Waar kan je deze gegevens vinden in je modem configuratie?User321 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:09:
Ik wil graag m'n zyxel modem vervangen door iets anders.. ben het elke paar dagen rebooten van dat ding omdat ie 'vol' loopt qua verbindingen een beetje zat..
Verwijderd
Hoi allen,
Ik heb een vraagje wat me niet helemaal duidelijk is.
Op 1 april stap ik over van Orange Adsl naar Telfort Adsl. Paar weken terug heb ik 'netjes' Orange opgezegd met de einddatum van 31 maart en aangegeven dat het een migratie overgang is. Enkele dagen later krijg ik van KPN een brief dat mijn adsl lijn op 31 maart wordt opgeheven (oftwel gesloopt). Is dit normaal? Krijg ik hier problemen mee als Telfort 1 april overneemt en achterkomt dat mijn adsl lijn is gesloopt? Wat moet ik doen?
Excuses voor mn vragen, want ik heb helemaal geen ervaring met overstappen van adsl.
Bij voorbaat dank
Op 1 april stap ik over van Orange Adsl naar Telfort Adsl. Paar weken terug heb ik 'netjes' Orange opgezegd met de einddatum van 31 maart en aangegeven dat het een migratie overgang is. Enkele dagen later krijg ik van KPN een brief dat mijn adsl lijn op 31 maart wordt opgeheven (oftwel gesloopt). Is dit normaal? Krijg ik hier problemen mee als Telfort 1 april overneemt en achterkomt dat mijn adsl lijn is gesloopt? Wat moet ik doen?
Excuses voor mn vragen, want ik heb helemaal geen ervaring met overstappen van adsl.
Bij voorbaat dank
Volgens mij had je heel niet hoeven opzeggen. Volgens mij gaat het fout nu omdat Telfort straks jou lijn wil gaan overnemen die niet meer bestaat. Als je het kan vervroegen naar 29 of 30 maart dan kan je problemen voorkomen.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:12:
Hoi allen,
Bij voorbaat dank
Ik had ook nog een vraagje, er is eerder een uitleg geweest over je ZyXel in combinatie met een tweede modem / router gebruiken om zo de werklast te verdelen. Kan iemand mij hier een link naar geven?
Verwijderd
@Phorze: Nou probleem is, ik heb KPN lijn niet opgezegd, alleen Orange en ik heb het aan Orange duidelijk aangegeven dat het om migratie ging en die hebben waarschijnlijk aan KPN doorgegeven dat het stopt.
Zucht, moet ik weer achteraan bellen
. Dus het beste is om Telfort te bellen om te zorgen dat ze paar dagen eerder kunnen overnemen.
Zucht, moet ik weer achteraan bellen
Je had gewoon niks op moeten zeggen, alleen telfort aanvragen, en aangeven dat je een signaal bij een andere provider hebt. Dan wordt de lijn gewoon overgenomen
Ik geef je gelijk. Echter je moet natuurlijk wel opzeggen bij de oude provider anders loopt dat contract gewoon een jaar doorTotaalgeflipt schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:54:
Je had gewoon niks op moeten zeggen, alleen telfort aanvragen, en aangeven dat je een signaal bij een andere provider hebt. Dan wordt de lijn gewoon overgenomen
Verwijderd
Ik moet wel opzeggen anders loopt mn contract door van Orange en dat wil ik natuurlijk niet
. Maar die kuddo's van Orange hebben het doorgegeven aan KPN om lijn te slopen terwijl ik aangegeven heb dat het om migratie ging.
Zoals ik al zei, ik ga maar Telfort bellen om te voor zorgen dat ze eerder kunnen overnemen.
Zoals ik al zei, ik ga maar Telfort bellen om te voor zorgen dat ze eerder kunnen overnemen.
Verwijderd
Zooo, Telfort opgezegd voordat je bent aangesloten! Als dat maar goed gaat.objectief2 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:58:
Ik ga ook van Orange naar Telfort per 1 april .Mijn contract bij Orange loopt af per 11 april. Afgelopen week heb ik de opzegbrief naar Telfort verstuurd met daarin de telco-telcomigratie. Ik heb hiermee gewacht tot ik in stap 4 van Telfort stond zoals in de startpost stond
Lol, denk dat dat afsluiten wel luktVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:12:
[...]
Zooo, Telfort opgezegd voordat je bent aangesloten! Als dat maar goed gaat.
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
GrappenmakersVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:12:
[...]
Zooo, Telfort opgezegd voordat je bent aangesloten! Als dat maar goed gaat.
Verwijderd
Nou, ik heb Telfort maar even gebeld naar aanleiding van mijn vorige berichten. Volgens de vriendelijke medewerker moet er geen problemen opleveren, dat wordt gecommuniceerd tussen Telfort en Orange.
Ik ben benieuwd..
Ik ben benieuwd..

Ik zou eerder Orange bellen. Als zij een slooporder hebben doorgegeven aan KPN dan zou het leuk zijn als ze die order ook ff terugtrekken. Je kan gewoon beter opzeggen als je al ADSL van Telfort hebt, dan weet je zeker dat het echt alleen een administratieve opzegging is.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:53:
Nou, ik heb Telfort maar even gebeld naar aanleiding van mijn vorige berichten. Volgens de vriendelijke medewerker moet er geen problemen opleveren, dat wordt gecommuniceerd tussen Telfort en Orange.
Ik ben benieuwd..
Verwijderd
Misschien moet ik bijvertellen dat ik bij huidige provider Orange Adsl lite (vroeger Wanadoo) heb. Dus het is deel Orange en deel KPN. Wat ik begrepen heb van Orange, omdat ik Orange adsl lite heb en als ik het abonnenment opzegt dat er dan geen sprake is van een migratie. Dan word er compleet afgezegd, abonnement + adsl lijn.
Of is dit bullshit verhaal wat Orange zegt?
Onzin, gewoon tegen orange zeggen dat het abonnement per (datum) opgezegd wordt en de lijn (incl telefoonnummer) gemigreerd wordt door telfort per (datum). Duidelijk erbij zeggen dat ze het tel nummer dus niet vrij mogen geven. Desnoods zeg je het 3 keer (mail ze ook nog even erover als 'herinnering'). Beter een keer teveel zeggen/mailen dan 1 keer te weinig.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:53:
Misschien moet ik bijvertellen dat ik bij huidige provider Orange Adsl lite (vroeger Wanadoo) heb. Dus het is deel Orange en deel KPN. Wat ik begrepen heb van Orange, omdat ik Orange adsl lite heb en als ik het abonnenment opzegt dat er dan geen sprake is van een migratie. Dan word er compleet afgezegd, abonnement + adsl lijn.
Ik heb sinds vandaag ook Telfort 20mbit 
Nu heb ik een linksys WAG200G, maar die traint zichzelf maar op 18 mbit, terwijl de zyxel wel traint op 20mbit. Ik heb nog vrij oude firmware denk ik (nooit geupdate versie 1.00.09) zou het sneller gaan als ik de firmware update?
Nu heb ik een linksys WAG200G, maar die traint zichzelf maar op 18 mbit, terwijl de zyxel wel traint op 20mbit. Ik heb nog vrij oude firmware denk ik (nooit geupdate versie 1.00.09) zou het sneller gaan als ik de firmware update?
Verwijderd
@reddevil, ik had het zelfe abbo en heb ook brief gehad van KPN dat mijn adsl aansluiting per 3 maart buiten dienst word gesteld, terwijl ik 5 maart de aansluiting van telfort krijg! komt dat wel goed dan?
Tevreden over de overgang naar Telfort, mijn modem traint in op:
15982 kbps / 1128 kbps
Echter als ik nu een speedtest op bbned doe, krijg ik het volgende te zien:
Your current bandwidth reading is: 4.36 Mbps which means you can download at 558.35 KB/sec. from our servers.
Heb ook nog even getest met een 1000MB testbestand binnenhalen, ook dit gaat op +/- 600 KB/sec
Ligt het nu aan mij, of is dit veel te laag?
En als het te laag is, hoe kan ik dit oplossen. Al gedaan: modem zit direct achter ISRA en kabel naar PC is niet meer dan 2 mtr. TCPOptimizer ook al gedraaid
15982 kbps / 1128 kbps
Your current bandwidth reading is: 4.36 Mbps which means you can download at 558.35 KB/sec. from our servers.
Heb ook nog even getest met een 1000MB testbestand binnenhalen, ook dit gaat op +/- 600 KB/sec
En als het te laag is, hoe kan ik dit oplossen. Al gedaan: modem zit direct achter ISRA en kabel naar PC is niet meer dan 2 mtr. TCPOptimizer ook al gedraaid
Ik zie zo 1-2-3 geen echte update in de release notes mbt DSL chip, maar je kan het altijd proberen tochZ___Z schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:21:
Ik heb sinds vandaag ook Telfort 20mbit
En meerdere test bestanden via ftp.telfort.nl ?Snowmiss schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:30:
Tevreden over de overgang naar Telfort, mijn modem traint in op:
15982 kbps / 1128 kbps
[ Voor 41% gewijzigd door Superseb op 18-02-2008 16:40 ]
Op jouw manier kom je dus zonder ADSL te zitten.reddevil schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:18:
[...]
Onzin, gewoon tegen orange zeggen dat het abonnement per (datum) opgezegd wordt en de lijn (incl telefoonnummer) gemigreerd wordt door telfort per (datum). Duidelijk erbij zeggen dat ze het tel nummer dus niet vrij mogen geven. Desnoods zeg je het 3 keer (mail ze ook nog even erover als 'herinnering'). Beter een keer teveel zeggen/mailen dan 1 keer te weinig.
Sommige providers die vatten een 'opzegging' dus op als het staken van de levering van de dienst. Opzeggen met behoud van de dienst...daar kunnen ze niks mee, die hele opzegbrief van Telfort is bs om zichzelf in te dekken tegen het verhalen van kosten op Telfort. Zo kunnen zij in ieder geval altijd 2 dingen zeggen:
- Jah we hadden toch verteld dat je zelf moet opzeggen
- Jah sorry dat je zonder internet zit, maar wij konden toch ook niet weten dat je van provider x niet op hoefde te zeggen
Als er een sloop is gestart, wat in dit geval zo is, dan moet die worden geannuleerd. Dat kan op twee manieren gebeuren:
- De betreffende persoon belt even met zijn provider en annuleert de opzegging
- Telfort is snel met de papperassen en de sloop wordt teruggedraaid en de migratie wordt opgestart [dit levert wel een probleem op met abonnementsgeld, je betaald een paar weken teveel]
Mijn voorkeur: even contact opnemen met je provider en ervoor zorgen dat Telfort zijn werk kan doen.
Gister overgegaan van tiscali 6mbit naar telfort 20mbit... als dat maar goed gaat... vanochtend knalde mijn lijn er al uit:(((
Verwijderd
http://internet.telfort.nl/shop/internetabonnement.htmlStiegl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:09:
Ik kom van Tiscali. Daar had ik telefonie naast een KPN Belbudget abonnement. Nu zit ik bij Telfort, en ik wil graag 20mbit met telefonie, met mijn KPN nummer.
Klopt het dat ik nu gewoon online mijn abonnement kan wijzigen en dat de nummerportering gedaan kan worden nadat het ADSL abonnement is overgezet?
Ik heb deze vraag ook al bij Telfort neergelegd, maar die reageren kennelijk niet op mail (binnen 3 weken)
Je kunt daar een TF20 abo aanvragen. Gewoon aangeven dat je al ADSL hebt van Tiscali, kun je meteen bellen erbij bestellen.
Ik heb Telfort Internet en vast bellen. Iets wat ik een beetje vreemd vind is dat ik maximaal 8 Mb krijg. Op de snelheidscheck staat er ook dat ik max 8Mb kan halen. Als ik het huisnummer van de buren invul, die iets dichter bij de centrale wonen dan ik, kunnen ze wel 16Mb halen. Ook de huisnummer van de buren 3 huizen verderop (verder van de centrale dan ik) kunnen 16Mb halen. Terwijl wij allemaal aan dezelfde telefooncentrale zijn gekoppeld. Dit heb ik gecontroleerd op http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm.
Ik had ook bij BBned gekeken of ik ADSL2+ kon krijgen en het kon ook, maar ik begrijp dat dit een andere aanbieder is. Ik weet eigenlijk niet of dit een toegevoeged waarde heeft.
Dit zou er toch op moeten duiden dat ik op een ADSL2+ cnetrale zit. Er staat wel op mijn router bij DSL Mode ADSL2 en mijn intrain waardes zijn 7996 kbps / 1023 kbps. Ik woon 2 km van de centrale af, dit heb ik via de berekening afgeleid. Is het mogelijk dat Telfort mij gewoon op een langzame router oid heeft aangesloten?
Ik had ook bij BBned gekeken of ik ADSL2+ kon krijgen en het kon ook, maar ik begrijp dat dit een andere aanbieder is. Ik weet eigenlijk niet of dit een toegevoeged waarde heeft.
Dit zou er toch op moeten duiden dat ik op een ADSL2+ cnetrale zit. Er staat wel op mijn router bij DSL Mode ADSL2 en mijn intrain waardes zijn 7996 kbps / 1023 kbps. Ik woon 2 km van de centrale af, dit heb ik via de berekening afgeleid. Is het mogelijk dat Telfort mij gewoon op een langzame router oid heeft aangesloten?
Ook hier maximaal 600 KB/s, alleen het bestand van 10MB wilde wel met 700 binnenkomen.
Maar ondertussen 'probleem' gevonden (na wat lezen in ander forum): getest op een andere pc haal ik wel 1300-1400 KB/s,
het ligt dus aan het netwerkkaartje in deze pc

Even weer een positief Telfort bericht:
En ik ga er vanuit dat dit alles net zo goed en probleemloos blijft draaien als dat het de laatste 2 1/2 jaar heeft gedaan! Tiscali/Telfort, Super!
- 15 januari overstap Tiscali 12mb + basis telefonie (icm KPN budget) naar Telfort 20mb aangevraagd
- 22 januari netjes opgeleverd, 17mb doorvoer, prima mee tevreden!
- 3 februari nummerportatie KPN budget -> Telfort aangevraagd
- 13 februarie post van KPN en Telfort op zelfde dag. Inloggegevens van Telfort en 'jammer dat je weggaat'-brief van KPN. Portatiedatum 18 februari
- Vandaag SIP account in modem geactiveerd, KPN lijn is inmiddels dood en Tefort doet het perfect met mijn KPN nummer.
En ik ga er vanuit dat dit alles net zo goed en probleemloos blijft draaien als dat het de laatste 2 1/2 jaar heeft gedaan! Tiscali/Telfort, Super!
Verwijderd
Als je goed op je scherm kijkt staat er ADSL2 en geen ADSL2PLUS, dus 8000 is toch de maximaal haalbare waarde. Helaas niets aan te doen. (maar blijft toch een leuke snelheid voor die prijs)
Yzord schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
Ok, heb mijn modem binnen, maar om nu te zeggen dat ik echt happy ben...
