Technisch geneuzel: (
) moire!
@gutteguttegut: Ik hou wel van dit soort abstracte foto's, de scherptediepte is echt gaaf gebruikt bij deze foto, heel mooi!
@eejtje: Wat een kleuren! mooi! het lijkt alsof de foto onderin een beetje paars-achtig wordt, kan dat?
@YellowCube: Ik blijf dat HDR mooi vinden, al moet ik zeggen dat het vaak overdone wordt, ik vind dat op deze foto nog wel meevallen, al zie ik er heel vaak voorbij komen met extreme 'halo' effecten..
Anyways, ik ben eergisteren bij een tattoo shop even snel foto's wezen maken;
@eejtje: Wat een kleuren! mooi! het lijkt alsof de foto onderin een beetje paars-achtig wordt, kan dat?
@YellowCube: Ik blijf dat HDR mooi vinden, al moet ik zeggen dat het vaak overdone wordt, ik vind dat op deze foto nog wel meevallen, al zie ik er heel vaak voorbij komen met extreme 'halo' effecten..
Anyways, ik ben eergisteren bij een tattoo shop even snel foto's wezen maken;

@YellowCube: Vette foto, je krijgt het idee dat de roltrap geen eind heeft en je wordt mooi de diepte ingetrokken.
@rGz: De hand in het midden is bij mij een beetje donker waardoor de aandacht van het gezicht wordt weg getrokken.
@rGz: De hand in het midden is bij mij een beetje donker waardoor de aandacht van het gezicht wordt weg getrokken.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
@YellowCube: Heerlijke foto, de reflecties op de muren geeft de foto een soort van beweging 
@rGz: De hand is erg donker (en veel contrast), de tattoo machine is daardoor slecht te zien, zonder de 'titel vermelding' had ik eerder gedacht dat tie een ketting oid in ze hand had.
@rGz: De hand is erg donker (en veel contrast), de tattoo machine is daardoor slecht te zien, zonder de 'titel vermelding' had ik eerder gedacht dat tie een ketting oid in ze hand had.

@rGz: het zwart wit effect en de korrel zijn erg fraai. De uitdrukking op het gezicht ook. Het is mij echter niet onmiddelijk duidelijk dat het iemand is die bezig is met een tatoeage (of dat het in een tatoeershop plaats vind).
@NeOTheMaTriXM: lekker blik op het gezicht van de zanger. Puike concertfoto.
van mij weer een bijdrage. Ongetwijfeld al vele malen door vele mensen op de foto gezet (wellicht zelfs in deze setting), maar ach, het gebouw leent zich er zo goed voor, zeker met de wolkenluchten van de afgelopen dagen. Radio Kootwijk.
@NeOTheMaTriXM: lekker blik op het gezicht van de zanger. Puike concertfoto.
van mij weer een bijdrage. Ongetwijfeld al vele malen door vele mensen op de foto gezet (wellicht zelfs in deze setting), maar ach, het gebouw leent zich er zo goed voor, zeker met de wolkenluchten van de afgelopen dagen. Radio Kootwijk.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Jammer dat je de camera blijkbaar achterover hebt gekanteld om de wolken erop te krijgen. Nu valt het gebouw wat achterover. De symmetrie van de foto past wel bij het ontwerp van het gebouw en verder is er ook weinig mis met je foto, maar hij "pakt" mij toch niet echt.YellowCube schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:26:
[afbeelding]
Inderdaad. Het is wel makkelijk te corrigeren: beetje perspectiefcorrectie (boven breder maken) en je hebt denk ik een prima foto
Agreed met MBV. Toch moet ik toch nog even mierenneuken (en dan exact dezelfde kritiek geven als de vorige plaat van YC): Op de voorgrond zie je net te duidelijk dat hij een tikkie scheef staat. Zou ik dan ook gelijk maar even onder handen nemen, zeker als symmetrie van belang is.
Hier staat tekst
@rGz
Een mooie sfeerplaat. Als je echter wilt dat het duidelijk is dat het om een tattooshop gaat, dan had je een ander perspectief moeten kiezen. Door wat meer van opzij te schieten kun je misschien een stukje tattoo laten zien, of wat meer van de machine.
@NeOTheMaTriXM
De uitsnede is erg goed gelukt, je hebt de zanger mooi weten te isoleren zonder enige afleiding op de achtergrond. Is dit door nabewerking gekomen, of waren de omstandigheden ernaar? De emotie spat er vanaf..
@YellowCube
Eigenlijk is alles al gezegd, ik wil er echter wel aan toevoegen dat ik de toning erg mooi vind! Eigenlijk is er een heel palet aan bruintinten aanwezig met af en toe wat (pastel)kleuren zoals groen (het strookje gras) en blauw (de lucht). Ik hoop voor je dat je wat cropruimte over hebt voor de perspectiefcorrectie en het rechtzetten van de foto. De plaat verdient het namelijk.
Mijn eerste post hier:
EDIT: Even verwijderd, omdat er eerst wat namen moeten worden weggepoetst.
Een mooie sfeerplaat. Als je echter wilt dat het duidelijk is dat het om een tattooshop gaat, dan had je een ander perspectief moeten kiezen. Door wat meer van opzij te schieten kun je misschien een stukje tattoo laten zien, of wat meer van de machine.
@NeOTheMaTriXM
De uitsnede is erg goed gelukt, je hebt de zanger mooi weten te isoleren zonder enige afleiding op de achtergrond. Is dit door nabewerking gekomen, of waren de omstandigheden ernaar? De emotie spat er vanaf..
@YellowCube
Eigenlijk is alles al gezegd, ik wil er echter wel aan toevoegen dat ik de toning erg mooi vind! Eigenlijk is er een heel palet aan bruintinten aanwezig met af en toe wat (pastel)kleuren zoals groen (het strookje gras) en blauw (de lucht). Ik hoop voor je dat je wat cropruimte over hebt voor de perspectiefcorrectie en het rechtzetten van de foto. De plaat verdient het namelijk.
Mijn eerste post hier:

EDIT: Even verwijderd, omdat er eerst wat namen moeten worden weggepoetst.
[ Voor 3% gewijzigd door Recoil op 19-05-2010 20:31 ]
@Recoil, Ik ga mee met mijn bovenbuurman, en daarbij vind ik de foto te krap. Zowel bovenin als onderin. Je ziet gewoon dat je je best hebt moeten doen om het gebouw er helemaal op te krijgen. Ik vind het een test-case foto, geen showcase.
Mm, aan de voorste grafzerken ga ik wat doen.
@TranceSetter: Nope, absoluut niet mijn best hoeven doen. Ik heb bewust gekozen voor dit perspectief, ik had namelijk makkelijk naar 16mm (in plaats van 18mm) kunnen gaan of simpelweg een paar meter naar achteren kunnen gaan staan.
@TranceSetter: Nope, absoluut niet mijn best hoeven doen. Ik heb bewust gekozen voor dit perspectief, ik had namelijk makkelijk naar 16mm (in plaats van 18mm) kunnen gaan of simpelweg een paar meter naar achteren kunnen gaan staan.
@NeOTheMaTriXM , je achtergrond is niet egaal zwart wist je dat ? het stoort me ontzettend dat je allemaal stofjes oid ziet vliegen, en dat ie niet egaal zwart is. ( zo doet het zich iniedergeval wel voor, dat het egaal zwart zou moeten zijn ) kijk bijvoorbeeld even met je ogen naar de linker zijkant, in het midden zit echt een vlek van stof ( of wat het ook is )
Als je dit even verhelpt is ie al véél beter imo
@ yellowcube, wel een lekkere toning voor dit soort omstandigheden. Maar ook ik ga mee in het feit dat het perspectief stoort.. even verbeteren ( zo gedaan ) en je hebt een mooie foto imo
@ recoil, heb je je foto nou verwijdert ? ik zie hem iniedergeval niet, dus commentaar geven gaat moeilijk..
oude foto
dat is dus de foto waar unonunkle op had gereageert.

edit; de kadering ietsie aagepast, a.h.v commentaar van GH, en tot de conclusie gekomen dat deze toch net iets lekkerder weg kijkt(dit is dus dan eindelijk tóch de final)
Als je dit even verhelpt is ie al véél beter imo
@ yellowcube, wel een lekkere toning voor dit soort omstandigheden. Maar ook ik ga mee in het feit dat het perspectief stoort.. even verbeteren ( zo gedaan ) en je hebt een mooie foto imo
@ recoil, heb je je foto nou verwijdert ? ik zie hem iniedergeval niet, dus commentaar geven gaat moeilijk..
oude foto
dat is dus de foto waar unonunkle op had gereageert.

edit; de kadering ietsie aagepast, a.h.v commentaar van GH, en tot de conclusie gekomen dat deze toch net iets lekkerder weg kijkt(dit is dus dan eindelijk tóch de final)
[ Voor 33% gewijzigd door Zuurstok op 20-05-2010 09:20 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
@Bobf sorry vind hem (de foto) te donker, weinig expressie.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:54 . Reden: duidelijker commentaar :P ]
vinden jullie het erg als ik m'n vorige post edit en vervang met een nieuwe foto ?
Heb een andere foto van de betreffende man die ik toch mooier vind
edit @ mobyrick hieronder, heb ik gedaan
Heb een andere foto van de betreffende man die ik toch mooier vind
edit @ mobyrick hieronder, heb ik gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door Zuurstok op 19-05-2010 18:54 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Laat de oude dan als linkje staan, dan blijft het overzichtelijk
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
@YellowCube
Mooie plaat, fijne sfeer. Hi-res doet hem zeker goed.
@rGz
Mooi zwart wit. Hi-res is te hi-res
. Ik vind het wel jammer dat er weinig detail zit in de hand waarmee hij de tattoo zet.
@NeOTheMaTriXM
Lekker agressieve plaat, past denk ik goed bij de muziek.
@YellowCube
Ik heb inderdaad vaker foto's gezien van Radio Kootwijk, ook met deze sfeer. Is het nog mogelijk om van zo'n onderwerp iets origineels te maken? Lijkt me lastig. Ik vind je foto gelukt maar hij doet me clichematig aan door de toning en doordat het een bekend onderwerp is.
@BobF.
Ik vind de belichting goed, alleen is de kadering naar mijn smaak te krap, er had wat meer ruimte om het hoofd heen gemogen.
Mijn bijdrage:
Foto is gemaakt met een Nikkor 28mm 3.5 shift objectief.
Mooie plaat, fijne sfeer. Hi-res doet hem zeker goed.
@rGz
Mooi zwart wit. Hi-res is te hi-res
@NeOTheMaTriXM
Lekker agressieve plaat, past denk ik goed bij de muziek.
@YellowCube
Ik heb inderdaad vaker foto's gezien van Radio Kootwijk, ook met deze sfeer. Is het nog mogelijk om van zo'n onderwerp iets origineels te maken? Lijkt me lastig. Ik vind je foto gelukt maar hij doet me clichematig aan door de toning en doordat het een bekend onderwerp is.
@BobF.
Ik vind de belichting goed, alleen is de kadering naar mijn smaak te krap, er had wat meer ruimte om het hoofd heen gemogen.
Mijn bijdrage:

[ Voor 3% gewijzigd door Kwintessens op 19-05-2010 23:14 ]
sorry, maar zou je mischien kunnen onderbouwen waarom je dit showcase vind?
Ik vind het namelijk een absoluut niet boeiende plaat, wat wil je ons kijkers laten zien ?
afgezien van het feit dat je de shift van je objectief goed hebt toegepast ?
mischien ligt het eraan omdat ik niet weet wat het is ? ( al lijkt het op iets als een gevangenis ofzo )
overigens op jou comment over m'n foto; ik heb de kadering expres zo gedaan, zelfs nog ietsjes ( het is echt maar een klein beetje ) gecropt in PS. Dus het is inderdaad een smaak ding.
Ik vind het namelijk een absoluut niet boeiende plaat, wat wil je ons kijkers laten zien ?
afgezien van het feit dat je de shift van je objectief goed hebt toegepast ?
mischien ligt het eraan omdat ik niet weet wat het is ? ( al lijkt het op iets als een gevangenis ofzo )
overigens op jou comment over m'n foto; ik heb de kadering expres zo gedaan, zelfs nog ietsjes ( het is echt maar een klein beetje ) gecropt in PS. Dus het is inderdaad een smaak ding.
@Yellowcube: Prachtig! Alleen even corrigeren, of in ieder geval wat meer symmetrisch maken
@ BobF.: Prima foto, wat betreft belichting. Kadering vind ik ook goed zo. Ben benieuwd, zit er een verhaal achter? Of gewoon zomaar een portret
@Kwitntessens: Sorry, maar ik ben het eens met BobF.. Ik vind het geen showcase-plaat. Ik zie hier niets speciaals, het gebouw geeft geen wow-effect.
@ BobF.: Prima foto, wat betreft belichting. Kadering vind ik ook goed zo. Ben benieuwd, zit er een verhaal achter? Of gewoon zomaar een portret
@Kwitntessens: Sorry, maar ik ben het eens met BobF.. Ik vind het geen showcase-plaat. Ik zie hier niets speciaals, het gebouw geeft geen wow-effect.
Niet zo zeer een verhaal erachter, maar de beste man is een straat muzikant, te Amsterdam.eejtje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:02:
Ik vind deze mensen erg interessant ogen door voornamelijk de manier van kleden ( ookal is het maar een ''zwervers'' outfit ) hun haar, hun manier van kijken and all these things.
maar velen vind ik niet interessant genoeg om echt daadwerkelijk mooi te portreteren en dergelijke.
Totdat ik deze man zag, op z'n gitaartje spelende ( nog serieus goed ook, wat velen van die mensen wel kunnen omdat ze alles op het gehoor af moeten leren ) en ik vroeg hem of ik een foto van hem mocht maken.
Het ding met bruine/zwarte mensen, wat mij enorm aan hun trekt is hun huid. Ik vind de huid, mits een beetje redelijk belicht, echt prachtig. Je kan er zoveel kanten mee op. En dat samen met de blik op meneer z'n gezicht vind ik het persoonlijk een mooie foto geworden.
offtopic:
zijn blik is voor mij zo mooi, omdat als ik er een tijdje naar kijk, de man opeens geen glimlach blijkt te hebben, maar redelijk sippig kijkt, en dan opeens weer een beetje glimlacht. ik vind dat erg mooi aan een foto; des te langer je ernaar kijkt, des te mooier hij wordt.
zijn blik is voor mij zo mooi, omdat als ik er een tijdje naar kijk, de man opeens geen glimlach blijkt te hebben, maar redelijk sippig kijkt, en dan opeens weer een beetje glimlacht. ik vind dat erg mooi aan een foto; des te langer je ernaar kijkt, des te mooier hij wordt.
Mooie lucht hoorYellowCube schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:26:
[afbeelding]
Volgens mij heb je iets te ver 'geshift': naar boven toe wordt hij breder. Verder is hij wel aardig.Kwintessens schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:13:
Mijn bijdrage:
[afbeelding]
@YellowCube: Blijft een intrigerend gebouw he. Komt vaak voorbij. Bij deze lijkt de vijver de ene kant op scheef en het gebouw de andere kant op. Vreemde gewaarwording.
@Recoil: Ik zou dat rode kruisje liever groen gezien hebben...
@BobF.: Mooi portret. Wel echt gedragen door het onderwerp. Vind het jammer dat de huid zo glanst, maar neem aan dat jouw poederdoos niet compatible was?
@Kwintessens: Het lijkt wel of je "op tilt" bent gegaan met je shifting als ik naar de regenpijpen en de toren kijk. De vertekening is er nog steeds, maar nu omgekeerd. Ik tegenstelling tot bovenstaande reacties kan ik zulke onderwerpen wel waarderen.
@Recoil: Ik zou dat rode kruisje liever groen gezien hebben...
@BobF.: Mooi portret. Wel echt gedragen door het onderwerp. Vind het jammer dat de huid zo glanst, maar neem aan dat jouw poederdoos niet compatible was?
@Kwintessens: Het lijkt wel of je "op tilt" bent gegaan met je shifting als ik naar de regenpijpen en de toren kijk. De vertekening is er nog steeds, maar nu omgekeerd. Ik tegenstelling tot bovenstaande reacties kan ik zulke onderwerpen wel waarderen.
Verwijderd
@Hierboven: Ik ging m'n diafragma net dat beetje meer dichtgeknepen hebben. Mij persoonlijk stoort het ietsje dat het ene meeldraadje wel scherp is(rechts bv.), en het andere niet (links).
Ik zou hem graag nog eens zien met het diafragma wat nauwer, de toning vind ik persoonlijk erg geslaagd
Ik zou hem graag nog eens zien met het diafragma wat nauwer, de toning vind ik persoonlijk erg geslaagd
@BobF.
Het is de voormalige kantoenfabriek Het Rozendaal in Enschede. Deze fabriek is verbouwd tot museum. Ik vind het een showcase foto om de volgende redenen:
1. De foto is technisch goed. (De belichting en de toepassing van shift kloppen.)
2. De compositie bevat geen storende elementen.
3. Ik vind het onderwerp (architectuur) interessant.
4. Het avondlicht geeft een mooie warme gloed en het donkerste deel van de foto (de deur onderaan de toren) krijgt een accent door de reflectie van het warme licht. Hierdoor ontstaat een wat bevreemdende sfeer.
@MBV
Ik heb het nog even nagekeken met loodlijnen in Photoshop, maar de lijnen zijn recht, er is dus niet teveel shift gebruikt.
@Joor
Bedankt voor je commentaar; ik denk dat het wennen is om lijnen zo recht te zien, gevoelsmatig klopt dit niet en lijkt het gebouw naar voren te hellen, toch zijn de lijnen recht.
@eejtje
Mooie foto.
Nog ééntje van mij:
Het is de voormalige kantoenfabriek Het Rozendaal in Enschede. Deze fabriek is verbouwd tot museum. Ik vind het een showcase foto om de volgende redenen:
1. De foto is technisch goed. (De belichting en de toepassing van shift kloppen.)
3. Ik vind het onderwerp (architectuur) interessant.
4. Het avondlicht geeft een mooie warme gloed en het donkerste deel van de foto (de deur onderaan de toren) krijgt een accent door de reflectie van het warme licht. Hierdoor ontstaat een wat bevreemdende sfeer.
@MBV
Ik heb het nog even nagekeken met loodlijnen in Photoshop, maar de lijnen zijn recht, er is dus niet teveel shift gebruikt.
@Joor
Bedankt voor je commentaar; ik denk dat het wennen is om lijnen zo recht te zien, gevoelsmatig klopt dit niet en lijkt het gebouw naar voren te hellen, toch zijn de lijnen recht.
@eejtje
Mooie foto.
Nog ééntje van mij:

Tussen het laten "omvallen" van een gebouw en het 100% loodrecht uitlijnen ervan zit nog een stukje "normaal perspectief". Als je met het blote oog kijkt, is er zoiets als een (meer) verdwijnpunt(en). Alles in de verte (en ook hoogte) loopt dus een beetje naar elkaar toe, IRL. Daardoor lijkt een 100% uitlijning waarschijnlijk snel op overcorrectie.Kwintessens schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:12:
@MBV
Verder vind ik de foto technisch erg netjes, maar ik mis het wow-effect (een beetje). Als je de plek kent, geeft dat waarschijnlijk wat meerwaarde.
Die stoel op de parkeerplaats en een muntje in de meter had wel grappig kunnen zijn?Nog ééntje van mij:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 20-05-2010 21:29 ]
Ik voel me net zo gefopt als toen ik voor het eerst naar een TFT scherm keekKwintessens schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:12:
@Joor
Je foto van de minder-validen moeten ook dokken parkeerplaats vind ik persoonlijk exht niks. Alle lijnen lopen door elkaar. Keiharde schaduwen... Zit nu nog een keer te kijken en vraag me af of, als de bus stopt, ze ook alledrie instappen.
Een rolstoel had het moeten wezenToff schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:26:
Die stoel op de parkeerplaats en een muntje in de meter had wel grappig kunnen zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Joor op 20-05-2010 23:03 ]
Kwintessens: Die muur is ernstig druk, hij staat beetje scheef (of in ieder geval, de stoep is niet recht) en dat bord is afgesneden. Ik vind 'm niet echt bijzonder en al helemaal niet showcase-waardig eerlijk gezegd.
Waarom probeer je het niet eerst in het testcase-topic?
Want je vorige foto had daar, naar mijn mening, ook beter in gepast.
Waarom probeer je het niet eerst in het testcase-topic?
[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 20-05-2010 23:28 ]
The devil is in the details.
Dat is een mooie foto! Mag ik hem ik volledige resolutie zodat ik hem als desktop background kan gebruiken? Ik heb namelijk een resolutie van 1080p, en niet van 768.YellowCube schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:52:
[afbeelding]
op de roltrap van de metro van in Boedapest
@Sjaak: het scheve was me niet opgevallen![]()
heb 'm rechtgezet.
Ik vraag mij de laatste dagen écht af of we wel weten waar we die foto's plaatsen. Dit is toch het showcase-topic, het topic voor foto's waar bijna geen aanmerkingen meer op zijn te plaatsen.
bv: Kwintessens, de achtergrond vind ik erg druk. Ook het afgesneden verkeersbord en de halve stoeprand. En daarbij de harde schadwuen. Nee, hij houdt niet mijn aandacht vast in ieder geval...
bv: Kwintessens, de achtergrond vind ik erg druk. Ook het afgesneden verkeersbord en de halve stoeprand. En daarbij de harde schadwuen. Nee, hij houdt niet mijn aandacht vast in ieder geval...
niet helemaal mee eens.. ik vind de lamp die helemaal links tegen de muur hangt de compositie best storen. juist doordat hij zo heel erg tegen het kader zit en niet wordt afgesneden creëert het spanning. verder mag er best een stuk van de onderkant af van mij en had de bovenkant wat ruimer gemogen.Kwintessens schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:12:
Imho mee eens, en omdat ik erg huiverig op m'n eigen foto's ben heb ik daarom allereerst maar een DM naar Nomad en Mig29 gestuurd ( die vonden dat ie hier moest )TranceSetter schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:30:
Ik vraag mij de laatste dagen écht af of we wel weten waar we die foto's plaatsen. Dit is toch het showcase-topic, het topic voor foto's waar bijna geen aanmerkingen meer op zijn te plaatsen.
Niet dat iedereen dit maar moet doen, maar weten sommigen wel van het bestaan af van het test-case topic ?
wellicht is het een idee om een topic te maken waar je je foto neer plempt en dat men dan kan zeggen of het test- of showcase is ?
dat is het test-case topic, als hij te goed is krijg je dat vanzelf te horen
[ Voor 46% gewijzigd door MBV op 21-05-2010 09:45 ]
@BobF: Mooie bruine kleuren. Jammer van die flits-puntjes in die man zijn ogen.
@Kwintessens: Ik vind de toren te dicht op de boven- en zijkant zitten. Ook vind ik de muur rechts te donker
@eetje: Ik vind deze close-up niet zo lekker kijken, door het overheersende wit. Die groene dingetjes zien er wel goed uit.
@Kwintessens: Leuk idee, wel een paar opmerkingen: stoeprand loopt niet recht; bord staat er half op en ik vind het een plat geheel doordat stoel/betaalpaal en bord op 1 lijn staan.
Nu zelf ook maar eens een showcase plaat plaatsen, denk zelf wel dat dat wel kan met deze foto... Zelf vind ik eigenlijk 1 minpuntje aan deze plaat, klein beetje groothoek vervorming op de molen rechts.
Ik ben benieuwd of ik hem terecht in dit topic heb geplaatst, of dat hij in het testcase topic had gemoeten... Maar ja eens moet de eerste keer zijn

Foto is klikbaar voor een grotere versie. Tevens heb ik hier een versie op zwarte achtergrond. Kijkt naar mijn idee veel beter.
En hier nog even een linkje naar de 'eerste' versie: http://www.flickr.com/photos/marceltuit/4626910299/sizes/o/
@Kwintessens: Ik vind de toren te dicht op de boven- en zijkant zitten. Ook vind ik de muur rechts te donker
@eetje: Ik vind deze close-up niet zo lekker kijken, door het overheersende wit. Die groene dingetjes zien er wel goed uit.
@Kwintessens: Leuk idee, wel een paar opmerkingen: stoeprand loopt niet recht; bord staat er half op en ik vind het een plat geheel doordat stoel/betaalpaal en bord op 1 lijn staan.
Nu zelf ook maar eens een showcase plaat plaatsen, denk zelf wel dat dat wel kan met deze foto... Zelf vind ik eigenlijk 1 minpuntje aan deze plaat, klein beetje groothoek vervorming op de molen rechts.
Ik ben benieuwd of ik hem terecht in dit topic heb geplaatst, of dat hij in het testcase topic had gemoeten... Maar ja eens moet de eerste keer zijn

Foto is klikbaar voor een grotere versie. Tevens heb ik hier een versie op zwarte achtergrond. Kijkt naar mijn idee veel beter.
En hier nog even een linkje naar de 'eerste' versie: http://www.flickr.com/photos/marceltuit/4626910299/sizes/o/
[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 22-05-2010 16:16 ]
Voor op mijn monitor vind ik de molens te klein door de korte brandpuntsafstand, maar als 40x60/60x80 boven de bank lijkt hij me prima
Ik vind de toning erg mooi. Ik houd niet zo van vignettering, maar (ook) dat is een kwestie van smaak.marceltuit schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:00:
[afbeelding]
Wat ik wel héél jammer vind is de vervorming. Ook de linker molen helt over en ik zie eigenijk nergens een rechte lijn, waar dit landschap juist zijn kracht aan de rechte lijnen zou moeten ontlenen.
Dank voor je reactie. Ik vraag me af wat er te doen is tegen die vervorming, behalve het aanschaffen van een lens die tig-keer zo duur is als mijn huidgeToff schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:00:
[...]
Ik vind de toning erg mooi. Ik houd niet zo van vignettering, maar (ook) dat is een kwestie van smaak.
Wat ik wel héél jammer vind is de vervorming. Ook de linker molen helt over en ik zie eigenijk nergens een rechte lijn, waar dit landschap juist zijn kracht aan de rechte lijnen zou moeten ontlenen.

@MBV: ook jij dank voor de reactie. Om eerlijk te zeggen vond ik de molens op deze manier juist precies de mooie grootte hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 21-05-2010 22:16 ]
photoshop...
haha ja dat telt niet, ik bedoelde van te voren 
Ik vind fotograferen leuk, maar nabewerken heb ik een schurfthekel aan
Toch bewerk jij al je platen duidelijkmarceltuit schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
Je voegt vaak een bepaalde toning toe die ik vaak ook heel mooi vind. Je maakt fijne landschappen en bewerken moet je gewoon doen. Ik denk namelijk dat de foto's zonder de bewerking en zonder de toning veel saaier ogen.
Elf mm is nogal extreem. Je zou, vanaf hetzelfde standpunt, die foto in delen kunnen maken met meer milimeters en dan kunnen "stitchen", bijvoorbeeld. Of een stukje breedte opofferen ten gunste van een minder extreme focale lengte, of een standpunt vinden dat verder weg ligt kiezen, met hetzelfde doel. Zelf zuig ik grote tijd met nabewerken, dus ik begrijp wat je bedoelt, maar voor echt goede afdrukken in de 'good old' doka tijd was de afdrukcentrale ook niks, je moest het zelf doen. Dat is met digitale technieken zo eenvoudig geworden, dat het niet bewerken van je foto's eigenlijk niet meer verdedigbaar is.marceltuit schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
Klopt sciroccor, maar ik houd het vooral bij kleuraanpassingen en licht enzo. Ik bedoelde met mijn post vooral wegklonen enzo, en het corrigeren van lijnen enzo.
@toff: daar heb je gelijk in, panorama foto uit meerdere foto's was inderdaad een oplossing geweest.
@toff: daar heb je gelijk in, panorama foto uit meerdere foto's was inderdaad een oplossing geweest.
Dan krijg je nog steeds een grote beeldhoek en de daarbij horende perspectiefische vervorming.Toff schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:05:
[...]
Elf mm is nogal extreem. Je zou, vanaf hetzelfde standpunt, die foto in delen kunnen maken met meer milimeters en dan kunnen "stitchen", bijvoorbeeld.
edit: Mooiste is om het gewoon zo te doen met photoshop, via Lens Correction>Vertical Perspective.
Als ik zo vriendelijk mag zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door -DG- op 22-05-2010 08:49 ]
Heb toch even een poging gedaan om het perspectief aan te passen. werkt goed zeg! Ook een poging gedaan om de vignettering weg te halen, maar dat vond ik niet zo'n succes omdat het vooral onderin al snel veels te licht werd.
Zie mijn post voor de aangepaste foto.
Zie mijn post voor de aangepaste foto.
Hij lijkt meer uitgesproken te zijn zo. Goed resultaat inderdaad.
Je mag van mij de zwarte randen wel weg halen
De foto lijkt nu ook een soort van 4/3 verhouding te hebben en daardoor vind ik hem wat veel lucht hebben. Ik zou de foto iets meer voorgrond geven en iets minder lucht. Want als je ook een voorgrond op een landschap hebt vind ik dat de 'regel' richtlijn van derden niet opgaat.
Kortom vind ik het een geslaagde plaat, waar ik alleen de uitsnede wat anders gedaan zou hebben.
Je mag van mij de zwarte randen wel weg halen

De foto lijkt nu ook een soort van 4/3 verhouding te hebben en daardoor vind ik hem wat veel lucht hebben. Ik zou de foto iets meer voorgrond geven en iets minder lucht. Want als je ook een voorgrond op een landschap hebt vind ik dat de 'regel' richtlijn van derden niet opgaat.
Kortom vind ik het een geslaagde plaat, waar ik alleen de uitsnede wat anders gedaan zou hebben.
Dat ziet er al een stuk beter uit
Zou je een linkje kunnen neerzetten naar de versie voor bewerking? Dan snappen mensen de reacties beter die er staan
[ Voor 62% gewijzigd door MBV op 22-05-2010 15:19 ]
Goed idee, staat erbijMBV schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:18:
Dat ziet er al een stuk beter uitZou je een linkje kunnen neerzetten naar de versie voor bewerking? Dan snappen mensen de reacties beter die er staan
Ben wel benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Op een station s'ochtends vroeg genomen.
http://94.100.114.181/951...900/951714855_6_4wor.jpeg
http://94.100.114.181/951...900/951714855_6_4wor.jpeg
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-05-2010 16:47 . Reden: sorry, voldoet helaas niet aan de eisen van dit showcase topic ]
Hij is mij echt veel te donker, je ziet behalve de persoon en de borden bijna niets.
ik vind de compositie niets en ik vind de kadrering te ruim. hij is bovendien onderbelicht naar mijn gevoel en de reflectie van de lampen op de borden stoort. net als de vignetting en de vervorming trouwens. en de foto was beter geweest als je precies parallel aan die muur stond.
het concept spreekt mij wel aan. is dit straat/spontane fotografie of in scene gezet? wat doet die paraplu daar?
al met al: geen showcase maar een goede toevoeging aan het testcase topic.
het concept spreekt mij wel aan. is dit straat/spontane fotografie of in scene gezet? wat doet die paraplu daar?
al met al: geen showcase maar een goede toevoeging aan het testcase topic.
Meer testcase idd. Sorry man, maar hij is veelste donker.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
te donker en scheef
Verwijderd
@Marceltuit| Flinke verbeterin die bewerking die je hebt toegepast. Nette plaat is het nu.
@Driftkikker| Wat donker en scheef. Idee is goed. Uitvoering had beter gekund.
@Fusion_ghost| Bijzondere kleuren. Maar verder vind ik het niet echt bijzonder. Veel vervorming, en de spot rechts trekt te veel aandacht. Of de foto bewerkt of onbewerkt is interesseert mij eigenlijk niet.
Van de week in Scheveningen
@Driftkikker| Wat donker en scheef. Idee is goed. Uitvoering had beter gekund.
@Fusion_ghost| Bijzondere kleuren. Maar verder vind ik het niet echt bijzonder. Veel vervorming, en de spot rechts trekt te veel aandacht. Of de foto bewerkt of onbewerkt is interesseert mij eigenlijk niet.
Van de week in Scheveningen

duss..
@jullie beiden;
Waarom vinden jullie het terecht dat ie in het showcase topic staat, en niet in het testcase topic?
@jullie beiden;
Waarom vinden jullie het terecht dat ie in het showcase topic staat, en niet in het testcase topic?
Laatste drie, in mijn ogen geen showcase platen.
Driftkikker,
zoals velen al gezegd hebben, hij is gewoon te donker en té nietszeggend helaas.
fusion_ghost,
De kleuren zijn onecht en dat komt niet echt door een bouwlamp volgensmij. De stroomvoorziening is storend aanwezig, tenminste als je de personages wilt laten spreken. Het is wel een grappige foto maar verre van een showcase waardige.
MrTimbo.B,
Wel leuke kleuren zo in de namiddag, echter hij is in mijn ogen te druk, als je enken een silouette van de man bij de kijker had genomen dan was die misschien een stuk sterker geweest. Nu vind ik het gebouwtjhe aan de rechterkant en aan de linkerkant té prominent aanwezig.
Driftkikker,
zoals velen al gezegd hebben, hij is gewoon te donker en té nietszeggend helaas.
fusion_ghost,
De kleuren zijn onecht en dat komt niet echt door een bouwlamp volgensmij. De stroomvoorziening is storend aanwezig, tenminste als je de personages wilt laten spreken. Het is wel een grappige foto maar verre van een showcase waardige.
MrTimbo.B,
Wel leuke kleuren zo in de namiddag, echter hij is in mijn ogen te druk, als je enken een silouette van de man bij de kijker had genomen dan was die misschien een stuk sterker geweest. Nu vind ik het gebouwtjhe aan de rechterkant en aan de linkerkant té prominent aanwezig.
ik vind die van MrTimo.B best wel erg ok. Dat gebouwtje rechts zou inderdaad weg kunnen, maar het stoort m.i. niet verschrikkelijk.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
even 2 platen omgezet naar linkjes omdat die niet voldoen aan de minimale eisen die wij hanteren voor dit topic.
Voel je niet betreurd, want het niveau willen we gewoon graag hoog houden en we hebben ook nog het solo testcase topic voor foto's die het hier net niet halen.
Voel je niet betreurd, want het niveau willen we gewoon graag hoog houden en we hebben ook nog het solo testcase topic voor foto's die het hier net niet halen.
Verwijderd
Ai ik had het testcase topic even over het hoofd gezien. Als het moet kan die verplaatst worden naar testcase.
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:20:
Ai ik had het testcase topic even over het hoofd gezien. Als het moet kan die verplaatst worden naar testcase.
@MrTimbo.B: Mooie kleuren, geven een lekker warme sfeer aan de foto. Ook de dieptewerking vind ik erg gaaf in deze foto. Enige wat enigszins jammer is, is dat gebouwtje rechts. Had van mij weggelaten mogen worden.
@MrTimbo.B erg mooie kleuren! Kijkt lekker diepweg , heb je er nog meer in die reeks?
1tje van mij..

Groot
1tje van mij..

Groot
erg leuk gedaan, maar wat is dat oranje ding waar ik naar zit te kijken?
En waarom heb je daar niet een ander (meer herkenbaar) voorwerp voor gekozen (een fraaie knikker bijvoorbeeld)?
En waarom heb je daar niet een ander (meer herkenbaar) voorwerp voor gekozen (een fraaie knikker bijvoorbeeld)?
Het is een kraalYellowCube schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:56:
@ joosthaarman: Ik vind de kraal mooi van kleur, maar de vorm leidt af (al is hij fraai uitgelicht). Ik moet te lang nadenken om te zien wat het is. De vloeistof is ook moeilijk definieerbaar. Het lijkt nog het meest op zeepsop? Er lijken iets teveel spatten in de lucht te zitten voor die ene kraal. Hoewel er - gezien de vrije positie van de kraal - beweging in de foto zou moeten zitten, is alles stijf bevroren. Een langere sluitertijd zou de foto wat dynamischer kunnen maken. Verder zit er net boven de kraal een donkere band in de achtergrond. Een vloeiender overgang zou mooier zijn. Al met al voor mij teveel verbeterpuntjes, sorry. Het is wel postief bedoeld.
YellowCube schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:56:
offtopic:
Als je de foto groter maakt is die zwarte rand bijna niet te zien
. Maar je moet toch echt tegen die man zeggen dat tie niet mag vliegeren met die kraal. Gaat tie ook nog op zijn knieeen zitten met zijn linkerarm vooruit. Zal wel komen omdat hij zo gespierd is
.
Als je de foto groter maakt is die zwarte rand bijna niet te zien
Self reflection is the school of wisdom
Allereerst: ik ben het totaal niet eens met de kritiek hierboven, vind het juist een mooie foto en niks mis met die kraal. Beter juist dan de standaard knikker of aardbei oid. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als je ipv die kraal iets van een klein ruimteschipje oid laat vallen. Het wateroppervlak ziet er een beetje uit als het oppervlak van een planeet en dat donkere deel met druppels als een sterrenhemel. 
Wat ik overigens alleen niet snap: waar komt die plons en die spetters vandaan? Het lijkt wel of de kraal weer omhoog gestuiterd is?
Wat ik overigens alleen niet snap: waar komt die plons en die spetters vandaan? Het lijkt wel of de kraal weer omhoog gestuiterd is?
[ Voor 14% gewijzigd door Captain N op 27-05-2010 11:28 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij was dat wel de bedoeling inderdaadCaptain N schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:27:
offtopic:
ging ff iets miss
ging ff iets miss
[ Voor 78% gewijzigd door Aapie op 27-05-2010 14:13 ]
Ik heb wat werk van m'n broertje gezien en er zijn er een aantal die ik erg mooi vond
Geschoten met een EOS 50D icm een Fuji 55mm F2.2 ( M42 ) waar hij een stuk glas uit een oude lens voor geplakt heeft, zodat het geheel een macro lensje wordt:
Geschoten met een EOS 50D icm een Fuji 55mm F2.2 ( M42 ) waar hij een stuk glas uit een oude lens voor geplakt heeft, zodat het geheel een macro lensje wordt:

[ Voor 60% gewijzigd door HomegrownBGP op 27-05-2010 14:36 ]
Verwijderd
denk niet dat het de bedoeling is plaatjes van anderen te posten. maar plaatjes van jezelf
Als je broertje met een DSLR overweg kan dan zal 'ie vast ook wel met een computer/het internet overweg kunnen
Ik zal 'm de tip geven dat ie ze hier kan plaatsen om mogelijk meer te leren e.d. Ik denk, misschien vinden andere mensen ze ook de moeite waard.
De 2e foto die in je post stond voor je edit vond ik erg mooi in ieder geval.HomegrownBGP schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:40:
Ik zal 'm de tip geven dat ie ze hier kan plaatsen om mogelijk meer te leren e.d. Ik denk, misschien vinden andere mensen ze ook de moeite waard.
(die kleurrijke macro van die bloem)
@MrTimbo.B: Wow, het betere werk. Mooie subtiele kleuren en contrast.
Vandaag gemaakt in Drenthe:
Vandaag gemaakt in Drenthe:

[ Voor 13% gewijzigd door mcdronkz op 15-06-2010 03:12 ]
Volgens mij moet jij je eigen kever-showcase-topic krijgen
Hij is fijn, jammer dat de blown highlights bij de zon wit zijn: oogt een beetje onnatuurlijk. Misschien alles wat bijna-wit is het geel van eromheen geven?
Nou, dat topic is misschien niet zo'n verkeerd ideeMBV schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:58:
Volgens mij moet jij je eigen kever-showcase-topic krijgenHij is fijn, jammer dat de blown highlights bij de zon wit zijn: oogt een beetje onnatuurlijk. Misschien alles wat bijna-wit is het geel van eromheen geven?
Highlights mogen best, maar ze moeten niet digitaal wit zijn. Ken Rockwell heeft daar volgens mij een heel lang verhaal over verteld, over dat het een van de belangrijkste verschillen tussen film en digitaal is.mcdronkz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:47:
[...]
Nou, dat topic is misschien niet zo'n verkeerd idee. Die highlights zaten al in het origineel, vind ze eigenlijk wel iets bijdragen aan de foto, dan zie je tenminste waar de zon is
.
Inderdaad een stuk mooier. Ik zou alleen het effen geel in de linkerwolk iets lichter maken, die ziet er nu wat onnatuurlijk uit.
Nu nog de windveren van achter de electriciteitsmast terughalen
[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 17-06-2010 12:56 ]
True, done.MBV schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:07:
Inderdaad een stuk mooier. Ik zou alleen het effen geel in de linkerwolk iets lichter maken, die ziet er nu wat onnatuurlijk uit.

Misschien komt het omdat ik 'm ook 'voor' heb gezien, maar ik vind 'm zo een stuk leger (en dat is 'ie ook, maar dat vind ik niet positief). De eerste versie vind ik leuker dus.
Op dat gebied kun je niet iedereen tevreden stellen. Gelukkig maar, anders is de spanning er snel vanafMute schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:27:
Misschien komt het omdat ik 'm ook 'voor' heb gezien, maar ik vind 'm zo een stuk leger (en dat is 'ie ook, maar dat vind ik niet positief). De eerste versie vind ik leuker dus.
Ach, 't houdt het interessant
Ik vind de kale wel erg "nep" zo. Op die manier kan je iedere fraaie lucht wel achter een onderwerp plakken om een plaatje te maken. Wat wel jammer is van het origineel (vind ik dan) is, dat de draden door het dak snijden. De mast zou meer los van de zon en wolken kunnen en misschien ook groter, maar dan had je een andere parkeerplek moeten hebben waarschijnlijk.
Zo'n kevertopic zou wel grappig zijn idd.
Zo'n kevertopic zou wel grappig zijn idd.
In realiteit is dat natuurlijk ook zo.Toff schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:35:
Op die manier kan je iedere fraaie lucht wel achter een onderwerp plakken om een plaatje te maken.
Oké, vooruitZo'n kevertopic zou wel grappig zijn idd.
[ Voor 16% gewijzigd door mcdronkz op 17-06-2010 19:49 ]
Verwijderd
@ mcdronkz: erg geslaagde foto, fijne kleuren vooral.
na aanleiding van commentaar in soprfotografie plaats ik deze hier, ben benieuwd wat de meningen zijn:

foto is genomen 3 jaar geleden genomen in Estoril, Portugal, in de parabolica bocht waar ze met ik schat 220 doorheenn knallen, heel spectaculair, prachtige bocht om te staan.
Kwam 'm toevallig tegen bij het opschonen van mijn fotomappen, heb nog paar meer van dezelfde soort foto's hier staan:
http://www.flickr.com/pho...7/sets/72157607006577180/
misschien moet ik er een keer een set van maken.
erg jammer dat ik toen nog in jpeg'jes schoot anders had ik de kwaliteit nog wat meer kunnen opschroeven
zal ze niet allemaal posten
na aanleiding van commentaar in soprfotografie plaats ik deze hier, ben benieuwd wat de meningen zijn:

foto is genomen 3 jaar geleden genomen in Estoril, Portugal, in de parabolica bocht waar ze met ik schat 220 doorheenn knallen, heel spectaculair, prachtige bocht om te staan.
Kwam 'm toevallig tegen bij het opschonen van mijn fotomappen, heb nog paar meer van dezelfde soort foto's hier staan:
http://www.flickr.com/pho...7/sets/72157607006577180/
misschien moet ik er een keer een set van maken.
erg jammer dat ik toen nog in jpeg'jes schoot anders had ik de kwaliteit nog wat meer kunnen opschroeven
zal ze niet allemaal posten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:44 ]
Helaas, niet te vroeg juichen

@ThunderNet; Heftige foto! Zo heb ik ze nog niet vaak gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Macsylver op 12-07-2010 13:35 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Gruwelijke foto. Misschien dat je het lampje linksonder nog wat minder opvallend kan maken. Dit leidt beetje af. Verder geweldige pic! Very armageddon!ThunderNet schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:24:
@Tonym83 hij doet het hem net niet voor mij.. Misschien dat je met iets creatievere nabewerking er een spannendere foto van kunt maken
Foto van afgelopen nacht:
[afbeelding]
there's no tweak without the tweaker
@ThunderNet: Super mooi "Independence Day" moment zeg! Hele gave plaat... Wat veroorzaakte die "druppeltjes" op de voorgrond?
@Macsylver: Mooi de sfeer te pakken. Erg goed commentaar
@Macsylver: Mooi de sfeer te pakken. Erg goed commentaar
[ Voor 19% gewijzigd door Joor op 12-07-2010 13:59 ]
Wat dacht je van regen?Joor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:57:
@ThunderNet: Super mooi "Independence Day" moment zeg! Hele gave plaat... Wat veroorzaakte die "druppeltjes" op de voorgrond?
Dat is een bevredigend antwoord. Het lamplicht door de regendruppels natuurlijk... Dacht weer veel te ingewikkeld.
Verwijderd
Ik kan er niks aan doen, maar ik op de een of andere manier vind ik m onsmakelijk vanwege de lage broek van meneerMacsylver schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:35:
Helaas, niet te vroeg juichen![]()
[afbeelding]
Verwijderd
thnx, dat is iets om over na te denken, alleen ik hou niet zo van extreme bewerkingen dat het resultaat zo ver af gaat liggen dat je de originele foto niet meer "herkend".ThunderNet schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:24:
@Tonym83 hij doet het hem net niet voor mij.. Misschien dat je met iets creatievere nabewerking er een spannendere foto van kunt maken
Foto van afgelopen nacht:
[afbeelding]
die foto van jouw is wel erg explosief, erg mooi
Verwijderd
Op aanraden van Gerard Henniger mij hier ook even aangesloten. Eerste indruk is positief! Laten we even checken of dat ook andersom is! 

Als jij dat bent op de foto, dan ben je aangenomen!
Technisch heb ik weinig verstand van portetten, maar ik vind de kleding icm model wel goed.
Misschien moet je zelf even onderbouwen waarom je deze foto showcasewaardig vind?
Technisch heb ik weinig verstand van portetten, maar ik vind de kleding icm model wel goed.
Misschien moet je zelf even onderbouwen waarom je deze foto showcasewaardig vind?
there's no tweak without the tweaker
Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.