Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is de stelling dat de frontpage niet bedoelt is om te discussiëren geen algemeen ondersteunde visie. Waarom kun je niet discussiëren op basis van een bepaald artikel? Er wordt op de FP veel gediscussieërd en op elkaar gereageerd, dus ik denk eigenlijk dat de FP wél een plaats is om te discussiëren. Het neemt een andere vorm aan dan hier op het forum, maar daarom kán het wel prima.

Waarom zou er anders een quote-knop op de FP zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Jullie kunnen discussieren over jullie mening via DM of mail anders, maar het Mismod-topic is iig niet echt een plek hiervoor. Gewone nette reacties op iemand anders op de FP is niks mis mee, maar dan niet alleen om op de persoon te klagen.

En even in het algemeen: persoonlijke aanvallen doen het nooit goed op de FP en zullen snel een -1 krijgen. (dus beginnen met "je blaat" en dergelijke zal je reactie vervelend laten klinken en zonder inhoud dus een -1 of bij inhoud mogelijk een punt lager)

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 29-03-2008 16:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TGoC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Frontpage = geen plek om te discussieren.
Niet mee eens. Op de frontpage kun je weldegelijk discussieren, zolang het niet alteveel offtopic gaat. En ik vind jullie "discussie" ('t is onderhand meer moddergooien, maar goed) niet alteveel offtopic.
Jouw post in tegenoverstelling tot de mijne heeft totaal geen inhoud, bronvermelding of een verwijzing waarmee je kan aantonen dat je gelijk hebt. Daarnaast praat je over een bedrijf waar jij al een ruime tijd geen ervaring mee hebt. Kortom je bent gewoon puur haatberichten aan het plaatsen en dus aan het Trollen.
En daar ben ik het dan weer wel mee eens :). Het is natuurlijk nogal makkelijk om te zeggen dat je niet anti-MS mag zijn als je anti-MS reacties omlaag worden gemod. Maar niets is minder waar. Wat niet gewenst is, is trollen, flamen en het gewoon plaatsen van ononderbouwde opmerkingen. MS maakt zeker niet alleen "kutsoftware", dus dat afdoen als een feit slaat werkelijk nergens op. Wat niet betekent dat je niet mag zeggen dat MS kutsoftware maakt, maar dat kun je ook doen door gewoon je mening te onderbouwen met voorbeelden en redenatie waarom je die software kut vindt.

Dit om aan te geven waarom er zo gemod wordt, niet om de discussie hier voort te zetten oid :)

.edit: ah er was alweer een nieuwe pagina 8)7.
@RoD: is er tegenwoordig een quote knop op de FP? :D

.edit2: verrek, nog een keer klikken op dat balonnetje nadat het quick-reply scherm er staat voegt een quote in :D. En ik altijd maar stukken tekst selecteren en copy/pasten. Hulde _o_

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2008 17:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Bah, ik ben al die papegaaimods echt beu. Meestal doe ik de moeite niet eens meer om het hier te posten...

Verwijderd in 'nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers '
rlKoekie in 'nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers '

De één krijgt -1, de andere 0. Op zich staat in beide hetzelfde, waarom zou hun score anders moeten zijn? Ik heb ze gewoon 0 gegeven.

Verwijderd in 'nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers '
Niet speciaal, een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Ik vind dit een nietszeggende 'ik ook' post, en daarnaast een mislukte fipo, daarom heb ik hem een -1 gegeven.
rlKoekie in 'nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers '

De één krijgt -1, de andere 0. Op zich staat in beide hetzelfde, waarom zou hun score anders moeten zijn? Ik heb ze gewoon 0 gegeven.
In tegenstelling tot de vorige vertelt deze een klein beetje zijn eigen ervaring, je hebt er nog niet veel aan, maar daarom wel voldoende voor een 0.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
--Niels-- schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Ik vind dit een nietszeggende 'ik ook' post, en daarnaast een mislukte fipo, daarom heb ik hem een -1 gegeven.

[...]

In tegenstelling tot de vorige vertelt deze een klein beetje zijn eigen ervaring, je hebt er nog niet veel aan, maar daarom wel voldoende voor een 0.
De tweede wordt als comment op de eerste gegeven, en verteld identiek hetzelfde. Als er één een -1 verdient, is het dan toch juist de tweede? En het zijn beide "persoonlijke ervaringen", die niet echt een nuttige bijdrage leveren maar ook geen kwaad in de zin hebben. Dan is een 0 toch gerechtvaardigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gezien de eensgezindheid van de moderaties valt er wel te zeggen dat de eerste een duidelijke -1 (16x) is en de tweede een duidelijke 0 (13x nul en 1 maal -1).
Koop al jaren geen creative meer door gebrek aan goede en stabiele drivers.
en
idd, het gestuntel met drivers van creative is ook de reden waarom ik een andere geluidskaart gekocht heb, en mijn audigy 2 (prachtig mooie kaart trwns) nu stof ligt te happen.
Het punt is dat de eerste een feit presenteert (geen stabiele drivers) zonder whatsoever motivatie. Wat je ermee moet weet ik niet en dat wist de rest ook niet. Het voegt niets toe en daarom -1.
De tweede is wat genuanceerder (niet slecht maar gestuntel) en gaat verder over persoonlijke keuzes, namelijk dat de persoon zelf gewoon andere kaarten koopt. Persoonlijke ervaringen zijn ook informatief want een ander kan die overweging meenemen.

Ik geef zo toe dat er een eigenlijk identieke reactie staat maar de nuance en dus dat niet als feit presenteren is net het verschil. De tweede voegt namelijk wel iets toe (niet veel, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Maar volgens de FAQ moeten reacties die niets bijdragen ook een 0 krijgen. Dit is toch geen kreet van een paar woorden, want dan had er gestaan: "Koop al jaren Creative meer". Ok, de motivatie is niet uitgebreid, maar hij legt wel uit waarom niet, namelijk door het gebrek aan goede en stabiele drivers. Buiten het feit dat de andere het in meer woorden stelt, blijft de boodschap hetzelfde. En aan de opmerking dat een kaart stof zit te happen, heb ik dan toch ook niets?

We zouden trouwens nooit geweten hebben welke score de eerste had gekregen, moest ik bijvoorbeeld eerst gemod hebben. De kans is groot dat hij nu dan 16x 0 had gekregen. Ik denk dat je zelf wel weet hoe dat systeem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Poneren dat een bedrijf geen stabiele en goede drivers maakt zonder enige extra woordkeuze extra is niet perse neutraal maar bevat wat flamerigers/fanboygedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:43:
[...]
.edit2: verrek, nog een keer klikken op dat balonnetje nadat het quick-reply scherm er staat voegt een quote in :D. En ik altijd maar stukken tekst selecteren en copy/pasten. Hulde _o_
Dat je dat niet wist :D

Raad eens wie meer niet ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Fancy spul. Beina niemand die weet dat het er is maar het is wel leuk :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
@ecteinascidin - Nu ja, daar ben ik het in dit geval niet mee eens. Gelukkig dat ik voldoende moderaties doe, dus mijn gemiddelde zal het niet echt beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarom krijgt de volgende post een +1?
Defspace in 'nieuws: Adobe past licentievoorwaarden Photoshop Express aan na klachten'

Het lijkt mij een nutteloze conspiracy theory die compleet tegen het artikel in gaat. Zeker na de letterlijke quote uit de voorwaarden:
jochemd in 'nieuws: Adobe past licentievoorwaarden Photoshop Express aan na klachten'

Combineer dat met de tekst uit het artikel:
De ontwikkelaars van Photoshop Express geven te kennen dat de voorwaarden 'dingen impliceren die we met de content nooit zouden doen'. De nieuwe voorwaarden zouden beter toegespitst zijn voor de gebruikers van de online tool.
En het is voor mij flame nutteloze bangmakerij welke naar mijn mening niet meer dan een -1 verdient.

[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 29-03-2008 22:44 . Reden: toch maar een nieuwe post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Alfredo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:30:
@ecteinascidin - Nu ja, daar ben ik het in dit geval niet mee eens. Gelukkig dat ik voldoende moderaties doe, dus mijn gemiddelde zal het niet echt beïnvloeden.
Een moderatie met een afwijking van minder dan 1 zal nooit een probleem zijn. Daar moet je eigenlijk ook helemaal niet over nadenken, want wanneer je rechten kwijt zou raken door de modbot kan er altijd nog even gekeken worden of het terecht is en bij genoeg moderaties zou je sowieso geen probleem moeten hebben.

Zelf heb ik trouwens 2x een 0 gegeven. Ik lees die korte zin ook meer als een ervaring en vind hem zelf niet zo vervelend.

[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 29-03-2008 22:48 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De post is imho een beetje hetzelfde als zeggen:
"ik gebruik al jaren linux omdat windows altijd BSOD's geeft"

Een redelijk ongefundeerde flame dus en voor mij dan ook een duidelijke -1.

Wanneer hij even een bronnetje of een voorbeeld had gegeven was het uiteraard een ander verhaal geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 29-03-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Op die manier vind ik hem alweer een ervaring-post (net m'n bericht even geedit: mening->ervaring) en zou van mij best een 0 kunnen krijgen. En een bron van een ervaring lijkt me lastig.

Posts op die manier krijgen van mij soms de voordeel van de twijfel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

arne schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:39:
Waarom krijgt de volgende post een +1?
Defspace in 'nieuws: Adobe past licentievoorwaarden Photoshop Express aan na klachten'

Het lijkt mij een nutteloze conspiracy theory die compleet tegen het artikel in gaat. Zeker na de letterlijke quote uit de voorwaarden:
jochemd in 'nieuws: Adobe past licentievoorwaarden Photoshop Express aan na klachten'

Combineer dat met de tekst uit het artikel:

[...]

En het is voor mij flame nutteloze bangmakerij welke naar mijn mening niet meer dan een -1 verdient.
Ik wou hier net al even gaan reageren op de zeer vreemde -1 moderaties.
Een normale post hoor je op 0 te zetten. Nu lijkt het net (en gefundeerd zo te zien) dat er expres -1 is gegeven om de vele +1's naar beneden te krijgen.

Het is helemaal geen "conspiracy" post en ik zou het mijn inziens niet meer dan "normaal" vinden dat Adobe zoiets zou doen. Ik geef verder geen mening over het goed of slecht zijn van dit en probeer met mijn linkje nog duidelijk te maken wat er zoal mogelijk is.

In deze tijd is het helemaal niet raar van Adobe om de mogelijkheid te behouden om de informatie die je "ter beschikking stelt" te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een ervaring zou zijn:
"omdat ik problemen had met het krijgen van stabiele drivers"

Het wordt nu als een feit gepresenteerd.
"gebrek aan goede en stabiele drivers."

Het deel dat hij het al jaren niet meer koopt doet bij mij vermoeden dat hij ooit 10 jaar terug niet snel genoeg geen windows 95 driver kon krijgen en daarom het hele merk maar links laat liggen.

Er mist dan ook het antwoord op een paar essentiele vragen:
Wanneer was dat? Is dat nog steeds zo? Hoe weet je dat?

Zonder een antwoord op op zijn minst één van die vragen is de post een pure flame imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alfredo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:58:
Maar volgens de FAQ moeten reacties die niets bijdragen ook een 0 krijgen. Dit is toch geen kreet van een paar woorden, want dan had er gestaan: "Koop al jaren Creative meer". Ok, de motivatie is niet uitgebreid, maar hij legt wel uit waarom niet, namelijk door het gebrek aan goede en stabiele drivers. Buiten het feit dat de andere het in meer woorden stelt, blijft de boodschap hetzelfde. En aan de opmerking dat een kaart stof zit te happen, heb ik dan toch ook niets?
Imo zijn de moderaties op die twee reacties niet zwart-wit. Voor beide kanten valt wat te zeggen. Ik ben het echter wel met ecteinascidin eens dat die eerste reactie een -1 verdient. Reacties die niks bijdragen mogen inderdaad op 0.. maar dat zou betekenen dat je volkomen onzinnig kunt gaan posten en toch een 0 verdienen. Imo is die eerste reactie volkomen nutteloos en zonder enige inhoud dus hoort de reactie op -1. De tweede reactie zit aan de onderkant van de 0, maar mag er nét op staan imo. Maargoed, zoals ik al zei is het niet zwart-wit, en valt er voor jou kant ook wat te zeggen. Echter, het is niet zo dat elke onzinnige post, zolang het maar geen flamerige/trollende inhoud bevat, op 0 hoort.
We zouden trouwens nooit geweten hebben welke score de eerste had gekregen, moest ik bijvoorbeeld eerst gemod hebben. De kans is groot dat hij nu dan 16x 0 had gekregen. Ik denk dat je zelf wel weet hoe dat systeem werkt.
Dat zijn insinuaties. Misschien zijn de modders het ook gewoon met elkaar eens. In dit topic in ieder geval wel redelijk volgens mij :)
Alfredo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:30:
Gelukkig hoef je het er ook niet mee eens te zijn. En één puntje zal inderdaad weinig uitmaken voor je gemiddelde.
Kixtart schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:51:
Op die manier vind ik hem alweer een ervaring-post (net m'n bericht even geedit: mening->ervaring) en zou van mij best een 0 kunnen krijgen. En een bron van een ervaring lijkt me lastig.

Posts op die manier krijgen van mij soms de voordeel van de twijfel.
De inhoud is dat HIJ al jaren geen Creative meer koopt om hetgeen wat in het artikel staat: namelijk slechte drivers (specifieker: geen Vista-drivers cq. support). Feitelijk is de inhoud: "daarom koop ik geen Creative".. aangezien het noemen van de drivers niets toevoegt als reden/ervaring/argument.
Oftewel: Er staat niks qua inhoud.

Beetje mierenneuken om zo'n reactie zo uitgebreid te analyseren, maar het houdt je in ieder geval van de straat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@defspace:

Ik ben van mening dat de gequote reactie van adobe in het artikel het tegendeel al aangeeft. Het lijkt me ook behoorlijk sterk dat adobe alle foto's op gaat slaan omdat dat een hoop semi-professionele tot professionele gebruikers aardig tegen het hoofd zal stoten.

Dat is echter voornamelijk een inhoudelijke mening waarop niet gemodereerd dient te worden. Misschien dat het bij nader inzien eerder een 0 is dan een -1, al vind ik een +1 sterk overdreven.

Ik schijn vandaag een beetje een strenge bij te hebben. Misschien is het een slecht idee om uit pure verveling te gaan modereren met een laptopje wanneer je ziek in bed ligt :+

Ik zal er maar gauw een 0 van maken :)

edit: alhoewel de stelling van het alleen een online versie uitbrengen met als doel het maken van een grote fotodatabase wel redelijk een conspiracy theory is imho.

[ Voor 10% gewijzigd door Arne op 29-03-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

arne schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:05:
@defspace:

Ik ben van mening dat de gequote reactie van adobe in het artikel het tegendeel al aangeeft. Het lijkt me ook behoorlijk sterk dat adobe alle foto's op gaat slaan omdat dat een hoop semi-professionele tot professionele gebruikers aardig tegen het hoofd zal stoten.
Ik ben dus niet dezelfde mening toegedaan. Adobe gaat hem herzien wat kan betekenen dat er een iets genuanceerder stukje kan komen te staan wat deels op hetzelfde neer komt ;)
Alle foto's opslaan is overigens ook niet echt een probleem meer tegenwoordig. Daarnaast, wanneer je de foto's alleen gebruikt voor toepassingen als photosynth blijft er van het originele werk weinig over en kunnen auteursrechthebbenden daar ook geen aanspraak op maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het lijkt mij dat als ze dat al doen ze dat alleen doen met foto's die op het publieke deel gezet worden. Die dienen toch al opgeslagen te blijven.

Maar dat is een inhoudelijke discussie. Ik blijf van mening dat de post zoals die er nu staat een vergezochte theorie is naar een beweegreden voor adobe, welke zeker niet voldoende word onderbouwd voor een hogere waardering dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Dan blijk ik van mening dat het, ook al zou het een vergezochte theorie zijn, er een x aantal moderators zijn die zich daar best in kunnen vinden en jij nu misbruik maakt van jouw mogelijkheden om mijn en hun mening de kop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Defspace schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:29:
Dan blijk ik van mening dat het, ook al zou het een vergezochte theorie zijn, er een x aantal moderators zijn die zich daar best in kunnen vinden en jij nu misbruik maakt van jouw mogelijkheden om mijn en hun mening de kop in te drukken.
:?
arne beargumenteert waarom hij die reactie een nul geeft.. dus hoe is dat misbruik maken, en van welke mogelijkheden dan wel? En hoe worden zo andere meningen de kop ingedrukt? arne is (net als ik) slechts een gewone modder die een bepaalde score uitdeelt (alleen met een 5x weging) dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

RoD schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:33:
[...]

:?
arne beargumenteert waarom hij die reactie een nul geeft.. dus hoe is dat misbruik maken, en van welke mogelijkheden dan wel? En hoe worden zo andere meningen de kop ingedrukt? arne is (net als ik) slechts een gewone modder die een bepaalde score uitdeelt (alleen met een 5x weging) dus wat is het probleem?
Dat ik hier net begon met reageren stond mijn reactie op 6x +1 en 5x -1 en nu staat hij opeens op 6x +1 en 14x 0. In zo'n korte tijd opeens zoveel moderaties lijkt op misbruik van mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zonder mijn moderatie zou het nog steeds 6 x +1 vs 9 x 0 zijn met dus een uiteindelijke score van 0. Hoe ik wanneer ik daar een onderbouwde 0 aan toe voeg mijn modrechten misbruik en anderen hun mening onderdruk is mij een compleet raadsel.

In het bijzonder het onderdrukken van jouw mening door jouw post een 0 te geven vind ik erg knap.

Edit @laatste post:
14x0 is misbruik van moderatie puur en alleen omdat je het er niet mee eens bent? Het posten in TMF levert altijd veel moderaties in een korte tijd op. Dat is iets anders als misbruik. Beschuldigingen van misbruik aan mijn adres zie ik graag beter onderbouwd dan dat of via DM. Deze manier vind ik vrij onbeschoft.

[ Voor 33% gewijzigd door Arne op 29-03-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arne heeft maximaal 5 punten te besteden, en heeft dit dus naar zijn zeggen op de 0 gedaan. Blijkbaar heeft de -1-modder (wellicht meervoud) zijn score ingetrokken en deze op de 0 gezet, en zijn daar nog een stel andere modders bijgekomen. Ik weet het niet, ik kan het niet inzien. Maar misbruik... nee, ik zou niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik neem aan dat je de -1 modder bedoelt. Dat was ik nog steeds, dit heb ik hier openlijk gemeld (nog onderbouwd ook), later min of meer mijn excuses voor aangeboden (toegegeven: niet heel duidelijk) en een 0 van gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 30-03-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan is dat opgehelderd :) Het is dus heel simpel. arne heeft zijn beoordeling aangepast en er zijn enkele 0-modders bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Ok, dan komt het door dit topic.. Excuses van mijn kant arne en bedankt voor het terugnemen van je -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat vinden jullie van deze reactie?

Hij heeft zeker wel een punt, maar ik vind de eerste twee regels dermate trollerig dat ik toch eerder naar de -1 of misschien de 0 neig, dan naar de +1's en zelfs +2's die het nu krijgt. Een +2 vind ik overigens sowieso veel te hoog, ook zonder de troll zou hij nooit meer dan een +1 zijn.

Zoveel +1's voor deze reactie lijkt me trouwens ook best wel modmisbruik van de bovenste plank, want die hoort overduidelijk op -1.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 30-03-2008 14:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
wildhagen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:02:

Hij heeft zeker wel een punt, maar ik vind de eerste twee regels dermate trollerig dat ik toch eerder naar de -1 of misschien de 0 neig, dan naar de +1's en zelfs +2's die het nu krijgt. Een +2 vind ik overigens sowieso veel te hoog, ook zonder de troll zou hij nooit meer dan een +1 zijn.
Tja, die is erg lastig, heb hem toch maar een -1 gegeven, aangezien niet alleen de eerste twee, maar ook de laatste regel niet erg vriendelijk is. Deze manier van reageren vind ik ongewenst, als hij een 0 of +1 wil verdienen, dan mag hij ook best even moeite doen zijn frustraties voor zich te houden en op een nette manier reageren.
Zoveel +1's voor deze reactie lijkt me trouwens ook best wel modmisbruik van de bovenste plank, want die hoort overduidelijk op -1.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Door de manier waarop die reactie geschreven is vind ik het absoluut geen +1 waard. Een nulletje wil ik er eigenlijk nog wel voor geven. Hij is niet vriendelijk, maar voor een -1 vind ik dat net wat te zwaar. Een -1 kan ik me overigens wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik kan mij een -1 ook prima voorstellen, persoonlijk nog meer dan een 0. Ik ga dan ook maar voor de -1. Naar mijn mening horen dusdanig op de man spelende reacties, hoe de reactie daarvoor ook was, simpelweg niet op de FP thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik geef hem er een 0 voor. Ook al wordt het cru gezegd, boven hem wordt inderdaad gezaagd over de kwaliteit van geluidsfragment van 150 jaar oud. Als er een artikel over de eerste foto gepubliceerd wordt, wil ik ook niet lezen dat de lichtsterkte toch wel tegenvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Iemand is wel heel trots op zijn adobe geluidsbewerkingssoftware:

de aankondiging dat hij het gaat gebruiken:
_AvA_ in 'nieuws: Oudste geluidsopname beleeft wereldpremière'
Vervolgd door het resultaat:
Met daarna een dubbelpost bovenaan het artikel om toch maar voornamelijk mensen te berijken.

Voorgaande in combinatie met het verspreiden over rapid share en het gebrek aan (voor mij) hoorbaar geluidsverschil maakt voor mij de gewenste scores als volgt:
[list]
• -1 voor de aankondiging: dat het veel werk is geloof ik meteen, er is al veel werk aan besteed. Dat hij dat spul van adobe gebruikt lijkt me geen nuttige toevoeging.
• 0 voor het eerste resultaat: Normaal had hij van mij een +1 gekregen voor de moeite, maar de combinatie van rapidshare, geen hoorbaar verschil en het spammerige gedrag maakt het voor mij een 0.
• -1 voor de dubbelpost van het resultaat: Een duidelijkere nutteloze dubbelpost bestaat er bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:02:

Ik vind het een +1. Ik snap z'n frustratie wel, en het ligt ook een beetje in de lijn met hoe ik meestal reageer in zo'n situatie, dus wdb ben ik biased ;). Ik deel de mening niet dat een troll de score zonder meer naar beneden haalt, zeker niet als er een aantal posters zijn in zo'n artikel die even een realitycheck nodig hebben (waar imho niets mis mee is).

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2008 19:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:08:
[...]

Ik vind het een +1. Ik snap z'n frustratie wel, en het ligt ook een beetje in de lijn met hoe ik meestal reageer in zo'n situatie, dus wdb ben ik biased ;). Ik deel de mening niet dat een troll de score zonder meer naar beneden haalt, zeker niet als er een aantal mensen zijn die even een realitycheck nodig hebben (waar imho niets mis mee is).
Waarom zou ik een reality check nodig hebben? Zullen we even niet op de man gaan spelen? Jij vind een moderatie voor een post goed, ik vind een andere goed. Prima, vooral zo houden. Maar ik ga jou toch niet beschuldigen van het feit dat je een reality-check nodig hebt als ik het niet met jouw mening eens ben? :?

Leven en laten leven enzo.

Edit: nevermind, ik begreep je verkeerd denk ik. Excuseer, mea culpa etc.

Even ontopic: wat doet deze reactie op de 0, met zelfs +1's uitgedeeld? Klassiek schoolvoorbeeld van een troll, en dus -1. Mensen met een andere mening voor 'spoiled brats' uitmaken verdient een -1, niks meer, niks minder.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 30-03-2008 17:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
@arne: 0,0,-1 uitgedeeld. Vind die eerste niet zo erg, maar verder eens.
@wildhagen's edit: -1 Duidelijk genoeg :)

Grote quote zonder verdere nuttige inbreng hoeft van mij geen +2 te krijgen.
DarkJack in 'nieuws: Hackers vallen epilepsieforum aan'

En deze 5minuten later. Ik verwacht dat hij gewoon opzoek is geweest hiernaar en daarom wat later was en niet omdat hij wilt dubbelposten. Ik vind een -1 eigenlijk jammer in dit geval (0 imho):
DinX in 'nieuws: Hackers vallen epilepsieforum aan'

edit:

+1 zou toch niet verkeerd zijn: Nvm, na nogmaals gelezen te hebben vind ik het geen meerwaarde.
g4wx3 in 'nieuws: Nieuwe iPhone-hack opent deur voor custom firmware'

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 30-03-2008 19:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die van Wildhagen is inderdaad voor zowel -1, 0 als +1 interpreteerbaar. Is dus heel lastig om er iets eenduidigs over te vormen. De mensen die er echter een +2 voor geven....!
De reactie van Ava die Arne aanhaalde (de derde) is echter ook een schoolvoorbeeld van mismodden:
+2 Must-read 1
+1 Meerwaarde 5
0 Neutraal 4
-1 Ongewenst 23
Gemiddeld -0,5
Effectief 0
Neutraal kan ik me voorstellen als je niet de andere reactie hebt gezien die eerder is gepost, maar +1 en +2??
Misschien dat de Powermods die even kunnen bekijken?

Ik vraag me alleen af of de eerste reactie in het Creative topic zo'n erge Fipo is?
mzeist in 'nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers '
Hij maakt een grap met een serieuze ondertoon, refererend aan de mogelijkheden die er bestaan om die drivers toch gewoon de wereld over te laten gaan, net zoals er laatst gebeurde bij de een of andere bank een een klokkenluiderssite.
Dan vind ik 70x -1 toch wel wat overdreven. +1 is mismodden natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door TheCapK op 30-03-2008 19:32 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, een nulletje zou kunnen, maar ik heb toch een -1 gedaan. Redenen zijn vooral de flauwe woordspeling en je kan het ook opvatten als een verzoek om een downloadlink wat dus niet legaal is omdat Creative dat niet toestaat (hoewel dat inmiddels dus weer teruggetrokken schijnt te zijn).

Beiden kunnen denk ik wel. Een +1 is idd wel duidelijk een mismodder ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:21:
[...]

Waarom zou ik een reality check nodig hebben? Zullen we even niet op de man gaan spelen? Jij vind een moderatie voor een post goed, ik vind een andere goed. Prima, vooral zo houden. Maar ik ga jou toch niet beschuldigen van het feit dat je een reality-check nodig hebt als ik het niet met jouw mening eens ben? :?

Leven en laten leven enzo.

Edit: nevermind, ik begreep je verkeerd denk ik. Excuseer, mea culpa etc.
Ik had het over de mensen in dat artikel die zeurden dat de kwaliteit van dat geluid erg slecht was ;). Excuses dat ik dat wat onduidelijk heb opgeschreven :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

aliberto in 'nieuws: Hackers vallen epilepsieforum aan'
Hier een -1 voor geven is duidelijk mismodden.
Vind hem zelf +2 wegens goede informatie en persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die -1 lijkt een uitschieter te zijn in een anderszins vrij nette doch korte moderatiehistorie. Met die +2 eens trouwens, ook gegeven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
eens, een duidelijk verwoorde "ervaring" (kan even geen beter woord vinden) welke een duidelijke meerwaarde voor het artikel en de daaruit voortvloeiende discussie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:58
SH4D3H in 'nieuws: Oudste geluidsopname beleeft wereldpremière' is een -1 vanwege moderatieklagen imho
Kan een PowerMod hier even naar kijken (+2 gever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik zat daar al te twijvelen tussen een 0 en een -1. Het geklaag is inderdaad irritant maar voegt hij niet genoeg toe om dat te compenseren? Ik vond van wel, vind bij nader inzien van niet, maar twijvel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. :) Goede reactie maar niet een +2.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Verwijderd in 'nieuws: 'Openxml overleeft ISO-stemming''

Maximaal een +1 maar een 0 zou ook volstaan, toch zijn er 2 mensen die +2 gegeven hebben wat naar mijn gevoel wel erg fout is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wat een FUD gaat er weer rond; enkel en alleen omdat het Microsoft betreft. Ik snap ook niet waarom geen neutrale bronnen gebruikt worden. Vooral Groklaw en NO OOXML zijn erg biased.
icm met:
Voor de mensen die nog steeds te dom zijn het te begrijpen.
Zijn niks meer dan ondonderbouwde flames. Het is naar mijn mening dan ook eerder maximaal een 0 maar eerder een -1. Dat een +2 een schoolvoorbeeld is van een mismod ben ik het dan dus weer wel mee eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ethrellik in 'nieuws: Mozilla blikt vooruit op Firefox 4'
Geen juweeltje, maar ook niet ongewenst, imo.

Edit @ hierboven: Alleen die tweede quote is imo een "echte" flame. Die eerste is eerder licht trollerig. -1 vind ik persoonlijk wat zwaar. Nul lijkt me goed.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 31-03-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

standaard klacht van het FIPO niveau, voor mij een -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wellicht een standaardklacht, maar ik vind deze niet persé ongewenst. Eerder onschuldig.
Edit: Jegorex in 'nieuws: Britse isp wil p2p'ers gaan afsluiten en biedt usenet-alternatief'
Geen +1. Lijkt me duidelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 31-03-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De vorige post:
Vind ik een aardige -1. Wat moet ik als lezer met die info? Wat moet Mozilla met die info? Moet elke softwareleverancier maar ophouden met nieuwe versies uitbrengen van hem? Ik vind het een redelijk nutteloze standaard FIPO met een licht trollerige ondertoon.

De edit van de laatste post: 0 lijkt me zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Geachte mods ,

Een jaartje geleden denk ik , ben ik door een onbewust misbruik van het moderatie systeem , mijn mogelijkheid tot modereren te verloren. Ik gebruikte dus bijvoorbeeld regelmatig een moderatie van -1 , om een bericht met +1 ofzo op <=0 te krijgen. Nu heb ik me er de laatste maanden weinig aan gestoord dat ik niet meer kon modereren , maar af en toe wil ik dit wel nog eens gebruiken. Wat kan ik nu doen om dit weer te laten activeren aub ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Datzelfde bericht in ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o ) plaatsen. :) Of misschien als botoo dit hier leest, hij ook even kijkt. Hij is de man die je moet hebben in elk geval.

[ Voor 33% gewijzigd door Cloud op 01-04-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even wachten op botoo of hem even DM'en. edit: En wat wolkje zegt, oeps ;)
Ik denk dat als je de reviews: Tweakers.net moderatie faq even doorleest en begrijpt alles wel goed komt.
Je rechten zijn iig op ma 06 aug 2007 uitgezet

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 01-04-2008 11:52 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-=bas=- in 'nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden '
Negatief over Xs4all, krijgt een -1. Het is geen flame. Het zeg iets wat op zich waar is en in dit verband relevant is. Inderdaad is het ook geen enorm hoogstaande post. Het is dus 0 waard.

eymey in 'nieuws: Xs4all verhoogt adsl-snelheden '
Is een reactie erop. De onderbouwing is erg zwak, de user komt over als een fanboy en de toegevoegde waarde is sowieso erg beperkt. Het is gewaardeerd met +1. Imo is dit slechts 0 waard.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

Die eerste is imho wel degelijk een flame, of minimaal een zwaar overdreven stelling. 3x zo veel betalen als gangbaar is kan ik geen objectief cijfer noemen.

De tweede is idd een uiterst zwakke respons en wmb niet meer dan 0 waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
botoo schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:09:
Die eerste is imho wel degelijk een flame, of minimaal een zwaar overdreven stelling. 3x zo veel betalen als gangbaar is kan ik geen objectief cijfer noemen.

De tweede is idd een uiterst zwakke respons en wmb niet meer dan 0 waard.
Ik ben bang dat de stelling toch niet zo overdreven (en dus niet zo flamerig is) zoals het lijkt. :X

Xs4all Basic: 60 euro per maand voor 8/1Mbps (de oude snelheid)
Telfort: 20 euro per maand voor 20/1Mbps. Het is (was) dus zelfs meer dan 3x zo veel dan een andere reguliere ISP.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vziw is de Telfortprijs niet een 'gangbare' prijs? Imho is een gangbare prijs eentje die door de meesten(!) wordt gehanteerd.

Let wel, ik zet hier niet mijn hakken in het zand hoor :) en als die reactie was geweest zoals jij het omschrijft ^^ zou er geen speld tussen te krijgen zijn.

De reactie op de FP komt op mij best wel flamerig over zo zonder cijfers/voorbeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa ik kan het toch niet echt een flame vinden. Het zou hoogstens dom geblaat kunnen zijn. Ik denk dat zowel een -1 als een 0 verdedigbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

SuperDre in 'nieuws: Ifpi eist 1,6 miljoen euro van The Pirate Bay'

Ik vind het een +2 waard of zit ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een 0. +1 zou nog kunnen, maar dat krijgt ie niet van mij.
tja, je kunt het ook zo zien dat wanneer men de CD download men em ook in iedergeval luisterd, en de enige manier eigenlijk om em legaal te luisteren is als je em heb gekocht, dus mag je in principe er dus wel van die stelling uit gaan.
Niet iets met meerwaarde. Beetje simpel.
Maar dat concept is blijkbaar te ingewikkeld voor een gemiddelde tweaker om te begrijpen.
Tsja...
En de vergelijking met Linux gaat niet op, aangezien Linux niet een OS is dat verkocht wordt (het is de ondersteuning/drager waar je voor betaald als je ergens Linux koopt), en het een OS is dat je gratis MAG/KAN downloaden, en daar zit em nu het verschil. Voor de een hoor je te betalen (muziekCD), voor de ander niet (Linux).
Mja, leuk.. aardig.. niet geweldig.
En wie ben jij om te bepalen wat iets wel zou mogen kosten als het niet jouw product is, als het jouw product is dan mag jij wel bepalen wat de schade zou zijn. Ik vindt het persoonlijk een redelijke berekening (aantal downloads * adviesprijs).
Slecht onderbouwd.
Maarja het heeft toch inmiddels geen zin meer om dit te vertellen, een gemiddelde tweaker WIL het niet eens begrijpen omdat ze anders ineens moeten gaan betalen voor iets waar je naar luisteren/kijken/gebruiken.
Tsja...
Het is heel simpel, muziek/films zijn nog steeds luxe producten, wil je het luisteren/kijken zonder er voor te betalen dan wacht je maar tot het op de radio/tv komt, vindt je het te duur? dan wacht je tot de prijs gedaald is, maar je gaat niet de crimineel uithangen door het dan maar te jatten, per slot van rekening zou jij het ook niet leuk vinden als jouw brood gejat wordt..
Open deur. En nogal forse bewoordingen als "de crimineel uithangen".

Dus, wmb een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Als Superdre het minder flamerig had weggezet dan had ie wmb best een +1 mogen hebben. Nu haalt ie zijn eigen post naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka in 'nieuws: Eerste Kamer schiet kansspelproef internet af'

Ik ben 2 keer +1 en één keer -1 beoordeeld, vind dit zelf een beetje scheef. Heeft iemand een idee waarom?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je bent gewoon te snel :P Drie moderatie punten en je reactie is maar een uur oud. Even langer wachten en er stabiliseert zich wel een score.

Die -1 lijkt een overigens meningmod of compensatiemod, in beide gevallen fout, je bericht is in ieder geval wel de 0 waard waar hij nu op staat, hij niet echt van meerwaarde dat hij een +1 verdiend, maar ongewenst is hij zeker ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zeker in het begin kan je reactie nog wel eens scheef staan. Zoals DirkW al zegt, je bent te snel. Ik heb je reactie een 0 gegeven. En daar staat ie nu vrij stevig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jep, naja, ben redelijk nieuw met het modderaten en moet nog veel dingen bijleren. Bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DWC in 'meuk: µTorrent 1.8 build 9272 beta'
deze gebruiker presteert het om 5 keer achter elkaar(in hetzelfde topic) postings te bakken in de categorie puberaal ge-etter. Moet hij niet een mailtje hebben met het verzoek hiermee op te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geregistreerd in 2003 (best lang al dus) en maar 5 reacties. Weten we ook meteen welke 5, dus een gemiddelde score van -1. Gezien zijn karma voor "overigen" en de inactieve modstatus ben ik bang dat hij ook nog op andere plaatsen spammed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
hetisik in 'plan: DPC Stampede 7: de koeien storten zich op 'Seventeen or Bust' '

Dat hij hier een leuke discussie wil snap ik, maar waarom is dit een +2? Ik zou dit gewoon een +1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Op dit moment ben ik zelfs aan een 0 het denken. Ik kan er echt niet uithalen wat hij hiermee wilt bereiken eigenlijk. Hij begint gewoon opeens priemgetallen in verschillende stelsels op te drammen/uit te proberen of ze priem zijn. Maar ik onthoud me van moderatie op dit moment, omdat ik echt niet weet of dit bericht nu heeft voor DPC e.d.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ik begrijp dat hij wil beginnen om priemgetallen te begrijpen, alleen waarom hij nu met getallenstelsels begint is mij ook een beetje een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik twijfel ook over 0 en +1. Maar een +2 zeker niet. Momenteel heb ik hem op +1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkapte Gestapo vergelijking: Gepetto in 'nieuws: Brein haalt comedystreamingsite uit de lucht'
Ik zou hier bijna een vergelijking maken met bepaalde instanties die actief waren in WOII, maar omdat dit nu eenmaal mijn stijl niet is laat ik dit maar achterwegen.
Ja ja... Wat mij betreft maakt het niet uit of het letterlijk wordt opgeschreven, of op deze nauwelijks verkapte manier. Heb 'm al op -1, maar misschien verdient dit enige aandacht van een Powermod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Buiten het feit om dat 'ie domweg probeert op slinkse wijze de fatsoensnormen te omzeilen is het ook weer niet nodig om al te krampachtig te gaan reageren.

Als 'ie het voor de gewoonte gaat houden zal ik er meer aandacht aan besteden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ik had hem gewoon een 0 gegeven, omdat ik het een redelijk normale vraag vond. Alleen met die reactie eronder, tja... is dat nu direct ongewenst?

ps. Ik ben nog niet zo lang aan het modereren, dus dit mag je me even uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, klagen over de moderatie op de FP is ongewenst. De vraag die hij stelt is redelijk simplistisch en neigt nogal naar een FiPo, maar een 0 is te verdedigen. Echter, nu het moderatiegeklaag erbij komt maakt het gewoon een -1, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:08:
Buiten het feit om dat 'ie domweg probeert op slinkse wijze de fatsoensnormen te omzeilen is het ook weer niet nodig om al te krampachtig te gaan reageren.

Als 'ie het voor de gewoonte gaat houden zal ik er meer aandacht aan besteden.
dit schrijft hij:
Ik zou hier bijna een vergelijking maken met bepaalde instanties die actief waren in WOII, maar omdat dit nu eenmaal mijn stijl niet is laat ik dit maar achterwegen.
je bent een grootmeester of je bent het niet natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 18:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Marcj schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:24:
hetisik in 'plan: DPC Stampede 7: de koeien storten zich op 'Seventeen or Bust' '

Dat hij hier een leuke discussie wil snap ik, maar waarom is dit een +2? Ik zou dit gewoon een +1 geven.
Ik heb voor die reactie voorlopig voor 0 gekozen. Het lijkt mij geen relevante aanvulling op het artikel, en ik zie geen interessante vraag of stelling, gewoon een lijstje priemgetallen in diverse getalstelsels (wat voor zover ik weet niks te maken heeft met het artikel).
Zie ik iets over het hoofd, of is een lange reactie posten genoeg voor een +1 ?

[ Voor 4% gewijzigd door The Bad Seed op 02-04-2008 19:20 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind die getallenrijtjes eerder nutteloze ruimtevulling dan een +1. Ik houd het dan ook maar op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, alleen al de enorme hoeveelheid ruimte die die reactie inneemt zorgt ervoor dat ik een punt aftrek, want al die getallen... Deze post is niet makkelijk door te lezen of zo, het is gewoon een brei. Een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:34:
Ja, klagen over de moderatie op de FP is ongewenst. De vraag die hij stelt is redelijk simplistisch en neigt nogal naar een FiPo, maar een 0 is te verdedigen. Echter, nu het moderatiegeklaag erbij komt maakt het gewoon een -1, imo.
Die redenatie heb ik toch zo'n verschrikkelijke hekel aan!

Je zet iemand onterecht op -1...
Die persoon is dan terecht boos.
Laat dat (helaas) dan op de FP weten via een edit.
En die edit gebruiken we dan om die onterechte -1 alsnog goed te praten.

Dat is toch echt de omgekeerde wereld. Het echte probleem is niet de ongewenste edit, maar de onterechte moderatie die daar aan vooraf ging. Als er namelijk goed was gemodereerd, dan was die edit er ook nooit gekomen. Dan moet je dus die moderatie corrigeren, en die edit maar met de mantel der liefde bedekken.

Hoewel commentaar op de moderaties natuurlijk niet gewenst is op de FP, moet je dat anders aanpakken. Je moet dat in dit soort situaties pertinent niet via de moderatie doen. Dat geeft alleen maar het verkeerde signaal af. Je bevestigt dan namelijk alleen maar zijn beeld dat de moderaties niet deugen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Je moet dat anders aanpakken. Een persoonlijk email wellicht, waar je uitlegt dat je dit soort commentaar op de FPM moet doen... maar ook dat je uitlegt dat mensen een beetje geduld moeten hebben, omdat moderaties een democraties proces zijn, dan niet onmiddelijk op het correcte gemiddelde staat. Kan gewoon een standaard mailtje zijn, hetgeen Powermods met een druk op de knop kunnen verzenden.

NB: Wat betreft deze specifiek post, kun je je discussieren of het oorspronkelijk een -1 of 0 was... Hoewel ikzelf neig naar 0, kan ik me -1 ook indenken. Bovenstaande reactie van mij gaat dan ook vooral over de geuitte redenatie, en niet zozeer over de moderatie voor deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bij mij ligt het er meestal aan in hoeverre er geklaagd wordt en op welke manier. Een twijfel -1/0 wordt wel sneller -1, maar verder hecht ik er meestal niet zoveel waarde aan. Alleen als mensen gaan klagen dat ze persé een +1 of +2 weerhoud me soms om dat te geven. Vaak zijn het de users die toch al een -1 verdienen gaan klagen en daarom zeker een -1 hebben.

Als je verder de modfaq volgt hoeft dit ook niet, want het gaat alleen over posts die puur klagen.
Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:30:
[...]

Die redenatie heb ik toch zo'n verschrikkelijke hekel aan!

Je zet iemand onterecht op -1...
Die persoon is dan terecht boos.
Laat dat (helaas) dan op de FP weten via een edit.
En die edit gebruiken we dan om die onterechte -1 alsnog goed te praten.

Dat is toch echt de omgekeerde wereld. Het echte probleem is niet de ongewenste edit, maar de onterechte moderatie die daar aan vooraf ging. Als er namelijk goed was gemodereerd, dan was die edit er ook nooit gekomen. Dan moet je dus die moderatie corrigeren, en die edit maar met de mantel der liefde bedekken.

Hoewel commentaar op de moderaties natuurlijk niet gewenst is op de FP, moet je dat anders aanpakken. Je moet dat in dit soort situaties pertinent niet via de moderatie doen. Dat geeft alleen maar het verkeerde signaal af. Je bevestigt dan namelijk alleen maar zijn beeld dat de moderaties niet deugen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ehh, goedpraten? Ik stel simpelweg vast dat na de edit de reactie een -1 verdiend. Dat dit de user een beeld geeft dat de moderaties niet deugen.. tsja.. om daar een ongewenste post voor hoger te modden? Dat lijkt mij geen oplossing. Moderaties aanpassen omdat een user het moderatiesysteem niet snapt, dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Moeten wij (de lezers) al het moderatiegemekker lezen omdat bepaalde users het modsysteem niet (willen) begrijpen?

Die reactie is vrij onzinnig (0 of -1) en heeft daarbij een ongewenste edit. Daar kun je imo niet anders dan een -1 voor geven. Een hogere score uitdelen vanwege kunstmatigheden zoals je beschrijft vind ik persoonlijk zeer fout.
Je moet dat anders aanpakken. Een persoonlijk email wellicht, waar je uitlegt dat je dit soort commentaar op de FPM moet doen... maar ook dat je uitlegt dat mensen een beetje geduld moeten hebben, omdat moderaties een democraties proces zijn, dan niet onmiddelijk op het correcte gemiddelde staat. Kan gewoon een standaard mailtje zijn, hetgeen Powermods met een druk op de knop kunnen verzenden.
Afaik wordt er wel eens een admin-edit geplaatst dat commentaar op de FP ongewenst is, met een verwijzing naar dit topic. Maar om nou elke keer dergelijke ingrepen te moeten doen bij dergelijke klagers... ben blij dat ik het niet hoef te doen :P
Kixtart schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:42:
Bij mij ligt het er meestal aan in hoeverre er geklaagd wordt en op welke manier. Een twijfel -1/0 wordt wel sneller -1, maar verder hecht ik er meestal niet zoveel waarde aan. Alleen als mensen gaan klagen dat ze persé een +1 of +2 weerhoud me soms om dat te geven. Vaak zijn het de users die toch al een -1 verdienen gaan klagen en daarom zeker een -1 hebben.

Als je verder de modfaq volgt hoeft dit ook niet, want het gaat alleen over posts die puur klagen.

[...]
Het hangt inderdaad wel van de context af. Maar dat is weer iets heel anders.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 02-04-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd in 'nieuws: Toshiba introduceert nieuwe Satellite-notebooks en tv's '

Dan lijkt mij dat ook een duidelijke -1 :)
Daarnaast kijkt hij niet goed naar de plaatjes, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Bakkert, ik zie het ongewenste eigenlijk niet zo, geef 'm een 0 maar neem 'm toch mee.

Een klacht over een moderatie is natuurlijk ook een noodkreet van de user dat er iets niet klopt... en dat de user TMF niet weet te vinden. Of je dan perse direct een -1 moet pakken weet ik zo net nog niet. Daar kan best een beetje normaal mee omgegaan worden.
Paddoswam krijgt van mij een adminedit (zonder consequenties) en een 0
DusL is een beetje het verhaal van AHBdV; de vraag is legitiem, de moderatie niet dus verschijnt er wel een zeer fatsoenlijke edit. Wellicht overbodig, maar om dat nu perse in steen te slaan als -1 is niet fair tegenover de user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

For the record: Ik heb het dus niet over een "instant -1", maar meer het feit dat moderatiegeklaag ongewenst is, en dat dus minpunten oplevert. Ik ben het er echter niet mee eens dat reacties juist niet omlaaggemod moeten worden omdat de user het niet snapt. Reacties moeten imo de scores krijgen die ze verdienen en onafhankelijk zijn van dergelijke kunstmatigheden.

De reactie die Bakkert aandraagt hoeft imo niet persé op -1. Het moderatiegeklaag is licht en niet overheersend, en er staat wel een reply.. al is die niet echt geweldig, en bevat het ook iets wat je als een troll op kan vatten in de eerste zin.
-1 en 0 kunnen beide imo. Icm een admin-edit vind ik het wel een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Mee eens dan, ik zie dat de admin edit er staat en zal mijn -1 aanpassen naar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een toch al zeer matige oneliner met daarnaast 3 regels moderatiegeklaag krijgt van mij steevast een -1. Wanneer iemand echter een keurige +1/+2 post schrijft en 1 regeltje besteed aan een nette vraag waarom het een -1 zou zijn vind ik daar niet al te veel mis mee.

Zoals tussen de regels door in bovenstaande alinea al gemeld, vind ik ook dat de aftrek voor moderatiegeklaag zeer afhankelijk is van de manier waarop dit word gedaan. Soms zie je een directe flame naar de moderators voor een enkele -1, dan word zelfs een +2 post bij mij een -1. Dan heb ik het dus over reacties als "Alle mods hier zijn ook weer duidelijk ingehuurd door M$, zielige figuren".

Dergelijke reacties horen namelijk simpelweg niet op de FP thuis en zal ik dan ook zeker niet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd in 'nieuws: Photoshop CS4 krijgt 64bits Windows-versie'

Dan lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling, sowieso de toon waarop. De eerste post voegt gewoon niks toe, en neigt naar een FiPo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bakkert schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:21:
Verwijderd in 'nieuws: Photoshop CS4 krijgt 64bits Windows-versie'

Dan lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling, sowieso de toon waarop. De eerste post voegt gewoon niks toe, en neigt naar een FiPo.
Amen. FiPo, maar ook moderatiegezeik. Beiden goede reden voor -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. :) Echt een fipo+zeik reactie. Heeft er een edit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Rembert in 'nieuws: Photoshop CS4 krijgt 64bits Windows-versie'

is dit een +2 waard? Persoonlijk vind ik het niet heel erg veel toevoegen aan wat er al gezegd is.
Misschien ben ik ook wel iets te snel, ik zie dat ie al weer op +1 staat. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tjebakka op 03-04-2008 12:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, gewoon een 0 als het nog geen -1 is. hij vertel alleen over zijn eigenbevindingen wat niets met het nieuwsbericht te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:10:
inderdaad, gewoon een 0 als het nog geen -1 is. hij vertel alleen over zijn eigenbevindingen wat niets met het nieuwsbericht te maken heeft.
Maar wel een goede reactie n.a.v. de post waarop hij reageert en daarom voor mij wel een +1 in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 03-04-2008 14:16 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.