Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.905 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:10:
[...]
Het spel is bedoeld als over-the-top action game. Dus die cutscenes (zoals ik die tot nu toe heb gezien) passen daar perfect bij. Verder kraak je het spel op elementen die eigenlijk bij het genre horen. Ik denk eerder dat je niet van het genre houdt dan dat het spel echt zo slecht is als je nu zegt.

Vernieuwend lijkt hij me ook niet, maar dat is niet altijd slecht
Tja, het 'genre'. Ik vind god of war echt fantastisch, mede ook omdat het verhaal wel goed is en je niet telkens van kamertje naar kamertje hoeft en veel moet backtracken. Ik snapte de hype rondom Ninja gaiden dan ook niet, de gameplay is zo intens achterhaald met die verborgen deuren achter delen van muren, 'haal sleutel op op plek super-far-far-away en kom dan helemaal hier weer heen om dit deurtje open te maken'... Het spel draait dan IMHO niet om wat je beleeft als speler in de game, maar puur de game mechanics: hoe goed ben je in het onthouden van 2037 combo's en hoe goed kun je ze timen... tja.

@Vonturk: resize die plaatjes, nu zijn ze echt veel te groot (kan met de knop 'check images')

[ Voor 8% gewijzigd door EfBe op 08-02-2008 12:33 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:16:
[...]

Slechte graphics, saaie omgevingen en weinig variërende gameplay horen dus bij het genre? Oh, dan is het goed. :+ ;)

Ik ben het met EfBe eens, naar mijn mening is er weinig leuks aan DMC4 te beleven. Het zal wel iets zijn waar je van moet houden, maar voor anderen is het dus gewoon een hele matige game.
wat voor een tv heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
wow jongens, als ik zo een beetje naar het nieuws zit te kijken van de laatste maanden dan lijkt het er toch echt op dat de Playstation 3 eenzelfde succesverhaal achterna gaat als dat de PlayStation 2 heeft doorgemaakt.

In eerste instantie werd de PS2 ook al doodgeboren console bestempeld door haar architectuur en de intergratie van de "onnodige" en dure DVD drive. Een klein jaartje na de introductie van het systeem begonnen de eerste toppers binnen te rollen zoal Tekken 3 en Gran Turismo 3 hierna was het een stijgende lijn die nu (7!! jaar na de intro) nog steeds niet lijkt op te houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tradebit.com/usr/1site2c/pub/9001/ps2-repair.jpg
Wat een plezier heb ik toch aan je beleeft _/-\o_

Nu 7 jaar later staat onze Playstation 3 te pronken, te stralen, te gamen, te folder en stof aan te trekken als een magneet!

Ook deze 3e generatie Playstation starte erg traag en heeft zeer geduchte concurrentie die op het gebied van software en online fucties nu nog de toon zet van hoe een next gen systeem dient te werken. De Ps2 had zulke concurrentie ook in de vorm van de Dreamcast bij de launch en ondanks dat de media wegliepen met het wondersysteem van Sega, haalde de PS2 van Sony ondank de hoge prijs, het lage aanbod aan ware topspellen en het ontbreken van online functies de dreamcast langzaam in.

Nu weer komt Sony met een product dat op het gebied van architectuur en hardware zeer afwijkend is van de concurrentie. En daardoor duurder. Ook nu weer loopt de media weg met de concurrentie en worden bijna alle beslissingen van Sony met haar PS3 als onnodig en overbodig bestempeld. De introductie van
  1. Blu-Ray? onnodig en duur!
  2. CELL? lastig te programmeren en duur!
  3. WIFI? onnodig en duur!
  4. gratis online toegang? kan nooit goed zijn en flopt!
  5. design? LELIJK!!
  6. standaard harde schijf? hierdoor vaste hoge instapprijs en dus te duur!
Veel van bovenstaande hardware beslissingen werden door de massa bestempeld als onnodig dure hardware die de gameconsole niet ten goede zou komen tov de concurrentie. Op het gebied van prijs hebben ze gelijk geregen want de PS3 werd een dure console door alle toegepaste technieken. Deze technieken (was de defence van Sony) zou dan wel voor alle PS3 op de markt toepasbaar zijn voor ontwikkelaars en gebruikers. Dit beleid betaal zich wel af door dat veel games gebruik maken van de HDD en de extra opslag van de Blu-Ray schijf.

Het lijkt erop dat mensen met een PS3 de komende 9 jaar igg een goed ondersteund product in huis hebben gehaald. software developers melden zich massaal bij de PS3, de firmware updates blijven komen met nieuwe toepassingen zoals 1080p DVD upscaling en DIVX support. Door de integratie van de webbrowser, standaard toetsenbord en muis ondersteuning, overzichtelijke muziekspeler, DVD speler, Blu-Ray speler en dia-apparaat heeft de PS3 zich in mening woonkamer genesteld als multimedia apparaat. Door het design (modern gelijnd, vrij fors, zeer stil en toch elegant door de zwarte finisch met chroom) vind het zijn plaats in de woonkamer direct onder de nieuwe en modern ogende LCD en Plasma tv's. Doordat het systeem niet oogt als een console zetten veel mensen het potifikaal in het zicht.

Nu zijn we in europa nog niet eens een jaar na de launch en nu al heeft de PS3 qua verkopen in landen als frankrijk, spanje, duitsland, italie en portugal de 360 (360 = directe consurrentie) reeds ingehaald. Als je naar de laatste software verkopen in nederland kijkt lijkt er zich ook een verschuiving in de verkopen te ontwikkelen:

Games als Burnout paradise en COD4 verkopen beter op de PS3 dan op de 360. Terwijl dit enige tijd geleden als onzin zou worden afgedaan. Zou deze trend zich doorzetten dan lijkt dit het begin te zijn van de opmars van de PS3. De introductie van het 40gig model lijkt (ondanks veel kritieken op het model) enorm aan te slaan bij gamers en filmliefhebbers over de hele wereld.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/PS3_241006.jpg
Wat een plezier beleef en ga ik met je beleven de komende 7 jaar.

Vergeet niet dat Sony, net als met haar PS2 een meerjarenplan heeft opgezet waardoor je niet hoeft te verwachten dat Sony haar support voor de PS3 van de een op de andere dag compleet zal laten vallen. De PS3 heeft een 10 jaren plan en is de enige console op dit moment die dit gezien de toegepaste hardware ook nog een zou kunnne volhouden. Het Blu-ray formaat is dominant in de next gen DVD oorlog en media is er volop voor verkrijgbaar. Het gratis online platform slaat enorm aan en ondanks een aantal schoonheidsfoutjes lijkt Sony op de hoogte te zijn van de wensen van de consument want updates en verbeteringen als een avhivement systeem, ingame XMB en betere chat liggen in het verschiet dmv updates.

Het jaar 2008 en erna lijkt het jaar te gaan worden van gamers als geheel heb je een PS3 dan val je zeker niet buiten de boot. heb je een Wii, das pech hebben.

kijk naar het volgende rijtje games waar wij als PS3 gamers onze gretige handen na een tijd van games droogte op kunnen leggen:
  • Burnout Paradise
  • Call of Duty 4
  • Uncharted: Drakes Fortune
  • Ratchet and Clank
  • Grand Theft Auto 4
  • Devil May Cry 4
  • Final fantasy XIII
  • White Knight Story
  • Motorstorm 2
  • Resistance 2
  • Killzone 2
  • Unreal Tournament 3
  • HAZE
  • Gran Turismo 5: prologue
  • Gran Turismo 5
  • God of War 3
  • Metal Gear Solid 4
  • Ferrari challenge
  • Little Big Planet
  • + veel PSN games als Dark Mist en Pixeljunk games
De tijd van alleen heerschappij voor de 360 is over op next gen gebied want de Ps3 raakt stoom.

In mijn verhaal heb ik de Wii maar even buiten beschouwing gelaten. Ondanks dat dat systeem qua verkoopcijfers zowel de Ps3 als de 360 in hun hemd zet vind ik niet dat de Wii in een zin genoemd mag worden met de 360 en Playstation 3. De Wii heeft compleet andere spellen en doelgroepen en zal geenzins mee kunnen komen met het geweld aan (volwassen) games die zowel op de 360 als de Playstation 3 gaan uitkomen de komende jaren. De Wii is "ook" een gameconsole die je naast de 360 of Playstation 3 zal zetten. Hardcore gamers hebben niet genoeg aan enkel een Wii.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Hahaha, fanboy sicko.... :o :)

Alle kritiek wegwuiven en zo overenthousiast zijn - je bent de ideale klant voor sony. :)

Ik heb ook weer hard moeten lachen om alle 360 vs PS3 bashing hier, blijft altijd amusant! _/-\o_

Gelukkig dat er meerdere gaming platformen zijn! :+

[ Voor 38% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 08-02-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ga je nu ook een PS-logo laten tatoeren?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
EfBe schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Tja, het 'genre'. Ik vind god of war echt fantastisch, mede ook omdat het verhaal wel goed is en je niet telkens van kamertje naar kamertje hoeft en veel moet backtracken. Ik snapte de hype rondom Ninja gaiden dan ook niet, de gameplay is zo intens achterhaald met die verborgen deuren achter delen van muren, 'haal sleutel op op plek super-far-far-away en kom dan helemaal hier weer heen om dit deurtje open te maken'... Het spel draait dan IMHO niet om wat je beleeft als speler in de game, maar puur de game mechanics: hoe goed ben je in het onthouden van 2037 combo's en hoe goed kun je ze timen... tja.

@Vonturk: resize die plaatjes, nu zijn ze echt veel te groot (kan met de knop 'check images')
Ninja Gaiden staat juist bekend om de extreem goede gameplay. God of War is ook fantastisch vanwege het (inderdaad) gave verhaal en fantastische sfeer, maar wat betreft diepgang in het gevechtsysteem kan het bij lange na niet tippen aan Ninja Gaiden waar je met button bashing het spel itt GoW niet kan uitspelen. Spelers die diepang en uitdaging zoeken in het genre beleven Ninja Gaiden vaak intenser dan een God of War. Als je denkt dat NG draait om het onthouden van 2037 combo's dan denk ik dat je het spel nooit langer dan een uurtje hebt gespeeld.
God of War is meer een cinematische experience met leukere puzzles dan Ninja Gaiden, maar heeft daardoor niet de betere gameplay. Ninja Gaiden is wel erg moeilijk en aangezien je zelf al aangeeft in een eerdere post dat je het geduld niet meer hebt om lang vast te zitten kan ik me voorstellen dat NG niet jouw ding is.

Beide games zijn mij trouwens even lief, en kan me daarom misschien niet voorstellen dat iemand de ene geweldig vind en de andere helemaal niets terwijl de games zoveel gemeen hebben. Alleen ligt de ene game het accent op de beleving en puzzles en bij de andere op het gevechtsysteem en skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Als je nu niet wordt aangenomen door Sony weet ik het ook niet meer. Mooie ode waar ik om de vrede te bewaren op het forum maar niet inhoudelijk op ga reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Shiver23 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:03:
LOL
Afbeeldingslocatie: http://panther.is2.okcimg.com/users/128/662/12966344471174288155/p330260024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

S2S

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:59:

Alle kritiek wegwuiven en zo overenthousiast zijn - je bent de ideale klant voor sony. :)

Ik heb ook weer hard moeten lachen om alle 360 vs PS3 bashing hier, blijft altijd amusant! _/-\o_

je bent een grappig mannetje... eerst de 360 prijzen en dan de PS3 afkraken en nu iemand anders afkraken omdat hij het zelfde doet voor de PS3
Shiver23 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:03:
wat is dit nou voor een opmerking?

voor de mensen die DMC4 al hebben hoe bevalt het? ik heb de vorige delen helemaal grijs gespeeld, ik ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door NoTimeRemains op 08-02-2008 13:20 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Na het downloaden van een update voor Call of Duty 4 kan ik niet meer online spelen :S

Als ik "Find game" selecteer, komt er te staan: "downloading game settings..." Op dit bericht blijf hij dus haken. Ik kan nog wel terug naar het online menu, maar als ik het dan weer probeer verschijnt hetzelfde probleem.
Het duurt ook langer dan normaal voordat mijn rank verschijnt in het "play online" menu en ik dus uberhaupt pas "find game" kan selecteren.

Bij het starten van een eigen game en split screen, loopt hij zelfs compleet vast.

Heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Slechte graphics? volgens gametrailers dikke 9

http://www.gametrailers.com/player/30212.html review

dan kan je net zo goed zeggen dat god of war sagas ook niks aan waren.. je moet ervan houden.
Slecht is misschien niet het juiste woord, maar ik vond de graphics in de demo kaal en wat sfeerloos ogen. Bijzonder vond ik het iig niet. Maargoed het is een mening, net zoals die review.

De graphics vielen mij vooral tegen gecombineerd met de van-kamertje-naar-kamertje gameplay.

Ik weet niet wat mijn TV er toe doet, het is een Toshiba Regza 32R3500P, dus geen ouderwetse bak ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Zamorano op 08-02-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nohead schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat je ook wel van DMC genre moet houden... Ik snap zelf ook niet dat jullie de graphics slecht vinden. Ziet er toch niet slecht uit moet ik zeggen. Vernieuwend is het zeker niet, maar waarom het concept veranderen als het goed is. Wat voor mij belangrijk is in DMC is het combat system. Kan geen andere game bedenken waarin dat zo goed is uitgewerkt dan in DMC. Degene die DMC3 hebben gespeeld zullen DMC4 denk ik zeker waarderen.
Grafisch ziet het er goed genoeg uit in mijn ogen maar denk dat sommige iets teveel verwachten soms!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:59:

Heb net even in het 360-topic gekeken, maar ik zie daar geen ps3-fanboys die de 360 bashen. Waarom moet jij dat hier dan wel doen? :X

Het verhaal van Swopdark klopt ook gewoon. Heel veel mensen zijn nogal kortzichtig. In het begin willen ze een zo laag mogelijke prijs en pas later zien ze in dat al die functies van de ps3 toch wel handig zijn. Het lange termijn-denken van sony juich ik alleen maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:47:
Games als Burnout paradise en COD4 verkopen beter op de PS3 dan op de 360. Terwijl dit enige tijd geleden als onzin zou worden afgedaan.
Je maakt een grap hoop ik :?

Of heb je het hier puur over Nederland? Waar je niks over kan zeggen aangezien de Stats zonder cijfers zijn?

Ruim de helft van de wereldwijde verkopen van CoD4 is op de 360 gedaan alleen al in de US.

Die Nederlandse Top-10 lijstjes zeggen niet zoveel. CoD4 360 heeft ook een paar plekken boven CoD4 PS3 gestaan. Aangezien er 0,0 aantallen bij staan kan je er helemaal niets over zeggen.

Verder is al eerder gezegd: Op de 360 zijn inmiddels een hele rits Race games uit. Niet zo gek dus dat een spel als Burnout het beter doet op een console waar tot op heden nog niet zoveel racegames uit zijn.
PatrickG schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:21:
Na het downloaden van een update voor Call of Duty 4 kan ik niet meer online spelen :S

Als ik "Find game" selecteer, komt er te staan: "downloading game settings..." Op dit bericht blijf hij dus haken. Ik kan nog wel terug naar het online menu, maar als ik het dan weer probeer verschijnt hetzelfde probleem.
Het duurt ook langer dan normaal voordat mijn rank verschijnt in het "play online" menu en ik dus uberhaupt pas "find game" kan selecteren.

Bij het starten van een eigen game en split screen, loopt hij zelfs compleet vast.

Heb je de PS3 opnieuw gestart? Schijnt te helpen staat op de Infinity Ward forum.

[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 08-02-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
SeamusXanthus schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:13:
Als je nu niet wordt aangenomen door Sony weet ik het ook niet meer. Mooie ode waar ik om de vrede te bewaren op het forum maar niet inhoudelijk op ga reageren. :)
Je bedoeld met reageren de sterke punten van de 360 omschrijven tegen sterke punten van de PS3? Dat hoef je niet hier te doen maar gewoon in het 360 topic. :9

Ik heb enkel zaken opgeschreven die nu gewoon op tafel liggen en hoe ik ze op dit moment zie. Ik heb de 360 enkel aangehaald als directe concurrent en heb nergens features vergeleken. Enkel features, sterke punten en toekomstplannen van de PS3 opgeschreven, niks mis mee in een PS3 topic dacht ik...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:39:

Of heb je het hier puur over Nederland? Waar je niks over kan zeggen aangezien de Stats zonder cijfers zijn?

Ruim de helft van de wereldwijde verkopen van CoD4 is op de 360 gedaan alleen al in de US.
Lezen is niet je sterkste punt merk ik. Mijn grammatica ook niet als ik het zo nog eens ff doorlees.. :$ De alinea tussen de verkoopcijfers in deverse landen en de verkoop van brurnout had wel weg gemoeten om jouw opmerking te voorkomen. Ik bedoelde inderdaad in nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door swopdark op 08-02-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

-RazieL- schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:36:
[...]

Heb net even in het 360-topic gekeken, maar ik zie daar geen ps3-fanboys die de 360 bashen. Waarom moet jij dat hier dan wel doen? :X

Het verhaal van Swopdark klopt ook gewoon. Heel veel mensen zijn nogal kortzichtig. In het begin willen ze een zo laag mogelijke prijs en pas later zien ze in dat al die functies van de ps3 toch wel handig zijn. Het lange termijn-denken van sony juich ik alleen maar toe.
Sony' 10 jaren plan klinkt niet zo slecht, de PSX werd iets van 7 en de PS2 wil nog steeds maar niet dood. En met een console gevuld met alles wat nu al zo'n beetje standaard begint te worden. Dan is een 10 jaren plan niet slecht.
En ja de PS3 herhaalt het verhaal van de PS2 dus..ik heb alle goede hoop! Sony denkt inderdaad vooruit voor langer dan gemiddeld 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:45:
[...]

Lezen is niet je sterkste punt merk ik. Mijn grammatica ook niet als ik het zo nog eens ff doorlees.. :$ De alinea tussen de verkoopcijfers in deverse landen en de verkoop van brurnout had wel weg gemoeten om jouw opmerking te voorkomen. Ik bedoelde inderdaad in nederland.
Ik had hem ook al weer aangepast :)

Overigens geloof ik zo dat de PS3 de 360 in Europa voorbij gaat. De statistieken die je nu alhaalt zijn echter niet zo zwart-wit :)

Het maakt allemaal ook niet zoveel uit. Zolang de 360 het beter doet in de US, en de PS3 in de EU, is het voortbestaan van beide verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
guilty as charged, daarom post ik dit ook hier, in het PS3 topic, naar mijn idee vind je echter geen onwaarheden in mijn posting.
De kritiek die er is lijkt niet veel invloed meer te hebben. ik heb met mijn PS3 igg geen last van de kritiek die er wordt geuit op het systeem.
Die bashing vind je niet in mijn post
Daarom zijn er ook meerdere topics. Ik de kerk gaan ze ook geen stukjes uit de koran voorlezen, en in het stadion van Ajax vind je ook niet veel feyenoord supporters als die club niet speeld. Zal ik even doorgaan?

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 08-02-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
swopdark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Je bedoeld met reageren de sterke punten van de 360 omschrijven tegen sterke punten van de PS3? Dat hoef je niet hier te doen maar gewoon in het 360 topic. :9

Ik heb enkel zaken opgeschreven die nu gewoon op tafel liggen en hoe ik ze op dit moment zie. Ik heb de 360 enkel aangehaald als directe concurrent en heb nergens features vergeleken. Enkel features, sterke punten en toekomstplannen van de PS3 opgeschreven, niks mis mee in een PS3 topic dacht ik...
Ik zeg ook, leuke ode. Niks mis mee, ook al zie ik het anders. Dat bedoelde ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
[...]

[...]

