Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 197.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je het modem ontvang?
Het lijkt erop dat mijn orders gewoon vast zitten?

Ik heb 4 weken geleden ADSL aangevraagd voor 2 kenissen. Bij de ene staat de status al 3 weken op Status 3: werkzaamheden in de telefoon centrale en bij de andere op status 4: technische oplevering van het abbonement. Bij de persoon waar de status al op Status 4 is zou de opleverdatum 14-03-2008 zijn.

Ik heb bij 1 van deze kennissen (die nog in Status 3 is) al een week een Speedtouch modem aan de lijn hangen en die kan dus al een week internetten via zijn ADSL lijn met 19MB down en 1 MB up.

Ik heb geen idee waarom dit zo lang duurt maar volgens mij gaat er iets niet goed bij Telfort. Ze hadden toch al lang een modem moeten hebben? Zijn de modems misschien op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anders bel je toch gewoon ff de helpdesk. Die moeten je hiermee kunnen helpen.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:31

vr6-only

Blub Blub

@Flappie:

Je hoort wel weer dat modems niet op tijd worden ontvangen. Telfort Internet is enorm populair en misschien hebben zij zich daar niet goed op voorbereid of loopt Zyxel de boel te verzieken.

Ik kreeg ook een multi pc modem ipv standaard. Ik heb sinds 3 weken Internet via Telfort

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 15:05
Jah maar dat veroorzaken ze dan zelf. In zowel de brief als online geven ze aan dat de lijn technisch in orde is. Daaronder versta ik dan dat er DSL signaal op de lijn zit...
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:53:
[...]

Ik zie deze vraag zo vaak voorbij komen, en ik vraag me echt af waarom er zo vaak gevraagd wordt "m'n lijn wordt over 5 dagen opgeleverd maar vandaag doet 'ie het nog niet, moet ik Telfort bellen". Ik snap dat iedereen niet kan wachten tot z'n 20mbit werkt, maar wacht gewoon tot je opleverdatum zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een kwestie van opvatting. Ik zou 'techinisch in orde' begrijpen als: er zijn geen technische belemmeringen (meer) om het DSL signaal op de lijn te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:01:
Da's een kwestie van opvatting. Ik zou 'techinisch in orde' begrijpen als: er zijn geen technische belemmeringen (meer) om het DSL signaal op de lijn te gaan zetten.
Nou, er staat dat de lijn technisch in orde is GEMAAKT. als er geen belemeringen waren zou deze al technisch in orde zijn.

Maar het was maar een vraagje, ik wacht nog wel ff (kan nu nog internetten via de buren)

[ Voor 44% gewijzigd door 2xdehelft op 14-03-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2xdehelft schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:05:
Nou, er staat dat de lijn technisch in orde is GEMAAKT. als er geen belemeringen waren zou deze al technisch in orde zijn.

Maar het was maar een vraagje, ik wacht nog wel ff (kan nu nog internetten via de buren)

[...]
Het leest een stuk prettiger als je de quote's bóvenaan zet en daaronder je eigen commentaar..
Is maar een idee, bedoel er niets vervelends mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:16:
[...]

Het leest een stuk prettiger als je de quote's bóvenaan zet en daaronder je eigen commentaar..
Hoezo idee, dat is nettiquette ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:16:
[...]

Commentaar kan ik niet hebben, opbouwende kritiek wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Vanmorgen overgezet van KPN InternetPlusBellen naar Internet en Vast Bellen van Telfort en het viel me gelijk op dat mijn downstream attenuation van 15,5db (KPN) naar 22db (Telfort) is gegaan. Het lijkt me toch heel sterk dat mijn koper- en kabellengte in 3 minuten tijd zijn veranderd, want het verwisselen van de modem is het enige wat plaats heeft gevonden vanochtend en de aansluitsituatie was al compleet optimaal dus is de kabel van en naar het ISRA-punt niet veranderd.

Dit zijn mijn intrain waardes : 19006 kbps down / 1158 kbps up

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ee ff ff ff ef fe ed ca a7
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 23 56 78 89 9a bb cc dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bc cb cc c2 cc cc cc
tone 256-287: 9c cc cc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa bb aa ba
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87

Mijn downloadsnelheid, 441 kb/s, komt overigens ook nog niet echt overeen met mijn intrainwaardes, maar dat is niet echt belangrijk momenteel want mijn telefonie wil nog niet echt werken.

Weten de voormalig IPB'ers hier hoe lang het overzetten van het telefoonnummer ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mij duurde het een dag. Heb je trouwens de zelfde bekabeling gebruikt bij het overgaan van IPB naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:02:
Weten de voormalig IPB'ers hier hoe lang het overzetten van het telefoonnummer ongeveer gaat duren?
is een kwestie van een x aantal minuten.
My Pa merkte dat hij geen toon meer had en prikte toen gewoon het andere modem erin, activeerde 't en klaar was hy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ik belde net de helpdesk en werd gelijk geholpen. :o
Ik hoorde dat de bezetting bij de helpdesk beter is geworden waardoor de wachtrijen veel kleiner zijn geworden.
Dat is een flinke vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Vanmorgen overgezet van KPN InternetPlusBellen naar Internet en Vast Bellen van Telfort en het viel me gelijk op dat mijn downstream attenuation van 15,5db (KPN) naar 22db (Telfort) is gegaan. Het lijkt me toch heel sterk dat mijn koper- en kabellengte in 3 minuten tijd zijn veranderd, want het verwisselen van de modem is het enige wat plaats heeft gevonden vanochtend en de aansluitsituatie was al compleet optimaal dus is de kabel van en naar het ISRA-punt niet veranderd.
Wel als de apparatuur anders is (netwerk verandering heb je gehad) kan het iets verschillen in de weergave en je bent van ADSL1 of ADSL2 naar ADSL2+ gegaan. Hierdoor wordt de attenuation berekend over meer frequenties nu. Is een normaal gevolg :)

Erg nette snelheid!
Mijn downloadsnelheid, 441 kb/s, komt overigens ook nog niet echt overeen met mijn intrainwaardes, maar dat is niet echt belangrijk momenteel want mijn telefonie wil nog niet echt werken.
Snelheid zou zo'n 1900kB/s moeten zijn met deze waardes. Bekabeld testen en anders even TCPOptimizer draaien op je PC als je geen windows Vista hebt.
Dezelfde dag meestal, of een werkdag later na omzetting ADSL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:45:
Wauw, ik belde net de helpdesk en werd gelijk geholpen. :o
Ik hoorde dat de bezetting bij de helpdesk beter is geworden waardoor de wachtrijen veel kleiner zijn geworden.
Dat is een flinke vooruitgang. :)
Zo heeft elke nieuwe dienst opstartproblemen.
Ben heel tevreden over Telfort. (enige nadeel maar dat ligt niet aan Telfort, is dat ik op een ADSL1-Centrale zit). Waar blijft VDSL???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Laatst online: 11-08-2022

Afstand naar de centrale is volgens de huidige download attenuation: 1600 meter.
De intrainwaardes corresponderen hiermee, met een heel regelmatig verloop over der tonen.
Om hier meer over te weten komen bezoek even:
http://www.zyxelsupport.nl/a006.html
en lees wat er staat bij: Problemen met de verbinding tussen modem en wijkcentrale.

Als er niet uit de modem komt wat er in potentie in zit dan moet je het gaan zoeken in de verbinding modem <> computer, en in de computer zelf (hardware/software). In dit topic had iemand met vergelijkbare verschijnselen 2 netwerkkaarten tegelijk in de computer zitten.
Kijk even hier:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3900

Ik heb zelf 3 dagen zonder telefoon gezeten, inkomende gesprekken worden naar je gemailed, gaan dus niet verloren.
Na het instellen van de modemtelefonie was na een nacht, zeg 24 uur, alles up en running.
Je kan vanaf de eerste minuut wel bellen maar niet bijvoorbeeld al bij Telfort jouw gegevens opvragen/wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Belial_666 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:14:
zit zo'n 750 meter van de centrale af en haal max 2050 Kb/sec oftewel een volle 2MB/sec. Niet slecht van de telfort.

Snelheid lijkt afhankelijk van de drukte in de wijk, oftwel sochtends is het rustig en rond een uur of 17:00 wordt het druk en zakt de snelheid tot 800 Kb/sec. Wijk Dukenburg in Nijmegen
Is er een manier om deze afstand te bepalen?

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Zoals ik al eerder vermeldde is het enige wat hier in de setup is veranderd het modem. Omdat ik hiervoor de Thomson Experiabox had met daarachter 2 wifi-routers / accespoints, op beide dhcp uitschakeld, en een kabel naar mijn eigen pc doorgetrokken had vanuit een van de wifi-routers / accespoints, was het gewoon een kwestie van het modem verwisselen en vrolijk verder gaan met internetten.

Alle pc's hier in huis krijgen / kregen dus, in zowel de oude als in de nieuwe situatie, hun ip-adres van het adsl modem. De pc die aan de kabel hangt draait Vista waardoor ik denk dat TCPOptimizer niet echt veel zal uitmaken en de rest draait XP, maar die zijn dan weer draadloos verbonden met de Zyxel via de accespoints. Op alle bakken haal ik hier niet veel hoger dan 550 kb/s en dat is zowel bedraad op de Vista doos als draadloos op de XP bakken. Misschien ligt het wel aan de drukte voor het weekend (flashback naar gedeelde bandbreedte tijden via de kabel)?

Ondertussen geeft het modem in het status overzicht "On Register" aan bij "SIP 1" en het "Tel 1" lampje brandt ook op het modem, maar het uitbellen wil nog niet echt lukken. Gebeld worden kan ik ondertussen wel.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn account nog niet volledig geactiveerd is bij Telfort, omdat ik niet kan inloggen bij "Mijn Telfort" bij zowel internet als telefonie. De mail ophalen via pop gaat ook nog niet echt (webmail ook nog niet), dus ik zou niet kunnen zeggen of ik al voicemail heb van mensen die probeerden te bellen. Ik sta overigens nog steeds in stap 4, dus de administratieve oplevering moet nog komen.

Ik wacht rustig af, want de 14e is nog niet voorbij en met mijn geluk uit eerdere porteringsgevallen kan het nog wel even duren. Gaat het niet zoals gewenst dan ben ik morgen om 10.00 uur de eerste die aan de lijn hangt bij de helpdesk!

[ Voor 1% gewijzigd door DeliciousBrown® op 14-03-2008 11:41 . Reden: Aanpassing belsituatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Laatst online: 05-10 21:28
ik sta inmiddels vandaag weer in stap 1

dit snap ik echt niet meer..

Eerst werd mijn aanvraag afgwezen omdat mij IS/RA punt onbekend was en moest dus een BelBudget aanvragen..Heb dit allemaal gedaan en heb weer een aanvraag ingediend ..en nu zie ik vanaf vandaag weer op stap 1..

Voor niks moet ik die KPN BelBudget behouden die mij 10,50 kost..

Tag Daze als je hier bent kan je voor me kijken ordernummer:1374330

Ik kom er echt niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
bbr schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:08:
[...]

Is er een manier om deze afstand te bepalen?
ja met behulp van deze site:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 780 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:33:
Op alle bakken haal ik hier niet veel hoger dan 550 kb/s en dat is zowel bedraad op de Vista doos als draadloos op de XP bakken. Misschien ligt het wel aan de drukte voor het weekend (flashback naar gedeelde bandbreedte tijden via de kabel)?
Type even boven in de adresbalk in:
ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/
Kan je direct zonder verdere poespas een 100 MB bestandje downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@ beukert123
Bedankt voor de link!

Vreemd genoeg werkt de snelheid nu wel naar behoren bij downloads van zowel Telfort als Bbned en haal ik ondertussen de bijbehorende snelheid behorende bij de intrainwaardes. Nu alleen de telefoon nog!

Het is dus gewoon een kwestie van geduld bij Telfort, want de 14e is nog steeds niet voorbij en vooralsnog zijn ze goed bezig daar! Ik heb (nog) geen spijt van mijn overstap en kan me herinneren dat het bij InternetPlusBellen in het prille begin ook geen feest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu IPB van KPN met een Siemens Gigaset sx552 modem. Bij telfort konden ze me niet vertellen of deze ook geschikt is voor hun netwerk.. weet iemand dat hier? Kan ik deze modem blijven gebruiken of moet ik via Telfort een nieuwe aanschaffen?

En was het niet zo dat als je bij KPN zat, dat Telfort je abonnement voor je omzet en opzegt bij KPN en dat je dit niet zelf hoeft te doen? Dit las ik ergens, maar bij Telfort konden ze dat niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@jwbierman
Ik heb mijn KPN IPB niet zelf opgezegd en gewoon mijn voipnummer laten porteren naar vast bellen van Telfort (vandaag).

Ik kan ondertussen al wel gebeld worden op mijn oude vertrouwde nummer, alleen het uitbellen wil nog niet echt lukken. Waarschijnlijk heb je dit, net als ik, in de startpost van elk Telfort-topic gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein foutje in mijn post.. ik doelde met name op het internetgedeelte :) We willen ADSL van Telfort, al dan niet met telefonie (bijzaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Belial_666 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:10:
[...]

ja met behulp van deze site:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 780 meter.
Bedankt.

Huidig adres : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3549 meter.
Nieuw adres : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 689 meter.
Heel fijn ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:06:
@jwbierman
Ik heb mijn KPN IPB niet zelf opgezegd en gewoon mijn voipnummer laten porteren naar vast bellen van Telfort (vandaag).

Ik kan ondertussen al wel gebeld worden op mijn oude vertrouwde nummer, alleen het uitbellen wil nog niet echt lukken. Waarschijnlijk heb je dit, net als ik, in de startpost van elk Telfort-topic gelezen.
Toch niet "Send Caller-ID" uitgevinkt hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@trolleystad
U bent een genie beste man!

Vreemd genoeg moest ik het wel modem uitzetten omdat er met geen mogelijk op in te loggen was.

Voorlopig ben ik een tevreden man en als ik later online nog het een en ander zou kunnen aanpassen ben ik zelfs een blij man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Beste mensen, ik heb nog even een vraagje omtrend het bellen. Alles werkt nu eigenlijk naar behoren (8mbps internet, prima functionerende telefoonverbinding (zelfs nummerweergave :D)). Echter zit ik met 1 probleem:

Als ik fullspeed download dan stottert het geluid van het bellen! Volgens mij ben ik de enige die hier dan last van heeft en heeft degene aan de andere kant van de lijn er geen last van. Als ik dus met mijn telfort lijn bel en tegelijk download, dan hoor ik mijn gesprekspartner in horten en stoten, dat is denk ik een goede omschrijving.

Er staat mij iets bij dat daar eerder een post in dit topic over ging, maar ik heb geen idee meer welke van de delen, dus bij deze typ ik dit hier.

Weten jullie of dit normaal is en vooral hoe ik dit kan voorkomen? Als ik dus niet download kan ik wel prima bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vergelijkingsonderzoekje: DeliciousBrown's waardes zijn deze zoals hierboven door hem gepost;

Daarentegen zijn dit mijn waardes die afgezien van tone enzo qua up en downstream nagenoeg gelijk lijken te zijn;

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb cc cc cc cc cc cc cc bb ba 99
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 21 db
tone 32- 63: 00 24 55 67 77 88 99 99 99 9a aa ab aa ab bb 29
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 88 88 88 88 88
tone 96-127: 87 88 77 77 77 87 77 87 77 77 77 77 77 87 77 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 76 77 67 77 77 76 77 77 76 77 77
tone 192-223: 67 66 67 66 66 66 56 56 56 66 66 66 66 66 66 56
tone 224-255: 56 65 55 55 55 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 256-287: 47 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 67 76 66 66 66 76 67 66 67 76 66 66 66 66
tone 320-351: 66 65 56 66 66 66 67 66 66 66 66 66 66 66 76 76
tone 352-383: 66 66 66 66 65 66 66 66 66 66 56 66 66 66 66 66
tone 384-415: 66 66 66 66 65 65 66 55 55 66 55 55 55 55 55 55
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 54 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 54
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44

Heb nwe kabels, modem 20 cm van isra, alle modeminstelling standaard, 100x gereset, waarom is zijn mijn intrainwaardes dan deze;
10906 kbps / 1031 kbps
??? Terwijl DeliciousBrown dus met gemak 19006 kbps down haalt, bijna het dubbele! Ik zit op ADSL2plus volgens modem. Ik zeur niet over een paar Kb's hoor, maar dit is nogal heftig vind ik. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? 8)7

en @ EleanorNL, daar heb ik ook last van, je bent niet de enige, oplossing weet ik niet ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

PoweRoy

funky!

EleanorNL schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:03:
Beste mensen, ik heb nog even een vraagje omtrend het bellen. Alles werkt nu eigenlijk naar behoren (8mbps internet, prima functionerende telefoonverbinding (zelfs nummerweergave :D)). Echter zit ik met 1 probleem:

Als ik fullspeed download dan stottert het geluid van het bellen! Volgens mij ben ik de enige die hier dan last van heeft en heeft degene aan de andere kant van de lijn er geen last van. Als ik dus met mijn telfort lijn bel en tegelijk download, dan hoor ik mijn gesprekspartner in horten en stoten, dat is denk ik een goede omschrijving.

Er staat mij iets bij dat daar eerder een post in dit topic over ging, maar ik heb geen idee meer welke van de delen, dus bij deze typ ik dit hier.

Weten jullie of dit normaal is en vooral hoe ik dit kan voorkomen? Als ik dus niet download kan ik wel prima bellen.
Bekend probleem van VoIP. je spraak wordt opgedeeld in pakketten en verstuurd, als dus je aan t downloaden bent is er minder ruimte over waardoor het gaat hakkelen. Zelf opzoek naar een nieuw abonnement maar weet nog niet of ik VoIP moet aanschaffen. Download zelf namelijk vaak

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@ desjaak123

Misschien dat het uitmaakt dat ik de standaard (1 poorts) modem heb in plaats van de draadloze die jij hebt? Maar dan nog zou het verschil niet zo groot mogen zijn en zou het maar een paar honderd kilobits mogen verschillen. Heb je al de optie van een reset van de adsl lijn geprobeerd in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:07:
Een vergelijkingsonderzoekje: DeliciousBrown's waardes zijn deze zoals hierboven door hem gepost;

[...]

Daarentegen zijn dit mijn waardes die afgezien van tone enzo qua up en downstream nagenoeg gelijk lijken te zijn;

Heb nwe kabels, modem 20 cm van isra, alle modeminstelling standaard, 100x gereset, waarom is zijn mijn intrainwaardes dan deze;

[...]

??? Terwijl DeliciousBrown dus met gemak 19006 kbps down haalt, bijna het dubbele! Ik zit op ADSL2plus volgens modem. Ik zeur niet over een paar Kb's hoor, maar dit is nogal heftig vind ik. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? 8)7

en @ EleanorNL, daar heb ik ook last van, je bent niet de enige, oplossing weet ik niet ...

Deze drie waardes zijn bij jou hoger dan bij DeliciousBrown. Daar hangt het volgens mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
PoweRoy schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:14:
[...]

Bekend probleem van VoIP. je spraak wordt opgedeeld in pakketten en verstuurd, als dus je aan t downloaden bent is er minder ruimte over waardoor het gaat hakkelen. Zelf opzoek naar een nieuw abonnement maar weet nog niet of ik VoIP moet aanschaffen. Download zelf namelijk vaak
Hm... er is dus geen echte oplossing voor? Zal eens met die bandwith optie van de modem friemelen, misschien kan ik die zo instellen dat als ik bel, de downloads naar halve snelheid (oid) gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
telfort heeft mijn bankrekeningnr verandert naar aanleiding van de brief die ik hun had gestuurd.
had geen ontvangstbevestiging gekregen, dus ik dacht,dat gaat mis.
goed gedaan van telfort, boven verwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:07:

[...]

[...]

Veel meer verstoring op deze lijn dan op die andere, ondanks lengte wel redelijk gelijk is. En een ander verschil is het netwerk (ADSL apparatuur) misschien. Jij zit op een KPN aansluiting (upstream 1024 ongeveer gelimiteerd) en die andere persoon op het BaByXL/Tiscali ADSL netwerk (upstream boven de 1024). Misschien dat andere appartuur iets betere snelheden laat zien op dezelfde lijnlengte.

Maar gezien de bitloading (aantal bits per carrier) die bij jou veel lager is steeds lijkt het op verstoring op de lijn naar je huis/kabel bundel die veel hoger is. Misschien vaak gerepareerd, veel ouder of heel veel meer ADSL in de bundel.
Zoals ik al eerder vermeldde is het enige wat hier in de setup is veranderd het modem. Omdat ik hiervoor de Thomson Experiabox had met daarachter 2 wifi-routers / accespoints, op beide dhcp uitschakeld, en een kabel naar mijn eigen pc doorgetrokken had vanuit een van de wifi-routers / accespoints, was het gewoon een kwestie van het modem verwisselen en vrolijk verder gaan met internetten.

Alle pc's hier in huis krijgen / kregen dus, in zowel de oude als in de nieuwe situatie, hun ip-adres van het adsl modem. De pc die aan de kabel hangt draait Vista waardoor ik denk dat TCPOptimizer niet echt veel zal uitmaken en de rest draait XP, maar die zijn dan weer draadloos verbonden met de Zyxel via de accespoints. Op alle bakken haal ik hier niet veel hoger dan 550 kb/s en dat is zowel bedraad op de Vista doos als draadloos op de XP bakken. Misschien ligt het wel aan de drukte voor het weekend (flashback naar gedeelde bandbreedte tijden via de kabel)?

Ondertussen geeft het modem in het status overzicht "On Register" aan bij "SIP 1" en het "Tel 1" lampje brandt ook op het modem, maar het uitbellen wil nog niet echt lukken. Gebeld worden kan ik ondertussen wel.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn account nog niet volledig geactiveerd is bij Telfort, omdat ik niet kan inloggen bij "Mijn Telfort" bij zowel internet als telefonie. De mail ophalen via pop gaat ook nog niet echt (webmail ook nog niet), dus ik zou niet kunnen zeggen of ik al voicemail heb van mensen die probeerden te bellen. Ik sta overigens nog steeds in stap 4, dus de administratieve oplevering moet nog komen.

Ik wacht rustig af, want de 14e is nog niet voorbij en met mijn geluk uit eerdere porteringsgevallen kan het nog wel even duren. Gaat het niet zoals gewenst dan ben ik morgen om 10.00 uur de eerste die aan de lijn hangt bij de helpdesk!
Je snelheid zou je gewoon moeten halen. Zet eens 1 computer direct aan je modem zonder de extra routers/WiFi/switches en download eens een testbestand vanaf ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/

Wat haal je dan? En als je er twee tegelijk download?

Op speedtest.nl/.net etc haal je wellicht niet meer nee, dat kan aan 1001 dingen liggen waarom dat niet de juiste dingen weergeeft.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 14-03-2008 16:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@bjck

Vrijwel alles werkt ondertussen naar behoren en ik kom er net achter dat ik pas bij telefonie kan inloggen als ik in stap 5 zit, daar had ik in al mijn enthousiasme en ongeduld overheen gelezen.

Het enige probleem wat ik nu nog mag gaan oplossen is hoe ik mijn wds opstelling ga indelen nu de Thomson ExperiaBox weg is. Maar dat is geen Telfort gerelateerd probleem dus heb ik op mijn vrije dag weer wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook over naar Telfort samen met mijn ouders. Afgelopen maandag was de datum maar vorige week vrijdag zat het signaal van Telfort al bij ons beide op de lijn.
Ikzelf kom van KPN IPB en mijn ouders van Planet IPB.

Het internet werkt prima bij ons maar de telefonie wil niet lukken.
Ik heb keurig de TOT 3 dagen afgewacht en ben gisteren eens gaan bellen. Ik belde rond 14u en kreeg direct verbinding bij Telfort. De persoon aan de andere kant is samen met mij bezig gegaan om telefonie geactiveerd te krijgen. Toen dit niet lukte heeft hij nog eens verder gevraagd en er was een administratief iets maar maandag met het bij mij gaan werken.
Aangezien het bij mij ouders ook niet lukte samen met hem die gegevens eens nagelopen en volgens hem was er al gebeld via hun. Dat vond ik erg raar maar ik eens naar mijn ouders toe. De activatie geprobeerd maar werkte niet. Maar weer gebeld en toen begon de ellende. De persoon van Telfort heeft samen met mij geprobeerd het nummer te activeren maar lukte niet en ik had nog goede hoop dan zal het wel hetzelfde geval zijn. Dus niet. Ik werd doorverbonden met de administratie en daar werd mij verteld dat het niet wou lukken met het overnemen van het nummer. Er zou iets niet goed zijn in de adres gegevens. Ik ohnee daar gaan we. Mijn ouders hebben vorig jaar juli een nieuw adres gekregen (maar niet verhuisd). Ik moest even met de oude provider bellen. Ik planet bellen om te vragen naar de adresgegevens, maar die bleken te kloppen. Maar toen begon Planet ineens dat er niks was opgezegd en dat terwijl ik ruim van te voren had opgezegd. Via doorschakelingen en vele personen verder kwam ik er uiteindelijk uit dat het abonnement wel was opgezegd (?) en een discussie verder kreeg ik dan ook te horen dat het nummer overgenomen kon worden. Nog even naam gevraagd van de medewerker en ik ik weer Telfort bellen. Situatie weer uitgelegd en het enigste wat ze voor mij op dat moment kon doen (omdat de nummerovername niet gelukt was) het cancellen en ik (omdat het verwerkt moet worden) moest dinsdag of woensdag een nieuwe aanvraag doen voor het overnemen van het nummer.
Ik was na in totaal meer dan een uur bel tijd behoorlijk gepikeerd over mijn ouders maar niet te spreken. Telfort mag er blij mee zijn want die willen nooit maar dan ook nooit meer anders. Nu vandaag zitten we een week zonder telefonie en voor mij is er een lichtpuntje in de vorm dat ik maandag waarschijnlijk kan bellen, maar mijn ouders... wie weet waar we daar mee in beland zijn nu.

Wat ik wel echt moet zeggen is dat ook al is de helpdesk van Telfort 30c p/min daar weten ze wel wat vriendelijkheid is maar wat zijn ze bij Planet (en KPN) toch arrogant. Kreeg zelfs een vraag meneer wat wilt u dat ik voor u doe. Nou wat dahct je van mij helpen, als is het naar de juiste persoon!!! grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck wrote:
Maar gezien de bitloading (aantal bits per carrier) die bij jou veel lager is steeds lijkt het op verstoring op de lijn naar je huis/kabel bundel die veel hoger is. Misschien vaak gerepareerd, veel ouder of heel veel meer ADSL in de bundel.
Ik woon in een wijk gebouwd in 1997, niet extreem oud dan denk ik ... Zijn er nog acties welke ik kan ondernemen of moet ik in mijn lot berusten??? :'( Volgend jaar maar kabelinternet weer nemen ... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Grapjassen van Telfort.

Vandaag een brief 'Hartelijk welkom blabla en wij zijn gestart met de voorbereidingen' en de lijn wordt gereed gemaakt. De brief is gedateerd op 13 mei. Het ordernummer is het ordernummer wat ik een maand geleden al had. Ff orderstatus opgevraagd. Zit in stap 5 en alles is administratief gereed en ben sinds 3 maart over. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 19:46
bjck schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Veel meer verstoring op deze lijn dan op die andere, ondanks lengte wel redelijk gelijk is. En een ander verschil is het netwerk (ADSL apparatuur) misschien. Jij zit op een KPN aansluiting (upstream 1024 ongeveer gelimiteerd) en die andere persoon op het BaByXL/Tiscali ADSL netwerk (upstream boven de 1024). Misschien dat andere appartuur iets betere snelheden laat zien op dezelfde lijnlengte.

Welke noise margin is nu beter een lage rond de 6db of een hoge rond de 10 db kwa storing op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze opmerking is reeds beantwoord door andere tweakers, als aanvulling
zou ik het volgende willen opmerken, hetgeen ik in eerdere posts ook al heb gedaan.

Doordat ADSL2+ frequenties gebruikt die 2x zo hoog liggen als ADSL1 en 2
ergo de bandbreedte is 2 x zo groot, zal de verzwakking theoretisch ca. 6 dB hoger
zijn dan voorheen. Dat de praktijk de theorie feilloos volgt blijkt dus uit je waarden
die je in je post vermeld. ( 6 dB betekent ook 2x minder signaalsterkte!)

Bij mij was het idem dito van 35 a 36 dB naar 41 dB.

Verder viel mij op dat testen met verschillende modems, ook
verschillende attenuation waardes geven, zo'n 2 dB verschil
met daarbij ook andere intrain waardes.

Bill ... :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bbr schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:27:
[...]
Huidig adres : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3549 meter.
Nieuw adres : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 689 meter.
Heel fijn ! :)
In theorie is dat behoorlijk nice, nu maar hopen dat de kabel ook van goede kwaliteit is ;)
Ben zelf van plan om ook Telfort te nemen, maar ze weten niet hoe lang t kabeltje is :P

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

Nu lig ik daar niet zo heel erg wakker van, heb 6mbit/1mbit gehad bij Tweak, dus als ik 6mbit of meer haal en alles stabiel werkt hoor je mij niet klagen, toch 2 tientjes goedkoper per maand :)
Schaf overigens wel zelf een modem aan in dit geval (DrayTek 2700VG) dan ben ik meteen klaar voor de hele mikmak en heb ik geen "huurmodem" geneuzel, als ik tenminste kan kiezen voor "geen" modem, anders moet ik het ding alsnog bewaren tot ik ooit opzeg :P Goed instelbaar en alles wat ik nodig heb, kan mijn losse router de deur uit of in de la :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:16
Masimo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:58:
Ik heb de stap gewwagd m'n KPN Belbudget nummer te porteren naar Telfort Vast Bellen.
Kreeg gisteren een brief van KPN dat de zaak op de 14e afgesloten ......

..........dat de nummerovername per 14 maart aktief wordt...............

Vanaf morgen (vandaag dus) dus KPN-loos, en blij toe :Y . Ben dik tevreden met Telfort (en daarvoor Tiscali) d:)b
Snelle verbinding, stabiel en tot nog toe weinig slechte ervaringen met de helpdesk.
Update van vandaag: Naadloze overgang van KPN naar Telfort. Vanmiddag ging KPN van de lijn af, een uurtje daarna werd het geporteerde nummer bij Telfort aktief.
Modem even opnieuw ingesteld. Werkte meteen. Omdat ik oorspronkelijk van Tiscali kom mag ik blijkbaar beide nummers behouden. Althans werken ze beide en op de instellingenpagina bij Telfort staan ze ook nog allebei. Splitter er tussen uit gehaald en nog een 100 kbits snelheidswinst ook.

Happy camper :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die niet weten hoe je moet overstappen van IPB planet naar telfort intertnet, hier mijn verhaal, ik heb op 21 januari Telfort internet + vast bellen besteld en dezelfde dag heb ik aan Planet laten weten dat ik per 10 maart overstap naar Telfort, die medewerker zette het meteen in het systeem en liet weten om rond die datum, als het signaal is overgenomen door telfort, ik moet bellen om het abonnement op te zeggen i.v.m. nummerbehoud.

29 februari kreeg ik het modem en toebehoren netjes thuis gestuurd en op 7 maart ging het signaal van planet eraf en meteen het modem van Telfort aangeloten en kon het internet direct activeren, alleen het bellen kon nog niet, dus zat het weekend zonder telefoon, maar dat was niet hinderlijk want kon via kpn.com mijn nummer doorschakelen naar mobiel.

Op maandag 10 maart was de officiele aansluitdatum en op die dag kon ik het bellen ook activeren, netjes volgens afspraak!

Op 11 maart heb ik gebeld naar Planet (0900-1905, optie 1 en dan 2), vriendelijke medewerker aan de lijn en gezegd dat IPB gisteren is overgenomen door Telfort en dat het opgezegd dient te worden en per direct was het opgezegd, kon niet meer e-mailen via planet etc. dus alles volgens afspraak...

2 dagen later kreeg ik de bevestiging van Planet dat alles per 11 maart is opgezegd, dus alles is naar wens gelopen..

Dus Planet en Telfort, mijn complimenten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Zijn er meer Telfort-gebruikers die gebruik maken van downloaden via nieuwsgroepen en waar de snelheid de laatste week drastisch is afgenomen?

Ikzelf zit bij Hitnews en haalde van december tot voor kort een constante snelheid van 1600 Kb/s. Sinds vorige week is dit gedaald naar 1000-1100 Kb/s, vandaag was het zelfs 500 Kb/s. Meerdere snelheidstesten geven aan dat ADSL hier wel op normale snelheid binnenkomt (1600 Kb/s). Alleen nieuwsgroepen geeft dus het probleem. Nu dacht ik dus dat dit aan Hitnews lag, maar inmiddels weet ik dat de Eweka helpdesk ook wordt overspoeld met (snelheids)klachten van Telfort gebruikers. Zijn er hier meer die dat kunnen bevestigen (of juist ontkennen dat alles nog perfect loopt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:30:
Vraag: Zijn er meer Telfort-gebruikers die gebruik maken van downloaden via nieuwsgroepen en waar de snelheid de laatste week drastisch is afgenomen?

Ikzelf zit bij Hitnews en haalde van december tot voor kort een constante snelheid van 1600 Kb/s. Sinds vorige week is dit gedaald naar 1000-1100 Kb/s, vandaag was het zelfs 500 Kb/s. Meerdere snelheidstesten geven aan dat ADSL hier wel op normale snelheid binnenkomt (1600 Kb/s). Alleen nieuwsgroepen geeft dus het probleem. Nu dacht ik dus dat dit aan Hitnews lag, maar inmiddels weet ik dat de Eweka helpdesk ook wordt overspoeld met (snelheids)klachten van Telfort gebruikers. Zijn er hier meer die dat kunnen bevestigen (of juist ontkennen dat alles nog perfect loopt) ?
Hmm, ik gebruik Eweka en heb niets gemerkt (nog).

BTW, crossposten wordt niet erg gewaardeerd: Verwijderd in "Newsservers met binaries [deel 7]"

[ Voor 6% gewijzigd door Dolan op 14-03-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:08:
[...]

Hmm, ik gebruik Eweka en heb niets gemerkt (nog).

BTW, crossposten wordt niet erg gewaardeerd: Verwijderd in "Newsservers met binaries [deel 7]"
Ik vind dat geen crosspost. Het gaat weliswaar over hetzelfde thema, maar aldaar stelde ik een specifieke (technische) vraag. Daar heb ik nog geen antwoord op, maar nadat iemand daar vertelde dat het ook bij Eweka voorkomt en dus waarschijnlijk Telfort-gerelateerd is, kwam ik hier in de specifieke Telfort-afdeling terecht om dat bevestigd, cq ontkend te krijgen. Hier zitten tenslotte pure Telfort gebruikers, daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
De pc die aan de kabel hangt draait Vista waardoor ik denk dat TCPOptimizer niet echt veel zal uitmaken en de rest draait XP, maar die zijn dan weer draadloos verbonden met de Zyxel via de accespoints. Op alle bakken haal ik hier niet veel hoger dan 550 kb/s en dat is zowel bedraad op de Vista doos als draadloos op de XP bakken. Misschien ligt het wel aan de drukte voor het weekend (flashback naar gedeelde bandbreedte tijden via de kabel)?
Met dank aan ZDNet.nl, uit de top-10 Vista-problemen:

http://www.zdnet.nl/dossiers.cfm?id=81793&eid=66363

Voor de bofferds, die met Vista werken, het gehele artikel:
http://www.zdnet.nl/dossiers.cfm?id=81793

Een ex-Vista gebruiker, die ruim een half jaar in dual boot heeft gewerkt/getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Het enige netwerkprobleem dat ik ooit met Vista heb gehad was na de update van de realtek netwerkdrivers door windows update. Die zorgde ervoor dat mijn effectieve snelheid met geen mogelijkheid meer boven de 10 mbit uitkwam, maar na een driver rollback was dat ook weer opgelost. Voor de rest heb ik altijd mijn gedeelde bronnen kunnen aanspreken op computers die zowel XP, Ubuntu, of OSX draaiden. Je bent wel even bezig om het een en ander aan te passen na een verse installatie, maar ik draai nu al meer dan een jaar Vista Ultimate en het enige nog resterende probleem is dat service pack 1 de volledige installatie doorloopt en daarna doodleuk aangeeft : "Service pack did not install. Reverting changes." Bij zowel de 5 als 32 talen versie van service pack 1 krijg ik deze melding en ik ben ook niet de enige die het probleem heeft.

Ik geef toe dat het delen van een bron in Vista niet zo makkelijk gaat als in XP, maar ik kon het altijd over en weer benaderen vanuit alle eerder aangegeven besturingssystemen. De Vista bak haalt nu gewoon met de volle 1900 kb/s neer en op de XP machines heb ik de maximale neerhaalsnelheid nog niet getest omdat er bij draadloos meer factoren van invloed zijn. Al ben ik wel benieuwd wat de 108 mbit wifi accesspoint nu gaat neerzetten omdat die voorheen ook de volle downloadsnelheid, 650 kb/s, haalde bij KPN InternetPlusBellen.

Al met al moet ik wel toegeven dat de overstap van KPN IPB naar Telfort met vast bellen en stuk soepeler ging dan ik verwacht had. Als de orderstatus nu ook eens gelijk naar stap 5 was gegaan en de administratieve oplevering dus ook rond was, dan was het al helemaal ideaal gegaan voor mij vandaag.

Voorlopig ben ik meer dan tevreden met Telfort en zet ik me alvast schrap voor die eerste (af)rekening van ze bestaande uit, administratie-, nummerporterings- en 2,5 maand abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:30:

Solved..

Haal weer de volledige snelheid sinds gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik heb momenteel een adsl verbinding, Xs4all Only 8 Mbit. Dit kost 55 euro per maand, terwijl Telfort tot 20Mbit is voor €19.95.

Nu geeft de Telfort site aan dat ik tussen de 15 a 16Mbit zou kunnen halen, wat zijn de ervaringen hiermee in de praktijk?

Ook zou ik graag willen weten hoe het overstappen gaat.. moet dit via de adsl procedure in de startpost? Ik heb namelijk een afgekochte lijn zonder telefoon..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
BlizzarD schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:07:
Ik heb momenteel een adsl verbinding, Xs4all Only 8 Mbit. Dit kost 55 euro per maand, terwijl Telfort tot 20Mbit is voor €19.95.

Nu geeft de Telfort site aan dat ik tussen de 15 a 16Mbit zou kunnen halen, wat zijn de ervaringen hiermee in de praktijk?

Ook zou ik graag willen weten hoe het overstappen gaat.. moet dit via de adsl procedure in de startpost? Ik heb namelijk een afgekochte lijn zonder telefoon..
Jammer dat je niet leest waar eigenlijk de afgelopen 7 delen uitvoerig over geschreven is. De website is meer een indicatie om aan te geven wat je zou kunnen halen. Het is niet te bepalen in hoevere dit nou wel of niet nauwkeurig is. Maar je kunt er wel vanuit gan dat wanneer jij nu 8Mbit haalt over het KPN netwerk dat jij dat minimaal ook wel over het Tiscali netwerk moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Welke noise margin is nu beter een lage rond de 6db of een hoge rond de 10 db kwa storing op de lijn.
De noise margin stelt de verhouding tussen nuttig signaal en ruis (storing) voor.

10 dB is beter, de signaalruisafstand is dan groter ongeveer 3,16 x meer signaal dan ruis.

6 db = 2 x meer signaal dan ruis.

De dB schaal is logarithmisch, als je zelf wilt uit rekenen hoeveel het is:

noise margin delen door 20 = a en dan neem je 10 tot de macht a, en hopla daar is
je verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 19:46
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:33:
[...]

De noise margin stelt de verhouding tussen nuttig signaal en ruis (storing) voor.

10 dB is beter, de signaalruisafstand is dan groter ongeveer 3,16 x meer signaal dan ruis.

6 db = 2 x meer signaal dan ruis.

De dB schaal is logarithmisch, als je zelf wilt uit rekenen hoeveel het is:

noise margin delen door 20 = a en dan neem je 10 tot de macht a, en hopla daar is
je verhouding.

Bedankt weet ik ook weer hoe dat zit kon het namelijk niet precies vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige informatie voor als je ooit de dure helpdesk moet gaan bellen:
Wie een 0900-nummer belt, moet nog dit jaar bij aanvang van het gesprek te horen krijgen wat hij maximaal aan het gesprek kwijt is. Binnenkort stuurt staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) een brief met deze strekking naar de Tweede Kamer. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie.

Als de beller van een 0900-nummer alleen hoort hoeveel hij per minuut betaalt en vervolgens uren in de wacht wordt gezet, kan hij alsnog veel geld kwijt zijn. Heemskerk wil met de nieuwe maatregel de wachttijden binnen de perken houden.

Bedrijven mogen zelf weten hoeveel de klant maximaal aan een gesprek kwijt is. Maar omdat de klant meteen te horen krijgt hoeveel het gesprek kan kosten, worden bedrijven volgens het ministerie gemotiveerd om met een acceptabel bedrag te komen. "Als het bedrijf met een onredelijk hoog bedrag komt, hangt de beller op en dan probeert hij het wel met een e-mail of een brief", legt de woordvoerder uit. "Bedrijven willen niet bekend staan om een slechte dienstverlening, dus we verwachten dat deze maatregel de concurrentie op dat gebied bevordert."

De wachttijden bij bedrijven worden volgens het jaarlijkse onderzoek van AD steeds korter. Zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea is dit jaar de winnaar van de bereikbaarheidstest. De Belastingtelefoon, het UWV en de Kamer van Koophandel komen er het slechtst vanaf.
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/89057
Enige nadeel is dat Telort brieven en emails naar het ronde archief verplaatst (de prullenbak)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:25:
Solved..

Haal weer de volledige snelheid sinds gisteravond.
Was het opeens verholpen? Of zelf nog wat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:16:

[...]

Enige nadeel is dat Telort brieven en emails naar het ronde archief verplaatst (de prullenbak)
Tja, denk dat brieven en e-mails bij internetproviders gewoon niet handig zijn. Zie het al helemaal voor me. Technisch support per e-mail, ben je dagen bezig om erachter te komen dat stekkertje x in y moet ipv z. Zeker met probleemomschrijvingen als "hij doet het niet" :P Krijg zelf vaak mail van m'n pa met uitingen in die trant. De gemiddelde klant van een ISP zal wel niet veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat 0900-nummer van Telfort: ligt het aan mij of hebben er meer mensen last van ontzettend onbehulpzame helpdeskmedewerkers? Mijn aanvraag is inmiddels al drie keer om onduidelijke redenen afgewezen en het duurt steeds zo ontzettend lang voordat het weer geprobeerd wordt met een nieuwe aanvraag. Bijvoorbeeld weer die week "bedenktijd" elke keer weer, waarin er niets gebeurt. Ik heb intussen voor enkele tientallen euro's gebeld met het 0900 nummer, en ik heb best vriendelijk (maar wel dringend) verzocht of er eens vaart achter gezet kan worden, en of er iemand van Telfort nu eens een oplossing kan forceren, omdat ik nu al 3,5 week zonder internet zit. Resultaat: 1x onbeschoft de hoorn op de haak, en 1x (misschien wel nog onbeschofter) ben ik op mute gezet! Twee keer waren het vrouwen.

Conclusie: ik heb 1 ontzettend goede medewerker gesproken die ook echt werk maakte van mijn verzoek, maar er zitten ook echt een paar rotte appels tussen, die helemaal nergens toe in staat zijn, en helemaal vast zitten in de telefoonscript procudures... ze weten niets, laten me rustig 5-10 minuten in de wacht staan terwijl ze bellen met de 2de lijn, en dan komen ze met als antwoord dat ik volgende week nog maar eens moet bellen.

Is dit normaal? Ik wordt er intussen erg moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Vandaag mijn telfort aangesloten op een Fritzbox Fon WLAN 7050 Annex A dus analoog werkt als een trein.

Volgens postcode medting kon ik 16 mbit halen, helaas traint ie in op 8 mbit en na een reboot weer naar 3 of 4 mbit, reboot ik weer dan weer 8 mbit. verschillende modems geprobeerd maar geen verschil, direct op ISRApunt zonder splitter.

Maar ik ben verder dik tevreden, beter dan 4 mbit van casema voor 30 euro geloof ik.

Kan ik telfort nog bellen voor dat intrain probleem ? upload is wel altijd boven de 1024 :S dat is wel weer vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:16:

[...]

Dit is zo een berg onzin deze regel, ik weet niet of je ooit op een helpdesk hebt gewerkt. Maar je krijgt te maken met mensen die wel iets van pc's weten, en mensen die totaal niets er van weten. Ik kreeg laatst een man van 84 aan de telefoon die perfect wist wat er aan de hand was en die zijn pc prima in orde had...maar door een instelling werkte het inloggen niet. 3 minuten werk. Call daarna was iemand van 25, waar ik 12 minuten bezig mee ben geweest om naar "Internet Opties" te gaan. Kortom, als iemand mij zou vragen hoe lang de call gaat duren, krijgen ze als antwoord: "Daar kan ik u geen zinnig antwoord op geven, dit is afhankelijk van het probleem" of iets dergelijks.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:06:
Over dat 0900-nummer van Telfort: ligt het aan mij of hebben er meer mensen last van ontzettend onbehulpzame helpdeskmedewerkers? Mijn aanvraag is inmiddels al drie keer om onduidelijke redenen afgewezen en het duurt steeds zo ontzettend lang voordat het weer geprobeerd wordt met een nieuwe aanvraag. Bijvoorbeeld weer die week "bedenktijd" elke keer weer, waarin er niets gebeurt. Ik heb intussen voor enkele tientallen euro's gebeld met het 0900 nummer, en ik heb best vriendelijk (maar wel dringend) verzocht of er eens vaart achter gezet kan worden, en of er iemand van Telfort nu eens een oplossing kan forceren, omdat ik nu al 3,5 week zonder internet zit. Resultaat: 1x onbeschoft de hoorn op de haak, en 1x (misschien wel nog onbeschofter) ben ik op mute gezet! Twee keer waren het vrouwen.

Conclusie: ik heb 1 ontzettend goede medewerker gesproken die ook echt werk maakte van mijn verzoek, maar er zitten ook echt een paar rotte appels tussen, die helemaal nergens toe in staat zijn, en helemaal vast zitten in de telefoonscript procudures... ze weten niets, laten me rustig 5-10 minuten in de wacht staan terwijl ze bellen met de 2de lijn, en dan komen ze met als antwoord dat ik volgende week nog maar eens moet bellen.

Jij mag als klant altijd vragen om de naam van deze medewerker, hij is verplicht om zijn echte naam te geven en als jij hierom vraagt een referentienummer.

Antwoord op je laatste vraag...nee

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Over dat 0900-nummer van Telfort: ligt het aan mij of hebben er meer mensen last van ontzettend onbehulpzame helpdeskmedewerkers?
Heel vaak ligt het inderdaad ook aan hoe je de medewerkers (die verbazingwekkend ook mensen zijn) benaderd ja. Kan me best voorstellen dat als je gaat krabben, bijten en gillen dat je op mute gezet wordt :P

Maar ik beschuldig je nergens van natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Hallo,

Ik heb een nieuwe aansluiting van KPN vanaf dit maand (5 maart BelBudget) heb dus gelijk ADSL aangevraagd op mijn nieuwe huis.Echter na 3 weken stond ik nog op stap 3 ..dus heb ik gebeld met Telfort en heb gehore gekregen dat mijn telefoonnumer op een ander adres bekend staat..dus heb ik met KPN contact opgenomen en ze gaven door dat het gewoon op mijn adres stond..

Hoe kan ik best deze situatie oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zasa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:24:
Hallo,

Ik heb een nieuwe aansluiting van KPN vanaf dit maand (5 maart BelBudget) heb dus gelijk ADSL aangevraagd op mijn nieuwe huis.Echter na 3 weken stond ik nog op stap 3 ..dus heb ik gebeld met Telfort en heb gehore gekregen dat mijn telefoonnumer op een ander adres bekend staat..dus heb ik met KPN contact opgenomen en ze gaven door dat het gewoon op mijn adres stond..

Hoe kan ik best deze situatie oplossen..
Opnieuw aanvragen? Of op een nieuwe lijn aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
Dit is een nieuwe lijn..die vanaf 5 maart actief is op mijn nieuwe adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zasa schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:07:
Dit is een nieuwe lijn..die vanaf 5 maart actief is op mijn nieuwe adres
Als het aanvragen om één of andere gekke reden niet lukt, vraag dan Telfort Internet op een nieuwe lijn aan.

(Aangeven dat je geen ADSL hebt en geen analoge telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drukte helpdesk:

Maandag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/maandag.png
Dindag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/dinsdag.png
Woensdag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/woensdag.png
Donderdag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/donderdag.png
Vrijdag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/vrijdag.png
Zaterdag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/zaterdag.png
Zondag
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/helpdesk/dagen/zondag.png

Ik dacht dat je altijd het beste vroeg kan bellen, maar dat is dus helemaal niet zo. Wel fijn dat Telfort bewust met het probleem van de helpdesk bezig is door dit soort schema's te plaatsen op haar site. Jammer alleen dat er geen schaal op de y as zit. Als je daar 0 tot 100% zou neerzetten, dan zit Telfort wel vaak rond de 80%.....

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:26:
.......

Ik dacht dat je altijd het beste vroeg kan bellen, maar dat is dus helemaal niet zo. Wel fijn dat Telfort bewust met het probleem van de helpdesk bezig is door dit soort schema's te plaatsen op haar site. Jammer alleen dat er geen schaal op de y as zit. Als je daar 0 tot 100% zou neerzetten, dan zit Telfort wel vaak rond de 80%.....
Misschien is het wel een logaritmische schaal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:26:
Ik dacht dat je altijd het beste vroeg kan bellen, maar dat is dus helemaal niet zo.
Een hele hoop mensen denken dat je 't beste vroeg kan bellen, dus tja, dan werkt het niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

Iemand enig idee waar ik de CRC/FEC/HEC errors kan zien in het meegeleverde Zyxel modem ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

slaay

Natuurbeleven.com

tismij schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:37:
Iemand enig idee waar ik de CRC/FEC/HEC errors kan zien in het meegeleverde Zyxel modem ?
http://192.168.1.254/SystStatusFrame.html

[ Voor 70% gewijzigd door slaay op 16-03-2008 12:24 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Over dat 0900-nummer van Telfort: ligt het aan mij of hebben er meer mensen last van ontzettend onbehulpzame helpdeskmedewerkers?
Nee, ik deel die ervaring niet. Gisteren bij mijn broer geprobeerd Telfort Internet en vast bellen aan te sluiten, maar er blijkt op d'1 of andere manier geen DSL-signaal te zitten bij het IS/RA-punt. Medewerker aan de lijn, ik stelde voor om op zoek te gaan naar het 2e aderpaar om hem daar aan te sluiten. Hij zei dat als dat niet lukte, ik maar weer moest bellen en dan zou er een storing van aangemaakt worden.
Helaas ook geen signaal op het 2e aderpaar. Weer gebeld (en toen gelijk iemand aan de lijn). Ze gaan het in ieder geval verder uitzoeken. Men lijkt wel behulpzaam en zeker zijn ze ook vriendelijk te noemen.
Ze gaan mij nu terugbellen als er vragen/opmerkingen zijn. Dat is ook eens netjes.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
DikkieDick schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:55:
[...]

Nee, ik deel die ervaring niet. Gisteren bij mijn broer geprobeerd Telfort Internet en vast bellen aan te sluiten, maar er blijkt op d'1 of andere manier geen DSL-signaal te zitten bij het IS/RA-punt. Medewerker aan de lijn, ik stelde voor om op zoek te gaan naar het 2e aderpaar om hem daar aan te sluiten. Hij zei dat als dat niet lukte, ik maar weer moest bellen en dan zou er een storing van aangemaakt worden.
Helaas ook geen signaal op het 2e aderpaar. Weer gebeld (en toen gelijk iemand aan de lijn). Ze gaan het in ieder geval verder uitzoeken. Men lijkt wel behulpzaam en zeker zijn ze ook vriendelijk te noemen.
Ze gaan mij nu terugbellen als er vragen/opmerkingen zijn. Dat is ook eens netjes.
Het is natuurlijk ook heel persoonsgebonden. Wat de één netjes noemt vind de ander weer niks en karakters kunnen over de telefoon ook botsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

bij mij zie ik daar echt geen CRC/FEC/HEC errors staan, bij mijn Speedtouch zag ik die gewoon allemaal staan (ik had er ook aardig wat toen ik bij Orange zat) nu kan ik het echter nergens vinden.
Packet stats had ik al gevonden maar die geeft geen specificaties van errors/warnings met aantallen.
Ik kan ook niet vinden of en hoe het evt. in te stellen is met logging.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Sinds enige tijd zit ik te twijfelen of ik overstap van TweakDSL naar Telfort.

Dit om een paar redenen:
-geen degelijk aanbod voor oud abonnee's (ben niet de eerste die hier om weggaat bij ze)
-omzetten van ISDN naar analoog
-KPN abbo opzeggen
-modem vervangen voor een multi-pc versie met WIFI en voor analoog ADSL2+ geschikt

Echter ik zit nog met een aantal vragen mbt tot de kwaliteit van de geleverde diensten.
Ik heb her en der op consumenten fora gelezen dat de helpdesk wel eens te wensen overlaat en betaald is.
Op zich niet zo'n probleem totdat je ze nodig hebt :].
Ik las iets hierboven dat ze wel met het probleem bezig zijn.

Daarnaast wil ik weten hoe het zit met de kwaliteit van het bellen naar oa. het buitenland (Duitsland, Zweden, Frans Guyana en Rusland) en de beschikbaarheid (dat de verbinding niet (vaak) verbreekt ed.).
In theorie haal ik, volgens de speed check de volle snelheid van het abonnement. Maar dat zegt niet alles. Maw is de verbinding goed?

En last but not least: hebben ze hun administratie op orde? (ik zit niet te wachten op UPC praktijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Als je van ISDN naar PSTN wilt, neem je dan Internet + Bellen?
Zo nee, dan zal je toch je KPN abo voor ISDN blijven houden. Althans, voor mij bleek het een crime om hier vanaf te komen.
Heb nu Internet + Bellen van Telfort en bellen is buitengewoon goed. En ben van m'n ISDN abo af.
We bellen met Voipbuster naar China en Australie en de kwaliteit is met sprongen omhoog gegaan.
Heb m'n Dect telefoon op SIP 2 van de router aangesloten en de instellingen van VoipBuster ingevoerd. Op de site van Telfort, bij Mijn Instellingen ingesteld dat we niet met Telfort naar het buitenland kunnen bellen. Voordeel is dat we nu niet ongemerkt tegen Telfort tarief naar het buitenland kunnen bellen.
Met de complimenten vanuit Australie over de goeie geluidskwaliteit. Kosten: EUR 0,01 / minuut.

[ Voor 38% gewijzigd door Geurt-kun op 16-03-2008 14:56 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

Badger schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:51:

-geen degelijk aanbod voor oud abonnee's (ben niet de eerste die hier om weggaat bij ze)
Ben er ook over aan het nadenken. Ze hebben wel een aardige aanbieding, ongeveer 20 euro per maand maar das 2 jaar er aan vast zitten. Exclusief de kosten aan KPN maar inclusief usenet.
Ze zijn niet goedkoper dan telfort uiteindelijk maar ben tevreden over de verbinding die ik nu heb en afwachten wat het is als je overstapt.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:37
@EleanorNL

Wat betreft het "gestotter" tijdens het VOIP bellen, ik zou denken dat je met QoS daar een einde aan kan maken. Bij het ZYXEL modem moet je daarvoor in de tab "advanced" / "Bandwidth Management" zijn. Je kan daar met regels het VOIP verkeer de hoogste prioriteit geven, en op die manier zal het bittorrent verkeer of wat je dan ook gebruikt minder prioriteit krijgen op het moment dat je aan het bellen bent. Ideaal.

Weet niet of het echt goed werkt op de ZYXEL, maar op mijn huidge router heb ik het ingesteld, en BT verkeer heeft geen enkele invloed meer op het gewone browserverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:11:
Voor mensen die niet weten hoe je moet overstappen van IPB planet naar telfort intertnet, hier mijn verhaal, ik heb op 21 januari Telfort internet + vast bellen besteld en dezelfde dag heb ik aan Planet laten weten dat ik per 10 maart overstap naar Telfort, die medewerker zette het meteen in het systeem en liet weten om rond die datum, als het signaal is overgenomen door telfort, ik moet bellen om het abonnement op te zeggen i.v.m. nummerbehoud........
Weet jij toevallig of de modem die ik van KPN heb gekregen (Siemens Gigaset SX552) ook samenwerkt met Telfort ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:22:
[...]

Weet jij toevallig of de modem die ik van KPN heb gekregen ook samenwerkt met Telfort ADSL?
Kijk eens in de topicstart?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:24:
[...]

Kijk eens in de topicstart?
Neem aan dat je hierop doelt:
Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.
Ik ga er ook vanuit dat het kan, alleen bij de Telfort helpdesk konden ze het niet bevestigen.. dus vandaar dat ik het voor de zekerheid nog eens vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
De Siemens SX552 is een isdn modem en als Telfort op een analoge lijn wordt opgeleverd loop je dus de kans dat het modem niet gaat werken. De internet instellingen zijn in de Siemens wel aan te passen, dus misschien gaat het werken. Misschien probeer ik het zelf een dezer dagen nog wel met mijn oude SX551.

Je kunt het in ieder geval altijd nog als een accesspoint gebruiken, mits je natuurlijk geen brief van KPN ontvangt dat het modem teruggezonden moet worden, door je dhcp en internet beide uit te zetten in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie. Als het goed is hoef ik mijn modem niet terug te sturen aangezien KPN pas vanaf 17 oktober die dingen in bruikleen uitgeeft. Als je het eens probeert met jouw modem ben ik uiteraard erg benieuwd naar het resultaat.

Weet je toevallig ook hoe het zit met omzetten van het abonnement? Ik las hier in het topic namelijk dat Telfort en KPN het onderling regelen, maar de juffrouw van de helpdesk kon dat niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Mocht het met mijn modem werken dan is het geen garantie dat het in jouw situatie ook gaat werken, want ik heb de analoge variant van de Siemens (sx551) en jij de digitale / isdn variant (sx552). Hardwarematig verschillen die twee en ook al zou het theoretisch mogelijk moeten zijn dat een isdn modem het analoge adsl signaal zou moeten kunnen herkennen, weet ik uit de praktijk dat het niet gaat werken. Of je moet natuurlijk bij jouw aanvraag aangegeven hebben dat je isdn had / hebt, dan zou het gewoon moeten kunnen.

De overstap van KPN IPB ging bij mij technisch probleemloos. Ik merkte in de ochtend van mijn wensdatum (14 maart) dat mijn internet opeens dood was, verwisselde vervolgens het modem, activeerde mijn verbinding op de pagina die automatisch tevoorschijn kwam toen ik mijn browser heropende en in totaal 3 minuten later zat ik weer op internet. Het bellen duurde een paar uur langer voor het allemaal weer naar behoren werkte, maar dat was grotendeels ook door mijn eigen toedoen.

Of het administratief allemaal zo vlekkeloos gaat verlopen blijft natuurlijk altijd de vraag heden ten dage, maar aangezien ik hier niets heb moeten uitvogelen met aderparen mag ik aannemen dat het wel goed gaat komen met zowel de eindafrekening van KPN en die rekeningen van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

slaay

Natuurbeleven.com

tismij schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:25:
[...]

bij mij zie ik daar echt geen CRC/FEC/HEC errors staan, bij mijn Speedtouch zag ik die gewoon allemaal staan (ik had er ook aardig wat toen ik bij Orange zat) nu kan ik het echter nergens vinden.
Packet stats had ik al gevonden maar die geeft geen specificaties van errors/warnings met aantallen.
Ik kan ook niet vinden of en hoe het evt. in te stellen is met logging.
Afbeeldingslocatie: http://www.mennoslaats.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3929&g2_serialNumber=1
Bij Errors lijkt me toch dat daar de CRC errors komen te staan, of heb ik het nu mis?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
slaay schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:40:
[...]

[afbeelding]
Bij Errors lijkt me toch dat daar de CRC errors komen te staan, of heb ik het nu mis?
Nice, deze optie kende ik nog niet van de ZyXEL. Je kunt dus ook de lijn uptime bekijken vanuit de webinterface. Dat is nog iets wat toegevoegd kan worden aan de status pagina. Ik zelf bekeek dit altijd via Telnet, maar nu dus via de webinterface _/-\o_

0 errors trouwens na ~ 250 uur uptime volgens de webinterface.

Telnet geeft wel een iets gespecificeerde overzicht van de errors, zie ;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:781194
near-end CRC error fast:   0
near-end CRC error interleaved:1746
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast:   0
far-end FEC error interleaved:9116
far-end CRC error fast:   0
far-end CRC error interleaved: 510
far-end HEC error fast:   0
far-end HEC error interleaved: 297
Error second in 15min           : 1
Error second in 24hr            : 104
Error second after power-up     : 1563
NM_Error second in 15min                : 0
NM_Error second in 24hr                 : 0
NM_Error second after power-up  : 0

[ Voor 37% gewijzigd door Chutney op 16-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:19:
[...]

Was het opeens verholpen? Of zelf nog wat gedaan?
Sja, wat zal ik hier eens op zeggen.
Laten we het er op houden dat het opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Chutney schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:58:
[...]

Nice, deze optie kende ik nog niet van de ZyXEL. Je kunt dus ook de lijn uptime bekijken vanuit de webinterface. Dat is nog iets wat toegevoegd kan worden aan de status pagina. Ik zelf bekeek dit altijd via Telnet, maar nu dus via de webinterface _/-\o_

0 errors trouwens na ~ 250 uur uptime volgens de webinterface.

Telnet geeft wel een iets gespecificeerde overzicht van de errors, zie ;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:781194
near-end CRC error fast:   0
near-end CRC error interleaved:1746
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast:   0
far-end FEC error interleaved:9116
far-end CRC error fast:   0
far-end CRC error interleaved: 510
far-end HEC error fast:   0
far-end HEC error interleaved: 297
Error second in 15min           : 1
Error second in 24hr            : 104
Error second after power-up     : 1563
NM_Error second in 15min                : 0
NM_Error second in 24hr                 : 0
NM_Error second after power-up  : 0
aaargh natuurlijk telnet, had ik niet aan gedacht ik ben zo gewend dat je alle errors in de webinterface kunt zien :)
Met welk commando heb je die opgevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
tismij schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:32:
[...]

aaargh natuurlijk telnet, had ik niet aan gedacht ik ben zo gewend dat je alle errors in de webinterface kunt zien :)
Met welk commando heb je die opgevraagd ?
Dat komt omdat de speedtouch alleen maar errors doet die gezien moeten worden :P, was toch zo dat de CRC tellers stuk waren en op onverklaarbare wijze mega hoog stonden?

Telnet 24,8
-> wan ad pe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

dank, nu heb ik ze:

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast:4037
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 15
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 14
far-end HEC error interleaved: 0
Error second in 15min : 6
Error second in 24hr : 285
Error second after power-up : 3909
NM_Error second in 15min : 0
NM_Error second in 24hr : 0
NM_Error second after power-up : 0

de lijn is iig stabieler dan de Orange maar nog best veel CRC errors vind ik, (typisch dat de webinterface 0 errors geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Van het weekend de papieren stapel aan het opruimen, blijkt dat ik 2 brieven van Telfort heb gehad met 2 verschillende ordernummers. Maar even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij......!!!
Op 4 maart de aanvraag gedaan voor Telfort Internetten en Bellen, gisteren een mail ontvangen dat ik mijn oplevering volgende week kan verwachten!!! _/-\o_ _/-\o_
Na alle perikelen bij Orange (daar aanvraag eind december 2007 ingediend en tot eind februari alleen maar problemen gehad en nooit mn adsl opgeleverd gekregen...) is dit een verademing!

Ik hoop echt van harte dat ik volgende week ermee aan de slag kan, want dat meeliften op het onbeveiligde draadloze netwerk van iemand uit mijn buurt is ook niet alles!!! 8)

Er wordt overigens door Telfort (en dat was ook bij Orange zo) uit de snelheidstest gezegd dat ik de 20 mb theoretisch kan halen! Heb het is vergeleken met mn oude woonadres en dat ligt een stuk lager, dus ben positief ingestemd!!

Al met al ben ik tevreden over de manier waarop Telfort met zijn klanten omgaat, je krijgt netjes een mail als er iets te melden valt en de procedure is heel duidelijk. Ook de levertijd die tijdens je aanvraag genoemd wordt is reeel, men verkoopt geen gebakken lucht tot nu toe....!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Blijkbaar werken er bij de adminstratie van Telfort een stel debielen. Ze sturen binnen een maand twee facturen met de meest onbegrijpelijke bedragen en dat ook eens niet gespecificeerd. Wel handig als je erbij zet, waar dat bedrag op slaat. Ik dacht dat ze bij Telfort na zoveel jaar ervaring dit soort zaken wel onder de knie hadden....
Telfort begint me toch steeds meer teleur te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:40
Thyraon schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:44:
Nou, ik heb voor de verandering weer eens een positieve ervaring met de telefonische helpdesk.

(knipperdeknip)

Om een heel lang verhaal wat korter te maken: de mensen die ik gesproken heb hielpen me prima en met nog geen 15 minuten gesprekstijd was het voor mij absoluut niet erg om even te bellen.
Kortom: het is niet allemaal kommer en kwel met die helpdesk ;).
Zojuist bezoek gehad van een monteur van KPN, hij had de boel binnen 10 minuten aan de gang. Helaas blijkt mijn wijkcentrale geen ADSL2+ te ondersteunen waardoor ik rond de 8Mbit intrain, maar op zich heb ik daar geen probleem mee. Nu de boel even netjes aansluiten (en een wat korter telefoonkabeltje gebruiken om het maximale uit de verbinding te persen) en dan ben ik een happy camper!

Thumbs up voor Telfort en KPN trouwens, ze hebben deze zaak prima geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand precies omschrijven wat je in het Telfort modem moet instellen en waar om telefonie voorrang te geven? Bedoel wat zijn de ideale instellingen voor Telefonie, beste geluidsqualiteit en ongestoord voip (voorrang op www en downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Gewoon te vinden via de knowledge base van Zyxel. Is wel uitgelegd aan de hand van een ander model modem, maar werkt ook prima in de reeks die uitgegeven wordt door Telfort :

http://www.zyxel.com/web/...ID=815&pid=20040520161313

Voor de maximale ongecomprimeerde kwaliteit kan je G.711 instellen voor je voip en dat neemt iets van 64 kbps in beslag en dat kun je dan ook weer als maximum instellen bij bandwith management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Vandaag besteld.
Per email een pdf ontvangen met details. Alleen het ordernummer mist.
Niet zo handig, maar ik ga er van uit dat die per post naar huis word gestuurd.

Ik heb "geen" idee of de vorige bewoners proper de telefoon en of internet goed hebben afgesloten, dus dat word ook nog een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mazzel heb je dan..........ik heb eerst op 11 februari aangevraagd,met nummerbehoud, alleen de kpn heeft mijn lijn gelijk gesloopt,fout van mij om het op te zeggen.....toen op 28 februari opnieuw aangevraagd en hoor en lees niks, sta nog steeds op stap 1, zit al bijna 4 weken zonder telefoon en internet,kan niet wachten om een flink aantal stappen verder te gaan. Misschien dat iemand mijn ordernr. eens kan nazien, ben nl. als de dood dat ik straks weer afgewezen ga worden, ordernr. is 1374822
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:47:
Ik ben blij......!!!
Op 4 maart de aanvraag gedaan voor Telfort Internetten en Bellen, gisteren een mail ontvangen dat ik mijn oplevering volgende week kan verwachten!!! _/-\o_ _/-\o_
Na alle perikelen bij Orange (daar aanvraag eind december 2007 ingediend en tot eind februari alleen maar problemen gehad en nooit mn adsl opgeleverd gekregen...) is dit een verademing!

Ik hoop echt van harte dat ik volgende week ermee aan de slag kan, want dat meeliften op het onbeveiligde draadloze netwerk van iemand uit mijn buurt is ook niet alles!!! 8)

Er wordt overigens door Telfort (en dat was ook bij Orange zo) uit de snelheidstest gezegd dat ik de 20 mb theoretisch kan halen! Heb het is vergeleken met mn oude woonadres en dat ligt een stuk lager, dus ben positief ingestemd!!

Al met al ben ik tevreden over de manier waarop Telfort met zijn klanten omgaat, je krijgt netjes een mail als er iets te melden valt en de procedure is heel duidelijk. Ook de levertijd die tijdens je aanvraag genoemd wordt is reeel, men verkoopt geen gebakken lucht tot nu toe....!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:38:
Wat een mazzel heb je dan..........ik heb eerst op 11 februari aangevraagd,met nummerbehoud, alleen de kpn heeft mijn lijn gelijk gesloopt,fout van mij om het op te zeggen.....toen op 28 februari opnieuw aangevraagd en hoor en lees niks, sta nog steeds op stap 1, zit al bijna 4 weken zonder telefoon en internet,kan niet wachten om een flink aantal stappen verder te gaan. Misschien dat iemand mijn ordernr. eens kan nazien, ben nl. als de dood dat ik straks weer afgewezen ga worden, ordernr. is 1374822
Is geen "mazzel", je had niet zelf moeten opzeggen. Heb je het de 2e keer wel goed aangevraagd? (Dus aangegeven dat je geen analoge telefonie hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 17-03-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb op 28 februari de helpdesk gebeld en met de administratie gesproken en mijn probleem voorgelegd (toen ik het zelf opgezegd had op 11 februari (ok,achteraf heel stom) was de telfort wensdatum 10 maart en de meneer van de klantenservice van KPN deelde mij mede dat per 12 maart het IPB opgeheven zou zijn!!!), want ik had sinds 20 februari geen telefoon en geen internet meer, moest ik opnieuw aanvragen op een kale lijn, dus ik had geen internet en geen telefonie (nog steeds niet dus), ik heb mijn bevestigingsbrief 2 dagen later op de mat gehad, maar daar blijft het tot nu toe bij. Op 3 maart Telfort gebeld en gevraagd of het nu goed gaat, ja, vorige week de helpdesk gebeld en toen zeiden ze dat de aanvraag in behandeling genomen is........een uur geleden gebeld en nu blijkbaar weer niet................ik hoop toch héél snel weer telefoon en internet te hebben. :(
trolleystad schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:12:
[...]

Is geen "mazzel", je had niet zelf moeten opzeggen. Heb je het de 2e keer wel goed aangevraagd? (Dus aangegeven dat je geen analoge telefonie hebt)
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.