Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.924 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Zamorano schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:45:
[...]

Hoe naïef. :)

Dat gaat natuurlijk alleen in theorie werken. ;)
Een gebrek aan concurrentie is ongetwijfeld slecht voor de technologische ontwikkelingen, en vanuit het oogpunt van de consument zeker niet beter voor de portemonnee. De marges zullen hooguit hoger zijn, maar ik denk niet dat je nog consoles zult zien die met verlies verkocht worden.
Als consoles met verlies verkocht worden (zoals nu), dan moet dat terugverdient worden met hogere software prijzen. Als de kosten in de toekomst (nog) meer gaan stijgen zal de prijs voor de consument dusdanig hoog worden, dat die het product laat liggen en gaat de markt op zijn reet.

Het is in mijn ogen niet naïef, maar noodzakelijk om in de toekomst nog iets te kunnen verkopen. Overigens zie ik voldoende mogelijkheden voor concurrentie, net zoals nu het geval is bij fabrikanten van bijvoorbeeld DVD spelers, die zijn ook allemaal compatible met dezelfde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:26
Waarom kleinere proccesors in een console zo interesant zijn hier? Nou ja dit is tweakers, dus dit soort dingetjes daar praat men nou eenmaal graag over lijkt mij. Tevens zijn er mensen die het wel een paar weken wachten waard vinden voor een zuinigere console, vindt het tevens ook geen bull rede. Hoe minder een console verbruikt, hoe minder dat geld gaat kosten per jaar en hoe minder dit de natuur schaadt, sommige mensen vinden dit belangrijke zaken en sommige niet. De PS3 wordt wel warm maar heeft inderdaad geen hitte probleem net zo min als een geluids probleem, daar hoef je het dus inderdaad niet voor te doen.

En wat ook belangrijk is met de 45 nm technologie is dat dit voor Sony goedkoper is (meer Cells uit één waffel). Wordt het voor sony goedkoper dan zal het voor de klant ook goedkoper worden, in iedergeval in deze tijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Soepstengel op 09-02-2008 23:10 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 13:57
DCFreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:07:
[...]Overigens zie ik voldoende mogelijkheden voor concurrentie, net zoals nu het geval is bij fabrikanten van bijvoorbeeld DVD spelers, die zijn ook allemaal compatible met dezelfde content.
Dan ga je weer de richting op van PC gaming.
Het voordeel van consoles is juist dat de hardware altijd hetzelfde is (op evt. een verkleining van het productieproces na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Als consoles met verlies verkocht worden (zoals nu), dan moet dat terugverdient worden met hogere software prijzen. Als de kosten in de toekomst (nog) meer gaan stijgen zal de prijs voor de consument dusdanig hoog worden, dat die het product laat liggen en gaat de markt op zijn reet.

Het is in mijn ogen niet naïef, maar noodzakelijk om in de toekomst nog iets te kunnen verkopen. Overigens zie ik voldoende mogelijkheden voor concurrentie, net zoals nu het geval is bij fabrikanten van bijvoorbeeld DVD spelers, die zijn ook allemaal compatible met dezelfde content.
De prijzen zijn al jaren redelijk stabiel, zowel voor hardware als voor de software, zelfs met de komst van de euro. Er is dus geen reden om te veronderstellen dat prijzen gaan stijgen tot het punt dat de verkoop eronder gaat lijden. Ik zie ook absoluut geen reden voor een fabrikant om de prijzen omlaag te schroeven, en al helemaal niet als er geen concurrentie is, daar hoef je geen top-econoom voor te zijn. De theorie dat de prijzen omlaag kunnen met als enige reden dat de R&D en de fabricage kosten lager liggen vind ik inderdaad behoorlijk naïef. Waarom zou je als fabrikant minder winst willen maken? Onzin.

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat een prijsdaling noodzakelijk is om iets te kunnen verkopen, maar in dit geval lijkt me de wens de vader van de gedachte, want er zijn geen sterke argumenten voor te bedenken.

Bovendien is het nadeel aan het hebben van 1 console, dat je één hele grote doelgroep moet bedienen en tevreden houden. Dat is echt niet gemakkelijk. Mensen hebben verschillende behoeften, budgetten, smaken, etc.
Concurrentie is positief voor de consument, maar dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen. Teveel keuze is inderdaad niet goed, maar dat is helemaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:36
Even een tip voor de mensen die nog twijfelen, in mijn geval twijfelden, om een PS3 aan te schaffen. Ook ik twijfelde, maar je kan ook zo denken dat als je gewoon de games besteld in de US, bespaar je al zo'n €20,00 per game. Die prijsverlaging zal misschien, als je geluk hebt €100,00 zijn, dus na 5 games heb je zelf je prijsverlaging gerealiseerd. Ideetje toch? Heb je toch een goeie reden om hem nu te kopen :9 .

[ Voor 6% gewijzigd door haroldso op 09-02-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
haroldso schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:42:
Even een tip voor de mensen die nog twijfelen, in mijn geval twijfelden, om een PS3 aan te schaffen. Ook ik twijfelde, maar je kan ook zo denken dat als je gewoon de games besteld in de US, bespaar je al zo'n €20,00 per game. Die prijsverlaging zal misschien, als je geluk hebt €100,00 zijn, dus na 5 games heb je zelf je prijsverlaging gerealiseerd. Ideetje toch? Heb je toch een goeie reden om hem nu te kopen :9 .
Héél flauw natuurlijk, maar dat kun je ook doen als de prijsverlaging is geweest.
Heb je €200 bespaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
Zit er verschil tussen het gebruik van een HDMI naar DVI kabel en een HDMI naar DVI verlengstuk?

Ikzelf heb nl mijn ps3 aangesloten op m'n syncmaster 215TW (HDCP compliant) mbv een HDMI naar DVI kabel, echter krijg ik geen beeld. Ik heb de stroom erafgezet en de ps3 in safe mode (power knop ingedrukt houden bij het opstarten) uitgevoerd, echter blijft het beeld maar zwart op mijn beeldscherm. Verscheidene sites vermelden dat als je beeldscherm HDCP compliant is dat mijn manier van aansluiten gewoon hoort te werken, toch snap ik niet waarom het beeld zwart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
SH4D3H schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:49:
[...]

Héél flauw natuurlijk, maar dat kun je ook doen als de prijsverlaging is geweest.
Heb je €200 bespaard :+
Je kunt ook deze PS3 op marktplaats kopen, bespaart je toch al snel €250,-. En dan tel ik de besparing op de games nog niet eens mee! :)

http://computer-hardware....%2FT91DNce&fta_ind=4&fs=1

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:36
Arx schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:59:
[...]

Je kunt ook deze PS3 op marktplaats kopen, bespaart je toch al snel €250,-. En dan tel ik de besparing op de games nog niet eens mee! :)

Ja maar laten wij maar gewoon uit gaan van een nieuwe, die 2e handse heb ik niet zo op. Klopt toch ook voor geen meter dat iemand een PS3 verkoopt voor die prijs. Er moet gewoon iets mee aan de hand zijn. Een normaal iemand zou het bieden aangelaten hebben en niet uitgezet. Dit visje stinkt behoorlijk.
Maar goed laten wij hier niet verder op in gaan, het gaat immers om ervaringen met de PS3, en niet zo van hoe kom ik er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Zamorano schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:23:
[...]

De prijzen zijn al jaren redelijk stabiel, zowel voor hardware als voor de software, zelfs met de komst van de euro. Er is dus geen reden om te veronderstellen dat prijzen gaan stijgen tot het punt dat de verkoop eronder gaat lijden. Ik zie ook absoluut geen reden voor een fabrikant om de prijzen omlaag te schroeven, en al helemaal niet als er geen concurrentie is, daar hoef je geen top-econoom voor te zijn. De theorie dat de prijzen omlaag kunnen met als enige reden dat de R&D en de fabricage kosten lager liggen vind ik inderdaad behoorlijk naïef. Waarom zou je als fabrikant minder winst willen maken? Onzin.
Ik doelde ook op de toekomstige generatie consoles, maar de trend is al begonnen bij de huidige.
Wereldwijd is er kritiek op Sony vanwege de hoge launchprijs van de PS3, de XBox360 is goedkoper maar is (was) kwalitatief onder de maat, de Wii is best goedkoop maar bevat hardware van de vorige generatie. Naar mijn bescheiden mening is er alle reden om te veronderstellen dat de prijzen zullen stijgen; immers de software projecten worden steeds complexer en er zijn steeds grotere development teams nodig om een toptitel te produceren. Dit nog buiten de steeds hogere kosten die gemoeit zijn met het ontwikkelen van een nieuw hardware platform om de 8 - 10 jaar.

Als de prijs van deze producten stabiel moet blijven, zal het aantal verkochte producten moeten toenemen, en je kan nu al zien aan de populariteit van de goedkope Wii, dat de consument hier niet in mee zal gaan.

De reden voor een fabrikant om zijn prijs laag te houden is dus simpelweg om zijn klanten niet te verliezen, daar is geen top econoom voor nodig dacht ik zo? En het argument van geen concurrentie klopt niet helemaal, men kan prima concurreren, alleen met compatible ipv incompatible hardware.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat een prijsdaling noodzakelijk is om iets te kunnen verkopen, maar in dit geval lijkt me de wens de vader van de gedachte, want er zijn geen sterke argumenten voor te bedenken.
Vergelijk dan even de verkoopcijfers van de Nintendo Wii met die van de PS3 en XBox360. Tevens kan je vaststellen dat de PS3 pas in grotere aantallen begon te verkopen na 2 forse prijsdalingen.
Bovendien is het nadeel aan het hebben van 1 console, dat je één hele grote doelgroep moet bedienen en tevreden houden. Dat is echt niet gemakkelijk. Mensen hebben verschillende behoeften, budgetten, smaken, etc.
Concurrentie is positief voor de consument, maar dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen. Teveel keuze is inderdaad niet goed, maar dat is helemaal niet het geval.
Blijkbaar heb je mijn oorspronkelijke post niet goed gelezen. Ik stelde dan ook voor dat diverse fabrikanten hun eigen console produceren, welliswaar kunnen details afwijken per model, maar software compatibiliteit moet behouden blijven. Concurrentie is inderdaad een positief iets, maar kosten hoog houden omdat je een business model niet wilt veranderen is in mijn ogen onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Of je vliegt ff naar Japan, kost je PS3 maar €240,- (die €900 voor een retourje even buiten beschouwing gelaten). 8)7 O-)

Anyway.. speculeren over prijsdalingen en 45nm processors is wel aardig, maar uiteindelijk weet je toch pas wat zodra Sony een persmededeling doet. Wanneer je nu gaat wachten op die nieuwe versie/bundel (want anders krijg je vast spijt.. :X ), dan kun je wel bezig blijven, want tegen die tijd is er vast wel weer iets beters aan de horizon.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DCFreak schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:22:
[...]

Ik doelde ook op de toekomstige generatie consoles, maar de trend is al begonnen bij de huidige.
Wereldwijd is er kritiek op Sony vanwege de hoge launchprijs van de PS3, de XBox360 is goedkoper maar is (was) kwalitatief onder de maat, de Wii is best goedkoop maar bevat hardware van de vorige generatie. Naar mijn bescheiden mening is er alle reden om te veronderstellen dat de prijzen zullen stijgen; immers de software projecten worden steeds complexer en er zijn steeds grotere development teams nodig om een toptitel te produceren. Dit nog buiten de steeds hogere kosten die gemoeit zijn met het ontwikkelen van een nieuw hardware platform om de 8 - 10 jaar.

Als de prijs van deze producten stabiel moet blijven, zal het aantal verkochte producten moeten toenemen, en je kan nu al zien aan de populariteit van de goedkope Wii, dat de consument hier niet in mee zal gaan.

De reden voor een fabrikant om zijn prijs laag te houden is dus simpelweg om zijn klanten niet te verliezen, daar is geen top econoom voor nodig dacht ik zo? En het argument van geen concurrentie klopt niet helemaal, men kan prima concurreren, alleen met compatible ipv incompatible hardware.

[...]

Vergelijk dan even de verkoopcijfers van de Nintendo Wii met die van de PS3 en XBox360. Tevens kan je vaststellen dat de PS3 pas in grotere aantallen begon te verkopen na 2 forse prijsdalingen.

[...]

Blijkbaar heb je mijn oorspronkelijke post niet goed gelezen. Ik stelde dan ook voor dat diverse fabrikanten hun eigen console produceren, welliswaar kunnen details afwijken per model, maar software compatibiliteit moet behouden blijven. Concurrentie is inderdaad een positief iets, maar kosten hoog houden omdat je een business model niet wilt veranderen is in mijn ogen onhandig.
Dan heb ik je eerste post iets anders begrepen, ik dacht dat je één eindproduct bedoelde met een vaste prijs, die eventueel door verschillende fabrikanten geproduceerd zou worden.

De Wii spreekt naar mijn idee gewoon een andere (en deels nieuwe) doelgroep aan dan de PS3 en de X360. Volgens mij is er genoeg ruimte om 2 of 3 verschillende consoles op de markt te hebben die een financiëel en commercieel succes zijn. De markt is er breed genoeg voor.
Zoals je zelf al eerder zegt is de Wii gebouwd met verouderde hardware. Je levert technologische vooruitgang in (een gimmick als een motion-sensor controller tel ik daar niet onder nee) om de prijs te drukken en daarmee directe concurrentie te vermijden. Naar mijn mening kun je de Wii dan ook niet direct meer vergelijken met de andere twee. Nintendo speelt gewoon heel slim in op het veranderen (lees: verbreden) van de markt.

De vraag is of het business model wel veranderd moet worden, en zo ja hoe.
Wellicht dat een toename aan ontwikkelingskosten bij zowel software als hardware het noodzakelijk maakt om de levensduur van een console wat op te schroeven. Want je hebt gelijk met je punt dat ontwikkelingskosten omhoog zijn gegaan met de complexiteit.

Ik denk eerder dat de je de markt niet moet verenigen, maar duidelijker splitsen. Dat betekent dus de trend doorzetten die we nu met de Wii aan de ene kant, en de X360 en PS3 aan de andere kant zien (de portables even buiten beschouwing gelaten). En het gameaanbod moet daar natuurlijk onderdeel van zijn. Ik denk namelijk niet dat het handig is om ervoor te zorgen dat de hardware compatible blijft met zo'n gigantisch aanbod aan software.

Is het nodig om een console te kopen die de grafisch meest geavanceerde games kan draaien als je alleen puzzel of partygames speelt?
De Wii is toch een redelijk innovatief concept, maar was waarschijnlijk nooit gemaakt als alle hardware maar compatibel moest zijn met alle software. Je kunt veel minder flexibel inspelen op de markt of nieuwe ontwikkelingen/ideëen, en naar mijn mening is dat niet positief voor de consument.

Bovendien vraag ik me af of het zin heeft om elke fabrikant een eigen console te laten fabriceren, de hardware van een console is wel even iets complexer dan een DVD speler. Je gebruikt dus of allemaal dezelfde onderdelen, of probeert allemaal verschillende onderdelen met hetzelfde stukje software te laten werken. In dat laatste geval ga je toch gevaarlijk dicht richting de PC. Krijgen we dan ook weer allemaal patches om problemen van bepaalde spellen met bepaalde chips, processoren of controllers te verhelpen? Of driverupdates? Een spel voor een PC ontwikkelen is ook amper meer rendabel, die richting zou je ook met een console op gaan.

En als je allemaal dezelfde onderdelen gaat gebruiken wordt het wel erg lastig om je als fabrikant te onderscheiden van de rest. Dan kun je volgens mij net zo goed één product ontwikkelen met een groepje fabrikanten, en die in een paar verschillende smaken verkopen. Oh ja, dan kun je de prijs ook wel weer kunstmatig hooghouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:59:
[...]

Óf je wordt vreselijk genaaid door een oplichter die een PS3 tegen een belachelijke lage prijs op Marktplaats aanbiedt, zoals mij enkele maanden geleden is overkomen |:(

Maar goed, ik heb nu net Uncharted uitgespeeld 8) . Wát een game zeg, echt fantastisch en ik kijk nu al uit naar een vervolg :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Atomsk schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:50:
Wanneer je nu gaat wachten op die nieuwe versie/bundel (want anders krijg je vast spijt.. :X ), dan kun je wel bezig blijven, want tegen die tijd is er vast wel weer iets beters aan de horizon.
Ik wil een PS3 aanschaffen, maar ik heb er vooralsnog geen haast mee.
Wellicht dat ik wacht op een Killzonebundel, de meeste andere games zijn of niets voor mij of ook op de Xbox360.

In zo'n geval is wachten helemaal niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:51:
[...]

Óf je wordt vreselijk genaaid door een oplichter die een PS3 tegen een belachelijke lage prijs op Marktplaats aanbiedt, zoals mij enkele maanden geleden is overkomen |:(

Maar goed, ik heb nu net Uncharted uitgespeeld 8) . Wát een game zeg, echt fantastisch en ik kijk nu al uit naar een vervolg :9 .
heb ik ook net gedaan, prachtig spel, zowel visueel als gameplay is het een topgame.
Is ook het eerste game waar ik de nederlandse stemmen NIET storend vind.

Nu begin ik aan Ratchet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik vraag me af of niemand anders zich stoort aan de prijzen van de PS3 games. Ik koop R&C:TOD en Uncharted principieel niet omdat deze veel te duur zijn. € 75 voor Uncharted vind ik te ver gaan.

In het algemeen zijn PS3 games sowieso duurder dan die van de XBOX360. Maar omdat ik toch meer aanhanger ben van PlayStation (jeugdsentiment denk ik dan) ben ik bereid om elke keer die € 5 meer te betalen. XBOX360 games kosten veelal € 55 waar PlayStation3 games vrijwel zonder uitzondering € 60 kosten.

Dan kun je natuurlijk wel zeggen dat is om het verlies te compenseren, maar is dat niet een bewuste keuze geweest van Sony om zo'n duur apparaat voor een relatief goedkope prijs in de markt te duwen? Microsoft heeft ook dikke verliezen gemaakt op de XBOX360, vooral met de RROD.

Ik vind dat elke gamer gewoon moet weigeren € 75 te betalen voor een game. Voor je het weet gaan ze dat weer overtreffen en gaan ze langzaam richting de € 100. Ja, dan nodigen ze piraterij uit. En wat krijg je dan? Nóg meer verlies...

Games goedkoop maken werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op zondag 10 februari 2008 @ 03:47:
Ik vraag me af of niemand anders zich stoort aan de prijzen van de PS3 games. Ik koop R&C:TOD en Uncharted principieel niet omdat deze veel te duur zijn. € 75 voor Uncharted vind ik te ver gaan.

In het algemeen zijn PS3 games sowieso duurder dan die van de XBOX360. Maar omdat ik toch meer aanhanger ben van PlayStation (jeugdsentiment denk ik dan) ben ik bereid om elke keer die € 5 meer te betalen. XBOX360 games kosten veelal € 55 waar PlayStation3 games vrijwel zonder uitzondering € 60 kosten.

Dan kun je natuurlijk wel zeggen dat is om het verlies te compenseren, maar is dat niet een bewuste keuze geweest van Sony om zo'n duur apparaat voor een relatief goedkope prijs in de markt te duwen? Microsoft heeft ook dikke verliezen gemaakt op de XBOX360, vooral met de RROD.

Ik vind dat elke gamer gewoon moet weigeren € 75 te betalen voor een game. Voor je het weet gaan ze dat weer overtreffen en gaan ze langzaam richting de € 100. Ja, dan nodigen ze piraterij uit. En wat krijg je dan? Nóg meer verlies...

Of je import het zoals zoveel mensen hier (inclusief mij). Sowieso goedkoper.

Zijn ook maar een paar die meer dan 65 euro kosten overigens en meestal kan je die ook wel voor een wat normalere prijs vinden als je even goed rondkijkt.

Maar wil je echt wat voordeel dan moet je gaan importeren (alleen dan niet elke dag hier komen vragen waar je pakketje blijft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45

Bij 3busymen is uncharted 65 dollar inclusief verzendkosten, ff omrekenen --> 44.81 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 18:26
FRS en de kleinere gameshops die zullen vast deze "advies" prijs hanteren. Maar stap de bartsmit binnen en daar ligt hij gewoon voor 59,99 hoor. Er was laatst ook een artikel hier op tweakers waarin stond dat games duurder zijn op de PS3 om het verlies te compenseren. maar ik kom het zelden tegen. Helemaal als je het via Ebay besteld. En aangezien je het geld er niet voor neer wilt leggen neem ik aan dat je naar een alternatief gezocht hebt, waar je vast wel gezien hebt dat games JUIST goedkoop zijn door te importeren.
Zelfde verhaal hier: als het je echt om 5 euro gaat en je wilt dus niet meer betalen en je wilt liever goedkoop uit zijn. IMPORTEER! dat scheelt je zelfs 20-30 euro op een aankoop!

Importeren! Dinsdag betaald woensdag verzonden vrijdag in huis ;) (onder voorbehoud _/-\o_ haha )

Misschien iets voor de SP OP om 3busyman www.yesasia.com en www.budgetgaming.nl in op te nemen? www.budgetgaming.nl is een website waar vaak leuke akties centraal vermeld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
DCFreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:50:
Je vergist jezelf, de eerste PS2's hadden wel een DVD drive, maar de driver daarvoor moest ingeladen worden van de memory card (zat dus niet in de bios).
De enige driver die ik ooit op mijn PS2 heb moeten installeren was die voor de afstandsbediening van de DVD-drive, niet voor de DVD-drive zelf...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SToRM666 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:50:
[...]
De enige driver die ik ooit op mijn PS2 heb moeten installeren was die voor de afstandsbediening van de DVD-drive, niet voor de DVD-drive zelf...
De eerste serie PS2's werd alleen in Japan uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Laatst online: 04-05 18:27
Gerwin schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:42:
[...]

45nm, 65nm 90nm wat betekend dat allemaal?

Voor de leek even globaal uit leggen waar het om draaid (draaiT). Er bestaan voor gewone processoren en de grafische processoren verschillende groottes voor de Playstation: 90nm, 65nm en 45 nm. enz enz, etc etc etc.
=======
Soepstengel schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:08:
Waarom kleinere proccesors in een console zo interesant zijn hier? enz enz enz etc etc etc.
ik snap 1 ding niet, worden die processoren nou kleiner of die transistors? ik heb ff gegoogled maar daar wordt dit "fenomeen" niet echt duidelijk uitgelegd. ik heb nooit processoren van 45nm gezien (lijkt me ook best moeilijk)...
en als het om kleinere transistors gaat, waarom zou het dan juist een koelere CPU worden? dan zitten er toch MEER transistors die warmte produceren per oppervlakte?

edit:
dit is het enige (nog steeds vage) informatie wat ik heb kunnen vinden (hardware.info)
Een kleine productieprocédé staat altijd garant voor kleinere transistors en biedt daardoor de mogelijkheid om meer transistors in een chip te verwerken, de mogelijkheid om het stroomverbruik verder terug te dringen en daardoor ook de mogelijkheid om klokfrequenties op te krikken.
edit [meer ontopic]
ik denk dat heel veel bedrijven gebruik maken van het soort "geruchten" dat er iets nieuws komt (of prijsverlagingen). het is ook marketing... denk jij dat als je via via hoort dat er over een maand een voordeelactie komt dat je dan kan wachten als je heel lang heb gewacht, EINDELIJK het geld bijelkaar heb gespaard, en gewoon ook NU de ps3 kan hebben? sommige mensen wel sommige mensen niet. echt niet dat de verkopen ineens extreem dalen op dat moment. bedenk wel dat er heel veel mensen zijn die niet worden geinformeerd. en degene die wel worden geinformeerd die gaan erover praten en... (heel menselijk) SPECULEREN.
ik had ook mn ps3 bij de befaamde BartSmit-actie gekocht. een paar "vrienden" die wisten het niet eens en wilden een ps3 kopen en dachten !kassa! toen ze pas die reclame zagen. die wisten het pas op het moment, ze hadden dus zowieso een ps3 gekocht.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Frank J. schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Misschien iets voor de SP OP om 3busyman www.yesasia.com en www.budgetgaming.nl in op te nemen? www.budgetgaming.nl is een website waar vaak leuke akties centraal vermeld worden.
Het zit er al lang in. :+ Ik heb het lijstje gebruikt van ymmv. Die was wat completer:

:? €80,- voor Unchared: Drake's Fortune vind ik te duur, is er een mogelijkheid om spellen te importeren?
Ja! De games van de PS3 zijn regio onafhankelijk wat er op neer komt dat games waar ze ook gekocht zijn (New York, Tokio, Bombay), het altijd op je PS3 doen. Dit biedt voor ons Tweakers perspectieven, want dit betekend dat je games dus kunt importeren. :) De bekende besteladressen zijn www.renchi.com, www.videogamesplus.ca, www.estarland.com, www.gamehubs.com en de ebay-stores van 3busymen en biz-com2. In Europa is www.play.com ook interessant.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
haroldso schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:11:
[...]

Ja maar laten wij maar gewoon uit gaan van een nieuwe, die 2e handse heb ik niet zo op. Klopt toch ook voor geen meter dat iemand een PS3 verkoopt voor die prijs. Er moet gewoon iets mee aan de hand zijn. Een normaal iemand zou het bieden aangelaten hebben en niet uitgezet. Dit visje stinkt behoorlijk.
Maar goed laten wij hier niet verder op in gaan, het gaat immers om ervaringen met de PS3, en niet zo van hoe kom ik er aan.
Als ik dat soort berichten ga plaatsen, moet je mij absoluut niet serieus nemen. :) Het is hier een forum, geen derde kamer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:54
Arx schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:49:
[...]

Het zit er al lang in. :+ Ik heb het lijstje gebruikt van ymmv. Die was wat completer:

:? €80,- voor Unchared: Drake's Fortune vind ik te duur, is er een mogelijkheid om spellen te importeren?
Ja! De games van de PS3 zijn regio onafhankelijk wat er op neer komt dat games waar ze ook gekocht zijn (New York, Tokio, Bombay), het altijd op je PS3 doen. Dit biedt voor ons Tweakers perspectieven, want dit betekend dat je games dus kunt importeren. :) De bekende besteladressen zijn www.renchi.com, www.videogamesplus.ca, www.estarland.com, www.gamehubs.com en de ebay-stores van 3busymen en biz-com2. In Europa is www.play.com ook interessant.

He, ik word beroemd!

Ik zou zelf nog budgetgaming.nl noemen om de goedkoopste Nederlandse adressen te vinden. En ik zou nog dat grammaticale foutje eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
ymmv schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:53:
[...]

He, ik word beroemd!

Ik zou zelf nog budgetgaming.nl noemen om de goedkoopste Nederlandse adressen te vinden. En ik zou nog dat grammaticale foutje eruit halen.
Kijk nu helemaal maar uit, want ik heb je opgenomen in de credit lijst. :P Mensen die een positieve en waardige bijdrage leveren aan de SP worden onder gebracht in die lijst als teken van dank. Goed. Taak aan jou is dat je met twee voeten aan de grond blijft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Laatste puntje: In Europa is www.play.com en www.budgetgaming.nl ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
ymmv schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:12:
Laatste puntje: In Europa is www.play.com en www.budgetgaming.nl ook interessant.
Thanks. Done.

Trouwens, dit soort opmerkingen kunnen het beste gedaan worden via de DM. Anders denken mensen dat we het hier alleen maar over de SP hebben. ;) En als positief bijkomend voordeel is dat mijn kwaliteiten in den Nederlandsche schrift niet zo opvallen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

StWesleyT schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:47:
[...]

[...]

en als het om kleinere transistors gaat, waarom zou het dan juist een koelere CPU worden? dan zitten er toch MEER transistors die warmte produceren per oppervlakte?

edit:
dit is het enige (nog steeds vage) informatie wat ik heb kunnen vinden (hardware.info)

[...]
kleinere transistoren (45mm) betekent dat je ze potentieel op een kleiner oppervlak kan steken (haal je hier geen voordeel uit aangezien de specs hetzelfde blijven). Wat echter veel interessanter is, is dat het energieverbruik van de de processor daalt: Minder energie = minder warmte (zeker als de de totale oppervlakte even groot houdt). Minder warmte = minder koeling = nog minder energie nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 18:26
Wie heeft hier Lego Starwars of The SImpsons voor de PS3? Ik vraag me af of de versie die in de Nederlandse winkels ook NL gesproken of ondertiteld is. Als dit zo is koop ik hem hier maar anders importeer ik hem wel.

Thnx :)

Nog een week tot GDC 2008! Volgens mij komt Sony met een aantal leuke announcements. Home, Resistance 2 b.v. :)

[edit]

vanaf 12 februari zijn er een aantal winkels die de PS3 met R&C + Uncharted en een extra sixaxis verkopen 499 en zonder extra controller 469. Dynabyte o.a. zag ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-02-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Zamorano schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:35:
[...]

Dan heb ik je eerste post iets anders begrepen, ik dacht dat je één eindproduct bedoelde met een vaste prijs, die eventueel door verschillende fabrikanten geproduceerd zou worden.

De Wii spreekt naar mijn idee gewoon een andere (en deels nieuwe) doelgroep aan dan de PS3 en de X360. Volgens mij is er genoeg ruimte om 2 of 3 verschillende consoles op de markt te hebben die een financiëel en commercieel succes zijn. De markt is er breed genoeg voor.
Zoals je zelf al eerder zegt is de Wii gebouwd met verouderde hardware. Je levert technologische vooruitgang in (een gimmick als een motion-sensor controller tel ik daar niet onder nee) om de prijs te drukken en daarmee directe concurrentie te vermijden. Naar mijn mening kun je de Wii dan ook niet direct meer vergelijken met de andere twee. Nintendo speelt gewoon heel slim in op het veranderen (lees: verbreden) van de markt.
Ik geef je gelijk dat de Wii een andere doelgroep aanspreekt, namelijk een die in de eerste plaats een beperkter budget heeft voor de aanschaf van een console. Wellicht dat die doelgroep ook van een ander genre software gebruik maakt, maar er is geen argument te bedenken waarom die specifieke software niet ontwikkeld zou kunnen worden voor een universeel platform.

Je zegt het zelf al: met de Wii lever je technologische vooruitgang in, terwijl verkoopcijfers aangeven dat dit blijkbaar nodig is in de huidige marktomstandigheden om een commercieel succes te behalen. De situatie op de markt geeft aan dat er een grens qua prijsstelling bereikt is; het is onwaarschijnlijk dat MS of Sony nog maar een cent verdient hebben aan de XBox360 resp. PS3.
De vraag is of het business model wel veranderd moet worden, en zo ja hoe.
Wellicht dat een toename aan ontwikkelingskosten bij zowel software als hardware het noodzakelijk maakt om de levensduur van een console wat op te schroeven. Want je hebt gelijk met je punt dat ontwikkelingskosten omhoog zijn gegaan met de complexiteit.
Het omhoogschroeven van de levensduur staat gelijk aan het verlagen van de technologie die voor de consument beschikbaar is. Dit geldt voornamelijk voor de laatste 3 - 4 jaar, in de dan 10-jarige? cycle die toegepast wordt.
Ik denk eerder dat de je de markt niet moet verenigen, maar duidelijker splitsen. Dat betekent dus de trend doorzetten die we nu met de Wii aan de ene kant, en de X360 en PS3 aan de andere kant zien (de portables even buiten beschouwing gelaten). En het gameaanbod moet daar natuurlijk onderdeel van zijn. Ik denk namelijk niet dat het handig is om ervoor te zorgen dat de hardware compatible blijft met zo'n gigantisch aanbod aan software.

Is het nodig om een console te kopen die de grafisch meest geavanceerde games kan draaien als je alleen puzzel of partygames speelt?
De Wii is toch een redelijk innovatief concept, maar was waarschijnlijk nooit gemaakt als alle hardware maar compatibel moest zijn met alle software. Je kunt veel minder flexibel inspelen op de markt of nieuwe ontwikkelingen/ideëen, en naar mijn mening is dat niet positief voor de consument.
Het splitsen van de markt heeft een aantal nadelen; op de langere termijn ondermijnt dit juist de mogelijkheden voor gezonde concurrentie tussen de verschillende fabrikanten, immers hoe kan je concurreren als iedereen andere consumenten bedient? Verder is het comercieel niet handig, iemand die een low-end console bezit kan nooit een high-end game draaien en dit is een potentieel gemiste verkoop kans voor dergelijke software.

Ik stel dus dat het wel handig is om alle genres software, compatible te hebben met alle hardware, dit voorkomt resource verspilling door multi-platform ontwikkeling.

Overigens zit het innovatieve van de Wii voornamelijk in de software die gebruikt wordt voor positie bepaling en de integratie hiervan in de content, de gebruikte hardware hiervoor is niet nieuw. Waarom zou Nintendo een dergelijk concept niet kunnen gebruiken op een universeel hardware platform?
Bovendien vraag ik me af of het zin heeft om elke fabrikant een eigen console te laten fabriceren, de hardware van een console is wel even iets complexer dan een DVD speler. Je gebruikt dus of allemaal dezelfde onderdelen, of probeert allemaal verschillende onderdelen met hetzelfde stukje software te laten werken. In dat laatste geval ga je toch gevaarlijk dicht richting de PC. Krijgen we dan ook weer allemaal patches om problemen van bepaalde spellen met bepaalde chips, processoren of controllers te verhelpen? Of driverupdates? Een spel voor een PC ontwikkelen is ook amper meer rendabel, die richting zou je ook met een console op gaan.

En als je allemaal dezelfde onderdelen gaat gebruiken wordt het wel erg lastig om je als fabrikant te onderscheiden van de rest. Dan kun je volgens mij net zo goed één product ontwikkelen met een groepje fabrikanten, en die in een paar verschillende smaken verkopen. Oh ja, dan kun je de prijs ook wel weer kunstmatig hooghouden. :)
Dit zijn details die je aan gekwalificeerde mensen zou moeten overlaten. Natuurlijk is een console complexer dan een DVD speler, maar de complexiteit van de technologie is niet echt relevant voor de manier waarop je de markt wilt benaderen. Mijn idee zou natuurlijk zijn om dezelfde onderdelen te gebruiken, je wilt immers kosten besparen. We gaan dus niet de kant van de PC op, het systeem blijft gesloten wat cruciale onderdelen in de architectuur betreft.
Overigens is het ontwikkelen van software voor de PC amper rendabel vanwege de piraterij, dit probleem kan je veel beter bestrijden op een gesloten systeem zoals een console.

Het is dus absoluut niet moeilijk om je te onderscheiden als fabrikant, de verschillen zoals die nu bestaan tussen de XBox360 en PS3 op hardware gebied zouden grotendeels toegepast kunnen worden. Zelfs het concept van de Wii zou hier makkelijk inpassen, Nintendo verpakt simpelweg een andere controller bij zijn console, zet er geen harddisk,wi-fi, etc in, en dat gecombineerd met een lage basisprijs van de architectuur, geeft een goedkoop geprijst model.

Het voordeel voor de consument is toch wel duidelijk hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af wat de kostprijs van een Wii is voor Nintendo, ik gok op zo'n $100.

Is er al weer een FW update aangekondigt?
Zou graag meer breedere divx ondersteuning willen en ondersteuning voor ondertitels bij divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 22:07

itsoutthere

The Truth

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:
ik vraag me af wat de kostprijs van een Wii is voor Nintendo, ik gok op zo'n $100.

Zou graag meer breedere divx ondersteuning willen en ondersteuning voor ondertitels bij divx.
Ja vooral ondersteuning van ondertitels zou de Playstation 3 bij mij echt afmaken als mediacenter. Voor mij is het niet zo'n probleem, maar voor anderen die iets komen kijken moet ik toch altijd zorgen dat er ondertiteling is. En dus staat de pc toch ook nog maar aangesloten hier, puur om films af te spelen met ondertiteling. Voor de rest (muziek en foto's en af en toe een internetpagina en youtube e.d.) gebruik ik allang de PS3. Als er nou eens ondersteuning voor ondetitels zou komen kan ik eindelijk die PC een gooi geven.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DCFreak schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:49:
[...]

De situatie op de markt geeft aan dat er een grens qua prijsstelling bereikt is; het is onwaarschijnlijk dat MS of Sony nog maar een cent verdient hebben aan de XBox360 resp. PS3.
Je moet kijken naar de lange termijn. Reken maar dat de X360 en PS3 op de lange termijn zeer winstgevende platformen zijn. Nogmaals, er is nog erg weinig reden om het model drastisch te veranderen.
Het omhoogschroeven van de levensduur staat gelijk aan het verlagen van de technologie die voor de consument beschikbaar is. Dit geldt voornamelijk voor de laatste 3 - 4 jaar, in de dan 10-jarige? cycle die toegepast wordt.
En die heb je niet als je een enkel platform hebt? Het gebrek aan concurrentie tussen platformen zal de technologische ontwikkelingen niet impulseren. Dat lijkt me dus geen argument.
Het splitsen van de markt heeft een aantal nadelen; op de langere termijn ondermijnt dit juist de mogelijkheden voor gezonde concurrentie tussen de verschillende fabrikanten, immers hoe kan je concurreren als iedereen andere consumenten bedient? Verder is het comercieel niet handig, iemand die een low-end console bezit kan nooit een high-end game draaien en dit is een potentieel gemiste verkoop kans voor dergelijke software.
Iemand met een Wii kan nu ook geen grafisch hoogstaande HD games spelen. Ik hoor ze niet klagen. En anders koop je meerdere consoles.
Zo'n splitsing is natuurlijk nooit volledig, de doelgroepen overlappen elkaar op bepaalde gebieden. Dat zie je ook bij de huidige situatie op de markt. Zeker als er twee consoles zijn die min of meer de zelfde doelgroep voor ogen hebben.

Het punt is dat zolang de consoles duidelijk verschillend zijn, ze allemaal genoeg bestaansrecht hebben om naast elkaar te bestaan. Zolang de platformen op de lange termijn ruim winstgevend zijn, is er geen enkele reden voor fabrikanten om verandering te brengen in het model.
Ik stel dus dat het wel handig is om alle genres software, compatible te hebben met alle hardware, dit voorkomt resource verspilling door multi-platform ontwikkeling.
Dat is ook handig, maar het voordeel weegt m.i. niet op tegen de nadelen.
Overigens zit het innovatieve van de Wii voornamelijk in de software die gebruikt wordt voor positie bepaling en de integratie hiervan in de content, de gebruikte hardware hiervoor is niet nieuw. Waarom zou Nintendo een dergelijk concept niet kunnen gebruiken op een universeel hardware platform?
Dat kan, maar dan moet die hardware wel standaard zijn. Bovendien moet je als softwareontwikkelaar je resources gaan afwegen. Ga je voor de ontwikkeling van een innovatieve bediening/interface, en lever je dan in op grafische en audio-kwaliteit, met het risico dat je game op die gebieden laag scoort in de recensies? Of ga je proberen op elk gebied hoog te scoren, met als gevolg dat de ontwikkelingstijd en kosten de lucht in schieten?

Als een console hoge kwaliteit graphics kan afleveren, gaat de consument dat natuurlijk ook verwachten. Een spel als Mario Galaxy zou met de huidige SD graphics, als het uitgebracht zou worden op een theoretische PS3 met een Wii controller, zeker niet de hoge scores behalen die je nu ziet. Het zal namelijk vergeleken worden met een game als Ratchet & Clank, wat er veel beter uit ziet. Dat spel zou op zijn beurt weer de kritiek krijgen dat het de Wii controller niet gebruikt.

Je kunt dat voorkomen door die functionaliteit wel toe te voegen, met de extra ontwikkelingstijd en kosten van dien.
Dit zijn details die je aan gekwalificeerde mensen zou moeten overlaten.
Ja, das een lekker makkelijk antwoord. ;)
Overigens is het ontwikkelen van software voor de PC amper rendabel vanwege de piraterij, dit probleem kan je veel beter bestrijden op een gesloten systeem zoals een console.
Piraterij is een factor ja, maar het testen op de grote diversiteit aan hardware is dat zeker ook. Het maakt de ontwikkeling duurder en vooral tijdrovend. Consoles die last hadden van piraterij (PS1, PS2, ...) zijn desondanks toch een enorm financieel succes geworden.
Natuurlijk is een console complexer dan een DVD speler, maar de complexiteit van de technologie is niet echt relevant voor de manier waarop je de markt wilt benaderen. Mijn idee zou natuurlijk zijn om dezelfde onderdelen te gebruiken, je wilt immers kosten besparen. We gaan dus niet de kant van de PC op, het systeem blijft gesloten wat cruciale onderdelen in de architectuur betreft.

Het is dus absoluut niet moeilijk om je te onderscheiden als fabrikant, de verschillen zoals die nu bestaan tussen de XBox360 en PS3 op hardware gebied zouden grotendeels toegepast kunnen worden. Zelfs het concept van de Wii zou hier makkelijk inpassen, Nintendo verpakt simpelweg een andere controller bij zijn console, zet er geen harddisk,wi-fi, etc in, en dat gecombineerd met een lage basisprijs van de architectuur, geeft een goedkoop geprijst model.

Het voordeel voor de consument is toch wel duidelijk hoop ik?
Dat gaat toch nooit werken? Ookal zijn de Je hebt als ontwikkelaar zoveel factoren (harddisk ja of nee, wi-fi ja of nee, HD resolutie ja of nee, netwerkmogelijkheden ja of nee, motion sensor controller ja of nee, HD-DVD of Blu-ray schijfjes als opslagmedium(?), etc.) om rekening mee te houden zodat het spel op alle consoles gaat werken, dat het enorm in de kosten gaat lopen. Ik denk ook niet dat het nog te doen is voor een beginnende ontwikkelaar. Of doen games het niet op alles cosoles en krijg je achterop een spel een minimum en recommended requirements lijst (zoals bij PC-games) waarin aangegeven wordt welke hardware je nodig hebt om het spel te draaien?

Het kleine theoretische voordeel is duidelijk, maar de nadelen des te meer. Het is een leuk idee, met name in theorie, maar als het al zou werken, krijg je fabrikanten nooit zover dat er (bijtijds) een standaard komt.
En als er een fabrikant met een alternatief komt op de bestaande standaard, en die slaat aan, legt deze een bommetje onder het hele model. Dan ben je weer terug bij af.

Ik zeg niet dat het huidige model perfect is, maar jouw theorie is m.i. absoluut geen verbetering.

Maar deze discussie gaat wel redelijk offtopic, volgens mij heb ik mijn mening redelijk duidelijk verwoord en beargumenteerd. Meer woorden ga ik er niet aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:

De Divx certificering van de PS3 is nog bezig, dus grote kans dat hier iig subs ondersteund worden. Het lijkt me daarna een kleine moeite om subs voor andere formaten ook te gaan ondersteunen. Jammer dat Sony besloten heeft om minder vaak nieuwe firmwares uit te geven, dus het wordt even afwachten wanneer we weer een nieuwe versie krijgen.

Iemand die een beetje fanatiek zijn PS3 aan modden is geweest:
Afbeeldingslocatie: http://cache.kotaku.com/assets/resources/2008/02/acps3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2008/02/ps3_rainbow_vegas_case_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2008/02/ps3_rainbow_six_vegas.jpg

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toch wel ironisch dat die mods als thema 2 games hebben die nou niet bar goed lopen op de PS3 ;)

------------
Ik heb nu een paar dagen R&C binnen (die el cheapo duitse versie bij amazon. Duits boekje :X maar gelukkig de rest is wel engels) en de demo beviel me niet zo maar de game is echt supergoed. Ja het is niet tenenkrommend moeilijk, maar ik game ook niet om te kunnen braggen dat ik l33t skills in een of andere game heb, het moet entertainment blijven, en dat is deze game echt. Veel humor en graphics om van te watertanden. :)

[ Voor 69% gewijzigd door EfBe op 10-02-2008 16:26 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
itsoutthere schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:05:
[...]Als er nou eens ondersteuning voor ondetitels zou komen kan ik eindelijk die PC een gooi geven.
Ik zou er geen geld op zetten. Ondertitels zijn onderdeel van de MPEG4 standaard, maar losse sub of srt bestanden zijn niet-gestandariseerde hacks vanuit de piratengemeenschap. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Sony dit gaat ondersteunen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 22:07

itsoutthere

The Truth

ari3 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:00:
[...]
Ik zou er geen geld op zetten. Ondertitels zijn onderdeel van de MPEG4 standaard, maar losse sub of srt bestanden zijn niet-gestandariseerde hacks vanuit de piratengemeenschap. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Sony dit gaat ondersteunen.
Heel veel stand-alone dvdspelers die ook divx afspelen ondersteunen ook .srt subtitles. Waaronder ook grote namen als Philips. Dus het is niet zo heel raar als Sony dit ook zou ondersteunen.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:23:
Toch wel ironisch dat die mods als thema 2 games hebben die nou niet bar goed lopen op de PS3 ;)

------------
Ik heb nu een paar dagen R&C binnen (die el cheapo duitse versie bij amazon. Duits boekje :X maar gelukkig de rest is wel engels) en de demo beviel me niet zo maar de game is echt supergoed. Ja het is niet tenenkrommend moeilijk, maar ik game ook niet om te kunnen braggen dat ik l33t skills in een of andere game heb, het moet entertainment blijven, en dat is deze game echt. Veel humor en graphics om van te watertanden. :)
Helemaal mee eens, in mijn ogen echt een fantastische game in vele opzichten. Ik ben misschien wat ouder als de gemiddelde gamer, dus ik ben al een aantal weken bezig en ben nu aangeland in level 13. Okee ik game hooguit twee volle avonden per week, dus doe er lekker lang over en als je dan de prijs zet tegen over de uren die ik speel valt die reuze mee.
Weet iemand misschien nog games die vergelijkbaar zijn als Rachet & Clank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik heb mijn PS3 in mijn HT geplaatst, maar ik loop tegen een probleempje aan. De PS3 is via mijn Denon 3806 AV receiver middels HDMI aangesloten op een Panasonic AX200. Alles werkt perfect, maar zo nu en dan vallen beeld en geluid weg. De PS3 reageert nergens meer op, en zelfs aan en uitzetten levert niets meer op. Een harde reset is nodig om de boel weer aan de gang te krijgen, waarna ik de display instellingen opnieuw moet invoeren. Alles werkt dan weer prima. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Verder heb ik het idee dat de PS3 zo nu en dan wat kraakt, waarschijnlijk o.i.v. warmteontwikkeling. Is dat normaal of zit er wat los bij mij?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Dr. Strangelove schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:35:
Ik heb mijn PS3 in mijn HT geplaatst, maar ik loop tegen een probleempje aan. De PS3 is via mijn Denon 3806 AV receiver middels HDMI aangesloten op een Panasonic AX200. Alles werkt perfect, maar zo nu en dan vallen beeld en geluid weg. De PS3 reageert nergens meer op, en zelfs aan en uitzetten levert niets meer op. Een harde reset is nodig om de boel weer aan de gang te krijgen, waarna ik de display instellingen opnieuw moet invoeren. Alles werkt dan weer prima. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Verder heb ik het idee dat de PS3 zo nu en dan wat kraakt, waarschijnlijk o.i.v. warmteontwikkeling. Is dat normaal of zit er wat los bij mij?
Ik heb mijn PS3 op een Denon 4306 aangesloten en dat werkt perfect. Ik heb nog nooit problemen gehad met wegvallend beeld en geluid.

En wat bedoel je met kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

itsoutthere schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Heel veel stand-alone dvdspelers die ook divx afspelen ondersteunen ook .srt subtitles. Waaronder ook grote namen als Philips. Dus het is niet zo heel raar als Sony dit ook zou ondersteunen.
Maar Philips brengt geen films uit... zij zullen dus niet lijden onder illegale praktijken, eerder profiteren van de vele extra lege schijfjes die verkocht worden voor films met .srt files.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
ymmv schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:57:
[...]

Ik heb mijn PS3 op een Denon 4306 aangesloten en dat werkt perfect. Ik heb nog nooit problemen gehad met wegvallend beeld en geluid.

En wat bedoel je met kraken?
Zo nu en dan een kraakje, alsof er iets uitzet. Het ding zelf vind ik ook niet bijzonder solide gebouwd, je hoort ook kraakjes als je hem optilt.

Ik zit te denken aan een gevalletje RMA. Heb echter geen idee of ik de bon nog heb, is dat een probleem?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht wordt hij te warm ? (Wat is 'HT' ) ?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoor ook weleens kraakjes, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Pfff....als je m daar al voor terug moet sturen. Het ding werkt toch perfect?...en optillen hoef je normaal gezien ook bijna nooit te doen lijkt me.
EfBe schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:56:
Wellicht wordt hij te warm ? (Wat is 'HT' ) ?
Home Theatre

[ Voor 81% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2008 09:07 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:32:

Weet iemand misschien nog games die vergelijkbaar zijn als Rachet & Clank?
Helaas niet :'( Waar blijven de next gen crash bandicoot, Jak and Dexter, enz...

Platformers zijn verdorie de 'basismarkt' voor consoles. Ze werken goed op consoles en zijn daarop groot geworden. Tegenwoordig lijkt het echter dat platformers te 'kiddy' bevonden worden en dat studios met een grote naam zich liever bezighouden met het eerder 'gemakkelijke' genre van shooters.

Een goede platformer maken lijkt me best ingewikkeld. De juiste puzzels verzinnen, niet te moeilijk maken, ook niet te gemakkelijk. Leveldesign goed uitdenken. Een paar jokes, luchtige sfeer...

Een shooter: maak een lineaire map met triggers en zet die vol met AI, beetje eye candy, done... (niets tegen shooters, ik speel ze zelf ook, maar platformers hebben een revival nodig :p )

/me gaat terug op de SNES emu spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:17:
[...]

Helaas niet :'( Waar blijven de next gen crash bandicoot, Jak and Dexter, enz...

Platformers zijn verdorie de 'basismarkt' voor consoles. Ze werken goed op consoles en zijn daarop groot geworden. Tegenwoordig lijkt het echter dat platformers te 'kiddy' bevonden worden en dat studios met een grote naam zich liever bezighouden met het eerder 'gemakkelijke' genre van shooters.

Een goede platformer maken lijkt me best ingewikkeld. De juiste puzzels verzinnen, niet te moeilijk maken, ook niet te gemakkelijk. Leveldesign goed uitdenken. Een paar jokes, luchtige sfeer...

Een shooter: maak een lineaire map met triggers en zet die vol met AI, beetje eye candy, done... (niets tegen shooters, ik speel ze zelf ook, maar platformers hebben een revival nodig :p )

/me gaat terug op de SNES emu spelen :'(
*kuch* Wii *kuch*

:+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Frank J. schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:31:
[...]

FRS en de kleinere gameshops die zullen vast deze "advies" prijs hanteren. Maar stap de bartsmit binnen en daar ligt hij gewoon voor 59,99 hoor. Er was laatst ook een artikel hier op tweakers waarin stond dat games duurder zijn op de PS3 om het verlies te compenseren. maar ik kom het zelden tegen. Helemaal als je het via Ebay besteld. En aangezien je het geld er niet voor neer wilt leggen neem ik aan dat je naar een alternatief gezocht hebt, waar je vast wel gezien hebt dat games JUIST goedkoop zijn door te importeren.
De tendens is op dit moment dat de gamesprijzen in de winkels weer aan het stijgen zijn.
Zo heeft de MM opdracht gekregen van het hoofdkantoor om niet meer als 5 euro onder adviesprijs te gaan zitten, dit moest ook wel want geen enkele MM heeft op dit moment een winstgevende games afdeling.

Barts Smit/E-plaza zijn blij en gaan mee omhoog.

Het zal dan ook niet lang meer duren voordat de online winkels mee omhoog gaan, ze kunnen immers het zelfde prijsverschil met de winkels behouden maar toch meer winst maken.

Importeren blijft natuurlijk goedkopen, maar ik ben benieuwd hoe lang Sony dat toestaat, zel lopen toch een aanzienlijk deel van de omzet mis.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

yzf1kr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:24:
[...]

Importeren blijft natuurlijk goedkopen, maar ik ben benieuwd hoe lang Sony dat toestaat, zel lopen toch een aanzienlijk deel van de omzet mis.
Ze hebben PS3 games niet voor niets regiovrij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Wii heeft ook alleen maar mario galaxy?

[ Voor 12% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 11-02-2008 10:38 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Shiver23 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:29:
[...]

Ze hebben PS3 games niet voor niets regiovrij gemaakt.
Op zich wil dat niet zeggen dat Sony positief tegen importeren staat. Ze hebben twee jaar geleden Lik-sang via juridische procedures een faillissement ingedreven. Dat ging trouwens wel over het exporteren van Sony-hardware naar Europa, niet over software. Aan de andere kant willen Amazon.com en Play-Asia ook geen PS3-games naar Europese landen sturen, dus daar is toch iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Op zich wil dat niet zeggen dat Sony positief tegen importeren staat. Ze hebben twee jaar geleden Lik-sang via juridische procedures een faillissement ingedreven. Dat ging trouwens wel over het exporteren van Sony-hardware naar Europa, niet over software. Aan de andere kant willen Amazon.com en Play-Asia ook geen PS3-games naar Europese landen sturen, dus daar is toch iets mee.
Sony staat voor zover ik weet wel positief tegen het importeren van games, bij amazon/play-asia is het gewoon standaard policy, zij hebben nooit games naar Europa gestuurd en heeft niks te maken met de PS3. Sony is tegen het importeren van hardware, vooral vanwege de Blu-Ray regio's.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Chester schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:47:
[...]

Sony staat voor zover ik weet wel positief tegen het importeren van games, bij amazon/play-asia is het gewoon standaard policy, zij hebben nooit games naar Europa gestuurd en heeft niks te maken met de PS3. Sony is tegen het importeren van hardware, vooral vanwege de Blu-Ray regio's.
play asia stuurt DS en xbox games gewoon naar europa hoor.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:17:
[...]

Platformers zijn al sinds jaren een niche-genre. Het is niet bijster populair meer sinds de PS1. Er zijn nog maar een paar series populair (Jak & Daxter, Sly Raccoon, Ratchet & Clank, Super Mario). Er zijn op de PS2/Xbox nog wel een aantal nieuwe platform games uitgebracht maar die zijn nooit aangeslagen. In de huidige console-generatie zie je daarom bijna geen platformgames meer, inclusief de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:52:
[...]
play asia stuurt DS en xbox games gewoon naar europa hoor.
Maar geen PS2/PSP/PS3-games. Amazon.com verstuurt verder wel Xbox 360 games.

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 11-02-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bezig met resistance : fall of men op de ps3

een zeer vermakelijk spel moet ik zeggen

ik heb ook een 360 en een wii maar die staan sinds ik de ps3 heb stof te happen

ik kies de ps3 als mijn favoriete console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
ymmv schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Maar geen PS2/PSP/PS3-games.
Daarom mijn opmerking dat ze wel nintendo en xbox games versturen naar europa. Dat duidt er dus op, dan sony liever niet heeft dat hun games geimporteerd worden.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste 5 paginas nog niet gelezen.

Wil alleen even een spoiler/vraag neerzetten voor Uncharted, mss kan iemand deze beantwoorden:

spoiler:
Ben bij Uncharted nu in het gebied onder de grond waar je in het donker bent en er van die rare beesten aldoor uit het niets opduiken. Nu ben ik ergens beland, een grote kamer met allerlei apperatuur en buizen waar het erg donker is en water van het plafond drupt.
Als je binnen komt zegt Drake ook iets van 'this must be the generator room...'
Maar wat nu? hier zitten verder geen deuren in, kan niets vinden om op te klimmen en er zijn ook geen schakelaars?

Ik kom hier dus niet verder, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mogelijk dat jullie me kunnen adviseren met 't volgende;
voor 't weekend COD4 gekocht, erg smakelijke game vooral de MP vind ik goed uitgewerkt.
Echter speel ik als poep, vele kills missen welke ik via mijn pc altijd gemaakt had.
Dus lichtelijk teleurgesteld in mijn moteriek van 'm duimen op de joysticks, heb ik besloten de game te retouren.

Daarvoor dien ik een andere te kiezen.
Zelf denk ik aan BO Paradise (gezien de vele positieve reacties, en ik altijd beetje opgewoden wordt van de BO serie) Maar dit blijft altijd snelle game voor beetje doelloos crusen.

Lego Starwars nogwattes; gewoon ordinaire 2player fun. Na mijn mening zijn er weinig games op dat gebied. (laatst legend untold stories oid gekocht, welke een goeie multiplayer actie maakt)
Alleen ben ik bang dat de game na 2 dagen spelen klaar is, en daarna weinig uitdaging biedt.
Hoe ervaren jullie dit?

Mijn 3e keuze/optie is Drake Fortune, demo vond ik leuk om te spelen maar wel erg makkelijk. Welke game bied mij (en of mijn vrienden) de meeste ... langdurige fun?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

himlims_ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:37:
[..]
Mijn 3e keuze/optie is Drake Fortune, demo vond ik leuk om te spelen maar wel erg makkelijk. Welke game bied mij (en of mijn vrienden) de meeste ... langdurige fun?
De demo valt echt in het niet als je de complete game speelt. Het is echt een compleet audio visueel avontuur. De demo doet dit echt geen recht aan. En de moeilijkheidsgraad is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[KNIP - verhaal]
Welke game bied mij (en of mijn vrienden) de meeste ... langdurige fun?
De meeste fun haal je qua uren zowieso uit Burnout Paradise. De game is echt heel goed uitgewerkt en ik heb er ondertussen 44 uur in zitten, maar ben echt nog lang niet klaar. Zeker met de (uitzonderlijk goed uitgewerkte) online multiplayer kun je weken, zo niet maanden, zoet zijn _/-\o_
(Lego en Uncharted (behalve de demo) heb ik beide niet gespeeld moet ik hier wel bij vermelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:36:
Laatste 5 paginas nog niet gelezen.

Wil alleen even een spoiler/vraag neerzetten voor Uncharted, mss kan iemand deze beantwoorden:

Ik kom hier dus niet verder, wat moet ik doen?
spoiler:
Er staan als ik het me goed herinner een aantal groene apparaten in die kamer. 1 daarvan heeft wel een schakelaar/draai ding, die je om moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
voor 't weekend COD4 gekocht, erg smakelijke game vooral de MP vind ik goed uitgewerkt.
Echter speel ik als poep, vele kills missen welke ik via mijn pc altijd gemaakt had.
Dus lichtelijk teleurgesteld in mijn moteriek van 'm duimen op de joysticks, heb ik besloten de game te retouren.
Als je als PC-gamer nu een console hebt, moet je toch aan spelen met een controller wennen. Kost gewoon wat tijd. Zonde om de game om die reden terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:36:

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/932984/50984
Ik neem aan dat je in chapter 19 zit? Daar staat alles beschreven

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
ymmv schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Maar geen PS2/PSP/PS3-games. Amazon.com verstuurt verder wel Xbox 360 games.
Amazon zelf verstuurt geen PS3 games, maar er zijn verschillende 'stores' die dat onder Amazon vlag wél doen. Ik heb zelf gisteren nog 6 games besteld via Amazon US, met $19 verzendkosten (verzending via USPS).

Ontopic:
Dit weekeinde na het lezen van goeie reviews en het spelen van de demo Super Stardust HD gekocht in de Store. Heerlijk ouderwets knallen. Zo zouden ze meer games moeten maken. de 8 Euro zeker waard!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke game bied mij (en of mijn vrienden) de meeste ... langdurige fun?
Nou ik heb drake gehad, erg tof spel, maar redelijk snel klaar (ook op hard) en ik ben nou eenmaal geen speler die een spel nog een keer gaat spelen voor het goede verhaal. Dus voor langdurige speeltijd zou ik je die afraden.

Burnout op de ps3 heb ik nog niet gespeeld, maar wat ik van de burnout series gewend ben is dat het hele gave spellen zijn, maar na verloop van tijd iwordt het zon spel die je nog even tussen door speelt, maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.

Ik zou als ik jou was gewoon cod4 weer terug halen, de sp is erg gaaf en mp is nog gaver, en ja je moet even wennen aan de controls, maar ja wat al eerder is gezegd alsje een pc gamer bent, is dit niet zo gek. gewoon door spelen en eerst sp uitspelen, dan heb je de controls al aardig onder de knieen!

Daarnaast blijft trouwens F1:CE ook nog steeds een erg tof spel, waarbij de carreer als mp online erg leuk is om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Guitar Hero 3 is echt supertof, is ook echt aanrader.
Burnout schijnt ook heel goed te zijn, en de demo was zeker heel tof.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:12:
Guitar Hero 3 is echt supertof, is ook echt aanrader.
Burnout schijnt ook heel goed te zijn, en de demo was zeker heel tof.
mwa... guitar hero heb ik een weekje gespeeld en toen niks meer mee gedaan... ik denk dat dat typisch een spel is om met zn 2-en te doen.. maar de bediening via de controller is echt heel erg slecht en een 2e gitaar koop je er ook niet zo 1,2,3 bij.. maar ja zoals ik al eerder zei, iedereen zn eigen mening over een spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Orange box heb ik ook sinds kort en is echt superleuk. Het is vijf spellen in één en geeft je dus veel waar voor je geld.
Alleen wel behoorlijk last van een slechte frame rate, dat is wel iets minder, maar het blijven topspellen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:15:
[...]

mwa... guitar hero heb ik een weekje gespeeld en toen niks meer mee gedaan... ik denk dat dat typisch een spel is om met zn 2-en te doen.. maar de bediening via de controller is echt heel erg slecht en een 2e gitaar koop je er ook niet zo 1,2,3 bij.. maar ja zoals ik al eerder zei, iedereen zn eigen mening over een spel...
Guitar Hero moet je ook met de speciale gitaar spelen. Fantastisch spel. Ik ben GH2 en 3 al maanden aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:19:
Orange box heb ik ook sinds kort en is echt superleuk. Het is vijf spellen in één en geeft je dus veel waar voor je geld.
Alleen wel behoorlijk last van een slechte frame rate, dat is wel iets minder, maar het blijven topspellen.
Als hij COD4 geruild heeft vanwege de controls lijkt mij The Orange Box geen goed alternatief :)
Wil je veel tijd in een game kwijt kunnen dan is burnout wel het spel dat je wilt hebben. Alleen jammer dat er geen split-screen optie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Als hij COD4 geruild heeft vanwege de controls lijkt mij The Orange Box geen goed alternatief :)
Wil je veel tijd in een game kwijt kunnen dan is burnout wel het spel dat je wilt hebben. Alleen jammer dat er geen split-screen optie in zit.
Ik zeg THE CLUB

Ik kan ook totaal niet overweg met FPS games op consoles, maar The club gaat juist heel goed en dan kan je ook meteen de joysticks onder de knie krijgen.

The Club is ook niet echt een shooter zoals CoD4, maar volgens de publisher een totaal nieuwe genre

Probeer eerst een de demo, staat volgens mij gewoon in de NL store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 13:59

NoTimeRemains

I know

even een headsup...
l00pz en ik hebben net DMC4 binnen gekregen. installatie duurt idd vrij lang...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Daarvoor dien ik een andere te kiezen.
Zelf denk ik aan BO Paradise (gezien de vele positieve reacties, en ik altijd beetje opgewoden wordt van de BO serie) Maar dit blijft altijd snelle game voor beetje doelloos crusen.

Lego Starwars nogwattes; gewoon ordinaire 2player fun. Na mijn mening zijn er weinig games op dat gebied. (laatst legend untold stories oid gekocht, welke een goeie multiplayer actie maakt)
Alleen ben ik bang dat de game na 2 dagen spelen klaar is, en daarna weinig uitdaging biedt.
Hoe ervaren jullie dit?

Ik begrijp wat je bedoelt, na tig jaar unreal op de pc met muis en toetsenbord is die controller om te huilen.
maar oefening baart kunst en voor je het weet gaat het als vanzelf. TRUST ME. ik ben helemaal verslaafd aan COD4 heb nu 36 speel uren erop zitten en elke dag komt er weer wat bij wat een mega goed spel. Wel online spelen! ik heb je single player gedaan om even te oefenen. je leert het echter online.
na wat online uurtjes heb ik de single player in 1 ruk uit gespeeld, het wordt easy.

anders kan je ook unreal tournament kopen die speel je wel een een pc muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:15:
[...]

nou stuur me een pm, die GH3 koop ik wel van je over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

NoTimeRemains schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:35:
even een headsup...
l00pz en ik hebben net DMC4 binnen gekregen. installatie duurt idd vrij lang...
Ben efkes gedoken in Oblivion en daar installeert het in "de achtergrond" terwijl je aan het spelen bent. Duurt dan ook iets van 40 minuten maar dan is de volledige 4,5Gbyte op de HD terwijl je al wel gespeelt hebt!

En aangezien de beginners dungeon niet super veel laad momenten kent is het als je van daar start gedaan in 30 minuten!

Okay misschien hadden ze bij Devil May Cry dat ook moeten doen, achtergrond installeren!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:44:
[...]

nou stuur me een pm, die GH3 koop ik wel van je over.
haha die heb ik gelijk alweer van de hand gedaan, dus ik moet je teleurstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand nog een spel zoekt waar je lang over doet zit je met oblivion denk ik wel in de goede richting, grafisch niet echt hoogstaand maar wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook niet heel erg enthousiast over GH3, ik heb hem goedkoop kunnen halen met gitaar.
Het spel is niet erg toegangkelijk, ik moest best even oefenen voordat het lukt met de gitaarcontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik vind het spel juist wel erg toegangkelijk, zelf mijn vriendin speelt het.
Gewoon even rusig de tutorial doorlopen, en op easy gebruik je maar 3 toetsen wat makkelijk is.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:27:
Ben ook niet heel erg enthousiast over GH3, ik heb hem goedkoop kunnen halen met gitaar.
Het spel is niet erg toegangkelijk, ik moest best even oefenen voordat het lukt met de gitaarcontroller.
Het mooie vana GH3 is dat het moeilijkheidsniveau perfect is opgebouwd. Je begint op easy met werkelijk zeer eenvoudige patronen die je al bij de eerste keer kunt uitspelen. Na een x aantal nummers wordt het voor beginners wat lastigers maar 1 of 2 keer oefenen en je bent er weer langs. Zo kun je het gros van alle nummers unlocken. Als je eenmaal easy klaar hebt, is de volgende uitdaging om overal 5 sterren te halen terwijl je ondertussen ook al met medium bezig bent. Hoe meer je speelt en oefent, hoe makkelijker eerst volstrekt onmogelijke patronen worden.

Het enige "probleem" van GH-spellen is dat als je eenmaal goed speelt op een bepaald niveau dat het niet leuk is om songs onder je niveau te spelen. Normaliter niet zo'n probleem, tenzij je vanwege de achievement/acomplishment punten je toch ook easy/medium zit te spelen. Dat is gewoon hartstikke vervelend. Een ander kritiekpunt is dat de meeste download-songs niet leuk zijn om te spelen omdat ze veel te simpel zijn en daarmee geen enkele uitdaging zijn. De songs in het spel zelf zijn zeer uitgekiend en qua moeilijkheidsgraad uitgebalanceerd, maar dat geldt niet voor de DLC. Je krigjt weinig waar voor je geld als je de DLC-nummers ook op hoge moeilijkheidsgraden in 1 keer uitspeelt.

Ik speel GH2 en 3 op de 360 omdat die versie eerder uit was dan de PS3. In principe speel ik bijna alles op hard uit op een paar tracks na (al zit ik op hard continu vast op dat @$@% "Psychobilly Freakout"...) terwijl ik de andere songs uit de Face Melters-klasse wel kan uitspelen (heb ook Jordan uitgespeeld op hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 19:59
RobertRedCap schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, na tig jaar unreal op de pc met muis en toetsenbord is die controller om te huilen.
maar oefening baart kunst en voor je het weet gaat het als vanzelf. TRUST ME. ik ben helemaal verslaafd aan COD4 heb nu 36 speel uren erop zitten en elke dag komt er weer wat bij wat een mega goed spel. Wel online spelen! ik heb je single player gedaan om even te oefenen. je leert het echter online.
na wat online uurtjes heb ik de single player in 1 ruk uit gespeeld, het wordt easy.

anders kan je ook unreal tournament kopen die speel je wel een een pc muis en toetsenbord.
De singleplayer heb ik op de pc uitgespeeld, dit was minder legaal. Ik wist toen dat ik zeker COD4 online wou spelen. Toen toch maar gekozen voor de PS3 versie ipv PC versie en nog geen moment spijt. Het was idd gewoon even oefenen. Ik had voor de PS3 al 7 jaar een PS2 gehad, maar die analoge sticks heb ik vaak niet gebruikt, alleen voor MGS. Voor mij was het dus ook de eerste First Person Shooter en ik ga niet meer terug naar de PC voor FPS. Het speelt heerlijk weg. Het wennen is zeker het wachten waard. Nu gaat het redelijk goed en vermaak me nog altijd met CoD. Inmiddels een keer begonnen met Prestige. Dan kun je pas goed zien hoe snel je went, want het ranken gaat nu een stuk sneller. :)

Ik vind dus ook dat mensen het misschien iets meer tijd moeten geven om te wennen aan de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:57
Al een tijdje zit ik er over te denken om linux te instaleren op mijn PS3 alleen heb ik zelf totaal geen ervaring met Linux. Wat zijn de voordelen van het insatelen van linux op je PS3, wat is de meerwaarde ervan t.o.v. het "sandaard" OS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SH4D3H schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:02:
[...]

Ik wil een PS3 aanschaffen, maar ik heb er vooralsnog geen haast mee.
Wellicht dat ik wacht op een Killzonebundel, de meeste andere games zijn of niets voor mij of ook op de Xbox360.

In zo'n geval is wachten helemaal niet zo erg :)
ik gok nog minimaal een jaar wachten dan - en das wél zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen wat CoD 4 zo leuk maakt ik heb een vriend die het ook al zo leuk vind heb het daar even gedaan hij vond dat er nog wel wat teamwork in zat. en hij wou het tegen mij doen offline ik heb hem 19 keer gedood en hij mij maar 16 keer. maar dan zou je zeggen dat is toch leuk maar ik kreeg er geen gevoel bij dat is echt leuk meer daar is hij en dood is ie (weer) ow ja en die flashbanks zijn dan wel leuk wel irri want hij had ze maar leg een uit wat maakt het zo leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyy

ik weet niet of wachten zo'n goed idee is want die nieuwe ps3 met maar 40GB harde schijf kan geen ps2/ps1 spellen meer draaien dan kun je wel alleen maar ps3 spellen spelen en de €500,- versie wordt niet meer gemaakt eenmaal allemaal weg zijn ze er niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ace P900 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:31:
Al een tijdje zit ik er over te denken om linux te instaleren op mijn PS3 alleen heb ik zelf totaal geen ervaring met Linux. Wat zijn de voordelen van het insatelen van linux op je PS3, wat is de meerwaarde ervan t.o.v. het "sandaard" OS etc.
Ik las vandaag op Ps3only of elders dat er een nieuwe versie van Yellow Dog uit gaat komen, versie 6.0. Het gerucht was ook dat deze versie voorgeinstalleerd gaat zijn op de nieuwe 120GB versies. In deze versie van Yellow dog zitten ook programma's als Firefox e.d.

Dat is dus misschien wel een leuke versie van Linux om in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:43:
heyy

ik weet niet of wachten zo'n goed idee is want die nieuwe ps3 met maar 40GB harde schijf kan geen ps2/ps1 spellen meer draaien dan kun je wel alleen maar ps3 spellen spelen en de €500,- versie wordt niet meer gemaakt eenmaal allemaal weg zijn ze er niet meer
Ik heb je post drie keer gelezen. Ik snap er geen zak van en volgens mij ligt dat niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:41:
mag ik vragen wat CoD 4 zo leuk maakt ik heb een vriend die het ook al zo leuk vind heb het daar even gedaan hij vond dat er nog wel wat teamwork in zat. en hij wou het tegen mij doen offline ik heb hem 19 keer gedood en hij mij maar 16 keer. maar dan zou je zeggen dat is toch leuk maar ik kreeg er geen gevoel bij dat is echt leuk meer daar is hij en dood is ie (weer) ow ja en die flashbanks zijn dan wel leuk wel irri want hij had ze maar leg een uit wat maakt het zo leuk?
CoD vind ik ook vooral wel leuk als er friends online zijn. Bluetooth oortje in en gaan. Zo zit er wel teamwork in en kun je ook veel meer bereiken dan gewoon 6vs6 domination waarin praktisch iedereen zijn eigen ding doet...
Verder is CoD4 wel enorm rushing af en toe. Gewoon rennen en voor een kill gaan. Als je dit minder wilt hebben moet je Sabotage, Search and Destroy of Headquaters spelen. Vooral S&D vraagt meer van teramwork omdat je niet respawned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank voor de mening dat duid wel veel aan ja wrrm veel het leuk vinden miss haal ik het nu ook wel maar nog eerst even die dingen uitproberen bij mijn vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:53:
thank voor de mening dat duid wel veel aan ja wrrm veel het leuk vinden miss haal ik het nu ook wel maar nog eerst even die dingen uitproberen bij mijn vriend :P
Dat is natuurlijk ideaal! Kun je goed uitzoeken of het echt iets voor je is. Dan moet je niet alleen maar splitscreen doen.. Dat vind ik persoonlijk het saaiste eraf. 2 on 2 kan nog wel leuk zijn. Maar 1 on 1 vind ik echt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja misschien mankeert er dan iets aan mij, ik heb eerst wel een aantal keer die rookie nummers geprobeerd voordat het lukte. Ik dacht dat het een beetje een party game was van paar maten en bier en dat gitaartje doorgeven om elk even te laten rocken. Viel toch even tegen.

Nu ik beter ben geworden zie ik de fun er wel van in maar echt op een gitaar rammen is toch echt leuker. Ik krijg wel eens staar/hypnose van die 'notenbalk', dan ben je zo gefocust dat je helemaal erin zuigt

@dark_aeonll: niet om te zeuren maar, houd het leesbaar! Neem even 1sec meer om te typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace P900 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:31:
met linux kan je je ps3 als volwaardige desktop pc gebruiken.
alleen videos en games spelen werkt niet, want linux mag de videokaart niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 18:58
thecompany schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:35:
Iemand enig idee wat er straks gaat komen? Ik ben nu helemaal verslaafd aan de Fifa Street Demo.. Geweldige gameplay zeg, heerlijk..
dude HOE IS HET MET JE???
fifa street was opzich ok, maar nu met die cartoon mafkezen..... 8)7
over gameplay gesproken... maybe de PES reeks eens onder de knie krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 18:58
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:41:
je moet gewoon een poosje zelf online gaan knallen en xp verdienen... wedden voor een paar rooitjes dat je deze vraag "wat maakt het zo leuk?" helemaal achterwege kan laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

paulmp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:59:dude HOE IS HET MET JE???
fifa street was opzich ok, maar nu met die cartoon mafkezen..... 8)7
over gameplay gesproken... maybe de PES reeks eens onder de knie krijgen _/-\o_
Fifa street 1&2 waren best matig, maar deze demo speelde wel lekker weg. Het ziet er natuurlijk overdreven cartoony uit, maar het speelt wel een stuk soepeler nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

-RazieL- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:31:
[...]

Fifa street 1&2 waren best matig, maar deze demo speelde wel lekker weg. Het ziet er natuurlijk overdreven cartoony uit, maar het speelt wel een stuk soepeler nu.
Ik heb er ook veel lol mee gehad. Vraag me alleen af of zo'n game Full-Price zou moeten zijn. Blijft een beetje merkwaardig dat een Fifa Street evenveel kost als een GTA 4.

Ik haal hem denk ik als hij 30,- is.

EDIT:

EGM geeft hem een 4.6, OXM een 5. Had ik toch niet verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 11-02-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 13:19
Ik weet dat ik hier niet over RMA mag praten want dan krijgen sommige mensen hier vlekken. Maar ik ga toch even een vraag stellen :)

Is het normaal dat je nog drie weken moet wachten als de RMA status op completed staat. Volgens de helpdesk is het heel normaal en een klacht indienen heeft geen zin. Ik ga bijna de 6de week in en nog steeds geen PS3? Iemand een idee of je op enige manier een gerechtelijke poot hebt om op te staan?

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
De online videotheken in Amerika beginnen nu ook erg blauw te worden, vandaag heeft Netflix in navolging op Blockbuster, aangekondigd HD-DVD niet meer te zullen verhuren. Samen goed voor 12 miljoen klanten (niet minus de dubbele klanten). Lijkt mij een redelijk gevoelige tik voor ze.

nieuws: Amerikaanse online verhuurder Netflix kiest voor blu-ray

Als het nu niet over is, weet ik het ook niet. Ik vind dat Blu-ray een inzamel actie moet beginnen om al die gedupeerde mensen te voorzien van een Blu-ray apparaat, bv een PS3 voor 299,-. ;) Dat scheelt toch weer 100,- en dan tel ik de software niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Arx schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:52:
De online videotheken in Amerika beginnen nu ook erg blauw te worden, vandaag heeft Netflix in navolging op Blockbuster, aangekondigd HD-DVD niet meer te zullen verhuren. Samen goed voor 12 miljoen klanten (niet minus de dubbele klanten). Lijkt mij een redelijk gevoelige tik voor ze.
Gevoelige tik? Volgens mij is het al een tijdje over ;) Het moet wel heel gek zijn, wil HD DVD nu nog winnen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic. Paypal- en flamemeuk worden niet meer getolereerd. Zie ook hier.