[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
@ikmattie: Ja, het heeft wel iets maar ik heb niet echt een wow gevoel. Het is gewoon een leuke foto
@Erasmo: De eerste is wel goed, maar wat te typisch, ik had graag iets speciaalers gezien. De tweede vind ik beter dankzij de heerlijke kleuren
@Sjaak_Afhaak: Mooie plaat, ik vind het leuk hoe het licht door de bomen schijnt. Er is niets op aan te merken
Na positieve commentaar in het testcasetopic post ik deze foto eens hier. Het is de eerste keer dat ik ééntje in showcase post

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
@ikmattie
ja zo vind ik de foto echt goed, uiteraard als je hem afdrukt kan het kader worden vervangen door een zwarte lijst en misschien wel een zwarte passepartout
@Ersamo
De eerste foto is zeker erg goed, lekker kleuren. Hij kan nog iets scherper, als je namelijk om de radartoren heen kijkt zie je dat de grens met de lucht niet helemaal scherp is.
De twee foto doet mij vrij weinig aangezien ik als kijker niet weet wel schip het betreft.
@Sjaak
Ik vind het echt een super sfeertje, het is zeker mooi dat zowel de lucht als het gras kleuren. Maar de rest mooi als silout staat.
@freddyronny
Mooie zwarte lucht?. lekkere kleuren en mooi scherp. Deze kan je zo in een jaren 60 restaurant hangen.
En goed dat je die twee lichtpunten er uit hebt geshopt.
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
@Sjaak_Afhaak: heerlink belicht, jammer dat er geen volledige resolutie versie bij zit om 'm als wallpaper te kunnen gebruiken... mooie rustige uitstraling ook.
@Erasmo 1&2: Leuke snapshot-boten-foto's, maar geen showcase-werk. Beetje flets ook, en zelfs op de beperkte resolutie al niet echt scherp.
@Ikmattie: netjes wat je hebt gedaan met het een beperkte start-foto, maar het raakt bij mij niet helemaal de juiste snaar voor een showcase.
@gelukkie: die kijkt fijn weg, zeker als je de klimop als hoofd-onderwerp hebt bedoeld.
Afrikaanse penguin in ruige branding:
(1024 x 760) (3352 x 2488)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Creative Commons natuurlijk
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Maar goed, tijd geleden dat hier iets is gepost dus post ik er weer één
Paar weken terug gemaakt tijdens wandeling in de Ardennen

Klikbaar voor groter en link naar Flickr
AugmentoR: Mooi de actie vastgelegd, verder eens met gelukkie, probeer hem eens in z/w met wellicht een tikkie contrast erbij.
Ik fotografeer nog niet zo lang, moet ik er bij zeggen.
's ochtends genomen; winterlandschap

[ Voor 57% gewijzigd door mimic op 09-01-2010 03:38 . Reden: 1 foto ]
Quezzon in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."
volgens mij moet je nog eventjes terug naar bed marcel. Dit is het solo Showcase topic
@ mimic:
Aardig, maar niet showcasewaardig als je het mij vraagt. de afrastering op de voorgrond leidt erg af. Persoonlijk vind ik de plaat té druk.
Hier staat tekst
@AugMentoR: gave plaat, dat water en die pinguin erin- i shij niet beter met meer contrast in het water eigenlijk?
@gelukkie: mooie plaat, zoiets wil ik al jaren schieten, maar NL is te plat waar ik woon
@mimic: je sneeuw is imo te blauw; als je de WB aanpast (naar cloudy of shade), gooit ie meteen wat meer rood in het plaatje, dat komt (denk ik) de rode kleur in de lucht ten goede. Verder eens met mijn voorganger.

18mm @ iso 1600, Oude Kerk te Delft.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
The devil is in the details.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Nope, dat is perspectief, komt omdat het vlak van mijn sensor niet parallel is aan de pilaren/hangende lampen. Ik heb het net nog even in LR aandachtig zitten bekijken. Het wordt tijd voor een TS objectief.Mute schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:19:
Ik wou net zeggen, die komt me bekend voorMaar hij staat wel een beetje scheefjes.
Och, als ik het aanbod in dit topic kijk vind ik de mijne er niet in misstaan, vandaar dat ik dacht, ik kan het hier wel plaatsen. Ik besef wel, ik ben wel niet populair, dus dan wordt mij minder vergeven als ik rotzooi postAardige plaat op zich, maar hij had niet misstaan in het testcase-topic als je het mij vraagt.
18mm: FOV van 109 graden. Lijnenspel, prettige vlakverdeling, reflecties in de oneven vloer, eenheid van over het algemeen tertiarie kleuren, de belichting dus.Parle85 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:20:
Shark.bait: mag ik je vragen waarom jij dit showcase denkt te vinden?
Zelf ben ik als atheist zijnde nogal onder de indruk van deze op de islam gebaseerde architectuur, en ik besef dat er genoeg lieden zijn wie dit soort foto's aan de anus kan oxideren. Maar ik ga ervan uit 1. you can't please all the people all the time, en 2.ik kan geen gedachten lezen over wat de meesten SC materiaal vinden, dus post ik wat ik SC waardig spul vind. Lijkt me een mooi uitgangspunt. 3. Ik heb naar eerder werk in dit topic gekeken en ik vond de lat niet hoog liggen eerlijk gezegd, en deze er niet misstaan tussen.
Verwijderd
http://farm5.static.flick...78863686_24128b8878_b.jpg
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 22:55 . Reden: graag max 600 pixels breed :) ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Waarom? Ik vind hem zoals hij nu is veel beter dan dat hij ooit in HDR kan worden

Maar goed, das een kwesie van persoonlijke smaak. Zelf heb ik het niet zo op HDR
Die spiegeling is grappig (of het gewenst is vraag ik me af). Maar vind het niet echt een showcase foto, zat meer in. Wat mij vooral stoort is dat eigenlijk overal het beeld net niet is, steeds net stukje teveel van het beestje af. Vind de oren nog niet eens heel storend, maar het gedeelte bij de bek wel, ik mis daar gewoon het onderste gedeelte in het beeld. Ik had eerst het gevoel dat de rode resize balk nog wat verborg...maar dit bleek niet het geval.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:37:
Ik hoop dat jullie hem ook een beetje showcasewaardig vindenGeschoten met een D300s, 85mm prime. Waarom ik deze bijzonder vind? Omdat de softbox & plu zo goed te zien zijn in 't oog.
[afbeelding]
@shark Ik vind de plaat wel mooi belicht, toch altijd wel lastig met de schaduwen en hooglichten in een kerk.
Sorry???? Enig idee waar je t over hebt???? Ik zou me er eerst ff op inlezen voor je deze opmerking nog een keer plaatst, je haalt elke vorm van respect voor jezelf compleet onderuit in een paar woorden.Shark.Bait schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:27:
Zelf ben ik als atheist zijnde nogal onder de indruk van deze op de islam gebaseerde architectuur
Ff inhoudelijk op de foto:
geen showcase wat mij betreft, mis er iets spannends in daarvoor.
En ja hij staat echt heel erg wel scheef en dat doet er ook heel veel afbraak aan.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Omdat ik deze scene mooi vindt om HDR truucjes erop los te laten. Detail dat je dan ziet bohVerwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:43:
[...]
Waarom? Ik vind hem zoals hij nu is veel beter dan dat hij ooit in HDR kan worden
Maar goed, das een kwesie van persoonlijke smaak. Zelf heb ik het niet zo op HDR
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik moet je gelijk geven over het feit dat het niveau hier niet erg hoog ligt. Maar dat jij dat groepsgedrag moet gaan volgen vind ik een beetje jammer. Je zit hier lang genoeg om je eigen plan te trekken en je eigen mening te vormen lijkt mij.Shark.Bait schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:27:
[...]
Och, als ik het aanbod in dit topic kijk vind ik de mijne er niet in misstaan, vandaar dat ik dacht, ik kan het hier wel plaatsen. Ik besef wel, ik ben wel niet populair, dus dan wordt mij minder vergeven als ik rotzooi post
De reden dat ik dit vroeg is dat ik dit geen showcase vind. Waarom niet? Je vlakverdeling (zoals jij dit noemt) bestaat uit een groot bruin gedeelte dat men de vloer noemt en wat architectuur. Een vlakverdeling is in mijn ogen pas interessant als er daadwerkelijk wat te zien is en dat het wat bijdraagt aan de foto. In mijn optiek is dit gewoon een slecht gekozen standpunt. Waarom staan bijvoorbeeld de stoelen in de foto niet nadrukkelijker op de foto? In een kerk gaat het toch juist om de presentie van de mensen die in deze religie geloven?[...]
18mm: FOV van 109 graden. Lijnenspel, prettige vlakverdeling, reflecties in de oneven vloer, eenheid van over het algemeen tertiarie kleuren, de belichting dus.
Zelf ben ik als atheist zijnde nogal onder de indruk van deze op de islam gebaseerde architectuur, en ik besef dat er genoeg lieden zijn wie dit soort foto's aan de anus kan oxideren. Maar ik ga ervan uit 1. you can't please all the people all the time, en 2.ik kan geen gedachten lezen over wat de meesten SC materiaal vinden, dus post ik wat ik SC waardig spul vind. Lijkt me een mooi uitgangspunt. 3. Ik heb naar eerder werk in dit topic gekeken en ik vond de lat niet hoog liggen eerlijk gezegd, en deze er niet misstaan tussen.
Het spijt me dat ik een botte reactie moet geven op jouw foto die jij kennelijk showcase noemt, maar de reden dat je hem hier plaatst... nota bene omdat je het niveau juist laag vindt en je je daar dan maar bij aansluit... kan er bij mij echt niet in.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Ik ken je niet eens en zou ook echt niet weten waarom je niet populair zou zijn, dus dat is (bij mij) zeker niet het geval, ik vind het gewoon geen hoogstaande plaat, neem die ramen bovenin bijvoorbeeld.Shark.Bait schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:27:
[...]
Och, als ik het aanbod in dit topic kijk vind ik de mijne er niet in misstaan, vandaar dat ik dacht, ik kan het hier wel plaatsen. Ik besef wel, ik ben wel niet populair, dus dan wordt mij minder vergeven als ik rotzooi post
Je moet heel zeker van jezelf (of tenminste, je foto) zijn wil je hier posten als je het mij vraagt. Gedachtes als 'ik vind het een goede foto, weet niet hoe de rest erover denkt, maarja, kan niet altijd iedereen een plezier doen' dan geeft dat al aan dat je zelf ook niet volledig overtuigd bent van de awesomeness van je foto[...]
18mm: FOV van 109 graden. Lijnenspel, prettige vlakverdeling, reflecties in de oneven vloer, eenheid van over het algemeen tertiarie kleuren, de belichting dus.
The devil is in the details.
Die stukken overbelichting in het midden zijn voor mij een vlek op een anders pretty good shot. Met een beetje HDR krijg je IMHO een betere balance in dit plaatje.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:43:
[...]
dat is misschien beter?Solo bbaadd
Sorry ik vind dit totaal geen showcase waardige platen. Waarom niet? Met name die tweede is een snapshot, het enige was leuk geweest zou zijn is als je twee armen/handen zag, en dan nog was het in deze setting niet eens erg boeiend.
Die eerste kan je veel leuker uitwerken, met name met meer kleur of meer donkere tinten.. dit is niet showcase matriaal.
Je foto is niet indrukwekkend genoeg.Shark.Bait schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:18:
[afbeelding]
18mm @ iso 1600, Oude Kerk te Delft.
Hij is genomen in een 'hoekje achteraf', op een plek waar je zou gaan als je de kat uit de boom wilt kijken. Als ik in een kerk sta wordt ik vaak overrompeld door de grootse en indrukwekkende manier waarop het gebouwd is, een gevoel dat ik op deze foto mis. Ik zou meegetrokken willen worden in de schoonheid van het orgel, het glas in lood of een rij banken in oude stijl.
Ik vind het ook een beetje een rommelige, ietwat drukke foto. Ik denk dat een kerk ook een zekere vorm van rust uit zou moeten stralen, en dat vind ik niet terug in de foto die je gemaakt hebt.
De belichting, kleuren, contrast en dergelijke is verder prima.
[ Voor 6% gewijzigd door mcdronkz op 17-01-2010 16:14 ]
Welke 85mm? De cream machine of de 1.8 ?Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:37:
Ik hoop dat jullie hem ook een beetje showcasewaardig vindenGeschoten met een D300s, 85mm prime. Waarom ik deze bijzonder vind? Omdat de softbox & plu zo goed te zien zijn in 't oog.
[afbeelding]
Ik was al blij dat er geen donkere partijen in te zien waren, maar HDR is een idee. Dan ga ik van de zomer wel een keer terug en informeer ik naar statief mogelijkheden.... of weet iemand al of het niet mag?
Pardon? Ik heb vernomen dat dankzij de kruistochten veel nieuwe ideëen naar het westen kwamen, onder andere de islamitische spitsboog, die hier aangepast in de gothiek werd toegepast.RZor schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:35:
Sorry???? Enig idee waar je t over hebt???? Ik zou me er eerst ff op inlezen voor je deze opmerking nog een keer plaatst, je haalt elke vorm van respect voor jezelf compleet onderuit in een paar woorden.
Ik heb een half uur verspild in PS met transformatie en dan lijntjes trekken van de hangende lampen, maar hij werd echt niet rechter. Och, je mag blijven beweren dat hij scheef is en ik dattie recht is, de toren staat scheef, wie weet wat er nog meer scheef is in dat gebouw. Volgende keer zal ik een statief en de horizon functie gebruiken.Ff inhoudelijk op de foto:
geen showcase wat mij betreft, mis er iets spannends in daarvoor.
En ja hij staat echt heel erg wel scheef en dat doet er ook heel veel afbraak aan.
De vloer is eigenlijk zwart. En ik vind hem op dit moment showcase waardig dus plaats ik hem hier.Parle85 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:02:
De reden dat ik dit vroeg is dat ik dit geen showcase vind. Waarom niet? Je vlakverdeling (zoals jij dit noemt) bestaat uit een groot bruin gedeelte dat men de vloer noemt en wat architectuur. Een vlakverdeling is in mijn ogen pas interessant als er daadwerkelijk wat te zien is en dat het wat bijdraagt aan de foto. In mijn optiek is dit gewoon een slecht gekozen standpunt. Waarom staan bijvoorbeeld de stoelen in de foto niet nadrukkelijker op de foto? In een kerk gaat het toch juist om de presentie van de mensen die in deze religie geloven?
Het spijt me dat ik een botte reactie moet geven op jouw foto die jij kennelijk showcase noemt, maar de reden dat je hem hier plaatst... nota bene omdat je het niveau juist laag vindt en je je daar dan maar bij aansluit... kan er bij mij echt niet in.
Overigens deel ik je mening niet over de stoelen en de mensen, anders had ik die foto wel geplaatst.
Ja, nu je het zegt, de ramen bovenin zijn niet mooi. Ik zal hem nog eens maken als de lucht buiten fotografisch interessanter is.Mute schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:59:
[...]
Ik ken je niet eens en zou ook echt niet weten waarom je niet populair zou zijn, dus dat is (bij mij) zeker niet het geval, ik vind het gewoon geen hoogstaande plaat, neem die ramen bovenin bijvoorbeeld.
Ik ben zeker van de foto. Ik weet ook dat dit internet is, en dat je niet iedereen kan plezieren. Geen idee hoeveel er denken: fuck wat een brilliante foto, ff saven-maar geen commentaar (willen) geven, en hoeveel denken: wat een kont-plaat (en ook niks posten). Daarom hecht ik niet al te veel waarde aan (negatief) commentaar via internet. Smaken verschillen, niet alleen bij eten.Je moet heel zeker van jezelf (of tenminste, je foto) zijn wil je hier posten als je het mij vraagt. Gedachtes als 'ik vind het een goede foto, weet niet hoe de rest erover denkt, maarja, kan niet altijd iedereen een plezier doen' dan geeft dat al aan dat je zelf ook niet volledig overtuigd bent van de awesomeness van je foto
Je zin is slechts een mening, geen feit.
Ik heb meerdere foto's genomen rondom de kerk. Het is geen St. Pieter te Rome, het is een over de jaren heen aangevulde, niet symmetrische kerk. Ik heb evenwichtige, rust uitstralende foto's (genomen bij binnenkomen) en die vind ik oersaai. Deze vond ik onsymmetrisch, onevenwichtig en dus dynamiek uitstralen.Hij is genomen in een 'hoekje achteraf', op een plek waar je zou gaan als je de kat uit de boom wilt kijken. Als ik in een kerk sta wordt ik vaak overrompeld door de grootse en indrukwekkende manier waarop het gebouwd is, een gevoel dat ik op deze foto mis. Ik zou meegetrokken willen worden in de schoonheid van het orgel, het glas in lood of een rij banken in oude stijl.
Ik vind het ook een beetje een rommelige, ietwat drukke foto. Ik denk dat een kerk ook een zekere vorm van rust uit zou moeten stralen, en dat vind ik niet terug in de foto die je gemaakt hebt.
De belichting, kleuren, contrast en dergelijke is verder prima.
Ik neem de uitdaging aan en zal volgende keer bij deze kerk meenemen of ik zo'n zuig foto (
Shop er een andere lucht in als ie volgens jou dan wel opeens showcase waardig is..Ja, nu je het zegt, de ramen bovenin zijn niet mooi. Ik zal hem nog eens maken als de lucht buiten fotografisch interessanter is.
[...]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
@ bbaadd: mis scherpte in de foto. Verder saai.
@ fushion_ghost: geinig, maar meer niet
@ shark.bait: te druk, indeling van de foto niet mijn ding (veel vloer, maar zonder duidelijke reden), niet overal even scherp, overbelichte ramen, mis een echt onderwerp (nu teveel snapshot)
Van de laatste 4 was alleen die van Remy echt showcase-waardig. In de testcase thread staan betere foto's de laatste tijd.
Hmm...dan vind ik het raar dat je een eigen foto hier post als de commentaren van de mensen hier je toch niet echt boeien en sommige van je reacties op commentaar wel erg een op de teentjes getrapt gehalte hebben.Shark.Bait schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:50:
Daarom hecht ik niet al te veel waarde aan (negatief) commentaar via internet. Smaken verschillen, niet alleen bij eten.
Je hebt t echt niet door he? Wil je nou nog dat we zinnig commentaar posten?Shark.Bait schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:50:
Ik ben zeker van de foto. Ik weet ook dat dit internet is, en dat je niet iedereen kan plezieren. Geen idee hoeveel er denken: fuck wat een brilliante foto, ff saven-maar geen commentaar (willen) geven, en hoeveel denken: wat een kont-plaat (en ook niks posten). Daarom hecht ik niet al te veel waarde aan (negatief) commentaar via internet. Smaken verschillen, niet alleen bij eten.
Zoniet, waarom post je dan je foto? Ik zou zeggen blijf lekker weg als je met zo'n houding rondloopt hier.
@ Remy: Wow! Als je had gezegd dat je met die onderzeeër van Jules Verne mee was geweest had ik je ook geloofd
Maar wat een vette plaat, dat ie niet perfect deadon center staat kan ik me ook niet aan storen, alleen miss helemaal af als je em rechts langs t raam net zo breed houd als links en boven.
(Eigenlijk heb ik geen commentaar, vind t gewoon een topplaat maar je moet toch iets zeggen
Gruwelijk gejatte Icoon!
Dude, wat een negatieve attitude! Lees mijn post nog maar eens goed door als je in een vrolijke bui bent.RZor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:58:
Je hebt t echt niet door he? Wil je nou nog dat we zinnig commentaar posten?
Zoniet, waarom post je dan je foto? Ik zou zeggen blijf lekker weg als je met zo'n houding rondloopt hier.
Er zijn mensen die zinnig commentaar gepost hebben, waarvoor dank. Ik schreef al dat ik HDR nog wel eens wil proberen en eens kijken of ik een beter standpunt in die kerk kan vinden-wel naar mijn smaak natuurlijk.En dat van die uitgebeten ramen, dat had ik niet opgemerkt, maar is zeker niet minder waar. Dat wordt een fotosessie in de zomer of lente. Verder kunnen anderen dingen interessanter vinden dan ik om te fotograferen. Mooi, maar dan is het niet meer mijn foto maar die van hun. En ik dacht dat ik mijn foto moest posten.
Er zijn ook anderen die commentaar leveren waar ik vind dat ik me moet verdedigen omdat ik het er niet eens mee ben. Dit is een forum, en ik hoef het niet eens te zijn met commentaar op mijn foto, dat is mijn recht. Als je er niet tegen kan dat iemand het het niet eens is met jouw commentaar of commentaar dat gegeven wordt, laat me in mijn waarde-ga mijn post niet een attitude in de schoenen schuiven die ik niet meegeef, blijf desnoods zelf weg met zo'n negatieve houding, of lees alleen als je in een positieve/happy bui bent.
nofi.
Tis een kerk uit plusminus 1248 met een scheve toren dus ik betwijfel sterk of ik ergens een rechte muur ga vinden daar
Er zitten interessante commentaren tussen, en commentaren waar ik vind dat ik er niets aan heb. Van te voren kan ik ook niet weten of iemand mij op nieuwe inzichten/ideeen brengt (de reden waarom ik em post), of dat mijn foto's voldoen aan wat men gewend is. Ik krijg nu de indruk dat men hier rustige strakke platen wil. Dan zal ik mijn volgende foto darop aanpassen. Op andere fora is men meer voor zwart/wit dan voor kleur.Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:00:
Hmm...dan vind ik het raar dat je een eigen foto hier post als de commentaren van de mensen hier je toch niet echt boeien en sommige van je reacties op commentaar wel erg een op de teentjes getrapt gehalte hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Shark.Bait op 18-01-2010 10:47 ]
Zoals je zegt: Smaken verschillen... Je kent ook vast het gezegde: 'over smaak valt niet te twisten'. Ik zou zeggen... laat gaan...
@ fusion_ghost: Technisch ook een prima foto, maar ook hiervan vraag ik me af of 'ie helemaal showcase is... Hij is m.i. teveel gecropped. Zwart wit uitvoering voegt niet veel toe. Denk dat de foto mooier was geweest om naar te kijken als je 'm in kleur had gemaakt (gelaten...) en een mooie (complementaire) achtergrond had gehad. Reflectie is wel leuk, maar maakt de plaat ook niet heel bijzonder.
Aan de andere kant: Konijnen zijn zoooo lief!

@ bbaadd: Leuk! Niet spannend, maar aardige plaat. Mischien had de dof heel iets groter gemogen... en was het denk ik leuker geweest als je de gitaarhals bijv diagonaal uit de foto had laten lopen... hij is nu wel heel erg gecentreerd...
@ Remy: Geweldige foto. Sprookjesachtig. Meer kan ik er niet van maken...
[ Voor 1% gewijzigd door James Flare op 18-01-2010 19:52 . Reden: Kleine nuance... ]
Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...
Het niveau van de laatste foto's vind ik ook niet echt super, maar er is een verschil tussen duidelijk willen zijn en je boodschap overbrengen en met de botte bijl erdoor te hakken.
Jullie vinden de foto duidelijk niet showcasewaardig en leggen uit waarom, sharkbait "verdedigt" het dan op een nette manier, dan laat het dan verder voor wat het is en doe dan niet nog eens een schep erbovenop.
@Shark.Bait, ik zou HDR wel eens proberen. Je kunt daarmee echt flink wat detail naar boven halen. Alleen denk ik dat je met de ramen niet zo goed wegkomt. Die zul je waarschijnlijk met -2eV ook niet goed krijgen. Ga je nog verder onderbelichten, en dus veel onderbelichte foto's mengen, dan krijg je black clipping. Of je moet photoshoppen
@Remy, wow, ik vind het wel een mystieke foto ja. Dat de vrouw niet in het midden staat stoort mij ook totaal niet. Ik had er denk ik voor gekozen om de "cirkel" links en rechts toch ietsje meer ruimte te geven. Misschien zelfs boven ook wel een beetje. Maar dat is persoonlijk en is bij jou wellicht met opzet zo gedaan, vanwege andere obstakels in de weg ofzo.
Mag ik vragen hoe jij de lichtmeting hier doet en waarom?
[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 18-01-2010 16:02 ]
Dit weekeind een paar foto's gemaakt waar ik erg tevreden over ben. Dit is er een van.

[ Voor 20% gewijzigd door fotoklaasje op 18-01-2010 22:37 ]
http://www.klaasje.com
Verwijderd
QFT. Daarnaast is het een interessante plaat van een oninteressant stuk beton. Daarnaast vind ik de belichting voor in die kerk zonder statief en zonder HDR netjes!Deathchant schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:59:
Jongens kom op. SharkBait blijft vriendelijk, ookal wordt hij naar mijn idee iets te hard neergesabeld terwijl hij gewoon vraagt waarom jullie het geen showcase vinden.
O ja SharkBait: je mag er fotograferen met statief.
Barbaar! Wikipedia: BetonVerwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:01:
[...]
WFT. Daarnaast is het een interessante plaat van een oninteressant stuk beton.
Die foto van sharkbait ziet er IMHO uit als van iemand die geen kaartje wilde kopen, maar toch even snel een kiekje wilde maken. En ja, ik vind hem ook "scheef". Zelfs de middeleeuwers konden een pilaar (lood)recht maken en zo'n pilaar dient gewoon recht op de foto te staan, in het centrum. "Scheve" pilaren aan de randen kan je eventueel corrigeren in de nabewerking, of je laat ze gewoon weg (kan je meteen een stukje oninteressante vloer weglaten) als het je stoort, maar het centrum, dat moet volgens mij gewoon kloppen, anders blijft het wringen.
Misschien moet er maar een slotje op de showcase. Al dat gezeur boeit mij niet en de meeste foto's erin nog minder. Die van Remy blijft even mooi, ook al zou die in de testcase staan.
Verwijderd

De scheve pilaren zijn imo het belangrijkste minpuntje aan de foto, maar desalniettemin vind ik het best een goede plaat.
Photoshoppen, heh bah, ga je mond spoelenDeathchant schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:59:
@Shark.Bait, ik zou HDR wel eens proberen. Je kunt daarmee echt flink wat detail naar boven halen. Alleen denk ik dat je met de ramen niet zo goed wegkomt. Die zul je waarschijnlijk met -2eV ook niet goed krijgen. Ga je nog verder onderbelichten, en dus veel onderbelichte foto's mengen, dan krijg je black clipping. Of je moet photoshoppen
ja, nu je het zegt en gezien mijn resultaten vorig jaar was ik er erg over te spreken. En er zijn mooiere kerken in de wereld- zonder twijfel.Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:01:
[...]
QFT. Daarnaast is het een interessante plaat van een oninteressant stuk beton. Daarnaast vind ik de belichting voor in die kerk zonder statief en zonder HDR netjes!
Woohoo.O ja SharkBait: je mag er fotograferen met statief.

@Remy: ik vind hem mooi. Eerste indruk is dat het een illustratie/plaat is voor een RPG of fantasy spel/boek
[ Voor 4% gewijzigd door Shark.Bait op 19-01-2010 12:57 ]

Klaasje: net belicht, maar verder vind ik er niet veel spannends aan. (wel heel netjes de zwarten).
Remy: prima foto. Mis wel alle spanning/contact.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik vind de hand net iets te wazig geworden, toch straalt de plaat wel wat robuust uit. Maar juist om die hand vind ik het net geen showcasewaardige plaat. Het komt wat storend over en valt weer precies over het gezicht van de artiest.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
@fotoklaasje: ik vind em mooi: het licht is precies spannend genoeg, niet teveel of te weinig
@qadn: een lekkere in-play shot: komt lekker rauw over zo
Ik vind die hand wel heel erg veel te ruizig en vaag. Ik snap dat dat een beetje bij de stijl hoort, maar ik vind het toch iets too much.
Verder wel een grappige plaat.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Onderdeel van mn laatste serie voor ruimte. Waarmee ik wil laten zien dat ruimte alleen zichtbaar is indien afgebakend maar dat die afbakening tevens kan zorgen voor gebrek aan ruimte.
wat de belichting betreft: Dit was de eerste keer dat ik mijn kersverse lichtmeter gebruikte. Toch best wel handig zo'n ding
edit:
bijna vergeten feedback te geven
@quadn: Ik vind zo'n harde zwartwit conversie eigenlijk best wel dapper. Sinds mijn ruisprestaties het aan kunnen doe ik de meeste concerten in kleur. Ik vind het tof dat je de bekkens gewoon lekker laat overbelichten. Met de ruis ind e hand heb ik geen moeite. Ik vraag me wel af of de foto op print nog zou werken? Erg gaaf shot. (fijn, als je zo dichtbij kunt komen
@Timo: Ik vind het idee erg gaaf! Ik vind het wel een beetje jammer dat je alleen de voorkant van het boompje/struikje hebt verlicht. Aan de bovenkant zie je het gebladerte/sneeuw zwart weglopen. Daardoor mist de foto voor mij wat diepte. Die diepte had het idee van ruimte denk ik nog best wel wat kunnen versterken.
[ Voor 62% gewijzigd door fotoklaasje op 20-01-2010 13:28 ]
http://www.klaasje.com
Fotoklaasje - mooie belichting, wel wat saaie foto, omdat er weinig gebeurd.
qadn - lekker contact met de kijker, jammer van de hand voor het gezicht en ietwat teveel onscherpte.
Timo - super idee, m.i. net iets te donker.
Zelf van het weekend in de metro bezig geweest. Helaas is die net niet helemaal recht in het midden. Ik vind het zelf niet echt storend, maar toch ...

[ Voor 10% gewijzigd door Dispenzer op 20-01-2010 16:27 ]
Verwijderd
@ Timo, leuk idee. Niet mijn onderwerp verder
@ qadn: mooit contrast. Maar die hand...
Verder vraag ook ik mij af of de testcase en de showcase niet beter gemurged kunnen worden.
Dizpenser: ik vind het een saaie foto van een saaie tunnel, en dan had ie toch minimaal gecentreerd mogen zijn.
Klaas & Koen: jullie vatten hem tenminste. thanks.
De rest: niets mis met de hand, er is gewoon ruig contact met de drummer terwijl hij aan het spelen is. Hand scherper is bijna niet te doen, die stak al bijna in de lens. Wil je dat merkbaar anders, dan denk je aan F11 ofzo, en dat is gewoon never nooit niet haalbaar.
Dit is al op 12800 ISO
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik vind het een erg tof idee, het is normaal mijn type fotografie niet. Maar deze spreekt me wel erg aan. Heb slecht een hele kleine opmerking en dat is dat er een stukje rood in de foto zit in het zwarte gedeelte (linkerkant) dat misschien beter weggehaald kan worden.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Nee, de foto werd gemaakt in Straatsburg, in Frankrijk. Het is een bioscoopShark.Bait schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:18:
@freddyronny: lekkere abstracte plaat. in NL gemaakt?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Hele vette foto geworden, mooi bewerkt, alleen je sharpening is niet helemaal lekker gegaan, de linkerdeurpost is een trappetje geworden. Verder ben ik benieuwd naar de rest, ook de wakeboarders
EDIT: ik zie nu dat er al een paar op flickr staan
[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 31-01-2010 13:47 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Gruwelijk gejatte Icoon!
De foto is niet spannend, maar vind het effect wel grappig
dat had ik dus juist niet, ik werd dus vooral afgeleid door de onscherpte van de voorgrond in plaats van dat de graafmachine mijn aandacht trokwacko schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:16:
Ik vind het juist wel een fijne foto zo, lekker aparte compositie, en het trekt je oog wel naar het onderwerp toe. Ik hou wel van dit soort 'leegtes' in foto's.
Verwijderd
Verwijderd
@wolver1ne foto 2: Mooie foto, leuke toning! Misschien eens proberen de persoon links te zetten?
Eentje van mij: Sébastien Léger op Summerset:

Groter: Klikkie
Wel jammer dat z'n hoofd er niet helemaal opstaat

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 22:21 ]
fixed it.wolver1ne schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:03:
Bedankt voor de comments. Had misschien inderdaad wel wat minder gekund, maar zeker niet vierkant (@RZor) wat mij betreft.
Hier nog eentje van dezelfde avond. Het weer leek ideaal te zijn voor de surfkiters. kitesurfers.
[afbeelding]
Beetje afstandelijk verder. En er gebeurt nou niet echt wat, hij zit zelfs op de grond..
Verwijderd
Vind ik helaas niet gelukt, de wazige tomaat vooraan trekt m'n aandacht weg. Ik had eerder eens proberen scherp te stellen op die eerste (op een druppeltje oid), waardoor je de DoF lekker vanachter hebt.M-D schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:13:
Eerste probeersel voor het fotograferen van natte groentes:
[afbeelding]
Vond hem zelf wel aardig gelukt.
Ik vond het juist wel wat hebben dat de focus op de achterste tomaat ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:47:
[...]
Vind ik helaas niet gelukt, de wazige tomaat vooraan trekt m'n aandacht weg. Ik had eerder eens proberen scherp te stellen op die eerste (op een druppeltje oid), waardoor je de DoF lekker vanachter hebt.
Alternatief met focus op voorliggende tomaat:

Maar vind die minder goed gelukt.
Ik gok dat als je hem cropt op het hoogste punt van de voorste tomaat, dat het dan al een andere indruk geeft.
Ik heb recent op vakantie in Zwitserland een berg foto's gemaakt, onderstaande vind ik typisch Zwitsers:

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Heerlijke foto. Weinig aan toe te voegen.
Zou stiekem ook wel een grotere versie willen zien.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
@ Freakout1: Idee is leuk, maar persoonlijk vind ik het te slordig. Kom staat scheef en afgekapt, achtergrond chaotisch en de grote splash (die in het midden) staat deels uit beeld. Ik zou het even opnieuw proberen voor een beter resultaat

zit ik naar een zeedijk te kijken o.i.d?
[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 21-04-2010 22:55 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
De grote versie staat hieronder

@ eejtje; mooie foto, ook voor aan de muur, ben het wel met YellowCube eens dat de horizon net een tandje lager had mogen zijn, had graag iets meer lucht gezien. Mooie toning ook.
[ Voor 15% gewijzigd door Beaves op 22-04-2010 00:13 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Hoogovens bij IJmuiden.
Ik heb je foto omgezet in een linkje, hij haalt namelijk niet het showcase niveau. Zet hem vooral neer in het testcase topic, daar krijg je waarschijnlijk meer inhoudelijk commentaar
[ Voor 72% gewijzigd door Moby op 22-04-2010 11:42 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Mijn persoonlijke reden dat ík jullie foto's niet showcase waardig vind is de achtergrond. De onderwerpen zijn inderdaad leuk uitgewerkt maar in mijn optiek moet een showcase foto in zn geheel goed uitgewerkt zijn.
M-D heeft bijvoorbeeld een raam met lamellen? en Freakout1 heeft een redelijke drukke (veelkleurige) kamer. Voor mij maken die aspecten de foto's net geen showcases.
Mooieejtje schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:16:
@ Guttegut: Leuk dat abstracte. Helaas kan ik er niet van afleiden wat het is.
[afbeelding]
Ook erg mooie foto trouwens!
@ Gutteguttegut: Fietsenrek misschien? Of wil je niet zeggen wat het is
[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 26-04-2010 01:06 ]
Raad het plaatje (of is dat een ander topic?)eejtje schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:59:
@ Joor: Ik heb altijd honger! Heb je toevalig pasta in huis? Bedankt voor je compliment : )
@ Gutteguttegut: Fietsenrek misschien? Of wil je niet zeggen wat het is
Het is geen fietsenrek...maar een:
Bovenste ding van een hek, met van die scherpe randjes?
Ook niet.....Zandpad schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:35:
[...]
Bovenste ding van een hek, met van die scherpe randjes?
Maar om het niet langer offtopic te laten gaan:

op de roltrap van de metro van in Boedapest
@Sjaak: het scheve was me niet opgevallen
heb 'm rechtgezet.
[ Voor 28% gewijzigd door YellowCube op 30-04-2010 11:38 ]
Hier staat tekst
Eensch met Sjaak ^^. Verder vind ik het moment niet echt sterk gekozen. Er moet toch interessanter publiek van deze trap gebruikmaken dan die harige kwibus in z'n korte broek?YellowCube schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:52:
[afbeelding]
op de roltrap van de metro van in Boedapest
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.