Mijn lijn is 28 januari opgeleverd, maar toen had ik nog geen modem. Ik heb toen mijn oude Speedtouch gekoppeld en die trainde perfect in op 8000/1024, strakker kan gewoon niet. Reden: moden is geschikt voor ADSL (niet voor 2+ dus) en/of mijn centrale is niet geupgrade naar ADSL2+.
Dus mijn hoop op een hogere intrainingswaarde bleef. Tot vandaag.....
Wat blijkt, de centrale is wel degelijk ADSL2+ en de verbinding dus ook, maar wat schept mijn verbazing...de nieuwe modem traint zelfs lager in dan mijn oude....ok ok, het gaat hier om enkele kbpsjes, maar toch....
[afbeelding]
Mijn gegevens zijn:
[...]
Modem gehangen aan ISRA punt, waardes blijven hetzelfde. Volgens de waardes zit ik op 1,9km koperdraad naar de centrale toe. Modem en centrale zijn ADSL2+, dus waarom train ik dan zo laag in? Het is een complete nieuwbouw wijk waar we zitten, dus om nu te zeggen dat de kabel al doorgerot zijnniet echt. Iemand enig idee hoe dit kan?
Eerlijk is eerlijk, de speedtest op de telfort site vertelde me al dat ik max 8mbit kon halen, maar ik wil graag de technische reden erachter weten, want alle ingredienten zijn er om er een hogere intrainingswaarde uit te halen...toch?
Voordat je commit aan Telfort, lees ook even de reacties hier door, vooral als je van tiscali komt.
http://forum.tiscali.nl/v...8a1b27b0b26dad7ee7eb66799
great stuff!Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:45:
Update HET IS GELUKT! yeeh, ik heb alle combinaties van draadjes geprobeert en ineens ging het dsl lampje branden! ik ben helemaal blij! bedankt Huibert, ik kan eindelijk met 1.7mb downen..;)
Allereerst de Sitecom op de Zyxel aansluiten via een reguliere LAN poort. Soms werkt aansluiten op de modem (of WAN) poort ook gewoon goed, maar dat weet ik in dit geval niet.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:11:
Hallo, ik ben nieuw hieren ik heb een vraagje...
Ik heb het Telfort Internet & bellen abonnement. Met het basis modem (1 ethernet aansluiting). Die heb ik aangesloten op mijn Sitecom 300N router. Vandaaruit heb ik:
1 PC via LAN
1 laptop via Wireless
1 PS3 via Wireless
1 netwerkprinter via Wireless (maar die moet ik nog aansluiten)
Alles werkt tot nu toe. Behalve mijn verbinding met de PS3. Die zegt namelijk dat er sprake is van NAT type 3 (geen volledige toegang tot internet). Ik heb geleerd dat dit komt door een firewall. Nu zijn er volgens mij 2 firewalls, namelijk in de Zyxel modem (van Telfort) en in de Sitecom router. Die laatste daar heb de de (volgens mij) benodigde poorten open gezet. En in de Zyxel heb ik de firewall uitgezet. Toch werkt het niet.
Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd geïnstalleerd. Ik las namelijk dat ik de Sitecom als access point moet gebruiken? Maar dat snap ik niet helemaal.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Monica.
Geef de Sitecom een eigen vast IP adres (bijv. 192.168.1.2). Ik heb de Zyxel hier 192.168.1.1 gegeven i.p.v. het standaard IP adres (192.168.1.254 dacht ik).
Zet de firewall in de Sitecom uit en in de Zyxel aan. De zyxel heeft uitgebreidere mogelijkheden.
Zet daarnaast de DHCP functionaliteit van de Sitecom uit (Status pagina, tabje LAN, DHCP Server op Disabled). Alleen de Zyxel deelt dan de IP adressen uit in je netwerk.
Met behulp van bovenstaande stappen maak je van de Sitecom een puur accespoint.
[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 18-02-2008 22:07 ]
Technisch gezien word er aan de adsl kant waarschijnlijk helemaal niets veranderd. Alleen dan een ander modem. Dus ik denk dat het meer in de hoofden van de mensen zit dan in de verandering van provider.KillerB schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:47:
Voordat je commit aan Telfort, lees ook even de reacties hier door, vooral als je van tiscali komt.
Hallo,
Ben 2e keer afgewezen voor een aanvraag voor Telfort 20MB..
Reden dat mijn aanvraag is dat er laswerkzaamheden moeten worden verricht..
Nu heb in deze topics gezocht naar een oplossing en kwam dit tegen..
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29053152
Kan zijn dat je nieuwbouw huis bij KPN nog niet voorkomt met een aansluiting. Dan krijg je zo'n afmelding inderdaad omdat er op dat adres in de KPN database nog geen beschikbare (vrije) aderparen (lijn) staan.
Mijn huis is ook een nieuw bouw woning,dus als ik een BelBudget zou nemen en gelijk daarna Telfort 20MB besteld dat ik dan deze keer geacepteerd word,?(ik weet mijn vraag is vaag
)
Ben 2e keer afgewezen voor een aanvraag voor Telfort 20MB..
Reden dat mijn aanvraag is dat er laswerkzaamheden moeten worden verricht..
Nu heb in deze topics gezocht naar een oplossing en kwam dit tegen..
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29053152
Kan zijn dat je nieuwbouw huis bij KPN nog niet voorkomt met een aansluiting. Dan krijg je zo'n afmelding inderdaad omdat er op dat adres in de KPN database nog geen beschikbare (vrije) aderparen (lijn) staan.
Mijn huis is ook een nieuw bouw woning,dus als ik een BelBudget zou nemen en gelijk daarna Telfort 20MB besteld dat ik dan deze keer geacepteerd word,?(ik weet mijn vraag is vaag
Ja, zodra jij een telefoonnummer aan kan leveren kan je Telfort aanvragen.Zasa schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:01:Mijn huis is ook een nieuw bouw woning,dus als ik een BelBudget zou nemen en gelijk daarna Telfort 20MB besteld dat ik dan deze keer geacepteerd word,?(ik weet mijn vraag is vaag)
pardon... ADSL1 gaat tot max 8mbit, maar ADSL2 gaat tot 12mbit en ADSL2+ tot 24mbitVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:19:
Als je goed op je scherm kijkt staat er ADSL2 en geen ADSL2PLUS, dus 8000 is toch de maximaal haalbare waarde. Helaas niets aan te doen. (maar blijft toch een leuke snelheid voor die prijs)
[...]
Klopt, bij mij staat ie ook op ADSL2, maar het modem traint in op 8Mbit terwijl ik +/- 800 meter van de centrale woon....SaanBitch schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:22:
[...]
pardon... ADSL1 gaat tot max 8mbit, maar ADSL2 gaat tot 12mbit en ADSL2+ tot 24mbit
[ Voor 8% gewijzigd door Bull op 19-02-2008 03:19 ]
Ik heb nu alleen Telfort internet, verder al een tijdje geen vast lijn meer. Ik heb Telfort telefonie aangevraagt. Wat voor netnummer krijg ik nu? Een speciaal SIP nummer, of gewoon het netnummer van mijn omgeving?
ADSL2 profiel betekend dat je op een centrale bent aangesloten die nog niet volledig is omgebouwd naar adsl2+. Dus is de snelheid gecapped op 8 mbit.Bull schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 03:19:
[...]
Klopt, bij mij staat ie ook op ADSL2, maar het modem traint in op 8Mbit terwijl ik +/- 800 meter van de centrale woon....
Verwijderd
Deze twee emails kreeg ik van Telfort naar aanleiding van een email die ik ze stuurde over een verkeerde factuur over maart a.s.
In de tweede email beweren ze dat ik een antwoord zou hebben ontvangen van een van hun medewerkers. Wederom NIET DUS!
Mevrouw Reffelthrat (direkteur kantenservice internet Telfort), uw klantenservice is....... NIET DUS!
In de eerste email kondigen ze aan binnen 2 werkdagen te reageren. NIET DUS!Van: customerservice@telfortmail.nl
Onderwerp: Verkeerde factuur over maart 2008 [Incident: xxxxxx-0000yy]
Datum: 12 februari 2008 11:36:52 GMT+01:00
Aan: pigsbutt
Antwoord aan: customerservice@telfortmail.nl
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw vraag zal binnen twee werkdagen worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Klantenservice
Datum: 19 februari 2008 08:22:59 GMT+01:00
Aan: pigsbutt
Antwoord aan: telfort_metrics@mailnj.custhelp.com
Re: Verkeerde factuur over maart 2008
Referentienummer: xxxxxx-0000yy
Hallo: Pigsbutt
Beste mijnheer / mevrouw, Onlangs heeft u via de Telfort website een email gestuurd naar de klantenservice. U heeft inmiddels een antwoord ontvangen van een van onze medewerkers. Telfort wil graag van u weten hoe tevreden u over haar emailbeantwoording bent. Met de resultaten van dit onderzoek wil Telfort onze dienstverlening verbeteren. Alvast bedankt voor uw medewerking! Met vriendelijke groet, Telfort Klantenservice
In de tweede email beweren ze dat ik een antwoord zou hebben ontvangen van een van hun medewerkers. Wederom NIET DUS!
Mevrouw Reffelthrat (direkteur kantenservice internet Telfort), uw klantenservice is....... NIET DUS!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 09:09 ]
Vreemd. Ik woon 331 meter van de centrale, onze centrale is geupgrade naar ADSL2 maar volgens de Telfort-check haal ik max. 8mbit?
Dat is al talloze malen verteld: ADSL2 is NIET hetzelfde als ADSL2+:catchingfire schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:50:
Vreemd. Ik woon 331 meter van de centrale, onze centrale is geupgrade naar ADSL2 maar volgens de Telfort-check haal ik max. 8mbit?
Jouw centrale is niet volledig geupgrade, en dus word je verbinding gecapped op 8 mbit. Lees het topic eens door, nog geen 5 posts hierboven staat PRECIES dezelfde situatie beschreven.
Vandaag zag ik dat mijn modem flink hoger intrainde dan voorheen. Meteen de snelheid gemeten bij bbned en deze gaf een snelheid van ongeveer 13.000kbps aan. Het downloaden van een 100mb file én het downloaden via Newsleecher geven een constante download aan van 1,7MB/s. Al met al een hele respectabele snelheid voor iemand met een attenuation downstream van 24db (= 1740mtr). De migratie van Tiscali naar Telfort lijkt dus gelukt. Vanavond maar even kijken hoe dat precies zit met telefonie. Ik ben op dit moment zeer tevreden met de behaalde resultaten, ben wel benieuwd hoe dit op langere termijn gaat uitpakken.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Verwijderd
alweer zo'n onnozele vraag (van mij dan...)
Sinds net (zou 20e overgaan) heb ik ook m'n Telfort internet.
alleen kan het telefonie gedeelte zich nog niet registreren.
Ik kom van Planet IPB af, en vlgs die brief die ik van Telfort ontvangen heb, gaat de activatie datum de 20e in. (Dus eigenlijk ook een dag tevroeg, net zoals nu internet de 19e i.p.v. de 20e??).
Ik kom dus qua telefoon NIET van een vaste lijn van KPN of van de kabel af, want dan zou ik nog 4 dagen moeten wachten op telefoon.
ergens in die 120.000 delen van Telfort heb ik eens iets gelezen dat bij die SIP gegevens iets anders moest staan zoals "@tel.telefoniedienst.nl" of zoiets.
Helaas kan ik het niet meer terug vinden.
Weet iemand hier nog iets over?
Dan nogeven mijn "waardes".:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc cc cc cc dd cc cc cb ba 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 02 25 56 67 77 76 66 67 67 77 77 77 8a b2 bb bb
tone 64- 95: bb ab ab ba aa aa aa aa 9a a9 a9 99 99 a9 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 89 89 98 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 77 77 78 78 88 88 88 77 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 256-287: 08 ab bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb 9b bb bb bb bb bb ba aa a8 aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 88 88 88 56 88 88 88 88 88 87 88 87 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 77 77 76 65 25 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 55 66 56 55 55 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 54 41 44 44 44 44 44 44 33 33 33
tone 480-511: 33 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 00 00 20 10 00
Intrainen vd. modem is :
DSL Up 13314 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
2 x bestand downloaden van speedtest.bbned.nl levert samen 1500 a 1600 kB op.
hier is denk ik toch niets mis mee?
Sinds net (zou 20e overgaan) heb ik ook m'n Telfort internet.
alleen kan het telefonie gedeelte zich nog niet registreren.
Ik kom van Planet IPB af, en vlgs die brief die ik van Telfort ontvangen heb, gaat de activatie datum de 20e in. (Dus eigenlijk ook een dag tevroeg, net zoals nu internet de 19e i.p.v. de 20e??).
Ik kom dus qua telefoon NIET van een vaste lijn van KPN of van de kabel af, want dan zou ik nog 4 dagen moeten wachten op telefoon.
ergens in die 120.000 delen van Telfort heb ik eens iets gelezen dat bij die SIP gegevens iets anders moest staan zoals "@tel.telefoniedienst.nl" of zoiets.
Helaas kan ik het niet meer terug vinden.
Weet iemand hier nog iets over?
Dan nogeven mijn "waardes".:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc cc cc cc dd cc cc cb ba 99
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 02 25 56 67 77 76 66 67 67 77 77 77 8a b2 bb bb
tone 64- 95: bb ab ab ba aa aa aa aa 9a a9 a9 99 99 a9 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 89 89 98 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 77 77 78 78 88 88 88 77 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 256-287: 08 ab bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb 9b bb bb bb bb bb ba aa a8 aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 88 88 88 56 88 88 88 88 88 87 88 87 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 77 77 76 65 25 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 55 66 56 55 55 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 54 41 44 44 44 44 44 44 33 33 33
tone 480-511: 33 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 00 00 20 10 00
Intrainen vd. modem is :
LAN Up 100M/Full Duplex
Verwijderd
Ik heb ze twee keer gemaild via hun mailform op de site omdat ik als mogelijke toekomstige klant ($$) een vraag had. Ik heb er niet eens een geautomatiseerde "uw bericht is ontvangen"-mail op gehad, laat staan een antwoord...Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:55:
Deze twee emails kreeg ik van Telfort naar aanleiding van een email die ik ze stuurde over een verkeerde factuur over maart a.s.
Niets mis mee, mooie nette snelheden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:33:
alweer zo'n onnozele vraag (van mij dan...)![]()
[...]
Intrainen vd. modem is :
LAN Up 100M/Full Duplex
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Stel:
Ik heb op locatie A: Telfort Internet + Vast Bellen.
Ik heb op locatie B: Telfort Internet zonder Vast Bellen.
Wanneer ik alle telefonie-gegevens in het Zyxel-modem zet, zou ik dan op locatie B uitgaand kunnen bellen met deze instellingen? Inkomend is niet belangrijk!
Wanneer ik alle telefonie-gegevens in het Zyxel-modem zet, zou ik dan op locatie B uitgaand kunnen bellen met deze instellingen? Inkomend is niet belangrijk!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Je krijgt het netnummer uit je omgeving... zo is in Utrecht de reeks van Telfort: 030 - 785 XXXX actief.Erwinh schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:29:
Ik heb nu alleen Telfort internet, verder al een tijdje geen vast lijn meer. Ik heb Telfort telefonie aangevraagt. Wat voor netnummer krijg ik nu? Een speciaal SIP nummer, of gewoon het netnummer van mijn omgeving?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Volgens mij kan dat niet. Denk dat ze je lijn koppelen aan je telefoonnummer.THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:08:
Stel:
Dat idee heb ik ook wel, maar misschien niet voor uitgaand bellen? ;-)JohnStaakke schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:14:
[...]
Volgens mij kan dat niet. Denk dat ze je lijn koppelen aan je telefoonnummer.
THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:08:
Stel:
JohnStaakke schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:14:
[...]
Volgens mij kan dat niet. Denk dat ze je lijn koppelen aan je telefoonnummer.
Ja dat kan.THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:25:
[...]
Dat idee heb ik ook wel, maar misschien niet voor uitgaand bellen? ;-)
Je kan ze zelfs beide gewoon aangemeld laten met hetzelfde nummer en dan gaat op beide locaties het rinkelen als je gebeld wordt. En op beide locaties kan je ook twee gesprekken tegelijk voeren zelfs.
Dus het zou ook mogelijk moeten zijn om zowel op SIP1 als SIP2 dezelfde gegevens in te voeren waardoor je je tweede poort kunt gebruiken voor bijvoorbeeld de tweede verdieping?bjck schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:29:
[...]
[...]
[...]
Ja dat kan.
Je kan ze zelfs beide gewoon aangemeld laten met hetzelfde nummer en dan gaat op beide locaties het rinkelen als je gebeld wordt. En op beide locaties kan je ook twee gesprekken tegelijk voeren zelfs.
Dat is juist niet handig, dan registreer je hetzelfde modem 2x. Dat gaat hoogst waarschijnlijk rare problemen opleveren.Thombias schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:34:
[...]
Dus het zou ook mogelijk moeten zijn om zowel op SIP1 als SIP2 dezelfde gegevens in te voeren waardoor je je tweede poort kunt gebruiken voor bijvoorbeeld de tweede verdieping?
De ZyXEL kan je ook gewoon phone1 + phone2 koppelen aan SIP1 voor inkomend en uitgaand. Dan kan je twee toestellen aansluiten die beide los van elkaar op/met hetzelfde nummer werken al.
Helder. Wat het mooiste zou zijn, is dat ik alleen UITGAAND kan bellen en INKOMENDE niet merk. M.a.w.: de telefoon moet niet overgaan bij inkomende gesprekken. Is dit ook in te stellen in die modemtool?bjck schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:29:
Ja dat kan.
Hoe ver zitten jullie meestal van je intrainwaarden van je modem af in de praktijk?
Mijn modem traint nu in op:
18891 kbps / 1088 kbps
En in de praktijk haal ik maar:
14638 kbps / 878 kbps
Ik heb gewoon een 100mbps lan. Hoe zit het bij jullie?
18891 kbps / 1088 kbps
14638 kbps / 878 kbps
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Even mijn ervaringen met Telfort internet:
Midden januari: Bij een belletje naar KPN bleek de lijn te zijn bezet. Hierdoor kon ik geen internet bestellen. Maar na info van een mede-tweaker bleek mijn lijn uiteindelijk toch vrij te zijn. Daarom:
28 januari: internet aangevraagd
Rond 2e week van februari modem ontvangen
19 februari: modem aangesloten aan laptop (stekker in telefooncontact, stekker in stopcontact, utp naar laptop). Bij opstarten internetbrowser een welkomsscherm met activeer knop. Die aangeklikt en ik zat op internet. Hoefde dus niks in te stellen.
Nog nooit is iets bij mij zo makkelijk gegaan :-). Niet heel lang getest (want ik woon nog niet op dat adres) maar een 100MB bestand gedownload met 1850kb/s. Dus daar wordt ik wel blij van. Ik zit 550m van de centrale.
Dus ondanks negatieve ervaringen in dit forum is het bij mij goed gegaan
!
ps. waar halen jullie al die internet waarden vandaan? Dus intrainwaarden enz?
Midden januari: Bij een belletje naar KPN bleek de lijn te zijn bezet. Hierdoor kon ik geen internet bestellen. Maar na info van een mede-tweaker bleek mijn lijn uiteindelijk toch vrij te zijn. Daarom:
19 februari: modem aangesloten aan laptop (stekker in telefooncontact, stekker in stopcontact, utp naar laptop). Bij opstarten internetbrowser een welkomsscherm met activeer knop. Die aangeklikt en ik zat op internet. Hoefde dus niks in te stellen.
Nog nooit is iets bij mij zo makkelijk gegaan :-). Niet heel lang getest (want ik woon nog niet op dat adres) maar een 100MB bestand gedownload met 1850kb/s. Dus daar wordt ik wel blij van. Ik zit 550m van de centrale.
Dus ondanks negatieve ervaringen in dit forum is het bij mij goed gegaan
[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 19-02-2008 13:56 ]
Uit de modembsmpower schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:53:
Even mijn ervaringen met Telfort internet:
Dus ondanks negatieve ervaringen in dit forum is het bij mij goed gegaan!

Ik heb even een vraag over het aansluiten. De volgende situatie speelt. Ik woon in een heel oud huis met matige bekabeling. Bij in de gang komt de kabel van PTT (KPN) binnen. Ik heb verder geen KPN telefonie dus ik neem aan dat ik de splitter dan niet hoef te gebruiken. Vanuit het ISRA loopt er een kabel van ongeveer 2 meter naar een stekkerdoos (zie ook foto) echter deze draden zitten er allemaal zo los in dat ik niet weet welke ik moet gebruiken voor adsl? Ik was van plan om even een nieuw stekkerdoosje te halen en deze opnieuw aan te sluiten. Ik wil graag weten welke kabeltjes ik dan moet gebruiken.

Verwijderd
Mijn modem traint in op:mastair schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
Hoe ver zitten jullie meestal van je intrainwaarden van je modem af in de praktijk?
18891 kbps / 1088 kbps
14638 kbps / 878 kbps
DSL Up 16151 kbps / 1128 kbps
praktijk haal ik
13735 kbps / 960 kbps
Ik heb WLAN.
Niemand?THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:42:
[...]
Helder. Wat het mooiste zou zijn, is dat ik alleen UITGAAND kan bellen en INKOMENDE niet merk. M.a.w.: de telefoon moet niet overgaan bij inkomende gesprekken. Is dit ook in te stellen in die modemtool?
Nou ik heb maar nog een bestelling geplaatst
Kijken wat er dit keer uitkomt.
Kan op rood-blauw of oranje-wit zitten. Even testenmarkweb4871 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:35:
Ik heb even een vraag over het aansluiten. De volgende situatie speelt. Ik woon in een heel oud huis met matige bekabeling. Bij in de gang komt de kabel van PTT (KPN) binnen. Ik heb verder geen KPN telefonie dus ik neem aan dat ik de splitter dan niet hoef te gebruiken. Vanuit het ISRA loopt er een kabel van ongeveer 2 meter naar een stekkerdoos (zie ook foto) echter deze draden zitten er allemaal zo los in dat ik niet weet welke ik moet gebruiken voor adsl? Ik was van plan om even een nieuw stekkerdoosje te halen en deze opnieuw aan te sluiten. Ik wil graag weten welke kabeltjes ik dan moet gebruiken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Het laatste.Erwinh schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:29:
Verwijderd
Wat dacht je van het uitzetten van de bel/oproepsignaal op je telefoon.THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:42:
[...]
Helder. Wat het mooiste zou zijn, is dat ik alleen UITGAAND kan bellen en INKOMENDE niet merk. M.a.w.: de telefoon moet niet overgaan bij inkomende gesprekken. Is dit ook in te stellen in die modemtool?
Excuseer mijn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je inkomende gesprekken niet willen horen?
Dat modem is trouwens in bruikleen. Zijn er goede alternatieven voor dat modem? Want dan hoef ik hem niet te hebben.
Geheel afhankelijk van je eisen natuurlijk...Chadi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:11:
Dat modem is trouwens in bruikleen. Zijn er goede alternatieven voor dat modem? Want dan hoef ik hem niet te hebben.
Dat is vrij simpel: Locatie A is bij m'n moeder thuis, die in- en uitgaand gebruikt. En ik wil op Locatie B, bij mij thuis, profiteren van gratis bellen...Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:08:
[...]
Wat dacht je van het uitzetten van de bel/oproepsignaal op je telefoon.
Excuseer mijn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je inkomende gesprekken niet willen horen?
Situatieschets:
Een voormalig woonhuis is opgedeeld in 5 appartementen met elke een huisnumer, zoals 46, 46-1 etc. Dit zijn geen officiele huisnummers.
Per 1 maart wordt het pand opgedeeld in zelfstandige wooneenheden met elk een eigen huisnummer.
Zo krijg je dus 46, 46A, 46B etc. Dit is via een procedure bij de gemeente in gang gezet door de huisbaas van dit pand.
De eerste aanvraag van Telfort heb ik op 46-3 gedaan, deze kreeg ik terug aangezien KPN dit nummer niet herkende/geen aansluiting aanwezig was.
Aanvraag dus op 46 gedaan, deze aanvraag is nog in behandeling bij Telfort.
Nu wil ik het liefste pas zodra de aansluiting opgeleverd is, deze sitautie doorgeven aan Telfort.
- Mogelijke gevolgen zijn, dat Telfort het toch als een verhuizing gaat zien en KPN dus een nieuwe lijn gaat leggen naar mijn appartement toe.
- KPN het huisnummer niet herkend/geen aansluiting aanwezig is en "verhuizing" ervan niet kan uitvoeren.
- Telfort past gewoon het adres aan in het systeem en verder geen problemen.
Iemand tips/ervaring met deze situatie? Want er hoeft niets qua aansluiting gewijzigd te worden, alleen het factuur adres zeg maar.
Een voormalig woonhuis is opgedeeld in 5 appartementen met elke een huisnumer, zoals 46, 46-1 etc. Dit zijn geen officiele huisnummers.
Per 1 maart wordt het pand opgedeeld in zelfstandige wooneenheden met elk een eigen huisnummer.
Zo krijg je dus 46, 46A, 46B etc. Dit is via een procedure bij de gemeente in gang gezet door de huisbaas van dit pand.
De eerste aanvraag van Telfort heb ik op 46-3 gedaan, deze kreeg ik terug aangezien KPN dit nummer niet herkende/geen aansluiting aanwezig was.
Nu wil ik het liefste pas zodra de aansluiting opgeleverd is, deze sitautie doorgeven aan Telfort.
- Mogelijke gevolgen zijn, dat Telfort het toch als een verhuizing gaat zien en KPN dus een nieuwe lijn gaat leggen naar mijn appartement toe.
- KPN het huisnummer niet herkend/geen aansluiting aanwezig is en "verhuizing" ervan niet kan uitvoeren.
Iemand tips/ervaring met deze situatie? Want er hoeft niets qua aansluiting gewijzigd te worden, alleen het factuur adres zeg maar.
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Als dit officiele huisnummers worden, gaat KPN dan straks het "kale huisnummer" misschien niet meer herkennen? Dat is dan immers geen adres meer; er moet dan altijd een toevoeging bij.
Ik moest van telfort een KPN abbonement afsluiten (laswerkzaamheden),ik heb deze besteld(Belbudget) en nu is mijn vraag wanneer ik een ADSL aanvraag kan dienen bij Telfort.
Als mijn telefoonnummer pas (10 dagen?)is opgeleverd of kan nu direct aanvragen?
Als mijn telefoonnummer pas (10 dagen?)is opgeleverd of kan nu direct aanvragen?
Voor bijna alle adsl aanvragen geldt voor zover ik weet dat je het pas aan kunt vragen als je lijn ook echt overal geregistreerd staat als lijn waarop een verbinding mogelijk is (en dat is dus pas na oplevering...).Zasa schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:16:
Ik moest van telfort een KPN abbonement afsluiten (laswerkzaamheden),ik heb deze besteld(Belbudget) en nu is mijn vraag wanneer ik een ADSL aanvraag kan dienen bij Telfort.
Bespreken met Telfort klantenservice? Of KPN, want je verbinding wordt in eerste instantie wel aan een bepaalde KPN lijn gekoppeld.slaay schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:42:
Situatieschets:
[ Voor 54% gewijzigd door Helsie op 19-02-2008 17:06 ]
Die klantenservice weet zelf niet eens hoe het werkt.Helsie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:05:
[...]
Voor bijna alle adsl aanvragen geldt voor zover ik weet dat je het pas aan kunt vragen als je lijn ook echt overal geregistreerd staat als lijn waarop een verbinding mogelijk is (en dat is dus pas na oplevering...).
[...]
Bespreken met Telfort klantenservice? Of KPN, want je verbinding wordt in eerste instantie wel aan een bepaalde KPN lijn gekoppeld.

Verwijderd
Dacht ik ook al; merci.
En w.b.t de telefonie? Morgen (officieel) maar ffe opnieuw kijken?
En w.b.t de telefonie? Morgen (officieel) maar ffe opnieuw kijken?
Verwijderd
Telfort krijgt het maar niet voor elkaar om mijn lijn te activeren en het kon nog lang gaan duren voordat het wel zou gaan lukken. Ik zit al vanaf 4 januari met een niet te activeren adsl-verbinding van Telfort.
Nu het abonnement opgezegd, ik geloof wel tot opluchting van Telfort die ook geen zin in nog meer gedoe en gezeik van mij heeft.
Maar weer terug naar Orange, 4Mb eerste jaar voor 13,95 pm. Bij Telfort trainde mijn modem op 5Mb, het verschil valt dus wel mee.
Nu het abonnement opgezegd, ik geloof wel tot opluchting van Telfort die ook geen zin in nog meer gedoe en gezeik van mij heeft.
Maar weer terug naar Orange, 4Mb eerste jaar voor 13,95 pm. Bij Telfort trainde mijn modem op 5Mb, het verschil valt dus wel mee.
Vandaag telfort + bellen aangevraagd voor mijn broer.
heb alleen een vraag.
mijn broer heeft kabel internet via @home en ook bellen van hun.
ik heb bij telfort aangegeven dat het nummer wat nu bij @home dus is moet worden geporteerd.
wat is jullie ervaring hiermee?
en wat is het beste nu te doen?
moet ik @home pas stopzetten als mijn nummer is geporteerd vanuit hun?
of anders?
alvast bedankt
heb alleen een vraag.
mijn broer heeft kabel internet via @home en ook bellen van hun.
ik heb bij telfort aangegeven dat het nummer wat nu bij @home dus is moet worden geporteerd.
wat is jullie ervaring hiermee?
en wat is het beste nu te doen?
moet ik @home pas stopzetten als mijn nummer is geporteerd vanuit hun?
of anders?
alvast bedankt
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ik heb alle telefonie-gegevens juist ingevoerd, toch hoor ik een doorbroken kiestoon. Ik heb zeker weten niets verkeerds gedaan, VOIP status is 'Not Register'...bjck schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:29:
Ja dat kan.
Het gaat meer om het deel waar staat dat er meerdere overstappers van Tiscali zijn die sinds de overname snelheid en stabiliteit inleveren. Sinds kort mag ik er ook van meegenieten. In het Tiscali tijdperk trainde me modem strak in op 6800mbit, en sinds een aantal dagen is het 3500-4000mbit. Dat is het ergste nog niet, het ergste is dat de lijn er gemiddeld elke 30min uitligt.Hurricane schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:13:
[...]
Technisch gezien word er aan de adsl kant waarschijnlijk helemaal niets veranderd. Alleen dan een ander modem. Dus ik denk dat het meer in de hoofden van de mensen zit dan in de verandering van provider.
Ik wil met alle plezier overstappen op die 20mb maar ik twijfel nu wel een beetje, ik kijk het nog 1 of 2 weken aan en als de situatie dan hetzelfde is zeg ik het op.
/edit en hij lag er weer uit

Hoi, een vraagje van mijn kant.
Wij hebben Planet IPB en willen overstappen naar Telfort. Moeten wij hiervoor de lijn opzeggen bij planet internet? We willen graag Telfort 20mb/s met bellen voor 30 euro. Het contract verloopt 28-04-08.
Wij hebben Planet IPB en willen overstappen naar Telfort. Moeten wij hiervoor de lijn opzeggen bij planet internet? We willen graag Telfort 20mb/s met bellen voor 30 euro. Het contract verloopt 28-04-08.
Is er inmiddels bekend of port25 openstaat.
Ik ga volgende week over van Wanadoo naar Telfort, naar bij Wanadoo staat hij helaas niet open.
Ik ga volgende week over van Wanadoo naar Telfort, naar bij Wanadoo staat hij helaas niet open.
Staat volgens mij in de startpost. Maar ja, poort 25 staat open.DNS666 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:51:
Gewoon de zoekfunctie gebruikenDNS666 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:51:
ik heb sinds vandaag telfort.J3roen schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:53:
[...]
Staat volgens mij in de startpost. Maar ja, poort 25 staat open.
poort 25 staat inderdaad open ik kan e-mail ontvangen.
alleen niet verzenden omdat het een dynamisch ip adres is wat door de policy van tiscali is geblokt bij spamhaus
Voor verzenden laat je je mailserver de servers van tiscali als relay gebruiken. Probleem opgelostTheMystery schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:55:
[...]
alleen niet verzenden omdat het een dynamisch ip adres is wat door de policy van tiscali is geblokt bij spamhaus
startpost doorzocht en searchfunctie gebruikt maar ik kon het niet vinden.
Bedankt voor de info in ieder geval.
Bedankt voor de info in ieder geval.
Je kunt het aanvragen bij telfort en minimaal 1 maand van te voren als je bevestiging hebt gekregen van telfort even naar Planet bellen, en als men vraagt waarom je wilt opzeggen even melden dat je overstapt naar Telfort. Planet zorgt er dan voor dat het een telco-telco migratie wordt.ID-College schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:31:
Hoi, een vraagje van mijn kant.
Ik kom er echt niet uit met de bekabeling bij het israpunt. De opleverdatum was 15-02, maar het DSL lampje ging niet branden. Zaterdag maar eens gebeld met het verzoek maandag terug te bellen omdat ze de order niet in het systeem hadden. Lichte irritatie, maar maandag gebeld en toen is bevestigd dat de opleverdatum wel gehaald is; het probleem zit dus bij mijn israpunt.
israpunt dus opengeschroeft. Dit is in mijn geval een simpele wandcontactdoos in de woonkamer. Ik werk bij een andere provider en heb kunnen controleren dat ik maar 1 aderpaar thuis heb. Lijkt me dus niet mogelijk dat Telfort op het verkeerde paar is geleverd. De bekabeling was een totale chaos toen ik het openschroefde, niet zo gek dat het niet werkte. De wandcontactdoos werd doorgelust naar een contactdoos in de slaapkamer. Deze bekabeling weggehaald en alsnog een niet werkende lijn overgehouden. Nu heb ik tig combinaties geprobeerd. Meest logisch leek mij rood-blauw op ab, maar ook oranje-wit geprobeerd (en beide omgekeerd). Tweede aderpaar ook geprobeerd met deze twee combinaties. Toen ook dit niet werkte maar elke mogelijke combinatie geprobeerd, wat natuurlijk ook niet ging werken. Er zit nog een vijfde kabel, een losse koperdraad, waarvan ik aanneem dat dat de aarding is? Is het verplicht om die ook aan te sluiten, kan dat effect hebben op de DSL-verbinding?
Ik heb inmiddels een installatiemonteur geregeld voor volgende week, ik hoop echter wel dat ik er voor die tijd er uit kom en dat ik deze kan annuleren. De helpdeskkosten zijn wel genoeg geweest.
israpunt dus opengeschroeft. Dit is in mijn geval een simpele wandcontactdoos in de woonkamer. Ik werk bij een andere provider en heb kunnen controleren dat ik maar 1 aderpaar thuis heb. Lijkt me dus niet mogelijk dat Telfort op het verkeerde paar is geleverd. De bekabeling was een totale chaos toen ik het openschroefde, niet zo gek dat het niet werkte. De wandcontactdoos werd doorgelust naar een contactdoos in de slaapkamer. Deze bekabeling weggehaald en alsnog een niet werkende lijn overgehouden. Nu heb ik tig combinaties geprobeerd. Meest logisch leek mij rood-blauw op ab, maar ook oranje-wit geprobeerd (en beide omgekeerd). Tweede aderpaar ook geprobeerd met deze twee combinaties. Toen ook dit niet werkte maar elke mogelijke combinatie geprobeerd, wat natuurlijk ook niet ging werken. Er zit nog een vijfde kabel, een losse koperdraad, waarvan ik aanneem dat dat de aarding is? Is het verplicht om die ook aan te sluiten, kan dat effect hebben op de DSL-verbinding?
Ik heb inmiddels een installatiemonteur geregeld voor volgende week, ik hoop echter wel dat ik er voor die tijd er uit kom en dat ik deze kan annuleren. De helpdeskkosten zijn wel genoeg geweest.
Geweldig wat een product 
Vandaag aangesloten en alles ging in 1x goed. Snelheden:
Interface Status Rate
DSL Up 18891 kbps / 1151 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
Mijn download piekt op 1,9mb/s ben dus erg tevreden!
Vandaag aangesloten en alles ging in 1x goed. Snelheden:
Interface Status Rate
DSL Up 18891 kbps / 1151 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
Mijn download piekt op 1,9mb/s ben dus erg tevreden!

[ Voor 18% gewijzigd door markweb4871 op 20-02-2008 09:36 ]
Ik heb een nieuw wandcontactdoosje gekocht. Wanneer je deze openschroeft dan hoort linksboven het blauwe draadje en rechtsboven het rode draadje. Omdat ik geen KPN heb heb ik geen splitter gebruikt. Deze kun je dan eventueel direct na het isra doorlussen naar je contactdoosje.Chillosophy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:15:
Ik kom er echt niet uit met de bekabeling bij het israpunt. De opleverdatum was 15-02, maar het DSL lampje ging niet branden. Zaterdag maar eens gebeld met het verzoek maandag terug te bellen omdat ze de order niet in het systeem hadden. Lichte irritatie, maar maandag gebeld en toen is bevestigd dat de opleverdatum wel gehaald is; het probleem zit dus bij mijn israpunt.
Op beide telefoonpoorten van het modem een telefoon aansluiten.THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:27:
[...]
Dat is vrij simpel: Locatie A is bij m'n moeder thuis, die in- en uitgaand gebruikt. En ik wil op Locatie B, bij mij thuis, profiteren van gratis bellen...
In het modem aangeven dat bijvoorbeeld bij inkomende gesprekken alleen de bel moet overgaan op poort 1 (die van je moeder).
Intrainen: 20032 / 1103 kbpsmastair schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
18891 kbps / 1088 kbps
14638 kbps / 878 kbps
Praktijk: 16472 / 1004 kpbs (bekabeld), 2.06 MB/sec
Getest met de Eweka nieuwsserver.
Afstand tot de centrale (berekend uit attenuation downstream: 12 db): 12/13.6=882 meter.
Iets betere verhouding dus. En dat terwijl mijn "ISRA" punt, of wat er voor door gaat, een aan elkaar geknoopte wirwar van draden is. Zonder kastje. Heel ouderwets.
Ik heb nu nog KPN belbudget. Als dat opgezegd is gaat de splitter er nog tussen uit.
Dan verwacht ik nog een kleine verbetering.
[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 19-02-2008 22:11 ]
Verwijderd
Ik ga over van planet naar telfort, even een vraag over draadloze verbindingen.
Er van uitgaande dat ik het gratis modem neem. Dan heb ik het idee om een "Netgear router WGT624" er achter te zetten en als ontvanger de "Gigaset USB adapter 108". Is deze combinatie mogelijk gaat het goed werken? Heeft het nadelige gevolgen voor de snelheid?
Ik vraag maar wat want ik heb er geen verstand van.
JGE
Er van uitgaande dat ik het gratis modem neem. Dan heb ik het idee om een "Netgear router WGT624" er achter te zetten en als ontvanger de "Gigaset USB adapter 108". Is deze combinatie mogelijk gaat het goed werken? Heeft het nadelige gevolgen voor de snelheid?
JGE
Bedankt heb smtp.telfort.nl als relay server ingegeven en werkt perfect.J3roen schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:57:
[...]
Voor verzenden laat je je mailserver de servers van tiscali als relay gebruiken. Probleem opgelost
ben zeer tevreden over telfort overschakeling van planet is vlekkeloos verlopen en 2 dagen eerder dan de opgegeven datum.
ik zit op een adsl 1 centerale (ISDN) met de volgende intrainwaardes:
8000 kbps / 864 kbps
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 07 89
tone 32- 63: aa bb bc bb bb bb bb aa a9 98 70 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 31 db
tone 64- 95: 79 ab cc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dd dd dc
tone 96-127: 0d dc cc cc cc cc bc cc cc cc cc bc cc cc cc bc
tone 128-159: bb bb bb bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb cb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb aa aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a 9a a9 a9 99 99 aa 99 aa ab 97
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
dus de maximale snelheid down alleen de upload had wat meer mogen zijn maar het zijn mooie waardes
Die helpdesk is idd behoorlijk prijzig, als je steeds 10 minuten eerst in de wacht staat. Helaas is dat volgens mij bij elke beginperiode van een provider, die een goede prijs/product verhuoding probeert te bieden en vervolgens overrompeld wordt met klanten. Aan de andere kant hadden ze hierop kunnen rekenen. Je zou toch verwachten dat mensen bij Telfort/KPN onderhand wel iets aan kennis hebben over in eerste instantie degelijke wachttijden. Hoop dat het in ieder geval snel verbeterd. Heb ze volgens mij nog wel een paar keer nodigChillosophy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:15:
Moet gewoon werken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:36:
Ik ga over van planet naar telfort, even een vraag over draadloze verbindingen.
JGE
Ik zit hier in Nieuwegein en mijn internet is down. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
hoe lang duurt het gemiddeld dat het opgeleverd wordt? 3-5 weken is een vrij rekbaar begrip
Meer mensen die vanaf vannacht ergens geen internet meer hebben? De modem al gereset via het netwerk, de DSL lijn herstart, en 15 seconden modem uit gehad?
Verbinding van computer naar modem is prima, de modem zelf verkrijgt geen IP...?
Verbinding van computer naar modem is prima, de modem zelf verkrijgt geen IP...?
Verwijderd
Twee posts boven de jouwe?Lexus! schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:37:
Meer mensen die vanaf vannacht ergens geen internet meer hebben?
Yep Amersfoort wel DSL geen internet, inmiddels werkt het weer!!Zettie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 07:52:
Ik zit hier in Nieuwegein en mijn internet is down. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Sinds vannacht overgegaan Speedlinq (BabyXL12Mb) -> Telfort zonder problemen.
Zyxel modem traint goed in zeker voor de afstand (+/- 2,3 Km), postcode check (1,8Km)
Had met Speedlinq waarden van ongeveer 13500/972 en nu met Telfort zie onderstaande:
Ben blij dat het zo snel gegaan is, 20 Jan. aangevraagd.
Speedtest results :
Download 20-2-2008 7:38 1.522,35
Upload 20-2-2008 7:38 108.5
Zyxel modem traint goed in zeker voor de afstand (+/- 2,3 Km), postcode check (1,8Km)
Had met Speedlinq waarden van ongeveer 13500/972 en nu met Telfort zie onderstaande:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| 15491 kbps / 1081 kbps noise margin upstream: 8 db output power downstream: 23 db attenuation upstream: 13 db tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd dd ee ef ef fe ee ed cc ba 75 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 32 db tone 32- 63: 20 36 89 ab cc cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd tone 64- 95: dd dd dc dd dc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 160-191: aa aa aa aa aa aa a8 aa aa aa aa a9 99 9a 99 aa tone 192-223: aa aa aa 9a 9a aa aa a9 99 99 99 99 99 99 9a 99 tone 224-255: 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99 ab aa 2a a9 97 tone 256-287: 18 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 288-319: bb bb bb bb bb bb ba aa a9 ab 9a a9 99 99 aa 99 tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 97 89 98 88 88 88 77 tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 76 77 77 66 66 66 65 55 55 tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 tone 480-511: 44 44 44 44 42 34 34 24 24 42 44 32 22 22 21 00 |
Ben blij dat het zo snel gegaan is, 20 Jan. aangevraagd.
Speedtest results :
Download 20-2-2008 7:38 1.522,35
Upload 20-2-2008 7:38 108.5
Verwijderd
Telfort telefonie is gekoppeld aan ip nummer van de Telfort abonnee. Jouw vliegertje zal niet opgaan.THE_BASE schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:08:
[...]
Ik heb alle telefonie-gegevens juist ingevoerd, toch hoor ik een doorbroken kiestoon. Ik heb zeker weten niets verkeerds gedaan, VOIP status is 'Not Register'...
Ik ben aangesloten: snelheid is 8mbit op 2km afstand van de centrale. In theorie zou ik 12-13Mbit moeten kunnen halen: wordt dit na een paar weken nog verhoogd, c.q. is dit tijdelijk? Centrale is Sos, naar mijn weten is deze gewoon ADSL2+.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Wordt niet later nog verhoogd.KhaZ schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:46:
Ik ben aangesloten: snelheid is 8mbit op 2km afstand van de centrale. In theorie zou ik 12-13Mbit moeten kunnen halen: wordt dit na een paar weken nog verhoogd, c.q. is dit tijdelijk? Centrale is Sos, naar mijn weten is deze gewoon ADSL2+.
Hoe heb je die afstand bepaald? Hemelsbreed of zelf attenuation downstream gedeeld door 13,8?
Je kunt zien in je modem of ADSL2+ aangesloten bent, maar waarschijnlijk gewoon ADSL of gekapte ADSL2 (zie TS)
Dit topic is gesloten.