Toen kwam het ook op ~200 euro uit dus de 220 euro bij de Peugeot garage loigt dan best wel in lijn daarmee.
Koppakking weet ik zo niet. Wat was de reden om de distributieriem te vervangen? kmstand of leeftijd? Als het leeftijd is zou ik het nog even aankijken. Zeker als je er niet heel veel mee rijd en niet van plan bent om de auto nog jaren te houden.
Kmstand staat op 83K maar heb geen idee of ie ooit eerder vervangen is. Zolang de auto goed is ben ik niet van plan deze te vervangen dus een paar jaar meegaan zou wel wenselijk zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Cartman! op 11-03-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Van dat lijstje is nr3 of nr5 mijn auto.
Ik heb mistlampen, geen esp en ik gok geen boordcomputer en geen regensensor.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Update over m'n koppakking: ze hebben geconstateert dat ie een beetje lekt maar weten niet direct hoe erg dit is. Als ie al jaren lang een heel klein beetje lekt is het niet zo erg maar als het van afgelopen maand is dan is dat het wel. We hebben afgesproken dat ik over een maand of 2 even terug kom zodat ze het kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vraag wat er lekt en waar naartoe.

Hij kan olie lekken naar buiten (niet zo erg)
Olie naar koelvloeistof en omgekeerd (wel erg)
Koelvloeistof naar de cilinders (ook erg)

Met dat eerste kan je prima doorrijden, zolang je complete distributieriem en dynamo er nog niet onder zitten valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Andere display lijkt me onmogelijk. Moet volgens servicebox bij mijn auto getelecodeerd worden :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TLe3yuh.png

Alleen staat mijn display niet echt op dat plaatje :P
Ik wil display 3.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Mijn 306 heeft al jaren (sinds 2006, bij 190k) een probleempje met zijn koppakking. Hij lekt een klein beetje olie linksvoor (als je voor de auto staat). Volgens mijn monteur kan het geen kwaad en komt het vaker voor. Ik heb hier ook al eens iets gelezen over dat soort lekkages. Het heeft mij echt niet tegen gehouden om braaf de distributie te vervangen bij 230k.

Inmiddels zijn we weer 40k km verder. En een paar liter olie. Als dat bij jou net zoiets is zou ik een auto met 83k km er zeker niet voor afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Qua olieverbruik zit ik na 9000km op een half litertje bijgevuld vanochtend. Dus 1:18.000. Lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:00:
vraag wat er lekt en waar naartoe.

Hij kan olie lekken naar buiten (niet zo erg)
Olie naar koelvloeistof en omgekeerd (wel erg)
Koelvloeistof naar de cilinders (ook erg)

Met dat eerste kan je prima doorrijden, zolang je complete distributieriem en dynamo er nog niet onder zitten valt het allemaal wel mee.
Dit ga ik navragen bij ze morgen, bedankt!

Ik vermoed (en hoop) het eerste want hij had het wel over de distributieriem icm. de lekkage namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 11-03-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
Bij gebrek aan tuin (appartement) om in te rommelen, lossen we het anders op :+

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/velgen_douche_zps3207c4c7.jpg
Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste