Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleng
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:59
Gister avond is ook mijn internet uitgevallen (lees: DSL lampje brandde overigens wel). Het werkte nog steeds niet vanochtend half 9. Nu op werk. Woon in Rotterdam.

Ik ben nummer 3 bij wie het niet werkt... nog meer?:)

[ Voor 14% gewijzigd door sleng op 20-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Tot twee keer toe is mijn aanvraag Telfort internet plus bellen afgeketst vanwege het hebben van "meerdere aansluitingen".
Ik heb IPB van Planet. Succesvol Planet weten op te zeggen, netjes gebeld door Planet met de mededeling dat ze wanneer ze afsluiten de overnemende Telco geen lijn kan opzetten. Dus heb ik ik ze verzocht nog even te wachten met afbreken totdat Telfort het overneemt.
Telfort kan dus niks op mijn adres. Meeder malen gebeld met beide partijen en uiteindelijke een Service ID nummer gekregen waarop Telfort de lijn kan aansluiten.

Zijn er meer mensen die van Telfort bij hun oude provider zo'n Service ID moeten opvragen? Planet vond het een raar verhaal, ook zonder een Service ID zou een Telco een aansluiting moeten kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComaKip schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:49:
Planet vond het een raar verhaal, ook zonder een Service ID zou een Telco een aansluiting moeten kunnen realiseren.
Ies nie raar, ies (Telfort-) koeltoer :r

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComaKip schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:49:Zijn er meer mensen die van Telfort bij hun oude provider zo'n Service ID moeten opvragen? Planet vond het een raar verhaal, ook zonder een Service ID zou een Telco een aansluiting moeten kunnen realiseren.
Er zijn inderdaad zeldzame gevallen waarin dat nodig is. Als we proberen aan te sluiten, en het wordt wegens een fout orderid afgeketst, moeten we handmatig een afwijkend orderid invoeren en het gewoon opnieuw proberen.
Het komt sporadisch voor, niet gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleng schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:44:
Gister avond is ook mijn internet uitgevallen (lees: DSL lampje brandde overigens wel). Het werkte nog steeds niet vanochtend half 9. Nu op werk. Woon in Rotterdam.

Ik ben nummer 3 bij wie het niet werkt... nog meer?:)
Ik dan nr. 4... Hier in Maastricht is het sinds gisteravond hopeloos. Vandaag lijkt het wel een knipperlicht, dan weer wel internet, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel internet, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, etc.........

Heeft Telfort niet een servicepagina waar storingen op vermeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen?

Ik ben overgestapt van upc kabel naar internet en bellen van Telfort.

Echter ik krijg nu wel te zien dat er LAN verbinding is maar kan niet op internet, hij geeft aan dat er geen dsl kabel is aangesloten, terwijl dit echter wel is. Ik heb de dsl uitgang direct aangesloten op het isr punt in de muur zoals staat in de beschrijving omdat ik niet beschik over een kpn aansluiting.
Ik kan ook mijn modem niet aanmelden voor bellen omdat ik niet op internet kan. Ik heb telfort meerdere keren gemaild maar krijg geen antwoord.
Wie weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Heeft Telfort niet een servicepagina waar storingen op vermeld staan?
Hier kan je meldingen volgen. http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:24:
wie kan mij helpen?

Echter ik krijg nu wel te zien dat er LAN verbinding is maar kan niet op internet, hij geeft aan dat er geen dsl kabel is aangesloten, terwijl dit echter wel is. Ik heb de dsl uitgang direct aangesloten op het isr punt in de muur zoals staat in de beschrijving omdat ik niet beschik over een kpn aansluiting.
Ik kan ook mijn modem niet aanmelden voor bellen omdat ik niet op internet kan. Ik heb telfort meerdere keren gemaild maar krijg geen antwoord.
Wie weet hoe het zit?
In mijn ISRA punt zitten 2 mogelijkheden om een aderpaar aan te sluiten. 1a/1b en 2a/2b. Probeer deze allebei als je dit ook hebt. Rood in a blauw in b.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:24:
wie kan mij helpen?

Wie weet hoe het zit?
Je zou wel al signaal moeten hebben? Zoja, dan moet je even contact met telfort opnemen per telefoon.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
.NCK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:54:
[...]

Je kunt het aanvragen bij telfort en minimaal 1 maand van te voren als je bevestiging hebt gekregen van telfort even naar Planet bellen, en als men vraagt waarom je wilt opzeggen even melden dat je overstapt naar Telfort. Planet zorgt er dan voor dat het een telco-telco migratie wordt.
Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik zag op www.telfort.nl een word document staan dat ik naar planet internet moet opsturen. Daar staat ook in dat het een telco-telco migratie wordt. Ik neem aan dat dit ook volstaat?
Welke datum moet er ingevuld worden bij de aansluitdatum van telfort? Dus op welke dag hun mij aansluiten. Moet dat op dezelfde dag zijn dat het planet abbonement verloopt of kan ik beter een speling van 2 dagen inlassen? :)
Daarnaast kun je gewoon met een switch meerdere computers aansluiten hoop ik. Want dan koop ik een gigabit switch en dan hoef ik niet dat modem van hun erbij te kopen voor 30 euro extra..

[ Voor 9% gewijzigd door ID-College op 20-02-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ID-College schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:
[...]

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik zag op www.telfort.nl een word document staan dat ik naar planet internet moet opsturen. Daar staat ook in dat het een telco-telco migratie wordt. Ik neem aan dat dit ook volstaat?
Welke datum moet er ingevuld worden bij de aansluitdatum van telfort? Dus op welke dag hun mij aansluiten. Moet dat op dezelfde dag zijn dat het planet abbonement verloopt of kan ik beter een speling van 2 dagen inlassen? :)
Kan wel een paar dagen eerder hoor, dan zit je de rest van de tijd alleen administratief vast aan planet, telfort neemt het signaal over. let wel goed op dat overstappen / opzeggen goed gaat, er is nog een actueel topic van mij over in I&H

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 20-02-2008 13:56 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Heb afgelopen zaterdag via 0900-0244 mijn KPN belbudget opgezegd. Hierbij heb ik meerdere malen expliciet vermeld dat het puur om een administratieve opzegging gaat, omdat ik over ben gestapt op Telfort + Vast bellen. Ik heb meerdere malen gezegd dat het ADSL signaal behouden moet blijven. Nu krijg ik dus een brief van KPN met daarin:

Eerste regel:
"Hierbij bevestig ik uw verzoek voor het opheffen van uw telefoonaansluiting"

Laatste pagina:
Telefoon nummer huidig: xxxx-xxxxxx (huidig nummer, wat vervallen mag)
Soort netlijn: Analoog
Uitvoering: Definitieve opheffing

Moet ik mij nu zorgen gaan maken? Of blijft de lijn wel intact en is de normale gang van zake bij opzeggen van alleen Belbudget. Heeft iemand anders een dergelijke brief ook ontvangen en is daar het adsl signaal ononderbroken gebleven? Ik maak me lichterlijk druk dat KPN de lijn nu volledig gaat slopen en we dus niet meer kunnen internet + voipen

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Na eindelijk 2,5 maand is de protering van mijn telefoonnummer eindelijk goed. Ik stapte over van IPB naar Telfort. Mijn nummer moest dus mee. Na portering konden echter IPB-ers mij niet meer bereiken. Telfort heb ik toen vele malen gebeld om dit vooor mij op te lossen. Dit duurde en duurde maar dus heb ik eens met KPN gebeld onder het mom dat mijn ouders mij niet konden bereiken, IPB-ers dus. Binnen 72 uur hebben ze het probleem voor me opgelost, bleek een fout bij hun te zijn. Dat wist ik wel maar Telfort kan/moet dit toch regelen voor mij. Dus heb je hetzelfde probleem dan eens bellen met KPN zou ik zeggen.

Nu moet ik eigenlijk Telfort melden dat het probleem is opgelost maar dat vertik ik. Het is me allemaal duur genoeg. De eerste maanden kan ik mijn voordeel wel shaken gezien de kosten die ik gemaakt heb met het bellen naar hun helpdesk.

[ Voor 7% gewijzigd door Madone op 20-02-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:50:
Heb afgelopen zaterdag via 0900-0244 mijn KPN belbudget opgezegd. Hierbij heb ik meerdere malen expliciet vermeld dat het puur om een administratieve opzegging gaat, omdat ik over ben gestapt op Telfort + Vast bellen. Ik heb meerdere malen gezegd dat het ADSL signaal behouden moet blijven. Nu krijg ik dus een brief van KPN met daarin:

Eerste regel:
"Hierbij bevestig ik uw verzoek voor het opheffen van uw telefoonaansluiting"

Laatste pagina:
Telefoon nummer huidig: xxxx-xxxxxx (huidig nummer, wat vervallen mag)
Soort netlijn: Analoog
Uitvoering: Definitieve opheffing

Moet ik mij nu zorgen gaan maken? Of blijft de lijn wel intact en is de normale gang van zake bij opzeggen van alleen Belbudget. Heeft iemand anders een dergelijke brief ook ontvangen en is daar het adsl signaal ononderbroken gebleven? Ik maak me lichterlijk druk dat KPN de lijn nu volledig gaat slopen en we dus niet meer kunnen internet + voipen
No sweat! Alleen je telefoonsignaal gaat eraf. ADSL signaal blijft er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:05
markweb4871 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Ik heb een nieuw wandcontactdoosje gekocht. Wanneer je deze openschroeft dan hoort linksboven het blauwe draadje en rechtsboven het rode draadje. Omdat ik geen KPN heb heb ik geen splitter gebruikt. Deze kun je dan eventueel direct na het isra doorlussen naar je contactdoosje.
Ook dat werkt helaas niet bij mij.Van linksboven naar rechtsboven zie ik: a' a b b'. Alle combinaties tussen a'-b' en a-b geprobeerd. 24 verschillende opties geprobeerd als ik het goed heb :P

Is er een manier om te meten of er überhaupt een signaal op de lijn staat? Ik geloof best dat Telfort geleverd heeft, maar het is een erg oud huis waarvan ik niet weet hoe de bekabeling tot het israpunt geregeld is. Ik ben bang dat er ergens een breuk zit waardoor er helemaal geen contact gemaakt kan worden.

En nogmaals even de domme vraag die ik eerder stelde; is de aarding (koperdraadje) nodig om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 20:32
Slasher schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:56:
[...]

Kan wel een paar dagen eerder hoor, dan zit je de rest van de tijd alleen administratief vast aan planet, telfort neemt het signaal over. let wel goed op dat overstappen / opzeggen goed gaat, er is nog een actueel topic van mij over in I&H
Hey,

Thnx man. Het is echt een drama bij planet. Maar ik gun ze geen euro meer. Wat een oplichters.
Daarom ga ik weg, de kans is groot dat we geen internet hebben of dubbele kosten. Maar hoe dan ook. Ik zal een schriftelijke en telefonische annulering doorsturen en zal in de gaten houden of het goed komt. Geloof er niks van maarja. Je moet er toch aan geloven, ga niet nog een jaar bij die oplichters zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 06:31:
[...]

Die helpdesk is idd behoorlijk prijzig, als je steeds 10 minuten eerst in de wacht staat. Helaas is dat volgens mij bij elke beginperiode van een provider, die een goede prijs/product verhuoding probeert te bieden en vervolgens overrompeld wordt met klanten. Aan de andere kant hadden ze hierop kunnen rekenen. Je zou toch verwachten dat mensen bij Telfort/KPN onderhand wel iets aan kennis hebben over in eerste instantie degelijke wachttijden. Hoop dat het in ieder geval snel verbeterd. Heb ze volgens mij nog wel een paar keer nodig :(
Het feit dat de wachttijden zo overdreven lang zijn zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product denk je ook niet? Is gewoon even logisch als 1+1=2 .
Hoewel 10 minuten al een stuk sneller is dan de wachtijden die ik gewend van Telfort ben.

Goed product=geen problemen=geen overvolle helpdesklijn, moet je voor de aardigheid eens een andere optie kiezen, bjivoorbeeld verkoopafdeling: Er zijn GEEN wachtende voor u, zegt u het maar meteen.

Gewoon een klotenprovider Telfort, ben blij dat ze me lijn vrijgeven stelletje sukkels.
Als mensen al van te voren denken dat ze de Helpdesk wel vaker nodig zullen hebben......
dan kun je daar maar beter wegwezen.

Bij mijn vorige en aankomende provider Orange, nog NOOIT de helpdesk nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:33:
[...]

Het feit dat de wachttijden zo overdreven lang zijn zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product denk je ook niet? Is gewoon even logisch als 1+1=2 .
Hoewel 10 minuten al een stuk sneller is dan de wachtijden die ik gewend van Telfort ben.

Goed product=geen problemen=geen overvolle helpdesklijn, moet je voor de aardigheid eens een andere optie kiezen, bjivoorbeeld verkoopafdeling: Er zijn GEEN wachtende voor u, zegt u het maar meteen.

Gewoon een klotenprovider Telfort, ben blij dat ze me lijn vrijgeven stelletje sukkels.
Als mensen al van te voren denken dat ze de Helpdesk wel vaker nodig zullen hebben......

Bij mijn vorige en aankomende provider Orange, nog NOOIT de helpdesk nodig gehad.
En ik heb precies dezelfde ervaringen, maar dan met Orange :D
Kortom zo subjectief als de pest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 14-09 21:29
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ef ee ff ff ef ff fe dd ca 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db

Deze waarden heb ik. Hoe kan ik bereken hoever ik van de centrale af zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet me denken aan de grote problemen die KPN een jaartje of wat geleden had met internetplusbellen. Ging ook bijna aan zijn eigen suxxes te gronde.

Na klachten hierover bij Kassa of Radar op tv werd beterschap beloofd en heeft de KPN de kosten van zijn helpdesk verlaagd van 30 naar 10 cent per minuut.

Dit zou Telfort ook moeten doen. Veel mensen zijn gedwongen met de helpdesk te bellen vanwege fouten van Telfort zelf. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat Telfort indirekt via de opbrengsten van zijn dure helpdesk beloond wordt voor zijn eigen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een drama bij planet. Maar ik gun ze geen euro meer. Wat een oplichters.
Tegenwordig moet je zij *bellen* om je abonnement te beeindigen. Toen ik dat deed, binnen 5 minuten was mijn planet email onbereikbaar, en mijn home-page gewist.

Leuk, eh? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Ik heb een probleem m.b.t. de orderstatus. Op zondag 10-02-2008 heb ik Telfort internet besteld, maar nu staat de orderstatus nog altijd op ''Acceptatie van de abonnementsaanvraag''. Terwijl het binnen 7 dagen al op de volgende stap had moeten staan. Of zie ik dat verkeerd? De brief heb ik overigens al wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:15:
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat Telfort indirekt via de opbrengsten van zijn dure helpdesk beloond wordt voor zijn eigen fouten.
En toch zit marketing vaak zo in mekaar. Hoe lullig het ook is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vooral bij de technische afdeling zo. Ze hebben heel veel mensen nodig. Volgende punt though:
Het feit datGoed product=geen problemen=geen overvolle helpdesklijn, moet je voor de aardigheid eens een andere optie kiezen, bjivoorbeeld verkoopafdeling: Er zijn GEEN wachtende voor u, zegt u het maar meteen.
De verkoopafdeling is overigens dezelfde afdeling als die van opzeggingen. We zijn allemaal administratie-eitjes. :)
kapert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:26:
Ik heb een probleem m.b.t. de orderstatus. Op zondag 10-02-2008 heb ik Telfort internet besteld, maar nu staat de orderstatus nog altijd op ''Acceptatie van de abonnementsaanvraag''. Terwijl het binnen 7 dagen al op de volgende stap had moeten staan. Of zie ik dat verkeerd? De brief heb ik overigens al wel binnen.
Als je een klantcode post, kan ik wel even kijken voor je.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Helder. Wat het mooiste zou zijn, is dat ik alleen UITGAAND kan bellen en INKOMENDE niet merk. M.a.w.: de telefoon moet niet overgaan bij inkomende gesprekken. Is dit ook in te stellen in die modemtool?
Dat kan ja. Je kan geen phone poort koppelen voor inkomende gesprekken op één locatie.
mastair schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
Hoe ver zitten jullie meestal van je intrainwaarden van je modem af in de praktijk?

Mijn modem traint nu in op:
18891 kbps / 1088 kbps

En in de praktijk haal ik maar:
14638 kbps / 878 kbps

Ik heb gewoon een 100mbps lan. Hoe zit het bij jullie?
TCPoptimizer even zoeken en draaien en kijken of je niet andere restricties hebt zoals firewall of virusscan applicaties die afremmen. Of meerdere bestanden tegelijk downloaden en optellen bij elkaar etc. Geen WiFi gebruiken en nog meer dingen.

Je lijnsnelheid delen door 10 geeft je haalbare download snelheid (globaal, is iets meer of delen door 9,6).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:37:

[...]

Ah nice iemand van Telfort! _/-\o_ Komt die dan: 1355833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
kapert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:26:
Dit duurt toch 2 weken? Bij mij ging het na +- 2 weken van stap 1 naar stap 3. Nog 1 of 2 dagen later en ik zat in stap 4. Daar zit ik nu een week of 2-3 in. Nog 1 weekje en het moet rond zijn. Maak je dus (nog) geen zorgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je voor mij dan ook even kijken waarom ik na anderhalve week nog steeds niets heb gehoord op mijn email over de foute factuur/incasso maart 08?

Ik word zoo moe van Telfort :Z

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Oké, ik ging er namelijk vanuit dat je na de 7 dagen annuleringsperiode na stap 2 zou gaan. En vind het ook een beetje raar dat ik nu verder niets gehoord heb, maar dat zou dan wel goed zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kapert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:10:
[...]
Ah nice iemand van Telfort! _/-\o_ Komt die dan: 1355833
Na een aanvraag doen we de eerste 7-14 dagen niets (ligt eraan of er een weekend tussen zit, en nog wel meer, het is vrij variabel) omdat er een annuleringstermijn geldt. Ik zie hier in je gegevens dat je schriftelijk tot 20-02-08 kunt annuleren. Als we dan niets van je gehoord hebben, gaan we ervanuit dat je het niet besteld hebt in een vlaag van totale verstandsverbijstering :V en we gaan dan ook proberen te leveren.

Pigsbutt - Emails heb ik geen inzage in, dat is een blinde vlek voor me.

(Ah, je was er al uit. Ik doe dit als ik een rustig moment heb tussen klanten, vandaar dat ik niet meteen antwoordde.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Bull schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Of gewoon de Firewall uitzetten zoals ik heb gedaan ;)
Als ik mijn Firewall uitzet, dan heb ik last van disconnectie. De verbinding happert.
Meer mensen ook dit verschijnsel kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:50:
[...]

Na een aanvraag doen we de eerste 7-14 dagen niets (ligt eraan of er een weekend tussen zit, en nog wel meer, het is vrij variabel) omdat er een annuleringstermijn geldt. Ik zie hier in je gegevens dat je schriftelijk tot 20-02-08 kunt annuleren. Als we dan niets van je gehoord hebben, gaan we ervanuit dat je het niet besteld hebt in een vlaag van totale verstandsverbijstering :V en we gaan dan ook proberen te leveren.

Pigsbutt - Emails heb ik geen inzage in, dat is een blinde vlek voor me.

(Ah, je was er al uit. Ik doe dit als ik een rustig moment heb tussen klanten, vandaar dat ik niet meteen antwoordde.)
Dit lijkt me een vrij duidelijke uitleg, toch bedankt voor de moeite! Ik wacht de komende tijd rustig af en zie wel hoe het loopt.

offtopic:
Is het ook mogelijk om de aanvraag allemaal ietsje sneller te laten verlopen? :P Haha ik kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Ik zit even met het volgende probleem. Wanneer ik mijn laptop direct aansluit op mijn Zyxel haal ik met gemak 1,9mb/s (met 1 torrent) geen firewall op mijn laptop geinstalleerd.

Configuratie:

Zyxel --> Laptop --> 1,9MB/s (met portforwarding)
Zyxel ---> Linksys WRT54GC --> Laptop --> 800kb/s uitschieters naar 1,4mb/s maar niet stabiel. (met portforwarding)

Het probleem zit hem dus overduidelijk in de Linksys. Nu is het zo dat ik op deze laptop vaak VNC gebruik als ik op een andere locatie ben. Het is daarom van belang dat mijn laptop een (intern) vast ip krijgt toegewezen ivm het openen van poorten. Zo is er ook een Xbox, een vaste pc en regelmatig een Wifi gebruiker aanwezig op mijn netwerk. De ip's wisselen elkaar dus regelmatig af wat vervelend is bij het opzetten van poorten.

Bij mijn vorige @home modem forwarde ik een aantal poorten naar een vast ip (192.168.1.100). Dit ip gaf ik dan mijn linksys (192.168.1.100) die op zijn buurt weer via DHCP een "vast" ip (10.0.0.2) (doormiddel van MAC) uitdeelde aan mijn laptop. Dit werkte wel aardig. Echter bij telfort heb ik op deze manier echt performance los.

Firewall staat uitgeschakeld in mijn Linksys (deze zit immers al in de zyxel). Kabel nu nog aangesloten op de WAN port van de Linksys ivm het uitdelen van vaste ips. Portforwaring in de Linksys naar de laptop.

Welke oplossing kunnen jullie aandragen om:

A) Mijn laptop vanaf het internet te kunnen benaderen (FTP/VNC)
B) Een stabielere verbinding te krijgen met de linksys er tussen
C) Xbox en Laptop een vast ip te geven.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kapert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:28:
offtopic:
Is het ook mogelijk om de aanvraag allemaal ietsje sneller te laten verlopen? :P Haha ik kan niet wachten >:)
Ha! Was het maar zo. Helaas is er veel te doen, en in zo een heerlijk bureaucratisch land als de lage landen... Nou ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hehe Orange zeg je ;( .. ik ben blij dat ik eindelijk van orange af ben, opgezegd, lijn inactief en nog krijg ik brieven van ze dat ik mijn mail moet lezen (terwijl het account niet meer bestaat) en dat ik de rekeningen moet betalen en het contract uitdienen. Geheel situatie afhankelijk zoals je ziet maar een grotere puinhoop als bij orange kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een webserver draaien op poort 80 welke ik wel vanaf mijn eigen pc (via het externe Telfort ip adres) wel kan benaderen. Echter wanneer ik dit vanaf een andere provider probeer werkt dit niet Blokkeerd Telfort dit ?
In het modem heb ik poort 80 doorgestuurd naar de webserver.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Zal ook even mijn ervaring posten, zou in principe sinds de 14e telefonie en internet hebben. Internet geen probleem, draait als een tiet maar de telefonie wil maar niet lukken en met de helpdesk kom ik ook niet veel verder, zit hier dus al bijna een week zonder vaste telefoon, heel irritant.

Hoop dat ze het snel kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:47:
Heb een webserver draaien op poort 80 welke ik wel vanaf mijn eigen pc (via het externe Telfort ip adres) wel kan benaderen. Echter wanneer ik dit vanaf een andere provider probeer werkt dit niet Blokkeerd Telfort dit ?
In het modem heb ik poort 80 doorgestuurd naar de webserver.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Dat is een instelling in je modem. Ik heb de oplossing hiervoor gelezen op dit forum dus je zou even de boel goed moeten doorlezen. Ik weet het niet exact meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Port Forward aanmaken EN een Firewall rule :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:37:
[...]

Dat is vooral bij de technische afdeling zo. Ze hebben heel veel mensen nodig. Volgende punt though:

[...]

De verkoopafdeling is overigens dezelfde afdeling als die van opzeggingen. We zijn allemaal administratie-eitjes. :)

[...]
Lijkt me logisch dat het bij de technische afdeling drukker is, als er belachelijk veel technische problemen zijn, dus wat wil je daarmee zeggen? Makkelijke smoes dat ze niet genoeg personeel hebben. Daarnaast, dan nemen ze toch wat meer mensen aan, zulke hoge eisen worden er niet aan het helpdeskpersoneel bij Telfort gesteld, is mij wel opgevallen.

Opzeggingen zullen ze nog wel niet zoveel hebben, aangezien ze nog geen jaar bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Na een aantal horrorverhalen hier gelezen te hebben hield ik een beetje mijn hart vast toen ik het net aansloot, maar alles werkte in een keer. Dus geen gedoe met aderparen zoeken en het modem had ook al de goede instellingen. Pingtijden zien er netjes uit en ik download nu ook met een nette 1,75 mbit van Tweaknews, een stuk betere dan de duurdere 400 kbps van Casema :)
jejeh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:06:
[...]

het phone gedeelte werkt gewoon,heb ook hier ook een internet only abbo.
sip1 voor budgetphone/sip2 voipbuster ,je mikt een telefoon in de aansluiting van de zyxcel en bellen maar.

geen probleem.
Dat wil ik ook doen. Kan dat wel twee sipaccounts met een telefoon? (aangezien er twee fysieke telefoonaansluitingen op zitten)
[edit]Heb het al te vinden, dit is gewoon in te stellen hoe je het wilt hebben in het modem.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 20-02-2008 21:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand hier al of het mogelijk is met codes van een andere aansluiting telefonie te activeren?

Ik heb dus op locatie A Vast Bellen van Telfort en wil dit op locatie B gebruiken. Als ik dit instel in 't modem, krijg ik de melding: 'Not activated', terwijl iemand hier meedeelde dat het zou werken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
8 Februari heb ik Telfort ADSL aangevraagt op het 2e aderpaar, kreeg vandaag al een mailtje van telfort dat ik in de week van 6 maart word aangesloten. Ook de orderstatus is opeens van stap 1 naar stap 4 gegaan. Tot zover gaat het dus goed, en niet onbelangrijk lekker snel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
RRX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:40:
Volgens mij hebben ze zo langzamerhand de kinderziekten eruit;

De pings worden beter, en de downloadsnelheid hoger :)

[afbeelding]
Als ik dit zo zie ben ik toch weer huiverig mbt de latency, ik heb net ook zelf even dezelfde test gedaan resultaten: respectievelijk 16ms en 20ms met een Zonnet basic connected by KPN adsl lijntje.
Maar misschien ben ik wel een te kritische *zeur*

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:27:
Weet iemand hier al of het mogelijk is met codes van een andere aansluiting telefonie te activeren?

Ik heb dus op locatie A Vast Bellen van Telfort en wil dit op locatie B gebruiken. Als ik dit instel in 't modem, krijg ik de melding: 'Not activated', terwijl iemand hier meedeelde dat het zou werken.
Ja en ik vertelde je dat het niet ging werken, Klaarblijkelijk geloof je me niet en stel je dezelfde vraag nog maar een keer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:13:
[...]

Ja en ik vertelde je dat het niet ging werken, Klaarblijkelijk geloof me je niet en stel je dezelfde vraag nog maar een keer. |:(
Hij moet iemand geloven he? De ene zegt dat het wel kan, de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:15:

Hij moet iemand geloven he? De ene zegt dat het wel kan, de andere niet.
Ok. Natuurlijk geloven zonder enige onderbouwing doe je maar in de kerk als je daar behoefte toe voelt.
Maar ik had een argument, nl. dat telfort dit onmogelijk maakt omdat ze hun telefonie gekoppeld hebben aan het ip adres van de abonnee. Ik heb dat nog niet weersproken gehoord.
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:41:
Telfort telefonie is gekoppeld aan ip nummer van de Telfort abonnee. Jouw vliegertje zal niet opgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:20:

Ok. Natuurlijk geloven zonder enige onderbouwing doe je maar in de kerk als je daar behoefte toe voelt.
Maar ik had een argument, nl. dat telfort dit onmogelijk maakt omdat ze hun telefonie gekoppeld hebben aan het ip adres van de abonnee. Ik heb dat nog niet weersproken gehoord.
Sterker nog, er waren mensen die beweerden dat ze het zelf op de gewenste manier werkend hadden gezien. Als dat geen empirisch bewijs is :)

Verwijderd

Masimo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:02:
[...]

Allereerst de Sitecom op de Zyxel aansluiten via een reguliere LAN poort. Soms werkt aansluiten op de modem (of WAN) poort ook gewoon goed, maar dat weet ik in dit geval niet.
Geef de Sitecom een eigen vast IP adres (bijv. 192.168.1.2). Ik heb de Zyxel hier 192.168.1.1 gegeven i.p.v. het standaard IP adres (192.168.1.254 dacht ik).

Zet de firewall in de Sitecom uit en in de Zyxel aan. De zyxel heeft uitgebreidere mogelijkheden.
Zet daarnaast de DHCP functionaliteit van de Sitecom uit (Status pagina, tabje LAN, DHCP Server op Disabled). Alleen de Zyxel deelt dan de IP adressen uit in je netwerk.
Met behulp van bovenstaande stappen maak je van de Sitecom een puur accespoint.
Hey Masimo,

Dank je wel voor de toelichting. Het lijkt inderdaad wel te werken. Heb alleen nog steeds het probleem van de PS3 die nog NAT type 3 detecteert.

Op de Zyxel heb ik ingesteld bij NAT/Portforwarding dat de PS3 poorten moeten worden doorgestuurd naar het mac adres van de PS3. Moet ik ook nog iets van packages toelaten van WAN/LAN (op het firewall tabje)?

Overigens heb ik mijn Sitecom router een vast ip adres gegeven (in de zyxel, dmv het MAC adres). Maar nu kan ik het programma van de sitecom niet meer benaderen??? Hier heb ik nog een filter aanstaan voor de toegestane MAC adressen (wireless) en die wil ik nog wel kunnen aanpassen.

Sorry, snap er echt niet zoveel van... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:52:
Daarnaast, dan nemen ze toch wat meer mensen aan, zulke hoge eisen worden er niet aan het helpdeskpersoneel bij Telfort gesteld, is mij wel opgevallen.
Zijn ze ook aan het doen. Ik zie regelmatig interviews met mensen voor technische support. Belangrijk verschil tussen tech en admin is ook dat administratie meestal vragen krijgt die vrij eenvoudig beantwoord kunnen worden (Wanneer loopt mijn contract af? Hoeveel kost een draadloos modem? Wanneer wordt mijn ADSL ongeveer opgeleverd? etc.), dan een technisch probleem, wat vaak wat dieper moet worden uitgezocht. Helemaal als klanten opbellen die geen tweakers zijn en die - zoals één klant - het verschil niet weten tussen een splitter en een modem.
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:52:
Opzeggingen zullen ze nog wel niet zoveel hebben, aangezien ze nog geen jaar bestaan
We doen ook 12Move en Tiscali, hoor, niet alleen Telfort abonnees. :)
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:20:
Zeer scherp. Dat bracht een grijns op mijn smoelwerk. I salute you.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 02:06:
[...]
...
[...]

We doen ook 12Move en Tiscali, hoor, niet alleen Telfort abonnees. :)
Geldt dat dan ook niet voor de helpdesk?

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:27:

Ik weet niet precies wat je bedoelt, ik heb op 2 locaties Telfort adsl met telefoon en ik heb op beide

dezelfde telefoon gegevens ingegeven en dat werkt, dus ik heb overal hetzelfde nummer.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:27:
[...]

Geldt dat dan ook niet voor de helpdesk?
Ze doen zelfs Speedlinq en Vodafone Vast Bellen & Internetten. ;-)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Verwijderd

Wie van jullie heeft is ook eens het probleem tegen gekomen dat een telefoon gesprek na een paar minuten (8 tot 10min)verbroken wordt (andere kant hoort je niet meer)?
Wat kan dit zijn of hoe is dit te verhelpen?

Verwijderd

Ik heb ook sinds een maand telfort internet, en naast dat het standaard één pc modem naar mijn mening onhandig is qua configuratie (subjectief oordeel) heb ik erg veel last van connecties die niet lekker lopen.

- Sommige websites (waaronder echter novell.com, fok.nl, microsoft.com) laden erg langzaam, of maar voor de helft
- Ik kan (met de standaard time-out waardes) de eerder genoemde sites gewoon niet pingen. Tracert geeft naar gelang de sites ergens midden in een time-out (vaak maar niet altijd wanneer de trace reeds voorbij de telfort routers is).
- Pingen vanaf het modem en vanaf een client pc geeft hetzelfde resultaat
- DSL waardes/Snelheid is helemaal niks mee - zit 800m van de centrale en zit over het algemeen rond de 18Mbit. Ook signal noise etc ziet er normaal uit (9-11 up, 6-8 down).
- Kabels zijn getest, vervangen, heb het dichter bij het isra punt geprobeerd, met een ander adsl2+ modem, met hetzelfde modem op een andere verbinding zijn er geen problemen.
- Firmware, drivers en OS'en zijn allemaal up-to-date, geen virussen - en zoals ik melde, ook vanaf het modem krijg ik ping time-out's.

De helpdesk heeft mijn ADSL2+ kaart in de centrale gereset, geen soelaas.

Iemand hier een idee, suggestie of vergelijkbare ervaringen ? Ik woon zelf in Amsterdam-Noord.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Deze post is niet bedoeld om advies van jullie te vragen, slechts om het faliekant falende contact met Telfort via hun online contactformulier te illustreren.

Het bellen van betaalnummers á 30 cent per minuut is niet iets wat ik graag doe - zeker niet als het een klantenservice betreft van een dienst waar ik reeds voor betaal. Welnu, de situatie bij Telfort is precies deze, vandaar dat ik - toen ik begin januari met een probleem zat - contact opnam via het contactformulier op hun site. Ik stuurde op drie januari het volgende mailtje:
quote: Frank van Caspel
Geachte,

Sinds enige tijd is mijn internetabonnement van Tiscali omgezet naar een Telfort 20Mb versie. Bij de overstap heb ik van Telfort een 2602R-D1A modem opgestuurd gekregen (ik ging immers bij hen een nieuw abonnement aan en daar wordt een gratis modem bij geleverd). Dit modem ben ik echter niet gaan gebruiken daar ik nog een 2602HW-61 in gebruik had van mijn vorige abonnement en ik daarmee tevreden was. Dit is een multi-PC modem mét draadloos netwerk, waar de nieuwe gratis modem slechts een enkele PC-poort en geen draadloos netwerk heeft.

Welnu, sinds enige tijd is de HW-61 problemen gaan geven. Met wisselend interval reset het modem zich volledig en gaat behalve het internet dus ook het interne netwerk verloren. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door de instellingen na te lopen (hier vond ik niets mis), de hardware te controleren (het modem wordt niet te heet en staat op een koele vrije plek) en te zoeken naar nieuwe firmware. Dit laatste lukte me niet, daar ik reeds de nieuwste firmware die Tiscali ooit heeft uitgegeven geïnstalleerd had. Het lukt me zelf dus niet een oplossing te vinden.

Nu zie ik twee opties: óf ik krijg - met uw hulp - mijn router weer goed werkend, óf ik stuur het gratis (ongebruikte) modem naar u op, betaal een bedrag bij (volgens mij €70) en krijg dan een nieuw Multi-PC draadloos modem. Uiteraard ben ik vooralsnog voorstander van de eerste optie, vandaar dat ik u mail.

Wat kunt u doen of mij aanraden om de problemen met mijn router te verhelpen?

Vriendelijke groet,

Frank van Caspel
Pas acht dagen later (11 januari) kreeg ik de volgende reactie:
quote: Telfort helpdeskapparaat
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-01-2008 met ticketnummer 806332. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Voordat u besluit een nieuw modem aan te schaffen, raad ik u aan contact op te nemen met de technische afdeling van onze helpdesk.
Het telefoonnummer hiervan is: 0900 - 95 96.
U kiest in het menu voor optie 2, dan word u doorverbonden met de afdeling die uw technische vragen kan beantwoorden en hopelijk samen met u tot een oplossing van het probleem komt.

Op de Telfort Klantenservice pagina kunt u ook nog aanvullende informatie vinden: http://klantenservice.int...abonnement/Technische-vra gen.aspx .

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
CENSUUR
Ik heb op de site aangegeven dat mijn vraag een technische betrof, dus ik was ontstemd over het feit dat ze me simpelweg verwezen naar het betaalnummer alsof ik hen via een verkeerd kanaal benaderde. Daarnaast is mijn probleem wel vervelend, maar een acute oplossing is niet per sé nodig - ik heb er slechts sporadisch last van. Dit deed mij besluiten opnieuw een mailtje te sturen naar de klantenservice (17 januari):
Geachte heer / mevrouw,

3 januari jl. heb ik via deze weg een technische vraag gesteld aan de klantenservice. Het duurde vervolgens maar liefst acht dagen voordat ik een reactie kreeg, welke simpelweg inhield dat ik maar even naar het betaalnummer moest bellen om een medewerker te spreken. Antwoorden op de mail was niet mogelijk daar het een no-reply-adres betrof.

Bij deze stuur ik u graag opnieuw onderstaande mail met het verzoek om een snelle, digitale & inhoudelijke reactie. Eventueel mag u mij ook bellen, u heeft mijn nummer.
Volgt nu de tekst van mijn eerdere mail:
KNIP - Zie mijn eerste mail
Pas op 31 januari kreeg ik een respons, en ik moest hem werkelijk twee maal lezen uit ongeloof! Lees en huiver:
quote: Telfort
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 17-01-2008 met ticketnummer 818868. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Enige tijd geleden hebt u per e-mail een vraag gesteld aan de afdeling Customer Services.

Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden.

Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.

Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord hebt gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval is verzoeken wij u vriendelijk om uw vraag, middels het contact formulier, opnieuw te stellen. Uiteraard wordt uw vraag dan met voorrang behandeld en voorzien wij u zo spoedig mogelijk alsnog van een passend antwoord.

Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen kunt u natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

CENSUUR
Wat een farce! Of ik nog maar een keer wil mailen als mijn probleem zichtzelf inmiddels niet heeft opgelost - ik moest er eerlijk gezegd behoorlijk om lachen :) . Ik besloot dan ook te kijken in hoeverre mijn nieuwe mail met voorrang behandeld zou worden en stuurde - op 31 januari - de volgende mail:
Geachte heer / mevrouw,

De 17e jl. heb ik onderstaande mail naar u verstuurd, en in deze meta-meta tekst licht ik toe waarom deze nu voor de derde maal verzonden wordt. Zojuist heb ik namelijk (na twee volle weken) antwoord gekregen op de tweede zending van mijn mail, met daarin de boodschap dat u zich kunt voorstellen dat het probleem inmiddels verholpen is, en zo niet: of ik opnieuw de mail wil verzenden. U zegt mij toe mijn mail - als ik hem opnieuw zend - met voorrang te behandelen. Bij deze dan voor de derde maal:
KNIP - zie bovenstaande mails. Ik zond overigens de volledige tekst van alle voorgaande mails steeds weer mee.
De nieuwste ontwikkeling in deze Klantenservicesoap is pas vandaag aan het licht gekomen. Ik ontving (21 februari - drie weken na mijn laatste mail) het volgende - met VOORRANG verwerkte - antwoord:
quote: Telfort
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 31-01-2008 met ticketnummer 831113. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Enige tijd geleden hebt u per e-mail een vraag gesteld aan de afdeling Customer Services.

Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden.

Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord hebt gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval is verzoeken wij u vriendelijk om uw vraag, middels het contact formulier, opnieuw te stellen. Uiteraard wordt uw vraag dan met voorrang behandeld en voorzien wij u zo spoedig mogelijk alsnog van een passend antwoord.

Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen kunt u natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).

CENSUUR
Nogmaals - het is dat mijn probleem niet zo dringend is en dat ik benieuwd ben hoe lang dit kan duren, anders had ik wel gebeld. Ook bepaalde principes spelen inmiddels mee - ik laat me niet zomaar afschepen! Ik wil weten hoe het afloopt! Vandaar dat ik zojuist toch nog even de volgende mail heb gestuurd:
quote: Frank
Geachte heer / mevrouw,

Dit is de laatste mail die ik u stuur inzake mijn huidige situatie. Als deze mail niet binnen schappelijke tijd inhoudelijk wordt beantwoord zal ik mij genoodzaakt zien andere kanalen aan te spreken om tot u door te dringen. Voor de vierde maal nu stuur ik u onderstaande mail door, tezamen met alle toevoegingen. Zojuist (drie volle weken na mijn laaste schrijven) ontving ik wéér bericht dat ik - als mijn probleem zichzelf inmiddels niet had opgelost - opnieuw een mailtje moest sturen dat met voorrang behandeld zou worden. Nu volgt de volledige tekst van de mail die ik 31 januari jl. aan u stuurde en waarop ik bovenstaand antwoord ontving.
Ik ben benieuwd! Over een week of vier verwacht ik antwoord, dan zal ik hier wel even posten of dat enig effect heeft gesorteerd.

Zijn er meer mensen die dergelijke communicatie met de klantenservice voeren, of vinden ze mijn vraag (of mij) gewoon vervelend?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Modem al gereset en met een andere pc geprobeerd of je dezelfde problemen hebt?
Als je adsl-signaal gewoon goed is zou het daar niet aan moeten kunnen liggen.

Verwijderd

Verschillende pc's en modems vertonen hetzelfde beeld, ik realiseer me overigens net dat sommige van die sites uberhaupt niet te pingen zijn, maar ook sommige sites die ik zelf beheer vertonen dit probleem.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:55
Toch ook even mijn overstap-ervaring posten :) Ik heb zoals hier beschreven staat, eerst Telfort besteld, en toen het bestelproces in Stap 3/4 was, Planet opgezegd. Daardoor zitten we nog even aan Planet vast, maar goed. Vandaag was de dag; internet lag eruit. Ik heb de modems vervangen, en internet deed het weer binnen 10 minuten. Bijzonder positief dus!

Modem traint op 20Mbit en ik haal op usenet zo'n 1,85MB/s (5 connecties, Eweka) :D Voorlopig geef ik Telfort dus 2 thumbs up.

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Terranca schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:05:
Toch ook even mijn overstap-ervaring posten :) Ik heb zoals hier beschreven staat, eerst Telfort besteld, en toen het bestelproces in Stap 3/4 was, Planet opgezegd. Daardoor zitten we nog even aan Planet vast, maar goed. Vandaag was de dag; internet lag eruit. Ik heb de modems vervangen, en internet deed het weer binnen 10 minuten. Bijzonder positief dus!

Modem traint op 20Mbit en ik haal op usenet zo'n 1,85MB/s (5 connecties, Eweka) :D Voorlopig geef ik Telfort dus 2 thumbs up.
Misschien ook al eerder voorbij gekomen maar waar kun je zien hoe het modem traint? Ik heb gezocht in dit forum maar kon niets vinden.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Inlogen op je modem

Rechtsboven

Interface Status

DSL > Rate

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Als je inlogt op het modem kun je dit zien > http://www.zyxelsupport.nl/

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
.Frank schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:10:
Deze post is niet bedoeld om advies van jullie te vragen, slechts om het faliekant falende contact met Telfort via hun online contactformulier te illustreren.
\

OK, heb zelf geen problemen met de communicatie met Telfort, maar goed.....
Zijn er meer mensen die dergelijke communicatie met de klantenservice voeren, of vinden ze mijn vraag (of mij) gewoon vervelend?
Waar gaat dit over?
Jij stelt een vraag/legt Telfort een probleem voor over een niet door hen geleverd modem!
Dan doe "jij" een voorstel en wil je je gratis modem terugsturen en alsnog het bedrag voor het andere modem betalen..............
Had je beter na moeten denken bij het aanvragen van het hele gebeuren.
Wat denk je nu zelf?
Ik denk dat ze het veel te veel werk vinden en ik denk dat ze je vervelend vinden :O

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

smokesign schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:25:
Waar gaat dit over?
Jij stelt een vraag/legt Telfort een probleem voor over een niet door hen geleverd modem!
Dan doe "jij" een voorstel en wil je je gratis modem terugsturen en alsnog het bedrag voor het andere modem betalen..............
Wat denk je nu zelf?
Ik denk dat ze het veel te veel werk vinden en ik denk dat ze je vervelend vinden :O
Dit modem is zeker wel door hen geleverd.
Telfort is tiscali, maar dan met een nieuw naampje. Zelfde organisatie, zelfde techniek.

• .Frank
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

smokesign schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:25:
[...]
\

OK, heb zelf geen problemen met de communicatie met Telfort, maar goed.....

[...]

Waar gaat dit over?
Wat denk je nu zelf?
Je mist enige nuance, die zal ik voor je invullen. Ten eerste is mijn huidige modem dan wel niet door Telfort geleverd, maar wel door Tiscali. In die hoedanigheid beschouw ik mijn modem als geleverd door mijn ISP. Daarnaast heb ik telefonisch besproken met een medewerker van Telfort dat ik mijn huidige modem kan blijven gebruiken. Deze medewerker verzekerde me dat het modem zou werken (wat het ook doet, in principe) en zodoende beschouw ik het niet als vreemd als ik met problemen die ik met het modem ondervind met hen overleg.

Ook het feit dat ik het gratis modem opgestuurd heb gekregen heb ik telefonisch overlegd, en ondanks het feit dat ik aangaf het niet te gaan gebruiken kreeg ik het toch toegestuurd omdat ik er nu eenmaal recht op had. Kort na de ontvangst hiervan - binnen de aangegeven 'omruilperiode' - heb ik al contact opgenomen over een eventuele verwisseling, dat de zaak nu nog steeds loopt ligt niet aan mij.

Ik vind je toon jegens mij overdreven, daar ik in het geheel geen dwingende toon aansla in mijn eerste mail aan Tiscali, ik wil simpelweg raad. Ik maak hen geen 'offer they can't refuse' of iets dergelijks. Daar komt bij dat als zij dat al zo zouden ervaren me ze dat ook gewoon duidelijk kunnen maken in plaats van twee maanden niet reageren. Fijn om te horen dat jij daar in ieder geval geen last van hebt.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17

Dav0s

Hr?

Ik denk eerder dat ze gewoon een ontzettende grote achterstand hebben wat betreft het beantwoorden van email. Iedereen geeft hier aan dat het zo'n 3 weken duurt voor je antwoord op je mail krijgt. Dit komt grotendeels doordat mensen zo makkelijk een mailtje sturen met een vraag dat de helft al is opgelost voordat de helpdesk de mail leest of dat mails 3 of 4x gestuurd worden om wat voor reden dan ook.

Vandaar dat ze je vragen hem nogmaals te sturen, dat hij daarna niet beantwoord wordt en ze het nogmaals vragen te sturen lijkt me een fout van hun kant...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ .Frank: hier hetzelfde effect. Ik heb nu tot tweemaal toe een vraag gesteld over het niet kunnen aanmaken van e-mailaliassen nadat ik gemigreerd ben vanuit Tiscali, en tot nu voor de tweede keer de volgende mail ontvangen:
quote: automatisch e-mailbericht Telfort Klantenservice
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 01-02-2008 met ticketnummer 832349. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

nummertje even aangepast...

Verwijderd

Ook ik heb slechte ervaring met E-mail aan Telfort klantenservice.
Vermoedelijk is het de prijs van het "succes", natuurlijk is te verwachten
dat er veel problemen optreden als je en ....

Tiscali overneemt
12move overneemt
En een leuke aanbieding in de markt zet

Als ik naar mijn ordernummer kijk van 15-01-2008 en van gisteren
zitten daar ruim 25000 posities tussen ik neem aan net zoveel aanvragen.

Het verwonderd mij dus niet.

..... Ik ga er maar niet vanuit dat men lekker probeert te verdienen
aan het leed van de door problemen getroffen gebruikers ....

Dus Telfort, .. maak een gebaar vanwege de lange wachttijden bij de helpdesk ...

Klantenservice tegen lokaal tarief! _/-\o_

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Een belangrijk iets om te melden bij de openingstopic:

KPN InternetPlusBellen

* Vraag Telfort Telefonie aan.
* Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
* Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.

Als je IPB hebt en niet van plan bent het telefoonnummer mee te nemen moet je alsnog bij KPN IPB opzeggen, althans het telefoongedeelte.. Anders blijft KPN je gewoon 42 euro per maand billen! Dat gebeurde hier namelijk!

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Mijn internet lag er net ineens helemaal uit. DSL lampje uit, na paar minuten was ie weer up and running.

Vreemd! (Leiden centrum)

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Madone schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:05:
Na eindelijk 2,5 maand is de protering van mijn telefoonnummer eindelijk goed. Ik stapte over van IPB naar Telfort. Mijn nummer moest dus mee. Na portering konden echter IPB-ers mij niet meer bereiken. Telfort heb ik toen vele malen gebeld om dit vooor mij op te lossen. Dit duurde en duurde maar dus heb ik eens met KPN gebeld onder het mom dat mijn ouders mij niet konden bereiken, IPB-ers dus. Binnen 72 uur hebben ze het probleem voor me opgelost, bleek een fout bij hun te zijn. Dat wist ik wel maar Telfort kan/moet dit toch regelen voor mij. Dus heb je hetzelfde probleem dan eens bellen met KPN zou ik zeggen.
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Heb al gebeld met KPN maar die persoon wilde mij (of mijn ouders, zij zijn degene die mij niet kunnen bellen)) niet helpen. Ik moest maar contact zoeken met Telfort. Volgens jou ligt(lag) de fout bij KPN, kun je 'm ook benoemen, zodat ik een volgende keer wat meer 'geschut' heb als ik iemand aan de lijn krijg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:06:

Dus Telfort, .. maak een gebaar vanwege de lange wachttijden bij de helpdesk ...
Ik zag Mevr. Reffeltrath zojuist haar middelvinger opsteken.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

http://webwereld.nl/artic...-de--routeringssoep-.html

Telfort gaat toch via het Tiscali netwerk, indien dit beschikbaar is?

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
slaay schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:40:
http://webwereld.nl/artic...-de--routeringssoep-.html

Telfort gaat toch via het Tiscali netwerk, indien dit beschikbaar is?
Ja, maar dit heeft niets te maken met het artikel op webwereld. Dat betrof zakelijke klanten zoals je leest.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:06:
Ook ik heb slechte ervaring met E-mail aan Telfort klantenservice.
Vermoedelijk is het de prijs van het "succes", natuurlijk is te verwachten
dat er veel problemen optreden als je en ....

Tiscali overneemt
12move overneemt
En een leuke aanbieding in de markt zet
En Speelinq overneemt...
Al zul je die klanten minder gauw horen klagen over het helpdesk tarief, die zijn 70 cent/minuut gewend 8)7

Verwijderd

Déja vu

Emails sturen is verspilde tijd. De helpdesk bellen ook en verspilt daarnaast je zuur verdiende centjes. :7

*trekt biertje open want het is 3 uur*

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 14:57 ]

• Snoes
  • Laatst online: 23:58

Snoes

marcel

Hallo,

Op 8 feb zou op mijn nieuwe adres Telfort incl. telefonie met nummerbehoud worden opgeleverd op een nieuw adres. Ik heb mijn verhuizing samen laten vallen met deze overgang.
Ik kom van IPB, het abb. Daarvan loopt tot 28 feb, dus moet uiterlijk 18 feb worden opgezegd. Daar hield ik dus netjes rekening mee.

Omdat ik na 11 feb. Nog geen telefoon had, heb ik maar eens een belletjes gepleegd. Dit kon nog even duren, er was wat fout gegaan, binnen uiterlijk 10 dagen zou ik telefoon moeten hebben.

Vandaag nog maar een gebeld (wat heet eens, enkele uren).

Eerst naar Telfort: KPN zou geweigerd hebben mijn nummer vrij te geven.
KPN (planet): Hoezo geweigerd?? Wij kunnen in ons systeem niets vinden van een overgang van IPB naar Telfort.

Daarna heb ik verschillende medewerkers aan de lijn gehad, die me steeds meer ongein vertelde.
§ Medewerker 2): Telfort zou mijn IPB pakket niet over kunnen nemen, ze kunnen geen digitale lijnen overnemen. Het telefoonnummer zou eerst over gezet moeten worden naar een analoge lijn, daarna zou het over gezet kunnen worden. Ik moest dan ook eerst IPB opzeggen zodat Telfort de analoge lijn zou kunnen overnemen.
§ Medewerker 3): Wij hebben niets van Telfort vernomen, dus uw abb (contract) van planet loopt nog steeds. Opzeggen per maand: nee, dat ik alleen voor nieuwe contracten, u zit er nu weer een jaar aan vast. Wat nu: het beste kunt u een brief sturen om te proberen onder uw huidige IPB contract uit te komen. Nummer behoud?: ja, dan moet u uw nummer op een analoge lijn laten over zetten (10,5 kosten p/m, contract duur ???), daarna kan deze dan worden overgenomen. Ook komen daar nog nummerporteringskosten bij voor U, iets van € 70,-.

Had ik eerst 1 probleem, namelijk geen telefoon op mijn nieuwe adres, nu heb ik er nog één bij; een abb. Waar ik niet aan vast wil zitten.

Notabene op 25 januari, 3 dagen voor einde opzegmogelijkheid, zowel planet als Telfort gebeld. Ik zat sinds die dag in stap 4 overigens. Aan beide gevraagd: hoe gaat de aanvraag, dien ik zelf planet op te zeggen. NEE, U HOEFT NIETS TE ONDERNEMEN.

Nu gaat er nog al wat fout en zijn het mijn problemen en mijn kosten.

Is hier nog op een fatsoenlijke manier uit te komen ????? :? :? :? :? :?

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:16
Hallo,

Ik heb inmiddels van KPN de contract ontvangen voor een nieuwe aansluiting die ik moest afsluiten.(van telfort betreft laswerkzaamheden)
Nou staat er op de brief van KPN.

"Door een technische oorzaak is het niet mogelijk uw opdracht meteen uit te voeren.Wij onderzoeken dit en informeren u binnen enige tijd"

Heeft iemand hier ervaringen mee,of is dat gewoon een standaardtekst?

[ Voor 5% gewijzigd door Zasa op 21-02-2008 15:11 ]

Verwijderd

De KPN informeert je altijd netjes per brief en komt zijn beloften na. Dit in tegenstelling tot veel dochterbedrijven van de KPN (Speedlidl, Telfort, Planet, HetNet, enz.).

In die zin gaat de uitspraak "zo moeder, zo dochter" voor KPN en haar dochters niet op.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ Snoes

Ik heb een vaag vermoeden dat het niet-opzeggen-verhaal met de overstap naar Telfort alleen voor InternetPlusBellen van KPN zelf geldt en dus niet voor dochter Planet. Bijna iedereen die ik ken die IPB van KPN zelf had had geen problemen met de overstap, alleen de mensen die juist IPB van Planet hadden / hebben zitten nu met het gezeur van niet opzegbare contracten en moeilijkheden met het telefoonnummer. Ik voelde de bui bij Planet 3 jaar terug al aankomen en ben, toen de mogelijkheid zich voordeed, overgestapt naar direct-adsl en later, toen de testfase van de voip dienst van KPN voorbij was, naar IPB van KPN.

Aangezien er toch een hoop mensen IPB van Planet hebben denk ik toch dat er onderscheid gemaakt wordt in de opzegprocedure door KPN en Planet, dit was ook te merken na de verandering in de AV waardoor, na een jaar en te zijn aangesloten na een bepaalde datum, per maand opgezegd kon worden, maar al aangegeven werd dat het niet voor oudere klanten van IPB en Planet gold, waarbij in de praktijk Planet voet bij stuk bleef houden en KPN niet echt moeilijk deed met opzeggingen door oude klanten.

Ik denk dus ook echt dat hetgeen in de TS alleen voor IPB'ers van KPN (en dus geen Planet) geldt. Nog een paar weken (14 maart) en dan zien we wel of het bij mij ook een drama gaat worden. De spullen en gegevens van Telfort zijn ondertussen al enkele weken binnen, het wachten is dus op de oplevering.

Verwijderd

@tagdaze: de postcodecheck van mij geeft aan dat er maar tot 1.5mbit beschikbaar is, terwijl ik nu 3mbit heb! ik had ook keer telefonisch contact gehad en toen werd mij verteld dat het modem op het hoogste intraint? kan je dat bevestigen?

• Snoes
  • Laatst online: 23:58

Snoes

marcel

DeliciousBrown® schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:43:
@ Snoes

Ik heb een vaag vermoeden dat het niet-opzeggen-verhaal met de overstap naar Telfort alleen voor InternetPlusBellen van KPN zelf geldt en dus niet voor dochter Planet. Bijna iedereen die ik ken die IPB van KPN zelf had had geen problemen met de overstap, alleen de mensen die juist IPB van Planet hadden / hebben zitten nu met het gezeur van niet opzegbare contracten en moeilijkheden met het telefoonnummer. Ik voelde de bui bij Planet 3 jaar terug al aankomen en ben, toen de mogelijkheid zich voordeed, overgestapt naar direct-adsl en later, toen de testfase van de voip dienst van KPN voorbij was, naar IPB van KPN.

Aangezien er toch een hoop mensen IPB van Planet hebben denk ik toch dat er onderscheid gemaakt wordt in de opzegprocedure door KPN en Planet, dit was ook te merken na de verandering in de AV waardoor, na een jaar en te zijn aangesloten na een bepaalde datum, per maand opgezegd kon worden, maar al aangegeven werd dat het niet voor oudere klanten van IPB en Planet gold, waarbij in de praktijk Planet voet bij stuk bleef houden en KPN niet echt moeilijk deed met opzeggingen door oude klanten.

Ik denk dus ook echt dat hetgeen in de TS alleen voor IPB'ers van KPN (en dus geen Planet) geldt. Nog een paar weken (14 maart) en dan zien we wel of het bij mij ook een drama gaat worden. De spullen en gegevens van Telfort zijn ondertussen al enkele weken binnen, het wachten is dus op de oplevering.
Dat belooft voor mij dus niet veel goeds. Ik ga vanavond een brief dichten in de hoop dat ze mijn contract alsnog per 28-02-2008 willen stopzetten.

Overigens heb ik toch wel het idee dat het ook voor Planet zou moeten gelden, omdat wanneer je de helpdesk van planet belt, je altijd iemand van KPN aan de lijn krijgt. Dit is volgens mij één pot nat, planet en kpn.

ps. ik heb vandaag wel begrepen dat het allemaal heel eenvoudig is en heel veel gebeurd (nummer portering), alleen dat dit in combinatie met verhuizen niet zo maar kan. Alleen, dat hoor je niet op het moment dat je iets aanvraagd, maar achteraf. Hebben de mensen bij nieuwe klanten van Telfort hier geen weet van? Wanneer je vooraf weet wat de problemen / moeilijkheden zijn, kun je daar op in spelen. Nu zit ik met de problemen. Want, hoe vervelend iedereen het ook vind, het zijn wel JOU problemen.

Verwijderd

Snoes schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:59:

Overigens heb ik toch wel het idee dat het ook voor Planet zou moeten gelden, omdat wanneer je de helpdesk van planet belt, je altijd iemand van KPN aan de lijn krijgt. Dit is volgens mij één pot nat, planet en kpn.
Praktisch is dat wellicht één callcenter, maar juridisch is dat niet steekhoudend lijkt me.

Verwijderd

...

[...]

Pas op 31 januari kreeg ik een respons, en ik moest hem werkelijk twee maal lezen uit ongeloof! Lees en huiver:

[...]
...
Wat zou je zeggen als je na weken wachten op een antwoord alleen maar deze reactie krijgt:
Re: FwUw Telfort internet 20 Mb-abonnement

Referentienummer: ***

Hallo: **

Beste mijnheer / mevrouw, Onlangs heeft u via de Telfort website een email gestuurd naar de klantenservice. U heeft inmiddels een antwoord ontvangen van een van onze medewerkers. Telfort wil graag van u weten hoe tevreden u over haar emailbeantwoording bent. Met de resultaten van dit onderzoek wil Telfort onze dienstverlening verbeteren. Alvast bedankt voor uw medewerking! Met vriendelijke groet, Telfort Klantenservice
Is ook niet goed voor je hart :>

Drie keer raden of ik tevreden was of niet. >:)

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:55
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je per post je contract krijgt opgestuurd? Ik heb afgelopen zondag Telfort internet besteld en afgelopen maandag ook al een bevestiging per e-mail ontvangen, maar tot nu toe nog geen contract per post ontvangen. Moet ik me al zorgen gaan maken of nog even rustig afwachten?

Verwijderd

Als ze heel snel waren geweest (maandag verstuurd), dan had je 'm dinsdag in huis gehad. Lijkt me geen reden om je zorgen te maken.

• Ralphfx
  • Laatst online: 21:29
Ik maak me een beetje druk over onze vaste telefoon aansluiting:

Een tijdje terug naast ons Telfort internetabo hebben we vast bellen aangevraagd inclusief nummerbehoud. (Telfort regelt dus alles)

Morgen, 22 februari, wordt de KPN lijn afgesloten. Dit heeft KPN netjes per brief aangekondigd. Maar we hebben nog helemaal niets van Telfort ontvangen; geen activatie-datum, geen inloggegevens, helemaal niets.

Ze kunnen ons toch niet zonder telefoonaansluiting laten zitten?

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:20
Aangevraagd op 18 januari, net een brief gekregen van Telfort. Dat we pas in de week van 17 maart horen wanneer/of er wat gaat gebeuren... Ronduit belachelijk. Hebben meer mensen deze brief gekregen?

Ik lees ook dat ze zeggen dat ze afhankelijk zijn van andere partijen. Zou dit betekenen dat ik als ik nu toch naar een andere isp zou stappen het nog steeds eeuwen gaat duren?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Devvert schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:45:
Aangevraagd op 18 januari, net een brief gekregen van Telfort. Dat we pas in de week van 17 maart horen wanneer/of er wat gaat gebeuren... Ronduit belachelijk. Hebben meer mensen deze brief gekregen?

Ik lees ook dat ze zeggen dat ze afhankelijk zijn van andere partijen. Zou dit betekenen dat ik als ik nu toch naar een andere isp zou stappen het nog steeds eeuwen gaat duren?
Ligt aan de problemen. Waarschijnlijk zijn er problemen in de telefooncentrale.
Ralphfx schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:17:
Ik maak me een beetje druk over onze vaste telefoon aansluiting:

Een tijdje terug naast ons Telfort internetabo hebben we vast bellen aangevraagd inclusief nummerbehoud. (Telfort regelt dus alles)

Morgen, 22 februari, wordt de KPN lijn afgesloten. Dit heeft KPN netjes per brief aangekondigd. Maar we hebben nog helemaal niets van Telfort ontvangen; geen activatie-datum, geen inloggegevens, helemaal niets.

Ze kunnen ons toch niet zonder telefoonaansluiting laten zitten?
Zou ik wel even achteraan gaan (misschien ben je al te laat). Als KPN je nummer gedeactiveerd heeft kan Telfort het waarschijnlijk niet meer porteren.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 21-02-2008 18:54 ]

/▌

• Ralphfx
In de brief van KPN staat dat morgen, 22 februari, het nummer wordt overgedragen naar een andere provider, maar dat dan ook alles wordt afgesloten. Probleem is dat we niet kunnen inloggen voor Telfort Vast Bellen, omdat we nog niets van Telfort hebben ontvangen. Dus waarschijnlijk kunnen we vanaf 12 uur vannacht niet meer bellen of gebeld worden...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ralphfx schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:58:
In de brief van KPN staat dat morgen, 22 februari, het nummer wordt overgedragen naar een andere provider, maar dat dan ook alles wordt afgesloten. Probleem is dat we niet kunnen inloggen voor Telfort Vast Bellen, omdat we nog niets van Telfort hebben ontvangen. Dus waarschijnlijk kunnen we vanaf 12 uur vannacht niet meer bellen of gebeld worden...
Als KPN zegt dat het wordt overgedragen aan een andere provider zal het wel goedkomen met je nummer. Zit je alleen met het probleem dat je Telfort nog niet opgeleverd is.

/▌

• Ralphfx
Marzman schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:01:
[...]

Als KPN zegt dat het wordt overgedragen aan een andere provider zal het wel goedkomen met je nummer. Zit je alleen met het probleem dat je Telfort nog niet opgeleverd is.
Dat is wat ik bedoel. Het is voor ons geen optie (tijdelijk) zonder vast nummer komen te zitten opeens. Normaliter moet je je telefonie gegevens toch wel (ruim) van te voren krijgen toegestuurd door Telfort...

Als we morgen niet meer kunnen bellen wil ik toch eens graag een hartig woordje met ze spreken in ieder geval, helaas kost dat dan 30 cent per minuut + kosten mobiele telefoon :S en daar heb ik ook geen zin in om kosten te maken als zij in gebreke blijven.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar doet internet het wel? Inloggen bij vast bellen doe je met je gewone telfort login. Je vastbellen gebruikersnaam is je telefoonnummer (formaat 0101234567), je wachtwoord kun je direct op de website aanpassen als je dat nog niet hebt of kwijt bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-02-2008 19:12 ]

Verwijderd

nu krijg ik heel snel mn woning (met snel bedoel ik deze week ;) )

nu heb ik natuurlijk geen contract met kpn,ben immers een nieuwe bewoner.
kan ik gewoon telfort 20mbit nemen voor die 20 euro in de maand zonder dat ik iets hoef te regelen met kpn?

ik ben dus benieuwd of het bij die 20 euro in de maand blijft....of zit er ergens een addrtje onder het gras?

• Ralphfx
excuses dubbel geklikt...

[ Voor 95% gewijzigd door Ralphfx op 21-02-2008 19:17 ]

• Ralphfx
Gianni Rombios schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:11:
Maar doet internet het wel? Inloggen bij vast bellen doe je met je gewone telfort login. Je vastbellen gebruikersnaam is je telefoonnummer (formaat 0101234567), je wachtwoord kun je direct op de website aanpassen als je dat nog niet hebt of kwijt bent.
Dat is in ieder geval fijn om te weten (alhoewel Telfort dat zelf natuurlijk schriftelijk had moeten doorgeven). Internet doet het gewoon (wij komen van Tiscali). Maar dat lost het nog niet op:

Inloggen
Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.

En juist die activatiebevestiging + alle benodigde gegevens hebben we nog niet ontvangen van Telfort.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:47:
[...]

Hey Masimo,

Dank je wel voor de toelichting. Het lijkt inderdaad wel te werken. Heb alleen nog steeds het probleem van de PS3 die nog NAT type 3 detecteert.

Op de Zyxel heb ik ingesteld bij NAT/Portforwarding dat de PS3 poorten moeten worden doorgestuurd naar het mac adres van de PS3. Moet ik ook nog iets van packages toelaten van WAN/LAN (op het firewall tabje)?

Overigens heb ik mijn Sitecom router een vast ip adres gegeven (in de zyxel, dmv het MAC adres). Maar nu kan ik het programma van de sitecom niet meer benaderen??? Hier heb ik nog een filter aanstaan voor de toegestane MAC adressen (wireless) en die wil ik nog wel kunnen aanpassen.

Sorry, snap er echt niet zoveel van... :?
Je moet inderdaad nog een firewall regeltje aanmaken.
De sitecom moet gewoon benaderbaar zijn met zijn nieuwe ip adres. Check even in de Zyxel welk dat is.

Je moet in de Sitecom zelf een vast ip adres instellen en niet via de Zyxel.

MAC filtering is voor de wireless zaken. Dat staat los van wat je bedraad aan de Zyxel hangt.
Heb je nog iets van beveiliging aanstaan? WEP ofzo?

Ik zou het zo instellen (in de apparaten zelf!):

Zyxel: 192.168.1.1
Sitecom: 192.168.1.2
PS3: 192.168.1.3

Is de PS3 trouwens via een kabeltje verbonden aan de sitecom of zyxel? of wireless?
In dat laatste geval kun je je MAC filter ook gebruiken voor het toewijzen van een vast ip adres. Maar wat mij betreft heeft het instellen van het ip adres in de PS3 zelf de voorkeur.

Laat de DHCP range (IP Pool starting adress) van de Zyxel starten op 192.168.1.10. Dan krijg je geen ip conflicten met de wireless clients die een ip adres willen.

Een laatste mogelijkheid zou het activeren van uPnP zijn. Als de PS3 dat ondersteund, dan kan hij zelfstandig door de Zyxel heenfietsen. Maar dat is wel een veiligheidsrisico voor ongewenste toegang van buitenaf.

Ik heb hier trouwens de volgende apparaten aan elkaar hangen zonder problemen:

Zyxel - Asus wireless router (bedraad) - Server (bedraad) - XBox (bedraad) - 1 PC (draadloos) - 2 laptops (draadloos) - 1 HTC cruise (draadloos) - 2 nintendo DS (draadloos).

De XBox hangt aan de Zyxel en heeft geen enkel probleem verbinding met het Internet te maken. Zonder extra NAT/Firewall instellingen.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:51:
@tagdaze: de postcodecheck van mij geeft aan dat er maar tot 1.5mbit beschikbaar is, terwijl ik nu 3mbit heb! ik had ook keer telefonisch contact gehad en toen werd mij verteld dat het modem op het hoogste intraint? kan je dat bevestigen?
Het modem zal op een zo hoog mogelijk haalbare snelheid gaan werken, dus hoe beter en korter de lijn na je huis des te hoger zal je uiteindelijke snelheid zijn.

Verwijderd

Nu 1 maand tevreden abbonee van telfort. Prima provider en een super stabiele verbinding. Alleen mijn intrainwaarde is van 12Mbit naar bijna 15Mbit gegaan. Ik heb niks veranderd, maar mij hoor je er niet over zeuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:16:

kan ik gewoon telfort 20mbit nemen voor die 20 euro in de maand zonder dat ik iets hoef te regelen met kpn?

ik ben dus benieuwd of het bij die 20 euro in de maand blijft....of zit er ergens een addrtje onder het gras?
Misschien moet je overwegen om de startpost te lezen?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.