[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:15:
Als jij dat bent op de foto, dan ben je aangenomen! :+
Technisch heb ik weinig verstand van portetten, maar ik vind de kleding icm model wel goed.
Misschien moet je zelf even onderbouwen waarom je deze foto showcasewaardig vind? :)
Nee, helaas... Dat ben ik niet! :)

Onderbouwen? Zolang er geen kritiek gegeven word waar ik het niet mee eens ben, heb ik weinig te verdedigen, denk ik. Toch? Naar mijn mening is de foto gewoon goed genoeg... Daarom dat ik deze hier post. :) Als iemand daar anders over denkt, hoor ik dat graag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

paar kleine kritiekpuntjes, ook al ben ik een leek in portretfotografie:
- haar schouder staat er niet niet helemaal op, dat maakt de compositie een tikkie rommelig
- haar jukbeen is net niet overbelicht, ik zou daar graag wat meer detail in zien
- het haar op haar achterhoofd is wel erg donker. Is daar meer uit te halen?

Voor de rest vind ik 'm prachtig! d:)b

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Daar wil ik aan toevoegen dat haar linkerarm een beetje vies, vlekkerig lijkt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:06

Milo.

klik

Erg mooie foto! Met name de attributen maken de foto af. Enkel zoals al gezegd is de schouder niet geheel in beeld dat is opzich wel jammer en de losse kleine haarjes oa te zien op haar torso leiden wat af doordat de huid wat donkerder/viezer lijkt. Maar erg mooie blik en houding. Een waardige showcase foto.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Loch Lomond, Schotland
Loch Lomond Schotland

Foto is expres niet al te contrastrijk, wilde een beetje een dromerig effect bereiken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Sowieso zou ik hem eerst even recht zetten...

Dan over het contrast, ik vind het een leuk idee om de foto wat dromerig te maken. Ik kan ook aan de mist zien dat het in het echt ook zo overkwam. Echter was mijn eerste reactie op deze foto 'goh wat oogt 'ie flets'. Helaas ben ik dan ook van mening dat het leuke idee in opzet niet echt geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:27

Markie

Voorheen BBE

Even resizen zou enorm helpen.
Qua leesrichting kijkt de plaat denk ik lekkerder weg als het bootje links ligt (ff spiegelen als probeersel dus).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:51

YellowCube

Wait...what?

@thundernet: lekker. Alsof je Mordor inloopt. Ben er alleen niet echt over uit wat ik van de druppels links onder vind. Ergens horen ze er een beetje bij, maar ze storen ook wel (imo).

@kurtvandeweert: erg mooi. enige puntje (en dat is al gezegd): de schouder die er een beetje vanaf valt.

@beaves: ik vind de plaat was missen aan contrast. Verder zou hij van mij wel wat dramatischer mogen. Wolken bijv. wat meer doordrukken.

een architectuurplaat van mijn kant. Het dak van de centrale hal van Antwerpen Centraal Station:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m72p9rUzc2r3ZEVFgLf0M9oH/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
@YellowCube
Het idee is erg leuk maar in dit geval vind ik de uitvoering matig. Dat ligt niet aan de compositie maar puur aan de locatie en de kleuren. Het komt niet op mij over als een geheel.

Het lichte van het grote dakraam, de grijze pilaren, het geel/bruine daarnaast en dan ook nog eens vier gekleurde banners. Het ziet er gewoon rommelig uit en kan op mij geen indruk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Ik vind het juist mooi. Het middelste deel van het dak is mooi symmetrisch. De rest lijkt dat ook te zijn, maar dan zie je steeds meer verschillen, zoals de verschillende kleuren banners. Je kan er lekker lang naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Origineel is de plaat wel niet. Hier (op got, waar precies weet ik niet meer) staat ook ergens een vierkante uitsnede van het middenstuk, één met een groothoeklens genomen is al gepasseerd in het testcasetopic en een fisheye is nu niet heel erg veel anders. Nuja, da's mijn mening die wellicht ook gekleurd is door het feit dat ik er bijna elke dag passeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Gele kubus....ik vind de plaat juist mooi. ik vind dat de plaat wel wat heeft, het gebruik van een groothoek/fisheye vind ik hier echt voor lenen en vind het dus goed toegepast hier. Lekker symetrisch allemaal, geen mensen erop staan.....kortom: goeie foto. Deze situatie leent zich ook heel goed om een subtiele HDR van te maken. Lekker die detail van het gebouw :)

ALS ik 2 puntjes mag noemen: kleuren konden iets mooier. En ik zie 3 van die lampen ophangen (in de hoeken), waar is de 4e? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 27-07-2010 10:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

@ beaves, ik vind het eigenlijk niet zo veel. Ik vind het vooral een saaie foto. Er is niks spannends aan terwijl de wolken wel een stuk meer kunnen uitstralen volgens mij.

Dan nu mijn eerste foto die ik in de showcase plaats.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/4837210893_873c203def_z.jpg

http://www.flickr.com/pho...3/sizes/o/in/photostream/ voor groot

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hij is het dik en dubbel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Laatst online: 15-09 12:51
@Isniedood: Zit een beetje te twijfelen of dit showcase waardig is... Ja de foto is mooie scherp en de reflectie is ook goed, maar toch blijft hij mij niet boeien..

Punten die naar mijn idee nog mooier hadden gekund:
- De horizon: die zit precies in het midden. Iets hoger of lager lijkt mij mooier
- Licht: Nogal vlak, ander moment van de dag had misschien beter gewerkt.

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Deze foto is juist geweldig met de horizon in het midden! (vind ik)

Schitterende foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het detail en de kleuren en de bomen op de achtergrond. Het is misschien geen uitdagende foto maar woow, ik blijf erbij dat hij het dik en dubbel waard is 10 x zo als die van Beaves iig.

Nu we toch hier bezig zijn, een twijfelaar van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4739785880_9646ccd354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:20

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

prachtige foto, alleen krijg ik een error op flickr: Oops! You don't have permission to view this page.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Apart, heb je een flickr account? Je zal wel ingelogd moeten zijn voor alle formaten. Anders kan je alleen hierheen: http://www.flickr.com/pho...837210893/in/photostream/

@ freakout
Ik weet ook niet of het een showcase is, aan de andere kant heb je wel een aparte foto van een standaard formule 1 wagen weten te maken. Ik kan hem wel waarderen in ieder geval.

@ brammel
De horizon is gekozen voor de symetrie met de huizen. juist de horizon in het midden geeft bij deze reflecties mijns inziens een rustig beeld. Hoe dan ook, ik zal eens kijken hoe een andere uitsnede werkt, maar dit is denk ik het mooiste:)

@allen, bedankt voor het commentaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
@kurtvandeweerdt: Tja, niks te melden wat niet al gezegd is. Ik zie dit soort modellen momenteel heel weinig, erg leuk.
@Beaves: Wat ik vooral heel sterk vind is het contrast tussen het dromerige landschap en het bootje. Echt het soort plaat waarvan ik zou willen dat ik 'm zelf geschoten had.
@yellowcube: Uitvoering is prima, locatie is rommelig wat jammer is. Sorry dat ik het zeg maar twijfel geval als showcase wat mij betreft.
@isniedood: Keurig scherp, prima weerspiegeling, waar is dit?
@freakout1: Met afstand de meest aparte racewagen die ik in tijden heb gezien.

Ik waag ook 's de gok:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/4838864246_b1991a8f27.jpg

2 vissers in de vroege ochtend. Expres zo gemeten dat het silhouetten werden. Mede daardoor zo weinig kleur in het origineel dat ik dit een mooie plaat vond om 's door Silver Efex te halen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 16-09 19:20

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Isniedood schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:05:
Apart, heb je een flickr account? Je zal wel ingelogd moeten zijn voor alle formaten. Anders kan je alleen hierheen: http://www.flickr.com/pho...837210893/in/photostream/
Ik heb een account op flickr ja, als ik op je eerste link klik krijg ik een inlog-pagina, en als ik dan inlog krijg ik de melding dat ik niet genoeg rechten heb.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Isniedood schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:41:
Mooie spiegeling!! Mag ik vragen waar dat is? Ik ben namelijk zelf in Noorwegen geweest enkele weken terug en ben exact zo'n scenery tegen gekomen in Laerdal, vlakbij het zalmcentrum...
Edit: Ik weet bijna zeker dat het daar is, want ik heb deze foto's (ik zal ze in een link zetten):
http://farm5.static.flick...4840462545_958857a322.jpg

http://farm5.static.flick...4841073998_01c478cc89.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:20:
En het detail en de kleuren en de bomen op de achtergrond. Het is misschien geen uitdagende foto maar woow,
Je zegt zelf dat het geen uitdagende foto is. Een showcase hoort naar mijn weten op alle gebieden de woow-factor te hebben, anders is het testcase :)

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 29-07-2010 17:13 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Haha gaaf:) Inderdaad in Laerdal! Was er 20 mei in Noorwegen, ben niet zo snel met mijn foto's. Was dat zalmcentrum al een beetje af, want het was 1 grote bouwplaats toen wij er waren, ook al kon je er wel eten.

@wijnands
Hoewel ik niet zo van zwart wit foto's ben bevalt deze omzetting me wel uitstekend! Alleen is het een beetje jammer dat dat hek er links staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Isniedood schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:08:

@wijnands
Hoewel ik niet zo van zwart wit foto's ben bevalt deze omzetting me wel uitstekend! Alleen is het een beetje jammer dat dat hek er links staat.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Wijnands: Ik vind het prima zo met hek. Zulke plaatjes vind ik altijd erg leuk, zo ook deze!

@ freakout: Sorry, apart is het wel maar naar mijn mening niet showcase waardig. Niet goed meegetrokken, geen wow-factor, en roept geen gevoel op.

@ Isniedood: Erg mooie foto om naar te kijken!! Prima gekozen voor een horizon in het midden. De weerspiegeling is prachtig!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, niet goed meegetrokken. Sorry :$

Maar die auto reed hier met een kleine 320km/h voorbij en ik zat met ongeveer en sluitertijd van 1/80? Probeer t zelf maar eens een keer. Voor mij roept hij trouwens wel een gevoel op en dat is dat de auto supersnel is en overal heen kan. Je moet het meer zien als een geheel waarbij geen groot onderwerp is.

@Wijnands, hoezo is ie zo apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:48:
haha, niet goed meegetrokken. Sorry :$

Maar die auto reed hier met een kleine 320km/h voorbij en ik zat met ongeveer en sluitertijd van 1/80? Probeer t zelf maar eens een keer. Voor mij roept hij trouwens wel een gevoel op en dat is dat de auto supersnel is en overal heen kan. Je moet het meer zien als een geheel waarbij geen groot onderwerp is.
Nou, sorry, maar als die auto nu 40 km/u had gereden en je sluitertijd 1/10 was geweest? Zelfde verhouding en dezelfde onscherpe pic en geen enkel gevoel van snelheid voor mij en ik lach er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Freakout1,
Dit vind ik geen showcase plaat, meer een testcase omdat het, zoals al opgemerkt is, geen spannende foto is maar ik denk meer een blurry test shotje dat 'wel grappig' is.

Wijnands,
Mooie plaat, alleen dat hek daar ben ik nog niet helemaal uit, zelf vind ik het niet echt een toegevoegde waarde hebben maar het stoort ook weer niet heel erg. Lekker vage beredenatie hehe.
Maar goed omgezet en lekkere wolkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou... het ziet er meer uit als een schilderij van hoe een racewagen voelt dan was je in het auto topic voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
@Freakout: In tegenstelling tot een aantal anderen, vind ik dit wel een super plaat. Hij is juist anders als anders, terwijl je nog wel duidelijk ziet dat het om een F1 auto gaat.. Voor mij is het absoluut een top plaat..

Staat de foto ook ergens in hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands, precies zoals jij het zegt moet je mijn foto zijn. Niet de gewonen scherpe race foto die bijna elka halve, nouja jeweetwel kan maken.

Of moet een foto altijd superscherp zijn?

@Ivorijn very much thanx, moet je ff op mn flikckr kijken ik vertrek nu naar de camping op Spa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:54:
@Wijnands, precies zoals jij het zegt moet je mijn foto zijn. Niet de gewonen scherpe race foto die bijna elka halve, nouja jeweetwel kan maken.

Of moet een foto altijd superscherp zijn?
Foto's zijn uiteindelijk een kwestie van smaak. Wat de kijker ervan denkt en hoe je er zelf tegaan kijkt. Ik heb sinds een jaar ofzo nogal poep aan de algemeen heersende meningen. Ik hoef er mijn geld niet mee te verdienen en kan dat dus ook hebben. Gevolg is wel dat ik heel weinig werk schiet wat ik hier wil laten zien Je zal bij mij ook eigenlijk bijna nooit extreme vignetting of vreemde toning zien.

Wat mij betreft kan je wel degelijk proberen een gevoel over te brengen met een plaat, zelfs als dat vrij abstract wordt. Je moet je dan wel realiseren dat lang niet iedereen het snapt of waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
@Freak: Ik was er bijna ook bij geweest op Spa, alleen heb ik al afspraken staan voor dit weekend. Op mijn website (rallyaddict) heb ik ook nog wel foto's van de 1000 km van Spa staan.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4844672052_f202c49cca.jpg
D700, 105mm VR op F/20, 1/80s, SB-600 remote getriggered.

[ Voor 36% gewijzigd door Kwartjuh op 30-07-2010 22:08 . Reden: Info toegevoegd. Edit 2: Kleine zwarte druppel verwijderd ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
@Kwartjuh
De foto is niet recht en er zit een vlek op...

Dan nu mijn, waarvan ik het showcasewaardig vind, benieuwd wat jullie vinden.

http://94.100.124.46/1038...00/1038211807_6_Y2Hn.jpeg

Het hoofd is van de valkenier die de gier Zeearend vast had :)

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 05-08-2010 11:04 . Reden: sorry, voldoet helaas niet aan de eisen van dit showcase topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
@ Zandpad, de foto is bewust niet recht. Zo wordtie wat spannender. En die vlek is een zwarte druppel ;)
Wat betreft jouw foto: het is een roofvogel. Thats it. Het is geen mooie compositie, het beest doet niets spannends en de man (de vogelaar?) op de achtergrond leidt me af. Niet lullig bedoelt, maar ik vind het geen foto voor het showcase topic :)

[ Voor 60% gewijzigd door Kwartjuh op 30-07-2010 22:08 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er zit bij jouw druppel midden boven bij de rand iets wat nogal op sensor stof lijkt. Ik vind 't altijd lastig om echt kritiek te geven bij dit soort foto's omdat ik weet dat er een boze hoop werk in gaat zitten. Echter, dit is het showcase topic en ik denk dat ik daar wat kritischer mag zijn. De plaat werkt voor mij niet, het gaat om de druppel en die moet je zoeken.

De roofvogel heeft, naar mijn mening, nogal last van schaduw op het model, da's nooit echt flatterend. Verder is het op zich niet erg om een valkenier in beeld te hebben maar betrek 'm er dan ook bij, zoiets als dit.

[ Voor 55% gewijzigd door Wijnands op 30-07-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Zandpad schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:02:
Het hoofd is van de valkenier die de gier vast had :)
Als ik een Zeearend was... zou ik je opeten als je me gier noemde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Kwartjuh schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:50:
[afbeelding]
D700, 105mm VR op F/20, 1/80s, SB-600 remote getriggered.
Normaliter reageer ik maar sporadisch in dit topic, aangezien ik het redelijk kan vinden meestal met de andere comments. Maar ik vind dit dus wel degelijk een erg strakke plat :) ! Het scheef zetten maakt het inderdaad dynamischer. De zwarte linker onder hoek die dan langzaam naar oranje gaat geeft gewoon een leuk geheel. Ideale foto volgens mij voor op canvas aan de muur! Ik moet ook nog steeds eens met waterdruppels v2 aan de gang, ik houd erg van dat soort abstracte foto's.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 23:37
@Zandpad je hebt veel mooiere foto's in het verzamel topic staan!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Joor schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:17:
[...]

Als ik een Zeearend was... zou ik je opeten als je me gier noemde!
Argh Sorry!
Wijnands schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:23:

De roofvogel heeft, naar mijn mening, nogal last van schaduw op het model, da's nooit echt flatterend. Verder is het op zich niet erg om een valkenier in beeld te hebben maar betrek 'm er dan ook bij, zoiets als dit.
Goede tip! Dankje!
Makkelijk schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:16:
@Zandpad je hebt veel mooiere foto's in het verzamel topic staan!
Vind je? Ik vond dit de mooiste/beste...

Edit:
Na aanleiding van de tip van Wijnands en Kwartjuh heb ik deze gekozen (zelfde middag, andere vogel):
http://94.100.118.75/1038...00/1038209131_6_Vomb.jpeg

[ Voor 73% gewijzigd door Nomad op 05-08-2010 11:05 . Reden: sorry, voldoet helaas niet aan de eisen van dit showcase topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

over mijn foto:

@woytek: ik vond de kleuren persoonlijk juist prettig afwisselend. Wellicht komt dat omdat ik meer van dit soort shots heb die meer in 1 kleur zijn. Uiteraard dank voor je commentaar :)

@teun_2: die vierkante uitsnede ken ik ook (volgens mij van een belgisch forum) en vind dit toch net even anders. Maargoed, je hebt verder gelijk: originaliteit zou wel aanwezig moeten zijn.
En over dat je er elke dag passeert. Voor mij is het idd vrij bijzonder, maar ik kan me voorstellen dat jij er anders tegen aan kijkt. Dat maakt het dubbelgoed commentaar, want ik zou jou eigenlijk het gevoel moeten geven van: "wauw, zo heb ik het nog nooit gezien". Beter m'n best doen dus.
Ook mijn dank naar jou uiteraard.

@rest die een foto gepost heeft: kom ik later nog op terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 01-08-2010 09:40 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@zandpad: Zelfde probleem, je zit in de schaduw te werken. Sorry maar wat mij betreft geen showcase plaat.

Deze twijfel ik over, hij is echt helemaal wat ik bedoelde geworden maar ik kan dit moeilijk zien zonder de emotie van het moment weer te ervaren en dus lastig objectief kijken

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4153/4846792685_bfdc59fcda.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Van de laatste paar foto's wordt ik niet helemaal van mijn sokken geblazen, wat mij betreft mag het niveau wel wat omhoog. Het is tenslotte wel showcase hierzo.

Zandpad, er zitten teveel storende elementen in je foto voor een showcase. Ook het licht dat je hebt gevangen is niet heel flatteus. Beide vind ik dus geen showcase.
Wijnands, laatste foto: Veel te afstandelijk, nu is het gewoon een foto van een bootje op het water, ik moest het origineel kijken om te zien dat hij het zwaar heeft. Misschien als je wat cropt dat het wat beter te zien wordt. Het is geen foto waar ik langer naar wil kijken.

Edit: zonder mezelf al teveel willen spammen: [Showcase] Roofvogels. Dan kan je zien hoe ik het heb aangepakt

[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 01-08-2010 13:56 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

@mobyrick, hoop dat je deze wel showcase waardig vind :)

linkje

alleen het watermerk moest nog wat kleiner en -25% opacity, maar kan dat even niet doen :X

@kwartjuh, je hebt een niet spannende en cliché foto geprobeerd spannend te maken naar mijn idee, en ook jou is het helaas weer niet gelukt naar mijn mening. Wat blijft erover ? een foto, met een zwarte en oranje waas en een zwart druppeltje. Vind dat er wel een leuk kleurverloop inzit, maar het houd gewoon weg niet m'n gedachte vast op jou foto. Dus; orginele uitwerking op een cliché idee; goed gedaan. showcase; nee, omdat daarvoor naar mijn mening het m'n blik en gedachte en dergelijke wel wat langer voor moet vast houden :)

@zandpad 1 : meneer z'n hoofd stoort echt ontzettend, wat de kwaliteit van de foto meteen met een bonk in laat slaan vind ik. Je hebt de vogel zelf wel leuk in beeld gebracht, ondanks dat ik hem wat contrastloos in het nekje vind. Ik zou je aanraden om de volgende keer wat actie shots, of shots te maken wanneer de vogel los staat, en je hem dus kunt fotograferen zonder z'n begeleider :) Denk dat ze dan al snel een stuk mooier worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 02-08-2010 11:15 . Reden: sorry foto's plaats je maar in 1 topic, niet in 2. Deze stond al in mensen portretten ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@Zandpad: Ik denk dat het beter is als je je meer gaat focussen op meerdere aspecten van fotografie. Ik heb me bij de roofvogelshow namelijk vooral gericht op het licht, de achtergrond, houding van de vogel en het contact tussen het onderwerp en jou, daarna let ik op de compositie. Maar als 1 van de voorgaande punten niet goed is kan een goede compo de foto ook niet altijd redden.
Dus ik wil eigenlijk altijd die punten goed hebben. Voordeel is dan weer dat ik altijd wel een compositie in mijn hoofd heb zoals ik hem wil en zodoende controleer ik die punten gewoon tegelijk.
Kijk maar eens bij m'n foto's in het verzamel album van de meeting. Geen/weinig storende achtergronden vind ik zelf. Ik probeerde ook de momenten uit te kiezen waar het licht precies in het gezicht van de vogel viel en het liefst ook nog een intressante houding/moment. (bijvoorbeeld de gier die net opvliegt, dezelfde gier die met een arrogante houding over het gras loopt, of die amerikaanse steenuil die kungfu fighting doet, de gier die net een kuiken verobert en mooi zijn vleugels uitslaat etc.)
Ik vond je foto van de landende oehoe wel erg vet, maar het is gewoon heel erg jammer dat die achtergrond vol staat met publiek. Een zachte groene achtergrond en geen valkenier (misschien net een arm) op de foto zal een stuk beter kijken. Maar het moment is wel erg goed 'gevangen'.

@Wijnands: Ik vind het ook een mooie plaat, ik weet niet precies waarom. Als hij wat meer contrast heeft en misschien iets meer saturatie is hij helemaal af. De groene heuvels op de achtgrond mogen van mij wat donkerder.

@BobF: Ik ben niet zo into de portretten, maar hij is wel erg netjes. Niet zomaar een portretje in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006

Markie

Voorheen BBE

Om mijn post in het FGS feedback topic wat kracht bij te zetten, ook nog maar even wat reacties op foto's.
p57
@ Beaves: jammer dat je niet de moeite neemt om een thumbnail te plaatsen. Ik vind de nabewerking erg flauw en ondanks je motivatie niet echt geslaagd. Ook het bootje ligt op een wat vreemde plaats (had van mij wel wat prominenter aanwezig mogen zijn).
@ YellowCube: goede uitsnede. Ik wordt het beeld helaas niet goed ingetrokken, het had van mij wat dynamischer gemogen. In groot formaat doet ie het wel beter!
@ Isniedood: prachtige weerspiegeling en mooie kleuren. Compositie had, zoals Ivorijn zegt, beter gekund.
@ Freakout1: twijfelachtig. naar mijn idee net teveel groen om de auto mooi uit te laten komen. Misschien werkt het op groter formaat beter... Dynamiek zit er wel mooi in!
@ Wijnands: mooie silhouetten. Het object linkt had ik er af gesneden; het voegt m.i. niets toe aan het verhaal en de compositie.
p58
@ Kwartjuh: technisch knap uitgewerkt. Druppel had van mij los mogen komen. Het zwarte vlak vind ik erg prominent.
@ Zandpad: het rode hoofd stoort enorm. Zou het hoofd weg zijn geweest, dan zou het nog geen sprankelend beeld zijn geweest. Het is en blijft een te directe close-up van het beest.
@ Zandpad: wederom een erg storend object in het beeld. Jammer dat het beest je ook niet recht aankijkt (wat een mooie voorwaarde voor een topplaat kan zijn).
@ Wijnands: een bootje op het water. Meer niet. Zowel qua compositie, nabewerking en verhaal 'pakt' het beeld me niet (ook de grote variant niet).
@ BobF.: erg klein gepost. In groot formaat erg mooi. Mis wel wat contrast; het beeld lijkt daardoor wat plat (en doet m.i. minder recht aan het karakteristieke gezicht van de man).

Algemeen: ik mis de x-factor bij bijna alle bovengenoemde platen. Een voorwaarde die voor showcase-materiaal geen vreemde vereiste is volgens mij... Ter inspiratie: zie de hotshots.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wijnands: ik vind hem het ook een net-niet foto. Het silhouet iets verder terug vind ik wel sterk.
In de laatste foto vraag ik me af waarom het gaat. Dichterbij zou waarschijnlijk helpen het meer diepte te geven. Ik denk dat de actie van de visser nog best een interessante plaat zou kunnen geven.
Overigens zou het het zoals hij nu is het als rustig landschap (zonder de visser) niet eens zo slecht doen ;)

Bob: ook ik mis wat contrast, maar dat is smaak. Wel goed contact en mooie karakterkop.

En omdat praatjes geen gaatjes vullen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4075/4849278765_0ee9acfc3d_z.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Zandpad1
Erg jammer van de achtergrond. Verder wel een grappige foto maar meer ook niet.
Hij is misschien ook wat krap gekaderd mocht de achtergrond egaal zijn.
Zandpad2
Wederom de achtergrond details zijn gewoon erg jammer.
Tip, haal een van de twee weg want beide zijn het geen echte showcase foto's in mijn ogen dus dan is dubbelop ook wat overdreven.

Wijnands,
Tja zoals al eerder gezegd is het wat té afstandelijk. Ik denk wel dat als je hem wat meer cropt hij ook niet erg mooi uitkomt, al als ik hem op je flickr kijk denk ik dat je hem nog best mooi kan croppen. Een beetje een twijfel gevalletje voor mij. Maar meer in de zin van hoe ik hem zou croppen.

qadn,
Technisch gezien lijkt hij me echt goed in orde echter ik mis iets pakkends dus is het in mijn ogen meer en goede reportage/trouw foto.

Dan een oudje van mij omdat ik hier ook maar iedereen loop af te mekkeren. Is toendertijd nog gemaakt met mn powershot s5 en zit dus vol met ruis, dat in combinatie met jpeg output, flink gecropt en teveel rook is het bewerken lastig. Maar daar het mij voornamelijk om de felle kleuren gaat vind ik deze versie wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4045/4398832746_917a56182d.jpg
Genomen in Oruro, Bolivia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@isniedood: de weerspiegeling is erg leuk, maar daar moet de foto het wel van hebben. Ik vind 'm verder namelijk een beetje saai en grauw.

@freakout1: gaaf hoor. Neigt een beetje naar abstract.

@wijnands: netjes. Zwart wit en silhouetkeuze is wat mij betreft helemaal prima. Hek vind ik verder ook niet zo'n bezwaar.

@kwartjuh: leuke variatie op het thema, maar ik vind het allemaal een beetje te donker.

@zandpad:
foto1: de man op de achtergrond vind ik echt te storend
foto2: de foto is teveel afgesneden en verder lijkt het op mij over te komen als een slecht ingeflitste foto.
sorry.

@wijnands: vind het 'm net niet. De visser staat imo te ver weg om de echte actie van het harde werken er uit te halen.

@qadn: niet slecht, maar deze foto hoort wat mij betreft thuis in een complete serie. Op zichzelf staand werkt het wat mij betreft niet.

@Milo: gaaf. Kleuren en scene zijn helemaal puik. Enige puntje is wellicht dat er rechts wat meer ruimte had mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ quadn: Als foto in een huwlijksreportage misshien wel aardig, maar als "showcase" vind ik de achtergrond - ballonnen aan een draadje, decolleté van de getuige (?) een knoeiende kalende fotograaf o.a. - veel te storend aanwezig om aanspraak op deze titel te maken. Je onderwerp komt niet genoeg los van deze alomtegenwoordige achtergrond om er uit te springen. Ik kan me niet voorstellen dat dit de beste foto uit je reportage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Van nieuw naar oud

Milo. Mooi qua kleuren en moment, maar ik vind, zoals YC al terecht opmerkt, dat hij wat krap gekaderd is.
qadn Op zich geen slechte foto, maar voor een showcase foto mis ik toch wat. Was dit jouw beste foto van het huwelijk? Wat ik storend aan deze foto is, is dat je de de bruidegom en een familielid/vriend op het achterhoofd kijkt. Blik van de bruid vind ik echter wel mooi. Misschien kun je nog kiezen om haar uit het totaalplaatje te croppen.
Wijnands Deze plaat doet het niet voor mij. Ik kan niet helemaal de vinger op de zere plek leggen. Compositie is op zich netjes. Ik denk dat het afstandelijke in combinatie met wat je wil laten zien de foto nekt.
Zandpad Crop de uil vierkant en je bent af van het storende element. Dat doet de plaat al een heleboel goed. Een beetje extra nabewekring kan ook geen kwaad (hij oogt wat flets).
Zandpad De valkenier op de achtergrond is echt te storend om een goede plaat te kunnen worden. Je kunt er beter voor kiezen om de valkenier echt mee te laten doen of hem niet zichtbaar te hebben.
Kwartjuh Nette plaat, maar ik zou hem toch liever wat lichter hebben gezien. Vooral het gedeelte links onderin is nu wel heel erg nadrukkelijk aanwezig.
Wijnands Mooie silhouetten. Ik zou zelf de camera meer op rechts hebben gericht zodat het hek niet op de foto was gekomen. Bovendien vind ik dan de positionering van de personen mooier.
Freakout1 Ik vind de dynamiek in deze plaat wel lekker. Jammer genoeg zit er wat mij betreft net te veel groen van de bomen voor de auto.
Isniedood Mooie weerspiegeling. Wat mij betreft ook een goede keuze om de horizon lekker in het midden te plaatsen. Ik kan niet zien of hij perfect in het midden zit (lijkt niet helemaal zo te zijn). Dat zou ik nog iets mooier vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4017/4313602116_d8c28bc3ac_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

herrick, tof: Het gaat juist om de bruid in context. Anders wordt het zo snel zo saai en levenloos.

Herrick: mooie plaat van een platbodem. Ik denk dat er iets teveel voorgrond is, maar hij is wel erg fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Isniedood schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:41:
@ beaves, ik vind het eigenlijk niet zo veel. Ik vind het vooral een saaie foto. Er is niks spannends aan terwijl de wolken wel een stuk meer kunnen uitstralen volgens mij.

[afbeelding]

http://www.flickr.com/pho...3/sizes/o/in/photostream/ voor groot
Wow wat een geweldige foto :D Sowieso vind ik die Noorse stijl helemaal geweldig, ik ben ook helemaal verlieft op de 'skyline' van Bergen, vanuit de havens gezien. O+ Ik zou er zo willen wonen :D

Heb je 'm ook nog en 1680x1050 oid? :@ Ik zou 'm wel als wallpaper willen, maar 1024x567 is de grootste op Flicr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
qadn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:16:
herrick, tof: Het gaat juist om de bruid in context. Anders wordt het zo snel zo saai en levenloos.
Ik snap dat je wat context wil hebben, maar dan vind ik jouw positionering niet optimaal. Was een stap naar rechts niet mooier geweest? Dan had je de bruid en de bruidegom en de vrienden en familie op de foto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nee dat was niet mooier geweest (posities van mensen die niet op de foto staan) en onmogelijk (muurtje).
Als je een stap of wat naar rechts had kunnen doen had je de uitdrukking van de bruid er minder leuk op gehad en nog steeds van de bruidegom en vrienden/familie niet goed. Zou niet werken.

Wat me wel verbaasde is hoe makkelijk een bruiloft eigenlijk is (*klopt af*). Altans heel veel licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
qadn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:16:
Jawel, dat gaf ik min of meer ook wel aan, maar dat maakt het nog steeds geen showcase IMHO. Bij een showcase pic verwacht ik dat er meer is nagedacht over compositie, licht, achtergrond en hopelijk ook soms het doel van de foto (wat wil ik uitbeelden). Als we daartegenover de snapshotfoto zetten, die soms toevallig ook wel leuk of zelfs bijzonder of mooi kan uitpakken, dan zit deze foto van jou meer die laatste kant op dan de eerste, zo lijkt me, zonder dat ik daarmee afbreuk aan je foto wil doen. De bruid staat er best leuk op, maar al was het mijn zus, dan ging deze foto nog niet aan mijn muur, daarvoor is hij te rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik denk dat wat jij er niet leuk aan vindt ik er juist leuk aan vind :) Het rommelige snap ik. Ikv ind het charmant en er bij passen, maar een ander misschien niet.

Snapshots vind ik een catagorie fotos die wmb juist wel showcase waardig kunnen zijn. Net zoals natuur, landschap, concert, portret, etc. etc. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat het binnen de catagorie snapshots valt. Ik zie dat echter als een categorie en niet iets wat invloed heeft op de showcase <-> testcase lat.

tl:dr: bedankt voor je nuttige commentaar, ik heb er echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:55
Ik vind het een slechte foto:

- ik vind hem van te hoog genomen
- het is te afstandelijk, voor een snapshot wil je iets close
- voor een snapshot vind ik 'm te netjes, ik wil lekker rommelig dan
- ik vind de achtergrond te zwaar/te zwart, trekt teveel aandacht.
- het moment, voor een snapshot vind ik niet speciaal

klinkt hard, maar ik vind dat we kritisch mogen blijven.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

qadn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:59:
Nee dat was niet mooier geweest (posities van mensen die niet op de foto staan) en onmogelijk (muurtje).
Als je een stap of wat naar rechts had kunnen doen had je de uitdrukking van de bruid er minder leuk op gehad en nog steeds van de bruidegom en vrienden/familie niet goed. Zou niet werken.

Wat me wel verbaasde is hoe makkelijk een bruiloft eigenlijk is (*klopt af*). Altans heel veel licht ;)
Je roept het een beetje op jezelf af om commentaar te krijgen door jezelf te verdedigen en bepaalde dingen te zeggen, dus ik ga ook nog even mijn schepje erbij doen :).

Je zegt dat een bruiloft makkelijk is, ik zeg dan dat je niet hard genoeg je best deed. Een foto kan altijd mooier, dus als jij het makkelijk vind, vind ik dat je jezelf er slechts te makkelijk vanaf hebt gebracht en te snel tevreden bent.

Ik ben nooit tevreden over mijn werk en altijd 110% aan het geven tijdens het fotograferen omdat ik op die manier mijn eigen lat bereik van wat ik kan. Kortom, hard en moeilijk werken om het maximale te bereiken.

Ik vind bruiloften wel moeilijk, omdat je voor elk shot maar een kort tijdsmoment hebt waarin je toch je eigen lat wil bereiken. Studio fotografie vind ik dan makkelijker, omdat je minder tijds/moment gebonden bent.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nomad: Ik ben totaal niet 100% tevreden, er kan heel veel aan verbeterd worden.
Het was voor het eerst in tijden dat ik niet aan het worstelen was met de belichting en best wat tijd had om shots voor te berijden (minuten! Wow! tijd!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Herrick: Heel fraai, zeer mooie omzetting en vierkant maakt het af

Nog een landschapje uit Toscane, bekijk hem vooral wat groter

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4809916676_5530e2ff72_z.jpg
Full size

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Net of je zonder te vergroten die naakte vrouw op de top floor niet ziet... ;) Knappe timing!

Verder mooi lijnenspel. De telefoonpalen vind ik ook een grappige toevoeging. Hij boeit me wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Joor op 11-08-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mobyrick schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:19:
Nog een landschapje uit Toscane, bekijk hem vooral wat groter
De toren staat scheef, inclusief de erop staande antennemast. Verder zit er een behoorlijk storende blob iets rechtsboven de toren in de verder erg saaie lucht. Van een afstandje, misschien zelfs groot aan de muur, is het lijnenspel wel rustgevend ofzo. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen, misschien doen de rustige kleuren er ook aan mee, maar ergens heeft het wel wat. In elk geval (op de blob en het scheve na) niets storends of overdrevens. Ik geef er gevoelsmatig een kleine zeven voor, waar ik gemiddeld op een vijf uitkom en vrijwel nooit boven een acht. Wel (heel) groot afdrukken, of als achtergrond voor een brochure gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Toff schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:22:
[...]

De toren staat scheef, inclusief de erop staande antennemast. Verder zit er een behoorlijk storende blob iets rechtsboven de toren in de verder erg saaie lucht. Van een afstandje, misschien zelfs groot aan de muur, is het lijnenspel wel rustgevend ofzo. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen, misschien doen de rustige kleuren er ook aan mee, maar ergens heeft het wel wat. In elk geval (op de blob en het scheve na) niets storends of overdrevens. Ik geef er gevoelsmatig een kleine zeven voor, waar ik gemiddeld op een vijf uitkom en vrijwel nooit boven een acht. Wel (heel) groot afdrukken, of als achtergrond voor een brochure gebruiken ofzo.
De foto is volgens mij hartstikke aligned met de horizon. Dat die toren niet met laserprecisie gebouwd is lijkt me de charme van het land(schap) :) Die behoorlijk storende blob vind ik ook reuze meevallen.... Ik zou als enige de saturation +15 geven zodat het zonnige karakter een beetje terugkomt. Nu vind ik hem wat flets. Verder een hele mooie plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
wizl schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:41:
De foto is volgens mij hartstikke aligned met de horizon. Dat die toren niet met laserprecisie gebouwd is lijkt me de charme van het land(schap) :) Die behoorlijk storende blob vind ik ook reuze meevallen.... Ik zou als enige de saturation +15 geven zodat het zonnige karakter een beetje terugkomt. Nu vind ik hem wat flets. Verder een hele mooie plaat :)
Waar zie jij een rechte horizon dan? De toren zou best van Pisa kunnen zijn, maar de antennemast staat exact even scheef en dat is niet gebruikelijk (gaat erorm ten koste van de ontvangstkwaliteit), vandaar dat ik hem liever recht zou zetten. De blob vind ik storend omdat je hem ziet (op full size) en omdat het wegklonen zo simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herrick, respect! Je hebt van een vrij saaie situatie een interressante foto kunnen maken. Showcase waardig weet ik niet. Hij heeft bij mij iig niet zoiets van, soow of eey, dat heb ik nog nooit eerder gezien. Wel mooi, daar dus niet van.

@Mobyrick: Mooie compositie, zelf had ik de kleuren liever wat warmer gehad. Ook hadden de onscherpe sprieten voor in beeld minder aanwezig mogen zijn. Heel net landschap iig.

Mijn vorige race foto hier was idd niet helemaal super. Echter bij deze heb ik dat gevoel wel:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4854275283_fca0a83122_z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

@Herrick, mooie foto. Heb je die in kleur genomen of meteen al b&w? Ik zou zelf iets van de onderkant weggelaten hebben. Meer een landscape uitsnede ervan gemaakt.

Laat ik ook maar eens iets plaatsen. Een wat oudere foto van mij met een p&s op de bruiloft van een vriend. Idee was om het bruidspaar zo te krijgen dat het lijkt of ze op de glazen staan. Is niet helemaal gelukt, had de foto iets hoger moeten nemen en die persoon die ook foto's aan het maken was kon ik niet echt goed weg positioneren achter iets maar vind de foto uiteindelijk wel geslaagd. hmmm bedenkt me nu dat ik misschien gewoon die glazen weg had moeten halen. oh well, feedback is welcome

klik

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 11-08-2010 23:10 . Reden: Link van gemaakt wegens niet showcase waardig ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

FongWan schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:34:
@Herrick, mooie foto. Heb je die in kleur genomen of meteen al b&w? Ik zou zelf iets van de onderkant weggelaten hebben. Meer een landscape uitsnede ervan gemaakt.

Laat ik ook maar eens iets plaatsen. Een wat oudere foto van mij met een p&s op de bruiloft van een vriend. Idee was om het bruidspaar zo te krijgen dat het lijkt of ze op de glazen staan. Is niet helemaal gelukt, had de foto iets hoger moeten nemen en die persoon die ook foto's aan het maken was kon ik niet echt goed weg positioneren achter iets maar vind de foto uiteindelijk wel geslaagd. hmmm bedenkt me nu dat ik misschien gewoon die glazen weg had moeten halen. oh well, feedback is welcome

[afbeelding]
Ik vind de compositie persoonlijk een beetje druk en rommelig, o.a. door de standaard, en de persoon die daar nog ergens achter verstopt zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
@ FongWan: Is het wel een showcase foto als je er zelf al over twijfelt en zo'n verhaal nodig hebt om je foto te verduidelijken?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

at all, sorry my bad. Was eigenlijk bedoeld voor testcase en niet showcase dacht dat ik nog in dat topic zat. Krijg je als je teveel dingen tegelijk wilt doen 8)7

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
Vorige week maandag voor het eerst een baby shoot gedaan. Door de ouders gevraagd of ik de foto voor op het geboortekaartje wou maken. Zij hebben deze gekozen voor op het kaartje.

http://www.photoaddict.nl/forum/IMG_2768.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 19-08-2010 00:03 . Reden: Link van gemaakt, geen showcase niveau ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik weet het niet, het is een beetje standaard shot. Bovendien vind ik de zwarte achtergrond niet echt bij hrt onderwerp passen. Persoonlijk lijkt me hier een soort van high key oplossing mooier :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Milo. Mooie felle kleuren, goede timing! Ruis voegt misschien wel wat toe aan de foto
Herrick Erg rustige plaat, kan er lang naar kijken. Vind het erg spiegelende en bijna overbelichte water op de voorgrond teveel aandacht trekken.
Mobyrick Zeer mooie lijnen, ook erg rustig! Compositie vind ik erg goed, maar de kleuren van de andere berg rechts in de foto zijn wel erg in contrast met rest van de foto.
Freakout1 Ik heb zelf helemaal niks met racen en de foto doet mij zelf erg weinig. Ik mis wel snelheid in je foto, de auto lijkt (in mijn ogen) helemaal niet hard te rijden. Het groene blad neemt imho te veel ruimte in
Ivorijn Ik stoor me aan het vuiltje(?) bij het oog, dat maakt de foto voor mij rommelig. Zoals Sjaak_Afhaak zegt is de compositie misschien erg standaard.

Dan mijn bijdrage, schiet maar!
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4097/4904752981_4c6fd6e5a0.jpg
Klik voor groot.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:51

Sharky

Skamn Dippy!

Knopsje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:08:

Dan mijn bijdrage, schiet maar!
[afbeelding]
Klik voor groot.
Mooie foto, maar de timing kan imo beter.

Ze loop niet echt 'vrij'. De paal staat in de weg en je ziet ook niet waar ze naartoe loopt. Persoonlijk had ik een iets lager standpunt gekozen maar ik kan me voorstellen dat je deze foto snel moest maken.
Het licht, moment en z/w omzetting zijn gewoon goed. Kan me ook best voorstellen dat dit je enige kans was om deze foto te maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:58

ThunderNet

Flits!

En hier de eerste foto van mijn trip door Noorwegen en Zweden :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4916461892_1c3b4a8a6d_z.jpg
Van de rest komt binnenkort nog een showcase :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36
@Herrick op vorige pagina, erg mooie plaat! Mooie uitsnede en mooie omzetting. En de boot...heel mooi. Ik vind de hoeveelheid voorgrond overigens totaal niet storen.

@ThunderNet, mooie spiegeling en mooie kleuren. Vind de foto wel wat donker, hoewel mijn oog daardoor wel richting de bomenrij getrokken wordt.

Weer eens een bijdrage van mij. Gisteravond net voor zonsondergang genomen aan de Haarrijnseplas, nabij Utrecht. Daar wat gespeeld met lange sluitertijden, voor deze foto ND8 + Pola. Qua bewerking alleen de witbalans iets bijgesteld en wat stofjes weggewerkt (F22 :9 ) In het long exposure topic heb ik nog een foto geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4916011014_f2298e1f78.jpg
Op Flickr is een groter formaat te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Thundernet. Ik ben zelf ook vaker in Noorwegen en zweden geweest en groot fan van noorwegen. Ik ben erg benieuwd naar de rest van je showcase. Wat betreft je foto. Ik ben het eens met je onderbuurman. Verder een lekkere foto!

Gelukkie, de ietwat uitgesmeerde spiegeling vind ik erg mooi! Helaas vind ik aan dit soort foto's het onderwerp ontbreken. Het is nu water en lucht en iets dat een horizon moet zijn, maar je ziet niet wat. Het paaltje op de voorgrond is te klein om mijn blik te vangen. ThunderNet's foto daarentegen...daar wordt je blik meteen naar de bomen-silhouetten getrokken en ook naar die rots. Snap je?

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
Thundernet: Iets meer licht had misschien geen kwaad gekund, maar alsnog een lekkere plaat. De steen in het midden kan ik wel smaken

Gelukkie: Mooie lucht met fijne kleuren! Alleen als je wat langer kijkt valt de boot rechts ineens op, doet imho een beetje afbreuk.

Een plaat uit Oostenrijk, ik stond bijna te kwijlen van het mooie licht daar. Expres voor een wat schilderachtige bewerking gekozen....
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4929821408_bcb47d674b_z.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door WhiskyPhreak op 27-08-2010 12:52 . Reden: nieuwe link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
@Herrick: Heftige bewerking, maar met deze foto kom je in mijn optiek er helemaal mee weg. Erg geslaagd.

@Freakout1: Ook ik heb niets met racen, maar vind het technisch gezien een mooie foto. Misschien iets teveel blad, maar het doorkijk-idee is erg leuk.

@Knopsje: Ik mis heel erg het 'bijzondere' element in deze foto, ik zie een foto met een vrouw er op die over straat loopt, en dat alles in zwart/wit. Sorry.

@Thundernet: Door deze foto ben ik erg benieuwd naar de rest van de showcase, want ik vind dit een leuke plaat. Hij heeft een erg donker karakter, met heel mooi geplaatst zo'n kleurrijke uitbarsting. Dat contrast vind ik erg mooi.

@WP: Dat licht is inderdaad erg mooi, en ik vind dat de gekozen bewerking er recht aan doet. Niet dat je er iets aan kan doen, maar toch vind ik die wolk rechtsboven jammer.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4114/4931054220_48c80812b1.jpg
Klik foto voor optie tot grotere versie, ik raad dit zeer aan omdat hij voor mij persoonlijk groter veel beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 19:28
@WhiskyPhreak: Prachtige kleuren en licht inderdaad! Je hebt het gevoel goed overgebracht!

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
WhiskyPhreak schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:35:
Een plaat uit Oostenrijk, ik stond bijna te kwijlen van het mooie licht daar. Expres voor een wat schilderachtige bewerking gekozen....
[afbeelding]
Ik ben ook een week in Oostenrijk geweest, heb alleen niet veel meer dan wolken gezien :(
Wel een mooie plaat trouwens.
Ben je niet naar de Grossglockner geweest? Dat was een mooie route voor foto's.

[ Voor 7% gewijzigd door M a r c o op 27-08-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

WP: je bergtoppen zijn oranje. zou dit ff correcten....
Voor de rest: wat een puike foto man! die in het landschap topic staat zijn ook best 1337 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:46

MBV

@Armada: ik vind hem niet mooi. Heb je stabilisatie o.i.d.? De onscherpe achtergrond is bewogen en heeft rare randen, terwijl de voorgrond mooi scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
@Mobyrick, fotogeniek onderwerp in die omgeving, maar jammer dat 't midden op de dag is geschoten... kijkt een beetje flets.
@Knopsje, ziet er goed uit. Hij lijkt wel een beetje gehaast geschoten, de vele lijnen in de foto en 't afgesneden bordje bovenin maken 'm een beetje druk. Ik denk dat ie wat mooier was wanneer je 'm iets later had gemaakt als ze naast die paal staat ipv er voor.
@Thundernet, Lekkere reflectie. Misschien werkt een breedbeelduitsnede wel goed bij deze foto?

Alvast eentje van m'n vakantie...
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4123/4923958030_36bae7a0a6_z.jpg

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lijkt wel een 3D render voor TF2 of zo _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:45
nero355 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:20:
Enige smiley die past ja: _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
@abrakadaver: Wow! Fijne sfeer en mooie kleuren :9~
@Armada.: De bokeh vind ik nogal storend, helemaal aangezien 2/3 van je foto bokeh is.
@WhiskyPhreak: De foto is "unavailable" De schilderachtige bewerking is erg geslaagd vind ik. Mooi landschap!
@gelukkie: Eens met Deathchant, er mist iets op de voorgrond. Verder wel een erg fijn sfeertje.
@ThunderNet: Fraai, erg rustgevende foto. Ik zie alleen wel een soort van ringen door de lucht tussen het lichte en donkere deel van de lucht. Ik weet niet of Flickr of mijn browser dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 27-08-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
MBV schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:28:
@Armada: ik vind hem niet mooi. Heb je stabilisatie o.i.d.? De onscherpe achtergrond is bewogen en heeft rare randen, terwijl de voorgrond mooi scherp is.
Het lijkt maar zo dat de achtergrond bewogen is. (anders zou de voorgrond ook bewogen zijn)
De dubbele lijnen zijn een gevolg van het bokeh.

Helaas is het de kwaliteit van het bokeh van de lens dat de foto verstoort. Met een andere lens had je een mooie foto gehad, maar nu is de achtergrond erg onrustig. Welke lens was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
Abrakadaver: fijne plaat, mooi licht. Antelope Canyon heet 't daar geloof ik of niet?

Mijn plaat doet het ondertussen ook weer, had niet verwacht dat flickr de url van de plaat ook zou veranderen bij vervangen van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
mjtdevries schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Het lijkt maar zo dat de achtergrond bewogen is. (anders zou de voorgrond ook bewogen zijn)
De dubbele lijnen zijn een gevolg van het bokeh.

Helaas is het de kwaliteit van het bokeh van de lens dat de foto verstoort. Met een andere lens had je een mooie foto gehad, maar nu is de achtergrond erg onrustig. Welke lens was het?
50mm f/1.8, dus dat zal wel iets verklaren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Herrick: lekker hoor. Misschien een beetje minder de wolken doordrukken in de rechterbovenhoek, maar verder erg gaaf.

@Mobyrick: Technisch gezien klopt de foto wel, maar ik vind het 'm net niet. De foto is erg "plat". Weinig diepte en hij kan wel wat meer contrast gebruiken. Ook vind ik (maar daar kan je weinig invloed op uitoefenen) de lucht erg saai en kleurloos.

@freakout1: goede racefoto. Kleurrijk en scherp. De combinatie van kleuren van de auto en de curbstones doet het goed. Zit alleen wel een beetje te twijfelen of ik de bladeren op de voorgrond een succes vind. Aan de andere kant zou de plaat denk ik erg leeg zijn zonder dat.

@knopsje: ik begrijp wat je er mee wilt bereiken, maar ik vind de uitwerking niet zo. Ze is half onderdeel van de lantarenpaal en ze leunt ietwat opzij waardoor de foto scheef lijkt.

@Thundernet: Je moet echt langere tijd naar de foto kijken om 'm te gaan waarderen. De steen in het midden, de bomen en hun weerspiegeling rechts, de subtiele nevel aan de horizon. Je hebt er over nagedacht ;)
Kleuren zijn overigens ook erg tof. Maar, hij is mij echt te donker, met name in de hoeken. Dat geeft een beetje het gevoel alsof ik naar een sterk gevignetteerde foto zit te kijken. Wellicht dat je daar nog een beetje aan kunt pielen. Ben benieuwd naar je serie.

@gelukkie: mooi hoor. Wellicht een klein beetje meer contrast, maar verder weinig op aan te merken.

@WP: het licht is inderdaad erg mooi en het valt helemaal niet mee om dat goed vast te leggen. Dat is je echter wel gelukt. Vind alleen de vierkante crop niet echt geweldig.

@Armada. : ik vind de onscherpe achtergrond heel erg onrustig. En aangezien die het grootste deel van je foto beslaat, vind ik de hele foto erg onrustig. Om dan echt even te nitpicken: 2 stappen naar achteren en de bovenkant van de boog had er ook op gestaan. Maar zoals ik zei: da's echt nitpicken.

@abrakadaver: bekend thema, maar echt geweldig vastgelegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Armada. schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:56:
[...]

50mm f/1.8, dus dat zal wel iets verklaren. :P
Wat ben ik blij met mijn f/1.4 :Y) (die ik veel te weinig gebruik, zoom = lui :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005

DonMetal

Doet Iets Met Media

nero355 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:20:
My thoughts exactly! :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Thnx allemaal :) Is inderdaad antelope canyon... dit is aan 't begin van de 'upper'-canyon.

Een half uurtje voor zonsopkomst aan de grand canyon.... heb de voorgrond bewust wat donker gehouden om 't woeste/duistere te benadrukken.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4123/4926603739_74cbb54165_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De voorgrond heeft een blauwe waas* in de schaduwen, kan je dat een beetje wegpoetsen? Verder vind ik hem niet zo spannend eigenlijk, vooral doordat de voorgrond een grijze waas is op mijn (en daarmee de meeste goedkope) TFT-scherm.

*) Ja, die zal er in het echt ook zijn. Je ogen/hersenen compenseren het dan alleen, zodat je het niet bewust ziet).

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 30-08-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tijd voor een ander scherm dan, want die foto is hartstikke goed :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Commentaartjes komen morgen

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4121/4943338910_635460cd28_b.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 31-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

netjes. Je bent wel van het ietwat minimalistische zie ik. Uitsnede is wederom helemaal goed.
Heb je overigens een nog grotere versie? Want zoals ik 'm nu zie lijken de details uit het water en de boot verdwenen te zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
@Herrick, ik vind een vierkante uitsnede niet zo goed werken met de boot zo groot in beeld. Verder wel echt geweldig gedaan!
@WhiskeyPhreak, superlekker met die lichtbundels. De 'schilderachtige bewerking' vind ik een beetje te... met name bovenin waar de wolken toch wel erg bruin worden. Misschien dat als je dat iets selectiever toepast (bijvoorbeeld met een adjustment layer waarvan je 't masker selectief inschildert) dat 't echt toevoegt aan 't gevoel. De nadruk hoeft ook niet zo op de wolken (zie je de bergen in de achtergrond rechts in 't beeld afsteken tegen de lucht?) te liggen want die lichtbundels zijn van zichzelf al een geweldig onderwerp. Goeie foto, iets mindere nabewerking vind ik :)

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.