Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 153.091 views

Anoniem: 253115

Goedenavond.

Na maanden aarzelen en overal kijken, vooral op dit forum, heb ik besloten om over te stapppen naar Telfort. Ik heb nu Planet ipb. Mijn contract loopt 25 april af. Maandag heb ik de helpdesk gebeld om mijn abonnement op te zeggen, en ik heb duidelijk gemaakt dat het om een telco telco ging. Maar mijn vraag is nu...De helpdesk heeft alles genoteerd, en die zei dat ik terug moet bellen naar Planet als het internet plus bellen van telfort ge-activeerd is bij mij om dan het abonnement te beeindigen. Is dat zo? En bovendien heb ik geen bevestigings email/brief van Planet gekregen. Gaat het zo in zijn werk of krijg ik straks een probleem? :?

Als iemand hierop een antwoord/advies kan geven, ben ik hem eeuwig dankbaar. _/-\o_

Alvast bedankt.

Sea.

Anoniem: 248548

Anoniem: 253115 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:33:

Na maanden aarzelen en overal kijken, vooral op dit forum, heb ik besloten om over te stapppen naar Telfort. Ik heb nu Planet ipb. Mijn contract loopt 25 april af. Maandag heb ik de helpdesk gebeld om mijn abonnement op te zeggen, en ik heb duidelijk gemaakt dat het om een telco telco ging. Maar mijn vraag is nu...De helpdesk heeft alles genoteerd, en die zei dat ik terug moet bellen naar Planet als het internet plus bellen van telfort ge-activeerd is bij mij. Is dat zo? En bovendien heb ik geen bevestigings email/brief van Planet gekregen. Gaat het zo in zijn werk of krijg ik straks een probleem?
Heb je dat gesprek met Planet opgenomen en/of hebben ze je een referentienummer van die opzegging gegeven?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

Als iemand hierop een antwoord/advies kan geven, ben ik hem eeuwig dankbaar. _/-\o_
Volgens mij krijg je geen enkel probleem, hier in de startpost staat NIET opzeggen en dat klopt neem ik aan.
Hier heb ik eerst Telfort aangevraagd en toen ik in stap 4 zat de opzegbrief op de Telfort site ingevuld en geprint en opgestuurd.
Nooit meer iets gehoord ondanks dat er een schriftelijke bevestiging gevraagd is.
De dag nadat ik aangesloten was bij Telfort kon ik bij Planet nergens meer in komen geen email niets.
Een twee weken later een brief van Planet dat het abo opgezegd was en dat ik het modem terug moest sturen naar KPN Leidschendam.
De overstap is probleemloos gegaan alleen het modem wisselen misschien 10 minuten bij elkaar zonder internet gezeten.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 17:56
Zit nu enkele weken op Telfort. Vind het een goed product. Modem vind ik wat minder en met mijn Linksys modem gaat het wat beter (oplossing wordt nog door Linksys gezocht). Alleen merk ik wel dat de transits soms te wensen overlaat. Vergeleken met Orange ging het daar veel sneller met connecties naar verre bestemmingen. Zouden ze op termijn toch wat meer aan mogen doen. Voor de rest geen echte klachten, op de lange wachttijd na

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47

Snoes

marcel

aart44 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:16:
[...]

Volgens mij krijg je geen enkel probleem, hier in de startpost staat NIET opzeggen en dat klopt neem ik aan.
Hier heb ik eerst Telfort aangevraagd en toen ik in stap 4 zat de opzegbrief op de Telfort site ingevuld en geprint en opgestuurd.
Nooit meer iets gehoord ondanks dat er een schriftelijke bevestiging gevraagd is.
De dag nadat ik aangesloten was bij Telfort kon ik bij Planet nergens meer in komen geen email niets.
Een twee weken later een brief van Planet dat het abo opgezegd was en dat ik het modem terug moest sturen naar KPN Leidschendam.
De overstap is probleemloos gegaan alleen het modem wisselen misschien 10 minuten bij elkaar zonder internet gezeten.
Niet opzeggen hoord inderdaad te werken, behalve wanneer er iets misgaat. Zie mijn post van eerder vandaag.

Mijn telefoon overname verloopt niet goed (zachtjes uitgedrukt), waardoor IPB niet wordt stopgezet en mijn abbo doorloopt. Wanneer de aanvraag goed verloopt zul je geen hinder meer ondervinden, maar ohwee wanneer dat niet zo gaat. Dan wordt het duimen.

Anoniem: 5792

Lekkere Loempia schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:03:
Zit nu enkele weken op Telfort. Vind het een goed product. Modem vind ik wat minder en met mijn Linksys modem gaat het wat beter (oplossing wordt nog door Linksys gezocht). Alleen merk ik wel dat de transits soms te wensen overlaat. Vergeleken met Orange ging het daar veel sneller met connecties naar verre bestemmingen. Zouden ze op termijn toch wat meer aan mogen doen. Voor de rest geen echte klachten, op de lange wachttijd na
Ik begrijp je niet helemaal.
Wat bedoel je met "modem vind ik wat minder, oplossing wordt door Linksys gezocht? "
En: transits laten soms te wensen over ? Wat bedoel je daarmee ? En welke lange wachttijd ? Aan de telefoon ? Op je spullen ??
Ik snap je niet..

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ralphfx schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:16:
[...]

Dat is in ieder geval fijn om te weten (alhoewel Telfort dat zelf natuurlijk schriftelijk had moeten doorgeven). Internet doet het gewoon (wij komen van Tiscali). Maar dat lost het nog niet op:

Inloggen
Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.

En juist die activatiebevestiging + alle benodigde gegevens hebben we nog niet ontvangen van Telfort.
Okee ze moeten inderdaad activeren... Ik kwam ook van Tiscali. In principe staat er eigenlijk niks in die "activatiebrief" behalve gebruikersnaam - was Tiscali nummmer - wordt KPN nummer. Wachtwoord - lastig wachtwoord maar kun je altijd via de website veranderen. Overigens, het oude Tiscali nummer blijft gewoon behouden naast het KPN nummer. Hopelijk gaat het allemaal goed, probeer anders gewoon in te loggen zodra KPN het niet meer doet.

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:50
Gianni Rombios schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:20:
[...]
Okee ze moeten inderdaad activeren... Ik kwam ook van Tiscali. In principe staat er eigenlijk niks in die "activatiebrief" behalve gebruikersnaam - was Tiscali nummmer - wordt KPN nummer. Wachtwoord - lastig wachtwoord maar kun je altijd via de website veranderen. Overigens, het oude Tiscali nummer blijft gewoon behouden naast het KPN nummer. Hopelijk gaat het allemaal goed, probeer anders gewoon in te loggen zodra KPN het niet meer doet.
Inloggen zal ik zeker proberen, al heb ik er niet veel goede hoop in.. We hebben hier overigens geen telefonie van Tiscali gehad, alleen een internetabo. Dit omgezet naar 20Mbit van Telfort en daarna vast bellen aangevraagd.

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Okee dan is de situatie wat anders. Nummerherkenning en voicemail naar email zijn ook bonuspunten tov KPN budgetbellen. Hopelijk gaat het lukken.

• Ralphfx
  • Laatst online: 10:50
Ik hou jullie op de hoogte, morgen weet ik meer he ;)

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 06:19

vr6-only

Blub Blub

Ik heb een paar weken terug Telfort Internet besteld.
Ik heb tijdens de bestelling geen telefoonnummer opgegeven en aangegeven GEEN adsl te hebben!
Waarom? Zodat Telfort op dikader 2 komt en dus naast mijn huidige Orange verbinding op dikader 1.

Ik heb tot nu toe geen brief ontvangen van KPN, dat ze de lijn komen testen (testen en labelen).
Ik heb ook alleen een bevestiging ontvangen van Telfort bestelling.

Is dit normaal? Moet ik gaan bellen met Telfort of moet ik maar afwachten waar het komt?

It ain't stupid if it works!

• huh??
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01-2018
Jij bent een van de weinige die het door heeft ;)

Rechtstreeks IPB van KPN is inderdaad NIETS doen.
Maar bij IPB via een van de vele dochters dan moet je ZEKER opzeggen. (Er zit nl. een tussenhandelaar tussen (Planet, het Net enz.) die kost wat kost geld moeten verdienen en zich finacieel moeten verantwoorden t.o. de baas: KPN.

En hoe je moet opzeggen; tja, moet je zelf maar gokken en kijken welke manier werkt!
Zelf heb ik opgezegd via mail, aangetekende voorbeeldbrief en telefonisch!!!

Het ligt er dus helemaal aan hoe de wind waait!
Uiteindelijk is de enige methode die bij mij gewerkt heeft de telefonische.
5 min. later een electronische bevestiging via mail ontvangen, en 3 dagen hetzelfde nogeens via de post op papier. (met als einddatum 20 febr. 2008)

Goed, dat er op 15 febr. 2008 NOG een keer een schriftelijke bevestiging per post kwam, met als einddatum 2 febr. 2008, zet mij alleen maar aan 't grijnzen. (Wat een wanorde daar bij Planet).

Dus: belangrijk is als je bij een dochter zit, WEL opzeggen en hopen op een papieren bevestiging!
(Erg belangrijk: opzeggen als je bij Telfort in stap 4 beland bent!!)
Als je rechtstreeks bij KPN zit: niets doen!

Suc6 ermee.
DeliciousBrown® schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:43:
@ Snoes

Ik heb een vaag vermoeden dat het niet-opzeggen-verhaal met de overstap naar Telfort alleen voor InternetPlusBellen van KPN zelf geldt en dus niet voor dochter Planet. Bijna iedereen die ik ken die IPB van KPN zelf had had geen problemen met de overstap, alleen de mensen die juist IPB van Planet hadden / hebben zitten nu met het gezeur van niet opzegbare contracten en moeilijkheden met het telefoonnummer. Ik voelde de bui bij Planet 3 jaar terug al aankomen en ben, toen de mogelijkheid zich voordeed, overgestapt naar direct-adsl en later, toen de testfase van de voip dienst van KPN voorbij was, naar IPB van KPN.

Aangezien er toch een hoop mensen IPB van Planet hebben denk ik toch dat er onderscheid gemaakt wordt in de opzegprocedure door KPN en Planet, dit was ook te merken na de verandering in de AV waardoor, na een jaar en te zijn aangesloten na een bepaalde datum, per maand opgezegd kon worden, maar al aangegeven werd dat het niet voor oudere klanten van IPB en Planet gold, waarbij in de praktijk Planet voet bij stuk bleef houden en KPN niet echt moeilijk deed met opzeggingen door oude klanten.

Ik denk dus ook echt dat hetgeen in de TS alleen voor IPB'ers van KPN (en dus geen Planet) geldt. Nog een paar weken (14 maart) en dan zien we wel of het bij mij ook een drama gaat worden. De spullen en gegevens van Telfort zijn ondertussen al enkele weken binnen, het wachten is dus op de oplevering.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:41
Heeft iemand een idee of SLIM-bellen een dochter van KPN is? Of hoort dit bij IPB? Mijn zwager heeft namelijk SLIM-bellen en wil overstappen naar Telfort. Wat is wijs, gewoon opzeggen?

Anoniem: 27577

TheovdS schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:55:
Heeft iemand een idee of SLIM-bellen een dochter van KPN is? Of hoort dit bij IPB? Mijn zwager heeft namelijk SLIM-bellen en wil overstappen naar Telfort. Wat is wijs, gewoon opzeggen?
SLIM is geen dochter van KPN, maar wordt direct door KPN aangeboden. Het is geen bedrijf, maar de naam van een dienst (VOIP van KPN in dit geval). Het is vervangen door IPB, dus je zou het beste even kunnen bellen naar KPN denk ik. SLIM is namelijk niet overgegaan in IPB, en kan dus andere voorwaarden e.d. hebben.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 22-02-2008 08:59]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50
huh?? schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:32:
Maar bij IPB via een van de vele dochters dan moet je ZEKER opzeggen.

...

Dus: belangrijk is als je bij een dochter zit, WEL opzeggen en hopen op een papieren bevestiging!
Dus als ik het goed begrijp bij KPN Direct-ADSL (ook "rechtstreeks bij KPN" lijkt me) ook NIETS doen??

[Voor 15% gewijzigd door catchingfire op 22-02-2008 09:35]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

hierboven al gemeld dat mails sturen naar de helpdesk geen zin heeft. Net geprobeerd te bellen, maar dat heeft ook weinig zin. Na 1.30 minuut krijg je de melding: "De wachttijd bedraagt op dit moment meer dan 10 minuten, wij adviseren u op een later tijdstip terug te bellen", weer 60 cent in de pocket voor Telfort, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost...

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:40

Totaalgeflipt

De enige echte

Maar bij IPB via een van de vele dochters dan moet je ZEKER opzeggen. (Er zit nl. een tussenhandelaar tussen (Planet, het Net enz.) die kost wat kost geld moeten verdienen en zich finacieel moeten verantwoorden t.o. de baas: KPN.
[...]
Wat een lul verhaal, als je IPB, van Planet/KPN of Hetnet hebt, of SLIM, hoef je niet op te zeggen.
Als je nummer wordt overgenomen, wordt dit automatisch als een opzegging gezien.

Anoniem: 248336

Jij bent een van de weinige die het door heeft ;)

En hoe je moet opzeggen; tja, moet je zelf maar gokken en kijken welke manier werkt!
Zelf heb ik opgezegd via mail, aangetekende voorbeeldbrief en telefonisch!!!

Het ligt er dus helemaal aan hoe de wind waait!
Uiteindelijk is de enige methode die bij mij gewerkt heeft de telefonische.
5 min. later een electronische bevestiging via mail ontvangen, en 3 dagen hetzelfde nogeens via de post op papier. (met als einddatum 20 febr. 2008)

Goed, dat er op 15 febr. 2008 NOG een keer een schriftelijke bevestiging per post kwam, met als einddatum 2 febr. 2008, zet mij alleen maar aan 't grijnzen. (Wat een wanorde daar bij Planet).

Suc6 ermee.

[...]
Wat een onzin ook al zit je bij Planet of Hetnet met IPB je hoeft NIETS op te zeggen... alleen als je je Nummer NIET meeneemt dan moet je opzeggen , Maar wil je je nummer meenemen hoef je NIETS te doen... (Spreek uit ervaring had IPB van Hetnet , ging allemaal netjes automatisch)

Als je namelijk je nummer wilt meenemen moet telfort dat melden aan de provider en met IPB zien ze dat meteen als opzegging van je abbo..

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 21:20
Weer eens wat over snelheid:

BBNed speedtest: Your current bandwidth reading is: 7.30 Mbps which means you can download at 934.56 KB/sec. from our servers.

en daarna downloaden van 100MB testbestand met 1500 KB/sec :?

Alsof mijn verbinding toch nog verbeterd is in de afgelopen week (aangesloten 14 februari)

ben nu zelfs 2 GB iso aan het downen met 1600 KB/sec

Ben helemaal blij met Telfort internet, nu nog gebeld kunnen worden door IPB-ers. Mijn ex-IPB nummer is ergens niet helemaal goed geporteerd.

[Voor 39% gewijzigd door Snowmiss op 22-02-2008 11:17]

Ik val wel op snelle (Snow)misses.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:13
Ik heb sindskort mijn Zyxel-modem van Telfort in huis. Omdat ik pas 1 april overstap van Orange naar Telfort wilde ik al wel even proberen of ik alvast van de Livebox af kon komen ;) Dat ding is toch vrij brak en niet geschoten is altijd mis.

Ik wilde het mac-adres van de Livebox in de Zyxel klonen...echter ik kom helemaal niet in de webinterface via een ethernetkabel vanaf mijn laptop in het modem. Het adres is toch 192.168.1.1? Of moet de telefoonlijn ook in het modem zijn gestoken voordat ik in de webinterface kan komen :) ? Wie weet raad? Bvd :)

• Snowmiss
Dan zal mijn edit je ook bevallen ;-)

• Snowmiss
objectief2 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:17:
Ik wilde het mac-adres van de Livebox in de Zyxel klonen...echter ik kom helemaal niet in de webinterface via een ethernetkabel vanaf mijn laptop in het modem. Het adres is toch 192.168.1.1?
192.168.1.254 (als ik me niet vergis)

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:41
Hoe zit dat met mijn huidige (SLIM-bellen) modem als ik overstapt? Moet ik die terug sturen? Of kan ik hem blijven gebruiken en stuurt Telfot geen nieuwe modem?

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-04 16:46
Zijn er hier misschien ook personen die in een huis zonder telefoonlijn telfort adsl en bellen hebben besteld en ook erg lang moeten wachten? Ik heb hier eerder geschreven over dat ik gisteren een brief kreeg waarin stond dat mijn aanvraag pas rond 17 maart kan worden bekeken. Ik heb 18 januari aangevraagd. Lijkt me toch wel erg lang.
Waar zou dit precies aan kunnen liggen? Ligt het aan Telfort, zijn zij gewoon knullig bezig? Of duurt het aanleggen van de lijn door KPN zo lang? Want zij moeten dat doen, nietwaar? En zou dit betekenen dat ik voor dat klusje weer onderop de lijst kom als ik nu uit irritatie naar een andere isp stap?
Als iemand hier duidelijkheid over zou kunnen verschaffen, zou ik draai blij mee zijn. Alvast bedankt.

• objectief2
Snowmiss schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:19:
[...]

192.168.1.254 (als ik me niet vergis)
Hartelijk dank, dat was het ja. Ik heb in de setup gekeken en geen mogelijkheid voor het klonen van het macadres van mijn Livebox gezien. 24 uur wachten voor ik weer internet heb is geen optie dus ik laat het zo ;)

Anoniem: 187556

Hmm ik zit 1000 meter van de centrale met een ADSL2+ kaart en haal niet meer dan 11 mb :s Terwijl ik telfort en dat grafiekje tegen de 20 mb zat

• Snowmiss
.

[Voor 100% gewijzigd door Snowmiss op 22-02-2008 12:32. Reden: zat ff niet op te letten]

• sleng
  • Laatst online: 22-07-2020
Anoniem: 187556 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:22:
Hmm ik zit 1000 meter van de centrale met een ADSL2+ kaart en haal niet meer dan 11 mb :s Terwijl ik telfort en dat grafiekje tegen de 20 mb zat
Jammer joh, waar woon je?

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-06 17:36
Zou ik toch m'n bekabeling na lopen, modem zo dicht mogelijk bij het israpunt. Ik zit op 1400 meter en heb 14Mbit

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01-2017
Traint het Zyxel-modem zo laag of haal je de info uit een softwareprogramma op de PC ?
Mijn Zyxel trainde 17.000, en netto hield ik nog de helft over.
Nalopen van de bekabeling tussen ISRA en modem leverde ineens 50% snelheidswinst op.
Ik ga nog het een en ander fine tunen, maar ik heb al enkele weken een rendement van >80%.

• Snowmiss
beuker123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:19:
[...]

Traint het Zyxel-modem zo laag of haal je de info uit een softwareprogramma op de PC ?
Mijn Zyxel trainde 17.000, en netto hield ik nog de helft over.
Nalopen van de bekabeling tussen ISRA en modem leverde ineens 50% snelheidswinst op.
Ik ga nog het een en ander fine tunen, maar ik heb al enkele weken een rendement van >80%.
Idd erg belangrijk die kabels.

Ik train in op 16 MB (en dat op bijna 2 km) en haal in werkelijkheid nu ook 1500-1600 KB/s

Anoniem: 204749

Ik heb mijn modem ook gewoon direct naast het isra punt gezet. Het kostte wel wat moeite in de kruipruimte, maar het leverde 14mbit meer op :). Ik heb nu alleen nog het probleem dat mijn draadloze internet om de 7 minuten uitklapt. Op pc(xp) heb ik bedraad geen probleem.
Met laptop kan ik connectie maken, maar na ongeveer 7 minuten dan klapt hij hem eruit. Bedraad heeft de laptop ook geen probleem. Ik heb na de zyxel een draadloos routertje hangen. Hierop staat de firewall uit.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:24
pff, jullie spreken elkaar wel tegen zeg.
De 1 zegt wel opzeggen. De ander niet.

De effectiefste stappenplan na een hoop research begrijp ik is zo (planet IPB):

1: Telfort 20mb aanvragen.
2: Zodra je in stap 4 zit, je abbo bij planet opzeggen (schriftelijk, email en telefonisch) (eventueel 4x herhalen vanwege de bende daar)
3: Controleren of planet idd bevestiging geeft.
4: Data nalopen en telfort laten aansluiten op de dag dat planet afsluit.

Dit concludeer ik uit de vele berichten rondom internet. Het gaat hier van planet IPB naar telfort met nummerbehoud en onbeperkt bellen voor 30e p/m

• beuker123
Anoniem: 204749 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:27:
Ik heb mijn modem ook gewoon direct naast het isra punt gezet. Het kostte wel wat moeite in de kruipruimte, maar het leverde 14mbit meer op :). Ik heb nu alleen nog het probleem dat mijn draadloze internet om de 7 minuten uitklapt. Op pc(xp) heb ik bedraad geen probleem.
Met laptop kan ik connectie maken, maar na ongeveer 7 minuten dan klapt hij hem eruit. Bedraad heeft de laptop ook geen probleem. Ik heb na de zyxel een draadloos routertje hangen. Hierop staat de firewall uit.
Voor een goed begrip, de Zyxel staat in de kruipruimte en de zendmast van het draadloos routerje staat boven de kruipruimte ?
Dus het signaal wordt niet gehinderd door de (gewapende betonnen ?) vloer ?
Dan zou ik toch even kijken naar de laptopzijde, nieuwe laptops hebben rondom in de rand van het beeldscherm een draad lopen voor zenden/ontvangen, oudere een draadje onder het toetsenbord, USB-stick is vaak een ramp.

• Anoniem: 213892
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ik had even vraagje betreft draadloze modem van telfort:
Heb hem zonet even aangehad, om te kijke hoe het precies met de draadloze verbinding zit, echter vind ik dat het signaal zeer de wensen overlaat, mijn livebox die ik nu nog heb zend een heel sterk signaal uit naar de bovenverdieping, echter van het zyxel modem heb ik geen signaal!(ik heb ook al andere kanalen geprobeerd) wat me wel opvalt is dat het wlan-lampje een andere kleur heeft/minder sterk brandt dan het powerlampje! Of moetik wachten totdat mijn verbinding helemaal is opgeleverd van telfort?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 213892 op 22-02-2008 13:51]

• TagDaze
  • Laatst online: 24-03-2017
Devvert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:35:
Zijn er hier misschien ook personen die in een huis zonder telefoonlijn telfort adsl en bellen hebben besteld en ook erg lang moeten wachten? Ik heb hier eerder geschreven over dat ik gisteren een brief kreeg waarin stond dat mijn aanvraag pas rond 17 maart kan worden bekeken. Ik heb 18 januari aangevraagd. Lijkt me toch wel erg lang.
Waar zou dit precies aan kunnen liggen? Ligt het aan Telfort, zijn zij gewoon knullig bezig? Of duurt het aanleggen van de lijn door KPN zo lang? Want zij moeten dat doen, nietwaar? En zou dit betekenen dat ik voor dat klusje weer onderop de lijst kom als ik nu uit irritatie naar een andere isp stap?
Als iemand hier duidelijkheid over zou kunnen verschaffen, zou ik draai blij mee zijn. Alvast bedankt.
Heb je een ordernummer of een klantcode, of iets dergelijks?

• Devvert
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:17:
[...]

Heb je een ordernummer of een klantcode, of iets dergelijks?
Yup, heb ik. Online zie ik dat ie blijft hangen op de werkzaamheden in de centrale.

Anoniem: 204749

beuker123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:47:
[...]

Voor een goed begrip, de Zyxel staat in de kruipruimte en de zendmast van het draadloos routerje staat boven de kruipruimte ?
Dus het signaal wordt niet gehinderd door de (gewapende betonnen ?) vloer ?
Dan zou ik toch even kijken naar de laptopzijde, nieuwe laptops hebben rondom in de rand van het beeldscherm een draad lopen voor zenden/ontvangen, oudere een draadje onder het toetsenbord, USB-stick is vaak een ramp.
Stimmt de zyxel staat in de kruipruimte en gaat met een draad naar boven, daar staat de wireless router.

• Chillosophy
  • Laatst online: 27-06 21:32
Ik doe nog 1 poging om verbinding te krijgen bij het israpunt, anders wacht ik gewoon op de monteur. Ik heb inmiddels elke combinatie van kabels geprobeerd op beide aderparen en geen enkel effect. Ik heb nu de hele wandcontactdoos maar uit het verhaal gelaten en probeer de kabel van de hoofdaansluiting rechtstreeks op de stekker aan te sluiten om uit te sluiten dat de wandcontactdoos geen contact maakt.

In de stekker zitten echter vier kleuren, rood, groen, zwart en geel. Als ik alleen rood+blauw wil aansluiten (1e aderpaar), op welke kleuren moet ik deze dan aansluiten?

• TagDaze
Devvert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:26:
[...]
Yup, heb ik. Online zie ik dat ie blijft hangen op de werkzaamheden in de centrale.
k, als je wil dat ik even verder kijk in het systeem, post even je ordernr of klantcode.

• Niet online
@tagdaze, hoe kan het dat mijn postcodechekc aangeeft dat er maar tot 1.5mbit te krijgen is, terwijl ik nu 3 heb?

• Devvert
mijn ordernr is 1331482. Het zou fijn zijn als je even kijkt.

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 19:17
Ik heb nu een T5 Tiscali abbo met download 4366 kbps/4,2 mb (met splitter) en 4436 kpps zonder splitter. Volgens berekeningen zit ik maar liefst 3,6 km van de centrale.

Loont het de moeite om over te stappen naar de 20 mb van Telfort?

• TagDaze
Devvert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:37:
mijn ordernr is 1331482. Het zou fijn zijn als je even kijkt.
Geen SIPstiften meer beschikbaar. De buurtcentrales zijn niet van ons; die zijn van KPN. Dus we kunnen inderdaad niet leveren tot KPN de boel aan het aansluiten gaat. We kunnen ook helaas niet zien wanneer KPN aan het werk gaat. Ik hoorde hier wel ergens dat in een aantal wijken KPN al druk bezig is voor toekomstige aansluitingen, maar verder kan ik je niets vertellen. Wij moeten helaas wachten.
Anoniem: 213892 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:36:
@tagdaze, hoe kan het dat mijn postcodechekc aangeeft dat er maar tot 1.5mbit te krijgen is, terwijl ik nu 3 heb?
Omdat Telfort een ander lijn-netwerk gebruikt dan je huidige ADSL provider.

SaanBitch schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:12:
[...]

Zou ik toch m'n bekabeling na lopen, modem zo dicht mogelijk bij het israpunt. Ik zit op 1400 meter en heb 14Mbit
Modem staat op de 2e verdieping en het isra punt natuurlijk beneden. Daarbij komt ook nog eens dat mij pc op mijn kamer staat (zolder) en verbonden is via het netwerk. ( kabel)

De snelheid die ik via grabit binnen krijg staat gelijk aan wat het modem intraint.

Wat moet ik precies nalopen bij de bekabeling

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 187556 op 22-02-2008 15:20]

• Devvert
thanks, ik was al bang voor zoiets...

• Devvert
en plotseling komt mijn postcode check nog maar op 8mb uit, dat was eerst nog 20Mb... Ik ga wel annuleren en casema proberen...

• sleng
  • Laatst online: 22-07-2020
mpx200_05 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:51:
Ik heb nu een T5 Tiscali abbo met download 4366 kbps/4,2 mb (met splitter) en 4436 kpps zonder splitter. Volgens berekeningen zit ik maar liefst 3,6 km van de centrale.

Volgens mij loont het wel. Je betaalt slechts 20 euro voor die 20 mbit (volgens mij betaal je nu beduidend meer voor je T5 abbo 16E+10E). Dus kostentechnisch is het volgens mij al interessant.

Dan je snelheid. Op basis van dit gegeven: http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg zou ik zeggen dat je huidige snelheid het maximaal haalbare is (theorie zou 6mbit misschien nog mogelijk moeten zijn). Maar gezien het feit dat je momenteel met een 5mbit abbo maar 4336 kbps haalt, is de bottleneck in je huidige geval de afstand en niet het feit dat je gecapped wordt.

Ik zou zeggen it's up to you ^_^

[Voor 45% gewijzigd door sleng op 22-02-2008 15:44]

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 19:17
't is nu Tiscali inclusief bellen voor € 15,- en €10 voor het koper van KPN.
Voor die €4 euro meer schiet ik er waarschijnlijk niet veel mee op...

[Voor 5% gewijzigd door mpx200_05 op 22-02-2008 15:56]

• Zasa
  • Laatst online: 26-06 23:12
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:35:
[...]

k, als je wil dat ik even verder kijk in het systeem, post even je ordernr of klantcode.
Hallo Tagdaze kan je misschien kijken waarom mijn eerdere bestelling is geweigerd ordernummer 1351843

Anoniem: 250621

Oooh: ik ook graag. M'n Telfort DSL doet het geweldig, maar zij hebben mijn aanvraag voor vaste telefonie geweigerd zonder reden. Ordernummer 1319141. Bij voorbat dank.

• TagDaze
Zasa schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:26:
Hallo Tagdaze kan je misschien kijken waarom mijn eerdere bestelling is geweigerd ordernummer 1351843
Hier heb ik even voor moeten rondbellen. We hebben van KPN teruggekoppeld gekregen dat je isra punt niet bekend is. Omdat we die lijnen gebruiken kunnen we niet bij je huis komen. KPN wil niet voor ons een lijntje fixen, dus zul jij ze een reden moeten geven. Ik raad je aan een goedkoop telefonie abonnementje bij KPN aan te sluiten en dan de Telfort aanvraag opnieuw te doen.
Anoniem: 250621 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:51:
Oooh: ik ook graag. M'n Telfort DSL doet het geweldig, maar zij hebben mijn aanvraag voor vaste telefonie geweigerd zonder reden. Ordernummer 1319141. Bij voorbat dank.
Voor zover ik zie loopt die aanvraag nog steeds. Eerst wordt ADSL opgeleverd, dan kunnen we aan de slag met telefonie. ADSL is klaar, nu is telefonie bezig.

En nu is het etenstijd. ;)

• Niet online
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:15:
[...]

[...]

Omdat Telfort een ander lijn-netwerk gebruikt dan je huidige ADSL provider.
maar, eind vorig jaar gaf de check op mijn adres aan dat ik tot 3mbit kon krijgen, hier is alleen maar kpn met adsl 1 beschikbaar!(ik heb nu nog Orange adsl lite en dat weer via kpn netwerk) ik vind dat nogalvreemd! ik weet niet wat jij allemaalkan bekijken? overigens, op andere huisnummers met zelfde postcode is wel tot 6 of zelfs 8 volgens de indicatie? zitten allemaalop zelfde centrale! kan je via het ordernummer wat uit wijs worden? 1351855. als je even kan kijke ben ik je heel dankbaar!

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 213892 op 22-02-2008 17:35]

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 20:17
THE_BASE schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Dat KPN dat aangeeft kan ik begrijpen, maar ik wil geen vaste telefonie meer! Die lijn zou gewoon intact moeten blijven. Op hoop van zegen dan maar!
Ik heb een telfort internet en een kpn-belbudget abonnement. Ik wil mijn kpn-budget abonnement opzeggen en mijn nummer porteren naar budgetphone.

Ik heb een beetje angst als ik dat doe dat mijn telfort-internet ook afgesloten gaat worden.

Hoe is het met jou afgelopen?
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

• Thyraon
  • Laatst online: 27-06 15:27
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:05:
[...]

Hier heb ik even voor moeten rondbellen. We hebben van KPN teruggekoppeld gekregen dat je isra punt niet bekend is. Omdat we die lijnen gebruiken kunnen we niet bij je huis komen. KPN wil niet voor ons een lijntje fixen, dus zul jij ze een reden moeten geven. Ik raad je aan een goedkoop telefonie abonnementje bij KPN aan te sluiten en dan de Telfort aanvraag opnieuw te doen.
Naar aanleiding hiervan heb ik ook een vraag: ik ben recentelijk verhuisd naar een appartement waar de bewoners voor mij geen telefoonlijn gebruikten; hun internet en telefoon ging over de kabel.
Toen ik begon te verven en het IS/RA-punt openmaakte bleek ook dat dit helemaal niet aangesloten was; hoewel er wel kabeltjes uit de muur komen zitten deze dus niet aangesloten op de wandcontactdoos van de telefoon.

Ik heb vorige week Telfort Internet aangevraagd, betekent dit niet-aangesloten IS/RA-punt automatisch dat ik een weigering tegemoet kan zien? Of kan er vanuit KPN gewoon een actieve lijn naar mijn appartement liggen die toevallig niet fysiek is aangesloten?

Bedankt alvast :).

Anoniem: 248336

Thyraon schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:46:
[...]

Naar aanleiding hiervan heb ik ook een vraag: ik ben recentelijk verhuisd naar een appartement waar de bewoners voor mij geen telefoonlijn gebruikten; hun internet en telefoon ging over de kabel.
Toen ik begon te verven en het IS/RA-punt openmaakte bleek ook dat dit helemaal niet aangesloten was; hoewel er wel kabeltjes uit de muur komen zitten deze dus niet aangesloten op de wandcontactdoos van de telefoon.

Ik heb vorige week Telfort Internet aangevraagd, betekent dit niet-aangesloten IS/RA-punt automatisch dat ik een weigering tegemoet kan zien? Of kan er vanuit KPN gewoon een actieve lijn naar mijn appartement liggen die toevallig niet fysiek is aangesloten?

Bedankt alvast :).
Geen zorgen er is altijd 1 lijn in contact met centale van KPN ook al is het jaren niet gebruikt.. jou ADSL komt straks binnen op het blaauwe en roode draadje :)

• Zasa
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:05:
[...]

[...]
Het betreft een nieuw bouw woning en daarom denk ik dat mijn adres niet bekend staat bij KPN,heb dinsdag een aanvraag gedaan voor een Belbudget zal het na het aansluiten van deze lijn dan in orde komen?

• Thyraon
  • Laatst online: 27-06 15:27
Anoniem: 248336 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Geen zorgen er is altijd 1 lijn in contact met centale van KPN ook al is het jaren niet gebruikt.. jou ADSL komt straks binnen op het blaauwe en roode draadje :)
Dat is handig om te weten, moet ik alleen nog even uitzoeken hoe dat IS/RA-punt en het modem verder aangesloten moeten worden, maar dat komt wel als het modem binnen is. Thanks!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Goedenavond.

Na maanden aarzelen en overal kijken, vooral op dit forum, heb ik besloten om over te stapppen naar Telfort. Ik heb nu Planet ipb. Mijn contract loopt 25 april af. Maandag heb ik de helpdesk gebeld om mijn abonnement op te zeggen, en ik heb duidelijk gemaakt dat het om een telco telco ging. Maar mijn vraag is nu...De helpdesk heeft alles genoteerd, en die zei dat ik terug moet bellen naar Planet als het internet plus bellen van telfort ge-activeerd is bij mij om dan het abonnement te beeindigen. Is dat zo? En bovendien heb ik geen bevestigings email/brief van Planet gekregen. Gaat het zo in zijn werk of krijg ik straks een probleem? :?

Alvast bedankt.

Sea.
Ik kom ook van Planet Internet af en het is daar allemaal maar een zootje. Ik heb dus precies hetzelfde gedaan als wat ze tegen jou zeiden, maar het contract is wel mooi verlengd tot 17 februari 2009! |:(

Ik heb er vorige week zaterdag 16 februari heen gebeld omdat ze eerder tegen mij zeiden dat ik dan pas moest bellen om het te laten opzeggen omdat wanneer het eerder werd opgezegd de verbinding zou worden "gesloopt" door de KPN. Eerst kreeg ik een domme muts aan de telefoon, zo'n weet je wel type die volgens mij ook nog maar net uit de luiers kwam en nogal wat moeite had om de postcode en huisnummer in te vullen :/ en die probeerde me zelfs doodleuk IPB aan te smeren. Ik heb toen vriendelijk bedankt voor haar medewerking en gevraagd of ik iemand anders kon spreken. Ze gaf me toen een nummer van Het Net, wat trouwens 30 cent per/min kost. Dat gebeld en toen werd ik goed geholpen en die Nederlandse man verbond me door met volgens mij een Belgische man en die zei dat je nu ook gewoon per maand kon opzeggen alleen moest dat allemaal nog worden doorgevoerd in het systeem bij hun, maar aangezien alles "binnenkort" Telfort zou worden deden ze daar niks meer aan. Ik zou dus deze week nog een brief ontvangen, maar daar stond dus ook weer doodleuk in dat het contract pas op 17 februari 2009 eindigt. 8)7 Lekker onduidelijk natuurlijk!!

Ik heb dus deze week wel een brief van KPN ontvangen dat per 15 februari een andere provider de lijn heeft overgenomen, Telfort dus, al hoort dat in princiepe gewoon bij KPN :P

Dat wordt straks maar geld storneren en er maar weer heen bellen anders ben ik dubbel aan het betalen en ook nog een jaar lang en daar heb ik geen zin in. :(

Ik wou dat die klote Tweede Kamer er eens wat aan deed in plaatst van de hele tijd zitten te zeuren dat de PVV zo'n stampij maakt... :X

[Voor 3% gewijzigd door Bull op 22-02-2008 17:57]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• TagDaze
Zasa schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:51:
Het betreft een nieuw bouw woning en daarom denk ik dat mijn adres niet bekend staat bij KPN,heb dinsdag een aanvraag gedaan voor een Belbudget zal het na het aansluiten van deze lijn dan in orde komen?
Dan zou het "isra punt onbekend" probleem idd opgelost moeten zijn. Schiet maar een nieuwe aanvraag in, dan zou het tot zover goed moeten komen.

Bull, geef me 's een ordernr oid? Misschien kan ik wat doen. Ik garandeer niets, though. ;)

[Voor 9% gewijzigd door TagDaze op 22-02-2008 18:27]

• Zasa
TagDaze de aansluiting word pas 5 maart geleverd moet ik na 5 maart of kan ik bijvoorbeeld nu een bestelling plaatsen bij Telfort

• TagDaze
Ik zou dat dan pas aan het eind van de maand doen. Laten we zeggen, 27-29 februari.

Ninjaedit:
Dit baseer ik op het volgende.
Je deed je 1e aanvraag op 06-02. Op 16-02 begon het mank te lopen, dus 10 dagen later. Als je een beetje elleboogruimte overlaat ook, is eind van de maand het best.

[Voor 56% gewijzigd door TagDaze op 22-02-2008 19:22]

• Snowmiss
@TagDaze: als je nog aan het werk bent....

overstap van IPB (KPN) naar Telfort is prima verlopen, ook mijn nummer is geporteerd, echter niet voor 100%
Mijn ouders die IPB (hetnet) hebben, krijgen altijd nog in gesprek als ze mij proberen te bellen, en wellicht anderen met IPB ook, maar daar heb ik nog niets van vernomen (omdat ze me niet kunnen bellen ;) )

Is dit ook iets waar jij iets over kunt uitzoeken? Mijn ordernummer was 1318800

[Voor 18% gewijzigd door Snowmiss op 22-02-2008 18:59. Reden: ordernr. toegevoegd]

Anoniem: 39403

Snowmiss,

Dit is iets waar je je oude provider voor moet bellen. Die heeft de opheffing niet goed verwerkt, en je nummer niet uit hun nummer database verwijderd. Is iets wat weleens voorkomt.

• Snowmiss
Anoniem: 39403 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:05:
Snowmiss,

Dit is iets waar je je oude provider voor moet bellen. Die heeft de opheffing niet goed verwerkt, en je nummer niet uit hun nummer database verwijderd. Is iets wat weleens voorkomt.
Ok, maar onvriendelijke man aan de telefoon van oude provider (=KPN) zegt dat Telfort hiervoor weer opdracht moet geven. Hij wilde me gewoon niet helpen. Ik zal het nog eens proberen, misschien werkt er nu een vriendelijk iemand.

Edit: vriendelijke man aan de lijn, maar hij zegt niets te kunnen doen. Hij kon zien wanneer mijn nr. geporteerd was (op de sec precies) maar er was volgens hem in zijn shcermen nergens te zien dat dat niet goed was gegaan. Ook met mijn opmerking over nr. nog in database kon (deed) hij niets.

[Voor 21% gewijzigd door Snowmiss op 22-02-2008 20:33]

• Flappie
  • Laatst online: 22-06 21:19
Ik heb vorige week dinsdag avond ADSL aangevraagd voor iemand. Op de site voor de orderstatus staat dat ze binnen 7 dagen de order gaan verwerken.

De status staat nog steeds op 1. Acceptatie van de abonnementsaanvraag

Weet iemand of dit normaal is?

• objectief2
Flappie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:52:
Ik heb vorige week dinsdag avond ADSL aangevraagd voor iemand. Op de site voor de orderstatus staat dat ze binnen 7 dagen de order gaan verwerken.

De status staat nog steeds op 1. Acceptatie van de abonnementsaanvraag

Weet iemand of dit normaal is?
Ja hoor, volkomen normaal. Deze tijd moet je 'uitzitten' voordat je order in behandeling wordt genomen. Je hebt namelijk altijd het recht binnen 7 of 8 dagen te herroepen.

• TagDaze
Flappie, wat is je ordernr?

Snowmiss, technische dienst zegt: Vreemd geval. Laat de klant even bellen, dan kunnen we het een en ander doorlopen.

[Voor 43% gewijzigd door TagDaze op 22-02-2008 20:07]

• beuker123
Anoniem: 187556 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Modem staat op de 2e verdieping en het isra punt natuurlijk beneden. Daarbij komt ook nog eens dat mij pc op mijn kamer staat (zolder) en verbonden is via het netwerk. ( kabel)

De snelheid die ik via grabit binnen krijg staat gelijk aan wat het modem intraint.

Je hebt de volgende vuistregel: 1 meter / 10 meter / 100 meter.

1 meter is de maximale afstand tussen ISRA punt en splitter/modem (telefoonkabel)
10 meter is de maximale afstand tussen splitter/modem en PC (utp-kabel),
100 meter is de maximale afstand tussen PC´s in een netwerk (utp-kabel),

Utp-kabel: unshielded twisted pair, liefst in de kwaliteit cat5e.

De met de Zyxel meegeleverde platte telefoonbekabeling voor tussen ISRA en splitter/modem is
33 centimeter !
Dit kan je niet straffeloos verlengen, dit gaat snelheid kosten.

De kabel tussen wijk-telefooncentrale en ISRA is normaliter o.k..
Omdat de bekabeling tussen ISRA en modem niet klopt traint het modem zo laag in.
Als je het modem verplaatst naar het ISRA punt zal je zien dat het modem hoger intraint.
De rest na het modem is momenteel o.k. omdat Grabit laat zien dat de snelheid van downloaden gelijk is aan de trainingssnelheid van het modem.

De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de keten.
Momenteel is de afstand ISRA-modem de zwakste schakel.

• Snowmiss
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:02:
Flappie, wat is je ordernr?

Snowmiss, technische dienst zegt: Vreemd geval. Laat de klant even bellen, dan kunnen we het een en ander doorlopen.
Ok, maar ben niet de enige, paar pagina's terug schreef Madone dat hij ook al zoiets had gehad.

Nu nog 'even' tien minuten aan de lijn gaan hangen, voordat ik aan de beurt ben.

• TagDaze
Als je even naar afdeling opzeggingen belt... :X

k, snel jongens. Ik ben hier tot 21 uur en dan heb ik weekend. Ben ik onverbiddelijk weg. ;)

Madone - Wanneer is het probleem opgelost? Ik zie hier wel een bijna dagelijkse communicatie tussen de afdelingen, ik ben benieuwd wat het punt was. Kan ik trouwens doorgeven aan tech dat het probleem is opgelost? Die zitten zich nu achter de oren te krabben wat het nog kan zijn. ;)

[Voor 133% gewijzigd door TagDaze op 22-02-2008 20:34]

Anoniem: 206812

@TagDaze
kan je voor mij ook nakijken waarom mijn aanvraag voor telfort telkens afgewezen word?
heb nl al twee keer aangevraagd maar telkens afgewezen
ordernr waren
1296009 en 1324633

nu zou speedlinq het verder verzorgen [aanvraagdatum 11-02] en heb wel een mail gekregen van telfort maar verder nog niks gehoord dus heb er geen nieuw ordernummer van [overstapdatum zou 10 maart moeten zijn] en ik hoop dat ik straks toch echt naadloos over zou kunnen naar telfort [ aangezien het in wezen een en hetzelfde bedrijf is nu]

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 206812 op 22-02-2008 20:50]

• Flappie
  • Laatst online: 22-06 21:19
@TagDaze:

Mijn order nummer is 1358557.
Aangevraagd vorige week dinsdag, bevestiging ontvangen vorige week woensdag. Er staat dat de order na 7 dagen in behandeling word genomen. Dat was dus afgelopen woensdag.

Status nog steeds op:
1. Acceptatie van de abonnementsaanvraag

Anoniem: 39403

Snowmiss schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Ok, maar ben niet de enige, paar pagina's terug schreef Madone dat hij ook al zoiets had gehad.

Nu nog 'even' tien minuten aan de lijn gaan hangen, voordat ik aan de beurt ben.
Je kan het nummer dus wel overal vandaan bereiken, behalve vanaf IPB? Ik vraag me dan toch af waar de fout ligt? ;)
Mgoed misschien dat er opnieuw een bericht uit kan gaan naar KPN en dat de portering dan wel helemaal goed verloopt.
Had KPN/IPB wel je abbo beeindigd ook in de administratie?

• Snowmiss
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:25:
Als je even naar afdeling opzeggingen belt... :X

k, snel jongens. Ik ben hier tot 21 uur en dan heb ik weekend. Ben ik onverbiddelijk weg. ;)
Dan kom je idd wat sneller bij een collega.....die mij helaas niet verder kan helpen. Ook bij telfort is alles goed aangekomen na portatie. Het zit dus fout in de spool bij hetnet (provider van mijn ouders). Deze jongeman zei geef het maximaal 14 dgn (dat zijn er nu 8 ) en als het dan nog niet is opgelost.....

• TagDaze
De vrouwelijke collega naast me kreeg Snowmiss net aan de lijn. Leuk. ;)

Blueswoman: Vanaf zondag begint de migratie van Speedlinq naar Telfort. Wacht even af.

Mensen, het wordt tijd om in te pakken. Show is nu voorbij. Ik mag ook trouwens geen requests aannemen via dit forum, dus ik ben erg stout geweest. :X

Het was gezellig.

[Voor 5% gewijzigd door TagDaze op 22-02-2008 20:51]

• Snowmiss
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:51:
Haha

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
TagDaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:51:

Blueswoman: Vanaf zondag begint de migratie van Speedlinq naar Telfort. Wacht even af.

Mensen, het wordt tijd om in te pakken. Show is nu voorbij. Ik mag ook trouwens geen requests aannemen via dit forum, dus ik ben erg stout geweest. :X

Het was gezellig.
O.W.? ;) >:)

Techer hiero... :w

[Voor 4% gewijzigd door Dav0s op 22-02-2008 21:10]

• Snowmiss
Anoniem: 39403 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Je kan het nummer dus wel overal vandaan bereiken, behalve vanaf IPB? Ik vraag me dan toch af waar de fout ligt? ;)
Mgoed misschien dat er opnieuw een bericht uit kan gaan naar KPN en dat de portering dan wel helemaal goed verloopt.
Had KPN/IPB wel je abbo beeindigd ook in de administratie?
ik moet het wellicht preciezer testen, nu weet ik dat mijn ouders (ipb van hetnet) mij niet kunnen bereiken. Ik weet zo gauw niet wie er in mijn omgeving ipb van planet of kpn heeft. Wel weet ik dat Casema bellers en 'gewone' KPN bellers mij kunnen bereiken.
De telfort technische helpdesk kon/wilde geen nieuw bericht naar kpn laten gaan (alles was goed aangekomen) en kpn helpdesk zij dat mijn nummer goed was weggegaan.
Mijn abbo is beeindigd, kreeg eergisteren de brief of ik mijn experiabox wilde terug sturen. Abbo beeindiging is verder vandaag niet expliciet naar gekeken, maar ik ga er dus van uit van wel.

• ID-College
  • Laatst online: 14:24
Bull schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:54:
[...]

Ik kom ook van Planet Internet af en het is daar allemaal maar een zootje. Ik heb dus precies hetzelfde gedaan als wat ze tegen jou zeiden, maar het contract is wel mooi verlengd tot 17 februari 2009! |:(

Ik heb er vorige week zaterdag 16 februari heen gebeld omdat ze eerder tegen mij zeiden dat ik dan pas moest bellen om het te laten opzeggen omdat wanneer het eerder werd opgezegd de verbinding zou worden "gesloopt" door de KPN. Eerst kreeg ik een domme muts aan de telefoon, zo'n weet je wel type die volgens mij ook nog maar net uit de luiers kwam en nogal wat moeite had om de postcode en huisnummer in te vullen :/ en die probeerde me zelfs doodleuk IPB aan te smeren. Ik heb toen vriendelijk bedankt voor haar medewerking en gevraagd of ik iemand anders kon spreken. Ze gaf me toen een nummer van Het Net, wat trouwens 30 cent per/min kost. Dat gebeld en toen werd ik goed geholpen en die Nederlandse man verbond me door met volgens mij een Belgische man en die zei dat je nu ook gewoon per maand kon opzeggen alleen moest dat allemaal nog worden doorgevoerd in het systeem bij hun, maar aangezien alles "binnenkort" Telfort zou worden deden ze daar niks meer aan. Ik zou dus deze week nog een brief ontvangen, maar daar stond dus ook weer doodleuk in dat het contract pas op 17 februari 2009 eindigt. 8)7 Lekker onduidelijk natuurlijk!!

Ik heb dus deze week wel een brief van KPN ontvangen dat per 15 februari een andere provider de lijn heeft overgenomen, Telfort dus, al hoort dat in princiepe gewoon bij KPN :P

Dat wordt straks maar geld storneren en er maar weer heen bellen anders ben ik dubbel aan het betalen en ook nog een jaar lang en daar heb ik geen zin in. :(

Ik wou dat die klote Tweede Kamer er eens wat aan deed in plaatst van de hele tijd zitten te zeuren dat de PVV zo'n stampij maakt... :X
Hoe heb jij het aangepakt dan?
Telfort aanvragen, planet opzeggen en kijken of het goed gaat.
Als je de lijn van telfort hebt en werkt kan je het geld van planet toch gewoon storneren. Dan sluiten ze je vanzelf af omdat je niet betaald hebt. Gewoon blijven storneren dan houdt het vanzelf op en erop wijzen dat je het opgezegd hebt. Dat hoor ik ook van de meeste mensen hier?

• hvgsel
  • Niet online
Anoniem: 204749 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Stimmt de zyxel staat in de kruipruimte en gaat met een draad naar boven, daar staat de wireless router.
Ik neem aan dat je router nieuw is, anders zou het geen nieuw verschijnsel zijn voor je. Dan mag de verbinding niet zomaar wegvallen.
Wat vaak helpt : update van de firmware van de router en nog vaker : een nieuwere driver voor je NW-kaart, al staat die vaak niet op de site van de fabrikant. Als je weet welke chipset je hebt, dan is ie vaak wel te vinden.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
ID-College schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:44:
[...]

Hoe heb jij het aangepakt dan?
Telfort aanvragen, planet opzeggen en kijken of het goed gaat.
Als je de lijn van telfort hebt en werkt kan je het geld van planet toch gewoon storneren. Dan sluiten ze je vanzelf af omdat je niet betaald hebt. Gewoon blijven storneren dan houdt het vanzelf op en erop wijzen dat je het opgezegd hebt. Dat hoor ik ook van de meeste mensen hier?
Jup, zo heb ik het gedaan. Kan ook niet anders volgens mij :) Ik wacht nog ff tot 6 maart af want dan zou de volgende afschrijving plaats moeten vinden en zodra ze weer afschrijven ga ik ff bellen en de boel storneren bij de bank. :P

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• huh??
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01-2018
Noem het hoe je wilt... >:)

Bij al 2 personen die ik ken, is het abbo weer voor 'n jaar verlengd.
(Zie ook deze post:
Bull schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:54:
[...]

Natuurlijk kun je dit weer allemaal juridisch aanvechten, maar wat een werk en energie...

Dus, zoals ik al eerder opmerkte: zoals de wind waait......
Anoniem: 248336 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Wat een onzin ook al zit je bij Planet of Hetnet met IPB je hoeft NIETS op te zeggen... alleen als je je Nummer NIET meeneemt dan moet je opzeggen , Maar wil je je nummer meenemen hoef je NIETS te doen... (Spreek uit ervaring had IPB van Hetnet , ging allemaal netjes automatisch)

Als je namelijk je nummer wilt meenemen moet telfort dat melden aan de provider en met IPB zien ze dat meteen als opzegging van je abbo..
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:02:
[...]

Wat een lul verhaal, als je IPB, van Planet/KPN of Hetnet hebt, of SLIM, hoef je niet op te zeggen.
Als je nummer wordt overgenomen, wordt dit automatisch als een opzegging gezien.

[Voor 49% gewijzigd door huh?? op 23-02-2008 06:26]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

huh?? schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 06:21:
Noem het hoe je wilt... >:)

Bij al 2 personen die ik ken, is het abbo weer voor 'n jaar verlengd.
(Zie ook deze post:

[...]

Natuurlijk kun je dit weer allemaal juridisch aanvechten, maar wat een werk en energie...

Dus, zoals ik al eerder opmerkte: zoals de wind waait......

[...]

[...]
Ging bij mij in eerste instantie ook zo bij Planet, maar nadat ik ze nog een keer per e-mail herrinnerde aan mijn opzegging werd het meteen in gang gezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-06 17:36
Anoniem: 187556 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Ik zou eens beginnen je modem dichter bij het israpunt te zetten op een kabeltje van maximaal 1 meter tussen modem en israpunt, daar zit het grootste probleem. Daarna met een netwerkkabel naar zolder. Dan zal je modem veeel hoger intrainen. De telefoonbekabeling die gebruikt wordt binnenhuis is meestal van een mindere kwaliteit en niet goed afgeschermt en veroorzaakt vaak dit soort problemen.
Geloof me dit is proef ondervindelijke vastgesteld, je hebt massel dat je modem uberhaut een adsl verbinding maakt.

beuker123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:09:
[...]

[...]

Je hebt de volgende vuistregel: 1 meter / 10 meter / 100 meter.

1 meter is de maximale afstand tussen ISRA punt en splitter/modem (telefoonkabel)
100 meter is de maximale afstand tussen PC´s in een netwerk (utp-kabel),

Utp-kabel: unshielded twisted pair, liefst in de kwaliteit cat5e.

De met de Zyxel meegeleverde platte telefoonbekabeling voor tussen ISRA en splitter/modem is
33 centimeter !
Dit kan je niet straffeloos verlengen, dit gaat snelheid kosten.

De kabel tussen wijk-telefooncentrale en ISRA is normaliter o.k..
Omdat de bekabeling tussen ISRA en modem niet klopt traint het modem zo laag in.
Als je het modem verplaatst naar het ISRA punt zal je zien dat het modem hoger intraint.
De rest na het modem is momenteel o.k. omdat Grabit laat zien dat de snelheid van downloaden gelijk is aan de trainingssnelheid van het modem.

De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de keten.
Momenteel is de afstand ISRA-modem de zwakste schakel.
Sow hee dan moet ik een hele lange utp kabel gaan halen. Draadloos is geen optie aangezien ik niet zo;n modem heb. Thx voor je reactie

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 17:42

janklp

Les Trois Ballons 2014

Ik ben eens even aan het testen of ik mijn modem al wat eerder kan gebruiken dan de officiele opleverdatum. Nu gaat het DSL lampje gewoon branden na een tijdje, echter wordt het internet lampje wel rood. Betekend dit nu dat het al werkt of moet ik wachten?

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Anoniem: 184092

mpx200_05 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:51:

Als je Annex B (ISDN) aansluiting hebt, wellicht niet. Annex A daarentegen is, ondanks de bekende grafieken, 8mbit op jouw afstand niet uit te sluiten. Met een Annex B aansluiting op 3520 mtr (centrale heeft ADSL2+ DSLAM) haal ik met T6 (TweakDSL) en ZyxelHW-D3A een intrain waarde van 5647bps. Dat was overigens tot voor een paar weken geleden 6845 kbps.. Als je een veel hogere download snelheid belangrijk vindt dan is de kabel of fiber momenteel de (dure) alternatieven..

Anoniem: 217007

Janusz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:38:
Ik ben eens even aan het testen of ik mijn modem al wat eerder kan gebruiken dan de officiele opleverdatum. Nu gaat het DSL lampje gewoon branden na een tijdje, echter wordt het internet lampje wel rood. Betekend dit nu dat het al werkt of moet ik wachten?
rood lampje op internet betekent, dat er storing is of je heb nog niet geactiveerd.

Je kan hier testen. http://connect.adslvandaag.nl

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:38
Laat maar. eerst lezen.

[Voor 96% gewijzigd door SaN op 23-02-2008 12:32]

• BHQ
  • Laatst online: 14:40
beuker123 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:09:
Onzin, zolang het een netwerkaansluiting betreft mag deze gewoon ook 100 meter zijn. Je telefoonkabels wil je however beneden een meter houden idd.

Anoniem: 251198

Ik heb 20 meter onbekende 6 aderige kabel tussen splitter en modem.
Mijn huidige provider levert 1 Mbps, en mijn modem traint ook in op 1Mbps.

Ik ben benieuwd of ik een beetje signaal krijg als volgende week Telfort geactiveerd
wordt.

Anoniem: 125499

@TagDaze

Kun je uitsluitsel geven over het volgende:

Kun je een probleemloos een KPN (Belbudget) abonnement opzeggen op een ISRA waar tevens het Telfort signaal inclusief Telfort Telefonie op aangesloten is?

De telefonische helpdesk geeft hier uiteenlopende antwoorden over.

Anoniem: 246051

Goedemiddag,
Wat betreft vast bellen van Telfort.
Kan je de telefoon ook doorschaken naar bijvoorbeeld een mobielnummer=
Zoja gaat dit dan met *21 ?
Voicemail afluiteren gaat dit met nummer 1233.
Werkt *61 ook?

Ik kan in de handleiding niets terugvinden hierover.

Ik ben bezig geweest in het modem het doorschakelen aan te passen.
Ik heb het zo ingesteld dat alle binnen komende gesprekken moeten doorschakel naar mijn mobiel.

Het wil niet lukken.

Er wordt nog steeds naar de voicemail doorverbonden.

Wie weet raad?
Bij voorbaat dank voor een reactie

Hartelijk dank voor de reactie.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:38
Anoniem: 217007 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:14:
[...]

rood lampje op internet betekent, dat er storing is of je heb nog niet geactiveerd.

Je kan hier testen. http://connect.adslvandaag.nl
Ik heb hetzelfde. Ik heb vandaag mijn modem binnen gekregen, gelijk aangesloten. DSL brand, en internet is rood. Ik heb nog geen brief met persoonlijke gegevens gehad (misschien later vandaag) Zou het nu al mogelijk zijn om te internetten, of is staat dat helemaal niet vast als het beide lampjes branden? Ik kom namelijk niet op die activeringspagina.

[Voor 3% gewijzigd door SaN op 23-02-2008 13:21]

• mivacron
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2021
Als alles is aangesloten en werk tot tevredeheid, kan ik ook met mijn gewoone siemens telefoon toestel gebruikt maken van skype?

Anoniem: 125499 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:00:
@TagDaze

Kun je uitsluitsel geven over het volgende:

Kun je een probleemloos een KPN (Belbudget) abonnement opzeggen op een ISRA waar tevens het Telfort signaal inclusief Telfort Telefonie op aangesloten is?
Ja
De telefonische helpdesk geeft hier uiteenlopende antwoorden over.
Iedereen weet toch dat de hersenen van de gemiddelde helpdeskmedewerker de grootte hebben van een walnoot.

• ssj_gohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07-2017

ssj_gohan

Darwin FTW!

Gisterenavond omstreeks 22:00 viel mijn internet verbinding weg, geen internet geen telefonie. Vanmorgen om 11:30 nog geen verbinding, maar bleek inderdaad een storing te zijn in de regio Weert. Omstreeks 12:00 had ik weer internet

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30
Anoniem: 246051 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:09:
Goedemiddag,
Wat betreft vast bellen van Telfort.
Kan je de telefoon ook doorschaken naar bijvoorbeeld een mobielnummer=
Voicemail afluiteren gaat dit met nummer 1233.
Voicemail krijg je alleen via email (als WAV file). Doorschakelen e.d. heb ik ook nog nergens iets over gevonden (echter zelf ook geen behoefte aan).
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee