Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Naboo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:31:
Ik betaal 3500 euro bij om mijn huidige 107 in te ruilen voor een 100% gelijkwaardige 107, het enige verschil tussen beiden is die 70.000km.

Mijn voordeel, voor slechts 3500 euro rijd ik in een gloednieuwe 107, waar ik weer minimaal 2 jaar plezier van heb.
Een 2 jaar oude 107 met 70.000km (over 2 jaar) zal weer makkelijker in te ruilen zijn dan een 4 jaar oude 107 met 150.000km.....
Misschien dat die dealer daardoor zijn quotum bij de importeur wel haalt en anders net niet... Zal hem genoeg opleveren (bonus) en dan kan er best een auto worden verkocht met wat minder marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Peugeot 207 rijder meldt zich!

Sinds 2 september jl in mijn bezit een Peugeot 207 VTi 16v 120pk. Kleur is grijs/groen en heeft nu 56k km op de klok. De Peugeot (leaseauto) heb ik overgenomen van een collega die is vertrokken en heeft nog een contract voor 2 jaar. Ik ben zelf positief verrast over de Peugeot en hij rijdt echt heerlijk. Zelf had ik altijd van "brrrrr Peugeot, dat is niks voor mij." Maar na het zien van de foto's van de nieuwe 208 en de ervaring die ik nu heb met de 207 (Nu 20k kilometers meegereden) wordt het een grote kanshebber voor mijn volgende auto.

FOTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
W00t! De Green heeft APK tot 25 februari 2013 en het keuringsrapport bleef blanco! :D _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Huh 2 jaar? Hoe dat zo ineens?

Toevallig nog een Green te koop zien staan: http://www.autowereld.nl/...reen-2579233/details.html

met op AW een gedeeltelijke historie: http://www.autoweek.nl/au...01/peugeot-205-xr-14-1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Je mag vanaf twee maanden vóór de vervaldatum je auto ter keuring aanbieden en dan wordt de vervaldatum gewoon met een jaar opgehoogd :) Je kunt dus maximaal 14 maanden APK op je auto hebben ;)

In mijn geval was vervaldatum 25 februari 2012, dus ik kon de auto vanaf 25 december aanbieden ter keuring met behoud van de vervaldatum: 25 februari 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 13-09 14:00
Oh wacht natuurlijk is het al bijna 2012.. dat is met mijn auto niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:34:
If it sounds too good to be true, it probaly is ;)
Waar zit de adder? Waarom wil uitgerekend een dealer een 107 met 70k op de teller hebben :?
Is een landelijke actie. Hier thuis ook een aanbod in de brievenbus gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:41:
Huh 2 jaar? Hoe dat zo ineens?

Toevallig nog een Green te koop zien staan: http://www.autowereld.nl/...reen-2579233/details.html

met op AW een gedeeltelijke historie: http://www.autoweek.nl/au...01/peugeot-205-xr-14-1988
Het zou ook de volgende regel kunnen zijn ;)
Keuringsfrequentie
Ouder dan 30 jaar, maar van na 1 januari 1960 (en lichter dan 3500 kg) Eens per twee jaar, te beginnen in 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:47:
Ik ga morgen een kijkje nemen bij de auto, ik maak me met name zorgen om de uitlaat en andere zaken als de koppakking.
Vandaag gekeken en niet gekocht. De beste man was onduidelijk over de distributieriem. Hij vertelde rond dat deze rond de 66.000 was vervangen maar daar was geen enkel bewijs van. De lak bladderde overal weg op de voorbumper, er zaten vrij veel deuken in de auto. En de knopjes van de CV op de sleutel waren kapot, althans ze werkte wel maar je kon ze alleen met iets puntigs indrukken.

Uitlaat zag er goed uit, de bevestigingen iets minder. Uiteindelijk niet gedaan, mij iets teveel mindere punten gezien de prijs (er was nauwelijks iets onderhandelbaar).

Verder waren mijn indrukken goed, het model 106 vind ik mooi en het zag er van binnen heel goed uit voor zo'n simpele uitvoering als een Accent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Frietsaus schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:30:
[...]

Vandaag gekeken en niet gekocht. De beste man was onduidelijk over de distributieriem. Hij vertelde rond dat deze rond de 66.000 was vervangen maar daar was geen enkel bewijs van. De lak bladderde overal weg op de voorbumper, er zaten vrij veel deuken in de auto. En de knopjes van de CV op de sleutel waren kapot, althans ze werkte wel maar je kon ze alleen met iets puntigs indrukken.

Uitlaat zag er goed uit, de bevestigingen iets minder. Uiteindelijk niet gedaan, mij iets teveel mindere punten gezien de prijs (er was nauwelijks iets onderhandelbaar).

Verder waren mijn indrukken goed, het model 106 vind ik mooi en het zag er van binnen heel goed uit voor zo'n simpele uitvoering als een Accent. :)
Die Centraledeurvergrendeling zat ook op mijn sleutel van m'n 106 maar volgens mij is daar het knopje/zendertje echt stuk. Nieuwe moest 250 euro ofzo kosten gezien er ook een nieuw ontvangertje in de auto moest ofzo :? Naja dan maar zonder en een gewone reserve sleutel voor 60 euro.

* GoldenSample heeft vandaag het lampje achter de kachelbediening geprobeerd te vervangen.
Moet alles nog terug bouwen (net lampje gehaald) maar ik was zo handig/dom om te denken dat er achter de draaiknop voor de ventilator snelheid ook een knopje zat.. Daarom dus veeeeeel meer van het paneel uit elkaar gehaald dan nodig, volgens mij word dat terugzetten wel een beetje bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoe kan ik trouwens zien wat voor 1.1 blokje er in m'n 106 ligt? D'r is namelijk in mijn auto een ander motorblok gekomen dan de 1.1 die er in zat alleen er word voor verschillende 1.1 blokken andere olie aangeraden.

Verder vind ik op internet op de ene plek dat er alleen in engelse vroege 106-en een ander 1.1 motortje is geleverd en op andere plekken vind ik weer dat het verschild vanaf 1998 naar 1999 of van modeljaar 1999 naar 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Maak een foto?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
Kijk op de autopapieren? Hoort 't in te staan..

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Er is een ander motorblok in gegaan ook een 1.1, zoals ik het nu kan zien is het een TU1.

Als ik op wikipedia kijk zijn deze motorblokken er in geleverd:

1.1 TU1ML/Z (HDZ) 1991 - 1997 Mono - Jetronic 60 pk bij 5800 t/min
1.1 TU1ML/Z (HDZ) 1993 - 1996 Magnetti Marelli FDG6 60 pk bij 6200 t/min
1.1 TU1M (HDY) 1997 - 1999 Motronic MA3.1 54 pk bij 6200 t/min
1.1 TU1M (HDZ) 1997 - 2001 Motronic MA3.1 60 pk bij 6200 t/min
1.1 TU1JP (HFX) 2000 - 2003 Motronic MP 7.4.4 60 pk bij 5500 t/min

Puntje is alleen dat als ik kijk wat voor olie (bij verschillende olie boeren) er in moet dat in de nieuwste blokken andere olie moet. Verder verschilt de vervangingstermijn van de olie nogal (5k tot 15k) bij de oudere blokjes.

