Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Dat ziet er netjes uit! Is de boordcomputer nog te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
ja, daar kan je nog gewoon bij. Alleen de radio instellingen zijn natuurlijk komen te vervallen.

Echter moet je nu wel op een andere manier naar de boordcomputer toe. Normaal doe je dat met de 'menu' knop op de RD4 radio, maar deze heb ik niet meer. In die adapter tussen hendel en radio zit nu een trucje die de menu-knop simuleert door de volume-omhoog en volume-omlaag knop tegelijk in te drukken.
Zo kom ik bij de boordcomputer en kan ik alles bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En waarom niet gekozen om een dubbeldin erin te zetten dan? Je hebt de ruimte ervoor en een nette Pioneer Avic erin is ook zeker geen straf. En die hebben volgens mij wel de mogelijkheid om displays aan te sturen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vanavond een ritje gemaakt met een origineel Nederlandse 205 GL 1.1 uit 1984:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8281/7852372364_8f66132713_o.jpg

Ik heb 'em laten staan, maar oh, wat heb ik een lol gehad! :D Dit is ècht autorijden: zelfs geen rembekrachtiging! :o In elke bocht hoor je een schrapend geluid: dat is de buitenspiegel die over het asfalt schraapt :+

Jammer dat er net even teveel werk aan zit voor de APK (en ik niet de ruimte heb om de auto te stallen), anders was-ie nu van mij geweest...

Het mooiste? Raad de kilometerstand....

...nog niet misschien warm....

.
.
.
.
.
.

.... hoger.....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.... nog hoger.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8302/7852372548_f32a99a18f_o.jpg
:o _O_

Ow ja... de teller is zes jaar geleden al gestopt met tellen... De werkelijke kilometerstand is dus nóg hoger (om en nabij de 600.000) 8)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sloopwaardig dus, wat een hok... _O-

En dat heeft lang geduurd om die km stand te bereiken, zo traag als dat ie is met een 1.1... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bijna 21,5k per jaar in een 205 is best knap imho. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:13:
En waarom niet gekozen om een dubbeldin erin te zetten dan? Je hebt de ruimte ervoor en een nette Pioneer Avic erin is ook zeker geen straf. En die hebben volgens mij wel de mogelijkheid om displays aan te sturen. :)
Vanwege de audiofiele mogelijkheden van deze radio ;)

En vandaag een nieuwe update gedaan aan de 207! Een Peugeot 207 RC interieur geplaatst incl. deurpanelen, achterbank etc.
Even wat snelle iPhone foto's (klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo24-08-12194538.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo24-08-12194551.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo24-08-12194628.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:55:

En dat heeft lang geduurd om die km stand te bereiken, zo traag als dat ie is met een 1.1... :X
Jammer dat je de 'popi-jopie' uit wilt hangen...

Dit ding is juist alles behalve sloopwaardig... 20K+ per jaar en dat 28 jaar lang... Hedendaagse auto's redden dat niet hoor: mijn net nieuwe Mégane gaat de zes ton niet halen; die ligt over tien jaar op de bult met misschien net 300K op de klok :)

En traag? Allesbehalve! Ik stond er echt van de te kijken hoe vlot dat ding van kiet ging. In het Nederlandse verkeer voldoet-ie in ieder geval prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
die 205 is misschien niet meer moeders mooiste, maar als hij goed rijdt dan breng je zoiets toch niet naar de sloop? ideaal juist als goedkoop dagelijks autootje en puur rijplezier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Wok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:15:
[...]

Jammer dat je de 'popi-jopie' uit wilt hangen...

Dit ding is juist alles behalve sloopwaardig... 20K+ per jaar en dat 28 jaar lang... Hedendaagse auto's redden dat niet hoor: mijn net nieuwe Mégane gaat de zes ton niet halen; die ligt over tien jaar op de bult met misschien net 300K op de klok :)

En traag? Allesbehalve! Ik stond er echt van de te kijken hoe vlot dat ding van kiet ging. In het Nederlandse verkeer voldoet-ie in ieder geval prima! :)
Hedendaagse auto's worden alweer vervangen voordat ze zo'n stand halen. Mijn oude Golf 3 1.9D heeft de 414K gehaald totdat het chassis om de motor wegrotte. Die zou naar Polen of Afrika, maar heeft hier nog 2 jaar in NL rondgereden voordat ie op de bult ging. Blijkbaar waren die distributieriem en nieuwe schokdempers een jaar daarvoor toch net even wat te nieuw voor export...

De 206 die ik nu rijd heeft inmiddels 258K op de teller staan. Bedoeling is om dat ding minstens naar 400K te tillen, ga ik nog een jaar of 4 over doen. Vraag is alleen of het motortje dat gaat trekken, dat ding zweet nu al net zoveel olie op de kop als die oude 1.9D en dan moet ie de 300K nog aantikken... maar 1 liter op 20K bijvullen is nog altijd minder erg dan altijd olie boven peil hebben en elke 5K een scheut koelvloeistof erbij.

Verder is traag ook maar relatief. Zo'n 205 1.1 weegt niks, dus heeft ook amper motorvermogen nodig om van zijn plek te komen. Toen ik mijn Golf 3 1.9D kocht dacht ik ook dat ie veel rapper zou zijn dan de Golf 2 1.6D van mijn broer. Ik was alleen even vergeten dat niet alleen de motor zwaarder was geworden...

[ Voor 10% gewijzigd door _JGC_ op 25-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Jazzper schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:47:
Grrrr... vanochtend zo vriendelijk geweest iemand te helpen starten en wipte ik per ongeluk mijn eigen plus-kabel eraf. Radio vraagt weer vriendelijk om radiocode. Zo ellendig en ouderwets vind ik dat. Kan ik weer naar de garage.

peu 306 mk3, 2000, met een Clarionnetje erin.
Vaak staat de code met een pen op de radiobehuizing geschreven (het blik dus).
Ook zij er hele sites die uit het serienummer de code afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:55:

Wait, wut? 205 1.1i traag :?
Mijn ma had zo'n ding en dat ging als de brandweer hoor. Weegt natuurlijk ook niks. Tuurlijk, het is geen 1.6 16V zoals die R19 van je, maar daar moest dan ook wat meer geld in om hem te blijven rijden :+

Maar 180 is met zo'n ding prima haalbaar. Vergeet niet dat die 205's een hele goede stroomlijn hebben...hele lage cw waarde. Dat scheelt een stukje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
1.6 16v? Johan had een 1.4 energy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat maakt in dit geval geen verschil :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meh wel 80pk haha. :+

Maar goed, valt me nog mee dan, ik had verwacht dat het echt een 'hok' was, heeft niks met popi-joopie doen te maken. ;) Ik merk het verschil al tussen mijn Volvo V40 met een bekende 1.9 Renault diesel erin en de huidige 1.6 en 2 liter eco diesels (van Peugeot als ik mij niet vergis). Die laatste lopen bij de vleet kapot, mijn diesel met bijna 3 ton op de klok loopt nog als een trein....

En prachtig interieur pdebie! : Zal wel kei lekker zitten! O+

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 25-08-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Interieurtje zit erg lekker ja. je verschuift geen mm in de bochten en ik krijg geen last meer van m'n onderrug.

Dit vond ik bij de vorige stoelen (t.o.v. de stoelen uit m'n vorige 206) wel wat tegenvallen. Ik kreeg bij sommige ritten (vanaf 30km) best wel last van m'n onderrug. Kreeg de stoel niet goed in positie bij de 207. Bij deze nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:14
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:58:
[...]
Vaak staat de code met een pen op de radiobehuizing geschreven (het blik dus).
Ook zij er hele sites die uit het serienummer de code afleiden.
En anders bel je de dealer toch gewoon? Werkte hier prima... Was wel een nieuwere auto trouwens, maar het idee blijft :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zal de radio er eerst eens uitwippen. Een eerste poging lukte niet (met stalen pinnen in die gaten, volgens mij moet ik van die platte dingen hebben). Wellicht staat het er op. En anders idd de dealer. Vorige keer heeft mijn bovag-garage het gedaan toen ik toch APK moest.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:26
Joopieboy schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:51:
Meh wel 80pk haha. :+

Maar goed, valt me nog mee dan, ik had verwacht dat het echt een 'hok' was, heeft niks met popi-joopie doen te maken. ;) Ik merk het verschil al tussen mijn Volvo V40 met een bekende 1.9 Renault diesel erin en de huidige 1.6 en 2 liter eco diesels (van Peugeot als ik mij niet vergis). Die laatste lopen bij de vleet kapot, mijn diesel met bijna 3 ton op de klok loopt nog als een trein....

En prachtig interieur pdebie! : Zal wel kei lekker zitten! O+
Wat een onzin weer, naast een mening over een auto die je zelf niet gezien hebt, nu "oeh, mijn Renault diesel doet het nog en ik heb ergens gehoord dat er een Peugeot diesel kapot is gegaan". Erg nuttige bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoezo dat nu weer? Jij weet zeker niet dat ik in een Volvo garage werk en wekelijks de auto's voorbij zie komen waar de blokken van kapot lopen. Erg jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Joopieboy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:06:
Hoezo dat nu weer? Jij weet zeker niet dat ik in een Volvo garage werk en wekelijks de auto's voorbij zie komen waar de blokken van kapot lopen. Erg jammer. :)
Nee, natuurlijk weet ik niet dat je bij een Volvo garage werkt, dat zet je er immers niet bij.

En dan nog blijft het een vergelijking van meerdere Volvo's (met Ford/PSA motor) met alleen jouw eigen Volvo (met Renault motor). Daarnaast bestaat er geen 2.0 'eco-diesel' van Peugeot, en zeker geen huidige. Voor zover ik kan zien heeft Volvo ook nooit een PSA 2.0 diesel gebruikt.

Desondanks kan het best zijn dat er problemen zijn met de 1.6 diesel van PSA/Ford, maar als de problemen net zo groot zijn als bij de TSI motoren van VAG of de benzinmotoren van PSA / BMW, dan hadden we daar wel meer over gelezen, toch?

Los daarvan heb ik zelf ook een 'oude', niet-eco diesel, kan me best voorstellen dat die betrouwbaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De 2.0D uit de C30/S40/V50/etc. was volgens mij het 2.0HDiF/TDCi PSA/Ford blok hoor, 100KW/136PK.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Uit de wikipedia pagina van de s40/v50 was dat niet echt duidelijk, maar bij de C30 staat het inderdaad wel. Had ik dus geen gelijk in.

Toch lijkt de 2.0 Hdi me geen eco-diesel, en ook daar zijn toch geen grote problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zeg ik misschien verkeerd, de 2.0D is een vrij sterke diesel maar die lopen ook wel eens kapot, bij lange na niet zoveel als de echte eco diesels, de 1.6D's. Die lopen nogal eens op olie en slaan dan op hol en lopen stuk. Afgelopen maand een 3tal 1.6's gehad en een 2e liter.

En het stond in mijn profiel en veel mensen kennen mij al wel van GoT, maar goed maakt niet uit. :)

Over VAG kan ik alleen maar ja en amen zeggen, benzine of diesel, wat een rampenblokken, en dan nog de importeur PON erachter wat een stelletje oplichters zijn. Kettingen die verspringen, blokken die standaard al 1 liter op 10.000km (bij nieuwe motoren) verbruiken en na loop der tijd meer olie zuipen als een dakloze, kleppen die ratelen als een bezetene. Zelfs onze Touran met een 1.6 FSI verbruikt al olie, nieuw gekocht, altijd rustig bereden door mijn ouders, en nu vanaf 70.000km begon die merkbaar te verbruiken...

Nee lekker die rommel, ik rijd lekker door met mijn 1.9 Renault diesel in mijn V40 met bijna 3 ton op de klok, ding loopt nog als nieuw. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Meen je dat nou over die VAG motoren? Ook de VAG TDI 1.9 blokken?
Ik las juist dat dat de meest betrouwbare blokken zijn!?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
1.9 TDI zal hij ws. niet bedoelen nee, die dingen zijn oersterk. Hij heeft 't meer over de nieuwe diesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
1.9TDIs zijn redelijk betrouwbaar ja. De 2.0TDI niet, die hebben nogal eens last van gescheurde koppen op jonge leeftijd en een importeur die dan zegt "Pech, garantie is verstreken, je dokt die nieuwe motor zelf maar".

Maargoed, elke motor heeft zijn problemen. PSA heeft bij de 1.6HDI veel problemen gehad met olieverstoppingen richting de turbo waardoor je turbo ineens zonder smering komt te staan en BMW heeft een aantal motoren met zgn "swirl flaps" in het inlaatspruitstuk die kunnen afbreken en vervolgens zowel je turbo als je kleppen naar de maan helpen.

Heeft ook veel te maken met onderhoud overigens. Sommige garages die een kleine beurt aanbieden bij de APK voor een habbekrats doen naast de APK niks anders dan even de olie aftappen, nieuwe olie erin en dan het service interval weer naar 15-20K zetten. Niks nieuw oliefilter, gewoon laten zitten, want oliefilter kost geld, is gedoe om te vervangen en kan niet uit als je met prijzen gaat stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Joopieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:00:
Dat zeg ik misschien verkeerd, de 2.0D is een vrij sterke diesel maar die lopen ook wel eens kapot, bij lange na niet zoveel als de echte eco diesels, de 1.6D's. Die lopen nogal eens op olie en slaan dan op hol en lopen stuk. Afgelopen maand een 3tal 1.6's gehad en een 2e liter.

En het stond in mijn profiel en veel mensen kennen mij al wel van GoT, maar goed maakt niet uit. :)

Over VAG kan ik alleen maar ja en amen zeggen, benzine of diesel, wat een rampenblokken, en dan nog de importeur PON erachter wat een stelletje oplichters zijn. Kettingen die verspringen, blokken die standaard al 1 liter op 10.000km (bij nieuwe motoren) verbruiken en na loop der tijd meer olie zuipen als een dakloze, kleppen die ratelen als een bezetene. Zelfs onze Touran met een 1.6 FSI verbruikt al olie, nieuw gekocht, altijd rustig bereden door mijn ouders, en nu vanaf 70.000km begon die merkbaar te verbruiken...

Nee lekker die rommel, ik rijd lekker door met mijn 1.9 Renault diesel in mijn V40 met bijna 3 ton op de klok, ding loopt nog als nieuw. 8)
Oftewel, de conclusie is dat als je geen leaserijder bent, je een 1.9 diesel wil, ongeacht of het nou VW, PSA of Renault is :)
Heb vroeger nog een tijd rondgereden in een Renault Express 1.9D, met 4,5 ton op de teller, en dat terwijl er bij zo'n koeriersdienst toch niet echt netjes wordt gereden met de auto's.

Het lijkt bijna alsof het aantal problemen een directe relatie heeft met het aantal pk's per liter. Ergens natuurlijk ook wel logisch:

1.6 Hdi (110/1.6=70pk/l)
1.4 Hdi (70/1.4=50pk/l)
Renault 1.9 (max 115/1.9=60pk/l)

Dan rij ik nog even vrolijk door met de 2.0 Hdi in m'n 206: (90/2.0=45pk/l). Olie en oliefilter vervangen doe ik altijd zelf, dus daar kan in ieder geval weinig misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja idd ik vind het ook een super fijn blok, rijd heerlijk en nog lekker betrouwbaar. :)
Guillome schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:13:
Meen je dat nou over die VAG motoren? Ook de VAG TDI 1.9 blokken?
Ik las juist dat dat de meest betrouwbare blokken zijn!?
Die 1.9's wel, maar moet je die 2 liters eens hebben. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2012 18:14 ]

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Mijn 207 heeft een automatische lichtsensor. Op zich handig, echter overdag rij ik zonder verlichting.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om iets van verlichting aan te hebben. Weet iemand of dit mogelijk is?
Wellicht mijn mistlampen als drl's te gebruiken op lager voltage o.i.d?

• PdeBie
je hebt aftermarket drl's. Die zou je op je stadslicht kunnen monteren of een apart schakelaartje voor monteren.

Even nog een update melden aan mijn 207. Afgelopen weekend nog een RC interieur geplaatst zoals eerder gemeld. Vandaag heb ik de volgende RC onderdelen opgehaald, namelijk RC koplampen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo30-08-12211358.jpg

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Joopieboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:14:
Die 1.9's wel, maar moet je die 2 liters eens hebben. :X
Moet je alleen wel weer de portemonai open trekken voor 't 2-massa-vliegwiel...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Vimana schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:57:
Mijn 207 heeft een automatische lichtsensor. Op zich handig, echter overdag rij ik zonder verlichting.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om iets van verlichting aan te hebben. Weet iemand of dit mogelijk is?
Hm,

In mijn herinnering kun je in ieder geval in de 406 en 407 de lichtschakelaar een paar seconden ingedrukt (eigenlijk ingedraaid) houden, totdat 'aut.verl. uit' op het schermpje van de boordcomputer verschijnt.

Zou gek zijn als je het niet uit kunt zetten in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vimana schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:57:
Mijn zusje heft een 206+ en die heeft het zelfde systeem. DIt soort dingen staat gewoon in het boekje. Je weet wel, dat ding dat ergens in een vaag zwart plastic mapje onder de rotzooi in je dashboardkastje ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 14:49
dj1981 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:25:
[...]

Oftewel, de conclusie is dat als je geen leaserijder bent, je een 1.9 diesel wil, ongeacht of het nou VW, PSA of Renault is :)
Normaal spiek ik alleen even in dit topic maar nu dan toch even een reactie ;)
De nieuwe 2.0 dci van Renault valt buiten je conclusie, die is net zo betrouwbaar als de 1.9 maar heeft ook nog het voordeel van een ketting (en dan niet zo'n fiets kettinkje die uitrekt wat andere merken gebruiken ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pdebie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:33:
je hebt aftermarket drl's. Die zou je op je stadslicht kunnen monteren of een apart schakelaartje voor monteren.

Even nog een update melden aan mijn 207. Afgelopen weekend nog een RC interieur geplaatst zoals eerder gemeld. Vandaag heb ik de volgende RC onderdelen opgehaald, namelijk RC koplampen:

[afbeelding]
Kei netjes! 8)
Harry schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:54:
[...]

Moet je alleen wel weer de portemonai open trekken voor 't 2-massa-vliegwiel...
Owja idd, had een collega van mij bij zijn A3 met 1.9 TDI, deuren trilden uit de sponningen stationair zowat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

The Eagle schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:29:
[...]

Mijn zusje heft een 206+ en die heeft het zelfde systeem. DIt soort dingen staat gewoon in het boekje. Je weet wel, dat ding dat ergens in een vaag zwart plastic mapje onder de rotzooi in je dashboardkastje ligt :P
Ik heb mijn 308 op de "scandinavische stand" laten zetten. De auto rijdt nu altijd met dimlicht (behalve als ik de stadverlichting aan zou zetten). Ik had namelijk nogal eens dat ik door mist of andere omstandigheden de automatische stand om moest zetten naar dimlicht. Hierdoor liet ik dus soms mijn lichten aanstaan (daar was gelukkig ook weer een extra check ofzo voor, want nog nooit met lege accu gestaan). Vond het een beetje vervelend dat ik alsnog moest "opletten". Overigens heeft mijn andere auto, een ford ka, de optie om hem altijd op dimlicht te laten staan, bij uitschakelen van de motor gaan ook de lichten uit, is dus geen automatische verlichting, maar voldoet ook prima :)

Ik heb dit toen voor de 308 gewoon bij onderhoud laten aanpassen. Ze wisten direct wat ik bedoelde. Ik kan nu alleen mijn lichten niet meer uitzetten, maar dat mis ik absoluut niet ;) Het was iets wat ze via de boordcomputer konden instellen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gisteren de RC koplampen ingebouwd. Wat een hell of a job! Wielen eraf, wielkuipen los, voorbumper eraf. En dan ziet dat er zo uit (klik voor groter):

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12145339.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12145350.jpg

Ow ja, de wielen eraf halen. Dat is nog grappig, want de krik past niet onder de auto. Dus hoe doen we dat? Trappetje maken om op te rijden:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12140554.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12160709.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12160702.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12160652.jpg

Ow ja, en als je wielen er toch af zijn. Meteen de wagen nog maar een centimeter laten zakken aan de voorkant. Dit heb ik nu over aan schroefdraad:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo01-09-12154547.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het staat hem wel erg goed! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moeten er serieus de wielen af om een koplampunit te vervangen :?
Ik wist dat PSA niet altijd even handig was met zijn lampen, maar dit gaat wel erg ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
om de lampen eruit te halen moet de bumper er af. Om de bumper eraf te halen, moeten de wielkuipen los. Om bij de schroefjes van de wielkuipen te komen, moesten mijn wielen eraf (omdat hij zo laag ligt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En het kwam niet bij je op om gewoon een draai aan het stuur te geven zodat je er wel bij kon :?

Maar thanks voor de tip anyway, ik wil nog een keer (als ik er ooit aan toekom) drl in mijn koplampunits aanbrengen. Maar dan heb ik dus nog wat voor de boeg zo te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
pdebie schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:30:
Gisteren de RC koplampen ingebouwd. Wat een hell of a job! Wielen eraf, wielkuipen los, voorbumper eraf. En dan ziet dat er zo uit (klik voor groter):
Het is niet helemaal mijn smaak, maar grappig om te zien hoeveel tijd je er in steekt!

Wat zijn eigenlijk RC koplampen? Zijn die donkerder oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:41:
En het kwam niet bij je op om gewoon een draai aan het stuur te geven zodat je er wel bij kon :?
Achter het wiel (naast de schokdemper) zit ook nog een clipje. Je kan alleen het schroefje langs de wielkast rand losmaken, maar dan moet je met 5 cm ruimte lopen priegelen. Als je het wiel loshaalt en dat clipje losmaakt, komt de hele wielkuip los en kan je overal ruim bij.
dj1981 schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:52:
[...]
Wat zijn eigenlijk RC koplampen? Zijn die donkerder oid?
RC koplampen zijn voorzien van een lens ipv een reflector. Hiermee zijn ze dus ook geschikt voor xenon.
Daarnaast hebben de RC koplampen inderdaad een donkere tint.

De kleuren combi op m'n auto wordt nu echter wat teveel, dus ik ga de spiegelkappen weer zilver maken en de sticker op de voorruit verdwijnt. Dan wordt het weer een rustiger geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Had paar Peu issues en ipv de lokal bovag-garage eens naar de Peugeot dealer gegaan. Die zit hier sinds kort om de hoek. Vriendelijke lui daar!

- radiocode kwijt, stond binnen een minuut op een post-it-briefje
- wilde grote beurt (dacht ik); aangeraden om olie+filters te doen voor 40 euro en dan evt bijkomende zaken los te bespreken. Is volgens mij wel goed idee toch?
- had maar 1 sleutel (maar wel zo'n plastic pasje die je nodig hebt) en die enige sleutel is het oogje nog stuk van ook. Nieuwe sleutel is 45 euro of 98 als je met afstandsbediening wil. Ik heb maar zonder genomen. Eens kijken of ik ook een nieuw sleutelhuisje kan regelen voor mijn huidige.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Jazzper schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:17:
- wilde grote beurt (dacht ik); aangeraden om olie+filters te doen voor 40 euro en dan evt bijkomende zaken los te bespreken. Is volgens mij wel goed idee toch?
Hangt er vanaf wat ze daaronder verstaan. Als het een halve APK wordt kan het alsnog duurder uitvallen dat je in eerste instantie voor ogen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, wat is een grote beurt? Mijn auto krijgt gewoon om de 20.000km een beurtje met frisse olie en een nieuw oliefilter, daarbij wordt de hele auto grondig gecontroleerd en worden dingen die aan vervanging toe zijn vervangen. Uitlaat lek? Nieuw stuk uitlaat. Remmen op? Nieuwe remblokken. Brandstoffilter zit 60K? Nieuw brandstoffilter... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_JGC_ schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:05:
Mja, wat is een grote beurt? Mijn auto krijgt gewoon om de 20.000km een beurtje met frisse olie en een nieuw oliefilter, daarbij wordt de hele auto grondig gecontroleerd en worden dingen die aan vervanging toe zijn
Wat ik zelf altijd doe (ik rij +/- 25k per jaar) is bij elke APK een beurt geven.
Daarbij laat ik alle filters vervangen, olie verversen, bougies nakijken etc.

Daarnaast doe ik altijd halverwege het jaar een globale controle. (Remblokken, rubbers etc.)
Daarbij wordt niks vervangen, maar laat hem wel even helemaal nalopen. Dingen die dan opvallen worden besproken en zonodig vervangen. Soort van half jaarlijkse APK noem ik het. Gewoon omdat ik mijn auto altijd 100% wil vertrouwen.

Kijk anders hier eens:
http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/onderhoud-en-garage,/grote-en-kleine-beurt.html

-- edit --

Heb trouwens vanavond de plastidip van de spiegels af gehaald. Was er toch niet helemaal tevreden over. Zeker niet met de RC koplampen. Teveel kleuren op de auto.

De 'static'-sticker gaat er ook vanaf binnenkort.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo03-09-12203345.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 03-09-2012 21:06 . Reden: toevoeging ]

• PdeBie
hij is officieel! De 208 GTi
http://www.autoblog.nl/peugeot-208-gti-is-officieel

200 pk op 1160kg. Best leuk speelgoed :)
Helaas wel die gare 1.6 THP motor.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

vhal

ಠ_ಠ

pdebie schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:21:
[...]

RC koplampen zijn voorzien van een lens ipv een reflector. Hiermee zijn ze dus ook geschikt voor xenon.
Daarnaast hebben de RC koplampen inderdaad een donkere tint.
Officieel moeten ze wel de juiste codering hebben voor het gebruik van gasontladingslampen (xenon dus). Code moet beginnen met een D, halogeen begint met een H. Nou heb ik zelf ook xenon maar mijn units hebben dus een H code. Ze mogen dan wel projectors hebben maar eigenlijk mag het niet. :P

Maar het is sowieso wel beter om xenon te gebruiken met projectorlampen itt reflectors
pdebie schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:38:
hij is officieel! De 208 GTi
http://www.autoblog.nl/peugeot-208-gti-is-officieel

200 pk op 1160kg. Best leuk speelgoed :)
Helaas wel die gare 1.6 THP motor.
Nette wagen, niet al te overdreven qua uiterlijk. Ik vind het behoorlijk knap dat ze ruim 110 kilo weten te besparen. En die THP motor...ach, die zullen ze wel hebben verbeterd

[ Voor 27% gewijzigd door vhal op 06-09-2012 15:55 ]

Strava

• PdeBie
vhal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:51:
[...]

Officieel moeten ze wel de juiste codering hebben voor het gebruik van gasontladingslampen (xenon dus). Code moet beginnen met een D, halogeen begint met een H. Nou heb ik zelf ook xenon maar mijn units hebben dus een H code. Ze mogen dan wel projectors hebben maar eigenlijk mag het niet. :P
ok, dat wist ik niet. Is dat APK gezeur-waardig als ik xenon in een H lamp plaats?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...ik wist wel dat de RDW in april de eisen hebben veranderd (geen was installatie en hoogte regeling) maar blijkbaar maakt het niet meer uit welke units je auto heeft (H of D). Zolang het lichtbeeld maar goed is.

Strava

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar auto's ná 2005 hebben nog wel te maken met de strengere regels, automatische hoogte regeling en wis/was installatie, hoe het met goedkeur op de lampen zit weet ik dan weer niet. Maar idd de regels zijn wwer veranderd ja. Ik ben allang blij dat de politie niet hun eigen regels er op na houden zoals in 2008/2009 het geval was. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Joopieboy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:14:
Maar auto's ná 2005 hebben nog wel te maken met de strengere regels, automatische hoogte regeling en wis/was installatie, hoe het met goedkeur op de lampen zit weet ik dan weer niet. Maar idd de regels zijn wwer veranderd ja. Ik ben allang blij dat de politie niet hun eigen regels er op na houden zoals in 2008/2009 het geval was. :X
Ook de wasinstallatie en automatische hoogteregeling zijn geschrapt voor auto's na 2006 die gasontladingslampen voeren.

http://www.rdw.nl/nl/voer...s/APKregelgeving2012.aspx

zie ook het doc Aanvullende Permanente Eisen 01-04-2012 en Keuringseisen 01-04-2012

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm toch maar eens de vernieuwde apk papieren doorspitten op deze regels, dat word wel heel gemakkelijk dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 15:24
Ik wil een Parrot MKI 9000 inbouwen in mijn Peugeot 206SW. Deze heeft een ISO kabel, dus dat moet makkelijk lukken. Maar hebben jullie tips waar dat doosje van Parrot weg te werken en waar de microfoon netjes kwijt te kunnen?

Gaat mij dat als a-technicus lukken of toch maar voor 100 euro laten inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
microfoon zou ik bovenaan de linker a-stijl monteren. Dat kabeltje kan je mooi door je dashboard laten lopen.
Het 'doosje' past mooi onderin naast het vakje achter de asbak/bekerhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@pdebie: Thanks voor je antwoord. Goede adviezen. Moet ik daarvoor veel losmaken van het dashboard? Of is het een kwestie van logisch de randjes "omvouwen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb de microfoon in het midden, boven de binnenspiegel. Dan zou je minder last van windgeruis moeten hebben.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Repeat schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:40:
Ik heb de microfoon in het midden, boven de binnenspiegel. Dan zou je minder last van windgeruis moeten hebben.
Same here, microfoon in het midden bij de interieurverlichting.

Inbouwen viel mij reuze mee, achter/onder de radio is plek genoeg voor het parrot kastje. Het draadje van de microfoon kan je redelijk makkelijk achter de raamstijl krijgen door het materiaal wat om te vouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dj1981 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:15:
[...]
Het draadje van de microfoon kan je redelijk makkelijk achter de raamstijl krijgen door het materiaal wat om te vouwen...
Geldt dat ook voor de dakhemel? Die zit gelijmd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@dj1981: en de ruimte achter de radio kan ik ook gewoon bereiken door de standaard Peugeot radio er gewoon uit te halen? Of moet ik daar nog meer trucjes voor doen zoals het losdraaien van nog enkele dashboard panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je kunt gewoon de radio eruit lepelen en vervolgens de parrot module door het gat van de radio achter je dashboard mikken. Echt een zee van ruimte daar, daar kunnen sommige autofabrikanten nog wat van leren. Als je de onderkant van je stuurkolom eraf draait kan je afaik ook gewoon bij die ruimte, dus als je nog kabels moet trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
_JGC_ schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:42:
Je kunt gewoon de radio eruit lepelen en vervolgens de parrot module door het gat van de radio achter je dashboard mikken. Echt een zee van ruimte daar, daar kunnen sommige autofabrikanten nog wat van leren. Als je de onderkant van je stuurkolom eraf draait kan je afaik ook gewoon bij die ruimte, dus als je nog kabels moet trekken...
Volgens mij heb ik niet eens de onderkant van het stuur er af gehaald, wel een stuk dashboard linksonder het stuur (geloof de kap van de zekeringenbak). Op die manier, als je niet al te grote handen hebt, kan je al een draadje van achter de radio naar links van je voorruit krijgen.

Of de hemelbekleding om te vouwen is, geen idee meer eigenlijk. Moet bijna wel, want ik heb het draadje keurig naar het midden gekregen en volgens mij ook boven de bekleding langs naar de interieurverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 12:40

Bio

Zo, nu mag ik ook meedoen in dit topic. Hier de eerste foto van mijn eigen auto. Een peugeot 106 rallye.

[ Voor 22% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
gaaf dingetje :)

lekker rap ook.

meer info? bouwjaar? km-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Inderdaad een behoorlijk rap autootje, erg leuk om in te rijden. Hij heeft ongeveer 2 ton op de teller, en komt uit 94. Verder is hij goed onderhouden, en volgens mij in goede algehele staat. :)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

De ramen en de lijnen op de deur van de 208GTi vind ik erg op een fiat500 lijken....Ook de "stompe" neus vind ik niet heel erg mooi. De vorm van de stoelen lijken erg op de stoelen van een minicooper....De dikke kont en achter bij de wielkasten vind ik het ook niet zo mooi uitzien. Ziet er te braaf en futuristisch uit, of ben ik nou gewoon een zeikerd? :P

Op autoblog zeggen ze:
Dit zou zomaar weer eens dicht in de buurt van de gouwe ouwe 205 GTI terecht kunnen komen. Iets dat Peugeot al jaren niet meer gelukt is met een sportieve hatchback.
Uh, what about de 206RC?

Ik ben wel blij dat op de 208gti eindelijk een 6e versnelling zit, en zoals ik het goed begrijp zijn de versnellingen erg snel op elkaar afgestemd. Ik heb zelf een 206RC met ook zo'n enorm leipe versnellingsbak...begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt de beste auto die ik ooit heb gehad, maar een 6e versnelling zou autosnelwegrijden wat aantrekkelijker maken :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Bio

Bio

Ja zo ook mijn rallye. 120 @ 4500tpm :p

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
Weleens in een 205 1.9 GTi gereden? Dan heb je pas snelheidsgevoel...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 21:09
Komt totaal niet in de buurt, en ik heb beide gereden, vergeleken met de 205 GTI is de 206 RC een GT ipv een kleine kart

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Anoniem: 179458

begin deze maand heb ik uiteindelijk toch besloten om de 206 weg te doen, er zaten dure dingen aan te komen en motorisch was deze niet helemaal meer in orde (diverse rare geluiden onder de motorkap).
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/Foto0152.jpg
de vervanger van de 206 komt niet bij Peugeot vandaan maar bij Citroën, de DS3.
heb vanaf dat deze uit kwam al gezegd dat ik er in wou rijden en toevallig werd mij een mooie auto voorgelegd bij de citroën dealer, wel 2e hands maar slechts een jaar oud met 55.000 op de teller (iets minder als de peug met zijn 227.000)

nu dus ex-Peugeot rijder, maar van de Franse auto ben ik voorlopig nog niet af.. :)

hier 2 foto's van mijn nieuwe "bak" waar ik trotse eigenaar van mag zijn!
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_1679_1280_zps37d8dc56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_1684_1280_zps991eb6fb.jpg

wat mij toevallig opviel, en waar ik zelf ook altijd last van had met de 206, is dat ik nu heel vaak een 206-je zie met het linker dimlicht kapot.
ik weet niet of het toeval is maar bij mij vrat de auto de dimlichten aan de linker kant.
had er de eerste keer een duurdere lamp inzitten maar de 4 keer erop toch maar een goedkoop lampje gedaan.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Twee peugeot-vragen voor mijn '00 308 1.8 XT Break

1. mijn sleutel met rc is het oogje van kapot. Erg irritant. Nieuwe bestellen is bijna 100 euro. Is het mogelijk een ander huis ergens te scoren voor die sleutel?

2. als het regent neigt mijn hele electronica zich om de haverklap te resetten. Fascinerend gezicht; alle tellers vliegen naar rechtsboven (echt alle tellers tot en met olie aan toe), blijven daar even trillen en zakken dan weer terug naar juiste stand. Display zegt ondertussen 88888888 etc (max digits aan). Het is alleen en altijd met regen dus ik vermoed ergens kortsluiting ofzo? Waar te beginnen!?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

_Drake_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:29:
[...]

Komt totaal niet in de buurt, en ik heb beide gereden, vergeleken met de 205 GTI is de 206 RC een GT ipv een kleine kart
Universal Creations schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:37:
[...]

Weleens in een 205 1.9 GTi gereden? Dan heb je pas snelheidsgevoel...
Jongens, wat een vooroordelen proef ik weer. Alsof ik iets gezegd heb waar ik totaal niks over weet....Gelukkig is "gevoel" subjectief, anders zou ik volgens mij volledig door het slijk gehaald worden ;)

Ik heb 3 jaar in een 205GTI 1.9 gereden, die met 130pk zelfs, 4cm verlaagd, K&N luchtfilter en veerpootbrug. Jazeker, dan heb je het gevoel alsof je 180 rijdt wanneer je 120 rijdt en 4k+ rpm maakt in de 5. Hij blijft gewoon trekken en het bochtenwerk, zeker met veerpootbrug, is echt subliem. In de sneeuw rijden vond ik vaak best beangstigend moet ik zeggen :)

Daarna (2006-2011) heb ik in een 206GTI rondgekacheld. Qua beleving zeker niet het spartaanse 205GTI gevoel, maar een mooie oplossing tussen comfort en sportief. Qua power zeker niet onaardig en went toch weer snel nadat je een 205GTI gereden hebt.

Sinds december 2011 rijd ik in een 206RC, wat me weer het gevoel van de 205GTI terugbracht sinds de 206GTI: veel strakker, veel stugger en de accelleratie (d.m.v. die short ratio bak van de RC), en de toeren en geluid van de motor, de stugheid en de racekuipjes zorgen er wat mij betreft voor dat ik weer denk dat ik harder rijd dan dat ik werkelijk rijd. Erg wennen aan het "kabaal" t.o.v. de 206GTI ook..... Nu na enkele maanden, ben ik natuurlijk weer gewend aan de RC. Wanneer ik nu in een (gepimpte) 205GTI zou stappen, zou ik misschien ook weer het "wauw" gevoel hebben.

En waar het zich allemaal om ging: ja, ik durf wel beweren dat Peugeot op de 205GTI na voor mij zeker in staat is geweest een auto te maken die zijn minst erg dicht in de buurt van het gevoel van de 205GTI komt maar dan in de huidige wereld, en dat is voor mij de 206RC, nog meer dan een 306GTI, ookal heb ik zelf nooit in een 306GTI gereden maar enkel ernaast gezeten heb.
Wil je echt het kart-gevoel, dan moet je naar mijn mening een WRC o.i.d. kopen en geen anno-2012-GTI/RC.

EDIT: Ik hoop uiteraard voor velen dat de 208GTI (misschien komt er een overtreffende trap voor consumenten in de vorm van een RC) met zijn shortratio bak en toch wel goeie gewichts/pk verhouding, de juiste aanpassingen kan maken aan het onderstel en carrosserie e.d. om het 205-gevoel enigszins te benaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 20-09-2012 11:26 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De 206 RC vind ik echt een bommetje op wielen. Zo verschrikkelijk snel.
Vriend van me heeft hem ook nog eens motorisch aangepakt. Heeft nu 190pk ipv 177. Gaat als een raket.

Zelf ben ik nu bezig met wat rondneuzen om mijn 207 motorisch wat op te krikken.
Heb nu 110pk in de wagen. Dit was in de 206 destijds ruim voldoende, maar de 207 is 200kg zwaarder en dat is echt grofweg gezegd 'ruk'. Ding is niet vooruit te branden.

Dus contact opgenomen met Beek Auto Racing in Den Haag om eens te brainstormen over de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 179458 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:36:
begin deze maand heb ik uiteindelijk toch besloten om de 206 weg te doen, er zaten dure dingen aan te komen en motorisch was deze niet helemaal meer in orde (diverse rare geluiden onder de motorkap).
[afbeelding]
Laat me raden: de distributieriem bij 240K zit eraan te komen. Kost je met waterpomp en multisnaar erbij zo'n 600 euro. Ik heb besloten het bij mijn 206 wel te doen, ding heeft nu 260K op de teller en ik ga dat ding gewoon oprijden. Auto rijdt te fijn om nu al te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WTFje gisteren t.a.v. mijn 207:
Toen ik dat ding 2 jaar geleden kocht kreeg ik er van de dealer een reservesleutel bij. Die wilden we afgelopen zaterdag voor het eerst gebruiken. Wat blijkt: hij past niet en is ook compleet anders dan de normale klapsleutel.
Ik hoop dat de dealer dit nog kostenloos op gaat lossen, maar zo niet: iemand enig idee aan welk bedrag ik moet denken voor een neiuwe reserversleutel, danwel klapsleutel met AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
klapsleutel met AB heeft iemand op ons forum laatst gekocht voor zo'n 200 euro geloof ik.

Een normale sleutel zal bij lange na niet zo duur zijn.

Heb je de sleutelcode? Die hebben ze nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sleutelcode moet ik wel ergens hebben ja, wordt vervolgd. Denk niet dat ik een klapsleutel ga krijgen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Doet de afstandsbediening het wel?
Maar in principe kunnen ze die zo in programmeren qua startonderbreking geloof ik.
Althans bij mijn 106 programmeerde ze die sleutels zo in, alleen een nieuwe afstandsbediening kon niet, dan moesten ze ook de module in m'n auto vervangen 8)7

Overigens zou ik zeker even gaan rondshoppen als je het zelf moet betalen, voor een sleutel met startonderbreking maar zonder afstandsbediening betaalde ik bij de dealer 50 euro oid terwijl er ook een peugeot dealer was die er 90 euro voor vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

staat iets hierboven; nieuw zonder AB; iets van 48 euro. Nieuw met AB 98 euro. Dat was voor een 306 sleutel. Das niet klap. Maar dan heb je een richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
afgelopen zondag naar een meet&greet van PeugeotForum.be geweest.
Hier een aantal foto's van mijn 207 onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://i590.photobucket.com/albums/ss342/TheFlyingEagle/IMG_1354.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i590.photobucket.com/albums/ss342/TheFlyingEagle/IMG_1571.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i590.photobucket.com/albums/ss342/TheFlyingEagle/IMG_1548.jpg

binnenkort de winterbandjes eronder. Dan kan ik van het voorjaar de voorbanden vervangen, want die zijn aardig op zoals te zien op de laatste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/210/119/+_2acc5a8841f8752904d37f90a8014829.png?1322693145

:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pdebie studeert zo te horen ook om dakloos te zijn met die bandjes :X

Alleen pakt Wok het net iets slimmer aan :P

Desalwelteplus: mooie foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:13:
Pdebie studeert zo te horen ook om dakloos te zijn met die bandjes :X
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Met zulke bandjes is het niet de vraag óf, maar wanneer de brandweer je uit je auto moet knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik snap de opmerking niet helemaal, maar het is wel levensgevaarlijk om met zo weinig profiel te rijden. Paar spatten regen en je blijft nergens bij flink remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
daarom binnenkort dus ook de winterbanden eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

offtopic:
@Pdebie: zie Wok's ondertitel ;)
Hij heeft hem vanwege de cabrio, als jij te lang met die banden doorrijdt eindelijk je op een gegeven moment ook zonder dak op je auto - omdat het doro de brandweer weggeknipt is. Dat bedoelde ik dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja nu snap ik hem. Maar nogmaals, ik zag het probleem zelf ook al, dus daarom de winterbanden eronder binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die velgen heb je toch nog niet zo lang eronder of wel? Hoe kunnen die banden dan al zo ver op zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het zijn voorbanden, dus ik heb een vaag vermoeden dat het te maken heeft met een loden rechtervoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jazzper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:44:
staat iets hierboven; nieuw zonder AB; iets van 48 euro. Nieuw met AB 98 euro. Dat was voor een 306 sleutel. Das niet klap. Maar dan heb je een richting.
Was bij mij echt bij beide zonder AB, met AB kwam op 350+ euro uit bij de 3 of 4 dealers die ik gemaild heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:35:
Die velgen heb je toch nog niet zo lang eronder of wel? Hoe kunnen die banden dan al zo ver op zijn. :P
2e hands velgen ;)
De banden zaten er al de nodige km's op.
Universal Creations schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:52:
Het zijn voorbanden, dus ik heb een vaag vermoeden dat het te maken heeft met een loden rechtervoet ;)
Zie vorige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat verklaart een hoop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

GoldenSample schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:57:
[...]

Was bij mij echt bij beide zonder AB, met AB kwam op 350+ euro uit bij de 3 of 4 dealers die ik gemaild heb.
Dit was gewoon Nefkens Zeist. Aardige lui. Had zo'n plastic blauwe Peugeot-kaart om sleutels te mogen maken. Dit type (dit is dan mét AB):
Afbeeldingslocatie: http://www.wholesalecarkeys.net/media/catalog/product/cache/1/image/350x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/B/AB291221-66_.jpg
let niet op de 'baard' dit is een voorbeeldplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Joopieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:00:

Je weet dat als je een nieuwe auto te rustig gaat inrijden hij later ook olie kan gaan verbruiken?

Ik heb zelf alleen maar ervaringen met VAG auto's en kan niks negatiefs bedenken. Nou ja, 1x een cilinderkoprevisie omdat er een scheur inzat maar dat was een productiefout en hebben veel modellen last van. Op dat na verder nog nooit problemen met die auto's gehad. :)

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Bipper? Ik kende heel de auto niet, maar ben op zoek naar een bedrijfsautootje. Was erg benieuwd naar het onderhoud, de betrouwbaarheid en de kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:05

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:26:
Sleutelcode moet ik wel ergens hebben ja, wordt vervolgd. Denk niet dat ik een klapsleutel ga krijgen dan ;)
Zo'n complete 'klapsleutel' kost met inleren erbij zo'n rond de 138,- incl. btw
Ik kan het exact voor je nazien als ik de laatste 8 van je chassisnummer heb. :-)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

_JGC_ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Laat me raden: de distributieriem bij 240K zit eraan te komen. Kost je met waterpomp en multisnaar erbij zo'n 600 euro. Ik heb besloten het bij mijn 206 wel te doen, ding heeft nu 260K op de teller en ik ga dat ding gewoon oprijden. Auto rijdt te fijn om nu al te vervangen.
die van mij begon de afgelopen tijd steeds meer kuren te vertonen, en met de aankomende winterperiode heb ik toch besloten voor een andere auto met daarbij meer luxe (airco, CC, centrale vergrendeling etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Stond van het weekend vast in Utrecht. Auto liep op 3 cilinders. Bobine had het begeven.

Gelukkig had een vriend van me er toevallig een liggen, dus die hebben we ter plekke vervangen en ik kon weer verder.

Klonk wel lekker op 3 cilinders trouwens. Was net een boxer motor :9~
Pagina: 1 ... 25 ... 89 Laatste