Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Voor de kenners: 9 v/d 10 206'jes die ik tegen kom op de weg, hebben hun koplamp rechtsvoor te hoog afgesteld staan.

Is dit een bekend probleem (afgebroken verstel ding ofzo) of worden ze gewoon verkeerd afgesteld, of ligt de wagen anders op de weg waardoor die hoek omhoog komt?

206CC (met elektrische verstelling) van een vriend van me heeft het, en ik kom tijdens woon-werk verkeer ook 4 a 5 206'jes tegen die het hebben en als ik voor m'n werk verder van huis moet valt het me ook erg vaak op...

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 20-01-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Zijn die er niet scheef in gezet? Ik weet dat dat met een 106 nog best kon.

Weet je toevallig of het om H4 of H7 modellen gaat?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:53
hebben niet alleen de 206 modellen, merk laatste tijd veel meer merken auto's die hier last van krijgen.. (op de een of andere manier staat de linker dan weer te laag) ...

zijn het ook verschillende kleuren lampen?, daaraan kan je snel merken of ze een lamp hebben vervangen, zo ja dan zit deze er gewoon scheef in.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ikzelf vind de laatste tijd vooral de nieuwe Mercedessen ronduit irritant.
De koplampen verblinden je compleet.
De achterlichten zijn bij het remmen zó fel dat je ook verblind wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:53
GAIAjohan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:52:
ik heb het juist bij de nieuwe type BMW die moeilijk doet, bij een peugeot kan ik er wel tegen omdat die niet al te fel zijn.

schrik me savonds ook altijd kapot als een BMW achter mij zijn knipper licht aan doet, dan gaan zijn dimlicht aan die kant even uit waarna hij gelijk weer aanspringt en ik dus wordt verblind door mijn spiegels ...

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat hebben Audi's tegenwoordig ook. Oerlelijk en doet gewoon goedkoop aan. Als de richtingaanwijzer niet fel genoeg is om door het dimlicht gezien te worden, dan moet je niet het dimlicht uitschakelen en dan aan die kant alleen maar stadslicht laten zien. Nee, dan moet je van die oerlelijke LED-verlichting afstappen of de richtingaanwijzer ergens anders plaatsen...

On another note: vind bijvoorbeeld dagrijverlichting ook not-done. Ik kwam laatst om 7:45 's ochtends een DS3 tegemoet rijden, pikkedonker. Die had alleen z'n dagrijverlichting aan (van die LED-strips in de bumper). Probleem hierbij is dat als die dagrijverlichting aan is, de dashboard en tellerbak verlichting ook inschakeld. Dus je denkt dat je verlichting dan ook aan is. Nee hoor, stik donker, op een hele smalle, bochtige, 60km/h weg. Zonder stadslicht, zonder dimlicht, achterlichten uit, alleen die verdomde LED-verlichting aan de voorzijde....

@ GAIA: ik heb geen idee wat voor lampen hij heeft, tis er wel eentje met het "nieuwe type" koplampen, dus van die heldere

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 20-01-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb dat al zeker 3x meegemaakt op de A50 rond 23u. Alledrie de auto's waren Peugeots 208 overigens.. ;w

Met grootlicht seinen. Verlichting aan/uit doen etc etc hielp allemaal niks. De vrouwen achter het stuur, allemaal rond de 25-35 reageerden helemaal niet. :'( Daarna deed een Volvo S60 exact hetzelfde als ik..
Reactie?! Neuh...

helder is altijd h7.
Dan kan het nog h7/h7 zijn, of indien een hele late: h7/h1.

[ Voor 65% gewijzigd door GAIAjohan op 20-01-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Komt vermoedelijk omdat je er zelf zo lekker makkelijk bij kunt als je een lamp vervangt. Sure, het past maar op 1 manier...maar als je het verkeerd doet zet je de lamp er schuin naar boven of naar onderen in en voelt het alsof ie vast zit. Klemmetje past dan ook. En aangezien die krengen lampjes vreten en je niet voor iedere lamp naar de dealer gaat, verbaast het me niks dat er een hoop scheef zitten.

Heeft me zelf overigens met de 207 een keer flink geld gekost. APK keuring, binnenwerk was wat verwrongen geraakt en veroorzaakte een verkeerd lichtbeeld. Was APK afkeur, dus dat moest hersteld worden. Kostte gelukkig geen compleet nieuw binnenwerk, maar alsnog dik 70 euro meen ik. Monteur aardig aan bezig geweest, hele lampunit moest er uit geloof ik. Peugeot, maak die krengen dan ook niet zo ^&%$&*(& bereikbaar :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat ligt aan degene die de lamp vervangt. H7 bij de 206 kan je op de kop monteren, dan heb je de borden beter verlicht dan met grootlicht.
Is niet alleen de 206 lijkt me, er zijn zoveel andere auto's die ook flink verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

GAIAjohan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:52:
Laatst reed ik in het donker en in de regen vanuit Oostenrijk terug naar Nederland. In Duitsland vond ik de recente Mercedessen positief opvallen, omdat hun remlichten zo helder oplichten. Bij dergelijke weerscondities (en bij Duitse autobahnsnelheden) is dat erg prettig, omdat je eerder ziet wat er gebeurt. Het viel me bovendien op dat Mercedes-achterlichten van recente modellen erg herkenbaar zijn, in tegenstelling tot de achterlichten van de meeste andere auto's. Ik ben bepaald geen Mercedes-liefhebber, maar hiermee vond ik ze toch punten scoren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De achterlichten die pas echt herkenbaar zijn, zijn die van de laatst geproduceerde Saab..
Vrijwel over de gehele breedte van de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Tomatoman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:29:
[...]

Laatst reed ik in het donker en in de regen vanuit Oostenrijk terug naar Nederland. In Duitsland vond ik de recente Mercedessen positief opvallen, omdat hun remlichten zo helder oplichten. Bij dergelijke weerscondities (en bij Duitse autobahnsnelheden) is dat erg prettig, omdat je eerder ziet wat er gebeurt. Het viel me bovendien op dat Mercedes-achterlichten van recente modellen erg herkenbaar zijn, in tegenstelling tot de achterlichten van de meeste andere auto's. Ik ben bepaald geen Mercedes-liefhebber, maar hiermee vond ik ze toch punten scoren.
Peugeot is anders ook wel weer goed bezig met herkenbare achterlichten, 307cc, 508, 308, allemaal drie mooie schuine strepen ledjes...

Volgens mij staat de rechterkoplamp van mijn 206 ook iets hoger dan de linker, lijkt me standaard, toch? Rechterlamp schijnt immers ook verder vooruit normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Dat is standaard ja. En ook logisch, want je straalt dan minder hoog en ver met je linkerkoplamp die het tegemoetkomende verkeerd anders verblind. Je kunt het eigenlijk beter beschrijven als: de linkerkoplamp is lager afgesteld. Als je naar GB gaat met je auto, zou je het eigenlijk andersom moeten instellen (volgens mij wordt dit ook gedaan bij import uit of export naar GB).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
Lampen projecteren aan de rechterkant hoger cq. verder. Maar dat is PER lamp. Daar zorgt de reflector of lens in je koplamp voor. Links en rechts horen gewoon even hoog te staan afgesteld.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Wat heet afstelling.... het gaat er nu toch heel simpel om, dat die rechterkoplampen hoger/verder schijnen en dat is imho netto gezien: hoger afgesteld. En dat dit komt door de reflector anders af te stellen, lijkt mij niet meer dan logisch.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik bedoel dan niet zo zeer dat de rechter koplamp ietsje hoger staat. Maar hij is dan echt verblindend, als in grootlicht. Dat ze standaard iets hoger schijnen ivm verlichting van de berm/borden etc. is mij bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nee, ze staan allebei net zo hoog en de reflector doet bijna hetzelfde. Ze schijnen net zo recht vooruit en beide lampen geven aan de rechterkant een iets hoger beeld. Daardoor heb je aan de rechterkant meer licht, maar de rechter lamp staat echt niet hoger dan de linker.

Schematisch ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/9342/3112201174810.png

Dus voor dj198: kijk het even na. Net zoals FastFred zie ik ook heel vaak 206'jes met verkeerd afgestelde koplampen, dus ik denk dat het een typisch kwaaltje is? In ieder geval hoort het niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 21-01-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zoals eerder gezegd, bij de 206 pruts je makkelijk de H7 lamp er ondersteboven in. De lamp zit dan ook gewoon schuin in de houder, hij komt met de punt tegen het kapje aan. Verklaart misschien ook waarom je de ene helft van de 206jes met verkeerd afgesteld licht ziet rijden en de andere helft met kapotte lampen. Soms zelfs een combinatie van beide op dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik heb mijn lampen eind november laten afstellen voor de keuring. Ik vond ze al hoog staan, en toe ik ermee op de baan kwam in het donker, stonden ze nog hoger. Het blijkt standaard te zijn dat de rechter hoger staat dan de linker.

Overigens werd op de keuring gezegd dat deze perfect stonden.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
De rechter staat in Nederland altijd iets hoger, omdat je daarmee de berm en zijwegen van rechts verlicht. We rijden tenslotte rechts in Nederland.

In Groot-Britannie is het precies andersom. Daar staat de linker hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Even een vraagje aan iedereen:

Vandaag heb ik een voorlicht (H4) en een parkeerlicht (W5W) gehaald voor een oude Peugeot Partner (bouwjaar weet ik zo niet, waarschijnlijk rond 2000). De Partner is van m'n vader, maar ik rijd er veel in. Goede verlichting is toch wel belangrijk.
Dus vanmiddag heb ik het voorlicht geplaatst, wat niet moeilijk was. Echter heb ik met het parkeerlicht meer moeite. Ik krijg de houder van het lampje (bruin plastic blokje) niet uit de lampenunit. De lampenunit krijg ik wel los.

Weet iemand hoe ik het parkeerlicht moet vervangen, eventueel met video erbij? Ik kom er zo niet uit en weet geen filmpjes te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
pdebie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:28:
De rechter staat in Nederland altijd iets hoger, omdat je daarmee de berm en zijwegen van rechts verlicht.
Voor de zoveelste keer: je lampen horen even hoog te staan. Beide lampen schijnen aan de rechterkant iets hoger in een hoek van 15 graden. De rechter koplamp schijnt vaak iets verder in de berm door een andere constructie van reflector of projectielens. Maar recht van voren gemeten horen beide lampen echt even hoog te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:17
Dippie94 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:11:
[..]

Weet iemand hoe ik het parkeerlicht moet vervangen, eventueel met video erbij? Ik kom er zo niet uit en weet geen filmpjes te vinden :P
Zoals ik 99% van die stadslichten/parkeerlichten ken moet je vaak een slag draaien en dan trek je hem eruit. Lamphouder heb je dan in je hand, en lampje pak je er dan zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
ThinkPadd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:09:
[...]

Zoals ik 99% van die stadslichten/parkeerlichten ken moet je vaak een slag draaien en dan trek je hem eruit. Lamphouder heb je dan in je hand, en lampje pak je er dan zo uit.
Ik zal morgen eens kijken, maar heb dat gisteren ook een paar keer gedaan. Het lijkt alsof er een ijzeren draadje het spul vast klemt, waardoor ik hem niet los krijg of kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vanmiddag naar de spuiter met de auto om een afspraak te maken. Heb wat schade aan de rechterdeur helaas.

Stoeprand was vrij hoog en mijn auto is flink verlaagd. Met het open doen van de deur even niet goed opgelet en KRGGGKKK. Schaaf zo over de grond heen. Lak compleet eraf.
Dus dat moet even hersteld worden.

@lampendiscussie:
Lampje hoef je niet te draaien. Dat ijzeren draadje moet je loswippen. Die zit achter twee haakjes vast.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 24-01-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
pdebie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:15:
@lampendiscussie:
Lampje hoef je niet te draaien. Dat ijzeren draadje moet je loswippen. Die zit achter twee haakjes vast.
Ik heb er deze week nog geen haast achter gezet, het is immers maar een parkeerlicht. Dimlicht en groot licht werken normaal. Morgen ben ik waarschijnlijk toch met de auto onderweg, dus kijk ik wel even. In ieder geval voor je reactie, zal morgen kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:48
Peugeot dealer Nabuurs (Cuijk, Uden, Venray) bestaat 50 jaar en heeft daarom een actieweek vanaf 30 januari:

Afbeeldingslocatie: http://dealer.peugeot.nl/Resources/Group/autonabuurs/Jubileum_actie_630x291.jpg

Maar, misschien nog wel interessanter (zeker als je toch bijna een kleine onderhoudsbeurt moet doen), de aftersales acties:
50% korting op een volle tank - 30-01
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt de brandstoftank volledig gevuld, waarbij slechts 50% wordt doorberekend.

50% korting op onderhoud - 31-01
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt 50% korting op de kale onderhoudsbeurt gegeven.

50% korting op banden - 03-02 (exclusief montage en balanceren)
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt op de bruto prijs van de band 50% korting gegeven. Minimale afname van twee banden, montagekosten worden wel doorbelast (€15,- per band).

50% korting op uw remmen - 04-02
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt 50% korting verstrekt op alle remdelen die eventueel vervangen dienen te worden. Het betreft korting op de bruto prijs van het onderdeel.

50% korting op interieurfilters - 05-02
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt 50% korting verstrekt op de eventueel te vervangen interieurfilter. Het betreft korting op de bruto prijs van het onderdeel.

50% korting op MyPeugeot card - 06-02

Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt 50% korting verstrekt op de aan te schaffen MyPeugeot card.

50% korting airco onderhoud - 07-02
Bij uitvoering van een onderhoudsbeurt conform fabrieksvoorschriften wordt 50% korting verstrekt op volledig onderhoud van de airco.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Dit is ongeveer het lichtbeeld dat je hoort te zien, aan de rechterkant van de auto draagt het licht verder en komt het ook wat hoger. Als naast de weg struiken groeien, zie je ze rechts van de weg dan ook beter dan links daarvan.

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1434/leonxenoninautoib6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rojac.nl/Afbeelding2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tomatoman op 25-01-2014 10:04 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik boven de 2000 toeren kom ruikt het in en om mijn auto naar verbrandde olie...
Hij staat nu bij de garage, die gaan me straks bellen met wat het is.
Kenschetsend voor de lieve mensen in mijn vriendengroep zijn er een aantal een poule gestart wat het gaat kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb het alleen bij stationair. Wat olielucht. Komt omdat de luchtaanzuiging van een 206 een beejte gaar is, en de afdichting onder de motorkap wellicht niet optimaal.
Mijn hele blok lekt een beetje olie. Al heb ik over 5000km nog niet hoeven bijvullen. Waarschijnlijk lekt er bij mij ook een beetje op de turbo, en dat ding wordt een beetje heet.

Maar bij 2000rpm.. Ik zou zeggen turbo die kapot is?

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 27-01-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bij mijn auto (Citroën ZX, dus eigenlijk een Peugeot 306 met Citroën logo) heb ik de klepdekselpakking aan de achterzijde lek, hierdoor lekt er olie op het uitlaatspruitstuk en krijg ik ook die geur binnen het interieur als ik een tijdje stil sta met draaiende/warme motor. Dit heb ik alleen in de winter, in de zomer nergens last van.

Ik dacht eerst dat het verbrand rubber was, maar rubber wordt natuurlijk van olie gemaakt, dus uiteindelijk bleek het die lekkage te zijn. Over 15.000km moet ik totaal 2 a 3 liter olie bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Blijkt het straks gewoon een prutser te zijn geweest die de dop na het bijvullen er niet weer goed op heeft gedraaid, of gewoon iemand die niet kan mikken en de olie over het blok heeft gegoten ipv in het daarvoor bedoelde gat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:14:
Blijkt het straks gewoon een prutser te zijn geweest die de dop na het bijvullen er niet weer goed op heeft gedraaid, of gewoon iemand die niet kan mikken en de olie over het blok heeft gegoten ipv in het daarvoor bedoelde gat...
Dat zou ik wel fijn vinden. Hij is in december voor TÜV geweest dus het zou nog kunnen ook. Lekkende watdanooks in m'n motorblok heb ik nu even geen zin in, de maand is al duur genoeg.

En bljiven rijden met een lekkende motor, waardoor er olie op warme stukjes motor loopt en m'n hele auto stinkt als een Poolse vrachtauto, daar gaan we natuurlijk écht niet aan beginnen. Nog afgezien van de gezondheidsrisico's die je op je hals haalt wil ik niet dagelijks in een stinkende auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als hij in december nieuwe olie gehad heeft en daar is bij geknoeid, dan is dat er nu al lang afgefikt (of je moet veel korte ritjes maken) en hoor je het niet meer te ruiken.

Mijn auto heeft het in de winter dagelijks als ik met warme motor voor een verkeerslicht of oversteek sta te wachten. Meestal zet ik dan het raam een stukkie open of zet de ventilatie op recirculeren tot ik weer in beweging kom. Ik rij zo al anderhalf jaar rond met deze auto, 32000km ondertussen, zo nu en dan wat olie bijvullen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kapotte slang die het uitlaatgas richting de uitlaat moet brengen blijkbaar. Vandaag besteld, morgen in huis (en auto). Vergeten te vragen wat het kost, maar tenzij die slang echt middenin het motorblok zit zijn de 1000 euro+ gokkers alvast hun inleg kwijt >:)
Maar eens kijken waar ze me mee naar huis sturen nu dan - ik gok een 208je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, flexibele deel van de uitlaat dus. Dat zal nog wel meevallen qua kosten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vanmiddag naar de spuiter met de auto om een afspraak te maken. Heb wat schade aan de rechterdeur helaas.
afspraak gemaakt. Deur wordt hersteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Aangezien hier mensen zitten die iets meer van auto's afweten dan ik.
Wat zou het kosten om de koppeling en/of versnellingsbak te vervangen bij een 306je uit '95? Heb het idee dat dat niet meer helemaal 100% is en aan het overwegen om hem (proberen) te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Bij mijn 306 uit '94 is in 2008 de koppeling vervangen. Maar ik moet even in de hangmappenla met facturen gaan duiken om te kijken wat dat kostte.
Al vraag ik me af of het nu nog zin heeft. De dagwaarde van zo'n auto is zo laag dat het waarschijnlijk weinig uithaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Vandaag APK gehad, viel gelukkig mee: enkel twee lampjes waarvan de oranje coating af was en het tevoorschijn toveren van de gordelbevestiging bij de achterbank. Een of andere onverlaat had die achter de bekleding gedaan bij het terugplaatsen van het zijpaneel.

Als beloning wordt de dame nu beloond met een mooi nieuw windscherm voor €175, het was afgelopen zaterdag toch wel koud met de kap open ;)

Nu nog een nieuw dashboard en ze ziet er weer helemaal mooi uit :)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
>> ben er al uit 8)

[ Voor 110% gewijzigd door scorpio op 30-01-2014 19:49 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Stoeprand was vrij hoog en mijn auto is flink verlaagd. Met het open doen van de deur even niet goed opgelet en KRGGGKKK. Schaaf zo over de grond heen. Lak compleet eraf.
Dus dat moet even hersteld worden.

@lampendiscussie:
Hihi nadeel van een fors verlaagde auto. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
neeeee, de te hoge stoeprand O-) ;)

Ah ja, heb meteen een goed excuus om de stootrand in de voorbumper mee te laten spuiten. Als hij er dan toch staat...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:+

Achja je moet wat he. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:55:
Ik heb het alleen bij stationair. Wat olielucht. Komt omdat de luchtaanzuiging van een 206 een beejte gaar is, en de afdichting onder de motorkap wellicht niet optimaal.
De olie-vuldop van een 206 is ook niet om naar huis te schrijven trouwens. Ik ben hem een keer compleet kwijtgeraakt, volgens de dealer komt dat wel eens voor als de plastic afdekkap van de motor niet helemaal goed vast zit, dat trilt dan tegen de vuldop, die uiteindelijk loskomt en verdwijnt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En gisteren alweer een Peugeot 208 om 22:00 met dagrijverlichting..

Daar moet Peugeot echt iets aan gaan doen. Ze zijn levensgevaarlijk zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
dj1981 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:11:
[...]

De olie-vuldop van een 206 is ook niet om naar huis te schrijven trouwens. Ik ben hem een keer compleet kwijtgeraakt, volgens de dealer komt dat wel eens voor als de plastic afdekkap van de motor niet helemaal goed vast zit, dat trilt dan tegen de vuldop, die uiteindelijk loskomt en verdwijnt 8)7
Welke plastic kap? Dat ding voor de sier die ik in de kliko heb gedumpt omdat 1 van de hard plastic pootjes was geknakt?

Vuldop zit muurvast altijd, als die al loskomt van een beetje trillen vraag ik me af hoe hard die trilling wel niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:11:
[...]

Welke plastic kap? Dat ding voor de sier die ik in de kliko heb gedumpt omdat 1 van de hard plastic pootjes was geknakt?

Vuldop zit muurvast altijd, als die al loskomt van een beetje trillen vraag ik me af hoe hard die trilling wel niet is...
Dat ding inderdaad, bij een 2.0 Hdi is dat een redelijk groot stuk plastic (en dat trilt vrij hard). Mijn vuldop kan ook niet 'muurvast', het is geen ouderwets schroefdraad dat je flink kan aandraaien, meer een kwartslag waarin er wat meer weerstand is, en daarna kan ie niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GAIAjohan schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:

Niet alleen Peugeot. Gisteravond om 19.30 (en toen was het al donker) sprong de dagrijverlichting van de Kia Picanto van mijn ouders ook aan (heb deze even ter leen, omdat mijn Peugeot bij de schadehersteller staat).

Het erge is echter nog dat er van de dagrijverlichting echt verdomd veel licht afkomt. Als je in het parkeervak staat en op de auto voor je schijnt, denk je haast dat je gewone verlichting al brand. En daar vergissen een hoop mensen zich in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als dagrijverlichting aa is, mag de dashboardverlichting gewoon niet branden. Zo los je het probleem simpel op...
Vanochtend alweer een 208, deze was op de A7 nabij Heerenveen

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ben het met je eens, maar blijkbaar denken de autofabrikanten daar anders over.

Stel het eens voor als je bij de dealer bent zou ik zeggen. Als ze het maar vaak genoeg horen van klanten, zullen ze er vast iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
GAIAjohan schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:

Niet alleen Peugeot, de DS3 van Citroën met die LED-strips in de bumper doet hetzelfde. De Up! van Volkswagen ook. Ik heb zelfs al huidige generatie Polo's gezien die alleen stadslicht oid aan hebben, maar de achterlichten uit...

Maar het is inderdaad levensgevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 04-02-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
het blijft een gebruikersfout. Geen fout in de auto's.
Mensen moeten gewoon de lampen aan zetten en niet denken van 'maar hij staat toch op AUTO? Dan werkt het toch goed?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:23:
het blijft een gebruikersfout. Geen fout in de auto's.
Mensen moeten gewoon de lampen aan zetten en niet denken van 'maar hij staat toch op AUTO? Dan werkt het toch goed?'.
Nou ja... als hij op AUTO staat dan verwacht ik dagrijlicht bij daglicht en dimlicht zodra het donkerder wordt.
Daar is de auto-stand voor, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, blijkbaar vangt de lichtsensor zoveel licht op dat hij het niet nodig acht om de lampen aan te doen.
Misschien wel het licht van de dagrijverlichting wat hij opvangt d.m.v. reflecties ofzo.

Maar de auto-stand mogen ze wat mij betreft afschaffen. Sterker nog. Wat mij betreft mogen de lampen automatisch aangaan na x seconden als de motor gestart is (pas na X seconden, zodat het geen stroom vreet bij het starten zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Nou ja... als hij op AUTO staat dan verwacht ik dagrijlicht bij daglicht en dimlicht zodra het donkerder wordt.
Daar is de auto-stand voor, lijkt me.
En daarom zie je ook zoveel figuren mt dagrijverlichting in de mist.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Correct. De mist reflecteert licht, waardoor de lichtsensor denkt dat het overdag is. Gevolg: koplampen gaan uit, dagrijverlichting gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet niet nodig zijn. Mijn lichtsensor gooit dimlicht aan als m'n ruitenwissers actief zijn, en als het schemerend wordt. Waarom dat ineens niet meer kan werken als er dagrijlicht op de auto zit is me niet helemaal helder, de lichtsensor moet geen last hebben van je eigen lampen. Bovendien heb ik al jaren de auto-stand actief in mijn 407 en nog nooit heeft het ding gedacht "goh, die mist is helder verlicht, het kan wel uit nu".

Ik heb een beetje het idee dat het auto-standje de schuld krijgt van de idioterie van de bestuurder.

Het verschil tussen wat LED licht gereflecteerd door mist en zonlicht is sowieso al enorm, en de lichtsensor "kijkt" naar boven, NIET naar voren, dus dat meot echt niet kunnen, dat de LEDjes die lichtsensor in de war brengen.

Als ik 's nachts de auto met z'n neus voor een witte muur zet blijft het licht aan, en ook als ik hem recht tegenover een Toyota Landcruiser met groot licht, breedstralers op de bumper en verstralers (4 stuks) op het dak zet en de engerd in de Toyota al z'n lampen aan gooit blijft m'n licht aan trouwens. Toen ik m'n peug net had heeft een vriend zijn 4x4 een keer recht tegenover mijn auto gezet (op iets van 20 cm bumper tot bumper) en al dat licht aangezet bij wijze van "hoi ik ben er". Daar bleef mijn licht ook gewoon bij aan.
Als je dáármee niet genoeg kunstlicht op de sensor zet om de lichten uit te krijgen, gaat het met wat schijnsel van LEDs op mist hélemáál niet werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ligt idd gewoon aan de bestuurder. Niet alleen dagrijverlichting, ook kapot dimlicht, kapotte achterlichten, dimlicht dat verkeerd om gemonteerd wordt waardoor het meer licht geeft dan grootlicht, dat soort dingen.

En nee, dat is niet dat mensen het niet zien, de meeste auto's die ik zie rijden met kapotte lampen hebben gewoon een melding in het dashboard. Pas als ze helemaal in het donker staan vinden dat soort lui dat ze eens iets moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het heeft niks met de auto-stand te maken. Die oerlelijke LED-strips gaan aan zodra de motor start en de verlichtingsschakelaar nog gewoon keihard op Off staat. Echter als die LED-strips aan zijn, is ook de dashboardverlichting aan, zodat de bestuurder in de waan is dat de verlichting ingeschakeld is. Dat is juist het geen dat gevaarlijk is.

Bij mijn auto krijg ik nog 2 icoontjes te zien op het dashboard als de verlichting aan is, 1 icoontje voor stadslicht, eentje voor dimlicht. De dashboardverlichting schakelt ook pas in als ik de verlichting aan doe.

Tegenwoordig zie je zo'n icoontje pas bij dimlicht of helemaal niet meer en is alleen de dashboardverlichting aan. De gemiddelde minder technisch aangelegde automobilist denkt "dashboard verlichting aan, dan is mijn verlichting ook aan". Wat dus niet zo is en dat maakt het gevaarlijk.

De Up! van VW heeft het ook. De verlichtingsschakelaar staat dan gewoon op Off, maar er zijn dan wel 2 kleine pitjes (andere lampen dan stadslicht) in de koplamp die gewoon branden, de dashboardverlichting springt aan, maar de achterlichten blijven uit. Als ik dan de schakelaar 1 stand verder zet, gaan die 2 pitjes uit, en springt het stadslicht aan, het lichtbeeld veranderd daarbij ook, wat bevestigd dat het echt 2 fysiek andere lampjes zijn. Nu zijn de achterlichten ook aan. Nog 1 stand verder is dimlicht.

FYI: die schakelaar heeft maar 3 standen:

1) 2 pitjes in de koplamp aan, achterlichten uit
2) stadslicht + achterlichten
3) dimlicht + achterlichten

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 05-02-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik snap ook niet zo goed waarom auto's niet standaard worden afgeleverd met de verlichting op de 'Zweedse' stand. Sinds ik deze heb laten aanzetten hoef ik helemaal niet meer na te denken over mijn verlichting :)

Veel prettiger dan de auto-stand wat mij betreft. Het gebeurde mij te vaak dat ik met regen alsnog met de hand de lichten moest inschakelen. Als je er vanuit gaat dat dit vanzelf gebeurt is de kans op vergeten ook veel groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wat houdt de Zweedse stand in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
In Zweden is het verplicht om 24/7 je verlichting aan te hebben geloof ik (zouden ze hier ook moeten doen i.p.v. al die regels voor bepaalde omstandigheden, zoveel meter zicht in mist etc. etc. ). Dus dat houdt denk ik in dat bij leejoow de verlichting altijd aan staat.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 05-02-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Inderdaad, zodra de motor gestart is gaat de verlichting aan en blijft aan tot ik het contact volledig uitzet. De schakelaar voor de verlichting kan ik enkel gebruiken om stadslicht aan te zetten (en dus dimlicht uit te zetten), maar elke andere stand is dimlicht aan. Ik kan dus niet in James Bond stijl stealth komen aanrijden ;)

De sensor voor automatische verlichting is enkel in gebruik voor de dashboard verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
FastFred schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:32:
In Zweden is het verplicht om 24/7 je verlichting aan te hebben geloof ik
Alleen als je met je auto rijdt. Als je hem parkeert en de motor uitzet, dan mag de verlichting wel uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah, precies dus waar ik eerder voor pleitte:
pdebie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:43:
Maar de auto-stand mogen ze wat mij betreft afschaffen. Sterker nog. Wat mij betreft mogen de lampen automatisch aangaan na x seconden als de motor gestart is (pas na X seconden, zodat het geen stroom vreet bij het starten zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
dreamscape schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Alleen als je met je auto rijdt. Als je hem parkeert en de motor uitzet, dan mag de verlichting wel uit hoor :)
Beter bijdehand dan bijdevoeten zeker? Anders moet je zover bukken...

Wijsneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De 207 is terug. Er zijn een aantal zaken aangepakt:

1:
Ik had een lelijk plekje in de hoek bij de rechterdeur. Dit begon te roesten, dus moest nu echt aangepakt worden. Dit is keurig hersteld en voor wat ik op het eerste oog zie geen kleurverschil.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/b45e1996145a182ed558149deb5cc45e_zps411868e6.jpg

2:
Ik had op de voorbumper een aantal lelijke steenslag plekken onderaan de bumper. Dus ik heb de onderkant opnieuw laten spuiten.

3:
En aangezien de bumper er dus toch af moest, meteen maar een update:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/67ddd797d9f4222b15a5a2dc180fdec9_zps84c2f51a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/36bae00a377be2e34bf3c4d43e822d07_zps5f84d3bb.jpg

hij staat nu op z'n lelijke wintersloffen ;)

Ik was wat huiverig of ik de rand in hoogglans zwart wilde spuiten, want ik wist niet hoe het ging staan. Uiteindelijk vind ik het erg gaaf en heb ik er absoluut geen spijt van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een geniale neus zo, echt super! :D Staat ook mega laag he. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Laag??? Dit is de winterstand. Hij is hier omhoog geschroefd :+

Normaal ligt hij zo:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/idee/deurklink2_zps470907d3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe kun jij in Nederland rijden zo. :P Weet je zeker dat je alleen steenslagschade had aan de bumper dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Pdebie woont vast aan de weg en hoeft nooit door woonwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
* Hmmbob ziet ondertitel: "I'm scraping and I know it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De ranzige stank in mijn auto was een lekke brandstofleiding.
Hierdoor kwam er ook lucht in het brandstofsysteem en startte mijn auto niet meer afgelopen vrijdag.

Hierna naar m'n zwager gebracht, die constateert de lekke leiding, en weet ook dat dit een zwak punt is van de 1.4hdi. Lek in de bocht op het kleppendeksel..

Echter, Peugeot heeft 'superhandig' allemaal leidingen daar aan elkaar vastgemaakt, en 1 leiding vervangen is onmogelijk. Kosten voor het onderdeel zouden zijn:€300-400 eur.

Uiteindelijk de slang doorgeknipt. Krimpkous eromheen, weer aan elkaar gedaan, en in de auto gezet. Kosten: 25eur. Dit onderdeel schijnt eens per 4-6 jaar stuk te gaan, dus originele vervanging maakt dit echt belachelijk prijzig.....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lco2Nhdl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uQXy6FQl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eQjOMmql.jpg

De scheur zat exact in de bocht, en op het lange stuk zaten nog 2 zwakke plekken. Allemaal aangepakt met de krimpkous, en hopelijk houdt ie het zo lang vol.
Als bonus is de stank weg, en weet ik nu dus ook waar dat vandaan kwam.

En ja, het blok is er nog vies, omdat er bij het verwijderen toch wat diesel is gelekt natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nieuwe set is 115 ex btw, maar vervangen is nogal gepriegel, 7 ventielen op de meest onmogelijke plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, op autoonderdelenmarkt was het een heel stuk duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Voordat je veel geld uitgeeft is het altijd handig om te kijken wat het bij de dealer kost. Peugeot heeft een gereviseerde set voor de dv4td gemaakt. Oplossing volgens peugeot is dikker kunststof...

Overigens heb ik gelezen dat vulcaniserende tape ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Klinkt opzich goed, maar twijfel ik of dikker kunststof de oplossing is. Op 2 andere plekken zag je het kunststof gewoon weggeschaafd(!!) worden. Dan wordt dikker kunststof ook gewoon weggeschaafd. Er zit m.i. gewoon een ontwerpfout in de motor op deze manier.

De kosten van de huidige reparatie waren overigens €25,- :P.

Maar als een nieuwe buis 'maar' 140 incl BTW is, ontkom ik er uiteindelijk niet echt aan denk ik.

Weet je daar toevallig het onderdeelnummer van, gezien je best op de hoogte lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:35:
Hoe kun jij in Nederland rijden zo. :P Weet je zeker dat je alleen steenslagschade had aan de bumper dan? :+
Gewoon. Rechts is gas, links koppeling en in het midden de rem. En voor je zo'n ding waar je aan kunt draaien om naar links of rechts te gaan ;)
Nee gaat prima. Heb verder geen schaafplekken op de bumper. Er zit nog een rubber lip onder namelijk. En die raak ik wel eens.
_JGC_ schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:15:
Pdebie woont vast aan de weg en hoeft nooit door woonwijken...
Bij mij thuis is het inderdaad drempelvrij, maar bij m'n vriendin (Utrecht) is het drempel-galore. Dus daar moet ik wel rustiger aan doen. Drempels doen bij mij waar ze voor bedoeld zijn. Afremmen ;)
Hmmbob schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:02:
* Hmmbob ziet ondertitel: "I'm scraping and I know it!"
En dan op de melodie van I'm sexy and I know it dum dumdumdum dum dumdum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:03:
Klinkt opzich goed, maar twijfel ik of dikker kunststof de oplossing is. Op 2 andere plekken zag je het kunststof gewoon weggeschaafd(!!) worden. Dan wordt dikker kunststof ook gewoon weggeschaafd. Er zit m.i. gewoon een ontwerpfout in de motor op deze manier.

Maar als een nieuwe buis 'maar' 140 incl BTW is, ontkom ik er uiteindelijk niet echt aan denk ik.

Weet je daar toevallig het onderdeelnummer van, gezien je best op de hoogte lijkt te zijn.
Gewoon mee naar een dealer en met magazijnman even kijkje laten nemen, die kan je zo vertellen welke het precies moet zijn.

Overigens zuigt de motor hier van tijd tot tijd ook lucht aan. Of de mann brandstoffilters zijn niet goed, of de nieuwe set is nooit luchtdicht geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GAIAjohan schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:03:

Je merkt het vanzelf. Als je eigen oplossing meer dan een jaar meegaat dan lijkt het me een betere oplossing ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mensen hier en in het speciaal Wok :+

Ik zit te denken aan een shortlist voor eerste auto's :) Een 205 staat op die lijst. Altijd al toffe auto's gevonden. Hebben vroeger een antraciete 5-deurs gehad. Dus ben bekend met de stomheid en simpelheid van die dingen :D

Alleen nu wil ik wel een beetje leuke uitvoering. Wat zijn de betere plekken en uitvoeringen waarnaar ik moet kijken? Liever een wat oudere dan een wat nieuwere.

Roland Garros zou bijvoorbeeld kunnen maar die zijn denk ik nogal gewild :+ .

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Topicstarter
205jes zoeken:
- autoscout24.nl
- marktplaats.nl
- peugeotforum.nl
- pug205.nl

Leuke(re) uitvoeringen:
- XS (3-deurs)/GT (5-deurs)
- Roland Garros (3-deurs of cabriolet)
- Forever (3- of 5-deurs)
- Génération (3- of 5-deurs; is de laatste geleverde uitvoering: 1995-1998)
- Green (alleen 3-deurs geleverd in NL; 3- of 5-deurs in het buitenland, behoorlijk zeldzaam)
- Lacoste (zeldzaam!)
- GTI (3-deurs)
- CJ (cabriolet)
- CT (cabriolet)
- CTI (cabriolet)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:10:
205jes zoeken:
- autoscout24.nl
- marktplaats.nl
- peugeotforum.nl
- pug205.nl

Leuke(re) uitvoeringen:
- XS (3-deurs)/GT (5-deurs)
- Roland Garros (3-deurs of cabriolet)
- Forever (3- of 5-deurs)
- Génération (3- of 5-deurs; is de laatste geleverde uitvoering: 1995-1998)
- Green (alleen 3-deurs geleverd in NL; 3- of 5-deurs in het buitenland, behoorlijk zeldzaam)
- Lacoste (zeldzaam!)
- GTI (3-deurs)
- CJ (cabriolet)
- CT (cabriolet)
- CTI (cabriolet)
Generation wil ik juist niet :) Althans dat is de veilige met airbag of niet? :+ Cabrio zou kunnen maar denk dat ik liever toch een leuk dingetje heb. Ik heb dagelijks vervoer dus dat scheelt al. Dakje zou wel megavet zijn :)

Andere op de shortlist is een Volvo 340 dus image boeit mij weinig :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Airbags schitteren door afwezigheid in elke 205 ;) Het stuur van de Generation doet wel vermoeden dat-ie een airbag heeft, maar dat is dus niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:45:
Airbags schitteren door afwezigheid in elke 205 ;) Het stuur van de Generation doet wel vermoeden dat-ie een airbag heeft, maar dat is dus niet zo :P
Mooi dat is lelijk stuur dus die wil ik never :P :+ Maar die bedoel ik wel inderdaad.

Ik ga eens een excelsheet ervoor maken :) Want dit is leuk om te gaan pluizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Zo'n stuurtje is voor twee tientjes vervangen door een 'origineel' exemplaar (driespaaks stuurtje zoals dat in de XS/GT/Forever/Roland Garros/etc... is te vinden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:50:
^^ Zo'n stuurtje is voor twee tientjes vervangen door een 'origineel' exemplaar (driespaaks stuurtje zoals dat in de XS/GT/Forever/Roland Garros/etc... is te vinden) ;)
Maar als platform is het wel iets om naar te kijken? Meest complete of niet? Bedoel alles is wel te swappen ja. Al zal ik dat al met zoveel dingen gaan doen :+ :')

Ik ken mijzelf en wil ook gewoon een zondagje schroeven :D

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 11-02-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Yep, technisch is de 205 na '91 eigenlijk niet meer gewijzigd (en zelfs de facelift van '91 is niet meer dan een update van de MY88-update en zelfs dat is maar een relatief kleine ingreep geweest t.o.v. de jaren daarvoor). Onderdelen van diverse bouwjaren zijn in zeer grote mate uitwisselbaar :)

Générations zijn inderdaad compleet uitgerust (el. ramen, c.v.) en zijn vaak nog wel te vinden met lage km-standen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:56:
Yep, technisch is de 205 na '91 eigenlijk niet meer gewijzigd (en zelfs de facelift van '91 is niet meer dan een update van de MY88-update en zelfs dat is maar een relatief kleine ingreep geweest t.o.v. de jaren daarvoor). Onderdelen van diverse bouwjaren zijn in zeer grote mate uitwisselbaar :)

Générations zijn inderdaad compleet uitgerust (el. ramen, c.v.) en zijn vaak nog wel te vinden met lage km-standen :)
Maar in principe alles is erop te schroeven toch gewoon? Mistlampjes en dat soort grappen. Dus dan zou het een Generation worden met een dakje, dat moet niet zo lastig zijn denk ik? :+ Dingen als toerenteller enzovoort zijn allemaal in te bouwen wel met een dagje werk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Een 205 is wat dat betreft net Lego :+

Alleen een Génération met een dakje? Succes met zoeken :X Het bekende originele af-fabriek schuifdak (met de glazen plaat die echt óp het dak lag) werd op de Génération al niet meer geleverd. Destijds kon je via de dealer wel een aftermarket Hollandia-Vermeuelen schuif-/kanteldakje laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:09:
Een 205 is wat dat betreft net Lego :+

Alleen een Génération met een dakje? Succes met zoeken :X Het bekende originele af-fabriek schuifdak (met de glazen plaat die echt óp het dak lag) werd op de Génération al niet meer geleverd. Destijds kon je via de dealer wel een aftermarket Hollandia-Vermeuelen schuif-/kanteldakje laten monteren.
Die hollandia-vermeulen dingen heb ik al gespot ja :) Maar opzich een Generation boeit mij weinig :+ Als het toch allemaal net lego is dan ram je dat zo in een paar dagen erin ja :D Beetje hengelen aan de raampjes maakt weinig uit maar stiekem vind ik een dakje gewoon erg tof. Liever een dakje dan de rest van de auto want dat lego je bij elkaar wel door de jaren heen :D

Roland Garros is toch altijd geleverd met een dakje? :) Althans van de plaatjes die ik vind. Dat zou dan een mooi uitgangspunt zijn.

Leeftijd maakt mij weinig uit van die dingen alleen de staat is iets wat ik wel om zorg. Hij moet niet te verneukt zijn of te ver heen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Met een RG of een XS heb je wel de meeste kans op een schuifdakje inderdaad. Structureel zijn 205jes redelijk bulletproof qua roest (roesten doen ze meestal op niet dragende delen). Plekken die je in de gaten moet houden:
- Onder de motorkap: plaatwerk tussen de veerpoot en de koplamp. Beginnende roest is niet erg (behandelen en je kunt er járen tegenaan).
- De aansluiting van de B-stijl op de dorpel. Ook hier geldt dat beginnende roest prima te behandelen is.
- Onder de achterbankzitting. Als hier roestvorming is, heb je lekkage vanuit de kofferbak en/of via de rubbers van de achterraampjes. Zeker als je achter klapraampjes hebt, is dit een issue, omdat die rubbers vaak gekrompen zijn en dus niet meer goed afsluiten.
- Kofferbakbodem. Als deze roestig is, heb je lekkage. Negen van de tien keer is dan de rubber afdichting tussen de handgreep van het slot en de achterklep vergaan en lekt hier regenwaten IN de klep en vervolgens via de afwateringsgaatjes van de klep weer IN de kofferbak. Quick-fix: van een oude binnenband een nieuwe seal knippen en plaatsen en opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:35:
Met een RG of een XS heb je wel de meeste kans op een schuifdakje inderdaad. Structureel zijn 205jes redelijk bulletproof qua roest (roesten doen ze meestal op niet dragende delen). Plekken die je in de gaten moet houden:
- Onder de motorkap: plaatwerk tussen de veerpoot en de koplamp. Beginnende roest is niet erg (behandelen en je kunt er járen tegenaan).
- De aansluiting van de B-stijl op de dorpel. Ook hier geldt dat beginnende roest prima te behandelen is.
- Onder de achterbankzitting. Als hier roestvorming is, heb je lekkage vanuit de kofferbak en/of via de rubbers van de achterraampjes. Zeker als je achter klapraampjes hebt, is dit een issue, omdat die rubbers vaak gekrompen zijn en dus niet meer goed afsluiten.
- Kofferbakbodem. Als deze roestig is, heb je lekkage. Negen van de tien keer is dan de rubber afdichting tussen de handgreep van het slot en de achterklep vergaan en lekt hier regenwaten IN de klep en vervolgens via de afwateringsgaatjes van de klep weer IN de kofferbak. Quick-fix: van een oude binnenband een nieuwe seal knippen en plaatsen en opgelost! :)
Valt dus allemaal mee en alles is prima te behandelen. Geld dit voor alle modellen? Of alleen na de facelift ding van 88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Na '88 is de roestbescherming wel beduidend beter ;) Een verwaarloosd exemplaar uit > '95 rot echter uiteindelijk ook onder je kont vandaan....

Als-ie echter op de genoemde plaatsen niet (doorge)rot is, kun je er nog een hele tijd mee vooruit :)

Exmemplaren met roestgaten in de dorpel moet je natuurlijk gewoon laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:25:
Na '88 is de roestbescherming wel beduidend beter ;) Een verwaarloosd exemplaar uit > '95 rot echter uiteindelijk ook onder je kont vandaan....

Als-ie echter op de genoemde plaatsen niet (doorge)rot is, kun je er nog een hele tijd mee vooruit :)

Exmemplaren met roestgaten in de dorpel moet je natuurlijk gewoon laten staan ;)
Dorpels is dus een definitieve no-go? :) Die horen niet te roesten? Of gewoon enorm kutwerk :+ Lees je kan beter zo'n exemplaar halen interieur en alles eruit slopen en in je eigen bouwen? :D

Is er ook op een forum een buyersguide ofzo? Waar je op moet letten? Wat zijn goede fora voor de 205? Voor de 300 heb je het http://www.volvo300club.nl/. Is er ook zo'n plek voor 205's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Als de dorpels echt doorgerot zijn, is het gewoon einde oefening. Dat is namelijk 2mm dik staal en als dat doorgerot is, is er nog wel veel meer aan de hand met die auto :P (lees: dan mag je van geluk spreken dat-ie nog recht staat op vier wielen :+ )

Buyer's guide kun je vinden op pug205.nl. Voor GTI-tjes en cabrio's kun je kijken op 205gti.nl en 205cti.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Onze 107 heeft een aantal draadjes in de achterruitverwarming die niet meer werken - door een kras oid zijn de draadjes onderbroken.

Hoe fix ik dit? Ze liggen 'op' en niet 'in' de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
GAIAjohan schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:35:
De ranzige stank in mijn auto was een lekke brandstofleiding.
Hierdoor kwam er ook lucht in het brandstofsysteem en startte mijn auto niet meer afgelopen vrijdag.

Hierna naar m'n zwager gebracht, die constateert de lekke leiding, en weet ook dat dit een zwak punt is van de 1.4hdi. Lek in de bocht op het kleppendeksel..

Echter, Peugeot heeft 'superhandig' allemaal leidingen daar aan elkaar vastgemaakt, en 1 leiding vervangen is onmogelijk. Kosten voor het onderdeel zouden zijn:€300-400 eur.

Uiteindelijk de slang doorgeknipt. Krimpkous eromheen, weer aan elkaar gedaan, en in de auto gezet. Kosten: 25eur. Dit onderdeel schijnt eens per 4-6 jaar stuk te gaan, dus originele vervanging maakt dit echt belachelijk prijzig.....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De scheur zat exact in de bocht, en op het lange stuk zaten nog 2 zwakke plekken. Allemaal aangepakt met de krimpkous, en hopelijk houdt ie het zo lang vol.
Als bonus is de stank weg, en weet ik nu dus ook waar dat vandaan kwam.

En ja, het blok is er nog vies, omdat er bij het verwijderen toch wat diesel is gelekt natuurlijk.
Ik heb dat ook gehad bij mijn HDI. Kon de auto alleen starten door met de handpomp de diesel naar de motor te pompen. Het was duidelijk dat er geen diesel in de slang was, maar de mogelijkheid bestond natuurlijk ook dat het iets anders was...
Heb hem in elk geval naar de Peugeot dealer gebracht omdat het gewoon snel gemaakt moest worden, en was uiteindelijk 350 euro kwijt...
Pagina: 1 ... 34 ... 89 Laatste