Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Bij onze 206cc maakt het rempedaal vaak een sissend geluid. Als je het rempedaal dan eventjes zachtjes aantikt houdt het gelijk op. Vaak begint het nadat je tijdens het rijden van versnelling wisselt, en de koppeling weer op laat komen.

Weet iemand wat er mankeert? Ik dacht zelf aan de rembekrachtiger, maar misschien is het ook wel de hoofdremcilinder? De remmen werken overigens prima, alleen dat sissende geluid is een beetje vervelend.

Las op internet ook nog dat je je rembekrachtiger kunt testen door als de motor uit staat op het rempedaal te drukken tot hij 'hard' wordt. Dan pedaal ingedrukt houden en de motor starten, als het pedaal dan een beetje wegzakt is de werking van de rembekrachtiger nog goed. Dit effect doet hij gelukkig nog wel.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Je weet dat als je een nieuwe auto te rustig gaat inrijden hij later ook olie kan gaan verbruiken?

Ik heb zelf alleen maar ervaringen met VAG auto's en kan niks negatiefs bedenken. Nou ja, 1x een cilinderkoprevisie omdat er een scheur inzat maar dat was een productiefout en hebben veel modellen last van. Op dat na verder nog nooit problemen met die auto's gehad. :)

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Bipper? Ik kende heel de auto niet, maar ben op zoek naar een bedrijfsautootje. Was erg benieuwd naar het onderhoud, de betrouwbaarheid en de kosten. :)
Daar ben ik bekend mee, ik heb een heel boekwerk leren over de juiste manier van inrijden, en dat je na 1000km de motor juist moét belasten zodat ie goed inslijt. :+ Maar dan heb jij niet met de huidige 1.4 TFSI blokken of 2.0 TDI's gereden of wel?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Mwah, ik krijg een beetje een Lamborghini gevoel bij de Onyx en dat is in mijn geval niet echt positief. Flink over the top en niet bepaald stijlvol. Die scheiding in kleuren tussen voor en achterkant vind ik ook echt enorm lelijk.
Maar goed, het is een concept car en als het niet zoals bij de RC-Z gaat, dan komt ie nooit in productie...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
woooow, dat is vet!

Geweldig filmpje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Je weet dat als je een nieuwe auto te rustig gaat inrijden hij later ook olie kan gaan verbruiken?

Ik heb zelf alleen maar ervaringen met VAG auto's en kan niks negatiefs bedenken. Nou ja, 1x een cilinderkoprevisie omdat er een scheur inzat maar dat was een productiefout en hebben veel modellen last van. Op dat na verder nog nooit problemen met die auto's gehad. :)

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Bipper? Ik kende heel de auto niet, maar ben op zoek naar een bedrijfsautootje. Was erg benieuwd naar het onderhoud, de betrouwbaarheid en de kosten. :)
Ben bekend met die Bippers, kan je helaas niet helpen met die vragen, reed alleen in huurversies maar vond ze altijd eigenlijk wel prima rijden behalve dat je met grote voeten nog wel eens in de knel kan komen. Heb je echter met meer auto's last van en als je weet hoe er mee om te gaan gaat 't prima (althans voor mij) maar kan belangrijk zijn. Z'n Berlingo/Panter (zeker de 'nieuwe') zijn wat dat betreft toch echt wel een stukje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:56

Wok

Dakloos...

Topicstarter
[...]
Over de running costs kan ik geen uitspraken doen, maar loop maar met een grote boog om de benzineversie (1.4) heen :X Die is echt onwerkelijk traag (en ja, dat durf ik te stellen met een 205 1.4 carburateur als referentiekader :o ). Bovendien zuipt-ie als een tempelier, omdat je continu vol aan het trappen bent om nog enigszins vooruit te komen... Ga dus altijd voor een dieseltje, omdat die nog kan profiteren van zijn koppel.

Dat gezegd hebbende, het rijgedrag en comfort hebben me positief verrast. Dat is echt beter voor elkaar dan je op grond van zijn uiterlijk zou vermoeden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks mensen! Morgen even bij de garage gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Oh en mocht je om de een of andere reden toch nog voor een (wat oudere) Berlingo/Partner gaan, laat die 1.9 diesel ook staan, ook traag als de neten, ook ongelooflijk onzuinig, dat ding is zelfs nog ongelooflijk traag vergeleken bij een 1.1 106 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ah... de 'beruchte' DW8-motor :P Rammend traag inderdaad, maar wel überdegelijk. Dat blok is amper kapot te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:27:
Oh en mocht je om de een of andere reden toch nog voor een (wat oudere) Berlingo/Partner gaan, laat die 1.9 diesel ook staan, ook traag als de neten, ook ongelooflijk onzuinig, dat ding is zelfs nog ongelooflijk traag vergeleken bij een 1.1 106 :+
Hmm snelheid vind ik echt niet belangrijk. Maar bedankt voor het advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hij is ook heel erg onzuinig door dat je zo loopt te trappen dus alleen al daarvoor zou ik voor een ander motortje gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:31
GoldenSample schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:53:
Hij is ook heel erg onzuinig door dat je zo loopt te trappen dus alleen al daarvoor zou ik voor een ander motortje gaan ;)
"Heel erg onzuinig" valt toch wel mee? Op spritmonitor.de verbruikt een Partner 1.9D ongeveer hetzelfde als een 2.0Hdi. Voor de 206 is dat ook ongeveer gelijk. Een 1.4 of 1.6Hdi zal wel zuiniger zijn dan beiden.

Aan de andere kant is zo'n 1.9 waarschijnlijk goedkoper in aanschaf, geen turbo die kapot kan gaan, en degelijk.

Dus als je nooit haast hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Als deze 1.9 diesel dezelfde motor is als de 1.9 diesel die ik in mijn Peugeot 206 gehad heb zou ik hem ook maar overslaan. ;)

Ik heb nu overigens zelf, naast de 107 Accent van de vrouw, ook weer een Peugeot. Na een Peugeot 206 XR (privé) en een Peugeot 207 Féline (Lease) heb ik nu een eigen Peugeot 207 XS HDiF 110PK. En wel een hele bijzondere. Het is namelijk de 207 uit de legendarische dubbeltest met de Fiat Grande Punto uit de Autoweek. http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?id=10544 :)

Hij zit aardig vol met opties waaronder:
Panoramadak
RT3 kleurennavigatie
Cruise Control
ESP
CD Wisselaar
Parkeersensoren
16"lichtmetalen velgen

[ Voor 68% gewijzigd door GaMbiNo op 11-10-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
En waarom is die dubbeltest dan zo legendarisch? (heb geen zin om 1,15 te betalen voor een 6 jaar oud artikel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Het was de eerste test van de "nieuwe" 207. Maar legendarisch is uiteraard wat overdreven. ;) Maar ik was wel erg verrast om in dat artikel mijn net gekochte 207 aan te treffen.

Het hele artikel staat ook hier overigens: http://www.heerrums.nl/VTA_3806.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door GaMbiNo op 11-10-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:20:
WTFje gisteren t.a.v. mijn 207:
Toen ik dat ding 2 jaar geleden kocht kreeg ik er van de dealer een reservesleutel bij. Die wilden we afgelopen zaterdag voor het eerst gebruiken. Wat blijkt: hij past niet en is ook compleet anders dan de normale klapsleutel.
Ik hoop dat de dealer dit nog kostenloos op gaat lossen, maar zo niet: iemand enig idee aan welk bedrag ik moet denken voor een neiuwe reserversleutel, danwel klapsleutel met AB?
Even een wat oudere post van mezelf quoten ;)

Heb gisteren even contact gehad met de dealer die de auto geleverd heeft. Aanbod: reservesleutel (normaal, geen klapsleutel) betaalt hij, ik betaal het inleren. Geschat bedrag voor het inleren ergens rond de 35 euro. Is dat een goede deal of wordt ik hier geflest?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik zou er, uit principe overwegingen, niet mee akkoord gaan. Hij levert een auto met reservesleutel, de sleutel hoort er klaarblijkelijk niet bij, dan mag hij het oplossen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
Groentenboer schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:05:
Ik zou er, uit principe overwegingen, niet mee akkoord gaan. Hij levert een auto met reservesleutel, de sleutel hoort er klaarblijkelijk niet bij, dan mag hij het oplossen.
Aan de andere kant: Je hebt ook een onderzoeksplicht als koper en laat een sleutel checken wel iets zijn wat jan en alleman kan. + Dat het twee jaar terug is.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet controleren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Beerkeeper op 31-10-2012 16:37 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Groentenboer schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:05:
Ik had het 2 jaar geleden idd even moeten controleren. Was het twee maanden dan was ik er idd niet mee akkoord gegaan. Maar weet iemand wat een nieuwe sleutel los kost (zonder inleren)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik kan het wel voor je nakijken maar dan heb ik de laatste 8 van je chassisnr nodig..
Via PM uiteraard ;-)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
deze week mijn auto op winterbanden gezet en 4cm omhoog geschroefd. Hij rijdt nu wel lekker comfortabel, maar ziet er niet uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vanochtend na slechte nacht (iets met jonge kinderen zucht) half dromend bij groen stoplicht opgetrokken. De lesauto voor de auto voor mij sloeg af en ik had het niet door en zat zo op mijn voorganger. Een KIA Sportage van paar maanden oud. Amper snelheid in het spel. Beetje oneerlijk; hij heeft een kapotte kentekenplaathouder en 2 krassen op de bumper. That's all. Maar dan ik:

voor:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mgtWa1Ow0p0/T4CUakcoEUI/AAAAAAAAGdQ/5aP6j_BvXWA/s800/DSC_5960.JPG

na:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-QFPD39avQMM/UKK7PH0uZ4I/AAAAAAAAHlo/wkHqAn0fXBg/s640/2012-11-13.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-PEa4yFVuNqE/UKK7PEmP5VI/AAAAAAAAHlo/yO6IYSEvLWQ/s640/2012-11-13.jpg

En mijn koreaanse voorganger:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8XJlXcpefFE/UKK7PHEPEvI/AAAAAAAAHlo/FIxmODpPNhY/s640/2012-11-13.jpg

lekker dan... Nu bezig onderdelennummers uit te zoeken. Hoe werkt zo iets? Sloper? Marktplaats? Onderdelenlijn? Hebben jullie tips voor mijn phase III 306 break in EYJC ("gris aster")?

Ik heb een mega drukke dag gehad en vanavond bij een tankstation onder licht even gekeken. De schade zo te zien:
- center grille (die flinterdunnen plastic plaat)
- grille
- peugeot embleem (eventueel met tie rips nog te fixen
- waar de lamp aangrijpt aan het chassis
- die strips onder de lampen
- motorkap heeft drie deukjes en knikjes. Misschien valt dat uit te deuken. Anders laat ik dat zo denk ik.

En tot overmaat van ramp heb ik zeer snel APK-datum. Geen idee of er afkeurpunten hierdoor zijn. Sowieso de momenteel losliggende rechterlamp.

edit; ik zie dat de bekende sloper Kooy in Austerlitz (hier om de hoek) exact zo'n break heeft staan met zelfde kleur. Hoe werkt dat? Er heen gaan en aanwijzen of moet je het zelf eraf halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 13-11-2012 22:58 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
That sucks dude...

Die bumper kun je nog wel recht krijgen met afstellen. Zit met schroeven aan het voorfront en heeft aan de zijkant een soort ronde schijven die excentrisch zijn gemonteerd, waardoor je de hoogte kunt bijstellen. Die heeft nu een klap gehad.

Dat voorfront moet je waarschijnlijk sowieso even rechttrekken, want dat is ook verantwoordelijk voor het scheef staan van je koplampen. Als dat stuk is, moet je dat hele front gaan vervangen. Is allemaal wel te doen, maar het is wat meer werk.

De strips onder de lampen zitten volgens mij aan die center grille vast. Kun je redelijk makkelijk uit een sloper schroeven. Ik weet niet hoe het bij Kooy werkt, maar waarschijnlijk moet je even zelf schroeven.

Motorkap eraf schroeven is al helemaal kinderspel, maar doe het wel even met een hand hulp.

Als je koplampen netjes recht staan en er geen uitstekende scherpe delen aan zitten, zou het volgens mij geen APK-issue moeten zijn.

* dreamscape had twee jaar geleden vergelijkbare schade aan zijn 306: bumper, grille, lampstrips en motorkap kapot en een kromme frontplaat - alleen was dat de schuld van een ander...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:34:

En tot overmaat van ramp heb ik zeer snel APK-datum. Geen idee of er afkeurpunten hierdoor zijn. Sowieso de momenteel losliggende rechterlamp.

edit; ik zie dat de bekende sloper Kooy in Austerlitz (hier om de hoek) exact zo'n break heeft staan met zelfde kleur. Hoe werkt dat? Er heen gaan en aanwijzen of moet je het zelf eraf halen?
Op het 306 forum staan mensen die regelmatig sloopspul aanbieden.....
Zeker ook lampen en plaatwerk is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx voor de tips. Die strips onder de lampen zaten al langer los. Volgens mij een bekende 306-kwaal. Zie het wel vaker bij anderen. Met hele lullige clipjes vast aan de rest.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Update over mijn kapotte neus.

Er zat wat haast bij want de APK loopt woensdag af...
Ik heb bij een medeforummer van 306forum een setje Phase II lampen gescoord en een grille voor weinig. De Peugeot monteur gaf aan toen ik even langs kwam dat het op zich wel door de APK komt, maar de lampen moesten vast zitten. De beugeltjes waren gebroken en vandaar een andere lampenset.

So far so good, maar... stekkertje van de lampmotor (koplampversteller) leek niet te passen. Balen natuurlijk! Uiteindelijk zo slim geweest om de hele Valeo koplampmotortje te swappen. Dat ging keurig. Alles is nu gemonteerd op het embleem na. Het metallic zeer donker grijs/zwart van de noodgrille is op twee meter afstand amper te onderscheiden van het oestergrijs (Gris Aster) van mijn peu. Enige dat nu ontbreekt zijn de twee sierstrips en het embleem. En alles is niet helemaal strak, maar ja.

Woensdag APK. Auto even door de wasstraat gehaald (pyschologische oorlogsvoering) en onder de kap is het ook allemaal keurig. Ik had na de wasstraat trouwens ineens water bij mijn voeten. Kwam van bovenaf, want onder de mat was het droog. Of het raam nou niet helemaal dicht zat of dat ik een lek heb, geen idee.

En dat allemaal door zon k**-SUV waar je geen bumper-bumper contact maakt maar doodleuk met je motorkap onder zijn kont schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, als het helpt: vorige week mijn 207 in de noodloop. Met een HDI niet boven de 3k rpm kunnen komen is nooit grappig :(
Diagnose: as van de turbo gebroken en een van de dieselverstuivers deaud. Dat werd een duur grapje dus :'(

Maar zojuist mijn 207 weer bij de dealert opgehaald. Mijn 90pk HDI rijdt toch een stuk fijner als de 75pk benzine die ik als leenauto meekreeg, om van de tankbeurt (met volle tank inleveren) maar te zwijgen.
Totale schade van het bezoekje aan de dealert:
- 1900 euro voor de turbo + een shitload aan spul wat dan ook vervangen moet worden (9 uur arbeid :X)
- 200 euro voor de vervanging van de vier dieselverstuivers
- 400 euro voor een grote beurt
- 50 euro voor 1 dag leenauto (en hem totaal 5 dagen mogen rijden)
minus 350 euro korting, maakt 2200 euro :X
En dan uiteraard nog alles bij elkaar 60 euro aan benzine :(

Maar goed, hij doet het weer en rijdt weer als vanouds. Morgen dus weer mee op en neer naar het werk, even 180km extra op de klok zetten :)

Toch wel erg blij met de dealer (DAVO Den Haag Maanweg), dat moet ook even gezegd. Gaven me vanwege de werkzaamheden een hele mooie korting op de grote beurt, moest 1 dag een leenauto betalen (die had ik zelf gevraagd) en ze wisten dat ik het weekend de auto nodig had, dus toen was ie gratis. hebben zelfs nog met Peugeot NL coulance proberen te regelen, maar dat mocht niet baten. En toen ik aangaf dat ik wat schade aan de leenauto had (spiegelhuis beetje stuk gereden terwijl ik aan de weg hiervoor geparkeerd stond) liet ie dat ook zitten :)

Aan de andere kant: als je onderhand een maandsalaris naar je dealer brengt om je auto te fixen, mag je dat soort dingen ook wel een klein beetje verwachten ;)

• The Eagle

The Eagle

Even kicken, want ik heb een vraagje :)

Toen ik die 207 benzine als leenauto meekreeg, bleek dat ding zijn richtingaanwijzers 3x te laten knipperen als ik de hendel even aanraakte. Dat had mijn vorige auto (Seat ALtea, lease) ook en heb ik altijd als pretig ervaren.
De eerste keer dat ik bij de dealer was (jaar of aodnerhalf terug) vertelde die me dat zoiets alleen geleverd werd op de 5008 en later..maar nu had die 207 dat dus ook.
Vandaar de vraag: kennelijk is zo'n kniperlichtrelais of wat het dan ook is, ook beschikbaar voor de 207. Hoe heet zo'n ding precies en gaat zo'n ding van een nieuwe 207 ook passen op mijn 207 van 2008? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Kleine vraag: Ik heb een Peugeot 107 van 2.5 jaar oud met nog de originele wissers. Hier wil ik de voorwisser van vervangen (maakt strepen en is met het vriezen deels kapot gegaan).

Online kan ik voor €25 met verzendkosten een Bosch Aerotwin kopen. Is dat verstandig of kan ik zoiets ook gewoon bij een Halfords / Peugeot dealer / Brezan kopen voor minder of hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58
Als ik het goed heb opgezocht heb je voor beide kanten 65cm nodig. Die lengtes zijn vaak redelijk aan de prijs, denk dat je voor 25 incl verzendkosten niet veel goedkoper kunt scoren. Overigens heb ik zelf goede ervaring met Flexwiper flatblades, die kan je bij een grote online automaterialenshop hier in het noorden voor 14,74 per stuk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:35:
Als ik het goed heb opgezocht heb je voor beide kanten 65cm nodig. Die lengtes zijn vaak redelijk aan de prijs, denk dat je voor 25 incl verzendkosten niet veel goedkoper kunt scoren. Overigens heb ik zelf goede ervaring met Flexwiper flatblades, die kan je bij een grote online automaterialenshop hier in het noorden voor 14,74 per stuk scoren.
Een 107 heeft een enkele wisser. Ik zal morgen eens langsgaan bij de lokale Brezan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vond het al een beetje gek... mijn 206 heeft 65 en 40, op het raam van een 107 zou nooit plaats voor 2 van die lange slungels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

20/22" wissers gekocht van de Action a 2,99 per stuk. Doen het prachtig! mooie flex whipers. Aanrader. Wel een beetje grote scharnieren of hoe je het zou noemen onder in je beeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Jazzper op 05-12-2012 21:15 . Reden: 2.99 ipv 3.99 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:00:
Even kicken, want ik heb een vraagje :)

Toen ik die 207 benzine als leenauto meekreeg, bleek dat ding zijn richtingaanwijzers 3x te laten knipperen als ik de hendel even aanraakte. Dat had mijn vorige auto (Seat ALtea, lease) ook en heb ik altijd als pretig ervaren.
De eerste keer dat ik bij de dealer was (jaar of aodnerhalf terug) vertelde die me dat zoiets alleen geleverd werd op de 5008 en later..maar nu had die 207 dat dus ook.
Vandaar de vraag: kennelijk is zo'n kniperlichtrelais of wat het dan ook is, ook beschikbaar voor de 207. Hoe heet zo'n ding precies en gaat zo'n ding van een nieuwe 207 ook passen op mijn 207 van 2008? :)
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, ik ken die optie niet. Maar mijn ouders hebben het ook in hun Kia Picanto en daar gebruik ik het ook regelmatig in. Dus ik ben ook zeer benieuwd.

Ik ga vrijdag naar de Peugeot dealer om een nieuwe bobine op te halen (wat is dat toch met die dingen en Peugeot :? ), dus zal er meteen eens naar vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:15
Ik kom me ook melden en gezellig meelezen!
Heb een 206 1.4 8V uit 2000.
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/AutoOktober2012/2012-10-11114058_zps89e86a36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Er zijn van die 'comfort' knipperlicht kastjes die je erin kunt solderen die dat doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat weet ik. En voor zover ik me meen te herinneren is het gewoon een kastje met een relais dat je er in kunt klikken, niks bijzonders eigenlijk. De hamvraag is alleen: past een module van een nieuwe 207 in een oude 207, en gaat dat out of the box werken? Of is de pin layout van dat ding aangepast en werkt het niet out of the box? :)

@pdebie: bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Geen dank. Heb er namelijk zelf ook wel oor naar :)

@dmstr:
net wagentje. ziet er nog spik en span uit

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 06-12-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
dmstr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:24:
Ik kom me ook melden en gezellig meelezen!
Heb een 206 1.4 8V uit 2000.
[afbeelding]
Das heel droog, die Peugeot staat bij mij een paar deuren verder... buurman?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
M-Opensource schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:58:
[...]

Das heel droog, die Peugeot staat bij mij een paar deuren verder... buurman?
Dat zou kunnen. Moet je me alleen even helpen herinneren. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

pdebie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:26:
Nee, ik ken die optie niet. Maar mijn ouders hebben het ook in hun Kia Picanto en daar gebruik ik het ook regelmatig in. Dus ik ben ook zeer benieuwd.

Ik ga vrijdag naar de Peugeot dealer om een nieuwe bobine op te halen (wat is dat toch met die dingen en Peugeot :? ), dus zal er meteen eens naar vragen :)
Watvoor bobine moet je precies hebbem? Ik heb nog 2 nieuwe DISbobines staan als het toevallig dat model is.. (en niet die coil-on-plug-dingen van de 16V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dmstr schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:46:
[...]

Dat zou kunnen. Moet je me alleen even helpen herinneren. :o
Witte Peugeot 508, paar huizen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
M-Opensource schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:44:
[...]

Witte Peugeot 508, paar huizen terug.
Die altijd op de hoek geparkeerd staat? Dan ben je inderdaad bijna mijn buurman! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dmstr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:17:
[...]

Die altijd op de hoek geparkeerd staat? Dan ben je inderdaad bijna mijn buurman! 8)
Yes, dat is ik... komisch om elkaar dan hier tegen te komen :)
Maar welkom op Tweakers, zie dat je sinds kort meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
M-Opensource schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:10:
[...]

Yes, dat is ik... komisch om elkaar dan hier tegen te komen :)
Maar welkom op Tweakers, zie dat je sinds kort meedoet.
Al langer, maar was mijn wachtwoord kwijt, dus vandaar maar een nieuw account. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Super vet. :D En wachtwoord kun je toch terugvragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Joopieboy schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:02:
Super vet. :D En wachtwoord kun je toch terugvragen? :+
Maar niet als je oude e-mailadres waar hij op stond niet meer bestaat.
Wel erg toevallig ja! En ik maar afvragen van wie die mooie grote witte bak is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou gewoon via een Adje vragen. Is toch zonde als je oude account niet weer werkt. Maar zo ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik heb een 206 1.6 Air-Line uit 2007 en het valt me op dat hij stationair niet echt perfect loopt. Beetje schokkend en schommelend tussen de 900 en 1000 toeren. Auto schokt ook een beetje. Verder bij het rijden loopt de motor uitstekend.

Komt dit bekend voor bij sommige mensen en waar zal dit aan kunnen liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 11-12-2012 16:59 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Misschien eens uit laten lezen of een sensor soms een fout signaal geeft?
Bougies, bougiekabels, bobine, stappenmotor, gasklep... Kan zoveel zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door dmstr op 11-12-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
dmstr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:06:
Misschien eens uit laten lezen of een sensor soms een fout signaal geeft?
Bougies, bougiekabels, bobine, stappenmotor, gasklep... Kan zoveel zijn.
Ga morgen ook even terug naar de garage. Lees er verschillende dingen over inderdaad. Dacht misschien heeft iemand dit hier ook meegemaakt. :)

Ga ook terug omdat het altijd zo vochtig als de klere is en ik niks kan vinden. De ramen beslaan gigantisch snel en het duurt dan echt lang voordat ik kan rijden. Ook als de verwarming er vol op staat.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Hoe oud is hij? En waar kom je vandaan?

Ramen al eens goed schoongemaakt? Misschien een vochtig interieurfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Vies, maar o zo lekker.

[ Voor 62% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ben mijn trouwe Peugeot klaar aan het maken voor de verkoop. Heb er 3 jaar met veel plezier en zonder problemen in gereden, maar het is nu tijd voor iets groters. Bovendien rijd ik teveel voor een benzine.

Afijn, ik heb de auto de afgelopen week klaargemaakt voor de verkoop; nieuw wieldop LV, paar stripjes vervangen, auto goed op de foto gezet en helemaal schoongemaakt. So far so good. Eén probleem krijg ik echter niet opgelost en dat is het feit dat ik een kort piepje hoor als ik m'n gas loslaat. Ik heb de gaskabel gesmeerd maar dat helpt helaas niks.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gaat om een Peugeot 307 hatch 5-deurs 1.6 16v uit 2001.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Weet iemand dit: ik heb de laatste tijd dat mijn accu na een aantal dagen leeg is als ik de accu niet gebruik. Nu valt het mij op dat dit altijd na regen is, en ik weet niet of dit uitmaakt, de temperatuur sensor altijd +20 aangeeft.
Het gaat om een 206GTI uit 2001. De garage kan het namelijk niet vinden, ze hebben alles al doorgemeten en de accu vervangen.

• dmstr
Is er niet een apparaat dat stroom blijft verbruiken? Koppel hem eens af als je de auto paar dagen laat staan, sluit hem dan eens aan en kijk of hij het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb 207 RC koplampen gekocht en deze geplaatst in mijn 207 XS Pack. Echter werken alleen dimlicht en richtingaanwijzers nog en krijg ik elke keer een storing grootlicht en storing parkeerlicht in mijn scherm.

De stekkertjes blijken niet 100% overeen te komen met de pinnetjes. Iemand hier toevallig een schema van? Anders moet ik met een multimeter aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heeft er hier iemand een stoel voor de 3e zitrij in de 308SW? Wij gaan in september op vakantie en komen eigenlijk net een zitplek tekort om met zijn allen (4 volwassenen en 2 kleine kinderen) in 1 auto te passen. Een extra stoel zou dan handig zijn. Misschien heeft of weet iemand er een te leen, huur of koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vrijdag aanstaande naar Leiden toe, naar ACE automotive. Daar wordt een raamband geplaatst op mijn auto. Oogt een stukje sportiever en is zomers lekker tegen de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
ik heb onlangs een usb-box geinstalleerd in mn peugeot 407 (bwj'06) werkt lekker, maar volgens mij moet het 1 of ander nog ingeschakeld worden in diagbox weet er iemand waar in diagbox ik moet zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 08:49
Zijn er mensen hier die ervaring met de 206 sw1.4 hdi hebben?

Ik heb wel ervaring met 206 1.4hdi, maar niet met de station uitvoering.
Heb daar helaas de rekeningen niet meer van, dus ik weet niet meer wat er vervangen is en wat de kosten waren.
Heel veel problemen heb ik daar niet mee gehad.

Als ik het goed heb gelezen moet de distributieriem bij 240.000km worden vervangen.
Ik begreep dat die vervangen iets van 400 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Distributieriem op zich vervangen kost je misschien 400 euro, maar met een dergelijke kilometerstand en de gedachte dat je bij 480.000km pas weer moet zou ik ook meteen de waterpomp meenemen. Die wordt nml aangedreven door de distributieriem en als ie na 320K begint te lekken mag je alsnog een keer extra betalen voor onnodig werk.

Ik was bij de dealer voor een normale 206 iets van 600 euro kwijt. Distributieset, waterpomp, nieuwe koelvloeistof en het arbeidsloon. Waterpompen voor een 206 zijn niet heel goedkoop en de koelvloeistof is ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Bedankt.
Zijn er verder nog dingen die kwetsbaar zijn?
Ik heb bij mijn gewone 206 een keer gehad dat de turboslang kapot was gegaan.
Maar daar weet ik de kosten niet meer van.
Ook was vrij vaak een koplampje kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
had je automatische verlichting op de 206? Zo ja, zet deze uit als je de auto start en wacht een paar tellen. De piekspanning die de dynamo levert bij het starten is funest voor je koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Nee, ik had helaas geen automatische verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pdebie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:30:
had je automatische verlichting op de 206? Zo ja, zet deze uit als je de auto start en wacht een paar tellen. De piekspanning die de dynamo levert bij het starten is funest voor je koplampen.
Geldt dat ook (nog) voor een 206+ :?
Mijn zusje rijdt namelijk een 206+ met automatische verlichting

De 207 is iig wel een lampenvretertje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
died_laughing schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:42:
Bedankt.
Zijn er verder nog dingen die kwetsbaar zijn?
Ik heb bij mijn gewone 206 een keer gehad dat de turboslang kapot was gegaan.
Maar daar weet ik de kosten niet meer van.
Ook was vrij vaak een koplampje kapot.
Geen ervaring met de SW, alleen met de normale versie. Turboslang heb ik ook een beschadiging in zitten, maar is nog heel. Verder is het lampenprobleem universeel, daar is maar 1 oplossing voor en dat is voortaan bij een eerlijke garage je lampjes laten vervangen door Osram 64210L longlife H7 lampen. Die kosten geen stuiver meer dan normale lampen, maar gaan gewoon 2 jaar mee ipv 4-5 maanden. Ik vervang tegenwoordig ook niet meer beide lampen tegelijk, kan wel een halfjaar tussen zitten met die longlife dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:05:
[...]

Geldt dat ook (nog) voor een 206+ :?
Mijn zusje rijdt namelijk een 206+ met automatische verlichting

De 207 is iig wel een lampenvretertje :X
ja, dat geldt voor alle auto's. Zeker als je ook nog eens een wat zwakkere accu hebt. De computer pikt dit op en stuurt de dynamo een signaaltje dat hij iets harder moet werken. Gevolg: hogere piekspanning bij het starten van de auto en dat is vaak teveel voor je koplampen.

Ik heb bij mijn 207 in 4 maand tijd meerdere malen mijn koplampen (met name rechtsvoor) moeten vervangen. Toen hoorde ik de tip dat ik de automatische verlichting uit moet laten (schakelaar op 0 zetten) bij het starten. Sindsdien (jaar later) 1x een koplampje moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Tsja, maar als je zelf de verlichting voor het starten uit moet zetten, is het niet echt meer een 'automatische'. Het hele idee van automatische verlichting is dat je er geen omkijken naar hebt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
correct, maar die hoge piekspanning bij het starten is dus slecht voor je koplampen.
En hoeveel moeite is het nou om even die schakelaar om te draaien? Je draait je sleutel toch ook om (start knop bezitters uitgezonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Overigens lijkt die piekspanning me op te vangen door vlak voor het starten een flinke energieverbruiker vast aan te zetten. Da's een tip die ik kreeg van een ANWB'er toen we een keer met een lege accu stonden en hij er zijn lader aan moest hangen :) Geloof dat de ANWB meestal de achterruitverwarming aan zet, maar dat zul je bij peugeot weer net zien, dat is een soort van relais. Dan moet je dus eerst contact maken, dan je achterruitverwarming aanzetten, en dan pas starten. Dat schiet ook niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En bij de 207 schakelt die achterruitverwarming eerst weer uit dan geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zit te denken om mijn huidige (2005) Volvo S40 2.0d in te ruilen. Ik zoek een goedkope, zuinige en relatief nieuwe station, diesel. In mijn zoektocht kom ik uit op een Peugeot 308SW, 207SW of Megané.

Ik neig naar een 207SW door zijn gewicht, verbruik, prijs (belangrijkste). Ik zoek wat meer ruimte, de Volvo is krapper dan je denkt en een sedan is met een kind + kinderwagen niet ideaal. Ik betwijfel alleen of een Peugeot of welke Franse auto dan ook mij ook tot ver boven de 200k KM laat rijden zoals nu met de Volvo (270.000KM, gekocht met 2 ton en geen centje pijn).

Kwa luxe ben ik relatief makkelijk. Heb nu DSTC, navigatie (ouderwets met pijltjes), gescheiden climate control, 16" LM velgen, cruise control, elek. ramen rondom en verwarmde buitenspiegels. Ik mis parkeersensoren (tenminste, lijkt me handig) en een AUX ingang (ja, echt). Ding speelt geen MP3's af en er is geen andere mogelijkheid voor tenzij ik 700 Euro betaal. De 2.0d is redelijk zuinig door de zesbak, zo'n 1 op 17/18 gemiddeld en dan trap ik m nog wel 's op zn staart. 136PK is leuk maar geen vereiste, wel wil ik goed zitten (1.88m) en ook op lange afstanden niet gebroken uitstappen.

Ben alleen bang dat ik een betrouwbare auto inruil voor iets waarmee ik om de haverklap stilsta, dat is natuurlijk altijd een risico. Ik heb één keer een Peugeot gehad, dat was een 406SW. Was een kutauto. Verder een 2004 Megané station, 1.5 dci. Erg zuinig maar paar keer gebroken koppelingskabel.

Moeilijk moeilijk :+. Maar heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
The Eagle schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:40:
Overigens lijkt die piekspanning me op te vangen door vlak voor het starten een flinke energieverbruiker vast aan te zetten. Da's een tip die ik kreeg van een ANWB'er toen we een keer met een lege accu stonden en hij er zijn lader aan moest hangen :) Geloof dat de ANWB meestal de achterruitverwarming aan zet, maar dat zul je bij peugeot weer net zien, dat is een soort van relais. Dan moet je dus eerst contact maken, dan je achterruitverwarming aanzetten, en dan pas starten. Dat schiet ook niet op :/
Hoezo piekspanning bij het starten? En is de startmotor dan geen flinke energiegebruiker?
De spanning van de accu lijkt mij juist enorm instorten tijdens het starten omdat de flinke stroom die daarvoor nodig is in combinatie met de interne weerstand van het accu de klemspanning omlaag haalt.
Doe je lampen maar eens aan in het donker voor het starten en kijk wat er gebeurt tijdens het starten: ze dimmen (een beetje). Na het starten loopt het dynamo en wordt de spanning gelijk aan wat er standaard ook op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 05-02-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Exorcist schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:29:
Ik neig naar een 207SW door zijn gewicht, verbruik, prijs (belangrijkste). Ik zoek wat meer ruimte, de Volvo is krapper dan je denkt en een sedan is met een kind + kinderwagen niet ideaal. Ik betwijfel alleen of een Peugeot of welke Franse auto dan ook mij ook tot ver boven de 200k KM laat rijden zoals nu met de Volvo (270.000KM, gekocht met 2 ton en geen centje pijn).
Nou, qua motor zou ik me dan geen zorgen maken, want in die Volvo van je zit ook peugeot techniek (tenzij je de D5 hebt, die is van Volvo zelf).

Waarom je betwijfeld of een franse auto de 2 ton haalt is me niet duidelijk, als er iemand verstand heeft van diesels zijn het de Fransen. Zo heeft PSA samen met Ford de laatste generatie Hdi motoren ontwikkeld, dus die zitten ook in de focus, mondeo, volvo, land rover, jaguar, mini etc etc.

