Had hem vrijdag helemaal gewassen, gekleid en gewaxed, dus mogen wel even nette platen van gemaakt worden.
Gisteren de RC dakspoiler gemonteerd en vandaag een kentekenplaathouder zonder garagemerk gemonteerd achter.

Daarnaast nog even met photoshop gespeeld.
Zo is hij nu:

En zo laag moet hij!

(en begin aub niet over dat het niet praktisch is zo laag. Looks > praktisch voor mij
Dat is nogal een wijziging. Las je pas na het posten m'n laatste regel?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:09:
.
Repeat wijzigde dit bericht 02-10-2011 17:11 (98%)
[ Voor 30% gewijzigd door Het Fantoom op 06-10-2011 22:09 ]
B ) omdat ik het mooi vind dat de wagen strak aan de grond ligt
Conclusie: omdat ik het mooi vind
ps.
Ik heb net een peugeot 607 antenne gemonteerd, omdat die lekker kort is ipv de lange 207 antenne
Wat er allemaal mis is:
Airco moet bijgevuld worden
Remblokken + schijven
Remkrachtverdeler "moest losgemaakt worden" (is nu gedaan).
Speling in de fusekogel linksvoor
Speling in de stuurkogel, binnen+buitenkant (whatever that may mean)
Turboslang is lek (lijdt nu regelmatig tot langzaam optrekken en motorstoringen ivm de luchtinlaat...)
Gekke geluid komt uit de versnellingsbak...
Nog wat kleine dingetjes zoals lampjes en vloeistoffen enzo (hebben ze nu gedaan)
Nu hebben ze alleen de APK punten gedaan, dus geen grote beurt. "Denkt u er eerst maar even over na wat u nog met de auto wil".
Wat nu te doen? Ze kunnen niet aangeven hoe lang die versnellingsbak nog meegaat, en die laten vervangen door een gereviseerde kost al 2700 euro... Ik twijfel echt of ik er uberhaupt nog iets aan moet doen, of dat ik hem beter kan verkopen/inruilen. Het zou een beetje zonde zijn als ik alles behalve die bak laat vervangen en dat die bak dan snel daarna overlijdt. Wie kan mij van advies voorzien?
[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 07-10-2011 10:31 ]
Dan die versnellingsbak... bel eens een sloop op, die kunnen je vast wel aan een prijs helpen die lager ligt dan dat bedrag... Ik zit op dit moment in de ontwikkeling van een webshop voor een BMW sloper, de eerste handbak boven de 750euro moet ik daar nog tegenkomen. Dan zeggen ze dat BMW duur is in onderhoud, maar als een PSA handbak 2700 euro moet kosten...
Die prijs was inclusief de APK (heb ik 91,- voor betaald incl. genoemde reparaties) en de grote beurt (450,-) bij de Peugeot dealer. Uit mijn hoofd rekenen ze iets van 300 euro voor de remschijven+blokken, de rest weet ik zo niet meer, heb de prijsopgaaf thuis liggen._JGC_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:47:
Waar laat je dat doen dat die punten tezamen 1600 euro moeten kosten? Als ik kijk wat onderhoud op die punten aan mijn auto zou kosten bij de niet-beun zit ik met jouw reparatiepunten excl de turboslang rond de 700 euro.
Dan die versnellingsbak... bel eens een sloop op, die kunnen je vast wel aan een prijs helpen die lager ligt dan dat bedrag... Ik zit op dit moment in de ontwikkeling van een webshop voor een BMW sloper, de eerste handbak boven de 750euro moet ik daar nog tegenkomen. Dan zeggen ze dat BMW duur is in onderhoud, maar als een PSA handbak 2700 euro moet kosten...
Die bak is een volledig gereviseerde bak bij Peugeot vandaan, inclusief demontage van de oude en montage van de nieuwe bak natuurlijk.
Mwa valt mee hoorz999 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:41:
Te laag krijg je snel problemen met de neus. Ik vermoed dat je wensen iets té overdone zijn. Mijne is nog niet eens zo heel laag, en stoot de neus al soms.
Mijn vorige auto was nog lager zelfs. (klik voor groter):

http://www.autoweek.nl/au...eugeot-207-xs-pack-16-16v
Heftig, ik rag met een standaard 307 soms nog wel met de voorspatflap over de grond/stoep... Ben meer een Niva-man wellichtpdebie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:27:
Mwa valt mee hoor
Mijn vorige auto was nog lager zelfs. (klik voor groter):
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 10-10-2011 21:51 ]
Doe eens een fotootje van die 607 antenne dan. Geen idee wat het kost, maar de mijne vind ik ook wat langpdebie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:09:
A ) omdat ik het mooi vind als de wielkasten goed opgevuld zijn
B ) omdat ik het mooi vind dat de wagen strak aan de grond ligt
Conclusie: omdat ik het mooi vind
ps.
Ik heb net een peugeot 607 antenne gemonteerd, omdat die lekker kort is ipv de lange 207 antenne
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
http://seddes.nl/vj3/nl//...th=749&products_id=613805
yup! that's the oneGouwden schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:06:
607 antenne kost €5,74 bij de dealer (nr 6561N3), of via internet bijvoorbeeld hier;
http://seddes.nl/vj3/nl//...th=749&products_id=613805
Mja, kwestie van rijstijl aanpassen.begintmeta schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:50:
[...]
Heftig, ik rag met een standaard 307 soms nog wel met de voorspatflap over de grond/stoep... Ben meer een Niva-man wellicht
Ik vind het zelf niet vervelend om langzaam over drempels te rijden. Alleen de mensen achter me vinden het vaak irritant. Ah ja, hadden ze maar 5 minuten eerder moeten vertrekken. Hadden ze ook niet zo'n haast gehad.
Klopt vast wel, maar ik kan me voorstellen dat de weg soms ook niet meewerkt.
Weet iemand eigenlijk wat die standaard 307/2005-15" wieldoppen kosten eingelijk?
Ligt er een beetje aan welke van Peugeot je wilt, maar reken op z'n 15 tot 20 euro per stuk.begintmeta schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:03:
Weet iemand eigenlijk wat die standaard 307/2005-15" wieldoppen kosten eingelijk?
Wat een Tokkie mentaliteit...pdebie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:56:
[...]
Mja, kwestie van rijstijl aanpassen.
Ik vind het zelf niet vervelend om langzaam over drempels te rijden. Alleen de mensen achter me vinden het vaak irritant. Ah ja, hadden ze maar 5 minuten eerder moeten vertrekken. Hadden ze ook niet zo'n haast gehad.
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Rijbewijs maar weer inleveren dus.
Drempels zijn er om de snelheid te verlagen. En ik hinder niemand op een manier dat er een gevaarlijke situatie door ontstaat.bouwfraude schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Wat een Tokkie mentaliteit...
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Rijbewijs maar weer inleveren dus.
Signatures zijn voor boomers.

Zelf rij ik vrijwel altijd rustig. Ik houdt me aan de snelheid en bij het benaderen van een drempel laat ik al ruim van tevoren het gas los, zodat ik niet vol in de ankers hoef. (Zelfde bij stoplichten etc.)
Ja je hebt er figuren bij die inderdaad zo rijden zoals jij aangeeft. Maar we gaan elkaar niet over één kam scheren hè.
Maar dat maak je dan andermans probleem, toch?
This too shall pass
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens en toch betrap ik me erop dat als ik weer eens achter een Opel Agila zit die met 3 km/u over een drempel rijdt , dat ik denk en zeg: oud wijf , rij eens door.bear87 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:52:
Wat een gezever om niks hier zeg. Wie zich echt zo kan ergeren aan iemand die een drempel langzaam pakt, moet nodig een anti stress of onthaasting therapie volgen. Lekker boeiend dat hij een seconde of wat langer erover doet.
Verwijderd
Dat klopt.pdebie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:42:
Mja, als ik besluit om mijn buitenmuren van mijn huis wit te verven en de overbuurman vind het niet mooi is dat ook zijn probleem. Je kan niet met alles rekening houden met anderen.
Sjonnievelgen enzo doen pijn aan m'n ogen , maar het hoort bij de algemene vrijheden om daarmee de weg op te gaan.
Maar daar gaat je vergelijking al mankt, dat een auto mooi of lelijk door andere wordt gevonden maakt hem in de praktijk niet minder nuttig totdat je zo ver gaat dat je een drempel niet eens normaal meer kan nemenpdebie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:42:
Mja, als ik besluit om mijn buitenmuren van mijn huis wit te verven en de overbuurman vind het niet mooi is dat ook zijn probleem. Je kan niet met alles rekening houden met anderen.
Als ik mijn auto zo ver verlaag dat ik daardoor langzaam over een drempel moet, is dat mijn keus. Dat anderen daar 'last' van hebben, is niet mijn probleem.
De discussie over wel of niet verlagen van een auto is een discussie die ik eigenlijk al niet eens aan wil gaan, want degene die het onpraktisch vinden bestempelen je meteen als sjonnie of tokkie.
Ikzelf ben alles behalve dat en vind dat je mensen gewoon niet over een kam mag scheren.
Dat doe ik toch wel, we kunnen als we in de auto zitten aan de rijstijl en de auto meestal wel inschatten wat er achter het stuur zit, bejaard, vrouw, allochtoon, sjonnie met een petje.pdebie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:55:
De discussie over wel of niet verlagen van een auto is een discussie die ik eigenlijk al niet eens aan wil gaan, want degene die het onpraktisch vinden bestempelen je meteen als sjonnie of tokkie.
Ikzelf ben alles behalve dat en vind dat je mensen gewoon niet over een kam mag scheren.
Zelden dat we er naast zitten.
Maar sommige drempels zijn gewoon heel erg erg. Hier in de buurt een nieuwe weg vol met drempels.
Als je de aanbevolen snelheid rijdt wordt je al gelanceerd, met een verlaagde rij je je carterpan aan gort.
Maar ja ik ben inmiddels ook een ouwere jongere en snap de jeugd niet meer. Broeken die op de knie hangen (easy access for Bubba) 20" velgen, plastic plakspoilers, verlagen tot op straatniveau, de ganze dag met een mobieltje prutsen.
De Peugeot 508 vind ik wel een mooie wagen.
Heb een stukje mogen rijden in een sedan, maar het rijdt wel echt goddelijk. Niet te vergelijken met m'n 207 haha. Hele andere klasse.
Als het mee zit eind november m'n nieuwe velgen ophalen.
Het zijn de Keskin KT4 geworden in 17inch 8j breed. Daarbij komen er rondom 20mm spacers, zodat de wielen mooi langs de rand van de wielkast op zullen lopen.
De spaken zijn aan de binnenkant wit. Hoewel ik er in eerste instantie wat huiverig voor was vind ik het toch net even wat aparter dan 'gewoon' zilvergrijs. En zilvergrijze auto's met zwarte velgen zie je al teveel.
Uiteraard worden de velgen pas van het voorjaar gemonteerd. Ik ga niet met de goede velgen in de winter rijden
Hier wat foto's (klik voor groter):

Verwijderd
Over smaak valt te twisten....pdebie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:55:
het gaat om het feit dat ik niet bij alles met anderen rekening hoef te houden.
Als ik mijn auto zo ver verlaag dat ik daardoor langzaam over een drempel moet, is dat mijn keus. Dat anderen daar 'last' van hebben, is niet mijn probleem.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
van links naar rechts
origineel - verlaagd - verlaagd/witte spiegelkapjes - extreem (puur voor de grap, niet de bedoeling

Persoonlijk vind ik optie 3 nog het mooiste. Zeker straks in combinatie met de nieuwe velgen. Die zijn wit van binnen namelijk.
Icm witte velgen zou dat idd best mooi kunnen zijn. Waar ik dan wel benieuwd naarben: shop eens een foto met je nieuwe velgen er onderpdebie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:40:
had tevens nog even met photoshop lopen spelen om wat ideetjes op te doen.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
van links naar rechts
origineel - verlaagd - verlaagd/witte spiegelkapjes - extreem (puur voor de grap, niet de bedoeling)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Persoonlijk vind ik optie 3 nog het mooiste. Zeker straks in combinatie met de nieuwe velgen. Die zijn wit van binnen namelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Altijd leuk om te lezen wat andere liefhebbers met hun pugjes doen
Die neus gaat het als een grote sneeuwschep werken in de winter
Er komt een schroefset onder. Kan hij tijdens het voorjaar t/m herfst op de lage stand en in de winter op de stand zoals hij nu staat
Anders is het inderdaad geen doen in de winter. Met m'n vorige auto ook, was echt sneeuwscheppen geblazen.
@the eagle:
ja ik ook, maar ik heb nog geen foto's kunnen vinden met de velgen onder dezelfde hoek (of in ieder geval in de richting van). Dus heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Gelukkig heb ik wel een foto van de vorige eigenaar (ook een 207). Dan krijg je een idee.

---RAWE CEEK!!!---
Logische stap, van een 7-serie naar een 406 Coupé.NoFearCreations schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:59:
Iemand tips waarop te letten bij een 406 Coupé? Bouwjaar rond eind 90/begin 2000. Vaste lasten van me BMW beginnen wat te hoog te worden, en een 406 Coupé is IMO de mooiste fransoos die er is. Wil graag automaat, helaas zit je dan bijna altijd weer met een V6. Ook zag ik dat de meeste 4 cilinders op G3 zijn, wat voor mij ook te duur is, rijdt max! 10.000km per jaar.

Dat zie je toch van tevoren aankomen als je oude 7 aanschaft? Maar dan nog snap ik de overstap van een ruime 7-serie naar een compacte coupé in een paar weken tijd niet. Dan weet je niet wat je wil.pdebie schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:19:
hij zegt toch dat de vaste lasten van de bmw te hoog worden.
Waarom ga je nu trouwens in dit topic verder, reageer met een reden al niet op je in het BMW topic?
---RAWE CEEK!!!---
http://406coupe.forum2go.nl/
Staan heel veel info en (aankoop)tips. Kan je in ieder geval kijken wat je wel en wat je niet wilt (er is in 2000 namelijk een revisie gedaan van de Coupé en je hebt min of meer 4 types: pre 2000, 2000, post 2000 en het face lift model). Misschien dat er wel iemand is die je bij de aankoop verder kan helpen (sommigen zijn zelfs bereid mee te gaan als je voor een auto gaat kijken
Wil je toch wel wat vermogen hebben, zou je naar een 3.0 V6 moeten kijken. Maar ja, dan gaan de maandelijkse lasten ook weer verder omhoog.
Persoonlijk zou ik nooit zo'n grote auto kopen als ik geen werk had. Dan maar even een klein autootje rijden.
---RAWE CEEK!!!---
althans.... het leer is niet meer in topconditie.

Da's geen straf hoor. Mijn vriendin rijdt in een 406 (sedan) met die 3.0 v6 + automaat. Rijdt heerlijkNoFearCreations schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:59:
Wil graag automaat, helaas zit je dan bijna altijd weer met een V6.
/(bb|[^b]{2})/
---RAWE CEEK!!!---
/(bb|[^b]{2})/
* The Eagle binnenkort Billy + Benno nodig, en geen trekhaak
Zat zelf te denken aan plat en schuin in de auto, hoofdsteun van passagiersstoel er af en indien nodig bank plat, maar dan nog ben ik er bang voor. Dus ik vermoed van niet eigenlijk, maar als er ergens mensen zijn die het kunnen zeggen is het hier
Dit lijkt gekomen na de grote onderhoudsbeurt (60.000 km) bij de merkdealer (aanname overigens). Volgens de computer was de remschakelaar defect (1e keer in de garage). Deze is vervangen a €90. Inmiddels is de auto binnen 10 dagen al 3 keer bij de dealer geweest. Die hebben de bekabeling gecontroleerd en ook de contacten schoon gemaakt. Helaas blijft de storing optreden. De storing blijft ook niet staan in het systeem. Dus als de storing optreedt en ik haal het contact eruit is er niks terug te zien. Ik baal er nogal van, want nu moeten ze met de hand gaan meten, en onderzoeken tegen het uurtarief van de monteur. Ik kan ook niks doen, maar de storing treedt ongeveer 4 keer per 10 km op en is nogal irritant.
Zijn hier mensen die de storing herkennen ? Want ik voorzie al een hele dag aan uurloon + een nieuwe computer of sensoren aan het einde van dezelfde dag op de factuur......
Serve The Humanity , Be Server
Welke billy ga je halen? De kleine van 80x100 past gewoon overdwars in de kofferbak of op de achterbank. Gaat het om de grotere 80x200, die heb ik laatst samen met mijn vriendin opgehaald in een 206: op zijn kant iets schuin tussen de stoelen doorgeschoven, achterbank zittingen verwijderd en bank zelf plat. Paste precies en ik kon nog net de versnelling in de achteruit krijgen om uit het parkeervak te komen.The Eagle schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:23:
Hele korte Peug 207 vraag: als ik bij Ikea een Billy ga halen, past dat dan in mijn 207
* The Eagle binnenkort Billy + Benno nodig, en geen trekhaak
Zat zelf te denken aan plat en schuin in de auto, hoofdsteun van passagiersstoel er af en indien nodig bank plat, maar dan nog ben ik er bang voor. Dus ik vermoed van niet eigenlijk, maar als er ergens mensen zijn die het kunnen zeggen is het hier
Als het in een 206 past...
Een week te laat, hij staat al thuis_JGC_ schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:16:
[...]
Welke billy ga je halen? De kleine van 80x100 past gewoon overdwars in de kofferbak of op de achterbank. Gaat het om de grotere 80x200, die heb ik laatst samen met mijn vriendin opgehaald in een 206: op zijn kant iets schuin tussen de stoelen doorgeschoven, achterbank zittingen verwijderd en bank zelf plat. Paste precies en ik kon nog net de versnelling in de achteruit krijgen om uit het parkeervak te komen.
Als het in een 206 past...
En ja, same day delivery doet Ikea in sommige vestigingen als je dicht genoeg in de buurt woont. Bezorging tussen 18.00 en 23.00u
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 28-10-2011 11:42 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hahaha, precies zo zijn wij menigmaal vanaf de Ikea naar huis gereden!Universal Creations schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:39:
40x200 moet toch makkelijk passen: 1 helft achterbank plat (bijrijder kant), hoofdsteun bijrijdersstoel eraf, rugleuning ervan omlaag en daar de doos vanuit de kofferbak overheen leggen.
Dealer (DAVO Den Haag) was goedkoop overigens. Voor de hele APK inclusief aan- en afmelden en roetmeting (diesel) vroegen ze maar 19,95
Ter illustratie: Kwikfit vraagt 29,- voor de APK + 22,- voor de wettelijk verplichte roetmeting. 51 totaal dus, en ca's inclusief een actiekorting van een tientje. Doe mij dan de dealer maar
Verder, die 20+ euro extra rekenen voor een roetmeting? Slaat ook nergens op, want de arbeid die je verricht voor een roetmeting kost geen 20 euro, en die apparatuur moet je toch al verplicht hebben wil je serieus APK kunnen doen. De garage waar ik mijn auto laat keuren slaat zelfs de hele roetmeting over, aangezien ze weten dat die auto regelmatig onderhoud krijgt en op fatsoenlijke olie loopt. Als er geen zwarte pluimen uit de uitlaat komt zal die roetmeting ook wel loslopen.
Krijg overigens net een belletje dat ie weer is goedgekeurd
Enige puntjes waren een kapot kentekenlampje achter en de verf viel van de blinkers voor af, dus die 3 lampjes hebben ze vervangen. Totale kosten iets van 7 euro, dus da's de moeite
Mwah, ga zelf ook nog wel eens naar de Davo in Den Haag, maar ze bellen gewoon door wat er moet gebeuren. Vorige APK vond men dat de remschijven vervangen moesten worden. Ik vond hun prijsopgave te duur, dus heb dat ergens anders laten doen. Week later de auto weer naar de Davo gebracht voor de APK-afmelding en klaar._JGC_ schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:53:
En vervolgens keuren ze je auto af en is het kassa.
Dat doen ze dus wel netjes. Gratis wintercheck idem dito, volgens Davo moest de accu vervangen, dus heb even meegekeken op de accutester (er van uit gaande dat je daar niet mee kan sjoemelen) en die gaf dat inderdaad aan.
Ander onderwerp: iemand nog een mening over de nieuwe 208?
http://www.autoweek.nl/au...875/peugeot-208-aflossing
[ Voor 8% gewijzigd door dj1981 op 03-11-2011 16:12 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Alleen dat dashboard

Daar ben ik nog niet over uit.
Die kassa bedoel ik niet op een manier dat ze meteen je halve auto versleutelen en een rekening van 500 presenteren, maar op een manier dat ze er werk van over houden. De meeste mensen brengen hun auto naar de garage voor APK, en als er dan iets gefixt moet worden kan dat ter plekke geregeld worden. Voor een band of een set remblokken heb je zoiets van fix het maar, voor grote dure reparaties ga je liever naar je eigen garage.dj1981 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:10:
[...]
Mwah, ga zelf ook nog wel eens naar de Davo in Den Haag, maar ze bellen gewoon door wat er moet gebeuren. Vorige APK vond men dat de remschijven vervangen moesten worden. Ik vond hun prijsopgave te duur, dus heb dat ergens anders laten doen. Week later de auto weer naar de Davo gebracht voor de APK-afmelding en klaar.
Dat doen ze dus wel netjes. Gratis wintercheck idem dito, volgens Davo moest de accu vervangen, dus heb even meegekeken op de accutester (er van uit gaande dat je daar niet mee kan sjoemelen) en die gaf dat inderdaad aan.
Met dure APK-prijzen weer je mensen uit je garage, met goedkope APK-prijzen lok je ze juist. Is net als supermarkten die vanalles en nog wat in de aanbieding gooien, zodra je de schuifdeuren door bent is het ook kassa.
Ik weet het nog niet zo goed, dat design. Gelukkig nog wat jaartjes om er aan te wennen, voordat ze 2e hands te vinden zijn.pdebie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:28:
vind hem qua design van buiten wel stoer.
Alleen dat dashboard![]()
Daar ben ik nog niet over uit.
maar wel mooi gezicht, zo'n paronamadak in zo'n klein autootje. Dan komt er waarschijnlijk weer 50 kilo bij, maar goed...
Zeker! Vind de 3 deurs versie zeer geslaagd, interieur ook voor zover ik het kan beoordelen. Rij nu bijna 4 jaar naar volle tevredenheid in een 207 XS Pack (en daarvoor een paar jaar 106 xsi 1.6) en zou deze zaterdag naar Citroen gaan voor een DS3, maar zit nu ernstig te twijfelen om nog even te wachten.dj1981 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:10:
[...]
Hoop alleen dat de levertijden niet al te lang zullen zijn in het begin en ben benieuwd naar de motoren, benzine is sowieso niet interessant in het begin (max 82pk uit een 1.2 zonder turbo, waarom niet gelijk thp's?). Wel 5 diesels (welke dat zijn buiten de 1.6 hdi 92/112pk vraag ik me trouwens ook af). Hoop dat er snel meer bekend wordt, ook wat betreft uitstoot van de verschillende motoren aangezien de bijtellinggrenzen per 1 juli weer omlaag gaan en je hem voor die tijd nooit hebt is het wel lekker om snel meer details te hebben.
Een 1.4 hdi, schijnt, die nogal zuinig is...jap85 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:40:
[...]
Wel 5 diesels (welke dat zijn buiten de 1.6 hdi 92/112pk vraag ik me trouwens ook af).
Maar van mij mogen ze ook wel een 2.0 hdi er in zetten (net zoals in de 206)
(van de 208 site)
Hi Cees,
All e-HDi Engines will be available in The Netherlands. The range goes from 1,4 l to 1,6 l.
We will communicate the details of the commercial range of the Peugeot 208 at the beginning of 2012
kind regards
Marion
Hello Radu, For the 208, the 1,4l diesel engine offers the lower consumption : 3,4l/100km. Regards Alexis
[ Voor 6% gewijzigd door dj1981 op 04-11-2011 10:08 ]
Was er al bang voor.. De 1.6 92pk eHdi die ook in de DS3 zit doet 95gr en leek me al sterk dat ze die naar 87 kunnen krijgen, dat is wel het mimimale wat ik zou willen aan vermogen. Maar aangezien de grens voor 14% en geen BPM per 1 juli naar 92 gram gaat is het de vraag of die in de 208 nog zo voordelig te rijden is.dj1981 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:08:
[...]
Een 1.4 hdi, schijnt, die nogal zuinig is...
Maar van mij mogen ze ook wel een 2.0 hdi er in zetten (net zoals in de 206)
(van de 208 site)
Hi Cees,
All e-HDi Engines will be available in The Netherlands. The range goes from 1,4 l to 1,6 l.
We will communicate the details of the commercial range of the Peugeot 208 at the beginning of 2012
kind regards
Marion
Hello Radu, For the 208, the 1,4l diesel engine offers the lower consumption : 3,4l/100km. Regards Alexis
Jammer dat ze de details pas in 2012 bekend maken, mag volgende week bestellen namelijk dus heb liefst zsm uitstel zodat ik een DS3 kan bestellen als de 208 motorisch niet interessant is (een 112pk Hdi in 20% kost per maand netto minimaal 150eu extra dankzij die fijne BPM, terwijl het voordeel tov de 92pk m.i. marginaal is). Wanneer de 92pk van 14% -> 20% gaat zal dit ook minimaal 100eu per maand netto schelen, beetje zonde..
[ Voor 3% gewijzigd door jap85 op 04-11-2011 10:44 ]
Maar BPM zit toch in de aanschafprijs? Hoe kan dat maandelijks verschil maken. Bijtelling gaat blijkbaar per juli naar 14% voor <92 g CO2/km, maar daar valt de 1.4 dus wel onder?
Ah, wacht, nu ik het zo lees, snap ik het denk ik toch: een DS3 1.6 die je nu bestelt is 14% bijtelling, de 208 als je hem na juli bestelt niet.
Maar die 208 kan je dan toch in janauri bestellen?
De 1.4 valt er sowieso onder inderdaad, er is al bekend gemaakt dat de zuinigste Hdi op 87gr/km zit. Maar heb met de 92pk 1.6 gereden en dat is wel het minimale wat ik wil hebben, ga er dan evengoed al op achteruit tov wat ik nu rij maar dankzij zn koppel voelt die nog vlot genoeg aan, ben bang dat dat met de 1.4 een stukje minder zal zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door jap85 op 04-11-2011 15:07 ]
peugeot site
Vernieuwde milieuvriendelijke eigenschappen
Met een CO2-uitstoot die gemiddeld 34 g/km lager is dan bij de 207, plaatst de 208 zich in zijn segment bovenaan de ranglijst. De nieuwste motortechnieken en de ruime toepassing van het e-HDi micro-hybride systeem in combinatie met het lage gewicht en de aërodynamische eigenschappen zijn hier debet aan.
Met vijf uitvoeringen waarvan er vier zijn voorzien van een Stop & Start-systeem (e-HDi), begint het dieselaanbod met een CO2-uitstoot van 87 g/km, wat neerkomt op 3,4 l/100 km. De uitstoot bij de dieselversies is nooit hoger dan 99 gram!
edit: nog even opgezocht
207 1.6 HDiF 1160 kg
DS3 1.6 eHDi 1085 kg
volgens peugeot gaat er tov de 207 gemiddeld 110 kilo af, dus dan zou ie lichter zijn dan de DS3...
maar goed, je weet het nooit met al die marketingpraat
[ Voor 13% gewijzigd door dj1981 op 04-11-2011 16:00 ]
De 207 staat inmiddels sinds gisterochtend op de brug, en tot op heden is het euvel nog niet gevonden. Een zeer exotisch probleem waarschijnlijk. Als er meer bekend is laat ik het wel weer weten.
Serve The Humanity , Be Server
Vorig jaar bij de (gratis) peugeot wintercheck m'n accu laten vervangen, (206 2.0HDi), tot nu toe niks gemerkt van moeilijker starten bij koud weer...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Op het moment dat de bak wil gaan schakelen zie je in het display de gekozen versnelling al veranderd worden. Op dat moment moet je je gasvoet even heel iets liften en dan weer intrappen, dan gaat de overgang veel soepeler. Moet je even handigheid in krijgen, maar je het trucje 'in de voet' krijgt, gaat het vrij makkelijk
De 2-Tronic en ik zullen echter ook zeker geen vrienden worden; vandaar de 508 een tijdje geleden al van mijn shortlist is verdwenen als opvolger voor mijn 308 die in april uit de lease loopt.
Best een prima motor trouwens, die e-HDI. Niet met manual te krijgen?
In NL is die e-HDi helaas niet met handbak te krijgen. In B wel, dus je zou eens moeten uitrekenen of het je de meerprijs* waard is om er een uit België te halen.
* Omdat de e-HDi handbak op papier een hogere uitstoot heeft, zal je voor deze uitvoering meer BPM moeten afdragen bij import waardoor deze uiteindelijk in aanschaf waarschijnlijk duurder zal zijn dan een e-HDi 2-Tronic in NL aanschaffen. Exacte prijsverschil zul je, zoals gezegd, even uit moeten rekenen.
Meeste auto's hebben een dikke vette pijl omhoog als schakeldindicator, dat kleine rotcijfertje van 5 pixels hoog is nou niet waar ik op had gehoopt
[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-11-2011 14:07 ]
Bovenaan mijn lijstje staat nu de 508SW Hybrid4. Ik heb intussen contact gehad met de dealer maar die weet nog erg weinig van de auto en al helemaal niet of deze voor 01-07-2012 op kenteken kan staan. Je krijgt 10 dagen voor levering een opt out als het niet haalbaar wordt. Maar daar kun je dan natuurlijk ook weinig meer mee. Edit: Net met Peugeot Nederland gebeld deze zeggen dat de opt out gegeven wordt voor 1 maart.
Zijn er mensen net als ik ook bezig met deze auto en kunnen ze me er meer info over geven? Het lijkt een heel goed alternatief, maar dan moet hij dus wel op tijd op kenteken staan.
Ik vind het niet de mooiste oplossing, maar interessant is hij zeker en 200 PK maakt een hoop goed
[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 11-11-2011 15:59 ]
Zie onderstaande link: http://www.peugeot.nl/wintercheck/
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2011 20:48 ]
Kun je die bakken niet alsnog met de hand schakelen? Mijn semi-automaat (308 1.6 HDI van 2011) staat met enige regelmaat gewoon op manual en dan schakel ik zelf wel met de flippers op het stuur. Wat ook wel eens wil helpen is de "sport" stand. Die trekt hem wat verder in de toeren door en zal pas geneigd zijn te schakelen op het moment dat je het gas wat los laat of als je flink veel toeren maakt. Ook heb ik het idee dat de sportstand wat vlotter doorschakelt.Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:48:
Ik zie geen schakelindicator om eerlijk te zijn - eerst dat iets dat ik ergens moet instellen? Ik zie wel dat de gekozen versnelling verandert maar dat is pas op het moment van schakelen. Ik probeer te liften afgaande op het motorgeluid en de toerenteller, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat mij ook verteld is over de semi-automaat is dat de bak "ingeleerd" moet worden, hij past zich steeds aan aan de bereider. Bij een leen auto is dat niet handig, maar na 40k heb ik het idee dat de bak zich inmiddels behoorlijk heeft aangepast aan mijn rijstijl (kan overigens ook zijn dat ik er zelf ook aan gewend ben).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Daar koop je geen (semi-)automaat voor, toch?.Gertjan. schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:52:
[...]
Kun je die bakken niet alsnog met de hand schakelen?
De 'sportstand' zit tegenwoordig ook niet niet meer op de EGS/2-Tronic. Wat betreft dat 'aanpassen': ik denk eerder dat jij je hebt aangepast aan de bak dan andersom
Ik vind het ronduit kwalijk dat PSA halstarrig aan dit onding vast blijft houden, terwijl de concurrentie (veel) betere alternatieven heeft (EDC, DSG, PowerShift....)
Gezien de prijs die ze er voor vragen buiten de 19e november (alleen dan is ie gratis) en gelet op de checkpunten lijkt het eigenlijk alsof ze een APK uitvoeren. Die kost namelijk precies het zelfdeThinkPadd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:48:
Zag reclame staan in de Metro / Spits voor de gratis Peugeot Wintercheck op 19 november van 8:30 - 15:00
Zie onderstaande link: http://www.peugeot.nl/wintercheck/
Meh, soms ben ik in een bui om te schakelen en soms vind ik het allemaal goed en staat hij op de automaatWok schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:06:
[...]
Daar koop je geen (semi-)automaat voor, toch?
Ik heb de 112pk met 2-tronic ook genomen omdat het een 112pk is en in de 20% valt
Bummer, die sportstand werkt wat dat betreft handig. Qua aanpassen vraag ik het me af of hij echt niet "leert". Het is mij verteld door de garage en ik merk dat hij zelfs buiten de sportstand vaak wat hoger in de toeren blijft voordat hij schakelt.De 'sportstand' zit tegenwoordig ook niet niet meer op de EGS/2-Tronic. Wat betreft dat 'aanpassen': ik denk eerder dat jij je hebt aangepast aan de bak dan andersom
Een volledige automaat is een stuk duurder. PSA heeft volgens mij wel volledig automaten, maar die zijn meteen prijziger. Dit is een leuke tussenoplossing voor mensen die niet zeker weten of een automaat iets voor hen is. Vergeet niet dat de 2-Tronic ook op de 1007 en andere "kleinere" autotjes wordt geleverd. Daar is een paar duizend euro extra voor een automaat vaak niet gewenst. Plus je bent niet verplicht om hem te nemenIk vind het ronduit kwalijk dat PSA halstarrig aan dit onding vast blijft houden, terwijl de concurrentie (veel) betere alternatieven heeft (EDC, DSG, PowerShift....)
Maar goed ieder zijn ding en ieder zijn voorkeur. Ik ben tevreden met mijn bakkie en gelukkig is mijn vrouw ook goed gewend aan de auto en vind ze hem fijner rijden dan die van haar (hoewel de vergelijking tussen een VW Fox en een Peugeot 308 altijd in het voordeel van de 308 zal zijn
[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 12-11-2011 20:41 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb net met een multimeter gecontroleerd:dj1981 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:45:
Hoe controleer je zelf een accu btw? Kan de spanning wel testen, maar of dat nou iets zegt over de resterende startcapaciteit van dat ding?
Vorig jaar bij de (gratis) peugeot wintercheck m'n accu laten vervangen, (206 2.0HDi), tot nu toe niks gemerkt van moeilijker starten bij koud weer...
- voor starten: 12.2V
- tijdens starten: duikt onder 9V
- na starten: klimt langzaam op naar 14.4V
- uit: 12.4V
Dit was met het zachte weer van vanmorgen. Gisteren toen ik in de vrieskou wilde starten kwam de boel maar moeilijk op gang en bleef het airbag lampje branden. Een tweede start was binnen 2 slagen raak en het lampje ging uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 18-11-2011 21:21 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Die 14,4V is van je dynamo, niet van je accu._JGC_ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:04:
[...]
Heb net met een multimeter gecontroleerd:
- voor starten: 12.2V
- tijdens starten: duikt onder 9V
- na starten: klimt langzaam op naar 14.4V
- uit: 12.4V
Dit was met het zachte weer van vanmorgen. Gisteren toen ik in de vrieskou wilde starten kwam de boel maar moeilijk op gang en bleef het airbag lampje branden. Een tweede start was binnen 2 slagen raak en het lampje ging uit.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Euhm, dat is wel van je accuUniversal Creations schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:49:
[...]
Die 14,4V is van je dynamo, niet van je accu.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ter land, ter zee en in de kroeg