"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 119045
swampy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:13:Lego Starwars heeft indeed zowel Lokaal als via Internet 2 speler support!
Je moet een vriend hebben die de tweede controller oppakt en op de PS3 knop drukt en voila!
Thanks guys. Maar eens kijken voor Lego: Star Wars the complete saga.RedBaret schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:33:Je kan met 2 players offline spelen. Je kan op elk moment switchen naar 1 of 2 players. Spel gaat gewoon door, je hoeft niet naar begin van level of naar een menu o.i.d.
Ik heb trouwens de PS3 afgelopen zaterdag gekocht. Twee spelen erbij gekocht, FIFA'08 (ja ik weet het, maar geen PES2008 te bekenen en Ratchet) en een DS3.
Ik heb een HD ready tv dus ik kan max. 1080i aan en dat werkt goed samen met een component kabel. Ik heb dan maar gelijk ook een optical kabeltje erbij gehaald voor het geluid.
De games spelen op het format 720p goed, beeld gaat automatisch van 1080i naar 720p en ik zit nog steeds met verbazing na de graphics te kijken.
Klopt het trouwens dat de beeld en geluid niet altijd sync zijn met een spel? Beeld is een fractie sneller. Ik heb dit met FIFA'08, wanneer iemand tegen een bal aanschopt, dan is het geluid een fractie te laat met het beeld, als vb.
TVersity werkt ook inmiddels goed en dat is toch zeer handig om te hebben.
Ik heb al wat content gedownload via de PSN, de Hong Kongse PSN site is bare slecht, niet echt veel inhoud moet ik zeggen. Ik heb dan maar gelijk een account in de US geopened en wat demo's gedowned. Werkt ook allemaal fantastisch. Alleen wat ik ben super slecht met super stardust HD.
Alleen wil ik nog van de week een BD film kopen om even de BD drive te testen.
Weer een tevreden PS3 bezitter erbij.
PSN name: Sc2ptical
Ik heb zelf nu 11 BR films. The day after tomorrow, Tears of the Sun en Pirates 1 vind ik op de moment nog de meest spectaculaire qua beeld. Vooral Tears of the Sun in de jungle setting doet het goedAnoniem: 119045 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:28:
Alleen wil ik nog van de week een BD film kopen om even de BD drive te testen.
Weer een tevreden PS3 bezitter erbij.
PSN name: Sc2ptical
Pirates deel 1 en 2 zijn makkelijk via Ebay uit de US te bestellen. Movie2go: 30 euro, beide op je deurmat
[ Voor 11% gewijzigd door m4yall op 18-02-2008 10:35 ]
Weet ik niet meer precies (alweer dik een half jaar geleden). Was een Ambilight van de eerste "orde".... Dus geen surround ambilight...sopsop schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:09:
[...]
Dit kan ik me echt niet voorstellen. Welk scherm was dat?
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Anoniem: 160171
zit af en toe met verbazing te kijken hoe mooi de ps3 het weergeeft op de lcd.
Zitten er dan ook NL subs bij?m4yall schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:34:
[...]
Ik heb zelf nu 11 BR films. The day after tomorrow, Tears of the Sun en Pirates 1 vind ik op de moment nog de meest spectaculaire qua beeld. Vooral Tears of the Sun in de jungle setting doet het goed
Pirates deel 1 en 2 zijn makkelijk via Ebay uit de US te bestellen. Movie2go: 30 euro, beide op je deurmat
Wel handig voor de aanhang
Dat heb ik nog niet gechecked, zal ik vanavond even doen maar ik denk zo van niet.Petertjuh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:35:
[...]
Zitten er dan ook NL subs bij?
Wel handig voor de aanhang
Pirates 1 en 2 zijn ook de enige BR movies die ik heb gevonden die regiovrij zijn, de rest in de US zijn allemaal regio 1 of A, hoe je het ook wil noemen
[ Voor 23% gewijzigd door m4yall op 18-02-2008 11:52 ]
Anoniem: 14124
Ik heb een voorkeur voor een Sony Bravia met FullHD support, met name omdat daar ook een nette dunne ijzerachtige rand omheen zit, maar vraag me ook een beetje af of het niet weggegooid geld is en of ik beter gewoon een HD Ready Sony Bravia kan nemen.
PSN id: NL_SToRM
Mits groter dan 40 inchSToRM666 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:25:
Als je ook Blu-rays wil gaan kijken, dan is een FullHD wel aan te raden...
This space is occupied
Anoniem: 245048
Denk dat je ook een beetje moet kijken naar je budget. Een full-HD is stukken duurder en zal misschien mooier zijn, maar dan moet je er ook dicht op zitten. Sommigen zien het verschil niet eens tussen een full- en HD ready.Collaborator schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:28:
[...]
Mits groter dan 40 inchen je er niet al te ver van af zit. (2/3 meter) anders zie je het verschil niet
Zelf heb ik een 52 inch HD-ready plasma en zit op een afstand van 2.20 m. en voor mij werkt dat perfect.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
[ Voor 80% gewijzigd door TheZeroorez op 18-02-2008 16:59 ]
Ik wou een 32 inch kopen maar de vrouw wees 2 jaar geleden een 42 inch aan die zij toch wel wat mooier vond. Zo kan het dus ookcojones81 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:00:
* Had t vrouwtje gelukkig lekker snel overgehaald:
Maar schatje, wat dacht je van Graey's Anatomie en Deperate Housewifes op zo'n groot scherm??
Veder is het leuk dat er weer een gamesconvention op het programma staat. Ik hou altijd wel van sappige geruchten van nieuwe games en features!
Anoniem: 251188
Dat is vanaf 37"! Ik heb zelf een Sharp FullHD scherm en zie wel degeljik verschil...Collaborator schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:28:
[...]
Mits groter dan 40 inchen je er niet al te ver van af zit. (2/3 meter) anders zie je het verschil niet
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Lezen.Dutch_Baseline schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:40:
Ik zie dat een aantal mensen UnrealIII aan het spelen zijn. Deze is toch nog niet uit, of wel???
Lang leve de import.
-
Ik zie het nergens staan, dusse...
Maar thnx anyway..
[ Voor 72% gewijzigd door Dutch_Baseline op 18-02-2008 14:00 ]
Je hebt gelijk, de 'import uit Japan' sloeg op een andere game, maar het idee is hetzelfde. Veel games die hier gespeeld worden zijn in EUR nog niet uit, maar wel in Japan of Amerika. Als we die spelen, kan je er vanuit gaan dat die geimporteerd zijn.Dutch_Baseline schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Ik zie het nergens staan, dusse...
Maar thnx anyway..
-
Anoniem: 235102
Jawel, maar de meeste mensen zien dat écht niet vanaf een meter of 3-4. Ik zou ook voor de FullHD gaan hoor, daar niet van. Mist de rest van de tv óók goed is, niet puur en alleen vanwége de FullHD.Dutch_Baseline schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:38:
[...]
Dat is vanaf 37"! Ik heb zelf een Sharp FullHD scherm en zie wel degeljik verschil...
Ik zou zelfs zeggen vanaf 42 inch dat je misschien verschil gaat zien. Heb een tijd tv's verkocht, en heel veel vergeleken en goed gekeken. Je ziet het gewoon echt niet vanaf een normale kijkafstand. (paar meter)Dutch_Baseline schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:38:
[...]
Dat is vanaf 37"! Ik heb zelf een Sharp FullHD scherm en zie wel degeljik verschil...
This space is occupied
Anoniem: 128025
BRONMicrosoft werkt aan een externe blu-ray-speler voor de Xbox 360 die in mei op de markt zou moeten komen. De spelcomputerfabrikant lijkt daarmee de nederlaag van hd-dvd, dat eerder het standaard hd-formaat voor de 360 was, te erkennen.
hd-dvd/blu-ray-schijfjesDit hebben medewerkers van Microsoft in Amerika tegenover Smarthouse bevestigd.
De overstap moet ervoor zorgen dat de Xbox 360 kan blijven concurreren met de Playstation 3, die al vanaf de lancering over een ingebouwde blu-ray-speler beschikt. Daardoor is er wereldwijd een behoorlijke afzetmarkt voor blu-ray ontstaan, wat naar verluidt de voornaamste reden zou zijn dat filmstudio's en retailers massaal voor blu-ray hebben gekozen.
Microsoft lijkt nu eieren voor zijn geld te kiezen nu hd-dvd uit de schappen lijkt te verdwijnen. Bovendien heeft Peter Moore, destijds vice-president van Xbox, al op de CES in 2006 gezegd dat er ooit een blu-ray-speler voor de Xbox 360 zou kunnen komen, mocht de noodzaak er komen. Overigens is de kans dat er een Xbox 360-model met een ingebouwde blu-ray-speler komt, klein: Microsoft ziet daar volgens Smarthouse geen brood in, aangezien de fabrikant verwacht dat downloads een grote rol gaan spelen in de hd-markt.
Ja, dat is het voordeel van een externe drive
I intend to live forever. So far, so good.
Heb je 3 nooit gespeeld dan? Die vond ik persoonlijk iets beter als 2. Maar ik kan ook niet w8en voor deeltje 4 uitkomt! Heb echt waanzinnig veel zin in die game...m4yall schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:24:
[...]
knip....
Nog maar 2 maandjes voordat MGS4 uitkomt.... het komt dichter en dichterbij, Hoop dat 4 mij net zo lang bezig kan houden als 2!
PSN id: PENo1
3 heb ik wel even gespeeld alleen niet bijster lang. Weet zo niet meer wat de reden is waarom ik niet door ben gegaan... Ik was volgens mij best wel een redelijk eind op weg, zeg zo'n 50% maar daarna sloeg het voetbalvirus aan en heb ik het nooit meer opgepakt. Deel 2 heb ik echter iets van 4x uitgespeeld, vooral het zwaardvechten was toen wel een leuke afwisseling.P.E.No.1 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:56:
[...]
Heb je 3 nooit gespeeld dan? Die vond ik persoonlijk iets beter als 2. Maar ik kan ook niet w8en voor deeltje 4 uitkomt! Heb echt waanzinnig veel zin in die game...
Maar ik zal blij zijn als 4 uitkomt. Die cammo toevoeging lijkt me wel gaaf en de setting staat ook wel garant voor wat spektakel. Ik ben meer van Urban dan van Jungle (MGS3).
En me vraag is kan die ook PCM aan want als ik optisch aanklik kan ik maar uit 2 kanalen kiezen terwijl die DTS-HD gewoon goed afspeelt.
Is dit op te lossen via een firmware update of kan de z-5500 gewoon niet ?
PCM is 2 kanalen over optische uitgang, dus dat klopt wel.
PSN: Shiver23
Mmm jammer dat het niet de stilste drive is. De HD-DVD addon van de xbox360 was behoorlijk luidruchtig. Vindt ik jammer heb je uiteindelijk 24bits/96Khz met dus meer mogelijke geluidsdiepte dan nog moet je alles op luid zetten om boven je console en speler uit te komen!IkWilbert schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:51:
[...]
Ja, dat is het voordeel van een externe drive
There is no place like ::1
Ja staat op sunshine en dat doet die mooi door alle 5 de boxjesShiver23 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:49:
DTS-HD goed afspelen? Volgens mij ondersteund de PS3 dat niet eens.
PCM is 2 kanalen over optische uitgang, dus dat klopt wel.
En kan je geen 5 boxen PCM doen via optisch ?
[ Voor 7% gewijzigd door Slash500 op 18-02-2008 15:55 ]
Zwaardvechten??? Heb ik iets gemist? Heb je de substance versie gespeeld zeker? Of is het al zo lang geleden voor mij?m4yall schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:02:
[...]
3 heb ik wel even gespeeld alleen niet bijster lang. Weet zo niet meer wat de reden is waarom ik niet door ben gegaan... Ik was volgens mij best wel een redelijk eind op weg, zeg zo'n 50% maar daarna sloeg het voetbalvirus aan en heb ik het nooit meer opgepakt. Deel 2 heb ik echter iets van 4x uitgespeeld, vooral het zwaardvechten was toen wel een leuke afwisseling.![]()
Maar ik zal blij zijn als 4 uitkomt. Die cammo toevoeging lijkt me wel gaaf en de setting staat ook wel garant voor wat spektakel. Ik ben meer van Urban dan van Jungle (MGS3).
Juist! En eerst nog door een zaal rennen waar je tientallen mannetjes neer moet hakken. Heerlijk stuk!-Sander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:07:
Op het einde van MGS2 krijg je een samurai zwaard inderdaad, op die manier moetje oa de eindbaas verslaan.
Zal het wel vergeten zijn...
[ Voor 23% gewijzigd door P.E.No.1 op 18-02-2008 16:20 ]
Maar speelt hij dan ook de DTS-HD audiotrack af? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Volgens mij krijg je gewoon DTS geluid. En je kan inderdaad geen 5 boxen PCM doen via optisch, daarvoor heeft optisch te weinig bandbreedte.Slash500 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:52:
[...]
Ja staat op sunshine en dat doet die mooi door alle 5 de boxjes
En kan je geen 5 boxen PCM doen via optisch ?
PSN: Shiver23
Me PS3 zegt DTS op 1,5MB (weet niet meer zeker of er HD achterstond geloof het wel).Shiver23 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:24:
[...]
Maar speelt hij dan ook de DTS-HD audiotrack af? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Volgens mij krijg je gewoon DTS geluid. En je kan inderdaad geen 5 boxen PCM doen via optisch, daarvoor heeft optisch te weinig bandbreedte.
En jammer over de Uncompressed laat ik het wel op de mode movie staan.
Volgens mij is de PS3 niet DTS-HD gecertificeerd. Wel Dolby-True HD. Dit kun je ook zien aan de logo's op de PS3 / doos van de PS3. Daarnaast beschikt de PS3 wel over HDMI 1.3 dus technisch zou hij het wel moeten kunnen toch? Misschien met een firmwareupdate?Shiver23 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:24:
[...]
Maar speelt hij dan ook de DTS-HD audiotrack af? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Volgens mij krijg je gewoon DTS geluid. En je kan inderdaad geen 5 boxen PCM doen via optisch, daarvoor heeft optisch te weinig bandbreedte.
Optisch is sowieso een nogo met DTS-HD.
[ Voor 3% gewijzigd door m4yall op 18-02-2008 16:53 ]
Maar nu lees ik het 1 en ander over het aansluiten, maar hoe hebben jullie dat gedaan?!
Is het mogelijk om de z-5500 optisch te verbinden met de PS3 .. waarna het geluid +beeld over de hdmi kabel naar de tv gaat?
Als ik gewone televisie kijk dan hoe ik er geen supergeluid bij, dan voldoet het geluid van de tv wel.
dat was het dan weer voor deze post
Anoniem: 63072
PS3 Ondersteunt DTS-HD Core, niet DTS HD Master Audio. Output alleen via HDMI en als ik het goed heb ook alleen LPCM, niet Bitstream (m.a.w. de PS3 doet de decoding) Overigens is DTS HD Core 1.5 mbps lossy compression!m4yall schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:53:
[...]
Volgens mij is de PS3 niet DTS-HD gecertificeerd. Wel Dolby-True HD. Dit kun je ook zien aan de logo's op de PS3 / doos van de PS3. Daarnaast beschikt de PS3 wel over HDMI 1.3 dus technisch zou hij het wel moeten kunnen toch? Misschien met een firmwareupdate?
Optisch is sowieso een nogo met DTS-HD.
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 22
[ Voor 56% gewijzigd door Arx op 18-02-2008 18:33 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is gesloten.
Houd het ontopic. Paypal- en flamemeuk worden niet meer getolereerd. Zie ook hier.