All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Een simpele vraag is geen reden voor een -1. Imho een 0.
Het antwoord hierop bevat maar 1 woord. Dit kan in sommige gevallen voldoende zijn. Ik vind het, zeker in dit geval, zo kort door de bocht en je hebt er zo weinig aan. Heb hem toch maar een 0 gegeven. Of vinden jullie dat je hiervoor toch een -1 zou mogen geven?
MaDLiVe in 'nieuws: Sony komt met 24,6 megapixel Alpha DSLR-A900'
Nette 0 en geen +1 (en zeker geen +2).
Nulletje inderdaad. Kan nog wat puntjes gebruiken.--Niels-- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:11:
bulle bas in 'nieuws: Sony komt met 24,6 megapixel Alpha DSLR-A900'
Een simpele vraag is geen reden voor een -1. Imho een 0.
Je mag hiervoor zeker een -1 geven, imo. Ik heb em echter toch maar een 0 gegeven. Kan beide kanten op. Opzich zet ie wel een punt neer, maar met maar één woord is het natuurlijk bijzonder mager.. je kunt het ongewenst vinden.Het antwoord hierop bevat maar 1 woord. Dit kan in sommige gevallen voldoende zijn. Ik vind het, zeker in dit geval, zo kort door de bocht en je hebt er zo weinig aan. Heb hem toch maar een 0 gegeven. Of vinden jullie dat je hiervoor toch een -1 zou mogen geven?
Eens. Staat nu op 0.MaDLiVe in 'nieuws: Sony komt met 24,6 megapixel Alpha DSLR-A900'
Nette 0 en geen +1 (en zeker geen +2).
Nijn in 'nieuws: Sidn doet landrush numerieke domeinnamen deels over'
☻/
/▌
/ \
Misschien net een +2, zelf vind ik het leuk om te lezen:
GENETX in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden'
Een 0 en niet meer:
Rex in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden'
Net een +1 wmb:
Verwijderd in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden'
Twijfel +1:
Twijfel toch een 0:
DjVe in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden'
Twijfel -1:
Plisson in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden' (omdat het 'lastig' is om te zien waar hij bijhoort)
Ander nieuwsbericht:
A4-tje in 'nieuws: Goedkopere zonnecel bootst natuur na' (interessant punt daar iig)
☻/
/▌
/ \
EensKixtart schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:40:
Nog een paar voor discussie
Misschien net een +2, zelf vind ik het leuk om te lezen:
GENETX in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden'
Een 0 en niet meer:
Net een +1 wmb:
Niet zo'n netjes stukje, wel intressant punt, wat uitgebreider uitgelegd met dat punt van de abbonementen. Een +1 wmb.
De eerste kan misschien nog een krappe 0, hoewel in de post hierboven dat punt ook al wordt aangehaald en het daar wat beter bescherven wordt. De post is ook nog een iets later gepost (binnen 4 minuten dus geen echte dubbelpost) Maar daardoor verdwijnt de eventuele meerwaarde toch, -1 van mij.
EDIT: 2e vind ik gezeur, mag van mij op -1.
Nulletje voor de moeite, wel een waardeloze reactie zo maargoed, even wennen aan het systeem misschien, pas de 2e post van de persoon in kwestie.Twijfel -1:
Plisson in 'nieuws: BMW gaat automobilist 'onbeperkt' internet aanbieden' (omdat het 'lastig' is om te zien waar hij bijhoort)
+1 iets wat veel mensen neigen te vergeten en daarom een waardevolle post.Ander nieuwsbericht:
A4-tje in 'nieuws: Goedkopere zonnecel bootst natuur na' (interessant punt daar iig)
Loos geblaat imo. Gewoon een -1. Enige inhoud is "wtf".
Onschuldige 0 imo.Twijfel -1:
Imo een behoorlijke open deur. Ik vind het een 0Ander nieuwsbericht:
☻/
/▌
/ \
jqv in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Virussen? Scan ze hier!

Virussen? Scan ze hier!
Deze mogen van mij best op 0:
Verwijderd in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Wim-Bart in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Javache in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
HenkEisDS in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Eigenlijk kunnen deze wel gelijk getrokken worden imho (beide 0 of beide +1)
Doetje in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Terracotta in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
(ik vind de 1e minder interessant dan de 2e)
Puur ranten -> -1
SuperDre in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
Geen +1 materiaal:
Dubbelpost (0 ipv +1 gegeven):
Verwijderd in 'nieuws: Xbox-gedupeerde krijgt vers gesigneerde console retour'
[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 24-03-2008 11:27 ]
☻/
/▌
/ \
Deze vind ik eigenlijk wel een -1 waard. Al die dik gedrukte woorden vind ik ongewenst en erg irritant. Ik bepaal zelf wel wat ik belangrijk vind. Daarnaast schrijft hij "Mijcrosoft", weet alleen niet of dat een flame is of een typo, maar ook zonder dat vind ik het een -1.Kixtart schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:19:
Deze mogen van mij best op 0:
Wim-Bart in 'nieuws: Mozilla boos over 'pushen' Safari via Itunes-update'
De rest ben ik het wel mee eens.
@RoD, helemaal mee eens, -1
[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 24-03-2008 13:10 ]
☻/
/▌
/ \
When you only live once, try not to die?
Empathy in 'nieuws: Electronic Arts ziet financieel directeur vertrekken'
een +1 voor geven is een mismod. 0 vind ik verdedigbaar alhoewel ik twijfel of het geen -1 moet zijn!
Edit: Kunnen trouwens de eerste posts hier ook aangepakt worden: nieuws: Electronic Arts ziet financieel directeur vertrekken Vooral het geflame in de tweede thread mag wel op -2.
[ Voor 66% gewijzigd door Dirk op 25-03-2008 08:45 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Fixed.Dirk schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:43:
Vooral het geflame in de tweede thread mag wel op -2.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Snap niet helemaal waarom m'n reactie naar beneden is gemodereerd.
Is geen bash/troll/flame/...
Of is te kort naar Tweakers maatstaven?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd in 'nieuws: Mitsubishi introduceert blu-ray-recorders met touchscreen-remote'
-1 voor geeft is een beetje te streng lijkt mij!
consolefreak in 'nieuws: Cd- en dvd-fabrikant Mediamotion maakt doorstart'
Geeft duidelijk aan dat het zijn mening is + iemand reageert erop met het gegeven dat dit ook door werknemers min of meer wordt bevestigd!
nieuws: EA kondigt Rock Band voor Wii aan
Dank.
(Het gaat om deze reactie)de Rochebrune schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:54:
Graag zou ik vragen of de moderatie "ongewenst" op mijn onderstaande reactie (vraag) als juist wordt gezien:
nieuws: EA kondigt Rock Band voor Wii aan
Dank.
Deze wordt als ongewenst gezien, omdat dergelijke feedback niet op de frontpage hoort. Dat soort dingen hoor je meen ik hier te melden.
Erik070 in 'nieuws: Samsung introduceert mobieltje met trillend touchscreen'
De eerste 2 regels zijn zeer duidelijk een dubbelpost (een uur verschil zelfs, en hij hoeft ook niet echt ver te zoeken)
De rest vind ik behoorlijk slecht geschreven (spellings en grammaticagewijs) en lijkt mij niet van het niveau zoals we dat graag op de FP zien. De combinatie laat mij naar -1 neigen, maar strikt de FAQ nalevend is het waarschijnlijk een 0.
edit: en de rest is nog dubbel ook
Verwijderd in 'nieuws: Samsung introduceert mobieltje met trillend touchscreen'
* Arne is in dubio
[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 26-03-2008 01:11 ]
* Jorrit eens
Enige wat hem van de -1 af kan houden is het verhaal over hoe handig een trilfunctie voor niet-techneuten is. Niet een heel zinnige opmerking imho omdat niet-techneuten een simpele telefoon met grote knoppen kopen, blijft over een dubbelpost met slecht taalgebruik => -1.
[ Voor 46% gewijzigd door Jorrit op 26-03-2008 01:25 ]
vgroenewold in 'nieuws: Samsung introduceert mobieltje met trillend touchscreen'
Virussen? Scan ze hier!
@wildhagen: 0 erbij.
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
robin1979 in 'meuk: Mozilla Firefox 2.0.0.13'
Deze daarintegen zeker geen -1 (leuk grapje):
RobIII in 'meuk: Mozilla Firefox 2.0.0.13'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vind hem eigenlijk van hetzelfde niveau als deze "ja, ik ook!" reactie: YopY in 'meuk: Mozilla Firefox 2.0.0.13'
[ Voor 38% gewijzigd door Dirk op 26-03-2008 14:09 ]
De "jah ik ook" post eronder is wel absoluut een -1 gezien het niets toevoegt en het punt erboven al is duidelijk gemaakt. Ofwel: de eerste post is een (imho geslaagde) grap, de 2e is een "ik ook" post. In mijn ogen is de juiste beoordeling dus voor de eerste post een 0 en voor de "ik ook" post een -1.
[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 26-03-2008 14:45 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 26-03-2008 14:59 ]
☻/
/▌
/ \
Beetje een "ik ook"-reactie, maar draagt imo wel bij aan de discussie en mag daardoor op +1.
Verwijderd in 'nieuws: 'Vista Capable'-rechtszaak laat driverproblemen Nvidia zien'
Niet echt relevant. Nulletje lijkt me beter.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb wel dat gevoel! Van mij dus ook -1 gekregen.
Okay. Ik snap het. Dank voor de heldere uitleg.
Een aantal dieptepunten:
Een of andere idioot heeft hier een +2 aan gegeven: T1psY in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht' Ik niet in ieder geval, ik zou dan direct 2 puntjes doen
Een heel erg zinloze reactie, max 0, liever -1: Gehaktbal in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
Niet echt bijzonder: nulletje aap in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
Zulk lame gedrag vind ik een -1 waard: Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
Niet echt bijzonder, max 0: DeliciousBrown® in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
Offtopic, niet volledig zinloos = 0: Exploited in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
Offtopic, iets beter maar nog steeds 0: Vincenz0 in 'nieuws: Nieuwe C64-look-a-like ziet levenslicht'
En dat het lijstje weer voor nu.
Verwijderd in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' 0 imho
Malantur in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' niet intressant genoeg voor de +1
Countess in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' ook een 0
Superstoned in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' +2 voor deze lijkt me rijkelijk overdreven.... Misschien een mismodder?
StraightOn.NL in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' ook een beetje mager voor de +1
brommer1 in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' Alleen een linkje naar een artikel is geen +1 imho
Mager wel, ik vind het echter geen mismod. Van mij had hij dan ook niet persé in dit topic gehoeven waarmee hij waarschijnlijk wel erg definitief richting 0 getrokken gaat worden.StraightOn.NL in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' ook een beetje mager voor de +1
En dat terweil een goed duits artikel nou juist de perfecte mogelijkheid is voor een goede nederlandse samenvatting voor de +2! (wanneer het artikel goed is uiteraard)brommer1 in 'nieuws: AMD introduceert Phenom-quadcores met B3-stepping' Alleen een linkje naar een artikel is geen +1 imho
Gewoon een nulletje imo, het is opzich een interessante vraag, maar ook een heel erg voor de hand liggende en dat maakt het voor mij een 0.arne schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:36:
Mager wel, ik vind het echter geen mismod. Van mij had hij dan ook niet persé in dit topic gehoeven waarmee hij waarschijnlijk wel erg definitief richting 0 getrokken gaat worden.
Weer een draadje om op te letten, al valt het tot nog toe behoorlijk mee: nieuws: Riaa vindt advocaatskosten Tanya Andersen te hoog
Een zooitje papegaaien heeft deze op +1 gezet, nul is genoeg. rogierius in 'nieuws: Riaa vindt advocaatskosten Tanya Andersen te hoog'
En deze gaat al behoorlijk offtopic en is daarom geen +1 meer waard, de +2 gever mag worden nagekeken: jqv in 'nieuws: Riaa vindt advocaatskosten Tanya Andersen te hoog'
Edit:
Nog twee foute +2's: g4wx3 in 'nieuws: 'Intel, Google en kabelmaatschappijen willen wimax-pact vormen''
Freee!! in 'nieuws: 'Intel, Google en kabelmaatschappijen willen wimax-pact vormen''
Allebei nul denk ik zo.
Edit2:
Nog weer wat: twee gelijke posts.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse fabrikant presenteert dualsim-smartphone'
BlackOwl in 'nieuws: Nederlandse fabrikant presenteert dualsim-smartphone'
De eerste is niet meer dan een nulletje, de tweede gewoon een dubbel post dus -1.
[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 27-03-2008 14:16 ]
het betreft volgende reactie
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2504464
Uit de richtlijnen :
"Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."
Een dergelijke moderatie trekt toch wel erg op censuur, ironisch genoeg net hetgeen wij China zo hard verwijten....
Misschien had ik een +2 kunnen geven maar wederom is het zeiken op de moderatie voldoende om daarvan af te zien.
Dat geld voor iedereen, dus laat dat gewoon weg.
(en die -1 was omdat er maar 1 moderatie was uitgedeeld). Foutje dus of iemand die idd met die oogkleppen rondloopt (zijn er genoeg).
[ Voor 25% gewijzigd door Delerium op 27-03-2008 14:50 ]
Ik heb de reactie dus een +1 gegeven en met nog één of twee moderaties erbij zal hij daar ook op terecht komen.
Maar waarom je nu meteen het populaire woord 'censuur' er bij moet pakken is mij een raadsel. De moderatie wordt gedaan door de community zelf, niet door Tweakers.net. Van censuur (in de échte zin van het woord) kán geen sprake zijn.Sjaaksken schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:41:
Een dergelijke moderatie trekt toch wel erg op censuur, ironisch genoeg net hetgeen wij China zo hard verwijten....
Al heb ik meer het idee dat de edits zijn gemist
Zet je leesniveau eens op -1 en je zult hem zomaar weer zien wanneer hij -1 is.
Het gezeur over moderaties op de FP is absoluut niet gewenst en zeuren over censuur hier zwaar overtrokken. Ik modereer hem voorlopig nog maar even niet, want ik weiger een +1 te geven voor dit soort gezeur over moderaties op de FP.
@DirkW:
reageren doe je sneller even tussendoor dan op een hele zooi linkjes klikken en modereren
[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 27-03-2008 15:29 ]
Waarvan dubbelpost? (nieuwsbericht?)Dirk schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:17:
[...]
BlackOwl in 'nieuws: Nederlandse fabrikant presenteert dualsim-smartphone'
De eerste is niet meer dan een nulletje, de tweede gewoon een dubbel post dus -1.
Ik vind het gewoon een antwoord op de post van bo0n en daarom een 0. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
☻/
/▌
/ \
bedankt voor de correcte reactie.
Hangt er vanaf door welke ogen je het bekijkt. Ik versta heel goed dat het niet wenselijk is elke topic naar boven te brengen of deze wel of niet een betere waardering verdient. Het gaat er niet om hoe goed de respectievelijke topic beoordeelt wordt, zelfs met een nul is er geen probleem. Dan draait het natuurlijk om een waardeoordeel. Vanaf -1 toont het topic echter niet meer in de default view, en wordt het een heel ander gegeven. Eigenlijk heeft één moderator de macht om een topic uit de default view te halen, gebaseerd op een subjectieve mening.Het gezeur over moderaties op de FP is absoluut niet gewenst en zeuren over censuur hier zwaar overtrokken. Ik modereer hem voorlopig nog maar even niet, want ik weiger een +1 te geven voor dit soort gezeur over moderaties op de FP.
Voor jullie lijkt dit misschien eindeloos gezeur, maar beeld je in dat het artikel 'j'accuse' door toedoen van een letterzetter met een subjectieve mening ergens als een klein berichtje op de voorlaatste pagina terecht was gekomen...
Het is natuurlijk puur toevallig dat dit juist voorvalt in een discussie over China, censuur en onze eigen Westerse houding. Ik wil daarbij ook niet de indruk wekken dat het de policy is van tweakers.net om dergelijke berichten te censureren, echter wél dat het moderatie systeem zich in dergelijke gevallen goed leent om kritische berichten naar een verre achtergrond te verplaatsen door een subjectieve lezer, wat op zich niet de bedoeling kan zijn.
En is het discussiëren over moderatie niet per definitie gezeur
mvg,
sjaaksken
Verder modereren we niet op subjectieve meningen, maar wordt een post (zo goed mogelijk) objectief beoordeeld aan de hand van de inhoud en op basis daarvan de score toegekend. En ja, scores kunnen dus uit de default view verdwijnen. Dit omdat er naar ik aanneem verondersteld wordt dat de gemiddelde lezer geen ongewenste berichten (flames, trolls, offtopic geblaat en geklaag) wil lezen. En nee, dat zijn *niet* de kritische berichten. Kritiek kun je hier best uitoefenen. Ook op T.net zelf. Alleen dus niet in de artikels op de FP, maar hier op het forum
Niet per definitie nee, maar wel als je het op de verkeerde plek doet. En de FP is de verkeerde plek. Ongewenst dus, en volgens de FAQ is het niveau wat daarbij hoort een -1. De enige goede plek is of dit forum, of het GR-forum.En is het discussiëren over moderatie niet per definitie gezeur?
Deze keer heb ik je nog heel soepel een +1 gegeven omdat de rest van het verhaal best goed in elkaar zit, maar volgende keer krijg je voor moderatiegezeur een -1. Iets wat ik bij moderatiegezeur al heel snel geneigd ben te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 27-03-2008 17:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 27-03-2008 18:07 ]
☻/
/▌
/ \
Misschien niet, maar in dit geval is de edit ook nog eens een (vrij stevige) troll richting moderators en tweakers.net als geheels. Iets wat imho extreem omgewenst is, temeer omdat hij wéét dat hij in dit forum moet doen, en niet kinderachtig de FP met dit soort moderatiegezeik moet vervuilen. Als hij het dan tóch op de FP doet zijn de consequenties ook voor zijn eigen rekening.Kixtart schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:03:
Ik ga meestal niet gelijk naar -1 bij mod-gezeur. Het ligt een beetje aan het percentage van de totale reactie en de 'kwaliteit' van het gezeur. Vaak resulteert het gewoon in een puntje omlaag.
Ook al zet een moderator hem onterecht op -1, geeft het nog steeds niet het recht om die moderator dan maar te gaan beledigen/trollen. Want dat is wat hij doet, met name de eerste zin van de edit. Daar insinueert hij dat de moderator op mening heeft gemod, terwijl het misschien wel een misklik of misinterpretatie is.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 27-03-2008 18:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
DE post die erboven wordt genoemd (van ADQ) vertelt hetzelfde met wat aanvulling en deze is 6 minuten eerder gepost. Daarom is het een dubbelpost. Verder is 10x +1 hiervoor ook flink mismodden!Kixtart schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:31:
[...]
Waarvan dubbelpost? (nieuwsbericht?)
Ik vind het gewoon een antwoord op de post van bo0n en daarom een 0. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Oeps, niet gezien dat ze met elkaar te maken hadden.k1n8fisher schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:21:
[...]
DE post die erboven wordt genoemd (van ADQ) vertelt hetzelfde met wat aanvulling en deze is 6 minuten eerder gepost. Daarom is het een dubbelpost. Verder is 10x +1 hiervoor ook flink mismodden!
Maar wat mij betreft niet persé -1 imho, omdat hij toch antwoord geeft op een vraag van iemand en zoveel waardevols staat toch niet in de reactie om het voor mij een dubbel-post te laten worden. De meerwaarde-moderaties vind ik wel overdreven iig, maar hij staat op dit moment op +0.1.
[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 27-03-2008 19:30 ]
☻/
/▌
/ \
LessRam in 'nieuws: Apple verbiedt Windows-gebruikers Safari te gebruiken'
Zit wel humor in en maakt op zich wel een goed punt ook!
