Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 155.048 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248336

Anoniem: 54235 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:03:
[...]

Maar aan figuren zoals jou verdien ik mij geld, met 6 minuten proberen te helpen. Heerlijk wanneer mensen naar een helpdesk bellen, zich te groot voelen hiervoor, en lastig gaan doen en mij hierdoor 5 minuten extra werk geven.

Ik zou zeggen, via de quick search vind je meer!
uhhhh wie zegt dat ik de helpdesk bel??? :? die heb ik niet nodig hoor;) magoe als je het zo rot vind zoek dan ander werk 8)7
Anyway laten we het ontopic houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 13:10

SaN

OK, ik ga het toch een keer vragen want ik ben nu toch benieuwd, lees ongeduldig, en ik kan het nergens echt vinden.

Ik heb Telfort internet besteld, ik heb het pakket ontvangen, en gelijk de modem maar even aangesloten zodat alles klaar staat als het internet opgeleverd zou worden. Tot mijn verbazing ging het DSL lampje groen branden. Het internet lampje werd rood/oranje.

Nu mijn vraag, betekend dit dat Telfort me heeft aangesloten en dat ik zou kunnen internetten als ik alles goed zou doen, of is het gewoon zo dat ik moet wachten totdat het internet lampje op groen gaat? De oplevering is volgens telfort trouwens in de week van 4 maart.

edit: ik ben trouwens een keer per ongeluk met internet via mijn telefoon naar connect.adslvandaag.nl gegaan. Daar stond "Uw aansluiting is geactiveerd" Waarschijnlijk niks bijzonders omdat ik dus inderdaad internet had, welliswaar niet via de telfort modem, maargoed. Via de modem kom ik er dus niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 24-02-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53
robertpNL schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:23:
En jewel, Telfort/Tiscali SMTP server is door Microsoft geblokkeerd. Als je een e-mail verstuurd naar een hotmail adres, ontvang je deze melding van Microsoft:

host mx1.hotmail.com [65.54.245.8]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons.
Totdat Telfort hier actie op heeft ondernomen kan je als workaround natuurlijk even een andere (free) SMTP gebruiken, zoals die van bijv. gmail/gmx/hotpop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248336

sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:08:
OK, ik ga het toch een keer vragen want ik ben nu toch benieuwd, lees ongeduldig, en ik kan het nergens echt vinden.

Ik heb Telfort internet besteld, ik heb het pakket ontvangen, en gelijk de modem maar even aangesloten zodat alles klaar staat als het internet opgeleverd zou worden. Tot mijn verbazing ging het DSL lampje groen branden. Het internet lampje werd rood/oranje.

Nu mijn vraag, betekend dit dat Telfort me heeft aangesloten en dat ik zou kunnen internetten als ik alles goed zou doen, of is het gewoon zo dat ik moet wachten totdat het internet lampje op groen gaat? De oplevering is volgens telfort trouwens in de week van 4 maart.

edit: ik ben trouwens een keer per ongeluk met internet via mijn telefoon naar connect.adslvandaag.nl gegaan. Daar stond "Uw aansluiting is geactiveerd" Waarschijnlijk niks bijzonders omdat ik dus inderdaad internet had, welliswaar niet via de telfort modem, maargoed. Via de modem kom ik er dus niet op.
Nee je heb nog geen internet als je Internet lampje Groen word werkt het.. zal dus in de week van 4 maart op groen springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247116

Anoniem: 39403 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:34:
[...]

Voor je telefonie is de zyxel misschien wel handig ;)

edit: Aangezien het een DSL modem is, is het meest handige natuurlijk om de netgear direct aan te sluiten, maar dan kan je geen gebruik meer maken van telefonie op de zyxel :P
Nou dan ga ik dat gewoon proberen, heb namelijk alleen internet. Ik weet niet of het instellen lastig is??

Verlies ik veel aan snelheid als ik het via de zyxel naar de netgear laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Ik denk dat als je geen telefonie hebt, het zelfs beter is inderdaad om de netgear aan te sluiten direct.
Afhankelijk van hoe goed die chipset met de DSLAM's van Telfort praat natuurlijk ;)

Instellingen zijn niet zo moeilijk. Meestal is er wel een wizard voor. En anders zijn de instellingen wel terug te vinden op de website.
http://web.tiscali.nl/ser...gen_adsl_modem/550313.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Kan ik trouwens ook ergens in het modem instellen dat ik niet iedere 3 minuten opnieuw hoef in te loggen op het modem? Als ik er mee bezig ben, instellingen veranderen enzo, en ik moet bijvoorbeeld even een website voor informatie raadplegen, dan betekent dit dat ik opnieuw op "Login" moet klikken en dan weer helemaal het menu van het modem moet doorworstelen (die al niet zo heel snel is).

Dus: kan ik op de een of andere manier zorgen dat ik ingelogd blijf op het modem? Doch in ieder geval langer dan wat hij je standaard toe laat? [Ik gebruik FireFox]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:18:
Ik denk dat als je geen telefonie hebt, het zelfs beter is inderdaad om de netgear aan te sluiten direct.
Afhankelijk van hoe goed die chipset met de DSLAM's van Telfort praat natuurlijk ;)

Instellingen zijn niet zo moeilijk. Meestal is er wel een wizard voor. En anders zijn de instellingen wel terug te vinden op de website.
http://web.tiscali.nl/ser...gen_adsl_modem/550313.htm
Oke! Thanks! De Netgear is een snel modem volgens mij.. gaat om de dg834n.. Is de Rangemax NEXT met mogelijkheid tot het halen van hoge snelheden.

Zijn die instellingen van tiscali geleek gebleven t.o.v. telfort nu?

Hoelang hebben jullie moeten wachten op telfort (ik heb geen kpn verbinding). Duurt het echt die 5 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik kan sinds vanochtend ineens geen mail meer verzenden via Telfort SMTP naar een Hotmail adres. Ik krijg deze mail terug:
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<mijnadres@telfort.nl> SIZE=2793:
host mx3.hotmail.com [65.54.244.72]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com
Ik heb geen idee waarom mijn IP adres geblokkeerd zou zijn. Ik stuur nooit spam of mailings naar meerdere mensen tegelijk. Ik krijg de fout op ieder willekeurig Hotmail of Live adres.

Ligt dit aan Telfort? Meer Telfort klanten die dit sinds vanochtend hebben?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cdgrit schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:45:
Ik kan sinds vanochtend ineens geen mail meer verzenden via Telfort SMTP naar een Hotmail adres. Ik krijg deze mail terug:

[...]

Ligt dit aan Telfort? Meer Telfort klanten die dit sinds vanochtend hebben?
Ja, dan is de verzendende mailserver van Telfort geblocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Helsie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:48:
[...]
Ja, dan is de verzendende mailserver van Telfort geblocked.
Een beetje ISP zou overigens wel direct bellen/mailen om hun server van de blacklist te krijgen en dat binnen afzienbare tijd opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Anoniem: 27577 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:04:
[...]

Een beetje ISP zou overigens wel direct bellen/mailen om hun server van de blacklist te krijgen en dat binnen afzienbare tijd opgelost hebben.
Hebben ze gedaan blijkbaar. Het is weer opgelost

Edit: Te vroeg gejuicht helaas. Ik kon net 1 keer een mail sturen naar mijn eigen Hotmail adres, maar het was eenmalig. Vreemd, maar nu lukt het opnieuw niet :(

[ Voor 20% gewijzigd door cdgrit op 25-02-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Weet iemand hoe je het pingen vanuit buiten kan afzetten in die Zyxel modem van Telfort?
Heb geprobeerd ICMP op drop te zetten, maar helaas helpt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.mediahump.com/image/77925
daar kan je het op LAN only zetten, of helemaal uit (Disable)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Anoniem: 248336 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:48:
[...]

Nee je heb nog geen internet als je Internet lampje Groen word werkt het.. zal dus in de week van 4 maart op groen springen :)
Ok, duidelijk. Dan zal ik toch nog even geduld moeten hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

mpx200_05 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:48:
Dit gaat niet goed....
na modem reset wordt er lager in getraind... ben inmiddels al 10 % kwijt. Klopt dit?
Gisteren 4366 nu 4073 ....
Ik heb dit ook gehad, maar bij mij ging hij zelfs met iets minder dan 1000 naar beneden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb iemand aan de telefoon gehad, die in het witte Zyxel-modem (p-2602 d1a) iets wil veranderen.
Je kan wel inloggen en dingen bekijken, maar iets veranderen lukt niet.

Zodra je op de knop ´Apply´ drukt wijzigt er niets of verschijnt de volgende boodschap:
´De webpagina die u nu bekijkt probeert het venster te sluiten ? Wilt u dit venster sluiten ?´

De PC draait onder Vista (heb ik geen kaas van gegeten).
Het kan ook aaan de instellingen van de browser liggen, maar ik kom er zo niet uit.

Een keiharde reset van het modem heeft ook niet geholpen.

Helaas woont de persoon te ver af om even langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
In internet explorer even de popup killer uitzetten werkt dan wel [gok ik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251198

sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:08:

Ik denk dat er een ander ADSL signaal (nog) actief is.
Ik had het ook, toen ik de instellingen veranderde kreeg
ik mijn oude ISP werkend, en kon toen internetten met mijn
nieuwe Zyxel modem van Telfort.

Bill. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EleanorNL schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:58:
Kan ik trouwens ook ergens in het modem instellen dat ik niet iedere 3 minuten opnieuw hoef in te loggen op het modem? Als ik er mee bezig ben, instellingen veranderen enzo, en ik moet bijvoorbeeld even een website voor informatie raadplegen, dan betekent dit dat ik opnieuw op "Login" moet klikken en dan weer helemaal het menu van het modem moet doorworstelen (die al niet zo heel snel is).

Dus: kan ik op de een of andere manier zorgen dat ik ingelogd blijf op het modem? Doch in ieder geval langer dan wat hij je standaard toe laat? [Ik gebruik FireFox]
Die tijd is in te stellen, zolang je actief bent dan blijf je ingelogd.
Doe je een tijdje niets dan wordt je eruit gegooid, goed beveiligd toch?

Click Maintenance>System to open the General screen
Onder System Setup staat de "Administrator Inactivity Timer"

Succes, Bill. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 251198 op 25-02-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Johny_B schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:44:
In internet explorer even de popup killer uitzetten werkt dan wel [gok ik]
Gok met je mee, me even laten afleiden door de Vista-reflex (heb ik zelf ruim een half jaar mee gedraaid en in oktober 2007 weer ingeruild voor good old XP).
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Na 19 dagen wachten op een antwoord op de vraag als de overzetting van T6 naar T20 wel goed is gegaan aangezien ik geen kb snelheidswinst heb terwijl de snelheidscheck 13Mbit aangeeft krijg ik toch wel een heel simpel (standaard) antwoord terug:

Enige tijd geleden hebt u per e-mail een vraag gesteld aan de afdeling Customer Services.

Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden.

Wij betreuren dit ten zeerste en bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan.

Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord hebt gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval is verzoeken wij u vriendelijk om uw vraag, middels het contact formulier, opnieuw te stellen. Uiteraard wordt uw vraag dan met voorrang behandeld en voorzien wij u zo spoedig mogelijk alsnog van een passend antwoord.

Indien u uw vraag liever persoonlijk aan een van onze medewerkers wilt stellen kunt u natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. De afdeling Customer Services is bereikbaar op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Ik kan dan wel weer een contactformulier invullen en ruim 2 weken wachten op hetzelfde antwoord maar ik heb het nu al gehad met Telfort,iets beloven en niet nakomen en daarna je klanten lekker laten barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

dammmz vandaag gebeld om in mijn bestelling een andere modem te krijgen ivm de wireless problemen. eerst geen enkel probleem maar na 3x doorverbinden kreeg ik het bekende verhaal 'het staat zo in de computer dus ik kan het niet aanpassen'

ik zit pas in fase 3 en wil van de wireless naar de multi pc. Dat zou normaal toch geen probleem moeten zijn aangezien er nog niets verstuurd is.

Iemand hier ervaringen mee of weet hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Chadi schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:43:
Die wireless zou ik niet eens inschakelen. Je levert zo je snelheid in. Mijn broertje heeft die wireless ook. Zodra hij wireless inschakelt denderd die snelheid omlaag . GEwoon een standaard halen en daarachter een linksys of dergelijke.
Ik heb geen zin in allerlei apparaten. Ik wil gewoon 1 kastje wat "alles" regelt. Nu heb ik het wireless modem besteld en dus wil ik het daarmee doen. Lijkt me toch gek dat er straks niks meer werkt opeens als wireless aan staat? Dan zou jan en alleman er toch over klagen???

M'n adsl-speed komt volgens de postcode checker niet boven de 8mbit dus veel zal ik er niet van merken lijkt me.

Overigens, op m'n vraag omtrend het bereik van 't wireless modem heb ik nog geen respons gehad, iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Anoniem: 12019 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:09:
Na 19 dagen wachten op een antwoord op de vraag als de overzetting van T6 naar T20 wel goed is gegaan aangezien ik geen kb snelheidswinst heb terwijl de snelheidscheck 13Mbit aangeeft krijg ik toch wel een heel simpel (standaard) antwoord terug:
Allemaal smoesjes. Ik wacht nu al meer dan 2 weken op een mailtje aan de klantenservice en krijg ook alleen maar van dat soort standaardmailtjes terug. En het gore lef hebben om, zonder ook maar eenmaal inhoudelijk op mijn vraag te zijn ingegaan, een klanttevredenheidsmail te sturen waarin nota bene gerefereerd wordt aan het "feit" dat de vraag inmiddels beantwoord zou zijn. NOT dus!

Mevrouw Reffelthrat (direkteur klantenservice telfort internet) mijn geduld is op. U bent een grote NUL. Hoort u het goed: E*E*N G*R*O*T*E* N*U*L!!!
En denk maar niet dat ik hier één woord van terugneem!

Uw Pigsbutt (the angry boar)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 25-02-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere mails sturen ze niet. Volgens mij hebben ze helemaal geen helpdeskmedewerkers die mail beantwoorden, maar sturen ze automatisch na 2 weken die reply.

Zelfs sales-vragen blijven onbeantwoord, dus ook potentiele klanten zijn ze liever kwijt dan rijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:41
CremersDH schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:19:
Misschien een tikje off-topic, maar ik was benieuwd of andere dezelfde ervaring hebben als ik na hun overstap van KPN ADSL-direct naar Telfort.

Dat is bij mij in november al gebeurd, maar ik krijg nog steeds iedere maand een rekening breedbanddiensten van KPN toegestuurd. Gelukkig wel met een bedrag van nul euro, maar vreemd is het op zich wel.
Ik heb nooit een Direct ADSL abo gehad, maar ben wel geabonenerd geweest op de breedbandportal van KPN, waar je streaming films kon kijken. Deze dienst is beëindigd, echter nog steeds krijg ik maandelijks een factuur van € 0,00. Wellicht speelt dit ook bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Anoniem: 251198 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:30:
[...]

Die tijd is in te stellen, zolang je actief bent dan blijf je ingelogd.
Doe je een tijdje niets dan wordt je eruit gegooid, goed beveiligd toch?

Click Maintenance>System to open the General screen
Onder System Setup staat de "Administrator Inactivity Timer"

Succes, Bill. :*)
Bedankt Bill 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Margreet Reffeltrath, Director Customer Services, Tiscali: Na mijn stude ben ik begonnen bij Exact Automatisering op de afdeling klantenservice. Na Casema en andere telecom bedrijven ben ik bij Tiscali begonnen in de functie van Director Customer Services. Binnen Tiscali ben ik verantwoordelijk voor de volledige multichannel klantinteractie. De focus hierbij ligt op het efficiënter en versimplificeren van customer contact center. Daarbij speelt selfservice in toenemende mate een belangrijke rol.
bron:
http://www.selfserviceevent.nl/sprekers_selfservice.aspx

Nou u hoort het. Het is managersprietpraat wat de klok slaat. Of begrijpt u wat ze bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Op dit moment zijn 2 servers door hotmail geblokkeerd:
smtp-out1.tiscali.nl & smtp-out2.tiscali.nl
Mailtjes geserveerd aan hotmail via smtp-out3.tiscali.nl & smtp-out4.tiscali.nl komen probleemloos aan.

Ik kom er niet echt uit of het veranderen van smtp server in je mailclient nou nut heeft.
De server waarmee je verstuurt heeft weinig effect op de server die je mail naar hotmail doorstuurt.
Zowel met mail-smtp-00.tiscali.nl als mail-smtp-01.tiscali.nl (en dus ook smtp.telfort.nl) kan een geweigerde mail opleveren.
De oplossing tot nu toe is, gewoon je mail nogmaal sturen, en nogmaals.. hij glipt er vanzelf een keer doorheen.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 25-02-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
sander-sp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb dit ook gehad, maar bij mij ging hij zelfs met iets minder dan 1000 naar beneden :?
Iemand die een oorzaak weet?
Nieuwe klanten op dezelfde lijn/centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:10:

Ik kom er niet echt uit of het veranderen van smtp server in je mailclient nou nut heeft.
Lijkt me niet, ze zullen wel gewoon een load balancer hebben die de uitgaande mail verspreid over de verschillende SMTP-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
musicfreak schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Ik heb nooit een Direct ADSL abo gehad, maar ben wel geabonenerd geweest op de breedbandportal van KPN, waar je streaming films kon kijken. Deze dienst is beëindigd, echter nog steeds krijg ik maandelijks een factuur van € 0,00. Wellicht speelt dit ook bij jou.
Als je ooit iets van moviestream hebt gebruikt dan blijf je facturen van 0 euro ontvangen. Als je direct adsl hebt gehad en je account op de service pagina's van kpn is niet goed afgesloten dan blijf je ook nulfacturen ontvangen. Even bellen/mailen met KPN en dan zetten ze dat uit. Factuur van 0 euri is beter dan dat ze je nog echt wat in rekening brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een tijdje terug ook vast bellen van telfort aangevraagd.

En vorige week heb ik een brief van kpn gekregen dat per 25 februari de aansluiting over wordt gedragen. Ik heb dan ook vanaf vandaag geen telefonie meer. In een brief van telfort stond dat er codes per brief zouden worden verstuurd. Deze heb ik echter nog niet gekregen.

Hoe zit dit precies, wat voor codes zijn dit, of kan ik gewoon de telefoon op het modem aansluiten en dat het dan werkt?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://internet.telfort.nl/telefonie/login.html
Kun je hier inloggen?

Hier heb ik mijn oude Tiscali nummer vervangen door mijn KPN nummer.
User ID is zelfde als je KPN nummer in formaat 0101234567
Password van je brief weet je niet maar kun je hier direct naar eigen smaak invoeren.

Dan inloggen op de Zyxel en in Voice wizard hetzelfde invoeren.

[ Voor 67% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-02-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 248548 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:03:
[...]

bron:

Nou u hoort het. Het is managersprietpraat wat de klok slaat. Of begrijpt u wat ze bedoelt?
Ga even ergens anders zitten zeiken.. dat jij blijkbaar niet de telefoon wil pakken, is niet de schuld van een persoon die daar baas of uitvoerende is. Dat ze de mail niet beanwtoorden zal vast wel een goede reden voor zijn. Want wil niet weten hoeveel mensen "even" een mailtje tikken en versturen en verwachten binnen 10 minuten reactie te krijgen.

Wel erg makkelijk om hier zo te gaan lopen schreeuwen. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door slaay op 25-02-2008 21:02 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
Anoniem: 248548 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:03:
[...]

bron:

Jah dat z ehopeloos faalt om de klanten van de juiste informatie te voorzien. Als je een antwoord brief krijgt met een multipelchoice erin wat er misschien fout zou kunnen zijn dan doe je het verkeerd. Als je die mensen dan ook nog tot 3 keer toe alles haarfijn telefonisch en per mail hebt uitgelegd hoe de situatie is dan is het gewoon een drama daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
slaay schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:01:
[...]

Ga even ergens anders zitten zeiken.. dat jij blijkbaar niet de telefoon wil pakken, is niet de schuld van een persoon die daar baas of uitvoerende is. Dat ze de mail niet beanwtoorden zal vast wel een goede reden voor zijn. Want wil niet weten hoeveel mensen "even" een mailtje tikken en versturen en verwachten binnen 10 minuten reactie te krijgen.

Wel erg makkelijk om hier zo te gaan lopen schreeuwen. |:(
Onzin hij heeft gelijk en dat eventjes is een grap zeker! Je staat minimaal 10 minuten in de wacht. En dan krijg je een of andere lul de behanger die niet eens weet hoe die een computer moet aan zetten.

Flikker straal toch een end heen :D Die helpdesk is nog erger dan die van Casema .. weet je ook meteen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ze de mail niet beanwtoorden zal vast wel een goede reden voor zijn. Want wil niet weten hoeveel mensen "even" een mailtje tikken en versturen en verwachten binnen 10 minuten reactie te krijgen.
10 minuten? Drie keer gemaild, en drie keer na 2 weken de standaardreactie gekregen "het is druk, uw vraag is inmiddels vast al beantwoord, of mail nog een keer en dan behandelen we 'm met voorrang". En op dat voorrangsmailtje krijg je dan 2 weken later weer dezelfde standaardreply. Heeft er hier überhaupt iemand ooit een andere reply dan de standaard gekregen via mail?

Ticketnummers en ontvangstbevestigingen doen ze overigens ook niet aan, dus dan zorg je er zelf voor dat er onnodig veel tickets komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 03-06 10:54
Na 19 dagen wachten op een antwoord op de vraag als de overzetting van T6 naar T20 wel goed is gegaan aangezien ik geen kb snelheidswinst heb terwijl de snelheidscheck 13Mbit aangeeft..
T6? T20? wa's da dan?

6 Mbit (6.312 Mbps) zou T2 zijn, en alles daarboven tot 44.736 Mbps T3, maar aangezien het ADSL is en geen T-carrier system, zijn je T's niet echt van toepassing..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

mpx200_05 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Zet je modem 10x uit/aan en je krijgt 10 verschillende waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik wil best 30ct/min betalen maar dan verwacht ik dan ook gelijk geholpen te worden en niet eerst op een medewerker te hoeven wachten om vervolgens meerdere keren mijn verhaal te vertellen omdat ik weer wordt door verbonden met een andere medewerker die me dan wel zou kunnen helpen.
Zo ging het tenminste bij Tiscali en geloof niet dat het bij Telfort anders is,10-15€ belkosten heb je zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 18:36

BHQ

rabor schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:08:
[...]

T6? T20? wa's da dan?

6 Mbit (6.312 Mbps) zou T2 zijn, en alles daarboven tot 44.736 Mbps T3, maar aangezien het ADSL is en geen T-carrier system, zijn je T's niet echt van toepassing..
Juist. Minder letterlijke interpretatie en meer snappen dat dat is hoe Tisc z'n abonnementjes noemt ;) T6 = Tiscali 6mbit, T20 = 20mbit (max), enz. T'tje is gewoon blijven hangen in de volksmond.

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 25-02-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 03-06 10:54
Yapser schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Juist. Minder letterlijke interpretatie en meer snappen dat dat is hoe Tisc z'n abonnementjes noemt ;) T6 = Tiscali 6mbit, T20 = 20mbit (max), enz. T'tje is gewoon blijven hangen in de volksmond.
Aha :).. ik heb nooit Tiscali gehad, vandaar..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:09
Anoniem: 248548 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:23:
[...]

Allemaal smoesjes. Ik wacht nu al meer dan 2 weken op een mailtje aan de klantenservice en krijg ook alleen maar van dat soort standaardmailtjes terug. En het gore lef hebben om, zonder ook maar eenmaal inhoudelijk op mijn vraag te zijn ingegaan, een klanttevredenheidsmail te sturen waarin nota bene gerefereerd wordt aan het "feit" dat de vraag inmiddels beantwoord zou zijn. NOT dus!

Mevrouw Reffelthrat (direkteur klantenservice telfort internet) mijn geduld is op. U bent een grote NUL. Hoort u het goed: E*E*N G*R*O*T*E* N*U*L!!!
En denk maar niet dat ik hier één woord van terugneem!

Uw Pigsbutt (the angry boar)
Als je mailt zoals je hier post kan ik me voorstellen dat zo'n helpdesk medewerker je niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Als je mailt zoals je hier post kan ik me voorstellen dat zo'n helpdesk medewerker je niet helpt.
Trust me, ook als je een net mailtje stuurt reageren ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Misschien moeten we een apart topic 'Telfort helpdesk ervaringen' starten... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 12019 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:14:
Zo ging het tenminste bij Tiscali en geloof niet dat het bij Telfort anders is,10-15€ belkosten heb je zo gemaakt.
Op zich is 15 euro aan belkosten voor de helpdesk niet erg als je ermee geholpen bent. Ik noteer als ik naar die helpdesk bel wat het mij kost. Na een jaar moet je de kosten voor het bellen naar de helpdesk optellen bij de kosten voor het internetabonnement en delen door het aantal maanden. Dan heb je voor jezelf een goed maandbedrag en kan je bij afloop van je jaarcontract goed beoordelen of het de moeite waard is om weg te gaan bij Telfort.

30 cent per minuut is natuurlijk veel. Maar iedereen lijkt hier te vergeten dat je voor 20 euro wel tot 20mbit krijgt en voorheen betaalden de meeste gebruikers van Telfort minimaal 40 euro per maand voor een langzamere verbinding. Dus al met al valt het wel mee.

Nog wat info over een eventueel downloadlimiet:
volgens mij is dit er niet of de fup werkt niet. Ik zit al over de 510 gig heen deze maand en geen brief gekregen (ook geen mail)? Aangezien mijn lege dvd's op zijn komt er niet veel meer bij, maar hierover hoef je je dus geen zorgen te maken.

Ik heb nog een vraag:

1) Wanneer krijg je eigenlijk een rekening? Heb Telfort nu al bijna een maand, maar er is nog steeds geen rekening in mijn overzicht op www.telfort.nl of in mijn mail of in de brievenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:44:

30 cent per minuut is natuurlijk veel. Maar iedereen lijkt hier te vergeten dat je voor 20 euro wel tot 20mbit krijgt en voorheen betaalden de meeste gebruikers van Telfort minimaal 40 euro per maand voor een langzamere verbinding. Dus al met al valt het wel mee.
Ja daag. Telfort zegt voor die 20 euro een bepaalde dienst te leveren. Dat moeten ze dan gewoon doen, en niet de klant laten betalen als ze informeren naar hun screw-ups. Als ze menen dat ze niet altijd een werkend product kunnen leveren voor die 20 euro, dan moeten ze hun prijs omhoog gooien. Zoals jij het stelt is het gewoon oplichting a la Tell Sell; product van een tientje kopen en 50 euri verzendkosten omdat het via de Antillen geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 27577 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:54:
[...]

Ja daag. Telfort zegt voor die 20 euro een bepaalde dienst te leveren. Dat moeten ze dan gewoon doen, en niet de klant laten betalen als ze informeren naar hun screw-ups. Als ze menen dat ze niet altijd een werkend product kunnen leveren voor die 20 euro, dan moeten ze hun prijs omhoog gooien. Zoals jij het stelt is het gewoon oplichting a la Tell Sell; product van een tientje kopen en 50 euri verzendkosten omdat het via de Antillen geleverd wordt.
Heel simpel, als jij zo overtuigd bent dat ze niet hetgeen ze leveren wat jij met hen afgesproken hebt. Noteer dan het aantal belminuten dat je kwijt bent om te regelen dat ze wel hetgeen leveren wat je wilt hebben.
Zet het op papier, stuur het naar Telfort en claim daar de kosten.

Ik wens je er wel veel succes bij :)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je loopt hier wel erg te trollen Slaay. Ik verdenk je ervan een werknemer van Telfort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 00:08

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 12019 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:14:
Ik wil best 30ct/min betalen maar dan verwacht ik dan ook gelijk geholpen te worden en niet eerst op een medewerker te hoeven wachten om vervolgens meerdere keren mijn verhaal te vertellen omdat ik weer wordt door verbonden met een andere medewerker die me dan wel zou kunnen helpen.
Probeer anders: 0800 1707
Gevonden via http://www.vraagalex.nl waar nog veel meer alternatieven voor 0900 nummer staan. Bovenstaand nummer vandaag gebeld vanwege een vraag over de status van mijn aanvraag en ik kreeg gewoon een medewerkster van Telfort aan de lijn (die overigens een lekker standaard antwoord gaf). Dus het nummer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dit vond ik via google over 0800 1707: http://forum.trosradar.nl...fae3048959f060794717af924
Oud bericht en of het waar is is niet te contrelen. wees er dus wel beducht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 00:08

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

job schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:55:
Dit vond ik via google over 0800 1707: http://forum.trosradar.nl...fae3048959f060794717af924
Oud bericht en of het waar is is niet te contrelen. wees er dus wel beducht op.
Ow oke, thx voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:52

vr6-only

Blub Blub

Ray-zor schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:47:
[...]

Probeer anders: 0800 1707
Gevonden via http://www.vraagalex.nl waar nog veel meer alternatieven voor 0900 nummer staan. Bovenstaand nummer vandaag gebeld vanwege een vraag over de status van mijn aanvraag en ik kreeg gewoon een medewerkster van Telfort aan de lijn (die overigens een lekker standaard antwoord gaf). Dus het nummer werkt.
Dat is afdeling verkoop!

Staat ook duidelijk op hun site.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 26-02-2008 02:43 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
job schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:10:
Op dit moment zijn 2 servers door hotmail geblokkeerd:
smtp-out1.tiscali.nl & smtp-out2.tiscali.nl
Mailtjes geserveerd aan hotmail via smtp-out3.tiscali.nl & smtp-out4.tiscali.nl komen probleemloos aan.
Dit probleem is nu 24 uur later nog steeds niet opgelost. Hopelijk gaat Telfort hier even vaart achter zetten :( Of zou Hotmail/Microsoft niet willen meewerken om ze te deblokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cdgrit schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:14:
[...]

Dit probleem is nu 24 uur later nog steeds niet opgelost. Hopelijk gaat Telfort hier even vaart achter zetten :( Of zou Hotmail/Microsoft niet willen meewerken om ze te deblokkeren?
Hotmail/Microsoft werkt daar alleen aan mee als Telfort de reden wegneemt dat ze geblokkeerd zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ze de mail niet beanwtoorden zal vast wel een goede reden voor zijn.
LOL. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 32279 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:44:
[...]

Ik heb nog een vraag:

1) Wanneer krijg je eigenlijk een rekening? Heb Telfort nu al bijna een maand, maar er is nog steeds geen rekening in mijn overzicht op www.telfort.nl of in mijn mail of in de brievenbus?
Als je net klant bent, krijg je over 2 maanden een factuur, dus dat kan een pittige worden als je een draadloos modem besteld hebt en een nummer laat porteren.

Verder factureren ze vooraf, ik kreeg begin februari een factuur voor de maand MAART

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tot nu toe vrij te vrede. Ik haal maar 7-8mbit maar dat komt door de ADSL1 Centrale.
Soms is het wat traag maar dat zullen wel aanloop problemen zijn.

Ik ben ook niet iemand die vast blijft zitten bij 1 provider. Had hiervoor 4mbit van @Home ook heel tevreden mee maar was alleen een stuk duurder.

Dus als @Home met meer snelheid komt voor minder of het zelfde geld dan ga ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168676

dus ze doen er echt wel iets aan :)

Geachte heer x
Hartelijk dank voor uw webformulier van 08-02-2008 met ticketnummer 839503. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Allereerst verontschuldigen wij ons voor het uitblijven van een reactie op uw bericht. Ten gevolge van de migratie van Tiscali naar Telfort is er een onvoorziene drukte ontstaan waardoor er enige achterstand is opgelopen met betrekking tot het verwerken van vragen en klachten van onze klanten. Wij vragen hiervoor uw begrip.

In uw bericht geeft u aan een creditering te willen ontvangen omdat u ten onrechte bent gefactureerd voor een reeds opgezegd pc-beveiligingsabonnement.

In eerste instantie is de opzegging van dit abonnement niet correct door ons uitgevoerd waardoor de facturatie door is blijven lopen. De opzegging is nu alsnog correct verwerkt en uit onze administratie is gebleken dat er op 14 februari door een bedrag van € 13,54 aan u is gecrediteerd. Dit bedrag zal hooguit enkele dagen later op uw rekening zijn bijgeschreven.

Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Toch netjes dat ze foutjes toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat zullen ze vast wel vaker doen, alleen worden dat soort acties nooit op fora geplaatst. Je krijgt alleen negatieve berichten bij elkaar wat een vertekend beeld geeft.

En over het 'dure' helpdesk nummer, daar kies je zelf voor. En wees nog blij, bij speedlinq moest je € 0,70 betalen. Het zal altijd een soort van weegschaal methode zijn:

ISP x biedt product aan en heeft een kosten ter hoogte van y. Inkomsten van ISP x: maandelijkse abonnementskosten en helpdesk inkomsten. Als de ISP x kiest om het helpdesknummer zo goedkoop mogelijk te houden moeten ze om winst te maken het maandbedrag omhoog gooien. Bijkomend probleem kan zijn dat als het helpdesknummer niets kost dat mensen voor elke scheet gaan bellen. Dus is er meer personeel nodig en moet het maandbedrag omhoog.

ISP z kiest voor het omgekeerde. Ze laten het maandbedrag laag en vragen een vergoeding voor het raadplegen van de helpdesk. De drempel om te bellen ligt iets hoger, dus veel mensen zullen eerst online kijken om hun probleem op te lossen of een vriend/familielid/buurman inschakelen. Dus is er minder personeel nodig en blijven de kosten beperkt.

Ik denk dat het zo in elkaar zit. Telfort weet vast wel dat wij nederlanders graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Vandaar laag maandbedrag, maar wel een vergoeding voor de helpdesk. Ben je het daar niet mee eens, ga dan naar een andere provider. En dan niet gaan zeuren over een hoger maandbedrag. Voor niets gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 19:16
De monteur is geweest; probleem bleek niet aan mijn israpunt te liggen. Beneden in de meterkast, waar ik twee kabels naar de onderbuurman en naar mij zag verdwijnen bleek de bekabeling helemaal niet te kloppen. Met een tof meetapparaatje die hij bij mij aansloot kon hij precies horen welke kabel van mij was en die goed aansluiten.

Intrainwaardes zijn zelfs hoger dan wat ik verwacht had: 17462 kbps / 1031 kbps

Jammer van de monteurskosten, maar ik hoef de helpdesk in ieder geval (vooralsnog) niet meer te bellen :) dat klop ik even subtiel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik heb een probleempje. Mijn internet is vrijdag aangesloten. Zaterdag werkend gekregen. Ik had de 25e (gisteren dus) als wensdatum, dus ik dacht: dan zal het vastbellen via KPN morgen wel gebeurd zijn. Echter: dit werkt nog steeds. Als ik de nieuwe gegevens in het modem wil verwerken geeft hij de volgende foutmelding:

"SIP 1 Registered Fail

SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected.

You can press "Register Again" button to do SIP Registration again, or press "Exit" button to exit this wizard."

Dit gebeurt nog in stap 1 van de installatiewizard voor "Voice over Internet Setup". Ik krijg dit voor als ik op "Apply" klik in het venster waar ik mijn SIP-, telefoonnummer en wachtwoord kan invullen.

Ik had hier al gelezen dat de verhuizing van telefoonlijn tot 4 dagen kan duren, maar er is mij ook verteld dat ik dan NIET meer kan bellen met mijn normale KPN lijn. Als ik de splitter er weer tussenknal en mijn telefoon daar op aan sluit, werkt alles echter nog prima.

Moet ik mij hier zorgen om maken, of is het straks (net als de internetverbinding) verbinding met KPN weg, stekkers omwisselen en bellen via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Wachten tot de kiestoon weg is, dan reggen in je modem. Nummer kan niet bij twee providers tegelijk in beheer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Is het mogelijk om de Zyxel alle poorten door te laten sturen? Ik heb een router achter het modem staan die ik al goed heb ingesteld, lijkt me vrij zinloos om alles dubbel te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Superseb schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:01:
Wachten tot de kiestoon weg is, dan reggen in je modem. Nummer kan niet bij twee providers tegelijk in beheer zijn :)
Klinkt logisch, bedankt ;).
Chillosophy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:19:
Is het mogelijk om de Zyxel alle poorten door te laten sturen? Ik heb een router achter het modem staan die ik al goed heb ingesteld, lijkt me vrij zinloos om alles dubbel te forwarden.
Meen me wel een optie te herinneren waarmee je alle poorten open kan zetten inderdaad. Kan je helaas niet vertellen waar die zit :(.

[ Voor 45% gewijzigd door Googolplex op 26-02-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Als ik wil overstappen van Orange ADSL (incl. bellen), kan ik dan mijn Orange telefoonnummer meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Chillosophy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:19:
Je kan proberen je router als default server in te stellen bij de NAT instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

EleanorNL schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:47:

Ik had hier al gelezen dat de verhuizing van telefoonlijn tot 4 dagen kan duren, maar er is mij ook verteld dat ik dan NIET meer kan bellen met mijn normale KPN lijn. Als ik de splitter er weer tussenknal en mijn telefoon daar op aan sluit, werkt alles echter nog prima.

Moet ik mij hier zorgen om maken, of is het straks (net als de internetverbinding) verbinding met KPN weg, stekkers omwisselen en bellen via Telfort?
Het is inderdaad 4 werkdagen ná oplevering, maar goed hou je de splitter er tussen, dan ben je nog gewoon via KPN aan het bellen en is er toch geen probleem?

En als je geen kiestoom hebt dan splitter weghalen plug in op modem en opnieuw registeren

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 26-02-2008 11:41 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bij XS4all had ik weinig spam.

Als ik bij Telfort niet dat antispam abo van eur 1.25 per mnd neem, krijg ik dan mijn hele mailbox volgespamd :?

Wat zijn de verschillen in verbindingskwaliteit/snelheid als je het Telfortbasismodem vergelijkt met gebruik van een Speedtouch 780WL :?

De laatste lijkt me nl. beter dan het Zyxel wireless modem van Telfort.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Help!!!! schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:46:
Bij XS4all had ik weinig spam.

Als ik bij Telfort niet dat antispam abo van eur 1.25 per mnd neem, krijg ik dan mijn hele mailbox volgespamd :?
Ligt er maar net aan hoe jij met email adres omgaat.
Heb jij vrienden die zo onnozel zijn om mailtjes naar al hun contacten door te sturen, zet je op meerdere plekken op het internet je email adres neer.
Ja, dan zal je aardig wat spam ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Help!!!! schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:46:
Wat zijn de verschillen in verbindingskwaliteit/snelheid als je het Telfortbasismodem vergelijkt met gebruik van een Speedtouch 780WL :?

De laatste lijkt me nl. beter dan het Zyxel wireless modem van Telfort.
Ik vind kwalitatief de ZyXEL's beter. Ik heb hier een speedtouch en zyxel liggen. De ZyXEL traint hoger in en er zijn meer configuratiemogelijkheden. (Bijvoorbeeld 2 VoIP providers i.p.v. 1 kunnen instellen waar ik dankbaar gebruik van maak :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Johny_B schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Je kan proberen je router als default server in te stellen bij de NAT instellingen.
Dat lijkt vooralsnog geen zin te hebben;
code:
1
2
3
Checking port 13337 on [ipadres]...

Error! Port 13337 does not appear to be open.

Ik heb een simpel Sweex-routertje ertussen, weet zeker dat het probleem daar niet zit. Maar alles is stealth volgens een portscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 05:56
Vind de procedure best snel gaan bij Telfort.

Op 10 februari abo afgesloten via website en net de modem binnen gekregen, aansluiting vindt plaats in de week :? van 6 maart; ergens volgende week dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
HansH schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:09:
Vind de procedure best snel gaan bij Telfort.

Op 10 februari abo afgesloten via website en net de modem binnen gekregen, aansluiting vindt plaats in de week :? van 6 maart; ergens volgende week dus. :P
He grappig ik heb ook op 10 februari mijn abonnement afgesloten bij Telort. En sinds vandaag is mijn orderstatus op stap 4 dus ik verwacht het modem vandaag ook. Dan zal mijn aansluiting ook wel rond 6 maart klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Chillosophy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Dat lijkt vooralsnog geen zin te hebben;
code:
1
2
3
Checking port 13337 on [ipadres]...

Error! Port 13337 does not appear to be open.

Ik heb een simpel Sweex-routertje ertussen, weet zeker dat het probleem daar niet zit. Maar alles is stealth volgens een portscan.
De tweede router als switch gebruiken - dus alleen de 4(?) lan poorten niet de wan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Gianni Rombios schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:27:
[...]

De tweede router als switch gebruiken - dus alleen de 4(?) lan poorten niet de wan poort.
inderdaad, heb mijn speedtouch als bridge ingesteld en dat werkt perfect. Gewoon een normale utp kabel van de telfort modem naar poort 1 van de speedtouch en op de telfort modem heb ik alleen firewall uitgeschakeld. Ik heb trouwens de standaard basismodem van telfort (dus met 1 utp poort).
Slasher schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:19:
Als je net klant bent, krijg je over 2 maanden een factuur, dus dat kan een pittige worden als je een draadloos modem besteld hebt en een nummer laat porteren.

Verder factureren ze vooraf, ik kreeg begin februari een factuur voor de maand MAART
Dank je, het valt hier mee. Heb basismodem (gratis), dus betaal 2 x 20 euro voor internet (heb geen telefonie) en dan nog 15 euro admin.kosten. Dat is te overzien.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-02-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Gister viel het internet hier weer weg (Leiden centrum). Gebeurt stuk vaker dan bij Tiscali, daar gebeurde het eigenlijk nooit :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

mpx200_05 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Nou, ik weet niet of het komt omdat ze nog met mijn lijn bezig zijn, maar ik zet vandaag mijn modem weer aan om even te kijken of het internet lampje al op groen wil springen en nu staat hij weer op 13910 kbps / 1006 kbps ipv ergens in de 6000... Beetje vreemd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Maar we blijven erop hopen.
12 februari 2008 10:26:52 GMT+01:00
Geachte heer Pigsbutt,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw vraag zal binnen twee werkdagen worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Klantenservice
Wacht nog steeds op antwoord

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 26-02-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Ik heb Telfort 20Mbit aangevraagd, dat wordt hier geleverd als ADSL1. Ik heb hier nu een Draytek Vigor 2600G staan en heb het basismodem aangevraagd, omdat ik die Draytek wil blijven gebruiken.
Ik neem er de eerste tijd geen telfort vast bellen bij.

Wat is nu verstandig?

- Alleen de Draytek gebruiken en de Zyxel niet (na 10 meter wel een extra 8 poorts switch achter de Draytek)
- De Zyxel als modem/bridge en de Draytek als router (Draytek op 10 meter van de Zyxel)
- De Zyxel als modem/router en de Draytek als switch (Draytek op 10 meter van de Zyxel)

De Draytek zal ook als wifi-accesspoint dienen (WPA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
CremersDH schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:19:
Misschien een tikje off-topic, maar ik was benieuwd of andere dezelfde ervaring hebben als ik na hun overstap van KPN ADSL-direct naar Telfort.

Dat is bij mij in november al gebeurd, maar ik krijg nog steeds iedere maand een rekening breedbanddiensten van KPN toegestuurd. Gelukkig wel met een bedrag van nul euro, maar vreemd is het op zich wel.

Hebben andere ex-KPN ADSL(-direct) gebruikers dit ook ?
Hopelijk kan ik je over een maand of wat vertellen hoe 't bij mij gegaan is. Ik zit momenteel in stap1 van de overstap van KPN-DIrect-ADSL -> Telfort internet+bellen.

Het is me niet geheel duidelijk of ik nu moet wachten tot stap 4 en dan pas de opzegbrief (aangetekend?) opsturen ofdat ik dat nu al meteen moet doen... hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
kapert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:14:
[...]

He grappig ik heb ook op 10 februari mijn abonnement afgesloten bij Telort. En sinds vandaag is mijn orderstatus op stap 4 dus ik verwacht het modem vandaag ook. Dan zal mijn aansluiting ook wel rond 6 maart klaar zijn.
Update, inmiddels heb ik het pakket binnen en heb ik de boel aangesloten. En ja hoor: Internet :D. Van de speedtest van bbned download ik met 1.54 mb per seconde dus ik ben wel tevreden. Ik ga straks mijn router e.d. erop aansluiten en dan zou ik even tcp optimizer draaien en dan maar even verder kijken hoe is het met de snelheden. Want ik denk dat er nog wel ietsjes meer uit te persen valt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ligt aan de waardes waarop je modem intraint he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zijn de ervaringen met het aansluiten van de verbinding rechtstreeks op een ander (draadloos) modem dan de zyxel? De zyxel dus helemaal buiten beschouwing laten?

Ik heb zelf vandaag de netgear DG834N binnen gekregen. Nu is het wachten op telfort... Heb pas een week geleden besteld en zit nu nog in de acceptatie fase (schijnen 7 dagen te moeten wachten met actie ondernemen ivm annuleringen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Ja klopt helemaal, ik heb even gekeken en dat is het volgende: 15518 kbps / 1092 kbps

Dsl Line diagnostic:

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd ee ee ef fe fe ee dc ba 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 79 99 ab bb bc cd dd dd dd dd cd dd dd dd
tone 64- 95: dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc bc cc cc cb bc bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb cc bc cc cc ca bc cc cc bc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc 2c cb bc cb cb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb a9 69 bb bb bb bb bb bb bb bb ba a9
tone 256-287: 09 ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb ba bb ba aa aa aa aa aa aa aa 9a a9 9a 99
tone 320-351: 99 86 68 88 99 99 99 99 99 99 98 89 98 98 88 88
tone 352-383: 88 88 77 88 88 88 88 87 87 76 78 77 77 77 77 77
tone 384-415: 67 67 77 77 77 77 77 77 66 77 77 77 77 76 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 54 44
tone 448-479: 44 44 44 44 44 44 33 33 43 33 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 11 11 11 11 00

Die DSL Line waardes zeggen mij eerlijk gezegd niet al te veel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

trolleystad schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Wanneer ik Dhr Pigbutt aan de telefoon krijg wordt deze vriendelijk 10 minuten in de wacht gezet. Onbeleefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:55
kapert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:15:
Ja klopt helemaal, ik heb even gekeken en dat is het volgende: 15518 kbps / 1092 kbps

Dsl Line diagnostic:

attenuation downstream: 30 db / 13,6 = 2,2 km koperdraad van ISRA tot de centrale.
Kijk op http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg en zie dat je een mooie snelheid haalt (goeie koperdraad dus).
Tone boven 255 ingevuld met waarden ipv alleen maar 0, betekend dat je idd aangesloten bent op ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:17:
[...]

Wanneer ik Dhr Pigbutt aan de telefoon krijg wordt deze vriendelijk 10 minuten in de wacht gezet. Onbeleefd!
Kan ik me voorstellen, maar heb jij enig inzicht in waarom mails (via form op de site) stelselmatig niet beantwoord worden, ook niet als deze wél op een vriendelijke toon geschreven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kapert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:15:

Dsl Line diagnostic:

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd ee ee ef fe fe ee dc ba 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db

Dit lijkt mij perfect, de kabellengte is pakweg 30 x 72 = 2160 meter.
:*)

Tja, een beetje laat zie ik ...

Overigens meen ik dat men rekent met 10 - 15 dB attenuation per km koperkabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 251198 op 26-02-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--zelfcensuur-

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 26-02-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-zelfcensuur-

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 26-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 27577 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Kan ik me voorstellen, maar heb jij enig inzicht in waarom mails (via form op de site) stelselmatig niet beantwoord worden, ook niet als deze wél op een vriendelijke toon geschreven zijn?
Maakt inderdaad niets uit bij Telfort op welke manier je mails schrijft aangezien ze toch nooit beantwoord worden. Een helpdesk van heb ik jou daar zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 06:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Johny_B schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Als je ooit iets van moviestream hebt gebruikt dan blijf je facturen van 0 euro ontvangen. Als je direct adsl hebt gehad en je account op de service pagina's van kpn is niet goed afgesloten dan blijf je ook nulfacturen ontvangen. Even bellen/mailen met KPN en dan zetten ze dat uit. Factuur van 0 euri is beter dan dat ze je nog echt wat in rekening brengen ;)
Inmiddels gebeld en op verzoek gemaild.

Je wil nooit weten wat hun oplossing was ? Heel professioneel hebben ze mijn email adres vervangen door xx@xx.xx. Dan krijg ik inderdaad de mail niet meer. Maar wat een klungerige oplossing is dat zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Johny_B schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Je had helemaal gelijk. Ik was zo stom om het interne ip-adres te gebruiken (192.168.123.254) ipv 192.168.1.33 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Chillosophy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:43:
[...]

Je had helemaal gelijk. Ik was zo stom om het interne ip-adres te gebruiken (192.168.123.254) ipv 192.168.1.33 ;)
Als het werkt dan is het mooi meegenomen, verder in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1278760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.