Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
De DS5 is onwaarschijnlijk geil in de foto's die ik ervan gezien heb ja... maar die valt toch echt buiten budget, ik verwacht dat die toch echt pas vanaf 35k te krijgen is.

Nou ja... misschien nog even extra sparen... ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 23:41
Bart© schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:37:
[...]

Hahaha, zover was ik ook al, heb alleen geen enkel verstand van het technische aspect van auto's en om nou alles onder de motorkap van een laag contactspray te voorzien lijkt me ook een beetje overbodig.. Heel lastig is het ook niet want kan de snelheid inmiddels precies inschatten a.d.h.v. het toerental en versnelling.
Haha wat toevallig, ik loop met precies hetzelfde probleem. Zo rijd je lekker rond in je auto, en ineens geeft je teller 0 km/h aan. Mij valt op dat de motor dan ook iets onregelmatiger wil gaan lopen, maar verder is er niks aan de hand inderdaad. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een sensor in je versnellingsbaak, blijkbaar neemt deze dus af en toe een pauze. Staat inmiddels 310k op de teller, dus ik heb ermee leren leven.

Grappige bijkomstigheid, de gereden kilometers worden ook neit geteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

.Gertjan. schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:41:
Heeft iemand hier ook het idee dat de kaarten in de peugeot navigatie systemen niet echt van top kwaliteit zijn? Ik heb een 308 met ConnectNav (geleverd in februari dit jaar) en daar zouden kaarten uit 2011 in moeten zitten, maar damn, er zijn toch behoorlijk wat dingen die niet kloppen op de kaarten. Zo weet dat ding nog niet om te gaan met de nieuwe situatie bij den bosch (splitsing van de A2 thv de a59), maar ook de nieuwe rondweg van eindhoven staat er niet echt lekker op.

Persoonlijk vind ik dat toch wel vrij belachelijk, de kaarten zijn pas 2 maanden oud (het is ook echt de kaartdefinitie van 2011) en wegen die er toch al een behoorlijke tijd liggen staan gewoon niet goed vermeld.
In Eindhoven klopt volgens mij geen een navigatiesysteem meer :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Marzman schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:58:
[...]
Toch wel bizar als er kaartdefinities van 2011 op staan. Kijk, als ik met een nav. van 2009 ga rijden kan ik het me voorstellen, maar een definitie uit 2011 die faalt op die plek zegt toch wel iets over de kwaliteit van de kaarten...

Ik weet dat je niet blind mag vertrouwen op een nav. systeem, maar bij deze moet je extra alert zijn, dat is op zich wel jammer.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb begrepen dat Peugeot zijn kaarten om de 18 maanden update. Geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is, maar als ik er eentje koop, dan beding ik wel dat ik de eerstvolgende update gratis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Marzman schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:58:
[...]
TomTom heeft al sinds kaartversie 855 deze veranderingen verwerkt. Op dit moment beginnen ze versie 870 uit te rollen... (gaat met stappen van 5)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

crap... de ventilator/aanjager van mijn 306 doet het niet meer. Althans; de fan draait niet meer. Heb de zekeringen onder het stuur en die in de motorruimte al gecheckt en die zijn ok. Als ik wat rondlees kan het de kachelweerstand zijn. Maar eens opzoeken onder de paravan.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand ervaring met een open luchtfilter (K&N) op een 207?
Zou mij niet eens om het geluid maar om de evt performancewinst gaan.
Toevallig iemand die zoiets zelf ingebouwd heeff en zijn ervaringen wil delen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:41
Heb die dingen vroeger toen ik in een automaterialenzaak werkte wel eens verkocht, waren vnml sjonnies die dat spul kochten. Qua performance ga je er nagenoeg niks van merken, als je het doet moet je het doen omdat je je filter kunt schoonmaken ipv bij elke beurt vervangen, en zelfs dan zijn er verhalen over dat de olie in dat filter je LMM kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat leuk, een Peugeot-topic :) Sinds een maandje ben ik de trotse bezitter van een 206 1.4 16V Quicksilver editie. Zal binnenkort eens een foto uploaden :) Hiervoor reden we soms met GreenWheels, dat zijn Peugeot 107's en ik reed met testrijden dan ook zo weg met de hudiige 206. Rijdt gewoon lekker en soms n beetje schichtig wat me wel bevalt. Nu nog eens een keer gaan uitzoeken hoe alles zit met onderhoud (vloeistoffen, olie enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Jazzper schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:19:
crap... de ventilator/aanjager van mijn 306 doet het niet meer. Althans; de fan draait niet meer. Heb de zekeringen onder het stuur en die in de motorruimte al gecheckt en die zijn ok. Als ik wat rondlees kan het de kachelweerstand zijn. Maar eens opzoeken onder de paravan.
Of de ventilator zelf, maar die zit toch achter je dashboardkastje? Als je een model hebt zonder passagiersairbag (en geen stokoude XN), dan kun je dat bovenste kastje eruit schroeven en kun je er redelijk soepel bij volgens mij.

* dreamscape heeft daar de elektronica van de carkit en de voeding van de telefoon mooi weggemoffeld...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ik mag mijzelf ook peugeot eigenaar noemen sinds vandaag (24-5-2011)

heb vandaag een Zwarte 206 (2003) 1.4 HDI Diesel opgehaald bij de dealer/autoboer:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_3732.jpg

mijn eerste autotje, heb m vooral gekocht omdat ik niet elke dag pa lief aan kan kijken of ik zijn auto mag lenen.

zal binnenkort nog eens wat betere foto's uploaden en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mooi karretje, nou niet hopen dat ie dezelfde kwalen heeft als de mijne inmiddels al allemaal achter de rug heeft. Hoeveel kilometers heeft dat ding op de teller, en heb je er ook onderhoudshistorie van?

Overigens paar weken terug snoeihard uitgelachen door mijn vader vanwege de laatste onderhoudsbeurt waarbij wiellagers achter, draagarm rechtsvoor en een stuurstokje vervangen zijn... kwam ie vandaag thuis van de garage met een Seat Leon met kapot wiellager... holy shit, voor alleen de prijs van 1 lager op die auto kon ik alle onderdelen van de vorige beurt kopen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn vriendin rijdt ook VAG en ook zij moest een lager laten vervangen op haar Lupo... leuk die Duitse wagens, maar betrouwbaarder zijn ze allang niet meer maar duurder in het onderhoud wel. In de aanschaf ook. Waar die hogere restwaarde op gebaseerd is... ze zijn dan wel populairder tweedehands maar je vraagt je af waarom. Het is niet om financiele redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gisteren bericht gekregen dat onze nieuwe 107 in week 23 geleverd gaat worden. Een belastingvrije vervanger van onze 207, die echt als "tweede autootje" wordt gebruikt. En daar issie te duur voor... Overigens verbruikt de 207 ook meer (!) dan onze 308SW... Apart.

Afijn, binnenkort dus een echt "tweede autootje", belastingvrij, zuiniger en goedkoper in de verzekering. Berekeningen met conservatief benzine verbruik geven aan dat hij binnen 2 jaar (21mnd) terug verdiend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhilgenkamp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 09:21
Laat ik dan ook maar is een plaatje van mijn hobby / auto op het forum knallen.

Het betreft hier een
Peugeot 106 gti uit 2002 met 75.xxx op de klok
Verder lekker compleet met leer/alcantara en airco
Motorisch is er hier en daar wat aangepast voor net dat extra beetje vermogen.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.121/931700001-931750000/931734801-931734900/931734900_6_9-pk.jpeg

En na wisseling van velgen + 4 cm verlaging (vorige week gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.248/1304350001-1304400000/1304393401-1304393500/1304393462_6_n0CL.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Zie je niet vaak die Ouragans onder zo'n 106, maar ziet er echt vet uit! Zeker in combinatie met de zwarte lak.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die Ouragans zijn echt een van de mooiste velgen ooit gemaakt. Helemaal onder een 106!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhilgenkamp
  • Laatst online: 21-08 09:21
Ja t is wel ff zoeken maar dit zijn 16" ouragans van een 406 omdat anders de ET niet overeen komt maar ik ben er ook zeker over te spreken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
complete copy/paste van ander topic, met een paar kleine edits :) Kreeg de tip het hier te plaatsen

Hallo tweakerts,

ik heb een paar waarschijnlijk zeer simpele vragen...
Even een 'korte inleiding': Sinds enige tijd zit het omhulsel/behuizing rondom de com2000 van mijn Peugeot 206 'los'... deze kan ik heen en weer wiebelen, dus niet zo los dat deze eraf valt. Nu heb ik de boel uiteraard eerst zelf even gedemonteerd, bekeken op gebreken etc en weer gemonteerd... er leek mij niets verkeerd te zitten en/of te ontbreken en het heeft bij montage niets aan de loszittende situatie veranderd. Ik heb zoiets nog nooit van binnen gezien, dus mijn beoordeling of er wel of niet wat ontbreekt, of verkeerd gemonteerd is kan je uiteraard niet echt vertrouwen.

Nu had ik een tijdje geleden problemen met mijn com2000 welke door de garage zijn opgelost, was simpel een loszittende connector. Maar voor mijn gevoel zit die behuizing sinds die tijd los en dacht dat ze mij daar wel meer konden vertellen... maar de garage beweert dat dit al zo was én dat het zo hoort en doet er dus niets aan, mijn gevoel spreekt dat dus tegen. Dit omdat ik NOGAL kritisch ben met mijn wagentje en normaal ieder piepje, kraakje en los zittend dingetje zelf repareer of laat fixen... (aaarghhh, 206 interieur!!) ik kan mij dus niet voorstellen dat zoiets al die tijd recht onder mijn neus zat en dat ik dat nooit gemerkt heb en mijzelf hetzelfde af heb gevraagd wat ik nu doe... (maar ik sluit nog niet helemaal uit dat ik een 'beetje abuis' ben geweest)

Nu heb ik mij al rot gegoogled, maar ik kan voor mijzelf eigenlijk nergens bevestiging daarover vinden of nu wel of niet zo hoort... het blijft allemaal maar erg vaag, dit waarschijnlijk ook omdat ik o.a. de juiste benaming niet weet.

Mijn vragen zijn daarom:

1.Wat is de juiste benaming voor de behuizing/omhulsel/kappen rondom de com2000? Zodat ik eventueel wat makkelijker verder kan zoeken...

2. Behoort deze behuizing ook echt een beetje los te zitten?

3. Als het antwoord op nummer 2 'nee' is, wat zou er dan verkeerd kunnen zijn, los kunnen zitten en/of ontbreken? Waar zou ik op kunnen letten?

Wie kan mij verreiken met wijsheden wat betreft dergelijke techniek? En ook als ik het mis heb en/of ik stel mij nu heel erg aan... laat mij dat dan AUB ook weten. 8)

Het betreft overigens een 3d 206 1.4i XS uit 2000 met 110.000 op de klok, gewoon een volledig originele wagen... (op lichtmetaal na, want die blijkt de vorige eigenaar onder zijn nieuwe 206+ te hebben gedraaid!)

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 28-05-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
Zeaux, de 206xs heeft een grote beurt gehad. Totaal vermoedelijk 850 euro, inclusief een achterwiellager die door is, bijvullen van de airco en meer zut.

Dure grappen :-x

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:30:
Zeaux, de 206xs heeft een grote beurt gehad. Totaal vermoedelijk 850 euro, inclusief een achterwiellager die door is, bijvullen van de airco en meer zut.

Dure grappen :-x
Na 95000 je remblokjes en remschijven vervangen. Dat is ZONDER een beurt (die heeft ie bij de 85000 gehad) in z'n eentje rond de € 1050 invlusief BTW. Ik was weer enthousiast, zeker toen ik hoorde dat ik eigenlijk relatief lang met m'n remmen doe in vergelijking met de andere klanten die ze hebben. Nou rijden Duitsers allemaal als mongolen (geen wonder dat New Kids hier zo populair is) maar elke 90Mm nieuwe remmen is toch wel redelijk the suxx0rz.

Aan de andere kant, mijn collega kwam vorige maand met zijn Merc E250d terug van de garage voor een grote beurt die in z'n eentje al tegen de vier cijfers aantikte - als ik dan zie dat hij 10K meer betaald heeft voor die roestbak dan ik voor m'n peugje, z'n beurten de helft meer kosten dan de mijne, hij vaker moet (elke 25K ipv elke 30) én dat hij minder knopjes op z'n dashboard heeft (en geen memory seats) dan vind ik m'n coupétje heel zo duur nog niet 8)

En ík heb nog niet voor een nieuwe dynamo een week lang m'n auto af hoeven geven, én geen montagefout bij de zomer-winter-wielen-wissel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mhilgenkamp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:05:
Laat ik dan ook maar is een plaatje van mijn hobby / auto op het forum knallen.

Het betreft hier een
Peugeot 106 gti uit 2002 met 75.xxx op de klok
Verder lekker compleet met leer/alcantara en airco
Motorisch is er hier en daar wat aangepast voor net dat extra beetje vermogen.
Heb jij toevallig ook een ander luchtfilter? Was recent aan het zoeken naar zo'n open luchtfilter (wat mogelijk mijn vermogensprobleem zou zijn), maar hoor ik links en rechts dat deze veelal niet mogen ivm APK.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Na 95000 je remblokjes en remschijven vervangen. Dat is ZONDER een beurt (die heeft ie bij de 85000 gehad) in z'n eentje rond de € 1050 invlusief BTW. Ik was weer enthousiast, zeker toen ik hoorde dat ik eigenlijk relatief lang met m'n remmen doe in vergelijking met de andere klanten die ze hebben. Nou rijden Duitsers allemaal als mongolen (geen wonder dat New Kids hier zo populair is) maar elke 90Mm nieuwe remmen is toch wel redelijk the suxx0rz.

Aan de andere kant, mijn collega kwam vorige maand met zijn Merc E250d terug van de garage voor een grote beurt die in z'n eentje al tegen de vier cijfers aantikte - als ik dan zie dat hij 10K meer betaald heeft voor die roestbak dan ik voor m'n peugje, z'n beurten de helft meer kosten dan de mijne, hij vaker moet (elke 25K ipv elke 30) én dat hij minder knopjes op z'n dashboard heeft (en geen memory seats) dan vind ik m'n coupétje heel zo duur nog niet 8)

En ík heb nog niet voor een nieuwe dynamo een week lang m'n auto af hoeven geven, én geen montagefout bij de zomer-winter-wielen-wissel gehad.
WTF? 95K km voor remblokken EN schijven? Ik heb met 116K op de teller mijn 206 gekocht, bij de 160K-beurt zijn daar nieuwe jurid blokken opgekomen, er staat nu 216K op de teller en zowel de blokken als de schijven zijn nog lang niet op.
Maargoed, waarbij jouw auto 95K doet over remblokken en remschijven doet de mijne dat aantal kilometers met een draagarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Maar remblokken en schijven zou je toch zo zelf moeten kunnen installeren, of ben ik nu echt te positief? Mijn referentiekader is de Saab 99 (== oud ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:31
tsja, hier een 206 2.0 HDI, gekocht bij 115, nu 140dzd km en heb ook dit jaar de schijven en remblokken vervangen. Gewicht voorin zal ook wel een rol spelen, en weet niet hoe de rijstijl van de vorige bestuurder was.

Heb wel gekeken of het uit kan om ze zelf te vervangen, alleen blokjes ga ik volgende keer zelf doen, maar ook schijven was qua onderdelen ongeveer 40 euro goedkoper dan laten vervangen. Niet echt de moeite. (Dan beter zelf de olie, luchtfilter of pollenfilter vervangen, daar vraagt de dealer vrij veel geld voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Naranya schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:26:
Zijn er hier toevallig meerdere mensen met een 206 GTI die tijdens het rijden (vooral op de snelweg) een constant gepiep horen? Het komt volgens mij van het leer van de achterbank wat ergens tegenaan schuurt. Weet iemand misschien of dit vaker voorkomt en van welk punt het gepiep precies komt? Dan kan ik het waarschijnlijk wel verhelpen.
Heb geen 206 GTI maar wel een 206 met volledig leren interieur.

Heb geen last van wat voor gepiep dan ook, de enige rammel die er in zit komt van achter de radio, dus die moet ik nog eens eruit halen om te kijken of er wat stekkertjes loshangen...

Ik zou ook niet weten hoe de achterbank constant kan piepen, als er iets heen en weer schuift, dan is het gepiep niet constant. Klinkt meer als iets in de aadnrijving. Zou beginnen met kijken of het gepiep hoger wordt als je harder rijdt, of als je meer toeren maakt. Of als je remt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Laatst online: 30-08 10:05
Even een snelle vraag tussendoor.

Heeft er iemand al ervaringen met de automaat die bij de 1.6 e-HDI hoort? Ik ben aan het kijken naar een nieuwe leasauto en vind de 508SW met die motorisering wel aardig (vrnmlk vanwege de bijtelling).

Ik lees en zie echter veel commentaar over de automatische transmissie, die niet heel erg seamless schijnt te zijn.
Even ter verduidelijking, ik heb altijd een handback gereden, dus geen ervaring met andere automaten. Veel mensen vergelijken de bak met de DSG bak van VW, maar ik heb die ervaring dus niet.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ZTeeVeR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:14:
Even een snelle vraag tussendoor.

Heeft er iemand al ervaringen met de automaat die bij de 1.6 e-HDI hoort? Ik ben aan het kijken naar een nieuwe leasauto en vind de 508SW met die motorisering wel aardig (vrnmlk vanwege de bijtelling).

Ik lees en zie echter veel commentaar over de automatische transmissie, die niet heel erg seamless schijnt te zijn.
Even ter verduidelijking, ik heb altijd een handback gereden, dus geen ervaring met andere automaten. Veel mensen vergelijken de bak met de DSG bak van VW, maar ik heb die ervaring dus niet.
YouTube: ‪Peugeot 508 1.6l e.HDi‬‏
volgens mij een robot handschakel ding ... dus geen 'echte' ouderwetse automaat ; maar ook geen DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj1981 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Ik zou ook niet weten hoe de achterbank constant kan piepen, als er iets heen en weer schuift, dan is het gepiep niet constant. Klinkt meer als iets in de aadnrijving. Zou beginnen met kijken of het gepiep hoger wordt als je harder rijdt, of als je meer toeren maakt. Of als je remt natuurlijk.
Eem metalen vergrendeling van een achterbank kan hinderlijk piepen, heb ik al bij meerdere auto's gehad.
Volkswagen, Citroen en Peugeot......
Makkelijk te checken, ga maar een stukje rijden met de vergrendeling los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Blasterxp schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:17:
[...]

YouTube: ‪Peugeot 508 1.6l e.HDi‬‏
volgens mij een robot handschakel ding ... dus geen 'echte' ouderwetse automaat ; maar ook geen DSG.
Verschrikkelijk ranzig rotding, zie mijn recente post over de DS4 in het Citroen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

Entity

9000rpm

Hangt ervan af hoe je rijdt en wat je ervan verwacht. Ik heb inmiddels 2500km gereden in mijn 508 SW met eHDI, voorheen heb ik altijd handbak gehad maar ik heb geen spijt van m'n keuze. Als je sportief wil rijden, moet je hem niet nemen, maar dan is de 112pk in de 508 waarschijnlijk ook niet aan je besteed. Zolang je het ding rustig rijdt, gaat het prima. Het is zeker niet zo goed als een echte automaat of een DSG, maar ik vind het beter dan zelf schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:38:
[...]

Verschrikkelijk ranzig rotding, zie mijn recente post over de DS4 in het Citroen topic.
Meh, heb er sinds februari dik 20 000 km opzitten met mijn 308 2-tronic 112pk en moet zeggen dat ik me er niet aan stoor. Soms heeft hij wel eens een wat ongelukkig schakel moment of merk je bij het optrekken dat hij niet direct full-power gaat. Maar goed het is een diesel dus daar moet je sowieso geen wonderen van verwachten.

Als je met de hand schakelt maak je ook wel eens een foutje.

In de 308 zit genoeg kracht en vermogen om hem als je niet oplet met piepende bandjes weg te trekken :P
Voor zo'n bak moet je gewoon een goede proefrit maken, heb ook al van een collega gehoord dat hij een beetje zeeziek werd van het geschud, maar dat ligt ook aan je rijstijl. Bij de hele tijd vol gas ga je hem echt wel voelen, rijd je redelijk rustig (en dat doe je vanzelf met een diesel en veel kilometers) merk je bijna niets van de bak.

Tov een volledige automaat scheelt het behoorlijk wat geld en eventuele tekortkomingen zijn wat mij betreft acceptabel. Daarnaast kun je hem ook op handmatig zetten en zelf schakelen. Als je hem dan op "sport" zet schakelt hij wat feller en sneller.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met de robotbak. De auto komt goed mee in het verkeer, rijdt heerlijk rustig en leent zich toch ook voor pittig rijden. Ik heb me met deze auto nog nooit voor lul voelen staan bij het optrekken. Andere auto's moeten ook schakelen, de enige auto's waar je "van verliest" zijn volledige automaten.

Als ik wegrijd bij een stoplicht om de snelweg op te voegen ben ik ruim op tijd (en zonder al teveel hinder) bij de 120 en als ik niet oplet tik ik makkelijk de 150 aan (en ik maar denken dat hij zo vroeg naar zijn 6 ging :P ).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is ook de combi van auto en bak; in een DS4 waar je sportief in rijdt is de EGS volledig misplaatst, maar het is dubbel triest dat je daardoor of voor de underpowered 112pk VTi moet kiezen of voor de duurste 200pk uitvoering.

Ik wil best geloven dat je eraan kan wennen, zeker als je heel rustig rijdt, maar ik werd er echt niet goed van, en mijn vriendin werd dat zelfs letterlijk niet. De auto hikt echt wanneer hij schakelt en of je nou rustig rijdt of niet, even accelereren van 1 naar 2 en 2 naar 3 gaat toch wel vaker wat vlotter en dan voel je de auto echt inhouden. Handmatig schakelen is een waardeloze optie omdat je hiermee alleen bepaalt wanneer de auto hikt, hikken doet hij toch ;) Ik vind het triest dat de EGS een stuk minder prettig presteert dan de viertraps automaat in mijn 1st gen C5 uit 2003.

De bak komt ook niks tekort in power en vermogen, je bent er snel zat mee, maar het rijdt voor mij gewoon niet prettig. Ik overweeg de 508 ook maar dat wordt dan zeker de 156pk THP met handbak, die reed als een droom.

Maar eerlijk is eerlijk, zoals je hierboven ziet zijn er ook tevreden gebruikers. De Citroen garagehouder wist me te vertellen dat 8 van de 10 mensen die erin reden het een prettige bak vonden. Met de DS4 had hij de eerste twee missers al te pakken. Ik reed de tweede proefrit met de auto en ook de dame voor mij baalde van het ding.

Proefrit maken dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
dj1981 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:02:
tsja, hier een 206 2.0 HDI, gekocht bij 115, nu 140dzd km en heb ook dit jaar de schijven en remblokken vervangen. Gewicht voorin zal ook wel een rol spelen, en weet niet hoe de rijstijl van de vorige bestuurder was.

Heb wel gekeken of het uit kan om ze zelf te vervangen, alleen blokjes ga ik volgende keer zelf doen, maar ook schijven was qua onderdelen ongeveer 40 euro goedkoper dan laten vervangen. Niet echt de moeite. (Dan beter zelf de olie, luchtfilter of pollenfilter vervangen, daar vraagt de dealer vrij veel geld voor).
Ik rijd nog altijd op dezelfde schijven, remblokken zijn bij 160K vervangen door Jurid blokken. Heb afgelopen week overigens mijn koppeling en koelsysteem even beproefd met hellingen tot 10%. Karretje had er zin in, naar boven gaat makkelijk, maar niet met een debiele italiaan in een camper voor je die op de stijlste stukken ineens gaat staan wachten op dalend verkeer (stijgend verkeer heeft voorrang, en hellingproeven op hele stijle stukken is iig niet mijn hobby).

Wat betreft olie en pollenfilter: luchtfilter en pollenfilter kan je zonder vieze handen helemaal zelf doen, kosten van die filters zijn 15 euro, zit er binnen 5 minuten op. Wat de dealer ervoor vraagt weet ik niet, maar als ik zie wat 5W40 of 5W30 olie extra doet bij een kleine beurt tov 10W40 heb ik het idee dat je de olie dubbel en dwars betaalt: zelfs in 1L verpakkingen betaal ik nog geen 10 euro voor dat type olie. Het is dan ook niet voor niks dat mijn auto sinds aanschaf op 116K alleen nog maar bij de dealer is geweest voor een nieuwe COM2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:33:

De auto hikt echt wanneer hij schakelt en of je nou rustig rijdt of niet, even accelereren van 1 naar 2 en 2 naar 3 gaat toch wel vaker wat vlotter en dan voel je de auto echt inhouden.
Het kan natuurlijk zijn dat ik het hikken niet meer opmerk, maar ik ervaar het niet als hikken. Tenminste hij hikt niet meer dan wanneer ik zelf zou schakelen (kan ook aan mijn schakelen liggen ;) ). Mensen die tot nu toe in mijn auto hebben gereden hebben niet geklaagd (kan ook komen door het soort auto wat men normaliter rijdt).

In het begin moest ik wel wennen aan het hebben van 2 pedalen. Anderen die in mijn auto gereden hebben maakte ook al de fout om met links te remmen. :P
Proefrit maken dus :)
Dat is sowieso een goede tip als je een auto gaat aanschaffen, maar zeker als je iets totaal anders gaat aanschaffen dan je momenteel hebt. Nadeel van de 2-tronic 112pk 308 was dat op het moment dat ik hem wilde testen er in Nederland zo goed als geen exemplaren beschikbaar waren.

De lease maatschappij had er net eentje van Peugeot Experience gekregen om hun personeel in te kunnen laten proefrijden en men was zo vriendelijk mij die auto een dag te lenen (mocht hem omwisselen met de leaseauto die ik toen reed) zodat ik hem een flinke rit kon testen, maar ook mijn vriendin er even in kon laten rijden. Zeer goede service en heel prettig. Binnen een paar minuten was ik gewend aan de auto en heb ik veel plezier beleefd aan het beestje.

Tijdens de testrit kwam ik diverse situaties tegen om de auto te testen: vlot op moeten trekken, rustig cruisen, file rijden, regen, etc (alleen geen sneeuw en ijzel :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Laatst online: 30-08 10:05
Bedankt voor de reacties, even als toelichting, ik heb nu een Seat Altea XL 1.9 tdi handbak. 105pk met 1400kg zijn ook geen waardes waarbij je je in een sportwagen waant.

Over niet al te lange tijd "moet" ik aan een nieuwe auto en deze staat (onder meer) op mijn lijstje. Proefrit ga ik natuurlijk zeker maken, ik moet er wel 4 jaar mee rijden.

Uit de reacties kan ik opmaken dat de meningen nogal verschillen, in elk geval bedankt daarvoor.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ZTeeVeR schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:06:
Bedankt voor de reacties, even als toelichting, ik heb nu een Seat Altea XL 1.9 tdi handbak. 105pk met 1400kg zijn ook geen waardes waarbij je je in een sportwagen waant.

Over niet al te lange tijd "moet" ik aan een nieuwe auto en deze staat (onder meer) op mijn lijstje. Proefrit ga ik natuurlijk zeker maken, ik moet er wel 4 jaar mee rijden.

Uit de reacties kan ik opmaken dat de meningen nogal verschillen, in elk geval bedankt daarvoor.
Uit eigen ervaring: keertje gaan proefrijden in een Altea met de 2.0TDI met 6 bak, of zelfs DSG als het er aan zit. Wereld van verschil, die 35pk + 6e versnelling merk je heel erg goed :)
* The Eagle had er zo eentje als leasert voor hij Peugeot ging rijden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

We zijn aan het overwegen om deze auto aan te schaffen: Peugeot 407 2.0HDIF XR Pack

Meer info: http://voorraad.wheelerde...6a3d/details/?sid=3373711

Kort:
185k op teller van 2006 model
Bieding is 6750 vanavond ophalen, daar zit nieuwe APK bij. Daar zit niet bij grote beurt/garantie (dat is nog eens 700 voor 3 maanden, slecht aanbod of?)

Hieronder de onderhoudsgeschiedenis:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2e4gncm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/idccvl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2h517wp.jpg

Ik weet gewoon te weinig van auto's om met harde argumenten voor onderhandeling te komen. De auto reed wel heel lekker en heb daarbij remtest/stuurtest/koppeling/vering/etc. zoveel mogelijk belast. Dit -leek- allemaal in orde en gedurende deze testen maakte de auto geen gekke geluiden.

- Geen olie in het koelwater / andersom ook niet
- Geen olie onder auto
- Voor zover ik kon zien niet veel zweet op het blok
- Eigenlijk geen roest, alleen wat roestwater op remschijven (weg te vegen)
- Achterklep knopje in 0 kapot. Afstandsbediening werkt nog wel.

Zou een lease bak zijn die uit roulatie is genomen. Ik zou echt graag advies willen! Bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cassius schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:21:
We zijn aan het overwegen om deze auto aan te schaffen: Peugeot 407 2.0HDIF XR Pack

Kort:
Bieding is 6750 vanavond ophalen, daar zit nieuwe APK bij. Daar zit niet bij grote beurt/garantie (dat is nog eens 700 voor 3 maanden, slecht aanbod of?)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet gewoon te weinig van auto's om met harde argumenten voor onderhandeling te komen. De auto reed wel heel lekker en heb daarbij remtest/stuurtest/koppeling/vering/etc. zoveel mogelijk belast. Dit -leek- allemaal in orde en gedurende deze testen maakte de auto geen gekke geluiden.

- Geen olie onder auto

Zou een lease bak zijn die uit roulatie is genomen. Ik zou echt graag advies willen! Bedankt :) !
Ligt het aan mij of is hij de laatste paar kilometers wel een beetje erg vaak bij de garage geweest? Zitten soms maar een paar duizend KM tussen. Ik zou ook even navragen over de storing van de boordcomputer die is geweest, als daar een storing in zit kun je je fun nog op. Misschien dat het netjes is verholpen, maar met die boordcomputers moet je toch wel uitkijken als ze eenmaal in storing zijn geweest. Gebroken bekabeling klinkt ook al niet goed.

Voor een auto van +/- 5 jaar oud met nog maar 180 000 op de teller vind ik dat hij vaak in de garage is geweest, maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Er staat als actie repareren bij de boordcomputer, kan ik er dan niet vanuit gaan dat dit gebeurd is :o ?

Daarnaast is het belangrijk te blijven onthouden dat het een leasebak was. Die hebben sowieso 2xpj onderhoud + wat er nog voorbij komt aan losse problemen. Niet om je advies in de wind te slaan overigens.

- Wat geeft die bekabeling aan? Geraast met de auto?

Verder qua prijs, garantie (mag hij wel iets leveren als garage zonder garantie?), etc.?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cassius schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:51:
Er staat als actie repareren bij de boordcomputer, kan ik er dan niet vanuit gaan dat dit gebeurd is :o ?

Daarnaast is het belangrijk te blijven onthouden dat het een leasebak was. Die hebben sowieso 2xpj onderhoud + wat er nog voorbij komt aan losse problemen. Niet om je advies in de wind te slaan overigens.

Verder qua prijs, garantie (mag hij wel iets leveren als garage zonder garantie?), etc.?
Veel leaserijders zijn ook van die mensen die met een koude motor vol gas gaan en bijna de auto afraggen :X Je moet er niet vanuit gaan dat als er regelmatig onderhoud is gepleegd en hij komt uit de lease dat de auto in goede staat verkeerd...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cassius schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:51:
Zou je verwachten, meestal is dat ook zo hoor. Maar soms maakt een reparatie het euvel erger. Ik heb het met een Ford gehad, daar was een storing in het gaspedaal ( :? ), 3x bij de garage geweest (zelfs nog bij 2 verschillende) om bij de 3de garage na 100 meter te besluiten helemaal niets meer te doen. Auto is toen opgesleept naar een van de dealers van de leasemaatschappij (en ben hem dik een week kwijt geweest), pas na volledige vervanging van het pedaal met achterliggende elektronica was het verholpen. De andere garages hebben dus prutswerk geleverd, maar wel verklaard het verholpen te hebben en lekker kosten gedeclareerd bij de maatschappij.
2x per jaar? Dat hangt van je kilometers af. Peugeot geeft +/- 20 000 aan als onderhoudsinterval. Sommige rijden dat in een jaar, sommige doen daar iets korter over (ik had er slechts 4 maanden voor nodig).
Denk niet dat er onzorgvuldig mee is omgegaan (daar is het de auto ook niet voor). Misschien slechte serie bekabeling of verwaarloosd. Het is natuurlijk de vraag of iemand daarmee naar de garage gaat omdat hij problemen heeft of omdat het bij een controle is gebleken, preventieve reparaties zijn niet zo erg.
Men mag afwijken van de bovag-garantie (was pas een stukje over op TV). Als je twijfelt is een ANWB keuring misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Veel leaserijders zijn ook van die mensen die met een koude motor vol gas gaan en bijna de auto afraggen :X Je moet er niet vanuit gaan dat als er regelmatig onderhoud is gepleegd en hij komt uit de lease dat de auto in goede staat verkeerd...
*Zucht* daar issie weerrrrrr... :')

Zeg dan niks als je met niks beters kunt komen dan een onbeargumenteerde generalisatie :N

Hoe ziet de auto er verder uit?
- Veel kleine schades aan de buitenkant (parkeerdeukjes, krasjes, schaafplekjes, etc)?
- Versleten bekleding?
- Veel beschadigingen in het interieur?
- (veel) Vlekken in de bekleding?
- Zwaar beschadigde velgen/wieldoppen?

Als het antwoord op veel van bovenstaande 'Ja' is, dan heb je inderdaad kans met een afgetrapt exemplaar te maken te hebben (of in ieder geval een berijder die er geen zak om gaf). Als de auto er gewoon netjes uitziet en goed rijd, heb je i.c.m. met die onderhoudshistorie weinig reden tot twijfel (ik zou alleen even doorvragen over die storing in de boordcomputer/draadbreuk). Desnoods nog even een ANWB-/DEKRA-keuring laten doen. :)

Je krijgt als leasert tegenwoordig gewoon een factuur doorbelast als er ongebruikelijk onderhoud gepleegd moet worden wat duidt op 'onaangepast' gedrag :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik weet niet of ik hier mijn vraag hier op z'n plek is, maar.....

Onze 306 1.6i cabrio '99 Phase II heeft al een tijdje een klein foutje.
Als ik bij zo'n 2200 rpm volgas geeft, pakt hij netjes op en bij zo'n 3200 rpm mist hij 1 slag (je voelt een heel klein hikje) en daarna gaat het motormanagement lampje branden. Als je gewoon doorrijd is er niks aan de hand en is de motor lekker soepel, zet je de motor uit en start je weer dan is het lampje uit.

Mijn vrouw rijd heel netjes rustig en schakelt bij 2500toeren op, zij ervaart dit euvel niet. Ik wel, ik rijd wat pittiger. >:)

Ter info: bij constante snelheid en rustig gas geven gebeurd het nooit!

Nu wil ik een paar dingen gaan vervangen, wat denken jullie waar dit aan zou kunnen liggen.
(bobine, bougies, luchtfilter iets anders)

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 29-06-2011 11:51 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Broodje aap. TNO heeft hier onderzoek naar gedaan, in 1995, 1998, 2002 en 2007. In al deze onderzoeken is gebleken dat er geen verschil is tussen een 1ste eigenaars particuliere auto en een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PWM schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:02:
[...]

Broodje aap. TNO heeft hier onderzoek naar gedaan, in 1995, 1998, 2002 en 2007. In al deze onderzoeken is gebleken dat er geen verschil is tussen een 1ste eigenaars particuliere auto en een leaseauto.
Aangezien je als leaser alle schade zelf mag dokken is er idd geen verschil. Verder heb je bij leaseauto's vaak dat er reparaties aan zitten te komen die niet uitgevoerd zijn omdat de einddatum van de leasetermijn in zicht is. Zo kocht ik een ex-leaser waarvan ik in korte tijd de COM2000 en een draagarm mocht vervangen. Verder had dat ding 2 versleten voorbanden die nog maar net APK-waardig waren. Punt is alleen dat je bij 2dehands auto's van particulieren dit soort dingen ook gewoon tegenkomt: hoe vaak worden auto's wel niet weggedaan omdat ze geen heil in een grote onderhoudsbeurt of een distributieriem zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
Cassius schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:21:

Kort:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

- Geen olie onder auto

Je kan ook de dichtsbijzijnde Peugeot dealer even opbellen en vragen of zij een aankoopkeuring willen doen. Dit kost dan vaak rond de 100 euro en daardoor kan je veel extra informatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Zelf heb ik een aantal lease auto gehad en je moet gewoon geluk hebben, net als elke andere auto.

1. Het is een feit dat sommige leaserijders niet zuinig op hun auto zijn, en particulier is dit percentage minder.
2. De meeste lease auto's zijn beter onderhouden dan particulier.
3. Als je een ex-lease koopt moet je zeker iets van garantie krijgen (of een hele lage prijs betalen)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
olie verversen en filter vervangen zit bij de grote beurt in, maar als je dat niet laat doen scheelt het 90 euro.

voor 50 euro (reken een tientje voor het huren van een brug) doe je dat dus beter zelf.
pollenfilter is bij dealer geloof ik 40 euro, terwijl dat inderdaad makkelijk zelf kan.
luchtfilter weet ik niet, heb zo'n k&n ding in de filterbak zitten, met schoonmaakvloeistof

jij ervaring met het verwisselen van je brandstoffilter? Ook zelf gedaan?
_JGC_ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:21:
[...]

Ik rijd nog altijd op dezelfde schijven, remblokken zijn bij 160K vervangen door Jurid blokken. Heb afgelopen week overigens mijn koppeling en koelsysteem even beproefd met hellingen tot 10%. Karretje had er zin in, naar boven gaat makkelijk, maar niet met een debiele italiaan in een camper voor je die op de stijlste stukken ineens gaat staan wachten op dalend verkeer (stijgend verkeer heeft voorrang, en hellingproeven op hele stijle stukken is iig niet mijn hobby).

Wat betreft olie en pollenfilter: luchtfilter en pollenfilter kan je zonder vieze handen helemaal zelf doen, kosten van die filters zijn 15 euro, zit er binnen 5 minuten op. Wat de dealer ervoor vraagt weet ik niet, maar als ik zie wat 5W40 of 5W30 olie extra doet bij een kleine beurt tov 10W40 heb ik het idee dat je de olie dubbel en dwars betaalt: zelfs in 1L verpakkingen betaal ik nog geen 10 euro voor dat type olie. Het is dan ook niet voor niks dat mijn auto sinds aanschaf op 116K alleen nog maar bij de dealer is geweest voor een nieuwe COM2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:45:
Zelf heb ik een aantal lease auto gehad en je moet gewoon geluk hebben, net als elke andere auto.

1. Het is een feit dat sommige leaserijders niet zuinig op hun auto zijn, en particulier is dit percentage minder.
Diverse onderzoeken laten dus zien dat dit juist absoluut niet het geval is. Ben benieuwd waar jij het feit vandaan haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ben rond aan t kijken naar een 'nieuwe' auto. En kom deze tegen op Autotrack.

Nu ben ik redelijk onbekend met de 207, heb ooit wel een 206 diesel gereden, en die vond ik op zich erg prettig rijden.

Hebben jullie 'kenners' tips voor mij waar ik op moet letten bij een proefrit met een 207, of ziet iemand sowieso al problemen bij deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

majoh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:43:
Ik ben rond aan t kijken naar een 'nieuwe' auto. En kom deze tegen op Autotrack.

Nu ben ik redelijk onbekend met de 207, heb ooit wel een 206 diesel gereden, en die vond ik op zich erg prettig rijden.

Hebben jullie 'kenners' tips voor mij waar ik op moet letten bij een proefrit met een 207, of ziet iemand sowieso al problemen bij deze auto?
207 HDI rijder meldt :)
Da's een leuk bakkie :) XS ook, dus redelijk compleet. Let wel op met de zit, XS heeft vziw sportstoelen en dat kan op den duur wat harder zitten. Maar da's persoonlijk :)
Die 1.6 is meen ik redelijk rap. Mijn pa rijdt een 207SW met een 1.4 en die vind ik toch net wat te kort komen. Maar misschien ben ik met de 1.6HDI wel verwend, dat kan ook. Ding heeft volgens de RDW 88kW vermogen, dus da's nog iets pittiger als de HDI die ik zelf rij. Ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn :)
Enige minpunt dat ik ken is dat ze lampjes vreten. Schijnt een bekende kwaal te zijn. Prima overheen te komen als je zelf een beetje handig bent :)

Heb zelf ook nog een vraagje aan de kenners: de 207 heeft standaard geen schakeling op de richtingaanwijzer zitten, waardoor er meerdere keren geknipperd wordt als je de hendel even aanraakt (zoals VAG dat bij wel heeft). Ik zou toch graag zoiets hebben. Had al wel van een monteur bij de garage gehoord dat een 5008 zoiets kennelijk wel had, maar dat relais was anders en pastte volgens hem niet op de 207. Iemand enig idee of dat met wat aftermarketspul wel te doen is? Of desnoods met wat handig soldeerwerk of kabelscheontjes oid?

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 30-06-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

PWM schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Diverse onderzoeken laten dus zien dat dit juist absoluut niet het geval is. Ben benieuwd waar jij het feit vandaan haalt :)
Nou van de garages zelf, de gesprekken met collega's, vrienden enz. en ook ikzelf. Ik ga gewoon zuiniger om met mijn prive auto dan de lease auto. En dan is het niet afbeulen, maar ik let wel iets minder op de olietemperatuur en verkeersdrempels neem ik iets harder.
(maar ik schrijf ook dat er over het algemeen weinig mis is met de kwaliteit van een lease auto)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

The Eagle schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:44:
[...]

207 HDI rijder meldt :)
Da's een leuk bakkie :) XS ook, dus redelijk compleet. Let wel op met de zit, XS heeft vziw sportstoelen en dat kan op den duur wat harder zitten. Maar da's persoonlijk :)
Die 1.6 is meen ik redelijk rap. Mijn pa rijdt een 207SW met een 1.4 en die vind ik toch net wat te kort komen. Maar misschien ben ik met de 1.6HDI wel verwend, dat kan ook. Ding heeft volgens de RDW 88kW vermogen, dus da's nog iets pittiger als de HDI die ik zelf rij. Ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn :)
Enige minpunt dat ik ken is dat ze lampjes vreten. Schijnt een bekende kwaal te zijn. Prima overheen te komen als je zelf een beetje handig bent :)
Doen ze nog steeds lampen vreten? Dat was bij de 206 ook al, toen ik die reed :/
120pk is idd prettig, rij nu een andere auto in de lease (waar ik dus uit moet) met nog meer pk's dus hoopte op ongeveer zelfde ervaring ;-)

Maar als er geen rare dingen zijn, ga ik er maar eens langs voor een proefritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
dj1981 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:23:
olie verversen en filter vervangen zit bij de grote beurt in, maar als je dat niet laat doen scheelt het 90 euro.

voor 50 euro (reken een tientje voor het huren van een brug) doe je dat dus beter zelf.
pollenfilter is bij dealer geloof ik 40 euro, terwijl dat inderdaad makkelijk zelf kan.
luchtfilter weet ik niet, heb zo'n k&n ding in de filterbak zitten, met schoonmaakvloeistof

jij ervaring met het verwisselen van je brandstoffilter? Ook zelf gedaan?
[...]
Olie verversen met 5W40 olie ipv de 10W40 vragen ze anders snel 40 euro extra voor. Voor die 90 euro die je noemt kan je een complete kleine beurt met 5W40 olie uitvoeren. De monteur die mijn auto doet vraagt 10 euro/liter voor 5W40 olie, zelf kan ik het kopen in losse liters (bijvulflesje) voor minder dan dat zelfs. Beide gevallen gewoon Kroon olie. Waarom de dealer dan 10 euro/liter extra moet vragen bovenop de prijs van andere olie is mij een raadsel.

Pollenfilter en luchtfilter zijn van MANN beide iets van 15 euro, dat zijn de kosten niet. Brug huren hoef ik niet voor olie vervangen, voor dat bedrag kan de monteur die mijn auto buiten bedrijfsuren onderhoudt 2 uur aan mijn auto sleutelen.

Wisselen van brandstoffilter heeft bovenstaande monteur bij mij al 2x gedaan (bij 140K en 200K). Bij de eerste wissel mocht ik daarna naar de dealer om een nieuwe brandstofslangenset: die schuren door bij de 1.4HDI. Vervangen van het brandstoffilter is in principe gewoon een kwestie van stekkertjes en slangetjes los, nieuwe filter plaatsen, ontluchten met blaasbalgje en vervolgens starten.
majoh schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:53:
[...]

Doen ze nog steeds lampen vreten? Dat was bij de 206 ook al, toen ik die reed :/
120pk is idd prettig, rij nu een andere auto in de lease (waar ik dus uit moet) met nog meer pk's dus hoopte op ongeveer zelfde ervaring ;-)

Maar als er geen rare dingen zijn, ga ik er maar eens langs voor een proefritje.
Is ook een kwestie van de juiste lampjes plaatsen. Als je elke keer naar de dealer gaat om lampjes lachen die zich een breuk: hoppa, standaardlampjes erin, 12 euro per stuk vragen en over 6 maanden sta je daar weer. Ik heb er nu 2 Osram longlife lampjes in zitten, die dingen hebben een iets dikkere gloeidraad. Hopelijk gaan die langer mee. Voor de prijs hoefde ik het niet te doen: 7 euro voor standaard H7 lampjes, 8 euro voor longlife. Uiteraard niet bij de dealer, maar bij de betere autoshop.

[ Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 02-07-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die tip van Osram heb ik al eerder gehoord idd. Helaas was ik vandaag bij de Halfords en die hadden ze niet, moet ik weer langs een echte autoshop :(
JGC, hoe lang doe jij dan gemiddeld met je Osrams? Ter vergelijking: ik rij altijd met dimlicht aan, ca 30k per jaar cq 500km/week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb Osram Nightbreakers, ik rijd een 40~45.000km per jaar en ik heb ook altijd de lampen aanstaan. Op dit moment zitten ze er 1,5 jaar in en ze doen het nog steeds. De Philips krengen waren ook binnen een half jaar kapot. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:48:
Ik heb Osram Nightbreakers, ik rijd een 40~45.000km per jaar en ik heb ook altijd de lampen aanstaan. Op dit moment zitten ze er 1,5 jaar in en ze doen het nog steeds. De Philips krengen waren ook binnen een half jaar kapot. :)
Maar da's toch niet in een 207 :?

Owja, nog even terugkomend op die knipperlichtinstallatie: weet iemand of zo'n aftermarketding gewoon in te bouwen is, of dat ik met boordcomputer etc kom te zitten? Ik meen dat er in de 207 al iets als een CAN bus zit, maar weet dat niet zeker :)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 03-07-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
The Eagle schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:04:
Die tip van Osram heb ik al eerder gehoord idd. Helaas was ik vandaag bij de Halfords en die hadden ze niet, moet ik weer langs een echte autoshop :(
JGC, hoe lang doe jij dan gemiddeld met je Osrams? Ter vergelijking: ik rij altijd met dimlicht aan, ca 30k per jaar cq 500km/week
Met normale lampen haal ik geen jaar, ik rijd 35K per jaar, dus zo'n 20K per lampenwissel. Ik heb sindskort Osram longlife erin gezet, hiervoor had ik de normale Osrams erin (die de dealer me verkocht als longlife).
Wat me overigens opvalt is dat altijd de bestuurderskant er eerst uitknalt, niet alleen bij mijn eigen auto, maar bij alle 206'jes die ik met defecte lampen zie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:49:
[...]

Maar da's toch niet in een 207 :?
Nope, maar lampjes zijn lampjes heb ik het idee :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:07:
[...]

Nope, maar lampjes zijn lampjes heb ik het idee :+
Dat zou je zeggen, waren het niet dat de 206 en 207 er kennelijk nogalm om bekend zijn dat ze die dingen opvreten. Vermoedelijk last van teveel pieken in het electrisch systeem oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:50

JRR

Nooit geweten dat er een Peugeot topic bestond op tweakers.

Ik ben alweer bijna een jaar de trotse bezitter van een 406 coupé uit '98 met een V6 onder de kap en in de Pack uitvoering. Heerlijk rijden! en naar mijn idee de mooiste Peus die er ooit gemaakt is.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/406_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/406_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/406_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/406_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het kopen van een tweedehands 107 voor mijn vrouw?
Zijn er specifieke punten die minder kunnen zijn bij de auto?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

mijn cd wisselaar heeft het begeven :( weet iemand of:
a: deze makkelijk te repareren zijn?
b: hoe ik die er uit krijg?

model: 307SW 2005

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

* Geckoo meld zich!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2mgvcjk.jpg
(kies er maar 1 :P lease gebakje)
en vrouwlief heeft een 206CC licht groen uit 2002 met 90k op de teller sinds afgelopen zaterdag.
foto's zal ik nog wel even zoeken.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

nu met foto's van ze samen :)
Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270519_10150231779621179_679401178_7787924_5261123_n.jpg
mijnes naast die van mijn vriendin...
en ik kreeg hem met de volgende km stand
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/282610_10150231779286179_679401178_7787923_3345413_n.jpg

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Hierbij meld ik me aan. Ik ben sinds gister de berijder (lease-auto) van een Peugeot 508 Allure 2.0 HDI in beige siwa. Geweldige auto met fijne gadgetry erop. Rijdt en spoort als een droom. Stuurt een tikkie zwaar (maar ik ben dan ook de wijven citystand van Fiat gewend :) De draaicirkel is ook behoorlijk groot, dat is nog even wennen.

Navigatie is fijn. Het soundsystem vind ik goed in orde (terwijl de meningen daar nogal over uiteen lopen). Goede stoelen die een lange rit aangenaam maken. Lekkere motor die gromt als je em intrapt (jaja, zelfs met een diesel). Bellen is wel kl*te. Je bent verplicht door je contactenlijst te scrollen en dat gaat niet superrap. Bovendien MOET je bij A beginnen. Je kan niet omhoog scrollen en bij Z beginnen. Hopelijk komt daar een update voor.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
JRR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:22:
Nooit geweten dat er een Peugeot topic bestond op tweakers.

Ik ben alweer bijna een jaar de trotse bezitter van een 406 coupé uit '98 met een V6 onder de kap en in de Pack uitvoering. Heerlijk rijden! en naar mijn idee de mooiste Peus die er ooit gemaakt is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie auto, heb er zelf ook 1...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heeft iemand een tip voor het vervangen van de antenne van een 107?
de antenne is wel erg lang. Ik zie liever een kort model.

En heeft iemand zelf al eens de speakers vervangen? En zo ja, was er toen merkbaar geluidsverbetering?
Bij de 107 van mijn vrouw zit een standaard ingebouwde radio.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Klik? :)

(ik weet alleen niet of die antenne ook op een 107 past; weet niet hoe die gemonteerd is)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Cool ... :) Leuke pagina. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

woutur schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:10:
...
Bellen is wel kl*te. Je bent verplicht door je contactenlijst te scrollen en dat gaat niet superrap. Bovendien MOET je bij A beginnen. Je kan niet omhoog scrollen en bij Z beginnen. Hopelijk komt daar een update voor.
Update kun je vergeten ben ik bang. In mijn 207 uit 2008 doet ie dat ook al namelijk. Je kunt het scrollen overigens wel versnellen; als je ipv het scrolwieltje aan je stuurpaddle, de daarboven en -onder gelegen knoppen voor volgende / vorige van de radio/cd-speler gebruikt gaat ie van letter naar letter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:33
Binnenkort kan ik me hier melden met een 206CC. Het is niet echt mijn auto (van m'n ouders) maar ik zal er toch vaak in gaan rijden.

Heb alleen even een vraagje, wat voor maten luidsprekers zitten erin?

Ik vond op internet dat er voorin 16.5cm zit, en achterin 10cm? Die 10cm lijkt mij zo klein, zeker omdat er ook 13cm speakers bestaan.

Iemand die mij kan vertellen wat er in zijn/haar 206cc zit/zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:34:
Mooi karretje, nou niet hopen dat ie dezelfde kwalen heeft als de mijne inmiddels al allemaal achter de rug heeft. Hoeveel kilometers heeft dat ding op de teller, en heb je er ook onderhoudshistorie van?

Overigens paar weken terug snoeihard uitgelachen door mijn vader vanwege de laatste onderhoudsbeurt waarbij wiellagers achter, draagarm rechtsvoor en een stuurstokje vervangen zijn... kwam ie vandaag thuis van de garage met een Seat Leon met kapot wiellager... holy shit, voor alleen de prijs van 1 lager op die auto kon ik alle onderdelen van de vorige beurt kopen :X.
beetje late reactie, met de eerst volgende rit zit ie op 210k
een onderhoudshistorie heb ik helaas niet, ten minste geen specifieke punten wat gedaan is.

wel zijn de remschijven voor vervangen samen met de blokken een maandje terug, (onder garantie)
tijdens het remmen voelde ik mijn pedaal licht tikken, dit is gelukkig nu opgelost.
verder weinig problemen, heb zelf de ruitenwissers even vervangen aangezien deze mijn zicht niet bepaald verbeterden.
en moet verder alleen nog eens de matten vervangen.

hier nog een paar fototjes:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/Foto0152.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/Foto0160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik overweeg een 107 te kopen (of Aygo of C1 :) ). Uiteraard vanwege de lage "total cost of ownership". Maar nu zie ik regelmatig dezelfde problemen terugkomen. Zoals:Is het nu echt "goedkoop is duurkoop"? Of zie ik door zoeken net die paar mensen die er last van hebben? Heeft iemand hier misschien ook last van 1 van die problemen? Hoe gaat de dealer er mee om?

Een belangrijke reden voor mij om nieuw te kopen, is dat ik dan de eerste paar jaar weinig onderhoud verwacht. Niet alleen voor het geld, maar met name ook voor de tijd die het mij kost.

[ Voor 10% gewijzigd door KopjeThee op 06-08-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij rijden nu een maand of twee een nieuwe 107 (en hebben ook al wat regen gezien helaas...), maar ik herken geen van de problemen die je aanhaalt. Een lekkage herken ik wel van de Aygo van vrienden van ons, maar die is al beduidend ouder (xx-Gxx-x kenteken). Ik ben zelf nog erg tevreden over de 107, die wij ook als goedkoop tweede autootje hebben gekocht. De 207 was toch wat te duur in gebruik, belasting en verzekering als tweede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
KopjeThee schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 08:56:
Ik overweeg een 107 te kopen (of Aygo of C1 :) ). Uiteraard vanwege de lage "total cost of ownership". Maar nu zie ik regelmatig dezelfde problemen terugkomen. Zoals:Is het nu echt "goedkoop is duurkoop"? Of zie ik door zoeken net die paar mensen die er last van hebben? Heeft iemand hier misschien ook last van 1 van die problemen? Hoe gaat de dealer er mee om?

Een belangrijke reden voor mij om nieuw te kopen, is dat ik dan de eerste paar jaar weinig onderhoud verwacht. Niet alleen voor het geld, maar met name ook voor de tijd die het mij kost.
Dan zou ik eens kijken naar de nieuwe Picanto. Onlangs in autoweek de grote winnaar van een mega test met 10 kleine auto's. Hij is ruim van binnen, modern, goedkoop, 7 jaar garantie (als je de eerste jaren weinig onderhoud wil hebben is dat fijn) en blonk uit doordat hij in elk aspect volwassener aanvoelde dan de concurrentie. Interieur ook een stuk hoogwaardiger dan bv de aygo drieling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zo, net even de 206 1.4HDI weer voor een grote beurt gehad... ik werd er niet echt blij van. Bij de afgelopen APK in April zijn er 2 nieuwe wiellagers geplaatst, die waren nu alweer vrolijk aan het zingen. Ze zijn nu opnieuw ingevet waardoor het al iets beter is, maar die dingen zijn gewoon niet goed. Terug naar de garage dus, ze moeten het maar oplossen onder garantie. Desnoods monteren ze nu gewoon SKF-lagers ipv goedkope lagers, betaal ik dat verschil wel bij. Zoals het nu is, is het wederom APK afkeur op de wiellagers, en dan zijn we maar 4 maand verder :X.
Dan de remmen achter... bij de vorige APK hebben ze zitten schelden en tieren dat de trommels er niet af wilden vanwege een slijtrand. Wat doe je dan als je de lagers hebt vervangen? Juist ja, gewoon zo met die slijtrand terugplaatsen, zodat je bij de volgende keer weer met hetzelfde probleem zit.

Verder gewoon het standaardonderhoud: remmen even gangbaar maken, olie en filter vervangen, lampjes controleren, etc. Kwam nog een gat in de middenpijp (dat ding met flexibel stuk) naarvoren, even uitgeslepen en nieuw stuk ingelast, kan er ook weer even mee door. Een nieuw flexibel stuk zal ook wel aardig aan de prijs zijn, dus we doen het eerst zo even.

Blijft nog de volgende kostenpost over: volgende week naar de dealer om distributieriem, spanrollen, waterpomp en multiriem te laten vervangen. Ze zitten er alle 3 inmiddels al 225K op, dus hoog tijd voor nieuwe. Zal ze ook meteen vragen om een nieuw stuk turboslang, daar zit een snee in die nog niet helemaal door is, maar ik heb geen zin om te wachten op het moment dat de turbodruk de slang laat knallen als ik net volgas aan het optrekken ben. Distributieriem werd geschat op 450 euro, waterpomp op 150 euro, de turboslang moet ik nog navragen. Het zal vast goedkoper kunnen, maar de beun had geen zin om in zo'n kleine ruimte zulk priegelwerk te gaan doen. Zo'n riem kan 240K zitten, dus op al die kilometers is 100 euro besparing tegenover het feit dat je geen garantie krijgt niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

crap... mijn 2000 Peugeot 306 Break 1.8 XT schakelt ineens lood en loodzwaar. Echt rukken om uit de versnelling te krijgen. Met name bij 1,2,3. Hoger gaat beter. Als de motor warm is maakt niets uit.

donderdag naar de garage. Ik hoop dat het iets onschuldigs is maar ben er niet gerust op. Heb niets raars gedaan zo ver ik weet. Scenarios?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Jazzper schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:40:
crap... mijn 2000 Peugeot 306 Break 1.8 XT schakelt ineens lood en loodzwaar. Echt rukken om uit de versnelling te krijgen. Met name bij 1,2,3. Hoger gaat beter. Als de motor warm is maakt niets uit.

donderdag naar de garage. Ik hoop dat het iets onschuldigs is maar ben er niet gerust op. Heb niets raars gedaan zo ver ik weet. Scenarios?
Koppeling verrot, of bak verrot lijkt mij als volledige leek.

Wat als je een paar keer met je koppeling "pompt" (snel achter elkaar) voordat je schakelt. Gaat het dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

de eerst volgende keer wordt donderdagochtend naar de garage. Probeer ik het wel even op de weg erheen. Wil er nu niet mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Ook ik heb een 'nieuwe' auto :)

Het is een Peugeot 207 XS Pack uit 2006 geworden.
De teller van deze wagen stond op 51.200 en hij zag er op een paar puntjes spik en span uit. Deze puntjes hebben we mooi kunnen oplossen tijdens de onderhandelingen.
Volgende week waarschijnlijk ophalen.

Even wat specificaties en uitrusting:
bouwjaar: 2006 (juni)
km-stand: 51.200km
motor: 1.6 16v (110pk / 147Nm)
kleur: grijs
Uitrusting:
abs, airbags voor en zij, CV, elek. ramen, stuurbekrachtiging, climate control (links/rechts gesch.), elek. spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, sportstoelen, leer bekleed stuur, boardcomputer, stuurwielbediening audio, automatische verlichting, getint glas, mistlampen voor. enz. enz.

Hier wat foto's van een soortgelijke 207 (ik heb nog geen daglicht foto's van de mijne). Deze op de foto ziet er 100% hetzelfde uit als degene die ik gekocht heb.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/8.jpg

Mijn huidige auto is een Peugeot 206 XS uit 2001 met enkel electrische ramen als 'optie', dus dit is echt een mega vooruitgang voor mij :)

Hier nog even een fotootje van de 206 (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2011/03/Fotoshoot206-0053-150x150.jpg

Ga mijn 206 wel missen ;w
Hoop niet dat er een of andere pauper met een petje op in komt te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dan weer een voordeel van Peugeot, paupers met petjes voelen zich er niet toe aangetrokken.....

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:09
pdebie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:00:
Hier nog even een fotootje van de 206 (klik voor groter):
[afbeelding]

Ga mijn 206 wel missen ;w
Hoop niet dat er een of andere pauper met een petje op in komt te rijden.
Wat staat er op die sticker, 'fuck airride'? En ik maar denken dat het juist alleen maar petjes waren die in zulke 'uitgebouwde' wagentjes rondreden. Weer een vooroordeel minder :D

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

DiedX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Koppeling verrot, of bak verrot lijkt mij als volledige leek.

Wat als je een paar keer met je koppeling "pompt" (snel achter elkaar) voordat je schakelt. Gaat het dan beter?
net naar de garage gereden. Pompen maakt niet uit, maar wat me wel opvalt is als ik de koppeling snoeihard en zo diep mogelijk intrap (letterlijk) hij enigszins tot redelijk soepel schakelt. Lijkt dus inderdaad koppelen/ontkoppelen gedonder te zijn.

• PdeBie
Het Fantoom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:18:
[...]

Wat staat er op die sticker, 'fuck airride'? En ik maar denken dat het juist alleen maar petjes waren die in zulke 'uitgebouwde' wagentjes rondreden. Weer een vooroordeel minder :D
Met petjes bedoel ik voornamelijk de jongens in golf gti'tjes en honda civics die zo scheef in de auto zitten, dat het lijkt alsof ze op de passagiersstoel zitten :+
Als je naar de echte liefhebbers kijkt van uitgebouwde wagens, merk je daar een compleet verschil tussen het type persoon (petjesvolk en 'normaal' volk) :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

update: koppelingsplaten versleten. Dus... ook de drukgroep, dus ook bakolie dus ook lading arbeidsuren. Kassa! Nou ja het is niet anders.

• PdeBie
Jazzper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:59:
update: koppelingsplaten versleten. Dus... ook de drukgroep, dus ook bakolie dus ook lading arbeidsuren. Kassa! Nou ja het is niet anders.
auw, dat doet zeer ja. Heb ik ook een keer gehad met de 206. Was toen ruim 600 euro lichter :(

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

770 ekkies

• _JGC_
Ouch, dat zijn stevige bedragen ja. Komende woensdag gaat mijn 206 voor de bijl bij de dealer, zal ook wel lekker wat kosten (600+ euro).
Wat ik nog steeds niet snap is dat mijn 206 voor geen meter loopt op Shell Fuelsave. 45 liter Fuelsave tanken, 75km rijden, inhouden. Tank leegrijden, 45 liter willekeurige derrie van de goedkoopste pomp erin (Tango in dit geval, maar ook Firezone doet ie het goed op), 75km rijden: vol vermogen. Haal ik met Fuelsave amper 100 aan het eind van de invoegstrook volgas, kom ik met goedkope derrie op 3/4 van dezelfde strook gewoon met 120 invoegen.
Zal de dealer volgende week eens vragen of ze meer klachten hebben over 1.4HDI met Fuelsave, vind het best gek dat diesel van de grootste benzinetoko in dit land zo'n vermogensverlies en extra verbruik oplevert. V-Power diesel overigens precies hetzelfde, ook een groot drama. Maakt ook niet uit waar ik tank, of ik nou in Zwolle of in Dokkum tank, beide keren is het raak en alleen met Shell diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hmmm apart. Heb nog nooit dat soort klachten bij ons op het forum gehoord.

Kan ook aan de afstelling van je blok liggen uiteraard. Ik ben geen dieselkenner, maar bij benzine motoren kan het octaan gehalte van de benzine heel bepalend zijn voor hoe je wagen loopt.
Een subaru impreza bijvoorbeeld, loopt op 98 vele malen beter dan op 95.

Alleen nogmaals, ik weet niet of bij diesel hier hetzelfde voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jazzper schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:59:
Hier begint de drukgroep herrie te maken. Wellicht dat ik de bak eens los haal. De kosten zullen het niet zijn, je bent er alleen weer zo lang mee bezig...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
pdebie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:13:

Kan ook aan de afstelling van je blok liggen uiteraard. Ik ben geen dieselkenner, maar bij benzine motoren kan het octaan gehalte van de benzine heel bepalend zijn voor hoe je wagen loopt.

Het verschil tussen 95 of 98 is niet zo zeer de hoeveelheid energie per liter maar de klopvastheid. Op 98 kan je met meer compressie en meer ontstekingsvervroeging rijden zonder pingelen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hoe het precies werkt weet ik niet. ik weet alleen dat de impreza van iemand die ik ken op 95 zwaar klote loopt en op 98 gewoon zoals het hoort :)

maar goed, de poster van de vraag heeft een diesel, dus dat gaat hier niet bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Misschien heeft hier iemand de oplossing. Het betreft een 306 1.4 uit '94
Mijn snelheidsmeter werkt niet en dat ligt aan de overbrenging tussen versnellingsbak en kabel. Bij de simpele modellen is dat gewoon een staalkabel. Nou zit er in mijn auto een overbrenging met elektrische aansluiting, en juist daarin zit de fout. Het plastic pinnetje aan de onderzijde is versleten.

Even een plaatje van Peugeot:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/3696/hf26d25a.jpg

Heeft iemand een idee wat die elektrische aansluiting doet? Ik heb in mijn auto geen ABS en geen cruise control, en het signaal naar de snelheidsmeter/kilometerteller gaat via die staalkabel. Of heb ik die elektrische aansluiting wel degelijk nodig in mijn auto?

De reden dat ik het vraag: ik heb nu een defect onderdeel nummer 7 en zou dat willen vervangen door onderdeel nummer 1 uit het plaatje. Onderdelen 2, 3, 4 en 5 passen ook gewoon in 7. De kabel gaat vervolgens aan de bovenkant er in.

Nummer 1 kost namelijk €6,21 en nummer 7 kost €150,12 :X

[ Voor 133% gewijzigd door dreamscape op 20-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
als je de kabel volgt? waar komt hij dan op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die verdwijnt vlak onder het luchtfilter in een andere kabelboom. Daarna raak ik het spoor bijster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat als je dat kabeltje gewoon kortsluit? Als er dan ineens een specifiek lampje gaat branden op je dash zou je dat lampje ook gewoon uit je instrumentarium kunnen plukken namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
pdebie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:13:

Als ik erop google kom ik voornamelijk problemen op engelstalige forums tegen met mensen uit de UK die nu geen Shell meer tanken. Toyota, BMW, VAG, allemaal verhalen van weinig puf bij 1000RPM, rauw klinkende motoren en dat soort dingen. Ik mag mijn 206 ook eerst naar 1500RPM raggen voordat er een beetje gang in komt. Afgelopen week weer 45 liter derrie van de Tango getankt, geen enkel probleem meer, ook het rateltje is weg.
Pagina: 1 ... 17 ... 89 Laatste