Zal morgen eens een foto maken, zie al wel dat ik zo te zien niet de nieuwste heb dus dat het qua olie soort waarschijnlijk wel goed zit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
Nouja, moet... als ik die lijstjes bij Kroon zo zie kan je overal 5W40 in gooien. Bij sommige blokken raden ze dan nog SpecialSynth MSP 5W40 aan, maar dat heb je vnml voor diesels met roetfilter. Ik krijg bij mijn 206 altijd die olie erin omdat de monteur liever maar 1 blik 5W40 in de garage heeft staan en op een vat van 60 liter is het prijsverschil nihil. Bijvullen doe ik gewoon met Emperol 5W40.
Overigens kan je die lijstjes van de olieboeren met een dik pak zout nemen, in het boekje van mijn auto staat dat er ook gewoon 10W40 halfsynthetisch in kan, dat is zelfs de olie waar ie af-fabriek mee is geleverd.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gooi er ook gewoon 5W40 Emperol van Kroon in, denk dat dat wel goed zit, zit alleen beetje met vervangingstermijn, zeker gezien ik ook nog wel eens wat langere stukken vol gas rijd (is 155km/uur).

Hoewel, vervangingstermijn als je er toch om de 5k kilometer flink wat er bij moet gooien :P

Beetje klote was alleen, ik rijd elke week +/- 1000 kilometer en pijl elk weekend m'n olie, Week na week bleef hij ongeveer op 1/3 boven minimum staan maar nu (was het week er voor vergeten) stond hij in eens een stuk onder :X Heb er nu al een liter bij gegooid maar het pijl staat nog steeds op ongeveer 1/3 boven min.

Het Olie druk lampje is niet gaan branden gelukkig want dan had ik zeker fucked geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 29-12-2011 00:25 ]

• _JGC_
Mja, als je auto olie zuipt misschien eens wat dikkere erin? Volgens Castrol kan er zelfs in een 2004 1.1'tje ook gewoon 10W40, dus waarom Kroon er per se 5W40 of 0W40 in wil hebben... Is alleen niet aan te raden om 2 verschillende oliesoorten te mengen, dus misschien bij de volgende onderhoudsbeurt Emperol 10W40 erin laten gieten.

Edit: qua vervanging zou ik iets van 15K-20K aanhouden. Het komt niet op een kilometer aan, maar behalve je schone motorolie zullen er ook nog andere dingen zijn die aan onderhoud toe zijn. Bij mijn 206 moet ik officieel om de 20K naar de garage, maar als er 19K voorbij is bel ik de monteur en kan het wel eens 22K zijn als ie daadwerkelijk op de brug staat voor onderhoud.

[ Voor 36% gewijzigd door _JGC_ op 29-12-2011 00:43 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Da's niet persee dikker he? Ligt aan de temperatuur, op een gegeven moment wordt het zelfs dunner...

There is no replacement for displacement!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Geen foto gemaakt vandaag komt nog wel. Maar voor 'zwaar' gebruik word overal eerder 5w40 dan 10w40 aan gehouden dus ik hou het lekker bij 5w40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, wat is zwaar gebruik :P. Vind dat altijd zo wazig die specs. Met distributieriem ook, 180K bij zwaar gebruik, 240K bij normaal gebruik. Misschien dat mijn laatste vakantie met 10% hellingen in Noorwegen onder zwaar gebruik viel ofzo, maar voor normaal verkeer in Nederland vraag ik me af of je onder zwaar gebruik gaat vallen.
Distributieriem overigens gewoon bij 225K vervangen. Met zulke termijnen heb ik het niet zo op "tot het randje", bij de Opel Vectra van mijn ouders destijds ging de riem ook 10K te vroeg, bleek later dat het toch maar 20K eerder had moeten gebeuren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Ik heb zojuist mijn 106 ingeruild op een 206 GTi (2004), in prima staat, maar zonder garantie. Nu regent het vandaag en dan blijkt de achterruitenwisser een eigen leven te leiden. Er zit een regensensor in, en vóór doet hij het prima, maar als ik achteruit rijd blijft de wisser achter constant wissen, en als ik hem handmatig bedien blijft hij nog een aantal slagen doorwissen nadat hij weer is uitgeschakeld. Na een paar slagen klikt het relais en dan blijft hij steken waar hij is. Dat kan zowel boven, onder, als in het midden zijn.

Er zijn meer mensen met dit probleem, bijvoorbeeld hier, maar daar wordt geen oplossing gemeld. Heeft iemand hier ervaring?

Disclaimer: ik heb nog niets gedemonteerd of uitgelezen :).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op de valreep van 2011 heb ik dan toch afscheid genomen van de Green. Na twee jaar lief en leed mag ze nu iemand anders blij maken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6607669531_be4604f340_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7025/6607669261_c4a1f99687_b.jpg
(ook de reserveonderdelen die ik had liggen meegegeven)

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Zat net even in het topic van iemand op Peugeotforum.be te lezen en zag dat hij een Weitec schroefset heeft, net als ik klaar heb liggen voor mijn Peugeot 207.

Als deze set er onder zit, komt de wagen zo te liggen:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/S8IStcPe3kI/AAAAAAAABMM/2lVlCJ0vPVE/s800/DSC02385.JPG

De voorkant kan nog 2cm zakken zelfs, achter helaas niet veel verder. Hier zal ik dus verkorte veren een keer voor moeten aanschaffen via Kean Suspensions.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TAD0dIlR1oI/AAAAAAAACCE/TbKkkBYue_w/s800/DSC02824.JPG

Dan komt de wagen zo te liggen:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TAD0fcy5w5I/AAAAAAAACCQ/VkFlRUJH2Os/s800/DSC02827.JPG

Ik snap dat voor velen dit veel te laag is en dat het verre van praktisch is. Echter heb ik er geen problemen mee gezien ik op mijn dagelijkse route 2 drempeltjes te vertoeven heb en verder helemaal niets. En die drempels kan ik (zelfs met deze verlaging) met gemak normaal overheen, zonder gekke fratsen van schuin drempels nemen etc.

Ik doe dit enkel en alleen omdat ik het gewoon mooi vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timphilippen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo,

Wellicht kan iemand me hier helpen. Ik heb een 206'je uit 2002, welke een vervelende melding heeft, iedere keer als ik start. De boordcomputer geeft dan "storing airbag" aan.

Ik heb recent de gordelspanner vervangen, deze was kapot (ik denk daardoor de melding, deze zit in dat circuit). Optie 1 is dat de foutmelding nog in het geheugen staat. Optie 2 is dat een kabeltje onder de stoel door is, door het heen en schuiven van de stoel ( bekend fenomeen heb ik begrepen).

Eerst wil ik proberen de auto uit te lezen, maar de software die ik heb, werkt niet. Heeft iemand hier nog tips voor of andere aspecten waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zou idd eerst die stekker onder de stoel even controleren, vaak is die het probleem

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
timphilippen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:48:
Hallo,

Wellicht kan iemand me hier helpen. Ik heb een 206'je uit 2002, welke een vervelende melding heeft, iedere keer als ik start. De boordcomputer geeft dan "storing airbag" aan.

Ik heb recent de gordelspanner vervangen, deze was kapot (ik denk daardoor de melding, deze zit in dat circuit). Optie 1 is dat de foutmelding nog in het geheugen staat. Optie 2 is dat een kabeltje onder de stoel door is, door het heen en schuiven van de stoel ( bekend fenomeen heb ik begrepen).

Eerst wil ik proberen de auto uit te lezen, maar de software die ik heb, werkt niet. Heeft iemand hier nog tips voor of andere aspecten waar ik op moet letten?
En als je de motor een minuut laat draaien en vervolgens uitschakelt en weer start? Komt ie dan ook? Zo nee -> accu brak. Kan je de gekste storingen van krijgen, en het begint met een airbagstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timphilippen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
@_JGC_ nee, de foutmelding komt iedere keer als ik start..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:31
je kan hem ook na de dealer brengen, officieel moeten na 10 jaar alle airbags gecontroleerd geloof ik (en de lading in de gordelspanners vervangen, maar daar was je zelf al mee bezig blijkbaar)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
Dergelijke storingen moeten na vervanging idd nog gewist worden. Als het dan goed is komt hij dan niet meer terug, heb je kabelbreuk oid dan is hij gewoon niet te wissen. Je kan dan tenminste wel direct zien waar het fout zit. Iedere garage met een fatsoenlijke diagnose tester zou dat vrij snel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Omdat ik vandaag jarig ben voor mezelf eerder deze week een cadeautje voor mezelf besteld :)

Even snel wat foto's geschoten van de naafkappen die binnen gekomen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/DSC_0166.jpg

En de backplate die de wielmoeren afdekt:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/DSC_0165.jpg

En dat ziet er dan zo uit straks:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo10-01-12184909.jpg

officieel horen er witte plaatjes met rode opdruk in de wielen te zitten, maar dat vind ik niet bij de auto passen en dan vind ik het witte teveel overheersen. Dus ik heb de zilveren variant gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/DSC02722.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Ik heb nog altijd geen gelegenheid gevonden mijn 206 met fototoestel uit te laten, dus dan maar een telefoonplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-QjbgWEvllOM/TwyRQrGAYCI/AAAAAAAABt4/Q1ddpkRxobc/s800/ORIG0006.JPG
Overigens is mijn ruitenwisser nu al beter in vorm, de laatste paar dagen wist hij wel gewoon éénmaal, of hij houdt er tenminste onderaan (en niet middenin een slag) ermee op.

offtopic:
Ik heb geen idee waar die lege ruimte onder m'n plaatje vandaan komt

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mooi kleurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Ook even in dit topic dan, de nieuwe daily :)

Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 in de kleur Astor grey.

specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).

En wat plaatjes om het af te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306_3/P1030318.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306_3/P1030328.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306_3/P1030339.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306_3/P1030320.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/306_3/P1030316.JPG

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk bakkie. Al zie ik eigenlijk meteen al dat dat "luxe audio pakket" zoals je het omschrijft niet af-fabriek is. Was dat wel zo geweest, dan had je een af-fabriek rebranded Clarion als headunit, icm JBL speakers. En die Clarion in een 306 klinkt idd prima (in de 207 nog beter overigens). Wat er nu in zit lijkt me toch echt aftermarket :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
De Challenger velgen (horen volgens mij alleen onder de 306 GTI) doen het uiteraard ook goed onder een 306.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
The Eagle schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:13:
Leuk bakkie. Al zie ik eigenlijk meteen al dat dat "luxe audio pakket" zoals je het omschrijft niet af-fabriek is. Was dat wel zo geweest, dan had je een af-fabriek rebranded Clarion als headunit, icm JBL speakers. En die Clarion in een 306 klinkt idd prima (in de 207 nog beter overigens). Wat er nu in zit lijkt me toch echt aftermarket :)
De clarion is verwijderd ;), en zie de spiegelkapjes waar tweeters e.d inzitten (gold alleen als je het luxe audiopakket had, al is dat op de foto slecht zichtbaar moet ik toegeven). Ook is de stalk nog aanwezig (waarvoor ik een adaptor had maar defect bleek te zijn). Jbl speakers zijn nooit als optie geweest voor een 306 (verwar dat niet met een 206 ;) ).

@ uc

Cyclone's zijn naam van de velgen, alle phase 3 xs'jes hebben dat standaard.

[ Voor 16% gewijzigd door _Drake_ op 14-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Oja, cyclone was de naam... Ik wist niet dat ze ook onder ph.3 xs'jes lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gisteren mijn verjaardag gevierd (30 jaar geworden) samen met wat vrienden en een leuk verjaardagscadeau gekregen :)

Een K&N inlegfilter voor mijn 207 :)
Vanmiddag even plaatsen. Ben benieuwd of ik iets ga merken in brandstofverbruik. Scheelde bij m'n 206 wel wat en ook op het pedaal werd de 206 ietsje feller (pakte iets eerder op).

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo15-01-12103353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Photo15-01-12103554.jpg

Daarnaast heb ik ook een youtube kanaal met wat filmpjes en slideshows van m'n 206 (waarvan 1 zelfs al meer dan 100.000x bekeken!). En daar mocht mijn 207 natuurlijk niet aan ontbreken. Dus ik heb net even lopen prutsen (je moet wat op de brakke zondag ochtend ;) )
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=e9tYj3dNAAI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Ik heb er hier ook een K&N in liggen....niet bijster interessant verschil hoor.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Volgens mij zit het verschil doorgaans ook tussen de oren. Het klinkt namelijk luider waardoor je denkt dat er meer vermogen is. Ik kan me ook niet voorstellen dat de zuurstof-brandstof opeens verandert, waardoor de motor zuiniger loopt of meer vermogen heeft. Dit zou alleen kunnen als de huidige luchtfilter gewoon onvoldoende lucht doorlaat (en dat is echt niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
het klinkt totaal niet luider, omdat het nog steeds in het originele luchtfilterhuis zit.

Je zal met enkel een luchtfilter wijziging geen pk's winnen nee. Maar je merkt wel dat hij net even wat feller op het gas reageert en soepeler door de toeren loopt.
Dit zou alleen kunnen als de huidige luchtfilter gewoon onvoldoende lucht doorlaat (en dat is echt niet het geval).
Toch wel. Er zit wel degelijk verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Heb je ook bronnen, want reclamepraatjes en eigen ervaringen zijn geen feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, zo'n K&N filter is nieuw en schoon, het originele filter kan er al duizende kilometers inzitten. Bij mijn auto hoeft dat ding pas na 60K vervangen te worden, zie je dat al voor je met zo'n papierfiltertje? Ik vervang dat ding hier gewoon elk jaar bij de grote beurt om de 40K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Universal Creations schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:50:
Heb je ook bronnen, want reclamepraatjes en eigen ervaringen zijn geen feiten.
bronnen? wat dacht je van alle autoraces etc waar de luchtfilters vervangen worden door K&N systemen of van andere merken. Dat is niet omdat de originele fabrieks-af al helemaal perfect werken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nu zeg je wel even iets anders. K&N systemen zijn meer dan alleen een luchtfilter. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als sponsoring en naamsbekendheid opbouwen. Dat is ook de reden waarom veel mensen denken dat het wel beter moet zijn, omdat men in de racerij er ook betere prestaties mee haalt. Ze vergeten dan alleen dat er een heel systeem aan verbeteringen achter zit waarin het luchtfilter een minuscuul klein onderscheid kan maken.
Maar ik verwacht dus een test tussen een normaal en K&N luchtfilter in 1 standaard auto, waarbij inderdaad significant verschil wordt gemeten (dus meer dan de meetonnauwkeurigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
pdebie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:23:
[...]

bronnen? wat dacht je van alle autoraces etc waar de luchtfilters vervangen worden door K&N systemen of van andere merken. Dat is niet omdat de originele fabrieks-af al helemaal perfect werken hoor ;)
Maakt amper tot geen verschil, ik heb al een keer zelf een testje gedaan op een dyno.

En zelfs met een oud vies filter haalde een volledig standaard 306 xsi 16v met 2.5 ton op de klok 142.5 pk terwijl peugeot 133 opgeeft (en dat is vaak al een prob, stel er had een k&n filter ingezeten dan denk de eigenaar dat dit opeens door het filter komt :+ ).

Punt is simpelweg dat een luchtfilter aan een bepaalde flow moet voldoen, doet deze dat dan zal je geen winst kunnen halen met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Drake_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:08:
Ook even in dit topic dan, de nieuwe daily :)

Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 in de kleur Astor grey.

specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).

En wat plaatjes om het af te maken:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe kan het dat deze zoveel sneller is dan de 1.6 met 90 pk? Die doet er nl een seconde of 13 over tot de 100 volgens de specs. Dat kun je toch niet verklaren door die 8 pk verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

omdat de waardes die peugeot opgeeft ook niet allemaal even correct zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door AlexanderB op 16-01-2012 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:06
Mijn 306 1.6xt uit 1996 mag volgende week weer voor de APK. Ben heel benieuwd wat er uit komt :+
Vorig jaar wat stabilisatorstangen, remschijven en dat soort dingen a 500 euro totaal. 2 maanden terug volledige uitlaat nog laten vervangen. Hoop er nog een klein jaartje mee door te kunnen rijden en dan mag er toch een wat volwassenere auto voor in de plaats komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
En het is weer bingo: zodra ik de gas flink indruk in de wat hogere versnellingen hoor ik de motor toeren maken, maar blijft snelheid uit. Beetje zoals een koppeling die slipt. Vandaag maar even bij tankstation gestopt, motorkap open: lucht in de brandstofleiding. Blaasbalgje ingeknepen: nog veel meer lucht. Begin een beetje strontziek te worden van die gare kunststof brandstofleidingen van PSA, bij 140K ook al vervangen, nu 100K later is ie ws weer lek op dezelfde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 03:00:
[...]

Hoe kan het dat deze zoveel sneller is dan de 1.6 met 90 pk? Die doet er nl een seconde of 13 over tot de 100 volgens de specs. Dat kun je toch niet verklaren door die 8 pk verschil...
AlexanderB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 03:34:
omdat de waardes die peugeot opgeeft ook niet allemaal even correct zijn.
Dat dus, peugeot is na 2000 weer de correcte waardes gaan gebruiken daarvoor klopte er van de 0-100 sprint weinig van.

b.v voor de 306 xsi phase 2 2.0 16v word 0-100 in 10.4 sec opgegeven (dat zou dus trager moeten zijn dan de 10.3 van de L4 1.6 8v, ik een dus zoals gezegt een xsi 2.0 gehad en die was giganisch veel sneller dan de 1.6. 0-100 was 8.2 sec gemeten met een g-tech).

http://www.autoweek.nl/auto/15187/peugeot-306-xsi-20-16v

Zelfde met b.v een 106 gti, daar word 8.7 sec voor opgegeven terwijl in de praktijk ze allemaal rond de 7.5 sec zitten (de saxo 16v kreeg ook b.v 7.7 opgegeven van 0-100 terwijl die identiek is aan een 106 gti).

[ Voor 10% gewijzigd door _Drake_ op 16-01-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_Drake_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:14:
Zelfde met b.v een 106 gti, daar word 8.7 sec voor opgegeven terwijl in de praktijk ze allemaal rond de 7.5 sec zitten
106 gti zijn lekker rappe bakkies ja :D
Vriend van me had er een en ik een 206 1.6 16v. Nooit van m'n leven dat ik die 106 bij kon houden.

*zit erover na te denken om een 106gti/rallye voor de hobby erbij te kopen O-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De 306GTI zou ook langzamer zijn dan de 206GTI... de 306GTI hebben ze met 4 personen en bagage erin getest, zodat de verzekering lager uit zou vallen (dat verhaal heb ik althans vaker gelezen). Met een G-tech heb ik 7,6 gemeten (7,3sec van 0-60mph) en na zeer positief uitvallende chiptuning kwam ik uit op 7,1sec (6,8sec van 0-60mph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gek. Je zou denken dat je als fabrikant juist zo optimaal mogelijke cijfers wilt hebben voor de verkoop.

Viel me ook op bij de C4 vs 308, beiden met 1.6 hdi 110pk. Bij Peugeot doet die 10,1s tot de 100, in de C4 12,4s. Dit terwijl de Peugeot nog iets zwaarder is.

Met andere woorden: aan de cijfers bij Franse auto's heb je nog steeds niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
soms wel soms niet, topsnelheid klopt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wellicht dat mijn auto in jullie ogen direct naar het 'foute tuning' topic mag verhuizen, maar binnenkort ga ik een afspraak maken bij EPS uitlaten om een RVS uitlaat te laten monteren onder mijn 207.

Heb onder mijn 206 ook een EPS uitlaat gehad en het geluid ervan is werkelijk waar subliem te noemen.
Niks overdreven hard, als in 3 straten verderop te horen, maar gewoon een lekkere brom als je rustig rijdt en iets luider als je een keer flink het gas intrapt.

Hier een video van m'n 206 destijds:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FsO67Lq487k]

en hier vanuit de auto:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0uNuBvlHLqA]

Het klinkt zwaarder dan in het echt, maar dat komt door een crappy telefoon microfoon die wat overgevoelig is blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuk die 306 XS uit 2001. Ik heb een 306 1.8 XT break uit 2000. Zelfde keur, zelfde opties. Ik heb alleen doppen ipv velgen. Prima bakkie hoor.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Universal Creations schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:28:
De 306GTI zou ook langzamer zijn dan de 206GTI... de 306GTI hebben ze met 4 personen en bagage erin getest, zodat de verzekering lager uit zou vallen (dat verhaal heb ik althans vaker gelezen). Met een G-tech heb ik 7,6 gemeten (7,3sec van 0-60mph) en na zeer positief uitvallende chiptuning kwam ik uit op 7,1sec (6,8sec van 0-60mph).
Ik heb met Universal Creations mogen meerijden in zijn 306GTI. Ik had toen zelf een 206GTI en ik kan idd bevestigen dat een 306GTI zeker weten sneller is dan een 206GTI.

Wat betreft de 106GTI's en saxo VTSjes ben ik daar niet van overtuigd. Een vriend van mij had een saxo 1.6VTS met 120pk (zelfde motor als 106GTI), en die was niet sneller dan mijn 206GTI destijds. Ik werd veel meer in de stoel gedrukt in mijn eigen auto dan in de saxo vts. Een 106GTI zelf heb ik nooit echt kunnen voelen, maar wel een keer bijgehouden met mijn 206GTI.

Nu heb ik mijn 206GTI omgeruild voor een 206RC en durf denk ik wel te zeggen dat de 206RC sneller is dan de 306GTI.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deathchant schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:21:
[...]

Ik heb met Universal Creations mogen meerijden in zijn 306GTI. Ik had toen zelf een 206GTI en ik kan idd bevestigen dat een 306GTI zeker weten sneller is dan een 206GTI.

Wat betreft de 106GTI's en saxo VTSjes ben ik daar niet van overtuigd. Een vriend van mij had een saxo 1.6VTS met 120pk (zelfde motor als 106GTI), en die was niet sneller dan mijn 206GTI destijds. Ik werd veel meer in de stoel gedrukt in mijn eigen auto dan in de saxo vts. Een 106GTI zelf heb ik nooit echt kunnen voelen, maar wel een keer bijgehouden met mijn 206GTI.

Nu heb ik mijn 206GTI omgeruild voor een 206RC en durf denk ik wel te zeggen dat de 206RC sneller is dan de 306GTI.
Je vergeet bij de 206 vs saxo dat je bij de Saxo er met 2 man in zat en in je 206 bijna altijd alleen.
Ook moet je dit niet vergeten met de 306GTi vs 206RC. Overigens is de 206RC echt niet sneller, hooguit even snel, maar tussen de 100 en 160 is de 306GTI sneller vanwege de betere bakverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

saxo zat ik alleen in. we hadden van auto's geruild namelijk en zijn auto was wel echt langzamer....
Ik heb zelf nooit echt zelf gereden in een 306GTI dus ik kan niks zeggen over de verhoudingen in de bak van de 306GTI.
De 206RC-bak is iig echt zwaar superieur over de 206GTI. Ok, hij mist een 6e versnelling t.o.v. de 306GTI, maar ik vermoed dat ze toch erg dicht bij elkaar liggen.
Misschien is jouw 306GTI wat sneller omdat hij getuned is, maar ik durf de wedstrijd zeker wel aan, en dat had ik met de 206GTI absoluut niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 18-01-2012 14:21 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Deathchant schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:21:
[...]

Wat betreft de 106GTI's en saxo VTSjes ben ik daar niet van overtuigd.
Ik heb meerdere 106 gti's en een saxo 16v gehad, absoluut sneller dan een 206 gti (de motor in een 206 gti is veel te tam kwa powerband, de zwarte 306 die ik had haalde 142.5pk en kwam niet eens in de buurt met 8.2 sec van 0-100 wat gelijk is aan de 206 gti). Probleem is dat een 106 gti geen 120pk heeft, ze zitten allemaal tussen de 130 en 140pk (mijn ax haalt met een vrijwel standaard tu5j4 140 pk)

Mijn oude 2001 106 gti haalde 0-100 in 7 sec (133pk op de dyno).
En dat was een uitvoering met airco e.d (zwaarder dan een normale).
Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/1062/P1000966.JPG

Een 306 gti is van 0-100 ook niet sneller dan een 106 gti

Hier ook goed te zien:

Beide wagens zijn geweldig, al geeft de 106 gti wat meer rijplezier in de korte bochten en de 306 gti gewoon een beest op topsnelheid en uitstekend voor op de nurburgring :9 .

[ Voor 31% gewijzigd door _Drake_ op 20-01-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm ok, als jij het zegt, dan zal het ook wel zo zijn. Ik heb er nooit in gereden iig. Maar wel in de saxo VTS van een vriend van me, en die was echt niet sneller dan mijn 206GTI. Dus misschien heb ik een fout gemaakt door schaamteloos de 106GTI en de Saxo VTS als gelijkwaardige auto's te beschouwen :P

Die 106GTItjes en de 306GTItjes blijf ik beiden ook zeer vette auto's vinden hoor. Maar ik ben momenteel stiekem een beetje verliefd op mijn 206RC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Laatst online: 05-11-2024
Hier ook een rijder van een Pug 308 sw Nu lees ik dat dat moderne auto's zijn uit gerust met can bus syteem. Waar mee de garage opties aan/uit kan zetten en je moter parameter kunt uit lezen
- Zweedse stand = lampen aan overdag
- Mistlampen aan bij afslaan.
- Trekhaak stekker activeren

Nu is mijn vraag is er ergens een lijst waar alle opties in staan vermeld.
Ook ben ik op zoek naar een electrischema, ik wil nl extra achteruit rijverlichting aanbrengen. De achteruit rij sensor signaleert nl niet de biels waar ik bij langs moet rijden. en de karige verlichting van de achter lamp help hier ook niet bij. En om nu al een deuk in mijn dorpel te rijden. Daar heb ik geen zijn in.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij is het het makkelijkste om dan een extra lamp aan te brengen, en die te schakelen middels een relais dat in de schakeling van je achteruitrijlamp hangt :)

Overigens zijn parkeersensoren tegenwoordig denk ik goedkoper :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
hessel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:01:
Hier ook een rijder van een Pug 308 sw Nu lees ik dat dat moderne auto's zijn uit gerust met can bus syteem. Waar mee de garage opties aan/uit kan zetten en je moter parameter kunt uit lezen
- Zweedse stand = lampen aan overdag
- Mistlampen aan bij afslaan.
- Trekhaak stekker activeren

Nu is mijn vraag is er ergens een lijst waar alle opties in staan vermeld.
Ook ben ik op zoek naar een electrischema, ik wil nl extra achteruit rijverlichting aanbrengen. De achteruit rij sensor signaleert nl niet de biels waar ik bij langs moet rijden. en de karige verlichting van de achter lamp help hier ook niet bij. En om nu al een deuk in mijn dorpel te rijden. Daar heb ik geen zijn in.
is een tuinlamp niet handiger? of heeft een 308 aan de achterkant nog loze ruimte waar je een extra lamp kwijt kunt (losse lamp op het dak lijkt me eerder iets voor een landrover oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik zit idd aan een extra lamp te denken aan gesloten via relais. Ik wil de lamp dan onder de auto hangen ter hoogte van de achter as .. waar door een strooi beeld onder de auto weg komt. Hier door worden alleen de lage objecten uigelicht. En hoef ik niet over al eerst een tuin lamp neer tezetten. De auto heb ik hem imers altijd bij mij. De grotere en hogere objecten .. die worden wel door de parkeersensoren op gemerkt.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zijn er al mensen bij de Peugeot 208 wezen kijken? :) Ik ga morgen eens kijken, hij staat op mijn shortlist (eigenlijk bestaat de lijst maar uit één model...) voor mijn komende lease-auto. Het zou dan gaan om een 5-deurs 1.6 e-HDI 92pk handbak in Allure-uitvoering en daarnaast een zwik opties. Ben met name benieuwd hoe de afwerking is, de stoelen zitten (ben vrij lang) en hoe de entertainment geregeld is.

Jammer genoeg is er weinig serieuze concurrentie: leuke, enigszins sportieve 5-deurs B-segmenters zijn niet heel breed gezaaid. De Seat Ibiza kan ook nog, maar is duurder en mist dan bijvoorbeeld nog navigatie (is een losse accessoire). Wagens die (om wat voor reden dan ook) afvallen, zijn de Grande Punto, Kia Rio, Opel Corsa, Citroen C3 en de VW Polo. Geen 5-deurs is geen optie, anders had ik ook naar de DS3 en MiTo gekeken. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Brrrr, koud.

Vindt mijn 306 phase III volgens mij ook. Schakelen ging maar moeizaam en na 20 minuten rijden in de rij voor een stoplicht ineens drie lampjes aan op het dashboard:
- stop
- motormanagement
- het oliekannetje

auto uit en aan en het was weg. Iemand een idee wat het kan zijn?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Krisp schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:32:
Zijn er al mensen bij de Peugeot 208 wezen kijken? :) Ik ga morgen eens kijken, hij staat op mijn shortlist (eigenlijk bestaat de lijst maar uit één model...) voor mijn komende lease-auto. Het zou dan gaan om een 5-deurs 1.6 e-HDI 92pk handbak in Allure-uitvoering en daarnaast een zwik opties. Ben met name benieuwd hoe de afwerking is, de stoelen zitten (ben vrij lang) en hoe de entertainment geregeld is.
Ik zou zeker een proefrit in het donker nemen om te kijken hoe veel licht dat navigatiescherm afgeeft. Afgezien daarvan vind ik het een verfrissend normale auto (van binnen). Mooi dashboard.

En ik ben het met je eens dat er weinig serieuze concurrentie is op dat vlak.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ga zeker op zoek naar een soort night panel modus. Tegelijkertijd ben ik er ook niet zo bang voor: het scherm komt wel relatief ver naar voren in het interieur (alhoewel het op sommige foto's weer hel erg meevalt), maar tegelijkertijd is het niet groter dan de concurrentie. Met name de premium merken monteren zeker zo grote schermen, die bij mijn weten ook niet/nauwelijks uit kunnen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Krisp schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:19:
Ik ga zeker op zoek naar een soort night panel modus. Tegelijkertijd ben ik er ook niet zo bang voor: het scherm komt wel relatief ver naar voren in het interieur (alhoewel het op sommige foto's weer hel erg meevalt), maar tegelijkertijd is het niet groter dan de concurrentie. Met name de premium merken monteren zeker zo grote schermen, die bij mijn weten ook niet/nauwelijks uit kunnen.
Je moet ook kijken of zo'n apparaat nachtkleuren heeft en of hij extreem kan dimmen misschien wel automagisch :D Dat scheelt ook al echt enorm veel. onze mondeo heeft ook een automatische dimfunctie en dat is zo heerlijk... Nachtkleuren heeft die niet nodig als die helemaal gedimd is.

Overigens zie ik de Fiesta niet op je lijstje. Een goede reden of gewoon nog niet gekeken? :> ja heiligschennis maar als je de rest van je eisen bekijkt hebben Fords daar altijd wel een streepje voor op de rest.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Leuke suggestie. :) Heb even zitten kijken, kan zeker een optie zijn. Mis wel een paar opties die ik bij Peugeot wel heb (panoramadak, navi ingebouwd) maar het uiterlijk en het weggedrag zitten zeker goed. De motor zal dezelfde zijn, maar dan in 95pk uitvoering? :P Afijn, wellicht ga ik zaterdag ook nog even langs de Ford dealer. :)

Renault had ik ook nog niet vermeld, maar de Clio valt onherroepelijk af. :P

Kom daar wel een Megane GT-line (met 14% bijtelling!) tegen die ook binnen het budget valt... Daar kan dan ook nog xenon en leer vanaf. Die eerste is bij Peugeot niet mogelijk, de tweede is een dure optie. :P Toch maar even langslopen bij Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vloeken in de kerk, maar met de Megane GT heb je wel iets meer auto dan met de 208 denk ik.
Then again: ik vermoed dat de 208 vooralsnog vrij duur uit zal vallen in de lease. Leasmij's nemen normaal gesproken ook de verwachtte waarde bij einde-lease mee, maar daar hebben ze uiteraard nu nog geen gegevens van. Dus wordt de leaseprijs relatief hoger - dan kan het iig voor de leasemij's alleen maar meevallen ;)
Bij de Megane hebben ze dat soort gegevens inmiddels uiteraard wel, dus daarom zal die er ws ook invallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De leaseprijs haalt voor mij niet veel uit. Ik blijf sowieso binnen budget, wat ik ook doe bij die Peugeot. ;) Bij die Megane kan ik ook nog vrij veel doen (randvoorwaarden: 40.000 km, diesel, 600E/maand ex brandstof).

Vandaag even wezen kijken en het ziet er erg goed uit. Wat me wel duidelijk is geworden, is dat de standaard stoelen het (voor mij) niet zijn. Ik ga dus sowieso voor leer, eventueel zelfs voor het pack urban vintage. Dat ziet er heel gaaf uit, het hele dashboard ziet er een klasse hoger uit. Ook aan de buitenkant doen ze e.e.a, waaronder een iets andere grill en wat andere raamomlijstingen. Op zichzelf niet heel veel waard, maar het geheel ziet er _erg_ gaaf uit.

Wat me ook tegenviel, was de 5-bak. Ik heb er natuurlijk niet in kunnen rijden, maar dit (voorserie) exemplaar had een soort soepkom. Wat een verschil met de 6-bak, die veel en veel strakker in elkaar zat. Ik schuif dus (wanneer ik een 208 neem) door naar de 1.6HDI 115pk, met urban vintage, navi, pack hifi en panoramadak. Als het even kan komt daar nog 17" lichtmetaal bij.

Verdere opvallende dingen:
• Het scherm kan uitgezet worden.
• Via het scherm kun je ook aan aantal zaken zoals follow-me-home verlichting instellen. Daar hoef je dus niet meer voor langs de dealer. :)
• Lange personen (ben 1,98) passen net. Er past dan niemand meer op de achterbank.

Ik ben onder de indruk, maar nog niet compleet overtuigd. :)

Edit: Ik heb de ruimte overigens niet nodig. 5 deuren doe ik omdat de baas dat vraagt, niet omdat ik daar veel behoefte aan heb. ;) In de 208 pas ik prima, that's enough.

[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 02-02-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heb rationeel al voor de Megane gekozen... Scheelt in de bijtelling 50 euro/maand en hij is groter en luxer (en volledig in het zwart uitgevoerd, met deels zwarte velgen ook nog verschrikkelijk stoer). Wel jammer, wanneer Peugeot de 208 op 14% bijtelling had gekregen, had ik deze zeker gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
http://www.telegraaf.nl/a...ot_208_GTi_Concept__.html

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00962/Peugeot_208_GTI_Con_962713q.jpg
Peugeot 208 GTi Concept
AMSTERDAM - Peugeot heeft een 208 GTi in de planning staan, maar neemt eerst een conceptversie daarvan mee naar Genève.
Ik zeg, laat maar komen! Mooie wagen. :9
En 197pk op een wagen die minder dan een ton weegt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Minder dan een ton? Dat lijkt me sterk?

edit:
Zou toch wel mogelijk moeten zijn. De 1.0 3-cilinder is leeg ook maar 935 kg. Dan heeft dit model wel een flinke afslankkuur gehad ten opzichte van de obese 207.

[ Voor 68% gewijzigd door Muse op 17-02-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Die GTI maakt me heel erg hebberig :9

Ik heb zo'n vermoeden dat de 208 wel weer eens een succesnummer kan worden voor Peugeot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Muse schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:41:
Minder dan een ton? Dat lijkt me sterk?

edit:
Zou toch wel mogelijk moeten zijn. De 1.0 3-cilinder is leeg ook maar 935 kg. Dan heeft dit model wel een flinke afslankkuur gehad ten opzichte van de obese 207.
klopt. De 207 is simpelweg te zwaar. Een van de vele 'klachten' over de 207. Peugeot heeft goed geluisterd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben met een scheef oog aan het kijken naar een eerste autootje. Iedereen lijkt bijna een koekblikje te kopen als eerste auto, maar met mijn 1.93 kan ik daar (meestal) gewoon niet fatsoenlijk in zitten. Een 206 lijkt me een erg leuke auto; redelijk licht, zuinig (de 1.4 tenminste) en met de juiste kleur ook erg mooi.

Nou had ik hier en daar al rondgekeken en zag dat vooral de stappenmotor voor problemen kon zorgen. Zijn er nog meer zwakke punten van de 206? Ik ben aan het kijken naar een model uit 98/99, moet ik nog rekening houden met bepaalde kwaaltjes? Alvast bedankt en hopelijk tot ziens in dit forum :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Waarom een 206 als je aangeeft dat je vanwege je lengte niet in een koekblik past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Het Fantoom schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:18:
Waarom een 206 als je aangeeft dat je vanwege je lengte niet in een koekblik past?
Een 206 moet wel passen toch? Ik neem aan dat die niet heel veel kleiner is dan de Swift (2008) van mijn moeder, en in een Getz kan ik ook wel zitten. Het zijn met name de stoelen in de gebakjes waardoor ik er echt niet in kan zitten.

Maar goed, ondertussen wat meer gezocht en naast de stappenmotor moet ook de elektronica en dan met name de elektrische ramen een gevoelig punt zijn van de 206. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nooit problemen mee gehad met de electrische ramen.

alleen de 1.4 is niet echt zuinig vind ik persoonlijk. De 1.6 16v doe je meer km's mee.
vriend van me heeft een 1.4 8v en deed max. 450km op een tank, terwijl ik (1.6 16v) max. 650 op een tank reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
pdebie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:48:
nooit problemen mee gehad met de electrische ramen.

alleen de 1.4 is niet echt zuinig vind ik persoonlijk. De 1.6 16v doe je meer km's mee.
vriend van me heeft een 1.4 8v en deed max. 450km op een tank, terwijl ik (1.6 16v) max. 650 op een tank reed.
Oké, volgens de fabrieksopgave zou de 1.4 zuiniger moeten zijn, maar die moet er wss iets meer moeite voor doen dan de 1.6. Ben jij nog rare dingen tegengekomen met jouw 206?

Hmm, onder andere hier en op andere fora lees ik toch veel klachten over de 206. Misschien toch naar iets anders kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Knul op 20-02-2012 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik vind het om te rijden gewoon een fijne auto. Overigens link je daar naar een topic met een heleboel verschillende modellen. Dat een 206CC lek is, boeit niet voor een normale 206. Dat de brandstofleiding van een 1.4hdi in anderhalf ton wegschuurt boeit niet voor een ander type motor. Dat de COM2000 unit (kwaal bij alle peugeot/citroen auto's met dat onderdeel) zo nu en dan vervangen moet worden vanwege slijtage of kortsluiting boeit niet bij een pre-computermodel. Verder de computerstoringen... enige storing die ik tot nu toe gezien heb is een airbag-storing, en dat is vanwege een brakke accu die inmiddels vervangen is.

Nee, denk dat als je goed gaat zoeken, dat je van elke auto wel brakke dingen ziet waardoor je die auto gaat mijden. Enige waar je bij de 206 over in moet zitten is de draagarmen die je elke 100K mag gaan vervangen, als het niet het rubber is dat slijt, is het wel de fuseekogel waar speling op komt. Overigens bij mijn auto alleen nog maar aan de passagierskant meegemaakt (2x inmiddels, 235K op de teller nu)

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 20-02-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik heb nooit computer storingen gehad en het enige probleem wat ik had was het piepen van de remmen, doordat de remblokjes schuin afslijten (bekend peugeot probleem). Maar dat levert geen gevaar op m.b.t. remkracht en de garage slijpt de blokjes even recht af en je bent van het gepiep af.

Verder is het een heerlijke wagen om in te rijden. Super comfortabel en is lekker sportief mee te rijden.
de 1.6 16v heeft voldoende trekkracht om lekker mee op weg te gaan. De 1.4 moet gewoon teveel moeite doen.

Het zijn wel hoogtoerige motoren. Onderin gebeurt niet veel, maar rijdt gewoon comfortabel. Gaat het gaspedaal tot de bodem en komt hij boven de 3500 toeren, wordt het feest :D

Maak anders gewoon een proefritje met een 206 1.6 16v en kijk wat je er van vind. Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Mbt de 206 en lengte: met m'n 1,82m vind ik soms, met name met passagiers achterin, dat het zicht naar achteren niet geweldig is, of de binnenspiegel is te hoog, of de achterruit niet hoog genoeg. Verder zit ik prima in de auto overigens. De "sportstoelen" uit de XS zitten prima, ook bij 800km op een dag.

Heb zelf een 206 uit 2003, afgezien van slijtgedingen (remmen, remblokjes, distributieriem, draagarm, uitlaat) nog geen gekke dingen meegemaakt. Elec. ramen, boordcomputer, aut.airco, alles werkt nog prima. Weet niet waarom je per se naar 98/99 kijkt, maar als dat is vanwege minder electronica dan zou ik me daar geen zorgen over maken en ook naar wat nieuwere modellen kijken. Volgens mij hebben de nieuwere modellen (iig na de facelift) standaard bijvoorbeeld zij-airbags, ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dat slechte zicht naar achteren is standaard bij wat nieuwere auto's. Als je zicht naar achteren wilt moet je gewoon een Toyota Starlet uit 1991 rijden, probleem is dan alleen dat je met 1,93m met 2cm afstand van het plafond zit....

Ik ben zelf ook ruim 1,90m, heb eigenlijk nooit last van ruimteproblemen in de 206. Wel mag de stoel iets naarvoren als er volwassenen op de achterbank zitten, en dan wordt het al snel krapjes. Neem je bijna nooit volwassenen mee op de achterbank, dan is de 206 groot genoeg. Voor vakanties sloop je de achterbankzitting eruit, klap je de bank neer en heb je gewoon een 206SW ter beschikking aan laadvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

_JGC_ schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:46:
Dat slechte zicht naar achteren is standaard bij wat nieuwere auto's. Als je zicht naar achteren wilt moet je gewoon een Toyota Starlet uit 1991 rijden, probleem is dan alleen dat je met 1,93m met 2cm afstand van het plafond zit....
Nieuwe Ford Ka heb je anders perfect zicht :X Ook grote spiegels en ik denk dat je met je 2 meter prima kan. Ik zet hem halverwege met mijn 1.75 :+ Oude ka had ik helemaal achteraan staan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 13-09 10:42
De uitlaat van m'n peugeot 206 (bj 1999, 1.4 xr) raakte gisteren los bij het spruitstuk. Volgens de wegenwacht man was de rest van de uitlaat ook niet veel meer dus ok maar een nieuwe er onder dan. Volgens de garagehouder kost een compleet nieuwe uitlaat € 400,- inc montage....

Lijkt mij verschrikkelijk duur.... Wat is een beetje een reële prijs voor zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
ik denk 400 euro.

zat laatst toevallig naar wat onderdelen te zoeken op het internet, maar volgens mij is een hele set (vanaf spruitstuk dus incl katalysator) al rond de 400 euro zo niet meer (zat losse delen te bekijken, maar je hebt ook complete sets). Het monteren is niet veel werk en kost dus vast ook niet veel.

vraag me eerder af of je garagehouder ook een katalysator meerekent in dat bedrag, of zit die er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@benedictuz: Een complete uitlaat vanaf het spruitstuk - dus inclusief katalysator - inclusief montage voor €400? Da's best goedkoop eigenlijk :o

- Voorpijp met katalysator: ~€200-250
- Middenpijp met demper: ~€100-150
- Einddemper: ~€50-100

Dan zit zit je al op €350-500. Dan nog een uurtje of twee arbeid à €50-75 en dan zit je ook weer op €100-€150. Zit je totaal op €450-650... Ik zou dus tekenen voor €400 :P

[ Voor 52% gewijzigd door Wok op 20-02-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 13-09 10:42
damn....

reed altijd in oudere barrels en dan was ik voor zowel een oude corsa als een citroen ax max € 180,- kwijt dacht ik....

moet zeggen dat de garagist verder ook wel eerlijk op mij over kwam maar ja...

@dj
inderdaad, de hele uitlaat inc katalysator

[ Voor 10% gewijzigd door benedictuz op 20-02-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Incl katalysator is het een koopje. Het duurste aan een uitlaat is de katalysator, daarna komen evt delen met een flexibel stukje dmv vlechtwerk. De overige pijpen en dempers zijn over het algemeen peanuts. Gaat overigens niet altijd op... van alleen de achterdemper van sommige Opels kan je bijna een hele 206 doen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
dj1981 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:33:
Mbt de 206 en lengte: met m'n 1,82m vind ik soms, met name met passagiers achterin, dat het zicht naar achteren niet geweldig is, of de binnenspiegel is te hoog, of de achterruit niet hoog genoeg. Verder zit ik prima in de auto overigens. De "sportstoelen" uit de XS zitten prima, ook bij 800km op een dag.

Heb zelf een 206 uit 2003, afgezien van slijtgedingen (remmen, remblokjes, distributieriem, draagarm, uitlaat) nog geen gekke dingen meegemaakt. Elec. ramen, boordcomputer, aut.airco, alles werkt nog prima. Weet niet waarom je per se naar 98/99 kijkt, maar als dat is vanwege minder electronica dan zou ik me daar geen zorgen over maken en ook naar wat nieuwere modellen kijken. Volgens mij hebben de nieuwere modellen (iig na de facelift) standaard bijvoorbeeld zij-airbags, ook niet onbelangrijk.
Ik kijk eigenlijk vooral naar 98/99 modellen vanwege de prijs, vanaf 2000+ vallen ze buiten mijn budget (3000 euro). Maar goed, letten op de draagarmen dus. Ik zal nu eens gericht gaan zoeken naar een 206 in mijn buurt en als het kan een proefritje maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
volgens mij valt dat wel mee: 3000 euro moet je toch ook een 2001 of 2002 model voor kunnen krijgen

(lijkt me dat de prijs vooral afhangt van km stand, niet van of de auto nu 13 of 10 jaar oud is)

http://auto.marktplaats.n...Yjg%3D%3D&fta_ind=21&fs=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ja, klopt, ze zijn van 2001/2002 wel te vinden maar dan hebben ze meestal al 170.000 kilometer of meer gelopen. Heb liever een wat oudere auto met wat minder kilometers, bij mij ligt de grens zo ongeveer rond de 150k. Dan is de distributieriem al vervangen en hoeft hij eerst niet weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Touchdomex schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Nieuwe Ford Ka heb je anders perfect zicht :X Ook grote spiegels en ik denk dat je met je 2 meter prima kan. Ik zet hem halverwege met mijn 1.75 :+ Oude ka had ik helemaal achteraan staan.
Niks mis met een Ka-tje hoor :) Bij mij staat er ook een boodschappen Ka (2009) naast mijn 308 :) Ik zit ook rond de 1.95 en pas perfect in dat autotje, zicht is ook prima (ik moet zelfs iedere keer wennen aan hoe overzichtelijk het autotje is).

Maar goed, het is het grote peugeot topic, dus zal verder niets meer over mijn KA zeggen :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

.Gertjan. schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Niks mis met een Ka-tje hoor :) Bij mij staat er ook een boodschappen Ka (2009) naast mijn 308 :) Ik zit ook rond de 1.95 en pas perfect in dat autotje, zicht is ook prima (ik moet zelfs iedere keer wennen aan hoe overzichtelijk het autotje is).

Maar goed, het is het grote peugeot topic, dus zal verder niets meer over mijn KA zeggen :P

Was meer om aan te geven dat een nieuwe kleine auto standaard slecht zicht heeft. Toevallig verbaasde het mij laatst hoeveel je eigenlijk kon zien in dat ding en hoe klein ik de stoel moest zetten :( Was gewoon gewoon stoel helemaal naar achteren en daarna de rug recht en ik zat prima. Hier was het stoel halverwege :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pdebie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:10:
probleem wat ik had was het piepen van de remmen, doordat de remblokjes schuin afslijten (bekend peugeot probleem). Maar dat levert geen gevaar op m.b.t. remkracht en de garage slijpt de blokjes even recht af en je bent van het gepiep af.
Goed om te lezen. Dat heeft mijn 307SW op het moment ook. Moet toch de banden laten vervangen, dus dat pakken we meteen even mee.

Vind trouwens wel dat mijn 1.6 zuipt. Ik rijd bijna alleen maar snelwegkilometers en na 600km moet de slang er weer in. Tegen 50 liter maakt 1:12. En dat is bij de huidige prijzen niet erg fijn :/
Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste