Ervaring met huis kopen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 80.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

en zo zijn de maandlasten die erbij horen ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Precies. Mijn punt was eigenlijk dat een huis alleen betalen slechts voor enkelen is weggelegd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

K*t ben ik voor eerst in onderhandeling over huisje, biedt je heel dicht bij de vraagprijs. Verkoopt de verkopende partij het ineens voor de vraagprijs, zonder jou nog op de hoogte te brengen... :(

En dat terwijl je allebei een NVM makelaar hebt. Niks collegialiteit dus...

Tis een harde wereld! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-07-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:12:
K*t ben ik voor eerst in onderhandeling over huisje, biedt je heel dicht bij de vraagprijs. Verkoopt de verkopende partij het ineens voor de vraagprijs, zonder jou nog op de hoogte te brengen... :(

En dat terwijl je allebei een NVM makelaar hebt. Niks collegialiteit dus...
Is het niet zo dat de NVM-regels dit nou juist verbieden (het als NVM-lid in onderhandeling zijn met meerdere partijen) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat zijn gentlemen agreements, maar goed die koop maak je niet meer ongedaan. Daar heeft de aankoper allemaal niks mee te maken. Het is gewoon balen en dit is gewoon hoe het spel gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ben ook op zoek naar huis regia Rotterdam Centrum, Zoek beetje in de buurt van blaak tot en met Blijdorp.

Had via Funda aantal woningen gezien van 1 makelaar, Hier op ingeschreven voor bezichtiging. Krijg ik een telefoontje, Ja de 3 woningen waar je op hebt ingeschreven kunnen we een afspraak voor maken.

Ik die afspraak gemaakt. Wordt ik op de bezichtigings dag zelf gebeled.. 2 woningen zijn al een onderhandeling gestart. maar woning 3 is nog beschikbaar.

Nou goed 4 uurtjes vrij gemaakt voor de bezichtiging. afijn ik sta te wachten bij de woning gelegen op de 5e etage. Ik was daar al een dike 20 minuten. Komt de makelaar naar ons toe. voor de bezichtiging.

Sta ik daar me nette kloffie. Ja je wilt toch serieus genomen worden. Overhemd, Colbert, Wel een spijkerbroek en nete schoenen :+

Anyway. ze keek me aan van top tot teen, en ze begon haar verhaal al. Er moet nog een HOOP gebeuren aan het huis. en ik denk niet dat dit huis iets voor jou is. Ik kom zelf uit een familie waar flink geklust wordt. Me pa is timmerman :) dus van werk schroom ik niet.

Kom ik toch in dat apartement, Eerste worden van de makelaar waren er wordt hier wel gerookt.. (Pff was net een rookerhol) stinken!! Daarnaast. was echt veel te doen. 68m2 voor 149K waar nog ruim aan 100K aan verbouwd moest worden!! Kozijnen rot, ze leefde daar op de bouwvloer, stinkt naar rook en dieren. er waren geen ramen die open konden :? daarnaast alles was vies niet alleen dit huis, Maar ook bij de buurtjes.

Niet echt iets voor mij dus

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Wat zoek je precies? Ik heb 4 jaar lang in de flat gewoond aan de Suzegroeneweglaan. Ook wel de RVS flat genoemd, daar staat regelmatig eentje te koop.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Ik was het wachten op dalende huizenprijzen beu en heb vandaag maar even doorgebeten en een appartementje gekocht.
Het is nog in opbouw, de oplevering zou pas voor volgende jaar zijn dus ik kan zelf nog de afwerking bepalen.
Het appartement is 100,85 m² groot, er is een ondergrondse autostaanplaats van 13m² bij en een berging in de kelder van 5m²
En dit alles voor het bedrag van 180.000 euro btw, notaris,... all in

Ik ben dus happy en kan niet wachten tot ik kan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
To_Tall schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:

Sta ik daar me nette kloffie. Ja je wilt toch serieus genomen worden. Overhemd, Colbert, Wel een spijkerbroek en nete schoenen :+
Tja, opknapwoningen en een net pak zijn een beetje in tegenspraak met elkaar. Een woningbezichtiging is geen sollicitatiegesprek, dus zoveel moeite hoef je daar niet voor te doen. In de buurt van Blijdorp vind je nog wel wat betaalbare woningen, maar die hebben vaak een woonkamer van hoogstens 3m breed en dat lijkt me toch wel ongemakkelijk.

Ben er zelf nog niet helemaal uit. Misschien dat ik volgende week een bod ga uitbrengen op een appartement. Staat echter al meer dan een jaar tekoop, dus de verkoper zal toch flink moeten zakken IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

To_Tall schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:

Kom ik toch in dat apartement, Eerste worden van de makelaar waren er wordt hier wel gerookt.. (Pff was net een rookerhol) stinken!! Daarnaast. was echt veel te doen. 68m2 voor 149K waar nog ruim aan 100K aan verbouwd moest worden!! Kozijnen rot, ze leefde daar op de bouwvloer, stinkt naar rook en dieren. er waren geen ramen die open konden :? daarnaast alles was vies niet alleen dit huis, Maar ook bij de buurtjes.

Niet echt iets voor mij dus
Ten eerste hoef je je nette kloffie niet aan te doen (alhoewel, een beetje netjes mag wel). Ten tweede kun je toch foto's checken op Funda? Dan zie je al meteen wat voor een puinzooi het is. Kun je de link geven voor het appartement? Als er geen foto's van zijn, weet je meestal al genoeg.

'eenvoudig' in makelaarstermen is 'piepklein zonder luxe'
'gedateerd' is 'moet totaal vervangen worden'
'redelijk onderhouden' is 'uitgeleefd'

Er moet echt 'netjes' of 'goed' zijn wil het enigszins normaal zijn.

'gezellige buurt' is 'teringherrie & tokkies'
'levendige buurt' idem dito

'dichtbij uitvalswegen' betekent 'een grote drukke verkeersader naast je voortuin'

Anderen kunnen ongetwijfeld aanvullingen verzinnen ;)

-edit-
Wow trouwens! Zit R'dam te checken en wat zijn de huizen daar goedkoop! Zoveel keus in het 125k - 150k segment! Vraag me af wat het addertje is van een huis als dit. 150k lijkt me geen geld als je de foto's ziet. Zal wel komen door gebrek aan lift & drukke weg ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 04-07-2008 20:09 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Pleinweg is in Rotterdam zuid daar liggen de prijzen wel wat lager ja.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha aanvullingen ken ik wel:

enkelglas, gammele kozijnen en koperen haakjes als anti-diefstal erop = authentieke elementen
niet in te delen woonkamer door rare vorm = deze mensen hebben het niet handig gedaan, kan jij wel handiger doen (niet dus)

en @oscar:
ik denk als ik het zo lees dat je een bod gedaan hebt en vervolgens het huis kwijtraakte aan die andere partij. Klopt dat?

wat er dan in werkelijkheid gebeurt is (en dat hebben wij ook meegemaakt):
jij biedt
je bent dan nog NIET in onderhandeling
dit is pas als ze het bod aannemen of een tegenbod doen.
Tot die tijd mag elke debiel ook een bod uitbrengen (en dat is dus gebeurd)
Dat is echter niet netjes maar zo legaal als de neten. Helaas...

Mocht het nog smeriger zijn gegaan komen ze er ook mee weg. Er is altijd zoiets als een recht van gunnen. Ook al helaas...

Eigen ontwikkelingen: Goedkope klushuis offertes gekregen van aannemers die prima te betalen is. Echter hebben we de bieding daarop stop gezet want we zijn nu verder met de toko die duurder maar meer af is. Vandaag bod gedaan. Ben benieuwd. Dit moet een haalbare kaart worden!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Situatie was nog iets anders.

Dinsdag eerste bezichtiging, 15 man gekomen, niemand geboden. Ik kon niet komen, dus had geregeld dat ik donderdag kon komen. Na bezichtiging meteen boden uitgebracht die werden afgwezen. Toen nog bod uitgebracht dat tot vrj 12u stond. Volgens verkopende makelaar twijfelde verkoopster hevig, als bod 2.5k hoger was zou ze meteen wel accepteren. Aangezien ik enige bieder was en maandag pas volgende bezichtiging en in Adam meestal binnen dag na bezichtiging wordt geboden, was kans klein dat er nog ander bieder zou komen. Kon dus gewoon even wachten tot vrijdag 12u en als afgewezen bod verhogen naar bedrag dat verkoopster in hoofd had.

Mijn makelaar had gevraagd dat als er meer interesse zou komen dat wij dat dan ook zouden horen. Spreken makelaars onderling wel vaker af. Daarnaast ging het om huisje vriendin van mijn zus, dus gunfactor speelde idd rol.

Toen werd vrijdagmiddag ons bod afgewezen met mededeling dat bod was afgwezen en dat er misschein een ander bod zou komen, omdat iemand anders interesse had en dat verhoging bod naar wat donderdag werd gezegd waarschijnlijk voldoende zou zijn (dus dat was geen officieel tegenbod). Dus tegen makelaar gezegd dat dat natuurlijk kon. Dus die contact opnemen met andere makelaar, lukte niet, dus voicemail inspreken, meerdere keren bellen. Wordt ze paar uur later teruggebeld dat ze ander bod (dat er dus nu kennelijk was gekomen) hebben geaccepteerd van de vraagprijs (waar ik dus 4k vanaf zat).

Nu waren wij dus niet in onderhandeling (die opmerking verkopende makelaar kun je namelijk niet opvatten als een tegenbod) en heeft verkoopster natuurlijk volste recht om een bod te accepteren. Maar mijn makelaar was helemaal over de rooie omdat ze dit elkeer onderling normaal niet flikken.Verkopende makelaar had immers gezegd ons op de hoogte te houden van biedingen en het was nu niet direct een offer she couldn't refuse. Één belletje naar ons (kost 5 min) en had zelfde bod kunnen doen of hoger (nu lagen kaarten immers anders). En ik had het ook verwacht, zeker als het gaat om iemand die je toch via kent.

Wat ik me nu gewoon afvraag is waarom verkopende makelaar mij niet meer kans heeft gegeven te reageren. Kleine moeite, het kan geen negatief effect hebben en er was de kans op een nog hogere bieding.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-07-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:32:
Situatie was nog iets anders.

Dinsdag eerste bezichtiging, 15 man gekomen, niemand geboden. Ik kon niet komen, dus had geregeld dat ik donderdag kon komen. Na bezichtiging meteen boden uitgebracht die werden afgwezen. Toen nog bod uitgebracht dat tot vrj 12u stond. Volgens verkopende makelaar twijfelde verkoopster hevig, als bod 2.5k hoger was zou ze meteen wel accepteren. Aangezien ik enige bieder was en maandag pas volgende bezichtiging en in Adam meestal binnen dag na bezichtiging wordt geboden, was kans klein dat er nog ander bieder zou komen. Kon dus gewoon even wachten tot vrijdag 12u en als afgewezen bod verhogen naar bedrag dat verkoopster in hoofd had.

Mijn makelaar had gevraagd dat als er meer interesse zou komen dat wij dat dan ook zouden horen. Spreken makelaars onderling wel vaker af. Daarnaast ging het om huisje vriendin van mijn zus, dus gunfactor speelde idd rol.

Toen werd vrijdagmiddag ons bod afgewezen met mededeling dat bod was afgwezen en dat er misschein een ander bod zou komen, omdat iemand anders interesse had en dat verhoging bod naar wat donderdag werd gezegd waarschijnlijk voldoende zou zijn (dus dat was geen officieel tegenbod). Dus tegen makelaar gezegd dat dat natuurlijk kon. Dus die contact opnemen met andere makelaar, lukte niet, dus voicemail inspreken, meerdere keren bellen. Wordt ze paar uur later teruggebeld dat ze ander bod (dat er dus nu kennelijk was gekomen) hebben geaccepteerd van de vraagprijs (waar ik dus 4k vanaf zat).

Nu waren wij dus niet in onderhandeling (die opmerking verkopende makelaar kun je namelijk niet opvatten als een tegenbod) en heeft verkoopster natuurlijk volste recht om een bod te accepteren. Maar mijn makelaar was helemaal over de rooie omdat ze dit elkeer onderling normaal niet flikken.Verkopende makelaar had immers gezegd ons op de hoogte te houden van biedingen en het was nu niet direct een offer she couldn't refuse. Één belletje naar ons (kost 5 min) en had zelfde bod kunnen doen of hoger (nu lagen kaarten immers anders). En ik had het ook verwacht, zeker als het gaat om iemand die je toch via kent.

Wat ik me nu gewoon afvraag is waarom verkopende makelaar mij niet meer kans heeft gegeven te reageren. Kleine moeite, het kan geen negatief effect hebben en er was de kans op een nog hogere bieding.
'
die makelaar zal het aan zijn "reet"" roesten of die verkoper nou bv 199k of 205K krijgt. (6000 verschil)

dat is immers maar een verschil van 60 euro in de courtage bij een afgesproken provisie van 1%.

Waarom meer doen voor client dan noodzakelijk ....

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kunnen zoveel dingen meespelen. Misschien laat de andere partij wel een huis achter die hij door mag verkopen etc etc.

Ik werd net gebeld door de makelaar. Ons bod was 20K onder de vraagprijs. We hadden een grens bedacht van 5K onder de vraagprijs. Zij hebben nu een tegenbod gedaan 10K onder de vraagprijs. We zijn nu al blij want dat komt hoe dan ook goed. Mijn makelaar gaat echter proberen nog daaronder te komen haha. Vandaag of maandag is het dus rond gok ik. Eindelijk na 3 van deze cycles te hebben doorlopen is het raak. :D (/me klopt af ivm financiering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

ik heb ook nieuws , gisteren eindelijk alles rond met de financiering , (goedgekeurd)

offertedatum financiering 21 mei 2008 , 5,3% 10 jaar vast

voor het volgende pandje

http://www.funda.nl/wonin...pe=DetailKoopObject&hbx=1

neem ook de inventaris over :) design spul enzo ...

nu alleen nog mijn oude huisje in utrecht verkopen, anders blijf ik zitten met dubbele maandlasten :'(

[ Voor 13% gewijzigd door xdc op 05-07-2008 11:31 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:26:
Dat zijn gentlemen agreements, maar goed die koop maak je niet meer ongedaan. Daar heeft de aankoper allemaal niks mee te maken. Het is gewoon balen en dit is gewoon hoe het spel gespeeld wordt.
Ik snap dat die koop niet meer terug te draaien is, maar als je als makelaar vrijwillig lid wordt van een vereniging als de NVM dan ga je er dus ook mee akkoord dat je je aan diens regels houdt (los van de wet). Wel ging ik er vanuit dat jullie op dat moment in onderhandeling waren, en gezien je latere post was daar dus geen sprake van (en gelden die "gentlemens agreements" dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

prachtige tent! Vond ik toen ook al. Van harte! en die offerte is heel slim. Wat een rentestand joh.. wij gaan erin met 6 of hoger ben ik bang :(

leuke maandlasten horen daar ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:47:
Wel ging ik er vanuit dat jullie op dat moment in onderhandeling waren, en gezien je latere post was daar dus geen sprake van (en gelden die "gentlemens agreements" dus niet).
Ik zei het ook verkeer inderdaad, maar desalnietteplus heb er geen goed gevoel van overgehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:24:

Ik zei het ook verkeer inderdaad, maar desalnietteplus heb er geen goed gevoel van overgehouden ;)
En terecht denk ik, ik zou me ook aardig "genaaid" voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een nieuwbouwwoning gekocht en deze wordt naar verwachting volgend jaar zomer opgeleverd. Nu betaal ik het renteverlies (hypotheekrente over het bedrag dat opgenomen is uit het bouwdepot) tijdens de bouw zelf en wil dit aftrekken van de belasting. Ik wil dit niet via VT, maar gewoon volgend jaar via de aangifte over 2008 terugvragen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik ook een eigen woning forfait heb over de periode dat ik er nog niet woon. Volgens mij valt het onder de bijzondere situaties eigen woning, maar ik weet dit niet heel zeker. Bij de vraag over de WOZ waarde staat dat je de periode moet aangeven waarin de eigen woning als hoofdverblijf diende (dat is het voorlopig nog niet).

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Belastingdienst bellen :) Ze bijten niet hoor :P Heb je ook al gekeken in het belastingentopic?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd gewoon de belastingdienst bellen, volgens mij rekenen ze dan een percentage van de WOZ aan de hand van hoe ver je huis is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jazzper schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:55:
haha aanvullingen ken ik wel:

enkelglas, gammele kozijnen en koperen haakjes als anti-diefstal erop = authentieke elementen
niet in te delen woonkamer door rare vormeze mensen hebben het niet handig gedaan, kan jij wel handiger doen (niet dus)
Haha, dit soort woonkamers wordt eerder aangeduid met 'speelse indeling' :')

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:58:
Ik heb pas een nieuwbouwwoning gekocht en deze wordt naar verwachting volgend jaar zomer opgeleverd. Nu betaal ik het renteverlies (hypotheekrente over het bedrag dat opgenomen is uit het bouwdepot) tijdens de bouw zelf en wil dit aftrekken van de belasting. Ik wil dit niet via VT, maar gewoon volgend jaar via de aangifte over 2008 terugvragen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik ook een eigen woning forfait heb over de periode dat ik er nog niet woon. Volgens mij valt het onder de bijzondere situaties eigen woning, maar ik weet dit niet heel zeker. Bij de vraag over de WOZ waarde staat dat je de periode moet aangeven waarin de eigen woning als hoofdverblijf diende (dat is het voorlopig nog niet).

Heeft iemand een idee?
Mag je die rente wel aftrekken? Volgens mij mocht dat niet met het renteverlies bij een nieuwbouw-woning of wel?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

miel schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:23:
[...]

Mag je die rente wel aftrekken? Volgens mij mocht dat niet met het renteverlies bij een nieuwbouw-woning of wel?
Was dat niet iets wat niet in Box 1 mocht maar in Box 3? Of ben ik nu in de war? :P

Even een verhaal vanaf "de andere kant". Het huis wat we in december betrokken is nu, inclusief tuin, helemaal af *D
Het huis was al lang af uiteraard, maar gisteren hebben we de laatste spotjes in de tuin aangesloten die daarmee nu ook het stempel "klaar" heeft gekregen :)
Al wat nu rest zijn langetermijnplannen, dingen zoals een carport, dakkapel en uitbouw (ook in die volgorde waarschijnlijk). Heerlijk gevoel geeft dat.

Dus voor alle mensen die nu bezig zijn met onderhandelen/verbouwe/verhuizen: denk gewoon even aan hoe je je zult voelen als alles af is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wij zijn rond qua eindprijs bij ons huis. Nu dus offertes aanvragen bij verstrekkers. fingers crossed dat het t-mobile/bkr akkefietje uit 2002/2003 geen roet in het eten gaat gooien. Zou echt te zuur zijn. Ben er redelijk nerveus over hehe. Om me heen gevraagd en volgens mij loopt het wel los. Heb verder geen kredieten als pl of cc.

pas als dat rond is kan ik 110% genieten van de aanschaf. Nu al zin in. Helaas geen plattegronden dus moet alles uit mijn hoofd doen: wil hem nabouwen in Google Sketchup. Iemand nog goede tutorial voor die conversie? 2d>3d. Lijkt me echt kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de rentes op dit moment vergeleken met 3 weken terug? Zijn ze nog ietjes gezakt of verder gestegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:53:
Hoe zijn de rentes op dit moment vergeleken met 3 weken terug? Zijn ze nog ietjes gezakt of verder gestegen? :)
zie: http://www.actuelerentestanden.nl

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:32
Wat een rare (of misleidende site). De frontpage meldt:
Laagste hypotheekrente (met NHG)

1 jaar hypotheekrente vanaf 4,90 %
5 jaar hypotheekrente vanaf 5,10 %
10 jaar hypotheekrente vanaf 5,10 %
15 jaar hypotheekrente vanaf 5,20 %
20 jaar hypotheekrente vanaf 5,20 %
Maar als je doorklikt dan zijn die tarieven bij lange na niet beschikbaar en mag je er gerust minimaal 0.5% bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

we willen aflossingsvrij, maar hoe verzin je nou hoeveel % je wil? Hoe meer alv hoe cheaper maar hoe minder je spaart. De adviseur deed vrij luchtig over het laatste, maar ja die gast heeft natuurlijk andere agenda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Een percentage of ander arbitrair getal is nietszeggend. Wat zijn je financiele doelen op korte en lange termijn (nu-pensioen)? Hoe kijk je tegen je eigen woon- en hypotheekcarriere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd het ligt meer aan het totaal plaatje. Al neem je een 100% aflossingsvrije hypotheek, dan betekent dat natuurlijk nog niet dat je niets hoeft te sparen. Je zou ook een los spaar-product kunnen nemen. Het enige nadeel daarvan is dat je niet geniet van het belastingsvoordeel omdat het in box3 valt. Maar aan de andere kant zal je mischien weer minder kosten van je spaar-product hebben. Je moet je gewoon goed voor laten lichten en dan kijken waar je je persoonlijk het lekkerst bij voelt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
rwb schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:57:
Idd het ligt meer aan het totaal plaatje. Al neem je een 100% aflossingsvrije hypotheek, dan betekent dat natuurlijk nog niet dat je niets hoeft te sparen. Je zou ook een los spaar-product kunnen nemen. Het enige nadeel daarvan is dat je niet geniet van het belastingsvoordeel omdat het in box3 valt. Maar aan de andere kant zal je mischien weer minder kosten van je spaar-product hebben. Je moet je gewoon goed voor laten lichten en dan kijken waar je je persoonlijk het lekkerst bij voelt.
Ik zou het om willen draaien: bedenkt eerst wat je wilt in termen van doelen, laat op basis daarop de tussenpersoon commentaar geven en de beste uitvoeringsvorm uitzoeken, en kies daarna hetgeen je het beste bij voelt (en snapt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maar doelen in termen van "ik verwacht over 10 jaar zoveel meer ruimte te hebben gecreeerd in mijn financien" etc of? Het zijn toch verwachtingen en uitspraken over niet te voorziene dingen?
voordeel aan zelf sparen is dat je, mits gedisciplineerd, er meer controle op hebt. Zit je ruim kun je meer sparen en als je een krappe maand hebt even niet. Verder heb je aan het eind van de rit ook controle over je geld. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:57:
[...]

En terecht denk ik, ik zou me ook aardig "genaaid" voelen :)
Werd net nog even gebeld door verkoopster, en die had ook meegekregen dat er iets niet helemaal goed was gegaan. Zij had van haar makelaar gehoord dat dit echt mijn uiterste bod zou zijn geweest. Zij kon er dus ook niks aan doen dat het verkeerd is gegaan. Want ze had het me zeker gegund. Toch goed dat ze nog even had gebeld :)

Toch shit dat zoiets fout gaat ómdat beide pp een makelaar hebben ingeschakeld. Dat is nu net de reden dat je een makelaar hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wtf? wij hadden precies hetzelfde. Een peiling verwisselen met een eindbod... communicatie communismatie.. Zuur he, dat je er dus niet uitgeboden wordt maar puur op ruis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
:(
Een SNS bankspaar offerte aangevraagd, nu staat daar het volgende in:

Per kalenderjaar mag 10% boetevrij worden afgelost.

en...

Het is niet toegestaan om aanvangs- en/of extra stortingen te doen en/of de looptijd v/d spaarrekening te verlengen.

Terwijl wij juist een kleine storting wilden doen aan het begin en ook evt. de mogelijkheid wilden hebben om tussen tijds wat af te lossen of te storten...
Maar spreken de ze dingen elkaar niet tegen??
8)7

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:48:
:(
Een SNS bankspaar offerte aangevraagd, nu staat daar het volgende in:

Per kalenderjaar mag 10% boetevrij worden afgelost.

en...

Het is niet toegestaan om aanvangs- en/of extra stortingen te doen en/of de looptijd v/d spaarrekening te verlengen.

Terwijl wij juist een kleine storting wilden doen aan het begin en ook evt. de mogelijkheid wilden hebben om tussen tijds wat af te lossen of te storten...
Maar spreken de ze dingen elkaar niet tegen??
8)7
Nee, aflossen verlaagd alleen de rente die je betaald. Extra stortingen verlagen in principe de periodieke inleg/premies niet tenzij anders overeengekomen.

Overigens is 10% boetevrij wel erg karig, je moet richting 25% denken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
10% hebben helaas alle bankspaar hypotheken.

Maar ik begrijp je antwoord niet helemaal:

Wat kun je doen om evt. scherpe kantjes van de hypotheek af te halen, niet dat dit nodig is maar geeft een prettig gevoel mocht dit wel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

we hebben gesprek gehad bij hypotheker en offerte laten aanvragen door hem bij de rabobank. Echter hadden we ook nog een afspraak morgen staan bij de rabobank. Was niet eens zo bedoeld om het uit te spelen ofzo. Belt de rabobank dat we moeten kiezen ;)

ik dacht dat ik er uit was en 10 jaar rentevast, 75% aflossingsvrij banksparen wilde. Echter nu zegt de hypotheker weer dat banksparen helemaal niet slim is, want over 10 jaar zou je daar van balen (??) en ook ivm overlijdingsrisico partner. etc. Wat een freakin rocket science dat hypotheekgeneuzel.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 08-07-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jazzper schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:09:
Echter nu zegt de hypotheker weer dat banksparen helemaal niet slim is, want over 10 jaar zou je daar van balen (??) en ook ivm overlijdingsrisico partner. etc. Wat een freakin rocket science dat hypotheekgeneuzel.
En toen heb je ook gevraagd wat de reden was waarom je daar over 10 jaar van zou balen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou dat direct gevraagd hebben, maar helaas was alleen mijn vriendin er :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jazzper schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:34:
ik zou dat direct gevraagd hebben, maar helaas was alleen mijn vriendin er :'(
en die zei natuurlijk, " ah ok, goed om te weten"

:P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mevrouw heeft een dubbele titel en een topbaan, maar zodra het woord hypoZzzZzzz valt dan is ze het kwijt haha. Nee ze liet het me vanavond zien. Hij had ook een artikel meegegeven. Ik kon helaas er niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:51

Shabbaman

Got love?

Jazzper schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:09:
Echter nu zegt de hypotheker weer dat banksparen helemaal niet slim is, want over 10 jaar zou je daar van balen (??) en ook ivm overlijdingsrisico partner. etc. Wat een freakin rocket science dat hypotheekgeneuzel.
Dat banksparen was net nieuw toen wij ons huis kochten, dus daar hebben we ons niet heel erg in verdiept. Nu is het volgens mij wel heel erg vergelijkbaar met een spaarhypotheek (maar dan met een separate overlijdensrisicoverzekering), en dan is het meen ik (ook geen raketspecialist) zo dat een spaarhypotheek niet de meest voordelige vorm is als je al vrij zeker weet weer te willen verhuizen. Tenzij je je bestaande hypotheek meeneemt naar je nieuwe huis. Daarnaast moet je geloof ik een hoge overlijdensrisico nemen omdat je een hoog percentage aflossingsvrij neemt. Ofzo.

Trouwens, als je een eerste offerte laat opstellen kan dat mannetje achter de computer al zien wat voor BKR-codering je hebt staan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Cobb schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:14:
10% hebben helaas alle bankspaar hypotheken.

Maar ik begrijp je antwoord niet helemaal:

Wat kun je doen om evt. scherpe kantjes van de hypotheek af te halen, niet dat dit nodig is maar geeft een prettig gevoel mocht dit wel nodig zijn.
Laat maar, zojuist te horen gekregen dat de Aegon onze oude offerte wil mee verhuizen!! Nu hebben we nog mooi een rente van 5%. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Shabbaman schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:35:
[...]
Dat banksparen was net nieuw toen wij ons huis kochten, dus daar hebben we ons niet heel erg in verdiept. Nu is het volgens mij wel heel erg vergelijkbaar met een spaarhypotheek (maar dan met een separate overlijdensrisicoverzekering)
Zelfde bij ons, begin van dit jaar opzoek geweest naar dé juiste hypotheek.
Was ook net banksparen op de markt, maar het heeft mij niet kunnen overtuigen.
Het is in feite een bevroren spaarrekening die jij gedurende 30 jaar spekt ten einde je hypotheekschuld af te lossen. Inderdaad vergelijkbaar met een spaarhypotheek.
De ORV is hierbij losgekoppeld, terwijl dat bij een 'traditionele' spaarhypo er vaak bij in zit.
en dan is het meen ik (ook geen raketspecialist) zo dat een spaarhypotheek niet de meest voordelige vorm is als je al vrij zeker weet weer te willen verhuizen. Tenzij je je bestaande hypotheek meeneemt naar je nieuwe huis. Daarnaast moet je geloof ik een hoge overlijdensrisico nemen omdat je een hoog percentage aflossingsvrij neemt. Ofzo.
Dat meeverhuizen hangt volgens mij erg van je hypotheekverstrekker zelf af.
Ik dacht niet dat dat iets specifieks van KEW of SEW/BEW was...
Vaak kun je je hypo gewoon meeverhuizen, en staat in de voorwaarden of hier een boete bij hoort.
Please correct me if I'm wrong ;)

De hoogte van je orv wordt grotendeels bepaald door je spaardeel.
Je stelt dat deel zeker voor het geval 1 vd partners overlijdt.
Maar omdat het bij banksparen los gezien wordt kun je wel zelf de hoogte bepalen.
Maar ook bij een spaarhypo kan je ervoor kiezen met je orv meer te verzekeren dan het spaardeel.
Welk % aflosvrij is maakt daarbij volgens mij helemaal niks uit.
Je aflossingsvrije gedeelte is na 30 jaar gewoon een schuld is hè.
Daar moet je zelf dus iets voor regelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja en de gok is dan dat die schuld door inflatie en stijgende koopkracht van jezelf sterk gereduceerd is. Er is trouwens nog een nadeel aan SEW. Je moet goed zorgen dat in geval van overlijden het goed geregeld is met het kapitaal, want dat is niet standaard zo en je betaald de nodige successierechten.

dacht ik...

(ik kreeg gister van de adviseur een artikel mee uit een vakblad waar de verschillen stonden).

ik ben weer terug bij af. Geen idee wat ik nu wil: BEW/KEW/SES en hoeveel aflossingsvrij (nu 75% bedacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Waarom doe je het niet gewoon 100% aflossingsvrij, of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja dat zei een adviseur ook al. Maar ik vind dat toch nog wat raar idee. Dat je aan het eind geen fuck bij elkaar hebt, tenzij je zelf een spaarpot ergens creeert. voordeel aan dat laatste is dat je in mindere tijden even niet spaart en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Bigfoot schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:58:
Waarom doe je het niet gewoon 100% aflossingsvrij, of mag dat niet?
Kan wel, maar dan verslechteren de hypotheekvoorwaarden ook nogal: hogere rente, kortere looptijd e.d. Uiteindelijk draag je dan per maand ongeveer net zoveel af als bij een NGH 50% aflossingsvrij hypotheek. Althans, zo werd het mij voorgerekend door een hypotheekbemiddelaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Jazzper schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:07:
ja dat zei een adviseur ook al. Maar ik vind dat toch nog wat raar idee. Dat je aan het eind geen fuck bij elkaar hebt, tenzij je zelf een spaarpot ergens creeert. voordeel aan dat laatste is dat je in mindere tijden even niet spaart en vice versa.
Het hangt ook van de prijsontwikkelingen af. Ons 1e huis kochten wij in '98 en ik dacht, laat ik 100% aflossingsvrij doen, zodat we op basis van ons maandinkomen een zo duur mogelijk huis kunnen kopen. Intussentijd zijn de prijzen verdubbeld.

Als we geen aflossingsvrije hypotheek hadden genomen maar bijv. een hypotheek met bijv 300 euro per maand aflossing, hadden we ton euro minder kunnen lenen ( voor 300 euro netto per maand kun je ook rente over 100.000 euro betalen). In dat geval hadden we 100.000 euro aan overwaarde gemist (waardeverdubbeling huis). Dat terwijl als we 10 jaar lang een bedrag aan 300 euro per maand zouden hebben gespaard, we tot een bedrag van ca. 50.000 gekomen, dat is dus maar de helft. En dat nog afgezien van het feit dat je dan in een kleiner huis had moeten wonen, voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

resultaten behaald in het verleden...

maar goed punt om mee te nemen indeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instanties zijn naast de 'hypotheekshop' of 'de hypotheker' ook 'onafhankelijk' en kunnen mij helpen aan een juiste hypotheek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dagi: zie deze site, daar vind je hypotheekadviseurs aangesloten bij en erkend door de Stichtin Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs. Die zijn in principe allemaal betrouwbaar.

Voor onafhankelijk advies kun je ook bij HypotheekVisie terecht.

[ Voor 25% gewijzigd door curry684 op 09-07-2008 23:09 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Bigfoot schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:33:
[...]
Het hangt ook van de prijsontwikkelingen af. Ons 1e huis kochten wij in '98 en ik dacht, laat ik 100% aflossingsvrij doen, zodat we op basis van ons maandinkomen een zo duur mogelijk huis kunnen kopen. Intussentijd zijn de prijzen verdubbeld.

Als we geen aflossingsvrije hypotheek hadden genomen maar bijv. een hypotheek met bijv 300 euro per maand aflossing, hadden we ton euro minder kunnen lenen ( voor 300 euro netto per maand kun je ook rente over 100.000 euro betalen). In dat geval hadden we 100.000 euro aan overwaarde gemist (waardeverdubbeling huis). Dat terwijl als we 10 jaar lang een bedrag aan 300 euro per maand zouden hebben gespaard, we tot een bedrag van ca. 50.000 gekomen, dat is dus maar de helft.
Dat is dus de 'gok' die je 10 jaar geleden genomen hebt ;)
Je kan/mag er niet vanuit gaan dat de huizenprijzen de komende 10 jaren weer verdubbelen.
Doorstijgen is zeer goed mogelijk, maar als het ergens klapt dan zit je ermee.
Is geen passend antwoord op, ieder moet voor zich bepalen hoe groot het risico is dat zij willen lopen met aflossingsvrij.
Persoonlijk heb ik liever "iets" zekerheid, en heb dus gekozen voor een redelijk spaardeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:05:
Welke instanties zijn naast de 'hypotheekshop' of 'de hypotheker' ook 'onafhankelijk' en kunnen mij helpen aan een juiste hypotheek? :)
ik ben lid geworden van Vereniging Eigen Huis. Kostte me 25 euro en heb ik er nu al uit. Ik krijg een mooi magazine (kreeg een oude stapel van een vriend mee tijdje terug en veeeeel nuttige en relevante info), krijg gratis adviezen (volgende week afspraak) en veel info en kortingen. Het is een vereniging dus mogen uberhaupt geen winst maken. Ook zijn ze er voor de leden. Deze laatste twee punten komen terug in de hypotheekadviezen. Eventuele premies die zij vangen stromen keurig door naar jouw bankrekening. Op het werk waren er 2 collega's zeer enthousiast over. www.eigenhuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

waar ik bang voor was...

BKR a1 en een a2 codering.. komt nog wel goed zegt adviseur maar wat een fuckzooi :(
uit 2004, restant studententijdperikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Appartement/hypotheek lijkt toch weer wat dichterbij te komen. Even afwachten wat m'n definitieve bod doet. :)

Ik heb echter hoogst waarschijnlijk recht op koopsubsidie en zit me nu af te vragen of het handig is een hypotheekadviseur/instantie te nemen die daar ook verstand van hebben. Zijn die er ook, of is dit niks bijzonders en kan iedere tussenpersoon dat wel regelen?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Jazzper schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:38:
waar ik bang voor was...

BKR a1 en een a2 codering.. komt nog wel goed zegt adviseur maar wat een fuckzooi :(
uit 2004, restant studententijdperikelen.
Ik heb een A3 codering kwam ik laatst achter.. kut T-Mobile (had wat gedonder over een rekening, verkeerd opgelost toentertijd).. maarja, dat is verder ook geen probleem.. (T-Mobile is daar nogal scheutig in volgens de bank) maar dat was wel ff schrikken idd

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

een van de twee is inderdaad ook T-mobile, stelletje fuckers. Dat laksigheid in je studententijd later nog zo hard terug bounced :(

Rabo wil al niet meer en ING alleen nog met verklaring. Nah ja eerst maar eens bellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De hele opzet van het BKR is dan ook om de burger te verslaan middels een Kafkaiaans systeem. Een systeem dat m.i. niet zou mogen bestaan (maar dat is een andere discussie ;)).

Wat ik vreemd vind is dat Rabo af zou vallen. Er is mij altijd beweerd dat Rabo bij uitstek een 'praatbank' is waar meer mogelijk is (afhankelijk van de lokale vestiging, etc.). Succes in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik kan huren tot de sky, maar een huis kopen als tweeverdiener met een bovenmodaal inkomen en een zeer gezond financieel plaatje is als BKR A klant uit het verleden geen optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

curry684 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:08:
Voor onafhankelijk advies kun je ook bij HypotheekVisie terecht.
Ik wil toch ff toevoegen dat ik hier dermate positieve ervaringen over heb gekregen (in Groningen) dat dit tenminste de enige hypotheekadviseur lijkt te zijn die je niet naait waar je bijstaat. Ik ben nog steeds erg blij met de afhandelingen, offertes, snelheid en ook extra's die deze man geregeld heeft. Zelfs een gezamelijke rekening was al geregeld nog voor we officieel opdracht gaven (onofficieel wel zoiets laten doorschemeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jazzper schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:39:
ik kan huren tot de sky, maar een huis kopen als tweeverdiener met een bovenmodaal inkomen en een zeer gezond financieel plaatje is als BKR A klant uit het verleden geen optie :(
Hoe lang blijft zo'n BKR registratie dan geldig? Het lijkt me dat zo'n registratie naar verloop van tijd verjaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

5 jaar vanaf het moment dat het hersteld is!

ik heb net contact gehad

in week 8 van 2004 kreeg ik gezeik met t-mobile (eigenlijk in najaar 2003 al). Dit kwam omdat het toen vlak ervoor nog Ben was die vrij relaxt waren met late betalingen (student he ;)). Toen t-mobile in 2004 aan de macht kwam hebben ze er streep onder gezet. Ik gekicked en bam A1 (blijkt nu).
In 5 weken (!!!) is dit echter omgezet in A2. Ik had toen alles al keurig betaald overigens.

We zijn nu kleine 5 jaar verder, heb een prima baan met dito salaris, financieel gezond en geen leningen of credit cards en moet dus nu boeten voor toen :(
In maart 2009 ben ik weer clean, maar goed ik moet nu een huis. Gelukkig zijn er nog verstrekkers en loopt het allemaal al los, maar een aantal banken hebben al afgezegd. SEW kan sowieso niet meer en Allianz, Delta Lloyd en Rabo willen al niet meer in zee...
Nu een KEW bij bv ING (die willen nog wel).

200 euro gekut in 2004, bedrag van 3 ton niet meer krijgen in 2008...
[dikke boehoe modus on]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Indien de notering feitelijk onjuist is en je dat kunt aantonen dan kun je natuurlijk ook de entry bij BKR laten corrigeren. Daar zijn procedures voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
T' is gewoon schandalig. Ze kunnen ook zien waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jazzper schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:44:
Het is een vereniging dus mogen uberhaupt geen winst maken.
Eigen Huis Holding B.V. is een bedrijf, deze holding is eigenaar van Eigen Huis Hypotheekservice B.V. en Eigen Huis Bouwkeuring B.V. Deze B.V.'s mogen winst maken.

De baten uit de verkoop van goederen en diensten die grotendeels door de twee dochter B.V.'s worden gegenereerd.zijn hoger dan de contributieinkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ook ik ben bezig met het kopen van een huis, maar ik zit nog wel met een (mogelijk) probleempje. Op dit moment zit er een huurder in het huis, maar volgens de verkopende partij zullen deze eind volgende maand vertrekken. Volgens de papieren die ik van de makelaar heb gekregen loopt het huurcontract tot eind dit jaar. In de koopakte staat dat het pand vrij van huur en huurbeschermingsrechten zal worden opgeleverd.

Mijn vraag: is deze uitspraak in de koopakte voldoende? Of is he wijs/noodzakelijk om een extra schriftelijke bevestiging van de huidige eigenaars en/of huurders te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:42:
Ook ik ben bezig met het kopen van een huis, maar ik zit nog wel met een (mogelijk) probleempje. Op dit moment zit er een huurder in het huis, maar volgens de verkopende partij zullen deze eind volgende maand vertrekken. Volgens de papieren die ik van de makelaar heb gekregen loopt het huurcontract tot eind dit jaar. In de koopakte staat dat het pand vrij van huur en huurbeschermingsrechten zal worden opgeleverd.

Mijn vraag: is deze uitspraak in de koopakte voldoende? Of is he wijs/noodzakelijk om een extra schriftelijke bevestiging van de huidige eigenaars en/of huurders te krijgen?
Voldoende om je verkoper aansrpakelijk te stellen wegens wanprestatie wanneer de huurder niet vertrekt? Ja.

Voldoende om de huurder eruit te wippen? Waarschijnlijk niet. Een "tijdelijk huurcontract" is doorgaans niet tijdelijk in de zin dat het aan het einde van de termijn stopt/opgezegd kan worden. Daarvoor zal je de exacte huur overeenkomst moeten zien, met in je achterhoofd dat de hoofdregel is dat koop geen huur breekt. Ingevolge 7:226 BW gaat de huurovereenkomst dus gewoon door.

Dus ja: voor zekerheid dat die huurder eruit gaat moet de verhuurder eigenlijk nu opzeggen tegen de datum van levering (of eerder) (er vanuitgaande dat de opzegtermijn kort genoeg is) en zal de huurder hiermee akoord moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is inderdaad wel genoeg om de verkoper aansprakelijk te stellen. Je moet even kijken of je op het moment dat de huurder er nog in zit bij de overdracht ( Die dan natuurlijk niet door gaat ) je recht hebt op de boete clausule. Dat is natuurlijk een mooie stok achter de deur om de verkoper te laten zorgen dat het allemaal geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja maar je wil niet dat bij de overdracht je een zak geld krijgt als boetedoening maar nog steeds geen huis hebt. Hoe regel je dat dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Bedankt voor het advies. Ik denk dat ik morgen maar even achter de nodige papieren aan ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik loop tegen het volgende aan:
Dankzij de nieuwe gedragscode is er amper te lenen. Zelfs buiten gedragscode kan ik tot ruim 170.000 gaan. In de Randstad kun je daar niks mee, maar in het noorden valt dat gelukkig mee.
Terwijl ik qua inkomen op een netjes modaal inkomen zit, schone BKR, toch maar tot ruim 170.000 bij banken die aan maatwerk doen (zoals ING).

Nu zit ik in dubio: Nieuwbouw of oudbouw. Nieuwbouw red ik niet met dit bedrag, maar is op termijn goedkoper. Als ik er 40.000 bij kan lenen, stijgen mijn lasten met ruim 100 euro, maar heb je voorlopig geen onderhoud, lage energierekening en een onderpand met veel potentiële waardestijging. Maar de banken willen er niet aan.

Koop ik oudbouw, dan kan ik minstens 100 euro aan onderhoud per maand aan de kant leggen, de gasrekening kan t.o.v. nieuwbouw gemakkelijk 50 euro hoger komen te liggen en met de huidige huizemarkt is positieve waardeontwikkeling erg onzeker. Bovendien gooi is die 6% overdrachtsbelasting verspild geld.

Op langere termijn is een stuk meer lenen veel economischer, en wordt je last door inflatie en groei in inkomen met de jaren lager. Toch willen banken er niet aan, maar financieren ze liever een krot (lees: jaren '30 woning die redelijk is onderhouden maar de komende jaren toch veel onderhoud vergt en waarvan de waardevastheid twijfelachtig is) met 5 keer je inkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 14-07-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Als de prijzen niet zullen stijgen dan zal dat ook gelden voor nieuwbouw.
Maar nieuwbouw is misschien wel aantrekkelijker voor jou door de rentekorting die je van de bank zult krijgen. Dat scheelt een flinke duit in de maand.

Maar je moet gewoon een huis vinden dat bij je past, als dat nu nieuwbouw of bestaande bouw is dat moet je zelf uitmaken.

Als ik die nieuwbouw wijken inrijd word ik gillend gek, honderden auto's, te weinig parkings, veel verkeersdrempels, en kijk een uit een dakraampje je zult vaak alleen dicht opelkaar staande woningen zien.
Ook is de kwaliteit vaak schrijnend, mijn schoonouders hebben een nieuwbouw gekocht 5 jaar geleden. De buurman boort een gat in de muur voor een schilderijtje en bij hen komt het stucwerk en een deel muur naar beneden vallen.

Ik heb zelf rekeing gehouden met:
Tuinligging, zuid/zuid west
Parkeer gelegenheid
Staat van onderhoud woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:34
svdmeer schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:34:
Ik loop tegen het volgende aan:
Dankzij de nieuwe gedragscode is er amper te lenen. Zelfs buiten gedragscode kan ik tot ruim 170.000 gaan. In de Randstad kun je daar niks mee, maar in het noorden valt dat gelukkig mee.
Terwijl ik qua inkomen op een netjes modaal inkomen zit, schone BKR, toch maar tot ruim 170.000 bij banken die aan maatwerk doen (zoals ING).

Nu zit ik in dubio: Nieuwbouw of oudbouw. Nieuwbouw red ik niet met dit bedrag, maar is op termijn goedkoper. Als ik er 40.000 bij kan lenen, stijgen mijn lasten met ruim 100 euro, maar heb je voorlopig geen onderhoud, lage energierekening en een onderpand met veel potentiële waardestijging. Maar de banken willen er niet aan.

Koop ik oudbouw, dan kan ik minstens 100 euro aan onderhoud per maand aan de kant leggen, de gasrekening kan t.o.v. nieuwbouw gemakkelijk 50 euro hoger komen te liggen en met de huidige huizemarkt is positieve waardeontwikkeling erg onzeker. Bovendien gooi is die 6% overdrachtsbelasting verspild geld.

Op langere termijn is een stuk meer lenen veel economischer, en wordt je last door inflatie en groei in inkomen met de jaren lager. Toch willen banken er niet aan, maar financieren ze liever een krot (lees: jaren '30 woning die redelijk is onderhouden maar de komende jaren toch veel onderhoud vergt en waarvan de waardevastheid twijfelachtig is) met 5 keer je inkomen.
Heb vorig jaar het zelfde probleem een beetje gehad dat banken totaal niet happig meer zijn op hogere leningen dan de gestelde norm. Wilde ik in de norm blijven dan kreeg ik maar 198.000,- euro. Had nodig 300.000,-

Nu is het in mijn geval een nieuwbouwwoning en dan krijg je toch wel rare constructies plotseling met wat mogelijk is. De banken die bij een bestaande woning maar 198.000,- wilde lenen kwamen plots met 250.000,- over de brug. Dus nieuwbouw loont enigzins om een hogere hypotheek te krijgen. Het nadeel is op dit moment wel de rente, hoe hoger je leenbedrag hoe minder prettig natuurlijk door de rente je maandlast is (Hou dit zeker in je achterhoofd).

Vergeet tevens niet dat een nieuwbouwpand natuurlijk KAAL is, en je best veel geld moet investeren om het ook nog eens bewoonbaar te krijgen. Met het aankoopbedrag alleen ben je er nog lang niet.

Achteraf zat ik mij toen suf te rekenen of het allemaal wel kon en haalbaar is. Nu lach ik mijzelf drie keer in de rondte na stijging van salaris. Dat is dan wel weer het kromme van Nieuwbouw. Hypotheek word afgesloten op HUIDIGE salaris, maar je begint pas met afbetalen als je de sleutel krijgt (dus iets van 12 tot max 24mnd verder). In 2 jaar tijd betekent het wel dat je mogelijkerwijs 2 x in loon bent gestegen en je dus een veel gunstigere financiele positie hebt verkregen.

Zeker als starter kan dit wel eens gunstig uitpakken. In mijn geval wel. Is het risico de gok waard, dat is aan jou. Ik heb de gok gewaagd en nu lach ik mij suf, terwijl mijn pand nog niet eens klaar is. Overigens de bank die mee wilde gaan met mijn aanvraag was in dit geval Westland Utrecht (ING) en dan via Hypotheekcentrum voor Academici (Acadium Bastion).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wicked-Game schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:45:
In 2 jaar tijd betekent het wel dat je mogelijkerwijs 2 x in loon bent gestegen en je dus een veel gunstigere financiele positie hebt verkregen.
... of je baan verliest, of arbeidsongeschikt raakt, of sterft. Er kan van alles gebeuren en banken houden niet van risico's.
Overigens de bank die mee wilde gaan met mijn aanvraag was in dit geval Westland Utrecht (ING) en dan via Hypotheekcentrum voor Academici (Acadium Bastion).
Ik heb ook mijn hypotheek bij Westland Utrecht gehaald, via Employee Benefits Consultants Nederland die ook mijn pensioen regelen. Ik had ook een lijntje uit naar de SNS via de Hypotheekshop, maar de SNS was heel traag met reageren en ging toen één dag voor het aflopen van het voorbehoud financiering nog zitten miepen over vage details die er niets toe doen dus toen heb ik eieren voor mijn geld gekozen en heb de offerte van WU ondertekend. Waarschijnlijk had de SNS gewoon niet zo'n zin meer om hun offerterente van 5,2% gestand te houden omdat die ondertussen al een flink stuk gestegen was, ik vind het gewoon laf om je er dan onderuit te wurmen door de boel op de lange baan te schuiven zodat de klant in tijdnood komt en voor een andere hypotheekaanbieder kiest. :w SNS, die zien we dus nooit meer terug.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:56:
[...]

... of je baan verliest, of arbeidsongeschikt raakt, of sterft. Er kan van alles gebeuren en banken houden niet van risico's.

[...]

Ik heb ook mijn hypotheek bij Westland Utrecht gehaald, via Employee Benefits Consultants Nederland die ook mijn pensioen regelen. Ik had ook een lijntje uit naar de SNS via de Hypotheekshop, maar de SNS was heel traag met reageren en ging toen één dag voor het aflopen van het voorbehoud financiering nog zitten miepen over vage details die er niets toe doen dus toen heb ik eieren voor mijn geld gekozen en heb de offerte van WU ondertekend. Waarschijnlijk had de SNS gewoon niet zo'n zin meer om hun offerterente van 5,2% gestand te houden omdat die ondertussen al een flink stuk gestegen was, ik vind het gewoon laf om je er dan onderuit te wurmen door de boel op de lange baan te schuiven zodat de klant in tijdnood komt en voor een andere hypotheekaanbieder kiest. :w SNS, die zien we dus nooit meer terug.
Het is inderdaad een risico die je neemt, het risico heb ik genomen. En met positief effect, zo niet was er nog geen nood aan de man aangezien het salaris waar het op aangevraagd is nog wel kon (kwam mede door de rente van 4,5% en 4,7%).

Maar goed het was een risico die ik nam. Risico die nu dus totaal is verdwenen. Kijk ik meld niet voor niks dat je een gok daarin neemt. En inwezen is elke lening die je aangaat een gok. Want stel dat je het risico niet hebt en je kan het betalen, maar je raakt zoals je meld arbeidsongeschikt etc. dan zit je ook in het zelfde schuitje.

Banken houden inderdaad niet van risico's, die dekken alles af. In mijn geval is nieuwbouw een gunstige factor tevens de locatie en de plaatst. Gezien de huizenmarkt die daalt zit ik in een gebied waar nog geen sprake van is. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, alles kan maar op dit moment is het nog steeds meer vraag dan aanbod welke de prijs gewoon opdrijft.

Wat betreft je hypotheekervaringen kan ik alleen melden dat het uiteindelijk bij mij ging tussen de Rabobank (welke financierder van het project is) en Westland Utrecht via Acadium Bastion. Tja en toen kwam Westland Utrecht op basis van Rente en wel het gewenste leenbedrag over de brug. Rabobank haakte af bij 290.000,- en 5,1% rente compleet aflossingsvrij.

Westland Utrecht heeft mij 100.000,- Spaarhypotheek (tegen 4,5%) en 200.000, aflossingsvrij tegen (4,7%) gegeven voor een periode van 10 jaar. Al met al was het toen snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Mijn vraag gaat niet helemaal over het kopen maar over het geld wat ik wil reserveren. Het huis en alle meerwerken zijn geteld en is allemaal goedgekeurd.
Echter wil ik dadelijk ongeveer weten wat ik kwijt ben aan o.a. verf e.d.

Is het mogelijk dit op 1 of andere manier te calculeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
the-edge schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:19:
Mijn vraag gaat niet helemaal over het kopen maar over het geld wat ik wil reserveren. Het huis en alle meerwerken zijn geteld en is allemaal goedgekeurd.
Echter wil ik dadelijk ongeveer weten wat ik kwijt ben aan o.a. verf e.d.

Is het mogelijk dit op 1 of andere manier te calculeren?
Globaal zou je best een eind kunnen komen met een kostenraming. Schrijf eerst alles op wat je wilt doen/laten doen. En dan wat je benodigdheden zijn. Daarnaast voor verf moet je rekenen met de m2 van wat je wilt verven. En pak dan een krantje van gamma/praxis etc.

Of nog beter laat offertes maken voor wat je kwijt zou zijn. Het is best mogelijk, maar het blijft een schatting. Schat altijd hoger in dan kan het vaak alleen maar meevallen. Even voorbeeld, wasmachine/droger heb ik geraamd op 2000,- euro. En gordijnen op een 3500,- terwijl beide bedragen best gunstiger kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Voor de mensen die het interessant vinden trouwens - ik heb als ondernemer met slechts 2 jaarrekeningen (er worden er standaard 3 gevraagd) een sublieme hypotheek bij WestlandUtrecht gekregen via HypotheekVisie. Om aan te geven hoe super: m'n zakelijke bank Rabo wilde wel graag meebieden om een bestaande klant meerwaarde te bieden maar kon op een gegeven moment niet meer, en Fortis die zowel het nieuwe huis bouwen als m'n huidige hypotheek hebben wilde wel een aantrekkelijk aanbod doen maar haakten ook af zodra ze hadden gezien wat WU op tafel had gelegd.

* curry684 is erg tevreden dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 15-07-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:56:
[...]

Dat kan ook met een hypotheek die ruim binnen gedragscode ligt.
Als je gezond bent is een overlijdensrisicoverzekering heel goedkoop, dus die zal ik er bij nemen ook al ben ik nog alleenstaand. Is wel zo fijn voor familie die de boel overneemt als er toch wat met je gebeurt.
Wicked-Game schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Achteraf zat ik mij toen suf te rekenen of het allemaal wel kon en haalbaar is. Nu lach ik mijzelf drie keer in de rondte na stijging van salaris. Dat is dan wel weer het kromme van Nieuwbouw. Hypotheek word afgesloten op HUIDIGE salaris, maar je begint pas met afbetalen als je de sleutel krijgt (dus iets van 12 tot max 24mnd verder). In 2 jaar tijd betekent het wel dat je mogelijkerwijs 2 x in loon bent gestegen en je dus een veel gunstigere financiele positie hebt verkregen.

Zeker als starter kan dit wel eens gunstig uitpakken. In mijn geval wel. Is het risico de gok waard, dat is aan jou. Ik heb de gok gewaagd en nu lach ik mij suf, terwijl mijn pand nog niet eens klaar is. Overigens de bank die mee wilde gaan met mijn aanvraag was in dit geval Westland Utrecht (ING) en dan via Hypotheekcentrum voor Academici (Acadium Bastion).
In die situatie zit ik nu ook.

Kavel grond EUR 77788, bouwsom 104.300 (offerte), keuken 5.000, bijkomende bouwkosten (leges, nutsaansluitingen e.d.) 7800). Met daarbij een stukje bouwrente (laag want bouw gaat heel snel) en financieringskosten kom ik op 205.000 euro, ong. 6,4 keer mijn inkomen. Lasten komen aflossings vrij netto op zo'n 650 euro. Bijkomende lasten zoals lokale belastingen en opstal ongeveer 40 euro p/m, en dan kom je in totaal nog geen 200 euro boven mijn huidige huur. Met huidige inkomen relatief veel, binnen 5 jaar zal het inkomen zo gestegen zijn dat de lasten lachwekkend worden. Ik werk in een sector waar een enorm tekort is.
Toch willen banken niet verder dan EUR 175.000,-. En dat betekent een oud bestaand huis waarvan de prijs onder druk staat. Een nieuwe vrijstaande woning is zelfs in de provincie waardevol. De lokatie is ook prima.

Een partner met een heel klein inkomen is al genoeg, maar ik ben alleenstaand. Ouders kunnen niet helpen. Hypotheker, Hypotheek Shop en Huis & Hypotheek hebben gezocht, niets gevonden. Alleen ING komt in de buurt. Ik lees goede dingen over Westland Utrecht maar daar heeft geen enkele adviseur het over gehad. Elke tip om toch een financier te vinden is welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 15-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Heb je een HBO of afgeronde Academische opleiding? Zo ja, Hypotheek Centrum van Academici kan ik je dan aanraden. Die werken dus o.a. samen met westand utrecht. En kijken juist naar zaken als groeiprognose en markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wicked-Game schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:29:
Heb je een HBO of afgeronde Academische opleiding? Zo ja, Hypotheek Centrum van Academici kan ik je dan aanraden. Die werken dus o.a. samen met westand utrecht. En kijken juist naar zaken als groeiprognose en markt.
Uiteraard. Hier zitten ze: http://www.hypothekenservice.nl
Lijkt op een gewone hypotheekadviseur, net zoals Hypotheker e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door SvMp op 15-07-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

even kort vraagje. We naderen de ontknoping van de financiering. Nog meningen over:

totale hypotheek 325K inc alles (o.a. 10K bouwdepot)
geen NHG (uiteraard)
10 jaar vast
5.8% voor aflossingsvrij (circa 75%)
5.9% over de rest: spaarhypotheek

offerte is net binnen dus dan is het weer lager dan de huidige koers.

gunstig verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
svdmeer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Uiteraard. Hier zitten ze: http://www.hypothekenservice.nl
Lijkt op een gewone hypotheekadviseur, net zoals Hypotheker e.d.
Lijken ze ook maar kijken (althans bij mij) toch iets verder dan een gemiddelde hypotheekadviseur. Heb in iedergeval supergoede ervaringen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Jazzper schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:34:
even kort vraagje. We naderen de ontknoping van de financiering. Nog meningen over:

geen NHG (uiteraard)
10 jaar vast

gunstig verhaal?
Hangt van wat factoren af. Nieuwbouw of bestaande bouw? Hoeveel % van executiewaarde?
Indien bestaande bouw en > 100% executiewaarde dan vind ik de rentes niet verkeerd.

Ik weet niet om welke financier het gaat, maar t.o.v. de spaarhypotheek zie ik in het banksparen een flinke meerwaarde met dezelfde voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jazzper schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:34:

geen NHG (uiteraard)
10 jaar vast

gunstig verhaal?
Hangt er o.a. vanaf op hoeveel % van de executiewaarde je zit met je totale financiering, want een hypotheek op 80% EW is veel goedkoper dan één op 125% EW...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
curry684 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:36:
Voor de mensen die het interessant vinden trouwens - ik heb als ondernemer met slechts 2 jaarrekeningen (er worden er standaard 3 gevraagd) een sublieme hypotheek bij WestlandUtrecht gekregen via HypotheekVisie. Om aan te geven hoe super: m'n zakelijke bank Rabo wilde wel graag meebieden om een bestaande klant meerwaarde te bieden maar kon op een gegeven moment niet meer, en Fortis die zowel het nieuwe huis bouwen als m'n huidige hypotheek hebben wilde wel een aantrekkelijk aanbod doen maar haakten ook af zodra ze hadden gezien wat WU op tafel had gelegd.

* curry684 is erg tevreden dus :)
Laat ik het dan toch maar vragen (:P): wat is er zo subliem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rukapul schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:45:
[...]

Laat ik het dan toch maar vragen (:P): wat is er zo subliem aan?
Geen gezeik dat ze dure accountantsbeoordelingen wilden ondanks geen 3e jaarrekening, geen gezeik over BT-contract vriending (ja duh, wetenschappelijk onderzoeker krijgt nooit OT), ruim hogere rente over spaardeel dan over hypotheek (7.05% 10 jaar vast), opgebouwde premie uit bestaande hypotheek mag naar keuze tzt als premie ingebracht worden of vrij besteed worden, zeer lage kosten bovenop de hypotheek (Rabo was als totaalpakket duurder ondanks dat die ruim een kwart van de hypotheek op klimaathypotheek met 0.5% rentekorting hadden gezet!), zeer goede overlijdensrisicodekking van beide partners, totaal geen gezeik over executiewaarde nieuwe woning, gewoon tot op het laatste dubbeltje gefinancieerd, overbruggingshypotheek voor de nieuwbouw volstrekt flexibel met aantrekkelijke rente en kosten.

Met name de hoge spaarvergoeding en de zeer lage kosten maakten dat zelfs de Rabo uiteindelijk moest afhaken op toch nog enige tientjes per maand verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Grappig. Bij ons was het ook WU dat concurreerde met Rabo, juist vanwege inbreng eigen vermogen en de hogere rente over het spaardeel tijdens de eerste rentevaste periode. Uiteindelijk kwam het ongeveer gelijk uit (jaar 10 tot 30 bij WU door laten rekenen met spaarrente gelijk aan hypotheekrente (!) wat de adviseur in eerste instantie vergat), maar bij WU was er de onzekerheid van de spaarrente na de eerste rentevrije periode en een aantal voorwaarden die net iets ongunstiger uitvielen.

Het is me toen en daarna wel duidelijk geworden dat er op de NL markt een aantal kwaliteitsproducten zijn en heel veel budgetproducten die alleen leuk zijn als je eenmalig een woning koopt en er voor de rest van je leven blijft wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rukapul schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:26:
Grappig. Bij ons was het ook WU dat concurreerde met Rabo, juist vanwege inbreng eigen vermogen en de hogere rente over het spaardeel tijdens de eerste rentevaste periode.
Je kunt na het verlopen van de eerste rentevaste periode beiden weer onafhankelijk van elkaar vast zetten. Voor zolang als je wilt, onafhankelijk van mekaar, dus een wellicht lichte vorm van 'risico', maar met de kanttekening dat de 'spaarrente' in beginsel niet lager kan worden dan de premierente. En zelfs al zou ie dat doen, tegen die tijd heeft de rentedempende werking al zo hard z'n werk gedaan dat de gevolgen te overzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoe weet je wat de executiewaarde is?
taxateur moet er nog doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Executiewaarde is 90% van het bedrag dat de taxateur gaat roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
curry684 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:35:
Executiewaarde is 90% van het bedrag dat de taxateur gaat roepen :)
Das tekort door de bocht. Het is een richtlijn, maar de makelaar zal erboven of eronder gaan zitten afhankelijk van de staat van het object.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Hoe zit het met de executie waarde mbt nieuwbouw & v.o.n. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ronald schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:06:
[...]

Das tekort door de bocht. Het is een richtlijn, maar de makelaar zal erboven of eronder gaan zitten afhankelijk van de staat van het object.
Okee tis niet absoluut bindend maar wel een dermate strakke richtlijn dat ie in de praktijk altijd wordt gebruikt :P Want als de staat van het object kut is daalt de vrije verkoopwaarde, en daarmee ook de executiewaarde. Voor hypotheekverstrekkers geldt eigenlijk altijd gewoon '90% van de vrije verkoopwaarde als getaxeerd door een erkend taxateur'.
the-edge schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:15:
Hoe zit het met de executie waarde mbt nieuwbouw & v.o.n. ?
Zelfde. Executiewaarde betekent niets anders dan 'wat brengt het op per opbod bij spoedverkoop', oftewel het 'verzekerde bedrag' voor de hypotheekverstrekker als jij je betalingen verneukt en daarmee het onderpand verspeelt.

Het is tegelijk ook voor een deel hun eigen verzekering tegen dalende huizenprijzen om te voorkomen dat ze dadelijk een lening hebben uitstaan die niet door de waarde van het onderpand gedekt wordt - daarom ga je ook meer betalen zodra je meer dan de executiewaarde (bij tophypotheken tot 125%) wil lenen, het short-term risico is veel groter ineens voor de geldverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb maandag me koopcontract getekend :)

Vandaag de starterslening aanvragen en hopelijk snel reactie en dan kan ik me hypotheek gaan regelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.