Opzeggen Planet ADSL gaat moeizaam

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

In mijn brief staat niets over het modem??
Doerak553 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Vandaag brief van Planet ontvangen dat IPB wordt afgesloten per 17-01-2008. Binnen 2 maanden na stopzetting zal eventueel teveel door mij betaalde kosten worden teruggestort (krijgen zij de kans niet voor, ik ga storneren).

Tevens werd aangegeven dat ik binnen 8 dagen na opheffing IPB de Experiabox en splitter dien terug te sturen aangezien deze eigendom zijn van KPN.

Zo eindelijk verslost van die prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:37
Anoniem: 157064 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 06:59:
[...]

Je moet NU bellen naar dat nummer!
Want anders bel je telaat en hang je weer voor 'n jaar vast aan Planet!
Heb ik ook gedaan, met de vraag wat dat nu weer voor flauwekul is?
Werd gelijk opgezegd inkl. binnen 5 min. e-mail bevestiging en een paar dagen later diezelfde tekst op papier.
Ik heb al gebeld en er is een notittie gemaakt en ik bel op 16 februari weer om het definitief op te zeggen. Dit was de veiligste manier volgens de mevrouw aan de telefoon en ik ben het daar wel mee eens.

Straks slopen ze mijn lijn en ik wil geen €78 aansluitkosten betalen, dan betaal ik liever €53 abonneegeld...

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdijen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 17:56
Nou, ik ga ook een poging doen om op te zeggen... Ik heb Telfort inmiddels aangevraagd... nog ff wachten tot ik in stap 4 zit. Ga het maar per aangetekende brief proberen gezien de spookverhalen hier :) Ik wil alleen wel nog een Email only abo hebben... Hopelijk gaat dat niet mis als ik per brief opzeg.

Heeft iemand enig idee of Planet dat modem terug wil? Ik heb nog zo'n oud Alcatel speedtouch home modem, maar die is niet meer helemaal standaard zeg maar ;) Dus misschien moet ik em dan nog ff herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
tvdijen schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:

Heeft iemand enig idee of Planet dat modem terug wil? Ik heb nog zo'n oud Alcatel speedtouch home modem, maar die is niet meer helemaal standaard zeg maar ;) Dus misschien moet ik em dan nog ff herstellen.
Volgens mij niet, mijnes ligt ergens in een donker kastje ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
tvdijen schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:
Die heb je volgens mij toch cadeau gekregen? Ik denk ook niet dat ze er nog op zitten te wachten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Zo, vanmorgen is het resterende abonnementsgeld voor de maand december terug gestort geworden. En volgens mij is daarmee de hele opzegging afgerond.

Ik kan me trouwens niet eens meer herinneren of ik een modem had van Planet, als het al zo is dan is het een Speedtouch USB modem. Maar heb er niks van gehoord dat het terug gestuurd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Het wordt gewoon eens tijd dat KPN er een punt achter zet en hun oude providers als Planet, Het Net en XS4ALL opdoeken. Allen zijn achter gebleven in 2005 met hun belachelijk slechte prijs/snelheid verhouding en ze hebben taktieken als in dit topic nodig om nog klanten te behouden. Ik hoop vooral dat de arrogante houding van XS4ALL beloond wordt met een hoop klanten die er weggaan. Ook nog eens elke internetter zonder KPN telefonie abonnement dwingen 10 euro per maand te betalen, KPN is gewoon een schande voor dit land en alle mensen die een abonnement afnemen bij Planet, Het Net, XS4ALL en KPN zelf moeten zich diep schamen. Nu ze Telfort hebben lijkt het me een goed moment om te stoppen met deze wanpraktijken aangezien ze na zoveel jaren eindelijk een fatsoenlijke provider hebben alhoewel de enige reden hiervoor het kopen van een andere provider was. _O- M'n bloed gaat er gewoon van koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Doerak553 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Vandaag brief van Planet ontvangen dat IPB wordt afgesloten per 17-01-2008. Binnen 2 maanden na stopzetting zal eventueel teveel door mij betaalde kosten worden teruggestort (krijgen zij de kans niet voor, ik ga storneren).
Er is een automatische afschrijving gedaan van een paar euro.
Naar mijn idee zijn het de gesprekskosten van de laatste maand minus het teveel betaalde abonnementsgeld over de periode 17012008 t/m 20012008.
Niet een nieuwe volledige maand abonnementsgeld afgeschreven dus.

De administratie van Planet krijgt het eindelijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Mooi klaagstukje, maar voor elke provider is een markt in Nederland. Daarnaast beslaat de markt die jij graag wilt opdoeken wel meer dan 1/3 van het aantal breedbandverbindingen in Nederland. Schiet niet echt op he.
Wat die tien euro betreft, dat is voor onderhoud van het kopernetwerk. En blijkbaar wil iedereen dat er wel voor betalen, want ik heb nog geen protestacties gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Murcielago schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:50:
Wat die tien euro betreft, dat is voor onderhoud van het kopernetwerk.
Ja ik zie ze hier elk jaar met een busje voorrijden, een tentje opzetten om het koperwerk zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt te geven.

Ach het is gewoon bedoeld om mensen die vaste telefonie bij KPN opzeggen toch te laten betalen. Is niet toevallig dat dit gelijk is aan een KPN belbudget abbo. Zo hou je dan toch maar mooi tig belbudgetabbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Geloof je het zelf? Ik wil niet gaan mierenneuken, maar jouw interpretatie van onderhoud aan een netwerk is wel een beetje beperkt.
En het kopernetwerk houdt zichzelf natuurlijk ook niet in de lucht he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Murcielago schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:35:
En het kopernetwerk houdt zichzelf natuurlijk ook niet in de lucht he ;)
In de lucht? Bij mij ligt het gewoon in de grond. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdijen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 17:56
Slasher schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:52:
Ik heb hier een adres, weet iemand of dat het goede adres is?

Planet Internet
t.a.v. Klantenservice
Postbus 3053
3800 DB Amersfoort
Het is welliswaar een reactie met een vertraging van 2 maanden, maar toch:
Het is het goede adres, echter moet het niet t.a.v. Klantenservice, maar t.a.v. ADSL-desk.

Hier een bron van de Planet FAQ:
http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=2870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 248548 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:59:
[...]

In de lucht? Bij mij ligt het gewoon in de grond. :/
Kom op zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:29:
Het wordt gewoon eens tijd dat KPN er een punt achter zet en hun oude providers als Planet, Het Net en XS4ALL opdoeken. Allen zijn achter gebleven in 2005 met hun belachelijk slechte prijs/snelheid verhouding en ze hebben taktieken als in dit topic nodig om nog klanten te behouden.
Ik heb Planet gewoon telefonisch opgezegd. Kreeg de volgende dag een email en een paar dagen later een schriftelijke bevestiging. So far so good :) Ik stap nu over naar de kabel. Vrienden van mij zijn daar uitermate tevreden over. Dus KPN gaat nu volledig de deur uit. Was graag gebleven hoor, maar krijg nu voor hetzelfde geld 8x hogere download en een 5x hogere upload. Ik ga dit gewoon een jaartje uitproberen. In iedergeval zijn de specs weer een beetje bij de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47645

In november heb ik mijn internet abonnement bij Planet opgezegd en mijn telefoonlijn bij de KPN. Op 27 november 2007 kreeg ik 2 bevestigingsbrieven van Planet dat per 3 februari 2008 mijn account zou worden opgeheven. Alles prima dacht ik toen...... maar helaas.

Vandaag kreeg ik een brief van Planet in de bus met mijn nieuwe account gegevens voor Internetten zonder vaste lijn. Ik dacht wat krijgen we nou?

Even bellen met de helpdesk dus, de enigszins depri jongeman wist me te melden dat dit een storing was en dat het bekend was bij Planet. Hij ging er alsnog een interne memo van maken. Dan moest ik over 2 weken maar terugbellen of het was gelukt. Toen ik vertelde dat daar geen zin in had omdat ik niks meer met Planet te maken had, zei hij dat ik dat maar beter kon doen om van het gezeik af te zijn. Daarboven zei hij even lollig dat ik die tussenliggende 2 weken gefactureerd kreeg. Nou toen viel me de mond toch open van verbazing.
Ik heb helemaal niks meer te maken met Planet.

Momenteel ben ik me aan het beraadslagen over de vervolgstappen waar ik geen zin in heb, rechtbijstand mogelijk.

Persoonlijke ervaring met Planet samenvattend: 11 weken problemen bij de aanvraag, 6 weken problemen met het verhuizen en nu weer een paar weekjes bij het opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Anoniem: 47645 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:33:
Daarboven zei hij even lollig dat ik die tussenliggende 2 weken gefactureerd kreeg.
Gewoon storneren als Planet het van je rekening afschrijft en daarover een mailtje naar de helpdesk sturen.

Knappe jongen die daar iets tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Doerak553 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:39:
[...]

Gewoon storneren als Planet het van je rekening afschrijft en daarover een mailtje naar de helpdesk sturen.

Knappe jongen die daar iets tegen kan doen.
In hun AV staat dat je dan vanzelf afgesloten wordt, mooi dus :+

• Eddoow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:08
Hier is het volledig misgegaan. 15 februari naar Planet gebeld om op te zeggen per 18 maart, duidelijk vermeld dat de lijn wel moet blijven bestaan omdat Telfort de lijn over moet nemen. Direct er na Telfort aangevraagd. Paar dagen later post van Planet dat per 18 maart het abbonnement zou aflopen. Ook van Telfort een bevestiging gehad van de aanvraag. Weer een aantal dagen later (weet de datum even niet uit m'n hoofd) een brief van Planet dat we binnen acht dagen de splitter en Experia Box moeten terugsturen, waarbij de opzegdatum opeens veranderd was naar 17 februari (zondag?). Hier gingen we de in de fout door het te laten voor wat het was. Het modem zouden we uiteraard niet terugsturen omdat we betalen tot 18 maart. 26 februari is dus de stekker uit de centrale getrokken (geen telefoon en internet meer). Direct gebeld naar Planet, daar stond dus dat de opzegging per direct was. Vervolgens heeft een medewerker ons weer aangesloten en we binnen een paar minuten weer internet zouden hebben. Leek ons toch een vrij sterk verhaal en inderdaad nooit meer signaal gehad. Vanochtend naar Telfort gebeld om te kijken of ze het proces kunnen versnellen, bleek dus dat de aanvraag vanochtend (28-februari) geannuleerd was omdat we geen lijn meer hebben van KPN. Direct gevraagd hoe het zit met nummerbehoud. Het komt er dus op neer dat we nu dus werkelijk alles kwijt zijn en dat we voor april geen internet en telefoon meer hebben. Wat misschien nog wel erger is is het feit dat we ons telefoonnummer kwijt zijn. Inmiddels Telfort weer aangevraagd. Er is een mogelijkheid dat we de afkoelingsperiode kunnen omzeilen, dat versneld het proces met een week. Binnenkort worden we gebeld door Planet voor een schadevergoeding al gaan we daar maar niet vanuit.
Achteraf hadden we het volgens een medewerker misschien kunnen voorkomen dat we te vroeg zouden worden afgesloten door naar de juiste medewerker aan de telefoon te krijgen die de datum dan misschien weer zou kunnen veranderen.
Kortom een groot drama...

Anoniem: 151463

Gunner schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:20:
[...]

Hetzelfde wat ik eind vorig jaar met XS4ALL heb meegemaakt heb -O-

En dat is dan een 'kwaliteits provider' , nou ik weet inmiddels wel beter :')

Zit nu tot volle tevredenheid bij Tiscali voor een kwart van het geld.
leuk. ik heb toen telfort aangevraagd, die heeft voor mij xs4all opgezegd. Ik heb zelf geen aandacht aan opzeggen besteed. Alle brieven binnen gekregen met bevestigingen en een probleemloze overstap :)

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:18
Anoniem: 151463 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:49:
[...]

leuk. ik heb toen telfort aangevraagd, die heeft voor mij xs4all opgezegd. Ik heb zelf geen aandacht aan opzeggen besteed. Alle brieven binnen gekregen met bevestigingen en een probleemloze overstap :)
zo hoort het ook eigenlijk te gaan, je vraagt adsl aan bij Nieuwe provider aan
nieuwe provider vraag aan oude ISP de lijn
en de oude ISP heft dan het abo. PER EINDE JAAR/MAAND op.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
daanski82 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:26:
[...]

zo hoort het ook eigenlijk te gaan, je vraagt adsl aan bij Nieuwe provider aan
nieuwe provider vraag aan oude ISP de lijn
en de oude ISP heft dan het abo. PER EINDE JAAR/MAAND op.
Gaat toch in veel gevallen niet zo.....

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 21:55
Hier ook een brief van planet dat het per 26 februari opgezegt zou zijn.... even gebeld met planet en daar meld men het is een typefout want bij ons staat 26 maart..... wel erg opvallend dat planet ZOVEEL fouten maakt.... Als ze het voor elkaar krijgen het alsnog te verpesten.....

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
.NCK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:12:
Als ze het voor elkaar krijgen het alsnog te verpesten.....
Moderne vorm van klantenbinding helaas, zie dit topic :'(

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 21:55
Dan ga ik de experiabox persoonlijk bij het kpn gebouw in Den Haag langsbrengen ;) Ookal zit KPN internet daar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
.NCK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:53:
Dan ga ik de experiabox persoonlijk bij het kpn gebouw in Den Haag langsbrengen ;) Ookal zit KPN internet daar niet....
Dat heeft dan toch geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Laatst online: 16:13
Beste allemaal!

Ik wil graag jullie hulp inschakelen voor de opzegging van mijn Planet internet abonnement.

Mijn contract loopt af per 12-4-2008. Nu weet ik dat ik een maand van te voren moet opzeggen, en dat wil ik dus een dezer dagen gaan doen.

Nu vroeg ik mij af wat de beste manier is om om te zeggen?

1. Telefonisch (Zeer lange wachttijden?)\
2. Per email (mijn vorige emails werden steeds genegeerd, nu weer?)
3. Aangetekende brief (Wordt ook genegeerd misschien?)

Ik heb inmiddels mijn klantennummer en gebruikersnaam opgezocht.

Ik stap namelijk over naar een nog onbekende provider, daar ben ik nog niet uit, maar ik kan toch wel alvast opzeggen?
Ik wil voor Internet+Bellen gaan dus moet ik bij Planet en bij KPN opzeggen?

Ik hoop op jullie hulp zodat ik snel van Planet af ben!

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:03
Mr.Jappe schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:05:
Beste allemaal!

Ik wil graag jullie hulp inschakelen voor de opzegging van mijn Planet internet abonnement.

Mijn contract loopt af per 12-4-2008. Nu weet ik dat ik een maand van te voren moet opzeggen, en dat wil ik dus een dezer dagen gaan doen.

Nu vroeg ik mij af wat de beste manier is om om te zeggen?

1. Telefonisch (Zeer lange wachttijden?)\
2. Per email (mijn vorige emails werden steeds genegeerd, nu weer?)
3. Aangetekende brief (Wordt ook genegeerd misschien?)

Ik heb inmiddels mijn klantennummer en gebruikersnaam opgezocht.

Ik stap namelijk over naar een nog onbekende provider, daar ben ik nog niet uit, maar ik kan toch wel alvast opzeggen?
Ik wil voor Internet+Bellen gaan dus moet ik bij Planet en bij KPN opzeggen?

Ik hoop op jullie hulp zodat ik snel van Planet af ben!

Alvast heel erg bedankt!
Wanneer je nu opzegd wordt je lijn gesloopt (dwz. het adsl signaal van je lijn gehaald) je kunt dan pas weer een internetverbinding aanvragen op het moment dat je lijn helemaal leeg is en je zit dan dus een paar weken zonder internet.
verstandiger is eerst aanvragen bij nieuwe ISP, en dan telefonisch opzeggen waarbij je aangeeft dat de lijn wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Matrix schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:48:
[...]

Wanneer je nu opzegd wordt je lijn gesloopt (dwz. het adsl signaal van je lijn gehaald) je kunt dan pas weer een internetverbinding aanvragen op het moment dat je lijn helemaal leeg is en je zit dan dus een paar weken zonder internet.
verstandiger is eerst aanvragen bij nieuwe ISP, en dan telefonisch opzeggen waarbij je aangeeft dat de lijn wordt overgenomen.
Maar daar is het nu een beetje te laat voor.
Stel je vraagt telfort 20Mbit aan. Dan moet je wachten tot stap 4 om planet op te zeggen. Eerst heb je al een cooldown periode van 7 dagen. En dan nog 2 weken voordat je in stap 4 zit. Dan ben je 12 maart allang voorbij. Dus wordt je planet weer met een jaar verlengt.

Beter is om nu je planet op te zeggen (zou ik telefonisch doen), laat ze je lijn maar slopen.

Vraag je nu direct telfort aan. Niet als overstap, maar gewoon nieuwe frisse lijn. Dan krijg je ADSL van telfort op je 2e aderpaar. Tevens vraag je om nummerportering, dan wordt je vaste KPN abo automatisch opgezegt (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 35175 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:23:
[...]

Maar daar is het nu een beetje te laat voor.
Stel je vraagt telfort 20Mbit aan. Dan moet je wachten tot stap 4 om planet op te zeggen. Eerst heb je al een cooldown periode van 7 dagen. En dan nog 2 weken voordat je in stap 4 zit. Dan ben je 12 maart allang voorbij. Dus wordt je planet weer met een jaar verlengt.

Beter is om nu je planet op te zeggen (zou ik telefonisch doen), laat ze je lijn maar slopen.

Vraag je nu direct telfort aan. Niet als overstap, maar gewoon nieuwe frisse lijn. Dan krijg je ADSL van telfort op je 2e aderpaar. Tevens vraag je om nummerportering, dan wordt je vaste KPN abo automatisch opgezegt (correct me if I'm wrong).
In een ideale wereld gaat het inderdaad zo, waarschijnlijk wordt echter je aanvraag afgewezen omdat er al een signaal op je lijn zit. (daarnaast heeft ook lang niet iedereen een 2e aderpaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Matrix schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:18:
[...]

In een ideale wereld gaat het inderdaad zo, waarschijnlijk wordt echter je aanvraag afgewezen omdat er al een signaal op je lijn zit. (daarnaast heeft ook lang niet iedereen een 2e aderpaar)
Of je wel of niet een 2e aderpaar hebt kun je snel genoeg checken. KPN even bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Dus.. als ik het goed begrijp bel ik ze morgen op met de mededeling dat ik de contract wil beeindigen en het abonnment per 12-4-2008 opzeg. Dan kan ik daarna nog een andere provider bestellen, zonder dat Planet moeilijk gaat doen? Want ik hoorde ook verhalen van mensen die bij het opzeggen opeens weer een rekening kregen met ander abonnement.

Iemand trouwens nog een tip voor nieuwe provider? Ik zat een beetje in de richting van Orange, Telfort, Tele2 te kijken, maar kom er nog niet uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Mr.Jappe schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:20:
Dus.. als ik het goed begrijp bel ik ze morgen op met de mededeling dat ik de contract wil beeindigen en het abonnment per 12-4-2008 opzeg. Dan kan ik daarna nog een andere provider bestellen, zonder dat Planet moeilijk gaat doen? Want ik hoorde ook verhalen van mensen die bij het opzeggen opeens weer een rekening kregen met ander abonnement.

Iemand trouwens nog een tip voor nieuwe provider? Ik zat een beetje in de richting van Orange, Telfort, Tele2 te kijken, maar kom er nog niet uit/
Je krijgt automagisch een ander abo als je alleen je telefonie opzegt. Het kost verder hetzelfde, en de contractsdata blijven ook gelijk. Alleen krijg je dan adsl zonder vaste telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Murcielago schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:40:
[...]

Je krijgt automagisch een ander abo als je alleen je telefonie opzegt. Het kost verder hetzelfde, en de contractsdata blijven ook gelijk. Alleen krijg je dan adsl zonder vaste telefonie.
Ik bedoelde eigenlijk ADSL. Als ik mijn ADSL opzeg, zonder lijnbehoud (of met?) krijg ik dan niet opeens een ander abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Mr.Jappe schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:46:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk ADSL. Als ik mijn ADSL opzeg, zonder lijnbehoud (of met?) krijg ik dan niet opeens een ander abonnement?
Nee, dan niet nee. Alleen dat "andere abonnement" waar iedereen het over heeft, heeft met opzegging van je telefonie te maken. En dat is gewoon een logische overstap als je het opnieuw bekijkt. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Gister telefonisch afgezegd, was verder geen probleem om iemand aan de lijn te krijgen. Ik heb later ook nog een bevestigingsemail ontvangen van Planet. Het viel me al met al dus erg mee, als je al die horrorverhalen hebt gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Mr.Jappe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:44:
Gister telefonisch afgezegd, was verder geen probleem om iemand aan de lijn te krijgen. Ik heb later ook nog een bevestigingsemail ontvangen van Planet. Het viel me al met al dus erg mee, als je al die horrorverhalen hebt gelezen ;)
Je leest alleen de horroverhalen op internet, bij mij ging het uiteindelijk ook goed, na veel pijn en moeite (ik ben de TS ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:12

_WgV_

It's a magical world!

Als je wilt weten welke nieuwe aanbieder het meest geschikt is zou ik hier even kijken.

Bij mij is het op zich ook goed gegaan. We gaan nu vanaf 27 maart over op Telfort (ze nemen de lijn over). Maar we moeten nog wel tot 18 januari 2009 Planet blijven doorbetalen doordat we niet bewust waren van het jaarcontract. Weet iemand toevallig of je de volle 55E (voor een Comfort abo) of alleen de 25E die direct naar Planet ging blijft betalen?
Zelfs in het duurste geval is het nog goedkoper omdat we niet meer bellen via KPN en Tele2 maar via Telfort.

[ Voor 30% gewijzigd door _WgV_ op 11-03-2008 12:54 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddoow
  • Laatst online: 11:08
Tot zover ging het bij ons ook goed. Zelfs een brief gehad met juiste beeindigingsdatum. Zou voor de zekerheid toch weer even bellen of ze er niet van hebben gemaakt 'per direct'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:37
_WgV_ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Als je wilt weten welke nieuwe aanbieder het meest geschikt is zou ik hier even kijken.

Bij mij is het op zich ook goed gegaan. We gaan nu vanaf 27 maart over op Telfort (ze nemen de lijn over). Maar we moeten nog wel tot 18 januari 2009 Planet blijven doorbetalen doordat we niet bewust waren van het jaarcontract. Weet iemand toevallig of je de volle 55E (voor een Comfort abo) of alleen de 25E die direct naar Planet ging blijft betalen?
Zelfs in het duurste geval is het nog goedkoper omdat we niet meer bellen via KPN en Tele2 maar via Telfort.
Er werd mij verteld dat iedereen gewoon per maand kan opzeggen dus ik zou daar nog wel een keer naar informeren als ik jou was :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Ik heb in september vorig jaar al gebeld met planet. Hierop zou het per eind februari afgelopen zijn.
Ik kreeg de opzeg bevestiging en hiermee was het klaar ( had al onder tussen Orange ADSL )

Helaas is het deze maand toch weer afgeschreven. Even gebeld en het wordt terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Bull schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:03:
[...]

Er werd mij verteld dat iedereen gewoon per maand kan opzeggen dus ik zou daar nog wel een keer naar informeren als ik jou was :)
Pas na het eerste contractsjaar is het per maand op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik (eindelijk :$) alle papieren richting mijn rechtsbijstand op de bus gedaan.

Gisteren kreeg ik nog een leuke brief van Planet: ze eisen dat ik 40 euro alsnog betaal, anders leggen ze de claim neer bij een incassobureau. In december (de laatste keer dat ik ze heb gebeld) meldden ze me dat die rekening een foutje was (uiteraard alleen via de telefoon) en dat ik die kon verscheuren. Overigens betreft het een factuur over augustus 2007, terwijl mijn contract per 22 juni 2007 is beeindigd. _O-

Hoe-dan-ook: als er iets concreets te melden valt, dan laat ik het weten.

(Voor de mensen die de historie niet weten: zoek in dit topic :Y))

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
pven schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 06:38:
Afgelopen weekend heb ik (eindelijk :$) alle papieren richting mijn rechtsbijstand op de bus gedaan.

Gisteren kreeg ik nog een leuke brief van Planet: ze eisen dat ik 40 euro alsnog betaal, anders leggen ze de claim neer bij een incassobureau. In december (de laatste keer dat ik ze heb gebeld) meldden ze me dat die rekening een foutje was (uiteraard alleen via de telefoon) en dat ik die kon verscheuren. Overigens betreft het een factuur over augustus 2007, terwijl mijn contract per 22 juni 2007 is beeindigd. _O-

Hoe-dan-ook: als er iets concreets te melden valt, dan laat ik het weten.

(Voor de mensen die de historie niet weten: zoek in dit topic :Y))
Een gebed zonder eind als ik dat zo lees ;)

Ik kreeg laatst een papieren factuur (toen ik nog klant was altijd via de mail), het was een credit nota, voor 11 euro nogwat, 2 weken later een nota voor 3,37.

Bla bla we gaan er vanuit dat dit een misverstand is dat het nooit betaald is (hoezo ik zie deze factuur voor het eerst) en we gaan er vanuit dat het snel betaald word bla bla.

Het was de eindafrekening en ik had geen zin om me kwaad te maken over amper 4 euro dus heb maar betaald en nu ben ik helemaal van planet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:12

_WgV_

It's a magical world!

siknu schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:14:
[...]

Pas na het eerste contractsjaar is het per maand op te zeggen.
We zitten al 8 jaar bij Planet dus dat lijkt me niet relevant. Is al veel over geschreven in dit topic. En als je contract van voor augustus 2007 is gelden de oude algemene voorwaarden waar in staat dat je contract telkens met een jaar verlengd word en je een opzegtermijn van 1 maand hebt. (dus als je niet 1 maand voor de ingangsdatum van je contract opzegt zit je er weer een jaar aan vast)

Mijn vraag blijft moet ik ook KPN blijven betalen, je betaald altijd een gedeelte aan KPN en een gedeelte aan Planet (natuurlijk ook gewoon van KPN maar dat maakt niet uit)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

_WgV_ schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 03:29:
[...]

We zitten al 8 jaar bij Planet dus dat lijkt me niet relevant. Is al veel over geschreven in dit topic. En als je contract van voor augustus 2007 is gelden de oude algemene voorwaarden waar in staat dat je contract telkens met een jaar verlengd word en je een opzegtermijn van 1 maand hebt. (dus als je niet 1 maand voor de ingangsdatum van je contract opzegt zit je er weer een jaar aan vast)

Mijn vraag blijft moet ik ook KPN blijven betalen, je betaald altijd een gedeelte aan KPN en een gedeelte aan Planet (natuurlijk ook gewoon van KPN maar dat maakt niet uit)
Als het KPN contract wel per direct beeindigd wordt betaal je alleen het Planet deel gedurende de loop van de contractperiode.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb bericht van mijn rechtsbijstand: de schade is te klein om serieus mee aan de bak te gaan, vandaar dat ze het geclaimde bedrag aan me uitbetalen zonder verder achter Planet aan te gaan. Zelfs de 40 euro wordt uitebetaald met de opmerking 'Het staat u uiteraard vrij met dit geld te doen wat u wilt; u bent niet verplicht hiermee de vordering van de wederpartij van E 40,19 te voldoen. De eventuele gevolgen van het niet voldoen van de vordering komen echter geheel voor uw eigen rekening in risico.'.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat ze niet achter Planet aangaan, aan de andere kant ben ik nu schadeloos en dus van het gezeik af. Die 40 euro wil ik naar Planet overmaken, dan ben ik helemaal van het gezeik af. Of heeft iemand nog tips voor me om dat niet te doen?

Leuk detail: ik heb nog steeds de apparatuur van Planet liggen, daar vraagt verder niemand naar. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Die apparatuur is ook jouw eigendom :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee hoor, want ik heb brieven gekregen waarin dringend werd verzocht om het terug te sturen zodat het geen gevolgen voor me zou hebben. Ook bij de gesprekken die ik met ze heb gevoerd, hebben ze diverse keren om de apparatuur gevraagd. _O-

Is er trouwens een kans dat Planet de claim van 40 euro daadwerkelijk naar een incassoburo gaat verzenden? Gezien de hoogte van het bedrag acht ik de kans klein, maar aan de andere kant wil ik het hoofdstuk 'gezeik rondom Planet' afronden.

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 17-03-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met dank aan mijn rechtsbijstand heb ik die laatste 40 euro maar betaald (in theorie heeft het leed dat Planet heet me nu niets extra's gekost).

Nu ben ik eindelijk van Planet verlost! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 06:46:

Nu ben ik eindelijk van Planet verlost! *O*
Feli! , Ik ook, kreeg zowaar ook nog een credit nota van Planet uitbetaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257059

Ik heb onlangs ook Planet de deur gewezen thuis.
Na de talloze horrorstories gezien te hebben op het net heb ik op zeker gespeeld en ruim 3 maanden van te voren m'n abbo al opgezegd (ik wilde sowieso overstappen)

Ik had m'n opzegbrief aangetekend opgestuurd. Enkele dagen later lag er een brief in de bus van Planet waarin stond dat ze het betreurden dat ik geen interesse meer had in hun diensten enzo, blablabla... maar een dag later lag er wederom een brief in de bus waarin ik verwelkomd werd als nieuwe klant van Planet en met m'n nieuwe (dezelfde) username erop. :?

Hier ga ik dus verder niet op in want ik vertik het om verdere onzinnige kosten te maken voor dit gluiperige bedrijfje.
Uit 1 van de horror-verhalen op het net had ik een tip gezien van iemand die zei dat het wellicht 'slim' zou zijn om ook nog even voortijdig online je rekeningnummer aan te passen in iets anders, zodat ze in ieder geval niet zomaar door kunnen blijven gaan met geld stelen van je rekening.
Mijn abbo zou in februari beëindigd moeten zijn maar onlangs kon ik nog steeds in mijn mailbox waar dus vrolijk nog een factuurtje stond dat er in Maart geld afgeschreven zou zijn van m'n rekening... Ik wens ze veel succes daarmee... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 257059 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:02:
Ik had m'n opzegbrief aangetekend opgestuurd. Enkele dagen later lag er een brief in de bus van Planet waarin stond dat ze het betreurden dat ik geen interesse meer had in hun diensten enzo, blablabla... maar een dag later lag er wederom een brief in de bus waarin ik verwelkomd werd als nieuwe klant van Planet en met m'n nieuwe (dezelfde) username erop. :?
Toevalllig ook je telefonie opgezegd? Dan krijg je adsl zonder vaste telefonie. Kost niks meer, en als het goed is wordt je abo gewoon per einde contract beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257059

Telefonie is ook opgezegd inderdaad, maar dat is overgenomen door Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Afgelopen vrijdag is mijn nummer geporteerd naar UPC. So far so good!! Had enige zorg omdat ik IPB al had opgezegd voor de nummerportering. Nu nog hopen dat de facturering stopt per 19 april. Heb gelukkig een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Alleen het onlinesysteem van Planet blijft de datum van 2 mei tonen. Wordt dus interessant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
De verhalen in dit topic klinken niet al te best, maar ik ben ook van plan om over te stappen van Planet naar Telfort vanwege de veel betere prijs-snelheid verhouding. :P

Alleen op de Planet site lees ik het volgende:
ADSL Standard , € 34,90 per maand. Uw contract eindigt op: 22-01-2009
Hier wordt ik niet gelukkig van maar betekend dit echt dat ik tot 22-01-09 vastzit aan het slome Planet? Dan moet ik dus rond 22-12-08 opzeggen (wel iets eerder) en dan kan ik pas Telfort nemen? :(

Echt balen, als dit klopt nog lange tijd vast aan het slome en dure Planet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
monnick schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:48:

Hier wordt ik niet gelukkig van maar betekend dit echt dat ik tot 22-01-09 vastzit aan het slome Planet?
Ben bang van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Anoniem: 35175 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:21:
[...]

Of je wel of niet een 2e aderpaar hebt kun je snel genoeg checken. KPN even bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Nog voor ik dit topic las had ik zelf ook al bedacht telfort op mijn tweede aderpaar aan te vragen.
Echter, welk nr/afdeling bij KPN moet ik hebben om dat na te vragen?

Ikzelf probeerde Planet vorig jaar in te ruilen voor Direct ADSL. Die laatste wees steeds af omdat Planet op mijn lijn zat (duh, ik wil natuurlijk aansluitend internet). Van KPN een brief dat mijn hele vaste lijn opgedoekt gaat worden.

Gelukkig ging annuleren van zaken wel goed en heb ik de boel maar afgeblazen.
Na aanhoudend mailtje wel de 10 euro korting gekregen die ik als nieuwe Direct-ADSL abo had gekregen als overstap wel was gelukt. Helaas daardoor wel weer een nieuwe contractsverlenging van een jaar.

Overigens zelfs als ze telefonisch zeggen dat je per maand op kan zeggen en je dit doet, houden uiteindelijk - zonder bericht - het toch aan tot einde jaarcontract. Dit heb ik met twee inbelabo's meegemaakt.

Met de komende snelheidsverhoging wordt een overstap wellicht wat minder interessant. Ik heb in vier jaar tijd weinig problemen gehad.

Maar goed: wie kan mij concreet zeggen hoe ik er achter kom of ik een tweede aderpaar kan aanvragen. Hopen dat er geen monteur komt, want mijn ISRA is niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Anoniem: 257059 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:02:
Uit 1 van de horror-verhalen op het net had ik een tip gezien van iemand die zei dat het wellicht 'slim' zou zijn om ook nog even voortijdig online je rekeningnummer aan te passen in iets anders, zodat ze in ieder geval niet zomaar door kunnen blijven gaan met geld stelen van je rekening.
Dan incasseren ze vrolijk van een wildvreemde (doen niks met naam/nummer controle) zodat die dan met Planet en alle storneringen wordt opgezadeld. Vrij asociaal dus.

(De bank had per ongeluk ons reknr fout opgenomen dus werd onze hypotheekrente bij een wildvreemde afgeschreven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82379

Ik heb gister een post verstuurd naar Planet (Planet Internet/Postbus 3053/3800 DB Amersfoort) om mijn internet abonnement op te zeggen. Maar ik zie nu dat planet voortaan KPN gaat heten, en dat alles door KPN wordt geregeld. Denken jullie dat mijn post bij Planet aankomt? Of zal ik voor de zekerheid ook een opzegbrief naar KPN sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 82379 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 04:17:
Ik heb gister een post verstuurd naar Planet (Planet Internet/Postbus 3053/3800 DB Amersfoort) om mijn internet abonnement op te zeggen. Maar ik zie nu dat planet voortaan KPN gaat heten, en dat alles door KPN wordt geregeld. Denken jullie dat mijn post bij Planet aankomt? Of zal ik voor de zekerheid ook een opzegbrief naar KPN sturen.
Bij Planet opzeggen kan gewoon hoor. Het is niet alsof ze ineens een heel kantoor en alles wat erachter zit eruit gooien. Je opzegging zal dus gewoon verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

Murcielago schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Bij Planet opzeggen kan gewoon hoor. Het is niet alsof ze ineens een heel kantoor en alles wat erachter zit eruit gooien. Je opzegging zal dus gewoon verwerkt worden.
Dat hoop je dan maar. Ik heb drie weken geleden schriftelijk met bericht van ontvangst opgezegd. Ik wil nu die opzegging annuleren (overstappen naar Telfort geeft problemen en nieuwe snelheden bij Planet/KPN). Al drie keer contact gehad met de helpdesk, maar mijn opzegging is nog steeds niet te vinden in het systeem. Geen probleem dus zou je zeggen, maar er is nu een zekere kans aanwezig dat op 12 juli de stekker uit mijn verbinding gaat . . .
:X

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 07-06 11:16

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ok heel de issue met Telfort is eindelijk over.

Mijn contract liep tot 5 januari 2008 en ik wilde per die datum dus bij Planet weg zijn en meteen via Telfort internetten.
Ik heb daarom mijn contract met Planet al 2 maanden voor 5 januari 2008 schriftelijk opgezegd en heb Telfort aangevraagd per 5 jan.

De overstap ging in eerste instantie moeiteloos. 4 januari zat ik nog via Planet en toen ik op 5 januari 's ochtends wakker werd, kreeg ik meteen het activatiescherm van Telfort en kon ik meteen bij Telfort aan de slag. Super dus!

Maar later kwamen de problemen... Ik kreeg facturen van Planet waarin ik moest betalen voor het Planet-deel van het abonnement die ik bij hun had. Dus in plaats van 55 EUR (wat deels naar KPN gaat en deels naar Planet), kreeg ik opeens facturen a ongeveer 25 EUR.
Deze facturen in eerste instantie genegeerd en later toen de dreigementen kwamen heb ik toch maar even met Planet gebeld. Bij Planet zeiden ze dat ik "in het systeem was blijven hangen en dat ze het zouden recht zetten."
Een week later krijg ik een brief van een incassobureau... Of ik ff de facturen wil betalen + boete.
Ik bellen met incassobureau.... En die zeiden dat ik maar ALLE documentatie van Planet naar hun wilde sturen. Dus ALLE facturen (sinds het begin - 5 jaar geleden) + AL HET BEWIJS van alle betalingen. Hier had ik geen zin in (tijd kost geld) en omdat ik niets fouts heb gedaan heb ik het maar weer genegeerd. Ik had gevraagd of de bevestiging van opzegging van de lijn die ik van Planet in December 2007 had gehad niet genoeg zou zijn, maar dat wilde het incassobureau niet..
Dus een week of 2 later een nieuwe brief met daarin dat de boete alweer was verhoogd.
Ik heb toen maar gewoon de bevestiging van opzegging gefaxed en na weken daarna niks gehoord te hebben, krijg ik opeens een brief met: "Onze opdrachtgever heeft het dossier ingetrokken."

Niks sorry, niks "u had gelijk", maar wel weer veel verloren tijd omdat ik "in het systeem ben blijven hangen". (Een beetje ITer weet toch dat het heel raar is om "in het systeem te blijven hangen"? Of je bent klant of je bent het niet.)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
ReFleXWolf schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:41:

Ik heb toen maar gewoon de bevestiging van opzegging gefaxed en na weken daarna niks gehoord te hebben, krijg ik opeens een brief met: "Onze opdrachtgever heeft het dossier ingetrokken."

Niks sorry, niks "u had gelijk", maar wel weer veel verloren tijd omdat ik "in het systeem ben blijven hangen". (Een beetje ITer weet toch dat het heel raar is om "in het systeem te blijven hangen"? Of je bent klant of je bent het niet.)
Dat is inderdaad heel makkelijk gezegd, en is gewoon een vorm van klantenbinding, aangezien ik de TS was heb ik dit ook al meerdere keren gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94458

Bij mij Is het ongeveer hetzelfde gegaan
In mei Planet opgezegd: brief gekregen , jammer, jammer, Blah, blah blah, en U krijgt de eindrekening
Per 16-07-2008 zou ik stopgezet worden. Is niet gebeurd: sorry foutje , Blijven hangen in de KPN molen......druk, druk, druk, tja , maar het wordt verholpen. vlg Mevr Klantenservies.
Vorige week een factuur gekregen van €24.30 van 8-8-2--tot 08-8-9-2008 Deze gestorneerd, Waren ze niet blij mee , Directeur schreef zelf mailtje ::::: we sluiten alles af als je niet betaald>

Jammer Ik heb allang Telfort, Opzegmail samen met dreigbrief naar dir planet gestuurd , En nu is het wachten op 21-08 ( afsluitdatum)

Wel een zooi daar , he?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 94458 op 19-08-2008 22:45 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste