Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Omdat ik graag naar Telfort over wil stapppen moet ik per 27-11 (aanstaande dinsdag) mijn Planet ADSL
opzeggen.

Dit heb ik afgelopen maandag gedaan. Nu heb ik tot op heden geen brief ontvangen met de bevestiging. Dus ik weer bellen met de klantenservice.

Blijkt dat er helemaal niets in het systeem staat van mijn opzegging. Dus nogmaals gedaan.

Nu bekruipt mij het angstige gevoel dat ik na dinsdag ook niet geregeld is en dat ik dus er weer een jaar aan vast zit. Telfort gaat mij 23 december aansluiten op hun netwerk.

Bij planet staat dat je telefonisch moet opzeggen, maar ik lees in het telfort topic dat het ook per brief kan. Zou dat eventueel nog lukken voor a.s dinsdag?

De planet medewerker zegt dat "het wel goed komt" maar goed ik heb daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.

ik weet dat er een soortgelijk topic loopt over IPB, maar dit lijkt me toch iets anders

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 22-11-2007 19:46 ]

Elect a clown, expect a circus.

Anoniem: 179986

Zelfde probleem had ik hier meer dan een jaar geleden maar uiteindelijk hebben ze de fout bij planet erkend en gewoon het contract opgezegd. uiteindelijk ging het foutloos over naar tiscali. Gewoon zorgen dat je de opzegbrief aangetekent verstuurt en ze hebben niets tegen je in te brengen...

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Is het nog niet te laat om die opzegbrief de deur uit te doen?

Ik heb hier een adres, weet iemand of dat het goede adres is?

Planet Internet
t.a.v. Klantenservice
Postbus 3053
3800 DB Amersfoort

Anoniem: 196756

Het heeft mij ook veel moeite gekost van Planet af te komen. De vorm van klantenbinding die Planet toepast om hun retedure abo's in de lucht te houden is het zogenaamd niet ontvangen of niet verwerken van opzeggingen. Na in totaal uren aan de (0900) 'help'desk te hebben gehangen wordt je gezegd dat het is opgelost, om de volgende maand toch gewoon een automatische incasso van de oplichters van Planet op je afschriften aan te treffen.
Prepare for the worst.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Anoniem: 196756 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:12:
Het heeft mij ook veel moeite gekost van Planet af te komen. De vorm van klantenbinding die Planet toepast om hun retedure abo's in de lucht te houden is het zogenaamd niet ontvangen of niet verwerken van opzeggingen. Na in totaal uren aan de (0900) 'help'desk te hebben gehangen wordt je gezegd dat het is opgelost, om de volgende maand toch gewoon een automatische incasso van de oplichters van Planet op je afschriften aan te treffen.
Prepare for the worst.
Hoe is het je dan gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

192479

Gewoon een brief sturen naar bovenstaand adres, met handtekening retour!

Ik heb 8 oktober j.l. een opzegbrief verstuurd en kreeg 12 oktober de handtekening retour en 23 oktober een brief van Planet met daarin een bevestiging van de opzegging (slome administratie). Niks geen problemen dus. Dus morgen als een speer naar het postkantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Was bij mij ook, ik heb ze toen een mailtje gestuurd waar mijn bevestiging bleef (na de termijn) en opeens was mijn abonnement opgezegd. Irritant die jaarcontracten, ook de hoofdreden dat ik binnenkort bij Casema weg ga. Eerste jaar vind ik ok, maar daarna zou je gewoon per maand moeten kunnen opzeggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bellen, gesprek opnemen, ook een brief schrijven, kopie van je brief bewaren en als ze blijven factureren gewoon niet betalen. Eventuele incassobureau's je opzegbrief laten zien en verder negeren werkt waarschijnlijk wel.

kan wel stress opleveren eventueel ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
192479 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:55:
Gewoon een brief sturen naar bovenstaand adres, met handtekening retour!

Ik heb 8 oktober j.l. een opzegbrief verstuurd en kreeg 12 oktober de handtekening retour en 23 oktober een brief van Planet met daarin een bevestiging van de opzegging (slome administratie). Niks geen problemen dus. Dus morgen als een speer naar het postkantoor!
Ja ik ga dat vandaag doen, moet dinsdag binnen zijn moet toch lukken lijkt mij? Anders gevalletje rechtsbijstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 09:43
bij mijn schoonouders ook maanden bezig geweest. Moest per 4 september. Avonden aan de telefoon gehangen om ze te pakken te krijgen. Uiteindelijk was pas in december de boel rond met terugwerkende kracht. Stelletje oplichters.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 196756 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:12:
Het heeft mij ook veel moeite gekost van Planet af te komen. De vorm van klantenbinding die Planet toepast om hun retedure abo's in de lucht te houden is het zogenaamd niet ontvangen of niet verwerken van opzeggingen.
Hetzelfde wat ik eind vorig jaar met XS4ALL heb meegemaakt heb -O-

En dat is dan een 'kwaliteits provider' , nou ik weet inmiddels wel beter :')

Zit nu tot volle tevredenheid bij Tiscali voor een kwart van het geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 23-11-2007 09:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Kleine update:

Behalve het feit dat ik gebeld, een aangetekende brief heb gestuurd, heb ik ook maar een mail gestuurd, met als reactie dat de datum waarop ik opzeg de datum zal worden gehanteerd de dag waarop ik mijn mail gestuurd heb.

Dus dat moet goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb Planet gewoon per mail opgezegd, kreeg een dag later de bevestiging en niets aan de hand :) Perfect gegaan ..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:42:
Ik heb Planet gewoon per mail opgezegd, kreeg een dag later de bevestiging en niets aan de hand :) Perfect gegaan ..
Ik lees op diverse sites allemaal horror verhalen dus heb het op alle mogelijke manieren gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Slasher schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:44:
[...]

Ik lees op diverse sites allemaal horror verhalen dus heb het op alle mogelijke manieren gedaan :)
Die sites zijn er ook voor de horrorverhalen he ;)
Niemand gaat elke website af om daar te posten dat zijn opzegging goed gegaan is.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241377

Murcielago schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:09:
[...]

Die sites zijn er ook voor de horrorverhalen he ;)
Niemand gaat elke website af om daar te posten dat zijn opzegging goed gegaan is.
Dan zal ík dat hier maar doen: mijn opzegging is goed gegaan :)

Gewoon een mail gestuurd en nog even voor de zekerheid gebeld, was zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Anoniem: 241377 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:10:
[...]

Dan zal ík dat hier maar doen: mijn opzegging is goed gegaan :)

Gewoon een mail gestuurd en nog even voor de zekerheid gebeld, was zo gepiept.
Bij mij was en nog een IPB annulatie in het systeem dus die is er nu uit...... maar als ik dat zo lees moet de mail voldoende zijn die ik afgelopen vrijdag gestuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:09
Gewoon voor alles opzeggen geldt: aangetekende brief. Klaar, als er iemand moeilijk gaat doen met incassobureau's e.d. laat je gewoon de brief zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

The Legend

*Plop*

Euhm, weet je uberhaupt wel wat je contractdatum is? Je kunt niet "zomaar" opzeggen omdat je naar Telfort wilt. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand dus een week vantevoren opzeggen gaat sowieso nooit lukken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:45:
De planet medewerker zegt dat "het wel goed komt" maar goed ik heb daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.
Inderdaad: vertrouw daar niet op! Ik heb na het opzeggen ook alleen maar ellende met ze gehad, mijn klacht loopt nog steeds (ik zal ze binnenkort weer eens bellen want ik krijg nog geld van ze).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:59:
Euhm, weet je uberhaupt wel wat je contractdatum is? Je kunt niet "zomaar" opzeggen omdat je naar Telfort wilt. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand dus een week vantevoren opzeggen gaat sowieso nooit lukken.
Contract loopt 27-12-2007 af staat op de site van planet. Dus moet voor 27-11-2007 opgezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Slasher schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:02:
[...]

Contract loopt 27-12-2007 af staat op de site van planet. Dus moet voor 27-11-2007 opgezegd worden.
Dan heb je uiteraard gewoon gelijk. Vertrouw alleen niet teveel op de aangetekende brief. Je stuurt hem naar een postbus, wie gaat daar de handtekening zetten denk je? :P

[edit]

Volgende punt: je gaat Planet opzeggen, dat wil zeggen dat als de opzegging goed verwerkt wordt ze de lijn gaan slopen. Zolang dat proces bezig is kan Telfort niet beginnen met een aanleg op dezelfde lijn. Op deze manier ga je gegarandeerd een tijd (3-6 weken) zonder internet zitten!

[ Voor 27% gewijzigd door The Legend op 25-11-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:04:
[...]

Dan heb je uiteraard gewoon gelijk. Vertrouw alleen niet teveel op de aangetekende brief. Je stuurt hem naar een postbus, wie gaat daar de handtekening zetten denk je? :P
De medewerker die het afhaalt en dus verantwoordlijk is voor de aanname bij Planet? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:04:
[...]

Ja dat weet ik niet maar het schijnt gewoon te kunnen......Maar goed zelfs bij aangetekende brieven kun je twijfels hebben, want het zegt alleen dat de brief is aangekomen, maar dat zegt nog niets over de inhoud van de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Slasher schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:05:
[...]

Ja dat weet ik niet maar het schijnt gewoon te kunnen......Maar goed zelfs bij aangetekende brieven kun je twijfels hebben, want het zegt alleen dat de brief is aangekomen, maar dat zegt nog niets over de inhoud van de brief.
Omdat het wel belangrijk is even in een nieuwe post mijn edit uit m'n vorige post.

Volgende punt: je gaat Planet opzeggen, dat wil zeggen dat als de opzegging goed verwerkt wordt ze de lijn gaan slopen. Zolang dat proces bezig is kan Telfort niet beginnen met een aanleg op dezelfde lijn. Op deze manier ga je gegarandeerd een tijd (3-6 weken) zonder internet zitten!

[edit²]

Nu goed gelezen. Het contract bij Planet stopt per 27-12 en je laat Telfort de lijn al eerder overnemen, dat moet in theorie inderdaad goed gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 25-11-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:07:
[...]

Omdat het wel belangrijk is even in een nieuwe post mijn edit uit m'n vorige post.

Ik heb na stap 4 van het orderproces planet opgezegd, dat betekend dat Telfort een opdracht op de lijn heeft staan en planet het niet meer kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Slasher schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb na stap 4 van het orderproces planet opgezegd, dat betekend dat Telfort een opdracht op de lijn heeft staan en planet het niet meer kan slopen.
Je hebt inderdaad gelijk :)

Check DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Is een bevestiging van Planet dat mijn vraag is ontvangen + dat ik een ticketnummer heb gekregen rechtsgeldig in een worst-case-scenario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En heeft planet al het één en ander verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:24:
En heeft planet al het één en ander verwerkt?
Navraag leerde me dat er zondag niets verwerkt was, maar mijn mail heb ik vrijdag gestuurd dus ik verwacht wel binnenkort antwoord. Er is een ticketnummer dus ik heb een referentie/bewijs dat ik op tijd ben.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 01:54
Als jij voor de 27e van november al kon weten dat Telfort de 23e december de lijn overneemt dan hoef je uberhaupt niet eens op te zeggen want planet heeft het bewijs al binnen van Telfort, er is immers een Telco-hop aangevraagd. Dus elk extra belletje is mooi meegenomen als bewijs/controle. Tevens vraag je gewoon om het verhaal in hun klantenhistorie op te schrijven en als je het niet vertrouwd bel je 2 dagen erna weer om te vragen wat er twee dagen geleden is genoteerd.

Om uberhaupt problemen te voorkomen is het verstandig om ten minste 6-8 weken voor het einde van je contract al de overstap aan te vragen. Je zit dan helaas wel vaak met max 1 maand dubbele kosten. De ervaring leert dit. De TS zit net op het randje, grote kans dat het gewoon gaat zoals hoort.

pepernooot

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
dinkelover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:34:
Als jij voor de 27e van november al kon weten dat Telfort de 23e december de lijn overneemt dan hoef je uberhaupt niet eens op te zeggen want planet heeft het bewijs al binnen van Telfort, er is immers een Telco-hop aangevraagd. Dus elk extra belletje is mooi meegenomen als bewijs/controle. Tevens vraag je gewoon om het verhaal in hun klantenhistorie op te schrijven en als je het niet vertrouwd bel je 2 dagen erna weer om te vragen wat er twee dagen geleden is genoteerd.

Om uberhaupt problemen te voorkomen is het verstandig om ten minste 6-8 weken voor het einde van je contract al de overstap aan te vragen. Je zit dan helaas wel vaak met max 1 maand dubbele kosten. De ervaring leert dit. De TS zit net op het randje, grote kans dat het gewoon gaat zoals hoort.
Technisch geproken gaat inderdaad het signaal bij Planet er af, en bij Telfort er op. Alleen administratief zullen ze me dan wel in het systeem houden. 1 maand dubbele kosten kan ik nog wel mee leven ookal is het onterecht.

Ik bel vaak om te controleren of het er in staat, en elke keer als een medewerker zegt dat er wat in de historie staat, blijkt elke keer later als ik bel er helemaal niets te staan.

Maar ondertussen is staat mijn contract alweer op 27-12-2008 (verlengd dus).

Gelukkig heb ik wel een bevestiging van opzegging via de mail gehad dus ik ga er eigenlijk vanuit dat alles goed gaat komen, maar ik ben eigenlijk pas rustig als de echte brief bij mij in de brievenbus ligt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:07
Ach ik ben al een half jaar bezig om na het opzeggen van Planet ADSL m'n emailadressen weer aan de gang te krijgen (zouden worden omgezet naar email only accounts). Na drie maanden kon ik de eerste al gebruiken, dus ik vermoed dat de tweede binnenkort komt. Schijnt dat er ergens een order scheef in het systeem zit.. Ik bel elke twee weken en die gesprekken lopen ongeveer zo:

Ik: Goedenmiddag, <legt verhaal uit>.
Planet: Oh dat is wel vreemd even kijken.
Planet: ...
Planet: Ah ik zie het al, er staat nog een onverwerkte order.
Ik: Ja dat klopt <vult de rest van het verhaal aan>.
Planet: Nou ik heb een opdracht aangemaakt, over een paar dagen zou het moeten werken.
Ik: Ik wacht nog even met juichen als u het niet erg vindt, goedenmiddag.

Dan wacht ik twee weken, werkt niet, en weer maar bellen.

Roomba E5 te koop

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

sig69 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:40:
Ach ik ben al een half jaar bezig om na het opzeggen van Planet ADSL m'n emailadressen weer aan de gang te krijgen (zouden worden omgezet naar email only accounts). Na drie maanden kon ik de eerste al gebruiken, dus ik vermoed dat de tweede binnenkort komt. Schijnt dat er ergens een order scheef in het systeem zit.. Ik bel elke twee weken en die gesprekken lopen ongeveer zo:

Ik: Goedenmiddag, <legt verhaal uit>.
Planet: Oh dat is wel vreemd even kijken.
Planet: ...
Planet: Ah ik zie het al, er staat nog een onverwerkte order.
Ik: Ja dat klopt <vult de rest van het verhaal aan>.
Planet: Nou ik heb een opdracht aangemaakt, over een paar dagen zou het moeten werken.
Ik: Ik wacht nog even met juichen als u het niet erg vindt, goedenmiddag.

Dan wacht ik twee weken, werkt niet, en weer maar bellen.
En zo blijf je natuurlijk bezig..
Wat ik altijd doe.. even KVK checken.. Contactpersoon mailtje sturen en dan gaat een en ander ineens in een stroomversnelling :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Verdorie, ik krijg nu een opzeggingsbrief met als datum 27-12-2008 :(

Anoniem: 35175

Raar. Normaal is planet van mening dat zij pas 3 maanden van te voren kunnen opzeggen. Ik ging daar tegen in, omdat ze in de voorwaarden alleen spreken over dat je minstens 1 maand van te voren moet opzeggen. Bij mij gingen ze het toen toch opzeggen en toen werd mijn vaste telefonie ineens opgeheven per einde contractdatum, sindsdien alleen maar gezeur met die lui. Dus ik ben benieuwd of dat bij jou ook gaat gebeuren.
Slasher schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:10:
Verdorie, ik krijg nu een opzeggingsbrief met als datum 27-12-2008 :(

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Anoniem: 35175 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:24:
Raar. Normaal is planet van mening dat zij pas 3 maanden van te voren kunnen opzeggen. Ik ging daar tegen in, omdat ze in de voorwaarden alleen spreken over dat je minstens 1 maand van te voren moet opzeggen. Bij mij gingen ze het toen toch opzeggen en toen werd mijn vaste telefonie ineens opgeheven per einde contractdatum, sindsdien alleen maar gezeur met die lui. Dus ik ben benieuwd of dat bij jou ook gaat gebeuren.

[...]
Ik ben dus 20 minuten aan de lijn geweest en mijn aangetekende brief is op 27-11 aangekomen, op de dag dat ik moest opzeggen. het systeem heeft toen automatisch met een jaar verlengd.

Het moet nu goedkomen werd mij verzekerd....

Update: Eindelijk iemand te pakken die er wat van snapt en die me wou helpen, ik krijg in mijn planet mailbox de bevestiging
Geachte Heer Slasher,

Op uw verzoek beëindigen wij onze relatie (met vermelding van klantnummer xxxxx) met u, conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet per 31 december 2007. Wij vinden het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hopen dat u in de toekomst aanleiding ziet om opnieuw klant bij Planet Internet te worden.
En dat laatste..... Think not!

[ Voor 25% gewijzigd door Slasher op 29-11-2007 18:35 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geachte Heer Slasher,

Op uw verzoek beëindigen wij onze relatie (met vermelding van klantnummer xxxxx) met u, conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet per 31 december 2007. Wij vinden het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hopen dat u in de toekomst aanleiding ziet om opnieuw klant bij Planet Internet te worden.
Conform de Algemene Voorwaarden is toch echt 27 december 2007 en niet 31 december 2007.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
haribold schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:16:
[...]
Conform de Algemene Voorwaarden is toch echt 27 december 2007 en niet 31 december 2007.
Ik vind het wel best op dit moment, het heeft mij gewoon teveel moeite gekost, ik ben ze nu echt zat.....

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik ben blij dat het je gelukt is.
De aanhouder wint.. Soms moet je echter heel heel veel geduld hebben..
:)

• Rex
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik belde en het was geen enkel probleem. Ze vroegen mij alleen nog of ik een reden wilde opgeven, waarop ik zei: "Ik vond een goedkopere ISP die me meer snelheid biedt: Telfort".
De telefoniste antwoordde daarop met: "Ok" en binnen enkele dagen had ik al een bevestiging.

Rex

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Trouwens, beetje offtopic, maar bij KPN Mobiel kun je pas 5 maanden van tevoren opzeggen en moet je 3 maanden van tevoren opgezegd hebben. Je hebt dus 2 maanden de tijd om je mobiel op te zeggen, anders wordt ie met een jaar weer verlengt.
Toch wel raar eigenlijk. Ik vind dat als je 3 maanden (WOW!) van tevoren al opgezegd moet hebben, dat je dan een een groot termijn moet hebben waarin je kunt opzeggen.
Anyhow, in mijn agenda staat op 4 januari al een grote "KPN OPZEGGEN"-melding, dus dat zal ik niet over het hoofd zien.

Rex

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
ReFleXWolf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:12:
Ik belde en het was geen enkel probleem. Ze vroegen mij alleen nog of ik een reden wilde opgeven, waarop ik zei: "Ik vond een goedkopere ISP die me meer snelheid biedt: Telfort".
De telefoniste antwoordde daarop met: "Ok" en binnen enkele dagen had ik al een bevestiging.
Echt raar, heb wel meer verhalen (ook in dit topic) gelezen waar mensen dus geen probleem hadden met opzeggen.

Het gekke is dat ik uiteindelijk een heel vriendelijk persoon aan de lijn had die het wél regelde en binnen 10 minuten had ik een mail in mijn mailbox waarmee ze de diensten beeindigden.

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ligt er een beetje aan wie je aan de lijn krijgt. Ik zag hier ergens iemands advies om gesprekken op te nemen. Ik doe dat nu ook al een maandje en kan het iedereen aanraden. Vooral voor dit soort aangelegenheden.
Ik ben genaaid door KPN bij de aanschaf van een abbo. Omdat ik toen mijn gesprekken niet opnam, heeft mij dat 80 euro gekost. Daarom dat ik al vanaf maand 2 zoiets had van: "opzeggen die hap" en dan opnieuw een KPN abbo nemen die dan wel voorzien is van 50% maandelijkse korting....

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
ReFleXWolf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:32:
Ligt er een beetje aan wie je aan de lijn krijgt. Ik zag hier ergens iemands advies om gesprekken op te nemen. Ik doe dat nu ook al een maandje en kan het iedereen aanraden. Vooral voor dit soort aangelegenheden.
Ja en dat zou toch niet zo moeten wezen, ik krijg soms het idee dat ze het expres doen, als ik specifiek naar de afdeling opzeggen bel dan moet het toch geen probleem zijn om een opzegging in het systeem te zetten?

Rare vorm van klantenbinding....

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 30-11-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
ReFleXWolf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:32:
Ik ben genaaid door KPN bij de aanschaf van een abbo. Omdat ik toen mijn gesprekken niet opnam, heeft mij dat 80 euro gekost. Daarom dat ik al vanaf maand 2 zoiets had van: "opzeggen die hap" en dan opnieuw een KPN abbo nemen die dan wel voorzien is van 50% maandelijkse korting....
Lekkere ben jij zeg. Een beetje gesprekken opnemen zonder het aan te kondigen. Is dat niet een vorm van privacy-schending? Je vraagt niet eens toestemming :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

Murcielago schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:38:
[...]

Lekkere ben jij zeg. Een beetje gesprekken opnemen zonder het aan te kondigen. Is dat niet een vorm van privacy-schending? Je vraagt niet eens toestemming :X
Het opnemen van gesprekken is niet uitdrukkelijk verboden volgens de wet, hier op T.net loop een topic er over. Weet alleen niet meer hoe en waar die topic zich bevindt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ten eerste, ik doe de gesprekken opnemen ter bescherming van mezelf. Ik ben al eens genaaid (zie het stukje hierboven) en dat laat ik mij geen tweede keer gebeuren.
Ten tweede, waarom zou ik iets wat tegen mij gezegd wordt niet mogen vastleggen en het achteraf weer te horen? Bij onduidelijkheden kun je dan met gemak de voicelogs even erbij halen.
Ten derde, wat is nou het probleem? Doen we niet overal al logs van bijhouden? MSN gesprekken kun je bewaren, mailtjes kun je bewaren, brieven kun je bewaren.... waarom geen telefoongesprekken?

Privacyschending? Hallo - ik zeg niet dat je de geluidsfragmenten gelijk op youtube moet zetten...
(EDIT: Liever iemands privacy schenden, dan 54,95x12 EUR kwijt zijn wanneer je abo goed wordt opgezegt...)
Toestemming vragen? Zie je het al voor je? "Mag ik dit gesprek opnemen voor het geval dat je tegen me liegt?" ....

Om maar weer ff ontopic te gaan: Als je opzegt en de klantenservice zegt dat het goed is en achteraf blijkt het niet goed geregeld te zijn, dan weet ik zeker dat je blij bent dat je het gesprek hebt opgenomen. Ik zou dan de mp3'tje naar Planet mailen en dan kijken wat ze daarop te zeggen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Rex op 01-12-2007 04:09 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 03:40

Yucko

One clown to rule them all !

Wie zegt trouwens dat zij niet hetzelfde doen ?? (opnemen van gesprekken)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Ook bij het opnemen van MSN moet je de tegenpartij hierover inlichten. Zo zit de privacy-wetgeving in elkaar. Je mag niet zomaar iemand opnemen, op welke manier dan ook, zonder dat je hier toestemming voor hebt gekregen.
Uiteraard kun je het gewoon aangeven tijdens een gesprek. Die toevoeging zou ik wel achterwege laten ;)
Ik ga er niet vanuit dat er bij Planet, of welke ISP dan ook, moedwillig wordt gelogen om klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:08:
Ik ga er niet vanuit dat er bij Planet, of welke ISP dan ook, moedwillig wordt gelogen om klanten te behouden.
Dan vind ik je in dit geval wel erg naïef. Ik wil niet beweren dat ze moedwillig liegen, maar van een eenduidig duidelijk beleid tegenover de klant is totaal geen sprake. Ik heb planet de laatste tijd regelmatig aan de lijn gehad en de ene keer beloven ze dit en de andere keer dat. De ene medewerker beweert het een en de volgende weer heel iets anders. En als je dan vertelt dat je de vorige keer iets is toegezegd door een collega, dan hebben ze daar niks mee te maken. Van het kastje naar de muur dus. Ik ben in principe ook geen voorstander van voicelogs, maar blijkbaar zijn ze gewoon nodig om je recht te halen bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 35175 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:18:
[...]

Dan vind ik je in dit geval wel erg naïef. Ik wil niet beweren dat ze moedwillig liegen, maar van een eenduidig duidelijk beleid tegenover de klant is totaal geen sprake. Ik heb planet de laatste tijd regelmatig aan de lijn gehad en de ene keer beloven ze dit en de andere keer dat. De ene medewerker beweert het een en de volgende weer heel iets anders. En als je dan vertelt dat je de vorige keer iets is toegezegd door een collega, dan hebben ze daar niks mee te maken. Van het kastje naar de muur dus. Ik ben in principe ook geen voorstander van voicelogs, maar blijkbaar zijn ze gewoon nodig om je recht te halen bij Planet.
Toch ben je verplicht om het aan te kondigen. Als ik hier in de stad een camera ophang, dan moet ik dat ook aankondigen. Dat je problemen hebt bij Planet begrijp ik, en dat je wanhopig genoeg bent om het op te nemen begrijp ik ook. Maar het opnemen van iemand zonder daar toestemming voor te hebben is gewoon verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:12:
[...]

Toch ben je verplicht om het aan te kondigen. Als ik hier in de stad een camera ophang, dan moet ik dat ook aankondigen. Dat je problemen hebt bij Planet begrijp ik, en dat je wanhopig genoeg bent om het op te nemen begrijp ik ook. Maar het opnemen van iemand zonder daar toestemming voor te hebben is gewoon verboden.
Planet is ook heel wat verplicht tegenover zijn klanten en doet dingen die niet volgens de afspraken zijn. Overigens doe ik niet "wanhopig" aan voiceloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

als je van planet een bevestiging hebt gehad dat het per die datum zou worden opgezegd worden moet je er een copy van maken en dan sturen naar het adres van planet.
zet er even bij dat je het toender tijd hebt opgezegd zet er ook bij dat je er al verschijdene collega's over hebt gesproken.
als je dit allemaal opstuurt stoppen ze het contractv alsnog en wat je dan te veel hebt betaald wordt terug gestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Het einde van het verhaal:

Na de opzegging die ik eindelijk telefonisch voor elkaar kreeg, kreeg ik de bevestiging per mail.
Nu valt de bevestiging per brief op de deurmat.

Het einde van een bizarre strijd met Planet die al veel eerder afgelopen had moeten zijn.

Bizar dat je 5 medewerkers aan de lijn moet krijgen en de 6e je pas kan helpen..... Rare vorm van klantenbinding.

Nu ben ik niet naief om te denken dat dit alleen bij planet zo is, maar ik hou er wel een nare smaak aan over, jammer dat ze zo met klanten omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Slasher schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:08:
Het einde van het verhaal:

Na de opzegging die ik eindelijk telefonisch voor elkaar kreeg, kreeg ik de bevestiging per mail.
Nu valt de bevestiging per brief op de deurmat.

Het einde van een bizarre strijd met Planet die al veel eerder afgelopen had moeten zijn.

Bizar dat je 5 medewerkers aan de lijn moet krijgen en de 6e je pas kan helpen..... Rare vorm van klantenbinding.
Een vorm van klantenbinding die:
  1. Zorgt dat als je eenmaal weg bent dat je zeker nooit meer terug zal komen
  2. Potentiële klanten buiten de deur houdt (dankzij de verhalen die her en der verschijnen).
Nu ben ik niet naief om te denken dat dit alleen bij planet zo is, maar ik hou er wel een nare smaak aan over, jammer dat ze zo met klanten omgaan!
Bij XS4All lijken ze ook een beleid te hebben om het vertrekkende klanten extra moeilijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Anoniem: 237999 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:31:
[...]

Een vorm van klantenbinding die:
  1. Zorgt dat als je eenmaal weg bent dat je zeker nooit meer terug zal komen
  2. Potentiële klanten buiten de deur houdt (dankzij de verhalen die her en der verschijnen).
Ja precies, ik zal op dit moment ook niemand Planet aanraden, ook al is de dienst die ze leveren niet slecht.

Het frappante was dat ik een dag later een mail kreeg hoe ik de dienstverlening van de servicelijn vond, nou ik kan je zeggen dat het geen positieve reactie was, behalve dan over de medewerker die mij geholpen heeft en wél een opzegging door kon voeren. Maar voor de rest heb ik aangegeven er zeer ontevreden over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 237999 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:31:
Bij XS4All lijken ze ook een beleid te hebben om het vertrekkende klanten extra moeilijk te maken.
QFT

Zelfde ervaringen als Slasher heeft met Planet heb ik met xs4all. Ook tien salesmedewerkers, tien verschillende verhalen.

Voor een dure 'kwaliteitsprovider' besparen ze op kwaliteit van hun (sales)medewerkers. Nee, die ISP zal ik niemand meer aanraden. Alsof iemand nog voor hun kiest met hun belachelijke hoge prijzen. Volgens mij verliest xs4all ook veel klanten aan providers als Telfort etc etc.

De verhouding is compleet zoek.

Nee en mocht de kwaliteit van m'n nieuwe ISP misschien minder zijn, voor die 50 euro die ik per maand bespaar neem ik wel een half uurtje downtime voor lief hoor :o

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 02-12-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Anoniem: 35175 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:24:

[...]
Bij mij dus ook. Ik zeg Planet op per 17 december en KPN stuurt een brief dat mijn telefoonlijn per 17 december opgezegd is....

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Gunner schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:04:
Zelfde ervaringen als Slasher heeft met Planet heb ik met xs4all. Ook tien salesmedewerkers, tien verschillende verhalen.
Bij mij ging het vertrek bij XS4All ook niet bepaalt soepel. En ik zie verbazend veel verhalen die precies overeenkomen met mijn ervaringen met XS4All, dat kan geen toeval zijn.
Voor een dure 'kwaliteitsprovider' besparen ze op kwaliteit van hun (sales)medewerkers.
Dat was mij ook gevallen, vragen die ik had bijv. rondom XS4All Only werden botweg niet beantwoord. Terwijl andere, veel goedkopere, ISP's vaak binnen een dag mijn vragen goed beantwoorden.
Nee, die ISP zal ik niemand meer aanraden. Alsof iemand nog voor hun kiest met hun belachelijke hoge prijzen. Volgens mij verliest xs4all ook veel klanten aan providers als Telfort etc etc.
Die indruk heb ik ook.
De verhouding is compleet zoek.
Ik heb nu up & down de dubbele snelheid en betaal minder dan de helft t.o.v. XS4All.
Nee en mocht de kwaliteit van m'n nieuwe ISP misschien minder zijn, voor die 50 euro die ik per maand bespaar neem ik wel een half uurtje downtime voor lief hoor :o
Zorgen omtrent de kwaliteit van andere aanbieders heeft mij lange tijd bij XS4All gehouden. Achteraf gezien was dat niet nodig. Sinds ik om ben (nu bijna een half jaar) geen problemen gehad. Het enigste wat in mijn ogen XS4All nog echt onderscheid van de rest is de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Murcielago schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:12:
[...]

Dit is helemaal niet waar. Zoek maar eens op hoe de strafwet op dit punt in elkaar zit. Het opnemen van gesprekken waar je zelf deelnemer aan bent is gewoon toegestaan. Het maken van videobeelden of het opnemen van andermans gesprekken is een ander verhaal, maar daar gaat het hier niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Murcielago schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:08:
Ook bij het opnemen van MSN moet je de tegenpartij hierover inlichten. Zo zit de privacy-wetgeving in elkaar. Je mag niet zomaar iemand opnemen, op welke manier dan ook, zonder dat je hier toestemming voor hebt gekregen.
Uiteraard kun je het gewoon aangeven tijdens een gesprek. Die toevoeging zou ik wel achterwege laten ;)
Je bent naief als je denkt dat bedrijven niet moedwillig tegen je liegen of dingen weglaten. Ga maar eens in een callcenter werken. Ik heb daar zelf gewerkt en ben moedwillig door een KPN medewerker voorgelogen. (Ik vroeg wel 5x of bepaalde internetkortingen verwerkt werden in de prijs als ik via de telefoon zou bestellen en die gozer: "ja hoor, wij kunnen die kortingen gewoon doorvoeren"..... dus niet....

Bij KPN's callcenters wordt (werd?) letterlijk gezegd "Elk gesprek is een verkoopgesprek." (Zelfs als iemand alleen maar belt met een vraag.)
Bij callcenters van Duitse lottobedrijven, vertellen ze dat je gegarandeerd prijzen wint, maar laten ze wel weg dat de inzet erg hoog (30 EUR/m), je niet de hoofdprijs kunt winnen omdat je maar 1/5 loten koopt en de gemiddelde prijs EUR 2,50 is.

Trouwens, ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar zover ik weet mag je gesprekken gewoon opnemen als minstens 1 partij van de opname afweet. Zó zit die privacy wetgeving in elkaar. (Kijk maar eens in de GoT topics over voicelogs)

Het enige waar je over in zou kunnen zitten is of het ethisch verantwoord is. Ik vind zolang je als privepersoon dit doet ter bescherming van jezelf, dat het ethisch verantwoord is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rex op 03-12-2007 01:32 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Tuurlijk liegen ze
Heb zelf ook in vererschillende callcenters gewerkt(KPN, toen nog SNT), en Sento(Logitech, Philips en McAfee zitten daar oa voor heel Europa, die zitten dus gewoon in nl. ;) )

edit - McAfee niet meer, die zit weer in Dublin tegenwoordig

[ Voor 14% gewijzigd door Cthulhu op 03-12-2007 15:23 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij hebben alle KPN ISP's sinds kort een opzeggen per maand (na het eerste jaar) policy. Zie Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:48:
Volgens mij hebben alle KPN ISP's sinds kort een opzeggen per maand (na het eerste jaar) policy. Zie Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8
Ja maar als je daar al jaren klant bent gaat die vlieger helaas niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geurt-kun schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:11:
[...]

Bij mij dus ook. Ik zeg Planet op per 17 december en KPN stuurt een brief dat mijn telefoonlijn per 17 december opgezegd is....
Hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Slasher schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:50:
[...]

Ja maar als je daar al jaren klant bent gaat die vlieger helaas niet op
Zucht, het verhaal daar wel gelezen? De AV is geldig voor alle abbonees, dus ook voor mensen die al jaren lid zijn, dat is juist het punt van die discussie en de eigen voorwaarden van Planet zelf.

Zie bijv http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28542033

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-12-2007 18:40 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:39:
[...]

Zucht, het verhaal daar wel gelezen? De AV is geldig voor alle abbonees, dus ook voor mensen die al jaren lid zijn, dat is juist het punt van die discussie en de eigen voorwaarden van Planet zelf.

Nee ik heb het verhaal niet gelezen omdat het voor mij niet relevant was, ik had moeite met het opzeggen opzich... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Slasher schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:02:
[...]

Nee ik heb het verhaal niet gelezen omdat het voor mij niet relevant was, ik had moeite met het opzeggen opzich... ;)
Nee, ik post het omdat het niet relevant is :+
Nu wel al gelezen en Planet met hun eigen voorwaarden om de oren geslagen?
Je kan dus wel per maand opzeggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:39:
[...]

is dat dan al bevestigd door Planet?
in dat topic lees ik dat de meerderen van Planet te horen hebben gekregen dat de oude AV voor klanten van voor 1 augustus 2007 geldt.
en er staat toch niet voor niets:
Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden
http://producten.planet.nl/web/show/id=47124

verder kan je inderdaad gerust gesprekken opnemen met Planet.
dat hoef je niet te van te voren aan te kondigen als je zelf de ene kant bent van het gesprek.
net zoals je e-mail kan bewaren in je 'verzonden berichten' mapje en binnengekomen mail in je Postvak.

wel kan je overwegen om het expres aan te kondigen van te voren.
mogelijk dat de helpdesk-medewerker dan meer moeite voor je doet omdat hij misschien afgerekend kan worden op z'n uitspraken.
maar dat betwijfel ik zelf eigenlijk omdat die helpdesk zo is ingericht dat ze vaak niet anders kunnen dan je van het kastje naar de muur sturen.
en dit staat in artikel 8.4 van de oude AV:
Planet Internet is nooit aansprakelijk voor mogelijke onjuiste
adviezen die haar medewerkers aan de Gebruikers geven, dan wel verkeerde
interpretaties door de Gebruiker van de gegeven adviezen, noch voor eventueel hieruit
voortvloeiende schade, waaronder gevolgschade.

[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 05-12-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Caesu schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:24:
[...]

is dat dan al bevestigd door Planet?
in dat topic lees ik dat de meerderen van Planet te horen hebben gekregen dat de oude AV voor klanten van voor 1 augustus 2007 geldt.
en er staat toch niet voor niets:

[...]

verder kan je inderdaad gerust gesprekken opnemen met Planet.
dat hoef je niet te van te voren aan te kondigen als je zelf de ene kant bent van het gesprek.
net zoals je e-mail kan bewaren in je 'verzonden berichten' mapje en binnengekomen mail in je Postvak.

wel kan je overwegen om het expres aan te kondigen van te voren.
mogelijk dat de helpdesk-medewerker dan meer moeite voor je doet omdat hij misschien afgerekend kan worden op z'n uitspraken.
maar dat betwijfel ik zelf eigenlijk omdat die helpdesk zo is ingericht dat ze vaak niet anders kunnen dan je van het kastje naar de muur sturen.
en dit staat in artikel 8.4 van de oude AV:

[...]
Wat moeten ze dan bevestigen?
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28542532
Ik citeer uit de oude AV:

quote:
2.5. Planet Internet heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te
wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten.
Wijzigingen worden schriftelijk en / of per e-mail bekend gemaakt. Zij treden in werking
30 (dertig) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de
bekendmaking is vermeld.

Nieuwe AV:

quote:
WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
19.1 KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door
KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
Zijn hun eigen regels, wat kunnen ze daar tegen inbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 december 2007 @ 06:45:
[...]

Wat moeten ze dan bevestigen?
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28542532

[...]

Zijn hun eigen regels, wat kunnen ze daar tegen inbrengen?
En wat als ze de oude voorwaarden niet hebben gewijzigd maar voor nieuwe klanten nieuwe voorwaarden hebben opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

The Legend schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:32:
[...]

En wat als ze de oude voorwaarden niet hebben gewijzigd maar voor nieuwe klanten nieuwe voorwaarden hebben opgesteld?
quote:
2.5. Planet Internet heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te
wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten.
Wijzigingen worden schriftelijk en / of per e-mail bekend gemaakt. Zij treden in werking
30 (dertig) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de
bekendmaking is vermeld.
Lezen is een kunst af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:45:
[...]

[...]

Inderdaad, ik heb het toch niet over een wijziging. Ik zeg nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:45:
[...]

[...]

Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden

en dit sla jij voor het gemak even over?
dit lees je nog voordat je de nieuwe AV hebt geopend als het goed is.

maar zoals ik elders ook zeg, je kan het altijd proberen bij een Planet-medewerker.
ze zijn vast niet allemaal op de hoogte van het feit dat Planet met twee AV's werkt.
maar je loopt wel een risico natuurlijk dat de opzegging niet wordt doorgevoerd of dat het moeizaam gaat worden (dat is sowieso meer regel dan uitzondering bij Planet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Caesu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:50:
[...]

[...]

en dit sla jij voor het gemak even over?
dit lees je nog voordat je de nieuwe AV hebt geopend als het goed is.

maar zoals ik elders ook zeg, je kan het altijd proberen bij een Planet-medewerker.
ze zijn vast niet allemaal op de hoogte van het feit dat Planet met twee AV's werkt.
maar je loopt wel een risico natuurlijk dat de opzegging niet wordt doorgevoerd of dat het moeizaam gaat worden (dat is sowieso meer regel dan uitzondering bij Planet).
Ze kunnen zoveel beweren omzichzelf in te dekken, ze kunnen niet 2 AV's instand houden, dan is het niet algemeen. Ze zeggen zelf dat ie eenzijdig gewijzigd kan worden en dat het voor alle contracten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:53:
[...]
Ze kunnen zoveel beweren omzichzelf in te dekken, ze kunnen niet 2 AV's instand houden, dan is het niet algemeen. Ze zeggen zelf dat ie eenzijdig gewijzigd kan worden en dat het voor alle contracten geld.
Kun je dit juridisch onderbouwen? Ik vind het wel interessant om te weten namelijk. Het klinkt me zelf ook niet aannemelijk dat het hanteren van 2 AV's voor 1 dienst mogelijk is maar ik kan zo nergens vinden dat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Het Net doet hetzelfde als Planet

http://hetnet.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=4551 (nieuwe AV Het Net)
http://hetnet.custhelp.co...r/std_adp.php?p_faqid=765 (oude AV Het Net)

http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=4551 (nieuwe AV Planet)
http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=215 (oude AV Planet)
Let Op!
Deze voorwaarden zijn van toepassing als uw abonnement voor 1 augustus 2007 is afgesloten.
De voorwaarden die gelden voor abonnementen die zijn afgesloten na 1 augustus 2007 kunt u vinden in
uiteindelijk zullen ze wel op één AV overgaan denk ik.
de oude AV zijn echt matig als je die vergelijkt met de nieuwe.
# De servicedesk van Planet Internet zal zich inspannen om vragen snel en accuraat af te handelen. Planet Internet is nooit aansprakelijk voor mogelijke onjuiste adviezen die haar medewerkers aan de Gebruikers geven, dan wel verkeerde interpretaties door de Gebruiker van de gegeven adviezen, noch voor eventueel hieruit voortvloeiende schade, waaronder gevolgschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

The Legend schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:57:
[...]

Kun je dit juridisch onderbouwen? Ik vind het wel interessant om te weten namelijk. Het klinkt me zelf ook niet aannemelijk dat het hanteren van 2 AV's voor 1 dienst mogelijk is maar ik kan zo nergens vinden dat het niet mag.
Dit kan ik niet, maar als Planet zich zo opstelt binnenkort wel, ga namelijk volgend jaar mijn abbo verlagen en contract liep in december af. Dus als ze lastig doen moet ik toch contact opgaan nemen met mijn rechtbijstand.
Het lijkt me niet dat je dit kan zetten in je eigen AV en dan daar weer uitzondering op kan maken omdat het ze dit keer niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:15:
[...]

Dit kan ik niet, maar als Planet zich zo opstelt binnenkort wel, ga namelijk volgend jaar mijn abbo verlagen en contract liep in december af. Dus als ze lastig doen moet ik toch contact opgaan nemen met mijn rechtbijstand.
Het lijkt me niet dat je dit kan zetten in je eigen AV en dan daar weer uitzondering op kan maken omdat het ze dit keer niet uitkomt.
Technisch gezien is het geen wijziging zolang de oude AV nog blijven bestaan. Ze hebben feitelijk gewoon voor alle nieuwe overeenkomsten, nieuwe voorwaarden gemaakt. Ik zie niet direct in waarom dat niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:31:
[...]

Nee, ik post het omdat het niet relevant is :+
Nu wel al gelezen en Planet met hun eigen voorwaarden om de oren geslagen?
Je kan dus wel per maand opzeggen nu.
Ik ben op dit moment allang blij dat ik van Planet af ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

The Legend schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:04:
[...]

Technisch gezien is het geen wijziging zolang de oude AV nog blijven bestaan. Ze hebben feitelijk gewoon voor alle nieuwe overeenkomsten, nieuwe voorwaarden gemaakt. Ik zie niet direct in waarom dat niet zou mogen.
Algemene voorwaarden, niet abbo per 1-8 voorwaarden, ze zeggen zelf in de AV (oude) dat wijzigen ook voor oude abbo's op gaat, dan kan je niet opeens zeggen dat de oude AV geldig blijft en er een nieuwe komt. Bovendien stond dit eerst niet op hun site, tot een aantal weken geleden was alleen de nieuwe AV geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik vind het ook een rare gang van zaken bij Planet maar de AV zijn niet gewijzigd er zijn nieuwe AV opgesteld voor nieuwe klanten.

ik heb op dit moment ADSL Standard maar als ik bij mijn gegevens > Paketten wijzigen kijk zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07494/screenshot005.png
dan zou ik dus een jaar lang 10€ minder betalen en een gratis wireless modem (SpeedTouch 780?) er bij krijgen??

kijk ik bij de Actievoorwaarden dan lees ik dit:
U kunt zich nu aanmelden voor de Planet Internet ADSL-abonnementen Time, Economy , Standard, Comfort en Advanced. Indien u al Planet Internet abonnee bent en overstapt naar ADSL of uw abonnement verlengt, kunt u uw huidige e-mailadressen behouden.
maar verderop ook dit:
U kunt ook kiezen voor een installatiepakket draadloos. Dit pakket kost €40,- voor alle abonnementen (Niet mogelijk bij ADSL Time en niet geldig bij verlengingen).
dus géén gratis wireless modem...

verderop staat ook weer het volgende:
Het promotieaanbod geldt voor zowel nieuwe abonnees als bestaande abonnees met een inbelabonnement die zich aanmelden voor een ADSL abonnement van Planet.
dus niet voor bestaande ADSL-abonnees of gaat het hier alleen om 'geen aansluitkosten', wat natuurlijk niet hoeft voor bestaande ADSL-abonnees.

http://www.planet.nl/planet/show/id=1861159

veel tegenstrijdigheden weer.
voorlopig ga ik me er maar niet aan wagen.
op dit moment zit ik met een ADSL Standard abonnement maar de snelheid staat op Economy (fout van Planet), eerst moet dat maar opgelost worden voordat ik een pakketwijziging ga aanvragen anders loopt het vrijwel zeker helemaal in het honderd bij de administratie.

toevoeging:

heb even een Pakketwijziging gesimuleerd.

bij de laatste stap moet je aanklikken dat je geen modem wilt als je al een ADSL-abonnement hebt.
dus geen gratis modem... maar wel 10€ goedkoper per maand, en nieuwe AV.

[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 06-12-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Tientje korting krijg je wel, het modem kost je 40 euro. Dan krijg je een st780WL in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Volgens mij gaan we nu redelijk offtopic met de wijziging van AV, het topic ging over opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Well, aangezien 26 december mijn abo afloopt en ik inmiddels al overgestapt ben naar Orange heb ik eind september opgezegd via de telefoon. Niet lang daarna kreeg ik een mail dat ze de opzegging bevestigden en op 4 oktober kreeg ik een brief met de bevestiging dat ze per 26 december 2007 mijn abo opzeggen.

Dus dat zit allemaal wel goed dan? In ieder geval heb ik dus de brief en mail als "bewijs" right?

Ow. Ik zie dat ik die bevestiging twéémaal heb ontvangen. Op 4 oktober en op 23 oktober. Dat is vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Laat je door Planet niets wijsmaken. Ik ben/was 5 jaar abonnee en mijn contract was 1,5 maand geleden stilzwijgend verlengd. Nav alle berichten hier en mijn onvrede over de 'discriminatie' tov oude klanten, heb ik Planet 5 keer gebeld en 4 keer gemaild. Nadat alle medewerkers mij vertelden dat er niets mogelijk was en dat ik vastzat aan het contract en ik via de mail alleen maar reacties kreeg dat de nieuwe AV alleen maar geldt voor de nieuwe klanten, bleef ik ze gewoon terugbellen en mailen.

Uiteindelijk werd ik opgebeld door een vriendelijke medewerkster (vierdelijns afdeling klantenservice 'zware doorzeurders') die mij vertelden dat alles geregeld zou worden.

Ik heb inmiddels ook een brief waarin staat dat ik 'conform de AV' mijn contract opzeg per 1-1-08'

Dus...de aanhouder wint en het recht zegeviert. Power to the People!

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
VideoWolf schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:03:
Uiteindelijk werd ik opgebeld door een vriendelijke medewerkster (vierdelijns afdeling klantenservice 'zware doorzeurders') die mij vertelden dat alles geregeld zou worden.

Ik heb inmiddels ook een brief waarin staat dat ik 'conform de AV' mijn contract opzeg per 1-1-08'

Dus...de aanhouder wint en het recht zegeviert. Power to the People!
Dat is wel heel erg aardig van Planet. Ze hoefden het niet te doen, en toch hebben ze het voor je gedaan ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Murcielago op 09-12-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Murcielago schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:19:
[...]

Dat is wel heel erg aardig van Planet. Ze hoefden het niet te doen, en toch hebben ze het voor je gedaan ;)
Ga er maar van uit dat als ze het niet hóefden te doen, ze het ook niet hadden gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

VideoWolf schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:35:
[...]

Ga er maar van uit dat als ze het niet hóefden te doen, ze het ook niet hadden gedaan >:)
Daar hoef je niet vanuit te gaan hoor. Denk je dat Planet / KPN geen juridische afdeling met topadvocaten heeft die dit soort dingen dichtspijkeren? Ga er maar vanuit dat ze jouw abo hebben beeindigd uit coulance en ter voorkoming van slechte mond-tot-mond reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

The Legend schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:14:
[...]

Daar hoef je niet vanuit te gaan hoor. Denk je dat Planet / KPN geen juridische afdeling met topadvocaten heeft die dit soort dingen dichtspijkeren? Ga er maar vanuit dat ze jouw abo hebben beeindigd uit coulance en ter voorkoming van slechte mond-tot-mond reclame.
Ik ben ervan overtuigd dat ik daar weg kwam vanwege de bepaling in de oude AV dat alle wijzigingen in de AV van toepassing zijn op reeds gesloten overeenkomsten. Dus zo 'top' zijn die advocaten niet. Zoals zoveel bedrijven proberen ze het gewoon, ze gooien een rookgordijn op en 90% van de mensen haakt af. Dat is mooi verdiend. Dit is keihard beleid bij veel grote bedrijven, wees niet naiëf.

Geen cadeautjes. Als ze zo gebrand waren op het vermijden van slechte mond-op-mond reclame, hadden ze er beter aan gedaan hun helpdesk wat beter in te richten. Dáár bepaal je je reputatie, niet door die enkele doorbijters zoals ik die ondertussen toch al schoon genoeg hebben van het bedrijf...

Je bent toch niet gelieerd aan Planet of KPN toevallig..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
VideoWolf schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:33:

Geen cadeautjes. Als ze zo gebrand waren op het vermijden van slechte mond-op-mond reclame, hadden ze er beter aan gedaan hun helpdesk wat beter in te richten. Dáár bepaal je je reputatie, niet door die enkele doorbijters zoals ik die ondertussen toch al schoon genoeg hebben van het bedrijf...
Je raakt de bodem van de zaak.

Als mijn opzegging beter was gegaan, en niet moedwillig was tegengewerkt ( dat is mijn conclusie als ik 4x bel en dat ze aangeven dat "het in het systeem staat", maar bij controle door mijzelf dus niet gedaan is) dan had ik positiever tegenover planet gestaan, maar nu hebben ze zoveel kwaad bloed gezet dat ik dus niemand planet meer aanbeveel.

Slechte mond op mond reclame dus. Gemiste kans voor Planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207777

Afgelopen week de opzeggen via de post gedaan, aangetekend verstuurd natuurlijk.
Kreeg binnen 3 dagen via de telefoon een bevestiging dat de opzegging was ontvangen.

Dit was wel een beetje vreemd telefoontje want ik kreeg de melding dat ze op dit moment de lijn niet konden stoppen en dat ik op 15 januari ( afloop contract) terug moest bellen naar Planet om mijn abbo definitief op te zeggen.

Mijn antwoord was dus ook:
Mevrouw, ik weet dat u op dit moment de lijn niet kunt / mag opzeggen omdat ik een telco-migratie aan heb gevragen met telfort, ik vind het dat ook een beetje raar.

Antwoord: Ja meneer u zult toch 15 januari terug moeten bellen om zeker te zijn dat het abbonement opzegt is, ik maak een notitie dat u terug belt.

Mijn antwoord: Ja mevrouw ik zie het allemaal wel gebeuren ik heb bij deze mijn contract opzegt en wil graag mijn verbinding behouden voor een overstap naar telfort.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? wat moet ik met dat terug bellen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend weer een brief van Planet ontvangen. Ik heb al een half jaar geen abonnement meer, maar middels de brief verzoeken ze me toch zeer dringend om 40 euro over te maken omdat ze anders tot definitieve afsluiting overgaan. _O-

Overigens staat er in die brief nu eindelijk eens een normaal telefoonnummer, die zal ik een dezer dagen eens gaan bellen. Enkele maanden terug heb ik middels een aangetekende brief mijn verhaal gedaan (als in: geef me geld terug) en daar is niet op gereageerd. Vervolgens heb ik er nog een melding achteraan gedaan dat ik de apparatuur niet terug stuur als zij mijn brief niet in behandeling nemen, ook daar is geen reactie op gekomen.

Ik ben erg benieuwd wat ze nu nog verder uit de kast trekken. Ondanks dat ik nog geld krijg van ze, vermaak ik me kostelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Ik maakte een half grapje dat meneer 'The Legend' wellicht verbonden was aan Planet/KPN maar nu ik al zijn reacties hier lees, sla ik volgens mij de spijker op z'n kop.
Meneer The Legend gaat namelijk overal tegenin, verdedigt Planet in alles... Wat is zijn belang hierin..? Is meneer The Legend inderdaad met Planet verbonden op een of andere manier? Probeert hij Planet een beetje te 'helpen', wellicht tegen een aardige vergoeding?

Zeg eens, meneer The Legend, bent u in dienst van een grote Nederlandse provider beginnend met de letter 'P'? Wordt u betaald door een grote telecom-speler beginnend met de letter 'K'? (gevolgd door een 'P' en een 'N'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
VideoWolf schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:29:
Ik maakte een half grapje dat meneer 'The Legend' wellicht verbonden was aan Planet/KPN maar nu ik al zijn reacties hier lees, sla ik volgens mij de spijker op z'n kop.
Meneer The Legend gaat namelijk overal tegenin, verdedigt Planet in alles... Wat is zijn belang hierin..? Is meneer The Legend inderdaad met Planet verbonden op een of andere manier? Probeert hij Planet een beetje te 'helpen', wellicht tegen een aardige vergoeding?

Zeg eens, meneer The Legend, bent u in dienst van een grote Nederlandse provider beginnend met de letter 'P'? Wordt u betaald door een grote telecom-speler beginnend met de letter 'K'? (gevolgd door een 'P' en een 'N'?)
Kom op zeg, waarom nou weer die persoonlijke aanval? Het is nog altijd een discussie-forum. Dat iemand een mening heeft die recht lijnrecht tegenover die van jou staat betekent niet dat hij ook voor KPN zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Murcielago schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:35:
[...]

Kom op zeg, waarom nou weer die persoonlijke aanval? Het is nog altijd een discussie-forum. Dat iemand een mening heeft die recht lijnrecht tegenover die van jou staat betekent niet dat hij ook voor KPN zou werken.
Hij is het niet allen met mij niet eens, hij is het met niemand eens die kritisch staat tegenover Planet. En dan wordt het toch enigszins verdacht. Dat iemand een foute gedachtengang wil corrigeren, snap ik wel- dat is gezonde discussie. Maar waarom zou iemand constant Planet verdedigen, ongeacht wat er over Planet gezegd wordt...?

Meneer The Legend kan het zelf verklaren: sta jij op de loonlijst bij Planet/KPN?

Zo nee, kun je dan uitleggen waarom je bij alles wat er in kritische zin over Planet geschreven wordt, een kanttekening zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nee ik sta niet op de loonlijst van KPN of Planet. Ik snap ook niet waarom dat van belang is in een discussie? Jij bent blijkbaar van mening dat Planet en KPN zuigen, en iedereen die dat tegenspreekt móet wel betaald worden door KPN. Ik snap niet wat je met die instelling op een discussie forum doet. Ik ga dus verder ook niet inhoudelijk op je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb maar weer eens een keer met Planet gebeld, wat een soap ... _O-

In eerste instantie heb ik de debiteurenservice gebeld, die verbonden me door naar de klantenservice en die trachtten me door te verbinden naar de factuur-service waarna de verbinding werd verbroken.
Dus opnieuw gebeld, ik zal hieronder aangeven welke route ik ben gevolgd:
• 0800-nummer (lang lulverhaal of ik wel het juiste nummer had; 0800 is gratis, ik ga niet betalen en werd dus doorverbonden)
• factuurservice
• debiteurenservice
• klantenservice ('Wat kan ik dan voor u doen?' * :X)
• factuurservice

De laatste heeft me uiteindelijk een beetje kunnen helpen. Ik heb bij alle punten gemeld dat mijn abonnement eind juni is beëindigd en dat er toch nog geld af is geschreven; ook meteen uitgelegd dat ik daar in september een aangetekende brief over heb verzonden. Eerst kwam het verhaal dat ik pas per augustus op kon zeggen, omdat ik dan pas aan een jaar zat. Ik heb gemeld dat in de bevestiging van Planet staat dat de relatie per eind juni zal worden verbroken en dat ik ze daar aan houd. Tevens heb ik verschillende keren gemeld dat ik nog een bak geld van ze krijg.
Om een lang verhaal kort te houden (ik heb 45 minuten aan de lijn gehangen): er is een klacht aangemeld in het systeem (referentienummer heb ik) en ik word aanstaande vrijdag terug gebeld.

* deze medewerker verdient extra aandacht. Ik had mijn verhaal uitgelegd waar zijn reactie dus 'Wat kan ik dan voor u doen?' was. Uiteraard heb ik hem fijntjes uitgelegd dat ik de klant ben en hij de medewerker en dat ik dat antwoord van hem verwacht. :D

Kortom: aanstaande vrijdag de volgende update (als ze me al terugbellen, want dat hebben ze in het verleden wel vaker verzaakt :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 18:51

Hironshy

Orooo!!!

Administratief is Planet(vorige provider) echt een chaos vergeleken met Tiscali. Planet sloot mijn internet abo een maand eerder af dan wat in de contract staat aangegeven(foutje van hun kant dus). Ok fijn, de helpdesk dus gebeld met het verzoek weer aangesloten te worden. Zegt ze:"Met de aansluiting zit u weer aan een jaarcontract vast". Woedend word je ervan :( Resultaat: een week geen internet :'( Voor zulke omstandigheden had ik dus een maand eerder TIscali aangevraagd, anders zat ik ruim een maand zonder internet.

Vervolgens gaf Planet aan KPN de opdracht om de lijn te slopen. |:( Terwijl ik duidelijk erbij heb gezegd(Staat ook in de opzegbrief) dat ze de lijn NIET moeten slopen en dat het om een telco migratie ging. Gelukkig was ik daar op tijd achter gekomen om te annuleren. Alles wat mis kan gaan met de migratie was fout gegaan. Alleen Tiscali abo was perfect verlopen. Op tijd modem binnen, binnen 2 weken alles geregeld en op de afgesproken datum aangesloten.
Pagina: 1 2 3 Laatste