[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 45.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Ik sprak net iemand van rage3d en die had hetzelfde als ik, dus die Hisdrivers werken gewoon nog niet in quad CF. Helaas, maar ik kan me niet voorstellen dat die van 30 jan niet binnen 5 weken ergens gelekt worden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Waar kun je eigenlijk de huidige market share van ATI/NV chipsets en graphics vinden. Viel me nog niet helemaal mee met google

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:40:
[...]

offtopic:
Nee, ik vroeg me juist af waarom ze geen vaselina o.i.d. erop hadden gesmeerd omdat er makkelijk condens kan vormen met zulke temps..
Offtopic: Daarom hebben ze het geheel in een vrieskist/isolerende bak geplaatst, zodat alles lekker koel blijft en er zich geen condens kan vormen.

Om die reden hadden ze dus geen Vaseline nodig. (Waarom zou je het insmeren met vet als je de temperaturen toch zo kan houden dat er zich geen condens vormt ;))

Wel zieke 3dmark06 score, maar als ik het goed lees komt dat dus vooral door de cpu snelheid?

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-02-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Hekking schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:46:
Waar kun je eigenlijk de huidige market share van ATI/NV chipsets en graphics vinden. Viel me nog niet helemaal mee met google
Ik weet niet waar je de absolute cijfers kunt vinden, maar de steam hardware survey is misschien interessant voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mooie GeCube X2 Turbo met die kortere PCB kan men hier bestellen vanaf 369 eurie :9
http://geizhals.at/deutschland/a310118.html
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/310118.jpg

Mischien handig voor de gene die dit pracht van een kaart zoeken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hekking schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:46:
Graphics Q4:

Overall
:
- Intel: 41.1% (up 3.7% from same quarter last year).
- Nvidia: 31.8%. (up 3.4% from same quarter last year).
- AMD: 22.8% (down 0.2% from same quarter last year).

Overall tov Q3:
AMD grew from 19.1% -> 22.8% (up 3,7%)
Nvidia lost from 33.9% -> 31.8% (down 2,1%)
Intel grew from 38.0 -> 41.1% (up 3,1%)

Desktop
:
- Intel: 37.7%.
- Nvidia: 37.1%.
- AMD: 19%.

Desktop tov Q3:
AMD grew from 17.5% -> 19% (up 1,5%)
Nvidia lost from 37.8% -> 37.1% (down 0,7%)
Intel grew from 33.5 -> 37.7% (up 2,2%)

Mobile
:
- Intel: 47%.
- AMD: 29%.
- Nvidia: 22.8%.

Mobile tov Q3:
AMD grew from 23.4% -> 29% (up 6,4%)
Nvidia equal from 22.8% -> 22.8% (equal)
Intel lost from 50.9% -> 47% (down 3,9%)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Het ging me ook vooral om chipset specifiek. Die info van jou zag ik ook al achter een link van TG daily staan geloof ik ;) . Wel relevant voor GPU's d:)b

Edit: John Peddie Research was dat, leuk om in de gaten te houden
Staat ook nog een verhaal over Fusion: Klik

[ Voor 35% gewijzigd door Hekking op 08-02-2008 12:15 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:44:
die mooie GeCube X2 Turbo met die kortere PCB kan men hier bestellen vanaf 369 eurie :9
http://geizhals.at/deutschland/a310118.html
[afbeelding]

Mischien handig voor de gene die dit pracht van een kaart zoeken :)
Nice, eind februari!

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Ik zit met een probleem met de HD2600XT AGP versie.

Eerst mijn specs:
AMD X2-4200
2048MB DDR-400
Epox Nforce3 250 MB
Samsung 206BW

Om te beginnen heb ik deze aangeschaft als laatste boost voor mijn AGP beestje welke ik gebruik voor internet, email, kantoor, media center (icm xbox360) en een beetje gaming.
In vista kreeg ik het lastig aan de praat, de enige manier wat uiteindelijk (na veel zoeken en proberen) hielp was 1 core uitschakelen. ben ik dus niet van gecharmeerd, heb natuurlijk niet voor niets 2 cores.

Ik ben dus maar teruggegaan naar Windows XP MCE2005, op het eerste zicht lijkt alles goed te werken, kaart wordt netjes herkend en geinstalleerd, etc.
Maar zodra ik Media center opstart krijg ik een zwart scherm en verder niets. zijn er meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Dat MCE het op de pc niet goed doet maakt me niet eens zoveel uit, maar ik moet hem wel kunnen configureren voor mijn Xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Hekking schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:57:
Het ging me ook vooral om chipset specifiek. Die info van jou zag ik ook al achter een link van TG daily staan geloof ik ;) . Wel relevant voor GPU's d:)b

Edit: John Peddie Research was dat, leuk om in de gaten te houden
Staat ook nog een verhaal over Fusion: Klik
Zie deze post in het AMD topic door EaS:

EaS in "[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ga AMD toch even smeken voor een switch die het mogelijk maakt om CF uit te zetten voor games waar het niet werkt. Ben inmiddels meer games tegen gekomen waar het niet goed werkt dan waar het wel goed werkt.

Dit zijn vooral oudere games en onbekendere games. Meeste hebben ook niet veel power nodig maar bv Warcraft 3 loopt met 10 FPS in het main menu waar zelfs een knake 7600 het nog op max detail zou kunnen draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:32:
Ik ga AMD toch even smeken voor een switch die het mogelijk maakt om CF uit te zetten voor games waar het niet werkt. Ben inmiddels meer games tegen gekomen waar het niet goed werkt dan waar het wel goed werkt.

Dit zijn vooral oudere games en onbekendere games. Meeste hebben ook niet veel power nodig maar bv Warcraft 3 loopt met 10 FPS in het main menu waar zelfs een knake 7600 het nog op max detail zou kunnen draaien.
hmm kan je daar geen appart profiel voor aan maken in CCC of ATi Tray Tool? dat je met de ene spel kan kiezen dat CF aan staat en dat met een andere bepaald spel alles uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Astennu schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:32:

Raar, draai met mijn setup altijd 60 fps.
Gewoon alles op max.
Denk een driver bug?

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Naja, ik heb de knoop maar doorgehakt, en ik heb me sinds vanmiddag even op het "R600 Bios modden" gericht. Om 2 redenen:

1. Aangezien ik het voltage al met ATI tool eens tot de 0.8V heb laten zakken, met zeer mooie resultaten, wou ik dat hij in 2D mode gewoon rond de 0.8V gebruikt en meer niet. Dan kan de fan lekker op 19% draaien, en heb ik een uitermate stil en zuinig idle'end systeem.
2. ATI-tool word imo niet meer fatsoenlijk 'supported' door mnr. W1zzard, en de voltage increase optie helpt echt 0% bij het overclocken, bij het selecteren van een nieuwe clocksnelheid reset heel het zooitje, "disable driver voltage transitions" werkt niet op de HD2900 serie, en hij slaat het voltage niet op in een profiel.
M.a.w. een waardeloze overclock tool voor R600 chips.

Het alternatief:

Je eigen bios inelkaar flansen d.m.v. een HEX-editor :) . En het nieuwgeboren Rom'etje met wat hulp van een USB "DOS-Boot flashdrive" via Atiflash naar de videokaart toe sturen. Ik heb geen risico genomen en de 'Abit-fix' (Checksum hetzelfde maken) ook gebruikt, al heb ik een MSI mobo, maar dan weet ik in iedergeval zeker dat het in 1 keer goed ga.

Op zich, als je het eenmaal doorheb, maar bovenal, het risico eenmaal genomen heb, is het echt een fluitje van een cent.
Als er hier nog R600 eigenaars zijn die een simpele how-to willen hebben, roepen maar hoor. (al denk ik dat de meesten dat hier al zelf hebben uitgevogelt)

Het resultaat:

(afbeeldingen zijn klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/score4_duim.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/temps2.jpg

Zoals je in de grafiek van Rivatuner kan zien loopt hij '2D' op 337mhz/450mhz met een voltage van 0.85V (stock was 1V). De grafische kaart word nog amper warm onder zo'n laag voltage waardoor ik de fan op 19% kan laten draaien, wat niet meer hoorbaar is. :)
Met "Fullscreen 3D" gaat de core zich naar de 750mhz (750 maar atm, er zijn toch geen leuke games atm, zodra die weer gaan komen laat ik hem wel weer rond de 837mhz draaien :9 ) versnellen, gevoed door een gezonde dosis stroom op 1.25V (0.05V meer dan stock) Het geheugen doet zijn werk op 900mhz, hoger kan wel, maar is totaal niet nodig.
Bij load word de kaart zo'n 73'c, waarbij de fan redelijk rumoerig is.

Die 14K 3Dmark'06 score is trouwens gehaald op 850mhz Core @ 1.275V en 970mhz voor het geheugen. Mijn Q6600 werd doorgetrokken naar de 3555mhz, op 1.4V.

Al met al; ik heb mijn middag/avond leuk besteed, en ik heb IMO een leuk resultaat geboekt. Mijn systeempje is, op de HDD na, fluisterstil (hij staat 30cm van mijn hoofd, op een bureau, dus dat mag ook wel). Maar zodra nodig, kan het toch flink wat power leveren :). (met al het lawaai wat daarbij hoort)

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 09-02-2008 01:40 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waarom meer voltage op je core gooien voor 3D terwijl je hem dan nog iets onder de fabrieksspecs geklokt hebt :?

Hier even Cat 8.1 installeren, ben benieuwd of er nog iets leuks gaat gebeuren met m'n HD2600Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jejking schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:52:
Waarom meer voltage op je core gooien voor 3D terwijl je hem dan nog iets onder de fabrieksspecs geklokt hebt :?
Fabriekspec is 600mhz voor de Core :> .
(Psssst, het is een 2900Pro, geen XT)

Als ik me echt verveel, en eventjes Crysis wil spelen dan kan ik de core omhooggooien. Normaal (@ 1.2V) kreeg ik de core, met veel pijn en moeite, maximaal op 830mhz, nu heb ik dus nog wat speling, en de temperatuur is nog onder controle.

Als ik elke keer, voor het spelen van een zwaar spel, een andere Bios erin moet flashen, dan heb ik het al gauw gezien, ... en bovendien ik zit meer te "idle'en" achter mijn computer dan dat ik een spel ga spelen, dus hij loopt toch 90% van de tijd op 0.85V. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Apoca schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:06:
[...]

m2n32-sli B) zegt het toch al niet...
Dus je kan geen cf op een sli bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

EdwardvGelder schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:25:
[...]

Nee.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisuke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 11:53
EdwardvGelder schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:25:
[...]

Dat kan inderdaad niet, je kunt wel de HD3870 X2 erop doen sinds die intern de crossfire afhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 02:09:
[...]

Fabriekspec is 600mhz voor de Core :> .
(Psssst, het is een 2900Pro, geen XT)

Als ik me echt verveel, en eventjes Crysis wil spelen dan kan ik de core omhooggooien. Normaal (@ 1.2V) kreeg ik de core, met veel pijn en moeite, maximaal op 830mhz, nu heb ik dus nog wat speling, en de temperatuur is nog onder controle.

Als ik elke keer, voor het spelen van een zwaar spel, een andere Bios erin moet flashen, dan heb ik het al gauw gezien, ... en bovendien ik zit meer te "idle'en" achter mijn computer dan dat ik een spel ga spelen, dus hij loopt toch 90% van de tijd op 0.85V. ;)
well gaaf gedaan maare kan dat flahen ook fout gaan? Aangezien het flashen van een VGA soms een 50% van slagen heeft, althans wat ik geleerd heb met die 3dfx Prototypes enzo.
Aangezien ik ook 2 R600's heb, is dit best interessant 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:26:
[...]

well gaaf gedaan maare kan dat flahen ook fout gaan? Aangezien het flashen van een VGA soms een 50% van slagen heeft, althans wat ik geleerd heb met die 3dfx Prototypes enzo.
Aangezien ik ook 2 R600's heb, is dit best interessant 8)
Alleen eigenaars van wat Abit en DFI mobo's hebben gemeld dat, zodra de 'Checksum' niet overeenkomt met het originele bios, hij geen beeld meer geef. Zodra dat gebeurd, heb je of een PCI(-e) video kaartje nodig, of moet je "blind" hem terug flashen.
Dat blind terug flashen is eigenlijk niet zo moeilijk, gewoon even pen en papier pakken, en bij je 1ste flash precies opschrijven wat je deed. :)

Die 'Checksum' gelijkmaken is trouwens op zijn hoogst 5 minuutjes werk, dan moet je wat random text een andere waarde geven, zodat de checksum weer klopt. (gelukkig dat er geen MD5 waardes o.i.d. werd gebruikt :9 ).

Heb hem gister een keer of 5 / 6 geflashed, zonder problemen, dus dat zal wel goed zitten.

Ik zal wel een How-To'tje maken vandaag :*) .

Dit werkt trouwens alleen met 512bit R600's, dus geen Pro-256bit en ook geen GT's.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Apoca

Array Technology Industry

Micro stuttering on multi GPU solutions

Best intressant stukje om eens te lezen.

http://www.pcgameshardwar..._von_Multi-GPU-Loesungen/

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Nou zijn zowat alle (review) driversversie uit, behalve de CF-X :(

vigilante888 jij had ze toch. Laat eens horen hoe het schaalt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het is ook best frustrerend om te lezen hoeveel mensen de drivers wel niet hebben. Maar ja ik wil wel eens eerst wachten op wat de 8.2 drivers gaan brengen. De Quad is toch niks voor mij op dit moment. Ik ben nu bezig met de HD2900XT setup af te tunen.

Ik moet gewoon niet aan de HD3870 X2 beginnen. Dan heb ik binnen 2 weken ook een 2e in de pc hangen dat weet ik nu al :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
How-To Flash R600

Dit alles is op eigen risico natuurlijk, alles viermaal controleren, narekenen en een verzameling hoefijzers even oppoetsen voorkomt dat je je 2900 zal 'bricken'.

Om je R600 succesvol te flashen met een op eigen smaak gemaakte BIOS heb je 4 Tooltjes nodig.

DOS
Een HEX-editor
ATIflash
En BIOS_Saver

Kopieer ATIFLASH naar de 'dos schijf' (USB of Floppy).

Allereerst maak je een kopie van de orinele BIOS, bewaar deze goed, want zodra je hem wil verkopen/RMA'en is het een goed plan om zijn 'stock' BIOS terug te zetten.
Start dus BIOS_Saver, klik je R600 aan, en druk op save.
Zodra deze klaar is, noteer even de Checksum op een papiertje of in notepad o.i.d..
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/howtobios2.jpg

Open de HEX-editor, stel van te voren even 16 kolommen in, aangezien dan de waardes netjes onderelkaar staan.
Zoek naar de Hex-string 'D9 00 04 01', daar vlak onder staan 6 rijen, waarvan er steeds 2 rijen hetzelfde zijn.
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/howtobios4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/howtobios5.jpg
Rij 1+2 zijn 2D waardes, rij 3+4 zijn de 3D waardes en de laatste 2 rijen staan daar voor de sier ofzo (heb geen idee wat ze doen, mischien is dat de waarde die ingeschakeld word als hij te warm word).
De gele kolom bevat de Core waardes, de blauwe de Memory waardes en als laatste de waardes van het Voltage.

Nu zullen we even de waardes uitlezen, zodat we er zeker van zijn dat we goed zitten.
Bij mij staat er in de 1ste kolom, 1ste rij, de waarde "D0 84 00", als je dit zo lees, maak het geen sense. ATI heeft namelijk de waardes omgedraaid, "D0 84 00" word dus, "00 84 D0". Wat in decimaal weer gelijk staat aan "34000", oftewel 340mhz. Dit is ook zo met het geheugen en het voltage. Ik heb even een rijtje waardes gemaakt, die je e.v.t. kan gebruiken. (bij het voltage zal iets van "01 FF" ofzo standaard staan, dit kan gewoon 'overwritten' worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Clocksnelheid               Voltage
300mhz  = 30 75 00          0.85   = 52 03
400mhz  = 40 9C 00          0.9    = 84 03
500mhz  = 50 C3 00          1.0    = E8 03
750mhz  = F8 24 01          1.15   = 7E 04
800mhz  = 80 38 01          1.2    = B0 04
830mhz  = 38 44 01          1.225  = C9 04
850mhz  = 08 4C 01          1.25   = E2 04
870mhz  = D8 53 01          1.275  = FB 04
900mhz  = 90 5F 01          1.3    = 14 05
950mhz  = 18 73 01          1.325  = 2D 05
975mhz  = DC 7C 01          1.35   = 46 05
1000mhz = A0 86 01

Nadat je de aanpassingen heb gemaakt die je wil hebben moet je hem opslaan. (ik gebruik vaak een korte naam, zoals 29b.bin, dat is makkelijker zodra je in DOS kom.)

Controleer de nieuwe 'Checksum' dmv ATIflash. Ik heb zelf de nieuwe Bios in hetzelfde mapje als Atiflash gezet, en via een batchbestand (open notepad, typ "atiflash -cf 29b.bin" op de eerste regel, typ "pause" op de tweede regel, en sla het op als batchbestand (bv. checksum.bat)) telkens gecontroleerd.

Nu zie je je Checksum.
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/howtobios6.jpg

Pak het rekenmachine erbij, zet hem op "scientific mode", klik op het rondje voor HEX, en bereken het verschil tussen de Checksum van het origineel, en die van de nieuwe. Dus 8900 - 88B8 in mijn geval, het verschil is dus 48. Open weer de HEX-editor, ga naar de text die je in de rechterkolom kan zien, en verander tel het verschil bij een waarde op (of trek het van de waarde af waneer nodig), ik pak dus de E, (hex) 45 + (hex) 48 = 8D. (let op, de HEX veranderen, niet de 'plain text') Nu staat er een ander teken in plaats van die E, maar nu klopt de checksum wel (als het goed is tenminste).
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/howtobios7.jpg
Sla het bestand op, controlleer de checksum nogmaals, en kopieer hem naar de floppy/USB-boot-flashdrive.

Start DOS op, typ: (let op, het is een 'nul' geen OOOO, vul bij *naam* de opgegeven naam van de BIOS(+ de extensie natuurlijk) in)
atiflash -f -p 0 *naam*

Wacht ~10sec, en als het goed is is hij klaar.
Knal de pc uit (gewoon aan/uit knoppie indrukke)

Et Voila, uw 2900 heeft een custom made Bios :7

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, ...How-To's zijn niet echt mijn specialiteit. ... En nogmaals, controleer alles minstens 2x !!!!

[edit]
Nog een kleine toevoeging:
R600's staan standaard op 1.15 of 1.2 Volt bij 3D, met redelijke koeling kan je hem op 1.275 zetten, met een bovengemiddelde airflow ~1.3, maar alles daarna zou ik nooit zonder een waterkoelingset proberen, de core word dan gewoon gloeiend heet.
Let ook op de temperaturen van de VRM's als je WC heb, die gaan namelijk ook flink de hoogte in.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 09-02-2008 17:50 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ hierboven

Realy nice done :)

RV770 on par with expectations

http://www.nordichardware.com/news,7327.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
ati bios editor voor HD3xxx series

Afbeeldingslocatie: http://www.aledander.de/vb/ati_bios_editor/editor.jpg

http://www.computerbase.d...uterbase_ati_bios-editor/

guide http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=372893

Heb zelf nog niet mee gespeeld....

[ Voor 46% gewijzigd door Bullus op 09-02-2008 17:17 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Woehoe *O*

Wat zijn de ranges voor de voltages die je kan instellen voor de VCore? Zijn er ook nog andere voltages waar je mee kunt stoeien? Ik ben benieuwd, dit maakt het leven een stuk aangenamer dan zo'n nasty hexeditor. Hoi SirNobax :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 09-02-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SirNobax

dat is nogal wat heh maare voor mij te veel gedoe, ik laat ze lekker hoe ze zijn, aangezien me het oke bevalt en ja dat bios gedoe is voor mij te ingewikkeld, heb niet zo veel zin in een mislukte flash ;)
En dat gedoe met die HEX editiors heb ik niet eens de ballen verstand van hah :D nee dankje :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

ATI just have to convince the buyers that single card is out, multi-card is in.
Dat kan maar op 1 manier; met goeie drivers...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 03:20:
En dat gedoe met die HEX editiors heb ik niet eens de ballen verstand van hah :D nee dankje :X
Als je je eigen bios (met dit proggy) stuur wil wel een nieuwe bios voor je inelkaar zetten hoor. Is toch maar iets van 5 minuutjes werk :+ .

En zolang je meerdere videokaarten heb, ben je safe (dan kan je met een andere videokaart hem terugflashen).

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 10-02-2008 12:26 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das toch aardig van SirNobax.

Even over die RV770. ATi wil de onderlinge communicatie tussen de cores over een crossfire verbinding laten gaan? Ik hoop toch dat ze een soort driver-onafhankelijke manier van communicatie zullen toepassem zoals op eerder verschenen plaatjes van 4 RV770's cores met een soort ringbus structuur.
Want je bent bij een CF achtige oplossing niet alleen afhankelijk van goede drivers maar ook van gamedevelopers support.

Ik geloof niet dat ATi de hi end klanten heeft overtuigt om nou multi GPU te gaan gamen, want als er een deftige single gpu oplossing komt of een niet SLi / CF verbonden manier van multi GPU, dan zullen de hi end klanten daar voor kiezen. Simpel, als jij kijkt naar mensen die maar moeten wachten op een goede multi card/gpu driver voor een spel. Er komt gewoon teveel gebug bij kijken, of de game devs moeten samen een goede rendering multi gpu methode uitwerken en dat meteen ook goed inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Ik denk dat de in de CF opstelling van de RV770 het geheugen tussen de chips gedeeld zal worden waardoor nieuwe vormen van CF mogelijk worden & hopelijk gebeurt de werkverdeling op een lager niveau (bv met tiling die HW matig geregeld wordt).
Het probleem blijft echter dat AFR een zeer goede manier is om het werk te verdelen omdat je erg weinig synchronisatie-communicatie hebt, je kan tot 90-95% speedup krijgen, andere technieken zullen waarschijnlijk stranden rond 70-80% speedup maar kunnen misschien wel consistentere resultaten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Als ik kijk hoe de X2 in de computerbase review in Anno 1702 met 200% winst over een single 3870 heen knalt zie ik het problem niet zo :P. Echt phenominal hoe die in die game te keer gaat d:)b

In Fear, Company of Heroes en Oblivion laat ie ook erg mooie dingen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze werkelijk op een CF oplossing door zullen gaan dan zullen ze dit idd wel verbeteren in de zin van dat het ook echt goed gebruik maakt van de hardwarematige power op de kaart, zowel gpu als het volledig benutten van het geheugen. Toch lijken me deze oplossingen en dus ook AFR, zaols je al zegt kan er 90% - 95% winst behaalt worden, niet gegarandeerd, en zelfs niet altijd werkend. Blijft toch een enthusiast oplossing, beetje tweaken en drivers fixen, etc.

CJ had het eerst ook over een meer volwassene vorm van de ringbusstructuur en meerdere cores daarop aangesloten die op een andere manier communiceerden dan CF. Ik kan er eerlijk gezegd bijna niets over vinden, alleen speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Hekking schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:17:
Als ik kijk hoe de X2 in de computerbase review in Anno 1702 met 200% winst over een single 3870 heen knalt zie ik het problem niet zo :P. Echt phenominal hoe die in die game te keer gaat d:)b

In Fear, Company of Heroes en Oblivion laat ie ook erg mooie dingen zien
de 3870 is lager geklokt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Wat ik erg vreemd vindt is dat bij UT3 dat 1 single 3870 bijna nagenoeg weinig achterlaat op een X2 kwa FPS in veel gevallen is een CF 3870 setup sneller als de X2 in UT3. Wel heeft een single kaart zo nu en dan wat framedrops.

Waar kan dit aanliggen? Tevens wie heeft er ervaring mee met UT3. Ik zit redelijk te twijfelen wat nu te kopen of single 3870 of CF of gewoon meteen de X2 mijn ding is echt dat UT3 kickass draait rest van de games laat ik totaal links liggen en intereseren me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
De core wel, Het geheugen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 27-07 13:15
edward2 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:13:
Tip (voor 3870 owners en slechte UT3 perf.), rename UT3 eens naar Fear. Ongelooflijk, van een 38 naar een steady 60 in een drukke warmap _/-\o_

Hoppa Blacksite van 36->70 fps, dmv Fear. Ongelooflijk en dat zonder renderfouten.
Hoe lazy kan je als driverteam zijn :'(

Mooi dat de drivers er weer staan :)
@Andso: Misschien nuttig om dit eens te proberen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand voor mij een bios voor de hd3850 met fanfix kunnen posten/uploaden?
Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar alle biossen die ik vind zijn zonder de fanfix |:(

Edit: sorry, dit had eigenlijk in het hd 38XX discussie topic gemoeten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Depep schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:45:
[...]

@Andso: Misschien nuttig om dit eens te proberen
Dit is natuurlijk een oplossing waarschijnlijk een tijdelijke het is waarschijnlijk echt een driver probleem, maar wat gebeurd er als je een X2 heb en je gebruikt deze truc ga je dan schik barend omhoog kwa FPS of draait het nog steeds ongeveer zo als een single 3870 of CF setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 17:20
Op het moment heb ik een 8800GT (512MB) echter is de 3870X2 erg aantrekkelijk, vooral omdat ik dan
'crossfire' kan draaien op mijn GA-P35-DS3R (1 PCI-e slot) EN daarbij dualmonitor kan behouden (of moet dan 1 van de 2 cores uit :X ). Echter heb ik een Tagan 530W voeding samen met o.a. een Q6600 (3.8GHz/1.47V in windows).... Volgens http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine zou mijn pc met 2 3870s in crossfire 491W gebruiken. Zou ik dan in principe een 3870X2 met deze voeding kunnen gebruiken en mijn Q6600 op dezelfde snelheden houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 27-07 13:15
Andso schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:07:
[...]

Dit is natuurlijk een oplossing waarschijnlijk een tijdelijke het is waarschijnlijk echt een driver probleem, maar wat gebeurd er als je een X2 heb en je gebruikt deze truc ga je dan schik barend omhoog kwa FPS of draait het nog steeds ongeveer zo als een single 3870 of CF setup?
Het lijkt me dat dit over een HD3870X2 gaat, dit soort trucs werken namelijk alleen voor crossfire. Het wil gewoon zeggen dat de drivers nog niet geoptimaliseerd zijn voor UT3, maar dat de optimalisaties voor FEAR ook werken voor UT3.

Zoals de poster schrijft, gaat hij op deze manier van 38 naar 60fps steady in een drukke map. Natuurlijk is het afhankelijk van je systeem, maar het lijkt me duidelijk dat dit voor een flinke performance winst zorgt.

edit: geoptimaliseert -> geoptimaliseerd

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Paprika schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:27:
Op het moment heb ik een 8800GT (512MB) echter is de 3870X2 erg aantrekkelijk, vooral omdat ik dan
'crossfire' kan draaien op mijn GA-P35-DS3R (1 PCI-e slot) EN daarbij dualmonitor kan behouden (of moet dan 1 van de 2 cores uit :X ). Echter heb ik een Tagan 530W voeding samen met o.a. een Q6600 (3.8GHz/1.47V in windows).... Volgens http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine zou mijn pc met 2 3870s in crossfire 491W gebruiken. Zou ik dan in principe een 3870X2 met deze voeding kunnen gebruiken en mijn Q6600 op dezelfde snelheden houden?
Als er minimaal 30 ampere uit dat ding op de 12 V lijn komt gaat het wel goed :)
Ik neem aan dat die Tagan ook twee of meer 12 volt rails heeft dus bestellen die X2 *O*

Mss dat er na volgende week ook hier zo'n ding in me nieuwe kast gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hekking schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:44:
[...]

Als er minimaal 30 ampere uit dat ding op de 12 V lijn komt gaat het wel goed :)
Ik neem aan dat die Tagan ook twee of meer 12 volt rails heeft dus bestellen die X2 *O*

Mss dat er na volgende week ook hier zo'n ding in me nieuwe kast gaat
Er zit een switch op voor een 'combined' of split 12V, dus ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Depep schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Het lijkt me dat dit over een HD3870X2 gaat, dit soort trucs werken namelijk alleen voor crossfire. Het wil gewoon zeggen dat de drivers nog niet geoptimaliseert zijn voor UT3, maar dat de optimalisaties voor FEAR ook werken voor UT3.

Zoals de poster schrijft, gaat hij op deze manier van 38 naar 60fps steady in een drukke map. Natuurlijk is het afhankelijk van je systeem, maar het lijkt me duidelijk dat dit voor een flinke performance winst zorgt.
Het werkt ook goed op een single 2900XT hier, het spel draait een stuk soepeler naar mijn idee. Zelfs de vastlopers zijn minder. :o

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb een vergelijkbare setup getest mmet een P5K deluxe (stroomslupertje) en daarmee kwam lang niet aan de 491 watt. Dat moet dus prima gaan :) MIjn hele pc incl monitor trok 460 watt uit het stopcontact.

Specs:

Quad op 3733MHz
2x 3870
4 Reepjes ram
4 schijven
Eheim pomp

De monitor gebruikt ongevere 90watt. Dus met je pc heb je nog erg veel marge! :*)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bedankt voor de info :D. Normaal koop ik niet zo vaak een nieuwe kaart (2007 GTS, GT en dan nu al weer een 3870X2) echter de Supreme Commander benchmarks van uncle Tom geven heel erg leuke resultaten. 2x de FPS die ik met mijn GT haal _/-\o_ (supreme commander is 1 van de weinige moderne spellen die ik speel naast Companies of Heroes O-) )
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2008/01/28/ati_r680_the_rage_fury_maxx_2/image017.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:43:
[...]

Bedankt voor de info :D. Normaal koop ik niet zo vaak een nieuwe kaart (2007 GTS, GT en dan nu al weer een 3870X2) echter de Supreme Commander benchmarks van uncle Tom geven heel erg leuke resultaten. 2x de FPS die ik met mijn GT haal _/-\o_ (supreme commander is 1 van de weinige moderne spellen die ik speel naast Companies of Heroes O-) )
[afbeelding]
Ik ga die hele review eens bekijken want de prestaties van de X2 vs de CF vallen me wat tegen. Lijk wel op memory bandwith hier een probleem is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Krizzie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:06:
[...]

Het werkt ook goed op een single 2900XT hier, het spel draait een stuk soepeler naar mijn idee. Zelfs de vastlopers zijn minder. :o
Dit klinkt redelijk goed, naja goed ieg dat het ook dus werkt met andere niet 38XX kaarten of CF setups. Hoopt snel op drivers waar UT3 in verwerkt zit. Ik heb vandaag een 3870X2 en een 3870 besteld :o Deze gaat ik dus eens goed aan de tand voelen met UT3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Leuk! Dan koop ik er later denk ik nog een 3870 bij :D. Of misschien gewoon een 3850, kan gewoon net het verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Astennu wat zijn jou bevindingen met de X2? Aangezien jij de zelfde eisen stelt aan een kaart als mij :Y)

Kan waarschijnlijk mijn CrossFire setje van de hand doen voor een leuk bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Apoca schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:34:
Astennu wat zijn jou bevindingen met de X2? Aangezien jij de zelfde eisen stelt aan een kaart als mij :Y)

Kan waarschijnlijk mijn CrossFire setje van de hand doen voor een leuk bedrag :)
Drivers need a lot of work :P Ik speel best veel oude games en die moeten ook goed draaien niet alleen de top titels. Maar goed het zijn ook beta drivers dus daar valt weinig over te zeggen.

Verder is de kaart wel prima. Maakt niet veel herrie clockt leuk over. Lekker zuinig in vergelijking met 2x HD2900 XT. Performance in nieuwere games is toppie. Dus het is alleen driver optimalisaties maar denk dat dat ook voor normale CF geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb mijn tot nu toe problemen met de X2 maar eens ge report bij ATi. Kon alleen nog geen HD3870 X2 kiezen en zo i zo geen power Color als merk. Waar valt power color eigenlijk onder ? Want volgens mij staat die naam er namelijk wel tussen echter weet ik niet meer wat dat was. Dacht eerst aan Palti maar volgens mij klopte dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Ja het zou mooi zijn als ze een functie in zouden bouwen dat je een lijst van games aan kunt makren waarvoor hij zich gewoon als 3870 (X1) gedraagd.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Astennu schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:55:
Heb mijn tot nu toe problemen met de X2 maar eens ge report bij ATi. Kon alleen nog geen HD3870 X2 kiezen en zo i zo geen power Color als merk. Waar valt power color eigenlijk onder ? Want volgens mij staat die naam er namelijk wel tussen echter weet ik niet meer wat dat was. Dacht eerst aan Palti maar volgens mij klopte dat niet.
PowerColor is een eigen merk gewoon.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heeft der al iemand iets vernomen van een 2GB versie van de X2?

We hebben nu al 512MB / 1 GB maar de 2GB heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

How to Crossfire Radeon HD3870 with HD3850

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu3d.com/images/stories/reviews/articles/crossfire_3870_3850/photos/thumb_DSC06315.jpg

http://www.cpu3d.com/inde...id=3906&Itemid=16&limit=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:49:
[...]

Drivers need a lot of work :P Ik speel best veel oude games en die moeten ook goed draaien niet alleen de top titels. Maar goed het zijn ook beta drivers dus daar valt weinig over te zeggen.

Verder is de kaart wel prima. Maakt niet veel herrie clockt leuk over. Lekker zuinig in vergelijking met 2x HD2900 XT. Performance in nieuwere games is toppie. Dus het is alleen driver optimalisaties maar denk dat dat ook voor normale CF geld.
Ook met astennu eens,vergeleken met mijn 2900xt heb ik bijna bij alle games dubbele framerates, behalve in TDU is de fps hetzelfde :(.
Af en toe heb ik wel van die vette framedrops/lag , lijk wel of crossfire uit gaat of zo of ligt het aan powerplay? cod4/oblivion/tdu. Ben benieuwd wat Cat. 8.2, deze woensdag brengt.

Overklokken ging nog niet bij mij, ook niet met AMD gpu-tool met aangepaste toollib....

Heb mijn kaartje nu rma, omdat de fan loszat :(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Ook met astennu eens,vergeleken met mijn 2900xt heb ik bijna bij alle games dubbele framerates, behalve in TDU is de fps hetzelfde :(.
Af en toe heb ik wel van die vette framedrops/lag , lijk wel of crossfire uit gaat of zo of ligt het aan powerplay? cod4/oblivion/tdu. Ben benieuwd wat Cat. 8.2, deze woensdag brengt.

Overklokken ging nog niet bij mij, ook niet met AMD gpu-tool met aangepaste toollib....

Heb mijn kaartje nu rma, omdat de fan loszat :(
Die powerplay is een goede ja. Ik zal die eens uit zetten misschien zijn dat inderdaad die stotters. TDU is trouwens een bekende die nog niet goed werkt.

En fan los zat ? dat is wel heel apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

2 crossfire kabeltjes nodig?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Die powerplay is een goede ja. Ik zal die eens uit zetten misschien zijn dat inderdaad die stotters. TDU is trouwens een bekende die nog niet goed werkt.
Ben wel benieuwd hoe je de powerplay dan uitzet.
En fan los zat ? dat is wel heel apart :P
Yep, zat teveel speling op ,zodat ie idle mode, tegen de behuizing aan draait.
Kon hem gewoon op en neer bewegen. 8)7

Wel een voordeel voor de 3780x2 is,als je maar 2 pci-sloten hebt,dat je dan later toch quad-crossfire kunt draaien.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Pas op Supreme commander is ook heel CPU gevoelig, dus wat je wint met die X2 zou je kunnen verliezen als je je CPU van

http://www.gamespot.com/features/6166198/p-6.html

X2 staat er niet bij, maar van 8800 GT naar GTX is minder dan van C2D 1,83 naar 2,93GHZ(en jij zal gaan van 3,8ghz naar 2,4GHZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
k995 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Pas op Supreme commander is ook heel CPU gevoelig, dus wat je wint met die X2 zou je kunnen verliezen als je je CPU van

X2 staat er niet bij, maar van 8800 GT naar GTX is minder dan van C2D 1,83 naar 2,93GHZ(en jij zal gaan van 3,8ghz naar 2,4GHZ)
SC is inderdaad cpu gevoelig het enige spel wat ik nu heb gevonden waar een C2D echt nut had een X2 op 3.2 GHz trekt dat niet lekker. Daar merk je wel verschil tussen die 3.2 GHz X2 en een 3600 MHz C2D gamespeed blijft langer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
k995 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Hoezo dat?
Volgens die PSU calculator heb ik op stock amper 400Watt en met 3.8GHz 491Watt. Als dit klopt dan houd ik hem op 3.8GHz, als ie het niet aan kan dan laat ik de X2 wel even liggen tot maart (jarig = $ = nieuwe PSU).

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 12-02-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fudzilla meldt iets over RV740, de nieuwe 'mainstream' kaart van AMD. Maar ze vergelijken de verkeerde kaarten met elkaar. Volgens Fudzilla is de RV740 bedoelt als tegenstander van de 9600GT die een paar maanden eerder te krijgen is. Maar de tegenhanger van de 9600GT is nog altijd de HD3850 die al een paar maanden uit is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm das gek, als RV740 een 256 Bit ram bus krijgt en RV770 ook hmm erg verwarrend :X

ik had dit eerder in me hoofd:

R700 krijgt 512bit ram interface
RV770 krijgt 256bit ram interface
RV740 krijgt 128bit ram interface ipv 256bit

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien dat de kosten tussen een 128bit bus en een 256bit bus niet zo veel meer uitmaken tegenwoordig? Met een 256bit kan je natuurlijk langzamer geheugen gebruiken zonder veel bandbreedte te verliezen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:24
256bit bussen kosten wel stukken meer hoor, toch heel wat stukken meer dan wat sneller gegeugen...

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Paprika schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Hoezo dat?
Volgens die PSU calculator heb ik op stock amper 400Watt en met 3.8GHz 491Watt. Als dit klopt dan houd ik hem op 3.8GHz, als ie het niet aan kan dan laat ik de X2 wel even liggen tot maart (jarig = $ = nieuwe PSU).
Dacht dat je ging terugklokken met je CPU. 500watt op een 530 watt PSU zou ik persoonlijk niet doen,zelf met een deftig merk als tagan, misschien om eens te testen hoe snel het kan of zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

k995 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Dacht dat je ging terugklokken met je CPU. 500watt op een 530 watt PSU zou ik persoonlijk niet doen,zelf met een deftig merk als tagan, misschien om eens te testen hoe snel het kan of zo :-)
Maakt ook niet uit want die 491 watt red dat systeem lang niet. Mijn pc trekt maar net 380 uit het stopcontact. Dat is een 400 watt voeding. Gaat prima, iedereen is geneigd hele dikke voedingen te kopen maar dat is helemaal nergens voor nodig.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik ben trotse bezitter nu van een HD2600XT AGP versie, maar kamp ontzettend met driver problemen.

Zijn er tweakers die ook deze problemen hebben ondervonden en zo ja, hoe hebben jullie een work-around gedaan?

Ik zelf ben al wat gaan pluizen op internet en vond oa dit op het Sapphire forum zelf met
deze search.

Ik wil niet flamen naar Ati en ben geen NVidia fanboy, maar ik zou me dood schamen als ik zo m'n hardware op de markt zou gooien.
Deels ook frustratie, omdat ik het gewoon wil zien werken en er wel hoop in heb, vraag is, hoe lang moet ik wachten tot er officiele 'catalyst' pakketjes zijn die gewoon werken?

Wat ik zelf al had gedaan:
  1. Catalyst 8.1 gedownload -> Melding dat er geen kaart gevonden kan worden :?
  2. Omega gedownload -> Leuk, maar gebaseerd op 7.12, en niet echt optimaal te noemen
  3. Drivers van de CD -> Erg grappig, blijkt ongetest de deur uitgeschopt te zijn door Sapphire, installeren netjes, maar alles wat met DirectX te maken heeft ziet er niet uit (vage vertex-shader & polygonen scrambles ed, terwijl het echt niet aan de hardware ligt. Doom3 knalt er vlekkeloos doorheen op 1280x1024 :9~ )
  4. Even gechecked wat de kaart verbruikt en na lopen rekenen of m'n voeding toereikend zou zijn, dat is hij ruimschoots (Antec 500Watt voeding en dan maar 1 HD & de kaart gekoppeld)
  5. Middels drivercleaner ALLES schone lei zetten en proberen de nieuwste Catalyst van het internet te installeren (zie punt 1 voor hoe dat afloopt)
  6. Niet eens een wanhopige poging, nog even gecontroleerd of er nog Bios updates waren voor m'n machientje (waren er niet) en een bios 'set to defaults' gedaan. (was bv wel nodig bij de vorige 'miskoop' 8)7 om te functioneren)
Ik had hiervoor een leuke NVidia 7600GS gehaald bij Alternate en deze vertoonde zoveel kuren en artefacten na 5 minuten spelen (tja, passieve koeling, maar zelfs met open kast en een goede airflow ... niet te doen)
Dus hoopte ik dat deze wissel een wijze wissel zou zijn -O- ... niet dus.

De reden dat ik wel gemotiveerd blijf om een oplossing te zoeken, is omdat Doom3 of elk ander willekeurig OpenGL gebaseerde game het extreem netjes doet, waar ik dus in eerste instantie de kaart voor heb gekocht natuurlijk :Y)

Kortom: Tips zijn welkom ... ik blijf nog even een paar daagjes door ploeteren, maar vrijdag is de deadline dat ik hem echt terug breng als er niets veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

LinuX-TUX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:32:
Ik ben trotse bezitter nu van een HD2600XT AGP versie, maar kamp ontzettend met driver problemen.

Zijn er tweakers die ook deze problemen hebben ondervonden en zo ja, hoe hebben jullie een work-around gedaan?

Ik zelf ben al wat gaan pluizen op internet en vond oa dit op het Sapphire forum zelf met
deze search.

Ik wil niet flamen naar Ati en ben geen NVidia fanboy, maar ik zou me dood schamen als ik zo m'n hardware op de markt zou gooien.
Deels ook frustratie, omdat ik het gewoon wil zien werken en er wel hoop in heb, vraag is, hoe lang moet ik wachten tot er officiele 'catalyst' pakketjes zijn die gewoon werken?

Wat ik zelf al had gedaan:
  1. Catalyst 8.1 gedownload -> Melding dat er geen kaart gevonden kan worden :?
  2. Omega gedownload -> Leuk, maar gebaseerd op 7.12, en niet echt optimaal te noemen
  3. Drivers van de CD -> Erg grappig, blijkt ongetest de deur uitgeschopt te zijn door Sapphire, installeren netjes, maar alles wat met DirectX te maken heeft ziet er niet uit (vage vertex-shader & polygonen scrambles ed, terwijl het echt niet aan de hardware ligt. Doom3 knalt er vlekkeloos doorheen op 1280x1024 :9~ )
  4. Even gechecked wat de kaart verbruikt en na lopen rekenen of m'n voeding toereikend zou zijn, dat is hij ruimschoots (Antec 500Watt voeding en dan maar 1 HD & de kaart gekoppeld)
  5. Middels drivercleaner ALLES schone lei zetten en proberen de nieuwste Catalyst van het internet te installeren (zie punt 1 voor hoe dat afloopt)
  6. Niet eens een wanhopige poging, nog even gecontroleerd of er nog Bios updates waren voor m'n machientje (waren er niet) en een bios 'set to defaults' gedaan. (was bv wel nodig bij de vorige 'miskoop' 8)7 om te functioneren)
Ik had hiervoor een leuke NVidia 7600GS gehaald bij Alternate en deze vertoonde zoveel kuren en artefacten na 5 minuten spelen (tja, passieve koeling, maar zelfs met open kast en een goede airflow ... niet te doen)
Dus hoopte ik dat deze wissel een wijze wissel zou zijn -O- ... niet dus.

De reden dat ik wel gemotiveerd blijf om een oplossing te zoeken, is omdat Doom3 of elk ander willekeurig OpenGL gebaseerde game het extreem netjes doet, waar ik dus in eerste instantie de kaart voor heb gekocht natuurlijk :Y)

Kortom: Tips zijn welkom ... ik blijf nog even een paar daagjes door ploeteren, maar vrijdag is de deadline dat ik hem echt terug breng als er niets veranderd is
Nieuwe Windows install gedaan toen je van je Geforce kaart kwam? :)

Verder is dit topic niet bedoeld voor problemen. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
LinuX-TUX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:32:
Tip: Maak er een apart topic van als je er een oplossing voor wilt. Je hebt inderdaad een ervaring met een ATI-kaart, maar een discussie over wat hier precies aan de hand is en hoe je dat op kunt lossen verdient eigenlijk een eigen topic. Verder kan ik je aanraden om meer zaken uit te sluiten. Als je vorige kaart ook al problemen gaf, installeer dan in ieder geval Windows schoon opnieuw en maak een installatie schoon van drivers als je van driver-versies wilt wisselen of wilt wisselen tussen nVidia en ATI.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Krizzie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Nieuwe Windows install gedaan toen je van je Geforce kaart kwam? :)

Verder is dit topic niet bedoeld voor problemen. ;)
Sorry, my mistake, dacht dat het ook om ervaringen ging in dit topic, mea culpa.

offtopic:
Nieuwe windows install als ik met Driver Cleaner alles heb verwijderd :? ... is wel een extreme

edit:
Mijn nieuwe topic:
*O* *O* LinuX-TUX in "[ATI HD2600XT] Driver Problemen (AGP/Cat..." *O* *O*

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-02-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kom der ook driver update dat je een X2 met een HD2900XT kan gaan laten samenwerken? Of ligt dat niet in de lijn der verwachtingen?

Zou voor de hand kunnen liggen dat misschien de gehele R6xx serie met elkaar zou kunnen werken in CrossFire. Misschien dat iemand daar iets over weet, dan wel heeft gelezen :?

[ Voor 67% gewijzigd door Apoca op 13-02-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Laatst online: 12-09 09:02
4launch heeft een HD2900GT in de aanbieding voor 79 euri.

Zat er eigenlijk wel aan te denken, of denk je dat er nog iets beters te krijgen in dat prijssegment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash_Override007 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 02:35:
4launch heeft een HD2900GT in de aanbieding voor 79 euri.

Zat er eigenlijk wel aan te denken, of denk je dat er nog iets beters te krijgen in dat prijssegment ?
Lijkt me eigenlijk een mooie aankoop voor dat geld. Toch wat sneller dan een HD 2600XT/8600GT(S) en 'n mooi prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:12:
Kom der ook driver update dat je een X2 met een HD2900XT kan gaan laten samenwerken? Of ligt dat niet in de lijn der verwachtingen?

Zou voor de hand kunnen liggen dat misschien de gehele R6xx serie met elkaar zou kunnen werken in CrossFire. Misschien dat iemand daar iets over weet, dan wel heeft gelezen :?
theoretisch zou dit moeten werken aangezien het al met een HD 2900 XT en een HD 3870 al is gelukt met Cat 7.10.

Ik kreeg ze wel geinstalleerd alleen CF werkte niet omdat ik Cat 7.12 gebruikte het werkte alleen met 7.10 en eigenlijk is een RV670 niets anders dan een verkleinde R600 die een beetje gecastreerd is :)

Gecastreerd op de manier van de helft van de Ringbus memory controller bit rate en de helft van de geheugen interface bit rate.

R600 1024Bit Ringbus Memory Controller / 512Bit GDDR3/4 Memory Interface
RV670 512Bit Ringbus Memory Controller / 256Bit / 128Bit GDDR3/4 Memory Interface

128Bit voor de RV670 gebasseerde HD 3690 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:12:
Kom der ook driver update dat je een X2 met een HD2900XT kan gaan laten samenwerken?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb gister geprobeerd mijn HD3870 X2 als HD3870 CF te installeren. Maar dat lukte half :P Hij pakt de driver wel maar hij zet CF nog steeds standaard aan. Als ik een van de kaarten uitschakel werkt het hele zaakje niet meer. Helaas... Wou graag de optie hebben om CF uit te zetten in games waar het problemen geeft. Ik zal ATi toch een mailen over dat feit anders heeft HD3870 CF een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

De CFX drivers voor de 3870 X2 zullen op 3 maart officieel gereleased worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aha kijk :) maar ik mag hopen dat er eerst goede drivers komen voor een X2 want daar is ook nog veel wat niet goed werkt en omdat CF niet uitkan is dat soms rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

ik ben trouwens nu met HIS in gesprek of ik de beta drivers off the record mag vrijgeven..... :+

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou lijkt me duidelijk, al had ik een dergelijk antwoord wel verwacht omdat deze toch niet gelijk is aan de RV670 chip.
vigilante888 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:05:
Nou das mooi op tijd, ik hoop dat ze de zaak goed voor elkaar hebben gekregen voor een eerste release. Zeker nu ze extra de tijd hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:56:
Heb gister geprobeerd mijn HD3870 X2 als HD3870 CF te installeren. Maar dat lukte half :P Hij pakt de driver wel maar hij zet CF nog steeds standaard aan. Als ik een van de kaarten uitschakel werkt het hele zaakje niet meer. Helaas... Wou graag de optie hebben om CF uit te zetten in games waar het problemen geeft. Ik zal ATi toch een mailen over dat feit anders heeft HD3870 CF een groot voordeel.
Die optie bieden waarschijnlijk sommige andere custom-designs wel zoals die van GeCube en Powercolor (ik meende zoiets gelezen te hebben in de review van Xbit Labs). Bij AMD is dat voorlopig niet het geval, want zij willen de R680 zo transparant mogelijk maken, zodat de einduser niet eens door heeft dat de R680 2 GPUs bevat. Maar ja, dan is het dus zaak dat ze daar hun drivers goed voor elkaar krijgen en 'slimmer' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:40:
[...]

Die optie bieden waarschijnlijk sommige andere custom-designs wel zoals die van GeCube en Powercolor (ik meende zoiets gelezen te hebben in de review van Xbit Labs). Bij AMD is dat voorlopig niet het geval, want zij willen de R680 zo transparant mogelijk maken, zodat de einduser niet eens door heeft dat de R680 2 GPUs bevat. Maar ja, dan is het dus zaak dat ze daar hun drivers goed voor elkaar krijgen en 'slimmer' maken.
Maar is het dan zo erg om in het advanced CCC menu waar n00b gebruikers toch niet komen een knopje te maken om terug te gaan naar singel kaart ? Dan is het toch nog steeds transparant maar kun je voor ervaren gebruikers wel de optie bieden om het uit te schakelen. Of hun drivers moeten heel goed worden maar vrees dat dat niet zal zijn. Want ik speel ook oudere games en ik denk niet dat ze daar moeite voor willen doen en die draaien dan dus niet op CF. Maar ik wil ook nieuwere games die doen het gelukkig wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
vigilante888 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:05:
Zal dit cat. 8.3 zijn? of eerder een hotfix..

Heb gelezen dat vandaag cat 8.2 zal uitkomen, klopt dit?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:02:
[...]

Zal dit cat. 8.3 zijn? of eerder een hotfix..

Heb gelezen dat vandaag cat 8.2 zal uitkomen, klopt dit?
Dat is nog maar de vraag 1x in de maand kan in het begin zijn maar ook op de laatste dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Astennu schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Maar is het dan zo erg om in het advanced CCC menu waar n00b gebruikers toch niet komen een knopje te maken om terug te gaan naar singel kaart ? Dan is het toch nog steeds transparant maar kun je voor ervaren gebruikers wel de optie bieden om het uit te schakelen. Of hun drivers moeten heel goed worden maar vrees dat dat niet zal zijn. Want ik speel ook oudere games en ik denk niet dat ze daar moeite voor willen doen en die draaien dan dus niet op CF. Maar ik wil ook nieuwere games die doen het gelukkig wel redelijk.
Als ze dat zouden doen, dan ondermijnen ze hun eigen idee van een "native" multi-core gpu. Wat AMD wil bereiken is multi-core hardware gebruiken als één single-core gpu. Als ze dus vervolgens een optie in de drivers gaan inbouwen om multi-core op te breken in meerdere single-core's. Dan geven ze dus toe dat hun product niet geslaagd zou zijn, op de manier waarop het bedoelt is.

Ik denk dat je gewoon moet wachten tot de drivers beter worden, zit niet veel anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:29:
[...]

Als ze dat zouden doen, dan ondermijnen ze hun eigen idee van een "native" multi-core gpu. Wat AMD wil bereiken is multi-core hardware gebruiken als één single-core gpu. Als ze dus vervolgens een optie in de drivers gaan inbouwen om multi-core op te breken in meerdere single-core's. Dan geven ze dus toe dat hun product niet geslaagd zou zijn, op de manier waarop het bedoelt is.

Ik denk dat je gewoon moet wachten tot de drivers beter worden, zit niet veel anders op.
I Guess ik mag hopen dat een native oplossing zoals de R700 dus op een chip slimmer is en beter werkt dan wat de X2 nu laat zien het is niet slecht maar te veel bugs in veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=5708&Itemid=1

Fud preview van de Asus Special X2 daar kun je CF uit zetten. Wat CJ straks dus ook al zij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

vigilante888 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:28:
ik ben trouwens nu met HIS in gesprek of ik de beta drivers off the record mag vrijgeven..... :+
Tuurlijk :9~

Releasenotes van 8.2 staan online trouwens. Veel fixes voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Phyxion schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Tuurlijk :9~

Releasenotes van 8.2 staan online trouwens. Veel fixes voor Vista.
Waar, hier niet?

http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_82_release_notes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Dit is een interessante:
Native CrossFire" can now be enabled when the primary display device is connected to the master card using a CV or TV. Further details can be found in topic number 737-32131
Kan me er even niets bij voorstellen eigenlijk..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Dit gaat over crossfire waarbij je gebruikt maakt van een onboard kaart en een losse extra kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATi driver 8.2 nu online.

www.ati.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Known Issues Under the Windows XP Operating System

After installing the graphics driver an error message may be displayed when attempting to launch DirectX based games when using an ATI AGP product. Further details can be found in topic number 737-31625
Hmm, is het mogelijke AGP-probleem weer terug? :?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Lol, iedereen staat te kwijlen en heeft slapenloze nachten over de 8.2 driver en als die eindelijk uit is hoor je niemand erover...
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten