Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 197.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 12:01
Heeft iemand icm met het wireless modem/router-ding van Zyxel ook vaak wireless connectie-problemen?

Op m'n wireless XP laptop staat om de haverklap een geel ballonnetje rechtsonder "Verbinding met netwerk ......" wat ver volgens mij op duidt dat de verbinding is weggevallen en weer gevonden is.

M'n Canon Pixma 5200R wireless printer die voorheen perfect werkte op een Linksys wireless modem/router krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat via de Zyxel.

M'n Macbook is ontzettend vaak het wireless signaal kwijt, en 9 van de 10 keer bij het handmatig reconnecten treedt er dan een "connection timeout" op.

Zyxel is standaard ingesteld, alleen heb ik WPA-PSK aan staan. Geen hidden SSID, geen MAC filtering, dynamische IP toekenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
catchingfire schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:09:
Heeft iemand icm met het wireless modem/router-ding van Zyxel ook vaak wireless connectie-problemen?

Op m'n wireless XP laptop staat om de haverklap een geel ballonnetje rechtsonder "Verbinding met netwerk ......" wat ver volgens mij op duidt dat de verbinding is weggevallen en weer gevonden is.

M'n Canon Pixma 5200R wireless printer die voorheen perfect werkte op een Linksys wireless modem/router krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat via de Zyxel.

M'n Macbook is ontzettend vaak het wireless signaal kwijt, en 9 van de 10 keer bij het handmatig reconnecten treedt er dan een "connection timeout" op.

Zyxel is standaard ingesteld, alleen heb ik WPA-PSK aan staan. Geen hidden SSID, geen MAC filtering, dynamische IP toekenning.
Check eerst eens of ie echt uitgevallen is door bijv. een constante PING naar een adres te laten uitvoeren, na een tijdje kijken of ie idd ergens gefaald heeft, dit proggie bijv.

Probeer eens een ander kanaal, wellicht is het heel druk op de jouwe.......
(evt. te checken met NetStumbler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Zelfde problemen hier.

Met exact zelfde instellingen, oa code en ssid enz... werkte het bij KPN IPB wel.
Het draadloosmodem van Telfort valt steeds uit (2x per dag, ook op de lanpoorten, geen toegang meer tot modem moest hem eerst uitzetten).
Heb uiteindelijk de wifi functie van het modem maar uit gezet en een losse zender
achter het modem gehangen.
Die losse zender heeft ook weer precies dezelfde instellingen, code en ssid en kanaal enz enz.
En het draait weer als een zonnetje, net als toen ik IPB had.
Wat ik nog wel voor elkaar gekregen heb met de helpdesk is dat ik een nieuwe draadloos modem kreeg. En tot mijn stomme verbazing ging het daar netzo fout bij als bij het eerste modem.
Nu krijg ik het niet meer voorelkaar om mijn gekochte draadloos telfort modem om te ruilen
voor het standaard gratis bruikleen modem. Dus weg 70 euro...... erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

tafmaf schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 07:09:
[...]

Nee dan doet je modem het helemaal niet.
Dus zelfs geen instabiele lijn.
Klopt, net een ISDN modem geprobeerd maar dat werkt niet. Dit is de aansluiting:

Volgens de aansluiting ISDN Punt NT1
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008305.jpg.xs.jpg

Daaronder hangt nog deze kast, geen idee wat het is maar het draad komt daar uit (naar de stekkerdoos):
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_001_707.jpg.xs.jpg

Plaatjes zijn klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:14:
Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?
Repeat: Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

O ja, de afstand van het modem tot het ISRA punt is ongeveer 1,5meter........

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 193080 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 02:21:
Ik heb misschien de oorzaak van mijn onstabiele verbinding gevonden. Ik zie dat we een POTS modem hebben maar als ik naar het ISRA punt kijk staat er ISDN op. Dus blijkbaar een ISDN aansluiting, nu woon ik hier pas sinds paar maanden (studentenhuis) dus ik weet er het zekere niet van. Maar is het mogelijk dat een POTS modem op een ISDN aansluitpunt werkt?
Heb je NT1 er nog tussen zitten? Die moet er zo ie zo tussen uit.
Waarschijnlijk zal in de centrale de boel wel omgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Wij willen ook overstappen naar Telfort. Nu hebben we een 6 Mbit ADSL 1 (ISDN) aansluiting connected by kpn. Ik twijfel echter een beetje of het de moeite is. We halen nu wel de volle snelheid maar de SNR is vrij laag: 9 db downstream. De attenuation is echter weer goed: 15,5. De ouput power is 11,5 maar ik heb nog niet kunnen vinden of dat wat uitmaakt. Kan ik hier een hogere snelheid verwachten of blijft het op een vergelijkbare snelheid hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 22:09

Zoals al eerder aangekaart in dit topic. Het wireless deel van de Zyxel is nou niet bepaald zijn sterkste kant. Wellicht ook eens even proberen met een lichtere of geen beveliging. Zonder WPA-PSK dus.
Wat ook kan helpen is een driver update van je wireless kaartjes.
Last resort: Wireless op de zyxel uitschakelen en de Linksys er weer aan hangen met de modemfunctie uit en ingesteld als accespoint (DHCP uit).
Zonde van het geld dat je extra betaald hebt voor de Zyxel, maar waarschijnlijk beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-05 12:01
Masimo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:37:
Zoals al eerder aangekaart in dit topic. Het wireless deel van de Zyxel is nou niet bepaald zijn sterkste kant. Wellicht ook eens even proberen met een lichtere of geen beveliging. Zonder WPA-PSK dus.
Wat ook kan helpen is een driver update van je wireless kaartjes.
Last resort: Wireless op de zyxel uitschakelen en de Linksys er weer aan hangen met de modemfunctie uit en ingesteld als accespoint (DHCP uit).
Zonde van het geld dat je extra betaald hebt voor de Zyxel, maar waarschijnlijk beter resultaat.
Qua drivers ben ik helemaal up-to-date dus dat kan 't niet zijn. Ik ben op zich wel blij met de wireless range van de Zyxel, die is een stuk groter dan die van de Linksys.

Ik ga eens van WPA-PSK naar WEP overstappen. Wellicht dat het dan wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:51
Ik heb mijn modem op ongeveer 5 meter afstand van het aansluitpunt in de meterkast aangesloten. Zou het veel uitmaken als ik die afstand verklein tot een halve meter ofzo? Ik haal nu al wel 1720kbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Crim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:06:
Ik heb mijn modem op ongeveer 5 meter afstand van het aansluitpunt in de meterkast aangesloten. Zou het veel uitmaken als ik die afstand verklein tot een halve meter ofzo? Ik haal nu al wel 1720kbs.
Wat let je om er even een draadje van 50 cm tussen te hangen en te testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:51
Wat let je om er even een draadje van 50 cm tussen te hangen en te testen? :)
Is een mogelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Laatst online: 24-04 00:24
eX0duS schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:11:
Voor een tweetal bedrijven, was ik op zoek naar een goedkope, maar snelle verbinding (de verbinding is niet van bedrijfsbelang, is alleen om met het hele gezin op te kunnen internetten).
Lukt het je dan een zakelijke aanvraag te doen bij telfort? Ik had gevraagd of ze dat deden, en het antwoord was toen(half jaartje terug) nog nee.
Momenteel hebben deze mensen nog ADSl van fibernet/fiberworld, maar omdat deze failliet waren, zal hun verbinding niet lang blijven bestaan.
Volgens mij zijn ze niet failliet. Het hosting bedrijf wat vroeger deel maakte van fiberworld ging failliet, en dit leverde door gedeelde netwerken wat problemen bij fiberworld op. Voor zover ik weet is er met fiberworld (nog) niks aan de hand.
Maar omdat het mij gewoon het beste lijkt om met een schone lei te beginnen, en omdat hun internet van allebei toch niet goed werkt, wilde ik er dus een lijn langs maken.

Orange gebeld, die zeiden dat dit niet kon.
Toen Telfort gebeld, die zeiden toen dat dit gratis was en dat er dan een monteur komt die het tweede aderpaar gaat aansluiten, maar klopt dit verhaal nou wel?
Ook zeiden ze dat het niks extra kost, omdat Telfort van KPN is en Orange niet.
Bij een vriend van mij is hierdoor de aanvraag afgeketst. Er was in dat huis(redelijk nieuwbouw) nooit een KPN aansluiting geweest. Natuurlijk ligt het koper er wel, maar is dat niet fysiek gekoppeld in de centrale/wijkkast of waar dan ook. Daardoor werd de aanvraag geannuleerd door telfort. Let dus op. Telfort sluit niet per definitie zomaar nieuwe lijnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258872

Heb sinds 11 april Telfort 20mbs Internet. Maar mijn max is nu 4mbs down en 1mbs up. Andere adsl kon ik nog gebruiken tot 26 april. Het lampje op de zyxel modem is oranje. Alles doet het maar ik vond de snelheid te laag had telfort al opgebeld en had mijn modem aan het is/ra punt gehangen. Maar Telfort (medewerker) zei dat ik max 4mbs kon krijgen op mijn lijn. Dit vind ik gek, omdat een kennis van mij 6 huizen verderop woont gewoon 16mbs ontvangt.
De afstand naar centrale is ongeveer 1392 meter, volgens bbned. Had eerst Internet van (KPN) zonnet, werd versatel werd tele2. Maar tele2 bood geen 20mbs aan op mijn postcode. Dus ben ik maar overgestapt op Telfort.
Heb zo'n dsl test gedaan met modem.
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: bb bb bb cc cc cc cb cb bb aa a9 98 76 50 00 00
noise margin downstream: 17 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db

Weet niet wat de waarden betekenen. Weet iemand misschien wat mijn probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

het is zeker geen 1392 meter maar joost mag weten waarom je hierop maar 4 mbit kan halen qua download snelheid. het kan zeker kloppen dat je buren wel 16 mbit kunnen halen aangezien dat ook normaal is met een afstand van zo'n 2 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:27
Momenteel heb ik een abonnement bij @Home en ik overweeg een overstap naar Telfort. Volgens de berekening van BBned bedraagt de afstand tot aan de centrale circa 1937m; waar de uitkomst van Speedtest een afstand aangeeft van 1738m.

Is een overstap naar Telfort, gegeven deze afstanden, raadzaam? Heeft iemand ervaringen met de snelheden/stabiliteit die gehaald kan worden voor deze afstand?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145581

beste,

heb sinds vandaag internet van telfort,

nu snap ik al die getallen niet is mijn verbinding nou ok of is het langzaam vergeleken met die van andere

DSL Mode: ADSL2PLUS

DSL Up 15683 kbps / 1128 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ee fe ee ef fe ed dd bb 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 25 db

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1111 meter (volgens BBnet)

ik zou het op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Jewie
Ik zit zelf op zo'n 2,5km en haal een snelheid van 14,5Mbit. Modem trainde eerst in op 16Mbit, maar dit zakte geleidelijk naar 14,5Mbit. Heb vandaag bijna een uptime van 1000 uur op de lijn zo uit het hoofd. Dus stabiel ja, en een leuke snelheid! :)

Heb het nog even na gekeken:
System Uptime: 954:45:54
DSL 14455 kbps / 1154 kbps

[ Voor 14% gewijzigd door Hurricane op 15-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Anoniem: 193080 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:42:
[...]

Klopt, net een ISDN modem geprobeerd maar dat werkt niet. Dit is de aansluiting:

Volgens de aansluiting ISDN Punt NT1
[afbeelding]

Daaronder hangt nog deze kast, geen idee wat het is maar het draad komt daar uit (naar de stekkerdoos):
[afbeelding]

Plaatjes zijn klikbaar.
Kan je eens een betere foto maken van de onderste foto? En als het kan ook even van de binnenkant. Het lijkt dat op een kastje (Met relais) wat vroeger tussen de isra en verschillende telefoons gezet werd zodat als er 1 telefoon werd opgepakt je met de andere telefoons niet kon meeluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:48:
@Jewie
Ik zit zelf op zo'n 2,5km en haal een snelheid van 14,5Mbit. Modem trainde eerst in op 16Mbit, maar dit zakte geleidelijk naar 14,5Mbit. Heb vandaag bijna een uptime van 1000 uur op de lijn zo uit het hoofd. Dus stabiel ja, en een leuke snelheid! :)

Heb het nog even na gekeken:
System Uptime: 954:45:54
DSL 14455 kbps / 1154 kbps
Dit zijn mooie snelheden. Echter, volgens de test van BBned is mijn centrale een ADSL1-centrale en volgens de snelheidstest van Telfort zou ik 8Mb als max kunnen halen. Zit jij dan toevallig op een ADSL2-centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Jewie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
[...]

Dit zijn mooie snelheden. Echter, volgens de test van BBned is mijn centrale een ADSL1-centrale en volgens de snelheidstest van Telfort zou ik 8Mb als max kunnen halen. Zit jij dan toevallig op een ADSL2-centrale.
Yup ik zit op een Adsl2+ kaart in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Mensen die problemen hebben met het wegvallen van de draadloze verbinding...
Energiebeheer aanpassen kan in veel gevallen de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 12-05 10:20

Snoes

marcel

Crim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:06:
sommige mensen zijn ook nooit tevreden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Snoes schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:53:
[...]

sommige mensen zijn ook nooit tevreden |:(
Valt ook gewoon nauwelijks tevreden te zijn met de snelheden van adsl. Het is gewoon ronduit kut als ik het zo maar even mag zeggen. Dat ze maar mogen opschieten met vdsl en glasvezel want hier kan niemand meer iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:59:
[...]

Valt ook gewoon nauwelijks tevreden te zijn met de snelheden van adsl. Het is gewoon ronduit kut als ik het zo maar even mag zeggen. Dat ze maar mogen opschieten met vdsl en glasvezel want hier kan niemand meer iets mee.
Jij doet zeker 20Mbit continue door je DSL lijn heen trappen?.. maak dat de kat wijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekhapperr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 19:59
Ik zat gisteren even 10 minuten zonder telefoon en vandaag weer, maar dan een uur. En bellen en downloaden tegelijk gaat ook nog steeds niet lekker :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
lmax schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:56:
[...]

Lukt het je dan een zakelijke aanvraag te doen bij telfort? Ik had gevraagd of ze dat deden, en het antwoord was toen(half jaartje terug) nog nee.

[...]

Volgens mij zijn ze niet failliet. Het hosting bedrijf wat vroeger deel maakte van fiberworld ging failliet, en dit leverde door gedeelde netwerken wat problemen bij fiberworld op. Voor zover ik weet is er met fiberworld (nog) niks aan de hand.

[...]

Bij een vriend van mij is hierdoor de aanvraag afgeketst. Er was in dat huis(redelijk nieuwbouw) nooit een KPN aansluiting geweest. Natuurlijk ligt het koper er wel, maar is dat niet fysiek gekoppeld in de centrale/wijkkast of waar dan ook. Daardoor werd de aanvraag geannuleerd door telfort. Let dus op. Telfort sluit niet per definitie zomaar nieuwe lijnen aan.
toon volledige bericht
Ok bedankt, ik zal ze gewoon nogmaals bellen en dan vraag ik meteen de verbinding aan voor beide.
Zakelijk hoeft niet, want het mag natuurlijk allemaal weer niks kosten, en Telfort is goedkoop.
Kan ook een andere provider kiezen, maar omdat Telfort niks kost en Orange al gelijk zei dat het niet ging, probeer ik het maar eens bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Thombias schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:25:
[...]

Heb je NT1 er nog tussen zitten? Die moet er zo ie zo tussen uit.
Waarschijnlijk zal in de centrale de boel wel omgezet zijn.
Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.
Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
[...]

Kan je eens een betere foto maken van de onderste foto? En als het kan ook even van de binnenkant. Het lijkt dat op een kastje (Met relais) wat vroeger tussen de isra en verschillende telefoons gezet werd zodat als er 1 telefoon werd opgepakt je met de andere telefoons niet kon meeluisteren.
Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_002_956.jpg.xs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_003_599.jpg.xs.jpg
Dit is van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 22:09
kaajee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:05:
[...]

Repeat: Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

O ja, de afstand van het modem tot het ISRA punt is ongeveer 1,5meter........

Anyone?
Afstand volgens bbned zegt niks. Dat is de hemelsbrede afstand. De draad onder de grond kan best een paar straten om lopen. De attenuation downstream waarde in je modem bepaald je maximale snelheid en geeft daarmee een beeld van je lijnkwaliteit/afstand die je modem tot de centrale ziet.
Even in dit topic zoeken en je vindt zat info daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Anoniem: 193080 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.

[...]

Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 22:16
Vandaag eindelijk verbinding gekregen. Officieel is hij overmorgen pas opgeleverd, maar kon hem vandaag al gebruiken. De snelheid is echt top (1,86 MByte per seconde).

Ik had geen vaste telefoon erbij genomen, omdat ik die in principe nooit gebruikt. Maar ben er gelukkig wel achtergekomen dat de modem in principe ook ingesteld kan worden om te telefoneren via Voipbuster. Ik bel voortaan dus gratis. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:16:
[...]

Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.
idd, als je hem open schroef zul je zien dat het een soort van verdeelpunt is oid..
waarschijnlijk met wat corrossie enzo.. Even netjes verbinden met je "isra" er boven, zal waarschijnlijk wel schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 17:57
rainmaker2k schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:46:
Vandaag eindelijk verbinding gekregen. Officieel is hij overmorgen pas opgeleverd, maar kon hem vandaag al gebruiken. De snelheid is echt top (1,86 MByte per seconde).

Ik had geen vaste telefoon erbij genomen, omdat ik die in principe nooit gebruikt. Maar ben er gelukkig wel achtergekomen dat de modem in principe ook ingesteld kan worden om te telefoneren via Voipbuster. Ik bel voortaan dus gratis. _/-\o_
Echt waar? Gratis?
En klopt het dat je het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee het is niet gratis. Wel goedkoop.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd? Want bij bitcomet blijft me IP block en dus op oranje staan. Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Iemand die weet of telfort dit blokkeerd?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd? Want bij bitcomet blijft me IP block en dus op oranje staan. Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Iemand die weet of telfort dit blokkeerd?
Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).
Na wat gedoe is p2p prima gelukt :) .

Edit: zo was het mij gelukt

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 15-04-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Anoniem: 112231 schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:34:
Boh gek! Internet lag er even 10sec uit, blijkbaar heeft Telfort 'm geupgradet :) Nu zit ik op:
DSL Up 11982 kbps / 1066 kbps
Nice nice. Morgen dan maar even m'n modem verplaatsen; als ik 'm direct aan het isra-punt hang heb ik 2dB minder demping. Hopelijk pers ik er nog een Mbitje uit... :)
Direct op ISRA punt:
Ik kom ook van een upgrade van speedlinq en heb ook de 12 Mb/s limiet.
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
attenuation downstream: 23 db

800 meter van de centrale, Adsl2PLUS modem, speedlinq 4Mbit>trained 4689 Kb/s.

Ik zou dus gewoon 19Mb/s moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 185122 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:43:
[...]

Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).
Na wat gedoe is p2p prima gelukt :) .

Edit: zo was het mij gelukt
Moet ik dezelfde port nummers gebruiken zoals bij het voorbeeld en kan ik dit ook gebruiken bij de instellingen voor bitcomet?

Dus als het goed is moet ik gewoon de shareaza tutorial gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 16-04-2008 00:11 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Laatst online: 12-05 22:16
NavadeH0 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Echt waar? Gratis?
En klopt het dat je het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten?
Het is inderdaad niet helemaal gratis. Elke keer dat je je credits opwaardeert kan je 120 dagen gratis bellen naar vrijwel alle landen. Daarna betaal je per minuut met de credits die je hebt opgebouwd.

Maar ik hoef in ieder geval niet iedere maand 10 euro extra te betalen voor een vast nummer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:47
Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Als je in het modem de firewall aan hebt staan, moet je ook bij de instellingen daar van bepaalde 'Rules' instellen. Nogal omslachtig gedoe, heb de firewall in het modem daarom ook maar uit gezet.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Anoniem: 193080 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
Dit is een vrij groot ISRA. Hierin kunnen 10 of 20 aderparen zijn afgewerkt. Kan, hoeft niet natuurlijk. Het kan ook zijn dat er een kabel is met 2 paren en meer niet. Kan ook dat er een kabel in zit met 20 paren en er maar 2 zijn verbonden (ingelast) in de straat.

De kap kan er vanaf en dan zie je 2 gedeeltes. Eéntje waar jij bij kan en een andere afgesloten kant.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 16-04-2008 15:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 22:40
Volgens mij heeft Telfort zogoed als alle problemen opgelost, 3 posts hier de laatste 18 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Scherpe analyse!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.
Het is een dubbele wandcontactdoos:
Hier is het plaatje: http://img169.imageshack.us/img169/7158/stekkerdoosiy1.jpg
Maar dan het onderste boven en het bovenste onder.
En dat wil ik een plaatje/foto van wat er achter in de muur zit.

Alvast Bedankt,

NavadeH0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:14:
Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.

Alvast Bedankt,

NavadeH0
Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.
Dus eerst rood-blauw proberen (op de bovenste 2 'gaten'), kijken of je modem synct. Anders oranje-wit proberen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Heb hier een probleem met de laptop van mijn tante
Ze kan geen email meer verzenden maar ontvangen gaat prima.
Voorheen zat ze bij Tiscali ADSL en is nu overgestapt naar Telfort.
Zowel het oude tiscali en het nieuwe telfort kunnen geen email verzenden.
In het veld uitgaande email staat gewoon smtp.telfort.nl
Het volgende bericht krijg ik
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vorige week maandag Telfort aangevraagd voor op m'n nieuwe adres, waar ik begin mei de sleutel van krijg. Dit uiteraard met medeweten en instemming van de huidige bewoners.

De aanvraag is gedaan voor het tweede aderpaar, en ik vraag me af of een eventuele afwijzing (omdat er geen tweede aderpaar is bijvoorbeeld) alleen per post komt of dat dit ook terug te vinden is in de online orderstatus (daar wordt alleen aan de brief gerefereerd). Dit omdat ik de huidige bewoners niet tijdens hun drukke verhuizing lastig wil gaan vallen over de door Telfort naar hun adres gestuurde brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
kaajee schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:31:
[...]

Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.
Dus eerst rood-blauw proberen (op de bovenste 2 'gaten'), kijken of je modem synct. Anders oranje-wit proberen........
Het is me eindelijk gelukt het aan de praat te krijgen! _/-\o_
Maar bij www.speedtest.nl kreeg ik deze resultaten:

Download: 1204.9 KByte/sec
(=9639 kbps)

Upload: 67.9 KByte/sec
(=543 kbps)

Connection: 246.0 Conn/min

Ping Test Nederland: 20.0 ms

Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
Hoe kan ik het verbeteren?
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
En dit: ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Alvast Bedankt voor jullie hulp,

NavadeHo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 08:00

The Legend

*Plop*

Anoniem: 209944 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.
Weet je zeker dat je al via de nieuwe Telfort lijn internet en niet via Tiscali (of een wireless netwerk van de buren)? Check ff http://www.watismijnip.nl ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 09:01

s3.

NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]

(=9639 kbps)

(=543 kbps)

Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
ADSL2+ is beschikbaar.

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

NavadeHo
toon volledige bericht
Tja je kan TCPOptimizer proberen, maar ik betwijfel of dat veel zal helpen omdat je zo dichtbij de centrale woont wat dus ook problemen kan aanduiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]

(=9639 kbps)

(=543 kbps)

ADSL2+ is beschikbaar.

NavadeHo
toon volledige bericht
Ga eens een andere test gebruiken dan speedtest. Dit is helemaal geen goede test. Ga gewoon een testbestand downloaden van de server van telfort. Download het volgende bestand eens en kijk wat dan de snelheid is: 100mb testbestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 22:48
Voor een zwager van mij een paar weken geleden Telfort Internet zonder vaste telefonie aangevraagd en krijg kreeg een paar dagen geleden de brief met het volgende onderwerp:

Telfort internet-aanvraag niet uit te voeren.

Ook kreeg hij een mail met daarin enkele redenen waarom het niet uit te voeren was. Één daarvan was dat er nog signaal op stond. Ik een modem aangesloten, geconfigureerd voor kpn en het test accout kpn met ww kpn ingevuld en wat denk je : de kpn afvangpagina met de melding dat de adsl verbinding goed is.

Ik kpn gebeld omdat dit signaal niet van hem is maar van de vorige bewoners, met de vraag hoe hun daar mee om gaan. Na lang wachten omdat het een niet allerdaagse vraag was kwam hij terug met het antwoord dat het geen probleem moet zijn om op die lijn adsl van telfort aan te vragen. Dit lijkt mij sterk en ik denk ook dat de reden van het afwijzen van de adsl aanvraag bij telfort mede hierdoor komt.

Hoe denken jullie hierover ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:14:

Alvast Bedankt,

NavadeH0
Ik heb hier een paar docs staan met veel info over is/ra etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

breeeem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:43:
Ik kpn gebeld omdat dit signaal niet van hem is maar van de vorige bewoners, met de vraag hoe hun daar mee om gaan. Na lang wachten omdat het een niet allerdaagse vraag was kwam hij terug met het antwoord dat het geen probleem moet zijn om op die lijn adsl van telfort aan te vragen. Dit lijkt mij sterk en ik denk ook dat de reden van het afwijzen van de adsl aanvraag bij telfort mede hierdoor komt.

Als je bij de aanvraag aangeeft dat er al ADSL aanwezig is, zou dit inderdaad geen probleem moeten geven. Let wel: zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
breeeem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:43:
Voor een zwager van mij een paar weken geleden Telfort Internet zonder vaste telefonie aangevraagd en krijg kreeg een paar dagen geleden de brief met het volgende onderwerp:

Telfort internet-aanvraag niet uit te voeren.

Ook kreeg hij een mail met daarin enkele redenen waarom het niet uit te voeren was. Één daarvan was dat er nog signaal op stond. Ik een modem aangesloten, geconfigureerd voor kpn en het test accout kpn met ww kpn ingevuld en wat denk je : de kpn afvangpagina met de melding dat de adsl verbinding goed is.

Hangt er vanaf...

Je zal moeten kijken of er ook nog een kiestoon op de lijn staat of dat het alleen ADSL is. Als het alleen ADSL is vraag dan eens een overstap aan alsof je al ADSL hebt :) Als het goed gaat en er momenteel geen opheffing op die lijn gepland staat kan je gewoon overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 22:48
ben er net achter gekomen dat de vorige bewoner op dat adres een telefoonnummer heeft op www.detelefoongids.nl.
Vanavond nog even kijken of het om een analoge lijn gaat of IPB.

bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157854

Alweer hoi :*)

Nah had dus lekker snel internet , maar dat was maar van korte duur , wat eigelijk
bijna nooit gebeurd , het internet basis modem heeft het bijna begeven , dan branden alle lampjes voor een paar minuten ,dan doet ook alles het , maar dan valt de modem spontaan helemaal uit .
helpdesk gebeld, die zeggen dat de modem het begeven heeft , kon ik zelf ook wel op komen maar jah pfff .
Nu gaan ze met de hoogste spoed ...ahum dat zeggen ze steeds , die bestelde draadloze modem opsturen , 9 weken geleden al besteld, had die al lang moeten hebben , maar door bla bla bla was er vertraging ...
nu ben ik weer iets vergeten te vragen aan de helpdesk , alhoewel die weten het ook vaak niet ,
dus vraag ik het liever hierzow,
Als ik die draadloze modem ooit zou mogen krijgen , moet ik die draadloze modem ook opnieuw activeren , en de telefoon ook opnieuw activeren in de modem , of is het gewoon plug en play ?
Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 16:06
Goed, ik zit ook weer met een lekker probleem. Die lievelingetjes AHUM... van Tele2 wilden pas vanaf 16 mei het signaal van de lijn af gooien zodat telfort erop kon, maar nou heb ik telfort al 2x gebeld met de melding dat het 16 mei moet worden en zij zeggen nog steeds 29-4... Is hier middels een ander telefoonnummer nog wat aan te doen of mag ik opnieuw beginnen met Telfort aan te vragen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
één advies: laat het opruimen. Heb het ooit met een andere dienst gehad van ze "we zetten uw rekening nummer wel op 00000" maar ergens aan de achterkant stapelen ze financieel door. als er dus ooit ook maar 1 euro wel op de rekening staat heb je de poppen aan het dansen.
just my-2-cents
CremersDH schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:19:
quote]Johny_B schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Als je ooit iets van moviestream hebt gebruikt dan blijf je facturen van 0 euro ontvangen. Als je direct adsl hebt gehad en je account op de service pagina's van kpn is niet goed afgesloten dan blijf je ook nulfacturen ontvangen. Even bellen/mailen met KPN en dan zetten ze dat uit. Factuur van 0 euri is beter dan dat ze je nog echt wat in rekening brengen ;)
[/quote]

Inmiddels gebeld en op verzoek gemaild.

Je wil nooit weten wat hun oplossing was ? Heel professioneel hebben ze mijn email adres vervangen door xx@xx.xx. Dan krijg ik inderdaad de mail niet meer. Maar wat een klungerige oplossing is dat zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
Anoniem: 157854 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:58:
Alweer hoi :*)

Nah had dus lekker snel internet , maar dat was maar van korte duur , wat eigelijk
bijna nooit gebeurd , het internet basis modem heeft het bijna begeven , dan branden alle lampjes voor een paar minuten ,dan doet ook alles het , maar dan valt de modem spontaan helemaal uit .
helpdesk gebeld, die zeggen dat de modem het begeven heeft , kon ik zelf ook wel op komen maar jah pfff .
Nu gaan ze met de hoogste spoed ...ahum dat zeggen ze steeds , die bestelde draadloze modem opsturen , 9 weken geleden al besteld, had die al lang moeten hebben , maar door bla bla bla was er vertraging ...
nu ben ik weer iets vergeten te vragen aan de helpdesk , alhoewel die weten het ook vaak niet ,
dus vraag ik het liever hierzow,
Als ik die draadloze modem ooit zou mogen krijgen , moet ik die draadloze modem ook opnieuw activeren , en de telefoon ook opnieuw activeren in de modem , of is het gewoon plug en play ?
Alvast bedankt :*)
Je hoeft niet het draadloze modem (ADSL activering) opnieuw te activeren maar wel de telefoon opniew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157854

NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:54:
[...]

Je hoeft niet het draadloze modem (ADSL activering) opnieuw te activeren maar wel de telefoon opniew.
Bedankt voor je reactie , dacht ff dat ik meschien wel allerlij instellingen moet doen in het nieuwe modem ,maar als dat alles is ,alleen het activeren van de telefoon , valt het meschien allemaal wel weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

133754

Anoniem: 209944 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:

Heb al sinds januari een soortgelijk probleem met één van mijn adressen, maar dan met de inkomende mail. Probeer eens smtp.tiscali.nl bij de uitgaande server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ok dan, go Telfort! :P

Ik verhuis per aankomende 23 april naar een eigen appartement en dacht, ik zal maar op tijd een internetverbinding aanvragen. De telefoonlijn wordt namelijk door de huidige bewoner toch niet gebruikt, dus op 29 maart internet + bellen aangevraagd met een nieuwe nummer.
Blijkt alles vandaag al geactiveerd te zijn. :+ Doen ze goed.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13
Ja hoor.. mijn aanvraag op het 2e aderpaar is voor de 2e maal afgewezen omdat het "technisch onuitvoerbaar" zou zijn. Ik zie in mijn meterkast toch keurig een ISRA-punt zitten met 2 RJ11 uitgangen en voldoende aderparen om dit te faciliteren :Z
Ik ga nu KPN maar eens lastig vallen denk ik.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kun je ook in de wijkcentrale kijken of dat 2e aderpaar ook daadwerkelijk is aangesloten? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18

Totaalgeflipt

De enige echte

Ikke wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
The Legend schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:23:
Kun je ook in de wijkcentrale kijken of dat 2e aderpaar ook daadwerkelijk is aangesloten? :z
Vorige keer kreeg ik de melding dat er in de centrale onvoldoende vrije aansluitingen beschikbaar waren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:59:
Ja hoor.. mijn aanvraag op het 2e aderpaar is voor de 2e maal afgewezen omdat het "technisch onuitvoerbaar" zou zijn. Ik zie in mijn meterkast toch keurig een ISRA-punt zitten met 2 RJ11 uitgangen en voldoende aderparen om dit te faciliteren :Z
Ik ga nu KPN maar eens lastig vallen denk ik.
Dat je ISRA al voorbereid is op 2 aansluitingen wil niet zeggen dat in de straat ook 2 lijnen zijn gekoppeld. Die tweede is gewoon loos dus op je adres, komt vaker voor :)
ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:28:
[...]

Vorige keer kreeg ik de melding dat er in de centrale onvoldoende vrije aansluitingen beschikbaar waren :X
Die zin zou volledig moeten zijn met: 'voor jouw adres'. Er is op de centrale geen lijn meer beschikbaar voor gebruik naar je huis/pand. Er is geen aderpaar in de administratie of ze zijn bezet die aanwezig zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 18-04-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je wordt afgewezen omdat er geen tweede aderpaar is, is dat dan nadat je in stap 3 gezet bent of nog in stap 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik zat in stap 3 sinds vrijdag totdat ik gisteravond de afwijzing ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:04:
Ik zat in stap 3 sinds vrijdag totdat ik gisteravond de afwijzing ontving.
En dan ga je weer terug naar stap 2 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253666

Vorige week een keurige brief van XS4all ontvangen dat mijn abbo per 1-4 opgezegd is bij hun (1-4 was ook mijn aansluitdatum bij Telfort) en dat ik het te veel betaalde abbonnementsgeld over April terug gestort krijg. Keurig netjes! 6 weken aangehouden voor de opzegtermijn en ben keurig netjes op de afgesproken dag aangesloten en keurig netjes door XS4all opgezegd. Heb zelf niets hoeven doen... TOP.
Jammer alleen dat ze nu bij XS de snelheden aan het verhogen zijn. Hadden ze het iets eerder gedaan was ik misschien wel gebleven.

In mijn geval dus een textbook switch van XS4all - Telfort en de snelheid is keurig. Ben alleen niet te spreken over die Zyxel bagger.... heb als een rappe mij Speedtouch 780 weer aangesloten en naar Telfort omgezet en draaien als een dolle... Upload op de Speedtouch is 150 kbit lager dan op de zyxel, echter de download blijft bij de Speedtouch strak op 15555 kbit staan terwijl hij bij de Zyxel op en neer schommelt tussen de 8000 en 15000 kbit (op zowel de draadloze als de niet draadloze zyxel....). Ga er op korte termijn verder geen energie meer insteken om uit te vinden waar dat aan ligt.... Die 150 kbit up kan me gestolen worden. (ok misschien als er eens een nieuwe firmware uit komt).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 253666 op 18-04-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259321

30 Mei krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Nu vroeg ik mij af. Wanneer kan ik ongeveer internet gaan bestellen? Ik wil geen vaste lijn ofzo Dus alleen internet van Telfort.
Ik heb geen idee wat de huidige bewoners voor verbindingen hebben.

Daarnaast vroeg ik me af hoe dat draadloze modem is. In principe moet het singnaal de meterkast uit en de gang ingaan. Maar het is een vrij nieuw appartement uit '96. Kan ik hier problemen mee krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:12:
[...]

En dan ga je weer terug naar stap 2 ofzo?
Nee het wordt volledig geannuleerd en je kunt weer opnieuw beginnen zodra "de technische problemen" verholpen zijn. Dan moet je dus weer door die week afkoelperiode heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259321 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:44:
30 Mei krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Nu vroeg ik mij af. Wanneer kan ik ongeveer internet gaan bestellen? Ik wil geen vaste lijn ofzo Dus alleen internet van Telfort.
Ik heb geen idee wat de huidige bewoners voor verbindingen hebben.
30 mei bestellen, tenzij je iets anders afspreekt met de huidige bewoners (heb ik ook gedaan). Je kunt immers niet iets aanvragen op een adres waar je niet woont. Telfort stuurt ook nog eens post naar je nieuwe adres :)

Leg het even voor aan de bewoners, en bestel dan 3 weken voor oplevering zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 09:01

s3.

Nog 6 dagen voordat mijn verbinding wordt aangesloten. Mijn status staat nog steeds op 4, en wanneer ik de modem aansluit, branden alleen de power licht en die daaronder. Wat moet er perse branden voordat je verbinding hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik heb forum redelijk afgezocht, maar kon helaas niet het antwoord vinden.
Ik probeer op mijn N95 VOIP i.c.m. telfort vast bellen aan de praat te krijgen.

Ik heb de volgende instellingen:
Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: <mn wlan accces point>
Openb. gebr. naam: telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: telefoonnummer
Wachtwoord: wachtwoord
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: telefoonnummer
Wachtwoord: wachtwoord
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Helaas zie ik alleen maar "Registratie mislukt" staan.

Wie-o-wie heeft deze combinatie (N95, Voip, Telfort) aan de praat en kan mij helpen en zijn/haar werkende instellingen hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Deze week Telfort aangevraagd. Bevestigingsbrief binnen, dus even wachten hoe lang het gaat duren. Nu vraag ik mij echter twee dingen af. Naast Telfort Internet heb ik ook Telefonie aangevraagd (KPN zal dus worden opgezegd door Telfort als ik het goed heb begrepen). Dien ik nu bij levering van het pakket de splitter te installeren of kan ik het modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten?

Verder vraag ik mij af of het modem kan worden opgehangen in de meterkast? Het huidige modem (van @Home) kon met een bijgeleverde beugel keurig worden opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20
s3. schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:18:
Nog 6 dagen voordat mijn verbinding wordt aangesloten. Mijn status staat nog steeds op 4, en wanneer ik de modem aansluit, branden alleen de power licht en die daaronder. Wat moet er perse branden voordat je verbinding hebt ?
DSL en INTERNET :) Beide groen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Direct op de ISRA uiteraard, je analoge lijn komt in feite te vervallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Anoniem: 253666 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:31:
Vorige week een keurige brief van XS4all ontvangen dat mijn abbo per 1-4 opgezegd is bij hun (1-4 was ook mijn aansluitdatum bij Telfort) en dat ik het te veel betaalde abbonnementsgeld over April terug gestort krijg. Keurig netjes! 6 weken aangehouden voor de opzegtermijn en ben keurig netjes op de afgesproken dag aangesloten en keurig netjes door XS4all opgezegd. Heb zelf niets hoeven doen... TOP.
Jammer alleen dat ze nu bij XS de snelheden aan het verhogen zijn. Hadden ze het iets eerder gedaan was ik misschien wel gebleven.

In mijn geval dus een textbook switch van XS4all - Telfort en de snelheid is keurig. Ben alleen niet te spreken over die Zyxel bagger.... heb als een rappe mij Speedtouch 780 weer aangesloten en naar Telfort omgezet en draaien als een dolle... Upload op de Speedtouch is 150 kbit lager dan op de zyxel, echter de download blijft bij de Speedtouch strak op 15555 kbit staan terwijl hij bij de Zyxel op en neer schommelt tussen de 8000 en 15000 kbit (op zowel de draadloze als de niet draadloze zyxel....). Ga er op korte termijn verder geen energie meer insteken om uit te vinden waar dat aan ligt.... Die 150 kbit up kan me gestolen worden. (ok misschien als er eens een nieuwe firmware uit komt).
ik quote dit even omdat ik jou gevolgd heb en ik ook bij xs4all zit / zat.

Ervaring is ongeveer gelijk met dat verschil dat ik pas opgezegd heb nadat de telfort oplevering heeft plaatsgevonden. Dit was helaas 10 dagen te laat (en als ik opgezegd had bij xs was ik dus mooi de lul geweesst!) dus per 11/4 een mail en fax de deur uit gedaan. Vrijwel direct daarna een bevestiging van de overstap per 11/4 en de vraag dit te bevestigen. Dit heb ik gedaan en een dag later had ik al post van xs4all ivm de opzegging en een credit nota! Alle lof dus voor deze afhandeling

Dus overstappen xs4all > telfort geen dubbele kosten!!!

ik heb iets meer mazzel wbt de snelheid. Ik gebruik de wireless zyxel (zonder wireless aan trouwens) en haal op usenet strak 2050 kbs constant! geen klachten over de modem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik gebruik al een tijdje telfort internet. Het heeft een tijd lang prima gewerkt, maar begint nu kuren te krijgen. :? ...
Wie kan mij verder helpen met onderstaande foutmeldingen:

Modbreak:plaatje verwijderd op verzoek

Ik de 4 poorts Zyxel.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 15-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
hmd01 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:35:
Ik gebruik al een tijdje telfort internet. Het heeft een tijd lang prima gewerkt, maar begint nu kuren te krijgen. :? ...

Ik de 4 poorts Zyxel.
DHCP server in de Zyxel op None of Relay gezet?
Zo ja, zet op Server.. (Advanced Setup > LAN)
Anders: check je kabels/wireless verbinding..

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 15-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 22:48
hmd01 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:35:

Ik de 4 poorts Zyxel.
probeer eens dit te doen:

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/2581/mymukkie208ez7.jpg

En dan op herstellen te drukken.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 15-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
DHCP stond op server. Die imageshack afbeelding krijg ik niet op mijn scherm...
Nog geen succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
En we gaan hier weer vrolijk verder:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou, dit viel me allerzins mee zeg! Ik ben al online via Telfort, keurig op de datum zoals het hoort:)

Speed: 19022 kbps / 1128 kbps

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 5 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b cd ee ee ef ff ff ee ef ee dc c9 75 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
attenuation downstream: 16 db
tone  32- 63: 00 25 67 78 99 ab bc cd dd dd dd dd de ee ee ee 
tone  64- 95: ed dd dc cd cc cc cc cc cc bc cb cb cb bc bb cb 
tone  96-127: bc cb bb bb bb bb bb bb cc cb cb cb cc cc cc bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ba ab aa 
tone 160-191: aa aa ab ba aa aa 9a 9a a9 aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: ba bb ab ab ab ab ba ba bb ab ab ab bb bb bb bb 
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb 
tone 256-287: 7d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 288-319: dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cb bb bb 
tone 352-383: bb bb bc bb bb bb bb bb bb bb aa aa ab bb bb bb 
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 416-447: bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 448-479: aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88

Splitter moet er straks nog tussenuit, dus het zal nog wel ietsje beter worden :) Hoe goed werkt die bandwidth management trouwens? Ik heb atm een Linksys 150N met DD-WRT als router draaien (die die 20mbit met twee vingers in z'n neus wegpompt), maar de bandwith management daarvan werkt niet echt geniaal. Ik twijfel of ik de Zyxel in bridge zet, of juist de Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 21-04 19:26

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de dhcp lease time verander en bepaalde clients kan releasen van hun dhcp ip.

modem is: Zyxel P-2602R-D1A

ps. Zyxel heeft dit voor zover ik weer nergens gedocumenteerd.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:38
Sinds vanmiddag opeens een storing, internet was opeens pleitte.
De line sync is nog wel aanwezig echter krijg ik geen ip en dergelijke.

Op de site van Telfort is niks gemeld m.b.t. storingen, dat is weer lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Laatst online: 25-02 19:31
EleanorNL schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Hm... er is dus geen echte oplossing voor? Zal eens met die bandwith optie van de modem friemelen, misschien kan ik die zo instellen dat als ik bel, de downloads naar halve snelheid (oid) gaan...
Ik had hetzelfde probleem en een bandwidth van 86kpbs voor de WAN ingesteld. Dit getal heb ik waargenomen tijdens de gesprek bij Bandwidth status. Sindsdiens minder last van bellen. Misschien heeft ook te maken dat ik mijn firewall uitgezet heb, omdat mijn modem cpu bijna constant op 100% zat als de firewall aan is (dat is trouwens de default). Het geval wilt, als de firewall uitgezet is, dan happert de internet verbinding. Dat is erg vreemd, dus als iemand een idee hierover heeft hoe dat komt, graag even sharen, aub ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Gaat de Telfort 20mb abbonement via Tiscali of KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
We zitten reeds 37 pagina's in deel 8.........

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 16:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Edit:
Lama... verkeerde topic

Moet deze niet op slot?

[ Voor 122% gewijzigd door remco_k op 19-05-2008 10:02 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[topic moet dicht] :P

[ Voor 88% gewijzigd door The Legend op 19-05-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ben het met je eens. Er wordt al lang genoeg gediscuseerd in dit deel :P

[ Voor 0% gewijzigd door Thombias op 19-05-2008 11:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253226

basduijn schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:23:
[...]

Zou "de Nokia bezitter" even kunnen vermelden via welk programma hij/zij VOIPT en welke instellingen hij/zij dan gebruikt? Ik krijgt het nl niet voor elkaar op WM6.1 met Fring...

Laat maar...de zoekfunctie is hier niet voor niets.... ;)

Update: Helaas, werkt niet met Fring.... :'(
Bedoel je dat je met Fring geen VOIP van Telfort kunt gebruiken? Heb je een alternatief gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Moet deze niet op slot? Ik was op zoek naar info en zag dat Deel 7 en Deel 8 open waren...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15

(lang verhaal..)
Zyxel maakt naar mijn ervaring niet zulk geweldig spul. Het routeren gaat prima maar met de VPN-client en wireless functionaliteit heb ik behoorlijk wat problemen gehad bij een ex-werkgever. Daar heb ik hem toen ook vervangen om die reden. Daar maakten we trouwens gebruik van 'fysieke beveiliging', het bedrijf lag dusdanig in de middle of nowhere en de fileservers waren toch ook nog beveiligd, dus geen WPA of zelfs WEP.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.