Edit: Dat draadje is trouwens wel diep triest. Wat een niveau zeg...
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 27-03-2008 20:26 ]
Waarom is dit nu weer een -1??
Het is natuurlijk geen superpost. Maar een -1???
Ik heb t maar een nul gegeven.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
T-men in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
1x +2, 4x +1 en 2x 0 van mij voor een grap die hoogstens een +0 waard is. Blijft voor alsnog op +1 te staan (Score 0.9, 3 streepjes).
Vuggie in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
2x +1 en 6x 0 (2x 0 van mij), maar lijkt nog steeds als +1 te staan (Score 0.5, 3 streepjes), vind deze post weinig toevoegen aan krijg van mij dus een 0.
Sh1va in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
4x +1 en 2x -1 van mij voor een dubbel post van deze post @ 21:22 die een 0 heeft gekregen en deze post @ 23:32. Reactie staat nu op 0 (Score 0.7, 3 streepjes).
HCMarX in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
8x +2 en 2x +1 van mij, reactie is goed en heeft een goed punt maar geen +2 naar mijn mening, ik mis onderbouwing en links.
Ik weet dat het vroeg is en hopelijk zullen bovenstaande reacties in de loop v/d dag recht getrokken worden maar wilde toch even de aandacht op dit draadje vestigen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 07:04 ]
Eens en hij staat eropVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 05:15:
Ik weet dat er nog niet veel moderaties zijn gedaan in dit draadje, maar er wordt wel veel met +1's en +2 gemod. Zelfs grappen krijgen +2? Misschien handig als er een modje langs dit draadje gaat zodat de papegaaien een wat grotere afwijking krijgen, Enkele voorbeelden:
T-men in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
1x +2, 4x +1 en 2x 0 van mij voor een grap die hoogstens een +0 waard is. Blijft voor alsnog op +1 te staan (Score 0.9, 3 streepjes).
Het is 2x+2 en een zooitje nullen, maar hij staat nu effectief ook weer op 0.Vuggie in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
2x +1 en 6x 0 (2x 0 van mij), maar lijkt nog steeds als +1 te staan (Score 0.5, 3 streepjes), vind deze post weinig toevoegen aan krijg van mij dus een 0.
Deze post zou ik geen dubbelpost willen noemen, de tweede post is veel uitgebreider en nauwkeuriger dan de eerste. Om dit reden kan ik ook goed begrijpen dat er een +1 aan is gegeven, al heeft ie van mij een 0 gekregen.Sh1va in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
4x +1 en 2x -1 van mij voor een dubbel post van deze post @ 21:22 die een 0 heeft gekregen en deze post @ 23:32. Reactie staat nu op 0 (Score 0.7, 3 streepjes).
Eens, qua onderbouwing is dit verhaal idd te weinig voor een +2.HCMarX in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
8x +2 en 2x +1 van mij, reactie is goed en heeft een goed punt maar geen +2 naar mijn mening, ik mis onderbouwing en links.
Ik zal de rest ook nog even nakijken.Ik weet dat het vroeg is en hopelijk zullen bovenstaande reacties in de loop v/d dag recht getrokken worden maar wilde toch even de aandacht op dit draadje vestigen.
Ik vind het wel een interessante mening . Het is naar mijn mening goed beargumenteerd waarom hij dit vindt en het lijkt me lastig om bij je mening een link te vindenVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 05:15:
...
HCMarX in 'nieuws: kpn-ontsluit-locatie-mobiele-bellers-voor-hyves
.....
gvanh in 'nieuws: KPN ontsluit locatie mobiele bellers voor Hyves'
Deze vind ik op dit moment een -1. Zonder bewijs erbij is deze beschuldiging gewoon onzin.
Hmm, het is btw niet direct een beschuldiging, maar een vraag. Toch naar een 0 gegaan eigenlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 28-03-2008 09:53 ]
☻/
/▌
/ \
Big Womly in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
johnbetonschaar in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
urkelman in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
ReCreator in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
elmoxx in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
Deze is bijvoorbeeld wel gewoon een typomelding in de draad:
LOTG in 'nieuws: Wine-ontwikkelaars onthullen gameversie voor Linux en Mac'
☻/
/▌
/ \
* botoo gaat voor 0
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
JerX in 'nieuws: Tv-zender CBS werkt aan online 1080p-player '
Verwijderd in 'nieuws: Torrentspy gooit handdoek in de ring'
Niet relevant genoeg cq. te mager voor de +1.
Ik vroeg me af waarom een aantal reacties van mij geen Must Read scoren terwijl ze in mijn oogpunt toch vaak zouden kunnen voldoen aan de +2 norm. Ja ik weet dat is natuurlijk makkelijk zeggen over je zelf maar lees maar eens de afgelopen 5 reacties (of zelfs verder) ( http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=TGoC
Naar mijn mening +2'ers:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2508082
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2508052
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2506585
Indien deze niet zouden voldoen zou ik graag weten waarom dat niet zo zou zijn.
Ook inhoudelijke verbeteringen zijn welkom op mijn gallery pagina te allen tijden.
Als alles fout gaat: Reset.
Allereerst moet ik je erop wijzen dat geduld een schone zaak is. Deze post hier, plaats je binnen 30 minuten na het plaatsen van je eerste twee genoemde reacties. Dat is véél te weinig tijd om het moderatiesysteem zijn werk goed te laten doen. Geef het gewoon wat tijd
De eerstgenoemde reactie heb ik een +2 gegeven. De reactie biedt meerwaarde en maar is voornamelijk onderbouwd met wat links (geen eigen betoog). Ik twijfelde nog wel wat over een +1, maar vanwege de behulpzaamheid (de verwarring) toch afgerond een +2.
De tweede is een leuk betoog alleen zoals de reacties daaronder ook al vermelden, heb je de oorspronkelijke reactie waarop je reageert ietwat verkeerd begrepen. Een +2 zou geen mismod zijn, maar ik voel persoonlijk toch meer voor een +1.
De laatste reactie die je noemt, is weer een erg behulpzame reactie, maar ik begrijp niet helemaal wat hij er doet. Je geeft een historie van BitTorrent, je geeft mogelijke manieren van gebruik, wat informatie over Fair Use en als laatste wat informatie over breedband verbindingen. Alles weer met linkjes etc. Het is wat bij elkaar geraapte informatie zonder één duidelijke lijn en vrijwel alle informatie is allang bekend bij de lezer. Daarnaast is het ook geen voer voor discussie. Nee ik kan er geen +2 voor geven; het is gewoon geen 'Must Read'.
Begrijp me niet verkeerd; extra informatie verschaffen bij een artikel is écht goed en wordt ook zeker beloond, maar dan voornamelijk met +1's. Vooral als de informatie al behoorlijk bekend is, of makkelijk is om aan te komen. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Voor de rest kan ik me ook goed vinden in de woorden van .oisyn en RoD hieronder. Ik heb alleen de eerste op het randje afgerond naar boven, ondanks hij die niet helemaal waard is..
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 28-03-2008 22:41 ]
Verwijderd
Is absoluut geen +1 waard... in het eerste deel raaskalt hij een beetje over een deel van de post waar op op replied die hij gewoon niet begrepen heeft. Daarna een aantal beredeneringen die kant noch wal slaan, afgesloten met een paar forse trollen.
Wat ik van een +2 reactie verwacht, is een persoonlijk en goed onderbouwd betoog die niet vanzelfsprekend is (sommige dingen hoor je echt tè vaak en begint het bijna cliché te worden - die vind ik geen +2 waard (en soms zelfs geen +1 meer), het zijn immers geen must-reads meer) in een bovendien mooi verzorgde post.
Van de reacties die je hier laat zien vind ik uitgerekend degene die jeroenr hierboven me geen +1 waard vind het meest bij een +2 in de buurt komen, maar haalt die het niet omdat je ten eerste de poster boven je verkeerd begrijpt en er bovendien nogal wat trolls en ononderbouwde opmerkingen in staan (zoals "Gek genoeg zijn dat ook vaak de mensen die het idee 'updaten is slecht' hebben bedacht" - dat is gewoon uit je duim gezogen). Ik ben het niet met jeroenr eens dat hij de +1 niet haalt, maar een +2 is het niet.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2008 22:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nu klinkt dit vast wat negatief, dus wil ik er even bijzeggen dat het echt geen slechte posts zijn.
Eens, dat mag idd ook wel gezegd wordenRoD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:20:
Nu klinkt dit vast wat negatief, dus wil ik er even bijzeggen dat het echt geen slechte posts zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@JeroenR - Ik verzoek je vriendelijk mijn reactie (QuickLink: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2508160) op jouw gallery pagina eens goed door te nemen. En indien je daarop wilt reageren, graag op mijn gallery pagina terugkoppelen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:46:
TGoC in 'nieuws: Onderzoek: merk 'Microsoft' in verval'
Is absoluut geen +1 waard... in het eerste deel raaskalt hij een beetje over een deel van de post waar op op replied die hij gewoon niet begrepen heeft. Daarna een aantal beredeneringen die kant noch wal slaan, afgesloten met een paar forse trollen.
@Oisyn - Wat jij zegt is in tegenstrijd met wat Wolkje zegt.
Maar wat is dan nu wel wenselijk?wolkje schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:39:
[...]
De eerstgenoemde reactie heb ik een +2 gegeven. De reactie biedt meerwaarde en maar is voornamelijk onderbouwd met wat links (geen eigen betoog). Ik twijfelde nog wel wat over een +1, maar vanwege de behulpzaamheid (de verwarring) toch afgerond een +2.
[...]
Wel of geen (eigen) betoog? ...
Persoonlijk of Objectief? Objectief toch?
Bronlinks? ja?
Ik weet dat de reacties niet perfect zijn maar na eigen mening vind ik ze toch redelijk +2 postjes. Dat zal natuurlijk niet altijd gelden maar ik ben toch wel benieuwd wat er nou concreet fout aan is. Iedereen zal natuurlijk een eigen mening kunnen creeren over een post maar er moet niet gemod worden met vooroordelen.
Kijk, ik probeer mezelf alleen maar te beteren. Niet voor de +2's maar gewoon om goede, sterke reacties neer te maaien, die duidelijk bieden over het onderwerp. En dat zouden dus juist posts moeten zijn die naar mijn mening kwalificeren voor een +2.
Daarnaast, bedankt voor de positieve & negatieve feedback, ik zal het zeker in overweging nemen bij de volgende reactie die zal gemaakt worden door mij.
Het mooiste is een eigen objectief betoog onderbouwd met goede bron links (en indien van toepassing, persoonlijke ervaring met het onderwerp).TGoC schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:56:
Maar wat is dan nu wel wenselijk?
Wel of geen (eigen) betoog? ...
Persoonlijk of Objectief? Objectief toch?
Bronlinks? ja?
Zoals de reacties nu waren, zijn het vooral links met extra informatie over het onderwerp. Hier is absoluut niets mis mee, maar het is 'makkelijk'. Ik weet niet of dat het juiste woord is, maar ik kan er even geen ander naampje aan geven. Iedereen kan een aantal relevante links googlen en die in een reactie plaatsen. Dat wordt dan ook wel beloond met een +1, maar voor een +2 moet een reactie toch echt wat meer eigen inhoud hebben.
Overigens wil ik wel even zeggen dat .oisyn in principe hetzelfde zei als ik hoor.
Inderdaad. Je kunt een aantal naambordjes en eigenschappen bij een +2-post zetten, maar dat zijn slechts simpele richtlijnen om rekening mee te houden. Er is altijd discussie mogelijk en er heerst ook vaak verschil in interpretatie. Het gaat vooral om de argumentatie bij een individuele post.wolkje schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:06:
Overigens wil ik wel even zeggen dat .oisyn in principe hetzelfde zei als ik hoor.Ik maakte alleen voor één reactie een andere keuze. Modereren is niet altijd zwart-wit. Het komt dichtbij, maar er blijven altijd reacties waarvoor twee scores de juiste kunnen zijn. Als twee mensen dan voor twee verschillende scores kiezen, is er niet per definitie sprake van een tegenstrijdigheid.
Er is geen standaardtemplate voor een +2-post
Wat pennenlikker in 'nieuws: Verisign verhoogt tarieven .com- en .net-domeinnamen' en Martinspire in 'nieuws: Verisign verhoogt tarieven .com- en .net-domeinnamen' een -1 maakt is mij een raadsel.
Wat voor zooitje papegaaien hier +2'en heeft lopen uitdelen, geen idee, maar een stel fotootjes zijn dat niet waard. Stevie-P in 'nieuws: Sparkle voorziet Calibre P960-videokaart van twee ventilatoren'
Deze reactie vind ik nog wel wat meerwaarde hebben: DjDuivert in 'nieuws: P45-chipset vertraagd door compatibiliteitsproblemen pci-e '
Bijzonder is deze reactie niet, maar daarmee nog niet ongewenst: webgangster in 'nieuws: P45-chipset vertraagd door compatibiliteitsproblemen pci-e '
Dit is gewoon een FiPo: chaoscontrol in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld'
Het vette hier is gewoon bedoeld als quote en mag dus ook als zodanig geedit worden: Verwijderd in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld' (powermod werk dus)
Dit linkje hier bevat een mooi stukje informatie, is wel een +1 waard: pennenlikker in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld'
Een dubbelpost: Verwijderd in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld' en Verwijderd in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld' Ik heb de eerste maar op -1 gezet aangezien op de tweede al werd gereageerd, maar goed het lijkt me meer een fout in het t.net en om daar nou de gebruiker voor te straffen...
Deze post heeft nou niet zoveel meerwaarde: Sh4wn in 'nieuws: Asus geeft sdk voor Eee PC vrij'
Deze net zomin: Verwijderd in 'nieuws: Asus geeft sdk voor Eee PC vrij'
Ook deze niet echt: Parasietje in 'nieuws: Asus geeft sdk voor Eee PC vrij'
Een medegebruiker vriendelijk corrigeren mag best op 0 staan hoor: Chaos2u in 'nieuws: Firefox 3 komt in juni'
Als ie hem nou nog leesbaar had gemaakt... nu echt niet meer dan een 0: SED in 'nieuws: Firefox 3 komt in juni'
En dat was het weer voor nu... straks misschien meer
Een +1 mag het wmb nog wel hebben.Dirk schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:24:
Wat voor zooitje papegaaien hier +2'en heeft lopen uitdelen, geen idee, maar een stel fotootjes zijn dat niet waard. Stevie-P in 'nieuws: Sparkle voorziet Calibre P960-videokaart van twee ventilatoren'
Och, dat lijkt mij niet zoveel uit te maken. Maargoed, ik ga er niet over.Het vette hier is gewoon bedoeld als quote en mag dus ook als zodanig geedit worden: Verwijderd in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld' (powermod werk dus)
Het is een beetje mierenneuken op een foutje wat eigenlijk weinig uitmaakt. Volledig nutteloos dus. Een nul is geen mismod, maar imo is het een -1.Een medegebruiker vriendelijk corrigeren mag best op 0 staan hoor: Chaos2u in 'nieuws: Firefox 3 komt in juni'
Voor de rest staat het grotendeels goed nu
Nou kan dat op zich best, ik geef mijn mening over wat ik een +2 vind, en wolkje ook. Dat mag best iets verschillen. Dat maakt uiteindelijk ook niet uit, er is niet 1 juiste mening, en alle moderaties tellen mee, dus uiteindelijk heb je toch een democratische modereringTGoC schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:56:
@Oisyn - Wat jij zegt is in tegenstrijd met wat Wolkje zegt.
Dit nog even naast het feit dat de meningen van mij en wolkje eigenlijk helemaal niet zo tegenstrijdig zijn, zoals wolkje ook al aangaf
Maar wellicht heb je wat aan een voorbeeld. En nou wil ik echt niet pochen, maar toevallig heb ik vandaag een in mijn ogen goed voorbeeld van een +2 post gepost, en de moderators waren het daar blijkbaar mee eens, gezien de score: .oisyn in 'nieuws: Optische not-gate voor quantumcomputerchip ontwikkeld'. Nou is quantummechanica een zeer gecompliceerd onderwerp wat door weinigen echt goed begrepen wordt. Ik wil ook zeker niet claimen dat ik het goed begrijp en er is natuurlijk al snel het risico dat dergelijke reacties te hoog worden gemod wegens het in het land der blinden is één oog koning-principe, maar die analogie die ik daar postte over het doolhof is denk ik iets wat veel mensen zullen begrijpen en daardoor een iets betere voorstelling bij quantum computing kunnen maken, terwijl zonder zo'n voorbeeld het voor veel mensen echt compleet abracadabra is, en artikelen die je erover vindt met google en op wikipedia maken het niet bepaald veel duidelijker. Dat is wat van een dergelijke reactie voor dat artikel een must-read, en dus een +2, maakt.
IMHO dus
Nogmaals, ik vind op zich niet veel mis met je reacties
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2008 00:55 ]
Verwijderd
Ik weet dat het geen +1 is maar toch ook geen -1, Apple fans vinden het misschien niet leuk om te horen maar het is wel gewoon een feit. Heb het gevoel dat de 11x -1 van Apple fans komen.
Zeker een 0 waar de post nu ook net op staat. Er is nog wel wat modding nodig om hem ook op 0 te houden.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:25:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft patcht 0day-kwetsbaarheden sneller dan Apple'
Ik weet dat het geen +1 is maar toch ook geen -1, Apple fans vinden het misschien niet leuk om te horen maar het is wel gewoon een feit. Heb het gevoel dat de 11x -1 van Apple fans komen.
Verwijderd
Discussieren doe je maar in het topic. niet op mijn profielenpagina.TGoC schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:56:
[...]
@JeroenR - Ik verzoek je vriendelijk mijn reactie (QuickLink: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2508160) op jouw gallery pagina eens goed door te nemen. En indien je daarop wilt reageren, graag op mijn gallery pagina terugkoppelen.
Verwijderd
Net als mijn reactie op een regelrechte TROLL richting de EU, want MS is het "knijpspeeltje" (whatever that may be) van de EU, maar als ik er dan op wijs dat MS gewoon de regels heeft overtreden en daarom een boete krijgt, dan is dat natuurlijk weer een troll.
Frontpage = geen plek om te discussieren.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:02:
[...]
Discussieren doe je maar in het topic. niet op mijn profielenpagina.
Dus of gallery pagina of een forum topic, Maar goed er valt niet te discussieren met jou want jij hebt geen idee waarover je praat behalve ervaringen van het vorige millenium een tijd wat vervolgens veel veranderingen ter weeg bracht.
Jouw post in tegenoverstelling tot de mijne heeft totaal geen inhoud, bronvermelding of een verwijzing waarmee je kan aantonen dat je gelijk hebt. Daarnaast praat je over een bedrijf waar jij al een ruime tijd geen ervaring mee hebt. Kortom je bent gewoon puur haatberichten aan het plaatsen en dus aan het Trollen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:14:
Maar natuurlijk wordt mijn post weer -1, want ja, het is negatief over MS en dat mag niet. Terwijl de kant-noch-wal rakende post van TGoC wel +1 krijgt...
Net als mijn reactie op een regelrechte TROLL richting de EU, want MS is het "knijpspeeltje" (whatever that may be) van de EU, maar als ik er dan op wijs dat MS gewoon de regels heeft overtreden en daarom een boete krijgt, dan is dat natuurlijk weer een troll.
Ik gebruik in mijn artikel duidelijke taal en laat zien waar rekening mee moet gehouden worden. Daarnaast geef ik aan dat het niveau van de gemiddelde systeembeheerder al veel hoger kan worden als ze zich realiseren dat je producten moeten vergelijken voordat je een mening trekt en dus niet v0.1 met v7.2 te vergelijken bijvoorbeeld.
[ Voor 55% gewijzigd door TGoC op 29-03-2008 16:21 ]
Dit topic is gesloten.