Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat ik helemaal was vergeten te melden: ik belde ze in eerste instantie over een rekening die ik vorige week plots had gekregen (40 euro). Na een kleine omzwerving werd me mondeling toegezegd dat meerdere mensen die hebben ontvangen maar dat deze niet voor mij van toepassing is ... :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je het bij planet wilt gaan opzeggen doe je:

-Bellen
-Opzegbrief sturen
-Rekeningen die alsnog binnen komen niet betalen
iemand nog tips :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Opletten dat ze niet stiekem alsnog geld afschrijven (dat hebben ze bij mij dus gedaan; een keertje was ik er te laat achter (ziek zijn zuigt) |:().

Nog eentje: bel met dat 0800-nummer, hang een lul-verhaal op en laat ze je doorverbinden met het 0900-nummer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
VideoWolf schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:29:
Ik maakte een half grapje dat meneer 'The Legend' wellicht verbonden was aan Planet/KPN maar nu ik al zijn reacties hier lees, sla ik volgens mij de spijker op z'n kop.
Meneer The Legend gaat namelijk overal tegenin, verdedigt Planet in alles... Wat is zijn belang hierin..? Is meneer The Legend inderdaad met Planet verbonden op een of andere manier? Probeert hij Planet een beetje te 'helpen', wellicht tegen een aardige vergoeding?

Zeg eens, meneer The Legend, bent u in dienst van een grote Nederlandse provider beginnend met de letter 'P'? Wordt u betaald door een grote telecom-speler beginnend met de letter 'K'? (gevolgd door een 'P' en een 'N'?)
't is nergens voor nodig om zo op de man te spelen. Reageer normaal of reageer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

The Legend schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:05:
Nee ik sta niet op de loonlijst van KPN of Planet. Ik snap ook niet waarom dat van belang is in een discussie? Jij bent blijkbaar van mening dat Planet en KPN zuigen, en iedereen die dat tegenspreekt móet wel betaald worden door KPN. Ik snap niet wat je met die instelling op een discussie forum doet. Ik ga dus verder ook niet inhoudelijk op je in.
Als je nog niet snapt waarom het WEL van belang is of jij op de loonlijst staat bij de grote 'P' of 'K', dan ga ik het je ook niet uitleggen. Maar ik denk dat je het wel weet...
Verder ben ik hier niet de enige die Planet k.u.t. vindt en ik ben erg geinteresseerd waarom jij Planet zo'n toffe provider vindt. Maar daar wil je niet op ingaan; gemiste kans.

Ik zeg verder ook niet dat ' iedereen die tegenspreekt dat Planet/KPN zuigt, wel op de loonlijst MOET staan', ik zeg alleen maar dat jij door je consequente verdediging van P en K tenminste de schijn van partijdigheid over je afroept. Dus ik vond de MOGELIJKHEID niet zo onaannemelijk. En ik vind het van belang in een ' open discussie' dat anderen zich van die mogelijkheid bewust zijn.

Die instelling is juist onmisbaar op een discussie forum.

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18
VideoWolf schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:16:
[...]

Als je nog niet snapt waarom het WEL van belang is of jij op de loonlijst staat bij de grote 'P' of 'K', dan ga ik het je ook niet uitleggen. Maar ik denk dat je het wel weet...
Verder ben ik hier niet de enige die Planet k.u.t. vindt en ik ben erg geinteresseerd waarom jij Planet zo'n toffe provider vindt. Maar daar wil je niet op ingaan; gemiste kans.

Ik zeg verder ook niet dat ' iedereen die tegenspreekt dat Planet/KPN zuigt, wel op de loonlijst MOET staan', ik zeg alleen maar dat jij door je consequente verdediging van P en K tenminste de schijn van partijdigheid over je afroept. Dus ik vond de MOGELIJKHEID niet zo onaannemelijk. En ik vind het van belang in een ' open discussie' dat anderen zich van die mogelijkheid bewust zijn.

Omdat het sec om het al dan niet mogelijk zijn van het hebben van 2 algemene voorwaarden gaat. Dat is een juridsche kwestie waarbij The Legend de spijker op zijn kop slaat en jij met allerlei ongefundeerde gedachten komt.

En dan nu hoe het echt zit:
1. Je sluit een abonnement af en gaat akkoord met de AV
2. Het bedrijf wijzigd de AV en kan dan kiezen:
A ) De wijziging is voor zowel oude als nieuwe contractanten en het bedrijf legt de nieuwe AV aan de oude contractanten voor ter goedkeuring
B ) De wijziging is alleen voor nieuwe contractanten, er gebeurd verder niets

Bij A zijn er dan weer een aantal mogelijkheden:
1. de nieuwe voorwaarden zijn positief voor oude klante, de klant heeft deze voorwaarden dan te accepteren.
2. de oude voorwaarden zijn negatief voor de klant. in dit geval kan de klant kiezen om bij zijn contract de oude AV waarvoor hij getekend heeft bij het aangaan van het contract te handhaven voor zijn specifieke geval.Gaat het bedrijf hiermee niet akkord kan het contract ontbonden worden.

In dit geval heeft het bedrijf (KPN) besloten de nieuwe AV simpelweg niet voor te leggen aan bestaande klanten. Het heeft dan ook GEEN effect op jouw abonnement.

Ter illustratie:

Stel KPN bedenkt dat in de nieuwe AV komt te staan dat je per verstuurd emailtje 1 euro moet betalen. Dan zeg jij toch ook bekijk het ik blijf lekker bij de oude voorwaarden waarbij het gratis is.
Nu veranderd er iets positief voor jou en bied KPN jou dat niet aan dan ga je dat op hoge poten eisen..... Deze houding zou als gevolg hebben dat je negatieve wijzigingen dan ook maar moet slikken het kan natuurlijk niet zo zijn dat je alleen het positieve wil en niet het negatieve.

Kortom is het netjes van KPN: nee Mag het en zal het juridisch standhouden: JA

Bij de voor jou geldende AV moet je puur kijken naar de AV waar jij destijds mee akkord bent gegaan en evt. wijzigingen die het bedrijf jou ter goedkeuring heeft voorgelegd. Al het andere is niet relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door Matrix op 11-12-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
[...]

Nou weten we het wel dat je geen KPN of Planet fan bent. Laten we daar nu maar over ophouden, aangezien het niks aan de discussie toevoegt. Daarnaast doe je nu alsof je een conflict hebt met TheLegend, ipv Planet of KPN :9

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Matrix schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:22:
[...]

Omdat het sec om het al dan niet mogelijk zijn van het hebben van 2 algemene voorwaarden gaat. Dat is een juridsche kwestie waarbij The Legend de spijker op zijn kop slaat en jij met allerlei ongefundeerde gedachten komt.

En dan nu hoe het echt zit:
1. Je sluit een abonnement af en gaat akkoord met de AV
2. Het bedrijf wijzigd de AV en kan dan kiezen:
A ) De wijziging is voor zowel oude als nieuwe contractanten en het bedrijf legt de nieuwe AV aan de oude contractanten voor ter goedkeuring
B ) De wijziging is alleen voor nieuwe contractanten, er gebeurd verder niets

Bij A zijn er dan weer een aantal mogelijkheden:
1. de nieuwe voorwaarden zijn positief voor oude klante, de klant heeft deze voorwaarden dan te accepteren.
2. de oude voorwaarden zijn negatief voor de klant. in dit geval kan de klant kiezen om bij zijn contract de oude AV waarvoor hij getekend heeft bij het aangaan van het contract te handhaven voor zijn specifieke geval.Gaat het bedrijf hiermee niet akkord kan het contract ontbonden worden.

In dit geval heeft het bedrijf (KPN) besloten de nieuwe AV simpelweg niet voor te leggen aan bestaande klanten. Het heeft dan ook GEEN effect op jouw abonnement.

Ter illustratie:

Stel KPN bedenkt dat in de nieuwe AV komt te staan dat je per verstuurd emailtje 1 euro moet betalen. Dan zeg jij toch ook bekijk het ik blijf lekker bij de oude voorwaarden waarbij het gratis is.
Nu veranderd er iets positief voor jou en bied KPN jou dat niet aan dan ga je dat op hoge poten eisen..... Deze houding zou als gevolg hebben dat je negatieve wijzigingen dan ook maar moet slikken het kan natuurlijk niet zo zijn dat je alleen het positieve wil en niet het negatieve.

Kortom is het netjes van KPN: nee Mag het en zal het juridisch standhouden: JA

Bij de voor jou geldende AV moet je puur kijken naar de AV waar jij destijds mee akkord bent gegaan en evt. wijzigingen die het bedrijf jou ter goedkeuring heeft voorgelegd. Al het andere is niet relevant.
Hoe kom je hierbij? Totaal absurde stellingen en juridisch weinig steekhoudend. Als er in de oude AV staat dat 'alle wijzigingen ook gelden tav reeds gesloten overeenkomsten' dan is het maar voor EEN interpretatie vatbaar, hoezeer je ook probeert je eruit te kronkelen.

Het is ook redelijk belachelijk te veronderstellen dat een AV kan verslechteren en dat dat dan geen enkele consequentie heeft voor de abonnees. Dat zal dan ook niet overeind blijven in de rechtzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Murcielago schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:22:
[...]

Nou weten we het wel dat je geen KPN of Planet fan bent. Laten we daar nu maar over ophouden, aangezien het niks aan de discussie toevoegt. Daarnaast doe je nu alsof je een conflict hebt met TheLegend, ipv Planet of KPN :9
Het gaat erom of iemand onpartijdig advies geeft en dat is in ons aller belang. Ik vind het wel interessant om te weten wat de belangen zijn van iemand die zo actief bij dit topic betrokken is -en alleen maar alles wat er tegen Planet geschreven wordt in twijfel trekt. Vind je dat niet opmerkelijk?

Het is alsof ik me ga mengen in een topic over Hetnet terwijl ik daar geen enkel probleem mee heb, geen moderator ben en ook geen medewerker ben van HetNet. Hoe kom ik dan op dat topic terecht? En waarom zit ik voortdurend HetNet te verdedigen? Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:36

The Legend

*Plop*

VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:41:
[...]

Hoe kom je hierbij? Totaal absurde stellingen en juridisch weinig steekhoudend. Als er in de oude AV staat dat 'alle wijzigingen ook gelden tav reeds gesloten overeenkomsten' dan is het maar voor EEN interpretatie vatbaar, hoezeer je ook probeert je eruit te kronkelen.

Het is ook redelijk belachelijk te veronderstellen dat een AV kan verslechteren en dat dat dan geen enkele consequentie heeft voor de abonnees. Dat zal dan ook niet overeind blijven in de rechtzaal.
Hoe kom je hierbij? Wat dacht je van de Nederlandse wet. Voor dat je begint dat te roepen dat het absurd is |:(

Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat wijzigen iets anders is dan een nieuwe AV voor nieuwe overeenkomsten.

Ben jij jurist? Zo ja, graag een juridische onderbouwing van het feit dat je niet twee AV's tegelijk kunt hanteren (even voor de duidelijkheid, een juridische onderbouwing is niet hetzelfde als "jij hebt absurde argumenten en ik heb gelijk!!!11!!").

Zo nee, :z

[edit]

Waarom zou ik me alleen in dit topic mogen mengen als ik klant ben van Planet? 8)7 Het gaat hier toch om een algemeen probleem met Algemene Voorwaarden. Het hele idee van een online discussieforum ontgaat jou volledig geloof ik. Zelfs al klets ik totaal uit m'n nek, dan heb ik toch nog steeds het recht om hier te posten? Het is dan aan jou om dat met valide argumenten onderuit te halen. Het enige wat jij doet is op de man spelen en ranten dat het allemaal niet klopt. Je hebt zelf nog geen steekhoudend argument geleverd waarom jij gelijk zou hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door The Legend op 12-12-2007 11:34 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
[...]

Hoe kom je hierbij? Totaal absurde stellingen en juridisch weinig steekhoudend. .
Goed nog één keer:
Artikel 231 | BW6, Boek 6, Titel 5, Afdeling 3
In deze afdeling wordt verstaan onder:

a.
algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;
b.
gebruiker: degene die algemene voorwaarden in een overeenkomst gebruikt;
c.
wederpartij: degene die door ondertekening van een geschrift of op andere wijze de gelding van algemene voorwaarden heeft aanvaard.
Goed hierboven dus de definitie van Algemene voorwaarden, rechtstreeks uit het Nederlands Wetboek. Daaruit volgt dat
1. Een AV geld niet voor alle maar voor een aantal (zijnde meer als 1) overeenkomsten. het woord algemeen betekend dus niet alle maar meerdere in deze context (zie BW 6:231 onder A)
2. De klant (wederpartij) moet de AV op enige wijze accepteren, dit betekend dat een wijziging ter goedkeuring aan de klant moet worden voorgelegd. (zie BW 6:231 onder C)

Tot zover kunnen we het met elkaar eens zijn lijkt mij?

Dit betekend dus simpelweg dat er een AV is voor contracten van voor 1-8-07 en een AV voor contracten van na 1-8-07. Ze gaan beide niet over alle maar over een aantal overeenkomsten. De nieuwe AV heeft dus voor klanten van voor 1-8-07 totaal geen betekenis, zij hebben daar niet voor getekend en KPN heeft die bij hen niet als wijziging voorgelegd. Simpel gevolg van de Nederlandse wetgeving op geen enkele andere manier uitlegbaar.

Dan jouw argument:
Als er in de oude AV staat dat 'alle wijzigingen ook gelden tav reeds gesloten overeenkomsten' dan is het maar voor EEN interpretatie vatbaar, hoezeer je ook probeert je eruit te kronkelen.
Er staat dat alle wijzigingen ook gelden oog gelden tav reeds gesloten overeenkomsten, daaruit zou je als leek inderdaad kunnen concluderen dat elke wijziging ook doorwerkt voor jouw overeenkomst. Maar pak je nu het wetboek er bij dat moet je concluderen dat elke wijziging aan de klant (wederpartij) moet worden voorgelegd ter acceptatie. Is er jou iets voorgelegd ter wijziging? nee? dan is er ook geen wijziging. Wederom simpel de Nederlandse wet.

Dan als laatste:
Goed zoals we al eerder hebben geconstateerd moet een AV ter acceptatie aan de klant worden voorgelegd. Wijzigd de AV ten nadele van de klant dat moet die weer ter acceptatie worden voorgelegd, accepteerd de klant die niet dan kan in zijn geval de oude AV van kracht blijven (je moet dus wel schriftelijk aangeven niet akkoord te gaan met de wijziging in de AV). Accpeteerd het bedrijf dat dan weer niet kan de overeenkomst worden ontbonden. Een verslechtering in de AV hoeft dus geen effect te hebben voor bestaande klanten.

Tot slot: ik begrijp dat je op je pik getrapt bent door het feit dat je een discussie niet kunt winnen en ook gefrustreerd bent door de manier waarop Planet/KPN met hun klanten opgaan (dat laatste ben ik helemaal met je eens het is totaal onklantvriendelijk). Maar desondanks zou ik je willen vragen wel op een normale manier de discussie in te gaan, de toon en woordkeus waarvoor je nu kiest maakt het er niet plezieriger op. Ik verdedig hier niet het beleid van KPN maar probeer je de Nederlandse wetgeving uit te leggen. En met die wetgeving kun je het niet eens zijn, dat zal daar echter weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

The Legend schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:08:
[...]

Hoe kom je hierbij? Wat dacht je van de Nederlandse wet. Voor dat je begint dat te roepen dat het absurd is |:(

Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat wijzigen iets anders is dan een nieuwe AV voor nieuwe overeenkomsten.

Ben jij jurist? Zo ja, graag een juridische onderbouwing van het feit dat je niet twee AV's tegelijk kunt hanteren (even voor de duidelijkheid, een juridische onderbouwing is niet hetzelfde als "jij hebt absurde argumenten en ik heb gelijk!!!11!!").

Zo nee, :z

[edit]

Waarom zou ik me alleen in dit topic mogen mengen als ik klant ben van Planet? 8)7 Het gaat hier toch om een algemeen probleem met Algemene Voorwaarden. Het hele idee van een online discussieforum ontgaat jou volledig geloof ik. Zelfs al klets ik totaal uit m'n nek, dan heb ik toch nog steeds het recht om hier te posten? Het is dan aan jou om dat met valide argumenten onderuit te halen. Het enige wat jij doet is op de man spelen en ranten dat het allemaal niet klopt. Je hebt zelf nog geen steekhoudend argument geleverd waarom jij gelijk zou hebben.
Dit wordt steeds leuker! Ten eerste: als je onder de bepalingen van je eigen AV uit kunt komen door een nieuwe AV te maken, zouden we het bedrijven wel erg makkelijk maken. Ik weet niet of hier jurisprudentie over is maar ik denk niet dat dit wordt geaccepteerd door een weldenkende rechter. Ik ben geen jurist maar ga bij alles wat ik doe uit van mijn gezond verstand. Dat zouden er meer moeten doen.

"een juridische onderbouwing is niet hetzelfde als "jij hebt absurde argumenten en ik heb gelijk!!!11!!")."

Heb ik dit gezegd? Niet valselijk citeren, dat zou jij die mij vraagt juridische argumenten te hanteren toch als eerste moeten respecteren... Ik heb mijn punt juist inhoudelijk beargumenteerd, zoals ik dat hierboven net ook weer gedaan heb.

Nog een merkwaardig citaat: "Zelfs al klets ik totaal uit m'n nek, dan heb ik toch nog steeds het recht om hier te posten?"

Betwist ik dat recht? Nee. Klets je uit je nek? Dat zijn jouw woorden maar ik moet je wel voor het eerst gelijk geven. Bijvoorbeeld door te stellen dat ik 'op de man speel' als ik zeg dat iets absurd is, dat ik jou het recht betwist mee te praten omdat je geen klant van Planet bent en door te zeggen dat het idee van een discussieforum mij ontgaat. Ik dacht juist dat we lekker bezig waren, niet altijd geheel zuiver maar in ieder geval prikkelend.

Het wetboek is niet absoluut of zaligmakend, de wetgeving is flexibel en open voor Rede. Er is ook nog zoiets als Gezond Verstand en Redelijkheid. Als iedereen uitging van de bestaande wetgeving dan zou er nooit iets veranderen. Daar gaat in wezen ook mijn betoog over. Er zijn meelopers en er zijn pioniers. De laatsten zorgen voor vooruitgang en verandering. Je kunt zeggen: het mag niet van de meester. Of je kunt zeggen: de meester heeft zijn beste tijd gehad. Waar sta jij voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Matrix schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:26:
[...]

Goed nog één keer:

[...]

Goed hierboven dus de definitie van Algemene voorwaarden, rechtstreeks uit het Nederlands Wetboek. Daaruit volgt dat
1. Een AV geld niet voor alle maar voor een aantal (zijnde meer als 1) overeenkomsten. het woord algemeen betekend dus niet alle maar meerdere in deze context (zie BW 6:231 onder A)
2. De klant (wederpartij) moet de AV op enige wijze accepteren, dit betekend dat een wijziging ter goedkeuring aan de klant moet worden voorgelegd. (zie BW 6:231 onder C)

Tot zover kunnen we het met elkaar eens zijn lijkt mij?

Dit betekend dus simpelweg dat er een AV is voor contracten van voor 1-8-07 en een AV voor contracten van na 1-8-07. Ze gaan beide niet over alle maar over een aantal overeenkomsten. De nieuwe AV heeft dus voor klanten van voor 1-8-07 totaal geen betekenis, zij hebben daar niet voor getekend en KPN heeft die bij hen niet als wijziging voorgelegd. Simpel gevolg van de Nederlandse wetgeving op geen enkele andere manier uitlegbaar.

Dan jouw argument:

[...]

Er staat dat alle wijzigingen ook gelden oog gelden tav reeds gesloten overeenkomsten, daaruit zou je als leek inderdaad kunnen concluderen dat elke wijziging ook doorwerkt voor jouw overeenkomst. Maar pak je nu het wetboek er bij dat moet je concluderen dat elke wijziging aan de klant (wederpartij) moet worden voorgelegd ter acceptatie. Is er jou iets voorgelegd ter wijziging? nee? dan is er ook geen wijziging. Wederom simpel de Nederlandse wet.

Dan als laatste:

[...]

Goed zoals we al eerder hebben geconstateerd moet een AV ter acceptatie aan de klant worden voorgelegd. Wijzigd de AV ten nadele van de klant dat moet die weer ter acceptatie worden voorgelegd, accepteerd de klant die niet dan kan in zijn geval de oude AV van kracht blijven (je moet dus wel schriftelijk aangeven niet akkoord te gaan met de wijziging in de AV). Accpeteerd het bedrijf dat dan weer niet kan de overeenkomst worden ontbonden. Een verslechtering in de AV hoeft dus geen effect te hebben voor bestaande klanten.

Tot slot: ik begrijp dat je op je pik getrapt bent door het feit dat je een discussie niet kunt winnen en ook gefrustreerd bent door de manier waarop Planet/KPN met hun klanten opgaan (dat laatste ben ik helemaal met je eens het is totaal onklantvriendelijk). Maar desondanks zou ik je willen vragen wel op een normale manier de discussie in te gaan, de toon en woordkeus waarvoor je nu kiest maakt het er niet plezieriger op. Ik verdedig hier niet het beleid van KPN maar probeer je de Nederlandse wetgeving uit te leggen. En met die wetgeving kun je het niet eens zijn, dat zal daar echter weinig aan veranderen.

Sorry, maar dit geloof je zelf toch ook niet? Lees mijn reactie op De Legende: Als je zo gemakkelijk onder je verantwoordelijkheid uit kan komen als bedrijf, is de consument vogelvrij. Dit redt het niet in een rechtzaak.

Ik heb een brief van Planet waarin staat: "uw contract wordt conform de AV per 1-1-08 ontbonden". Als dit een coulance kwestie was, hadden ze dat er toch op gezet? Nee, ik heb ze 30 dagen opzegtermijn gegeven, conform de AV.

"Tot slot: ik begrijp dat je op je pik getrapt bent door het feit dat je een discussie niet kunt winnen en ook gefrustreerd bent..."

??? Ik zou je willen verzoeken bij de argumenten te blijven en geen insinuaties te maken over mijn Penis danwel mijn psychische gesteldheid. Daar kunnen we alsnog tezijnertijd een nieuwe topic over beginnen, mocht daar behoefte toe zijn. (o ja, aangezien we toch een beetje offtopic raken: kun je ajb je posts voordat je online gaat even door de spellingcheck halen want je hamert op nauwkeurigheid en regeltjes en dan komt het wat geloofwaardiger over als je betoog niet vol d en t fouten zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:09:
[...]

Dit wordt steeds leuker! Ten eerste: als je onder de bepalingen van je eigen AV uit kunt komen door een nieuwe AV te maken, zouden we het bedrijven wel erg makkelijk maken. Ik weet niet of hier jurisprudentie over is maar ik denk niet dat dit wordt geaccepteerd door een weldenkende rechter. Ik ben geen jurist maar ga bij alles wat ik doe uit van mijn gezond verstand.

Het wetboek is niet absoluut of zaligmakend, de wetgeving is flexibel en open voor Rede. Er is ook nog zoiets als Gezond Verstand en Redelijkheid.
Tja zo kun je natuurlijk geen discussie aangaan, als jij denkt dat het wetboek flexibel is en aan te passen is naar wens dan wens ik je veel succes in je verdere leven en hoop ik maar dat je nooit met dat wetboek in aanraking komt. Je gezonde verstand heeft namelijk blijkens je argumentatie bijzonder weinig kaas gegeten van de wetgeving zoals die in Nederland bestaat. Wanneer je argumenten van mij met onderbouwing uit het wetboek weerlegd met "mijn gezond verstand zegt .....". Sorry hoor maar een debatwedstrijd zul je er niet mee winnen om het maar op die manier te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Dit wordt steeds leuker! Ten eerste: als je onder de bepalingen van je eigen AV uit kunt komen door een nieuwe AV te maken, zouden we het bedrijven wel erg makkelijk maken. Ik weet niet of hier jurisprudentie over is maar ik denk niet dat dit wordt geaccepteerd door een weldenkende rechter. Ik ben geen jurist maar ga bij alles wat ik doe uit van mijn gezond verstand. Dat zouden er meer moeten doen.
Lees de post boven je eens.
"een juridische onderbouwing is niet hetzelfde als "jij hebt absurde argumenten en ik heb gelijk!!!11!!")."

Heb ik dit gezegd? Niet valselijk citeren, dat zou jij die mij vraagt juridische argumenten te hanteren toch als eerste moeten respecteren... Ik heb mijn punt juist inhoudelijk beargumenteerd, zoals ik dat hierboven net ook weer gedaan heb.
Dit is je "argumentatie" die ik uit dit topic heb gehaald:
VideoWolf schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:33:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat ik daar weg kwam vanwege de bepaling in de oude AV dat alle wijzigingen in de AV van toepassing zijn op reeds gesloten overeenkomsten. Dus zo 'top' zijn die advocaten niet.
Je bent overtuigd van iets, maar waarom? Verder in die post maak je een persoonlijke verwijzing naar betrokkenheid bij KPN. Vervolgens doe hetzelfde nogmaals in 3 verschillende posts. Zonder inhoudelijk te discussieren heb je het alleen over mij.
VideoWolf schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:29:
Ik maakte een half grapje dat meneer 'The Legend' wellicht verbonden was aan Planet/KPN maar nu ik al zijn reacties hier lees, sla ik volgens mij de spijker op z'n kop.
Meneer The Legend gaat namelijk overal tegenin, verdedigt Planet in alles... Wat is zijn belang hierin..? Is meneer The Legend inderdaad met Planet verbonden op een of andere manier? Probeert hij Planet een beetje te 'helpen', wellicht tegen een aardige vergoeding?

Zeg eens, meneer The Legend, bent u in dienst van een grote Nederlandse provider beginnend met de letter 'P'? Wordt u betaald door een grote telecom-speler beginnend met de letter 'K'? (gevolgd door een 'P' en een 'N'?)
VideoWolf schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:29:
[...]

Hij is het niet allen met mij niet eens, hij is het met niemand eens die kritisch staat tegenover Planet. En dan wordt het toch enigszins verdacht. Dat iemand een foute gedachtengang wil corrigeren, snap ik wel- dat is gezonde discussie. Maar waarom zou iemand constant Planet verdedigen, ongeacht wat er over Planet gezegd wordt...?

Meneer The Legend kan het zelf verklaren: sta jij op de loonlijst bij Planet/KPN?

Zo nee, kun je dan uitleggen waarom je bij alles wat er in kritische zin over Planet geschreven wordt, een kanttekening zet?
[...]

Vervolgens is dit jou "inhoudelijk commentaar":
[...]

"Hoe kom je hierbij, absurde stelling, juridisch niet steekhoudend, belachelijke veronderstelling."

Vervolgens gaat het weer over mij:
VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:52:
[...]

Het gaat erom of iemand onpartijdig advies geeft en dat is in ons aller belang. Ik vind het wel interessant om te weten wat de belangen zijn van iemand die zo actief bij dit topic betrokken is -en alleen maar alles wat er tegen Planet geschreven wordt in twijfel trekt. Vind je dat niet opmerkelijk?

Het is alsof ik me ga mengen in een topic over Hetnet terwijl ik daar geen enkel probleem mee heb, geen moderator ben en ook geen medewerker ben van HetNet. Hoe kom ik dan op dat topic terecht? En waarom zit ik voortdurend HetNet te verdedigen? Snap je wat ik bedoel?
Mag jij me vertellen waar jij precies inhoudelijk hebt geargumenteerd. Je hebt in dit topic zelfs een waarschuwing van een moderator gehad en je trekt je er niets van aan.
Nog een merkwaardig citaat: "Zelfs al klets ik totaal uit m'n nek, dan heb ik toch nog steeds het recht om hier te posten?"

Betwist ik dat recht? Nee. Klets je uit je nek? Dat zijn jouw woorden maar ik moet je wel voor het eerst gelijk geven.
Ik quote uit jouw post je "HetNet topic" voorbeeld:
Hier impliceer je gewoon dat als je niet direct wat met het onderwerp te maken hebt je niets in dat topic te zoeken hebt.
Bijvoorbeeld door te stellen dat ik 'op de man speel' als ik zeg dat iets absurd is, dat ik jou het recht betwist mee te praten omdat je geen klant van Planet bent en door te zeggen dat het idee van een discussieforum mij ontgaat. Ik dacht juist dat we lekker bezig waren, niet altijd geheel zuiver maar in ieder geval prikkelend.
Lees je eigen posts anders even. Van de (als ik goed heb geteld) 5 laatste posts in dit topic van jou, zijn er 4 op de man over eventuele betrokkenheid bij KPN/Planet. Dit noem jij "prikkelend" :? Ik ervaar dit niet zo, zacht uitgedrukt. Een moderator wijst je daar vervolgens op, en jij rant lekker door.
Het wetboek is niet absoluut of zaligmakend, de wetgeving is flexibel en open voor Rede. Er is ook nog zoiets als Gezond Verstand en Redelijkheid. Als iedereen uitging van de bestaande wetgeving dan zou er nooit iets veranderen. Daar gaat in wezen ook mijn betoog over. Er zijn meelopers en er zijn pioniers. De laatsten zorgen voor vooruitgang en verandering. Je kunt zeggen: het mag niet van de meester. Of je kunt zeggen: de meester heeft zijn beste tijd gehad. Waar sta jij voor?
Als je het topic leest zul je zien dat ik Planet / KPN helemaal niet op alle punten verdedig. In een eerder discussie met Mental_TO heb ik zelfs getwijfeld aan de rechtmatigheid van het hebben van 2 AV's. Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik het eerlijk of aardig van KPN / Planet vindt. Natuurlijk zijn dit geen klantvriendelijke werkwijzen. Maar deze laatste discussie gaat over de rechtsgeldigheid van 2 AV's voor 2 verschillende klantengroepen en niet over of het aardig of leuk is om dat te doen.

Jij twijfelt continue openlijk aan mijn objectiviteit, dat ben je zelf als gedupeerde klant toch ook niet?

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 12-12-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
[...]
Als iedereen uitging van de bestaande wetgeving dan zou er nooit iets veranderen. Daar gaat in wezen ook mijn betoog over. Er zijn meelopers en er zijn pioniers. De laatsten zorgen voor vooruitgang en verandering. Je kunt zeggen: het mag niet van de meester. Of je kunt zeggen: de meester heeft zijn beste tijd gehad. Waar sta jij voor?
Ik kan het niet nalaten om hier op terug te komen: Het wetboek is slechts aan te passen via het parlement, een rechter kan niet zelfstandig beslissen om wetten niet toe te passen, hoe fantastisch jou argumenten ook zijn. Recht is recht en zal door de rechter worden toegepast, dat jouw gezonde verstand het daar niet mee eens is, is vervelend voor jou. Dus ben jij het met wetgeving niet eens moet je naar de 2e kamer, dat zal echter niets veranderen aan de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Echt schadalig dat opzeggen van Planet.

Ik word vanaf 31 december ook aangesloten (als het goed is :P ) op Telfort maar ik heb nu nog Planet.

Ik heb heeel erg veel vage verhalen gelezen en daarom heb ik de opzegbrief ook aangetekend!!! verzonden. Want 'om de een of andere reden' raakt Planet altijd de opzegbrieven 'kwijt'.

Ik heb de brief 5 weken voor het einde van mijn abonnement verstuurd, minimaal 4 weken dus dat zat goed.

En een week later kreeg ik alsnog een telefoontje dat ze het abonnement eigenlijk al verlengt hadden en dat we te laat waren met opzeggen. Maar ze konden me gewoon niks maken omdat ik op tijd de brief had verzonden en dit gewoon kon aantonen.

Dus als je Planet gaat opzeggen: Doe dit minimaal 5 weken van te voren en AANGETEKEND versturen!!!

Ik vind het echt heel jammer van Planet om het zo af te sluiten want ik heb 2 jaar plezier van mijn verbinding gehad met maar af en toe een storingkje van 20 minuten.

De service van Telfort vind ik tot nu toe gewoon heel erg goed, Abonnement zaterdag aangevraagt, dindag briefelijk bevestiging gekregen, 2 weken later de doos met de router en uitleg. En 2 dagen later de gegevens om bij ze te kunnen aansluiten.

Nu maar wachten tot 31december. :|

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2007 15:44 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Wat snap jij niet aan mijn vorige reply? Dit is je laatste waarschuwing. Drop it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Bij mij ook zo lastig verhaal. Ik ging ervanuit dat ik na verhuizen (abbo niet meegenomen) nog een aantal maanden het planet deel moest betalen, dat werd dus opeens de volle 55 euro.

Dit in tegenstelling tot wat mij gezegd is, elke maand het geld gestoneerd, aantal bevestigingsmailtjes ontvangen dat ze ermee aan de slag gaan en daarna nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Matrix schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:31:
[...]

Tja zo kun je natuurlijk geen discussie aangaan, als jij denkt dat het wetboek flexibel is en aan te passen is naar wens dan wens ik je veel succes in je verdere leven en hoop ik maar dat je nooit met dat wetboek in aanraking komt. Je gezonde verstand heeft namelijk blijkens je argumentatie bijzonder weinig kaas gegeten van de wetgeving zoals die in Nederland bestaat. Wanneer je argumenten van mij met onderbouwing uit het wetboek weerlegd met "mijn gezond verstand zegt .....". Sorry hoor maar een debatwedstrijd zul je er niet mee winnen om het maar op die manier te zeggen.
Je kunt een discussie aangaan over ALLES en het wetboek is ZEKER flexibel en voor interpretatie vatbaat. Anders zouden er niet zoveel advocaten hun boterham verdienen in dit land. Dit is Nederland- geen dictatuur. Ik ben bereid te vechten voor mijn gelijk, zeker als dat gelijk betwist wordt door onredelijke regel- en wetgeving. En de wetgeving in NL geeft je de ruimte om de discussie aan te gaan.
Ook jou wens ik succes in je leven, dat kennelijk bepaald wordt door de letter van het wetboek. Ik geef er de voorkeur aan iets verder te kijken en probeer anderen daar ook toe aan te zetten. Ik hoef geen debatwedstrijden te winnen, maar als ik bij een paar mensen een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:54:
[...]

Je kunt een discussie aangaan over ALLES en het wetboek is ZEKER flexibel en voor interpretatie vatbaat. Anders zouden er niet zoveel advocaten hun boterham verdienen in dit land. Dit is Nederland- geen dictatuur. Ik ben bereid te vechten voor mijn gelijk, zeker als dat gelijk betwist wordt door onredelijke regel- en wetgeving. En de wetgeving in NL geeft je de ruimte om de discussie aan te gaan.
Ook jou wens ik succes in je leven, dat kennelijk bepaald wordt door de letter van het wetboek. Ik geef er de voorkeur aan iets verder te kijken en probeer anderen daar ook toe aan te zetten. Ik hoef geen debatwedstrijden te winnen, maar als ik bij een paar mensen een mentaliteitsverandering teweeg kan brengen, ben ik tevreden.
Tuurlijk kun je overal de discussie over aangaan. Echter het wetboek is zo flexibel als een blok beton. Voor interpretatie vatbaar vanzelfsprekend, dat is inderdaad waar de advocaten hum geld mee verdienen. Echter op een gegeven moment komt er jurisprudentie en dan is er nog maar 1 uitleg mogelijk. In dit geval zul je echter op dit moment geen jurisprudentie kunnen vinden. Waarom? Omdat elke ook maar enigzins juridisch geschoolde persoon je kan vertellen dat jouw standpunt geen schijn van kans maakt. Kan ik dat bewijzen nee, wel aannemelijk maken zoals ik mijnsinziens in eerdere posts uitvoerig gedaan heb. Echter van jou komt er geen enkel onderbouwd argument. Dat jij bereid bent te vechten voor je gelijk en dat jouw gevoel zegt dat je gelijk hebt geloof ik direct. Echter ik zou je willen uitdagen om nu ook eens echte argumenten te geven en te beargumenteren waarom jij gelijk hebt. En probeer daar termen als belachelijk en onzin nu eens te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Matrix schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:40:
[...]

Tuurlijk kun je overal de discussie over aangaan. Echter het wetboek is zo flexibel als een blok beton. Voor interpretatie vatbaar vanzelfsprekend, dat is inderdaad waar de advocaten hum geld mee verdienen. Echter op een gegeven moment komt er jurisprudentie en dan is er nog maar 1 uitleg mogelijk. In dit geval zul je echter op dit moment geen jurisprudentie kunnen vinden. Waarom? Omdat elke ook maar enigzins juridisch geschoolde persoon je kan vertellen dat jouw standpunt geen schijn van kans maakt. Kan ik dat bewijzen nee, wel aannemelijk maken zoals ik mijnsinziens in eerdere posts uitvoerig gedaan heb. Echter van jou komt er geen enkel onderbouwd argument. Dat jij bereid bent te vechten voor je gelijk en dat jouw gevoel zegt dat je gelijk hebt geloof ik direct. Echter ik zou je willen uitdagen om nu ook eens echte argumenten te geven en te beargumenteren waarom jij gelijk hebt. En probeer daar termen als belachelijk en onzin nu eens te vermijden.
Je moet het niet persoonlijk opvatten als ik woorden als belachelijk en onzin gebruik. Ik vind uitspraken als "ik zal nog 1 keer uitleggen hoe het ECHT zit..." of vergelijkbare uitspraken op zijn minst van een gelijksoortige hooghartigheid getuigen, als we het dan toch over 'vorm' hebben. Want we zijn het hier toch ook over eens dat niemand van ons de wijsheid in pacht heeft?
Een paar citaten uit het wetboek gooien de discussie niet op slot en nodigen in dit geval eerder uit tot meer discussie. Een goede vriend van mij is jurist en gaf mij zeker goede kansen. (nou is hij als goede vriend natuurlijk niet geheel onpartijdig, maar hij is wel eerlijk en goed in zijn werk.)

Verder weiger ik te accepteren dat gezond verstand en redelijkheid niet geaccepteerd worden als 'onderbouwd argument'. Ik heb hier heel redelijke argumenten gegeven waarom mijns inziens Planet niet op deze voet verder kan. Ik persoonlijk heb mijn gelijk gekregen en je kunt heel ver komen met een redelijke mate van intelligentie en een goed ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid. En we zijn het hier geloof ik ook eens over het feit dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Laten we ophouden- jullie zijn met teveel en dit kost me uren werk... (als Planet wist dat ik dit allemaal tijdens werktijden doe...)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Als we het puur over redelijkheid en rechtvaardigheid hebben; vind jij het zo onrechtvaardig dat Planet je aan de oude voorwaarden houd waar jij mee akkoord bent gegaan als het gaat om een positieve verandering in de nieuwe voorwaarden? Dus zonder wetboek en inhoud gezien en los van alle opzegperikelen die door schuld van Planet misgaan. Bij iedere positieve verandering heb je volgens jou dan recht op die nieuwe regeling, maar als het negatief is dan hoef je dat niet te accepteren. Met andere woorden, wel de lusten niet de lasten. Nogmaals, puur gezien in redelijkheid en rechtvaardigheid, dit klinkt mij niet echt heel rechtvaardig.

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 13-12-2007 00:04 ]

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:03:
Bij iedere positieve verandering heb je volgens jou dan recht op die nieuwe regeling, maar als het negatief is dan hoef je dat niet te accepteren.
Dat heet dus bescherming van de consument.
a. Het is niet redelijk om de AV negatief te wijzigen t.o.v. de klant.
b. Het is niet redelijk een nieuwe klant een voordeel te geven die de "trouwe" oude klant niet gegund wordt.
c. De bestaande klanten hebben niet voor een positieve wijziging gekozen, maar als Planet dat wil, prima. Een negatieve wijziging daarentegen is niet waar de klant om vraagt en om die reden kun je dan altijd onder je contract uit. Is nog nooit anders geweest.

Over dat verhaal "nieuwe voorwaarden". Als er een wijziging in de AV wordt doorgevoerd is het logisch dat er "nieuwe" AV verschijnen. Wijziging en nieuw komt op hetzelfde neer.

Als wat planet doet normaal wordt, dan worden er voortaan altijd "nieuwe" AV opgesteld en worden ze nooit meer "gewijzigd". Waarom dan nog die paragraaf over dat wijzigingen ook voor bestaande overeenkomsten gelden? Wijzigingen komen er toch niet meer.

En lees de nieuwe AV eens door. Waarom staat daar niets over een datum vermeld? Als planet echt consequent zou zijn hadden ze wel vermeld dat die AV alleen voor contracten geldig zijn die afgesloten zijn vanaf 01-08-2007. Staat nergens vermeld.

De wijzingen van de AV hadden bekend gemaakt moeten worden naar de klant toe. Dit heeft planet verzuimd. Logisch vanuit hun oogpunt uiteraard, anders klopt hun zwamverhaal over nieuwe AV voor nieuwe klanten natuurlijk niet meer. Neemt niet weg dat ze de bekendmaking nalaten, wat niet wil zeggen dat ze niet voor bestaande overeenkomsten gelden natuurlijk.

Maar bekijk het gewoon simpel. Pak alleen de oude en de nieuwe AV, en niet alles wat op planet.nl staat vermeld. Je hebt ooit getekend voor de oude AV (niet voor dingen die op planet.nl vermeld staan). In die oude AV staat vermeld dat wijzigingen ook geldig zijn voor reeds gesloten overeenkomsten. Nu zijn er wijzigingen doorgevoerd die de nieuwe AV als gevolg hebben. Die zijn dus vanaf 01-08-2007 geldig voor alle klanten van planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ga het bij mijn rechtsbijstand neerleggen. Afgelopen vrijdag ben ik uiteraard niet gebeld door Planet, dus ga ik de juridische weg bewandelen.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Wat ik eigenlijk niet snap is, als planet gaat verwijzen naar oude voorwaarden, welke oude voorwaarden zouden dat dan moeten zijn.
Als ze 1x zeggen, die voorwaarden gelden niet voor oudere klanten, dan kunnen die klanten ook zeggen, ok maar DIE oudere voorwaarden gelden dan ook niet en kunnen eventueel dan naar andere oudere voorwaarden verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Dat ligt er dus aan hoe Planet dat communiceert.
Als ze nieuwe AV uitbrengen en daarbij vertellen dat alle vorige daarmee komen te vervallen, dan komen alle vorige daarmee te vervallen. Je kunt er dan niet voor kiezen de oude te behouden. Wel kun je dan binnen 30 dagen van je abo af, maar alleen als de wijzigingen nadelig voor de klant uitpakken. Als je niet opzegt ben je akkoord gegaan.
Wat ze de laatste keer hebben gedaan is nieuwe AV introduceren voor nieuwe leden, voor oude leden veranderd er niks.

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 18-12-2007 08:46 . Reden: bedankt we_are_borg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Murcielago schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:54:
Dat ligt er dus aan hoe Planet dat communiceert.
Als ze nieuwe AV uitbrengen en daarbij vertellen dat alle vorige daarmee komen te vervallen, dan komen alle vorige daarmee te vervallen. Je kunt er dan niet voor kiezen de oude te behouden. Wel kun je dan binnen 30 dagen van je abo af. Als je niet opzegt ben je akkoord gegaan.
Wat ze de laatste keer hebben gedaan is nieuwe AV introduceren voor nieuwe leden, voor oude leden veranderd er niks.
Als de nieuwe AV een verbetering voor de klant betekend kan hij niet zonder meer zijn abonnement opzeggen. Bijvoorbeeld in de oude AV staat dat je een datalimiet heb van 10Gb en in de nieuwe staat dat er geen datalimiet meer is dan kan je namelijk niet hard maken dat dit een achteruitgang is. Een verandering in de AV moet wel ten nadele zijn van een klant voordat hij mag opzeggen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Net kreeg ik de factuur voor een nieuwe maand Planet in m'n mailbox. Van 23-12 tot 23-1. Echter loopt op 26 december het contract af, storten ze dan het resterend deel vanzelf terug of moet ik daar zelf achter aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zou er niet op vertrouwen dat ze het terugstorten. Storneer de hele handel, dan komen ze tzt vanzelf wel met een giro. Let er goed op dat ze ondertussen niet nogmaals iets afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oom heeft ook problemen. Hij wilde het INTERNET opzeggen. Heeft een broef gestuurd, dat hij ADSL per XX XX XX wilde opzeggen. Kreeg hij 3 weken later een brief, dat zijn TELEFOON!!! zal worden opgeheven bij KPN???

Meteen gebeld, moeilijk moeilijk. Weet niet wat de status nu is, maar ik weet zeker dat ik NIET naar planet OOIT zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
pven schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:42:
Ik zou er niet op vertrouwen dat ze het terugstorten. Storneer de hele handel, dan komen ze tzt vanzelf wel met een giro. Let er goed op dat ze ondertussen niet nogmaals iets afschrijven.
het geld wordt automatisch teruggestort bij de volgende factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat zeiden ze tegen mij ook. Inmiddels duurt het zo lang (zes maanden ?!?) dat ik het bij mijn rechtsbijstand neer heb gelegd (heeft een hele historie (zie ergens in dit topic); we vinden elkaar niet meer lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:15:
b. Het is niet redelijk een nieuwe klant een voordeel te geven die de "trouwe" oude klant niet gegund wordt.
errrr... dat is vrij standaard hoor....
- Als je een hypotheek af gaat sluiten krijg je als "nieuwe" klant korting terwijl iemand die zijn rentevast periode opnieuw in laat gaan die korting niet krijgt.
- Het verlengen van een GSM abonnement geeft andere kortingen dan een nieuw abonnement afsluiten.
- Bij een nieuwe klant geven veel providers een gratis modem, gratis installatie, eerste zes maanden korting. Bij een verlengende klant zie je dat niet.

Jij vindt dat wellicht niet redelijk; de rest van Nederland blijkbaar wel want dit is zeker niet ondervangen in wetgeving of jurisprudentie. Nog sterker: Jurisprudentie staat dit specifiek toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hmja, nu krijg ik twee tegenstrijdige antwoorden. De een zegt gelijk storneren, de ander zegt dat het vanzelf goed komt.

Andere mensen nog ervaringen? Dus of Planet resterende abonnementskosten automatisch terug stort of dat ze dat in de meeste gevallen niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
pven schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:16:
Dat zeiden ze tegen mij ook. Inmiddels duurt het zo lang (zes maanden ?!?) dat ik het bij mijn rechtsbijstand neer heb gelegd (heeft een hele historie (zie ergens in dit topic); we vinden elkaar niet meer lief.
Dan is het gewoon niet opgezegd. de factuur wordt bij een opzegging automatisch gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Murcielago schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:50:[...]Dan is het gewoon niet opgezegd. de factuur wordt bij een opzegging automatisch gecorrigeerd.
Dat zegt Planet dus ook, terwijl ze zelf een brief hebben verzonden waarin wordt gemeld dat het op is gezegd en telefonisch is toegezegd dat het te veel betaalde terug zou worden betaald. Technisch had ik niets te klagen over Planet, maar qua administratie is het echt een puinhoop. Zoals ik zei: ik heb meer gepost in dit topic over mijn probleem met Planet, het is te veel om het te gaan herhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik heb net getelefoneerd naar planet, en kreeg een aardig persoon aan de lijn.
Als het goed is heb ik het nu afgesloten en krijg ik een bevestiging thuisgestuurd.
Dus hopen dat het bij mij wel goed gaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Paar minuten nadat ik had gebeld kreeg ik dit:
Geachte heer/mevrouw,

Wij verwerken in onze administratie de beëindiging van pakket(ten):
Pakket: Beëindigd per:
ADSL Standard 29 januari 2008

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Ach.. leuk.. mede lotgenoten...
Echt.. ik heb nooit problemen gehad met Planet (technisch) .. maar als je van ze af wilt heb je een probleem.

Het heeft mij een half jaar gekost om definitief het boekje dicht te kunnen doen.
- Eerst kunnen ze een migratie niet doen,
- dan weer wel,
- dan zetten ze je abbo verkeerd om (terwijl ik nergens om gevraagd had...),
- dan moet dat weer worden omgezet naar een email only en krijg ik beide,
- dan verwijderen ze beide abbo's terwijl alleen adsl moest vertrekken,
- dan krijg ik weer beide abbo's
- dan zeggen ze eindelijk goed op, maar word ik 3 maand doorgefactureerd,
- en aan het eind van de rit............... bel je, spreek je een oud collega, en na een half uur wachten is alles gereed.
Alleen moest ik 10 weken op mn geld wachten.

Credit? Owjah moest ik even wat kopietjes maken en per post opsturen... jaja. Op de vraag of ze een credit ook digitaal in kunnen voeren krijg je een NEE.
Op het antwoord van mij dat ze nu maar wat voor mij moeten gaan doen, krijg ik: bel dan maar even daar en daar heen, daar kunnen ze een credit invoeren :X

Echt... Technisch OK.. maar administratief een dikke puinhoop |:(
Wat ben ik blij dat ik er af ben.
Oftewel... Het leed wat KPN/Planet heet! _/-\o_

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
xminator schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:26:
Paar minuten nadat ik had gebeld kreeg ik dit:
Geachte heer/mevrouw,

Wij verwerken in onze administratie de beëindiging van pakket(ten):
ADSL Standard 29 januari 2008

_/-\o_
Ik wil je niet te bang maken, maar ik heb hetzelfde ontvangen. En toch kregen ze het niet voor elkaar om het netjes te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
pven schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:41:
[...]

Ik wil je niet te bang maken, maar ik heb hetzelfde ontvangen. En toch kregen ze het niet voor elkaar om het netjes te doen. :)
:(, nja het ergste is denk dat ik dan 3 weken zonder internet kom te zitten en daar kan ik nog wel net mee leven....

• DaFrenk
Well, gisteren (26e) liep mijn abo af van Planet en vanmorgen kon ik al niet meer inloggen op de mailserver. Dus ik ga er vanuit dat in ieder geval de technische opzegging wel in orde is. Nu is het dus de vraag of ik de teveel betaalde abo-kosten ook terug krijg, en natuurlijk of ze me niet nog een maand afschrijven aan het eind van januari.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Kleine update van de TS:

Zelf zit ik per 21-12-2007 gezellig bij Telfort, Snelheid dik in orde, en per 31-12 als het goed is mijn abbo opgeheven bij planet. Kreeg nog wel een factuur van 7 december tot 7 januari, maar ik ga dus geen moeite meer doen voor die 2 euro. Bellen kost onderhand al meer om het voor elkaar te krijgen.

Technisch prima in orde, maar administratief is het een puinzooi

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie oude AV, daar las ik dit....

DUUR VAN DE OVEREENKOMST
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een
jaar te rekenen vanaf de datum dat ADSL van KPN bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking
is gesteld.
De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming
van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Kreeg hier trouwens 1 dag nadat de mailbox niet meer bereikbaar was (ik neem aan dat als ik nog Planet had gehad ik ook niet meer kon internetten), een brief van Planet waarin ze de opzegging bevestigen. Na 2 maanden ontvang ik de eindafrekening en de teveel betaalde kosten worden dan terug gestort.

Tot zo ver klinkt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
DaFrenk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:11:
Kreeg hier trouwens 1 dag nadat de mailbox niet meer bereikbaar was (ik neem aan dat als ik nog Planet had gehad ik ook niet meer kon internetten), een brief van Planet waarin ze de opzegging bevestigen. Na 2 maanden ontvang ik de eindafrekening en de teveel betaalde kosten worden dan terug gestort.

Tot zo ver klinkt alles goed :)
Heb jij via de mail, brief of via de telefoon opgezegd?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bull schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:00:
[...]

Heb jij via de mail, brief of via de telefoon opgezegd?
Via de telefoon. Een gewone opzegging ruim voor het einde van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
DaFrenk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Via de telefoon. Een gewone opzegging ruim voor het einde van het contract.
Hmm, dan moet ik het maar net zolang proberen tot ik iemand aan de lijn krijg om het op te zeggen want op mijn brief en e-mails krijg ik geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Slasher schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:54:
Kleine update van de TS:

Zelf zit ik per 21-12-2007 gezellig bij Telfort, Snelheid dik in orde, en per 31-12 als het goed is mijn abbo opgeheven bij planet. Kreeg nog wel een factuur van 7 december tot 7 januari, maar ik ga dus geen moeite meer doen voor die 2 euro. Bellen kost onderhand al meer om het voor elkaar te krijgen.

Technisch prima in orde, maar administratief is het een puinzooi
was jou abonement op de factuurdatum opgezegt ? nee want dat is pas per 31-12
dus op je komende factuur zal er een verekening komen voor een x aantal dagen

want zo is het ook bij mij gebeurd dus dat het rommelig zou zijn lijkt me niet

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
daanski82 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:09:
[...]

was jou abonement op de factuurdatum opgezegt ? nee want dat is pas per 31-12
dus op je komende factuur zal er een verekening komen voor een x aantal dagen

want zo is het ook bij mij gebeurd dus dat het rommelig zou zijn lijkt me niet
Op mijn factuurdatum staat tot 07-01, maar op webmail kan ik nog inloggen en ook op de CSC pagina. Dus of het opgezegd is? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat als ik nog een rekening krijg ik die mooi ga laten storneren. Ik heb een officiele bevestiging gehad dat het per 31-12 is opgezegd, en dat ik dan een rekening krijg tot de 7e zal me verder niet uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Slasher schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:05:
[...]

Op mijn factuurdatum staat tot 07-01, maar op webmail kan ik nog inloggen en ook op de CSC pagina. Dus of het opgezegd is? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat als ik nog een rekening krijg ik die mooi ga laten storneren. Ik heb een officiele bevestiging gehad dat het per 31-12 is opgezegd, en dat ik dan een rekening krijg tot de 7e zal me verder niet uitmaken
Planet rekent jou over de eind datum heen maar stort deze later weer terug omdat het teveel betaald is.

en ja voor eigen rechter spelen hier in nederland mag niet.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
daanski82 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:12:
[...]

Planet rekent jou over de eind datum heen maar stort deze later weer terug omdat het teveel betaald is.

en ja voor eigen rechter spelen hier in nederland mag niet.
Eigen rechter? Mijn contract is 31-12 afgelopen. Onterecht geld afboeken mag in nederland ook niet, ze hebben er gewoon geen recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Slasher schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:14:
[...]

Eigen rechter? Mijn contract is 31-12 afgelopen. Onterecht geld afboeken mag in nederland ook niet, ze hebben er gewoon geen recht op.
als jij het laat storneren geeft je het bedrijf niet de tijd om het probleem op te lossen.
of het onterecht is of niet je krijgt gewoon later een afrekening over de gemaakte kosten.
en wat betreft het recht hebben heb je gelijk en daarom storten ze het zelf ook terug zo als je van een eerlijk bedrijf kan verwachten. het zou pas onterecht zijn als het nooit terug krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door daanski82 op 05-01-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
daanski82 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:16:
[...]

als jij het laat storneren geeft je het bedrijf niet de tijd om het probleem op te lossen.
of het onterecht is of niet je krijgt gewoon later een afrekening over de gemaakte kosten.
en wat betreft het recht hebben heb je gelijk en daarom storten ze het zelf ook terug zo als je van een eerlijk bedrijf kan verwachten. het zou pas onterecht zijn als het nooit terug krijg.
Ik heb nu over een eventuele nieuwe factuur na 7 januari, die paar euro van de laatste factuur zal me echt niet intresseren of ik dat terug krijg, als ik maar van planet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

daanski82 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:16:
Weet je dat je daar een hele business op kunt baseren? Gewoon bij iedereen in Nederland 10 euro afschrijven, een maand lang met rente op de bank laten staan en dan weer terug betalen. Het is tenslotte pas onterecht als ze het nooit terug krijgen......

Nee dus, zo werkt het niet... Als Planet geld afschrijft terwijl de overeenkomst al afgelopen is zijn ze gewoon verkeerd bezig en moet je het gewoon terug laten storten. Hoe Planet dat dan oplost is hun probleem, niet dat van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ik ben inmiddels behoorlijk klaar met planet, ik had nog toegang tot mail, en wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een nieuwe factuur. Ik heb lichtelijk laten weten dat ik het daar niet mee eens ben.

Wat moet ik doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 08-01-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Storneren via je bank.

edit: mocht je een rekening hebben bij ABN/AMRO dan kan je dat ook zelf via de site: http://www.abnamro.nl/nl/...so/productinformatie.html

[ Voor 79% gewijzigd door Doerak553 op 08-01-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Doerak553 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:48:
Storneren via je bank.

edit: mocht je een rekening hebben bij ABN/AMRO dan kan je dat ook zelf via de site: http://www.abnamro.nl/nl/...so/productinformatie.html
Storneren heeft geen invloed op eventuele BKR notering? Ja ik zit trouwens bij de ABN-Amro, maar de factuur is nog niet afgeschreven, heb planet al wel geinformeerd dat als ze het gaan factureren dat ik dan de stornering laat uitvoeren. Ik ben het zat met die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
stuur een e-mail/brief naar Planet met bij c.c. OPTA, ConsuWijzer, Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

in de e-mail/brief alle incidentnummers, kenmerken van brieven, scan's van brieven.
van de ConsuWijzer krijg je dan na een paar dagen een zaaknummer die je ook weer aan Planet kan doorsturen met daarbij de naam van de advocaat die ook in de reactie van ConsuWijzer staat.

vrijwel zeker wordt je dan teruggebeld na een paar dagen door Klantenreacties van KPN.
daar betrapte ik me er toch weer op dat ik het gevoel kreeg serieus genomen te worden door ze.
ze geven je dan ook weer een casenummer en een vast nummer waar ze op te bereiken zijn (020-4846716 - hij zei dat dit z'n eigen nummer was maar het is het nummer van Klantenreacties KPN).

als je echt een zaak wilt beginnen kan dat bij Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. dit kost wel €50 en er komt een keer een zitting in Den Haag of Utrecht.

http://digitaal.degeschillencommissie.nl

maar bij Klantenreacties lijken ze toch een hoop te kunnen betekenen.
zo werd mij een bedrag van drie cijfers vergoeding toegezegd.
afwachten natuurlijk of dit echt gaat gebeuren want al twee maanden lang wordt mij vanalles beloofd.
in mijn geval ging het niet om een opzegging, de meeste problemen zijn nu overigens wel opgelost sinds een week, afwachten is nu nog of de facturen gaan kloppen.

wat ook werkt is reageren op een automatisch verstuurde reactie op een e-mail van ze.
een incident is dan inmiddels door ze afgesloten maar wordt dan weer heropend in een nieuw incident..
dan bellen ze je ook wel eens terug (een keer al na 10 minuten als je termen als Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten gebuikt).

(niet dat het dan wordt opgelost maar je krijgt toch weer even het gevoel dat je serieus genomen wordt... het lijkt de medewerkers van KPN/Planet alleen te gaan om zo'n incidentnummer/casenummer te kunnen afsluiten zodat die mederwerker van je af is zonder daadwerkelijk het probleem op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Caesu schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:03:
stuur een e-mail/brief naar Planet met bij c.c. OPTA, ConsuWijzer, Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

in de e-mail/brief alle incidentnummers, kenmerken van brieven, scan's van brieven.
van de ConsuWijzer krijg je dan na een paar dagen een zaaknummer die je ook weer aan Planet kan doorsturen met daarbij de naam van de advocaat die ook in de reactie van ConsuWijzer staat.
Bedankt, ik ga kijken wat ik hiermee ga doen, Ben benieuwd of ik nog reactie krijg van Planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom zo moeilijk? Zoals ik ook al tegen je heb gezegd, gewoon incassos blokkeren en laat ze maar bewijzen dat ze je nog onder contract hebben staan.

De factuur is over januari 2008, en je hebt een bevestiging dat je contract per eind december is geeindigd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Jij bent tenminste al van Planet af.
Ik heb afgelopen december 5 x dat 0900 nummer gebeld met het verzoek mijn abbo stop te zetten.
Aangezien ze vol blijven houden dat ik onder de "oude AV" val kreeg ik 5 x het advies om schriftelijk mijn beeindiging kenbaar aan Planet te maken.
Op 21122007 aangetekend met handtekening retour een brief naar Planet verstuurd.
Afgelopen zondag daar een mail overheen gedaan, aangezien ik nog niets gehoord had en tevens mijn brief in de mail gecopieerd. Gisteren antwoord op mijn mail gekregen met daarin het verzoek het 0900 nummer te bellen omdat IPB telefonisch opgezegd moet worden volgens hun. :( :( :(

Gefrustreerd geantwoord dat zij eens hun eigen AV artikel 4.1 moet lezen.

Ben benieuwd hoe hier nu weer op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem. In de voor mij geldende AV staat dat ik uitsluitend schriftelijk kan opzeggen. Doe je dat, krijg je geen reactie. Ja een standaard brief dat ze je hebben geprobeerd te bereiken (dus niet) en of je even terug wilt bellen.
Als je dat dan doet zeggen ze doodleuk dat je niet zelf moet opzeggen, maar dat door de overname van Telfort, dit automatisch gaat zogauw het signaal overgenomen wordt door Telfort.
Het is blijkbaar niet mogelijk om een schriftelijke bevestiging te sturen met daarin het feit dat je binnen je verplichte opzegtermijn aan Planet hebt kenbaar gemaakt dat je opzegt. En deze wil ik wel hebben.

Inmiddels hebben ze maar wel vast mijn einde contractdatum in mijn gegevens doorgezet naar 7 dec. 2008. Terwijl dit (en daar heb ik een print screen van ) 28 febr. 2008 was.
Ik heb nu dus ook een mailtje gestuurd met daarin mijn opzegbrief, een antwoord van Planet op een eerder mailtje met daarin de bevestiging dat mijn einde contractdatum 28 febr. 2008 is en als bijlage die print screen van mijn gegevens.
Hiervan heb ik inmiddels zo'n automatische bevestiging dat ze dat mailtje hebben ontvangen. Als antwoord daarop krijg je dan een hele lijst met manieren hoe je moet opzeggen :'(

Nu heb ik ze laten weten dat ik hun bevestigingsmail aanhou alszijnde een bevestiging voor mij, dat ik tijdig heb opgezegd. Ben er wel klaar mee :O . Mailtje is weer naar een andere afdeling doorgestuurd en zal ook weer worden behandeld. Wacht wel af wat ze doen. Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verd*mme! ;(

Ons Planet abbonement is een van de oude AV.

Artikel 14
Duur en beëindiging van de Overeenkomst
14.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen
abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot
wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.

Bron http://producten.planet.n...61243380043-262372_A5.pdf

Kortom, wij zitten nog vast tot Juni als het aan Planet ligt. :N

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Vreemd! Ik was al jaren klant van Planet maar heb gewoon via de telefoon opgezegd? Heb hier een shitload aan brieven en mails die dat bevestigen. Ook is de lijn + e-mail adres inderdaad offline en heb de brief gekregen dat ik binnen 2 maanden een eindafrekening zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Hmm, dat is wel vreemd. Wij hebben de helpdesk gebeld en deze vertelde ons herhaaldelijk dat wij geen maand contracten hebben maar jaarcontracten.

Vanaf wanneer was je adsl klant?

Zal het hier even nog moeten nazoeken in de administratie, maar het ziet er niet zo prettig uit, met die jaarcontracten.

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 09-01-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
DaFrenk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:47:
Vreemd! Ik was al jaren klant van Planet maar heb gewoon via de telefoon opgezegd? Heb hier een shitload aan brieven en mails die dat bevestigen. Ook is de lijn + e-mail adres inderdaad offline en heb de brief gekregen dat ik binnen 2 maanden een eindafrekening zal krijgen.
Dat is raar, in mijn brief die ik kreeg staat helemaal niets over een eindafrekening, heb zo het idee dat er meerdere versies zijn.

Volgens mij is die administratie daar een puinzooi als ik dat zo lees, en natuurlijk uit mijn eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
_Apache_ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:01:
Hmm, dat is wel vreemd. Wij hebben de helpdesk gebeld en deze vertelde ons herhaaldelijk dat wij geen maand contracten hebben maar jaarcontracten.

Vanaf wanneer was je adsl klant?

Zal het hier even nog moeten nazoeken in de administratie, maar het ziet er niet zo prettig uit, met die jaarcontracten.
Poeh, daar vraag je me wat. Best lang in ieder geval. Overigens heb ik gewoon opgezegd omdat eind december het jaarcontract afliep en ik die dus niet wilde verlengen. Ik probeerde niet midden in mijn periode op te zeggen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ok, daar hebben we het verschil al. Jij was er vroeg genoeg bij om een verlenging voor te zijn. Hier is het contract per juni verlengd, dus wij zitten nog even.

Jouw situatie was meer een geval van goede timing dan de dans van de voorwaarden kunnen ontspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Slasher schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:13:
[...]

Dat is raar, in mijn brief die ik kreeg staat helemaal niets over een eindafrekening, heb zo het idee dat er meerdere versies zijn.

Volgens mij is die administratie daar een puinzooi als ik dat zo lees, en natuurlijk uit mijn eigen ervaringen.
Mijn brief ging als volgt:

Onderwerp: Opzegging

Geachte ... ,

Hierbij informeren wij u dat de opzegging van uw pakket(ten) van Planet Internet is gerealiseerd.

In onze administratie hebben wij het onderstaande verwerkt:
ADSL Comfort oud ** december 2007

[...] (stuk over mailboxen)

U ontvangt binnen 2 maanden na de opzegdatum een eindafrekening van de nog openstaande of teveel betaalde kosten. De eventueel teveel betaalde kosten zullen automatisch worden terug gestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Heeft u nog vragen ... blabla.

Klinkt vrij standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
_Apache_ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:32:
Ok, daar hebben we het verschil al. Jij was er vroeg genoeg bij om een verlenging voor te zijn. Hier is het contract per juni verlengd, dus wij zitten nog even.

Jouw situatie was meer een geval van goede timing dan de dans van de voorwaarden kunnen ontspringen.
Ah oké, dan zal het daar wel aan gelegen hebben ja. Ben benieuwd of die eindafrekening goed zal verlopen, maar aangezien ze dit op zich netjes geregeld hebben heb ik daar wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ja, dat zou je zeggen, die van mij klonk zo
Geachte Heer Slasher,

Op uw verzoek beëindigen wij onze relatie (met vermelding van klantnummer xxxxx) met u, conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet per 31 december 2007. Wij vinden het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hopen dat u in de toekomst aanleiding ziet om
opnieuw klant bij Planet Internet te worden.
Volgens de AV kan je niet tussentijds opzeggen, alleen binnen de opzegtermijn voor je contract afloopt dus volgens mij kunnen ze nu niet meer een volledig jaar factureren

Algemene voorwaarden tot 1 augustus 2007

Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.

2. De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Slasher op 09-01-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Het probleem bij Planet is dat zij vol blijven houden dat er 2 verschillende AV's zijn.
De 1e t/m 31 juli 2007 en de 2e miv 01 augustus 2007.
In de 2e AV Electronische Communicatie Diensten KPN (met daarop het logo van Planet, Slim, KPN en Het Net) staat dat je na 1 jaar schriftelijk, telefonisch of electronisch kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand (artikel 4.1). In artikel 19.1 van dezefde AV staat dat KPN het recht heeft de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen en dat deze wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Dus is de 1e AV niet meer van kracht. De nieuwste AV is hier te downloaden: http://producten.planet.n...974-271896_KPN_AD4383.pdf
Probeer je dit telefonisch dan accepteren zij dat niet er zeggen zij dus dat het schriftelijk dient te gebeuren waar je vervolgens niets op hoort.
Een manier die schijnt te helpen is de afdeling retentie te bellen die in Belgie gehuisvest is (staat elders in dit topic of forum hoe te doen). Deze retentie afdeling schijnt meer bevoegdheden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
DaFrenk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:34:
[...]

Mijn brief ging als volgt:

Onderwerp: Opzegging

Geachte ... ,

Hierbij informeren wij u dat de opzegging van uw pakket(ten) van Planet Internet is gerealiseerd.

In onze administratie hebben wij het onderstaande verwerkt:
ADSL Comfort oud ** december 2007

[...] (stuk over mailboxen)

U ontvangt binnen 2 maanden na de opzegdatum een eindafrekening van de nog openstaande of teveel betaalde kosten. De eventueel teveel betaalde kosten zullen automatisch worden terug gestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Heeft u nog vragen ... blabla.

Klinkt vrij standaard?
Das tenminste nog iets op papier. Ik kreeg dit als antwoord.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij hebben uw bericht ontvangen en deze naar de juiste afdeling doorgezet. Wegens de drukte daar kunnen zij uw mail van 03/01/2008 22:44 niet direct behandelen. Bij het afwegen of uw aanvraag optijd binnen is wordt echter gekeken naar de verzenddatum. Uw aanvraag is dus ruim op tijd binnen. Houdt u er echter rekening mee dat de bevestiging van uw opzegging pas over enkele weken bij u binnen kan zijn.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Het zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Doerak553 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:10:
Het probleem bij Planet is dat zij vol blijven houden dat er 2 verschillende AV's zijn.
De 1e t/m 31 juli 2007 en de 2e miv 01 augustus 2007.
In de 2e AV Electronische Communicatie Diensten KPN (met daarop het logo van Planet, Slim, KPN en Het Net) staat dat je na 1 jaar schriftelijk, telefonisch of electronisch kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand (artikel 4.1). In artikel 19.1 van dezefde AV staat dat KPN het recht heeft de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen en dat deze wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Dus is de 1e AV niet meer van kracht. De nieuwste AV is hier te downloaden: http://producten.planet.n...974-271896_KPN_AD4383.pdf
De 1e AV is wel degelijk van kracht. Aan een overeenkomst hangt 1 AV. Voor overeenkomsten na 1-8-2007 is een andere AV van toepassing. Deze lijkt er wel heel veel op de 1e AV maar is wel degelijk neergezet als een andere AV. Wijzigingen in de 1e AV gelden alleen voor de overeenkomsten van voor 1-8-2007, Wijzigingen in de 2e AV gelden alleen voor de overeenkomsten afgesloten na 1-8-2007 en dus niet voor de overeenkomsten voor 1-8-2007. Je kunt strikt genomen de 2e AV niet zien als een wijziging van de 1e AV. Als KPN/Planet etc hadden gezegd, wij hebben de AV aangepast dan had je inderdaad gelijk. Maar dat hebben ze helaas niet gedaan.
Het is uiteraard aan KPN/Planet hoe ze hier in de praktijk mee omgaan. Uit coulance kunnen ze uitzonderingen maken (dwz het contract zonder kosten eerder beeindigen). Dit hoeft echter niet volgens de voorwaarden. Sommige mensen hebben dus inderdaad geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Sorry dat ik het zeg, maar lees je wel wat ik schrijf?

In de 2e AV staat duidelijk dat de wijzigingen in de 2e AV ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Als deze 2e AV van 1 augustus 2007 is, dan zijn eerder afgesloten Overeenkomsten van voor deze datum (dus de 1e AV).

Er staat NIET deze AV geld ook ten aanzien van reeds eerder gesloten Overeenkomsten die op of na 01 augustus 2007 zijn aangevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
er zijn twee kampen.
het ene kamp denk dat de nieuwe AV ook voor klanten van voor 1/08/2007 gelden het andere kamp denkt dat dit niet zo is.
ik hoor bij het laatste kamp.

artikel 19.1 gaat over wijzigingen in de AV van 1/08/2007.
mocht de AV van 1/08/2007 ooit gewijzigd worden geldt dit ook voor reeds afgesloten overeenkomsten met de AV van 1/08/2007.

daarom lees je hier ook:

"Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden"

http://producten.planet.nl/web/show/id=47124

maar zoals gezegd je kan altijd proberen om als klant van voor 1/08/2007 van de AV van na 1/08/2007 gebruik te maken bij de Klantenservice maar je loopt dan denk ik wel een nog groter dan gebruikelijk risico in een eindeloos administratieve chaos terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Dat hebben zij met opzet gedaan, zodat je automatisch de "oude" AV kiest waardoor je voorgeschoteld krijgt dat NIET eerder kunt opzeggen.

Planet kan nooit voor 1 product 2 verschillende AV's in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ondertussen is de factuur van mijn rekening gehaald, en planet reageert niet.

Ik heb gister in mijn archief gespit en zowel van PLANET als van KPN heb ik een brief van opzegging gehad.

Hoe verre is mailwisseling met Planet helpdesk rechtsgeldig? Heel google afgespit maar de meningen zijn verdeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een brief of een e-mail van opzegging van Planet?

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 10-01-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:34:
Een brief of een e-mail van opzegging van Planet?
Brief van KPN
Brief en Email van Planet met zelfde inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan sta je toch sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Ja, maar toch :)

Inmiddels mail van planet gehad dat ze het hadden doorgestuurd naar afdeling debiteuren, maar als me dat te lang duurt ga ik storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hou wel je uiterste datum in dat je kan storneren in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Doerak553 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:51:
Dat hebben zij met opzet gedaan, zodat je automatisch de "oude" AV kiest waardoor je voorgeschoteld krijgt dat NIET eerder kunt opzeggen.

Planet kan nooit voor 1 product 2 verschillende AV's in stand houden.
Het zijn 2 verschillende producten. De ene heeft een jaarcontract en de ander niet. Juridisch is het echt wel waterdicht hoor. Over de ethiek kun je vragen stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Staat ook duidelijk aangegeven al is het wel verkeratief natuurlijk en niet eerlijk voor de oude klanten. Ik pleit voor een wetswijziging!! *O*

Voorwaarden

Onder welke voorwaarden u kunt opzeggen hangt af van de datum wanneer u uw abonnement heeft aangevraagd.

Als u voor 1 augustus 2007 uw abonnement aangevraagd heeft zal deze steeds met een jaar verlengd worden. Dit betekent dat als uw opzegging niet één maand voor het verstrijken van dit jaarcontract bij ons binnen is, u automatisch een nieuw jaarcontract krijgt.

Als u na 1 augustus een abonnement heeft afgesloten dan begint u met een jaarcontract. Na het eerste jaar wordt dit abonnement omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Dit contract is per maand opzegbaar.

Gelukkig is mijn opzegging wel op tijd binnen volgens het vrouwtje die ik aan de telefoon had en wat er in de e-mail van Planet Internet stond. :)

Ben nog wel steeds bang dat het mis gaat, maar de tijd zal het leren....

[ Voor 12% gewijzigd door Bull op 10-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Bull schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:35:

Gelukkig is mijn opzegging wel op tijd binnen volgens het vrouwtje die ik aan de telefoon had en wat er in de e-mail van Planet Internet stond. :)
Les 1: Vertrouw Planet Internet helpdeskmedewerkers niet, in de AV staat ook dat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitspraken van de helpdeskmedewerkers.

En trouwens: weet je al niet hoevaak ik gehoord heb dat het op tijd binnen is? Zowel via email als telefonisch, nou ik ben 2 maanden later nog bezig met de opzegging

En lees de rest van het topic. Administratief is het een puinhoop daar!

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 10-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bull schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:35:

Ben nog wel steeds bang dat het mis gaat, maar de tijd zal het leren....
Je naiviteit is in ieder geval schattig om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Slasher schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:40:
[...]

Les 1: Vertrouw Planet Internet helpdeskmedewerkers niet, in de AV staat ook dat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitspraken van de helpdeskmedewerkers.

En trouwens: weet je al niet hoevaak ik gehoord heb dat het op tijd binnen is? Zowel via email als telefonisch, nou ik ben 2 maanden later nog bezig met de opzegging

En lees de rest van het topic. Administratief is het een puinhoop daar!
Mijn vertrouwen in de gemiddelde medemens is groot, maar helpdeskmedewerkers halen dat vertrouwen wel naar beneden.

3 jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde gedonder met UPC/Chello en na een jaar was alles weer goed. Ik hoefde een jaar geen tv te betalen omdat ik wel 150 euro terug moest krijgen van hun.
Je naiviteit is in ieder geval schattig om te lezen :)
Hehe :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 10-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Slasher schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:40:
[...]

Het geldt niet alleen voor helpdeskmedewerkers van Planet Internet, maar voor alle helpdeksmedewerkers. Het staat namelijk in alle AV van alle consumenten ISP's in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Helaas nog geen zinnige reactie gehad van Planet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Aangetekende brief met handtekening retour verstuurd 21-12-2007 ivm opzeggen IPB Planet.
Ivm uitblijven reactie Planet, op 06-01-2008 via servicelijn een mail gestuurd en daarin opheldering gevraagd omtrent mijn aangetekende brief. Voor de zekerheid een afschrift van mijn brief in de mail gecopieerd. Op 08-01-2008 antwoord van Planet gekregen dat IPB abonnementen alleen maar telefonisch opgezegd kunnen worden (dit heb ik 5x in december geprobeerd maar aangezien ik eerder onder mijn contract uit wilde, kreeg ik het advies om schriftelijk het abonnement op te zeggen). Gefrustreerd gereageerd door terug te mailen dat ik het advies van Planet had gekregen om schriftelijk op te zeggen.
Natuurlijk geen reactie hierop teruggekregen.
Op 11-01-2008 opnieuw via servicelijn een mail gestuurd en daarin verwezen naar het 1e incidentnummer. In deze mail opnieuw verwezen naar mijn aangetekende brief, maar nu verzocht deze mail door te sturen naar de administratie/afdeling retentie.
Op 13-01-2008 reactie ontvangen dat mail is doorgestuurd maar dat de afhandeling nu langer op zich kan laten wachten. En passent werd vermeld dat in geval van opzegging de datum van ontvangst van mijn e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van mijn opzegging zou gelden. Natuurlijk gelijk weer gereageerd en vriendelijk doch dringend uitgelegd dat ik mijn opzegging via mail had verstuurd vanwege het uitblijven van enige reactie van Planet op mijn aangetekende brief van 21-12-2007.
Tot op heden niets meer gehoord.

Inmiddels ben ik sinds afgelopen maandag overgestapt naar Telfort.

Sinds gisteren is mijn IPB account bij Planet geblokkeerd. Als ik bij "Mijn gegevens" kijk dan is de einddatum van mijn IPB pakket leeg alsmede het pakket wat ik had. Maandelijkse kosten € 0,00

Houd jullie op de hoogte hoe dit af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Woohoo! *O*

Ben gisteren terug gebeld door een vriendelijke mevrouw die zei dat ze de opzegging van het ADSL abonnement van Planet Internet wou bevestigen.

Moest als controle nog ff postcode en huisnummer doorgeven en dan was het klaar en zou Telfort automatisch de lijn overnemen en zou daarna het Planet Internet abonnement niet meer verlengd worden. Ze vond het verder spijtig dat ik weg ging bij Planet Internet, maar wenste me nog wel een prettige dag.

(De mevrouw aan de lijn zei ook nog dat ik trouwens gewoon per maand kon opzeggen zelfs al had ik weer een nieuw jaarcontract.)

[ Voor 11% gewijzigd door Bull op 17-01-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Doerak553 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:39:

Op 11-01-2008 opnieuw via servicelijn een mail gestuurd en daarin verwezen naar het 1e incidentnummer. In deze mail opnieuw verwezen naar mijn aangetekende brief, maar nu verzocht deze mail door te sturen naar de administratie/afdeling retentie.
Op 13-01-2008 reactie ontvangen dat mail is doorgestuurd maar dat de afhandeling nu langer op zich kan laten wachten. En passent werd vermeld dat in geval van opzegging de datum van ontvangst van mijn e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van mijn opzegging zou gelden. Natuurlijk gelijk weer gereageerd en vriendelijk doch dringend uitgelegd dat ik mijn opzegging via mail had verstuurd vanwege het uitblijven van enige reactie van Planet op mijn aangetekende brief van 21-12-2007.
Tot op heden niets meer gehoord.
Helaas zou ik hier niet al te veel op vertrouwen, ik heb ook een stapel van deze mails liggen
Bull schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:38:
Woohoo! *O*

Ben gisteren terug gebeld door een vriendelijke mevrouw die zei dat ze de opzegging van het ADSL abonnement van Planet Internet wou bevestigen.

Moest als controle nog ff postcode en huisnummer doorgeven en dan was het klaar en zou Telfort automatisch de lijn overnemen en zou daarna het Planet Internet abonnement niet meer verlengd worden. Ze vond het verder spijtig dat ik weg ging bij Planet Internet, maar wenste me nog wel een prettige dag.

(De mevrouw aan de lijn zei ook nog dat ik trouwens gewoon per maand kon opzeggen zelfs al had ik weer een nieuw jaarcontract.)

Ik zou niet al te vroeg juichen als ik jou was, ik heb ook tien keer gehoord dat mijn opzegging goed is doorgevoerd.

Telefonisch heb je niets aan je moet wat op papier hebben, been there done that zullen we maar zeggen.

Update van mij als TS:

Ondertussen heb ik een factuur laten storneren en kan ik niet meer met mijn gegevens bij de CSC pagina en webmail. Dus volgens mij ben ik van Planet af, zoals je wellicht hebt kunnen lezen heeft mij dit nogal pijn en moeite gekost.

[ Voor 37% gewijzigd door Slasher op 18-01-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Slasher schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Helaas zou ik hier niet al te veel op vertrouwen, ik heb ook een stapel van deze mails liggen

[...]

Ik zou niet al te vroeg juichen als ik jou was, ik heb ook tien keer gehoord dat mijn opzegging goed is doorgevoerd.

Telefonisch heb je niets aan je moet wat op papier hebben, been there done that zullen we maar zeggen.

Update van mij als TS:

Ondertussen heb ik een factuur laten storneren en kan ik niet meer met mijn gegevens bij de CSC pagina en webmail. Dus volgens mij ben ik van Planet af, zoals je wellicht hebt kunnen lezen heeft mij dit nogal pijn en moeite gekost.
Men laatste zin was ook 'Het zal mij benieuwen' ;)

edit: GVD, nu staat er einddatum contract 17-02-2009 op de CSC site terwijl ik woensdag nog gebeld ben door iemand van Planet Internet op de opzegging te bevestigen :(

edit: Dit is kennelijk gedaan om een sloop van de lijn te voorkomen. Ik moet wanneer ik signaal van Telfort heb nog een keer bellen met Planet Internet en dan moet het klaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Bull op 18-01-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag op mijn mobiel een telefoontje gekregen van Planet dat er van alles langs elkaar heen gelopen was en dat het heel druk was en zomeer O-). Kreeg van alle soorten excuses en uiteindelijk het hoge woord dat mijn opzegging rond was per originele einde contractdatum.
Heb nu ook inderdaad een bevestiging via email dat per 28-02-2008 mijn abbo zal worden beeindigd.

Kost inderdaad (te)veel moeite, maar met de juiste bewijzen op papier trekken ze toch aan het kortste eind. :*)

Ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:44:
[...]

Men laatste zin was ook 'Het zal mij benieuwen' ;)

edit: GVD, nu staat er einddatum contract 17-02-2009 op de CSC site terwijl ik woensdag nog gebeld ben door iemand van Planet Internet op de opzegging te bevestigen :(

edit: Dit is kennelijk gedaan om een sloop van de lijn te voorkomen. Ik moet wanneer ik signaal van Telfort heb nog een keer bellen met Planet Internet en dan moet het klaar zijn.
Je moet NU bellen naar dat nummer!
Want anders bel je telaat en hang je weer voor 'n jaar vast aan Planet!
Heb ik ook gedaan, met de vraag wat dat nu weer voor flauwekul is?
Werd gelijk opgezegd inkl. binnen 5 min. e-mail bevestiging en een paar dagen later diezelfde tekst op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
Doerak553 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:39:

Houd jullie op de hoogte hoe dit af gaat lopen.
Vandaag brief van Planet ontvangen dat IPB wordt afgesloten per 17-01-2008. Binnen 2 maanden na stopzetting zal eventueel teveel door mij betaalde kosten worden teruggestort (krijgen zij de kans niet voor, ik ga storneren).

Tevens werd aangegeven dat ik binnen 8 dagen na opheffing IPB de Experiabox en splitter dien terug te sturen aangezien deze eigendom zijn van KPN.

Zo eindelijk verslost van die prutsers.
Pagina: 1 2 3 Laatste