Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:14

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Edmin schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:31:
[...]

Goed om te lezen. Dat heeft mijn 307SW op het moment ook. Moet toch de banden laten vervangen, dus dat pakken we meteen even mee.

Vind trouwens wel dat mijn 1.6 zuipt. Ik rijd bijna alleen maar snelwegkilometers en na 600km moet de slang er weer in. Tegen 50 liter maakt 1:12. En dat is bij de huidige prijzen niet erg fijn :/
Je kan ook vragen of ze er anti-piepplaatjes willen monteren ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik wilde een bijdehante opmerking maken, maar toen zag ik Zondagskindje in "Het grote Peugeot topic - deel 2" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Overigens is 1:12 voor een 307SW benzine helemaal niet gek hoor. Voor je portemonnee wat minder prettig, maar qua verbruik niet abnormaal...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:14

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En ik val in herhaling, zie ik -O-

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Groentenboer schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:41:
Overigens is 1:12 voor een 307SW benzine helemaal niet gek hoor. Voor je portemonnee wat minder prettig, maar qua verbruik niet abnormaal...
Dat doet mijn 307SW ook op benzine inderdaad. Op LPG schommelt het tussen de 1:10 en 1:11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In ieder geval goed om te weten dat ik dus niet meer verbruik dan verwacht. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Doorgaan naar een 308SW, dan wordt het 1:12,8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Hmmm, mijn 406 Coupe V6 benzine haalt op de snelweg zo'n 1 op 10,5 bij 120km/h en mijn 306 GTI ongeveer 1 op 11-12. Maar met mijn gebruikelijke ritjes in de stad en dergelijke, haal ik zo'n beetje 1 op 8,5-9. Ach ja, als ik er maar plezier bij heb. En dat heb ik gelukkig nog steeds.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 21:23
Vandaag de 207 verlaagd met een Weitec schroefset.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo19-02-12161036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo21-02-12180830.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo21-02-12180841.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo21-02-12183241.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo21-02-12184545.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Weitec/Photo21-02-12192925.jpg

Betere foto's volgen nog zodra de zomerwielen er onder zitten. Denk halverwege maart ofzo. even kijken wat het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

dj1981 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:33:
Mbt de 206 en lengte: met m'n 1,82m vind ik soms, met name met passagiers achterin, dat het zicht naar achteren niet geweldig is, of de binnenspiegel is te hoog, of de achterruit niet hoog genoeg. Verder zit ik prima in de auto overigens. De "sportstoelen" uit de XS zitten prima, ook bij 800km op een dag.
Ik ben 1.86m en ik rij sinds kort in een 206RC. Daarvoor heb ik 5 jaar een 206GTI gehad (met dezelfde XS stoelen, maar dan met leder/alcantara) en ik heb totaal geen problemen met het zicht naar achteren.
Ik vind zelfs de 206 een vrij ruime auto voor mensen die groot zijn. Ik heb bij mijn hoofd nog redelijk plaats over met mijn 1.86m. Daarbij had ik de stoelen van de GTI niet op het diepste staan. Ik zit graag stevig en rechtop, dus ik heb daar nooit echt last van gehad. Nu met de 206RC heb ik de stoelen wel op het diepst staan, eveneens behoorlijk rechtop en ik heb dus dezelfde zitpositie als dat ik in de GTI had.
(uiteindelijk zitten de GTI/XS stoelen idd comfortabeler bij lange ritten dan de RC-stoelen)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:31
Volgens mij maakt de stoelverstelling niks uit, want die kantelt alleen het voorste deel hoger of lager, je hoofd blijft op dezelfde hoogte

Maar wat ik bedoel is dat ik, met passagiers achterin, de horizon eigenlijk niet in de binnenspiegel krijg en dat rijdt niet prettig. De achterruit is daar niet hoog genoeg voor, of de binnenspiegel zit niet laag genoeg.

Kan zijn dat dit beter is als je een regensensor hebt en de binnenspiegel wellicht wat lager zit. Of ze hebben de binnenspiegel wat lager geplaatst in nieuwere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:16:
Vandaag de 207 verlaagd met een Weitec schroefset.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Betere foto's volgen nog zodra de zomerwielen er onder zitten. Denk halverwege maart ofzo. even kijken wat het weer doet.
Mooi! Wat kost dat nou? En hoeveel cm is dit?

• PdeBie
de set kost normaal gesproken zo'n 700 euro incl. btw en montage.
Echter heb ik het via een vriend geregeld, waardoor ik een stukje goedkoper uit kwam.

Ik weet niet precies hoeveel cm hij gezakt is. Heb nu aan de voorkant van de bumper onder de lip (die zwarte rand onder de bumper) zo'n 3.5cm over.
Achterkant kan nog zo'n 2cm zakken, dat gaat binnenkort nog een keer gebeuren.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ben je nog van plan om een drempel te nemen, of ga je die wegen mijden? :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:57

Entity

9000rpm

Da's een optie in de nieuwste navigatieprogramma's. Naast 'vermijd tolwegen' nu ook 'vermijd drempels' :+

• PdeBie
Krisp schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:41:
Ben je nog van plan om een drempel te nemen, of ga je die wegen mijden? :P
Ik kom met de huidige verlaging nog over alle drempels heen :)
Gaat prima. Zonder schuin te hoeven of wat dan ook.

Verwijderd

Ik vind het mooi, maar kost dus nog wel redelijk wat geld. Zelf overweeg ik om alleen verlagingsveren te kopen, dan ben je ongeveer 150 euro kwijt. Alleen wordt gezegd dat het kan met de originele dempers, ik weet alleen niet of dat ook helemaal waar is...

Overigens heb je achter toch gewoon nog een torsiestaaf op een 207. Waarom dan toch een veer? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 15:32 ]

• PdeBie
nee, je hebt geen torsie as meer op de 207. Dat is verleden tijd :)

verlagen met alleen veren kan prima. Je moet ongeveer aanhouden dat als je meer dan 4~5cm wilt zakken je ook andere schokdempers moet nemen, omdat anders je originele dempers het zwaar te verduren krijgen.

Mijn vorige auto was ook in eerste instantie met alleen veren verlaagd. Reed prima.
Tip: Eibach veren. Lekker comfortabel en een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Knul schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:10:
Ja, klopt, ze zijn van 2001/2002 wel te vinden maar dan hebben ze meestal al 170.000 kilometer of meer gelopen. Heb liever een wat oudere auto met wat minder kilometers, bij mij ligt de grens zo ongeveer rond de 150k. Dan is de distributieriem al vervangen en hoeft hij eerst niet weer :)
Van een 206 ben ik nu op zoek gegaan naar een 306; heb aanstaande zaterdag een proefrit in deze. Een 306 verbruikt marginaal meer maar ik vind hem mooier (met name het interieur) en hij is wat ruimer. Ben benieuwd :).

Overigens wel naar verschillende 206'en gekeken, maar voor minder geld heb je met een 306 gewoon meer auto. Daarnaast vind ik het erg lelijk dat 206'en <2000 allemaal afbladderende lak hebben onder de achterruit (productiefout volgens een monteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
306jes zijn prima auto's. Zien er inderdaad ook erg goed uit.
Knul schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:29:
[...]
Daarnaast vind ik het erg lelijk dat 206'en <2000 allemaal afbladderende lak hebben onder de achterruit (productiefout volgens een monteur).
Klopt, bekend probleem. Dit viel oorspronkelijk in de 10-jaar lakgarantie van Peugeot, maar die is inmiddels verstreken voor die bouwjaren.
Oorzaak is vuil wat tussen het raam en de carrosserie blijft zitten (bij weinig tot slecht schoonmaken van de auto). Dit vuil schuurt op de lak en dat veroorzaakt roest of lak beschadigingen.

Dit probleem werd volgens mij binnen de garantie verholpen door de achterruit iets hoger te monteren en langs de randen het beter af te kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Na ze in november al gehaald te hebben, kon ik echt niet meer langer wachten.....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ViJ90g5mH4I]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Is die distortion die in je filmpje zit met opzet? Groovy iig :P En laag, heb je hier geen last van?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Zo, ik mag mezelf nu ook een Peugeot rijder noemen:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/4plkkz7rl/autoo.png

Het is een 306 1.6 XS 3-deurs uit 1998 :). De peug heeft168000 km gelopen en het enige wat niet werkt zijn de mistlampen, wat mij mee valt voor een Franse auto :P. Het is wel even wennen om in een 14 jaar oude auto te rijden, ik reed tot voor kort meestal in de auto van mijn moeder, een Swift uit 2008. In de 306 gaat alles net wat slapper, hoewel hij nog wel erg strak stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13
pdebie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:11:
306jes zijn prima auto's. Zien er inderdaad ook erg goed uit.

[...]

Klopt, bekend probleem. Dit viel oorspronkelijk in de 10-jaar lakgarantie van Peugeot, maar die is inmiddels verstreken voor die bouwjaren.
Oorzaak is vuil wat tussen het raam en de carrosserie blijft zitten (bij weinig tot slecht schoonmaken van de auto). Dit vuil schuurt op de lak en dat veroorzaakt roest of lak beschadigingen.

Dit probleem werd volgens mij binnen de garantie verholpen door de achterruit iets hoger te monteren en langs de randen het beter af te kitten.
Viel mij ook heel erg tegen toen ik ging zoeken om een Peugeot 206. Had ook te maken met de auto waar ik uit kwam: Golf 3 uit 1992, een van de eersten, en die hebben dat probleem ook. Ik vond het niet acceptabel dat als ik in een auto van 1992 rijd met dat probleem, dat een auto uit 2000 datzelfde probleem ook heeft.

Overigens hebben de latere 206 modellen een ander probleem met het achterraam: schimmel. Ik heb allemaal witte en groene zooi onder de glasplaat bij de randen van het kofferdeksel. Je kunt er niet bij om het schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_eXistenZ_ schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:17:
Is die distortion die in je filmpje zit met opzet? Groovy iig :P En laag, heb je hier geen last van?
haha ja. even wat experimenteren met de nieuwe youtube features :)

Drempels gaan nog prima. Kan er over het algemeen nog gewoon recht overheen (of het moeten echte bergen zijn). Parkeergarages zijn wat lastiger ivm de steile helling soms bij de entree/uitgang.

@batsgeit: welkom bij de club ;)
ziet er zo, op het eerste oog, goed uit. Is het je eerste auto?

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 05-03-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ja, het is mijn allereerste auto. Ik heb deze foto gemaakt toen ik hem net opgehaald had, ondertussen zit hij in de wax en heb ik een paar puntjes bijgewerkt met de lakstift. Daarnaast waren er twee gaatjes bij de wielkasten (van een subwoofer oid? lag een kabeltje bij) en daardoor kwam er wat vocht naar binnen. Deze heb ik ook dicht gedaan, en ik heb gelijk de oude mat eruit gegooit (was nat en stonk door het water) en een nieuwe op maat gesneden :).

Hij gaat deze week nog even langs de monteur, er zit naar mijn smaak te weinig druk op het rempedaal. Daarnaast viel het me op dat hij niet warmer werd dan 80 graden, hoort dit bij de 1.6 of is de radiator te actief?

[ Voor 10% gewijzigd door Knul op 05-03-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wat werd niet warmer? je water temperatuur of je olie?

anyway, veel plezier met je wagen. Hoop dat je er veel veilige en leuke km's mee mag maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Water temperatuur, olietemperatuur meter is volgens mij alleen geleverd op de GTi :). De Peugeot manier van schakelen vind ik overigens ook wennen, is wel iets anders dan de klik-klak bakken die de Japanners doorgaans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
water temperatuur bij mijn 207 stijgt nog wel eens boven de 90 (als ik door rij). Misschien je thermostaat kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik heb nog geen enorme stukken gereden (langste was ~30 kilometer achter elkaar) en ben nog niet echt door gaan rijden met de 306. Hij gaat deze week sowieso langs de monteur, zal eens vragen of hij daar ook naar wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Heeft iemand hier toevallig nog z'n 'je voelt je lekkerder in een peugeot' sticker liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Knul schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:32:
De Peugeot manier van schakelen vind ik overigens ook wennen
Tip:
als je de wagen in de achteruit wilt zetten en hij gaat niet meteen. Even de versnelling in de vrij, koppeling op laten komen en nog een keer proberen.
Lukt het dan nog niet meteen: Even naar de 1e versnelling en dan in de achteruit.

I O+ Peugeot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Dat met het achteruit rijden is niet zo'n probleem, dat was ik al gewend in de Swift en de Getz (a-synchrone versnellingsbakken :)), maar meer dat er gewoon wat speling in de pook zit. De methode die jij daar beschrijft werkt inderdaad erg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 23:16

allure

Titaan fase 2/3

Heeft er hier iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een cruisecontrol op een 107?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
allure schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:25:
Heeft er hier iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een cruisecontrol op een 107?
Nee, maar volgens mij is het achteraf inbouwen van een cruise control bij moderne auto's nogal een pain in the ass. Ik geloof (maar pin me er niet op vast) dat je de cc eerder gewoon kon verbinden met de gaskabel, maar dat dat door alle computers en dergelijke tegenwoordig niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat kan met een elektronisch gaspedaal nog steeds, zijn gewoon voor elke auto specifieke sets voor te koop, ze zijn alleen een stuk duurder. Geen idee hoe ze dat aansluiten, maar ik gok dat er een kabel loopt van gaspedaal naar boordcomputer waar ze dan een CC-interface tussenhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
was CC dan sowieso al mogelijk als optie op de 107?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en op een 207 XS pack uit 2006? Zou het daar op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vast wel, mijn 207 Cool'n'Blue heeft namelijk ook CC. Vraag me alleen niet wat het zou kosten (wilde gok: 500 euro).
Als je op zoek bent naar iets dergelijks: loop even een Peugeot dealer binnen en zeg hem dat je iets zoekt MET CC. Zo werd ik ook ineens door mijn dealer gebeld dat ie mijn huidige wagen had staan. Werkt perfect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha ja zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

|:( Niet gezien dat de opmerkingen van 2 verschillende users kwamen.
Mijn opmerking was uiteraard voor Allure bedoeld :)

@pdebie: jij gaat hem uiteraard achteraf in willen bouwen. Ipv 1 flipper aan het stuur (radobediening) krijg je er dan 2 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:36:
@pdebie: jij gaat hem uiteraard achteraf in willen bouwen. Ipv 1 flipper aan het stuur (radobediening) krijg je er dan 2 :)
Yup, dat was mijn bedoeling inderdaad. En +/- 500 euro is nog te overzien gezien het gemak wat je ervoor terug krijgt en de brandstof die je ermee bespaart.

Als je al ziet dat er een uitlaatsysteem van ruim 700 euro onder de auto komt :+
Kan dat ook nog wel hahaha

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 09-03-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 500 ballen is een wilde gok hoor, ik heb werkelijk geen idee. Kan ook zomaar 1500 zijn. Maar bel een dealer en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het zonnetje scheen goed vandaag, dus met de camera op pad geweest :)

http://www.patrickdebie.nl/featured/602/peugeot-207/

Preview:
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2012/03/Fotoshoot207-3-150x150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Iemand enig idee hoe je het schermpje van de 206 (1998 1.4 XT Pack) weer tot leven kan wekken?
Deze heeft een aftermarket radio ingebouwd. Is dat een kwestie van de juiste 12v spoor opzoeken, of moet daar meer voor gedaan worden?

Ik heb door tijdgebrek de radio er nog niet uit gehaald. (is de wagen van een maat van me, die was vandaag even hier voor een beurtje van de 206. Hij heeft de 206 onlangs gekocht)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Zekering misschien? Anders een keer erop slaan :+

Mijn 306 is terug van onze beunhaas, volgens hem moet de auto nog probleemloos een aantal jaar mee kunnen gaan. De remblokken voorop moeten wel binnen 5000 km vervangen worden, maar goed, dat is normaal onderhoud.

Ik heb overigens een nieuwe radio ingebouwd, en het geluid wat uit de speakers komt valt mij niet tegen. Helaas kraakt het wel wat zodra het geluid wat harder staat, heeft iemand ervaring met nieuwe speakers inbouwen in een 306? Of met gewone aftermarket speakers? Welke merken zijn goed (luister vooral rock, weet niet of dat hier van toepassing is) en is het lastig inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
weet iemand of het mogelijk is een stuur van een 207 RC over te zetten in een 207 XS Pack?
De RC variant is namelijk iets dikker en ligt beter in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 15:41
Ja, kan gewoon. Uiteraard bij (de)montage wel opletten met de airbag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Vandaag de zomerbanden (205) weer onder de 206 gegooid. Toch een stuk beter dan die dikke ballonbanden (winterbanden waren 195/55). De 205 banden hebben een stuk dunnere wang.

En die Ouragan 16" zien er toch ook wel een stuk beter uit dan de velgen waar de winterbanden omliggen (kan zo even niet op de naam van de velgen komen, het zijn deze velgen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/206cc.jpg )

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sirocco's :)

Vind je huidige wielen ook veel mooier inderdaad :)

@gouwden: thanks. Even de sloperijen in de gaten houden of er ergens een RCtje in de prak ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Kan ik hier ook meedoen als ik net een Peugeot 508SW Blue Lease Executive 1.6 eHDI 2Tronic S&S besteld heb? :P Zojuist heb ik de offerte gemaild naar onze inkoper en hoop ik dat hij hem snel besteld.

De opties die ik meegenomen heb zijn:

- Pack Look (17inch velgen ipv 16, Chroomstrip aan de onderkant van de zijruiten (standaard alleen bovenlangs) & getinte ruiten achter.
- Parkeerhulp voor
- Afneembare trekhaak (niet echt nodig, maar door een actie slechts EUR 89 ipv 1089)
- Kleur Noir Perla Nera
- Antraciet stoffen bekleding

De afgelopen weken heb ik erg veel tijd besteed aan het zoeken van een nieuwe lease auto en ik had eigenlijk een Passat Variant 1.4TSI DSG besteld maar ik moest een Diesel nemen van mijn werkgever. Toen was de keuze tussen de 508SW en de Passat Variant 1.6TDI. Aangezien ik een voorkeur heb voor een automaat en na het lezen van reviews die de Passat met de 2tronic vergelijken en een proefrit ben ik heel enthousiast over de 508SW! Ok een DSG rijdt comfortabeler maar die is simpelweg buiten budget. Nu maar hopen dat de 508SW snel geleverd wordt; nu ik eenmaal besloten heb wil ik er in gaan rijden ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Geen leren bekleding?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nope, voor deze auto moet ik al bijbetalen en voor mij is leer geen must-have. Inclusief de bijtelling zou ik zo'n EUR 30 per maand extra betalen voor het leer, dat vind ik het niet waard, ik had liever andere opties gehad voor dat geld, maar die waren er verder niet (behalve Xenon maar dat hoef ik ook niet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Harry schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:30:
Iemand enig idee hoe je het schermpje van de 206 (1998 1.4 XT Pack) weer tot leven kan wekken?
Deze heeft een aftermarket radio ingebouwd. Is dat een kwestie van de juiste 12v spoor opzoeken, of moet daar meer voor gedaan worden?

Ik heb door tijdgebrek de radio er nog niet uit gehaald. (is de wagen van een maat van me, die was vandaag even hier voor een beurtje van de 206. Hij heeft de 206 onlangs gekocht)
Bedoel je dat schermpje boven op je dashboard?

Deze doet het gewoon bij een aftermarket radio. Weet niet of jij een enkellijns of dubbellijns hebt. Bij mijn oude 206 GT was het dubbellijns. Met aftermarketradio stond hier de temp en de tijd (meer niet), met OEM radio kwamen hier ook de zenders in, volume etc. etc.

Ik heb dat schermpje overigens 2x vervangen omdat hij verrrot was, dubbellijns is zeldzaam en duur, reken 60-100 euro. Enkellijns is meer te krijgen en kost bijna niets...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik wil volgend jaar als vervanging voor mijn 2005 Volvo S40 2.0d op zoek gaan naar een Peugeot 308SW, 1.6 HDI. Nog steeds dezelfde motor als destijds in mijn Focus II 1.6 TDCi (2005) dacht ik, en daar was ik goed over te spreken.

Nog zaken waar je specifiek op moet letten? Is het verbruik redelijk? Ik rij nu 1 op 17/18 en dan rij ik "vlot".
Kwa luxe zal ik er iets op achteruit gaan denk ik, al hoeft dat niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nog drie nachtjes slapen en dan ga ik met de 207 naar EPS uitlaten :D O+

RVS uitlaatsysteem monteren onder de auto. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:56:
Ik wil volgend jaar als vervanging voor mijn 2005 Volvo S40 2.0d op zoek gaan naar een Peugeot 308SW, 1.6 HDI. Nog steeds dezelfde motor als destijds in mijn Focus II 1.6 TDCi (2005) dacht ik, en daar was ik goed over te spreken.

Nog zaken waar je specifiek op moet letten? Is het verbruik redelijk? Ik rij nu 1 op 17/18 en dan rij ik "vlot".
Kwa luxe zal ik er iets op achteruit gaan denk ik, al hoeft dat niet zo te zijn.
1) Ga op zoek naar een 110pk-versie vanaf maart/april 2008. Dan krijg je namelijk een erg prettig schakelende zesbak i.p.v. een slappe en gevoelloze vijfbak.
2) In voorkomende gevallen kan er sprake zijn van roestvorming/blaasjes aan de binnenzijde van de motorkap en/of achterklep:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kOIRhaq7qOT5fRRhpMlOu0eh/full.jpg
Bij mij is het echter gewoon op kosten van Peugeot hersteld (nieuwe motorkap).
3) Qua verbruik zul je waarschijnlijk vergelijkbare waardes halen. Met veel snelweg en rustig/normaal rijden doe ik 1:20/21. Nu rijd ik veel stadsverkeer en korte afstanden en dan kom ik 1:16/17.
4) De introductiemodellen (2008) zullen nu zo'n beetje terugkomen uit de lease. Met een XS Première heb je een prettig uitgerust exemplaar (glazen dak, climate control, cruise control, drie losse stoelen achterin, 16" lichtmetaal, etc.)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bedankt voor de tips! Zou dan inderdaad op zoek gaan naar een 2008/2009 model, zal denk ik begin volgend jaar worden eer ik er eentje aanschaf. Die luxe editie is dus nagenoeg hetzelfde voorzien in luxe als mijn Volvo, en dan is een glazen dak nog een groot pluspunt. Ik raak enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Peugot 107 Automaat uit 2008 met 53k op de teller.
Wel een handig autootje, kan in de kofferbak van onze "daily driver", de Volvo S80. ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag ben ik ik met de 207 naar EPS uitlaten gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12044615.jpg

De wekker ging vroeg. 4:45 uur om precies te zijn. pfffffff
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12072804.jpg

Na even kort gesproken te hebben met Hessel (de monteur) over mijn wensen, is hij aan de slag gegaan. Allereerst moest het originele uitlaatsysteem verwijderd worden.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12081351.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12093135.jpg

Terwijl Hessel hiermee bezig was werd ondertussen mijn buurman binnen getrokken. Een Ferrari 550 Maranello LM. Het uitlaatsysteem zou hiervan volledig vervangen worden incl. spruitstuk en klepgeregelde uitlaatpoorten. Dit laatste houdt in dat de bestuurder met afstandsbediening twee kleppen open en dicht kan doen voor meer of minder geluid. Heel gaaf om te zien.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12082438.jpg

Een van mijn wensen was het verwijderen van de middendemper. En als je dan toch bezig bent, vervang je maar meteen de hele buis door RVS.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12093120.jpg

Ook de demper is na even luisteren uitgezocht.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12093158.jpg

Het idee van mij was om de uitlaat uit het zicht te hebben. Er zal dus nog een andere achterbumper gemonteerd worden van een 207 diesel. Deze heeft geen uitlaat uitsparing. Deze ligt inmiddels ook al bij de spuiter :)
Om ervoor te zorgen dat mijn bumper niet weg smelt hebben we een bocht naar beneden op de einddemper gelast.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/EPS/Photo22-03-12095534.jpg

Ik ben nog bezig met het uploaden van een filmpje naar youtube. Zodra deze online staat, post ik hem hier.

De rest van de foto's zijn hier te bekijken, incl. wat foto's van de Ferrari en zijn uitlaat systeem.
http://s42.photobucket.co...geot%20207/EPS/?start=all

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 22-03-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je kiest voor een verborgen uitlaat joh. Dit RVS, betekent dat dat je nooit meer een uitlaat hoeft te vervangen? Blijft toch een zwak punt, vooral roest op aansluitpunten waardoor je twee verdere goede delen moet vervangen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RVS ga je niet zo snel doorgerot krijgen ja. Overigens kan altijd alsnog je demper verslijten maar doorrotten (hoe de meeste uitlaten sterven) doet ie niet meer.

Scheelt overigens ook een stuk hoe je rijd, als je enkel lange stukken rijd en een beetje mazzel hebt gaat je uitlaat (exclusief achterste demper) 300k mee. Al rijd je enkel korte stukjes dan ben je vaker aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vind het bij de 207 mooier om een strakkere 'kont' te hebben. Dit dus door onder andere de uitlaat uit het zicht te hebben.

De gehele uitlaat is (vanaf de katalysator) van RVS incl. flensen etc. Het gebruikte RVS is van dermate kwaliteit dat het de auto overleeft. Mocht er dus iets roesten kan het enkel nog het uitlaatspruitstuk zijn of de kat.
Er zit tevens geen middendemper meer tussen.

Wat GoldenSample zegt klopt overigens wel, over het korte stukjes rijden. Maar dat is niet voor mij van toepassing, omdat ik elke dag 60km rij voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hier de foto's van de nieuwe update van vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12162144.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12201335.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12201353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12201406.jpg

Achterbumper van een 207 diesel, zonder uitlaatuitsparing, met in kleur gespoten stootrand :)

Montage bleek ontzettend simpel. Waar je bij de 206 nog allerlei schroefjes en dingetjes los moet maken, is het bij de 207 een kwestie van losklikken en klaar :)

het verschil met eerst:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/idee/DSC_0205-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12201335.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat maakt toch wel een heel groot verschil zo hoor, nette kont zo! Heb jij nu ook silvervision knipperlicht lampjes erin? En ik zou ook even luxe kentekenplaten monteren.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Nu nog een filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:
Dat maakt toch wel een heel groot verschil zo hoor, nette kont zo! Heb jij nu ook silvervision knipperlicht lampjes erin? En ik zou ook even luxe kentekenplaten monteren.
Ja, heb inderdaad SilverVision knipperlichten. Voorkant ook. Wereld van verschil :)

Luxe kentekenplaten moet ik inderdaad nog een keer halen, maar schiet er elke keer bij in haha. Maar komen er zeker op!

Hier nog wat filmpjes van het uitlaatgeluid:
YouTube: 207 EPS uitlaten
YouTube: Peugeot 207 EPS uitlaatsysteem
YouTube: Peugeot 207 EPS uitlaatsysteem (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is idd een strak bakkie geworden, pdebie. Flink verschil met wat het was (doe trouwens eens een foto van toen en nu, da's leuk om te zien) :)

* The Eagle overigens ook een "strakke kont" op zijn 207 *O* Maar rij een HDI, dus standaard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Complimenten vooral dat je bij optische aanpassingen juist niet kiest voor een opvallende uitlaat, maar de hele bende verbergt door er zelfs een andere bumper voor aan te schaffen.
Uiteindelijk is de uitlaat namelijk gewoon de anus van je auto en daarmee wil je gewoon niet te koop lopen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:37
Mooi gedaan hoor pdebie! Bij de nieuwe 208 hebben ze het ook wel mooi opgelost, een donker strookje onderaan de bumper zodat het pijpje niet zo opvalt.

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/Peugeot_208_gelekt_03.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank je wel allemaal :)
Ik heb er bewust voor gekozen om de uitlaat weg te werken, omdat ik een meer 'cleane look' (zoals ze dat in België noemen) wilde hebben.
The Eagle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:23:
doe trouwens eens een foto van toen en nu, da's leuk om te zien
Toen:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/IMG_0074.jpgAfbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/IMG_0078.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo27-03-12201353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2012/03/Fotoshoot207-3-150x150.jpg

Samen met de trotse eigenaar :9
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2012/03/Fotoshoot207-28-150x150.jpg

Modificaties:
- Phase 2 achterlichten (LED) met Philips Silvervision knipperlichten
- Embleempjes 'Peugeot' en '207' verwijderd van achterzijde
- 207GTi dakspoiler
- 607 dakantenne
- RC pookknop
- Verlaagd met Weitec Hicon GT schroefset
- Keskin KT4 velgen i.c.m. 20mm spacers
- EPS rvs uitlaatsysteem
- 207 diesel achterbumper met mee gespoten stootrand
- K&N inlegfilter

en dan ben ik vast nog wel iets vergeten :+

--edit--
thumbnails gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 29-03-2012 09:30 . Reden: modificaties toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Staat erg netjes, zeker naast die niet zo heel mooie (kuch) 206 op de 2e foto :)
Maar misschien moet je foto 4 en 5 even iets kleiner maken. Dit is nu wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dreamscape schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:18:
Maar misschien moet je foto 4 en 5 even iets kleiner maken. Dit is nu wel erg groot...
aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pdebie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:42:
Dank je wel allemaal :)
Ik heb er bewust voor gekozen om de uitlaat weg te werken, omdat ik een meer 'cleane look' (zoals ze dat in België noemen) wilde hebben.

[...]

Toen:
[afbeelding][afbeelding]

Nu:
[afbeelding]
[afbeelding]

Samen met de trotse eigenaar :9
[afbeelding]

Modificaties:
- Phase 2 achterlichten (LED) met Philips Silvervision knipperlichten
- Embleempjes 'Peugeot' en '207' verwijderd van achterzijde
- 207GTi dakspoiler
- 607 dakantenne
- RC pookknop
- Verlaagd met Weitec Hicon GT schroefset
- Keskin KT4 velgen i.c.m. 20mm spacers
- EPS rvs uitlaatsysteem
- 207 diesel achterbumper met mee gespoten stootrand
- K&N inlegfilter

en dan ben ik vast nog wel iets vergeten :+

--edit--
thumbnails gemaakt.
Da's best een verschil zo ja :)
Wat ik me afvroeg: aangezien je toch een nieuwe achterbumper hebt genomen, waarom niet meteen een aftermarket OEM parkeersensor op gezet? Kost geen drol meer tegenwoordig, voor 5 tientjes ben je de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
simpelweg omdat ik daar niet over nagedacht heb :+
Plus dat ik het ook niet echt mis. Heb ze nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd bij een hatch kun je nog aardig richten op de achterruit, dus als echte man heb je dat niet nodig. :+

Maar ziet er goed uit, en vaak doen die kleine dingen al veel. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:10:
Idd bij een hatch kun je nog aardig richten op de achterruit, dus als echte man heb je dat niet nodig. :+

Maar ziet er goed uit, en vaak doen die kleine dingen al veel. :)
Dat niet nee, maar het is wel uberrelaxt om gewoon je auto achteloos achteruit te kunnen gooien zonder te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nou als je het niet erg vind, kijk ik toch echt wel in m'n spiegels ook al heb ik parkeersensoren. :+

Je sensor zal het maar niet goed doen zeg door een storing en dan ineens 'pok'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Dat niet nee, maar het is wel uberrelaxt om gewoon je auto achteloos achteruit te kunnen gooien zonder te kijken 8)
offtopic:
Dat dacht mijn broer dus ook, koud drie dagen nadat-ie zijn nieuwe Octavia afgeleverd had gekregen: de sensoren reageerden toch mooi even te laat op een paaltje met als gevolg dat zijn achterkant goed in puin lag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Of ze staan uit doordat je tegen het knopje hebt gestoten bij het ophangen van de TomTom :X (308SW)

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 30-03-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat dat betreft heet VAG het beter voor elkaar als PSA eigenlijk. Als je bij VAG de parkeersensoren inschakelt, geven ze een flinke inschakelpiep. Die van PSA doet dat niet. Bij VAG weet je dus altijd of je sensoren werken of niet :)

Die piep heeft overigens pricesless bijeffecten. Toen mijn zusje voor het eerste in mijn toenmalige Seat Altea stapte en ik die bak in zijn achteruit zette, ging die harde piep dus af. En aangzien die piep vlak achter de achterbank genereerd wordt en zij achter zat, kon ik de schrikreactie op d'r gezicht zien. priceless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 23:16

allure

Titaan fase 2/3

De parkeersensoren op m'n vorige 307 deed dit wel degelijk, een korte pieptoon.
Daar heb ik 1 keer de computer van stuk gehad en dan blijft het 1 constante pieptoon.

Van m'n huidige 308 weet ik het zo niet, ik zal er eens op letten.

vanavond onze nieuwe 107 ophalen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door allure op 30-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
308 doet dat ook gewoon. Maar dan moet je daar wel op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

* dr.lowtune meldt zich in topic!

Na eerst een tijdje een 308 te hebben gereden als leasert en een misstap in de vorm van Volvo V40 (verziekt door de merkdealer tijdens reparatie) nu iets erg leuks voor de deur:

Wie: dr.lowtune
Model: 206
Type: GTI
Motorisering (brandstof): 2.0i 16v 138pk (benzine)
Bouwjaar: 2002
In bezit sinds: 21-03-2012

Helemaal origineel nog met Ouragan velgen en het interieur is erg netjes, je zou niet zeggen dat de auto alweer 10 jaar is. Morgen nieuwe banden voor en hopelijk binnenkort ook een radio die weer met de stuurbediening overweg kan.

Conclusie tot nu toe:
- Voor een "kleine" auto rijdt hij toch erg goed, zeker niet minder dan m'n V40
- Verbruik valt reuze mee
- Ruimer van binnen dan ik dacht (ik ben niet kort en ook niet mager, toch zit ik ruim)
- Behoorlijk snel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice en welkom :) Ik neem aan dat pics snel volgen? :)
Wat heeft ie gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Van m'n 106 (1.1 uit 99 op LPG, Blokje is overigens niet origineel van deze auto) is m'n radiator lek en die ga ik vervangen.
Ik heb al opgezocht wat voor één ik moet hebben (ik heb 'gelukkig' een smalle=goedkoper).
Voor 57 euro heb ik een Nissens radiator, lijkt me wel oke (waarom er dan ook een voor 100 euro op de zelfde site staat die het zeflde lijkt qua grootte, merk, aansluitingen etc. snap ik niet maar goed).

Alleen nu begrijp ik dat een Peugeot SP 14 koelvloeistof (groen) nodig heeft, dat zit er nu ook in. Her en der kom ik echter ook de roze variant tegen al 'aanbevolen' (dat is goedkoper), wat is wijsheid om er in te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wil graag gele lampen in mijn phase III peu 306 break. Hij is antraciet grijs en dat ziet er lekker tijdloos uit dus ik vond dat gele lampen wel meerwaarde zijn.

Net bij de brezan geweest maar hebben ze niet meer. Op internet kom ik diverse linkjes tegen van H4 in geel. Die moet ik volgens mij hebben. Je hebt ook gele bolletjes om over de huidige H4 lampen te doen maar volgens mij verlies je dan licht.

Nu heb ik net de motorkap even opengemaakt in afwachting. Kapjes van de lampen af en dan zie ik twee koplampen per kant. Ik neem aan groot licht en dimlicht (en stadslicht dan?). En welke moet ik nou geel maken? Alleen dimlicht? Vragen.. vragen...

edit: iemand anders. Aan de lamp te zien phase 1 of 2:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2429/3928045603_c8b76b75b5_b.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzper op 31-03-2012 13:50 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Eerst: gele lampen zijn echt vreselijk :X ;)

Tweeds: als ik mij niet vergis zitten dim- en grootlicht in hetzelfde fysieke lampje. Het stadslicht is een apart, kleiner, lampje. Dus even de grote losmaken, kijken wat daar op staat en je weet wat je moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Groentenboer schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:01:
Eerst: gele lampen zijn echt vind ik vreselijk :X ;)

Tweeds: als ik mij niet vergis zitten dim- en grootlicht in hetzelfde fysieke lampje. Het stadslicht is een apart, kleiner, lampje. Dus even de grote losmaken, kijken wat daar op staat en je weet wat je moet hebben :)
there, i fixed it!

tweeds: ik ga even kijken!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag kentekenplaten met opgelegde letters opgehaald en gemonteerd.
Staat stukken netter zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:47:
ik wil graag gele lampen in mijn phase III peu 306 break. Hij is antraciet grijs en dat ziet er lekker tijdloos uit dus ik vond dat gele lampen wel meerwaarde zijn.

Net bij de brezan geweest maar hebben ze niet meer. Op internet kom ik diverse linkjes tegen van H4 in geel. Die moet ik volgens mij hebben. Je hebt ook gele bolletjes om over de huidige H4 lampen te doen maar volgens mij verlies je dan licht.

Nu heb ik net de motorkap even opengemaakt in afwachting. Kapjes van de lampen af en dan zie ik twee koplampen per kant. Ik neem aan groot licht en dimlicht (en stadslicht dan?). En welke moet ik nou geel maken? Alleen dimlicht? Vragen.. vragen...

[afbeelding]
Met gele lampen verlies je sowieso licht.
Ik vind het persoonlijk alleen iets voor oude, klassieke, Franse automobielen.

En groot en dimlicht is bij de 306 een aparte lamp. Ik zou alleen de dimlichten veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Jazzper schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:47:
[afbeelding]
dat is een phase 1. Ook te zien aan de grille. Bij phase 2 zijn koplamp en richtingaanwijzer één unit, net als bij phase 3. Alleen is ph3 helder glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
GoldenSample schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:41:
Van m'n 106 (1.1 uit 99 op LPG, Blokje is overigens niet origineel van deze auto) is m'n radiator lek en die ga ik vervangen.
Ik heb al opgezocht wat voor één ik moet hebben (ik heb 'gelukkig' een smalle=goedkoper).
Voor 57 euro heb ik een Nissens radiator, lijkt me wel oke (waarom er dan ook een voor 100 euro op de zelfde site staat die het zeflde lijkt qua grootte, merk, aansluitingen etc. snap ik niet maar goed).

Alleen nu begrijp ik dat een Peugeot SP 14 koelvloeistof (groen) nodig heeft, dat zit er nu ook in. Her en der kom ik echter ook de roze variant tegen al 'aanbevolen' (dat is goedkoper), wat is wijsheid om er in te gooien?
Gewoon die goedkope koelvloeistof in kieperen (evt. even kijken tot welke temperatuur het spul geschikt is). Bij die TU-blokjes komt het allemaal niet zo nauw wat olie en kvs betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wok schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:18:
[...]
Gewoon die goedkope koelvloeistof in kieperen (evt. even kijken tot welke temperatuur het spul geschikt is). Bij die TU-blokjes komt het allemaal niet zo nauw wat olie en kvs betreft :)
Gaat dat niet klonteren als je dat erdoor gooit?

Als je groene en rode gaat mengen krijg je bruine zooi met klonten, vandaar dat het ook aanbevolen wordt om bij je huidige soort te blijven, tenzij je het hele systeem van voor tot achter eerst schoonmaakt. Hoe die speciale koelvloeistoffen reageren op goedkope glycol-vloeistof weet ik niet, volgens mij valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Ik ga er gemakshalve even vanuit dat GS gewoon alle vloeistof ververst ;)

Volgens mij valt klonteren ook wel mee. In mijn 205 Green heeft ook van alles wat gezeten (bij het aftappen kwam er zowel rode, groene als blauwe vloeistof uit 8)7 ) en die draait ook nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ga ik ook vanuit, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen oude vloeistof achterblijft. Als die motoren niet zo heel kritisch zijn op wat je erin gooit denk ik dat het alsnog wel meevalt trouwens... de Golf 1.9D die ik destijds had liep op een mengsel van groene, blauwe, coolsystem flush, roestwater en misschien ook wel olie doorelkaar.
Die olie weet ik trouwens zo niet, feit was wel dat het oliepeil altijd op max stond en ik om de 10K een halve liter koelvloeistof moest bijvullen. Verder was het potje van die auto gewoon een vieze bruine smurrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Oh ik zie dat de Halfords ook groene vloeistof verkoopt 5 liter voor 13 euro oid en gaat tot -26 niet bevriezen dus die mieter ik er wel in.
Iemand die weet hoeveel er in gaat? kan het niet echt vinden (ook niet in de manuals die ik op internet vind) en heb (nog) geen werkplaats handboek. Kwam nu op 6 liter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Volgens Kroon gaat er 6 liter groene vloeistof in (SP14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:17:
[...]

Met gele lampen verlies je sowieso licht.
Ik vind het persoonlijk alleen iets voor oude, klassieke, Franse automobielen.

En groot en dimlicht is bij de 306 een aparte lamp. Ik zou alleen de dimlichten veranderen.
ik vind het eigenlijk ook alleen voor oude auto's, maar het coole aan de mijne is dat hij door de kleur behoorlijk tijdloos overkomt. Ik zal wel een foto maken van het eindresultaat. Als mijn auto blauw of zilver was had ik het niet gedaan. Maar bij graphite gris (de mijne) of zwart durf ik het wel.

Ik heb even gekeken. Stads-, dim en grootlicht zijn drie aparte pitjes! stadslicht is zo'n soort fietslampje, dimlicht is een H4 maar met een heel harnas aan (ik denk dat dat bij de 306 hoort, niet bij de lamp). Het grootlicht lijkt ook H4 met zo'n 'hoedje' erop.

Ik ga denk ik voor 2x H4 H7 geel voor de dimlichten.

edit: phase 3 heeft H7 lees ik net. Bestelling bij GoMaxx.com gedaan en voor die 3 euro ook maar gelijk stadslichten meegenomen. Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 02-04-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_JGC_ schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:51:
Volgens Kroon gaat er 6 liter groene vloeistof in (SP14).
Heb uiteindelijk deze shit dr in gegooid, kreeg handelaars korting via een vriend van me waardoor die troep niet eens zo veel duurder was. Scheelde ook schoon spoelen wat wel fijn is want kk heb dat ding vanmiddag gewoon op straat vervangen :p
Pagina: 1 ... 22 ... 89 Laatste