Ervaring werken bij Logica [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 114.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Sommige mensen weten het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

ik nog niet in elk geval

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Bij ons is het gisteren bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Sikkek schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:03:
Bij ons is het gisteren bekend gemaakt.
En viel het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

een hoop mensen van idt hier op m'n project zijn inmiddels gebeld..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat veel mensen het al weten interesseert mij eigenlijk niet zo veel. Wat mij meer interesseert zijn de resultaten. Ligt de verhoging boven of onder verwachting? Is er met een zielig verhaaltje beknibbeld? Is er uitgepakt omdat de all staff bonus achterwege gebleven is (erg whissfull thinking)...

Hou er daarbij wel rekening mee dat de inflatie (volgens CBS) van juni vorig jaar tot nu iets boven de 2% zit. Een verhoging van 2% is dus eigenlijk de 0 lijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Nee, het viel tegen. Exacte percentages ga ik niet noemen, maar het was beduidend minder dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Het is erg tegengevallen...

Als je zaken als bonus (wat we niet hebben gekregen), 13de maand (wat we niet krijgen) en de huidige markt erbij opteld (wat we dus niet hebben mogen ontvangen) had ik veel meer verwacht. een soort van compensatie.

Ook zaken als een hoger startsalaris van joiners (2100) tov mijn startsalaris 1850 (2 jaar geleden) vind ik aspecten die meegenomen moesten worden.

[ Voor 11% gewijzigd door DaLuca op 10-07-2008 14:40 ]

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exact percentage dan maar. in mijn geval 2,6% aka 0,6%
en de zak uien erbij: 70 euro aka 0,43 per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Bij mij viel het ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ik heb het nog niet te horen gekregen, maar ik begreep wel van andere dat je er niet teveel van moet verwachten. Het is zeg maar...NL breed geknepen.

En gewoon volhouden dat Logica boven de markt blijft belonen! :+

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10
6,5%.... review was een 2

dit is dus minder dan de "beloofde 200 Euri na een jaar in dienst als starter zijnde"...

[ Voor 64% gewijzigd door Bint op 10-07-2008 16:54 ]

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Bint schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:53:
6,5%.... review was een 2

dit is dus minder dan de "beloofde 200 Euri na een jaar in dienst als starter zijnde"...
Die wordt toch in januari toegekend?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
nee, toch gewoon na een jaar werk? Ben per 1 juli begonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Afhankelijk van wanneer je begonnen bent, krijg je er tussen de 100 en 200 bij, volgens mij.

Als jij er in januari geen 100 erbij gekregen hebt, moet je er aanstaande januari 200 bij krijgen, dacht ik.

Maar bind me er niet aan vast; ik ken de nieuwe startersloonprocedure ook niet uit mijn hoofd. :) Check 't intranet anders even.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
SindaPaus schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:05:
Afhankelijk van wanneer je begonnen bent, krijg je er tussen de 100 en 200 bij, volgens mij.

Als jij er in januari geen 100 erbij gekregen hebt, moet je er aanstaande januari 200 bij krijgen, dacht ik.

Maar bind me er niet aan vast; ik ken de nieuwe startersloonprocedure ook niet uit mijn hoofd. :) Check 't intranet anders even.
tot 100 na een half jaar (voor mij januari), tot 200 na een jaar(voor mij dus in juli, geen 200 maar 150 :(). Eens kijken wat collega's hebben gekregen. ALs ik met een 2 al maar 150 krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bint schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:07:
[...]

tot 100 na een half jaar (voor mij januari), tot 200 na een jaar(voor mij dus in juli, geen 200 maar 150 :(). Eens kijken wat collega's hebben gekregen. ALs ik met een 2 al maar 150 krijg...
en dan moet je dat eens tegen je uurtarief afzetten. een collega zijn vriendin haar tarief is 38 euro, en verdient 2500. iemand anders die ik ken 57,5 euro per uur en verdient 2850

en idd logica maar volhouden dat ze o zo marktconform betalen. niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik krijg als joiner geen 2100 hoor.... Daar komt ook nog bij dat die verhogingen voor mij niet gegarandeerd zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik achter mijn personeelsnummer kom? (voor het invullen van papierwerk)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Edjaaah schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:30:
Ik krijg als joiner geen 2100 hoor.... Daar komt ook nog bij dat die verhogingen voor mij niet gegarandeerd zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik achter mijn personeelsnummer kom? (voor het invullen van papierwerk)
Even inloggen op het intranet en jezelf opzoeken in de white pages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 130 euri bijgekregen.
Dit was voor een 3-beoordeling in OMS 2.

Een stijging van 3,8 % !! :(
Voor een 3-beoordeling en ik zit ook nog onderin mijn peergroup.

Heb totaal niet het idee dat ze boven de markt belonen.
Om dat zeker te weten zal ik kijken wat ik in de markt waard ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Grapjas. Een overstap naar een andere werkgever (naast promotie, andere functie) zorgt meestal voor een sprong in salaris.

Beweren dat Logica je te weinig betaald is een kromme redenatie.

En wat is onderin je peergroup? De betaling of de beoordeling? Als het laaste is, dan weet je waarom er niet meer bij is gekomen.

Kan iemand trouwens uitleggen wat die nummering is in de beoordeling voor de niet-Logica mensen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
Edjaaah schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:30:

Zover mij bekend is ligt het startsalaris nog steeds op 2000. Echter kan het zijn dat je 2100 krijgt en dat komt dan door een bepaald studie traject (Masterclass) dat je direct ingaat als je joined.

Dit is wat mijn manager me onlangs verteld heeft. Maar buiten dat hoorde ik recent ook weer geluiden dat het joiners salaris naar 2200 verhoogd zou zijn, wat ik ten zeerste betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Wat ik me voor kan stellen is dat HBO starters op 2000 zitten en WO starters op 2100. Inloggen op intranet kan ik niet denk ik? Ik heb daar iig (nog) geen adres van.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Startsalaris met masterclass (HBO en WO) : 2000
Startsalaris zonder masterclass: 2100

als starter:
na half jaar kans op +100
na jaar: kans op +200

cijfers:
1: uitmunted
2: ver boven verwachting
3: boven verwachting
4: naar verwachting
5: beneden verwachting
6: beneden alle peil
7: niet te beoordelen (te kort in dienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nou grapjas?
Ik beweer helemaal niets, heb alleen een idee wat ik nog moet toetsen en dat ook wellicht ga doen.
Kwa betaling zit ik onderin mijn peergroup voor de duidelijkheid.

Zo te lezen ben je niet van Logica, gezien je vraag over de nummering.
Motrax schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:02:
Grapjas. Een overstap naar een andere werkgever (naast promotie, andere functie) zorgt meestal voor een sprong in salaris.

Beweren dat Logica je te weinig betaald is een kromme redenatie.

En wat is onderin je peergroup? De betaling of de beoordeling? Als het laaste is, dan weet je waarom er niet meer bij is gekomen.

Kan iemand trouwens uitleggen wat die nummering is in de beoordeling voor de niet-Logica mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Kent Logica naast de individuele prestatiegebonden loonsverhoging ook nog een collectieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Rukapul schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:18:
Kent Logica naast de individuele prestatiegebonden loonsverhoging ook nog een collectieve?
Kort maar krachtig...nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:33
Hmmm....geloof dat er een hoop mensen gaan lopen bij Logica, gezien de huidige salarisverhogingen...

Van mijn team is dit jaar al 23% naar een andere werkgever gegaan, dat zal alleen maar meer worden gok ik :(

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik denk inderdaad dat er een hoop mensen zullen vertrekken. Logica zal dan 'weer' een gebouw moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... bij ons in het team was het ook al een uittocht van zo'n 30% het afgelopen jaar...
:(

Ga zelf toch ook wel twijfelen als dit zo blijft..

Wat jij Sabelhout?
Nog een beetje naar je zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Waar is dat dan allemaal op gebasseerd?

Toegegeven dat een hoop mensen ietwat teleurgesteld overkomen na het telefoontje, hoeveel beter is het dan op dit moment bij de concullega's?
Bedrijven als PinkR met hun CAO die er weinig bijkrijgen (voor zover ik hoor), Atos personeel dat de straat op gaat, een economie die op klappen staat...

Zit er niet een stukje naïviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Het is gebaseerd op de mensen die ook daadwerkelijk vertrekken!

Het is misschien niet goed geregeld bij Atos en GPR, maar bij Cap en Sogeti is het in ieder geval beter geregeld.

Ik denk dat heel veel mensen moeite hebben met datgene wat eerder dit jaar is geroepen. We gaan boven de markt belonen.

Het gaat er niet om of het gras groener is bij de buren, maar het is dan wel beter onderhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ja, als men de belofte doet als men zegt te steven om boven de markt te belonen, dan moet men dat ook nakomen. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet weet wat 'de markt' nu is.... Kan iemand met bronnen komen? Dan kunnen we even écht gaan rekenen. Dan rekenen we natuurlijk alle secundaire voorwaarden ook mee...

Ik ben in ieder geval wel tevreden met mijn loonsverhoging (om maar even een ander geluid te geven).

[ Voor 3% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-07-2008 12:16 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

avotar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:20:
Waar is dat dan allemaal op gebasseerd?

Toegegeven dat een hoop mensen ietwat teleurgesteld overkomen na het telefoontje, hoeveel beter is het dan op dit moment bij de concullega's?
Bedrijven als PinkR met hun CAO die er weinig bijkrijgen (voor zover ik hoor), Atos personeel dat de straat op gaat, een economie die op klappen staat...

Zit er niet een stukje naïviteit?
Het punt is dat retentie een belangrijk speerpunt zou zijn volgens de communicatie van bovenaf. Wat je veel ziet is data het verloop erg hoog is. Het totaal aantal medewerkers blijft wel gelijk, maar het zijn de seniors die opstappen terwijl er juniors voor in de plaats komen. Hierdoor loopt gewoon je kennis de deur uit. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen unit dan zijn daar in de afgelopen 2 jaar de kartrekkers vertrokken. Gelukkig hebben we op dit moment een enthousiaste competence manager die de hele unit weer geënthousiasmeerd heeft, maar ik moet nog zien of deze opgaande lijn vast te houden is..

Wat je echter in de beloning veel ziet is dat ze erg hun best doen bij de poort, maar vervolgens de mensen vergeten die al binnen zitten. Eigenlijk is het toch te gek dat (en dat heb ik bij collega's gezien) een joiner 1800 verdient en na een anderhalf jaar eindelijk door goed presteren op 2000 zit terwijl een schoolverlater die op dat moment binnenkomt die 2000 gelijk al krijgt?

Daarnaast, als andere bedrijven zelfs zo brutaal zijn dat ze, op basis van een linkedin profiel, gewoon naar je werkgever bellen, zich door laten schakelen om vervolgens te vragen of je een keer wilt komen praten, dan kun je mij niet wijsmaken dat we in een economische depressie zitten..

[ Voor 9% gewijzigd door Janoz op 11-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Xochiquetzal schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:13:
Ja, als men de belofte doet als men zegt te steven om boven de markt te belonen, dan moet men dat ook nakomen. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet weet wat 'de markt' nu is.... Kan iemand met bronnen komen? Dan kunnen we even écht gaan rekenen. Dan rekenen we natuurlijk alle secundaire voorwaarden ook mee...

Ik ben in ieder geval wel tevreden met mijn loonsverhoging (om maar even een ander geluid te geven).
Wat ik vorig jaar bij presentatie van het nieuwe salarissysteem heb begrepen: "de markt" bestaat uit zowel concurrenten als klanten.
Daar zitten dus bedrijven zoals Sogeti, CapGemini, AO, GPR (de andere grote softwarehuizen/detacheerders/consultancy bedrijven) en bedrijven zoals Philips, Fortis, Rijksoverheid (de klanten).

Bij mijn weten zijn de schalen in 2007 benchmarked op het gewogen gemiddelde van deze bedrijven. Ten opzichte van de concurrenten is dat natuurlijk vrij eenvoudig, die hebben vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden. Ten opzichten van de klanten is het moeilijker, dan kom je bijvoorbeeld op de vraag wat de waarde is van onze leaseregeling. 12x leasenorm t.o.v. bruto jaarsalaris? Fiscale waarde?

De komende benchmark sessie is waarschijnlijk in 2009, misschien 2010. Het doel was althans om het iedere 2 a 3 jaar te herhalen. Op dit moment ontbreken de actuele gegevens dus, maar mijn gok voor de indexatie van 2008 is:
- benchmark concurrenten stijgt 2.4 a 2.5%
- benchmark klanten stijgt 3.3 a 3.5%

Het afgelopen jaar lag het eerder andersom. Toen liepen de salarissen in detachering best een stukje op (ik schat bijna 3%), terwijl de CAO's van de klanten nog niet zo heel hard stegen (2 a 2.5% gemiddeld?). In heb het gevoel dat in de grote CAO's een stukje vertraging zit t.o.v. de conjunctuur, omdat ze vaak enkele jaren vooruit worden afgesproken. Terwijl de IT bedrijven wat meer de actuele markt volgen.

Als er in 2009 opnieuw een benchmark sessie komt, dan reken ik op een stijging van de salarisschalen van ruim 5.5% t.o.v. 2007.
Als blijkt dat nu veel mensen relatief lage stijgingen krijgen, dan zul je volgend jaar zien dat de gemiddelde RSP wat is gedaald (en daarmee het aantal gevallen "onderbetaald" wat is gestegen). Als het bedrijfsresultaat daartoe aanleiding geeft, heb ik er vertrouwen in dat er dan een stukje ruimte komt om dat te repareren.

Om dus positief af te sluiten: even de schouders eronder, en hopen dat het wat wordt met de bezuinigingen in de overhead kosten en de sanering van slecht presterende bedrijfsonderdelen waarmee Logica al een tijdje bezig is. Dan hebben we volgend jaar weer een mooie stijging:)

P.S. Ik weet dat het voor onze lokale managers best een hele opgave was om een fatsoenlijke loonruimte los te krijgen. Ben dus ook tevreden met mijn 4.5% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Janoz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Daarnaast, als andere bedrijven zelfs zo brutaal zijn dat ze, op basis van een linkedin profiel, gewoon naar je werkgever bellen, zich door laten schakelen om vervolgens te vragen of je een keer wilt komen praten, dan kun je mij niet wijsmaken dat we in een economische depressie zitten..
Dat fenomeen ligt eerder aan de krapte op de arbeidsmarkt dan aan de economie in het algemeen :)
Er is een verschil aan het ontstaan tussen economische conjunctuur en de arbeidsmarkt.
Vroeger gingen die zo'n beetje samen op en neer, de arbeidsmarkt een stukje vertraagd t.o.v. de conjunctuur. Nu gaan we steeds meer uiteen lopen, door ontgroening en vergrijzing wordt de krapte op de arbeidsmarkt meer structureel van aard, terwijl de conjunctuur op en neer blijft gaan als vanouds.

Overigens heb je wel gelijk met deze opmerking. We moeten ons geen crisis laten aanpraten door een paar belastingverhogingen die het consumentenvertrouwen onder druk zetten, een hypotheekcrisis die niet de onze is en nog wat andere factoren.
Het gaat economisch ronduit goed. Alleen, de rek is er een beetje uit. Volgens de economische metrieken heb je dan al gauw een crisis - want de groei is zo laag. Anders bekeken, 0% reele economische groei betekent gewoon dat volgend jaar net zo goed is als dit jaar :)

A propos LinkedIn, dat dreigt epidemische vormen aan te nemen. Ik heb met opzet in mijn profiel het vinkje "job opportunities" uitgezet. Dat weerhoudt echter lang niet iedereen om wel contact te zoeken. Dit jaar al een stuk 3 headhunters en 2 directe werkgevers. Ik vraag me af wat er gebeurt als je dat vinkje aan laat staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
weet iemand welke server ik moet gebruiken om mijn contacte nvia exchange te kunnen synchroniseren? Heb namelijk net de nieuwe iPhone en wil daar natuurlijk optimaal gebruik van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bint schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:26:
weet iemand welke server ik moet gebruiken om mijn contacte nvia exchange te kunnen synchroniseren? Heb namelijk net de nieuwe iPhone en wil daar natuurlijk optimaal gebruik van maken ;)
Wat denk je er van om je lokale helpdesk te bellen? ;) Dit heeft natuurlijk niets meer met ervaringen met werken bij Logica te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat wij jonkies (40 jaar en jonger) voor een deel het salaris van oudere (40+) aka babyboomers goed moeten maken. mijn redenatie is simpel. ik kost 93 euro per uur en ik krijg er 43 cent per uur bij. die marge die daar in zit gaat voor een deel naar overhead en voor een deel naar de ouderen die gewoon veel meer kosten.

wellicht niet correct maar als ik in mijn statistiekje in mijn directe omgeving kijk en ik zie dat mensen gemiddeld 179 euro gestegen zijn dan zeg ik: nog niets eens inflatie correctie dus. wil je ook in mijn statistiek pm me dan ff dan neem ik je gegevens mee. hiervoor doorgeven naam/oms level/beoordeling/stijging/eindsalaris na verhoging/leeftijd/jaar bij logica. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik ben niet ontevreden.

Ik stel voor dat een ieder die dat wel is, op basis van welke verwachting dan ook, het gesprek aangaat met diens leidinggevende.

Ik ken directe collega's die een tijdje achtergebleven zijn en ter compensatie in 1 keer een mooie verhoging kregen.

Laat 'je' asjeblieft niet van de wijs brengen door een eenmalige tegenvaller.

Dan kon 'je' het in de toekomst nog wel eens zwaar krijgen:
Door de kredietcrisis wordt krediet schaars en loopt de rente wereldwijd op. Het is dus wel degelijk 'onze' creditcrunch. Doordat geld lenen en daarmee investeren duurder wordt, zijn externen zoals wij een makkelijke besparing!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niets gehoord.

Gezien de omstandigheden kan ik nog wel leven met het percentage wat ik gehoord heb in de wandelgangen.

Sowieso ben ik afgelopen twee jaar al wel een beetje 'verwend'. Slechte tijden zijn er altijd. Het wordt anders als het structureel zo laag blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip vorige bericht*:

Laat ook eigenlijk maar..

*is gewoon nogal teleurgesteld..*

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
*knip kloon-speculatie* Indien je twijfelt over kloonaccounts dan is het voor de sfeer van het topic gewenst om daar niet over te speculeren in het topic zelf. Vaak komt dit neer op het oneigenlijk (en onterecht) in een hoek duwen van een ander in de discussie. Mogelijke kloons kunnen via een TR gemeld worden waarna een moderator er naar zal kijken.

Maareuh, waar was je verwachting op gebaseerd? Hoe was je review? Wat hebben je collega's gekregen? Hoe hoog sta jij in de ranking van jouw schaal?

Nog een paar dingen die uit kunnen maken: Welke competence/divisie/vestiging zit je?

En ook belangrijk: Valt jouw verhoging an sich tegen, of in vergelijking met wat de divisie/vestiging heeft gekregen? Ik vind 7% niet zo heel erg weinig hoor... :/

[ Voor 133% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:49:
[...]

Ja leuk, laten we dat ook eens mee nemen in de discussie..

In mijn geval:
Jaar 1: Salaris: 2600 uurtarief: 108
Jaar 2: Salaris: 2800 uurtarief: 112
Nu: Salaris: 3000 uurtarief: 122
jaar 1->2 salaris +7.7%, tarief +3.7%
jaar 2->nu salaris +7.1%, tarief +8.9%

gemiddeld: salaris +7.4%, tarief +6.3%

Zo slecht doe je het nog niet :)

Als je in loondienst werkt, moet je niet al te sterk op je uurtarief letten. Het is namelijk ook wel voorgekomen dat de uurtarieven 15% daalden (toen we vanaf de .com bubble kwamen na het jaar 2000). Stel dat je uurtarief terugzakt naar 112, dan wil je toch ook niet dat je salaris omlaag gaat naar 2800?
Logica houdt in jaren met oplopende tarieven wat geld in haar zak, zodat je straks bij een neergang niet hoeft in te leveren maar nog steeds (iets) kan stijgen. Ik denk dat elke werkgever dat doet.

Als je een daling van je salaris geen bezwaar vindt, moet je eens denken aan freelance of midlance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik noemde het meer als voorbeeld voor als we het uurtarief mee gingen nemen in de 'discussie' (dus als reactie op boylovesgirl).

Staat verder los van mijn ontevredenheid.

Mijn ontevredenheid komt voort uit al 2 jaar ontevreden zijn met het salaris an sich.
Dan 'lijkt' een 7% misschien veel maar ik vind niet dat je in procenten moet gaan rekenen als de 'basis' al scheef is. (Dus het boven de marktbelonen komt niet erg uit de verf zo..) Maar goed dat is mijn mening.

Dus om op Xochiquetzal terug te komen. De verhoging an sich valt me tegen.
In vergelijking met collega's valt het me mee maar ik kijk op dit moment naar het absolute bedrag.

Ik neem aan dat het verkregen budget voor de verhogingen erg mager is (waarschijnlijk het hele verhaal over tegenvallende halfjaarcijfers etc). Maar ja, dan blijft het korte termijn versus lange termijn visie iets wat ik zelf erg onverstandig vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:22:
Mijn ontevredenheid komt voort uit al 2 jaar ontevreden zijn met het salaris an sich.
Dan 'lijkt' een 7% misschien veel maar ik vind niet dat je in procenten moet gaan rekenen als de 'basis' al scheef is. (Dus het boven de marktbelonen komt niet erg uit de verf zo..) Maar goed dat is mijn mening.
Met verhogingen rond de 7% zonder dat je daadwerkelijk promotie maakt of overstapt naar een ander bedrijf zou ik absoluut niet ontevreden zijn. Het geeft iig aan dat ze wel naar je klachten luisteren en de maximale rek nemen. Dat jij het nog niet genoeg vindt zou kunnen, maar ik denk niet dat er voor Logica meer mogelijk is. Als je het echt zo'n scheef bedrag vind dan had je het in de eerste plaats al niet moeten accepteren toen je in dienst kwam. En als je er nu nog steeds problemen mee hebt dan moet je gewoon switchen van werkgever. Meer dan dit kan Logica echt niet doen.

Daarnaast, met het uurtarief heb jij geen kont te maken, tenzij je gaat freelancen.

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 14-07-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb nog niks gehoord over mijn verhoging.. kreeg alleen een maitlje dat wegens drukte bijna niemand gebeld wordt en we het schriftelijk wel te zien krijgen...

* AngelDust wacht op de postbode :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@AngelDust: Ik heb exact hetzelfde. Blabla vakantiedrukte blabla. Incl het mailtje van CvG ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Hmm, vanmiddag toch nog telefoon gehad :)

Verhoging voldoet aan mijn verwachtingen, dus mij hoor je niet klagen :Y)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:00:
[...]
Meer dan dit kan Logica echt niet doen.
Dat is nu precies wat ik zo betreur..
[...]

En als je er nu nog steeds problemen mee hebt dan moet je gewoon switchen van werkgever.
Daar gaat het dan inderdaad wel op uitdraaien.
Jammer maar helaas.

Wat me dan wel nogal 'steekt' is dat er toch wel weer wat rek in de salarissen blijkt te zitten op het moment dat je met je ontslagbrief op de stoep staat.. Waar dan pas vraag ik me dan af.
Nogal mosterd na de maaltijd want het is maar zelden dat de persoon in kwestie dan toch nog blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:26:

Wat me dan wel nogal 'steekt' is dat er toch wel weer wat rek in de salarissen blijkt te zitten op het moment dat je met je ontslagbrief op de stoep staat.. Waar dan pas vraag ik me dan af.
Nogal mosterd na de maaltijd want het is maar zelden dat de persoon in kwestie dan toch nog blijft..
Ja, dat is waar. Als mensen eenmaal voor zichzelf besloten hebben die brief in te leveren....

Maar wat dan óók wel weer het geval is, is dat de werknemer het vaak verzaakt om een gesprek met de manager aan te gaan om hierin aan te geven dat hij zwaar telerugesteld is in de verhoging. Dus de manager krijgt ook niet echt de kans om te onderhandelen. Zoiets is bij ons ook gebeurd. Wij hebben het donderdag te horen gekregen. Gisteren heb ik gehoord dat er twee ontslagbrieven zijn ingediend. Ja hallo zeg! Zo werkt het toch niet? Maar ik heb ook het idee dat deze mensen al weg wilden voor de verhoging. Dat ze alleen maar even wilden zien wat de verhoging zou zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Xochiquetzal op 15-07-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Jullie hebben 'm dus al gehad? Ik kwam vrijdag terug van vakantie, geen brief op de stapel post, gisteren rondgevraagd, niemand had nog iets gehoord (behalve de paar lui die we van finance hebben). Dus ook dit gaat bij GSD net even anders.
Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:49:
[...]
. Dus de manager krijgt ook niet echt de kans om te onderhandelen. Zoiets is bij ons ook gebeurd. Wij hebben het donderdag te horen gekregen. Gisteren heb ik gehoord dat er twee ontslagbrieven zijn ingediend. Ja hallo zeg! Zo werkt het toch niet? Maar ik heb ook het idee dat deze mensen al weg wilden voor de verhoging. Dat ze alleen maar even wilden zien wat de verhoging zou zijn.
Natuurlijk zijn er lui voor wie dit het allerlaatste druppeltje is. Maar onderhandelen? Kom op zeg, hoe kort zit jij bij het bedrijf? Ik ken legio voorbeelden van mensen die aantoonbaar elders (veel) meer konden verdienen en dit bedrijf toch nog een kans wilden geven. Daar wordt eigenlijk nooit op in gegaan.

Een cliche in de HR hoek is dat salaris nooit de reden is/mag zijn dat iemand opstapt. Dat zou kunnen maar het kan wel de laatste druppel zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Wijnands op 15-07-2008 08:14 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb hem ook nog niet gehad, en ik ben gewoon consultant. GSD is in dit geval dus niet 'net even anders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb net een gesprek gehad, viel me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
GSD, dat bestaat toch niet meer. :+ OS heet het tegenwoordig.

Ik heb juist begrepen dat de verhogingen heel NL breed geknepen zouden worden. Als ik hier lees dat er een paar tevrenden zijn, dan klopt er iets niet binnen mijn divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:26:
GSD, dat bestaat toch niet meer. :+ OS heet het tegenwoordig.

Ik heb juist begrepen dat de verhogingen heel NL breed geknepen zouden worden. Als ik hier lees dat er een paar tevrenden zijn, dan klopt er iets niet binnen mijn divisie.
Wie het kleine niet eert....

Ik zou het eerder willen stellen dat er een aantal mensen een wat betere verwachting hadden dan anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu er hier over salarissen gediscuteerd wordt:

Ik heb vorig jaar bij Logica gesolliciteerd maar tegen de tijd dat ik een uitnodiging voor een "orienterend gesprek" kreeg had ik al een contract bij een ander bedrijf ondertekend, niet in Nederland overigens.

Voor een software ontwikkelaar, WO Informatica, 5 jaar ervaring, in de randstad had ik een salaris verwacht van minimaal 75000€. Vanwege extreem hoge woonlasten in Nederland en de hoge belastingdruk lijkt me dit ongeveer wel het minimum wat je verdienen moet in de randstad.

Kan iemand hier iets zinvols over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Wie het kleine niet eert....

Ik zou het eerder willen stellen dat er een aantal mensen een wat betere verwachting hadden dan anderen..
Wellicht zijn de beloningen voor de starters en level 1 anders, dan die van level 3. Ik heb de hele lijst van beloningen gezien van mijn team en niemand had een beloning gekregen boven de 3,5%, terwijl er stuk of 15 man 'boven verwachting' had gescoord(waaronder ik).

De beloning werd aangekondigd met de gedachte...'alle beloningen in NL zijn geknepen'.

Zitten er hier mensen ook met level 3 en wat was de verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

75.000 als je in een niche* markt zit en een genius bent en 80 uur in de week werkt misschien.

In alle andere gevallen, met 5 jaar werkervaring kan je dat op je buik schrijven.

En als je het wel voor elkaar krijgt om zoveel betaald te krijgen, wil ik me zelf aandragen als referral ;)

Edit: * ik ken wel iemand met 5 jaar SAP ervaring die naar een start-up ging, 60.000 per jaar. Maar dat is nog geen 75.000 en ook dat was uitzonderlijk hoog.

[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 15-07-2008 15:09 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:50:
Kan iemand hier iets zinvols over zeggen?
www.loonwijzer.nl

Dan kun je zelf uitvinden wat er gemiddeld verdiend wordt. Mij lijkt het aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:07:
75.000 als je in een niche* markt zit en een genius bent en 80 uur in de week werkt misschien.

In alle andere gevallen, met 5 jaar werkervaring kan je dat op je buik schrijven.
Oh, maar 75.000€ is helemaal niet zo hoog hoor. Ik heb een aantal jaren in de buurt van Zurich gewoond waar een software ontwikkelaar ongeveer 140.000 franken verdient (87.000€). Aangezien de woningprijzen in Zurich ongeveer net zo hoog zijn als in de randstad dacht ik dat dat salaris wel ok zou zijn. De belastingdruk is trouwens wel veel lager in Zurich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
75k *minimaal* nog wel... :D Ik ga er toch serieus op in. In die salaris range zitten niet zo gek veel ontwikkelaars schat ik.

In mijn eigen vakgebied is 60k in Nederland toch wel het maximum. Misschien is b_visser buitenlandse salarissen gewend, dat betaald soms beter, ik zie nu bijvoorbeeld een vacature op monsterboard met een salaris van 55kGBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
75k? 8)7 Ik zou zeggen, blijf/ga naar/in Zurich. Ik heb 11 jaar ervaring en zit nog niet eens op de 60k.

Ik zit level 3 en heb er 200 bij gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 15-07-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantasmagoria schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:24:
75k *minimaal* nog wel... :D Ik ga er toch serieus op in. In die salaris range zitten niet zo gek veel ontwikkelaars schat ik.

In mijn eigen vakgebied is 60k in Nederland toch wel het maximum. Misschien is b_visser buitenlandse salarissen gewend, dat betaald soms beter, ik zie nu bijvoorbeeld een vacature op monsterboard met een salaris van 55kGBP.
Nou ja, als je de randstad vergelijkt met andere economische centra in Europa dan is 75.000€ helemaal niet zo hoog. Zoals gezegd, Zurich ligt nog wat hoger en ik heb ook de indruk dat Engeland hoger ligt.
Ik ben inderdaad buitenlandse salarissen gewend en zou echt niet minder accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dan moet je niet in Nederland in loondienst gaan werken als ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Nederlandse salarissen vergelijken met buitenlandse heeft volstrekt geen zin. In UK, DE en CH liggen salarissen sowieso hoger.

Ik weet het niet precies voor het profiel van software ontwikkelaar, maar met WO informatica in een technische functie met 5 jaar ervaring dan doe je het netjes als je boven de 3500 zit m.i. Dat komt dus neer op ca 14x3500=49k. Heb je flink gejobhopt of gespecialiseerd in een niche dan kan het wellicht meer zijn, maar dan nog maar in een beperkte bandbreedte daarboven.

edit (aanvulling):
Voorbeeld: een senior software developer bij NXP of Philips zal in schaal 60 van de CAO (NXP (zie p29)) vallen wat als referentiesalaris (=100%, als starter begin je op ca 60%, groei afhankelijk van prestatie) heeft van ca 4k met evt. uitloop naar ca. 5k. De schaal daarboven zal je typisch niet zitten als ontwikkelaar maar bv als architect en dan zijn de bedragen respectievelijk 5k en 6.5k.

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:56:
Dan moet je niet in Nederland in loondienst gaan werken als ontwikkelaar.
Ja, maar goed dat ik m'n interview afgezegd heb. Dan hadden ze waarschijnlijk raar opgekeken. Toch blijft het raar, de kosten zijn ongeveer gelijk in de randstad en omgeving Zurich, de belastingen zijn veel lager in Zurich en toch liggen de salarissen blijkbaar lager in Nederland. Eigenlijk zouden ze hoger moeten liggen, omdat de belastingdruk ook hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega van me heeft ook in Duitsland gewerkt en ja hij is er behoorlijk op achteruit gegaan in salaris.
Maar.. er was wel een groot verschil. Geen pensioenopbouw en andere soortgelijke zaken die in Nederland door de werkgever (al dan niet voor een deel) betaald worden. Ik vermoed dat deze in het buitenland wel in het totaal plaatje worden meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:21:
Collega van me heeft ook in Duitsland gewerkt en ja hij is er behoorlijk op achteruit gegaan in salaris.
Maar.. er was wel een groot verschil. Geen pensioenopbouw en andere soortgelijke zaken die in Nederland door de werkgever (al dan niet voor een deel) betaald worden. Ik vermoed dat deze in het buitenland wel in het totaal plaatje worden meegerekend.
Ik woon nu ook in Duitsland. Waarom zijn de salarissen lager dan hier in Duitsland? Het is hier een stuk goedkoper: huren, auto's, benzine, horeca, levensmiddelen. Pensioenopbouw kwam bij mij nog extra bij het salaris. Ik zou in de randstad dus juist meer salaris verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:12:
Waarom zijn de salarissen lager dan hier in Duitsland?
Deze vraag is niet specifiek voor Logica en daarom bij uitstek geschikt voor een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Deze vraag is niet specifiek voor Logica en daarom bij uitstek geschikt voor een apart topic :)
Ok, in ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
  • Laatst online: 26-12-2024
Nog een jaartje en dan hoop ik te kunnen gaan afstuderen bij Logica en daar hopelijk een contract aan over te houden. Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op de bedrijven waar ik zou kunnen afstuderen (en blijven werken). Een beetje vroeg misschien, maargoed. Logica lijkt me een van de fijnste bedrijven vanwege de vele mogelijkheden kwa werkgebied en doorgroeien. Zo te zien zijn de secondaire arbeidsvoorwaarden ook niet slecht. Dit topic heeft me in ieder geval veel nuttige informatie gegeven.

In het begin van dit topic zag ik dat het startsalaris van een HBO-er 2000eur is. Als je als starter al beschikt over een aantal certificaten (denk aan CCNA/P en MCSA/E etc), heeft dat dan ook invloed op je startsalaris?

Zoja, heeft iemand een idee aan welke bedragen voor welk soort certificaten ik dan kan denken? Dan weet ik wat ik kan doen tijdens mijn afstudeerjaar :*)

P.S. misschien een beetje offtopic, mijn excuses. Maar weet iemand hoeveel 2000eur bruto in netto is bij Logica? (zoeken op google zegt ongeveer 1500, klopt dat een beetje?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xrypton schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:23:
Nog een jaartje en dan hoop ik te kunnen gaan afstuderen bij Logica en daar hopelijk een contract aan over te houden. Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op de bedrijven waar ik zou kunnen afstuderen (en blijven werken). Een beetje vroeg misschien, maargoed. Logica lijkt me een van de fijnste bedrijven vanwege de vele mogelijkheden kwa werkgebied en doorgroeien. Zo te zien zijn de secondaire arbeidsvoorwaarden ook niet slecht. Dit topic heeft me in ieder geval veel nuttige informatie gegeven.

In het begin van dit topic zag ik dat het startsalaris van een HBO-er 2000eur is. Als je als starter al beschikt over een aantal certificaten (denk aan CCNA/P en MCSA/E etc), heeft dat dan ook invloed op je startsalaris?

Zoja, heeft iemand een idee aan welke bedragen voor welk soort certificaten ik dan kan denken? Dan weet ik wat ik kan doen tijdens mijn afstudeerjaar :*)

P.S. misschien een beetje offtopic, mijn excuses. Maar weet iemand hoeveel 2000eur bruto in netto is bij Logica? (zoeken op google zegt ongeveer 1500, klopt dat een beetje?)

Alvast bedankt!
Hoe meer certificaten en bagage je hebt, hoe beter dat het is natuurlijk. Maar het zal niet automatisch zo zijn dat ze zeggen, hey certificaat a is 35 euro erbij, b is 43, enz...
Wat je wel met het behalen van certificaten kan bepalen is een beetje de richting waar je heen gaat.

PS Over je netto salaris: ik heb geleerd dat het ongeveer de vuistregel is: netto salaris = (bruto salaris *2/3 ) + 100
Het enige wel is dat je daar nog de fiscale bijtelling van je auto van zal moeten aftrekken, maar dat je je eigen ziektekostenpremie niet meer hoeft te betalen (bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruto-netto berekening:
http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon.html

Alles invullen wat je weet, als je het niet weet de default laten staan.
Alvast bedankt!
Graag gedaan :P

Ik ben zelf nog bezig met afstuderen bij Logica in Eindhoven en ik kan het alleen maar aanraden overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 00:11

Alvast bedankt!
Ik ben zelf ooit bij Logica(CMG) op gesprek geweest en ze gaven toen aan dat de 2000 euro voor iedereen die begint aan een startersfunctie geldt, HBO, WO, met certificaten, zonder certificaten. Dit sprak mij absoluut niet aan. Van de 2000 euro zou je rond de 1300 euro overhouden (uitgaande van +/- loonbelasting). Dit is echter exclusief auto. Reken je de bijtelling nog mee, kan je uitgaan van een ruime 1.100 euro netto te besteden inkomen, afhankelijk van het type auto dat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarnaast, met het uurtarief heb jij geen kont te maken, tenzij je gaat freelancen.
jij hebt helemaal niet te bepalen of iemand wel of niet iets met zijn/haar uurtarief te maken heeft.

omdat er binnen logica geen directe relatie salaris - uurtarief is wil dat nog niet zeggen dat dat elders niet zo is. sterker nog: ik ken meer mensen die in salaris stijgen als hun uurtarief (weer) stijgt, en waarbij salaris hoogte en uurtarief juist aan elkaar gekoppeld zijn. het feit dat wij werknemers onder de markt beloond worden en dat logica op de beurs laag gewaardeerd wordt geeft al aan dat een en ander simpelweg niet goed geregeld is. de relatie met de assets (werknemers & aandeelhouders) die het bedrijf heeft is namelijk niet in balans.

jij zult dus moeten leren open staan voor kritiek die wellicht erg ongemakkelijk voor jou/logica is maar die wel degelijk hout snijdt. in plaats van te bepalen waar er over gebabbeld wordt en waar over niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:49:
[...]

Ja, dat is waar. Als mensen eenmaal voor zichzelf besloten hebben die brief in te leveren....

Maar wat dan óók wel weer het geval is, is dat de werknemer het vaak verzaakt om een gesprek met de manager aan te gaan om hierin aan te geven dat hij zwaar telerugesteld is in de verhoging. Dus de manager krijgt ook niet echt de kans om te onderhandelen. Zoiets is bij ons ook gebeurd. Wij hebben het donderdag te horen gekregen. Gisteren heb ik gehoord dat er twee ontslagbrieven zijn ingediend. Ja hallo zeg! Zo werkt het toch niet? Maar ik heb ook het idee dat deze mensen al weg wilden voor de verhoging. Dat ze alleen maar even wilden zien wat de verhoging zou zijn.
logica zegt heel open te zijn maar de salaris verhoging gebeurt in een proces waarbij je feitelijk een kort gesprek hebt met je manager waarbij je geen harde afspraken kunt maken, die het vervolgens uit handen geeft om het over 10 schijven in de organisatie te laten verlopen. daarna hoor je dan wat het is. betekent dus ook feitelijk dat je als werknemer vrij weinig input hebt. ik heb (en ik weet van collega's) heel helder bij mijn manager aangegeven dat ik absoluut niet tevreden ben met mijn verhoging van 70 euro. zij heeft aangegeven dat zij simpelweg weinig voor me kan betekenen. dat laatste heb ik van meer mensen gehoord. dat collega's dus de conclusie trekken dat het verspilde moeite is om een een gesprek met een manager aan te gaan kan ik me wel voorstellen. dat mensen vervolgens ook denken, laat dan maar, niemand schijnt echt bevoegd te zijn kan ik me ook voorstellen.

de bal ligt in dit soort kwesties tocht vaker bij de werkgever dan bij de werknemer. de laatste weegt namelijk simpelweg af of zijn/haar acties echt verandering zullen kunnen teweeg brengen.

en schijbaar is dat bij logica pas op het moment als je met een contract van de concurrent komt aanzetten. dat is het wrange van deze situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Alvast bedankt!
Is eigenlijk niet goed te meten. Want je kiest zelf een lease auto uit waar je bijtelling over betaald.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat mij betreft een goede keuze. Ik werk zelf bij Logica en heb met verschillende afstudeerders in het Working Tomorrow programma samengewerkt als o.m. bedrijfsbegeleider van hun afstudeerproject.

Naar mijn mening hebben we met Working Tomorrow echt iets leuks, zowel qua opdrachten als qua groep afstudeerders. Wat ik ervan heb gezien is dat ze elkaar helpen en dat ze een hoop plezier hebben. In Eindhoven hebben ze een eigen stuk kantoorruimte bovenin de Kennedytoren en naar het schijnt wordt dat wel gewaardeerd. Verder nemen we de afstudeerders natuurlijk mee als er 's avonds een meeting of fun meeting is gepland. Dan is er altijd catering of uit eten en een borrel zo integreer je ook wat meer met de "gewone" medewerkers, ook die veel bij de klant zitten kom je dan tegen.

We hebben geen systeem waar je beloond wordt naar certificaten. Als je echter met een aantal relevante certificaten boven je peer group van schoolverlaters uitsteekt, is een iets hoger salaris bespreekbaar. Op dit moment zit die onderhandelingsruimte zo'n beetje tussen 2000 en 2100.
Tegen de tijd dat jij afstudeert is het waarschijnlijk wat meer geworden.
Ik vind dat niet off topic. Je vraagt heeft betrekking op de arbeidsvoorwaarden bij Logica en hoort imho prima in dit topic thuis.

Ik kom op 1355 netto.

Dat is gebaseerd op:
- brutoloon 2000/maand
- netto onkostenvergoeding 91/maand
- pensioenpremie 0 (wordt volledig door werkgever betaald en is vrijgesteld van loonbelasting - met andere woorden je pensioenopbouw vindt wel plaats maar heeft nul invloed op jouw nettoloon)
- loon in natura 7 euro/maand (schatting van de premie voor de overlijdensrisicoverzekering die Logica voor je betaalt. Deze premie is wel belastbaar inkomen)
- Zorgverzekering premie ongeveer 85 (basispolis) + ongeveer 25 (aanvullende polis)
- Vergoeding zorgverzekering door werkgever 115 (die is sinds de invoering van het eigen risico iets hoger dan de daadwerkelijke premie)
- Auto van de zaak, ervan uitgaande dat jouw gekozen auto precies in de werkgeversbijdrage voor de lease past en uitgaande van een catalogiswaarde van 20.000 euro en het gewone ijtellingspercentage van 25%

Wat heb je dan onder de streep:
1. 1355 netto per maand
2. pensioenopbouw
3. zorgverzekering
4. overlijdensrisicoverzekering (denk volgens mij ruim 2 bruto jaarsalarissen bij overlijden)
5. leaseauto inclusief brandstofkaart voor Europa en 13.500 prive kilometers.
(indicatie voor de auto: redelijk goed uitgeruste 207)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:33:
[...]

jij hebt helemaal niet te bepalen of iemand wel of niet iets met zijn/haar uurtarief te maken heeft.

omdat er binnen logica geen directe relatie salaris - uurtarief is wil dat nog niet zeggen dat dat elders niet zo is. sterker nog: ik ken meer mensen die in salaris stijgen als hun uurtarief (weer) stijgt, en waarbij salaris hoogte en uurtarief juist aan elkaar gekoppeld zijn. het feit dat wij werknemers onder de markt beloond worden en dat logica op de beurs laag gewaardeerd wordt geeft al aan dat een en ander simpelweg niet goed geregeld is. de relatie met de assets (werknemers & aandeelhouders) die het bedrijf heeft is namelijk niet in balans.

jij zult dus moeten leren open staan voor kritiek die wellicht erg ongemakkelijk voor jou/logica is maar die wel degelijk hout snijdt. in plaats van te bepalen waar er over gebabbeld wordt en waar over niet.
Beste boylovesgirl,

het is hier het Logica topic en de hele discussie ging juist over de salarisverhogingen binnen ons mooie bedrijf.
Andere bedrijven houden wel een koppeling met het uurtarief aan, maar is een stijging van je uurtarief niet ook te veel afhankelijk van het feit of je een goede accountmanager hebt of niet?

Daarnaast is mijn ervaring dat ik persoonlijk, maar goed wellicht ben ik een uitzondering, niet onder de markt betaald wordt. In tegendeel zelfs, ik zit boven het gemiddelde.
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:45:
[...]

logica zegt heel open te zijn maar de salaris verhoging gebeurt in een proces waarbij je feitelijk een kort gesprek hebt met je manager waarbij je geen harde afspraken kunt maken, die het vervolgens uit handen geeft om het over 10 schijven in de organisatie te laten verlopen. daarna hoor je dan wat het is. betekent dus ook feitelijk dat je als werknemer vrij weinig input hebt. ik heb (en ik weet van collega's) heel helder bij mijn manager aangegeven dat ik absoluut niet tevreden ben met mijn verhoging van 70 euro. zij heeft aangegeven dat zij simpelweg weinig voor me kan betekenen. dat laatste heb ik van meer mensen gehoord. dat collega's dus de conclusie trekken dat het verspilde moeite is om een een gesprek met een manager aan te gaan kan ik me wel voorstellen. dat mensen vervolgens ook denken, laat dan maar, niemand schijnt echt bevoegd te zijn kan ik me ook voorstellen.

de bal ligt in dit soort kwesties tocht vaker bij de werkgever dan bij de werknemer. de laatste weegt namelijk simpelweg af of zijn/haar acties echt verandering zullen kunnen teweeg brengen.

en schijbaar is dat bij logica pas op het moment als je met een contract van de concurrent komt aanzetten. dat is het wrange van deze situatie...
Ja maar, hoe goed zit je bij een organisatie op je plek als je laat bepalen of je wil vechten voor je eigen inkomen door de geruchtenstroom van collega's?
Dan heb je het imho al opgegeven of beter gezegd besloten dat je bij je huidige baas niet meer op je plek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:14:
[...]
Andere bedrijven houden wel een koppeling met het uurtarief aan, maar is een stijging van je uurtarief niet ook te veel afhankelijk van het feit of je een goede accountmanager hebt of niet?

Daarnaast is mijn ervaring dat ik persoonlijk, maar goed wellicht ben ik een uitzondering, niet onder de markt betaald wordt. In tegendeel zelfs, ik zit boven het gemiddelde.
[...]

Ja maar, hoe goed zit je bij een organisatie op je plek als je laat bepalen of je wil vechten voor je eigen inkomen door de geruchtenstroom van collega's?
Dan heb je het imho al opgegeven of beter gezegd besloten dat je bij je huidige baas niet meer op je plek bent.
natuurlijk ligt dat voor een deel in handen van je acc manager. ik ken hier alle ins en outs van, maar die ga ik hier niet posten.

natuurlijk ben ik het gesprek aan gegaan met mijn manager. wat dacht jij nou? we hebben een goed gesprek gehad. zij was ook heel erg teleurgesteld dat haar pogingen iets voor mij te betekenen hierin keihard de nek om werden gedraaid. kijk als mijn manager niets voor me kan dan doen en aangeeft dat verder de organisatie in zaken bepaalt worden, dan trek ik daarop mijn conclusies. en dus niet op roddels bij de koffie automaat. hoe handig die dan ook moge zijn. ik ben hier btw nog niet klaar mee, zeker niet na de afgelopen jaarmeeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben echt heel benieuwd. Het gebeurt hoogst zelden dat er alsnog wat verhoogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:34:
Ik ben echt heel benieuwd. Het gebeurt hoogst zelden dat er alsnog wat verhoogd wordt.
:? Niet direct, maar het gebeurt weleens dat er paar maanden later toch nog wel tegemoet gekomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet een Logica aangelegenheid, maar een NL aangelegenheid. Een bijbehorend bruto startsalaris van E2000 is in NL normaal voor een schoolverlater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Janoz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:20:
Het is niet een Logica aangelegenheid, maar een NL aangelegenheid. Een bijbehorend bruto startsalaris van E2000 is in NL normaal voor een schoolverlater.
Ik heb op verzoek een aantal reacties voor en na bovenstaande quote die niet over Logica gingen maar algemeen over het beloningsklimaat in NL en daarbuiten verwijderd omdat het offtopic is (er zat zo weinig structuur in dat het als afgesplitst apart topic geen overlevingskans had). Zie ook mijn opmerking hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:41:
Hmm... bij ons in het team was het ook al een uittocht van zo'n 30% het afgelopen jaar...

Ga zelf toch ook wel twijfelen als dit zo blijft..

Wat jij Sabelhout?
Nog een beetje naar je zin?
Hey motormuis :)

Nope, ****-opdracht op 120 km van huis en een salaris'verhoging' die zwaar tegen is gevallen. Maar heb al een andere aanbieding liggen die ik waarschijnlijk deze week ga tekenen :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...] In CH [...] *knip* Zie reactie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 21-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:20:
Startsalarissen voor net afgestudeerde HBO-ers / WO-ers zitten al sinds ik in 2002 begon met werken in de bandbreedte EUR 1,8K - 2,4K voor de meeste startfuncties. Dus EUR 2K is inderdaad heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabelhout schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Nope, ****-opdracht op 120 km van huis en een salaris'verhoging' die zwaar tegen is gevallen. Maar heb al een andere aanbieding liggen die ik waarschijnlijk deze week ga tekenen :)
Hmm jammer voor 'ons' beter voor jou!

Ik zie collega's naar de concurrent gaan en er gemiddeld een 1000 euro op vooruit gaan.. geeft wel wat te denken.. Wat nou boven de markt belonen??? |:(

Neem daarbij de zeer zwaar tegenvallende 'verhoging' en het feit dat het gat tussen mij en collega's met vergelijkbare ervaring zeer groot is (en dat is dan niet in positieve zin vanuit mijn perspectief) dan vraag ik me af of het ook niet es tijd is om te gaan shoppen.. :(

Het is dat ik net met een nieuwe leuke opdracht ben begonnen.
Dat is dan tenminste nog iets positiefs in het geheel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Hmm jammer voor 'ons' beter voor jou!

Ik zie collega's naar de concurrent gaan en er gemiddeld een 1000 euro op vooruit gaan.. geeft wel wat te denken.. Wat nou boven de markt belonen??? |:(

Neem daarbij de zeer zwaar tegenvallende 'verhoging' en het feit dat het gat tussen mij en collega's met vergelijkbare ervaring zeer groot is (en dat is dan niet in positieve zin vanuit mijn perspectief) dan vraag ik me af of het ook niet es tijd is om te gaan shoppen.. :(

Het is dat ik net met een nieuwe leuke opdracht ben begonnen.
Dat is dan tenminste nog iets positiefs in het geheel.. :?
Ik ga er gemiddeld zelfs 2000 euro per maand op vooruit (deels vast en een deel variabel), maar dat is ook erg exorbitant. Heb vandaag nog bij een ander bedrijf gesproken en die gaan me ook een soortgelijke aanbieding doen...

Zelfs bij 'normale' bedrijven is een salarissprong van 850 euro heel normaal....

Echt tijd om te nokken :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:32:
[...]
[...]
Vraag je manager om de ranking. Tegenwoordig zijn die gegevens wel geanonimiseerd, maar dan kun je wel zien hoe je ten opzichte van je peer group in hetzelfde PMS en OMS level verhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat heb je aan een geanonimiseerde ranking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:41:
Wat heb je aan een geanonimiseerde ranking?
Ik heb hem zelf nooit opgevraagd dus ik weet niet precies welke gegevens er op staan. Van horen zeggen: je kunt zien hoe jouw salaris zich verhoudt tot de salarissen van collega's in hetzelfde functieniveau, of met vergelijkbaar aantal jaren ervaring, of met vergelijkbare uurtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het voor de gein wel eens doen maar van de meeste collega's weet ik wel ongeveer waar ze zitten dus het zal niet zo veel nieuwe informatie opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 07:22:
Kan het voor de gein wel eens doen maar van de meeste collega's weet ik wel ongeveer waar ze zitten dus het zal niet zo veel nieuwe informatie opleveren..
Is een beetje jezelf pesten, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:01:
[...]

Is een beetje jezelf pesten, als je het mij vraagt.
Of het is leedvermaak, maar dat hangt ervan af waar jij op de ranking staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn secretaresse vertelde me dat er deze maand 4 leavers zijn binnen ons team van 20-23 man...kortom: 15 tot 20%!

Blijkbaar is de loonsverhoging toch niet zo goed gevallen ;)
Houdt er ook rekening mee dat er mogelijk nog collega's zoekende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:59:
Mijn secretaresse vertelde me dat er deze maand 4 leavers zijn binnen ons team van 20-23 man...kortom: 15 tot 20%!

Blijkbaar is de loonsverhoging toch niet zo goed gevallen ;)
Houdt er ook rekening mee dat er mogelijk nog collega's zoekende zijn.
Verbaast het je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt
:+
Eerst de bonus die niet uitgekeerd wordt en nu loonsverhogingen die helemaal krom zijn (en soms lager dan de inflatie: 60,- bruto haha)

Bijvoorbeeld collega's met een 4 als beoordeling in Amstelveen krijgen 250,- en collega's met een 2 krijgen in Groningen 150,-
Tja dan vraag je er ook om >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
* Sabelhout heeft ook zijn contract per 1 oktober opgezegd wegens tegenvallende opdrachten (geen inhoud, puur uren factureren) en een te lage salarisverhoging...

Binnen ons team van 26 man ben ik de 6e die het binnen twee maanden heeft opgezegd (8 totaal al dit jaar) en ik weet dat er ook nog minstens 3 zoekende zijn naar een andere baan... Daar staat wel tegenover dat er al wel 2 (!) nieuwe consultants zijn aangenomen.

Zoals ik de markt momenteel een beetje begrijp wordt Logica gewoon "leeggekocht", hoop IT-bedrijven hebben door dat het makkelijk is om Logicanen te werven door gewoon marktconform te betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sabelhout op 06-08-2008 09:42 ]

.....

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.