Ervaring werken bij Logica [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 114.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Roadman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:10:
[...]

Ik wilde het wel geloven hoor, maar zolang ik niks via de officiele weg hoor... :z
Dan mag jij lang wachten, want dat zullen ze niet doen.
Ze hebben een reden om het niet publiekelijk naar buiten te brengen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:20:
krijgen we nu dit jaar allemaal een extra hoge salarisverhoging :) ?
De enige wijziging in het salarissysteem is volgens mij dat we een stapje verder doen in het traject van het oude (CMG) ranking systeem naar een schalensysteem:

- t/m 2006 ranking binnen je vestiging, over alle functieniveaus heen
- 2007 ranking maar dan tussen de collega's binnen een schaal
- 2008 min of meer vastgestelde percentages voor de verhogingen - deze zijn afhankelijk van de salarisruimte in het gegeven jaar en van je OPR. Een schalensysteem dus.
we zouden de komende 4 jaar langzaam omhoog geschroefd worden qua salaris toch? zodat we boven gemiddeld beloond worden ten opzichte van andere it-bedrijven :D
Hoe kom je aan deze wijsheid? :) Misschien (en hopelijk) weet je meer dan ik.

Van oudsher betaalt CMG/LogicaCMG/Logica al wat beter dan het marktgemiddelde (dan heb je het m.n. over de andere grote IT dienstverleners zoals Cap/Sogeti, Ordina etc).
Dat verschil zat voor een stukje in het salaris, maar voor een belangrijk deel in de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals de leaseregeling, het premievrije pensioen en de zorgverzekering.

Nou lijkt bij die secundaire voorwaarden het verschil een stuk kleiner geworden. Zo werd de zorgverzekering t/m 2005 volledig betaald voor werknemer en partner. Nu alleen nog de werknemer plus een kleine tegemoetkoming voor de partner. De leasenorm is in mijn ogen minder verhoogd dan gemiddeld. En de onkostenvergoeding is al jaren gelijk gebleven.

Nu is het officiele beleid nog altijd hetzelfde gebleven, om boven de markt te betalen. Dus misschien zit er wel wat waarheid in je posting. Maar reken je ook niet te rijk, onze concurrenten komen (ondanks de schaarste aan personeel) met een loonbod van 2 a 2.5%. Dat valt natuurlijk wel te overtreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
moet volgend jaar afstuderen voor hbo informatica en zit alvast wat te onderzoeken naar bedrijven en dan de software engineering richting. Nu kwam logica op mij over door de presentaties als een popi-jopi bedrijf wat zich elite vind en alleen de beste van de beste wilt aanemen met allemaal zogenaamde "innovative" stages. Is het echt zo dat de cultuur daar een beetje zo is? E nben ik voor java/ .Net development bij logica niet aan het juiste adress?

En zo ja is het dan het verstandigst om daar de afstudeerstage te volgen met hoop op een aanbod of gewoon een ander bedrijf zoeken met "normale" stages en daarna bij logica gaan solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Mijn ervaring is (loop nu stage) dat er bij de presentaties inderdaad gekozen werd voor de beste etc. En inderdaad wil men het liefst innovatieve stages. Maar in de praktijk valt het mee. Er is een sollicitatie omdat men hoopt jou later in dienst te nemen en dan werkt een sollicitatie vooraf wel lekker.

De laatste vragen kan ik helaas niet beantwoorden

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logica heeft voor java/.net development geheel aparte competenties, dus je bent zeker aan het juiste adres. Ook hebben ze op dat gebied best stages. Mijn suggestie is dat je zelf een opdracht verzint die je graag zou willen doen, en daarmee solliciteert. De ervaring leert dat dat erg gewaardeerd wordt :)

/me is ook student bij Working Tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PainkillA schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:37:
moet volgend jaar afstuderen voor hbo informatica en zit alvast wat te onderzoeken naar bedrijven en dan de software engineering richting. Nu kwam logica op mij over door de presentaties als een popi-jopi bedrijf wat zich elite vind en alleen de beste van de beste wilt aanemen met allemaal zogenaamde "innovative" stages. Is het echt zo dat de cultuur daar een beetje zo is? E nben ik voor java/ .Net development bij logica niet aan het juiste adress?
Logica kent over heel Nederland het "Working Tomorrow" programma, waarin een flink aantal studenten bezig is met hun eindstage.
De opdrachten zijn inderdaad innovatief van aard, door de regel proberen we iets leuks te doen met nieuwe trends in technologie. Dat doen we om onze competenties up-to-date te houden: tegen de tijd dat onze klanten echt aan de slag willen met de nieuwe technologie, hebben we al wat ervaring in huis door het uitvoeren en begeleiden van de Working Tomorrow projecten. En we doen het om een aantrekkelijke stage te bieden en op die manier potentiele nieuwe medewerkers te leren kennen.
En zo ja is het dan het verstandigst om daar de afstudeerstage te volgen met hoop op een aanbod of gewoon een ander bedrijf zoeken met "normale" stages en daarna bij logica gaan solliciteren?
Als je Logica een interessant bedrijf vindt en er na afloop van je studie misschien zou willen solliciteren, waarom zou je een omweg nemen? :) Ik ken verschillende stagiairs die na afloop zijn gebleven als werknemer. Als het van beide kanten goed bevalt dan gebeurt dat heel vaak.
Je stageperiode is ook voor jou een manier om de kat uit de boom te kijken t.a.v. van een eerste werkgever. Je weet na een stage bij een bepaald bedrijf veel beter waar je aan begint dan als je alleen een sollicitatie hebt gedaan bij da bedrijf.

Ik kan je zeker aanraden om eens op gesprek te gaan. Niet alleen vanwege de opdrachten en begeleiding vanuit het bedrijf, maar ook omdat de stagairs er gewoon bij horen. Als wij bijvoorbeeld gaan borrelen of eten dan zijn ze er ook bij.
Twijfel je een beetje, vraag gewoon om een orienterend gesprek en eventueel een rondleiding langs te projecten die op dit moment lopen. Ik wil best uitzoeken wie je moet benaderen, stuur een DM met je woonplaats/studieplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
PainkillA schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:37:

Ik heb zelf geen stage gelopen bij Logica. Wat ik wél weet is het volgende: Op mijn opleiding (Fontys Informatica in Eindhoven) wordt er ieder jaar een scriptie uitgedeeld. Bij de afstudeerders van Januari 2007 en Januari 2008 is de scriptieprijs gegaan naar iemand die bij Logica is afgestudeerd. Misschien van andere lichtingen ook wel, maar die ken ik in ieder geval niet.
Van voorgenoemde afstudeerders is de eerste verder gaan studeren en de tweede is bij Logica in dienst gekomen. De eerste had trouwens wel een heel innovatief project. De tweede niet zo, geloof ik. Maar die deed dan ook Bedrijfskundige Informatica en was geloof ik bezig met een intern project. Dus ik denk niet dat je dan niet op je plek bent bij Logica met Java/.Net.

Volgens mij is het wél zo dat ze alleen de beste sollicitanten voor Working Tomorrow (stages) aannemen. Dus als jij jezelf tot de beste rekent, zou ik allicht proberen!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:41:
[...]

deze wijsheid heb ik opgedaan tijdens een presentatie van de HR Directeur (Theo)
die deed een verhaaltje in amstelveen en daar zat ik bij. Ze hadden benchmarks gedaan en daar was het één en ander uit gekomen. Ik heb daar onder andere ook een mooie tabel gezien met al onze schalen, het gemiddelde, het minimum en het maximum van elke "schaal".
Ik vermoed dat de benchmarks van 2007 zijn, want vorig jaar is dit hele traject begonnen en het was de bedoeling om een maal per 2 a 3 jaar de benchmarking te doen.

Deze benchmarks van 2007 zijn al verwerkt in de salarisschalen die je hebt gezien. Verhoging van de schalen o.b.v. nieuwe benchmarks is volgens plan pas in 2009/2010 te verwachten. Tot die tijd gebruiken we de huidige schalen, zonder tussentijdse indexatie van de schaalminima / ijkpunten / maxima.

Natuurlijk zijn onze jaarlijkse loonstijgingen wel gebaseerd op indexatie+persoonlijke stijging. Als het ware zit in je persoonlijke salarisverhoging elk jaar een stukje indexatie terwijl de schaal eens per 2 of 3 jaar een grotere stap neemt. Daardoor zullen de medewerkers tegen de tijd dat er opnieuw moet worden gebenchmarkt gemiddeld wat hoger in de schalen zit dan net na de benchmarking.

Overigens is het ijkpunt (het middelste van de 3 getallen die samen een salarisschaal definieren) geen gemiddelde. Het is het eindpunt waar je in een bepaalde functie bij normaal/goed functioneren naartoe gaat. Wil je hoger, dan moet je naar een volgende functie of je moet zeer goed presteren (OPR toch wel minimaal "boven verwachting").

Eigenlijk is de ruimte tussen ijkpunt en schaalmaximum vooral voorzien voor medewerkers in een hoger PMS niveau die al dan niet tijdelijk een OMS functie op een lager niveau vervullen. Bijvoorbeeld een software architect (PMS: T3) die in een slechte markt gedetacheerd wordt als senior software engineer (OMS: functieniveau 2). De ruimte tussen het ijkpunt van schaal 2 en het maximum van schaal 2 is ruim 1000 euro, zodat er nog ruimte is om deze medewerker een loonsverhoging te geven. Boven het schaalmaximum is deze ruimte er namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:51
Xochiquetzal schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:06:
[...]
Ik heb zelf geen stage gelopen bij Logica. Wat ik wél weet is het volgende: Op mijn opleiding (Fontys Informatica in Eindhoven) wordt er ieder jaar een scriptie uitgedeeld. Bij de afstudeerders van Januari 2007 en Januari 2008 is de scriptieprijs gegaan naar iemand die bij Logica is afgestudeerd. Misschien van andere lichtingen ook wel, maar die ken ik in ieder geval niet.
Van voorgenoemde afstudeerders is de eerste verder gaan studeren en de tweede is bij Logica in dienst gekomen. De eerste had trouwens wel een heel innovatief project. De tweede niet zo, geloof ik. Maar die deed dan ook Bedrijfskundige Informatica en was geloof ik bezig met een intern project. Dus ik denk niet dat je dan niet op je plek bent bij Logica met Java/.Net.

Volgens mij is het wél zo dat ze alleen de beste sollicitanten voor Working Tomorrow (stages) aannemen. Dus als jij jezelf tot de beste rekent, zou ik allicht proberen!
Lichting September 2006 heeft ook de scriptieprijs gewonnen, (ook een heel innovatief project), en van Lichting januari 2007 zaten 3 afstudeerders bij de 5 genomineerden (ik was er één van).

ikzelf had het volgende project: met 1 camera de positie van een voorwerp bepalen en vervolgens aanpakken met een robotarm. Geweldige opdracht, veel werk, maar de moeite waard. En dat allemaal in .Net! Veel aandacht voor planningen, heel de organisatie om het project heen.

Wat ik heb ervaren bij Logica: Een heel goede begeleiding, heel fijne collega's en mede studenten die je verder konden helpen als je vast zat. Ik durf wel te zeggen dat ik bij Logica meer heb geleerd dan in de tijd bij Fontys.

Wat betreft de sollicitatie procedure:
Voordat je wordt aangenomen voor een stage, krijg je de standaard sollicitatie ronde die iedereen krijgt: Ze willen namelijk goede mensen die ze later eventueel in dienst kunnen nemen! Dan is het natuurlijk niet slim om al meteen een rotte appel aan te nemen. Maar beslis je om toch verder te gaan studeren tijdens je afstuderen: geen probleem, net zoveel aandacht en begeleiding als voorheen!

Mocht er iemand meer informatie willen hebben over Working Tomorrow of over werken bij Logica (misschien zelfs een keer een babbeltje maken), je kunt me altijd een mail sturen (staat in mijn profiel), of een DM sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bint op 21-05-2008 09:30 ]

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Bint schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:22:
[...]

Mocht er iemand meer informatie willen hebben over Working Tomorrow of over werken bij Logica (misschien zelfs een keer een babbeltje maken), je kunt me altijd een mail sturen (staat in mijn profiel), of een DM sturen.
Denk dat je de meeste collega's hier wel per mail kan aanspreken over hoe het werken bij Logica nu echt is (en dan niet alleen bij Working Tomorrow)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:22:
weet iemand al of het een vetpot wordt in juli of dat we moeten gaan staken net als bij ATOS?

:D
Dat hoor je in juni van je competence manager. Maar wat ik heb gehoord is er ruim budget binnen mijn divisie(competence).

En voor wat zou je gaan staken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zal al heel blij zijn als ik inflatie compensatie krijg. Heb zelfs daar weinig hoop op.

Staken... Mwoah, hoort niet echt bij ons bedrijf vind ik. Maar ik overweeg onderhand wel om ook lid te worden van een vakbond.

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 30-05-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Ook ik zet mijn vraagtekens achter je opmerking.

We hebben allemaal kunnen meemaken dat het afgelopen jaar van Logica er een was om redelijk snel te vergeten.

Aandelenkoers -50%;
(Achteraf te hoge) verwachtingen niet kunnen waarmaken. Het ene land minder dan de andere, maar over de hele lijn...;
Geen bonus (Bonus was eigenlijk niet meer dat een ordinaire vette wordt die we niet mochten pakken);

Je suis très curieux (Ik ben benieuwd... hoe de Fransen zouden zeggen) ;-)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squall schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:18:
Wat betreft je joiners salaris, dat was bij mij ook 2000 (in januari gejoined) en is zover ik begreep al in februari verhoogd naar 2100. Ik heb al verschillende collega's gesproken die zeggen dat het bij mij waarschijnlijk zelfs nog verhoogd zal worden. Dus dan neem ik aan dat dat bij jou ook het geval zal zijn.
(...) Ik ga morgen of overmorgen het een en ander binnen Logica navragen om echt concreet antwoorden te krijgen.
Zodra ik deze heb zal ik ze hier wel weer neerzetten.
Al iets gehoord over een mogelijke correctie in salaris voor mensen die de salarisverhogingsronde hebben gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
DaLuca schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:32:
Ook ik zet mijn vraagtekens achter je opmerking.

We hebben allemaal kunnen meemaken dat het afgelopen jaar van Logica er een was om redelijk snel te vergeten.

Aandelenkoers -50%;
(Achteraf te hoge) verwachtingen niet kunnen waarmaken. Het ene land minder dan de andere, maar over de hele lijn...;
Geen bonus (Bonus was eigenlijk niet meer dat een ordinaire vette wordt die we niet mochten pakken);

Je suis très curieux (Ik ben benieuwd... hoe de Fransen zouden zeggen) ;-)
Wellicht kun je deze opmerkingen ook verwerken in de enquete die gisteren is verstuurd.

I.p.v. van een variabel bonus een vast component in het salaris verwerken.

[ Voor 64% gewijzigd door Donde op 30-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:06
Donde schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Wellicht kun je deze opmerkingen ook verwerken in de enquete die gisteren is verstuurd.

Welke enquete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Hmmm, enquete over de arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Wijnands schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:16:
Ik zal al heel blij zijn als ik inflatie compensatie krijg. Heb zelfs daar weinig hoop op.
Is dat niet wettelijk verplicht gesteld?
Donde schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Niet gehad...?

[ Voor 26% gewijzigd door Xochiquetzal op 30-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Nee. Zolang we meer verdienen dan het minimumloon zijn ze tot niets verplicht.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maandag een gesprek bij Logica, nu wil ik graag weten hoe de dresscode binnen Logica over het algemeen is ? Is stropdas en kolbert een must of volstaat pantalon met nette blouse ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:27:
Heb maandag een gesprek bij Logica, nu wil ik graag weten hoe de dresscode binnen Logica over het algemeen is ? Is stropdas en kolbert een must of volstaat pantalon met nette blouse ? Alvast bedankt.
Ten tijde van mijn afstuderen (3 jaar geleden) was de "normale werkkleding" blouse overhemd + pantalon. Sommigen droegen ook stropdas en colernie colbert.
De sollicitanten heb ik vrijwel alleen maar in colberts + stropdas en pantalon zien lopen.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb tot nu toe zelf een gesprek of 5 afgenomen.. Er was er 1tje zonder pak/stropdas... maar zijn cv was zijn nette kleding ajbwik

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Interessant. Wie heeft die verstuurd? Zou ik per interne mail graag meer over horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:16:
[...]

Al iets gehoord over een mogelijke correctie in salaris voor mensen die de salarisverhogingsronde hebben gemist?
Ik heb het aangekaart bij mn manager en die vertelde me dat het startsalaris in januari en september bekeken wordt. Het afgelopen september naar 2000 (start) en 2100 (masterclass) is gegaan.

De starters (die 1 jan beginnen) hebben dan 2 salaris momenten het 1e jaar.
Namelijk in juli , en daarna nogmaals in januari. Daarna gaan ze in het reguliere review proces mee.
Dus zeer waarschijnlijk krijg ik zelf dus ook in juli een verhoging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Hey schijnt nogal te verschillen per vestiging. Op sollicitatie zou ik inderdaad gewoon in pak gaan. Je kunt dan wel om je heen kijken hoe de rest gekleed is. Moet ik er ook bij zeggen dat meestal op kantoor netter gekleed wordt dan bij de klant. Als het personeel bij de klant ook wat informeler rondloopt, moet je vooral niet als enige wél in pak gaan lopen. Maar goed, volgens mij zijn er ook managers die het daar niet mee eens zijn. Stel die vraag aan je toekomstig manager.
Mijn manager bij de klant bij een vorige opdracht liep zelf voornamelijk in spijkerbroek+blouse+cobert. Niet strak in het pak dus, maar zag er wel netjes en verzorgd uit. Daar gaat het uiteindelijk ook om, vind ik. Ik heb ook managers rond zien lopen die wél in pak lopen, maar hun stropdas scheef hebben hangen (of tot halverwege de buik!) of helemaal gekreukeld rondlopen. Geen gezicht. Die hebben het dan ook duidelijk niet begrepen.
Wijnands schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 08:20:
[...]

Interessant. Wie heeft die verstuurd? Zou ik per interne mail graag meer over horen
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vuistregel voor kleding is pas 't aan aan de situatie. Hier bij OS werken we toch alleen maar binnen en zien we nooit klanten dus bijna iedereen loopt hier knap casual rond.

Ga je op solli dan trek je een pak aan of een nette combinatie. Ga je op intake bij een klant draag dan ook een pak kijk dan even rond wat gebruikelijk is. Probeer, indien mogelijk, je net iets netter te kleden dan de mensen van de klant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een wijze les mocht je bij IDT gaan werken en eender welke fabriek gaan bezoeken, trek op die dag je pak maar niet aan :+

* pagani heeft weken later nog Twaronvezels uit z'n pak opgedoken

Het verschilt nogal per vestiging en zelfs per vloer, bij IDT in Arnhem zijn er mensen die in spijkerbroek en t-shirt lopen en mensen die in pak lopen, bij Finance is de dresscode pak.

Maar bij een sollicitatie trek je in principe altijd een pak aan lijkt me, tenzij het voor een simpel bijbaantje is :P Je zit dan toch te praten met een directeur die óók in pak zit.

* pagani gaat altijd met pantalon en overhemd naar z'n werk

Jasje is me echt te warm.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 02-06-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hebben we een enquete gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Donde schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Heb geen enquete gezien, welke divisie?

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik zit nog te wachten op een forward van Donde...

Hebben jullie ook al zo'n zin in vanavond?

[ Voor 136% gewijzigd door Xochiquetzal op 04-06-2008 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Xochiquetzal schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:07:
Ik zit nog te wachten op een forward van Donde...

Hebben jullie ook al zo'n zin in vanavond?
Jazekers! :9

Naast de gezelligheid ben ik vooral benieuwd of Paul nog terugkomt op zijn speech van vorig jaar. En dan vooral dat "boven de markt belonen"-stuk...
Omdat ik hiervan nog niets heb gemerkt en weet dat het dit jaar ook niet gaat gebeuren ben ik hier zeer benieuwd naar.
Als hij dit jaar niet op bovenstaande opmerking terug komt vind ik dat geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
De beurskoers is afgelopen jaar van € 2,40 via € 1,20 (!) naar € 1,60 gegaan. Persoonlijk denk ik niet dat de aandeelhouders nu staan te springen om kostenverhogingen. Gevolg zal zijn dat collega's vertrekken, Logica niet aan de omzetdoelstellingen kan tippen en het bedrijf naar de klote gaat. Persoonlijk denk ik dat we als bedrijf beter af zijn zonder dan met sprinkhanen die het bedrijf kaal vreten en weer vertrekken. Aan de andere kant: ‘If you pay peanuts, you get monkeys.’ Logica wil ook boven de markt presteren, dus daar staat een bepaalde beloning tegenover. Geld maakt me niet zoveel uit, maar ik wil werken in een omgeving waar ik uitgedaagd wordt, met collega’s waar ik iets van kan leren en die boven de middelmaat uitsteken.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik vond het echt supergezellig gisteren!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was zeker goed gisteravond. Ik vond het alleen jammer dat ze na de lama's de bar in het grote stuk van de zaal niet open hadden gedaan. Die kleine barretjes aan de zijkanten van de tribune's stonden zo dicht bij de muziek dat er bijna geen gesprek te voeren viel. Bovendien duurde het echt afgrijselijk lang voordat de catering de bierpompen aan de praat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
vond het trouwens respectloos hoe paul schuyt uithaalde naar de martin read. Heeft lang bij het bedrijf gezeten, dan reageer je niet zo. En tja, "boven de markt belonen". Ik denk dat we blij moeten zijn met 3% (gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Bint schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:32:
...En tja, "boven de markt belonen". Ik denk dat we blij moeten zijn met 3% (gemiddeld)
Een van de doelstellingen was toch het behouden van medewerkers? Naast uitdagende, innovatieve opdrachten moeten toch ook over de brug komen met wat meer centen. (gezien het beloningsbeleid van onze concurrenten)
Blij met 3%? Ik hoop dat ik dan ver boven het gemiddelde mag ontvangen ;)

EDIT:
Vond Andy Green als Mr. Bean praten... maar dat terzijde... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door DaLuca op 05-06-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
DaLuca schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Een van de doelstellingen was toch het behouden van medewerkers? Naast uitdagende, innovatieve opdrachten moeten toch ook over de brug komen met wat meer centen. (gezien het beloningsbeleid van onze concurrenten)
Blij met 3%? Ik hoop dat ik dan ver boven het gemiddelde mag ontvangen ;)
Ik hoop het niet voor Logica. Van wat ik hoor om mij heen zullen dan veel mensen vertrekken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat erkenning en waardering voor prestatie's is sowiso iets wat moet gebeuren (naast een goed salaris).
Andy deed mij ook wel wat aan Mr. Bean denken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij ons (FS Eindhoven) wordt er wel gewaardeerd en beloond. Er wordt regelmatig iemand in het zonnetje gezet tijdens de CM. En onze manager laat ook altijd blijken dat hij onze inzet waardeert.

Verder werd er gezegd dat het doel was om boven de markt te belonen. Dan moet er wel budget voor zijn. Maar ja, als ik dan ook weer hoor dat er (hoeveel was het?) zoveel miljoen geïnvesteerd wordt om de klanten blij te maken, vind ik dat wel een beetje tegenstrijdig, ja.

Enneuh, met 3% ben ik ook absoluut niet tevreden.
De infaltie was in januari al 2,0%, dus ik vind de eerste 2% verhoging die je krijgt geen verhoging, maar een correctie gebaseerd op inflatie.

Maar hoe komen jullie aan die 3%? Ik moet het eerst nog zien hoor. Logica snapt toch zelf ook wel dat mensen gaan lopen als de salarisverhogingen dermate tegenvallen? Ik hoor best veel negatieve berichten, maar die komen allemaal van consultants. Ik wil best wel eens weten waar die op gebaseerd zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Xochiquetzal op 06-06-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Xochiquetzal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:04:

Maar hoe komen jullie aan die 3%? Ik moet het eerst nog zien hoor. Logica snapt toch zelf ook wel dat mensen gaan lopen als de salarisverhogingen dermate tegenvallen? Ik hoor best veel negatieve berichten, maar die komen allemaal van consultants. Ik wil best wel eens weten waar die op gebaseerd zijn.
Volgens mij kwam dat getal ineens uit de lucht vallen :)

Wat je volgens mij wel gaat krijgen dit jaar is de transitie van salarisruimte per vestiging naar een schalensysteem met min of meer vastgestelde verhogingen en een centraal budget. Dat ziet er ongeveer zo uit:
OPR "volgens verwachting", x%
OPR "boven verwachting", 1.5 x%
etc. voor de andere OPR scores.

Daar komt bij dat NL HR richtlijnen heeft uitgegeven voor:

- het percentage medewerkers dat ongeveer in de verschillende OPR's moet.
Dat moet voorkomen dat medewerkers van een altijd-enthousiaste-en-dik-tevreden manager structureel meer verhoging gaan krijgen dan de medewerkers met een manager die zich wat meer kritisch uit. Uitgangspunt is de wet van de grote aantallen, het kan niet zo zijn dat van de ene 100 consultants er 70 boven verwachting presteren en van de andere groep slechts 20.
Vroeger werd dit fenomeen impliciet tegengegaan door per vestiging een salarisruimte te geven en de ranking door het MT van de vestiging gezamenlijk te laten doen, dan kon de "70% boven verwachting manager" geen beslag leggen op de salarisruimte van een andere BU. Nu gaat die mogelijkheid vervallen, vandaar de richtlijn.

- de beoordeling t.o.v. de schaalpositie
Het uitgangspunt is: hoe hoger in de schaal, hoe strikter de PMS normen worden toegepast. Daardoor krijg je een convergerende salariscurve: bij normaal/goed functioneren groei je bijvoorbeeld richting het ijkpunt (RSP 100). Zonder zo'n regel zou je salaris langzaam maar zeker de schaal uitgroeien met ieder jaar een bepaald percentage erbij, ook al zouden je prestaties daartoe geen aanleiding geven. Ook hier een patch die een fundamentele zwakte van het schalen moet corrigeren.
Het vervelende is dat de beoordelingsnorm een "zachte" component erbij heeft gekregen -- er is namelijk wel een 6x12 matrix met de verwachtingen per PMS level, maar geen matrix met de deviaties van deze normen voor mensen laag/midden/hoog in hun schaal. Je zult merken dat ik meer een liefhebber was van het good old ranking systeem.

Maarja, wat zijn nu de gevolgen?
Er blijken soms aanzienlijke verschillen te bestaan tussen de gemiddelde salarissen per vestiging. Sommige vestigingen zijn er in het verleden kennelijk beter in geslaagd om salarisruimte te claimen / vast te houden bij verloop van medewerkers. Die verschillen zullen geleidelijk gaan teruglopen in het nieuwe systeem. De mensen die nog (collectief of individueel) laag in de schaal zitten, zullen de komende jaren wat meer krijgen. Relatief hoogbetaalde werknemers was minder.

Overigens ben ik het met je stelling t.a.v. de 3% volledig eens. Psychologen hebben eens becijferd dat loon eerder een demotivator is dan een motivator. Het motiverende effect van een loonstijging duurt gemiddeld 3 maanden (nieuw idee: 4x per jaar beoordelen ;) ), terwijl een salarisstijging die als onrechtvaardig wordt ervaren desastreus kan zijn voor de organisatie-loyaliteit van een werknemer.
Wat we als onrechtvaardig ervaren is nogal persoonlijk, dus het is echt glad ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:51:
[...]

Daar komt bij dat NL HR richtlijnen heeft uitgegeven voor:

- het percentage medewerkers dat ongeveer in de verschillende OPR's moet.
Daar zou ik per interne mail graag meer over horen.

Wat ook bepaald niet goed is is wat er in mijn stukje van de organisatie is gebeurd. Van de windows techneuten hier heeft vrijwel iedereen een volgens verwachting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
En dat is niet zo, omdat men ook 'volgens verwachting' heeft gepresteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou kunnen, blijft knap, 16 man varierend van echte beginners tot echte seniors, allemaal volgens. Zijn er nu een stukje minder overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 08-06-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 11-09 11:06
Alle opleidingen die voor de maand juni staan zijn ingetrokken?

Iemand die hier meer van weet, hoe dat zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Roadman op 09-06-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Roadman schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:57:
Alle opleidingen die voor de maand juni staan zijn ingetrokken?

Iemand die hier meer van weet, hoe dat zo?
Specifiek voor opleidingen niet, maar weet wel dat reeds een aantal interne codes/projecten in de vriezer zijn gezet in het kader van korte termijn besparingen...

[ Voor 5% gewijzigd door DaLuca op 09-06-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alle opleidingen voor juni zijn uitgesteld. Ik was eindelijk eens uitgenodigd voor 'effectief communisceren' waarvoor ik dan wel helemaal naar Rijswijk moet, maar mijn manager belde dat deze dus ook afgelast werd. En dit allemaal om de kosten voor juni te drukken en de billability omhoog te schroeven zodat er wat leuke cijfers gepresenteerd kunnen worden voor de aandeelhouders.

Persoonlijk vind ik het een beetje een blamage aan het worden. Eerst al geen all staff bonus en dan nu dit ook.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Janoz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:49:
Alle opleidingen voor juni zijn uitgesteld. Ik was eindelijk eens uitgenodigd voor 'effectief communiseren' waarvoor ik dan wel helemaal naar Rijswijk moet, maar mijn manager belde dat deze dus ook afgelast werd. En dit allemaal om de kosten voor juni te drukken en de billability omhoog te schroeven zodat er wat leuke cijfers gepresenteerd kunnen worden voor de aandeelhouders.

[...]
Ik vermoed ook dat men mooie cijfers over H1 2008 wil presenteren, en daarmee te laten zien dat het relatief zwakke 2007 achter ons ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik zou volgende week wat gaan volgen maar heb hier (nog) niets over gehoord.

Word hier dan nog iets over gecommuniceerd?? |:(

Op de academie site kan je je ook nog gewoon opgeven voor cursussen deze maand.
Als bovenstaande waar is lijkt het me wel zo handig als ze dat dan dicht zetten.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn CM heeft mij gebeld en later heb ik daarover ook nog een mailtje gekregen. Mijn cursus is nu in juli ipv juni. Ikzelf vind het maar een schijnheilige poppenkast eigenlijk....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Ook ik ben ‘gedupeerd’, vanwege het opschorten van een training. Extra lastig, omdat deze 2-daagse training nu over 3 maanden gespreid wordt… Echter, het enige wat ik Schuyt verwijt is dat er totaal geen uitleg gegeven wordt. De achterliggende argumentatie is in mijn ogen valide. Logica Nederland heeft namelijk helemaal niet zulke goede resultaten. We werken nu eenmaal bij een bedrijf in beweging en die beweging richting 1 Logica kost veel tijd en begeleiding = geld. We weten allemaal dat aandeelhouders voornamelijk korte termijnzicht hebben. “Als het over 5 jaar wel goed gaat, steek ik over 4 jaar m’n geld wel in Logica.” Andy Green is de nieuwe coach en dan wil je de eerste resultaten snel boeken.

Gelukkig zijn de resultaten van nu het gevolg van handelen van gister. Het handelen van vandaag zorgt morgen zeker voor betere resultaten. We zitten nu nog met de balast van slecht verkochte en ongeleide projecten. Daarop hebben we een tijd geleden ingezet vanwege de betere marges, maar het leergeld wordt nu nog betaald. Afgelopen jaren zijn deze processen zoveel verbeterd dat het jammer is dat we die vruchten pas over een tijd kunnen plukken. Ik heb goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 24-08 06:41
Heb vorige week ook een contract bij Logica getekend, na mijn stage bij working tomorrow.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Welkom! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kun je als medior/senior developer verwachten qua salaris bij Logica? De secundaire arbeidsvoorwaarden klinken goed. Het typische van detachering zoals verplichte meetings, veel bureaucratie, talloze toegangspasjes en om de haverklap certificaten halen om nog in dienst te blijven klinkt minder aantrekkelijk. Klinkt misschien niet erg ambitieus maar ik wil na sluitingstijd liever naar huis dan een verplichte borrel bijwonen of gedurende m'n carrière bij Logica thuis studeren en geen tijd over houden voor m'n privéleven. De mensen die ik ken die bij Logica werken klagen steen en been over het totale gebrek aan vrije tijd omdat ze constant zitten te studeren voor het volgende certficaat omdat ze er anders uit worden gewipt vanwege wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Je houdt wel van overdrijven he? Gemiddeld zit je maar eens in de 2 weken een avond binnen, dus dat valt echt wel mee. En het studeren is vaak een eigen keuze. Je kan er voor kiezen om jezelf interessant te maken voor Logica en voor klanten door te studeren en bij te blijven. Dit kost soms inderdaad wat privé tijd (en ook maar een zelf te bepalen aantal avonden), maar dit betaald zich weer terug in je salaris. Je kan er ook voor kiezen om niets aan je opleiding te doen, maar dan zal je ook begrijpen dat dit ook invloed heeft op je salaris. Dit zal trouwens voor elke detacheerder gelden: ben je interessant a.g.v. kennis dan ben je interessanter dan als je niets aan je kennisniveau doet.,
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar de verhalen over continue studeren en iemand wippen wegens wanprestatie zijn natuurlijk erg overtrokken.(maar dat had je zelf ook wel kunnen ontdekken door het topic volledig te lezen)

Als ik jouw was zou ik nog eens nadenken over detachering, want als je nu al aangeeft geen zin te hebben in een meeting buiten werktijd of studie zit je bij Logica aan het verkeerde adres. Daar verwachten ze toch echt wel een ander slag mensen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Microkid schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 06:17:
Je houdt wel van overdrijven he? Gemiddeld zit je maar eens in de 2 weken een avond binnen, dus dat valt echt wel mee. En het studeren is vaak een eigen keuze. Je kan er voor kiezen om jezelf interessant te maken voor Logica en voor klanten door te studeren en bij te blijven. Dit kost soms inderdaad wat privé tijd (en ook maar een zelf te bepalen aantal avonden), maar dit betaald zich weer terug in je salaris. Je kan er ook voor kiezen om niets aan je opleiding te doen, maar dan zal je ook begrijpen dat dit ook invloed heeft op je salaris. Dit zal trouwens voor elke detacheerder gelden: ben je interessant a.g.v. kennis dan ben je interessanter dan als je niets aan je kennisniveau doet.,
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar de verhalen over continue studeren en iemand wippen wegens wanprestatie zijn natuurlijk erg overtrokken.(maar dat had je zelf ook wel kunnen ontdekken door het topic volledig te lezen)

Als ik jouw was zou ik nog eens nadenken over detachering, want als je nu al aangeeft geen zin te hebben in een meeting buiten werktijd of studie zit je bij Logica aan het verkeerde adres. Daar verwachten ze toch echt wel een ander slag mensen.
Ik wil even deze post steunen 8)

Ik denk dat er juist van alles georganiseerd wordt voor mensen, maar niets is verplicht.
Bekijk het van de andere kant. In een bedrijf waar detachering een belangrijke activiteit is, kom je er vaak niet onderuit om in de avonduren nog wat tijd aan je werk te besteden. Niets is verplicht, maar ik vind het soms wel prettig om op die meetings te horen hoe het met en bij Logica zelf gaat.

Natuurlijk heb je mensen die overal over klagen, maar je kan je ook de volgende vraag stellen: "Als het zo slecht is bij Logica, waarom zitten al die mensen dan nog steeds bij Logica?"

Lees voor de grap eens andere topics door.. zoals jij alles beschrijft, zou je denken dat je het over Accenture of zo hebt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:06:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Enkele cursussen, 2 certificaten
Werkervaring: 5.5 jaar relevant
Werkgever: ICT-bedrijf
Huidige functie: Developer

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reiskostenvergoeding: geen
Overwerk: onbetaald
Pensioenregeling: geen
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 2500

Graag jullie mening hierover.
Welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:40:
Wat kun je als medior/senior developer verwachten qua salaris bij Logica? De secundaire arbeidsvoorwaarden klinken goed. Het typische van detachering zoals verplichte meetings, veel bureaucratie, talloze toegangspasjes en om de haverklap certificaten halen om nog in dienst te blijven klinkt minder aantrekkelijk. Klinkt misschien niet erg ambitieus maar ik wil na sluitingstijd liever naar huis dan een verplichte borrel bijwonen of gedurende m'n carrière bij Logica thuis studeren en geen tijd over houden voor m'n privéleven. De mensen die ik ken die bij Logica werken klagen steen en been over het totale gebrek aan vrije tijd omdat ze constant zitten te studeren voor het volgende certficaat omdat ze er anders uit worden gewipt vanwege wanprestatie.
Ik ga even uit van een eerdere post van jou, HBO TI opleiding en 5.5 jaar relevante werkervaring. Het salarisaanbod is altijd individueel en afhankelijk van de indruk die jouw CV maakt en de indrukken die jij zelf maakt tijdens de sollicitatie. De leidende vraag is: in welke rol en op welk niveau ziet men jou zitten?
Qua salaris kan ik dus alleen een grove indicatie geven, 2750-3100.

Met die verplichte meetings en borrels valt het wel mee. Ik ben ongeveer 10 keer per jaar 's avonds op kantoor. Bovendien is het ook voor de gezelligheid. Met sommige collega's heb je bijvorbeeld op een vorig project samengewerkt, dan is het zeker leuk om elkaar weer eens terug te zien. Een meeting begint ook altijd met eten en eindigt met borrel, dus echt reden tot klagen hebben we niet ;)

Verplicht certificaten halen klinkt meer als Peak-IT dan als Logica :)
Normaal gesproken zijn cursussen gewoon tijdens werktijd. Logica ziet er kennelijk genoeg waarde in om je een paar dagen bij de klant weg te houden, nog los van de cursusprijs zelf.
Verder heb je een groot aanbod aan e-learning cursussen waar je vrij uit kan putten. Als die direct relevant zijn voor je werk dan doe je ze gewoon tijdens werktijd. Toen ik bij de klant klaar was met mijn lopende project en werd doorgeschoven naar een .NET project bij dezelfde klant heb ik daar wat C# en .NET modules gedaan. Dat valt gewoon onder "inleren". Ik doe ook wel cursussen die meer met mijn eigen loopbaanplannen te maken hebben dan met mijn huidige rol. Die doe ik dan wel in eigen tijd, maar dat is vrije keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:40:
Wat kun je als medior/senior developer verwachten qua salaris bij Logica? De secundaire arbeidsvoorwaarden klinken goed. Het typische van detachering zoals verplichte meetings,
Die zijn heel zeldzaam
veel bureaucratie, talloze toegangspasjes
Een pasje van logica, een van de klant.
en om de haverklap certificaten halen om nog in dienst te blijven klinkt minder aantrekkelijk.
Als dat echt gebeurt wil ik dat heel graag weten, meteen agenda puntje voor de volgende OR vergadering.
Je mag certificaten halen, je wordt soms aangemoedigd.
Klinkt misschien niet erg ambitieus maar ik wil na sluitingstijd liever naar huis dan een verplichte borrel bijwonen of gedurende m'n carrière bij Logica thuis studeren en geen tijd over houden voor m'n privéleven. De mensen die ik ken die bij Logica werken klagen steen en been over het totale gebrek aan vrije tijd omdat ze constant zitten te studeren voor het volgende certficaat omdat ze er anders uit worden gewipt vanwege wanprestatie.
Ik zou die mensen aanraden om 's met HR te gaan praten. Ik ken lui die altijd bij willen zijn met certificering en de ruimte krijgen. Ik ken mensen die jaren achter lopen en toch met plezier hun werk kunnen doen. Beiden zijn keuze's met consequentie's.

Wat avonden betreft, als je wil kun je 2, 3 avonden in de week bezig zijn op een kantoor, als je dat niet wil loop je om de maand 's langs op de avond meeting van je eigen vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Janoz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:49:
Alle opleidingen voor juni zijn uitgesteld. Ik was eindelijk eens uitgenodigd voor 'effectief communisceren' waarvoor ik dan wel helemaal naar Rijswijk moet, maar mijn manager belde dat deze dus ook afgelast werd. En dit allemaal om de kosten voor juni te drukken en de billability omhoog te schroeven zodat er wat leuke cijfers gepresenteerd kunnen worden voor de aandeelhouders.

Persoonlijk vind ik het een beetje een blamage aan het worden. Eerst al geen all staff bonus en dan nu dit ook.....
Welkom in de wereld van beursgenoteerde bedrijven. Ik heb inmiddels een radar ontwikkeld voor de aankomende kwartaalcijfers bij mijn multinationale werkgever: worden er bij veel bedrijfsonderdelen reisverboden ingesteld, mobiele telefoons ingenomen, tafelzilver verkocht, etc. dan zal de onderkant van de prognose waarschijnlijk net gehaald worden.

Als dat effectief communiceren de cursus is die ik vermoed dan heeft het ook geen haast. Indien het echt hard nodig is (;)) dan kunnen we hier ook wel ik-ik-jij patronen en de roos van Leary oefenen in een topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet van andere detacheerders dat je elke week wel naar een avondmeeting moet waar een expert alles over zijn vakgebied op dusdanig diepe wijze naar voren brengt dat driekwart van de toeschouwers 3 uur lang luisteren naar iets dat ze niet kunnen volgen. Dat is iets dat ik niet zie zitten. Ik ken iemand die niet door de proeftijd kwam bij de toenmalige CMG (nog voordat het LogicaCMG werd) omdat hij niet vaak genoeg naar de borrels kwam. Ook hoor ik via vrienden dat je bij gebrek aan initiatief voor het nemen van cursussen slechte beoordelingen krijgt waardoor sommigen hun jaarcontract niet verlengd kregen c.q. ontslagen. Dat vind ik nogal enge verhalen. Ik wil niet doemdenken, maar ik ben meestal voorzichtig want het is geen dagje uit. Het gaat om een bedrijf waar je jarenlang zult werken.
Een pasje van logica, een van de klant.
Dat klinkt goed.
Als dat echt gebeurt wil ik dat heel graag weten, meteen agenda puntje voor de volgende OR vergadering.
Je mag certificaten halen, je wordt soms aangemoedigd.
Ik vind het wel goed dat het uit jezelf moet komen en niet onder dwang.
Ik zou die mensen aanraden om 's met HR te gaan praten. Ik ken lui die altijd bij willen zijn met certificering en de ruimte krijgen. Ik ken mensen die jaren achter lopen en toch met plezier hun werk kunnen doen. Beiden zijn keuze's met consequentie's.
Ik ben een redelijk informeel iemand. Ik hoor van oud-collega's van mijn vorige werkgevers dat Logica niet echt bij iemand als ik pas omdat dat een harde wereld is en ik ben juist een zachtaardig iemand, aldus mijn vorige collega's. Hoe ervaren jullie de sfeer? Eigenlijk is dat niet echt van toepassing omdat je toch bij de klant wordt gezet, maar ik heb wel eerdere negatieve ervaringen gehad met ellebogenwerk en dat harde wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
[b][message=30257524,noline]Het typische van detachering zoals verplichte meetings, veel bureaucratie, talloze toegangspasjes en om de haverklap certificaten halen om nog in dienst te blijven klinkt minder aantrekkelijk.
Geen van de genoemde punten is mijn ervaring bij Logica.
[b][message=30257524,noline]
De mensen die ik ken die bij Logica werken klagen steen en been over het totale gebrek aan vrije tijd omdat ze constant zitten te studeren voor het volgende certficaat omdat ze er anders uit worden gewipt vanwege wanprestatie.
Nog nooit van gehoord. Bij welke vestiging en divisie zitten deze lui? Volgens mij verschilt dat nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:46:
Ik weet van andere detacheerders dat je elke week wel naar een avondmeeting [...]
Andere detacheerders != Logica.
Ik ken iemand die niet door de proeftijd kwam bij de toenmalige CMG [...]
Ds niet meer van toepassing. Ik snap niet dat je daar nu over begint. Vroeger, toen Nederland bezet werd door de Duitsers, toen kreeg je voedselbonnen. Nóg erger! Of wacht, toen de continenten nog aan elkaar zaten, moesten we zélf ons vlees gaan vangen! :O
waardoor sommigen hun jaarcontract niet verlengd kregen c.q. ontslagen.
Jaarcontract?!?!?! Is dit bij Logica? Nou, dan zullen ze bij de indiensttreding al niet veel soeps zijn geweest, anders hadden ze wel - net als de rest - een vast contract aangeboden gekregen.
Ik ben een redelijk informeel iemand. Ik hoor van oud-collega's van mijn vorige werkgevers dat Logica niet echt bij iemand als ik pas omdat dat een harde wereld is en ik ben juist een zachtaardig iemand
WTF!? Sorry hoor, maar dit kan ik als belediging opvatten. Dat wil namelijk zeggen dat ik niet zachtaardig ben? Wat een onzin zeg!
Hoe ervaren jullie de sfeer? Eigenlijk is dat niet echt van toepassing omdat je toch bij de klant wordt gezet, maar ik heb wel eerdere negatieve ervaringen gehad met ellebogenwerk en dat harde wereldje.
Ellenbogenwerk? Weet je zeker dat je het over Logica hebt? Mijn collega's en de managers en secretaresses van mijn vestiging zijn juist hardstikke aardig! Ik ga gráág iedere maand naar de meeting, omdat ik dan kan bijkletsen. Het zijn hele leuke mensen en ook heel erg betrokken. Ik krijg regelmatig van collega's de vraag hoe het met me gaat. Op het werk, bij de klant, maar ook privé. Wij hebben sinds kort een feestcommissie die een budget heeft om een aantal leuke dingen te organiseren. Zoals een BBQ of zo. Zonder, maar ook mét aanhang. En de sfeer op de vestiging maakt weldegelijk wat uit, want dat is nou juist waarom ik zo graag naar die meetings ga. Ook is het heel handig om bij je collega's te informeren hoe zij om zouden gaan met een bepaald probleem waar jij mee op je job zit. Hardstikke top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:09:
Jaarcontract?!?!?! Is dit bij Logica? Nou, dan zullen ze bij de indiensttreding al niet veel soeps zijn geweest, anders hadden ze wel - net als de rest - een vast contract aangeboden gekregen.
Dat had ik jaren geleden gehoord. Het is nu blijkbaar anders.
WTF!? Sorry hoor, maar dit kan ik als belediging opvatten. Dat wil namelijk zeggen dat ik niet zachtaardig ben? Wat een onzin zeg!
Ik heb het ook maar gehoord :P Ik geloof graag dat je een aardig iemand bent!
Ellenbogenwerk? Weet je zeker dat je het over Logica hebt? Mijn collega's en de managers en secretaresses van mijn vestiging zijn juist hardstikke aardig! Ik ga gráág iedere maand naar de meeting, omdat ik dan kan bijkletsen. Het zijn hele leuke mensen en ook heel erg betrokken. Ik krijg regelmatig van collega's de vraag hoe het met me gaat. Op het werk, bij de klant, maar ook privé. Wij hebben sinds kort een feestcommissie die een budget heeft om een aantal leuke dingen te organiseren. Zoals een BBQ of zo. Zonder, maar ook mét aanhang. En de sfeer op de vestiging maakt weldegelijk wat uit, want dat is nou juist waarom ik zo graag naar die meetings ga. Ook is het heel handig om bij je collega's te informeren hoe zij om zouden gaan met een bepaald probleem waar jij mee op je job zit. Hardstikke top!
Het punt met grote organisaties is dat je verschillende verhalen hoort en de ene persoon ervaart het anders dan anderen. Sledge zegt dat Logica niet netjes met haar personeel om gaat maar jij vindt het top. Ik als buitenstaander weet niet wie meer representatief is voor hoe een nieuwe medewerker het daar zal ervaren.

Veel oud-collega's van mij raden mij af om het bij Logica te proberen omdat zij het als een "harde cultuur" ervaren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik met een club toenmalige LogicaCMG'ers heb samengewerkt als developer en ze waren hardstikke aardige conculega's. Ze waren net afgestudeerd en in dienst getreden bij LogicaCMG. Ik kon goed met ze opschieten.

Ik zeg niet dat ik er ga werken aangezien ik gewoon nog steeds een baan heb, maar de opties blijven natuurlijk altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Wat ik erg jammer vind is dat men door posts als de jouwe negatieve zaadjes in dit draadje gaan leggen. Je moet niet met verouderde informatie komen en al helemaal niet als je het via via hebt gehoord. Mensen die hier met oprechte interesse komen lezen omdat ze bij Logica willen solliciteren krijgen door dat soort posts dus wel het verkeerde beeld. En doordat wij hier dan gaan doorvragen komt pas de aap uit de mouw: Het is verouderde informatie (van vóór 2003 zelfs!!!). En "van horen zeggen".

Ook sledge bleef (heb gelukkig al een tijdje niets meer gelezen van hem) steeds malen over dingen die hij ervaren heeft toen hij er nog werkte. Maar dat is ook alweer een hele tijd geleden en op veel punten dus niet meer relevant! Als er echt dingen niet goed gaan en er wordt over geklaagd, moet je het bedrijf ook de kans geven om te verbeteren en er niet jaren later alsnog over gaan janken.

Erg jammer is dat...

Dit is trouwens niet alleen voor jou bedoeld hoor! Is gewoon een opeenstapeling van frustraties van mij binnen dit topic. Ik denk dat ik me d'r beter maar niet meer mee kan bemoeien....

[ Voor 18% gewijzigd door Xochiquetzal op 17-06-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik kan mijn ervaringen over werken bij Logica niet met jullie delen, maar over afstuderen bij Logica wil ik wel het een en ander kwijt.

Sinds februari ben ik bezig met mijn afstudeerstage binnen Logica's programma Working Tomorrow. Op dit moment loop de periode ten einde het verslag is ingeleverd en binnenkort zijn de presentaties.

Alhoewel ik in het begin niet echt wist wat ik kon verwachten van een groot bedrijf als Logica, kan ik nu zeggen dat het me uitstekend bevallen is! De begeleiding binnen het programma is uitstekend geregeld. We hebben twee begeleiders, een projectleider voor procesmatige zaken en een 'architect' welke ons heeft geholpen met inhoudelijke problemen. Daarnaast zijn er nog meer afstudeerders waar je mee kunt overleggen over je opdracht of over hun opdracht, denk bijvoorbeeld aan een brainstrom sessie maar we zijn ook altijd kritisch met vragen op presentaties die de andere afstudeerders geven.

Ondanks dat we een eigen ruimte hebben in het gebouw, waar we met een stuk of 18 afstudeerders zitten, heb ik toch een beetje een feel kunnen krijgen voor het bedrijf Logica.
We zijn ingedeeld in de verschillende competence teams die er zijn, je wordt ingedeeld afhankelijk van je architect. Met het indelen in de teams zijn we ook aangesloten op die mailinglijsten. Alle uitnodigingen voor teammeetings of lezingen gelden ook voor ons. Op deze manier is het mogelijk om in contact te komen met werknemers van Logica die bezig zijn in jou vakgebied. Daarnaast bied het je de mogelijkheid om kennis te maken met je manager.

Maar naast de team meetings worden we ook altijd uitgenodigd voor de locatie meetings/jaar meeting/achterbandag. Zo krijg je een beeld van de werkzaamheden van Logica als bedrijf.

Naar mijn mening is Working Tomorrow een absolute aanrader als je binnen kort moet afstuderen en zoekt naar een goed bedrijf. Je moet natuurlijk wel een 8 willen halen :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Xochiquetzal schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:34:
Wat ik erg jammer vind is dat men door posts als de jouwe negatieve zaadjes in dit draadje gaan leggen.
Gezien de reacties in andere ervaringen met detacheerder X topic denk ik eerlijk dat hij gewoon erg argwanend is ten opzichte van de branche. Terecht dat hij dat beeld probeert te verhelderen door de meest kritische punten aan de orde te stellen. In zijn geval vraag ik me af of hij wel voor een detacheerder zou moeten gaan werken maar dat terzijde.
Je moet niet met verouderde informatie komen en al helemaal niet als je het via via hebt gehoord. Mensen die hier met oprechte interesse komen lezen omdat ze bij Logica willen solliciteren krijgen door dat soort posts dus wel het verkeerde beeld. En doordat wij hier dan gaan doorvragen komt pas de aap uit de mouw: Het is verouderde informatie (van vóór 2003 zelfs!!!). En "van horen zeggen".
Welke andere informatie zou je als buitenstaander beschikking over moeten hebben.

En daarnaast is een bedrijfscultuur niet iets wat zomaar veranderd. In moeilijke tijden valt een bedrijf terug tot wat in haar cultuur is geworteld. Bij Logica denk ik dan toch allereerst aan het positioneren van haar werknemers als uitzendkrachten als de nood hoog is en het uitkomt. Hard, maar waar. Aan de positieve kant: elk bedrijf heeft zulke aspecten.
en er niet jaren later alsnog over gaan janken.
Laten we werkwoorden als 'janken' achterwege laten aangezien dat de discussie niet verder helpt :)
Erg jammer is dat...

Dit is trouwens niet alleen voor jou bedoeld hoor! Is gewoon een opeenstapeling van frustraties van mij binnen dit topic. Ik denk dat ik me d'r beter maar niet meer mee kan bemoeien....
Relativeren en jezelf niet al tezeer verenigen met je werkgever gecombineerd met een olifantenhuid helpt in dit soort topics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Rukapul schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:08:
Gezien de reacties in andere ervaringen met detacheerder X topic denk ik eerlijk dat hij gewoon erg argwanend is ten opzichte van de branche. Terecht dat hij dat beeld probeert te verhelderen door de meest kritische punten aan de orde te stellen. In zijn geval vraag ik me af of hij wel voor een detacheerder zou moeten gaan werken maar dat terzijde.
Elke branche heeft plus- en minpunten. Ik ben ervan overtuigd dat de detachering niet slechter is dan een niet-detacheerder. Een vast bedrijf heeft ook nadelige punten die je niet bij detacheerders hebt. Elke branche heeft voor -en nadelen en ik wil ze meestal wel helder kenbaar maken zodat men zich niet blind staart op aangeboden beloningen wat vaak gebeurt.
Welke andere informatie zou je als buitenstaander beschikking over moeten hebben.

En daarnaast is een bedrijfscultuur niet iets wat zomaar veranderd. In moeilijke tijden valt een bedrijf terug tot wat in haar cultuur is geworteld. Bij Logica denk ik dan toch allereerst aan het positioneren van haar werknemers als uitzendkrachten als de nood hoog is en het uitkomt. Hard, maar waar. Aan de positieve kant: elk bedrijf heeft zulke aspecten.
Mee eens. Pas als het moeilijk gaat, dan laat een bedrijf haar ware gezicht zien. Uiteraard is het vaak minder prettig werken wanneer het zwaarder weer wordt. Dat geldt voor elk bedrijf. Ik hoor trouwens ook van mensen die er nu nog werken dezelfde punten van verbetering, dus het is niet perfect want geen enkel bedrijf is perfect.
Laten we werkwoorden als 'janken' achterwege laten aangezien dat de discussie niet verder helpt :)
Ik denk ook dat degenen die mij van informatie voorzien niet aan het janken zijn, want het zijn dingen die wel spelen. Ik werk niet bij Logica, het zijn slechts signalen die ik van anderen heb opgevangen. Ik ken Logica alleen van de uitstekende arbeidsvoorwaarden, maar de gang van zaken binnen het bedrijf weet je alleen als je mensen spreekt die er zowel in de moeilijke tijden in het verleden als nu werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Testert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:50:
De beurskoers is afgelopen jaar van € 2,40 via € 1,20 (!) naar € 1,60 gegaan. Persoonlijk denk ik niet dat de aandeelhouders nu staan te springen om kostenverhogingen.
Van de beurskoers kun je geen brood eten.
Alleen als je mazzel hebt met je optieregeling kun je er wat extra mee verdienen (na belastingen..)

En over die kostenverhogingen.. sinds wanneer valt het loon dat je betaald aan mensen die je kapitaal opleveren onder kosten?
De medewerkers die het geld opleveren omdat de klant dat betaald zijn de enige productiemiddelen die een detacheerder heeft. Verder wordt alles geleased of gehuurd (pc's, auto's, panden etc.).
Als je zorgt dat de tariefstelling klopt kun je medewerkers ook voldoende betalen en vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
OutofFocus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:34:
[...]

En over die kostenverhogingen.. sinds wanneer valt het loon dat je betaald aan mensen die je kapitaal opleveren onder kosten?
[...]
Sinds we het boekhouden hebben uitgevonden:) Facturen die aan klanten worden verstuurd vallen onder inkomsten en loonkosten vallen onder kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Rukapul schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Geen dus. Buitenstaanders moeten hier komen om informatie te winnen, niet te delen.
Rukapul schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:08:
[...]
jezelf niet al tezeer verenigen met je werkgever [...] helpt in dit soort topics :P
Aard van het beestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Xochiquetzal schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:29:
[...]
Geen dus. Buitenstaanders moeten hier komen om informatie te winnen, niet te delen.
Ben ik niet met je eens. Laat maar komen die kritiek. Feiten zijn feiten, dus als 'buitenstaanders' feiten met de wereld delen middels dit forum, be my guest. Het kan mogelijk voorkomen dat iemand teleurgesteld binnen een half jaar bij een ander bedrijf op de stoep staat. Sommige feiten zijn geschiedenis. Andere feiten hebben wij mogelijk geen weet van, zoals het gebruik van jaarcontracten. Weet ìk veel hoe gebruikelijk een jaarcontract is bij BPO, GSD of onder het secretariaat?

Wij als medewerkers leren van onze fouten en de huidige situatie zal op veel fronten wezenlijk anders zijn dan jaren geleden.

Wij als Logica hebben bijvoorbeeld geleerd van de fout dat een te groot aantal mensen 10 tot 15 jaar bij een klant (KPN) gedetacheerd zat, met op een gegeven moment te veel specifieke kennis. Als dan die klant de IT verkoopt aan de concurrent gaan je mensen eruit. Zie die mensen maar weer eens te plaatsen in een wereld waarin de vraag schaars is.

In mijn ogen is het ook volkomen legitiem dat iemand als milesm vraagt naar de bedrijfscultuur. Met onze kernwaarden verschilt ook onze cultuur (of zou moeten verschillen) van de concullega's. Dat is inherent aan de werkwijze en kan bij je passen, of niet. Echter, tussen vestigingen zitten nuanceverschillen. Sterker nog, als je kijkt welke collega's bij welk bedrijf ingezet zijn zie je de verschillen al terug. We hebben ook te maken met de klantcultuur namelijk. Om effectief je werk te kunnen doen moet een bedrijf je ook liggen. Ik ben er ook van overtuigd dat met de komst van Andy Green, 1 Logica en het van de grond komen van het ‘Programme for growth’ de cultuur gaat veranderen. Vraag ik me steeds weer af: past dit bedrijf nog wel bij mij, pas ik nog wel bij dit bedrijf? Is dat niet zo, no hard feelings, kijken we verder.

Als een teammanager zijn hele team op een basiscertificering wil hebben kan ik me best voorstellen dat er na herhaaldelijk aandringen enige pressie wordt uitgeoefend. De context is wel van belang, want alleen geklaag “Ik wordt bij mijn beoordeling afgerekend op het niet halen van mijn examen!” schetst ook zo’n eenzijdig verhaal. En ja, het wordt ook gewaardeerd als je betrokkenheid toont door collega’s te ontmoeten of actief bijdraagt aan kennisdeling. Hoe hoger in ‘rang’, hoe meer verantwoordelijkheden. Van de primus inter paris wordt iets meer verwacht, maar daar staat uiteraard ook een beloning tegenover.

Peace out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

*knip userbashing*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 20-06-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb vandeweek gesprek gehad en een contract mee naar huis gekregen :) Start in september met een masterclass.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Edjaaah schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:32:
Ik heb vandeweek gesprek gehad en een contract mee naar huis gekregen :) Start in september met een masterclass.
Welcome aboard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Edjaaah schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:32:
Welkom :)

Welke MC ga je volgen? :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
BMS, waarna ik binnen IDT aan de slag zal gaan

Ik heb trouwens dit topic gelezen en mijn startsalaris zit op 2000, met in december een mogelijke verhoging van 0-150 en in juli volgend jaar van 0-250. Dus, bij goede prestaties, binnen een jaar op 2400, dat is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
[quote]avotar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:01:
Lees voor de grap eens andere topics door.. zoals jij alles beschrijft, zou je denken dat je het over Accenture of zo hebt.
[/quote]
Dank u }:|

En LCMG is alleen maar een toko met stijve harken in een pak

;)

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 26-06-2008 13:39 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Ligt het aan mij of snap ik bovenstaande post niet...

Maruh... Heeft iemand het al gehoord? Het UWV heeft een project van 89 miljoen euro de nek opgedraaid. Dit project is door Logica uitgevoerd. Het bleek niet te beheersen en te complex :S

Ach, imagoschade kan er ook nog wel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:53:
Ligt het aan mij of snap ik bovenstaande post niet...

Maruh... Heeft iemand het al gehoord? Het UWV heeft een project van 89 miljoen euro de nek opgedraaid. Dit project is door Logica uitgevoerd. Het bleek niet te beheersen en te complex :S

Ach, imagoschade kan er ook nog wel bij!
Fout lag bij UWV inderdaad. Dit is namelijk onderzocht door een aantal onafhankelijke bureaus.

wacht op een telefoontje (ivm bijna 1 juli) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edjaaah schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:

Ik heb trouwens dit topic gelezen en mijn startsalaris zit op 2000, met in december een mogelijke verhoging van 0-150 en in juli volgend jaar van 0-250. Dus, bij goede prestaties, binnen een jaar op 2400, dat is zeker niet slecht.
Hee, dan ga ik je daar tegenkomen.

Ik begin er namelijk ook in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Edjaaah schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:

Ik ken mensen die goed (boven verwachting -> level 2, technical) beoordeeld worden, ook tussen de 2 en 3 jaar ervaring zitten en ook op 2400 - 2500 zitten. Verschil in divisie? Verschil in functie? Of een kwestie van "eerst zien, dan geloven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testert schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Ik ken mensen die goed (boven verwachting -> level 2, technical) beoordeeld worden, ook tussen de 2 en 3 jaar ervaring zitten en ook op 2400 - 2500 zitten. Verschil in divisie? Verschil in functie? Of een kwestie van "eerst zien, dan geloven"?
Over het algemeen staat er voor lvl 2 3~4jaar ervaring binnen je competence (kennis en vaardigheden)
Natuurlijk zijn er ook mensen die sneller naar lvl 2 gaan, echter gezien het gegeven salaris zit deze nog in de salarisschaal van lvl 1.

Salarisverhogingen zijn inderdaad afhankelijk van je BU c.q. Competence resultaat en je persoonlijk voortgang e.d.
Dus het kan zijn dat persoon A 200 krijgt en persoon B 150 krijgt, terwijl ze hetzelfde project doen voor dezelfde competence etc.etc.
Kortom: Goed je best doen en beetje geluk hebben in de hoogte van de bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Testert schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:37:
[...]

In het verleden zijn wel eens mensen erg enthousiast van T1 naar T2 gepromoveerd als ze 1 of 2 jaar goed hadden gepresteerd (wat niet helemaal de bedoeling is van T2, dat is toch wel voor senior engineer functies en gelijkwaardig).

Dat was voordat er salarisschalen waren gekoppeld aan levels en dus alles nog met ranking werd opgelost. De genoemde salarisrange van 2400-2500 hoort ook gewoon bij level 1; het is dus niet zo dat de betreffende mensen in 2 jaar naar een level 2 salarisniveau zijn gegroeid.
Nu hebben we echter schalen ingevoerd en gekoppeld aan levels. Dat heeft voor deze groep leuk effect: ze zitten onder het schaalminimum en stijgen daardoor flink.
Note: ik ga er wel vanuit dat de medewerkers ook een OMS functie op T2 bekleden, want schalen zijn gekoppeld aan functie (OMS) en niet aan persoonlijke skill level (PMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:11:
[...]

Fout lag bij UWV inderdaad. Dit is namelijk onderzocht door een aantal onafhankelijke bureaus.
Dat hoorde ik ook, maar ik hoorde ook dat we veel moeite hebben om ook dat deel van het nieuws duidelijk naar buiten te brengen. :/
wacht op een telefoontje (ivm bijna 1 juli) :o
Niet doen.. duurt nog wel een week of 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:39:
kan iemand nog es kort en duidelijk uiteggen hoe het zit met pms, oms, levels en salarisschalen? Misschien een paar leuke bedragen erbij zetten? of mag dat niet :/
Ik kan het wel uitleggen. De schaalniveaus laat ik er even buiten, want die mag ik niet publiceren.

Je hebt twee verschillende zaken, die beiden van levels zijn voorzien:
- PMS level: je persoonlijke skill level
- OMS level: het level van je huidige rol

Je PMS level wordt bepaald aan de hand van de 6x12 matrix van kerncompetenties. Verticaal 1 t/m 6 zijn de levels, horizontaal 4 groepen klant, mensen, levering en individu, allemaal met 3 deelgebieden.
In de onderste levels staan betrekkelijk eenvoudige doelen, naar boven wordt de scope steeds breder en de doelen steeds zwaarder. Bijvoorbeeld: bij de competentie levering:technische bekwaamheid in level 1 moet je voldoende kennis hebben van je vakgebied hebben om zelfstandig te kunnen werken. In level 2 wordt gevraagd dat je kennis het hele vakgebied beslaat + primaire kennis van de aangrenzende gebieden. Dus breder ontwikkelde kennis, maar bovendien moet je kennis wat dieper zijn. Ook in technische bekwaamheid L2 staat dat je in staat moet zijn om complexe vragen te beantwoorden.

Je proeft het verschil qua niveau: L1 is een medewerker die gewoon zijn eigen taak vervult, L2 is een medewerker die wat bredere taken aanpakt en bovendien sparring partner is voor de leiders m.b.t. hoe het project moet worden vormgegeven en de taken kunnn worden verdeeld.
In level 3 wordt verwacht dat jij een leider bent. Dat betekent dat je voldoende skills moet hebben om op operationeel niveau mensen aan te sturen en vorm te geven aan projecten. Hieraan kun je op verschillende manieren invulling geven, zowel vanuit de vakinhoudelijke kant als de project management kant bijvoorbeeld.
De bovenste drie levels in grote lijnen: level 4 betekent dat jij in staat bent om 25 man aan te sturen waarbij je de menselijke, technische, zakelijke en politieke aspecten goed moet kunnen afwegen. Op level 5 ben je in staat om een paar honderd mensen aan te sturen, doorgaans indirect. Hier wordt de strategische kant belangrijker (koers uitzetten voor jouw deel van de zaak) en ben je in staat om een winst/verlies verantwoordelijkheid te dragen. Tenslotte level 6, dat komt er op neer dat je in staat bent om een beursgenoteerd bedrijf naar een zonnige toekomst te sturen.

Om in een bepaald level te vallen, moet jouw functioneren op de meeste van de 12 punten overeenkomen met de eisen uit de matrix. Het kan dat enkele skills nog niet op niveau zijn maar vaak wordt dat gecompenseert omdat je met andere skills ruimschoots voldoet.

Dan OMS: dat is niet je persoonlijke skillset maar de rol die je op dit moment invult. Het zijn dus verschillende dingen, en er is geen 1:1 koppeling tussen je PMS en OMS niveau.
Wel zit er een varband tussen de twee: een functie/rol op een bepaald OMS niveau vereist een skillset op hetzelfde PMS niveau.

Bijvoorbeeld, software engineer = OMS L1, vereist skillset PMS L1. Technisch projectleider = OMS L3, vereist PMS L3.

Bij je beoordeling wordt ieder jaar gekeken in welk PMS niveau je past. De OMS rollen waarvoor je in aanmerking komt zijn tot en met dat level. Je kunt dus nooit in een OMS rol zitten met een hoger level dan je PMS level (dus een medewerker op level 2 die een functie project manager krijgt oid.
Door de regel zul je worden ingezet op een OMS rol in je eigen (PMS) level, al kan er tijdelijk van worden afgeweken. Bijvoorbeeld, kort na een promotie ben je vaak nog even bezig om je project af te ronden, dan zit je in een lagere OMS functie dan mogelijk zou zijn.

Dan over de relatie met salarisschalen: salarisschalen zijn gekoppeld aan OMS (functie), niet aan PMS (persoon). Maar je positie binnen de schaal hangt voor het grootste deel af van je PMS rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Thanks voor deze duidelijke uitleg. Moet zeggen dat ik steeds meer zin krijg om te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Hallo,

Ik ben medior tester met 4 jaar ervaring bij de Belastingdienst in Oost-Nederland.

Weet iemand of Logica momenteel zit te springen om ervaren testers? En of ze klanten hebben in midden/oost?

Gewoon even peilen voordat ik zelf contact opneem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53
sanderander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:02:
Hallo,

Ik ben medior tester met 4 jaar ervaring bij de Belastingdienst in Oost-Nederland.

Weet iemand of Logica momenteel zit te springen om ervaren testers? En of ze klanten hebben in midden/oost?

Gewoon even peilen voordat ik zelf contact opneem...
Hoewel ikzelf sinds 1 april niet meer werkzaam ben voor Logica weet ik wel dat ze altijd op zoek zijn naar testers. Je zult waarschijnlijk bij de vestiging Arnhem gaan horen en dan heb je grote kans om bij Achmea (Apeldoorn/Meppel) of de Rabobank (Utrecht) terecht te gaan komen.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Iemand al het belangrijke jaarlijkse telefoontje gehad? ;-)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begreep van mijn manager dat zij eind van deze week en uiterlijk maandag de foontjes gaan plegen.
Ben inderdaad ook benieuwd hoeveel euros erbij komen.
DaLuca schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:50:
Iemand al het belangrijke jaarlijkse telefoontje gehad? ;-)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:39:
Begreep van mijn manager dat zij eind van deze week en uiterlijk maandag de foontjes gaan plegen.
Ben inderdaad ook benieuwd hoeveel euros erbij komen.

[...]
ik begreep dat op mijn afdeling het nog wel even kon duren: mijn manager gaat namelijk eind deze week op vakantie. Voor werd er gezegd: reken maar op niet te veel.. het is allemaal weer terug geschroefd. Ik reken al op weinig, maar het zou wel enorm tegenvallen als ik ook daadwerkelijk weinig ga krijgen, na mijn 2 op mijn review..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:38:
@ T_Captain:

bedankt voor de heldere uitleg, het is de eerste keer dat ik het helemaal snap en dat het kwartje valt :D

dus op het moment dat ik een OMS leven omhoog ga, en ik zit in mijn huidige OMS nog onder het gemiddelde (of onder de minimum van het OMS level waar ik heen ga)

dus: bij promotie

ga ik er in salaris op vooruit, klopt dat?
Sorry, ik had je post gemist en zie je vraag nu pas staan:)

De normale volgorde: geleidelijke groei binnen schaal x in de richting van het ijkpunt. Het ijkpunt van schaal x is het eindpunt van de groeicurve bij prestaties volgens verwachting. Over de groei minimum --> ijkpunt gaat een aantal jaren heen bij normaal functioneren. Als je boven verwachting presteert is het traject wat korter.
Typisch ligt het ijkpunt van schaal x een stukje (enkele honderden euros) boven het beginpunt van schaal x+1.

Dan komt het moment dat je wordt gepromoveerd naar PMS level x+1. Dit gebeurt naar aanleiding van de jaarlijkse review: je wordt voor de laatste keer gereviewd volgens PMS level x en bij wijze van management beslissing wordt je aansluitend in PMS level x+1 geplaatst.

Enige tijd daarna ga je je project afronden en van rol veranderen naar een nieuwe rol op OMS level x+1. Vanaf dat moment wordt je ook volgens salarisschaal x+1 beloond. Dat zal doorgaans het jaar na de PMS promotie zijn. Het is in elk geval niet de bedoeling dat je bij promotie x --> x+1 nog onder het schaalminimum van x+1 zit. Voor zover dat het geval is, is het beleid om je dat recht te trekken bij je eerste review in x+1. En er zal in je laatste review in schaal x ook rekening mee gehouden worden dat je volgend jaar in schaal x+1 moet vallen.

In jouw situatie kun je dus twee jaren van wat grotere loonstijgingen verwachten. In uitzonderlijke gevallen kan het "exceptional salary review" proces worden gebruikt, dat is het geval als je ten opzichte van je vergelijkingsgroep erg laag wordt betaald, en het gat groter is dan je kan oplossen met de erguliere beoordelingen. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling want dan is er in het verleden iets scheef gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannend :*)
Nog even geduld dus.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik hoorde van mijn manager dat het a.s. woensdag en donderdag gecommuniceerd gaat worden....

.....

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.