RoD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:34:
Ja, klagen over de moderatie op de FP is ongewenst. De vraag die hij stelt is redelijk simplistisch en neigt nogal naar een FiPo, maar een 0 is te verdedigen. Echter, nu het moderatiegeklaag er
bij komt maakt het gewoon een -1, imo.
Die redenatie heb ik toch zo'n verschrikkelijke hekel aan!
Je zet iemand onterecht op -1...
Die persoon is dan terecht boos.
Laat dat (helaas) dan op de FP weten via een edit.
En die edit gebruiken we dan om die onterechte -1 alsnog goed te praten.
Dat is toch echt de omgekeerde wereld. Het
echte probleem is niet de ongewenste edit, maar de onterechte moderatie die daar aan vooraf ging. Als er namelijk goed was gemodereerd, dan was die edit er ook nooit gekomen. Dan moet je dus die moderatie corrigeren, en die edit maar met de mantel der liefde bedekken.
Hoewel commentaar op de moderaties natuurlijk niet gewenst is op de FP, moet je dat anders aanpakken. Je moet dat
in dit soort situaties pertinent
niet via de moderatie doen. Dat geeft alleen maar het verkeerde signaal af. Je bevestigt dan namelijk alleen maar zijn beeld dat de moderaties niet deugen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
Je moet dat anders aanpakken. Een persoonlijk email wellicht, waar je uitlegt dat je dit soort commentaar op de FPM moet doen... maar ook dat je uitlegt dat mensen een beetje geduld moeten hebben, omdat moderaties een democraties proces zijn, dan niet onmiddelijk op het correcte gemiddelde staat. Kan gewoon een standaard mailtje zijn, hetgeen Powermods met een druk op de knop kunnen verzenden.
NB: Wat betreft deze specifiek post, kun je je discussieren of het oorspronkelijk een -1 of 0 was... Hoewel ikzelf neig naar 0, kan ik me -1 ook indenken. Bovenstaande reactie van mij gaat dan ook vooral over de geuitte redenatie, en niet zozeer over de moderatie voor deze post.