Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 197.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ook weer lekker:
Toen ik telfort aanvroeg had ik op de snelheidscheck 18mbit als verwachte waarde. Dus ik bestellen. Ik krijg thuis 8.5mbit, wat wel tegenviel natuurlijk, maar goed.
Nu check ik voor de grap nog eens die snelheidscheck op hen website (woon nog steeds op dezelfde postcode natuurlijk :) ) en hij geeft nu 7.5mbit aan.
Toch jammer dat het zo onprecies gaat en in oktober nog 18mbit aangaf. Wel fijn dat ze het nu beter aangeven, maar een 10mbit ernaast zitten is niet heel nauwkeurig te noemen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:54:
mijn ervaringen met telfort zijn matig... sinds de overstap van tiscali -> telfort vind ik het niet al te best. ik heb een upgrade gehad van 6Mbit naar 20Mbit, dit bleek uiteindelijk 6.6Mbit te worden, dit is helaas een probleem van de afstand naar de centrale.
Wat geeft de snelheidscheck op de Telfortsite aan?
Ik ben ook van T6 naar T20 gegaan omdat de snelheidscheck 13Mbit aangaf echter heb ik geen kb meer snelheidswinst en heb nu al 2 keer om uitleg gevraagd aan Telfort via mail maar krijg gewoon geen antwoord behalve dat ze het druk hebben en ik waarschijnlijk al de oplossing zelf heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Volgende week wordt m'n Telfort Internet+bellen gebeuren geactiveerd, ik zit momenteel in stap 4. Ik kom van "normaal" KPN bellen en KPN Direct-ADSL. Ik heb slechts contact gehad met Telfort en heb zelf KPN nog niks laten weten.

Moet ik nu iets doen of niet? Ik vind het nogal tegenstrijdig allemaal. De ene zegt niks doen, alles gaat vanzelf, de andere zegt KPN Direct-ADSL opzeggen in stap 4, weer iemand anders zegt niks doen anders krijg je vage nul-facturen.... dus... wat moet ik nu doen om het zo smooth mogelijk te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* Telfort Internet net telefonisch besteld! Alleen ik moest nog twee verschillende adressen opgeven,omdat ik nog niet verhuist ben.. Ik hoop dat ze het begreep en dit goed verwerkt heeft. Sorry hoor, maar die telefonisten zijn zulke nitwits.. Of ben ik nu aan het generaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:31
catchingfire schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:35:
Volgende week wordt m'n Telfort Internet+bellen gebeuren geactiveerd, ik zit momenteel in stap 4. Ik kom van "normaal" KPN bellen en KPN Direct-ADSL. Ik heb slechts contact gehad met Telfort en heb zelf KPN nog niks laten weten.

Moet ik nu iets doen of niet? Ik vind het nogal tegenstrijdig allemaal. De ene zegt niks doen, alles gaat vanzelf, de andere zegt KPN Direct-ADSL opzeggen in stap 4, weer iemand anders zegt niks doen anders krijg je vage nul-facturen.... dus... wat moet ik nu doen om het zo smooth mogelijk te laten verlopen?
Zoals in de uitstekende TS:

Voor het bellen niets doen, omdat je nummer wordt overgenomen (neem ik aan) wordt het bellen vanzelf stopgezet. Voor ADSL zelf opzeggen, want dit mag Telfort niet voor jou doen.
Dit hele verhaal wordt anders als je IPB van KPN had gehad.

just my 0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen hebben wij Telfort Internet + Bellen... het hele overgangsproces ging uitstekend. Niks op aan te merken.

Eerste wat me opvalt... echo op de lijn (alleen voor de persoon aan de andere kant). Hoe kan het toch dat VoIP nog steeds niet volwassen genoeg is? ;( Ik baal er stevig van. Volgens mij zijn er maar weinig dingen te doen om het echo niveau naar nul te brengen... volume heb ik al aangepast, maar maakt geen enkel verschil. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ZyXEL Prestige 2602H-61 modem nog uit de Tiscali tijd. Het is zo'n zwarte. En ik heb daar nou al wekenlang problemen mee. Elke dag meerdere keren valt de verbinding weg. Ik moet dan de modem aan en uit zetten of via de configuratiepagina de verbinding resetten.
Ik heb de firmware nog niet geupdate omdat ik de goede firmware nergens kan vinden. Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik zo'n onstabiele verbinding heb, en heeft iemand enig idee of het misschien werkt als ik de firmware update?

Bij de firmware updates van ZyXEL.nl krijg ik constant deze melding: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.

edit: via Tiscali was de nieuwste firmware uit 2006. Het is wel gelukt deze erop te krijgen. Nieuwer via de ZyXEL site werkt echter niet..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:00:
Ik heb een ZyXEL Prestige 2602H-61 modem nog uit de Tiscali tijd. Het is zo'n zwarte. En ik heb daar nou al wekenlang problemen mee. Elke dag meerdere keren valt de verbinding weg. Ik moet dan de modem aan en uit zetten of via de configuratiepagina de verbinding resetten.
Ik heb de firmware nog niet geupdate omdat ik de goede firmware nergens kan vinden. Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik zo'n onstabiele verbinding heb, en heeft iemand enig idee of het misschien werkt als ik de firmware update?

Bij de firmware updates van ZyXEL.nl krijg ik constant deze melding: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router.
2602H/HW-61C - http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b4.bin

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
Andere VoIP aanbieder
  • Vraag Telfort Telefonie aan.
  • Zeg zelf je VoIP abonnement WEL op. Geef aan dat het telefoonnummer geporteerd moet worden.
  • Van Telfort ontvang je een brief met de porteringsdatum.
Geldt deze procedure ook voor Surfen&bellen van Hetnet ? Ook als ik nummerbehoud wil? Ik neem aan dat Surfen&Bellen onder InternetPlusBellen gecategoriseerd wordt?

Als dit het geval is dan moet ik procedureel dus:
  • Internet van Telfort aanvragen
  • Wachten op brief van Telfort en van Hetnet: 1) Een brief vanTelfort Internet + telefonie, dat geactiveerd wordt met een nummerportering vanuit Hetnet. 2) En een brief vanuit HetNet Surfen&Bellen, dat het Surfen&Bellen beëindigd wordt en dat het nummer meegaat naar Telfort middels nummerportering
Heeft trouwens iemand al ervaring met deze bewuste overzetting van HetNet Surfen&Bellen ==> Telfort Internet 20mbit & Telefonie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
surfen en bellen is een andere merknaam voor internetplusbellen, je zult dus inderdaad dezelfde procedure moeten volgen als internetplusbellen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:56:
Sinds een paar dagen hebben wij Telfort Internet + Bellen... het hele overgangsproces ging uitstekend. Niks op aan te merken.

Eerste wat me opvalt... echo op de lijn (alleen voor de persoon aan de andere kant). Hoe kan het toch dat VoIP nog steeds niet volwassen genoeg is? ;( Ik baal er stevig van. Volgens mij zijn er maar weinig dingen te doen om het echo niveau naar nul te brengen... volume heb ik al aangepast, maar maakt geen enkel verschil. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Ik voip al 2 jaar, zelf bel ik met een DECT-telefoon aangesloten op het modem, tot nu toe nooit echo of ruis gehad bij het bellen met nummers op het KPN-netwerk (vlekkeloze verbinding), dan klinkt voip beter (helderder) dan een gewone, ouderwetse, telefoonverbinding.

Bij het bellen met voipnummers van een andere provider (bijvoorbeeld Caiway, Tele2, Compuserve) krijg je soms geen verbinding (even later bellen geeft alsnog verbinding) of is de verbinding soms niet optimaal (alsof je praat met iemand, die in een andere ruimte is, ver weg is, soms ook ruis).

Problemen worden vaak veroorzaakt door het gebruikte telefoontoestel.

Ik heb bij anderen getest met voip via een headset of usb, dan heb je wel vaak last van ruis en echo, dan merk je dat je niet op een normale telefoonverbinding telefoneert.

Voip werkt met codec (coderen/decoderen), je kunt in het modem instellen G.711 (dat is 64 kbps uncompressed). Standaard staat het modem ingesteld op G.729 (8 kbps compression). Hoe hoger de compressie van het geluid, hoe minder ruimtebeslag op de lijn, maar meer kans op kwaliteitsverlies.

Bezoek ook deze site van Tiscali:
http://forum.tiscali.nl/v...2fc57fe950f2c4c48ceb2ea68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Alkmaar al sinds afgelopen donderdag geen Ip nummer meer, DSL lijn is in orde. Helpdesk is een ramp om te bellen, en als ik wat suggesties doe (zoals vast IP of reserved lease op basis van MAC Addr) kan de arme 1ste lijns het alleen maar in de call zetten (ik denk dat er vingertjes worden afgehakt als de helpdesk doorverbind met 2de lijn). Fijntjes liet de medewerker weten dat reactie van de 2de lijns wel 10 dagen kon duren, en de administratie claimt zelfs tot 10 weken......Heeft iemand een idee welke gateway bij ip: 82.171.28.XX hoort, dan kan ik die effe static proberen tot ze het gefixed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Snowmiss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:49:

Voor het bellen niets doen, omdat je nummer wordt overgenomen (neem ik aan) wordt het bellen vanzelf stopgezet. Voor ADSL zelf opzeggen, want dit mag Telfort niet voor jou doen.
Opzegbrief opsturen nu dus (ik zit in stap 4)?

Dat is dus het punt, van telfort@totaalgeflipt.nl (wie het ook moge zijn) kreeg ik te horen:
"Opzich hoef je kpn niet op te zeggen, wat een overstap wordt gezien als een
opzegging, en dit kan er alleen voor zorgen dat vroegtijdig je verbinding
eruit ligt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zit met iets vreemds. Het internetten gaat prima maar zodra ik de lijn helemaal opentrek door met volle snelheid te gaan downloaden knalt mijn ADSL verbinding er uit. Dit gebeurt niet altijd maar zo nu en dan. Het aan- en uitzetten van het modem lost het probleem dan tijdelijk op. Verder zit het modem heel dicht bij het isra punt (onder het raam).

Iemand anders met dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door Erhnam op 11-03-2008 14:35 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:19:
Hier in Alkmaar al sinds afgelopen donderdag geen Ip nummer meer, DSL lijn is in orde. Helpdesk is een ramp om te bellen, en als ik wat suggesties doe (zoals vast IP of reserved lease op basis van MAC Addr) kan de arme 1ste lijns het alleen maar in de call zetten (ik denk dat er vingertjes worden afgehakt als de helpdesk doorverbind met 2de lijn). Fijntjes liet de medewerker weten dat reactie van de 2de lijns wel 10 dagen kon duren, en de administratie claimt zelfs tot 10 weken......Heeft iemand een idee welke gateway bij ip: 82.171.28.XX hoort, dan kan ik die effe static proberen tot ze het gefixed hebben.
Dat is zinloos om te proberen. Als je geen DHCP lease hebt voor dat adres (meer) is het adres vrij en zal het niet werken op je aansluiting. Het kan zelfs aan een ander dan weer toebedeeld worden of al zijn natuurlijk.

En reset je modem eens naar defaults, als die het probleem vormt zelf los je dat gelijk op. Helpt het niet heb je het wel geprobeerd :)
Erhnam schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:32:
Ik zit met iets vreemds. Het internetten gaat prima maar zodra ik de lijn helemaal opentrek door met volle snelheid te gaan downloaden knalt mijn ADSL verbinding er uit. Dit gebeurt niet altijd maar zo nu en dan. Het aan- en uitzetten van het modem lost het probleem dan tijdelijk op. Verder zit het modem heel dicht bij het isra punt (onder het raam).

Iemand anders met dit probleem?
Kan zijn dat je teveel verstoring op je je lijn hebt. Bij volle belasting geeft dat dan fouten in de verzenden/ontvangen van bits en dan knalt hij onderuit als dat er teveel zijn. Of toch niet goed aangesloten - kort aangesloten is niet altijd gelijk aan juist aangesloten - of je lijn zou een tantje omlaag gezet moeten worden misschien door Telfort zodat hij iets langzamer verbinding maakt.

Kijk even of je het echt juist hebt aangesloten. Soms zit je niet bij het echte ISRA (hoofdaansluitpunt) of zit er nog een aftakking/afsplitsing al in je aansluiting bijgezet naar bijvoorbeeld een extra aansluitpunt boven of elders in huis die nog los moet.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 11-03-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bjck:
Ben ik niet helemaal met je eens: Mijn ervaring met DSL en Cable netwerken is dat bij DHCP verstoring de lease niet aan een ander MAC adres wordt gegeven, omdat bijv. de DHCP database corrupt is.Het is dus het proberen waard (in ieder geval beter dan 10 tot 15 dagen telefoon en internetloos door het leven gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week Telfort.
Op de site gaf hij een snelheid van 16Mbit-20Mbit.
Uiteindelijk trainde mijn modem vorige week in met een snelheid van iets boven de 10Mbit.
Dit vind ik op zich geen probleem. In het modem gaf hij ook ADSL2PLUS aan.

Nu vandaag is mijn snelheid ingezakt tot 2395 kbps / 292 kbps en geeft hij bij de centrale alleen nog maar ADSL2 op. Heb hem een aantal keer opnieuw opgestart, maar blijft deze snelheid geven.

Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden, want heb van de week nog met 1MB per/s gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:18
Het topic staat vol met dit soort zaken. Kijk je bekabeling en manier van aansluiten eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik ook.
Maar daar gaat het niet om. Het vreemde is dat er aan de instelling niets veranderd is en ik nu maar een fractie van de snelheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:25:
Dat weet ik ook.
Maar daar gaat het niet om. Het vreemde is dat er aan de instelling niets veranderd is en ik nu maar een fractie van de snelheid heb.
Probeer de suggestie van superseb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, ben voor de 2de keer afgewezen in stap 3 van het stappenplan. Het probleem: ik laat Telfort aansluiten op een vaste KPN (Belbudget) telefoonaansluiting. De contractant hiervan (dat ben ik) is bekend op huisnr. 111, maar het aansluitpunt van KPN staat geregistreerd op nr. 111b. Ook hebben we nog een 111a en een 11c, maar dit is allemaal hetzelfde huis. We zitten hier met zijn 3en op 1 aansluiting.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de helpdesk meer, iedereen zit vast in procedures en onbehulpzaamheid/onvriendelijkheid en niemand heeft kennis van zaken. Ik ben intussen ongeveer 20 euro kwijt aan belkosten met de helpdesk, en zit als gevolg van de afwijzingen 3 weken zonder internet. Heeft iemand een idee hoe dit snel en effectief opgelost kan worden bij Telfort? (zijn er aanbieders waarbij zoiets wel in 1 keer goed kan gaan??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjase
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-01 16:14
Ik heb zelf ook de 2602H en na het installeren van firmware 340MS7b4 was de boel instabieler dan bij de b3 versie. Dus wie weet kun je die versie eens proberen.

Heb je de logs van je zyxel al bekeken op vreemde zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiohans
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:08:
Argh, ben voor de 2de keer afgewezen in stap 3 van het stappenplan. Het probleem: ik laat Telfort aansluiten op een vaste KPN (Belbudget) telefoonaansluiting. De contractant hiervan (dat ben ik) is bekend op huisnr. 111, maar het aansluitpunt van KPN staat geregistreerd op nr. 111b. Ook hebben we nog een 111a en een 11c, maar dit is allemaal hetzelfde huis. We zitten hier met zijn 3en op 1 aansluiting.

Ik heb totaal geen vertrouwen in de helpdesk meer, iedereen zit vast in procedures en onbehulpzaamheid/onvriendelijkheid en niemand heeft kennis van zaken. Ik ben intussen ongeveer 20 euro kwijt aan belkosten met de helpdesk, en zit als gevolg van de afwijzingen 3 weken zonder internet. Heeft iemand een idee hoe dit snel en effectief opgelost kan worden bij Telfort? (zijn er aanbieders waarbij zoiets wel in 1 keer goed kan gaan??).
Zelf ook zoiets meegemaakt.. was al vanaf 19 dec 2007 bezig om adsl aan te sluiten.. Maar mijn postcode tabel klopt steeds niet.. Wel belbudget via KPN geen probleem maar dan adsl schijnt een probleem te zijn. Als ik kpn vervolgens bel krijg ik te horen dat alles goed staat en dat ik dan maar via planet of hetnet moet aansluiten want dat is beter :-) Nu was ik het zat al die kast naar de muur verhalen van kpn en telfort. en besloot toch maar kabel(casema) te nemen..
1 week levertijd en alles gelijk werkende binnen 1 week !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
catchingfire schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:28:
[...]

Opzegbrief opsturen nu dus (ik zit in stap 4)?

Dat is dus het punt, van telfort@totaalgeflipt.nl (wie het ook moge zijn) kreeg ik te horen:
"Opzich hoef je kpn niet op te zeggen, wat een overstap wordt gezien als een
opzegging, en dit kan er alleen voor zorgen dat vroegtijdig je verbinding
eruit ligt."
De vraag is dus: was de context 'overstap van IPB'? of vanuit twee abbo's (zoals jij hebt?)

Maar als je al in stap 4 staat, lijkt het me 'veilig'. Heb hier zelf geen ervaring mee omdat ik dus idd IPB had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Weet iemand de Cisco instellingen voor op de telfort lijn te koppelen?

ik neem aan geen PPoA username of zow?

meer op de RFC1384 manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Rubke schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:13:

Hiermee kom je er niet uit? trolleystad in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:25:
Dat weet ik ook.
reset je modem , ADSL Line reset , kijk of dat werkt. Die optie vind je wel in je modem. Zoek en gij zult vinden.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Snowmiss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Dit hele verhaal wordt anders als je IPB van KPN had gehad.

just my 0.02
Even hier op inhakend; Direct ADSL hoef je niet op te zeggen. Dit is al eerder gezegd en er zijn ook al mensen geweest dat het inderdaad werkt zonder op te zeggen. Opzeggen in stap 4 is formeel leuk enzo, maar dat is zelfs niet nodig. Als je zeker wilt weten dat het goed gaat kan je in stap 4 even contact opnemen met KPN, maar bij een telcomigratie wordt Direct ADSL automatisch afgesloten. Dit werkt overigens alleen zo bij Direct ADSL en niet bij alle ADSL-aansluitingen 'Connected by KPN'.

Dit stond eerst ook specifiek in de TS, maar is later veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ik heb sinds 5 maart (conform wensdatum) ADSL van Telfort. Ik kom van Planet. Aanmelden en opzeggen volledig conform starttopic gedaan. Ging vlekkeloos, alleen de mailserver kickte pas aan het einde van de dag in.

Telefonie duurde wat langer, nl. tot vandaag. Maar tot die tijd werkte de oude vaste lijn van KPN nog. Ik kreeg op 7 of 8 maart een brief van KPN met bericht van mijn overstap naar een andere provider, en dat ze op 11 maart de stekker er uit zouden trekken. Aanmelding bij Telfort Vast Bellen ging vervolgens heel vlot. Dat is dus ook precies gelopen zoals gehoopt. Ook hier heb ik me gehouden aan de info van de starttopic. Ik heb me dus niet zelf bij KPN afgemeld.

Enige schoonheidsfoutje is, dat ik twee opzegbevestigingen van Planet heb gekregen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:08:

Hm, ik heb wel eens van Telfort de (mondelinge) garantie gehad dat aansluiten op een bestaande, werkende telefoonaansluiting ALTIJD kan. Je hoeft dan enkel het telefoonnummer op te geven, en Telfort sluit je internet dan op die lijn aan.
Heb je aangegeven dat je momenteel een analoge telefoonlijn hebt ? Want via het telefoonnummer dat daarbij hoort zou Telfort je dus altijd moeten kunnen 'vinden', je huisnummer maakt dan niet meer zoveel uit begreep ik destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat heb ik gedaan. Het is weer ADSL2PLUS.
De snelheid is verdubbeld naar 5232 kbps / 712 kbps, maar nog steeds niet wat het was en wat het zou moeten zijn. Ik heb er trouwens ook een kabeltje tussen gezet van het isra naar modem van 15 cm.
Badtothebone schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:16:
[...]

reset je modem , ADSL Line reset , kijk of dat werkt. Die optie vind je wel in je modem. Zoek en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt er trouwens uit:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 88 89 88 89 99 a9 aa aa aa a9 87 64
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 00 02 24 55 66 77 77 77 77 77 77 77 78 99 99
tone 64- 95: 99 99 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 35 66 65 43 55
tone 160-191: 55 66 66 65 66 66 54 45 55 56 65 56 55 56 55 55
tone 192-223: 56 55 55 55 55 55 55 55 54 53 54 55 54 55 52 55
tone 224-255: 55 55 53 24 43 04 45 55 55 55 35 55 25 54 22 54
tone 256-287: 04 44 54 53 43 54 54 55 54 44 44 43 21 02 24 34
tone 288-319: 24 44 43 02 00 22 11 23 33 20 22 30 33 32 32 20
tone 320-351: 22 20 22 12 00 00 02 00 12 00 00 02 00 22 22 00
tone 352-383: 22 20 00 00 00 11 00 00 10 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:28:
Ok dat heb ik gedaan. Het is weer ADSL2PLUS.
De snelheid is verdubbeld naar 5232 kbps / 712 kbps, maar nog steeds niet wat het was en wat het zou moeten zijn. Ik heb er trouwens ook een kabeltje tussen gezet van het isra naar modem van 15 cm.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Heintje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:31:
Enige schoonheidsfoutje is, dat ik twee opzegbevestigingen van Planet heb gekregen.
Als ik zo vrij mag zijn om te gaan gokken: Je hebt opgezegd bij Planet per einde contract? Dan wordt je abonnement opgeheven en in principe het ADSL-signaal ook. Als er echter 7 dagen voor het einde van je contract een verzoek tot overname van de [ADSL]lijn door Telfort wordt ingediend dan krijg je weer een brief over een opzegging. Dit heeft te maken met het feit dat Planet eerst je abonnement gereed maakt om volledig opgeheven te worden en vervolgens de lijn weer beschikbaar stelt aan Telfort. Daarom krijg je twee brieven, beetje vaag maar erug administratief.

Ik weet niet of dit hetzelfde gaat als met brieven van KPN, maar als het goed is zou 1 brief als onderwerp iets met sloop [ophef ADSL-signaal] moeten zijn en de andere iets van ttmig [telco-telco migratie]. Dit laatste weet ik niet zeker van Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Vandaag maakte modem eindelijk verbinding met internet (opleverdatum 14 maart), maar toch werkt het niet naar behoren.

Na een paar minuten gaat DSL lampje op modem uit, en verlies ik de verbinding. Internet lampje brand niet. Ligt het nog aan het feit dat het officieel nog niet opgeleverd is, of is er iets anders aan de hand. Zo ja, wat kan ik er aan doen?

Snelheid is btw redelijk te noemen, tot hij eruit klapt, heb ik ongeveer 6.5 mbit gehaald, op (waarschijnlijk) een ADSL1 centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
greatgonzo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:50:
Vandaag maakte modem eindelijk verbinding met internet (opleverdatum 14 maart), maar toch werkt het niet naar behoren.
ongeduldig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Zo te zien heb je iets niet helemaal lekker aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een korte vraag over mijn aansluiting van Tiscali/Telfort.
Van de een op de andere dag is mijn internetlampje rood gekleurd en mijn DSL en power lampje groen.
Na een telefoontje met de helpdesk en een reset van het modem naar de fabrieksinstellingen wist de helpdesk te melden dat mijn modem stuk is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik nog iets anders proberen (zonder ander modem). Ik heb nl het vermoeden dat het niet aan het modem ligt maar dat kan ik niet hard maken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rubke schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:13:

Hier op de oude CistroN (nu XS4all) helpdesk pagina's staat de config voor een Cisco ADSL modem/router.

http://www.xs4all.nl/cist...hapter837135,138,139.html

De VPI/VCI is dus 0/34 (BaByXL) voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim een maand Telfort internet en ben zeer tevreden. Nu krijg ik op 07-03-2008 per mail de rekening en blijkt dat Telfort maar even voor 3 maanden(februari, maart en april) in eens afschrijft, is dit bij jullie ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:33:
Ik heb nu ruim een maand Telfort internet en ben zeer tevreden. Nu krijg ik op 07-03-2008 per mail de rekening en blijkt dat Telfort maar even voor 3 maanden(februari, maart en april) in eens afschrijft, is dit bij jullie ook zo ?
Dat is bij iedereen zo. Je betaalt vooruit bij Telfort, dus de eerste nota is even heftig. Al is heftig weer relatief met zo'n laag maandbedrag wellicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat je vooruit betaalt. In feite is de eerste rekening die je krijgt een verlate rekening, en staan er ook meerdere maanden op. Voor de rest loopt het gewoon door per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Laatst online: 13-09 20:56
Eindelijk sta ik sind gisteren op stap 3 hoop dat ik deze week nog op stap 4 belandt..Zit al 2 maanden zonder internet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren alles aangesloten internet werkt al maar telefonie (nog) niet , maar met een kleine 2mbps kan ik downloaden . Dit was voorheen 3mbps bij kpn . En via de telfort postcode check kan ik 7mbps halen .

Wat denken jullie ?

Het modem is een ADSL 2+ Voip Thomson 716v5 (draadloos)

Ontvanger is een Thomson 121g USB

Verbinding is Uitstekend en heeft een volle 54mbps

Wat kan de oorzaak zijn ?

Modem heeft de laatste firmware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Het gaat om de waardes waarop je modem verbinding maakt, zoek deze eerst eens op. En met de kabel testen geeft (bijna) altijd de maximaal haalbare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het modem geeft ook 6960 kbps down en 5XX up

En die helpdesk deugt ook van geen kanten . Toen ik zei dit modem is van kpn geweest zeiden ze oh dan gaat dat niet lukken (ivb met software van kpn). Dus ik zei ik 'nee ik bedoel dat ik deze alleen heb gebruikt met mijn kpn adsl het modem heb ik gekocht in de winkel' . Enof het werkte ik vertelde het hem achteraf toen begon die meneer te lachen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klantenservice Mail gaat ook vooruit , vanmorgen 8.00 gemailt had om 9.30 antwoord!!
Ik zeg ga zo door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Vraagje, het was toch zo dat als je telfort aanvraagt op een kale lijn er altijd een KPN mederwerker de lijn komt nameten? In welke stap gebeurd dat?

Ik heb op 24 februari Telfort internet en telefonie aangevraagd om mijn huidige casema internet en telefonie te vervangen (nummer wordt geporteerd). Inmiddels ben ik vandaag van stap 3 naar 4 geschoten en heb ik een mail gekregen dat in de week van 19 maart de boel wordt aangesloten (lekker snel allemaal, hulde voor Telfort). Ik heb echter nog niks over een KPN mannetje gehoord? Is dit helemaal niet nodig? Moet je zelf contact opnemen met KPN? Bellen zij mij hiervoor?

Wie o wie kan hier duidelijkheid over verschaffen?

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
renedepe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:52:

komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Niet percé, maar als ik al verbinding krijg in de eerste dagen, lijkt het me raar dat het een onderbrekend signaal is, dan denk ik dus dat ik iets verkeerd heb aangesloten.

Meer mensen deze problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedepe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:52:
Vraagje, het was toch zo dat als je telfort aanvraagt op een kale lijn er altijd een KPN mederwerker de lijn komt nameten? In welke stap gebeurd dat?

Ik heb op 24 februari Telfort internet en telefonie aangevraagd om mijn huidige casema internet en telefonie te vervangen (nummer wordt geporteerd). Inmiddels ben ik vandaag van stap 3 naar 4 geschoten en heb ik een mail gekregen dat in de week van 19 maart de boel wordt aangesloten (lekker snel allemaal, hulde voor Telfort). Ik heb echter nog niks over een KPN mannetje gehoord? Is dit helemaal niet nodig? Moet je zelf contact opnemen met KPN? Bellen zij mij hiervoor?

Ik heb ook kale lijn aangevraagt in principe hoeft een monteur niet te komen.. helaas bij mij kwam die wel omdat ik geen signaal op de lijn had.. zat wat fout in de centrale .. maar als alles normaal gaat komt er geen monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjase schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:28:
[...]

Ik heb zelf ook de 2602H en na het installeren van firmware 340MS7b4 was de boel instabieler dan bij de b3 versie. Dus wie weet kun je die versie eens proberen.

Heb je de logs van je zyxel al bekeken op vreemde zaken?
Ik heb een stabielere verbinding sinds de upgrade van de firmware. Hij is er vandaag nog niet uitgevallen. Dus even fingers crossed.

Logs zijn leeg in mijn modem. Moet je dat aanzetten ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:28:
In het gebied Amsterdam Sloterdijk zijn er nu problemen met ADSL. Technische dienst is aan het werk ermee.
Wat betreft de mensen die in Stap 1 staan, hou rekening met de annuleringstermijn van 7-10 dagen.
Mijn 1ste aanvraag was op maandag 11 februari en de wensdatum zou 10 maart zijn, heb een grote fout gemaakt (achteraf), had InternetPlusBellen en deze zelf opgezegd, dat zou volgens de KPN Helpdesk op 12 maart stoppen, ben er gelijk op 20 februari al uitgegooid en zo is mijn ordernr.1357017 doodgelopen,want ik had nummerbehoud aangevraagd en deze levering liep dus vast. Helpdesk van Telfort gebeld en ik moest opnieuw aanvragen op een kale lijn, dus geen internet en geen telefoon (dat heb ik sinds 20 februari ook niet meer),dit op 28 februari gedaan, maar sta nog steeds in stap 1, zal deze order met nr.1374822 nu wel goed gaan? Naderhand verschillende keren de helpdesk gebeld en gemaild, maar niet echt een duidelijk antwoord gekregen. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Zie hieronder.
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:28:
Wat betreft de mensen die in Stap 1 staan, hou rekening met de annuleringstermijn van 7-10 dagen.
Wat betreft de logs:
Via Advanced Settings > Logs kan je de instellingen bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Superseb op 12-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
bjck schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:29:
[...]

Hier op de oude CistroN (nu XS4all) helpdesk pagina's staat de config voor een Cisco ADSL modem/router.

http://www.xs4all.nl/cist...hapter837135,138,139.html

De VPI/VCI is dus 0/34 (BaByXL) voor Telfort.
heb je deze al werkend dan op een telfort lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Een vraag of ADSL2 / ADSL2+.

Ik heb het topic doorgelezen/gezocht en ik begrijp dat het van je centrale afhangt of je ADSL2+ en dus de 20Mbit krijgt, enz.

We hebben ADSL van Telfort aangevraagd per 1 april (jaja :) ), en we komen van Planet vandaan. Het modem is reeds gearriveerd en ook onze inloggegevens. Ons oude modem is vervangen door de Zyxel en functioneert prima met Planet ADSL. Straks wanneer het Telfort signaal erop staat, is het dus een kwestie van instellingen wijzigen.

Op dit moment geeft het modem voor de Planet ADSL verbinding ADSL2 aan. Betekent dit dat straks als we naar Telfort worden overgezet we ook op ADSL2 zitten, of kan het zijn dat we bij die switch aangesloten worden op ADSL2+? Iemand ervaringen daarmee? Of weet iemand meer van de techniek daarachter?

/edit: UNET kpn wholesale test, lijkt aan te duiden dat het kan. Omschakeling idd meest waarschijnlijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 384 / 128    yes     yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256    yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024  yes     yes

[ Voor 32% gewijzigd door - peter - op 12-03-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Ligt eraan. Je komt pas op het KPN netwerk als BabyXL niet beschikbaar is. BabyXL is volledig ADSL2+, en deze check geeft ook aan dat ADSL2+ beschikbaar is. Dus zou in principe goed moeten komen. Waar je nu op staat geeft in principe vrij weinig aan.

[ Voor 45% gewijzigd door Superseb op 12-03-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
- peter - schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:54:
Een vraag of ADSL2 / ADSL2+.

Ik heb het topic doorgelezen/gezocht en ik begrijp dat het van je centrale afhangt of je ADSL2+ en dus de 20Mbit krijgt, enz.

We hebben ADSL van Telfort aangevraagd per 1 april (jaja :) ), en we komen van Planet vandaan. Het modem is reeds gearriveerd en ook onze inloggegevens. Ons oude modem is vervangen door de Zyxel en functioneert prima met Planet ADSL. Straks wanneer het Telfort signaal erop staat, is het dus een kwestie van instellingen wijzigen.

Op dit moment geeft het modem voor de Planet ADSL verbinding ADSL2 aan. Betekent dit dat straks als we naar Telfort worden overgezet we ook op ADSL2 zitten, of kan het zijn dat we bij die switch aangesloten worden op ADSL2+? Iemand ervaringen daarmee? Of weet iemand meer van de techniek daarachter?

/edit: UNET kpn wholesale test, lijkt aan te duiden dat het kan. Omschakeling idd meest waarschijnlijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 384 / 128    yes     yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256    yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768   yes     yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024  yes     yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024  yes     yes
Ja hoor ! dat heb ik ook gehad bij mij alleen kpn te krijgen !. zie post vrijdag 7 maart volgens mij zit ik nu op hele andere aansluiting( andere klem ) . kan overal maar tot 8 mb krijgen , maar zit nu met telfort op 16.5 mb super blij mee en nog goedkoper ook :) dus hele goede ervaringen met telfort tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Misschien heb ik een oplossing voor m'n probleem (inet gaat na enkele minuten uit, internetlampje op modem gaat uit, en DSL gaat af en toe knipperen) De vorige bewoners hadden een verlengsnoer in pc-kamer aangebracht, en daar heb ik dus het zaakje op aangesloten. (met als het goed is, het verlengsnoer gesplit van het isra punt) Maar die valt dus uit.

Nu heb ik het op het isra punt aangesloten, en op zolder nog 15 meter utp kabel gevonden, die ligt nu door m'n woonkamer, onder de deur langs, door de gang naar de pc-kamer. Nu zit ik dus met een lelijke kabel die niet fatsoenlijk weg te werken is.

Kunnen mijn problemen toch aan de verleng- telefoonkabel liggen? Vorige bewoners hebben ook probleemloos adsl gebruikt via het verlengsnoer. Bovendien kreeg ik in eerste instantie wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:51
Doet hij het nu wel goed dan?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Johny_B schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn om te gaan gokken: Je hebt opgezegd bij Planet per einde contract? Dan wordt je abonnement opgeheven en in principe het ADSL-signaal ook. Als er echter 7 dagen voor het einde van je contract een verzoek tot overname van de [ADSL]lijn door Telfort wordt ingediend dan krijg je weer een brief over een opzegging. Dit heeft te maken met het feit dat Planet eerst je abonnement gereed maakt om volledig opgeheven te worden en vervolgens de lijn weer beschikbaar stelt aan Telfort. Daarom krijg je twee brieven, beetje vaag maar erug administratief.

Ik weet niet of dit hetzelfde gaat als met brieven van KPN, maar als het goed is zou 1 brief als onderwerp iets met sloop [ophef ADSL-signaal] moeten zijn en de andere iets van ttmig [telco-telco migratie]. Dit laatste weet ik niet zeker van Planet.
Ik kom idd. van Planet (een van de allereerste MxStream-klanten destijds) en heb opgezegd per einde contract.
De eerste brief is een kort briefje van 1 februari in lettertype X, niet van een bepaalde afdeling ofzo. De tweede brief is van 5 februari is iets uitgebreider, in lettertype Y, en behandeld door de afdeling "Retentie".

Ik heb nog even terug zitten denken, en vermoed dat de eerste brief een reactie is op een telefoontje van mij, omdat ik wilde checken of mijn aangetekende opzegbrief was aangekomen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Dersan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:25:
Doet hij het nu wel goed dan?..
afgelopen half uur verbinding niet verloren, maar ja, die kabel is irritant he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Binnenkort verhuis ik van mijn studentenkamer naar een eigen appartementje in Zwolle. Nu na veel bekijken toch maar gekozen voor Telfort 20Mbit internet. Het gaat er vooral om dat er internet komt in mijn huisje en het hoeft niet perse heel snel te zijn.

Nu lijkt Telfort toch wel een hele goede deal te zijn, veel (potentiele) snelheid voor maar weinig geld als je het vergelijkt met andere aanbieders met vaak tijdelijke aanbiedingen.

Nu krijg ik 20 maart de sleutel, en vanaf dan ga ik de procedure inzetten. Nu woon ik straks in een b-appartement (227B) dus nog even hopen of dat allemaal goed gaat.

Het voordeel is wel dat er niets omgezet hoeft te worden, ik begin vanaf een kale lijn. Hopen dat het dan in 3-4 weken gefixt is.

Groeten Onnies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Heeft iemand hier een idee hoe ik mijn moeder ervan kan overtuigen dat Telfort gewoon een goede provider is?

Wij willen ook al langere tijd overstappen naar een internet+telefonie abonnement. Nu heb ik mijn ouders Telfort aangeraden, omdat deze enkele voordelen heeft boven bijvoorbeeld Tele2:
- 24 uur per dag gratis bellen
- geen starttarief

En voor mij gewoon 20MB internet over het netwerk van KPN.

Nu blijft mijn moeder maar zeggen "En Tele2 dan?", omdat ze ergens in een test heeft gelezen dat Tele2 het beste uit de bus kwam. Ze is bij Telfort namelijk bang voor prakijken dat je niet bereikbaar bent, dat mensen bellen en een in-gesprek toon krijgen terwijl we zelf niet aan het bellen zijn enzovoorts.

Ik krijg het gewoon niet aan haar hoofd dat Telfort ook gewoon een goede provider is :/ (En duidelijke voordelen bied boven Tele2.

Is het overigens ook niet zo dat de VoIP in heel Nederland door 1 door het SIP geregeld word ?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
iemand nog meer ervaring met de Cisco config + telfort

zie link voor de cisco config: http://www.xs4all.nl/cist...hapter837135,138,139.html

[ Voor 7% gewijzigd door Rubke op 12-03-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Morax schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:38:
Is het overigens ook niet zo dat de VoIP in heel Nederland door 1 door het SIP geregeld word ?
Dat is een beetje een vreemde vraag. Sip is geen instantie ofzo die het het voipverkeer in Nederland regelt. Je moet dat meer zien als pop3 voor e-mail, iedere provider heeft zijn eigen mailserver en sipserver (of koopt ergens een dienst in die ze resellen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:54:

afgelopen half uur verbinding niet verloren, maar ja, die kabel is irritant he
Het is per definitie beter om een zo kort mogelijke telefoonkabel te gebruiken. Wireless geen optie als je de UTP-kabel niet kwijt kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:20:
Hm, ik heb wel eens van Telfort de (mondelinge) garantie gehad dat aansluiten op een bestaande, werkende telefoonaansluiting ALTIJD kan. Je hoeft dan enkel het telefoonnummer op te geven, en Telfort sluit je internet dan op die lijn aan.
Het verbaasd mij ook om te lezen dat het nu drie keer misgaat bij Cassabassa terwijl hij ene Belbudget abo heeft. Hoe staat je adres op je KPN nota vermeld? Deze schrijfwijze zou je over moeten nemen, dan zou het goed moeten komen (maar misschien heb je dat al lang geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:06:
[...]

Het is per definitie beter om een zo kort mogelijke telefoonkabel te gebruiken. Wireless geen optie als je de UTP-kabel niet kwijt kunt?
Als je een telefoonkabel kwijt kunt moet ethernet ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aantal malen gereset en hij is weer redelijk ingetraid:
9783 kbps / 1092 kbps

En heb nog even een testje gedraaid met de volgende resultaten:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee fe ee ee dd dd cc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db
tone 32- 63: 10 25 67 78 89 99 99 99 98 99 89 99 99 aa bb bb
tone 64- 95: ba aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 77 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 99 88 88 88 78 77 87
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 72 77 77 77
tone 256-287: 07 77 77 77 77 77 77 77 78 87 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 76 55 67 77 76 77 77 77 75 67 75
tone 320-351: 67 66 67 65 76 56 66 16 77 67 45 67 77 77 66 75
tone 352-383: 55 55 54 55 55 55 55 54 44 42 24 43 44 44 44 32
tone 384-415: 42 22 42 24 44 44 44 44 22 24 23 44 44 44 32 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 22
tone 448-479: 21 11 11 11 11 11 01 11 11 10 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Op telfort internet snelheid check geeft hij 12 Mbit aan.
Zit ik goed zo dan, of valt er nog meer uit te halen?
En zou het mogelijk zijn dat het in de toekomst nog sneller gaat? Zou
natuurlijk fijn zijn als we echt rond die 20Mbit kunnen intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 20 mbit intrainen zal niet gebeuren op jouw verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
Beste mensen,

Ik heb Telfort plus telefonie internet besteld via de site maar kwam er gauw genoeg achter dat op de ingangsdatum alleen telefonie afgesloten werd van mijn oude provider (Casema) en nog geen internet. Ik heb daarna met de klantenservice contact gehad om de aansluitdatum te verschuiven naar begin juli maar dit kon niet in hun systeem verwerkt worden dus zou ik het moeten opzeggen en later opnieuw aanvragen. Hiervoor kreeg ik een fax nummer gekregen.

Ik heb in mijn bedenktijd week de fax verstuurd en tezamen ook een fax voor de zaak van een medestudent. Het probleem zie je natuurlijk al aankomen namelijk dat Telfort mijn fax niet heeft verwerkt (maar vreemdgenoeg het verzoek om te verhuizen van de zaak wel...).

Ik heb al meerdere malen met de klantenservice gesproken en aanvankelijk zeiden ze dat het verwerkt zou worden en dat er een fax achterstand was maar nadat de periode is verstreken blijkt er geen fax binnen te zijn en zit ik aan hun abbonement vast.

Telefonie is niet geporteerd en ik heb nog niets aangesloten maar volgens Telfrot heb ik dus niet opgezegd.

Wat kan i khier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bellen en vragen naar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Nadat alles hier nu vlekkeloos werkt, bleek mijn broer gisteren ook te zijn overgegaan naar het Vast/Bellen. Dat is iets langer dan de 3 a 4 werkdagen die er voor staat na oplevering internet (29-2).
Nu woont ie niet in de buurt en is ie zelf niet dermate handig dat ie het zelf aan kan sluiten/configureren, dus een handige buurman gevraagd.

Nadat deze 1,5 uur bezig is geweest was zijn conclusie dat mijn broer geen IS/RA-punt had en ik die zou moeten bestellen bij de klantenservice.
Dat lijkt mij sterk, want zijn normale telefooonstekker zit in zo'n mooie grote wandcontactdoos en is vziw te beschouwen als het IS/RA-punt. In de meterkast (volgens mij is de woning uit de jaren 50) zit niet een IS/RA-punt.

Vanuit deze wandcontactdoos gaat een telefoondraad naar zijn computer waar de telefoonstaat (metertje of 7). Mijn idee: het eind van de draad wat nu in het toestel zit, komt in de DSL-aansluiting van de modem en dan vervolgens de boel op de modem aansluiten. Volgens de buurman zat er geen signaal op de lijn, want hij had geen kiestoon. Nou is dat laatste logisch omdat het KPN-signaal eraf is. Vraag is omdat de lijn actief zou zijn, op welke van de 4 putten in de wandcontactdoos zou een spanning moeten staan? Kan ik ze eerst nog ff met een spanningszoeker laten checken of daar überhaupt spanning op staat voordat ik die kant opreis om zelf maar eea aan te gaan sluiten.

Is een afstand van een meter of 7 ook goed overbrugbaar? Anders moet de modem toch bij de wandcontactdoos in de buurt komen en dan via wireless gaan internetten.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Even een vraagje...

Gisteren is bij mijn moeder de aansluiting van xs4all over gegaan in Telfort. Volgens de postcode check zou ik 17Mbit moeten halen. De modem traint in op 12Mbit. Op zich nog niet verkeerd.

Punt is alleen dat wanneer ik een speedtest doe, ik regelmatig niet hoger kom dan 400 tot 800kbs! Dat vind ik dus nogal laag. De snelheidsmeting veranderd ook nogal vaak. Dan 800 dan 400kbs...

Is de verbinding niet veel te langzaam gezien de snelheid waarmee de zyxel intraint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
jozy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:55:
Beste mensen,

Ik heb Telfort plus telefonie internet besteld via de site maar kwam er gauw genoeg achter dat op de ingangsdatum alleen telefonie afgesloten werd van mijn oude provider (Casema) en nog geen internet. Ik heb daarna met de klantenservice contact gehad om de aansluitdatum te verschuiven naar begin juli maar dit kon niet in hun systeem verwerkt worden dus zou ik het moeten opzeggen en later opnieuw aanvragen. Hiervoor kreeg ik een fax nummer gekregen.

Ik heb in mijn bedenktijd week de fax verstuurd en tezamen ook een fax voor de zaak van een medestudent. Het probleem zie je natuurlijk al aankomen namelijk dat Telfort mijn fax niet heeft verwerkt (maar vreemdgenoeg het verzoek om te verhuizen van de zaak wel...).

Ik heb al meerdere malen met de klantenservice gesproken en aanvankelijk zeiden ze dat het verwerkt zou worden en dat er een fax achterstand was maar nadat de periode is verstreken blijkt er geen fax binnen te zijn en zit ik aan hun abbonement vast.

Telefonie is niet geporteerd en ik heb nog niets aangesloten maar volgens Telfrot heb ik dus niet opgezegd.

op de telfort site staat toch duidelijk dat telefonie alleen mogelijk is met Telfort Internet. Als ze nu jou "bestelling" doorzetten lijkt het op een twee sporen beleid. Ik betwijfel zelfs of het voor je mogelijk zal zijn telefonie van telfort te gebruiken vanaf een ander (Casema) netwerk.
Wellicht moet je ze nog eens naar hun eigen website verwijzen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

DikkieDick schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:42:
Nadat alles hier nu vlekkeloos werkt, bleek mijn broer gisteren ook te zijn overgegaan naar het Vast/Bellen. Dat is iets langer dan de 3 a 4 werkdagen die er voor staat na oplevering internet (29-2).
Nu woont ie niet in de buurt en is ie zelf niet dermate handig dat ie het zelf aan kan sluiten/configureren, dus een handige buurman gevraagd.

Nadat deze 1,5 uur bezig is geweest was zijn conclusie dat mijn broer geen IS/RA-punt had en ik die zou moeten bestellen bij de klantenservice.
Dat lijkt mij sterk, want zijn normale telefooonstekker zit in zo'n mooie grote wandcontactdoos en is vziw te beschouwen als het IS/RA-punt. In de meterkast (volgens mij is de woning uit de jaren 50) zit niet een IS/RA-punt.

Vanuit deze wandcontactdoos gaat een telefoondraad naar zijn computer waar de telefoonstaat (metertje of 7). Mijn idee: het eind van de draad wat nu in het toestel zit, komt in de DSL-aansluiting van de modem en dan vervolgens de boel op de modem aansluiten. Volgens de buurman zat er geen signaal op de lijn, want hij had geen kiestoon. Nou is dat laatste logisch omdat het KPN-signaal eraf is. Vraag is omdat de lijn actief zou zijn, op welke van de 4 putten in de wandcontactdoos zou een spanning moeten staan? Kan ik ze eerst nog ff met een spanningszoeker laten checken of daar überhaupt spanning op staat voordat ik die kant opreis om zelf maar eea aan te gaan sluiten.

Is een afstand van een meter of 7 ook goed overbrugbaar? Anders moet de modem toch bij de wandcontactdoos in de buurt komen en dan via wireless gaan internetten.
1. Een normale telefoon wandcontactdoos kan heel het goed het ISRA punt zijn, zeker in oude huizen.
2. Vanaf deze WCD moet een telefoonlijn naar de DSL poort van de modem, 7 meter is echter niet aan te bevelen. Installatievoorschriften zijn maximaal 1.5 meter van je ISRA punt.
3. DSL signaal check je niet door er een telefoon aan te hangen maar door je modem aan te sluiten en kijken of het DSL lampje brandt.
4. Bij mijn weten zijn alleen de bovenste 2 pootjes van de varkensneus-telefoon-stekker relevant.
5. ADSL signaal kun je niet meten met een standaard multimeter (telefoonsignaal wel, maar dat heeft dus geen zin).

Simpelste test, sluit je modem met de meegeleverde kabel even op de hoofd WCD aan en kijk of het DSL lampje brand. Zo niet is er waarschijnlijk een leveringsprobleem, of je ISRA punt zit stiekem toch ergens anders :P

[ Voor 49% gewijzigd door The Legend op 13-03-2008 08:04 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 00:26
jozy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:55:
Beste mensen,

als je een fax hebt verstuurd krijg je een verzend/ontvangst bewijs toch?
die aan telfort tonen,en ze kunnen er niet onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
The Legend schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:04:
[...]

1. Een normale telefoon wandcontactdoos kan heel het goed het ISRA punt zijn, zeker in oude huizen.
2. Vanaf deze WCD moet een telefoonlijn naar de DSL poort van de modem, 7 meter is echter niet aan te bevelen. Installatievoorschriften zijn maximaal 1.5 meter van je ISRA punt.
3. DSL signaal check je niet door er een telefoon aan te hangen maar door je modem aan te sluiten en kijken of het DSL lampje brandt.
4. Bij mijn weten zijn alleen de bovenste 2 pootjes van de varkensneus-telefoon-stekker relevant.
5. ADSL signaal kun je niet meten met een standaard multimeter (telefoonsignaal wel, maar dat heeft dus geen zin).

Simpelste test, sluit je modem met de meegeleverde kabel even op de hoofd WCD aan en kijk of het DSL lampje brand. Zo niet is er waarschijnlijk een leveringsprobleem, of je ISRA punt zit stiekem toch ergens anders :P
Thanx. Ik zag overigens achter in de handleiding dat het wel een minuut of 5 kon duren voor het (DSL-)lampje kan gaan knipperen. Wellicht hebben ze daar niet op gewacht. Jammer van dat punt 5, want dan zou het een stuk makkelijker zijn. Ik ga zaterdag wel even zelf ter plekke kijken. En als het ISRA-punt stiekem wel ergens anders is, dan hebben we vrees ik een probleem. Of de verhuurder van de woning moet het weten. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:11:
Heb een aantal malen gereset en hij is weer redelijk ingetraid:
9783 kbps / 1092 kbps

En heb nog even een testje gedraaid met de volgende resultaten:

attenuation downstream: 36 db
deel 36 door 13,8 en kijk op deze grafiek
Hij schreef ook:
Op telfort internet snelheid check geeft hij 12 Mbit aan.
Zit ik goed zo dan, of valt er nog meer uit te halen?
En zou het mogelijk zijn dat het in de toekomst nog sneller gaat? Zou
natuurlijk fijn zijn als we echt rond die 20Mbit kunnen intrainen.
Op 20Mbit intrainen zal jou nooit lukken (zie die grafiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
M'n verbinding zou 17mrt in de lucht gaan. Ik heb momenteel nog ADSL van KPN dus m'n ISRA-achtige toestandelarijen zou oke moeten zijn lijkt me.

Heb m'n modem al ontvangen... echter... het DSL lampje wordt na wat knipperen groen, het INTERNET-lampje blijft echter stug rood. De connect-vandaag-achtige pagina die ik zou moeten bezoeken wordt niet gevonden dus het e.e.a. werkt (nog) niet. Veel werkdagen tot 17mrt (maandag) zijn er echter niet meer te gaan.

Moet ik gewoon afwachten of is dit een voorbode voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 00:26
gewoon afwachten,ik ben ook op een maandag overgegaan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Je lijn is nog actief bij de oude provider. Er kan maar één signaal op je lijn staan, dus als je huidige verbinding niet meer werkt kan je het nieuwe modem aansluiten.

Rode internet LED geeft aan dat hij geen IP adres kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Superseb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:42:
Je lijn is nog actief bij de oude provider. Er kan maar één signaal op je lijn staan, dus als je huidige verbinding niet meer werkt kan je het nieuwe modem aansluiten.

Rode internet LED geeft aan dat hij geen IP adres kan verkrijgen.
Hmmm ... had ik dan toch op moeten zeggen? Een stukje hierboven (enkele dagen geleden) werd nog gesteld dat ik m'n KPN Direct-ADSL niet zelf moest opzeggen... I'm confused. Maar goed, ik heb nog internet, zolang de overgang van KPN->Telfort maar smooth gaat maakt het me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Rond 17 maart (kan soms eerder zijn) valt je DSL weg, sluit het nieuwe modem aan, en je kan weer internetten.

Meestal wordt een technische overname gezien door de latende provider als een opzegging van de dienst. Mijn Planet abonnement heb ik nooit op hoeven zeggen bijvoorbeeld, overname aangegeven, lijn werd overgenomen en kreeg een afsluitbrief van Planet dat de opzegging verwerkt zal worden.

Echter ben je zelf verantwoordelijk voor het opzeggen. Dus meestal een opzegbrief (zoals ook door Telfort aangeboden) waar je aangeeft dat het om een telco-telco migratie gaat is voldoende. Het liefst nog aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

catchingfire schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:14:
M'n verbinding zou 17mrt in de lucht gaan.

Moet ik gewoon afwachten of is dit een voorbode voor problemen?
Wat denk je nou? Je hebt een wensdatum opgegeven: op/rond deze datum ga je over (er zijn mensen hier op GoT die in een dB die de precieze datum kunnen opzoeken). Technisch gaat zo'n overname altijd door: daar kan de latende ISP (DirectADSL) niks aan tegenhouden. Administratief ben je in principe zelf verantwoordelijk voor de opzegging. KPN DirectADSL krijgt echter een seintje van KPN netwerkbeheer dat de lijn is overgenomen en zijn zo lief om dan per direct (als je je minumumcontractduur hebt uitgezeten) je ADSL op te heffen. Deze zelfde overstap liep bij mij gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
catchingfire schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:54:
[...]

Hmmm ... had ik dan toch op moeten zeggen? Een stukje hierboven (enkele dagen geleden) werd nog gesteld dat ik m'n KPN Direct-ADSL niet zelf moest opzeggen... I'm confused. Maar goed, ik heb nog internet, zolang de overgang van KPN->Telfort maar smooth gaat maakt het me niet zoveel uit.
Dat heb je niet van mij, ik heb duidelijk gesteld (zie hier) dat je Direct-ADSL wel moest opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:20:
[...]

Heb je aangegeven dat je momenteel een analoge telefoonlijn hebt ? Want via het telefoonnummer dat daarbij hoort zou Telfort je dus altijd moeten kunnen 'vinden', je huisnummer maakt dan niet meer zoveel uit begreep ik destijds.
Ja precies! Dat is ook de reden dat ik mijn huidige vaste KPN nummer (met een Belbudget abbo) nog gewoon in de lucht houd. Dat zou het makkelijker moeten maken voor Telfort om hierop hun ADSL te zetten. Maar blijkbaar lukt ze dit niet goed. Laatst hoorde ik ook van de helpdesk van KPN dat dit soort dingen (meerdere huisnummer zoals 111 en 111b in 1 huis) heel vaak misgaan, specifiek juist bij Telfort, terwijl het heel makkelijk is om administratief na te gaan waarop de aansluiting zit of om dit vlot op te lossen via de netwerkleverancier.

Trouwens, vraagje: zodra Telfort ADSL ooit nog werkend wordt gekregen in mijn huis op deze vaste aansluiting, dan kan ik mijn KPN belbudget toch meteen opzeggen, zonder dat het Telfort internet wegvalt?? (ff voor de zekerheid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hoor hier van alles over intrainen, waar dient dat eigenlijk voor, en hoe de je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Ik hoop echt dat je een grapje maakt.... 8)7

Zoek er eens op in de Quicksearch bovenaan de pagina, kun je nog wat leren :+
greatgonzo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:32:
hoor hier van alles over intrainen, waar dient dat eigenlijk voor, en hoe de je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Laatst online: 10-09 18:55
Ik woon nu sinds een week in mijn nieuwe huis, en heb zojuist het telfort modem ontvangen. Afgelopen maandag heb ik al de brief ontvangen dat de aansluiting technisch in orde moet zijn. Nu heb ik het modem aangesloten, maar geen dsl lampje... Ook niet op de B aansluiting op mijn isra punt. Vorige bewoners hebben kabel gehad en nooit de telefoonlijn gebruikt. verder heb ik hier nog een speedtouch ADSL2+ modem liggen ->ook geen signaal.

In de brief werd als maximale werkingsdatum volgende week maandag genoemt. Is het de moeite te wachten tot maandag, of zal ik vast gaan bellen?

P.S. bij de online orderstatus ben ik in stap 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:33:

Trouwens, vraagje: zodra Telfort ADSL ooit nog werkend wordt gekregen in mijn huis op deze vaste aansluiting, dan kan ik mijn KPN belbudget toch meteen opzeggen, zonder dat het Telfort internet wegvalt?? (ff voor de zekerheid...)
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

2xdehelft schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:00:
Ik woon nu sinds een week in mijn nieuwe huis, en heb zojuist het telfort modem ontvangen. Afgelopen maandag heb ik al de brief ontvangen dat de aansluiting technisch in orde moet zijn. Nu heb ik het modem aangesloten, maar geen dsl lampje... Ook niet op de B aansluiting op mijn isra punt. Vorige bewoners hebben kabel gehad en nooit de telefoonlijn gebruikt. verder heb ik hier nog een speedtouch ADSL2+ modem liggen ->ook geen signaal.

In de brief werd als maximale werkingsdatum volgende week maandag genoemt. Is het de moeite te wachten tot maandag, of zal ik vast gaan bellen?

P.S. bij de online orderstatus ben ik in stap 4.
Wat is je orderdatum, dus de datum dat alles opgeleverd moet zijn volgens de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Laatst online: 10-09 18:55
20 maart, maar in de brief staat dat mijn lijn technisch in orde is gemaakt. Toch wachten tot de 20e dus?
Hurricane schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:13:
[...]

Wat is je orderdatum, dus de datum dat alles opgeleverd moet zijn volgens de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Ik heb de stap gewwagd m'n KPN Belbudget nummer te porteren naar Telfort Vast Bellen.
Kreeg gisteren een brief van KPN dat de zaak op de 14e afgesloten wordt. Voor de zekerheid vandaag nog even met de helpdesk van KPN gebeld om zeker te stellen dat ze m'n lijn niet helemaal opheffen. Nou zeg, wat een feest *O* . Ik geloof niet dat ik ooit zo'n arrogante pik aan de telefoon gehad heb. Het leek alsof ie bijna blij was, na 15 jaar spekken van de kas, van me af te zijn. Hij kon en wilde me niet helpen. "Vannacht om 00:00 uur gaat de knop om, en dan is het Telfort zijn zaak. En mijn ervaring is dat het 9 van de 10 keer mis gaat". Daarna nog even die eikel zijn naam gevraagd. Op de laatste dag dat ik klant van KPN ben, heb ik nog een klacht ingediend wegens een onbeschofte helpdeskmedewerker. De opzegbrief die je van KPN krijgt is ook een lachertje. "Jammer dat je ons gaat verlaten. Mocht je spijt van je beslissing, kun je altijd tegen betaling weer bij ons terug komen". |:( Nou, ik dacht het niet.

Daarna Telfort gebeld. Vriendelijke gast aan de lijn. Die heeft me haarfijn uitgelegd, dat de nummerovername per 14 maart aktief wordt. Voor de rest niks ingepland met de internet verbinding op zich. Vandaag zou de brief met de Vast Bellen inlog gegevens op de mat moeten liggen. En warempel, ik kom thuis en daar lag ie inderdaad op de mat.

Vanaf morgen dus KPN-loos, en blij toe :Y . Ben dik tevreden met Telfort (en daarvoor Tiscali) d:)b
Snelle verbinding, stabiel en tot nog toe weinig slechte ervaringen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2xdehelft schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:21:
20 maart, maar in de brief staat dat mijn lijn technisch in orde is gemaakt. Toch wachten tot de 20e dus?
Ik zie deze vraag zo vaak voorbij komen, en ik vraag me echt af waarom er zo vaak gevraagd wordt "m'n lijn wordt over 5 dagen opgeleverd maar vandaag doet 'ie het nog niet, moet ik Telfort bellen". Ik snap dat iedereen niet kan wachten tot z'n 20mbit werkt, maar wacht gewoon tot je opleverdatum zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:58:
Vanaf morgen dus KPN-loos, en blij toe :Y . Ben dik tevreden met Telfort (en daarvoor Tiscali) d:)b
Snelle verbinding, stabiel en tot nog toe weinig slechte ervaringen met de helpdesk.
Niet helemaal: Telfort = KPN

http://www.telfort.nl/over/organisatie/telfort/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Dat weet ik wel.
Maar dat is op papier. In de praktijk voelen ze zich nog niet echt familie.
Er moet nog stevig gewerkt worden aan de moeder-dochter relatie.
Hopelijk neemt dochterlief de arrogantie van moeders niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
sinds een week of 2 telfort 20Mbit.

zit zo'n 750 meter van de centrale af en haal max 2050 Kb/sec oftewel een volle 2MB/sec. Niet slecht van de telfort.

Snelheid lijkt afhankelijk van de drukte in de wijk, oftwel sochtends is het rustig en rond een uur of 17:00 wordt het druk en zakt de snelheid tot 800 Kb/sec. Wijk Dukenburg in Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn zyxel draadloos iets anders op ISRA aansluiten (heb telfortinternet + bellen). Gaat onderstaande methode lukken? Oja, heb geen kpn abbo meer.

- Uit mijn israpunt meterkast gaat 1 grijze (tel)kabel ri. woonkamer. Deze is aangesloten met isra (van links naar rechts) op deze wijze; rood - blauw - oranje - wit

- Ik heb bijgeleverd losse telefoonkabelte (20 cm) aan 1 kant de plug losgeknipt en de kabel iets gestript waardoor zichtbaar 4 aders zijnde; zwart - rood - groen - wit
Deze kabel wil ik juist gebruiken om mijn modem mee aan te sluiten op het israpunt.

- De eerste genoemde grijze kabel welke dus nog op mijn isra zit knip ik niet doormidden om vervolgens hierop een plug/jack te zetten maar ik trek hem zeg maar los van mijn isra zodat deze onbeschadigd blijft.

- Nu sluit ik het bijgeleverde lossen kabeltjes (de aders) aan op mijn isra, op de punten dus waar ik zojuist de bestaande kabel heb weggetrokken/weggehaald. Het andere einde van dit kabeltje prik ik direct in mijn modem omdat aan dit einde nog zo'n plug/jack zit (R11 ofzo?).

Gaat dit werken zo denken jullie of kan ik problemen verwachten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gaat goed komen alleen moet je even kijken welke kleuren je dan op welke punten van je isra moet doen. Waarschijnlijk zijn het de zwart-rood die je op de rood-blauwe plek moet aansluiten op de isra. Kijk even welke 2 kleuren in het midden van je rj11 stekkertje zit, deze hoef je dan alleen maar aan te sluiten op je isra.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.