Heb je de PS3 opnieuw gestart? Schijnt te helpen staat op de Infinity Ward forum.
Nee, werkt niet. Ik heb de Ps3 helemaal uitgezet en nog steeds hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
swopdark schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:47:

In mijn verhaal heb ik de Wii maar even buiten beschouwing gelaten. Ondanks dat dat systeem qua verkoopcijfers zowel de Ps3 als de 360 in hun hemd zet vind ik niet dat de Wii in een zin genoemd mag worden met de 360 en Playstation 3. De Wii heeft compleet andere spellen en doelgroepen en zal geenzins mee kunnen komen met het geweld aan (volwassen) games die zowel op de 360 als de Playstation 3 gaan uitkomen de komende jaren. De Wii is "ook" een gameconsole die je naast de 360 of Playstation 3 zal zetten. Hardcore gamers hebben niet genoeg aan enkel een Wii.
Vooraf: Ik ben PS3 bezitter en FAN.
Maar: De Wii is de enige echter next gen console, omdat die echt wezenlijk anders is dan dat wat er aan consoles reeds bestond. Onze controller kan ook wel ongeveer dat die van Wii kan, maar beperkt zich nu nog tot over een boomstam lopen en rubberen eentjes in een putje stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gamersyde.com/news_5919_en.html

Rainbow six 2 Vette filmpjes! Lijkt me toch een tof spel!

ps. ik had het gister ook met COD, kben maar gaan slapen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
PatrickG schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:21:

Dat lange wachten heb ik ook al een flinke tijd (US versie), maar gewoon ff 7 minuten laten staan en hij gaat daarna wel weer gewoon. En splitscreen vastloper is ook een bug. Als je wilt splitscreenen moet je je afmelden van het PSN netwerk, en dan het spel weer opstarten, dan moet het goed gaan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
sysiwan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Maar: De Wii is de enige echter next gen console, omdat die echt wezenlijk anders is dan dat wat er aan consoles reeds bestond. Onze controller kan ook wel ongeveer dat die van Wii kan, maar beperkt zich nu nog tot over een boomstam lopen en rubberen eentjes in een putje stoppen.
Ik wordt hier ZO moe van :?
Laten we ons dan eerst maar eens af gaan vragen wan next gen is... Is dat met een controller zwaaien... Of strakke graphics... Of is dat voor een ieder iets anders...

Kunnen we het niet gewoon over de ervaringen van de PS3 hebben...
Shailesh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:43:
[...]

Dat lange wachten heb ik ook al een flinke tijd (US versie), maar gewoon ff 7 minuten laten staan en hij gaat daarna wel weer gewoon. En splitscreen vastloper is ook een bug. Als je wilt splitscreenen moet je je afmelden van het PSN netwerk, en dan het spel weer opstarten, dan moet het goed gaan.
Lekkere patch :'( Tevens lees ik her en der dat de host migration er nog niet in zit :'( (Voor mij de reden om de game even aan de kant te leggen).... Burnout blijft dus lekker zitten :P

[ Voor 19% gewijzigd door HoefMeistert op 08-02-2008 15:42 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dus next gen is voor jou draadloze controllers met multiplayer spellen? Goh... geinig
NoTimeRemains schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:19:

wat is dit nou voor een opmerking?

voor de mensen die DMC4 al hebben hoe bevalt het? ik heb de vorige delen helemaal grijs gespeeld, ik ben benieuwd :)
ik vind het echt een super spel! ik heb ook alle vorige delen gehad, en deze kan ik nu ook niet laten liggen!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

De games bepalen wat next-gen is, de consoles zorgen er alleen voor dat er meer mogelijk is. Leuk die wii-mote, maar of de games zijn (third party) crap, of ze maken geen gebruik van de mogelijkheden zoals SSB (wat wel het gaafste spel voor de wii wordt btw). Slechts een enkel spel zoals Super Mario maakt er goed gebruik van. Ik kan het niet echt next-gen noemen, bovendien is de techniek verre van nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Dus next gen is voor jou draadloze controllers met multiplayer spellen? Goh... geinig
Niet voor mij, maar voor Gamelegende en bedenker van de Sims, Will Wright:

http://www.gamer.nl/doc/4...console-aldus-Will-Wright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sysiwan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Niet voor mij, maar voor Gamelegende en bedenker van de Sims, Will Wright:

http://www.gamer.nl/doc/4...console-aldus-Will-Wright
ah iemand zegt iets en dat wordt gelijk geaccepteerd... the sims... ja nee dat is echt heel next gen... die graphics van de sims is echt om bij te watertanden.[punt] (sorry voor het sarcasme en het niet helemaal netjes zijn, want heb werkelijk geen flauw idee wat ie nog meer heeft gedaan maar ok)

Als iedereen nou even over next gen, en vergelijkingen tussen verschillende consoles nou gewoon hun meningen spuien in een algemeen consolestopic, of maak er alstjeblieft een aan, want dit gaat echt heel irritant worden.

Even een ontopic vraag. Er zijn hier mensen die F1C:E spelen, dat had ik al gelezen, maar als jullei de career modus doen en kunnen kiezen voor evolution ofzo van de auto, werken jullie deze dan helemaal af???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn probleem:

Sinds kort heb ik een PS Eye gekocht voor de PS3, omdat creature feature mij wel leuk leek. Na een tijdje werd het eentonig dus heb ik nu besloten om het PS2 spel EyeToy Play te kopen.
Als ik het spel opstart dan vraagt hij om de EyeToy te verbinden, en dat terwijl mijn PS3 Eye gewoon in de USB poort zit.

Hoe krijg ik dit spel aan de gang? Ligt het aan instellingen? Of werken de PS2 EyeToy spellen allemaal niet met de PS3 Eye?

Ik heb een 60 GB PS3 versie uit het Motorstorm, Resistance en 2 Sixaxes controllers pakket.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal waar!
de console is gewoon nu al beter(, bij de 1e versie zelfs al beter dan de 360 over 2 jaar zeg maar, 12 speed blijft 12 speed, en zo nog andere zaken.)
totale gameaanbod binnenkort ook, en de verkoopcijfers zullen de 360 uiteindelijk ook verpletteren.

nu nog mijn woorden, maar op een dag is het geschiedenis en een feit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Jij verwijt iemand dat hij een opmerking doet terwijl er geen cijfers bekend zijn en dan heb jij die cijfers wel... vreemd.

De wereld draait niet om de US, alleen bij de 360 moet je wel volhouden dat het wel zo is, want de rest van de wereld is opgeschoven naar andere consoles.
Het maakt allemaal ook niet zoveel uit. Zolang de 360 het beter doet in de US, en de PS3 in de EU, is het voortbestaan van beide verzekerd.
Zal ik een domme opmerking maken? Als MS doorzet met het kopen van Yahoo is de 360 ten dode opgeschreven, want dan is er geen geld om daar miljarden in te blijven pompen.

[ Voor 20% gewijzigd door EfBe op 08-02-2008 16:11 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zullen we de oeverloze "welke console is beter" - discussie staken en het weer over de PS3 ervaringen hebben?

Ontopic vragen en discussies worden een beetje ondergesneeuwd.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:00:

Sinds kort heb ik een PS Eye gekocht voor de PS3, omdat creature feature mij wel leuk leek. Na een tijdje werd het eentonig dus heb ik nu besloten om het PS2 spel EyeToy Play te kopen.
Als ik het spel opstart dan vraagt hij om de EyeToy te verbinden, en dat terwijl mijn PS3 Eye gewoon in de USB poort zit.

Hoe krijg ik dit spel aan de gang? Ligt het aan instellingen? Of werken de PS2 EyeToy spellen allemaal niet met de PS3 Eye?

Ik heb een 60 GB PS3 versie uit het Motorstorm, Resistance en 2 Sixaxes controllers pakket.

Alvast bedankt!
Ik vraag me toch sterk af of de PS3 Eye wel met de PS2 software werkt hoor. Maar misschien kan iemand dit met meer zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Jij verwijt iemand dat hij een opmerking doet terwijl er geen cijfers bekend zijn en dan heb jij die cijfers wel... vreemd.

De wereld draait niet om de US, alleen bij de 360 moet je wel volhouden dat het wel zo is, want de rest van de wereld is opgeschoven naar andere consoles.
Jongen! stil man! Ik kan met sega Football 2001 al lekker 2 maandjes online gamen, jouw ps2 heeft nog niet eens online play! 8)7
En de Dreamcast is toch wel ff wat beter verkocht dan die ps2. Tsjah, europa en japan? rare landen! Het gaat WEL om de US en daar is de Dreamcast momenteel gewoon king. punt!
Ow en DOA2 is op de DC toch net ff wat mooier, jammer dat er voor de ps2 niet te programmeren valt! P.S. de DC heeft lekker 8 MB texture ram, de ps2 maar 4 MB, de spellen zullen er altijd op de DC mooier uitzien omdat deze
2 keer meer geheugen heeft!
ontopic: ah nostalgie!!! O+ O+ de zoete geur van nostalgie :)

p.s. voor de tweakers die het niet (willen zien) dit is pure satire, ik heb zowel de dreamcast als de ps2 dus there you go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja iedereen weet nu wel dat de wii voor oude mensen is of volwassenen die denken dat het leuk is als je erbij nadenkt dan zijn er voor die consoles van nintento ook alleen maar blije kinder spelletjes lijkt het wel er zitten ook wel wat betere spellen tussen maar daar ga je de console niet voor halen

verder heb ik zelf een ps3 en heb ik niets te klagen en dat CoD4 probleem een vriend van mij heeft het spel ook update gedaan geen klachten.. volgens mij heb je gewoon pech maar veel geluk daarmee anders wordt het wachten tot de volgende update. en resistance ruled CoD4 volgens mij dik vind het spel persoonlijk niet zo leuk CoD2 was leuker

en hoe groot de discussie ook is de ps3 is gewoon beter dan de xbox360 dan mensen er opeens fan's van zijn geworden leuk voor jullie maar de meeste kochten dat ding alleen maar omdat de ps3 er nog niet was en nu houden ze hem nog even omdat de ps3 te duur is maar ik zou nu nog een ps3 gaan halen die nog wel ps2 en ps1 spellen kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat moest er even uit ... gewoon als ps3 owner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:31:
Heeft iemand hier toevallig nog Burnout Revenge (PS2) die hij speelt op z'n PS3 60GB?
[...]
De BC site van Sony zegt 'Should play on PLAYSTATION®3 with some minor issues' namelijk.
Anyway, ik zou 'm morgen dus in de bus moeten krijgen, maar zit zodirect t/m zondag in de Ardennen om lekker te MTB-en, dus als er niemand zijn ervaringen kan posten zal ik dat volgende week proberen te doen (via google niks kunnen vinden).
In mijn ogen is dit toch het enige (hopelijk degelijke) alternatief om toch splitscreen Burnout te kunnen spelen op je next-gen console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:20:
jaja iedereen weet nu wel dat de wii voor oude mensen is of volwassenen die denken dat het leuk is als je erbij nadenkt dan zijn er voor die consoles van nintento ook alleen maar blije kinder spelletjes lijkt het wel er zitten ook wel wat betere spellen tussen maar daar ga je de console niet voor halen

verder heb ik zelf een ps3 en heb ik niets te klagen en dat CoD4 probleem een vriend van mij heeft het spel ook update gedaan geen klachten.. volgens mij heb je gewoon pech maar veel geluk daarmee anders wordt het wachten tot de volgende update. en resistance ruled CoD4 volgens mij dik vind het spel persoonlijk niet zo leuk CoD2 was leuker

en hoe groot de discussie ook is de ps3 is gewoon beter dan de xbox360 dan mensen er opeens fan's van zijn geworden leuk voor jullie maar de meeste kochten dat ding alleen maar omdat de ps3 er nog niet was en nu houden ze hem nog even omdat de ps3 te duur is maar ik zou nu nog een ps3 gaan halen die nog wel ps2 en ps1 spellen kan draaien
Kereltje, jij breekt de regels van dit topic en verziekt het dalijk voor iedereen die wel ontopic is!

En leer eens normaal Nederlands, inclusief interpunctie a.u.b..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:00:

Alvast bedankt!
Eye is niet gelijk aan EyeToy, sorry maar voor de PS2 games zul je nog een EyeToy moeten opsnorren :P

Misschien dat ze ooit via een update Eye als Eyetoy kunnen emuleren maar wel emulatie wordt minder en minder belangrijk aangezien de nieuwe games uitzijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

[...]

Ik ben het fundamenteel niet met je eens. WII is absoluut geen next gen.Het is de gamecube in een wit jasje met graphics om te huilen. Weet je wat next gen is? Hun marketing, dat is pas next gen.

Wat WII heeft kan ps3 ook, het systeem is krachtiger en usb poorten zijn beschikbaar. Er is duidelijk niet voor gekozen dit te gebruiken. De reden? Omdat ze misschien inzien dat het minder toekomst heeft? De gameplay van de WII staat leuk op reclamefilmpjes maar je kunt net zo goed een losse pols gebruiken en suf op de bank hangen. Mijn gok is dat het grote publiek dat snel genoeg doorheeft. Zeg nou zelf elke hardcore gamer kan nooit 3 uur lang tennissen oid. Ik betrap mezelf erop dat ik soms 6 uur COD4 speel.Probeer maar eens te races met sixaxis, kan nooit zo nauwkeurig als een joypad. De intelligentie bij Sony is daarvoor voldoende aanwezig.

WII next gen? Nee
WII goede marketing? JA!! een dikke pluim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Dit hoort in Spielerij - Problemen & Vragen ;)

[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 08-02-2008 19:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Deze discussie was afgelopen.

[ Voor 88% gewijzigd door TheZeroorez op 08-02-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Zie boven, gebruik voortaan de 'edit' knop aub.

[ Voor 107% gewijzigd door TheZeroorez op 08-02-2008 18:06 . Reden: ik liet me even gaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
[...]

[...]

Zal ik een domme opmerking maken? Als MS doorzet met het kopen van Yahoo is de 360 ten dode opgeschreven, want dan is er geen geld om daar miljarden in te blijven pompen.
Idd een domme opmerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Is er al nieuws wanneer de 40nm de 65nm Cell gaat vervangen, of moeten we hierop echt nog maanden wachten. Sommige sites beweren dat de productie reeds begonnen is. Betekend dat dat binnen enkele weken deze PS3's in de winkel zullen liggen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zamorano schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:12:
Ik vraag me toch sterk af of de PS3 Eye wel met de PS2 software werkt hoor. Maar misschien kan iemand dit met meer zekerheid zeggen.
Dat werkt niet :)

Stond in een Eye FAQ, zal eens kijken waar ik die had gezien.
[...]

Er zijn tot eind januari wereldwijd 7 miljoen stuks verkocht wereldwijd volgens Infinity Ward. Er zijn er in de US 3.500.000 verkocht voor de 360 volgens de NPD. Dat is dus niet zo moeilijk :)

Ik had het over de Nederlandse cijfers die gewoon niet bekend zijn.
Die Wii, inderdaad dat klopt. Voor de rest staan er buiten Japan en de US meer 360's in de woonkamer dan PS3's.

Officiele cijfers Sony/MS tot 31 dec minus de gemeten verkopen in Japan/US = Rest van de wereld

+/- 4 miljoen versus 5.5 miljoen

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 08-02-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
tweakers, een vraagje. ik las laatst over de 'nieuwe' Cell processor. oftewel de gekrompen versie op 45nm die waarschijnlijk aanzienlijk zuiniger zal zijn. nou lijkt het mij dat sony deze op korte termijn in de PS3 zal verwerken om zo nog meer kosten te besparen op de PS3 doordat ze zo meer processoren uit een wafer kunnen halen.

maar mijn vraag is heeft iemand hier enige idee, of een hint, wanneer dit zal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:28:
[...]

Die Wii, inderdaad dat klopt. Voor de rest staan er buiten Japan en de US meer 360's in de woonkamer dan PS3's.

Officiele cijfers Sony/MS tot 31 dec minus de gemeten verkopen in Japan/US = Rest van de wereld

+/- 4 miljoen versus 5.5 miljoen
Er staan indd (nog) meer 360's in de woonkamer. De 360 is dan ook al meer dan een jaar langer verkrijgbaar. Kwestie van tijd (deze zomer?) voordat de PS3 in de PALgebieden een grotere userbase heeft dan de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Er staan indd (nog) meer 360's in de woonkamer. De 360 is dan ook al meer dan een jaar langer verkrijgbaar. Kwestie van tijd (deze zomer?) voordat de PS3 in de PALgebieden een grotere userbase heeft dan de 360.
Ik zei al eerder dat de PS3 ongetwijfeld de 360 in gaat halen in de EU.

Een uitspraak echter als "de rest van de wereld is opgeschoven" is gewoon onzin :) De vraag is even hoe groot de stappen zijn die de PS3 gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:08:
[...]

Een uitspraak echter als "de rest van de wereld is opgeschoven" is gewoon onzin :) De vraag is even hoe groot de stappen zijn die de PS3 gaat nemen.
De PS3 heeft een hogere prijs dan de 360 en er zijn minder games voor te krijgen en nog verkoopt de PS3 beter. Hoe groot de stappen zijn is koffiedik kijken, maar het zal denk ik een beetje aan de Wii gaan liggen. Als de Wii lekker 250 euro blijft en de andere consoles zakken steeds verder in prijs denk ik dat het hard kan gaan. Veel hypothetisch geleuter waar niemand iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

PWM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:08:
[...]

Goed punt, Europa is in vele dingen een gebiedt dat verschillende markten moet open houden. Onze economische connecties met andere gebieden zorgt ervoor dat europe op zich best OPEN is tegenover dingen. Sony zal in europa het best goed doen!

En zoals in de winkels al blu-ray meer en meer ruimte krijgen! Dat is hoe de markt gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een xbox 360, Wii en PS3 en ik moet zeggen dat ik het meest speel met de PS3 en
dit is veroorzaakt door Microsoft zelf.

Ik kreeg mijn Xbox 360 via een mobiel abo en deze was splinternieuw en heeft het 1 dag gedaan. Toen is deze vervolgens 2x verstuurt geweest en bij de derde keer was het goed, heb toen nog maanden van kunnen genieten tot deze bij Gears of War wederom defekt ging en toen kreeg ik hem wederom retour maar deed de dvd speler het niet.zat geen spanning op vermoed ik. Deze ging weer retour. Toen kwam halo 3 uit en boem een klein plofje en systeem was helemaal dood en zat een brand geur aan. Retour Microsoft en heb toen een nieuw model gekregen.

Door steeds dat heen en weer sturen bleef ik zonder problemen spelen met mijn PS3 en Wii (mario Galaxy op dit moment) en minder met mijn Xbox 360.daarnaast had ik het ook al een beetje gehad met mijn Xbox 360 en de release lijst van PS3 vond ik qua games voor 2008 mij beter qua smaak dan ;) de xbox en besloot eind januari mijn abo live op te zeggen en staat mijn xbox nu stof te happen }:O .

Ik vind de Wii een geweldig console en qua graphics blijft het een overgeklokte gamecube, maar
ondanks dat heb ik, familie en vrienden er veel plezier van. PS3 en Xbox is naar mijn smaak qua
games hetzelfde en vermaak me perfekt met beide consoles. Maar ik heb gewoon gekozen voor de PS3 met HDMI en GRATIS ONLINE en de Xbox heeft na een dik jaar bij mij afgedaan.

Dus als je mij vraagt wat NEXT GEN is dan kan ik daar heel persoonlijk over zijn, maar dat is voor iedereen weer verschillend en daarom snap ik dat dom geneuzel niet over iemand die van een xbox houdt hier in een PS3 forum zit te zeuren over dat zijn console beter is, zou zeggen gelijk heb je.
Maar dat je dat steeds moet herhalen betuigt naar mijn mening een gemis die je alleen kwijt
kan in dit forum, zou dus zeggen knuffel je boxje of koop toch stiekum die PS3 , Wij zullen
niets zeggen ,echt waar niet. arme stakker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb gister burnout online gespeeld. ik vondt dat er erg weinig servers waren. klopt het dat er alleen maar gebruikers een game kunnen hosten? (geldt dat trouwens voor alle online games op de ps3?) en is het zo dat burnout regio gebonden is? ik had ergens gelezen dat dat met unreal wel zo is.

*edit Maak het er dan ook niet naar :/

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 08-02-2008 21:35 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
Als iedereen nou lekker gewoon naar z'n eigen topic gaat met z'n gameconsole, kunnen wij het hier tenminste alleen over de PS3 hebben. Ervaringen en games etc. Geen gezeik over dat de ene gameconsole beter is dan de ander. Kan de beheerder van deze topic er niets aan doen? Dit slaat echt nergens op! Ik heb zelf een PS3 gekocht en hoef dus echt niet te weten of een andere console beter is dan de mijne. Ik koos voor de PS3 en ben er heel blij mee. Echt iedereen kappen met die onzin! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Even 2 dagen het topic niet gevolgd! :) 8 pagina's verder. :+

[JP modus]
Natuurlijk is het hier nog steeds leuk. :) Een beetje een thread laten vergallen omdat iedereen z'n console beter vindt dan de andere partij zijn console lijkt mij niet genoeg om dit topic te verzuren. Dit soort discussies gebeuren nu eenmaal in dit soort topics en zijn niet te voorkomen. Waar we met ons allen op moeten letten is dat we respectvol over discusseren. Helaas is het wel zo dat weer bepaalde mensen _weer_ olie op het vuur gooien in een potentiele gevaarlijke disussie. In dat soort gevallen is het gewoon verstandig dat je de moderator in laat grijpen, , immers daarvoor zijn ze. Nu heeft de moderator waarschijnlijk meer dingen te doen, dus hem op de hoogte te stellen door een simpel TR aan te maken lijkt mij voor iedereen een kleine moeite. :) Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor een ander. Het is eenmaal erg moeilijk een TR aan te maken als je zelf in zo'n discussie bent beland. ;)

Mijn 2 cents. :)
[/JP modus]

[ Voor 12% gewijzigd door Arx op 08-02-2008 21:40 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Patat speciaal is lekkerder dan patatje oorlog.

En daar wil ik het bij laten.

Wie speelt er nog meer DMC4? Ik ben nu bij boss fight Agnus beland en ik heb geen flauw benul hoe ik moet voorkomen dat ik door die elektriciteit wordt geraakt. Ik heb het nu al een aantal keer geprobeerd. Het is redelijk frustrerend, maar dit is ook de reden waarom ik van dit soort spellen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alle consoles goed. Elke console heeft een doelgroep en ik ben die doelgroep.

Love them all :) 8)7

PS , PS2 PS3 , Xbox, Xbox 360, Gamecube Wii, DS, PSP, 8,16 en 64 bitNintendo ,megadrive
en CBS, atari Pingpong etcetc. Elke console heeft een doelgroep en als jij jou console eruit
kiest ben jij de doelgroep. Dus nogmaals dat gezeik van die is beter etc. Geen impact ,want
als jij de PS3 gewoon echt bagger vindt ben je niet de doelgroep , nou dat is duidelijk en nu over
naar de Vries in New York, het is een gekke huis er komt een game uit over .............God
wat leuk ,heb je er aan meegwerkt , blabla blabla.
:9 GTA V - ARUBA ISLAND 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is er al meer bekend over de mogelijke prijsverlaging van de PS3? ik wil een PS3 maar een beetje jammer dat als ik hem nu koop, en hij wordt over 2 weken 80 euro goedkoper. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:48
duncanvdlinden schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
Is er al meer bekend over de mogelijke prijsverlaging van de PS3? ik wil een PS3 maar een beetje jammer dat als ik hem nu koop, en hij wordt over 2 weken 80 euro goedkoper. :p
Zo kunnen we altijd blijven wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E2TK schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:37:
Ik heb gehoord dat de PS3 120GB in het derde kwartaal van 2009 nog maar 300 euro kost!

spoiler:
Koop dat ding gewoon nu! Het is het geld dubbel en dwars waard en er zijn genoeg spellen uit om je te vermaken totdat de nieuwe 2008 toppers uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Zuluman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:42:
ik heb gister burnout online gespeeld. ik vondt dat er erg weinig servers waren. klopt het dat er alleen maar gebruikers een game kunnen hosten? (geldt dat trouwens voor alle online games op de ps3?) en is het zo dat burnout regio gebonden is? ik had ergens gelezen dat dat met unreal wel zo is.

[mbr]*edit Maak het er dan ook niet naar :/[/mbr]
raar dat je (mod) mijn opmerking eruit haalt en alle andere niet.....vreemd soort sensuur...

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje van een PS3-nieuwkomer....

Speelt de PS3 ook opneembare Blu-Ray discs af? (ik heb het hier niet over games maar over films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
E2TK schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:37:
[...]

doe niet zo flauw :p zou jij willen dat je een ps3 koopt voor 380 euro, en hij kost 2 weken later 300 euro?
Als bezitter kun je makkelijk praten natuurlijk.

En hij is het geld ook wel dubbel en dwars waard, maargoed het knaagt natuurlijk aan je als je hem 2 weken te vroeg koopt :P
Maar de hoofdzakelijke reden van mijn aanschaf is blueray

[ Voor 22% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-02-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:56:

Speelt de PS3 ook opneembare Blu-Ray discs af? (ik heb het hier niet over games maar over films)
Volgens het volgende bericht wel:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29292566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:56:

Ja! Moet je alleen wel een Bl-Ray brander in je pc hebben, en de lege schijfjes kosten volgens mij iets van 15 euro per stuk.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:41:
[...]
Koop dat ding gewoon nu! Het is het geld dubbel en dwars waard en er zijn genoeg spellen uit om je te vermaken totdat de nieuwe 2008 toppers uitkomen.
jij klinkt al even erg als die japanner die de ps3 voorstelde: "koop het gewoon aan onze prijs, ga desnoods extra werken", of toch zoiets in die aard. Toch niet moeilijk te begrijpen dat er sommige mensen dat ding momenteel nu eenmaal te duur vinden :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Boeboe schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:42:
[...]

jij klinkt al even erg als die japanner die de ps3 voorstelde: "koop het gewoon aan onze prijs, ga desnoods extra werken", of toch zoiets in die aard. Toch niet moeilijk te begrijpen dat er sommige mensen dat ding momenteel nu eenmaal te duur vinden :?
Prijsverlaging? Op dit moment is de 40Gb variant er voor ongeveer 400 euro soms met extra games. Ik zou meer kijken naar of je "gratis" wat games en filmps erbij kan scoren want ik zie de prijs niet zo snel omlaag gaan. En het jaar dat de PS3 minder dan 250 kost...2011? 2012? Voor nu is 400 euro ongeveer de vaste prijs. En het is zeker het geld waard, zoek gewoon naar een aanbieding met wat leuke extra-tjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Overdrijven is ook een vak he ^_^

Maar Michel heeft wel gelijk vind ik: Er is genoeg uit voor dat ding, dus als hij hem echt wil hebben kan hij hem gewoon kopen zonder er spijt van te krijgen (bij een eventuele prijsverlaging kan je binnen een maand nog terug dacht ik) en als hij hem te duur vind, dan moet hij gewoon lekker wachten op de volgende prijsverlaging..
Er zijn elke week weer enkele luie posts met vragen over prijsverlaging of 45nm, mensen moeten google en de search optie eens leren gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uiteraard vinden sommige mensen dat ding te duur. Mensen op een uitkering zullen bvb geen 400 euro te veel hebben. Daklozen ook niet.

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat een console een LUXE product is, en geen grondrecht. Je hoeft helemaal geen console te kopen, toch? Jij houdt er wel degelijk vreemde redeneringen op na. Alsof sony een weldadigheidsinstelling is die op sociale wijze iedereen aan een ps3 wil hebben. Het is keiharde business, dat is de prijs. Betaal het of sla het over, het is je eigen keuze.

Om de redenering door te trekken... "Toch niet moeilijk te begrijpen dat sommige mensen een
-dslr
-52" plasma
-villa
-zeilboot
-zonda
-...
nu eenmaal te duur vinden?" Like duh...

Vreemde redeneringen heb je soms hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hej heej!!

Mijn playstation zit er weer aan te komen... opgestuurd en zou meteen een nieuwe krijgen!
Inmiddels dag 24, maar net PS nederland gebeld en die wisten me te vertellen dat er inderdaad weinig voorraad was maar dat de mijne komende week int midden van de week binnen zou komen per kourier!!

Kan nie wachten! :*)

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
Dit klinkt wel bekend :) Een meid die ik ken heeft een PS3 bij Sony besteld en hier wisten ze haar te vermelden dat het wel even kon duren ivm lage voorraad e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
Ik heb zelf ook gedacht om te wachten tot de volgende prijsverlaging, maarja zo kan je de hele tijd blijven wachten. Ik heb hem gewoon gekocht en geen dag spijt van die aktie, al zouden ze nu met een prijsverlaging komen (en ik heb hem 2 weken geleden gekocht) zou het mij geen bal schelen. Zoveel plezier dat ik van die PS3 heb, is al het geld wel waard. Trouwens heeft iemand die Folding@Home er ook op draaien? Gaat dat niet ten koste van de games die je speelt, of moet je hem nu apart draaien als je de PS3 niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninja Gaiden Sigma en Burnout Paradise binnen gekregen donderdag. Allebei echt toppie weer.

NGS is wel lastig, maar de goede soort lastig. Als je dood gaat deed je het gewoon fout. Bijvoorbeeld bij de baas in chapter 3
spoiler:
ging ik eerst steeds afstand houden en dan als ie lade 2 hits en dan weer weg proberen te komen, maar dan heeft hij je gewoon. Dus toen probeerde ik die 2 hits, dan blokken en dan wegspringen, dat ging opzich goed totdat ie sneller begon te schieten.

Dus na paar keer dood gaan probeerde ik blokken, dan ze naar achter springen zodat ie me ook niet greep en dan gelijk weer erin om hem te slaan.Dit werkte fantastisch en toen ben ik maar 2 keer geraakt (door shield en 1 keer pakte die me, was ik net te laat met naar achter springen).

Hierdoor word het niet frusterend, je moet gewoon even rustig kijken wat werkt.

Overigens in chapter 2 was er 1 ruimte waar echt veel steeds bleven komen, hier probeerde ik UT te chainen (driehoekje om die essences te absorben dat je gelijk helemaal geladen bent en de volgende mannetje gelijk dood is), alleen werd ik vaak door pistool geraakt wat het verpeste :(. Was ook wel lastig stukje.

Maar omdat ik dus rustig doorheen speel en kijk wat werkt en nog aan het leren ben ga ik redelijk vaak dood. Dan krijg je soms "do you want to abandon the way of the ninja" zodat je dogmode kan spelen (makkelijker), nu wil ik dit niet, want ik kom er wel doorheen steeds met wat oefenen. Is der een manier om die message uit te zetten? Want ik ben bang dat ik hem misschien een keer perongeluk aanklik met yes, want je verwacht het "continue" scherm.

Burnout is ook zeker goed, alleen irritant soms online als iemand een challenge doet voor 8 spelers en iedereen het dan doet, op 1 na. Gister bijv. moesten we totaal 2000 yards over een bruggetje springen en iedereen moest helpen. Hadden we met z'n zevenen ongeveer 5000 yard gehaald en die ander kwam niet even gewoon 1 sprongetje doen (als ie maar 1 yard had was het al completed). En zo zijn er nog paar voorbeelden te noemen.

Het racen en crashen daarentegen is gewoon vet zoals altijd in burnout, de auto's zijn nice. Ik gebruik eigenlijk altijd een stunt auto, beste allrounder. Agressive autos sturen vaak wat minder en de boost bij race autos vind ik wat minder fijn. Race auto gebruik ik alleen online weleens bij een race waar traffic uitstaat en veel rechte stukken, dan is dat heerlijk met die boost / burnout / boost.

Marked man etc werkt ook allemaal prima met stunt auto, dus rijd ik meestal daarin rond.

Momenteel klasse B rijbewijs, nog 5 wins voor klasse A.

Nou alleen nog m'n DS3 binnenkrijgen dan ben ik weer tevreden denk ik tot april >:) GTA4 en GT5:p komen der ook zeker.

edit: overigens zou in amerika prepaid psn cards komen, maar voor europa zijn er nog geen plannen voor |:(

Dus ik denk dat ik maar beter games kan importeren als ik verwacht dat er DLC voor komt (nou importeer ik het meeste toch wel), moet ik alleen ook opletten met online games of die verschillen per regio (welke servers je op kan etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je moet F@H volgens mij apart draaien, al heb ik er zelf geen ervaring mee omdat een aantal regels in de algemene voorwaarden mij niet aan staan mbt privegegevens. Lees het maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsverlaging: We kunnen best hier geruchten verspreiden/herhalen over een verlaging, maar Sony gaat echt niet melden dat ze over twee weken de prijs gaan verlagen hoor, dat wordt dan gewoon "per direct zijn de prijzen verlaagd". Zou héél misschien gedurende die twee weken een dipje in de verkoop op kunnen leveren namelijk >:) .
Natuurlijk zijn er insiders die bij BartSmit en dergelijke werken die dit op voorhand weten maar die zijn denk ik in dikke overtreding als ze dat hier melden. Maar ga vooral jullie gang natuurlijk! haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:12:
Prijsverlaging: We kunnen best hier geruchten verspreiden/herhalen over een verlaging, maar Sony gaat echt niet melden dat ze over twee weken de prijs gaan verlagen hoor, dat wordt dan gewoon "per direct zijn de prijzen verlaagd". Zou héél misschien gedurende die twee weken een dipje in de verkoop op kunnen leveren namelijk >:) .
Natuurlijk zijn er insiders die bij BartSmit en dergelijke werken die dit op voorhand weten maar die zijn denk ik in dikke overtreding als ze dat hier melden. Maar ga vooral jullie gang natuurlijk! haha..
Prijsverlaging zal vrijwel altijd direct zijn anders worden er 2 weken lang geen ps3's verkocht. En hij is nu inderdaad nou niet echt super goedkoop, maar je hoeft het ook maar 1x uit te geven.
1x 400 of ietsjes minder bij sommige wikels en je bent er voor jaren vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:54:Overigens in chapter 2 was er 1 ruimte waar echt veel steeds bleven komen, hier probeerde ik UT te chainen (driehoekje om die essences te absorben dat je gelijk helemaal geladen bent en de volgende mannetje gelijk dood is), alleen werd ik vaak door pistool geraakt wat het verpeste :(. Was ook wel lastig stukje.

Maar omdat ik dus rustig doorheen speel en kijk wat werkt en nog aan het leren ben ga ik redelijk vaak dood. Dan krijg je soms "do you want to abandon the way of the ninja" zodat je dogmode kan spelen (makkelijker), nu wil ik dit niet, want ik kom er wel doorheen steeds met wat oefenen. Is der een manier om die message uit te zetten? Want ik ben bang dat ik hem misschien een keer perongeluk aanklik met yes, want je verwacht het "continue" scherm.
In NGS zitten er een aantal van die extra missies waar je heel veel vijanden krijgt. Je wordt er wel voor beloont dus het is wel de moeite. Dat stuk wat jij bedoelt is best lastig, maar je moet gewoon veel blocken en blijven bewegen.

Die message voor ninja dog mode kan je niet uitzetten. Maar je moet dat nog een paar keer bevestigen, dus wees er maar niet bang voor. Je moet voor de gein eens kijken wat er dan gebeurt, je wordt helemaal afgekraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:54:
Het racen en crashen daarentegen is gewoon vet zoals altijd in burnout, de auto's zijn nice. Ik gebruik eigenlijk altijd een stunt auto, beste allrounder. Agressive autos sturen vaak wat minder en de boost bij race autos vind ik wat minder fijn. Race auto gebruik ik alleen online weleens bij een race waar traffic uitstaat en veel rechte stukken, dan is dat heerlijk met die boost / burnout / boost.
De crashes in Burnout zijn echt de beste en heftigste die ik ooit gezien heb in een racegame _/-\o_
Mede door het prachtige camerawerk en de belichting lijkt het soms bijna echt, daar kan een game zoals GT nog wel wat van leren...
De auto's sturen heerlijk en het online gedeelte is ook prachtig geïntegreerd met de rest van het spel. De game is eigenlijk wel veel beter dan ik gedacht had :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 09-02-2008 13:37 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik weet ook wel dat het het geld meer dan waard is, ik bedoel een blueray speler, een mediacenter, en een spelcomputer in 1 voor 360 euro is niet veel. Alleen is voor mij de hoofdfunctionaliteit die ik wil gebruiken het afspelen van blueray's. Nu is de keuze tussen een PS3 en een standalone al snel gemaakt, een standalone is net zo duur, mist alleen een boel features ivm een PS3. Maar al met al vind ik Blue-ray in vergelijking met HD DVD gewoon nog aan de dure kant.
Als de standalones in prijzen gaan zakken dan ga ik daar wel voor, maar met deze prijstellingen kan ik beter naar de PS3 kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
Op de website van GTA IV staan een hoop nieuwe filmpjes. Ik was niet heel erg onder de indruk van de drie officiele trailers. De eerste vond ik nog gaan maar het gaf me een grauw grijs gevoel bij de game.
Deze nieuwe filmpjes geven een veel relaxtere sfeer imo! Kan niet wachten : :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

dangerpaki schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:45:
tweakers, een vraagje. ik las laatst over de 'nieuwe' Cell processor. oftewel de gekrompen versie op 45nm die waarschijnlijk aanzienlijk zuiniger zal zijn. nou lijkt het mij dat sony deze op korte termijn in de PS3 zal verwerken om zo nog meer kosten te besparen op de PS3 doordat ze zo meer processoren uit een wafer kunnen halen.

maar mijn vraag is heeft iemand hier enige idee, of een hint, wanneer dit zal gebeuren?
Ik had twee posten voor je post hier bekend was wanneer deze processor in de Playstation zal zitten die in de winkels ligt, maar het lijkt erop dat of de tweakers deze posts en vragen over nieuwe processor negeren of het niet weten. Hoe zie je trouwens aan de buitenkant wat voor processor er in de Playstation zit?

Een verschil van bijvoorbeeld 200 Watt met 40% daling naar 120 Watt is toch niet verkeerd. Zit je elke dag een uur te spelen betaal je aan stroom op jaarbasis 73 Kwh maal 25 cent = 18 euro. Met de nieuwe 44 Kwh maal 25 cent = 11 euro. Speel je meer zal het verschil alleen groter zijn. Gewoon bijna de helft, of betaald niemand zelf de stroomrekening hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Gerwin schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Ik had twee posten voor je post hier bekend was wanneer deze processor in de Playstation zal zitten die in de winkels ligt, maar het lijkt erop dat of de tweakers deze posts en vragen over nieuwe processor negeren of het niet weten. Hoe zie je trouwens aan de buitenkant wat voor processor er in de Playstation zit?

Een verschil van bijvoorbeeld 200 Watt met 40% daling naar 120 Watt is toch niet verkeerd. Zit je elke dag een uur te spelen betaal je aan stroom op jaarbasis 73 Kwh maal 25 cent = 18 euro. Met de nieuwe 44 Kwh maal 25 cent = 11 euro. Speel je meer zal het verschil alleen groter zijn. Gewoon bijna de helft, of betaald niemand zelf de stroomrekening hier? :)
Nou voor die 7euro per jaar zou ik het niet doen hoor.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt de tweede schaalverkleining van de CELL processor, eerder zijn ze al overgestapt van 90nm naar een 65 nm procedé.

De 40Gb PS3's die momenteel verkocht worden bevatten 65 nm CELL's.

Over de 45 nm CELL BE kon ik het volgende vinden:
Again in February 2008, IBM debuted that it will begin to fabricate Cell processors with the 45 nm process.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, de vraag is: WHO CARES?

Ik weet dat het op tweakers zo hoort om over elke component te miereneuken maar dat ligt gewoon niet in de lijn van de console cultuur... Waarom zou je dat willen weten? Voor die paar procent minder verbruik? :O boeiend. Niemand antwoordt omdat ze gewoon hun console halen op het moment dat de prijs voor hen goed is, en die zitten nu dus gewoon allemaal relax te gamen.

Jij kan blijven wachten tot 2009 of 2010 voor mijn part. Be my guest.

En hoe zou je dit moeten weten? Alleen sony kent de planning en de technische upgrades. Daarbij, het lijkt alsof 65nm, 40nm, weet-ik-veel hoeveel nanonmeter het nieuwe toverwoord is. 98% snapt nog niet eens waarover het gaat of wat het doet, en kent alleen het woordje 'nanometer'. Of ben je elektrotechnisch ingenieur misschien?

Het enige waar de nm geobsedeerden dan een correlatie mee kunnen leggen is warmte en stroomverbruik.
• De console verbruikt al maar 120 Watt meer (minder dan je televisie waarop je speelt)
• De console heeft nu al door het lagere verbruik en het goede ontwerp géén last van warmte noch lawaai

Dus waarom wil je hier per se zo moeilijk over doen? :?

Laatste puntje: denk je nu echt dat sony op de doos van een playstation, speciaal voor ons tweakertjes, zal aangeven welke processor er in zit? 8)7 Dat is gewoon belachelijk. Totaal irrelevant, zeker voor een consumentenproduct bij uitstek. En erger nog: het zal de gemiddelde consument nog meer verwarren. (wéér een andere versie? enz... )
(op de doos van uw microgolf staat toch ook niet welke logica er in zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]
maar het lijkt erop dat of de tweakers deze posts en vragen over nieuwe processor negeren of het niet weten.
Omdat dit het PS3 ervaringen topic is en niet het PS3 vragen topic O-)
Ik vind het prima als er wat vragen worden gesteld, maar geen dingen waarvoor je zelf ook eventueel google even zou kunnen proberen
Mocht google je geen volledig antwoord kunnen geven, dan kan je natuurlijk altijd even hier je bevinden posten en kijken of iemand je misschien verder kan helpen. Maar posts als "gaat de ps3 nog goedkoper worden?" en "wanneer liggen de 45nm ps3's in de winkel?" vind ik zelf een beetje makkelijk als je bij google gewoon bijvoorbeeld op cell 45nm kan zoeken en direct op de eerste pagina enkele relevante hits hebt. zoals http://arstechnica.com/ne...per-ps3s-will-follow.html: een nieuwsbericht van 7 februari waar staat dat IBM de details voor de 45nm Cell op 6 februari uit de doeken heeft gedaan. Dan kunnen we nu mooi speculeren of sony daarmee de kosten zal gaan drukken voor zichzelf of het gebruikt om de prijs van de PS3 te verlagen. Maar we zullen het pas weten als het eenmaal geimplementeerd is, omdat Sony er geen baat bij heeft dit soort info van te voren vrij te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Met stom

De PS2 had 16 verschillende revisies (grote en kleine, los nog van de schaalverkleining), de Xbox 1 had er ongeveer 7, en de Gamecube had er ook een paar.

Toen had niemand het er over.

Consoles kosten imho al relatief weinig, gewoon de winkel in lopen en er 1 halen als je wilt. Als ik zou wachten tot alles goedkoper werd, zat ik nu niet op een laptop te tikken, terwijl mijn LCD TV aan staat. Het is een cliche, maar zodra je de winkel uitloopt, zijn die dingen weer goedkoper. Of je hebt het geld, of je hebt het niet.

Als er een prijsverlaging aankomt, zal het trouwens echt niet met hele grote stappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Laatst online: 16-07-2024
Heeft iemand al die starter pack met uncharted en ratchet & clanck ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

slazh

Here To Stay

xvanwaart schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:12:
Heeft iemand al die starter pack met uncharted en ratchet & clanck ergens gespot?
http://www.consoleshop.nl...chet-clank-uncharted.html

Hoewel ik ergens gelezen had dat er 2 controller zij zouden zitten? Dat is alleen met die Fifa pack maar die is dan ook gelijk 499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De PS1 en PS2 en de gamecube hadden enkele revisies die voor sommige mensen echt wel zeer relevante verschillen hadden en dit werd ook uitgebreid bediscussiëerd, wat zit jij nu uit je duim te zuigen :?
Bij de playstation 1 heeft men op een bepaald moment de losse composiet-uitgang laten vallen, waardoor je plots afhing van de kabels van sony zelf (tot 3rd party fabrikanten zelf die kabels begonnen te maken). Ook is men andere firmware gaan gebruiken, waardoor bepaalde gameshark modellen niet meer werken. Wel kreeg je een volledig nieuwe audiospeler en de leessnelheid van je cd's werd verhoogd. Sommige games werkten daardoor niet zo vlot in oudere revisies.

Bij de playstation 2 (de fat) werd een infraroodpoort toegevoegd, hadden latere modellen ook support voor het afspelen van zelfgebrande dvd's (voor video uiteraard), en dan spreek ik nog niet over de slim, waar ze een netwerkaansluiting geïntegreerd hebben, maar de ATA aansluiting hebben laten vallen.

Gamecube revisies waren minder drastisch, maar het belangrijkste dat opviel was wel het ontbreken van de digitale video-output in latere revisies. Games in progressive scan kon je hier via een digitale ingang op je scherm krijgen. Voor de originele kabel ga je hier geen schermen vinden, maar er zijn plannen te vinden om zelf een videokabel in elkaar te prutsen zodat je op een HD scherm kan spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:52:
[...]

In NGS zitten er een aantal van die extra missies waar je heel veel vijanden krijgt. Je wordt er wel voor beloont dus het is wel de moeite. Dat stuk wat jij bedoelt is best lastig, maar je moet gewoon veel blocken en blijven bewegen.

Die message voor ninja dog mode kan je niet uitzetten. Maar je moet dat nog een paar keer bevestigen, dus wees er maar niet bang voor. Je moet voor de gein eens kijken wat er dan gebeurt, je wordt helemaal afgekraakt :P
Ja was ook de derde of vierde keer gelukt ;) Zit nu ergens in chapter 4 (nunchacku's gevonden en die andere, maar toen ging ik dood en vergeten waar het was dus was ik maar gaan pitten gisternacht :P).

Nu A klasse license in burnout overigens, net een paar online ranked races gewoon d:)b Wel beter deze host gaf iedereen dezelfde auto, maakt het eerlijker voor mensen die nog niet zoveel unlocked hebben (zoals mij :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

SCIxX schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Nou voor die 7euro per jaar zou ik het niet doen hoor.. :/
Speel je meer dan kan dat aan stroom al snel tot 40-50 euro schelen, dat is evenveel als een game per jaar. En als het nu nog een kwestie van weken is wanneer de revisie komt dan kan het voor mensen verstandig zijn te wachten, ook nog rekening houdende dat de prijs dan ook nog eens zal dalen als de productiekosten met de 45nm.

45nm, 65nm 90nm wat betekend dat allemaal?

Voor de leek even globaal uit leggen waar het om draaid. Er bestaan voor gewone processoren en de grafische processoren verschillende groottes voor de Playstation: 90nm, 65nm en 45 nm. Toen de Playstation uitkwam zat in elke spelcomputer een 90nm gewone processor en 65nm grafische processor. Met de komst van de 40 GB versie is de grootte verkleint naar 65nm gewone processor en 65nm grafische professor. IBM heeft nu aangekondigd dat de gewone processor te 'bakken' op 45nm. Dat zou inhouden dat in de toekomst gewone de gewone processor 45nm is en wellicht de grafische processor ook 45nm. Kleinere processoren zijn interessant omdat in eerste plaats het minder stroom verbruikt ~25% tussen 90nm en 65nm, en 40% tussen 65nm en 45nm. Voor Sony is het natuurlijk te doen omdat de processor minder warm wordt en goedkoper is (er kunnen meerdere chips gemaakt worden uit dezelfde wafer). Minder warme betekend minder koeling onderdelen, dus goedkoper op alle fronten.

=======
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Laatste puntje: denk je nu echt dat sony op de doos van een playstation, speciaal voor ons tweakertjes, zal aangeven welke processor er in zit? 8)7 Dat is gewoon belachelijk. Totaal irrelevant, zeker voor een consumentenproduct bij uitstek. En erger nog: het zal de gemiddelde consument nog meer verwarren. (wéér een andere versie? enz... )
(op de doos van uw microgolf staat toch ook niet welke logica er in zit?)
Tja, op alle consumentenproducten staat toch het verbuik? Als je nu bijvoorbeeld iets van 300 watt, 200 watt of 100 watt koopt ben ik toch wel geinteresseerd, jij niet? Bij een koelkast, auto of tv wil je dat toch ook weten?
nioz schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:07:
[...]

Omdat dit het PS3 ervaringen topic is en niet het PS3 vragen topic O-)
Ik vind het prima als er wat vragen worden gesteld, maar geen dingen waarvoor je zelf ook eventueel google even zou kunnen proberen
Mocht google je geen volledig antwoord kunnen geven, dan kan je natuurlijk altijd even hier je bevinden posten en kijken of iemand je misschien verder kan helpen. Maar posts als "gaat de ps3 nog goedkoper worden?" en "wanneer liggen de 45nm ps3's in de winkel?" vind ik zelf een beetje makkelijk als je bij google gewoon bijvoorbeeld op cell 45nm kan zoeken en direct op de eerste pagina enkele relevante hits hebt. zoals http://arstechnica.com/ne...per-ps3s-will-follow.html: een nieuwsbericht van 7 februari waar staat dat IBM de details voor de 45nm Cell op 6 februari uit de doeken heeft gedaan. Dan kunnen we nu mooi speculeren of sony daarmee de kosten zal gaan drukken voor zichzelf of het gebruikt om de prijs van de PS3 te verlagen. Maar we zullen het pas weten als het eenmaal geimplementeerd is, omdat Sony er geen baat bij heeft dit soort info van te voren vrij te geven :)
De hele discussie of het beter is hoeven we niet te voeren, het is beter, dat staat vast. Maar net als over de prijs gedicusseerd word en kwaliteit kan dit toch ook gewoon besproken worden. Zelf kan ik niet alle pagina's op het web lezen. En vaak komen er eerst geruchten om vervolgens officieel aangekondigd te worden. Datums daar gaat het me niet om, en de poster die het ook wilde weten vast ook niet. Maar hebben we het nu over dagen, weken, maanden of jaren. Het is begin van het jaar aangekondigd, wat is dan de termijn dat zoiets uitgerold wordt over hat algemeen? Toch interessant voor de mensen die overwegen iets aan te schaffen de komende weken misschien?
PWM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:09:
Met stom

De PS2 had 16 verschillende revisies (grote en kleine, los nog van de schaalverkleining), de Xbox 1 had er ongeveer 7, en de Gamecube had er ook een paar.

Toen had niemand het er over.

Consoles kosten imho al relatief weinig, gewoon de winkel in lopen en er 1 halen als je wilt. Als ik zou wachten tot alles goedkoper werd, zat ik nu niet op een laptop te tikken, terwijl mijn LCD TV aan staat. Het is een cliche, maar zodra je de winkel uitloopt, zijn die dingen weer goedkoper. Of je hebt het geld, of je hebt het niet.

Als er een prijsverlaging aankomt, zal het trouwens echt niet met hele grote stappen zijn.
Prijsverlaging is leuk, maar zoals ik eerder in mijn post aangaf is het toch interessant dat als bijvoorbeeld over 4 weken de 45nm komt bijvoorbeeld dat je 1 gratis spel per jaar krijgt als je nog 4 weken wacht omdat dat de gemiddelde prijs aan stroom is voor de gemiddelde gamer. Prijsverlagingen komen daar nog eens bij.
xvanwaart schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:12:
Deze hebben ze al, op bestelling http://www.consoleshop.nl/area/97/playstation-3.html
Boeboe schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:48:
[...]

De PS1 en PS2 en de gamecube hadden enkele revisies die voor sommige mensen echt wel zeer relevante verschillen hadden en dit werd ook uitgebreid bediscussiëerd, wat zit jij nu uit je duim te zuigen :?
Bij de playstation 1 heeft men op een bepaald moment de losse composiet-uitgang laten vallen, waardoor je plots afhing van de kabels van sony zelf (tot 3rd party fabrikanten zelf die kabels begonnen te maken). Ook is men andere firmware gaan gebruiken, waardoor bepaalde gameshark modellen niet meer werken. Wel kreeg je een volledig nieuwe audiospeler en de leessnelheid van je cd's werd verhoogd. Sommige games werkten daardoor niet zo vlot in oudere revisies.

Bij de playstation 2 (de fat) werd een infraroodpoort toegevoegd, hadden latere modellen ook support voor het afspelen van zelfgebrande dvd's (voor video uiteraard), en dan spreek ik nog niet over de slim, waar ze een netwerkaansluiting geïntegreerd hebben, maar de ATA aansluiting hebben laten vallen.

Gamecube revisies waren minder drastisch, maar het belangrijkste dat opviel was wel het ontbreken van de digitale video-output in latere revisies. Games in progressive scan kon je hier via een digitale ingang op je scherm krijgen. Voor de originele kabel ga je hier geen schermen vinden, maar er zijn plannen te vinden om zelf een videokabel in elkaar te prutsen zodat je op een HD scherm kan spelen.
Precies, afgezien van het productieproces, prijs en stroomkosten kunnen er ook nog andere aanpassingen gemaakt worden en dat is toch wel handig om te weten en mee te nemen in je afweging als je misschien overweegt tot aanschaf. Er wachten ongetwijfeld veel mensen op het juiste moment toe te slaan, alle info, geruchten en discussie is heel interessant op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn playstation verbruikt 120 watt actief en 1 watt standby.
Zag al meer sites over 200 watt hebben, maar wat ik ook doe 120 watt.
Voor een Divxje is dat wel aan de hoge kant vind ik....
Die ene wat voor het rode lampje is zijn stroomverbruik wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Boeboe schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:48:
[...]

Ik ken de verschillen per revisie zelfs uit mijn hoofd :) Ik weet prima wat er veranderd is, in de PS1, PS2, Xbox, Gamecube, maar ook de oudere consoles.

Wat ik ook weet is dat het nauwelijks werd besproken. Tuurlijk, er kwam wel eens een poortje bij, en veranderde eens wat (even los van het feit dat de eerste PS2's geen ingebouwde DVD drive hadden). Maar op de manier hoe het nu word besproken met de PS3, en ook de 360, en ja, zelfde de Wii, heb ik hier niet eerder gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 09-02-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

PWM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:46:
[...]

Ik ken de verschillen per revisie zelfs uit mijn hoofd :) Ik weet prima wat er veranderd is, in de PS1, PS2, Xbox, Gamecube, maar ook de oudere consoles.

Wat ik ook weet is dat het nauwelijks werd besproken. Tuurlijk, er kwam wel eens een poortje bij, en veranderde eens wat (even los van het feit dat de eerste PS2's geen ingebouwde DVD drive hadden). Maar op de manier hoe het nu word besproken met de PS3, en ook de 360, en ja, zelfde de Wii, heb ik hier niet eerder gezien.
Je vergist jezelf, de eerste PS2's hadden wel een DVD drive, maar de driver daarvoor moest ingeladen worden van de memory card (zat dus niet in de bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Zeg, heb jij eigenlijk ook een PS3 of ben je nog een beetje aan het wachten en jezelf lekker aan het maken op het PS3 topic? Viel me op dat de PS3 niet in het rijtje consoles staat dat onder je posts staat.

Veel mensen vinden de PS3 nog steeds "duur" ik vid het woord duur passen bij iets wat te veel geld kost voor wat je krijgt. Dat vind ik niet opgaan voor de PS3. Dat de PS3 veel geld kost, daar kan ik inkomen. Nu is gamen eigenlijk al een tijdje niet meer een hobby voor mensen met weinig geld.

Heeft iemand trouwens ervaring met Burnout Paradise icm een logitech stuurtje? Werkt de force feedback op dit stuur met dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:53:

Zeg, heb jij eigenlijk ook een PS3 of ben je nog een beetje aan het wachten en jezelf lekker aan het maken op het PS3 topic? Viel me op dat de PS3 niet in het rijtje consoles staat dat onder je posts staat.
Ik heb nog geen PS3, en heb er ook geen behoefte aan :) Ik koop e 1 als GT5 uitkomt, dat is voor mij een system seller. Tot nu toe weinig behoefte.

Wat ik wel heb is een enorme interesse in consoles. Daarom lees ik ook alle (half) jaar verslagen van alle console bouwers, game devs etc. Een hobby dus :)

Wat mij betreft is de ideale console een combinatie van de Controller, het Live gedeelte en games van de 360, samen met de games van de PS3, en de Blu-Ray drive (sinds die het hebben gewonnen). Die combinatie zal nooit komen, daarom wacht ik even op GT5.

PS2 mist in mijn lijstje omdat ie kapot ging, wel gehad, met heel veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Bij dynabyte hebben ze ook 2 nieuwe sets in de pre-order staan. Er staat daar "verwacht op 21-02-2008". ik vind het erg verleidelijk: 2 topgames voor 70 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

PWM schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:00:
[...]
-knip-
Wat ik wel heb is een enorme interesse in consoles. Daarom lees ik ook alle (half) jaar verslagen van alle console bouwers, game devs etc. Een hobby dus :)

Wat mij betreft is de ideale console een combinatie van de Controller, het Live gedeelte en games van de 360, samen met de games van de PS3, en de Blu-Ray drive (sinds die het hebben gewonnen). Die combinatie zal nooit komen, daarom wacht ik even op GT5.

PS2 mist in mijn lijstje omdat ie kapot ging, wel gehad, met heel veel games.
Je weet nooit wat de toekomst zal brengen, ik heb zelf het idee dat door de enorme toename van de benodigde investeringen voor zowel hardware als software, dat het voor iedereen (hardware fabrikanten, publishers en eindgebruikers) goedkoper zou zijn als er maar 1 console wordt ontwikkeld.

Dit zou dan moeten gebeuren door een bedrijf waarvan de aandelen in het bezit zijn van de huidige markt partijen, en zij kunnen dan ieder een eigen versie op de markt brengen. Wellicht met kleine onderlinge verschillen (wel/geen wi-fi, kleine/grote hd, etc), maar elk spel zal moeten werken op elke console. Dus een enorme besparing op hardware development kosten --> lagere prijs voor consument.

Daarnaast zijn er geen multiplatform versies meer nodig van spellen, dit verkort de development tijd enorm, maakt de kwaliteit hoger en de prijs lager. Tevens is er meer schapruimte in de winkel, waardoor de keuze in beschikbare titels groter kan zijn. De combinatie van lagere prijs en meer keuze leidt tot meer verkopen, hogere winst, en meer investeringen in toekomstige titels.

Die ideale console is zo gek nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:39:
[...]
Dus een enorme besparing op hardware development kosten --> lagere prijs voor consument.
Hoe naïef. :)

Dat gaat natuurlijk alleen in theorie werken. ;)
Een gebrek aan concurrentie is ongetwijfeld slecht voor de technologische ontwikkelingen, en vanuit het oogpunt van de consument zeker niet beter voor de portemonnee. De marges zullen hooguit hoger zijn, maar ik denk niet dat je nog consoles zult zien die met verlies verkocht worden.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic. Paypal- en flamemeuk worden niet meer getolereerd. Zie ook hier.