Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@dreamscape:

Onderdeel 1 kom ik niet tegen in de servicebox, onderdeel 7 wel. Deze staat in de servicebox aangeduid als de snelheidssensor. Je kunt natuurlijk proberen om de stekker eraf te halen en dan te gaan rijden. Als-ie dan gewoon rijd zonder gekke dingen te doen, zou ik gewoon onderdeel 1 bestellen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hij doet geen rare dingen als hij niet aangesloten is. De snelheidsmeter werkt al een week niet en ook die kabel geeft dus geen signaal af. Het defect zit namelijk in de overbrenging naar de elektrische snelheidssensor. De auto rijdt gewoon prima, dus ik vermoed dat het ding niets spannends doet. Kortsluiten doet overigens ook niets.

Dat onderdeeltje staat overigens wel in de servicebox, daar komt het plaatje ook vandaan. Maar je kunt kiezen voor twee typen versnellingsbak (B3 en MA), daar zal het wel aan liggen.

Ik ga morgenochtend even langs de dealer om dat dingetje te bestellen en dan vraag ik het daar nog even na. Ik heb weinig zin om 144 euro extra uit te geven voor een elektrische sensor waar mijn auto niets mee doet.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1.4 motor heeft altijd een MA versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:13:
hmmm apart. Heb nog nooit dat soort klachten bij ons op het forum gehoord.

Kan ook aan de afstelling van je blok liggen uiteraard. Ik ben geen dieselkenner, maar bij benzine motoren kan het octaan gehalte van de benzine heel bepalend zijn voor hoe je wagen loopt.
Een subaru impreza bijvoorbeeld, loopt op 98 vele malen beter dan op 95.

Alleen nogmaals, ik weet niet of bij diesel hier hetzelfde voor geldt.
Er zijn verschillen , maar bij diesel is geen sprake van octaanGETAL....wel van cetaangetal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

update van mijn niet meer schakelende 306 break

Gerepareerd! Nieuwe koppelingsplaat, drukgroep, bakolie, hulsje van de piesas of hoe dat heet en gelijk maar de koppelingstangen gesmeerd.

Ding schakelt weer lekker soepel! Soepeler dan ooit! Ik vind de 1 nog wel een beetje klotig gaan, maar misschien hoort dat of moet dat inlopen.

Kosten blijven hoog, maar was met name arbeidsuur. Was nog geen 150 euro kwijt voor nieuwe plaat en drukgroep. Dat viel dan weer mee toch?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
de eerste versnelling is altijd een ramp bij peugeot. compleet stilstaan en eerst even naar de vrij, koppeling op en daarna de 1 in werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:00:
Ook ik heb een 'nieuwe' auto :)

Het is een Peugeot 207 XS Pack uit 2006 geworden.
De teller van deze wagen stond op 51.200 en hij zag er op een paar puntjes spik en span uit. Deze puntjes hebben we mooi kunnen oplossen tijdens de onderhandelingen.
Volgende week waarschijnlijk ophalen.

Even wat specificaties en uitrusting:
bouwjaar: 2006 (juni)
km-stand: 51.200km
motor: 1.6 16v (110pk / 147Nm)
kleur: grijs
Uitrusting:
abs, airbags voor en zij, CV, elek. ramen, stuurbekrachtiging, climate control (links/rechts gesch.), elek. spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, sportstoelen, leer bekleed stuur, boardcomputer, stuurwielbediening audio, automatische verlichting, getint glas, mistlampen voor. enz. enz.
Misschien een asociale vraag, maar mag ik vragen wat je daar ongeveer voor betaald hebt? Ik ben zelf ook op zoek naar een ander autotje voor mijn vrouw. Momenteel rijdt ze een VW Fox uit 2006, maar ik wil toch naar een wat grotere auto toe. Dit vanwege extra comfort en toch ook wel wat extra kwaliteit.

Hoeft het niet exact te zeggen hoor, maar een klein duwtje in de richting. :) Op internet varieren de prijzen behoorlijk.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
7500,- euro, zonder inruil van eigen auto en zonder garantie.
Zitten wel de kosten rijklaar maken in.

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 24-08-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Voor wie het interessant vindt, nog even een follow-up n.a.v. onderstaande:
dreamscape schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:47:
Ik ga morgenochtend even langs de dealer om dat dingetje te bestellen en dan vraag ik het daar nog even na. Ik heb weinig zin om 144 euro extra uit te geven voor een elektrische sensor waar mijn auto niets mee doet.
Ik heb het andere beugeltje gisteren opgehaald. Bestaand asje er in, tellerkabel er in en de boel aangesloten. En zoals verwacht: het werkt prima. De tellerkabel past net niet zo mooi als in het andere houdertje, dus ik moet even iets met een borgpen gaan inproviseren. Maar dat is niet zo'n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
how to safe a lot of cash in 15 minutes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nah, een uurtje in totaal. Maar toch.
En dat houdertje zat natuurlijk per twee in een zakje en het rubber ringetje dat erbij hoort per vijf. En bij de Peugeot dealer vonden ze wel dat ik dat dan allemaal moest afnemen als het speciaal besteld werd. Maar goed, de totale kostenpost was 20 euro en geen 155, dus ik vind het al lang prima.

Oh, en een half litertje bakolie, maar dat was ik met die andere overbrenging natuurlijk ook kwijt geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:58:
Thanks, valt nog redelijk mee, zeker omdat je een 1.6 hebt en deze zowat alle opties heeft.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
pdebie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:58:
In Veghel of omgeving gekocht? meer concreet: kenteken, begint met 56-T.-.. ?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Thanks, valt nog redelijk mee, zeker omdat je een 1.6 hebt en deze zowat alle opties heeft.
Ja inderdaad. Daarom ben ik ook voor deze gegaan :)
Gemiddeld kom je deze tegen op internet voor 8900.

Komt wel het feit bij dat ik hem gekocht heb bij een bedrijf die voornamelijk in bedrijfsauto's (bestelbussen etc.) handelt en zo af en toe een occasion heeft staan. Hun winstmarge is minimaal op deze auto, want het is niet hun core-business.
Groentenboer schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

In Veghel of omgeving gekocht? meer concreet: kenteken, begint met 56-T.-.. ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Zo, telefoontje van de dealer, auto is klaar, dik 600 euro armer voor een distributieriem, een waterpomp en een multiriem. Het moet nou eenmaal een keer gebeuren, na 225K werd het wel eens tijd ervoor. Die multiriem had allang vervangen moeten worden, er zaten al haarscheuren in toen ik die auto kocht met 116K op de teller.

Straks de Peugeot leenfiets maar weer terugbrengen en mijn auto ophalen. Handig om even op je werk te komen, maar ik heb toch liever mijn eigen Batavus :P.

Edit: auto zojuist opgehaald, ik tik 617,17 af, stap in mijn auto, draai de sleutel om... STOP knippert, rood lampje voor koelvloeistof en een gepiep van jewelste. Snel weer naar binnen, hebben ze nog even een half litertje bijgevuld. Luchtbel vermoedelijk, we zullen zien of dat klopt. Collega had allemaal horrorverhalen over deze dealer verteld vanmiddag, dus ik zag de bui alweer hangen :P.

[ Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 24-08-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Duidelijk. Beschrijving en km stand kwamen akelig overeen met de auto die wij onlangs ingeruild hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja sorry voor de nogal kortaf reactie, maar zat even snel op tweakers in m'n koffiepauze vandaar :)

Nee, ik heb deze in Ophemert gekocht. Zaterdag ophalen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sorry voor de dubbelpost, maar morgen m'n nieuwe auto ophalen! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Veel plezier in dat geval!

En speciaal voor jou staat er nu een post tussen, dan hoef je morgen niet je excuses aan te bieden voor de triplepost als je een foto van je nieuwe auto plaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha nou hierbij dan ;)

Even snel wat foto's gemaakt met m'n mobiel.
(Klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_IMG_0078.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_IMG_0074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Vraagje voor de kenners :).

Thuis rijden we in ons tweede autotje een 207cc Sport (150pk) uit 2007. Nu is het sinds een paar dagen terug dat deze auto totaal geen vermogen meer levert. De auto is normaal toch echt lekker snel, maar hij wil gewoon niet meer. Als je in de 4 rijd (80km/h) en je trekt op duurt het echt heel lang voor je de 100 bereikt. Vanaf een stoplicht de snelweg op is gewoon levensgevaarlijk omdat je aan het eind van de invoegstrook nog niet eens op de 70km/h bent. Iemand een idee wat het kan zijn? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
Lijkt me iig een goed idee om hem even uit te laten lezen bij de gargage. Bij bepaalde storingen zal het motormanagement het vermogen beperken, of loopt de motor niet goed. Brandt er een storingslampje of krijg je een melding op het display? Pas als je naar eventuele storingen hebt gekeken kan je verder zoeken. Loopt hij stationair wel netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Stationair loopt hij netjes, geen gekke geluiden en de motor klinkt niet anders. Soms komt het vermogen even terug en werkt hij gewoon, even later is het vermogen weer weg. Storingslampjes branden niet, en ook niet heel kort of tijdens het opstarten oid (had goed gekeken :) ). De boordcomputer geeft ook niks aan. Oliepijl is ook goed zo te zien. Ik heb mijn moeder echter een keer horen klagen dat hij stationair niet goed liep en ze gas bij moest geven om hem draaiende te houden. Dit was echter maar 1 keer, tot op heden nog niet weer gehad. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had al lange tijd soortgelijk probleem (306 uit 96 :P) wat achteraf dus kapotte bougie-kabel bleek te zijn. 1 van de bougies vonkte dus niet altijd, stationair blijft hij soms even 5 seconde draaien daarna even opschieter naar 1100 toeren en weer terug naar 700-800. Nu alles laten maken, rijd weer een stuk fijner :)

Zit is ook rond een bepaald toerengebied? Mijn geval was het bijna altijd van 2k-3k, daarna trok hij wel weer redelijk door.

Maar ze kunnen de motor altijd uitlezen, mijn vorige probleem was bijvoorbeeld kapotte sensor die soms minus waarden aangaf (alsof mijn motor opeens -60 graden zou zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
SanderPS3 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:03:
Vraagje voor de kenners :).

Thuis rijden we in ons tweede autotje een 207cc Sport (150pk) uit 2007. Nu is het sinds een paar dagen terug dat deze auto totaal geen vermogen meer levert. De auto is normaal toch echt lekker snel, maar hij wil gewoon niet meer. Als je in de 4 rijd (80km/h) en je trekt op duurt het echt heel lang voor je de 100 bereikt. Vanaf een stoplicht de snelweg op is gewoon levensgevaarlijk omdat je aan het eind van de invoegstrook nog niet eens op de 70km/h bent. Iemand een idee wat het kan zijn? :)
1.6 THP dus? Terug naar de dealer! :)

Bekend probleem van de eerste generatie THP-blokken: de distributieriem is waarschijnlijk een paar tanden versprongen, waardoor-ie inderdaad geen vermogen meer levert (noodloop). Krijg je ook een melding van 'storing emissiesysteem' o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

En anders ff checken of de vloetmat niet onder het gaspedaal ligt :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vanmiddag een proefrit gemaakt met de Peugeot 508 1.6 e-HDi S/S 2-Tronic in 'Blue Lease Executive'-uitvoering. Conclusie: deze auto komt op mijn shortlist als ik over een paar maanden mag gaan shoppen voor een nieuwe leasert :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6064/6093474040_d8e21c9f6b_b.jpg
De 508 is toch wel een stijlbreuk als je kijkt naar de rest van het modelaanbod van Peugeot. Waar tot voor kort de verhoudingen volledig zoek leken te zijn qua koplampen en grille, lijkt Peugeot met de 508 op safe te willen spelen qua design. Niet heel verwonderlijk, aangezien de 508 niet alleen de 407, maar ook de 607 moet doen vergeten. Juist in het segment van de 607 kun je je geen gekkigheden veroorloven wat vormgeving betreft en dat lijkt Peugeot zich dan ook terdege te beseffen.

Een uitgesproken ontwerp heeft de 508 dan ook niet en Peugeot heeft duidelijk goed gekeken naar de Duitse 'premium' concurrentie. Ingetogen en elegant zijn woorden die het ontwerp van de 508 het meest treffend omschrijven en een enkeling zal het woord 'saai' in de mond willen nemen. Persoonlijk houd ik het bij 'netjes' en de neus vind ik ronduit fraai.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6202/6093473882_8e146689fc_b.jpg
Leuk detail bij de sedan zijn de achterlichten. De verticale strepen in lampunits lijken een (retro)verwijzing te zijn naar de eerste generatie 504 Coupé en Cabriolet. Opmerkelijk: de 508 is, net als de 504 in zijn tijd, het topmodel van Peugeot. De '5-serie' is bij Peugeot weer in ere hersteld :P

Mooie wielen maken een ontwerp af. Dat gaat zeker op voor de 508. De 'Blue Lease Executive' staat standaard op 16" lichtmetalen wielen en dat is toch eigenlijk een maatje te klein. Er liggen dan ook nog eens 215/60 banden om en dat geeft een beetje een koddige aanblik: ballonbanden onder een elegante zakensedan. Het ontwerp van de 508 schreeuwt om 17" of zelfs 18" wielen.

Tijd om in te stappen:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6194/6093473794_0910d8d975_b.jpg

De 508 is voorzien van riante stoelen. Heel prettig is de elektrisch verstelbare lendensteun. Deze is niet alleen in hardheid verstelbaar, maar ook in hoogte. Heel erg prettig voor mensen met een moeilijke rug, zoals ondergetekende. Toch heeft ook de 508-stoel last van het bekende PSA-manco: een (te) korte zitting. An sich kan ik een prima zithouding vinden in de 508 - het stuur laat zich uitgebreid verstellen - maar de zitting zou nog altijd een paar centimeter langer mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6069/6093473266_6976500656_b.jpg
Als bestuurder kijk ik uit op een net dashboard, maar toch 'mis ik wat'. Momenteel rijd ik een 308 en daarin zit een werkelijk prachtig dashboard voor zijn segment. Het straalt een zekere klasse en kwaliteit uit en dat mis ik toch een beetje in het 508-dashboard. Het ziet er allemaal netjes uit en de materialen zijn prima, maar het mist een beetje de 'grandeur' van het 308-dashboard.

De ergonomie is overigens prima in orde. Alles zit onder handbereik en daar waar je het verwacht, alleen de cruise control is daarop een uitzondering. De bediening ervan zit weliswaar op het stuur (wat overigens wel erg veel knoppen heeft), maar niet waar je het zou verwachten: bij een 10-voor-2 of kwart-voor-drie houding, zit de CC-bediening niet onder je vingertoppen, terwijl dat wel zo is bij de 308.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6204/6092934675_68b7d32e0b_b.jpg
Het instrumentenpaneel is prima af te lezen. Leuk detail zijn de geprojecteerde meters in het midden: brandstofniveau, koelwatertemperatuur en - vrij uniek in deze klasse - olietemperatuur. Het scherm tussen de snelheidsmeter en toerenteller is prettig groot en geeft naar wens informatie over het brandstofverbruik, de gemiddelde snelheid of beknopte navigatieinstructies.

Om te voldoen aan de eisen voor 20% bijtelling, zit je bij de 508 vast aan de 2-Tronic transmissie (i.c.m. de 112pk sterke 1.6 e-HDi dieselmotor):
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6074/6092934889_399fcbeac6_b.jpg

Deze 2-Tronic is een gerobotiseerde handbak met zes verzetten. Het is dus geen volautomaat en daar moet je rekening mee houden tijdens het rijden. Rijd je ermee alsof het een volautomaat is, dan worden je passagiers geheid wagenziek. Je moet echt leren rijden met deze transmissie, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, is er best mee te leven. Ideaal wordt het echter nooit. Toch weet de transmissie me in de 508 beter te overtuigen dan in de Citroën C4 waar ik een tijdje geleden in reed.

Een diepe buiging maak ik voor de motor: de 112pk sterke 1.6 e-HDi dieselmotor heeft geen enkele moeite om de 508 vlot en soepel door het verkeer te loodsen. Het is zelfs indrukwekkend te noemen met welk gemak de acceleratie van 80-120 wordt gedaan in de zesde versnelling. Daarbij is de auto prettig stil: motorgeluid blijft nagenoeg altijd op de achtergrond en pas bij hogere snelheden (100+) begint windgeruis een rol van betekenis te spelen. Sterker: bij 130 op de teller is de motor nog altijd dusdanig stil dat het windgeruis de storende factor is :o

Qua rijden doet 508 verder wat je er van verwacht. Lekker comfortabel rijden zonder week te zijn. Het onderstel van de 508 is duidelijk afgestemd op comfort, maar is desondanks vrij stevig gedempt. Slecht wegdek wordt mooi gefilterd, maar de bestuurder kan een leuk potje sturen als-ie dat wenst.

Conclusie:
+ Elegant ontwerp
+ 1.6 e-HDi levert prima prestaties
+ Uitstekende geluidsisolatie
+ Goede zitpositie
+ Comfortabel

- Zitting aan de korte kant
- 2-Tronic transmissie moet je leren rijden
- Interieur mist kwaliteitsuitstraling
- Teveel knoppen op het stuur
- 17" wielen zouden standaard moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
WOW, uitgebreide review! Respect!

Ik zou het inderdaad ook wel weten. Moet zeggen dat ik ook altijd nog onder de indruk ben als ik de neus van een 508 in mijn spiegel opduikt. Meer.... klasse inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mooie bak, leuke review. Ik heb 2-tronic eens gereden in een 308 XS 1.6 HDiF en vond het inderdaad erg wennen. Eerste kilometers stadsverkeer was het schommelen geblazen. Ben er nooit fan van geworden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

allure

Titaan fase 2/3

Peugeot heeft met de HX1 ook weer een nieuwe concept-car, met minibar en een koffiezetapparaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoscoops.be/files/nieuws/2011/08/peugeot-hx1-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoscoops.be/files/nieuws/2011/08/peugeot-hx1-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoscoops.be/files/nieuws/2011/08/peugeot-hx1-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Trek je wel de aandacht mee :+ ;)

Ben benieuwd welke details het tot de main-stream gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ik zie het overigens ooit nog wel zover komen dat we inderdaad dergelijke instappen gaan krijgen, veel studies laten een 'missende' stijl in het midden zien. En als het dan dergelijke modellen oplevert kan ik er geen moeite mee hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:52:
Mooie bak, leuke review. Ik heb 2-tronic eens gereden in een 308 XS 1.6 HDiF en vond het inderdaad erg wennen. Eerste kilometers stadsverkeer was het schommelen geblazen. Ben er nooit fan van geworden.
True that :) Juist omdat ik er al eens mee gereden had (Citroën C4 EGS) en toen nog niet overtuigd was, wilde ik per se nog eens proefrijden met de 508 met deze transmissie. De transmissie blijft wennen, al heb ik het idee dat-ie bij de 508 iets soepeler is afgesteld: de schakelovergangen zijn in de 508 heel goed op te vangen, waardoor er uiteindelijk heel 'vloeiend' mee gereden kan worden. In de C4 had ik daar meer moeite mee.

Een fan zal ik er inderdaad ook niet van worden. Ik snap ook niet dat PSA vast blijft houden aan die 2-Tronic/EGS, terwijl de concurrentie (Renault!) een DSG-achtige bak kan leveren. Gemiste kans van PSA; hang een DSG-bak in de 308 en 508 en je hebt gegarandeerde (lease)topper in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Misschien doen ze het expres? Al jarenlang is (in mijn ogen) het schakelgedrag van de manuele versnellingsbakken ook al onder de maat bij Peugeots (307/308, 206/207) die ik gereden heb. En als ik reviews links en rechts lees ben ik daar niet de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Licht eraan of je een vijf- of zesbak hebt bij PSA ;)

Ik rijd momenteel een 308 1.6 HDiF-110 met handgeschakelde zesbak. Daarin heb ik niets te klagen over de versnellingsbak. :) Als leenauto heb ik zowel een 207 als een 308 met vijfbak gereden en dat was ronduit drama qua schakelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
Mijn 306 GTi heeft een prachtige 6-bak, maar mijn 5-bak in de 406 Coupé V6 mogen ze zo vervangen door die 6-bak van de 306.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Vandaag ging ik weg met onze 206cc en toen ik hem startte hoorde ik een raar geluid, beetje scheurend geluid, behoorlijk hard. Ook bij gasgeven was het geluid er, maar dan wel zachter. Het kwam van onder de motorkap, maar met kap op en met een beetje gas geven kon ik niet echt wat zien/vinden.

Ik heb toen ongeveer 20km snelweg gereden en even goed doorgereden (150km/h, 4500 toeren) en daarna heb ik het niet weer gehoord. M'n vader dacht aan vocht bij de motor (aangezien hij schuin op een helling heeft gestaan waardoor er misschien regenwater bij de motor is gekomen).

Gaat om een 1.6 benzine.

Weet iemand toevallig wat dit heeft kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wom schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:45:
Misschien doen ze het expres? Al jarenlang is (in mijn ogen) het schakelgedrag van de manuele versnellingsbakken ook al onder de maat bij Peugeots (307/308, 206/207) die ik gereden heb. En als ik reviews links en rechts lees ben ik daar niet de enige in.
Mwah, rijd zelf een 5-bak in een 206, behalve de brakke achteruit schakelt die prima. Misschien ben ik wel niks gewend hoor, hiervoor had ik een Golf III waarbij schakelen van 1 naar 2 met koude motor altijd een feest was... KGGGGGT.
Maargoed, die Golf III had ook zo zijn pluspunten... vanwege de olie die erin zat om dat probleem te verminderen kon je dat ding met je pink in een andere versnelling tikken als de motor eenmaal warm was. Zo soepel heb ik het een PSA-bak nog niet zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_JGC_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:49:
[...]
Maargoed, die Golf III had ook zo zijn pluspunten... vanwege de olie die erin zat om dat probleem te verminderen kon je dat ding met je pink in een andere versnelling tikken als de motor eenmaal warm was. Zo soepel heb ik het een PSA-bak nog niet zien doen.
Ik kan in mijn 308 ook met mijn pink schakelen, zelfs als hij koud is...
2-tronic met flippers op het stuur om te schakelen :+

Over de 2-tronic, je voelt hem inderdaad wel als je vol gas in blijft houden op het moment dat hij wil schakelen (vooral op sportstand). Hij trekt dan ineens het gas eraf en gaat schakelen, je bent dus ineens je vermogen even kwijt en na een seconde pakt hij het gas weer op en heb je je vermogen weer terug, dat veroorzaakt het schommelen. Als je rekening houdt met het schakelmoment en dan niet vol het gas in stampt valt het schudden wel mee. Ik heb er nu 30k (in 6 maanden) op staan en moet zeggen dat ik nog steeds geen spijt heb van de 2-tronic. In die 30k heeft hij me pas +/- 3x dwars gezeten met schakelen, zoals besluiten te schakelen wanneer ik net wat extra vermogen nodig had om bijvoorbeeld uit te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:07:
Mijn 306 GTi heeft een prachtige 6-bak, maar mijn 5-bak in de 406 Coupé V6 mogen ze zo vervangen door die 6-bak van de 306.
Heb zelf ook jaren 306 GTi gereden, en voor sportieve doeleinden is die 6-bak zeer geschikt. Zeer korte slagen zorgen voor maximale acceleratie. Echter vind ik de auto buiten de bebouwde kom te veel toeren maken, de auto zoop gewoon op de snelweg boven de 100 a 110 km/h. De bak mist een overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
vraagje:
Ik heb nu de standaard leren pookknop in m'n 207 zitten. Binnenkort krijg ik mijn aluminium versie binnen.
Bij de 206 was het een kwestie van heel hard trekken om de pookknop te verwijderen. Is dit bij de 207 nog steeds het geval? Of hebben ze nu eindelijk een fatsoenlijk systeem om de pookknop te verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pdebie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:49:
vraagje:
Ik heb nu de standaard leren pookknop in m'n 207 zitten. Binnenkort krijg ik mijn aluminium versie binnen.
Bij de 206 was het een kwestie van heel hard trekken om de pookknop te verwijderen. Is dit bij de 207 nog steeds het geval? Of hebben ze nu eindelijk een fatsoenlijk systeem om de pookknop te verwisselen?
VWB het verwisselen: geen idee. Wat ik wel weet is dat die alu pookknoppen vooral in de zomer gloeiend heet kunnen worden. Wees gewaarschuwd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Heb zelf ook jaren 306 GTi gereden, en voor sportieve doeleinden is die 6-bak zeer geschikt. Zeer korte slagen zorgen voor maximale acceleratie. Echter vind ik de auto buiten de bebouwde kom te veel toeren maken, de auto zoop gewoon op de snelweg boven de 100 a 110 km/h. De bak mist een overdrive.
De 6de had best langer gemogen inderdaad, want 120 met 3400rpm is niet echt ideaal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• PdeBie
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:38:
[...]

VWB het verwisselen: geen idee. Wat ik wel weet is dat die alu pookknoppen vooral in de zomer gloeiend heet kunnen worden. Wees gewaarschuwd ;)
ja dat weet ik. Heb er ook een in mijn 206 gehad. In de winter ijskoud en in de zomer gloeiend heet :P

Maar nu weet ik nog niet hoe hij bevestigd is in de 207. Denk weer een gevalletje hard trekken om hem los te krijgen. Maar als iemand dat kan bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Bekend probleem van de eerste generatie THP-blokken: de distributieriem is waarschijnlijk een paar tanden versprongen, waardoor-ie inderdaad geen vermogen meer levert (noodloop).
Tja, en even later springt die riem weer een paar tanden terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:12:
Vandaag ging ik weg met onze 206cc en toen ik hem startte hoorde ik een raar geluid, beetje scheurend geluid, behoorlijk hard. Ook bij gasgeven was het geluid er, maar dan wel zachter. Het kwam van onder de motorkap, maar met kap op en met een beetje gas geven kon ik niet echt wat zien/vinden.

Ik heb toen ongeveer 20km snelweg gereden en even goed doorgereden (150km/h, 4500 toeren) en daarna heb ik het niet weer gehoord. M'n vader dacht aan vocht bij de motor (aangezien hij schuin op een helling heeft gestaan waardoor er misschien regenwater bij de motor is gekomen).

Gaat om een 1.6 benzine.

Weet iemand toevallig wat dit heeft kunnen zijn?
Niemand een idee? Ben er inmiddels (via Wikipedia achter) dat het motorblok een TU5JP4 is. Ik zal kijken of ik het een keer kan filmen, maar het gekke is dat hij het alleen bij een koude start doet. Als je hem na dat rare geluid uitzet en nog een keer start dan hoor ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:11:
[...]

Tja, en even later springt die riem weer een paar tanden terug?
nee, dat gebeurt niet. in het ergste geval gaan je nokken en je krukas verschillend draaien (timing is verkeerd) en komen je kleppen in botsing met je cilinderkoppen. Ik zeg 'snel een bezoekje aan de dealer is niet onverstandig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
afgelopen week een originele 207 RC dakspoiler opgehaald voor mijn 207 en een alu pookknop.
Daarnaast word de stootrand op de achterbumper in kleur van de auto gespoten (heb ik een andere geprepareerde strip voor bij de dealer gekocht).

De lange antenne vervangen door een 607 exemplaar en ik twijfel nog over RC koplampen. Vind 600 euro voor 2 units wel erg duur!

Volgend jaar voorjaar ga ik ook nieuwe velgen aanschaffen ipv de huidige 16inch'ers. Dan kunnen de 16inchers mooi voor winterbanden dienen :)

Ik twijfel tussen OZ Ultraleggera's, Keskin KT1 en Keskin KT4 in 18inch. Wat vinden jullie?

OZ Ultraleggera:
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/45471d1185771117-experiences-oz-ultraleggera-hlt-wheels-oz_ultraleggera_hlt_bs_ci3_l.jpg

Keskin KT1:
Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/343982/kt1.jpg

Keskin KT4:
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgBQM5D9WuI5STOW9bhGrkfzt5gMKHx9faMPUFU6PcDMnaPMG4Kc1h89FAUg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Duidelijk de eerste. Die anderen zijn echt foeilelijk.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gisae schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:35:
^^ dat dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
vind die kt1's best goed staan op de 207:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TEG1lbD9_pI/AAAAAAAACpI/EPk2ukIx7OI/s800/DSC03334.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gisae schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:35:
Moet zeggen dat ze alle drie foeilelijk zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Long shot.... mijn Peu 307 rammelt sinds enige tijd wanneer ik over een drempel rijd of bijv. over een klinkerweg. Nu weet ik dat dit alles kan zijn maar toch. Het klinkt een beetje als een "hol" rammeltje. Ik heb de auto op de brug gehad en van onderen hangt er niks los. Iemand ideeën?

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 09-09-2011 16:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Rammeltje bij klinkerwegen en drempels is over het algemeen de draagarmen. Kijk eens of die rubbers er nog een beetje goed uitzien als je de auto omhoog hebt?

Overigens laatst bij de dealer geweest voor distributieriem en alle toebehoren (spanrol, waterpomp en multiriem). Heeft flink duiten gekost en nu staat het motorblok bij stationair stevig te dansen en hoor ik een gek geluid. Waarschijnlijk de poelie van de multiriem, die schijnen bij Peugeot van kaas gemaakt te zijn :X. Binnenkort maar eens naar de garage, kijken of er een nieuwe op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

havana schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:50:
Long shot.... mijn Peu 307 rammelt sinds enige tijd wanneer ik over een drempel rijd of bijv. over een klinkerweg. Nu weet ik dat dit alles kan zijn maar toch. Het klinkt een beetje als een "hol" rammeltje. Ik heb de auto op de brug gehad en van onderen hangt er niks los. Iemand ideeën?
Dat klinkt als de stab.verbindingsstangen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:29:
[...]

nee, dat gebeurt niet. in het ergste geval gaan je nokken en je krukas verschillend draaien (timing is verkeerd) en komen je kleppen in botsing met je cilinderkoppen. Ik zeg 'snel een bezoekje aan de dealer is niet onverstandig'
Echt waar?
Ik vroeg het omdat de vraagsteller duidelijk aangaf dat het verschijnsel tijdelijk was en af en toe optrad.
Had je overheen gelezen.....

• The Eagle

The Eagle

pdebie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:29:
afgelopen week een originele 207 RC dakspoiler opgehaald voor mijn 207 en een alu pookknop.
Daarnaast word de stootrand op de achterbumper in kleur van de auto gespoten (heb ik een andere geprepareerde strip voor bij de dealer gekocht).

De lange antenne vervangen door een 607 exemplaar en ik twijfel nog over RC koplampen. Vind 600 euro voor 2 units wel erg duur!

Volgend jaar voorjaar ga ik ook nieuwe velgen aanschaffen ipv de huidige 16inch'ers. Dan kunnen de 16inchers mooi voor winterbanden dienen :)

Ik twijfel tussen OZ Ultraleggera's, Keskin KT1 en Keskin KT4 in 18inch. Wat vinden jullie?

OZ Ultraleggera:
[afbeelding]

Keskin KT1:
[afbeelding]

Keskin KT4:
[afbeelding]
Wil niet vervelend doen, maar volgens mij ligt er standaard toch echt 15" onder een 207. Ik betwijfel of je met 18" nog ruimte overhoudt om er uberhaupt rubber omheen te leggen ;)

Hoeveel was je trouwens voor die spoiler kwijt en was dat in kleur gespoten?
* The Eagle wil ook nog altijd eens zoiets, maar niet tegen de hoofdprijs (en ik rij eendonkerblauwe, dat scheelt ook nog).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PdeBie
Deze wielen heb ik nu en die zijn 16". :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/IMG_0078.jpg

18" kan makkelijk. Heb zelfs al een 207 met 19inch gezien en dat rijdt ook prima!
Dat was echter wel een RC, dus die heeft iets meer vermogen om nog vlot te kunnen rijden. Met een normale 1.6 16v is 19" echt te zwaar.

Voor de spoiler was ik 139 euro kwijt (ongespoten) bij www.desnelleleeuw.nl
Voor het spuiten moet je ongeveer 50~100 euro rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag de alu. pookknop geplaatst. Bij de 206 was dit echt een pokkeklus (dat ding zat echt vast), maar bij de 207 maar 5 minuten bezig geweest :)

(klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_pook1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_pook2.jpgAfbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_pook3.jpgAfbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_pook4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

pdebie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:49:
vind die kt1's best goed staan op de 207:
[afbeelding]
Deze staan inderdaad er goed onder! Leuk wagentje ook!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:44

Theimon

Snapte!?

pdebie schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:56:
Vandaag de alu. pookknop geplaatst. Bij de 206 was dit echt een pokkeklus (dat ding zat echt vast), maar bij de 207 maar 5 minuten bezig geweest :)

(klik voor groter)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Niet te enthousiast die pook vastpakken als ie heel de dag in de zon heeft staan bakken. Is in mijn 206 ook geen feest ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha ja ik weet het. heb de alu pook ook in m'n 206 gehad. ding wordt echt gloeiend heet!
Heb de versnellingen nog gebrandmerkt staan in mijn hand _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Waarom niet gewoon originele 17'' pitlane velgen eronder zetten van de RC, ziet er een stuk netter uit imo en dik genoeg, zeker als de auto nog iets lager staat. Vind zelf dit soort velgen altijd een beetje goedkoop ogen (ook al zijn ze dat misschien niet eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik probeer me juist te onderscheiden van de meute, dus wil ik iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Een vriendin heeft het portier (peugeot 206, 2001, 3 deurs) uit haar handen laten waaien. Nu sluit het portier zeer slecht. Je moet hem heel hard dichtgooien of nadrukken anders springt de centrale vergrendeling weer open na een halve seconde na het sluiten.

Is dit af te stellen of is er iets verbogen?

[ Voor 4% gewijzigd door jnr24 op 13-09-2011 19:36 . Reden: Type vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

De scharnieren van je deur wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
ik zie alleen 2 bouten per scharnier, daar kan je niet bij zonder wielscherm eraf te halen. Lijkt me wat onhandig voor het afstellen van deuren en zie ook niet echt van die stelsleufjes. Ik las al over andere auto's dat je scharnieren niet altijd kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik kan me niks anders voorstellen wat er op z`n sodemieter krijgt als de deur openwaait...

• PdeBie
klinkt inderdaad als je scharnieren. Vergis je niet he. Peugeot is maar soepblik staal. Verbuigt al als je er iets te hard tegenaan leunt.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
pdebie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:50:
klinkt inderdaad als je scharnieren. Vergis je niet he. Peugeot is maar soepblik staal. Verbuigt al als je er iets te hard tegenaan leunt.
Precies, dus verbaas je niet als je scharnieren nog prima zijn maar het metaal bij de bevestiging ontzet is ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 13-09 07:26
Compleet andere wending wat je niet met je auto wilt zien gebeuren: het moeten openknippen van de auto na ongeluk.
Gisteren voor mijn deur is een Peugeot 206 in botsing gekomen met een andere auto. De bestuurder van de Peugeot moest worden losgeknipt en daarbij ging het dak dus eraf.

Ze waren best wel even bezig met het losknippen, vooral de achterkant van de auto zorgde voor wat vertraging leek het in het kunnen openknippen.

Moet er niet aandenken dat dit met mijn 307 moet gebeuren :S

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
peugeot206gt schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:06:
[...]

Precies, dus verbaas je niet als je scharnieren nog prima zijn maar het metaal bij de bevestiging ontzet is ;)
ja inderdaad. Plus dat het niet geheel onlogisch is dat de zijschermen eraf gehaald moeten worden als je bij de scharnieren wilt komen. De zijschermen heb je er in een kwartiert tijd af. Stelt echt niets voor.

@intheweb: oef. Niet prettig nee. Heb het ook een keer zien gebeuren op de snelweg.

Vandaag zelf ook 'gesleuteld' aan mijn 207.
Ik heb o.a. de achterlichten van het facelift model geplaatst en de embleempjes 'Peugeot' en '207' van de achterklep verwijderd.
En dit ziet er dan zo uit (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo16-09-11193847.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_Photo16-09-11193856.jpg

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Intheweb schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:29:
Compleet andere wending wat je niet met je auto wilt zien gebeuren: het moeten openknippen van de auto na ongeluk.
Of sterker, twee Peugeot's in de kreukel:
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabant.nl/reportages/2011/9/17/3/tn3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.112brabant.nl/reportages/2011/9/17/3/tn16.jpg
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
holy shizzle. dat is een beste klap geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

de spiegel van een 107 wint het trouwens van een ford focus II :P :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Donderdag gaat de GTI naar de APK-boer. Er zit ergens een scheurtje in de uitlaat dus dat moet sowieso gemaakt worden :-( Voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat er nog mis kan zijn.

Mja, de monteur mag nog m'n slotbouten uitboren :( De "sleutel" voor die bouten is gescheurd en gebroken en die kan je niet los nabestellen. Daar moeten dus standaard bouten in komen, maar dan mag ie dus rondom de boel gaan boren.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Intheweb schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:29:
Gisteren voor mijn deur is een Peugeot 206 in botsing gekomen met een andere auto. De bestuurder van de Peugeot moest worden losgeknipt en daarbij ging het dak dus eraf.

Ze waren best wel even bezig met het losknippen, vooral de achterkant van de auto zorgde voor wat vertraging leek het in het kunnen openknippen.

Moet er niet aandenken dat dit met mijn 307 moet gebeuren :S
als dit evt. erger letsel voorkomt... niets mis mee dan toch?
auto is maar blik, jijzelf echter.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Vlees groeit terug, blik niet :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PdeBie
tdw schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:03:
Vlees groeit terug, blik niet :+
dus mijn arm groeit terug als hij er af gerukt wordt? ah gelukkig. :+

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Gechipte 207 feline hier, uiteraard de 1.6 THP met 190pk's
Daarnaast een 306 1.4

• Theimon

Theimon

Snapte!?

z999 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 02:14:
Gechipte 207 feline hier, uiteraard de 1.6 THP met 190pk's
Daarnaast een 306 1.4
Gelukkig hebben we de foto's nog.... ;)

• PdeBie
Ik zit erover na te denken om 207 RC koplampen in mijn XS pack te monteren. De RC koplampen zijn namelijk dark chrome van binnen. Net even wat mooier vind ik.

Moet ik nog met zaken rekening houden? Mee draaiende koplampen ofzo? Ik noem maar even wat geks?

• UtopiaM
Theimon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:48:
[...]

Gelukkig hebben we de foto's nog.... ;)
linkje : http://img687.imageshack.us/img687/1479/img0144bh.jpg

Let niet op de tuin ed, net huis gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door UtopiaM op 22-09-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou ik ben er uit. Het gaan de Keskin KT4 worden onder de 207.
Weet alleen nog niet of ik voor 17inch of 18inch ga.

De 17inch is namelijk 8j breed (8inch) en de 18inch is 8.5j breed.
Dit zou in principe moeten passen, maar moet eerst kijken of de KT4's wel met de juiste ET waarde te krijgen zijn. Anders moet ik eerst spacers bij bestellen namelijk :)

Dit zijn Keskin KT4's in 17inch onder een 207. _/-\o_ :9~
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs199.snc4/38264_408600217099_179700677099_4982091_1021526_n.jpg

Verder had ik deze vraag nog open staan hier. Iemand die me hier wegwijs in kan maken?
pdebie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:23:
Ik zit erover na te denken om 207 RC koplampen in mijn XS pack te monteren. De RC koplampen zijn namelijk dark chrome van binnen. Net even wat mooier vind ik.

Moet ik nog met zaken rekening houden? Mee draaiende koplampen ofzo? Ik noem maar even wat geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als dit al 17" is, dan zou ik het hierbij laten. Denk dat 18" "too much" wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
valt mee hoor. Zie hieronder maar. nog 2 maatjes groter en allebei kan het nog prima.
Alleen had de 19" versie iets verder moeten zakken nog om echt mooi uit te komen.

dit is 18"
Afbeeldingslocatie: http://desnelleleeuw.nl/image.ashx?picture=2011%2F5%2Fthumb_07c1e3ec-c486-464b-9509-4752c67b4209.JPG
Afbeeldingslocatie: http://desnelleleeuw.nl/image.ashx?picture=2011%2F5%2Fthumb_36198ec8-8e24-4f8d-a684-18858bf52df2.JPG

en dit 19"
Afbeeldingslocatie: http://desnelleleeuw.nl/image.ashx?picture=2011%2F7%2Fthumb_96c74398-211f-425c-99be-34515631ed15.JPG
Afbeeldingslocatie: http://desnelleleeuw.nl/image.ashx?picture=2011%2F7%2Fthumb_2a58e421-275b-4519-aca5-3eeacba0156e.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik blijf bij mijn eerdere standpunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Inderdaad, 18" onder een boodschappenwagentje ziet er belachelijk uit. Alleen newbies die net hun rijbewijs hebben rijden daarmee rond, liefst ondersteund door hevig dreunende woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mwah, de 207 een boodschappenwagentje noemen, da's redelijk kort door de bocht (107 ok, alhoewel er dan niet zo heel veel bier in past), maar het geheel moet wel in proportie blijven. En dat zit je, imho, met 17" heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Keskin KT4's in 17inch onder een 207..

Proper, best strak. 18+ is idd wat overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

De GTI is naar de APK geweest. De uitlaat bleek los te zitten. Die zit met een soort veren vast aan het blok en door ouderdom was daar speling op gekomen. Gefixed.

Slotbouten uitgeboord en vervangen door de standaard bouten. Gefixed.

Lachend door de keuring, want er was niks aan de hand met het beestje.

Nu ging ik langs de Profyle om de boel eens uit te laten lijnen. Die kerel zet 'm op de brug, kijkt, kijkt nog eens, roept z'n collega en kijkt mij dan aan. Het rechterwiel achter staat schuin, terwijl het linker gewoon recht staat. Hmmmm......is een ophangrubber vet versleten waardoor de band zelfs de wielkast raakt bij inveren. Enorme speling op het wiel wat bij de APK zeker gechecked wordt (koevoet eronder en wrikken maar). Sterker nog; dat is APK afkeur.

Keuring is dus goed gegaan, maar ik mag toch weer terug naar de garage, want zoals het bandje er nu bij staat is absoluut niet goed }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zo erg als het met jouw wiel gesteld is zou niet door de APK moeten komen. Niet omdat het scheef is, maar omdat ie schaaft bij het inveren. Er mag zoveel ruimte op zitten als je wilt, zolang het vast zit mogen ze het niet afkeuren en ook niet eens als aandachtspunt op het formulier zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het Fantoom schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:33:
Inderdaad, 18" onder een boodschappenwagentje ziet er belachelijk uit. Alleen newbies die net hun rijbewijs hebben rijden daarmee rond, liefst ondersteund door hevig dreunende woofers.
mwa, ik rij nu 11 jaar auto en ik wil toch echt wel gewoon een goed passende set wielen onder m'n auto hebben. En gezien de wielkasten van een 207 behoorlijk groot zijn, heb je minimaal 17 of 18 inch nodig.

19 inch is echt een ultimatum wat maar voor enkele modellen velgen geschikt zijn. Die ik in het voorbeeld heb staan kunnen het nog wel hebben, maar dan had de wagen zelf nog iets moeten zakken, zodat er minder wielkast ruimte overgebleven was. 17 of 18 inch is eigenlijk de mooiste maat voor de 207 in combinatie met een degelijke verlaging, om geen tot weinig wielkast ruimte meer te zien.

de 207 vind ik absoluut geen boodschappenwagen. Er zijn genoeg mensen (zoals ik) die iets groters simpelweg niet willen hebben (of kunnen betalen). Voor mij is het gewoon een zeer geschikte dagelijkse auto.
Ik woon op mezelf (alleen) en heb helemaal geen 307 of nog groter nodig. Ja, ik vind een 407 schitterend, maar wat moet ik er mee? Daarom vind ik niet dat je een 207 een boodschappenwagen kan noemen.

Die dreunende woofers ben ik wel met je eens. Ik vind wel dat je een mooi geluid in je wagen moet hebben, maar om de stereo installatie 3 straten verderop te horen is voor mij ook overdone :+

[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 26-09-2011 10:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

_JGC_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:58:
Zo erg als het met jouw wiel gesteld is zou niet door de APK moeten komen. Niet omdat het scheef is, maar omdat ie schaaft bij het inveren. Er mag zoveel ruimte op zitten als je wilt, zolang het vast zit mogen ze het niet afkeuren en ook niet eens als aandachtspunt op het formulier zetten.
Precies, daarom waren zowel de bandenboer als ik zeer verbaasd dat ie er zonder enige opmerking doorheen is gekomen. Nu ben ik er wel blij mee dat ie inderdaad is goedgekeurd, maar het sowieso gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik heb weer wat nieuws te showen :D Afgelopen vrijdag gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6176/6175625979_1a1b2e1a60_b.jpg1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6177/6175626051_9b963c7fe0_b.jpg1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6176154574_1247f4aec6_b.jpg1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6160/6176154646_fc35b0bdfa_b.jpg1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6152/6175626279_999d731459_b.jpg1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6168/6176154788_0a4faef214_b.jpg
1989 205 CTI 1.6 by Wiljan Muller, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien de eerste op komst is, en mijn vriendin daardoor waarschijnlijk ook meer gaat rijden, moet haar huidige auto weg (die drinkt euro 95 lekker 1 op 5).

Ik ben zelf altijd tevreden geweest over mijn allereerste leaseauto, de 206. Uiteindelijk veel problemen met LPG gehad, maar op benzine een prima auto. Ik zit nu te kijken naar de Roland Garros uitvoeringen omdat die lekker compleet zijn.

Heeft iemand ervaring met het dak? Zijn er problemen met lekken of kapotte schuifmechanieken? Ik heb die problemen bij duurdere auto's gezien, dus ben benieuwd of de 206 het zonder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

pdebie schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:56:

(klik voor groter)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Hoe krijg je dat ding eraf? Heb er hier één waar het leer half vanaf hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met sneeuwkettingen bij een 308 met de bandenmaat 225-45-17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PWM schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:16:
Aangezien de eerste op komst is, en mijn vriendin daardoor waarschijnlijk ook meer gaat rijden, moet haar huidige auto weg (die drinkt euro 95 lekker 1 op 5).

Ik ben zelf altijd tevreden geweest over mijn allereerste leaseauto, de 206. Uiteindelijk veel problemen met LPG gehad, maar op benzine een prima auto. Ik zit nu te kijken naar de Roland Garros uitvoeringen omdat die lekker compleet zijn.

Heeft iemand ervaring met het dak? Zijn er problemen met lekken of kapotte schuifmechanieken? Ik heb die problemen bij duurdere auto's gezien, dus ben benieuwd of de 206 het zonder kan :)
Gewoonweg een Roland Garros met een vast dak kopen? :)
Maar heb zelf nooit echt gehoord van problemen met de mechanieken, maar dat ben ik.

Pagina: 1 ... 18 ... 89 Laatste