Op mijn oude adres 872 meter van de centrale had ik 20mbit op het nieuwe adres 922 meter van de centrale heb ik een max van 15-16 mbit.
Dus het zou best kunnen dat je zo laag zit.
Dus het zou best kunnen dat je zo laag zit.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Beetje kinderachtige reactie.
HeldenSuperseb schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:39:
[...]
Grote kans ja, als het geactiveerd is en op eerste aderpaar niet werkt.
offtopic:
Hoe kan ik je bereiken Matthijs, DM staat uit?
[ Voor 17% gewijzigd door Knakker op 16-02-2008 13:06 ]
Geef mij maar een Warsteiner.
Andere router (er zijn weer snellere wifistandaarden, al zou ik het niet doen voor die 3 mbit).Knakker schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]
HeldenVolgens de postcode check zit ik op 1022 meter van de centrale en hij verbindt op 17mbit. Ik ben tevreden
Overigens is het verschil in download snelheid zo'n 3 mbit als ik via wifi verbinding maak (standaard Linksys WRT54GC) of direct op het modem aansluit. Valt daar iets aan te doen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Die config staat er duskevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]
Je kan toch gewoon antwoorden als je het weet en niet antwoorden als je het niet weet ?
Ik weet best hoe port-forwarding werkt maar vroeg me af of iemand gewoon even een voorbeeld heeft voor de Zyxels van Telfort?
En ik weet ook best hoe MRTG werkt (heb het zelf ook draaien) maar als iemand een mrtg.configfile paste wil doen van de Zyxel zou me dat enorm helpen.
Ja ok, dat is het mij ook zeker niet waard. Voor de prijs die je ervoor betaalt wsa ik al blij geweest met 6 mbit, dus dan is 13-14 zeker prima. Iig bedankt voor de hulpMarzman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:12:
[...]
Andere router (er zijn weer snellere wifistandaarden, al zou ik het niet doen voor die 3 mbit).
Geef mij maar een Warsteiner.
offtopickevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]
Je kan toch gewoon antwoorden als je het weet en niet antwoorden als je het niet weet ?
Ik weet best hoe port-forwarding werkt maar vroeg me af of iemand gewoon even een voorbeeld heeft voor de Zyxels van Telfort?
En ik weet ook best hoe MRTG werkt (heb het zelf ook draaien) maar als iemand een mrtg.configfile paste wil doen van de Zyxel zou me dat enorm helpen.
[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-02-2008 13:22 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem (behalve dan dat ik 12!!!! draadjes in mijn ISRA heb zitten.). Probleem in mijn geval is waarschijnlijk dat ze een ander aderpaar hebben gebruikt en dat er een ISRA punt in de flat zit en dat die draadjes niet doorgezet zijn naar mijn eigen ISRA puntje.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:55:
Ik zou vanaf gister telfort internet hebben.
Maar dit heb ik niet, want het dsl lampje van mijn modem brandde niet. Dus ik bellen met Telfort en hij ging checken of alles goed was.
De lijn was goed volgens hem en ik moest mijn IS/RA punt open schroeven en hem vertellen hoeveel aderen ik in dat punt had.
Nou heb ik 1 rode en n blauwe en dat was volgens hem niet goed, Telfort geeft het signaal anders door en KPN moest dit in de wijkcentrale gaan aanpassen.
Hij zou het aan KPN doorgeven en deze zouden dit in de centrale goed maken. Hij wist niet hoe lang dit zou duren, heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een idee hoe lang dit duurt???
alvast bedankt
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb je de andere draadjes wel geprobeerd?[b]
Ik heb precies hetzelfde probleem (behalve dan dat ik 12!!!! draadjes in mijn ISRA heb zitten.). Probleem in mijn geval is waarschijnlijk dat ze een ander aderpaar hebben gebruikt en dat er een ISRA punt in de flat zit en dat die draadjes niet doorgezet zijn naar mijn eigen ISRA puntje.
Verwijderd
Ik heb een uur in kleermakerszit gezeten en alle combinaties geprobeerd. De originele aansluiting zat inderdaad op een zwarte en doorzichtig geisoleerd kabeltje.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:08:
[...]
Heb je de andere draadjes wel geprobeerd?
KPN gebruikt in oudere flats vaak het zwarte en doorzichtig geisoleerde kabeltje.
Verwijderd
Was het maar allemaal hetzelfde. Ja inderdaad allemaal KPN, maar er wordt binnen KPN wel onderscheid gemaakt. Bel je voor een probleem met je telefoon dan staan ze de volgende dag op de stoep. Ben je een Telfort klant dan gaat het 5 tot 10 dagen duren.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:25:
Mjah Telfort kpn planet is toch allemaal KPN.
Wat een vreemd beleid is dit.Modem in bruikleen
Per 11 februari 2008 geeft Telfort internet de modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het door u uitgekozen modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Heeft u uw modem voor 11 februari ontvangen? Dan heeft u het modem van Telfort gekocht en is het uw bezit. Onder "Administratieve vragen" vindt u meer informatie over de modems in bruikleen.
Verwijderd
Het intrainen van het modem duurt +/- 4 minuten.[b]Ik heb een uur in kleermakerszit gezeten en alle combinaties geprobeerd. De originele aansluiting zat inderdaad op een zwarte en doorzichtig geisoleerd kabeltje.
Vraagje. als ik toevallig het goede kabelpaar heb, hoelang duurt het dan totdat het dsl lampje gaat branden? Misschien ben ik te ongeduldig en wacht ik gewoon niet lang genoeg.
Verwijderd
hmmm dan ga ik het nog maar eens proberen...:DVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:30:
[...]
Het intrainen van het modem duurt +/- 4 minuten.
Na +/- 2 minuten gaat het dsl lampje branden/knipperen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 19:52 ]
Lijkt op een centrale die alleen ADSL(1) is.. Anders zou ik geen reden weten, je afstand is iig geen bepalende factor mbt de snelheidsbeperking.HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:21:
[...]
Ik ben op zoek voor iemand naar een snelle en voordelige aansluing en kwam dus o.a. bij Telfort uit. De postcode check laat zien dat ik "maar" ongeveer 7-8 Mbits snelheid kan krijgen.
De afstand tot de centrale is ca 400 meter. Is dat niet wat weinig??
De volle 20 Mbits is theoretisch maar ik dacht wel aan iets van 15 Mbits voor een dergelijke afstand.
De plaats is overigens Hierden (bij Harderwijk).
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af welk voordeel Telfort denkt te hebben door de modems nu in bruikleen/huur te geven i.p.v., zoals voorheen, ze voor dezelde bedragen te verkopen.Modem in bruikleen
Per 11 februari 2008 geeft Telfort internet de modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het door u uitgekozen modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Heeft u uw modem voor 11 februari ontvangen? Dan heeft u het modem van Telfort gekocht en is het uw bezit.
jazekers,greatgonzo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met het bestellen en instaleren?
[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 16-02-2008 18:54 ]
tja ik was dus ook een dag te laatVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
[...]
Ik vraag me nog steeds af welk voordeel Telfort denkt te hebben door de modems nu in bruikleen/huur te geven i.p.v., zoals voorheen, ze voor dezelde bedragen te verkopen.
Geld in het laatje (=cashflow) blijft hetzelfde. Het verschil is alleen dat ze aan het eind van de rit (=abonnementsperiode) een partij gebruikte, door de muizen aangeknaagde en dus waardeloze partij oude meuk overhouden. Wat doen ze daarmee? De dijken ophogen of zo? Of weten jullie MedeTweakers andere zinvolle(-loze) toepassingen die Telfort tot deze actie gebracht kunnen hebben.
Als je het als een overstap aanvraagt (Huidige internetverbinding > ADSL > van een andere aanbieder) krijg je geen gezeur met aderparen.Ray schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:53:
ik lees diverse keren dingen over verschillende aderparen etc. Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik nu een werkende adsl verbinding heb (xs4all via isdn) en over ga naar telfort dat ik toch enkel de modem hoef te vervangen en het moet werken ? Of kan ik dan alsnog gezeur krijgen over aderparen etc ?