Misschien moet je eens in Noord-Afrika kijken hoeveel peugeot's daar rondrijden met een dieselmotor en 4 ton op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Universal Creations schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Hoezo piekspanning bij het starten? En is de startmotor dan geen flinke energiegebruiker?
De spanning van het dynamo lijkt mij juist enorm instorten tijdens het starten omdat de flinke stroom die daarvoor nodig is in combinatie met de interne weerstand van het dynamo de klemspanning omlaag haalt.
Doe je lampen maar eens aan in het donker voor het starten en kijk wat er gebeurt tijdens het starten: ze dimmen (een beetje).
Nou ben ik geen autotechnicus, dus correct me if I'm wrong here, maar volgens mij zit het zo:
Startmotor is een flinke energieverbruiker, maar die krijgt voor zover ik weet via een relais dat door het contact geschakeld wordt, zijn energie direct vanaf de accu. De rest van het electrische systeem krijgt al voor het starten spanning (acc stand en verder), maar doordat bij het starten de dynamo ook mee gaat draaien ontstaat er een piek, gevolgd door een kleine dip in het systeem omdat de startmotor nog ietsje meer vraagt van de accu. Dat is iig hoe ik het zou zien :)
Exorcist schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:29:
Ik zit te denken om mijn huidige (2005) Volvo S40 2.0d in te ruilen. Ik zoek een goedkope, zuinige en relatief nieuwe station, diesel. In mijn zoektocht kom ik uit op een Peugeot 308SW, 207SW of Megané.

Kwa luxe ben ik relatief makkelijk. Heb nu DSTC, navigatie (ouderwets met pijltjes), gescheiden climate control, 16" LM velgen, cruise control, elek. ramen rondom en verwarmde buitenspiegels. Ik mis parkeersensoren (tenminste, lijkt me handig) en een AUX ingang (ja, echt). Ding speelt geen MP3's af en er is geen andere mogelijkheid voor tenzij ik 700 Euro betaal. De 2.0d is redelijk zuinig door de zesbak, zo'n 1 op 17/18 gemiddeld en dan trap ik m nog wel 's op zn staart. 136PK is leuk maar geen vereiste, wel wil ik goed zitten (1.88m) en ook op lange afstanden niet gebroken uitstappen.

Ben alleen bang dat ik een betrouwbare auto inruil voor iets waarmee ik om de haverklap stilsta, dat is natuurlijk altijd een risico. Ik heb één keer een Peugeot gehad, dat was een 406SW. Was een kutauto. Verder een 2004 Megané station, 1.5 dci. Erg zuinig maar paar keer gebroken koppelingskabel.

Moeilijk moeilijk :+. Maar heb geen haast.
Ik rij zelf een normale 207 1.6HDI (90pk). Ding heeft nu bijna 123k gelopen en is een prima auto. Ik meen dat de d-riem pas bij de 230 vervangen hoeft te worden, en afgezien van het onderhoud heb ik er geen centje pijn aan. Naja, 1x dan, en toen was het ook echt raak: bij de 120k brak de as van de turbo. Zou volgens de garage bij die leeftijd niet mogen en ze hoorden het ook zelden (Davo Den haag, grote toko, aardige lui). Turbo zou minimaal dik 300k of meer mee moeten gaan. Helaas mochten ze hem niet onder coulance fixen van PSA NL (dank u eerste eigenaar, 1e beurt 20k te laat laten doen :( ), anders hadden ze dat zeker gedaan.
Voldoende koppel en power iig, hele fijne wagen :) Ben zelf 1.79m maar ruimte zat boven mijn hoofd, zelfs met de stoel in de hoogste stand. Rij 20 a 30k per jaar met dat ding en stap nooit vermoeid uit. Is ook gekocht om die lange afstanden mee te rijden.

Mijn pa rijdt een 207 SW benzine (1.4 met ik meen 75pk) en die voelt naar mijn beleving wat ieler aan. Rijdt iig een stuk minder fijn, vind hem zenuwachtig. Wat ik wel gemerkt heb is dat de achterbank wat krap is voor 3 volwassenen, maar da's niet meer dan logisch. maar twee kinderzitjes moet prima kunnen. Eerlijk is eeerlijk: ik vind de bagageruimte tegenvallen voor een station. Maar goed, het is dan ook geen middenklasser station maar een maatje kleiner.

Wat ik je wel wil adviseren (in dit topic ff lekker vloeken in de kerk :P ): ga eens kijken naar een Seat Ibiza ST. Kofferbak is een stuk ruimer, en die hele auto is een stukje ruimer als de 207SW. Seat stoelen zitten ietsje harder maar wel stevigere zit, ook stukje meer richting premium en dat merk je toch een beetje. Ook de kofferbak is denk ik een stukje ruimer als de 207SW. maar de hele auto is volgens mij ook ietsje breder.
Overigens moet van die Ibiza ST inmiddels wel het e.e.a. ex-lease te krijgen zijn ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haha, ja, zit al te kijken naar een (al dan niet nieuwe) Ibiza ST..vrij veel waar voor je geld. Thanks iig.

En dat de motoren van PSA zijn weet ik, hiervoor had ik een Focus II 1.6 TDCi en dat is dezelfde 1.6 als die ik evt. in een 308SW/207SW zou willen. Het gaat dan ook om de rest van de auto, elektronica met name..maar anderzijds, ieder huisje heeft zijn kruisje. De motor in mijn Focus en nu Volvo beviel en bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
The Eagle schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:44:
Nou ben ik geen autotechnicus, dus correct me if I'm wrong here, maar volgens mij zit het zo:
Startmotor is een flinke energieverbruiker, maar die krijgt voor zover ik weet via een relais dat door het contact geschakeld wordt, zijn energie direct vanaf de accu. De rest van het electrische systeem krijgt al voor het starten spanning (acc stand en verder), maar doordat bij het starten de dynamo ook mee gaat draaien ontstaat er een piek, gevolgd door een kleine dip in het systeem omdat de startmotor nog ietsje meer vraagt van de accu. Dat is iig hoe ik het zou zien :)
Ik ben ook geen autotechnicus, maar ik geef natuurkunde. Helaas weet ik ook niet hoe alles precies is geschakeld en of er nog ergens inductiepieken optreden. Maar het dynamo en de accu zijn parallel geschakeld en dus kan de totale spanning niet meer zijn dan spanning van het dynamo, aangezien deze de hoogste spanning heeft.
Dus ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar wat er nu precies achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De dynamo komt pas later aan bod. In eerste instantie word de startmotor voorzien van een signaal waarna hij rechtstreeks (weliswaar met een grote hoofdzekering) spanning van de accu pakt. De spanning als je die voor het starten met op de accu zal meestal richting de 12 Volt gaan afhankelijk van de auto, hoe goed of hoe vol de accu nog is, etc. Tijdens het starten kan deze behoorlijk ver inzakken maar dat komt door de hoge stroom, de capaciteit is vaak voldoende voor een aantal startbeurten. Na het starten zal de spanningsregelaar ook ervoor zorgen dat er bijgeladen wordt, de spanning op de accu zal dan rond de 13,7 of 13,8 afhankelijk van wat voor auto en systeem je hebt stijgen.

Meestal kun je ervan uitgaan dat de spanning na de regelaar een behoorlijk nette gelijkspanning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik doe gewoon nog een poging:
Groentenboer schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:38:
Heeft er hier iemand een stoel voor de 3e zitrij in de 308SW? Wij gaan in september op vakantie en komen eigenlijk net een zitplek tekort om met zijn allen (4 volwassenen en 2 kleine kinderen) in 1 auto te passen. Een extra stoel zou dan handig zijn. Misschien heeft of weet iemand er een te leen, huur of koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Onderdelenlijn.nl of andere slopers-achtige sites al geraadpleegd? Spul moet gewoon 2e hands te verkrijgen zijn lijkt me :)

@Joopieboy: dan denk ik dat Peugeot een brakke regelaar ingebouwd heeft. En dat icm H7 lampen blijkt iig geen goede combinatie dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja hoor het wel van meer mensen, Ford, Peugeot, Citroën, Volkswagen, noem maar op... H7 is sowieso wel gevoeliger lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn 307SW gaat de verkoop in en daarom wilde ik wat aan het vervellede 'leren' stuurwiel doen. Uiteindelijk toch maar een kunststof 2e hands stuur voor 50 euro besteld, want de leren varianten zijn allemaal tot op het bot versleten. Mijn stuur was al bij kmstand 80K volledig op en dat is er 120K km later niet veel beter op geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dacht dat een stuur met airbag meer zou moeten opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Edmin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:41:
Mijn stuur was al bij kmstand 80K volledig op en dat is er 120K km later niet veel beter op geworden :)
met 80K al?
Ringen gedragen, nooit schoongemaakt en weet ik wat?

Dat is wel heel snel namelijk. Bij mijn 206 had ik met 178k op de teller nog een super net stuur. Alleen bovenaan werd het leer wat droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mijn kunststof stuur van de 206 was bij 120K al redelijk versleten. Nu met 270K op de teller wordt het er niet beter op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

Reacher

oldschool

Is er iemand thuis in peugeut rest waarde ?

We hebben 206 cc 1.6, vol leder. Ik moet deze weg doen ivm aanhoudende hernia issues.

Heeft iemand een beetje reele richtprijs waar ik aan moet denken? Ik zie het op de verschillende sites nog al uit een lopen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Zonder bouwjaar en kilometerstand is daar niks over te zeggen. Een korte zoektocht op 206, cabrio, volleder levert prijzen op variërend van 3500 tot 12000 euro, waarijb het merendeel een 2.0 16v motor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

ow ja onhandig van mij

2002 117k

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Handelswaarde is zo rond de 3,5K, dus daar moet je op rekenen als je de auto inruilt bij een dealer/handelaar.

Bij particuliere verkoop zou je er 5 - 5,5K voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

ah ok, handel is zonde, verkoop de auto dan liever voor die prijs aan een peugeot liefhebber

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Reacher schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:36:
ah ok, handel is zonde, verkoop de auto dan liever voor die prijs aan een peugeot liefhebber
let er wel op met de verkoop dat het niet alsnog een handelaar is die zich als particulier voordoet.
Dus blijf erbij staan als je bijvoorbeeld de motorruimte toont, zodat ze niks kunnen flikken om de prijs te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
ik ben van plan om binnenkort een 206 aan te schaffen, dit zal dan me eerste auto worden.
zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
het word een dieseltje trouwens, vanwege de vele kilometers die ik moet rijden naar werk.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Exorcist schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:49:
Dacht dat een stuur met airbag meer zou moeten opleveren?
Zonder luchtzak. Die moet overgezet worden.
pdebie schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:06:
[...]

met 80K al?
Ringen gedragen, nooit schoongemaakt en weet ik wat?

Dat is wel heel snel namelijk. Bij mijn 206 had ik met 178k op de teller nog een super net stuur. Alleen bovenaan werd het leer wat droog.
ik kocht hem met 80K op de teller en toen zag het er al grotendeels zo uit. Zelf ben ik wat zachter met het ding omgegaan, maar daar groeit het leer niet van terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Razenko schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:49:
ik ben van plan om binnenkort een 206 aan te schaffen, dit zal dan me eerste auto worden.
zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
het word een dieseltje trouwens, vanwege de vele kilometers die ik moet rijden naar werk.
De distributieriem moet bij 240.000 vervangen worden.
Als er een werksleutel naast de km stand staat , dan heeft ie een beurt nodig.
Als je de auto start zie je heel even over hoeveel km er weer een beurt nodig is.

Ik heb zelf alleen ervaring met de 1.4hdi, heb die van 94.000 tot 220.000 gereden als auto vd zaak.
Heb nu sinds kort een 206 sw 1.4hdi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
died_laughing schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:33:
[...]

De distributieriem moet bij 240.000 vervangen worden.
Als er een werksleutel naast de km stand staat , dan heeft ie een beurt nodig.
Als je de auto start zie je heel even over hoeveel km er weer een beurt nodig is.

Ik heb zelf alleen ervaring met de 1.4hdi, heb die van 94.000 tot 220.000 gereden als auto vd zaak.
Heb nu sinds kort een 206 sw 1.4hdi.
Helaas weten ook veel verkopers de "werksleutel" op te laten tellen.. wat ook gebeurd als je een beurt laat uitvoeren.. al wordt dit vaak vergeten.

het is trouwens een simpele handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
londemanmp schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:59:
[...]

Helaas weten ook veel verkopers de "werksleutel" op te laten tellen.. wat ook gebeurd als je een beurt laat uitvoeren.. al wordt dit vaak vergeten.

het is trouwens een simpele handeling.
Binnen 1 minuut is inderdaad de sleutel te resetten.
Dus kijk of het aantal km's dat hij aangeeft voor hij een beurt moet krijgen, logisch is.
Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste