Wijnands schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:15:
Tips voor hoe je de sublieme headshots in #1 en #2 aanpakt. Waar sta je tov je licht. Welke lens. Geluid maken om de aandacht te trekken of juist niet. Moet je om je eigen veiligheid denken? Speciale post processing?
#8 vind ik de minste trouwens, te veel schaduw op de vogel.
Ga ik doen, wordt wel volgende week, ik ben een weekend weg namelijk
Joor schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:33:
Prachtige foto's zeg! En wat een weelde om zo veel verschillende roofvogels op de gevoelige
plaat sensor vast te kunnen leggen (binnen een paar uur).
Is dat roofvogelboerderij.nl? Of is het te schaamteloos dat te vragen?
Zeker niet schaamteloos, ik denk dat ze wel bij zijn met reclame:
http://www.valkerij-manege.nl/
Het is inderdaad wel leuk om zo te fotograferen, ik zie mijzelf namelijk niet 5 uur in het wild wachten op een foto die niet eens in de buurt komt van een foto als deze. Het is misschien minder bevredigend maar dat maakt mij niets uit
Dank je. Waarom vind je 10 te druk? ik zie alleen een wollige vogel, wat groen en blauw. De vogel van 3 stond op een paaltje, daarom kon ik van onderaf een foto maken. Voor de rest lag ik meestal op de grond
Haha O RLY, alleen zijn hoofd staat te recht op zijn lichaam. Verder is het geen rocket science hoor deze foto´s, maar dat zal ik nog wel even toelichten in het topic van Wijnands.
Vliegende vogels is een no go met een 5D2. Ik heb het geprobeerd maar ik heb de foto´s nog niet eens bekeken op de computer omdat ik weet dat er niets uit is gekomen. Overigens maakt me dat niets uit, dat wist ik toen ik de camera kocht.