Tuurlijk kan ik alles uit gaan vogelen. Maar ik weet zelf dondersgoed hoe lastig het is om de juiste SNMP ID's uit te vogelen. En als iemand dat hier al gedaan heeft is dat toch handig om dat even door te geven ? Daarnaast heb ik zelf geen Telfort DSL maar zit ik 50km van mijn ouders vandaan. Dus als ik er ben wil ik niet gaan lopen prutsen want ik ben niet op bezoek om continu aan de netwerk meuk te knutselen.CrankyGamerOG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:21:
[...]
offtopic
dat is nou net het probleem he, je weet het allemaal "best" , maar toch wil je dat het je voorgekauwd word ?![]()
je bent een tweaker of je bent er geen he
ontopic
Ik merk nu net op dat het modem zelf wel warm word, iemand die dit ook heeft , of zal het modem niet echt in orde zijn ?
-edit- verkeerde quote
Verwijderd
niet correct.. Ik kom van planet met adsl en ben overgegaan naar Telfort en ik heb een aderpaar probleem. Ik heb bij planet aangegeven dat ik overstap naar een andere aanbieder en dat mijn abo op een bepaalde datum gestopt moet worden. heb daarna bij Telfort de verbinding aangevraagd.Superseb schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:12:
[...]
Als je het als een overstap aanvraagt (Huidige internetverbinding > ADSL > van een andere aanbieder) krijg je geen gezeur met aderparen.
Verwijderd
Heb op basis van de threads over providers op Tweakers eind november 2007 voor Telfort gekozen.greatgonzo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
wordt een beetje huiverig zo langzamer hand om telfort te bestellen... zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met het bestellen en instaleren?
Verwijderd
OID's zijn standaard gelukkig bij de zyxel, dus je kan een standaard interface mib gebruiken.kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:29:
[...]
Tuurlijk kan ik alles uit gaan vogelen. Maar ik weet zelf dondersgoed hoe lastig het is om de juiste SNMP ID's uit te vogelen. En als iemand dat hier al gedaan heeft is dat toch handig om dat even door te geven ? Daarnaast heb ik zelf geen Telfort DSL maar zit ik 50km van mijn ouders vandaan. Dus als ik er ben wil ik niet gaan lopen prutsen want ik ben niet op bezoek om continu aan de netwerk meuk te knutselen.
Daar is dit topic toch voor ? Om elkaars ervaring uit te wisselen ?
Anyway. Bedankt maar weer
Verwijderd
Gaat er niet om wat je bij je oude provider aangeeft maar bij je nieuwe.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
[...]
niet correct.. Ik kom van planet met adsl en ben overgegaan naar Telfort en ik heb een aderpaar probleem. Ik heb bij planet aangegeven dat ik overstap naar een andere aanbieder en dat mijn abo op een bepaalde datum gestopt moet worden. heb daarna bij Telfort de verbinding aangevraagd.
Verwijderd
pigsbutt & job (en anderen): nogmaals jullie dank, net werkt nu eindelijk
Verwijderd
Soms gaat het snel en soms gaat het langzaam zoals alles in het leven, ik snap eerlijk gezegd jouw vraag niet. Heb je nou een probleem omdat het snel gaat?Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:28:
hallo
heb ff vraagje nog;)
kreeg vandaag dit bericht in me postvak in:
Geachte xxxxxxxx, Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer xxxxxxx, zal worden geactiveerd in de week van 5 maart 2008. Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Ik had op 5 feb besteld en 8 feb de brief binnen, gaat dit altijd zo snel? via de statuscheck op hun site zit ik al in stap4, terwijl dat donderdag nog stap 1 was....
https://valid.x86.fr/xhfd5e
maar heb jij bijvoorbeeld ook gewoon nog vaste telefoon van kpn ?Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
[...]
niet correct.. Ik kom van planet met adsl en ben overgegaan naar Telfort en ik heb een aderpaar probleem. Ik heb bij planet aangegeven dat ik overstap naar een andere aanbieder en dat mijn abo op een bepaalde datum gestopt moet worden. heb daarna bij Telfort de verbinding aangevraagd.
Als 8 Mbits het max. is wat in mijn geval de postcode check aangeeft komt het neer op ADSL(1).HansH schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:44:
[...]
Lijkt op een centrale die alleen ADSL(1) is.. Anders zou ik geen reden weten, je afstand is iig geen bepalende factor mbt de snelheidsbeperking.
Verwijderd
Planet helpdesk bellen, kies optie EEN, en daarna TWEE. Vraag naar "Retentie Antwerpen". Zij hebben de gooie antwoorden.Ik heb nu 3x gebeld met Planet en heb nu drie verschillende verhalen gehoord m.b.t. de opzeg termijn en de nieuwe AV. Zodra je belgen aan te telefoon krijgt kan alles....zodra je de nederlandse helpdesk krijgt zit je gelijk overal een jaar aan vast,,,
God alle machtig.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:20:
[...]
Planet helpdesk bellen, kies optie EEN, en daarna TWEE. Vraag naar "Retentie Antwerpen". Zij hebben de gooie antwoorden.
Was het maar waar. Er zijn er nog zat met alleen ADSL1. Ik ben voor mezelf ook aan het kijken geweest. Meer als 6-7 zit er niet in voor me, met geluk dan. Dat is wel sneller dan wat ik nu heb met ipb. Maar als ik alle extra kosten ga rekenen die ik krijg bij de overstap valt het vies tegenHoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Ik vraag me wel af of er nog ADSL1 centrales bestaan. Ik dacht dat KPN zo langzamerhand alle centrales wel had omgebouwd naar ADSL2+.
Een paar jaar geleden ging het in fases maar die tijd hebben we toch wel achter de rug?
Er wordt nu al druk gesproken over VDSL en het gereed maken van centrales voor VDSL en ook het verminderen van het totaal aantal centrales.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Volgens mij is maar 35% van alle centrales met ADSL 2+ kaarten uitgerust, de rest heeft ADSL of ADSL 2...HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Als 8 Mbits het max. is wat in mijn geval de postcode check aangeeft komt het neer op ADSL(1).
Ik vraag me wel af of er nog ADSL1 centrales bestaan. Ik dacht dat KPN zo langzamerhand alle centrales wel had omgebouwd naar ADSL2+.
Een paar jaar geleden ging het in fases maar die tijd hebben we toch wel achter de rug?
Er wordt nu al druk gesproken over VDSL en het gereed maken van centrales voor VDSL en ook het verminderen van het totaal aantal centrales.
Verwijderd
Nope heb vaste telefoon opgezegd en alleen kaal dsl aangevraagd. Misschien dat ze daarom een ander aderpaar gekozen hebben, zodat ze sneller konden schakelen ofzo. Lijkt me dat als je je vaste telefonie houdt dat ze dan op het bestaande aderpaar zullen schakelen. Lijkt me een beetje apart dat Telfort het voor elkaar krijgt om de vaste telefonie over te schakelen naar een ander aderpaar.Ray schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:32:
[...]
maar heb jij bijvoorbeeld ook gewoon nog vaste telefoon van kpn ?
Ik heb dus een isdn lijn met daarachter de nt1 en quatrovox wat ik wil houden. Dus dit aderpaar zorgt ook voor mijn vaste lijnen en gaat via de splitter ook naar de modem. Dan mag je er toch vanuit gaan dat op deze lijn ook telfort zijn signaal zet ?
De Speedtouch 706 en de 780 (WL) zijn beiden geschikt voor adsl2 en adsl2+.musicfreak schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:56:
Met een Speedtouch schijn je op het Telfort netwerk niet de maximale snelheid te halen.
Verwijderd
hoe zit dat precies ? ik gebruik je veel p2p diensten dan ? Normaal zou een router hier toch geen probleem mee moeten hebben lijkt me ? Een vriend van mij gebruikt hem voornamelijk met usenet over 12 verbindingen en heeft eigenlijk nergens last van (basis met een switch erachter)User321 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:09:
Hallo,
Ik wil graag m'n zyxel modem vervangen door iets anders.. ben het elke paar dagen rebooten van dat ding omdat ie 'vol' loopt qua verbindingen een beetje zat..
Nu zat ik te twijfelen tussen de linksys WAG200G en de Speedtouch 780WL - heeft iemand toevallig ervaring met beiden, of gewoon pos/negatieve ervaring met een van de twee op het telfort netwerk?
(ik gebruik geen voip dus dat de linksys dat niet heeft boeit me niet zo)
Dat ontken ik ook niet, ze werken echter net iets minder optimaal op het Telfort netwerk. Zie ook:dikke man schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:31:
De Speedtouch 706 en de 780 (WL) zijn beiden geschikt voor adsl2 en adsl2+.
Verwijderd
Volgens mij is dat geen probleem. Ik neem aan dat je dan je huidige (analoge) nummer wil meenemen ?Peturrr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:37:
Wij hier thuis zijn van plan naar Telfort internet + bellen over te stappen.
Is het mogelijk dat je eerst alleen ADSL aanvraagt en nadat je dat werkend hebt gekregen vervolgens telefonie? We hebben namelijk niet de behoefte om zonder telefoon te komen zitten omdat de adsl verbinding nog niet werkt of dergelijk.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 13:02 ]
Zo weinig?Bull schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:49:
[...]
Volgens mij is maar 35% van alle centrales met ADSL 2+ kaarten uitgerust, de rest heeft ADSL of ADSL 2...
Hoe dat precies zit weet ik niet.. maar op een gegeven moment lijkt het of ik er geen nieuwe verbindingen bij kan maken..Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:25:
[...]
hoe zit dat precies ? ik gebruik je veel p2p diensten dan ? Normaal zou een router hier toch geen probleem mee moeten hebben lijkt me ? Een vriend van mij gebruikt hem voornamelijk met usenet over 12 verbindingen en heeft eigenlijk nergens last van (basis met een switch erachter)
Die is af te leiden uit de postcode check. En de reclame is precies zoals iedere andere reclame. Alleen, als en indien. Dus je moet op een ADSL2+ centrale aangesloten zitten. En dan ongeveer nog in dezelfde straat want anders haal je het nog niet. Die tot 20 Mb staat er niet voor niets. Dat betekent in normaal Nederlands: Bijna altijd minder dan 20 MbHoppyF schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:04:
Telfort zegt:
Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres
Die beschikbaarheid moet dan wel ergens uit af te leiden zijn anders stelt de snelheid TOT 20 Mbits (geen Mb....) niets voor. Nu is 8 Mbits maximaal ook niet heel slecht voor die prijs maar je krijgt toch maar de helft of minder, dan iemand die wel op een ADSL2+ centrale zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 17-02-2008 13:19 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb ook deze weg gevolgd, eerst ADSL en daarna pas telefonie.Peturrr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:37:
Wij hier thuis zijn van plan naar Telfort internet + bellen over te stappen.
Is het mogelijk dat je eerst alleen ADSL aanvraagt en nadat je dat werkend hebt gekregen vervolgens telefonie? We hebben namelijk niet de behoefte om zonder telefoon te komen zitten omdat de adsl verbinding nog niet werkt of dergelijk.
Ja, werkt gewoon. Ik meld me dagelijks aan op onze Cisco VPN concentrator.Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:13:
zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zyxel modem en vpn verbindingen ? ik bedacht me opeens dat niet alles modems / netwerken dit ondersteunen en ik moet het toch echt hebben wil ik vanuit huis kunnen werken.
fijn om te horen! ik had ondertussen ook de specs gevonden van het ding en daar staat ook vpn support bij zie ik nuVolkert schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:51:
[...]
Ja, werkt gewoon. Ik meld me dagelijks aan op onze Cisco VPN concentrator.
Uitgaand zijn er volgens mij verdomd weinig modems die hier heel moeilijk mee doen. Het probleem zit vaak in het binnen laten komen van VPN verbindingen, die niet op de router zelf afgehandeld worden.Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:13:
zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zyxel modem en vpn verbindingen ? ik bedacht me opeens dat niet alles modems / netwerken dit ondersteunen en ik moet het toch echt hebben wil ik vanuit huis kunnen werken.
De postcode check zegt niet alles. Deze laat ongeveer 8 Mbits als maximum zien in mijn geval maar de afstand tot de centrale is maar 400 meter.Ortep schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Die is af te leiden uit de postcode check. En de reclame is precies zoals iedere andere reclame. Alleen, als en indien. Dus je moet op een ADSL2+ centrale aangesloten zitten. En dan ongeveer nog in dezelfde straat want anders haal je het nog niet. Die tot 20 Mb staat er niet voor niets. Dat betekent in normaal Nederlands: Bijna altijd minder dan 20 Mb
Vergelijk het maar met auto reclame van merk X: Nu vanaf 19995 Euro
(Exclusief afleveringskosten, Alleen in donker paars met gele stippen, zonder hoofdsteunen, rechter spiegel, radio, en alleen zolang de voorraad strekt en uitsluitend indien besteld op Dinsdag tussen 13:13 en 13:27. Zelf af te halen aan de fabriek in Polen )
Wat vooral een issue is (naast nog vele andere en ook qua telefonie) is dat als je op het BaByXL netwerk bent aangesloten met een annexA verbinding (ADSL over PSTN, dus niet annexB(ISDN)) je upstream erg laag uitvalt. Je haalt dan zo'n 900 a 950kbps waar op dezelfde verbinding de ZyXEL wel 1100kbps weet te halen.musicfreak schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:30:
[...]
Dat ontken ik ook niet, ze werken echter net iets minder optimaal op het Telfort netwerk. Zie ook:
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3"
bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
inVision in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 17-02-2008 15:24 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je zit dan 4 dagen zonder telefoon. Omdat KPN het signaal van de lijn heeft gehaald kan je niet meer uitgaand bellen. Diegenen, die naar jou bellen krijgen een melding en daarna de gelegenheid om een boodschap in te spreken, deze boodschap wordt als geluidsfragment, incluis afspeler, naar je gemaild. Je ontvangt e-mail van de postman, je klikt de afspeler aan en je kan de ingesproken boodschap beluisteren. Is er niets ingesproken dan zie wel het nummer van diegene, die heeft gebeld. Je krijgt dus altijd bericht voorzien van een telefoonnummer, mits herkend in de nummerherkenning.EleanorNL schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:12:
Mensen, ik heb nog even een vraagje. Ik krijg op 25 februari Telfort internet + telefonie. Nu weet ik dat het overgaan van de telefoonlijn 4 dagen kost, dus ik zal pas via Telfort kunnen bellen vanaf de 29e, right? Nu is mijn vraag: kan ik in deze 4 dagen nog gewoon bellen (via KPN, zoals ik het nu nog doe)? Of zit ik echt 4 dagen zonder vaste telefoonlijn? Alvast bedankt (en sorry als blijkt dat dit al ergens duidelijk staat aangegeven...).
Verwijderd
Volgens Telfort ga je naadloos over (telefonie) indien je van een vaste lijn KPNbeuker123 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:55:
[...]
Je zit dan 4 dagen zonder telefoon. Omdat KPN het signaal van de lijn heeft gehaald kan je niet meer uitgaand bellen. Diegenen, die naar jou bellen krijgen een melding en daarna de gelegenheid om een boodschap in te spreken, deze boodschap wordt als geluidsfragment, incluis afspeler, naar je gemaild. Je ontvangt e-mail van de postman, je klikt de afspeler aan en je kan de ingesproken boodschap beluisteren. Is er niets ingesproken dan zie wel het nummer van diegene, die heeft gebeld. Je krijgt dus altijd bericht voorzien van een telefoonnummer, mits herkend in de nummerherkenning.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:43 . Reden: P.S. vergeten ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 18:34 ]
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Ik zet in op zo'n 9 Mbit/s in de praktijk (=950kByte/s download), maar op 3 maart zullen we het hier wel horenEleanorNL schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:51:
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg
2600 meter zou hier op 10-11 mbit komen denk ik.
Zijn er ook andere versies van de homevox dan, want ik vind net het volgende bericht.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:44:
Niet met het standaard modem van Telfort, aangezien deze 2 analoge uitgangen heeft, en de homevox 1 ISDN ingang.
Er schijnen wel modems te zijn met een ISDN aansluiting (ik geloof dat Fritsbox (AVM) er ook eentje heeft. Deze zal je dan dus apart aan moeten schaffen.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Die postcodecheck klopt ook voor geen meter want ik zou dan 13Mbit moeten halen terwijl ik ongeveer 6Mbit haal.Ortep schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Die is af te leiden uit de postcode check. En de reclame is precies zoals iedere andere reclame. Alleen, als en indien. Dus je moet op een ADSL2+ centrale aangesloten zitten. En dan ongeveer nog in dezelfde straat want anders haal je het nog niet. Die tot 20 Mb staat er niet voor niets. Dat betekent in normaal Nederlands: Bijna altijd minder dan 20 Mb
Grote kans dat het verschil (mede) is ontstaan doordat je thuis een wirwar aan kabels hebt? Zoals hier al eerder aangekaart is de te behalen snelheid van een aantal factoren afhankelijk. Zowel jijzelf als Telfort kunnen van tevoren nooit precies inschatten hoe snel het op jouw adres zal worden.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:55:
[...]
Die postcodecheck klopt ook voor geen meter want ik zou dan 13Mbit moeten halen terwijl ik ongeveer 6Mbit haal.
Verwijderd
Hmm ik zie nergens of ik adsl 1 of 2 heb.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:33:
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
(voordat iemand de bbned check post)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 20:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die wirwar aan kabels valt bij mij wel mee alleen de afstand tot de centrale is zo'n 3200m dus die 6Mbit klopt wel maar die 13Mbit mag Telfort nog even uitleggen omdat dat wel de rede was om over te stappen en ik nu dus 10€ meer betaal per maand voel ik me dus wel een beetje bedrogen.EleanorNL schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:12:
[...]
Grote kans dat het verschil (mede) is ontstaan doordat je thuis een wirwar aan kabels hebt? Zoals hier al eerder aangekaart is de te behalen snelheid van een aantal factoren afhankelijk. Zowel jijzelf als Telfort kunnen van tevoren nooit precies inschatten hoe snel het op jouw adres zal worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 23:56 ]
Dat probleem had ik ook.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:52:
[...]
Hmm ik zie nergens of ik adsl 1 of 2 heb.
edit:
Ik zie nu via bbned dat adsl 2 beschikbaar is hier
1046 m
ik heb mde mib II wel voor je als je wiltkevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:29:
[...]
Tuurlijk kan ik alles uit gaan vogelen. Maar ik weet zelf dondersgoed hoe lastig het is om de juiste SNMP ID's uit te vogelen. En als iemand dat hier al gedaan heeft is dat toch handig om dat even door te geven ? Daarnaast heb ik zelf geen Telfort DSL maar zit ik 50km van mijn ouders vandaan. Dus als ik er ben wil ik niet gaan lopen prutsen want ik ben niet op bezoek om continu aan de netwerk meuk te knutselen.
Daar is dit topic toch voor ? Om elkaars ervaring uit te wisselen ?
Anyway. Bedankt maar weer
[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-02-2008 00:18 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Dat komt omdat die BBned test de afstand tussen je huis en de centrale hemelsbreed geeft, wat dus betekend dat de werkelijke afstand nogal wat groter kan/zal zijn.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:48:
[...]
Die wirwar aan kabels valt bij mij wel mee alleen de afstand tot de centrale is zo'n 3200m dus die 6Mbit klopt wel maar die 13Mbit mag Telfort nog even uitleggen omdat dat wel de rede was om over te stappen en ik nu dus 10€ meer betaal per maand voel ik me dus wel een beetje bedrogen.
(nu nog ff 2 weken wachten op een antwoord van m'n mail)
De postcodecheck van bbned is een stuk realistischer want die geeft 6-10Mbit weer,alleen de afstand is bij hun maar 2036m.
hakuin schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:15:
Telfort das leuker!
Ik had mijn bestelde multipcmodem niet ontvangen. Ik heb echter wel internet via het oude modem van compuserve.
Ik heb vandaag of eigenlijk gisteren telfort gebeld met de vraag waar mijn bestelde modem bleef. Ik moest een ogenblikje van de dame wachten, want ze ging het uitzoeken" Ja meneer, we hebben u geen modem gestuurd want u heeft al een zyxel multipcmodem".
Op mijn vraag hoe ze dat wisten voordat mijn modem uberhaupt aangesloten was, wist ze eerst geen antwoord. Ik heb de laatste maanden ook geen last van inbrekers of geheimagenten gehad.
Na een tijdje kwam madam weer aan de lijn en ze vertelde dat ze dat wisten van de leverancier van de modems van het Tiscalinetwerk (twee jaar geleden geleverd).
Ik vroeg of ik ook nog een rekening kreeg van 30 euro voor van mijn eigen multipcmodem.
Om er maar vanaf te zijn heb ik gevraagd of ze mij dan maar het basismodem op konden sturen. Eeen reserve modem kan nooit kwaad. Na een beraad werd mij medegedeeld dat ik het modem over twee weken thuisgestuurd krijg.
Misschien komt er nog wel een deel 2.
Ik ben verhuist naar een nieuwe woning dus nog geen oud modem. Maar misschien heeft me'n pa nog wel een oude zyxel (650 R) modem. Zou die voldoen en is het dan ply and play of zijn aanpassingen vereist?hakuin schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:02:
Misschien kan je wat met het onderstaande verhaal. Gewoon je oude modem (als je dat hebt) aansluiten. Ik denk dat ze een tekort aan modems hebben.
[...]
Dat kan je in de Zyxel zelf doen.thefxr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:13:
zijn er ook programma's waarmee ik downloadbandbreedte kan reserveren voor voip?
Oh wat klinkt dat fijnBrakkie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:51:
Heb nu sinds een week telfort internet. Aanvragen is soepel gegaan. Heeft ongeveer 3 weken geduurt. Als ik van speedtest.bbned.nl dat 100MB bestand download gaat dat met 2,1MB per seconde. Ben dik tevreden dus. Zit wel dicht bij de centrale (zo'n 350 meter) en heb het modem direct op het ISRA punt aangesloten.
Verwijderd
Dan ben je niet de enigste,ik heb wel internet maar kan sinds vandaag niet bellen en krijg dus ook de buiten gebruik toonkoelkast schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:30:
Op dit moment ben ik niet bereikbaar met vast bellen. Internet gaat prima, maar ik krijg weer een 'buiten gebruik toon' als ik bel... :-|
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:37:
[...]
Dan ben je niet de enigste,ik heb wel internet maar kan sinds vandaag niet bellen en krijg dus ook de buiten gebruik toon![]()
Heb de modem al een paar keer gereset maar geen succes.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Lees even dit topic:Stiegl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:09:
Ik kom van Tiscali. Daar had ik telefonie naast een KPN Belbudget abonnement. Nu zit ik bij Telfort, en ik wil graag 20mbit met telefonie, met mijn KPN nummer.
Klopt het dat ik nu gewoon online mijn abonnement kan wijzigen en dat de nummerportering gedaan kan worden nadat het ADSL abonnement is overgezet?
Ik heb deze vraag ook al bij Telfort neergelegd, maar die reageren kennelijk niet op mail (binnen 3 weken)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq