Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Op mijn oude adres 872 meter van de centrale had ik 20mbit op het nieuwe adres 922 meter van de centrale heb ik een max van 15-16 mbit.

Dus het zou best kunnen dat je zo laag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

een dezer dagen ga ik ook bestellen, maakt het nog uit of je telefonisch of via de site besteld? Want ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk aanleggen.

En toen ik mijn mobiele abbo nam bij vodafone, was ik zeker een week sneller dan internetbestellers. Misschien is het niet eerlijk te vergelijken, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Beetje kinderachtige reactie.
Je kan toch gewoon antwoorden als je het weet en niet antwoorden als je het niet weet ?
Ik weet best hoe port-forwarding werkt maar vroeg me af of iemand gewoon even een voorbeeld heeft voor de Zyxels van Telfort?
En ik weet ook best hoe MRTG werkt (heb het zelf ook draaien) maar als iemand een mrtg.configfile paste wil doen van de Zyxel zou me dat enorm helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Superseb schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:39:
[...]

Grote kans ja, als het geactiveerd is en op eerste aderpaar niet werkt.

offtopic:
Hoe kan ik je bereiken Matthijs, DM staat uit?
Helden _/-\o_ Volgens de postcode check zit ik op 1022 meter van de centrale en hij verbindt op 17mbit. Ik ben tevreden 8)

Overigens is het verschil in download snelheid zo'n 3 mbit als ik via wifi verbinding maak (standaard Linksys WRT54GC) of direct op het modem aansluit. Valt daar iets aan te doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Knakker op 16-02-2008 13:06 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Knakker schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Helden _/-\o_ Volgens de postcode check zit ik op 1022 meter van de centrale en hij verbindt op 17mbit. Ik ben tevreden 8)

Overigens is het verschil in download snelheid zo'n 3 mbit als ik via wifi verbinding maak (standaard Linksys WRT54GC) of direct op het modem aansluit. Valt daar iets aan te doen?
Andere router (er zijn weer snellere wifistandaarden, al zou ik het niet doen voor die 3 mbit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Je kan toch gewoon antwoorden als je het weet en niet antwoorden als je het niet weet ?
Ik weet best hoe port-forwarding werkt maar vroeg me af of iemand gewoon even een voorbeeld heeft voor de Zyxels van Telfort?
En ik weet ook best hoe MRTG werkt (heb het zelf ook draaien) maar als iemand een mrtg.configfile paste wil doen van de Zyxel zou me dat enorm helpen.
Die config staat er dus ;)
Port forwarding bij de zyxel is goed te doen.
Je moet alleen even opletten dat je de rules zowel bij nat als in de firewall aanmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Marzman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:12:
[...]
Andere router (er zijn weer snellere wifistandaarden, al zou ik het niet doen voor die 3 mbit).
Ja ok, dat is het mij ook zeker niet waard. Voor de prijs die je ervoor betaalt wsa ik al blij geweest met 6 mbit, dus dan is 13-14 zeker prima. Iig bedankt voor de hulp :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:04:
[...]

offtopic

dat is nou net het probleem he, je weet het allemaal "best" , maar toch wil je dat het je voorgekauwd word ? 8)7
je bent een tweaker of je bent er geen he :o

ontopic
Ik merk nu net op dat het modem zelf wel warm word, iemand die dit ook heeft , of zal het modem niet echt in orde zijn ?

-edit- verkeerde quote :+

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-02-2008 13:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 11:10
Heb in december 2007 Telfort aangevraagd na grondig vergelijken en ervaringen gelezen te hebben. Wilde veel snelheid voor weinig geld zonder de nodige toeters en bellen.

Half januari kreeg ik een mail en later een brief waarin stond dat de aanvraag was afgewezen omdat "er nog het nodige laswerk verricht moet worden " . Na zeer moeizaam mailen en bellen naar een duur 0900 nummer met constant meer dan 10 wachtenden voor me bleek dat de enige lijn (nog) bezet was (vorige eigenaar). En KPN liet mij weten dat ze gewoon een opdracht daar voor kunnen krijgen maar die nooit van Telfort gehad hadden.....
Op de emails (3x) waarom ze KPN nooit hebben verzocht om het nodige laswerk en metingen te doen heb ik nooit antwoord gehad

Voor mij geen dus GEEN Telfort meer na zo'n belachelijk valse start!

Ik heb nu Compuserve Platinum genomen die met dezelfde eerste medling kwamen maar dat verliep verder probleemloos ! want kort na aanmelding belde KPN of ze bij mij thuis een en ander konden doormeten voor de ADSL aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:55:
Ik zou vanaf gister telfort internet hebben.
Maar dit heb ik niet, want het dsl lampje van mijn modem brandde niet. Dus ik bellen met Telfort en hij ging checken of alles goed was.
De lijn was goed volgens hem en ik moest mijn IS/RA punt open schroeven en hem vertellen hoeveel aderen ik in dat punt had.
Nou heb ik 1 rode en n blauwe en dat was volgens hem niet goed, Telfort geeft het signaal anders door en KPN moest dit in de wijkcentrale gaan aanpassen.
Hij zou het aan KPN doorgeven en deze zouden dit in de centrale goed maken. Hij wist niet hoe lang dit zou duren, heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een idee hoe lang dit duurt???

alvast bedankt
Ik heb precies hetzelfde probleem (behalve dan dat ik 12!!!! draadjes in mijn ISRA heb zitten.). Probleem in mijn geval is waarschijnlijk dat ze een ander aderpaar hebben gebruikt en dat er een ISRA punt in de flat zit en dat die draadjes niet doorgezet zijn naar mijn eigen ISRA puntje.

Bel log met Telfort:

6 februari: we gaan KPN aansturen en die nemen contact met je op.
11 februari: KPN is 8 februari aangestuurd en het duurt zo een 5 dagen
14 februari: KPN is maandag 11 februari aangestuurd en het duurt meestal 5 tot 10 dagen

Zo onduidelijk als de pest.

Maandag de 18de februari nog maar eens bellen en kijken wat ze dan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu nog niet goed aangesloten modem defect kan ik wel in stellen dat mijn telefoon naar mijn mobiel wordt doorgeschakels ipv de telfort voicemail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadaaaaaa,

Ben gisteren voor de 2e keer afgewezen voor Telfort ADSL. Zelfde onduidelijke doe-het-zelf standaardbriefje waaruit je mag kiezen uit een aantal veelvoorkomende oorzaken. Kun je dus geen zak mee.
Ik word zooo moe van Telfort. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah Telfort kpn planet is toch allemaal KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Ik heb precies hetzelfde probleem (behalve dan dat ik 12!!!! draadjes in mijn ISRA heb zitten.). Probleem in mijn geval is waarschijnlijk dat ze een ander aderpaar hebben gebruikt en dat er een ISRA punt in de flat zit en dat die draadjes niet doorgezet zijn naar mijn eigen ISRA puntje.
Heb je de andere draadjes wel geprobeerd?
KPN gebruikt in oudere flats vaak het zwarte en doorzichtig geisoleerde kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:08:
[...]

Heb je de andere draadjes wel geprobeerd?
KPN gebruikt in oudere flats vaak het zwarte en doorzichtig geisoleerde kabeltje.
Ik heb een uur in kleermakerszit gezeten en alle combinaties geprobeerd. De originele aansluiting zat inderdaad op een zwarte en doorzichtig geisoleerd kabeltje.

Vraagje. als ik toevallig het goede kabelpaar heb, hoelang duurt het dan totdat het dsl lampje gaat branden? Misschien ben ik te ongeduldig en wacht ik gewoon niet lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:25:
Mjah Telfort kpn planet is toch allemaal KPN.
Was het maar allemaal hetzelfde. Ja inderdaad allemaal KPN, maar er wordt binnen KPN wel onderscheid gemaakt. Bel je voor een probleem met je telefoon dan staan ze de volgende dag op de stoep. Ben je een Telfort klant dan gaat het 5 tot 10 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Modem in bruikleen
Per 11 februari 2008 geeft Telfort internet de modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het door u uitgekozen modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Heeft u uw modem voor 11 februari ontvangen? Dan heeft u het modem van Telfort gekocht en is het uw bezit. Onder "Administratieve vragen" vindt u meer informatie over de modems in bruikleen.
Wat een vreemd beleid is dit.
Eerst iets "geven" en daarna opeens de eigenaar worden.
Wat ik helemaal vreemd vind is dat je voor een wireless modem opeens extra moet gaan betalen en je er dan bovendien nog niet eens de eigenaar van wordt. Huren is prima, maar dan niet voor een te hoge prijs.

Nog een vraag.
Ik ben op zoek voor iemand naar een snelle en voordelige aansluing en kwam dus o.a. bij Telfort uit. De postcode check laat zien dat ik "maar" ongeveer 7-8 Mbits snelheid kan krijgen.
De afstand tot de centrale is ca 400 meter. Is dat niet wat weinig??
De volle 20 Mbits is theoretisch maar ik dacht wel aan iets van 15 Mbits voor een dergelijke afstand.

De plaats is overigens Hierden (bij Harderwijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Ik heb een uur in kleermakerszit gezeten en alle combinaties geprobeerd. De originele aansluiting zat inderdaad op een zwarte en doorzichtig geisoleerd kabeltje.

Vraagje. als ik toevallig het goede kabelpaar heb, hoelang duurt het dan totdat het dsl lampje gaat branden? Misschien ben ik te ongeduldig en wacht ik gewoon niet lang genoeg.
Het intrainen van het modem duurt +/- 4 minuten.
Na +/- 2 minuten gaat het dsl lampje branden/knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Het intrainen van het modem duurt +/- 4 minuten.
Na +/- 2 minuten gaat het dsl lampje branden/knipperen.
hmmm dan ga ik het nog maar eens proberen...:D

edit: Geen goed aderpaar gevonden..:-( toch maar de monteur afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 18:00
HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:21:
[...]
Ik ben op zoek voor iemand naar een snelle en voordelige aansluing en kwam dus o.a. bij Telfort uit. De postcode check laat zien dat ik "maar" ongeveer 7-8 Mbits snelheid kan krijgen.
De afstand tot de centrale is ca 400 meter. Is dat niet wat weinig??
De volle 20 Mbits is theoretisch maar ik dacht wel aan iets van 15 Mbits voor een dergelijke afstand.

De plaats is overigens Hierden (bij Harderwijk).
Lijkt op een centrale die alleen ADSL(1) is.. Anders zou ik geen reden weten, je afstand is iig geen bepalende factor mbt de snelheidsbeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

wordt een beetje huiverig zo langzamer hand om telfort te bestellen... zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met het bestellen en instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem in bruikleen
Per 11 februari 2008 geeft Telfort internet de modems in bruikleen. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het door u uitgekozen modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft. Heeft u uw modem voor 11 februari ontvangen? Dan heeft u het modem van Telfort gekocht en is het uw bezit.
Ik vraag me nog steeds af welk voordeel Telfort denkt te hebben door de modems nu in bruikleen/huur te geven i.p.v., zoals voorheen, ze voor dezelde bedragen te verkopen.

Geld in het laatje (=cashflow) blijft hetzelfde. Het verschil is alleen dat ze aan het eind van de rit (=abonnementsperiode) een partij gebruikte, door de muizen aangeknaagde en dus waardeloze partij oude meuk overhouden. Wat doen ze daarmee? De dijken ophogen of zo? Of weten jullie MedeTweakers andere zinvolle(-loze) toepassingen die Telfort tot deze actie gebracht kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
greatgonzo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met het bestellen en instaleren?
jazekers,
aanvragen en internetten binnen 3wkn.

DSL Up 18181 kbps / 1031 kbps

klaar.

kom van de kabel ,dus kale lijn.
zo heb ik er nog een paar in de vrienden/kennisen kring.
allemaal tevreden lui.

[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 16-02-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik lees diverse keren dingen over verschillende aderparen etc. Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik nu een werkende adsl verbinding heb (xs4all via isdn) en over ga naar telfort dat ik toch enkel de modem hoef te vervangen en het moet werken ? Of kan ik dan alsnog gezeur krijgen over aderparen etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
[...]

Ik vraag me nog steeds af welk voordeel Telfort denkt te hebben door de modems nu in bruikleen/huur te geven i.p.v., zoals voorheen, ze voor dezelde bedragen te verkopen.

Geld in het laatje (=cashflow) blijft hetzelfde. Het verschil is alleen dat ze aan het eind van de rit (=abonnementsperiode) een partij gebruikte, door de muizen aangeknaagde en dus waardeloze partij oude meuk overhouden. Wat doen ze daarmee? De dijken ophogen of zo? Of weten jullie MedeTweakers andere zinvolle(-loze) toepassingen die Telfort tot deze actie gebracht kunnen hebben.
tja ik was dus ook een dag te laat :( maar ik denk dat ze er wellicht op gokken dat je na een contractsperiode dat ding vergeet terug te sturen of niet meer compleet hebt en dus voor de afgeschreven meuk nog eens de restwaarde vooraf door hun bepaald op 49,-- voor een wireless modem mag gaan betalen.
Tja de meeste andere partijen in deze prijsklasse hebben ook de modems in bruikleen dus opzich tja. Ik heb nu een 'koop' modem van xs4all waar ik ook niets meer aan heb als de telfort lijn er komt. Ga je er vanuit dat je een aantal jaren telfort hebt is natuurlijk ook het risico voor hun als ze tussentijds een keer de modem moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23
Ray schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:53:
ik lees diverse keren dingen over verschillende aderparen etc. Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik nu een werkende adsl verbinding heb (xs4all via isdn) en over ga naar telfort dat ik toch enkel de modem hoef te vervangen en het moet werken ? Of kan ik dan alsnog gezeur krijgen over aderparen etc ?
Als je het als een overstap aanvraagt (Huidige internetverbinding > ADSL > van een andere aanbieder) krijg je geen gezeur met aderparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:21:
[...]

offtopic

dat is nou net het probleem he, je weet het allemaal "best" , maar toch wil je dat het je voorgekauwd word ? 8)7
je bent een tweaker of je bent er geen he :o

ontopic
Ik merk nu net op dat het modem zelf wel warm word, iemand die dit ook heeft , of zal het modem niet echt in orde zijn ?

-edit- verkeerde quote :+
Tuurlijk kan ik alles uit gaan vogelen. Maar ik weet zelf dondersgoed hoe lastig het is om de juiste SNMP ID's uit te vogelen. En als iemand dat hier al gedaan heeft is dat toch handig om dat even door te geven ? Daarnaast heb ik zelf geen Telfort DSL maar zit ik 50km van mijn ouders vandaan. Dus als ik er ben wil ik niet gaan lopen prutsen want ik ben niet op bezoek om continu aan de netwerk meuk te knutselen.
Daar is dit topic toch voor ? Om elkaars ervaring uit te wisselen ?

Anyway. Bedankt maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Als je het als een overstap aanvraagt (Huidige internetverbinding > ADSL > van een andere aanbieder) krijg je geen gezeur met aderparen.
niet correct.. Ik kom van planet met adsl en ben overgegaan naar Telfort en ik heb een aderpaar probleem. Ik heb bij planet aangegeven dat ik overstap naar een andere aanbieder en dat mijn abo op een bepaalde datum gestopt moet worden. heb daarna bij Telfort de verbinding aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:49:
wordt een beetje huiverig zo langzamer hand om telfort te bestellen... zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met het bestellen en instaleren?
Heb op basis van de threads over providers op Tweakers eind november 2007 voor Telfort gekozen.
Veel gelezen, geen spijt!

Na 3 weken opgeleverd (kale lijn) gekregen. De KPN monteur in kwestie belde een half uur
vantevoren dat ie eraan kwam. _/-\o_
Mijn mededeling dat de verbinding al werkte deed hem besluiten de lijn via de centrale te checken.
Na een kwartiertje belde hij terug, huisbezoek was niet nodig.
Prima!

Sindsdien een keer of 5 korte (paar minuten) onderbrekingen in de verbinding gemerkt (met name 's nachts)
en in januari een aantal dagen een zeer langzame verbinding (was landelijk).

Zeer tevreden.
Enige bijzondere vind ik de facturatie van Telfort. Begin februari wordt maart al afgeschreven.
Daar valt mee te leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:29:
[...]

Tuurlijk kan ik alles uit gaan vogelen. Maar ik weet zelf dondersgoed hoe lastig het is om de juiste SNMP ID's uit te vogelen. En als iemand dat hier al gedaan heeft is dat toch handig om dat even door te geven ? Daarnaast heb ik zelf geen Telfort DSL maar zit ik 50km van mijn ouders vandaan. Dus als ik er ben wil ik niet gaan lopen prutsen want ik ben niet op bezoek om continu aan de netwerk meuk te knutselen.

OID's zijn standaard gelukkig bij de zyxel, dus je kan een standaard interface mib gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
heb ff vraagje nog;)

kreeg vandaag dit bericht in me postvak in:

Geachte xxxxxxxx, Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer xxxxxxx, zal worden geactiveerd in de week van 5 maart 2008. Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Ik had op 5 feb besteld en 8 feb de brief binnen, gaat dit altijd zo snel? via de statuscheck op hun site zit ik al in stap4, terwijl dat donderdag nog stap 1 was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
[...]

niet correct.. Ik kom van planet met adsl en ben overgegaan naar Telfort en ik heb een aderpaar probleem. Ik heb bij planet aangegeven dat ik overstap naar een andere aanbieder en dat mijn abo op een bepaalde datum gestopt moet worden. heb daarna bij Telfort de verbinding aangevraagd.
Gaat er niet om wat je bij je oude provider aangeeft maar bij je nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:01:
pigsbutt & job: thanks, ga het controleren :)
pigsbutt & job (en anderen): nogmaals jullie dank, net werkt nu eindelijk :)

Er is een paar dagen terug een technisch onderzoek gestart omdat het gewissel met aders geen effect leek te hebben. Uiteindelijk dus alles weer in de originele configuratie gezet (rood op 2A geel op 2B) en nu heb ik ineens wel een DSL-signaal en internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag;

Ik heb vandaag mijn modem binnen gekregen. Het blijkt dat wij hier een IS/RA punt met een hoofdstopcontact hebben. Officieel wordt ik pas overgezet naar telfort a.s. donderdag. Toch wil ik alvast even checken of er al signaal is aangezien dit vaker voorkomt.

Stel ik heb DSL signaal, kan ik de telefoon dan nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:28:
hallo
heb ff vraagje nog;)

kreeg vandaag dit bericht in me postvak in:

Geachte xxxxxxxx, Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer xxxxxxx, zal worden geactiveerd in de week van 5 maart 2008. Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Ik had op 5 feb besteld en 8 feb de brief binnen, gaat dit altijd zo snel? via de statuscheck op hun site zit ik al in stap4, terwijl dat donderdag nog stap 1 was....
Soms gaat het snel en soms gaat het langzaam zoals alles in het leven, ik snap eerlijk gezegd jouw vraag niet. Heb je nou een probleem omdat het snel gaat?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
[...]

maar heb jij bijvoorbeeld ook gewoon nog vaste telefoon van kpn ?

Ik heb dus een isdn lijn met daarachter de nt1 en quatrovox wat ik wil houden. Dus dit aderpaar zorgt ook voor mijn vaste lijnen en gaat via de splitter ook naar de modem. Dan mag je er toch vanuit gaan dat op deze lijn ook telfort zijn signaal zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok..ik kom er even niet meer uit.

Ik heb nu nog IPB van planet. Ik heb me inmiddels bij Telfort aangemeld inclusief nummerbehoud. Ik moet volgens Telfort zelf mijn internet opzeggen bij planet m.b.v. de opzegbrief en het telefoongedeelte regelt Telfort. Nu kan je IPB bij Planet alleen telefonisch opzeggen. Ik heb inmiddels gebeld en gevraagd om mijn abbo te beeidigen omdat ik overstap. Nu kreeg ik te horen omdat het hier om een Telco-Telco overstap gaat dat ik niet moet opzeggen. Ik moet volgens de dame aan de telefoon Planet bellen op de dag dat ik Telfort heb en dan aangeven dat Planet per direct mijn abbo moet stopzetten.
Ik twijfel een beetje of dit klopt. Ik moet Planet toch een maand van te voren opzeggen? Ik heb geen zin om weer een jaar aan Planet vast te zitten.
Kan iemand die de overstap Planet IPB --> Telfort heeft gemaakt bevestigen of dit klopt?

ps: Ik heb nu 3x gebeld met Planet en heb nu drie verschillende verhalen gehoord m.b.t. de opzeg termijn en de nieuwe AV. Zodra je belgen aan te telefoon krijgt kan alles....zodra je de nederlandse helpdesk krijgt zit je gelijk overal een jaar aan vast,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HansH schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:44:
[...]

Lijkt op een centrale die alleen ADSL(1) is.. Anders zou ik geen reden weten, je afstand is iig geen bepalende factor mbt de snelheidsbeperking.
Als 8 Mbits het max. is wat in mijn geval de postcode check aangeeft komt het neer op ADSL(1).
Ik vraag me wel af of er nog ADSL1 centrales bestaan. Ik dacht dat KPN zo langzamerhand alle centrales wel had omgebouwd naar ADSL2+.
Een paar jaar geleden ging het in fases maar die tijd hebben we toch wel achter de rug?
Er wordt nu al druk gesproken over VDSL en het gereed maken van centrales voor VDSL en ook het verminderen van het totaal aantal centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3x gebeld met Planet en heb nu drie verschillende verhalen gehoord m.b.t. de opzeg termijn en de nieuwe AV. Zodra je belgen aan te telefoon krijgt kan alles....zodra je de nederlandse helpdesk krijgt zit je gelijk overal een jaar aan vast,,,
Planet helpdesk bellen, kies optie EEN, en daarna TWEE. Vraag naar "Retentie Antwerpen". Zij hebben de gooie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Planet helpdesk bellen, kies optie EEN, en daarna TWEE. Vraag naar "Retentie Antwerpen". Zij hebben de gooie antwoorden.
God alle machtig.
Lees nou eens eventjes de startpost.
Heb je IPB dan hoef je niet op te zeggen. Zodra telfort je nummer over neemt word dat bij planet gezien als een opzegging.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Ik vraag me wel af of er nog ADSL1 centrales bestaan. Ik dacht dat KPN zo langzamerhand alle centrales wel had omgebouwd naar ADSL2+.
Een paar jaar geleden ging het in fases maar die tijd hebben we toch wel achter de rug?
Er wordt nu al druk gesproken over VDSL en het gereed maken van centrales voor VDSL en ook het verminderen van het totaal aantal centrales.
Was het maar waar. Er zijn er nog zat met alleen ADSL1. Ik ben voor mezelf ook aan het kijken geweest. Meer als 6-7 zit er niet in voor me, met geluk dan. Dat is wel sneller dan wat ik nu heb met ipb. Maar als ik alle extra kosten ga rekenen die ik krijg bij de overstap valt het vies tegen

Eenmalig: 10 Euro nummerbehoud, 15 Euro Admin kosten, 70 Euro modem. Dat is al bijna 100 Euro.

En dan nog iedere maand 3 euro voor spamfilter en een duurder abbo voor mijn nieuwsserver omdat Telfort helemaal niets heeft. Ik weet het, Nova is niet best, maar ik haal er nog zoveel vandaan dat ik met een abo van 2 Euro per maand goed uitkom. Dat wordt dan al snel 6 Euro per maand om dat op te vangen. Als ik het ga uitrekenen heb ik iets van 2 jaar nodig om het terug te verdienen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 21:22
HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Als 8 Mbits het max. is wat in mijn geval de postcode check aangeeft komt het neer op ADSL(1).
Volgens mij is maar 35% van alle centrales met ADSL 2+ kaarten uitgerust, de rest heeft ADSL of ADSL 2... ;(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:32:
[...]

maar heb jij bijvoorbeeld ook gewoon nog vaste telefoon van kpn ?

Ik heb dus een isdn lijn met daarachter de nt1 en quatrovox wat ik wil houden. Dus dit aderpaar zorgt ook voor mijn vaste lijnen en gaat via de splitter ook naar de modem. Dan mag je er toch vanuit gaan dat op deze lijn ook telfort zijn signaal zet ?
Nope heb vaste telefoon opgezegd en alleen kaal dsl aangevraagd. Misschien dat ze daarom een ander aderpaar gekozen hebben, zodat ze sneller konden schakelen ofzo. Lijkt me dat als je je vaste telefonie houdt dat ze dan op het bestaande aderpaar zullen schakelen. Lijkt me een beetje apart dat Telfort het voor elkaar krijgt om de vaste telefonie over te schakelen naar een ander aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Hallo,

Ik wil graag m'n zyxel modem vervangen door iets anders.. ben het elke paar dagen rebooten van dat ding omdat ie 'vol' loopt qua verbindingen een beetje zat..
Nu zat ik te twijfelen tussen de linksys WAG200G en de Speedtouch 780WL - heeft iemand toevallig ervaring met beiden, of gewoon pos/negatieve ervaring met een van de twee op het telfort netwerk?
(ik gebruik geen voip dus dat de linksys dat niet heeft boeit me niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Met een Speedtouch schijn je op het Telfort netwerk niet de maximale snelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:38
musicfreak schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:56:
Met een Speedtouch schijn je op het Telfort netwerk niet de maximale snelheid te halen.
De Speedtouch 706 en de 780 (WL) zijn beiden geschikt voor adsl2 en adsl2+.
Er van uitgaande dat de wijkcentrale dit ook ondersteund en je er redelijk in de buurt zit zouden die 20 mbs absoluut geen probleem moeten zijn.
De Speedtouch 510, momenteel hier in gebruik, kan maximaal 8 mbs aan, en dat is ook precies wat ie doet; ik moet mijn 706 deze week maar eens gaan aansluiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd zou ik nog wat grafiekjes posten:

- MRTG (bandbreedte)
- IOG (hoeveelheid data)
- .. en een klein experimentje dat elk half uur de max. snelheid test door een testbestand te downloaden en de downloadsnelheid te registreren.

Data komt uit het modem (via SNMP), grafieken worden gegenereerd en uitgeserveerd door een NSLU2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 00:37
Wij hier thuis zijn van plan naar Telfort internet + bellen over te stappen.
Is het mogelijk dat je eerst alleen ADSL aanvraagt en nadat je dat werkend hebt gekregen vervolgens telefonie? We hebben namelijk niet de behoefte om zonder telefoon te komen zitten omdat de adsl verbinding nog niet werkt of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

User321 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:09:
Hallo,

Ik wil graag m'n zyxel modem vervangen door iets anders.. ben het elke paar dagen rebooten van dat ding omdat ie 'vol' loopt qua verbindingen een beetje zat..
Nu zat ik te twijfelen tussen de linksys WAG200G en de Speedtouch 780WL - heeft iemand toevallig ervaring met beiden, of gewoon pos/negatieve ervaring met een van de twee op het telfort netwerk?
(ik gebruik geen voip dus dat de linksys dat niet heeft boeit me niet zo)
hoe zit dat precies ? ik gebruik je veel p2p diensten dan ? Normaal zou een router hier toch geen probleem mee moeten hebben lijkt me ? Een vriend van mij gebruikt hem voornamelijk met usenet over 12 verbindingen en heeft eigenlijk nergens last van (basis met een switch erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
dikke man schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:31:
De Speedtouch 706 en de 780 (WL) zijn beiden geschikt voor adsl2 en adsl2+.
Dat ontken ik ook niet, ze werken echter net iets minder optimaal op het Telfort netwerk. Zie ook:
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3"
bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
inVision in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peturrr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:37:
Is het mogelijk dat je eerst alleen ADSL aanvraagt en nadat je dat werkend hebt gekregen vervolgens telefonie? We hebben namelijk niet de behoefte om zonder telefoon te komen zitten omdat de adsl verbinding nog niet werkt of dergelijk.
Volgens mij is dat geen probleem. Ik neem aan dat je dan je huidige (analoge) nummer wil meenemen ?
Als ik het goed heb werkt het dan zo:

- Telfort levert internet op de lijn waarop nu je analoge telefonie zit
- Door de bijgeleverde splitter splits je het signaal naar DSL en telefonie

Wanneer je nu je telefonie overneemt naar je Telfort abbo, gebeurt het volgende:
- Telfort zegt je KPN telefonie op
- Het telefonie signaal verdwijnt van je lijn (de splitter kan er daarna ook tussenuit)
- Telfort sluit VOIP aan via je DSL lijn (en dus modem), en hangt daar je oude, analoge nummer aan

Met wat mazzel verloopt die overstap vloeiend, zodat je alleen maar je telefoon hoeft om te prikken van de splitter naar je modem, maar voor de zekerheid zou ik dat even navragen bij Telfort.

Let ook op de minimale contractduur van een analoge lijn; volgens mij is dat 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waar ik de train waarde terug kan vinden in het modem? Ik heb al wel de noise levels gevonden, zit ongeveer 2.5km van de centrale af, maar de train waarde kan ik zo niet vinden. Wellicht handig voor de topic start? (Plus het delen van de noise waarde door 13.8)

Sorry, ben blind... staat op de eerste pagina. 8)7

Haal trouwens 7600/1023. Redelijk voor 2.5km denk ik zo?

Deze waarde komt ook prima overeen met de test op de telfort site.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bull schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:49:
[...]

Volgens mij is maar 35% van alle centrales met ADSL 2+ kaarten uitgerust, de rest heeft ADSL of ADSL 2... ;(
Zo weinig?
Ik had het idee dat KPN vrijwel heel NL wel had voorzien van ADSL2(+).
Ik weet van BBned dat zij ook het grootste deel van hun netwerk van ADLS2+ hebben voorzien.

Is er ergens een betrouwbaar overzicht te vinden welke centrales nog ADSL1 zijn en wat de planning is om deze over te gaan zetten naar ADSL2+?

Telfort zegt:
Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres

Die beschikbaarheid moet dan wel ergens uit af te leiden zijn anders stelt de snelheid TOT 20 Mbits (geen Mb....) niets voor. Nu is 8 Mbits maximaal ook niet heel slecht voor die prijs maar je krijgt toch maar de helft of minder, dan iemand die wel op een ADSL2+ centrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zyxel modem en vpn verbindingen ? ik bedacht me opeens dat niet alles modems / netwerken dit ondersteunen en ik moet het toch echt hebben wil ik vanuit huis kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Laatst online: 27-07 14:10
Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:25:
[...]
hoe zit dat precies ? ik gebruik je veel p2p diensten dan ? Normaal zou een router hier toch geen probleem mee moeten hebben lijkt me ? Een vriend van mij gebruikt hem voornamelijk met usenet over 12 verbindingen en heeft eigenlijk nergens last van (basis met een switch erachter)
Hoe dat precies zit weet ik niet.. maar op een gegeven moment lijkt het of ik er geen nieuwe verbindingen bij kan maken..
dan gaat het laden van websites / connecten naar irc enorm traag, en staan alle gameservers in m'n HLSW op connection timeout
Al sluit ik alle internet gebruikende progs af (torrent, usenet threads vooral idd), wat normaal gezien wel helpt, blijft het probleem.
de cpu/mem load die het modem op de webinterface aangeeft zijn dan gewoon laag zoals het hoort..

en na een minuutje zonder stroom op het ding is alles weer gewoon retesnel.. maarr dat zou ik dus liever niet elke week willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HoppyF schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:04:
Telfort zegt:
Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres

Die beschikbaarheid moet dan wel ergens uit af te leiden zijn anders stelt de snelheid TOT 20 Mbits (geen Mb....) niets voor. Nu is 8 Mbits maximaal ook niet heel slecht voor die prijs maar je krijgt toch maar de helft of minder, dan iemand die wel op een ADSL2+ centrale zit.
Die is af te leiden uit de postcode check. En de reclame is precies zoals iedere andere reclame. Alleen, als en indien. Dus je moet op een ADSL2+ centrale aangesloten zitten. En dan ongeveer nog in dezelfde straat want anders haal je het nog niet. Die tot 20 Mb staat er niet voor niets. Dat betekent in normaal Nederlands: Bijna altijd minder dan 20 Mb

Vergelijk het maar met auto reclame van merk X: Nu vanaf 19995 Euro
(Exclusief afleveringskosten, Alleen in donker paars met gele stippen, zonder hoofdsteunen, rechter spiegel, radio, en alleen zolang de voorraad strekt en uitsluitend indien besteld op Dinsdag tussen 13:13 en 13:27. Zelf af te halen aan de fabriek in Polen )

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 17-02-2008 13:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:25
Die 35% zal dan alleen het KPN netwerk zijn. Het BabyXL netwerk is volledig ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Peturrr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:37:
Ik heb ook deze weg gevolgd, eerst ADSL en daarna pas telefonie.
23/1 ADSL opgeleverd.
Is bij mij stabiel en werkt vlekkeloos, was zo tevreden dat ik in plaats van een aantal maanden de kat uit de boom te kijken vrij snel vast bellen heb aangevraagd.
Lopen de opzegtermijinen van deze 2 contracten ook niet erg uit de pas.

7/2 Telefonie aangevraagd (bevestigings-mail en -brief Telfort per omgaande).
13/2 KPN haalt signaal van KPN-lijn. (brief KPN gedateerd 8/2)
15/2 Brief Telfort met gebruikersnaam en toegangscode ontvangen (gedateerd 14/2).

3 dagen zonder vaste telefoon gezeten, ontvangende gesprekken worden als geluidsbestand, inclusief speler, naar je gemaild, kan je afluisteren via het mailprogramma. Ik heb mijzelf gebeld en als de hoorn was neergelegd kwam de mail al binnen, dit was echt secondenwerk.
Uitgaande gesprekken gingen al via het modem met Voipbuster (heb ik al 2 jaar).

Financiele afwikkeling nog niet gehad, maar heb in dit topic gelezen dat KPN een opzegtermijn van een maand in rekening brengt.
Staat ook de Telfort-site vermeld bij Huidige telefoonnummer behouden.
http://klantenservice.int...tieve-vragen.aspx#faq8052
Opzeggen huidige telefoonaansluiting:
Telfort zal, bij behoud van uw huidige nummer, zorgdragen voor de opzegging van uw huidige telefoonaansluiting. Aanbieders hanteren vaak een opzegtermijn. Indien u nog in het eerste contractjaar zit, zal de aanbieder uw aanvraag voor nummerbehoud wel accepteren, maar kunnen de resterende contractmaanden middels een slotnota bij u in rekening worden gebracht.

Bel nu enkel via het (Zyxel) modem, splitter er tussen uit gehaald.
Telfort is aangesloten op phone1, en Voipbuster op phone2 (zoals vanouds).
Kan met 2 toestellen tegelijkertijd bellen (en gebeld worden) en ook tegelijkertijd met/naar elkaar.
Ik heb ooit van Voipbuster gratis een eigen telefoonnummer gekregen, dit is mijn geheime nummer.

Zyxel modem is voor telefonie niet afgeschermd zoals bij de concurrentie (m.u.v. Compuserve), met dank aan mijnheer Tiscali (BabyXL-netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:13:
zijn er al mensen die ervaringen hebben met de zyxel modem en vpn verbindingen ? ik bedacht me opeens dat niet alles modems / netwerken dit ondersteunen en ik moet het toch echt hebben wil ik vanuit huis kunnen werken.
Ja, werkt gewoon. Ik meld me dagelijks aan op onze Cisco VPN concentrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Volkert schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:51:
[...]

Ja, werkt gewoon. Ik meld me dagelijks aan op onze Cisco VPN concentrator.
fijn om te horen! ik had ondertussen ook de specs gevonden van het ding en daar staat ook vpn support bij zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ray schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:13:
Uitgaand zijn er volgens mij verdomd weinig modems die hier heel moeilijk mee doen. Het probleem zit vaak in het binnen laten komen van VPN verbindingen, die niet op de router zelf afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ortep schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:16:
[...]

Die is af te leiden uit de postcode check. En de reclame is precies zoals iedere andere reclame. Alleen, als en indien. Dus je moet op een ADSL2+ centrale aangesloten zitten. En dan ongeveer nog in dezelfde straat want anders haal je het nog niet. Die tot 20 Mb staat er niet voor niets. Dat betekent in normaal Nederlands: Bijna altijd minder dan 20 Mb

Vergelijk het maar met auto reclame van merk X: Nu vanaf 19995 Euro
(Exclusief afleveringskosten, Alleen in donker paars met gele stippen, zonder hoofdsteunen, rechter spiegel, radio, en alleen zolang de voorraad strekt en uitsluitend indien besteld op Dinsdag tussen 13:13 en 13:27. Zelf af te halen aan de fabriek in Polen )
De postcode check zegt niet alles. Deze laat ongeveer 8 Mbits als maximum zien in mijn geval maar de afstand tot de centrale is maar 400 meter.
De indruk in de reclame wordt gewekt dat je tot 20 Mbits download snelheid kunt krijgen, dat is tamelijk misleidend omdat het gros van de mensen dit bij lange na niet haalt en daar dus zelf niets aan kan doen.
De afstand tot de centrale telt mee, de centrale zelf dus ook, plus de kwaliteit van je eigen kabels + kabels in de grond. Alleen op het stukje in je eigen huis heb je invloed de rest niet.
Je betaalt echter wel de volle prijs en krijgt geen korting als je toevallig 2 km van de centrale af woont of je centrale nog niet omgebouwd is naar ADSL2.

Ik begrijp wel dat Telfort (en ook andere aanbieders) niets aan de lengte van de kabels of de kwaliteit van de bekabeling kunnen doen maar de centrale ten minste geschikt maken voor ADSL2+ is wel het minste dat je kunt doen als je een 20 Mbits abonnement aanbiedt.
Lukt dit toch in voorkomende gevallen niet laat dan mensen die op een ADLS1 centrale zitten niet het volle pond betalen.
Misschien iets voor de Opta of de RCC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Mensen, ik heb nog even een vraagje. Ik krijg op 25 februari Telfort internet + telefonie. Nu weet ik dat het overgaan van de telefoonlijn 4 dagen kost, dus ik zal pas via Telfort kunnen bellen vanaf de 29e, right? Nu is mijn vraag: kan ik in deze 4 dagen nog gewoon bellen (via KPN, zoals ik het nu nog doe)? Of zit ik echt 4 dagen zonder vaste telefoonlijn? Alvast bedankt (en sorry als blijkt dat dit al ergens duidelijk staat aangegeven...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wat vooral een issue is (naast nog vele andere en ook qua telefonie) is dat als je op het BaByXL netwerk bent aangesloten met een annexA verbinding (ADSL over PSTN, dus niet annexB(ISDN)) je upstream erg laag uitvalt. Je haalt dan zo'n 900 a 950kbps waar op dezelfde verbinding de ZyXEL wel 1100kbps weet te halen.

En met de oudere firmwares wilde het ook vaak instabiel zijn. Dan ging binnen de eerste 48 uur na het opstarten de verbinding onderuit een keer of 3 a 4 en daarna werd het 'redelijk stabiel' totdat je hem weer herstart je modem...

Qua downstream snelheid was het meestal - is mijn ervaring dan - redelijk gelijk of iets lager als een ZyXEL op dezelfde lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 17-02-2008 15:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
EleanorNL schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:12:
Mensen, ik heb nog even een vraagje. Ik krijg op 25 februari Telfort internet + telefonie. Nu weet ik dat het overgaan van de telefoonlijn 4 dagen kost, dus ik zal pas via Telfort kunnen bellen vanaf de 29e, right? Nu is mijn vraag: kan ik in deze 4 dagen nog gewoon bellen (via KPN, zoals ik het nu nog doe)? Of zit ik echt 4 dagen zonder vaste telefoonlijn? Alvast bedankt (en sorry als blijkt dat dit al ergens duidelijk staat aangegeven...).
Je zit dan 4 dagen zonder telefoon. Omdat KPN het signaal van de lijn heeft gehaald kan je niet meer uitgaand bellen. Diegenen, die naar jou bellen krijgen een melding en daarna de gelegenheid om een boodschap in te spreken, deze boodschap wordt als geluidsfragment, incluis afspeler, naar je gemaild. Je ontvangt e-mail van de postman, je klikt de afspeler aan en je kan de ingesproken boodschap beluisteren. Is er niets ingesproken dan zie wel het nummer van diegene, die heeft gebeld. Je krijgt dus altijd bericht voorzien van een telefoonnummer, mits herkend in de nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker123 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Je zit dan 4 dagen zonder telefoon. Omdat KPN het signaal van de lijn heeft gehaald kan je niet meer uitgaand bellen. Diegenen, die naar jou bellen krijgen een melding en daarna de gelegenheid om een boodschap in te spreken, deze boodschap wordt als geluidsfragment, incluis afspeler, naar je gemaild. Je ontvangt e-mail van de postman, je klikt de afspeler aan en je kan de ingesproken boodschap beluisteren. Is er niets ingesproken dan zie wel het nummer van diegene, die heeft gebeld. Je krijgt dus altijd bericht voorzien van een telefoonnummer, mits herkend in de nummerherkenning.
Volgens Telfort ga je naadloos over (telefonie) indien je van een vaste lijn KPN
migreert, alleen vanaf de kabel zou het enige dagen duren.
Internet + Telefoon activatie zal op de zelfde datum plaats vinden.

Helaas kunnen ze geen garanties geven.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groet Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
OK. Dat is duidelijk. Het is dus nog afwachten of het werkelijk 4 dagen zonder telefoon wordt, maar als dat zo is dan worden er dus oplossingen getroffen door deze via de mail te sturen.

Ik vind het in ieder geval al mooi dat ik weet waar ik aan toe ben. Op dit front houd ik er niet zo van om voor verrassingen te komen staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de snelheid die ik zou kunnen halen,
op 3-3-2008 ga ik over.

Nu heb ik een 1Mbps verbinding van tele2, de ZyXEL modem aangesloten op
de DSL en de waarden bekeken.

Downstream heb ik een attenuation vam 36 dB dus ca. 36 x 72 = 2592 meter
kabellengte. Hemelsbreed zou ik 1940 meter v/d centrale zitten, die 600 meter
meer lijkt mij zeer aannemelijk.

Ik vraag me af of deze redenatie ook opgaat voor ADSL2+ vanwege de veel
hogere bandbreedte. Zoniet vrees ik het ergste als de verzwakking 2 x zo hoog
is t.o.v. ADSL 1

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Groet Bill.

P.S. Typisch is wel dat een snelheidstest op BBNet de eerste keer 13935 kbps
oplevert daar na steeds iets minder dan 1000 kbps, steeds als ik begin met
normaal downloaden na een lange pauze dan loopt het even als een trein,
daarna zak ik af tot mijn standaard nivo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:43 . Reden: P.S. vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

2600 meter zou hier op 10-11 mbit komen denk ik.

Vind het wel erg jammer dat mijn centrale niet ADSL2+ is. Aangezien ik 17,3dB (+- 1250 meter) haal zou ik een beste snelheid kunnen halen :D. Naja, met 8 mbit ben ik ook al zeer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Niemand die problemen heeft momenteel? Het is hier vandaag echt om te huilen hier, ik heb een 20mb aangevraagd 2 weken geleden waar ik nog niks van gehoord heb(niet eens een e-mail).
Ik kom van tiscali af wat eerder altijd strak 6.8mbit was en sinds die brief van telfort op de deurmat ligt word ik er met regelmaat uitgegooid. Nu staat me verbinding op 2.8mbit ;(

wat is dit voor bagger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien wat voor centrale je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

;)
(voordat iemand de bbned check post :P)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 06-10 21:18
Ik heb ook telfort internet + bellen besteld en de lijn wordt 4 maart opgeleverd. Op dit moment heb ik een isdn aansluiting met daarachter een homevox 2 telefooncentrale. Kan ik deze homevox 2 straks ook nog gebruiken met het bellen van telfort?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet met het standaard modem van Telfort, aangezien deze 2 analoge uitgangen heeft, en de homevox 1 ISDN ingang.

Er schijnen wel modems te zijn met een ISDN aansluiting (ik geloof dat Fritsbox (AVM) er ook eentje heeft. Deze zal je dan dus apart aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ik zet in op zo'n 9 Mbit/s in de praktijk (=950kByte/s download), maar op 3 maart zullen we het hier wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 06-10 21:18
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:44:
Niet met het standaard modem van Telfort, aangezien deze 2 analoge uitgangen heeft, en de homevox 1 ISDN ingang.

Er schijnen wel modems te zijn met een ISDN aansluiting (ik geloof dat Fritsbox (AVM) er ook eentje heeft. Deze zal je dan dus apart aan moeten schaffen.
Zijn er ook andere versies van de homevox dan, want ik vind net het volgende bericht.
http://telfort.gebruikers...?forum_id=31&thread_id=61
Daar schijnt het wel te werken, maar mischien is dat een analoge homevox.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:16:
[...]

Die postcodecheck klopt ook voor geen meter want ik zou dan 13Mbit moeten halen terwijl ik ongeveer 6Mbit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:55:
[...]

Die postcodecheck klopt ook voor geen meter want ik zou dan 13Mbit moeten halen terwijl ik ongeveer 6Mbit haal.
Grote kans dat het verschil (mede) is ontstaan doordat je thuis een wirwar aan kabels hebt? Zoals hier al eerder aangekaart is de te behalen snelheid van een aantal factoren afhankelijk. Zowel jijzelf als Telfort kunnen van tevoren nooit precies inschatten hoe snel het op jouw adres zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zie nergens of ik adsl 1 of 2 heb.

edit:

Ik zie nu via bbned dat adsl 2 beschikbaar is hier >:)
1046 m

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
zijn er ook programma's waarmee ik downloadbandbreedte kan reserveren voor voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Ik heb een aantal dagen geleden Telfort internet besteld, ik heb de brief al ontvangen, op de website zit ik bij orderstatus nog steeds bij stap 1 (brief 9 dagen geleden verzonden door telfort)

Nou mijn vraag, ik woon sinds 2 weken in dit huis, en het is hiervoor gewoon bewoond geweest. Ik heb geen vast telefoonabonnement genomen. Staat het dan vast dat ik een 'kale lijn' heb? Dat heb ik namelijk wel aangegeven bij het bestellen, maar nu twijfel ik er aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
In principe heb je een kale lijn. Als de vorige bewoners wel een vaste lijn of ADSL hebben gehad, en dit nog niet opgezegd hebben is je lijn bezet. Dan is het hopen dat je een tweede aderpaar beschikbaar hebt waar het op geleverd kan worden.

Als dat niet zo is wordt je aanvraag afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Ok, dan wacht ik het gewoon af. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier :) en ik heb een vraagje...

Ik heb het Telfort Internet & bellen abonnement. Met het basis modem (1 ethernet aansluiting). Die heb ik aangesloten op mijn Sitecom 300N router. Vandaaruit heb ik:

1 PC via LAN
1 laptop via Wireless
1 PS3 via Wireless
1 netwerkprinter via Wireless (maar die moet ik nog aansluiten)

Alles werkt tot nu toe. Behalve mijn verbinding met de PS3. Die zegt namelijk dat er sprake is van NAT type 3 (geen volledige toegang tot internet). Ik heb geleerd dat dit komt door een firewall. Nu zijn er volgens mij 2 firewalls, namelijk in de Zyxel modem (van Telfort) en in de Sitecom router. Die laatste daar heb de de (volgens mij) benodigde poorten open gezet. En in de Zyxel heb ik de firewall uitgezet. Toch werkt het niet.

Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd geïnstalleerd. Ik las namelijk dat ik de Sitecom als access point moet gebruiken? Maar dat snap ik niet helemaal.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Monica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:12:
[...]

Grote kans dat het verschil (mede) is ontstaan doordat je thuis een wirwar aan kabels hebt? Zoals hier al eerder aangekaart is de te behalen snelheid van een aantal factoren afhankelijk. Zowel jijzelf als Telfort kunnen van tevoren nooit precies inschatten hoe snel het op jouw adres zal worden.
Die wirwar aan kabels valt bij mij wel mee alleen de afstand tot de centrale is zo'n 3200m dus die 6Mbit klopt wel maar die 13Mbit mag Telfort nog even uitleggen omdat dat wel de rede was om over te stappen en ik nu dus 10€ meer betaal per maand voel ik me dus wel een beetje bedrogen.
(nu nog ff 2 weken wachten op een antwoord van m'n mail :z )

De postcodecheck van bbned is een stuk realistischer want die geeft 6-10Mbit weer,alleen de afstand is bij hun maar 2036m.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:52:
[...]

Hmm ik zie nergens of ik adsl 1 of 2 heb.

edit:

Ik zie nu via bbned dat adsl 2 beschikbaar is hier >:)
1046 m
Dat probleem had ik ook.
Het lijkt erop dat de centrale waarop ik de postcode check doe geen ADSL2 heeft.
De afstand is slechts 400 meter dus dat kan het probleem niet zijn.

BBned is een andere netwerk aanbieder dat staat los van Telfort.
KPN kan best ADSL leveren en BBned niet. Sterker nog, dat is zo in mijn geval.
BBned levert helemaal niets als ik de postcode check doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:29:
[...]

ik heb mde mib II wel voor je als je wilt

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-02-2008 00:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:48:
[...]

Die wirwar aan kabels valt bij mij wel mee alleen de afstand tot de centrale is zo'n 3200m dus die 6Mbit klopt wel maar die 13Mbit mag Telfort nog even uitleggen omdat dat wel de rede was om over te stappen en ik nu dus 10€ meer betaal per maand voel ik me dus wel een beetje bedrogen.
(nu nog ff 2 weken wachten op een antwoord van m'n mail :z )

De postcodecheck van bbned is een stuk realistischer want die geeft 6-10Mbit weer,alleen de afstand is bij hun maar 2036m.
Dat komt omdat die BBned test de afstand tussen je huis en de centrale hemelsbreed geeft, wat dus betekend dat de werkelijke afstand nogal wat groter kan/zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Nu online
Morgen zou mijn internet worden opgelevert, echter heb nog geen modem ontvangen. Weet iemand of er leverings problemen zijn ofzo? En meer mensen die geen modem hadden op de dag van dat zij werden aangesloten? Hoelang moesten jullie wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Misschien kan je wat met het onderstaande verhaal. Gewoon je oude modem (als je dat hebt) aansluiten. Ik denk dat ze een tekort aan modems hebben.
hakuin schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:15:
Telfort das leuker!
Ik had mijn bestelde multipcmodem niet ontvangen. Ik heb echter wel internet via het oude modem van compuserve.
Ik heb vandaag of eigenlijk gisteren telfort gebeld met de vraag waar mijn bestelde modem bleef. Ik moest een ogenblikje van de dame wachten, want ze ging het uitzoeken" Ja meneer, we hebben u geen modem gestuurd want u heeft al een zyxel multipcmodem".
Op mijn vraag hoe ze dat wisten voordat mijn modem uberhaupt aangesloten was, wist ze eerst geen antwoord. Ik heb de laatste maanden ook geen last van inbrekers of geheimagenten gehad.
Na een tijdje kwam madam weer aan de lijn en ze vertelde dat ze dat wisten van de leverancier van de modems van het Tiscalinetwerk (twee jaar geleden geleverd).
Ik vroeg of ik ook nog een rekening kreeg van 30 euro voor van mijn eigen multipcmodem.
Om er maar vanaf te zijn heb ik gevraagd of ze mij dan maar het basismodem op konden sturen. Eeen reserve modem kan nooit kwaad. Na een beraad werd mij medegedeeld dat ik het modem over twee weken thuisgestuurd krijg.
Misschien komt er nog wel een deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Nu online
hakuin schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:02:
Misschien kan je wat met het onderstaande verhaal. Gewoon je oude modem (als je dat hebt) aansluiten. Ik denk dat ze een tekort aan modems hebben.
[...]
Ik ben verhuist naar een nieuwe woning dus nog geen oud modem. Maar misschien heeft me'n pa nog wel een oude zyxel (650 R) modem. Zou die voldoen en is het dan ply and play of zijn aanpassingen vereist?

Maar ik denk idd dat er een tekort? iemand die hier toevallig meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 01-10 10:56
thefxr schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:13:
zijn er ook programma's waarmee ik downloadbandbreedte kan reserveren voor voip?
Dat kan je in de Zyxel zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Heb nu sinds een week telfort internet. Aanvragen is soepel gegaan. Heeft ongeveer 3 weken geduurt. Als ik van speedtest.bbned.nl dat 100MB bestand download gaat dat met 2,1MB per seconde. Ben dik tevreden dus. Zit wel dicht bij de centrale (zo'n 350 meter) en heb het modem direct op het ISRA punt aangesloten.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dit moment ben ik niet bereikbaar met vast bellen. Internet gaat prima, maar ik krijg weer een 'buiten gebruik toon' als ik bel... :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Brakkie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:51:
Heb nu sinds een week telfort internet. Aanvragen is soepel gegaan. Heeft ongeveer 3 weken geduurt. Als ik van speedtest.bbned.nl dat 100MB bestand download gaat dat met 2,1MB per seconde. Ben dik tevreden dus. Zit wel dicht bij de centrale (zo'n 350 meter) en heb het modem direct op het ISRA punt aangesloten.
Oh wat klinkt dat fijn ;). Vind het echt jammer dat ik op een ADSL1 centrale ben aangesloten zeg :(. Naja, nog een weekje, dan zullen we zien of ik die 8 mbit iig haal :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:30:
Op dit moment ben ik niet bereikbaar met vast bellen. Internet gaat prima, maar ik krijg weer een 'buiten gebruik toon' als ik bel... :-|
Dan ben je niet de enigste,ik heb wel internet maar kan sinds vandaag niet bellen en krijg dus ook de buiten gebruik toon :X
Heb de modem al een paar keer gereset maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier, wel internet geen telefonie.
De telfort storingsite meld geen problemen....
Ligt dus plat? (telefonie)
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:37:
[...]

Dan ben je niet de enigste,ik heb wel internet maar kan sinds vandaag niet bellen en krijg dus ook de buiten gebruik toon :X
Heb de modem al een paar keer gereset maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:52
Ik had ook geen telefoon meer. Soft reset geen resultaat. Daarna het modem uit en aan en hop, we kunnen weer bellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 06-10 16:37
Ik kom van Tiscali. Daar had ik telefonie naast een KPN Belbudget abonnement. Nu zit ik bij Telfort, en ik wil graag 20mbit met telefonie, met mijn KPN nummer.
Klopt het dat ik nu gewoon online mijn abonnement kan wijzigen en dat de nummerportering gedaan kan worden nadat het ADSL abonnement is overgezet?

Ik heb deze vraag ook al bij Telfort neergelegd, maar die reageren kennelijk niet op mail (binnen 3 weken) :(

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Stiegl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:09:
Ik kom van Tiscali. Daar had ik telefonie naast een KPN Belbudget abonnement. Nu zit ik bij Telfort, en ik wil graag 20mbit met telefonie, met mijn KPN nummer.
Klopt het dat ik nu gewoon online mijn abonnement kan wijzigen en dat de nummerportering gedaan kan worden nadat het ADSL abonnement is overgezet?

Ik heb deze vraag ook al bij Telfort neergelegd, maar die reageren kennelijk niet op mail (binnen 3 weken) :(
Lees even dit topic:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=4592

Als je naar Telfort gaat betaal je 19,95 voor Internet en 9,95 voor telefonie.
Ook 29,95 maar dan wel voor (maximaal) 20mbit downstram

Hoedanook, als je besluit om te migreren naar Telfort blijf je in eerste instantie gewoon je KPN abonnement betalen. (belbudget is overigens verhoogd naar 10,50€ per maand)

Na je migratie kun je drie dingen doen om van die 10,50€ per maand aan KPN af te komen.

1. Zeg je KPN abonnement zelf op (KPN nummer kwijt)
2. Migreer je KPN nummer naar Telfort (huidige Tiscali / Telfort nummer kwijt)
3. Migreer je KPN nummer naar een andere VOIP aanbieder en behoud beide nummers

Dit topic is gesloten.