Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
lol, hij is ook pas een uur online.....Lennart_1337 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:09:
Lol, iedereen staat te kwijlen en heeft slapenloze nachen over de 8.2 driver en als die eindelijk uit is hoor je niemand ervoer...

|2600k|Asus 290|
[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 14-02-2008 00:56 ]
Ah bedankt dat woordje zocht ikThe Source schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:55:
Tul (in EU beter bekend als PowerColor) start net als Sapphire met nVidia GPU's. Beide waren eerst ATI exclusive. Sapphire deed dit onder de naam Zotac, Tul zal dit onder de naam Hero gaan doen. Ik weet dat AMD / ATI hard achter XFX aanzit het laatste half jaar, echter zonder resultaat en NV kennede zullen ze het ook niet snel laten gebeuren.
En ik vrees dat die 8.2 drivers na genoeg niets op lossen gezien de release notes. Ik denk dat heel veel X2 gebruikers nu vlink boos zullen zijn en de kaart al weer van de hand gaan doen. Ik zal het vrijdag wel eens testen maar ik denk dat de problemen die ik tegenkwam niet verholpen zijn anders had ik die wel in die notes terug gevonden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ga hem niet weg doen maar ben idd wel flink teleugesteld.Astennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:56:
[...]
Ah bedankt dat woordje zocht ikwant op de ATi site staat er ook geen Power Color als je je kaart wilt registreren.
En ik vrees dat die 8.2 drivers na genoeg niets op lossen gezien de release notes. Ik denk dat heel veel X2 gebruikers nu vlink boos zullen zijn en de kaart al weer van de hand gaan doen. Ik zal het vrijdag wel eens testen maar ik denk dat de problemen die ik tegenkwam niet verholpen zijn anders had ik die wel in die notes terug gevonden.
Het mooiste is nog dat de ati whiteout demo het niet doet

Rendert wel maar performace is niet beter dan met de 3870 en er flikkert vanalles (vanaf dat je ruby in dat vliegtuig ziet)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
HD3870X2 Sanity Check
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Zou dit de rede zijn dat die nVidia kaarten daar extra uitblinken ? die lui dachten natuurlijk een 2e farcry moeten we niet hebben dit keer moeten we ATi overtreffen.When Nvidia said it didn’t spend any cash on Crysis this might have even been partially true. It is a digital world so barely anyone sees any bills these days. Nvidia on the other hand did spend a lot of money on Crysis marketing.
Sources very close to the company have said that the company spent some 4 to 5 million dollars in marketing. They didn’t give the money, they simply spent it for marketing, and I am sure that that makes a huge difference.
A significant amount of money was burned in Crysis launch events that Nvidia did in Turkey, Norway, Finland, Mexico, Switzerland, Australia and the common countries in EU and US.
Nvidia also spend a lot of money on Geforce LAN in San Francisco where it wanted to put some focus on Crysis.
This number of 4 to 5 million also involves some Add in board partners and OEM bundles that Nvidia did with the game.
So Nvidia didn’t give any cash, just the value worth of 4 million. I wish it invests this kind of money in independent publishers such as ourselves as we would sure see a lot of value there.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Tja in veel games gaat het goed maar in een aantal vooral ouder merk ik toch wel verschil. Of extra stotters maar zoals ik ook al zij de opzet is goed nu nog wat fine tunnen en het is een goed product.CJ schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:30:
Voor degenen die het gemist hebben, Anandtech had een update gepost van hun HD3870X2 review:
HD3870X2 Sanity Check
[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 14-02-2008 12:59 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik heb trouwens Intel zo ver gekregen dat ik mogelijk een Skulltrail evaluation kit krijg.....
Zullen we ff de 2x X2 ff flink aan de tand voelen.
[ Voor 11% gewijzigd door vigilante888 op 14-02-2008 13:26 ]
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Hotfix voor CFX ? of voor meer dan dat ?vigilante888 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:25:
er zal op 3 Maart een Hotfix gereleased worden door AMD voor de X2 Kaartjes. Dus ff geduld aub....
Ik heb trouwens Intel zo ver gekregen dat ik mogelijk een Skulltrail evaluation kit krijg.....
Zullen we ff de 2x X2 ff flink aan de tand voelen.
Yep de Beta driver zal dan officieel gereleased worden voor CFX voor de X2Astennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:59:
[...]
Hotfix voor CFX ? of voor meer dan dat ?
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Maar dus ook extra performance en bugfixes ? want CFX interesseert mij niet zo veel dat een kaart goed werkt welvigilante888 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:10:
[...]
Yep de Beta driver zal dan officieel gereleased worden voor CFX voor de X2
Iemand die dit kan bevestigen ? (CFX alleen voor Vista) ? lijkt me wel vaag want Quad SLI werkte ook onder XP. En sinds wanneer gaat AMD clockspeeds verlagen van een kaart ? Beetje vage info als je het mij vraagt.MD's Crossfire X krijgt in maart ondersteuning voor drie en vier gpu's met de komst van een nieuwe Catalyst-update. Alleen gebruikers van Windows Vista zullen echter Crossfire-opstellingen van meer dan twee gpu's kunnen bouwen.
De multi-gpu-functionaliteit van AMD's Crossfire X-architectuur zal zijn intrede doen met de komst van de Catalyst 8.3 driver, die gepland staat voor begin maart. Gebruikers van Windows XP zullen echter genoegen moeten nemen met de mogelijkheid om slechts twee grafische kaarten te combineren, aldus TG Daily. Crossfire X ondersteunt onder Vista twee, drie of vier gpu's die niet identiek hoeven te zijn, maar wel 'enigszins verwant' aan elkaar moeten zijn. De architectuur ondersteunt ook combinaties met de Radeon HD3870 X2 aangezien deze door het systeem als twee HD3870-kaarten gezien worden met licht afwijkende kloksnelheden.
De snellere kaarten in een Crossfire X-opstelling zullen zich wat kloksnelheid betreft aanpassen aan de langzamere, maar de geheugensnelheden blijven ongewijzigd. Het verschil in geheugen zal ervoor zorgen dat de ene kaart af en toe moet wachten op de andere, maar de gebruiker zal geen vertraging merken, zo is de verwachting. Bij bepaalde combinaties kan de aanpassing en de vertraging er op zeker moment echter voor zorgen dat de combinatie van kaarten langzamer is dan de snelste kaart alleen, net als bij het in november vorig jaar geïntroduceerde Hybrid Crossfire.
[ Voor 72% gewijzigd door Astennu op 14-02-2008 15:17 ]
Verwijderd
Hier worden wel wat vragen mee opgelost die hier in dit topic rondspoken. Onder andere de vraag of de maart update een hotfix wordt of 8.3
Wel klote voor xp gebruikers met een x2 die liever niet overstappen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 15:20 ]
Verwijderd
Ik draai hier met 2 3850s waarvan een op stock (667mhz) en een overclocked (740 mhz) en dat werkt gewoon, met en zonder crossfire. GPU-Z en andere tools detecteren afzonderlijk de juiste clocksnelheden.
Dit was toch ook een van de grote punten van CFX? dat je afzonderlijk kon clocken?
Klinkt als frontpage geblaat vanuit verkeerde bron, of gewoon verkeerde aannames. Lijkt me stug dat afzonderlijk clocken straks niet meer mogelijk is.
CJ heeft uitgelegd waarom ze het niet voor XP doen.Astennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:31:
[...]
Maar dus ook extra performance en bugfixes ? want CFX interesseert mij niet zo veel dat een kaart goed werkt wel
[...]
Iemand die dit kan bevestigen ? (CFX alleen voor Vista) ? lijkt me wel vaag want Quad SLI werkte ook onder XP. En sinds wanneer gaat AMD clockspeeds verlagen van een kaart ? Beetje vage info als je het mij vraagt.
XP kan maar 3 frames vooruit renderen en met 4 gpu's is dat dus eentje teweinig. Vista heeft daar geen last van. Quad SLI werkte met een andere render methode welke niet zo goed schaalde als AFR (toch?
Dat heb ik net gequote maar volgens mij kun je een frame ook gewoon in 2 delen opdelen dus gpu bovenste deel frame 1 gpu 2 onder en zo verder.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:20:
nieuws: 'Crossfire X ondersteunt alleen meer dan 2 gpu's onder Vista'
Hier worden wel wat vragen mee opgelost die hier in dit topic rondspoken. Onder andere de vraag of de maart update een hotfix wordt of 8.3
Wel klote voor xp gebruikers met een x2 die liever niet overstappen.
Ja maar aangezien zowel nVidia als AMD zich richten op AFR, gaat dat verhaal niet echt op. Anders moeten ze voor de Vista AFR games nog extra profielen gaan maken voor de XP gamers. En daar zullen ze zkr geen zin in hebbenAstennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:51:
[...]
Dat heb ik net gequote maar volgens mij kun je een frame ook gewoon in 2 delen opdelen dus gpu bovenste deel frame 1 gpu 2 onder en zo verder.
Basicly meer dan 2 gpu's ? tijd voor vista =Gurneyhck schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:59:
[...]
Ja maar aangezien zowel nVidia als AMD zich richten op AFR, gaat dat verhaal niet echt op. Anders moeten ze voor de Vista AFR games nog extra profielen gaan maken voor de XP gamers. En daar zullen ze zkr geen zin in hebben
Apoca schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:09:
CJ vertelde dat Windows Vista probleemloos 4 frames vooruit kan werken, waardoor je AFR kunt doorschalen naar een groter aantal GPU's zonder dat je ingewikkelde omwegen moet nemen zoals nVidia met de quad-SLI destijds. Doordat het nu simpel 1-2-3-4-1-2-3-4 is zou je verwachten dat elk spel dat AFR fatsoenlijk ondersteunt ook direct 100% werkt (en performed) op een systeem met vier GPU's.
XP heeft een pre-render limiet die beperkt was tot 3 frames vooruit renderen. Hierdoor kon Quad SLI niet optimaal gebruikt worden zoals het bedoeld was. Quad SLI (en ook Quad CrossFire) zou eigenlijk zo moeten werken:
- GPU 1: frame 1
- GPU 2: frame 2
- GPU 3: frame 3
- GPU 4: frame 4
Maar aangezien er maar 3 frames vooruit gerenderd kon worden, werd de 4de GPU dus in dit geval niet gebruikt. Dit is ook de reden waarom ATI toendertijd zei dat Quad SLI op dat moment niets meer was dan een gimmick.
Om toch de vierde GPU te gebruiken en Quad SLI als marketingkreet (het klinkt immers stoer) te kunnen gebruiken, maakte nVidia gebruik van Alternate Frame Rendering op Split Frame Rendering, oftewel "AFR of SFR". Dit werkte als volgt:
- GPU1: bovenste helft frame 1
- GPU2: onderste helft frame 1
- GPU3: bovenste helft frame 2
- GPU4: onderste helft frame 2
Zoals je ziet hoeven er hier maar 2 frames vooruitgerenderd te worden, dus wordt de limiet van 3 frames in XP omzeilt. Dit is echter niet echt efficient. Vista heeft de pre-render limiet van 3 niet, dus kunnen alle 4 de GPUs optimaal gebruikt worden in pure AFR modus.
I stand corrected. Daarvoor hebben we toch quote tags?leonpwner1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:13:
Eigenlijk was dat CJ, Apoca had z'n post namelijk letterlijk gekopieerd van CJ.
[ Voor 7% gewijzigd door Depep op 14-02-2008 17:02 ]
Verwijderd
Vista euhm nee hoor als AMD.ATi geen support voor XP gaat geven voor CFX, dan gewoon lekker Dual CF behouden , inprinciepe ook snel zat.Astennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:06:
[...]
Basicly meer dan 2 gpu's ? tijd voor vista =![]()
Het is alleen weer zo'n bezopen Vista Only iets waar de meeste XP gebruikers zich daarom kunnen ergen, ik ben daar eerlijkgezegd wel eentje van.
nVidia is een leuk alternatief als men Tripple of Quad GPU support wilt voor XP, maar tot zo verre doen me HD 2900 XT 512's genoeg werk, no need for that yet.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 16:55 ]
Mee eens, tenzij je Crysis een fantastisch spel vindt en/of je een 2560x1600 monitor hebt.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:49:
[...]
Vista euhm nee hoor als AMD.ATi geen support voor XP gaat geven voor CFX, dan gewoon lekker Dual CF behouden , inprinciepe ook snel zat.
Het is niet bezopen, de architectuur van XP is er gewoon niet op gebouwd om zoveel gpu's aan te sturen. Je moet nagaan dat er tijdens de introductie van XP helemaal geen serieuze markt was voor multi GPU, dat was juist iets uit het 'verleden'. Dat het nu weer terug komt in de vorm van SLi en CF is leuk, maar daar kan ik XP moeilijk de schuld van geven. Ik ben al blij dat mijn twee HD2900XT's daar gewoon echt goed op draaien (9 maanden na release van de kaart, maargoedHet is alleen weer zo'n bezopen Vista Only iets waar de meeste XP gebruikers zich daarom kunnen ergen, ik ben daar eerlijkgezegd wel eentje van.
Bij de nieuwste hardware hoort nou eenmaal de nieuwste software, of je Vista nou leuk vindt of niet. Ik ben een paar dagen geleden ook weer teruggeschakeld van Vista 64 naar XP 64 bits. Totnogtoe bevalt die migratie me uitstekend, maar ik zal een aantal goede dingen van Vista gewoon nog even moeten missen.
Het verleden heeft aangetoond dat Quad SLI voor XP gewoonweg een drama was. Het heeft nooit echt goed gewerkt en zelfs als de spellen er voor geoptimaliseerd worden zal het nooit super worden vanwege de overhead door de SFR / AFR combinatie oplossing. Daarnaast is SLI al een hele kleine markt, laat staan trio en quad SLI. Voor nVidia (en ook voor ATI natuurlijk) is het dus verspilde moeite om nog veel energie te steken in multi-gpu op XP.nVidia is een leuk alternatief als men Tripple of Quad GPU support wilt voor XP, maar tot zo verre doen me HD 2900 XT 512's genoeg werk, no need for that yet.
Dan had ik nog een vraagje aan mensen die van een losse CF setup naar een HD3870X2 zijn gegaan of omgekeerd:
Is de HD3870X2 videokaart met zijn geintegreerde CF nou stabieler en sneller dan een opstelling van twee losse HD3800/HD2900 kaarten in CF? Dus is er buiten het formaat en het stroomverbruik nog meer reden om een opstelling van twee kaarten om te ruilen voor een R680?
Goud is geen geld
Het andere PCI-E slot voor iets anders gebruiken bijvoorbeeld. In mijn geval een RAID controller. Een R680 zou mij dan een flinke boost geven omdat ik maar 1 GPU kwijt kan.Dus is er buiten het formaat en het stroomverbruik nog meer reden om een opstelling van twee kaarten om te ruilen voor een R680?
Heb mijn hd3780x2 weer binnen,ik dacht voor de gein ga ik mijn 2900xt er ook inplaatsen en wat denk je ? Hij herkent hem in CCC/rivatuner/amdgpu clocktool/gpu-z
Had ff 3dmark06 geprobeerd maar werd afgebroken vanwege quicktime update :(zometeen ff weer proberen,maar moet nu ff eten
cat 8.2
pics

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 14-02-2008 21:05 ]
|2600k|Asus 290|
Catalyst 8.2 is out Print E-mail
Written by Fudzilla staff
Thursday, 14 February 2008 07:26
Image
CoH performance improved by 20 percent
ATI has released Catalyst 8.2 yesterday. Apart from the regular Vista and XP fixes the company promises a performance boost of up to 20 percent in Company of Heroes and up to 30 percent in Crossfire mode.
We're also looking forward to trying out the new drivers in Hybrid Crossfire mode. In case you've missed that review bit be sure to check out Sanjin's bit here. We're still waiting for Catalyst 8.3 which will hopefully make a real difference, at least as far as Crossfire goes and. It should appear sometime in March.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=5721&Itemid=1
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ja maar geen CF, het lijkt erop dat de kaarten alleen geinstalleerd zijn. (daarmee heb je nog geen CFX, komt straks met CFXdrivers misschien wel met die combo).Bullus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:13:
LOL
Heb mijn hd3780x2 weer binnen,ik dacht voor de gein ga ik mijn 2900xt er ook inplaatsen en wat denk je ? Hij herkent hem in CCC/rivatuner/amdgpu clocktool/gpu-z
Niet op voorraad.
Er staat toch ook duidelijk: "CJ vertelde dat ..."Depep schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:12:
I stand corrected. Daarvoor hebben we toch quote tags?
Ik claim deze wijsheid dus niet op mijn conto
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ja klopt,wanneer ik de 3dmark draai,dan spint mijn 2900xt ook niet op en de score blijft ong. even hoog als 1 3780x2edward2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:49:
[...]
Ja maar geen CF, het lijkt erop dat de kaarten alleen geinstalleerd zijn. (daarmee heb je nog geen CFX, komt straks met CFXdrivers misschien wel met die combo).
Hoop het, dat CFX ook met andere series samen werkt (HD 2xxx + HD 3xxx)
Krizzie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:22:
Je GPU-Z is wel een beetje de weg kwijt met 4GB ram en een core op 2Mhz.
[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 14-02-2008 21:18 ]
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Hmm aan de ene kant kan ik het wel begrijpen maar aan de andere kant, niet echt helemaal
Als Vista zo geweldig is, waarom gaan de meeste bedrijven terug naar XP? Ik denk van wegen de betere betrouwbaarheid, snelheid, lekdichtheid, stabieliteid als betrouwbaarheid.
Aangezien de meeste benchmarks laat zien dat een CF of SLI setup onder XP veel beter presteerd als onder Vista, dat is altijd zo geweest, dus waar is de beterheid in Vista gebleven? ik denk nergens.
Ik denk dat 4 way CF makkelijk gaat onder XP, alleen denk ik dat MS dat niet will accepteren op een of ander manier, als 2VPU's of GP's kan kan het ook met 4 of meerdere.
Ooit bij Quantum3D gekeken? die hebben 8, 16 &32 way SLI setups die draaien onder 2K als XP

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 04:56 ]
Vista draait anders niet slechter dan XP hier hoor?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 04:45:
@ frankknopers
Hmm aan de ene kant kan ik het wel begrijpen maar aan de andere kant, niet echt helemaal
Als Vista zo geweldig is, waarom gaan de meeste bedrijven terug naar XP? Ik denk van wegen de betere betrouwbaarheid, snelheid, lekdichtheid, stabieliteid als betrouwbaarheid.
Aangezien de meeste benchmarks laat zien dat een CF of SLI setup onder XP veel beter presteerd als onder Vista, dat is altijd zo geweest, dus waar is de beterheid in Vista gebleven? ik denk nergens.
Ik denk dat 4 way CF makkelijk gaat onder XP, alleen denk ik dat MS dat niet will accepteren op een of ander manier, als 2VPU's of GP's kan kan het ook met 4 of meerdere.
Ooit bij Quantum3D gekeken? die hebben 8, 16 &32 way SLI setups die draaien onder 2K als XP
Natuurlijk kun je meer gpu's aansturen in XP maar dan moet je flink gaan optimaliseren omdat XP maar 3 frames vooruit kan werken. Als je het voor elkaar krijgt om 32 GPU's minder dan 3 frames tegelijk te laten renderen dan kan dat prima onder XP, maar daarvoor moet je wel flink optimaliseren. En om dat nu te gaan doen voor elke game die er is lijkt me dat best een rot klusje.
Ben het er niet mee eens heb een snelle PC maar vista is lang niet zo snel als XP en zeker niet handig in het gebruik. UAC kan uit maar dan is XP veiliger dus dat wil je ook niet doen.Krizzie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:19:
[...]
Vista draait anders niet slechter dan XP hier hoor?Zeker met een snelle pc hoor je echt geen last te hebben dat Vista wat meer eist van je systeem. Toen Vista net uit was had ik je gelijk gegeven, maar was dat met XP niet precies zo?
Natuurlijk kun je meer gpu's aansturen in XP maar dan moet je flink gaan optimaliseren omdat XP maar 3 frames vooruit kan werken. Als je het voor elkaar krijgt om 32 GPU's minder dan 3 frames tegelijk te laten renderen dan kan dat prima onder XP, maar daarvoor moet je wel flink optimaliseren. En om dat nu te gaan doen voor elke game die er is lijkt me dat best een rot klusje.
Astennu schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:11:
[...]
Ben het er niet mee eens heb een snelle PC maar vista is lang niet zo snel als XP en zeker niet handig in het gebruik. UAC kan uit maar dan is XP veiliger dus dat wil je ook niet doen.
Kleine tip, gebruik Server 2008 RTM i.c.m. vLite: ge-wel-dig!
En welke drivers kies ik danGurneyhck schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:15:
[...]
Kleine tip, gebruik Server 2008 RTM i.c.m. vLite: ge-wel-dig!
De X64 Vista drivers zou je wel voor de X64 versie kunnen gebruiken lees ik..Maar misschien dat iemand daar meer over weet.
[ Voor 25% gewijzigd door Apoca op 15-02-2008 10:56 ]
Dit gaat al maanden zo. En als er performance updates zijn, gelden die weer voor CoH.ormagon schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:18:
De nieuwe drivers leveren amper betere prestaties. Maar er zijn wel een aantal bugs verholpen, dus de stabiliteit is in ieder geval al wel iets beter! En nu maar hopen dat de hotfix van 3 maart de prestaties een schop onder de kont geeft.
Niet alleen per definitie voor CoH. Dat heb ik toch al zo vaak uitgelegd hoe het test-systeem werkt en hoe de patchnotes in elkaar worden geflanst?Splinter Cell schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:05:
[...]
Dit gaat al maanden zo. En als er performance updates zijn, gelden die weer voor CoH.
Apoca schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:31:
[...]
En welke drivers kies ik danIk zie dat nV wel de server drivers heeft, ATi heeft deze niet..
En ik lever qua preformance niks in?
De X64 Vista drivers zou je wel voor de X64 versie kunnen gebruiken lees ik..Maar misschien dat iemand daar meer over weet.
Ik gebruik geen server-drivers, maar idd. gewoon de vista x64 drivers. Dat zou voor de 32-bit variant ook wel moeten werken hoor. In principe is het dezelfde kernel als vista.
Ik heb nog geen keiharde performance-vergelijkingen gedaan, maar ik vind server gewoon (een stuk) vlotter werken dan vista. En in crysis zag ik geen fps verschil tussen vista x64 en server x64, maar dat was een meting met het blote oog, dus niet heel betrouwbaar
Voor mijn gevoel was het hetzelfde iig.
Ja, maar die ene paar frames, voor andere games. Er zullen echt geen 10 frames bij komen. Al zoveel reviews gelezen, dat stelt niets voor.CJ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:28:
[...]
Niet alleen per definitie voor CoH. Dat heb ik toch al zo vaak uitgelegd hoe het test-systeem werkt en hoe de patchnotes in elkaar worden geflanst?
Als er echt specifiek CoH staat, dan weet je dat ze daar hun best op gedaan hebben. En dat je daadwerkelijk echt verschil ziet.
Zal het even bij AMD reporten. Wel vaag zit registratie bij maar je kunt een HD3870 kaart niet eens registeren staat niet in de lijst.
Radeon HD 4000 series specifications surfaces
http://www.nordichardware.com/news,7356.html
Astennu schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:11:
[...]
Ben het er niet mee eens heb een snelle PC maar vista is lang niet zo snel als XP en zeker niet handig in het gebruik. UAC kan uit maar dan is XP veiliger dus dat wil je ook niet doen.
Voor een persoon die niet weet wat hij doet is Vista inderdaad "minder veilig" zonder UAC. maar je krijgt echt niet ineens virussen/spyware alleen omdat je UAC uitzet. Je bent alleen die meldingen kwijt van: weet u zeker dat u dit wilt openen enzo..
Kwa gebruik is het niks anders, en als er dingen anders zijn dan hebben die 9 van de 10 keer ook een optie om terug in de oude stijl te gaan (zoals control panel etc.)
Krizzie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:25:
[...]
offtopic:
Voor een persoon die niet weet wat hij doet is Vista inderdaad "minder veilig" zonder UAC. maar je krijgt echt niet ineens virussen/spyware alleen omdat je UAC uitzet. Je bent alleen die meldingen kwijt van: weet u zeker dat u dit wilt openen enzo..
Kwa gebruik is het niks anders, en als er dingen anders zijn dan hebben die 9 van de 10 keer ook een optie om terug in de oude stijl te gaan (zoals control panel etc.)
Heb Vista in dualboot gehad maar ben voorlopig terug bij XP. Maarrr uhmm UAC is toch niet uit te schakelen in 64bits Vista
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Niet dus. En dat is dus wat ik al eens eerder heb uitgelegd... waarom er altijd dezelfde games in de releasenotes staan....Splinter Cell schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:49:
[...]
Ja, maar die ene paar frames, voor andere games. Er zullen echt geen 10 frames bij komen. Al zoveel reviews gelezen, dat stelt niets voor.
Als er echt specifiek CoH staat, dan weet je dat ze daar hun best op gedaan hebben. En dat je daadwerkelijk echt verschil ziet.
Edit: S3 heeft dus nu ook een DX10.1 GPU gelanceerd en ook zij hebben een interessant PDF-je online gezet met de voordelen van DX10.1:
http://www.s3graphics.com...rome400_Series_DX10.1.pdf
En over die gelekte specs van de RV770. Dat komt volgens mij aardig in de goede richting.
RV670 vs RV770
Shaderunits: 64 vs 96
Streamprocessors: 320 vs 480
Texture Units: 16 vs 32
AA Resolve: Shaderbased vs Hardware
Core speed Mhz: 775 vs 1050
GB/s: 72 vs 115
Daarnaast wat tweaks om de performance nog meer te boosten zoals meer AA samples per klokslag en IQ enhancements.
[ Voor 36% gewijzigd door CJ op 16-02-2008 00:32 ]
Same here. Die HD3870X2 heeft qua performance weinig meerwaarde boven een goedlopende HD2900XT CF opstelling. En het potentiële voordeel wat de HD3870X2 heeft m.b.t. quad Crossfire zal pas vanaf maart losgelaten worden op de markt. En dan zitten we al weer heel dicht bij de launch van de RV770 die toch wel heel erg goede papieren heeft. Die verdubbeling van de texture units en de hardware AA resolve engine spreken mij enorm aan, omdat ze precies de zwakke punten van de hele R(V)6xx generatie aanpakken, namelijk de zwakke AA en fillrate performance.N0taFAma schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:36:
Ok ik sla R680 over denk ik ga direct voor R770X2
Of de driver moeten opeens heel erg hard gaan
En als we dan ook al snel een RV770 X2 krijgen en quad crossfire weer een maandje of twee verder is heb ik weer een leuke en zinvolle upgrade voor mijn systeem klaar.
Goud is geen geld
Verwijderd
maargoed ik sla de hele 7 serie over op naar de R800 mensen, wat een geheel nieuw ontwerp wordt.
Nee. R700 is gewoon de HD4 serie.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:42:
dus de R700 zou dan de HD 5.xxx series gaan heten hehe als vermoeden van, omdat de RV770 de HD 4.xxx naam gaat krijgen hehe.
maargoed ik sla de hele 7 serie over op naar de R800 mensen, wat een geheel nieuw ontwerp wordt.
De overgang van HD2 naar HD3 met de RV670 was een uitzondering.
En als je goed naar de cijfers kijkt, haalt een enkele RV770 al 1 TFLOP aan processing power, terwijl daar nu nog een HD3870X2 voor nodig is (dus twee keer een RV670). Maar doordat de RV770 beter gebalanceerd is en een enkele GPU is, zal de RV770 waarschijnlijk gemiddeld wel iets sneller zijn dan een enkele HD3870X2, zeker in de gevallen waar nu het ontbreken van een profiel nog voor single-GPU performance zorgt.
CJ, iets opgevangen over het vlaggeschip, de R700, komt die in hetzelfde tijdsbestek?CJ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:59:
[...]
Nee. R700 is gewoon de HD4 serie.
De overgang van HD2 naar HD3 met de RV670 was een uitzondering.
En als je goed naar de cijfers kijkt, haalt een enkele RV770 al 1 TFLOP aan processing power, terwijl daar nu nog een HD3870X2 voor nodig is (dus twee keer een RV670). Maar doordat de RV770 beter gebalanceerd is en een enkele GPU is, zal de RV770 waarschijnlijk gemiddeld wel iets sneller zijn dan een enkele HD3870X2, zeker in de gevallen waar nu het ontbreken van een profiel nog voor single-GPU performance zorgt.
Niet op voorraad.
Ik ontving eerder deze week laatste roadmap van AMD, staat R700 expliciet in voor 2de helft 2008. Als ik goed kijk dan zou je kunnen zeggen rond sept, maar ja... je weet hoe dit altijd gaat heedward2 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:50:
[...]
CJ, iets opgevangen over het vlaggeschip, de R700, komt die in hetzelfde tijdsbestek?
Kijk er maar niet vreemd van op als R700 = 2x RV770. Nu de HD3870X2 succesvol gelanceerd is, staat AMD niets in de weg om straks tegelijkertijd met de HD48x0 kaarten tegelijkertijd een X2 af te leveren. Het gerucht gaat dat de RV770 ook al de PCIe bridgechip in de GPU integreert waardoor de boel nog beter op elkaar is ingespeeld en het PCB simpeler kan worden (en de prijs dus laag kan blijven).edward2 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:50:
[...]
CJ, iets opgevangen over het vlaggeschip, de R700, komt die in hetzelfde tijdsbestek?
Als R700 een single GPU is dan is dat geloof ik geen 512-bit meminterface GPU. Maar zal eens navragen.
Overigens iets grappigs. NV heeft in haar laatste conference call AMD geprezen op notebook vlak. Zoiets zou Jen Hsun echt niet snel doen als de concurrentie op een bepaald gebied echt goed gepresteerd had:
Overigens ook opvallend is dat na de CC het marktaandeel van nV met zo'n 16% naar beneden kelderde. Dit had voornamelijk te maken met het feit dat analysten niet tevreden waren met de marges op de G92. En dit is dus eigenlijk wat ik al vanaf het begin riep.... NV was overrompeld door het feit dat de RV670 eigenlijk een volledige R600 was, dus moesten ze direct vanaf het begin al meer streamprocessors activeren op de G92 dan oorspronkelijk de bedoeling was. Hierdoor waren de yields en marges lager dan voorheen en daar worden ze nu op afgerekend.Q: Competitive landscape in Notebooks. You vs AMD and IGPs in the next cycle?
A: In the notebook segment, AMD has wonderful offerings. Don't forget they still have a terrific GPU design organization. Between NVIDIA and ATI, or AMD now, it is the unambiguously the two best GPU design teams the world has ever seen. I give them a lot of respect. And in the lower-end segment, we can't differentiate against them. So we don't expect to win much of the business. In the upper-end, we can differentiate and we invest much more in R&D.
Uiteindelijk is de consument de grote winnaar want die krijgen nu veel performance voor weinig geld.
Niet op voorraad.
CJ, jij moet echt spindocter worden AMD want je zegt is wel erg kort door de bocht.CJ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:46:
Overigens ook opvallend is dat na de CC het marktaandeel van nV met zo'n 16% naar beneden kelderde. Dit had voornamelijk te maken met het feit dat analysten niet tevreden waren met de marges op de G92. En dit is dus eigenlijk wat ik al vanaf het begin riep.... NV was overrompeld door het feit dat de RV670 eigenlijk een volledige R600 was, dus moesten ze direct vanaf het begin al meer streamprocessors activeren op de G92 dan oorspronkelijk de bedoeling was. Hierdoor waren de yields en marges lager dan voorheen en daar worden ze nu op afgerekend.
Ja het aandeel van NVDA dropte enorm hard echter is dit niet enkel naar G92 terug te leiden. De factoren zijn;
- onverwachte verhoogde product kosten G92 (yeildrate probleem)
- eerste keer na 13? kwartalen dat de overal marge niet hoger is
- hogere kosten (personeel, overnames (die nog geen turnover hebben))
- beursklimaat (amd/ATI is in laatste 6 maanden veel en veel meer gezakt)
Het deel wat je aanhaalt (de hogere productie kosten van de G92) heeft ook niets te maken met 55nm (AMD) vs 65nm (NVDA), wel met de yeildrates zo blijkt.
Gurinder Kalra - Bear Stearns
Thanks for taking my question. My first question is on the cost issues you experienced with the desktop GPUs in the current quarter. Can you discuss them in more detail and how you expect them to get resolved?
Jen-Hsun Huang, NV
You know, 8800 GT was ramped probably faster than any high-end GPU in our history. As I mentioned in my comments earlier, in just four months of production we shipped over 2 million 8800 GTs, and this is a high-end GPU. The die size and the number of transistors of the 8800 GT is far more than any microprocessor you currently have -- core-two dual and otherwise. And so this is a very complex processor and yet we ramped it incredibly hard.
We had some manufacturing challenges in the beginning and we caught it, we fixed it, and now we are going to see far better yields going forward. But it affected our cost in Q4.
Marvin D. Burkett, NV
From my standpoint, our focus was delivering the product to the customer. Demand outstrips supply, so rather than focus on bringing the costs down, we focused on getting the product out.
And lastly, on the situation on the 8800, to improve your cost, does it mean that you can still run on 90-nanometer process, just tune it a bit or do something to get your costs down? Or do you need to -- are we talking about a potential die shrink down to 65-nanometer or 55-nanometer to get the required traditional margins that you get on these high-end discrete chips?
Marvin D. Burkett, NV
All right. Now, with regard to the 8800 on the cost bank, it doesn’t require us to do anything differently in terms of process technology or a redesign of the chip. It’s just a focus on getting -- you know, improving the yields and doing the product engineering, which we haven’t been able to focus on because of demand outstripping supply. So -- it’s just hard work and we’ll do it. It does not require a process change or anything else.
NVIDIA F4Q08 (Qtr End 1/27/08) Earnings Call TranscriptMichael McConnell - Pacific Crest Securities
Okay, and then just a final one for me on the gross margin -- obviously the company has done a great job through the years of continuing to expand the gross margins. Taiwan Semiconductors talked ad nauseam over the second half of last year about trying to renegotiate pricing with some of their larger fabless customers. I understand the rationale behind what happened with the 8800 GT from a cost standpoint. Is there any type of pricing negotiations that also came into this with respect to the gross margin in Q4, or is that just -- it’s just purely demand exceeding supply and then as that -- we start to see more balance, the gross margins should start to come back?
Jen-Hsun Huang, NV
The gross margin impact of 8800 GT or the increased cost of 8800 GT was completely my fault. It has nothing to do with Taiwan Semiconductor Manufacturing Corporation. And we will have to accept all of that responsibility ourselves, unfortunately, and so -- now, the good news, of course, is that because it was completely our fault, we can completely fix it.
I think that that one -- let blame where blame needs to go here.
Michael McConnell - Pacific Crest Securities
Okay, so this is not anything in terms of pricing negotiations -- this is something that you think we can start to look -- we can continue to expand gross margins as we work through the fiscal year, you’re fairly confident on that?
Jen-Hsun Huang, NV
We would love to blame other people, Michael. Sometimes you have --
http://seekingalpha.com/a...urce=side_bar_transcripts
Tuurlijk heeft AMD met 55nm een costvoordeel tov 65nm, echter blijven ze wel steeds onder druk staan. De nieuwe 9600GT heeft nagenoeg dezelfde performance als de 3870 met de beta drivers, in lagere resoluties (1024 / 1280) is de 9600GT zelfs sneller. Met een nieuwe driver kunnen ze er misschien nog meer uitknijpen dat de 3870 nipt verslagen wordt en de 9600GT is de opvolger van de 8600GTS, dus zeg maar 2x performace. Ik verwacht dat ATI om marktaandeel te winnen zal moeten zakken, de prijsgap zal zeker 20 tot 30$ moeten zijn willen ze groeien, met als gevolg dat heel het segment eronder ook zakt, ach ja enkel maar goed voor mensen die betalen voor VGA kaarten
Overigen hier nog niet gepost op de beurs gaan sinds vorige week weer enorm hardnekkige geruchten dat AMD overgenomen gaat worden door Nvidia. Want misschien ging het in Q4 niet zo goed met NV als beleggers hadden verwacht (verwachting te hoog, want ze deden het zeker niet slechter), met AMD gaat het beroerd slecht.
Overigens over NV en notebooks. Ik heb enkele roadmaps van verschillende vendors gezien die met NV based chipset Intel notebooks komen.
[ Voor 12% gewijzigd door The Source op 16-02-2008 13:11 ]
De Amerikaanse mededingingsautoriteiten zouden het niet toelaten...The Source schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
[...]
Overigen hier nog niet gepost op de beurs gaan sinds vorige week weer enorm hardnekkige geruchten dat AMD overgenomen gaat worden door Nvidia. Want misschien ging het in Q4 niet zo goed met NV als beleggers hadden verwacht (verwachting te hoog, want ze deden het zeker niet slechter), met AMD gaat het beroerd slecht.
Een overname door IBM of Samsung is realistischer
/edit
trouwens zie ik niet veel toekomst voor nvidia tenzij ze zich gaan richten op de cpu markt, ik vrees over 10 jaar de GPU volledig verdwenen zal zijn in een dedicated unit op de cpu.
Het cpu landschap staat trouwens op het punt om serieus te veranderen, de toekomst op lange termijn is veel slechter voor nvidia dan veel mensen beseffen. De IGP markt gaat verdwijnen, en als de pc-games markt blijft achteruitboeren zal de standalone gpu kaart ook verdwijnen.
Het is al zeer lang voorspeld: SoC systemen zullen uiteindelijk de markt overnemen, zowel amd, intel & via zijn zich hierop aan het voorbereiden, maar waar staat nvidia??
[ Voor 36% gewijzigd door oeLangOetan op 16-02-2008 13:35 ]
Goh, which reminds me.The Source schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
"AMD has some wonderful offerings in the notebooksector"
CJ, dacht je nu écht dat nVidia zomaar complimentjes gaat maken over de concurrentie? Nee, met dit soort taal laat je gewoon duidelijk zien dat je een poging gaat doen om AMD over te nemen. Ze moéten wel om het risico in de toekomst klein te houden voor een heropleving van AMD/ATi, en zichzelf alvast indekken tegen Intel.
Radeon HD 4870 X2 (2 x RV770) -> частоты 1050/3600 МГц, 1 Гб или 2 Гб GDDR-5, TDP=250 Вт, $499;
Radeon HD 4870 (RV770) -> частоты 1050/4400 МГц, 1 Гб GDDR-5, TDP=150 Вт, $299;
Radeon HD 4850 (RV770) -> частоты 850/3600 МГц, 512 Mб GDDR-5, TDP=120 Вт, $249;
Radeon HD 4670 (RV740) -> частоты 1000/2400 МГц, 512 Mб GDDR-4, TDP=100 Вт, $149;
Radeon HD 4650 (RV740) -> частоты 800/2000 МГц, 256 Mб GDDR-4, TDP=80 Вт, $129;
Radeon HD 4470 (RV710) -> частоты 900/1600 МГц, 256 Mб GDDR-3, TDP=50 Вт, $79;
Radeon HD 4450 (RV710) -> частоты 700/1000 МГц, 128 Mб GDDR-2, TDP=30 Вт, $59.
Source:overclockers.ru
Sinds Bush neemt men in Amerika het niet zo nauw meer met mededinging, zolang het maar Amerikaanse bedrijven zijn die elkaar overnemen. De factor die wel bepalend is de lobby van Intel en van Nvidia, gezien de enorme macht van lobbyisten in Amerika acht ik Intel met een gerichte lobby zeker in staat een dergelijke overname te dwarsbomen.oeLangOetan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:29:
De Amerikaanse mededingingsautoriteiten zouden het niet toelaten...
Een overname door IBM of Samsung is realistischer
Aan de andere kant, het feit dat het met AMD zo slecht gaat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat Intel door de jaren heen nauwelijks een strobreed in de weg is gelegd door mededingingsautoriteiten.
Nvidia zal ook wel 2 keer nadenken voordat men zich met AMD in die wateren begeeft.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Je ziet er te veel in.Jejking schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:05:
[...]
Goh, which reminds me.
"AMD has some wonderful offerings in the notebooksector"
CJ, dacht je nu écht dat nVidia zomaar complimentjes gaat maken over de concurrentie? Nee, met dit soort taal laat je gewoon duidelijk zien dat je een poging gaat doen om AMD over te nemen. Ze moéten wel om het risico in de toekomst klein te houden voor een heropleving van AMD/ATi, en zichzelf alvast indekken tegen Intel.
Kijk maar eens naar het aantal designwins in de notebookmarkt. AMD walst nu over NV heen, mede dankzij mobiele versies van de RV620 en RV635. En nog voor het einde van Q1 komt daar de mobiele versie van de RV670 bij.
Opvallend is dat het goed gaat met alles wat ex-ATI was binnen AMD. Chipsets, GPU, digital TV, handsets etc draaien naar behoren. Jammer dat het minder gaat met de CPU afdeling, maar ik verwacht ook daar wel weer een ommekeer.
Wanneer komt die uit denk je? Voor de meivakantie? ergens in april of wordt dat veel later..?Apoca schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:09:
HD 4000 Pricing :
Radeon HD 4870 X2 (2 x RV770) -> частоты 1050/3600 МГц, 1 Гб или 2 Гб GDDR-5, TDP=250 Вт, $499;
Radeon HD 4870 (RV770) -> частоты 1050/4400 МГц, 1 Гб GDDR-5, TDP=150 Вт, $299;
Radeon HD 4850 (RV770) -> частоты 850/3600 МГц, 512 Mб GDDR-5, TDP=120 Вт, $249;
Radeon HD 4670 (RV740) -> частоты 1000/2400 МГц, 512 Mб GDDR-4, TDP=100 Вт, $149;
Radeon HD 4650 (RV740) -> частоты 800/2000 МГц, 256 Mб GDDR-4, TDP=80 Вт, $129;
Radeon HD 4470 (RV710) -> частоты 900/1600 МГц, 256 Mб GDDR-3, TDP=50 Вт, $79;
Radeon HD 4450 (RV710) -> частоты 700/1000 МГц, 128 Mб GDDR-2, TDP=30 Вт, $59.
Source:overclockers.ru
In die link van Bull (paar posten erboven) stonden de prijzen er ook bij....
http://www.nordichardware.com/news,7356.html
|2600k|Asus 290|
Omstreeks juni is iets wat ik veel hoor.EdwardvGelder schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:26:
[...]
Wanneer komt die uit denk je? Voor de meivakantie? ergens in april of wordt dat veel later..?
Het is me wat he..Bullus schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:26:
[...]
In die link van Bull (paar posten erboven) stonden de prijzen er ook bij....
als de kloksnelheden nu al lekken, zou ik vroeger denken
wanneer zou de eerste tape-out van de RV770 zijn geweest? rond november?
Ik denk dat je mijn gedachtengang niet volgt. Stel dat je nu de producten van de concurrent afkraakt (en nVidia's PR-afdeling kan dat, dat weten we allemaal), dan zakken de verkopen in. Neem jij de concurrent over, heb je meteen te maken met minder verkopen en dus meer negatieve ballast waarmee je moet af zien te rekenen, zowel qua voorraden als qua naam.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=11691
HD3650 512GDDR3 verslaat 8600GT256 in bang/buck
Verwijderd
Volgens CCC zou hij rond de 85-90 graden warm worden en dit vind ik zelf toch wel erg behoorlijk warm. De airflow in mijn kast is zelf uitstekend (4x 120 mm fans , 3x 80 mm fans in een Thermaltake Armor).
Het probleem is dat de fan van de kaart altijd IDLE blijft draaien. Hij past zich automatisch niet aan naar gelang de temp toeneemt! Ik heb van alles al geprobeerd met Rivatuner, ATitool, ATT, Asus Smartdoctor maar niks helpt om de fanspeed aan te passen!
Weet iemand hoe ik de fanspeed op een andee manier handmatig kan veranderen?
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 17-02-2008 16:56 ]
Zodra dat gebeurt dan is er (tot Intel een serieuze speler wordt) een alleenheerschappij op de discrete graphics markt voor nV.
Ze zouden:
1. ATi strippen en in delen verkopen
2. ATi strippen en in onderdelen overnemen in hun geheel.
Of, wat theoretisch ook kan:
ATi blijft over en wordt niet gekocht bij het plaatje van AMD en ATi wordt weer een alleenstaand bedrijf. Iets wat in mijn ogen er dan voor gaat zorgden dat Intel meteen zal toehappen..
Edit @ Maussje, dit is geen problemen topic, maar toch:
Pas even op met tools zoals ATT en dergelijke. Ik heb gehad dat die doordat ATT de Hotkey Poller service van ATi killed er niet meer netjes van 2D --> 3D speeds ging. Hiervoor heb ik ATT's configuratie aangepast zodat ie dat niet meer doet.
Met Rivatuner kan ik (X1900XTX/CF) prima mijn fanspeeds aanpassen, maar dat zegt niets over een 3870X2 natuurlijk.
Ik raad je dus aan om even al je OC-tools te de-installeren, de driver herinstalleren en dan nog eens proberen
[ Voor 33% gewijzigd door Oet op 16-02-2008 19:13 ]
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 16-02-2008 20:02 ]
Niet op voorraad.
IBM is wat betreft technische en financiele mogelijkheden een veel waarschijnlijkere overname kandidaat, echter die richtten zich steeds meer op service ipv hardware.
Derde partijen zijn eigenlijk uitgesloten omdat een non-US bedrijf bij overname van AMD de x86-licentie in zal moeten leveren en zonder die licentie is AMD zijn geld eigenlijk niet waard.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=2524252.07 release may be delayed for a week or so. Currently the reviewers are reporting some mysterious things with 9600GT core clock monitoring and I'm not sure if I'll be able to ivnestigate it distantly during these weekends. So probably I'll need to wait for my own 9600GT sample arrival on the next week to clarify the situation and ensure that new version is 100% compatible with it.
|2600k|Asus 290|
Oh, ik volg je gedachtengang wel hoor.Jejking schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:27:
[...]
Ik denk dat je mijn gedachtengang niet volgt. Stel dat je nu de producten van de concurrent afkraakt (en nVidia's PR-afdeling kan dat, dat weten we allemaal), dan zakken de verkopen in. Neem jij de concurrent over, heb je meteen te maken met minder verkopen en dus meer negatieve ballast waarmee je moet af zien te rekenen, zowel qua voorraden als qua naam.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=11691
HD3650 512GDDR3 verslaat 8600GT256 in bang/buck
Maar bekijk het eens van de andere kant. AMD heeft de meeste OEM wins in de wacht weten te slepen op het gebied van notebooks. Zeker wat betreft low-end en midrange met de Mobility Radeon HD3400 en HD3600. De verhoudingen zijn nu iets van 70-80% van de designwins voor AMD vs 20-30% voor NV. De OEMs hebben dus gekozen voor AMD.
Er werd ze gevraagd naar de competitie in het notebook segment. De competitie afkraken terwijl je duidelijk achter staat in dat segment (dankzij de OEMs) is wel het domste wat je kan doen. Je komt dan niet geloofwaardig over, immers... als je zelf een superieur product hebt dan zou zich dit wel uiten in het aantal designwins. Zou NV echt zo dom zijn om dan de competitie af te kraken als de OEMs duidelijk hun voorkeur hebben laten merken voor het 'betere product'?
En als je de producten van de competitie ophemelt, is er ook een grote kans dat je te maken krijgt met averechts effect als je een eventuele overname zou willen doen. Kan zijn dat de producten ineens nog veel beter verkopen dan je eigen... en het andere bedrijf ineens een stuk meer waard wordt.
Maar goed, als er een overname op stapel ligt, dan vermoed ik dat een groot gedeelte van de Graphics Division apart verder gaat.
Lijkt mij ook dat ATi dan weer verder gaat als zelfstandig bedrijf, kan me niet voorstellen dat dat er door komt zo, dan heb je NVIDIA en Intel, gezien Intels huidige rol als wat meer high-end blijft eigenlijk alleen NVIDIA over, dat kan nooit goed zijn.CJ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:55:
[...]
Oh, ik volg je gedachtengang wel hoor.
Maar bekijk het eens van de andere kant. AMD heeft de meeste OEM wins in de wacht weten te slepen op het gebied van notebooks. Zeker wat betreft low-end en midrange met de Mobility Radeon HD3400 en HD3600. De verhoudingen zijn nu iets van 70-80% van de designwins voor AMD vs 20-30% voor NV. De OEMs hebben dus gekozen voor AMD.
Er werd ze gevraagd naar de competitie in het notebook segment. De competitie afkraken terwijl je duidelijk achter staat in dat segment (dankzij de OEMs) is wel het domste wat je kan doen. Je komt dan niet geloofwaardig over, immers... als je zelf een superieur product hebt dan zou zich dit wel uiten in het aantal designwins. Zou NV echt zo dom zijn om dan de competitie af te kraken als de OEMs duidelijk hun voorkeur hebben laten merken voor het 'betere product'?
En als je de producten van de competitie ophemelt, is er ook een grote kans dat je te maken krijgt met averechts effect als je een eventuele overname zou willen doen. Kan zijn dat de producten ineens nog veel beter verkopen dan je eigen... en het andere bedrijf ineens een stuk meer waard wordt.
Maar goed, als er een overname op stapel ligt, dan vermoed ik dat een groot gedeelte van de Graphics Division apart verder gaat.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
RV770
RV740
RV730
RV710
Verwijderd
Waar blijft de RV770 X2?CJ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:47:
In de drivers is nu ook de RV730 opgedoken. Wat hebben we nu dus allemaal al?
RV770
RV740
RV730
RV710
Welke drivers? 8.2?CJ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:47:
In de drivers is nu ook de RV730 opgedoken. Wat hebben we nu dus allemaal al?
RV770
RV740
RV730
RV710
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Je vergeet natuurlijk dat de beurs niet logisch is, bedrijven die winst maken geen acheruit, diegene die verlies maken vooruit , geruchten, feiten, markt, sector,... wat ze uiteindelijk verkopen en hoe goed dat is speelt maar heel weinig mee .CJ schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:55:
[...]
Oh, ik volg je gedachtengang wel hoor.
Ik heb hier een laptop met een Radeon ATI Xpress X1200 videokaart. Ik heb op de site van de fabrikant gekeken maar kan nergens de drivers vinden. Heb via google bepaalde drivers kunnen vinden,alleen die drivers lijken niet te werken. Want mijn Aero werkt niet. Als ik dan kijk naar wat voor cijfer Windows Vista mijn vga geeft, dat is maar een 1. En ik neem aan dat deze kaart zeker wel een 3 moet kunnen krijgen.
Chipset :RS690M
Voor de mensen die toch iets meer informatie nodig hebben,hier een uitgebreiden spec.
http://www.notebookcheck....-Xpress-X1200.3775.0.html
Verwijderd
Interessant nieuwsdiscussie feitje. Ze worden dus daadwerkelijk gekocht!Jieve schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:04:
Ik heb hier een laptop met een Radeon ATI Xpress X1200 videokaart.
Ik zou eens op de ATi site kijken, daar staat alles voor je klaar.Ik heb op de site van de fabrikant gekeken maar kan nergens de drivers vinden.
Hoezo worden ze toch gekocht?
Jieve schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:54:
Nou, dat d8 ik dus ook. Maar hij staat er niet tussen hoor.
Hoezo worden ze toch gekocht?
Kijk eens bij het kopje integrated/Motherboard
Met een core zou de 9800 GX2 dus met 15% gaan winnen van een core van de X2. Nu is het dus de vraag hoe goed de SLi drivers van nVidia zijn. En natuurlijk wat het verbruik en de prijs gaan doen.
Ik vind mijn X2 sinds die 8.2 drivers wel lekker werken. Heb wel vertrouwen in het product met wat nieuwe drivers.
Ik dacht dat de marketcap (beurswaarde) van AMD/ATi rond de 4-5 Mld US$ lag. De marketcap van nVidia is 4-5x zo hoog. Ze krijgen dat geld echt wel bij elkaar als ze zouden willen.kalizec schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:04:
Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Nvidia AMD over kan nemen. Zonder hulp van buiten kunnen ze dat namelijk niet betalen (zelfs met de huidige koersen).
Met de overname van ATi door AMD was zelfs meer geld gemoeid, en AMD's marketcap was toen veel lager dan die van nVidia nu. AMD+ATi is minder waard dan ATi alleen destijds. Het verbaast me eigenlijk dat niemand de move nog heeft gemaakt... al was het slechts om op te splitsen, bruikbare technologie in te lijven en in delen weer door te verkopen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Oke thnx,Krizzie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:13:
[...]
offtopic:
Kijk eens bij het kopje integrated/Motherboard
Ik heb de drivers inmiddels geinstalleerd, ook van de soutd bridge.
Alleen werkt aero nog steeds niet. Ook prestatie blijft op 1 hangen in Windows Vista!!
Verwijderd
De GX2 zal t wel winnen van de X2. Maar tegen welke prijs? Als je 600 pegels moet neertellen voor zo'n kaart... pff... Verder was Jen-Hsung ook niet al te positief over dual kaartjes. Maar dat zal wel niet gelden voor hun GX2Astennu schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:42:
Clockspeeds van de 9800 GX2 zijn mogelijk bekend het zou gaan om 600 core en 1500 Shader speed met 1000 MHz ram. Dus clocks van een GT alleen dan met 128 shaders. Aardig wat power dus.
Met een core zou de 9800 GX2 dus met 15% gaan winnen van een core van de X2. Nu is het dus de vraag hoe goed de SLi drivers van nVidia zijn. En natuurlijk wat het verbruik en de prijs gaan doen.

Ik verwacht iets van 10-20% sneller net als HD3870 VS 8800 GT. Het zal wel weer om en om zijn qua drivers. Maar inderdaad prijs / verbruik en modbaarheid zijn niet in het voordeel.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:50:
[...]
De GX2 zal t wel winnen van de X2. Maar tegen welke prijs? Als je 600 pegels moet neertellen voor zo'n kaart... pff... Verder was Jen-Hsung ook niet al te positief over dual kaartjes. Maar dat zal wel niet gelden voor hun GX2
Leuke review op Legit Reviews
http://www.legitreviews.com/article/663/1/
Inderdaad leuke review. Zo zie je dat je toch beter 2x een HD3870 kan nemen maar dat de performance met een HD3850 toch voor een goede boost zorgt. En je ziet hier ook dat de X2 meestal ietsjes sneller is als een CF setup maar dat zal wel komen door de iets hogere core clock daarintegen is het geheugen wel weer wat trager. Had trouwens ook wel het stroomverbruik willen zien van de setups. Was ook wel leuk geweest om dat nog even naast elkaar te zetten.Apoca schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:16:
ATI Radeon HD 3870 + 3850 CrossFire - Mixing Video Cards
Leuke review op Legit Reviews![]()
http://www.legitreviews.com/article/663/1/
Edit: Kon trouwens niet vinden of ze nu een HD3850 256 mb of 512 mb naast die HD3870 gezet hebben gezien de performance gok ik een 512 mb. In hun test setup staan namelijk twee hd3850 kaarten een met 512 en een met 256 mb.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 18-02-2008 13:40 ]
4870 X2 of gewoon 2 losse 4870's?
Ligt natuurlijk aan de specs hèOutlandos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:29:
Wat zou sneller zijn in theorie:
Wie zou er een beter president zijn? Obama of Clinton?Outlandos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:29:
Wat zou sneller zijn in theorie:
Maw: Toekomstmuziek, er zijn gelekte specs bekend, waar nog totaal niet bekend is hoe dat werkelijkheid gaat uitpakken. We weten niet wat voor boost (G)DDR5 gaat hebben etc.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Die nieuwe RV770 is zeker interessant, vooral vanwege dat lage energiegebruik in idle mode en de hardware AA resolve
[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 18-02-2008 20:48 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
ik heb sinds kort (maandje ofzo) een ati radeon sapphire hd 2600 pro agp..
kaart is ubergoed (kom van een 8mb videokaart af
keb de 7.12 drivers geprobeert van sapphire en 7.12 van omega maar beide drivers liepen niet soepel, kreeg veel BSOD's en games liepen niet vloeiend.
toen de 8.1 van sapphire gedownload en zelfde probleem maar de games liepen wel vloeiender (minder framedrops)
dan de hotfix gedownload en geinstalleerd, deze werkt tot nu toe het beste alleen ook BSOD's afentoe..
nu zijn de 8.2 drivers uit maar deze supporten geen agp kaarten..
nu schijnen de 8.3 drivers WEL agp te supporten.. maar of het voor mijn kaart is?
te lezen:
http://www.theinquirer.ne.../3850-agp-supported-vista
keb alleen wel xp pro..
op verschillende forums heb ik het volgende gelezen:
It appears that Cat 8.2 did *not* include the AGP changes since it was already locked down by the time the hotfix happened, so Cat 8.3 will probably be the first regular release with the newer AGP support.
duzz ik zou moeten w8en tot de 8.3 drivers uitkomen... wat nog maanden kan duren.
ik vind wel dat ati echt geen service levert... er komen dus ook agp kaarten van de nieuwe 38## en die mensen hebben dus ook 0 driver support.. ik vind dit echt niet kunnen.
tot de 8.3 drivers zit iedere agp gebruiker van de hd2#00 en de nieuwe 38#0 en wellicht wel meerdere met slecht werkende drivers.. behalve als je zelf gaat kutten aan de files en dan kan het nog steeds niet goed gaan..
en tis niet eens zeker dat de 8.3 de agp support want ik kan er niks officieels over vinden
moest ik ff kwijt.
Verwijderd
8.3 komt volgende maand. Eventjes geduld duzzVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:25:
duzz ik zou moeten w8en tot de 8.3 drivers uitkomen... wat nog maanden kan duren.
ik vind wel dat ati echt geen service levert... er komen dus ook agp kaarten van de nieuwe 38## en die mensen hebben dus ook 0 driver support.. ik vind dit echt niet kunnen.
Ik ben het zeker met u eens, maar wat is de R700 inderdaad!?frankknopers schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:48:
Misschien een beetje en stomme vraag, maar is de R700 nou iets anders dan de dual RV770? En wanneer mogen we die HD4870 X2 verwachten, tegelijk met de HD4870?
Die nieuwe RV770 is zeker interessant, vooral vanwege dat lage energiegebruik in idle mode en de hardware AA resolveDat zou zeker een opvolger zijn voor mijn HD2900XT setje, want de HD3800 bracht eigenlijk niks nieuws dat van substantiele betekenis was.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Dit topic is gesloten.
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:
- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten