DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Een accu bestaat uit 6 Pb/PbO cellen van ieder 2,09V, wat dus samen 12,54V geeft. Zodra je de motor start loopt het dynamo en levert deze de klemspanning van 13,8-14V.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Reed uiteindelijk om 10:45 weer weg. Ze moeten het natuurlijk hebben van de reparaties, omdat het anders nooit uit kan, maar ze vroegen keurig of ze het eerst moesten vragen als er vloeistoffen e.d. bijgevuld moesten worden.
Vond het wel de moeite waard, zeker omdat wij de auto nog niet zo lang hadden (2e hands gekocht bij occassion handelaar), en je nu toch een beter beeld er van hebt.
Was wel even schrikken toen de monteur zei dat hij niet kon vinden wanneer de distributieriem was vervangen, maar toen zei een man van de administratie dat hij het had opgezocht in het systeem en dat hij bij 117k vervangen was (nu 139k op de teller). Dat was wel een geruststelling
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2011 23:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens vanmorgen erg moeilijk starten, dacht even dat ie me zou laten staan. Morgen maar even een nieuwe accu regelen, genoeg garages in de buurt, kan dat ding er zelf wel inzetten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
overigens moet ie ook na zoveel jaar vervangen...
Overigens altijd waterpomp en spanrollen meevervangen. Geloof dat ik bij de dealer iets van 615 euro kwijt was voor distributieriem, spanrollen, waterpomp, nieuwe koelvloeistof en een nieuwe multiriem. Die laatste heeft er bij mij ook gewoon 225K opgezeten en zat vol haarscheurtjes

Huidige km stand 96k, dus pas over een jaar of 3 a 4 flinke kosten te verwachten
Nou ja, flinke kosten, die 500 euro valt wel mee toch. Wel handig als je weet dat t er aan zit te komen, daar niet van, maar je hebt een paar jaar om er voor te sparen. Er zijn zat dure reparaties die onvoorspelbaarder zijn (nieuwe uitlaat/katalysator) oid, of zoals ik, een gat in je radiator. Steentje in je koplamp kost je ook een paar honderd euro. Wat als de boordcomputer kapot gaat (bij een 407 meer dan 1500 euro). 4 nieuwe banden kost je ook al meer dan 500 euro. Al dat gedoe over de distributieriem is imho dus een beetje overdreven.The Eagle schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:46:
Mooi, dan kan ie dus nog even. 240k of 10 jaar...het ding is nu net 3 jaar, net zijn 1e APK gehad waar ie afgezien van wat lapjes fluitend doorheen is gekomen
Huidige km stand 96k, dus pas over een jaar of 3 a 4 flinke kosten te verwachten
Doen ze best goed dan, 20 man in een paar uur. Alle vrije dagen ingetrokken blijkbaar. Netjes.ThinkPadd schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:22:
Zaterdag dus naar de gratis Peugeot wintercheck geweest. Begon om 8:30, ik was er om 8:40 en toen zat er al ruim 20 man.
Reed uiteindelijk om 10:45 weer weg.
Wat ik me dan weer afvraag: mag je alleen met een Peugeot naar de Peugeot wintercheck? Misschien moet ik zaterdag voor de grap maar eens naar de Volkswagen wintercheck rijden.
Cruisecontrol werkt nog perfect, maar als ik naar de limiter overschakel komt er soms niet eens iets op het display te staan, andere keren staan er enkel knipperende streepjes bij de begrenzer (waar de cruisecontrol gewoon perfect blijft werken). Na een paar keer switchen van cc naar begrenzer geeft hij soms wat leven en kun je hem instellen (nadat hij zelf op 30 begint) maar na een paar seconden springt hij weer terug naar de knipperende streepjes (die na verloop van tijd stoppen met knipperen).
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Heb zelf al een keer de boordcomputer een reset gegeven (leuk kun je dus alles opnieuw instellen), maar dat mocht niet baten. In de handleiding werd ik ook niet wijzer of er iets van een zekering dwars kan zitten.
Iemand die een gooi naar de prijzen kan doen? Misschien kan ik het zelf oplossen. De limiter is namelijk een zeer geliefde functie
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

De CC daarentegen: dagelijks
500 euro valt idd weliswaar mee, maar als je weet dat ik over 4k een grote beurt moet hebben en even in de veronderstelling was dat dan ook nog even de D-riem mee moest, dan zie je mijn portemonnee waarschijnlijk voor je ogen ineenkrimpendj1981 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:
[...]
Nou ja, flinke kosten, die 500 euro valt wel mee toch. Wel handig als je weet dat t er aan zit te komen, daar niet van, maar je hebt een paar jaar om er voor te sparen. Er zijn zat dure reparaties die onvoorspelbaarder zijn (nieuwe uitlaat/katalysator) oid, of zoals ik, een gat in je radiator. Steentje in je koplamp kost je ook een paar honderd euro. Wat als de boordcomputer kapot gaat (bij een 407 meer dan 1500 euro). 4 nieuwe banden kost je ook al meer dan 500 euro. Al dat gedoe over de distributieriem is imho dus een beetje overdreven.
Maar gelukkig voorlopig nog niet dus
Wok schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:14:
Ik heb in de ruim drieënhalf jaar dat ik mijn 308 heb, die limiter nog _nooit_ gebruiktDe cruise control daarentegen is me heilig
Meestal heeft de CC ook mijn voorkeur, maar bij druk verkeer is de limiter ook heerlijk. Ik heb hem meestal op +/- 10 km boven de max staan waardoor ik gewoon lekker pittig door kan rijden zonder naar mijn teller te hoeven kijken. Bij druk verkeer is de limiter voor mij echt een uitkomst, als het kan rijd je de max kan het niet hoef je niet steeds je CC aan en uit te zetten.The Eagle schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:28:
Wait wut, limiterJa het ding zit er op, dat weet ik toevallig (wie hangt die nou aan het zelfde schakelaartje als de CC
), maar gebruiken...ja, 1x per ongeluk, en me kapot schrikken van de ping die dat ding geeft.
De CC daarentegen: dagelijks
Sowieso is 90% van mijn rit snelweg en is dat stuk over het algemeen redelijk druk
Ik krijg trouwens geen ping van dat ding. Hij remt me alleen af als ik de max nader. Wil ik alsnog over de max heen rijden duw ik het pedaal gewoon een stukje verder in en schiet hij tijdelijk door de begrenzer. Nadeel is wel dat de 2tronic het zelfde signaal oppakt als terugschakelen (als je bij het normale rijden een flinke stamp op je gas geeft schakelt de 2tronic automatisch terug om extra power bij te kunnen zetten).
Maar hoe dan ook, de limiter hoort gewoon te werken
Vandaag heeft de limiter even heel kort een signaal gegeven dat hij nog in leven was (ik kreeg te zien dat de auto naar de limiter ging), maar heeft daarna ruim 1,5 uur niets meer van zich laten horen. De CC daarentegen werkte gewoon nog steeds prima.
Wat is er trouwens mis met het plaatsen van een keuze schakelaar voor de CC/limiter op het gedeelte waar hij nu zit? Ik vind hem daar juist erg logisch zitten, bij de nieuwe Megane zit hij bij de handrem, nee dat is logisch
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Mja, bij Peugeot ben je met een nieuwe D-riem ook toe aan een nieuwe waterpomp en nieuwe koelvloeistof. Heb het laatst laten doen door de dealer, gewoon om aanspraak op garantie te hebben mocht dat ding er alsnog binnen niet al te lange tijd aflopen. Was daar 617,17 kwijt voor alles bijelkaar.The Eagle schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:28:
500 euro valt idd weliswaar mee, maar als je weet dat ik over 4k een grote beurt moet hebben en even in de veronderstelling was dat dan ook nog even de D-riem mee moest, dan zie je mijn portemonnee waarschijnlijk voor je ogen ineenkrimpen
Maar gelukkig voorlopig nog niet dus
Het nare van distributieriemen is dat je voor en na het vervangen helemaal geen verschil merkt aan de auto.
Verder wat de overige slijtagedelen betreft: banden zijn relatief goedkoop, evenals remmen en olie+filters, maar je doet er veel minder kilometers mee. Als ik uitreken dat ik 225K met een distributieset van 617 euro incl montage kan rijden, dan komt dat op 0,27 cent/km uit. Streep dat eens weg tegen een nieuwe draagarm + uitlijnkosten, een set nieuwe banden of de 20K oliebeurt, dan is de distributieriem per kilometer bijna het goedkoopste onderdeel van alle slijtagedelen.
Gisteren bij de garage zelf even een nieuwe accu in de auto gezet, 7 jaar oude Varta eruit, nieuwe Celectric erin. Ben wel te spreken over het resultaat, starten is gewoon een hip geluidje geworden, geen piepjes en storingen meer en ik hoef er nu niet meer over in te zitten dat ie me volgende week een keer laat staan in de kou. Nieuwe accu neemt overigens de hele bak in beslag, de oude Varta nam minder ruimte in beslag en had toch evenveel startcapaciteit.
[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 23-11-2011 09:36 ]
Wel waarschuwde hij dat mijn CC er misschien eerdaags ook mee besluit te kappen

Ze liggen nu in mijn schuur te wachten tot het voorjaar.
(klik voor groter)

Merk-model is Keskin KT4 in de kleur White front polished.
Zoals te zien op de foto is de velg zelf gepolijst, maar zijn de spaken van binnen wit. Erg gewaagd op een zilvergrijze 207 denk ik zelf, maar gaat wel mooi staan.
De velgmaat is 17inch met een breedte van 8j. De banden zijn van Toyo en meten 205/40/17. Hierdoor staat de band lichtjes getrokken, maar niet te overdreven.
Verders zitten er nog 20mm spacers bij de velgen, omdat de ET waarde anders niet helemaal juist is en de velg te ver naar binnen zou vallen. Eigenlijk zou een 5mm spacer al voldoende moeten zijn, maar met 20mm valt de velg precies met de rand van de wielkast
Oh ik kijk de laatste tijd regelmatig hier, maar dat had ik blijkbaar gemistpdebie schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:39:
op pagina 74 van dit topic in een post van 'NoFearCreations', wordt dezelfde vraag gesteld. Vanaf daar volgen een aantal antwoorden. Wellicht dat je er iets aan hebt

*edit: ah ik zie het al, na zoveel 207's die ik niks vond was ik even afgehaakt
[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 28-11-2011 13:53 ]
en bedankt....Southern Sun schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:52:
[...]
*edit: ah ik zie het al, na zoveel 207's die ik niks vond was ik even afgehaakt
Ieder zijn smaak, ik hou niet van styling en wil een auto zo origineel mogelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 28-11-2011 20:52 ]

haha nee hoor. Snap wel dat lang niet iedereen ervan gecharmeerd is.
Het is voor mij wel iets meer dan alleen een hobby. Ik zie bij elke auto wel dingen die mooier of anders kunnen
Het is de Weitec Hicon GT geworden.
Deze set had ik ook al onder mijn Peugeot 206 en is me dusdanig goed bevallen, dat ik hem weer besteld heb

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
oud:

nieuw:

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 03-12-2011 18:57 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Mooie bak idd. Die slofjes staan hem ook goed moet ik zeggen, zeker icm die blauwe kleur.
Wat was uiteindelijk de reden dat je de overstap gemaakt hebt/ Want ik meen dat ze qua uitvoeringsniveau toch niet zo heel veel van elkaar verschilden (kan er overigens ook flink naastzitten).
En natuurlijk 177 trappelende paardjes
Vind die Limmiter ook ideaal inderdaad, in druk verkeer kun je gewoon met het verkeer mee rijden zonder steeds naar je snelheidsmeter te moeten kijken. Als je dan toch wat harder wilt kun je gewoon even vol gas geven en dan is hij er van af en hij springt er weer op als je onder de ingestelde snelheid komt..Gertjan. schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:52:
[...]
[...]
Meestal heeft de CC ook mijn voorkeur, maar bij druk verkeer is de limiter ook heerlijk. Ik heb hem meestal op +/- 10 km boven de max staan waardoor ik gewoon lekker pittig door kan rijden zonder naar mijn teller te hoeven kijken. Bij druk verkeer is de limiter voor mij echt een uitkomst, als het kan rijd je de max kan het niet hoef je niet steeds je CC aan en uit te zetten.
Sowieso is 90% van mijn rit snelweg en is dat stuk over het algemeen redelijk druk
Ik krijg trouwens geen ping van dat ding. Hij remt me alleen af als ik de max nader. Wil ik alsnog over de max heen rijden duw ik het pedaal gewoon een stukje verder in en schiet hij tijdelijk door de begrenzer. Nadeel is wel dat de 2tronic het zelfde signaal oppakt als terugschakelen (als je bij het normale rijden een flinke stamp op je gas geeft schakelt de 2tronic automatisch terug om extra power bij te kunnen zetten).
Maar hoe dan ook, de limiter hoort gewoon te werkenOf je hem nu vaak gebruikt of niet
Vandaag heeft de limiter even heel kort een signaal gegeven dat hij nog in leven was (ik kreeg te zien dat de auto naar de limiter ging), maar heeft daarna ruim 1,5 uur niets meer van zich laten horen. De CC daarentegen werkte gewoon nog steeds prima.
Wat is er trouwens mis met het plaatsen van een keuze schakelaar voor de CC/limiter op het gedeelte waar hij nu zit? Ik vind hem daar juist erg logisch zitten, bij de nieuwe Megane zit hij bij de handrem, nee dat is logisch![]()
Maar z'n pookje aan je stuur is imho veel handiger ja, geloof dat er ook een auto was die had het op de middenconsole.
Dat vind ik aan z'n Peugeot Partner ook irritant trouwens, de raambediening op de midden console

Ik zal enkele verschillen noemen:The Eagle schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:27:
[...]
Mooie bak idd. Die slofjes staan hem ook goed moet ik zeggen, zeker icm die blauwe kleur.
Wat was uiteindelijk de reden dat je de overstap gemaakt hebt/ Want ik meen dat ze qua uitvoeringsniveau toch niet zo heel veel van elkaar verschilden (kan er overigens ook flink naastzitten).
GTI: 16" ouragan velgen 205/45/16, RC: 17" Atlantis velgen 205/40/17
GTI: 2.0 16v 138pk, RC: 2.0 16v+variabele kleppentiming 177pk
RC heeft als extra: lederen tellerkap, de teller gaat tot 250km/u en de rpm tot 8000. De GTI gaat tot 7000RPM en tot 210km/u.
De GTI heeft half leder/alcantara semi kuipstoelen, de RC heeft recaro kuipstoelen met schoudersteun.
De RC heeft verkorte schakel gangen en een kortere pook.
RC heeft een andere uitlaatlijn en andere einddemper (die dwars ligt. Bij de GTI is dit 1 rechte lijn).
De RC heeft een dakspoiler, de GTI niet (ik heb die toen erop laten zetten).
Ik zal vast nog wat dingen vergeten zijn
De reden van overstap: ik wilde in 2006, toen ik de GTI kocht, al de RC hebben. Maar deze was toen onbetaalbaar. Nu was de inruil van de GTI genoeg om betaalbaar over te stappen.
Voornaamste reden van overstap: de RC heeft net dat rauwe randje wat de GTI niet heeft, en lijkt qua rijbeleving veel meer op een 205GTI of een 306GTI dan op een 206GTI
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 04-12-2011 23:04 ]
maar heb even een andere vraag, niet voor mezelf:
Zie hier wel wat mensen voorbijkomen af en toe met een 508. Wat nu als je een nieuwe lease auto moest uitzoeken en twijfelt tussen een 308 1.6e-Hdi of een 508 1.6e-Hdi? Wat mij opvalt is dat het gewicht vrijwel hetzelfde is, en de leaseprijs ook (dat waren de SW versies, weet niet of het voor hatchback/sedan ook opgaat). Verbruik is ook nagenoeg hetzelfde. Mijn vraag: hoe kan dat? Is de 508 zoveel moderner (en lichter in elkaar gezet) of is de 308 stiekem een grote auto?
Verder nog de vraag welke lekkerder rijdt natuurlijk, al hebben beide een 2-tronic bak waar je niet zo veel goede verhalen over hoort.
Materiaal gebruik en aerodynamica en de manier waarop gemeten wordt zorgen er voor dat de 508 binnen de limiet valt.
Ik heb zelf proefgereden in een 508 e-hdi met een 2tronic.
zowel ik, mijn vrouw en kind waren na 20 minuten aardig wit weggetrokken en misselijk.
Als je gevoelig bent voor wagenziekte kan het een nadeel zijn, MAAR je kunt leren anticiperen op de bak. als je er aan kunt wennen kun je er soepel mee rijden.
Ook kun je sequentieel zelf schakelen..
aangezien ik er 4 jaar mee moet rijden (lease) ga ik geen 508 rijden omdat ik geen kans wil lopen op 4 jaar met misselijkheid rond te karren. Ben nu nog naar een 5008 aan het kijken
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
in ieder geval van belang om wat proefritten te maken dus.
van het verbruik in de praktijk kan ik me niet voorstellen dat een 508 evenveel gebruikt als een 308, slim gebruik maken van de meetcyclus helpt een hoop blijkbaar (maar 10 seconden 120 rijden geloof ik, in de hele test)
(spritmonitor.de: 308 alle diesels gemiddeld 6,1; 508 gemiddeld7,1 l/100km)
Als ik moest kiezen tussen een 308 en 508 zou ik sowieso weer een 508 nemen. Het ding is snel genoeg en rijdt heerlijk. De 308 heb ik overigens nooit echt mooi gevonden, ook niet na de facelift.
@Deathchant: Mooie 206 RC! Heb dat altijd een erg gave uitvoering gevonden van de 206, heb er meermalen over gedacht om er 1 te kopen (heb verschillende 106 Rallyes en 205 Rallyes gereden), maar het is nooit zover gekomen. Heb nooit iets met de 206 in het algemeen gehad, maar de RC is daarop een uitzondering. Het interieur is ook erg gaaf, heb er weleens in gezeten, heerlijke stoelen!
[ Voor 24% gewijzigd door Entity op 05-12-2011 12:43 ]
maar goed, de buitenkant maakt natuurlijk niet uit als je binnenin zit. Ze zullen allebei wel snel genoeg zijn. Kan me voorstellen dat een 508 lekkerder rijdt ivm de langere wielbasis.
mijn vergelijking in verbruik tussen alle diesels was natuurlijk niet eerlijk, in de 508 zitten grotere mototren.
voor de e-hdi komt volgens spritmonitor.de de 308 op 5,4 en de 508 op 6,1 l/100km
Over die laatste opmerking, dat klinkt wel goed dan. Ik hoor veel mensen zeggen dat de GTI het net niet is qua rijbeleving. En hoe zit het met het onderstel, hebben ze daar nog werk van gemaakt?Deathchant schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:03:
[...]
Ik zal enkele verschillen noemen:
GTI: 16" ouragan velgen 205/45/16, RC: 17" Atlantis velgen 205/40/17
GTI: 2.0 16v 138pk, RC: 2.0 16v+variabele kleppentiming 177pk
RC heeft als extra: lederen tellerkap, de teller gaat tot 250km/u en de rpm tot 8000. De GTI gaat tot 7000RPM en tot 210km/u.
De GTI heeft half leder/alcantara semi kuipstoelen, de RC heeft recaro kuipstoelen met schoudersteun.
De RC heeft verkorte schakel gangen en een kortere pook.
RC heeft een andere uitlaatlijn en andere einddemper (die dwars ligt. Bij de GTI is dit 1 rechte lijn).
De RC heeft een dakspoiler, de GTI niet (ik heb die toen erop laten zetten).
Ik zal vast nog wat dingen vergeten zijn
De reden van overstap: ik wilde in 2006, toen ik de GTI kocht, al de RC hebben. Maar deze was toen onbetaalbaar. Nu was de inruil van de GTI genoeg om betaalbaar over te stappen.
Voornaamste reden van overstap: de RC heeft net dat rauwe randje wat de GTI niet heeft, en lijkt qua rijbeleving veel meer op een 205GTI of een 306GTI dan op een 206GTI
En trouwens, ik vond zelf het interieur van een 206 GTI vrij karig en plastic achtig, terwijl een 306 GTI erg netjes was afgewerkt van binnen. Voelt de RC nu wat netter aan of niet?
Anyways, een stuk touw doet wonderen. Gewoon dichtbinden. Ene kant door het metaal van de achterklep, andere kant door het sleepoog oid. Desnoods naar binnen toe om de hoofdsteunen vastbinden, mocht je een station hebben. En uiteraard niet direct op de wind zetten.
Heb zo in het donker met een felle zaklamp niks ernstigs aan de lak kunnen zien, maar de stootstrip is bij de rand afgebroken en ligt nu los. Meteen maar nieuwe besteld, zal morgen de rand maar even vastplakken met wat tape ofzo (zal wel klapperen).
Uiteindelijk best wel blij dat het zo afgelopen is. Door de stootstrip is de lak onbeschadigd, door de gespannen ketting zit de deur er nog in. Damn, wat was ik geschrokken

Excuses... Een 107. Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen (via de hoofdsteun met een touwtje door de haak aan de klep).The Eagle schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:15:
Kofferbak van een wat? 206, 307, 806?
Anyways, een stuk touw doet wonderen. Gewoon dichtbinden. Ene kant door het metaal van de achterklep, andere kant door het sleepoog oid. Desnoods naar binnen toe om de hoofdsteunen vastbinden, mocht je een station hebben. En uiteraard niet direct op de wind zetten.
JaThe Eagle schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:03:
Touwtje door de haak aan de klep, en eentje onder de sluiting van de klep door moet denk ik ook lukken. En dan naar binnen richting hoofdsteun of zo. Bij een 106 moet je dat met een meter touw al wel redden

EDIT: inmiddels bij de dealer langsgeweest. Bleek dat het slot een wat hardere aanpak nodig had. Monteur sloeg een paar keer de klep met behoorlijk wat kracht in het slot. Daarna deed ie het weer, ook met soepel dichtslaan. Je bent altijd bang dat je het zelf kapotmaakt he... dan maar de monteur.
[ Voor 29% gewijzigd door flo_ op 08-12-2011 09:36 ]
Maar ik heb minder nieuws: de mijne is vannacht van mijn oprit gestolen. Dus als julle een zwarte 206 RC zien rijden/staan, willen jullie dat even checken of het de volgende kenteken heeft: 50-RK-JZ.
Optisch is de RC volledig origineel met als uitzondering een Janspeed rvs uitlaatsysteem en twee GTi180 badges op de zijkanten.

Voor de rest is 'ie niet verlaagd en alle letters zitten nog gewoon op de achterklep. Helemaal origineel dus.

Alvast bedankt!

Dat 207's lampjes vreten wist ik. Gisteren stond ik echter ineens met nog maar 1 stadlicht voor, en verder niks

Reservelamp in gezet, niks geen licht. Aangezien vorige week mijn richtingaanwijzer ineens niks deed, en die vanuit het niets ook weer ging werken, toch maar ANWB gebeld. Nar 3 kwartier in de kou wachten was de conclusie: 4x lamp simpelweg stuk, mijn reservelamp incluis
Dat er 1tje stuk gaat snap ik, maar 2 tegelijk

The Eagle schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:25:
...De A44 kan best donker zijn op sommige plekken
The Eagle
I wear my sunglasses at night
[ Voor 14% gewijzigd door flo_ op 10-12-2011 23:01 ]
Holy shit, hier heb ik vannacht van gedroomdPWM schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand nog interesse in een Peugeot 406
Nou, het interieur van de RC is qua dashboard best gelijk aan dat van de GTI, op wat carbon afwerkingen en een lederen tellerkap na dan. De RC heeft donker alcantara en de GTI licht alcantara, wat de RC van binnen een iets luxere uitstraling geeft vind ik zelf. Maar voor de rest is het hetzelfde. Je kunt het plastic-achtig vinden, ik vind het prachtig en veel beter dan een Golf GTI interieur (dat vind ik pas plastic). Kwestie van smaak lijkt me.Joopieboy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:17:
[...]
Over die laatste opmerking, dat klinkt wel goed dan. Ik hoor veel mensen zeggen dat de GTI het net niet is qua rijbeleving. En hoe zit het met het onderstel, hebben ze daar nog werk van gemaakt?
En trouwens, ik vond zelf het interieur van een 206 GTI vrij karig en plastic achtig, terwijl een 306 GTI erg netjes was afgewerkt van binnen. Voelt de RC nu wat netter aan of niet?
En ja, het onderstel lijkt toch behoorlijk aangepast. De GTI lag al goed op de weg en in de bochten, maar de RC is snoeihard in de bochten. Hoe moet ik dat nou uitleggen......bij de meeste auto's voel je dat het chassis aan de binnenkant een beetje meegeeft in de bochten en wat hobbelt. De RC gaat gewoon direct de bocht om zonder dat het chassis meegeeft zeg maar.
Ik kwam van een 205 GTI af toen ik de 206 GTI kocht. Die overstap was inderdaad naar iets meer comfort, maar ik leverde wel rijbeleving in. Dat heb ik nu zeker weten weer terug, maar ik lever nu wel iets meer comfort in. De GTi is toch wat gematigder dan de RC, de stoelen zitten zachter en de motor maakt minder kabaal. Maar goed, daar heb ik voor gekozen
Heb em gistermorgen even snel met Gold Class Meguairs gewassen. Kwam ik erachter dat de NXT tech wax op was
Heb maar ff snel met Ultimate quick detailer behandeld. Volgende week ff snel nieuwe wax halen.
Maar goed. Ik ben niet speciaal naar een mooie locatie gereden voor foto's, maar hier toch wat foto's:

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 11-12-2011 15:44 ]
En dat interieur ziet er echt super uit, lijkt zoveel anders en mooier als een 'gewone' GTI, erg netjes.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
hier geen ervaring met een 207, heb vorig jaar een 206 hdi gekocht uit 2003.
uiteraard wat gewoon onderhoud: nieuwe remschijven/blokken, distributieriem, draagarm, nieuwe banden, nieuwe einddemper
ook wat gekke dingen: versleten krukaspoelie, radiator kapot gemaakt door garage bij vervangen distributieriem etc.
Kortom, ik zou het niet weten, waar je op moet letten. Rare rammeltjes, versleten koppelingspedaal, schade, maar voor technische info wellicht een peugeot 207 haynes manual bestellen op amazon. Staat veel nuttige info in (heb m voor de 206).

Moet nog eens betere foto's maken

[ Voor 33% gewijzigd door Naboo op 14-12-2011 20:45 ]
Hij moet alleen een keer echt goed gepoetst worden.....

Vandaag de schroefset voor mijn Peugeot 207 binnen gekregen.
Het betreft een Weitec Hicon GT schroefset. Gaat van het voorjaar tegelijk met de nieuwe velgen (Keskin KT4) gemonteerd worden.

Zo komt het er zometeen ongeveer dus uit te zien.

Let even niet op de rode remtrommels :mrgreen:
Ik moest van het achterwiel gebruik maken van de donorfoto en die wagen had nog trommels achter haha.
207 HDI rijder meldtDr. Strangelove schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:27:
Wij overwegen een 207 HDI te nemen uit 2006/2007 met ongeveer een ton op de teller als zuinig wagentje voor het woon/werkverkeer. Zijn er eigenaren van deze wagen die kunnen adviseren waar op te letten? Het alternatief is een Focus TDCI uit dezelfde periode maar die kost net wat meer vermoed ik.
Mijne is uit eind 2008, maar nu ook bijna een ton gelopen. En eigenlijk mankeert er _helemaal_ niks aan
Laatst 1e APK gehad...alleen wat lampjes vervangen. De 207 (maar ook de 307 en 206) vreten op de 1 of andere manier lampjes. heb hem nu 1,5 jaar en al minimaal 10x een lamp verwisseld, vnl voor. Geen huismerk in mikken dus, Philips of Osram gaan beduidend langer mee
Maar verder 0,0 problemen mee. Hoor ook weinig over problemen of zwakke andere punten. Ergens rond de 2 ton moet de distri vervangen worden begreep ik, maar dat trekt ie dus nog wel even.
Mijne loopt 1:18,6 gemiddeld, maar da's vnl snelweg (doe 30k per jaar). In de stad is ie wat minder zuinig helaas, maar gemiddeld 1:15 moet makkelijk te halen zijn als je veel stadsverkeer hebt.
Voor zover relevant: Ingebouwde geluidsinstallatie is prima, Clarion met JBL speakers, klinkt als een klok. Geen sub nodig iig
Nog meer vragen?
Anderen? Ja, van Meguiars bijvoorbeeld!
Met onderstaande foto heb ik een poosje geleden een prijzenpakket van Meguiars gewonnen, omdat ik de Shining Star competitie van die maand gewonnen had. Maar Meguiars vind de wagen blijkbaar zo mooi glimmen dat ze me vandaag een e-mail gestuurd hebben voor een hogere resolutie van de foto en bijpassend verhaal, zodat ze hem voor hun brochure van 2012 kunnen gebruiken!
En misschien zelfs een plekje op de kalender van 2012.

Heb je hem laten overspuiten dat hij er zo strak bij staat?
De wagen is gewoon altijd met de 2 emmer methode gewassen. En daarnaast 1x gepolijst. Verder gewoon goed onderhouden.
En was m'n dagelijkse auto. Elke dag 60km's op en neer.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het kost je zeg 100 euro oid, maar dan ziet ie er ook uit als nieuw. En de tijd die zij er voor nodig hebben, kost jou een dag of twee. Zet dat af tegen je eigen uurloon en je weet of het een verstandige keuze is
Ik persoonlijk ben wel zuinig op mijn auto (rij 30k per jaar) en als je hem ziet zou je hem geen 3 jaar oud geven, maar die gaat toch mooi altijd door de wasstraat heen. Hij is 1x in een wasbox gegaan, maar dat was omdat er iemand een ei op de voorruit gegooid had en de wasstraat hem zo niet wilde hebben. 2 weken daarna alsnog door de wasstraat gegaan overigens, ik ben blijkbaar niet zo handig in zelf wassen
Anyway, persoonlijk zou ik de mijne pas naar een poetser brengen als ik hem zou willen verkopen. Met mijn kilometrage heb ik van zoiets hooguit een week plezier namelijk

Ik zie het als een hobby van me om mijn eigen auto te poetsen. Dus ik besteed er ook genoeg tijd aan
Ik heb zelfs een keer 18 uur (verspreid over 2 dagen) aan de auto staan poetsen voor een autoshow.
Verklaar me voor gek, maar ach.... vind het leuk om te doen
De plekken die ik heb doe ik nog met de hand.
* Naboo heeft namelijk een aanbod gekregen van de lokale dealer om zijn huidige 107 in te ruilen voor gelijkwaardige 107 met een nog meevallende aanbetaling....
Voordeel hierbij; * Naboo is van een bijna 2 jaar oude 107 met 70.000km af met een afschrijving van 5 cent per kilometer!!!!
Idee is dan om hem over 2 jaar in te ruilen voor een 208.
Maar ik zou ook door kunnen rijden in deze en dan straks zonder garantie verder rijden en met een veel kleinere restwaarde in moeten leveren voor een 208.....
Wat is wijsheid.....

Dit hoor ik dus vaker van peugeot, vaak lampjes vervangen.The Eagle schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:32:
[...]
207 HDI rijder meldt
Mijne is uit eind 2008, maar nu ook bijna een ton gelopen. En eigenlijk mankeert er _helemaal_ niks aan
Laatst 1e APK gehad...alleen wat lampjes vervangen. De 207 (maar ook de 307 en 206) vreten op de 1 of andere manier lampjes. heb hem nu 1,5 jaar en al minimaal 10x een lamp verwisseld, vnl voor. Geen huismerk in mikken dus, Philips of Osram gaan beduidend langer mee
...........
Ik heb zelf een 206 1.4 x-line uit 2003 en heb tot nu toe 4 lampjes moeten vervangen.
In 8 jaar en 90000km 4 lampjes! dat is echt niet veel. (auto nieuw gekocht)
Hoe zou het komen dat ik van dit lampenprobleem geen last heb dan??
omdat het kan!
en ik rij standaard met mijn lichten aan
[ Voor 17% gewijzigd door Naboo op 22-12-2011 19:08 ]
Die vervangende 107 is nieuw of heeft veel minder kilometers? Als ik het aanbod zo zie staan moet je 3500 euro bijbetalen voor een nieuwe 107? Hoe is je huidige 107 eraan toe, vertrouw je dat ding dat ie zonder garantie zonder al te veel kosten nog 2 jaar mee kan, of is het een rampenbak waar je continu mee bij de dealer staat? Persoonlijk zou ik nml never de nooit niet zoveel geld bijleggen en vervolgens dezelfde auto maar dan iets jonger gaan rijden.Naboo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:45:
* Naboo twijfelt heel erg.....
* Naboo heeft namelijk een aanbod gekregen van de lokale dealer om zijn huidige 107 in te ruilen voor gelijkwaardige 107 met een nog meevallende aanbetaling....
Voordeel hierbij; * Naboo is van een bijna 2 jaar oude 107 met 70.000km af met een afschrijving van 5 cent per kilometer!!!!
Idee is dan om hem over 2 jaar in te ruilen voor een 208.
Maar ik zou ook door kunnen rijden in deze en dan straks zonder garantie verder rijden en met een veel kleinere restwaarde in moeten leveren voor een 208.....
Wat is wijsheid.....
Misschien toevallig elke keer de juiste lampjes vervangen? Ik heb er nu ook alweer 30K op zitten sinds ik de lampjes vervangen heb door Osram longlife lampjes. Voorheen mocht je blij zijn met 10Kdodo79 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:58:
[...]
Dit hoor ik dus vaker van peugeot, vaak lampjes vervangen.
Ik heb zelf een 206 1.4 x-line uit 2003 en heb tot nu toe 4 lampjes moeten vervangen.
In 8 jaar en 90000km 4 lampjes! dat is echt niet veel. (auto nieuw gekocht)
Hoe zou het komen dat ik van dit lampenprobleem geen last heb dan??

[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 22-12-2011 19:30 ]
De afschrijving is natuurlijk echt een lachertje.... 5 cent per kilometer!!_JGC_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:11:
[...]
Die vervangende 107 is nieuw of heeft veel minder kilometers? Als ik het aanbod zo zie staan moet je 3500 euro bijbetalen voor een nieuwe 107? Hoe is je huidige 107 eraan toe, vertrouw je dat ding dat ie zonder garantie zonder al te veel kosten nog 2 jaar mee kan, of is het een rampenbak waar je continu mee bij de dealer staat? Persoonlijk zou ik nml never de nooit niet zoveel geld bijleggen en vervolgens dezelfde auto maar dan iets jonger gaan rijden.
En het mooie is nog, begin dit jaar moest ik OOK 3500 euro bijbetalen voor een NIEUWE gelijkwaardige 107.
Vergis je niet, een 107 met 70.000km is moeilijk om te verkopen, dus hem nu kunnen inruilen voor een goede prijs is niet gek.
Overigens, die afschrijving... als ik zie dat ik 7K heb betaald voor mijn dieseltje, en waarschijnlijk voor 2K die auto zo kwijt ben, heb ik in 4 jaar tijd 5000 euro afgeschreven en daarvoor 120K gereden. Zit ik op 4 cent per kilometer. Het is leuk voor jou dat 5 cent/km niet veel lijkt, maar het is nou niet heel erg bijzonder. Enige voordeel bij jouw deal is vnml de garantie die je weer krijgt op de nieuwe auto, maar als je huidige auto geen probleemkindje is zie ik eigenlijk geen reden om dat ding meteen in te ruilen voor een nieuwe.
Als het een Golf Diesel was geweest, ja, dan is 70.000km geen raar getal. Maar je moet het natuurlijk wel in verhouding plaatsen met zijn directe broertjes en zusjes.
En daarmee is de afschrijving van 5 cent per kilometer op deze auto in verhouding met andere 107's natuurlijk een lachertje.
Als ik nog 2 jaar doorrijd, dan zal mijn huidige 107 ergens tussen de 150k en 200k staan. En dat in 4 jaar tijd... als dan ook nog die belastingvrije regel weg is, dan is dat ding na 4 jaar geen drol meer waard.
Daar waar een inruil van een 2 jaar oude 107 met zo'n 70k nog aantrekkelijk is voor een dealer om in te ruilen....
Waar zit de adder? Waarom wil uitgerekend een dealer een 107 met 70k op de teller hebben
Tenzij ie er al een koper voor weet oid, moet ie het ding namelijk aan de handel slijten - en die zitten er niet echt op te wachten vermoed ik. Iets met een flink bestaand aanbod
Is gewoon mijn huisdealer....The Eagle schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:34:
If it sounds too good to be true, it probaly is
Waar zit de adder? Waarom wil uitgerekend een dealer een 107 met 70k op de teller hebben
Tenzij ie er al een koper voor weet oid, moet ie het ding namelijk aan de handel slijten - en die zitten er niet echt op te wachten vermoed ik. Iets met een flink bestaand aanbod
En er is geen adder... Deze dealer wil mij graag als klant behouden.... Was gister bij een andere Peugeot dealer geweest, gewoon om eens te kijken wat hij voor aanbod doet....
Exacte dezelfde opstelling qua inruil en nieuwe 107, alleen bij hem moet ik 5700 euro bijbetalen... dus zegt wel genoeg over mijn huisdealer.
Er valt toch niets te zeggen over je probleem als je niet vermeld wat een nieuwe 107 kost, oftewel, wat is X?
Maar als ik zie dat je een nieuwe 107 XR al voor 8000 euro hebt, en stel dat je dat voor je huidige 107 hebt betaald lijkt me dat je beter je oude kunt houden.
Als je hem inruilt betaal je 8000 + 3500 = 11500 voor 4 jaar rijden in 2 auto's. Restwaarde van de dan 2 jaar oude 107 met 70.000 km op de teller = A
Als je hem niet inruilt betaal je 8000 voor 4 jaar rijden in 1 auto. Restwaarde van de dan 4 jaar oude 107 met 140.000 km op de teller = B
Dus het verschil in inruilwaarde moet dan 3500 euro zijn. Mij lijkt dat als je hem over 2 jaar inruilt voor een 208, beide auto's vrij weinig meer waard zijn. Als je voor de 4 jaar oude nog 1500 euro zou krijgen, lijkt het me niet dat je voor de 2 jaar oude 4500 euro krijgt.
De andere dealer geeft je immers voor je huidige auto maar 8000-5700=2300 euro.
Of, in andere woorden:
Voordeel van over 2 jaar een 107 met 140.000 op de teller hebben is dat ie niks waard is op marktplaats, maar de dealer je toch wel wat inruilkorting geeft, omdat hij een 208 wil verkopen. Stel hij geeft je 2000 euro korting op je 208. Dan denk ik niet dat als je met een 2 jaar oude 107 aan komt zetten, met de helft van het aantal KM, hij je er 5500 euro korting voor gaat geven.
De waarde daalt immers hard in de eerste paar jaar. Bovendien zijn er tegen die tijd zat tweedehands 107'tjes / VW Up's met een KM stand lager dan 70.000.
En als je de 3500 euro nu 2 jaar vast zet bij een bank is het over 2 jaar toch weer 3750 euro
Maar goed, misschien heb ik het mis.
Mijn voordeel, voor slechts 3500 euro rijd ik in een gloednieuwe 107, waar ik weer minimaal 2 jaar plezier van heb.
Een 2 jaar oude 107 met 70.000km (over 2 jaar) zal weer makkelijker in te ruilen zijn dan een 4 jaar oude 107 met 150.000km.....
De 1 moet een aantal auto's dit jaar nog registreren en de ander niet.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Hij is dealeronderhouden, maar ik heb nog niet naar specifieke zaken gevraagd zoals de distributieriem en de uitlaat. Ik had van een kennis begrepen dat rond deze km-stand de uitlaat het nog wel eens wil begeven, is dit waar of is dit een fabeltje? Ik mag hem even van onder bekijken, dan zouden zij hem voor me op de brug zetten.
Voor de rest zijn het naar mijn idee niet echt auto's met veel problemen toch?
* Ik had hiervoor een Renault Clio 1 en bij dit model kwam speling vrij veel voor op de modellen met stuurbekrachtiging helaas.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Mja een peugeot 1.1 uit 2000 met 96k km er op, hoe is die gebruikt? waarschijnlijk voor korte ritjes -> snel een rotte uitlaat. Kan dus prima het geval zijn maar dat kan met elke auto van die leeftijd.Frietsaus schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:30:
Ik ga binnenkort kijken bij een Peugeot 106 1.1 Accent uit 2000 met 96.000 km op de klok, ik vroeg mij af of er nog speciale punten zijn waar ik nadrukkelijk op moet letten? Het is er eentje met stuurbekrachtiging, kan ik daar nog problemen als stuurspeling* en andere zaken verwachten?
Hij is dealeronderhouden, maar ik heb nog niet naar specifieke zaken gevraagd zoals de distributieriem en de uitlaat. Ik had van een kennis begrepen dat rond deze km-stand de uitlaat het nog wel eens wil begeven, is dit waar of is dit een fabeltje? Ik mag hem even van onder bekijken, dan zouden zij hem voor me op de brug zetten.
Voor de rest zijn het naar mijn idee niet echt auto's met veel problemen toch?
* Ik had hiervoor een Renault Clio 1 en bij dit model kwam speling vrij veel voor op de modellen met stuurbekrachtiging helaas.