[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Het is heel eenvoudig. Plaats hier een kleine versie (400-600pixels breed) en maak deze zo nodig klikbaar naar een grotere versie. Zo doe ik dat althans ook.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

De grote is erbij gezet in vorige post. Jongens, ik post gewoon medium size. (500x313) Ik vind die klote rode rand eromheen gewoon zwaar fubar. Ik verklein mijn foto's tot 30% v/d originele reso. Op flickr is de grootste dan 1200xnogwat....groot zat om te laten zien en groot zat als desktop.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:32:
Inderdaad ziet er op klein formaat goed uit.
Graag groter formaat.

Kan er trouwens niet iets aan de richtlijnen gedaan worden voor showcase en testcase platen. Iedereen gooit maar kleine plaatjes er op. Of juist joekels die door GoT geresized worden. Of klikbare links naar origineel formaat die dan weer in de browser verkleint worden. :s

We willen natuurlijk fotos beoordelen en dat gaat op deze manier niet.
los van datdie vraag hier niet moet, denk ik dat je op 600pixels een plaat redelijk kan inschatten en als je hem dan even echt wilt bekijken, dan klik je erop en bekijk je de 1024x768 plaat (of iets in die richting) (tenminste, als de plaatser een grotere versie wil laten zien).
800pixels voor een foto binnen een forum frame is wel echt max breedte.
Die 800 pixels vind ik nog steeds te weinig en zou dan alsnog willen kunnen doorklikken
Als ik toch doorklik is 600pixels ook wel genoeg voor een eerste indruk.

Dit is eenmalige reactie.
Wil je reageren, dan kan je dat doen in LA en daar een apart topic te openen. Gebruik wel eerst de zoekfunctie, want deze vraag is 100keer eerder gesteld

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 02-10-2009 17:55 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie showcasewaardige plaat. Kijkt lekker rustig weg ondanks dat het toch best druk is. Ik mag dat wel.
De weerspiegeling doet het ook goed in deze.

Tevens doet de HDR conversie het bij deze goed in tegenstelling tot alle andere platen die je gewoonweg in HDR omzet (omdat het kan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:09:
Mooie showcasewaardige plaat. Kijkt lekker rustig weg ondanks dat het toch best druk is. Ik mag dat wel.
De weerspiegeling doet het ook goed in deze.

Tevens doet de HDR conversie het bij deze goed in tegenstelling tot alle andere platen die je gewoonweg in HDR omzet (omdat het kan?).
Bedankt voor het compliment.
Wat bedoel je met het vet gedrukte?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee bedoel ik dat jij heel veel fotos omzet in HDR. Iets dat voor mij een toevoeging aan de foto moet geven en niet omdat het gewoon kan. Naja, als je fan bent van HDR dan snap ik dat je zoveel mogelijk HDR fotos gaat maken maar ik zie het niet altijd als meerwaarde. In deze foto wel.
Zal wel iets met smaak zijn ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:27:
Daarmee bedoel ik dat jij heel veel fotos omzet in HDR. Iets dat voor mij een toevoeging aan de foto moet geven en niet omdat het gewoon kan. Naja, als je fan bent van HDR dan snap ik dat je zoveel mogelijk HDR fotos gaat maken maar ik zie het niet altijd als meerwaarde. In deze foto wel.
Zal wel iets met smaak zijn ofzo :p
Het feit dat ik meer HDR foto's plaats, wil niet zeggen dat ik 9 van de 10 foto's omzet in HDR :P.
Ik zet niet "zomaar" foto's om in HDR, je doet net alsof ik elke foto opleuk met HDR :? . Maar als jij dat wel vindt, dan kan ik daar inderdaad weinig aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat jij thuis niet omzet in HDR kunnen wij natuurlijk niet zien. Feit is wel dat er relatief veel HDR foto's van jou op tweakers worden gezet t.o.v "gewone" foto's, zo bedoeld Jacobse het denk ik.

Over je foto: die is leuk, mooie kleuren, fijne spiegeling, horizon goed in het midden (is hier dus een pluspunt).

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:20:
OK. Mijn eerste solo showcase plaat. .....here goes:
[afbeelding]
Groot
Leuke foto qua kleurtjes en vlakverdeling enz. De schaduw op de ballon stoort mij absoluut niet. Minder dan de "HDR"-onscherpte iig. Ik denk dat ik een versie met minder HDR meer zou appriciëren, als dat ten goede van de scherpte zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Deathchant schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:20:
OK. Mijn eerste solo showcase plaat. .....here goes:
[afbeelding]
Groot
Nice, daar was ik 3 weken geleden ook :D. Ook nog 2 dagen Parijs aangedaan. Ik heb ook nog wel wat materiaal wat ik moet bewerken en dan zit er waarschijnlijk ook wel wat showcase waardigs bij :P.

Maar voor mij laat deze foto heel goed het gevoel zien wat ik daar ook had, de reflecties in het water zijn ook goed gelukt, alhoewel het in het midden misschien een beetje te druk is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Deze is al wat ouder, vanuit m'n hotelkamer in Taormina.
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/twister-600.jpg
Ding was echt huge!
't zijn een aantal foto's gestitched met de 5d en 100mm/2.0, dus misschien zijn een paar 100% cropjes wel leuk: hier en hier.
Ik denk dat ik best geluk had, een minuut later was ie weg :)

Edit: de noise in de cropjes komt door alien skin exposure (voor de kleuren, maar vergeten korrel simulatie uit te zetten).

[ Voor 12% gewijzigd door abrakadaver op 03-10-2009 02:09 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Wow! Heb je die toevallig in een iets groter formaat?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 19:25
sinds augustus een 450D, dus hier mijn eerste post. Op vakantie in italie honderden foto's geschoten, en ben wel gecharmeerd van deze twee, omdat het toch iets typisch italiaans is. commentaar is altijd welkom! (fotoshop is nog niet mijn grootste vriend, dus weet nog niet wat hij allemaal ECHT kan)

knip

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 03-10-2009 19:10 . Reden: sowieso mag je hier slechts 1 foto posten. Daarnaast heb je hem in Testcase gezet, waar hij ook beter past w.m.b. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
@abrakadaver: blijft indrukwekkend die dingen.

Hier iets van afgelopen zomer na een wolkbreuk hier in Venlo.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.46/746050001-746100000/746081801-746081900/746081874_6_0EJq.jpeg

Volgens de weerman zijn ze in Amerika bang voor dit soort wolken omdat uit dit soort wolken tornado's ontstaan.
Je kunt de draaiing zien.

Ik denk dat met de klimaatverandering er in de toekomst deze dingen ook in Europa mogelijk zijn.
Paar jaar terug is er nog een 'kleine' in Duitsland geweest meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
is dat niet een gewone cumulus? geen idee eigenlijk, wel dope clouds.

[ Voor 24% gewijzigd door simon op 03-10-2009 11:10 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ Abrakadaver: lekkere plaat, kijkt erg fijn weg. Mooi dat je de verhoudingen heel goed kunt zien in de foto, er zit lekker diepte in.
@ Rexcore: #2, gave foto qua kleurtjes, compositie mag er ook zijn. Jammer dat de zonnebloemen er zo treurig bijhangen. #1 vind ik niet echt charmant, zowel lichtinval als compositie vind ik niets.
@ Madbutcher: leuk om de wolk te laten zien, maar ik vind het niet echt een showcase plaat, de horizon vertoont barrel distortion, en het enige dat je ziet is een wolk boven een stad. Eerder een showcase wat mij betreft.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
deCube schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:14:
Wow! Heb je die toevallig in een iets groter formaat?
Hier staat ie 'iets' groter :)
Madbutcher, woeste wolk, maar niet echt een showcase foto helaas. Was een mooi onderwerp geweest.
Rexcore, mooi tegenlicht bij die eerste, maar jammer dat de bloem zo is afgehakt. Snij 'm met je kader flink uit of houd de hele bloem in beeld, maar niet alleen de puntjes.

Meteen nog eentje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3976296933_eea6915f0a_b.jpg
Klikbaar, groter is ie iets leuker.
hmm flickr's verkleinen/verscherpen algoritme laat mijn slordige burn/dodge wel erg duidelijk zien hehe.

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 03-10-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch het showcase en niet testcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
jep, en wat wil Dhr. Prof. Ir. Freakout1 daarrmee zeggen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mobyrick schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:11:
Wat jij thuis niet omzet in HDR kunnen wij natuurlijk niet zien. Feit is wel dat er relatief veel HDR foto's van jou op tweakers worden gezet t.o.v "gewone" foto's, zo bedoeld Jacobse het denk ik.
Dat zei ik ook al zelf dat ik meer HDR foto's post dan gewone inderdaad. Maar dat bedoelde hij niet met wat hij zei ;)
@jullie beiden:
Het is overigens geen HDR. Het is een exposure fusion foto, gemaakt van 4 exposures (2.5, 15, 30, 60 sec), waarbij ik achteraf in Lightroom de clarity op 70 heb gezet en de overal saturation op 35.
simon schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:05:
"Dhr. Prof. Ir". Klinkt niet zo vriendelijk.... ;)
Ik vind het eigenlijk ook meer een snapshot van Kwaadaardige slager :) No offence, maar vind de foto iets teveel testcase dan showcase sorry.
Die van avadakedavra vind ik eigenlijk te bijzonder om een testcase te zijn. Ik vind dat hij nog wat dramatischer kon, maar wel showcase waardig.

[ Voor 70% gewijzigd door Deathchant op 03-10-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mja, zulk commentaar moet je denk ik alleen met onderbouwing geven :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:05:
[...]

Maar dat bedoelde hij niet met wat hij zei ;)
Wat ik ermee bedoelde is precies hetzelfde als wat ik zei. Trek gewoon geen conclusies maar neem gewoon de woorden en letters voor wat ze zijn. Niets meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Deathchant schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:05:
@jullie beiden:
Het is overigens geen HDR. Het is een exposure fusion foto, gemaakt van 4 exposures (2.5, 15, 30, 60 sec), waarbij ik achteraf in Lightroom de clarity op 70 heb gezet en de overal saturation op 35.
Leuke omschrijving, maar wat is jouw definitie van HDR dan? 'Belichtingen mengen' komt toch aardig in de buurt van je dynamisch bereik (al dan niet met betrekking tot zwart/wit _of_ kleurverzadiging) vergroten dacht ik zo.

HDR is meer dan het standaard tone-map kunstje.

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 03-10-2009 20:35 . Reden: leest net even fijner zo, vind je niet ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Jacobse, blijkbaar moet je toch je woordkeuze dan toch iets anders formuleren. Ik vatte het al anders op dan moby bijvoorbeeld ;) Het is maar een tip hoor, no offence.
@Henk. Thanks ;) exposure blending dan :) Komt in de buurt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:22:
mja, zulk commentaar moet je denk ik alleen met onderbouwing geven :)
Daar was geen onderbouwing voor nodig. Sorry hoor maar ik ga niet elke zin die ik hier type onderbouwen ik denk toch wel dat iedereen het verschil tussen een test- of show-plaat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Misschien vind jij het een testcase, maar iemand anders een showcase (de poster dus). Daarom moet je altijd je mening onderbouwen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:25:
[...]

Daar was geen onderbouwing voor nodig. Sorry hoor maar ik ga niet elke zin die ik hier type onderbouwen ik denk toch wel dat iedereen het verschil tussen een test- of show-plaat kan zien.
Volgens mij is het niet heel veel moeite als je handjes toch op het toetsenbord liggen en wat letters indrukken, er ook even de lettertjes bij te doen die (al dan niet heel kort) vertellen waarom het volgens jou zo ontzettend hier niet hoort?

Zeker omdat je zo di-rect stelt dat het hier niet hoort, is een onderbouwing op zijn plaats. Volgens mij ook niet de eerste keer dat het tegen je gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

abrakadaver schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:00:

Meteen nog eentje:
[afbeelding]
Klikbaar, groter is ie iets leuker.
hmm flickr's verkleinen/verscherpen algoritme laat mijn slordige burn/dodge wel erg duidelijk zien hehe.
3 foto's in 1 kader gooien maakt het nog steeds 3 foto's IMHO, en het was hier het solo showcase topic. En eigenlijk vind ik het 3 vakantiekiekjes, die niks bijzonders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MBV schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:59:
[...]
3 foto's in 1 kader gooien maakt het nog steeds 3 foto's IMHO, en het was hier het solo showcase topic. En eigenlijk vind ik het 3 vakantiekiekjes, die niks bijzonders hebben.
Toch voegt het drieluik wel iets toe. Stuk voor stuk geen topfoto's misschien (de middelste zeker niet), maar als "verhaal" heeft het een zekere consistentie met meerwaarde imo. Of dat voldoende is voor de Showcase? Missschien per foto een poll, puntensysteem oid, waarmee we daarover kunnen stemmen? Soms is het overduidelijk, maar vaak is het maar net hoe je naar een foto kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
MBV schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Oeps, helemaal niet nagedacht over die regel inderdaad. Toch vind ik de 3 beelden eigenlijk wel bij elkaar horen, dus ik hoop dat ie hier mag blijven staan. Zoniet hoor of zie ik 't wel van een mod.
Toff schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:54:
[...]
Toch voegt het drieluik wel iets toe. Stuk voor stuk geen topfoto's misschien (de middelste zeker niet), maar als "verhaal" heeft het een zekere consistentie met meerwaarde imo.
Klopt inderdaad van 't drieluik. Grappig dat je de middelste 't minste vind. Eigenlijk draait 't juist daarom. Vond 't namelijk wel een apart gezicht, zo'n typische toerist met z'n camera in de aanslag... in de hoop een dolfijn te spotten. Daar is ie zo mee bezig dat ie niet eens meer merkt dat ie daar in z'n ballenknijper zwembroek staat. De andere 2 beelden zijn ondersteunend om de omgeving en diepte (de 1e) en 't onderwerp van zijn interesse (de 3e) aan te geven, daarom ook vanaf dezelfde plek genomen alleen een andere kant op. Om wat ruimte en context mee te geven eigenlijk.
Maargoed, ik begrijp dat dat er niet zo uit springt of in de smaak valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

simon schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:05:
Ik wil even aangeven dat het tegenkomen van een Dhr. Prof. Ir. zeer onwaarschijnlijk is.
Dhr. Prof. Dr. Ir. komt vele malen vaker voor.
Eigenlijk komt een professorschap zonder promotie in de praktijk alleen voor als het om een eredoctoraat gaat.

Anyway, terug naar fotows en alles wat daarbij hoort.

Ik vind de foto van Koen (nou ja 3 foto's 1 frame) best wel gaaf. Het verteld een verhaaltje.
Niet het meest subtiele werk, maar leuk. vooral ook door de typische toeristen en de idilische omgeving. Parodie.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
abrakadaver schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:56:
[...]
Grappig dat je de middelste 't minste vind. Eigenlijk draait 't juist daarom. Vond 't namelijk wel een apart gezicht, zo'n typische toerist met z'n camera in de aanslag... in de hoop een dolfijn te spotten. Daar is ie zo mee bezig dat ie niet eens meer merkt dat ie daar in z'n ballenknijper zwembroek staat.
Misschien dat je middelste foto exact weergeeft wat er gebeurt, maar als (showcase)foto is hij te rommelig. Keken alle toeristen nu dezelfde kant op, dan had je misschien een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 22:42
De vroege zon schijnt door de bomen en geeft de wereld kleur.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2447/3955614271_bdcd6d40e7.jpg
(klikbaar)

Mijn eerste showcase foto :D . Paar weken terug genomen in Amelisweerd (Utrecht). Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Kleurtjesn en het hei-ige vind ik erg mooi, maar verde rmis ik wat diepte in de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Toffe plaat, niet 100% perfect maar wel erg lekker.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Dank jullie:)

Qadn, met weinig diepte bedoel je dat er wat meer op de voorgrond had gekund? Dan kan ik hier volgende keer op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

uhm, nee; ik bedoel dat ik gen diepte zie. hij is wat plat.

Iets op de voorgrond zou dat niet direct veranderen. Een wat dichterbij standpunt en een wijder perspectief wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Kijk, ik begrijp het ;) Wil soms wel eens verschillen wat iemand met 'diepte' bedoelt :) Denk idd dat het meer diepte had gegeven, dichterbij en wijder perspectief.

Was overigens geen mogelijkheid om dichterbij te komen omdat een heg van circa 1,3m hoog en halve meter diep op de voorgrond stond. Ik kon er dus helaas alleen overheen fotograferen en niet overheen klimmen:P

[ Voor 11% gewijzigd door gelukkie op 19-10-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
Mijn eerste showcase-plaat hier, ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Afbeeldingslocatie: http://jeroenpetersfotografie.nl/images/20080530133331_imgp7055-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Niet echt showcase imho. Gewoon een foto van een roltrap. Hier en daar wat onscherp door de beweging die je bijna niet kunt bevriezen onder deze lichtomstandigheden. Ik mis wat spanning in de foto. Ik had liever die 2 personen rechts wat meer naar links gezien en dan de focus duidelijk op hun, met de rest in onscherpte (dus een wat kleinere DoF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Zelfs op deze kleine versie is de ruis al vrij erg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooie foto, goede kleuren/tonen en daardoor de sfeer. De ruis en onscherpte doet wel behoorlijk afbreuk.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eensch met UC....Daarbij lijkt de foto ook nog een beetje scheef....ik vind em niet lekker wegkijken.
Ik probeer deze foto van mij eens bij showcase te zetten....Dat wordt dan mijn 2e showcase foto :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2705/4033264978_fc8bf254a2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:24
lekkere plaat. jammer dat de elleboog er niet volledig opstaat en dat het haar overloopt in de achtergrond, maar enorm stoor ik mij daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Van een recente bruidsthema-shoot in Alicante, Spanje (klikbaar voor groter):

Afbeeldingslocatie: http://piclog.nl/2009/35769663s.jpg

:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
was je 2e fotograaf? zo oogt 't nogal, ook omdat je zelf niet in 't water staat.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik stond gewoon in het water hoor, dus hoe je daar bij komt: geen idee :P Was vooral mee als videograaf, maar maakte ook verschillende foto's op allerlei momenten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Remy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:10:
Ik stond gewoon in het water hoor, dus hoe je daar bij komt: geen idee :P..
ik gok doordat de foto heel afstandelijk lijkt.
je ziet nergens aan dat je in het water staat. ik denk dat dit door het standpunt komt, dat lager had mogen zijn en misschien had je een kleiner brandpunts-afstand moeten nemen en wat dichter bij gaan staan.. let wel, dat is slechts wat ik denk :P
ik ben nog ontzettend groen in de fotografie, dus ik word graag verbeterd :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:24
standpunt is idd true, dat had wat lager gemogen. verder denk ik dat de reactie van simon betrekking heeft met waar het paar naar kijkt. Dit ziet er behoorlijk uit als een pose voor een fotograaf waarbij ze recht naar de camera kijken. Bij deze foto is dit dus neit het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk dat dat afstandelijke onder andere komt doordat ze niet de lens in kijken. Verder vind ik vooral hem een gezicht trekken dat zegt: "Is het nu goed?" En haar jurk lijkt vies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, 't is ook dat enorme tele gevoel, hele verplatting, er is geen horizon in beeld, vind 't om heel eerlijk te zijn niet echt een goede foto. Dit lijkt mij nu een prachtig moment wat je perfect zou kunnen fotograferen, 85 mm of 50 mm, korte dof, heerlijke zon, prachtig licht, lekker op de goede hoogte, mooi van voren, mooie dof. En om eerlijk te zijn zie ik erg weinig van dat alles wat het mooi had kunnen maken terug.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

En hij is (veel) teveel verscherpt, goed te zien op de grote versie. De grote versie ziet er ook vreemd uit bij de man zijn broek, net onder de jurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

MBV schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:22:
Ik denk dat dat afstandelijke onder andere komt doordat ze niet de lens in kijken. Verder vind ik vooral hem een gezicht trekken dat zegt: "Is het nu goed?" En haar jurk lijkt vies :P
Dat is inderdaad expres gedaan: ik wilde er meer een filmisch moment van maken dan een geposeerd in de camera kijk moment :) En de jurk is idd ietwat vies van het zand van het strand: het was een ' trash the dress' moment, zodoende :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

en ''goede hoogte'' en ''goed standpunt'' refereert dus naar, je cam op ooghoogte ;)

@ simon; dusdat !

[ Voor 11% gewijzigd door Zuurstok op 24-10-2009 19:50 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat past niet bij de uitdrukking op hun gezicht: die is heel erg geposeerd, alsof ze in een andere lens kijken, en niet naar het uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Misschien kun je ze dan beter over de camera of langs de camera heen laten kijken, maar niet volledig uit beeld. Dat ze jou als kijker (niet de cam) aanstaren?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@deathchant: netjes hoor. Vooral het feit dat je jezelf eerst afvraagt wat de man aan het doen is en dat het daarna vanzelf duidelijk wordt aan de hand van de glazen sculptuurtjes.
(ergo: je oog gaat als eerst naar de man en nergens anders heen...)
Een puntje: hij had een beetje lichter gemogen.

@remy:
een lager standpunt had voor mij ook meer gedaan. Horizon er op, meer diepte in de plaat.
Wel netjes gecompositioneerd en het licht is ook prettig (al had de foto best een tandje warmer gemogen).
De vieze jurk kan je weinig aan doen uiteraard, maar echt netjes vind ik het niet. :)

Dan wat treinwagons van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o4wcOyUcw1fXNZcCCgudOu1g/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind het water, zo zonder storende elementen als een horizon, juist een heel mooie achtergrond. De pose/blik had wat anders gemogen. Misschien had het paar elkaar aan kunnen kijken? Een vuile bruidsjurk heb je al snel, na een paar uur bruiloft, zelfs zonder strand. De combinatie lang/slepend en wit is fataal.

@YC: Ik mis de wielen wel erg op jouw foto (perron valt een beetje weg tegen de witte achtergrond hier).

[ Voor 13% gewijzigd door Toff op 24-10-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

hier niet ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Monitor eens bijstellen misschien? ;) Nee, even serieus, het perron amputeert de treinstellen teveel om een boeiende foto over te houden imo. Hoe meer verzadiging etc. de foto krijgt, hoe pijnlijker de amputatie. Meer een snapshot dan een zorgvuldig beraamde foto, tenminste, zo komt het op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

of jij ? ;)

mijn scherm is gewoon gecalibreert hoor ?
ik zie gewon het verschil tussen wit en grijs ed, en dat loopt nou niet echt als 1 op 1 door naar het witte van internet zelf.

wel de lijn op de trein tough ..

ik vind het daarin tegen wel een goede foto, vind hem mooi uitgekozen, alles loopt lekker, de lijnen, compo ed. kleuren vind ik lekker, en ik daarintegen mis de wielen van het wagonnetje helemaal niet :)

i like it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Ghenzi schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 00:19:
of jij ? ;)

mijn scherm is gewoon gecalibreert hoor ?
ik zie gewon het verschil tussen wit en grijs ed, en dat loopt nou niet echt als 1 op 1 door naar het witte van internet zelf.

wel de lijn op de trein tough ..

ik vind het daarin tegen wel een goede foto, vind hem mooi uitgekozen, alles loopt lekker, de lijnen, compo ed. kleuren vind ik lekker, en ik daarintegen mis de wielen van het wagonnetje helemaal niet :)

i like it.
ik zou zelf dan iets meer van het peron willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

YC: Hij lijkt op sommige punten wel een klein beetje overbelicht (zeker de rand van het perron), maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben zo. Het is wel een goede balans met het hele donkere op de achtergrond. Heb je die vignetting aan de bovenrand zelf toegepast? Hij komt net wat over als 'net te veel'. Verder puike foto d:)b

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Deathchant schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:17:
eensch met UC....Daarbij lijkt de foto ook nog een beetje scheef....ik vind em niet lekker wegkijken.
Ik probeer deze foto van mij eens bij showcase te zetten....Dat wordt dan mijn 2e showcase foto :)

[afbeelding]
Nice, heel nice. Dat de elleboog er niet helemaal opstaat maakt totaal niet uit. Dat is ook totaal niet in het belang van de foto en ik snap ook niet dat mensen over dat soort semi-technische dingen vallen. Dit is gewoon een mooie clair obscur :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Remy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:00:
Van een recente bruidsthema-shoot in Alicante, Spanje (klikbaar voor groter):

[afbeelding]

:)
Zoiets heb ik meer gezien... ("Trash the Dress" heet dat toch) Op zich geen onaardige foto, maar hij springt niet echt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sharky schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:55:
[...]

Nice, heel nice. Dat de elleboog er niet helemaal opstaat maakt totaal niet uit. Dat is ook totaal niet in het belang van de foto en ik snap ook niet dat mensen over dat soort semi-technische dingen vallen. Dit is gewoon een mooie clair obscur :)
@YC, Amplified en Sharky: thanks. Ach, een beetje kritisch zijn op het technische gedeelte stel ik wel op prijs. maar de laatste tijd let ik bijna niet meer op of iets technisch helemaal goed is, maar schiet ik de foto's wat meer op gevoel, en ik merk wel dat het vruchten afwerpt.
De foto's worden minder leuk als het technische goed is, maar verder geen gevoel achterzit, dan andersom. Ik stoor me zelf ook niet meer aan kleine technische imperfectheden :) Ik heb ook een lichtere versie, maar die vind ikzelf niet zo mooi. Lang leve ISO800 en de canon 10-22 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 10-09 11:35
Prachtig, compositie erg mooi, kleuren helemaal super.
Waardige showcase, heb je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet nog niet of hij hier al thuis hoort, maar ik ga het toch proberen want ik ben er zelf zeer tevreden over..

Onderweg naar de Cameron Highlands in Maleisië kwamen we een heel klein dorpje tegen waar ik deze foto heb geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2504/4053360943_c70bc284eb.jpg

Vrijwel geen nabewerking, alleen de vibrance wat omhoog gegooit.. Graag kritiek!

[ Voor 46% gewijzigd door LaZZ op 28-10-2009 22:39 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
belangrijkste kritiek: door de kniekes..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

belangrijkste kritiek: je hebt een verlopen accesskey in de locatie gezet, waardoor het ding niet werkt. Even op zoek naar de link die je wel mag delen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:46:
belangrijkste kritiek: je hebt een verlopen accesskey in de locatie gezet, waardoor het ding niet werkt. Even op zoek naar de link die je wel mag delen dus :)
idd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<Error>
<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Request has expired</Message>
<RequestId>CE0052D18703E90F</RequestId>
<Expires>2009-10-28T14:32:01Z</Expires>
&#8722;
<HostId>
xwQXdI04eMgTsQFRWg92IINWDu7Ob1VQqjhRX+mbA8/0mWVXsmO5dS90S8UM0gwR
</HostId>
<ServerTime>2009-10-28T19:05:57Z</ServerTime>
</Error>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Gefixed.. :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:20:
belangrijkste kritiek: door de kniekes..
Foto lijkt toch op kinderooghoogte gemaakt, maar een ruimer kader had hier wel gekund. Vraag is of je de kans krijgt om een ander objectief te monteren, achteruit te lopen en/of de camera een kwartslag te draaien.
Mij intrigeert het afrikaanse t-shirt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanop kinderhoogte heb je geen zicht op de achterkant van de bovenkant van het hoofd. Inderdaad gewoon door de knieën en iets ruimer kadreren. Ook jammer dat je niet goed kan zine wat het jongetje in zijn mond heeft. verder wel prima foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:14:
Vanop kinderhoogte heb je geen zicht op de achterkant van de bovenkant van het hoofd. Inderdaad gewoon door de knieën en iets ruimer kadreren. Ook jammer dat je niet goed kan zine wat het jongetje in zijn mond heeft. verder wel prima foto!
Kindje heeft een ballonnetje in haar mond die ze net van iemand anders had gekregen. Had geen tijd om objectief te wisselen aangezien de kindjes niet constant bij het raam stonden en ik bovendien niet de enige was die foto's wilde maken (ben je in de middle of nowhere met een rental-car, wat kom je tegen... Een touringbus Nederlanders..).

Ik heb ook een foto die wel verticaal is gekaderd maar die vind ik persoonlijk minder, bovendien staan de kindjes op deze foto er een stuk mooier op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
<deleted>

tja, het zal wel aan mij liggen...
smaken verschillen zeker ?

[ Voor 88% gewijzigd door Dieter op 30-10-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vind het verschil in belichting boven en onder eigenlijk te groot.
boven zit het tegen het doodgeflitste aan, onder is het echt te veel onderbelicht.
Ook is de slagschaduw achter de man niet erg charmant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Meer testcase idd, sorry Dieter...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Nog verder commentaar over mijn foto alleen eventueel iets verder door de knieën buigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:41:
<deleted>

Wel erg slap om je foto te verwijderen zodra er een paar commentaren zijn die jou niet aanstaan. Post het dan gewoon niet als je daar niet tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Eens met Jacobse, maak er een linkje van, dan weten mensen waar het over gaat, en wat dus niet als showcase wordt gezien. Dan heeft iedereen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Als je er geen commentaar op wilt dan moet je hem niet plaatsen idd. Zet hem dan tenminste in testcase, niet dat je er daar geen commantaar op krijgt, maar toch...

Van commentaar leer je toch? Ik wel althans!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dieter schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:41:
<deleted>
Of het showcasemateriaal is, daar kunnen we oeverloos over dingussen, maar er stonden betere foto's in diezelfde reeks. Probeer het eens in het testcasetopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Vanmiddag even rondje gemaakt om toch wat herfsttaferelen vast te kunnen leggen, helaas afgelopen weken veel te weinig tijd voor gehad!

Bladeren sterven, klimop groeit.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2655/4058231241_603d4f7358.jpg
Klikbaar voor groter, en hier link naar flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gelukkie, goed uitgewerkte foto! echte goeie herfstfoto's kan ik wel waarderen. ik heb zelf ooit een testcase aangemaakt van een boswandeling, maar dat evenaarde niet de foto die ik hier van jou zie.
Goeie foto. Ik zou alleen het rood iets meer eruit willen zien komen ipv bruin. De boom en klimop konden IETS meer detail bevatten.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 30-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een lekkere herfst plaat. Maar de kleuren knallen toch wel iets teveel naar mijn mening. Maar dat is een smaak kwestie of gebrek aan een gecalibreerdscherm.
De plaat is wel druk maar dat kan in deze prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Thx voor de commentaren :) Het is wel rustig in het showcase topic, testcase loopt sneller :P

Felle kleuren heb ik expres voor gekozen, mede als de bruinige tint :)

Over het kalibreren: heb mijn beeldscherm nu met de hand gekalibreerd.. en dit komt wel redelijk in de buurt van de printjes die ik via Profotonet heb laten afdrukken.. maar ik moet nog een keer een spyder express 3 aanschaffen (volgens mij meest betaalbare met goede resultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Deze foto staat al vrij lang op mijn hdd, maar heb nu eindelijk tijd om hem te posten.
Dit is mijn eest solo showcase, aangezien ik deze foto erg goed gelukt vindt.

Dit is het treinstation van Sevilla in de ochtend, heb deze foto vorig jaar gemaakt.
Een cliche titel: Stairway to heaven

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_ouRA_OKbX00/Su8SuYHjxOI/AAAAAAAAAic/xdvc05q5JsI/s400/Picture%20376.jpg

Klik voor groter
http://picasaweb.google.c...KeQnx4ezg?feat=directlink

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Vind het wel leuk bij 'stairway to heaven' dat de foto van donker (rechts) naar licht (links) gaat... wat dan afbreuk doet is het lichte stuk van het perron rechts. Zelf keek ik wel eerst links en daarna pas naar rechts..het is dan meer een trap waar je afloopt...'stairway to hell'. Je komt dan wel in wat mij betreft te groot donker deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Sowieso vind ik de foto veels te onduidelijk en wazig. Imo geen showcase, eerder testcase.

Ook vind ik het jammer dat het 'einde' er niet op staat, het is nu net niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik vind 'm erg mooi qua scherpte en reflectie, alleen jammer dat links het einde er nét niet op lijkt te staan (maakt 'm net niet af) en de witte paal rechts. Vind 'm dit topic echter wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Door de reacties in het testcasetopic toch ook even kijken hoe hij hier bevalt:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2449/4064287107_e892a6abf8.jpg
klik voor groter

Gemaakt in Zuid-Afrika,
de foto zelf vond ik niet mooi (olifanten te ver weg, niet scherp enzo), dus heb ik ze op deze manier bewerkt. Vond het wel een geslaagd resultaat voor een eigenlijk niet zo mooie foto

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Laatst online: 28-08 21:31
Deze crop heb ik bewust gemaakt, aangezien dit bijna het einde is. Echter kwam daar een lelijk object in het beeld welke naar mijn inziens veel afbreuk aan de foto zo doen. De zonlicht vlek rechts, heb ik ook bewust laten zitten omdat ik vindt dat deze toch de foto meer diepte geeft.

@ikmattie
Erg mooie foto. laat duidelijk de desolatheid van de afrikaanse vlaktes zien. Echter omdat de foto zo licht is, het misschien een idee om er een zwart kader om te zetten. Ik denk dat de foto dan nog beter er uit springt.

[ Voor 29% gewijzigd door Jaguar_e op 03-11-2009 10:17 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Jaguar_e schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:15:
Deze crop heb ik bewust gemaakt, aangezien dit bijna het einde is. Echter kwam daar een lelijk object in het beeld welke naar mijn inziens veel afbreuk aan de foto zo doen. De zonlicht vlek rechts, heb ik ook bewust laten zitten omdat ik vindt dat deze toch de foto meer diepte geeft.

@ikmattie
Erg mooie foto. laat duidelijk de desolatheid van de afrikaanse vlaktes zien. Echter omdat de foto zo licht is, het misschien een idee om er een zwart kader om te zetten. Ik denk dat de foto dan nog beter er uit springt.
Even quick and dirty:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/4071780890_ea358c459e.jpg
klik voor groter

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een van de weinige gevallen waar een kader wél werkt :)

De SNS Numancia, een Spaans fregat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3572/3854324598_11b3975f41_o.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Erasmo op 03-11-2009 22:02 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

ikmattie,
Ja, best wel leuk zo, stoor me niet aan de omzetting oid het heeft wel iets.

Erasmo,
Doet me denken aan alle posters die ik vroeger ritselde bij de vlootdagen in Den Helder als kind haha. Ik denk alleen dat de rechterkant wat krapjes is, juist het achterlatende ?vaarwater? kan mooi zijn bij zo een foto. Verder een mooie foto.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Milo. schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:12:
ikmattie,
Ja, best wel leuk zo, stoor me niet aan de omzetting oid het heeft wel iets.

Erasmo,
Doet me denken aan alle posters die ik vroeger ritselde bij de vlootdagen in Den Helder als kind haha. Ik denk alleen dat de rechterkant wat krapjes is, juist het achterlatende ?vaarwater? kan mooi zijn bij zo een foto. Verder een mooie foto.
Dank je :) Ik zal eens kijken of ik er nog eens wat aan kan doen... Hier nog een plaatje van onze passage door Suez:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3501/3854324592_a769c3d2f7_o.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Erasmo: Ik vind de laatste twee foto's niet echt showcase materiaal, wat is het voor jezelf dat deze twee hier moeten staan en niet in testcase?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bij die laatste had ik toch graag meer dek gezien en minder lucht, wel heerlijke kleurtjes :) . Het fregat lijkt niet helemaal scherp?

Gisterochtend iets vroeger opgestaan dan normaal, en een half uurtje na zonsopgang wat platen geschoten in de woonplaats van mijn ouders.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2w2h8j6.jpg

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.