Je kan idd een C en een L pola op elkaar draaien, maar ik heb idd een goedkopere, iets van 35 euro.
Interessant! 
Ik heb wel al een CP, dus met een LP zou ik er redelijk goedkoop vanaf zijn.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke Vari-ND heb je dan?
Ik heb wel al een CP, dus met een LP zou ik er redelijk goedkoop vanaf zijn.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke Vari-ND heb je dan?
Deze heb ik volgens mij nog niet laten zien hier. Huub van der Lubbe van de Dijk, gefotografeerd op het podium tijdens een optreden. 
[knip, klaarblijkelijk niet showcase]
De eerste keer dat ik iets vanaf Flickr plaats, eens kijken of dat goed werkt
[knip, klaarblijkelijk niet showcase]
De eerste keer dat ik iets vanaf Flickr plaats, eens kijken of dat goed werkt
[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 07-08-2009 01:36 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Weet het niet Floor-is... De kleuren zijn oké, op zich een goed portret van Huub, maar blauw/paarsige licht valt onderin, bij zijn mouw, wel wat maf. Beetje druk.
Verder kijk ik meestal niet zo nauw naar overbelichting, maar aangezien je de neiging krijgt naar zijn ogen te kijken leidt het overbelichte oordopje toch wel wat af. Het oogcontact is wel leuk natuurlijk
Hele tijd niets gepost, vooral omdat ik laatste tijd amper vrij werk maak, bijna alleen in opdracht. Deze is gemaakt op de erasmusbrug terwijl ik een opdracht aan het doen was.

Vind de lijnen zelf wel gaaf, jullie?
Verder kijk ik meestal niet zo nauw naar overbelichting, maar aangezien je de neiging krijgt naar zijn ogen te kijken leidt het overbelichte oordopje toch wel wat af. Het oogcontact is wel leuk natuurlijk
Hele tijd niets gepost, vooral omdat ik laatste tijd amper vrij werk maak, bijna alleen in opdracht. Deze is gemaakt op de erasmusbrug terwijl ik een opdracht aan het doen was.

Vind de lijnen zelf wel gaaf, jullie?
Kan niet zeggen dat ik erg wild word van die plaat van Huub; had zelfs niet gezien dat hij het was.
@ Floor-is: Hij is wel "apart", maar ik denk niet dat Huub z'n moeder of z'n vriend(in) er echt blij mee zal zijn. De kleuren zijn behoorlijk vernuked (paarse schaduw, paarse tong?) en dat witte oording trekt veelsteveel aandacht imho. Verder vind ik de foto mooier, wanneer ik hem vierkant crop, onder weglating van het onderste deel. Best wel potentieel in de foto, maar net geen "showcase" imho, door de genoemde minpuntjes.
Sorry maar ik vind hem gewoon echt slecht. Ik snap precies dat het lastige belichting is op zo'n moment maar dit moet zeker beter kunnen. "net geen showcase" vind ik eigenlijk nog teveel eer. Van jouw Floor-is verwacht ik iets beters.
Weet zeker dat je beter hebt liggen om te laten zien.
@redhero: lijnen zijn leuk maar ik mis wel iets kan er niet echt de pin opleggen wat. Foto is een beetje saai en het gebouw in de achtergrond stoort de lijnen vind ik.
@redhero: lijnen zijn leuk maar ik mis wel iets kan er niet echt de pin opleggen wat. Foto is een beetje saai en het gebouw in de achtergrond stoort de lijnen vind ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Timo op 06-08-2009 01:05 ]
@redhero, sorry no disrespect maar ik vind dit meer een testcase plaat
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
@Floor-is: ik ben wat meer heldere en scherpe foto's van je gewend. Ik vind deze wat donker en zelfs ietwat aan de onscherpe kant. 
Is zwart-wit wellicht een optie?
@redhero: het pakt mij eerlijk gezegd ook niet zo. Lijnen is wel een leuk idee, maar voor mij werkt het niet
Gisterenavond gemaakt onder de rook van de Botlek...
@redhero: het pakt mij eerlijk gezegd ook niet zo. Lijnen is wel een leuk idee, maar voor mij werkt het niet

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Definitly showcase worthy!
Heerlijke plaat, mooie wolken, perfect water en die 2 personen maken de foto af. Zonder die personen was de foto veel saaier geweest.
Heerlijke plaat, mooie wolken, perfect water en die 2 personen maken de foto af. Zonder die personen was de foto veel saaier geweest.
Floor-is, ik vind hem niet echt fijn, imo ook niet echt een showcase. Hij oogt raar, de kleuren zijn vreemd en het klopt niet. Als ik er naar kijk, denk ik dat er wat mis is met mijn ogen of display oid, de kleuren zijn gewoon gaar.
Ook irriteerd het oordopje me. Het is zo'n felle witte plek in zo'n donkeren plaat. Dan ook nog in het midden bovenaan. Ook is de uitsnede wat mij betreft niet echt geweldig.
Om maar wat positiefs te zeggen (zie het niet verkeerd hoor, dit valt mij gewoon op
): Je achtergrond is heel erg lekker. Heel rustig en warm, wat imo wel een mooie sfeer geeft.
Ook irriteerd het oordopje me. Het is zo'n felle witte plek in zo'n donkeren plaat. Dan ook nog in het midden bovenaan. Ook is de uitsnede wat mij betreft niet echt geweldig.
Om maar wat positiefs te zeggen (zie het niet verkeerd hoor, dit valt mij gewoon op
Hij is niet helemaal lekker scherp nee, komt vooral door de hoge ISO en de compleet verkutte kleuren die de basis waren.YellowCube schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:24:
@Floor-is: ik ben wat meer heldere en scherpe foto's van je gewend. Ik vind deze wat donker en zelfs ietwat aan de onscherpe kant.
[afbeelding]

Maar om 't een beetje goed te maken, hier een nieuwe
Speciaal voor mute dan maar?

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 07-08-2009 01:52 ]
Bericht hierboven
Redelijke foto, maar net zoals je vorige foto ook niet echt showcase-materiaal als je het mij vraagt. Je kan beter Floor-is!
The devil is in the details.
Speciaal voor jou een ander dan maar ... Pff moeilijk doenerij hier 
Oh en ja dat is een portret met een fisheye, so sue me
Oh en ja dat is een portret met een fisheye, so sue me
[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 07-08-2009 01:58 ]
Bericht hierboven
Ja, dit is niet zomaar een topic hè, dit is het showcase-topic!
Maar deze is stukken beter
Indd, matig. en semi-fletse kleuren helpen deze foto ook niet.Nedra schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:17:
dj shot, meer niet!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Om weer wat leven in dit topic te blazen:

heel aardig
, ik ben echter geen expert in portretten. Wat mij meteen opvalt is dat je bent doorgeschoten met de vignetting. Zie vooral de voeten.
[ Voor 34% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 25-08-2009 11:15 ]
Hier staat tekst
Die kunstmatige vignetting dat moet je (iig onderin) niet doen. check die voeten.
spuit11
spuit11
[ Voor 6% gewijzigd door abrakadaver op 25-08-2009 12:03 . Reden: 'k moet die venstertjes niet zo lang open laten staan ]
Wat mij betreft had er ook wat meer ruimte om z'n voeten heen gemogen. En misschien ligt het aan mij, maar dat graspolletje voor z'n kruis irriteert me ook een beetje. Niet dat ik zo graag z'n kruis wil zien, maar nu lijkt het alsof 'ie dat graspolletje net heeft uitgepoept oid. Ik weet niet, maar het stoort me op een of andere manier.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Hij kijkt ook een beetje alsof hij moet poepen. Vind hem in ieder geval wel mooi zwart wit, maar hij is het net niet helemaalCaptain N schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:30:
...maar nu lijkt het alsof 'ie dat graspolletje net heeft uitgepoept...
hmmm, ook niet echt showcase denk ik... kleuren zijn wel aardig, DoF doet nog wel wat met de foto, maar verder is het gewoon een rommelig kiekje imo
Agreed met Prulleman.
Ook zie ik niet direct wat het onderwerp is.
- is het, het opgehangen papiertje.
- Zijn het de rolluiken.
Verwijderd
het opgehangen papiertje, er staat dat er geen troep op de grond gegooid mag worden, wat dus wel gebeurdtGriffin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:28:
[...]
Agreed met Prulleman.
Ook zie ik niet direct wat het onderwerp is.
- is het, het opgehangen papiertje.
- Zijn het de rolluiken.
Ik denk dat het Turks(?) van de gemiddelde tweaker niet zo goed is om dat eruit op te maken.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:57:
[...]
het opgehangen papiertje, er staat dat er geen troep op de grond gegooid mag worden, wat dus wel gebeurd
Verder vind ik het portret (DJ) van Floor-is wel degelijk showcase waardig. kwestie van smaak denk ik. want Technisch is hij prima.
Fijn, mooi kleurverloop!YellowCube schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:24:
[afbeelding]

Denk dat ik deze op canvas wil, op grotere formaten komt 'ie beter uit
Contrast doet hem inderdaad wel goed, maar het blauw houd ik, dat maakt hem anders dan anders. Die lucht was zo
vind de kleuren nogal raar, veel te veel blauw, misschien dat in het orgineel het water niet mooi (lees groen) was, maar groen water is beter dan blauwe bomen
(kan het ook mis hebben en dat de witbalans van je camera een foutje heeft gemaakt)
Daarnaast kan je ook lokaal kleuren aanpassen natuurlijk, zoiets bv:

(dit kan ongetwijfeld veel beter, maar heb nu snel even wat met de kleuren balkjes geprutst )
Daarnaast kan je ook lokaal kleuren aanpassen natuurlijk, zoiets bv:

(dit kan ongetwijfeld veel beter, maar heb nu snel even wat met de kleuren balkjes geprutst )
Misschien ben je te gortig geweest met de witbalans, want het origineel was veel beter. Nu heb je geen witte, maar een groene zwaan.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Maar het is wel wat ik ongeveer bedoelde. Even finetunen om de zwanen wit te krijgen
Je moet IMHO met je camera compenseren wat je hersens automatisch doen: de waas in de verte corrigeren. Heb jij ooit blauwe bomen in de verte gezien?
Heb je het nu alleen over de zwaan of over de hele foto? In het eerste geval, daar gaat het dus niet om, het ging om de blauwzweem over de HELE foto, met name de achtergrond. In het 2e geval, misschien persoonlijk, maar ik vind zo'n blauwe foto gewoon niet mooi, tuutlijk hoef je niet altijd natuurgetrouwe kleuren in je foto te hebben, maar dit gaat te ver, dan kan je de foto nog beter rose maken oid, zodat je kan zien dat er bewust met de kleuren is gerommeld.Oxi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:44:
Misschien ben je te gortig geweest met de witbalans, want het origineel was veel beter. Nu heb je geen witte, maar een groene zwaan.
(en misschien is mijn laptop scherm niet goed, maar mijn zwaan is minder groen dan de bomen blauw zijn op het orgineel
inderdaadMBV schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:10:
Maar het is wel wat ik ongeveer bedoelde. Even finetunen om de zwanen wit te krijgenJe moet IMHO met je camera compenseren wat je hersens automatisch doen: de waas in de verte corrigeren. Heb jij ooit blauwe bomen in de verte gezien?
(en daarnaast vind ik de foto verre van showcase)
De witbalans van de zwaan zit er marginaal naast, een fractie te blauw ( of te warm, afhankelijk van welk punt je op de zwaar neemt), maar veel is het niet. De zwaan zou dus al geen goed uitgangspunt zijn. De lucht en de omgeving waren op dat moment gewoon blauw door de nevel en het licht.
Voor de duidelijkheid: ik heb behalve het ietsje (-5) terugschroeven van de luminance van het blauwkanaal in LR2 niks aan de toning veranderd.
Dat je de foto compositiewise niet mooi vindt, of de kleuren niet mooi vindt, dat kan. Maar omdat het niet natuurgetrouw zou zijn is in dit geval onzin
Voor de duidelijkheid: ik heb behalve het ietsje (-5) terugschroeven van de luminance van het blauwkanaal in LR2 niks aan de toning veranderd.
Yup, hier dus. Daarnaast, who cares, al is de lucht paars: als je het mooi vindt, dan is het goed. Ik maak geregeld duo-tones in LR die in de verste verte niet lijken op de kleuren die ik op locatie zag.MBV schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:10:
Maar het is wel wat ik ongeveer bedoelde. Even finetunen om de zwanen wit te krijgenJe moet IMHO met je camera compenseren wat je hersens automatisch doen: de waas in de verte corrigeren. Heb jij ooit blauwe bomen in de verte gezien?
Dat je de foto compositiewise niet mooi vindt, of de kleuren niet mooi vindt, dat kan. Maar omdat het niet natuurgetrouw zou zijn is in dit geval onzin
Ik heb nog nooit groene bomen of blauwe schaduwen in de verte gezien. Ik heb wel heel vaak op mijn schermpje blauwe schaduwen gezien, en als ik dan beter in de verte keek, dacht ik 'hé, het lijkt idd iets minder groen dan dichtbij' maar met mijn ogen/hersenen ziet het er dan grijs uit. Misschien heeft dat ook iets met UV-straling te maken?
Maar goed, dat is allemaal argumentatie waarom ik de kleuren niet mooi vind, en waarom ik vind dat je dat weg moet corrigeren. Het is jouw foto, het staat jouw vrij om hem nog blauwer te maken.
Ik ben trouwens wel benieuwd: op welke instellingen had je de witbalans staan in LR2? Getallen noemen heeft geen zin, ik bewerkte tot nu toe mijn foto's na met rawshooter en die gebruikt andere getallen voor hetzelfde effect
Ik zet ze vaak om van 5800K/+10 tint (as shot) naar 7100K/+9, komen schaduwen en wolken veel mooier uit.
Maar goed, dat is allemaal argumentatie waarom ik de kleuren niet mooi vind, en waarom ik vind dat je dat weg moet corrigeren. Het is jouw foto, het staat jouw vrij om hem nog blauwer te maken.
Ik ben trouwens wel benieuwd: op welke instellingen had je de witbalans staan in LR2? Getallen noemen heeft geen zin, ik bewerkte tot nu toe mijn foto's na met rawshooter en die gebruikt andere getallen voor hetzelfde effect

Verwijderd
Ik vind 'm ook onrealistisch blauw. Het lijkt wel of ik de foto geselecteerd heb in mijn browser.
mooie foto, maar ik zie de gradient overloop in het blauw.iworx schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:00:
[afbeelding]
Flickr
Het binnen'meer' aan Port Zélande, Zuid Holland.
Veelal een compressie probleem ,maar ook iet wat kan ontstaan wanneer je in 8bit aan je plaat hebt zitten trekken?!
Kijk er even naar zou ik zeggen, want het is een mooie plaat die beter verdient.
Verwijderd
Een nette foto inderdaad. De schokkerige kleurverschuiving kan ik wel doorheen kijken. Wat ik mezelf wel afvraag is of de foto niet nog beter zou zijn geworden als er iets meer naar rechts bewogen was (in iedergeval voorbij het lelijke schip). De linkerkant is een beetje rommelig. De onderkant en bovenkant is mij ook iets te donker (vignetting?).
Mijn brouwsel van pixels:
Mijn brouwsel van pixels:

@Nomad: 't is inderdaad compressie - RAW > jpg voor Flickr > Flickr resized imaged > Imageviewer om'm op 600 te brengen en saven aan 70% ..
@imagine: Geen vignettering hoor - zo uit de doos. Misschien wat extra contrast. Wat cadrage betreft - dat is een persoonlijk gegeven. Ik wou die paaltjes graag over 1/3 .. de boten kon ik helaas zelf niet gaan verleggen.
@imagine: Geen vignettering hoor - zo uit de doos. Misschien wat extra contrast. Wat cadrage betreft - dat is een persoonlijk gegeven. Ik wou die paaltjes graag over 1/3 .. de boten kon ik helaas zelf niet gaan verleggen.
This space intentionally left blank.
Thanks voor de reacties, ik zal het meenemen voor volgende keer
@iworx Mooi plaatje!
@iworx Mooi plaatje!
Volgende keer even je stofplekje wegwerken, maar verders is 'ie netjes hooriworx schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:22:
@Nomad: 't is inderdaad compressie - RAW > jpg voor Flickr > Flickr resized imaged > Imageviewer om'm op 600 te brengen en saven aan 70% ..
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Pelle, dit is echt een goeie foto. Dat het meisje rechts beweegt vind ik hier erg goed passen. Goeie blikken allebei.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
donders.
Goed man!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
* MBV gaat festivals etc wat beter in de gaten houden. Candy dulfer had ik ook best willen horen! Over de foto: topplaat!
@Dieter: Cheratte, schitterende locatie... Mooie toning, maar een ding stoort me gigantisch, er is op je foto niets wat recht staat... Misschien beetje bij draaien? En ben je via de heuvel naar binnen gegaan of gewoon over het hek?
'n beetje veel geburned rechtsboven? Verder lekkere actie!
Hoort die niet in het testcase-topic? Op klein formaat is ie wel redelijk, maar op groot formaat is ie echt veel te onscherp overal.
Misschien kun je hem als showcase plaat beter mét statief nemen volgende keer. Nu is niet alleen de waterval mooi bewogen, maar ook alles er omheen.Hapkars schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:13:
Afgelopen vakantie deze foto genomen. Wil hem graag met jullie delen
[afbeelding]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik vind hem teveel halo's hebben tussen de berg en de lucht. Verder is die wel netjes, maar was het misschien leuker als er nog wat moois op de voorgrond stond.Sallin schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:04:
Eens een plaatje posten in dit topic
[afbeelding]
Klik hier voor de flickr fotopagina.
Ik vind 'm heel lekker, alleen jammer dat je 'm niet groter dan dat hebt.
Hoe groot wil je hem hebben?
Wat bedoel je precies met teveel halo's? Ik weet dat er een flare(tje) zat rond het meest belichte gedeelte van de clif, maar dat was de enige.-DG- schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:13:
[...]
Ik vind hem teveel halo's hebben tussen de berg en de lucht. Verder is die wel netjes, maar was het misschien leuker als er nog wat moois op de voorgrond stond.
[ Voor 88% gewijzigd door Sallin op 07-09-2009 20:38 ]
This too shall pass
De overgang van de klif naar de lucht, vlak boven de klif is de lucht lichter dan hij zou moeten wezen, dat is een halo. Komt door bewerken meestal.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
En vlak eronder is die donkerder.Mobyrick schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:50:
De overgang van de klif naar de lucht, vlak boven de klif is de lucht lichter dan hij zou moeten wezen, dat is een halo. Komt door bewerken meestal.
Meestal komt het door een combinatie van fill-light + blacks, clarity of USM met een grote radius.
Op zich is het nog niet zo heel ernstig bij deze foto, maar voor showcase imo te veel.
Ik heb de foto op original format bekeken, en ik zie echt niet wat jullie bedoelen (wel heb ik een vlekje op mijn sensor gespot, bedankt
). Er is klif, daarboven zit begroeing, er zit hier en daar schaduw, daarboven zit blauwe lucht en/of wolk. Er zijn dikke wolken en er is sluierbewolking (van die vliegtuigstrepen). Waar zit het nu?
This too shall pass
Hier 2 extremere voorbeelden: 1 2Sallin schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:46:
Ik heb de foto op original format bekeken, en ik zie echt niet wat jullie bedoelen (wel heb ik een vlekje op mijn sensor gespot, bedankt). Er is klif, daarboven zit begroeing, er zit hier en daar schaduw, daarboven zit blauwe lucht en/of wolk. Er zijn dikke wolken en er is sluierbewolking (van die vliegtuigstrepen). Waar zit het nu?
Het zit dus op de plekken waar veel lokaal contrast verschil is. Door een bepaalde manier van bewerken kun je dat versterken, maar bij teveel ga je halo's zien.
Voor de verandering eens hier een plaatje. Ik merk dat ik het leuk vind om foto's in 'breedbeeld' te maken en op zoek te gaan naar wat zachtere kleuren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Sorry Rude maar dit is meer testcase vind ik
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd

Cropped via Lightroom (EOS 30D + Canon 50mm MKII)
Filters toegepast via CameraBag Desktop, verkleint en USM filter in Photoshop.
mooie toning, maar vind de vignetting iets te heftig, het gaat echt naar zwart toe in de hoeken
Verwijderd
De vignetting vind ik ook iets te overdreven, maar dat is vooralsnog helaas niet aan te passen (hoort bij het Helga filter)Prulleman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:31:
mooie toning, maar vind de vignetting iets te heftig, het gaat echt naar zwart toe in de hoeken
Ik ga straks kijken of ik er wat van kan maken met een andere filter combo, die geen vignetting toevoegt.
Ik vind dit showcase-waardig, ik vind het een mooie foto. Je blijft lang kijken naar de situatie, een foto met een verhaal in plaats van alleen de regels volgen. Kleurstelling is ook erg mooi gedaan, focus mooi op het kind.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Misschien kan je em hier in kwijt : [verzamel] Long exposure fotografie (ND... filters)Hapkars schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:13:
Afgelopen vakantie deze foto genomen. Wil hem graag met jullie delen
[afbeelding]
Self reflection is the school of wisdom
Ik ben het ermee eens. Trekt mijn aandacht lang juist zoals jij zegt.Tukk schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:35:
[...]
Ik vind dit showcase-waardig, ik vind het een mooie foto. Je blijft lang kijken naar de situatie, een foto met een verhaal in plaats van alleen de regels volgen. Kleurstelling is ook erg mooi gedaan, focus mooi op het kind.
Ik denk meteen: wat een boefje!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Even een portret van een Berber vrouw. Later geef ik commentaar op wat andere foto's. Nu eerst weer even de tas verder uit pakken.

Er zit nogal een mismatch tussen de huidskleur op het gezicht en in de handen, waardoor het gezicht er erg nabewerkt uitziet. Iets minder heftige kleuren zouden denk ik beter zijn.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik heb het gezien ja. Er is niets bewerkt aan de foto maar het licht is nogal vreemd. Het was erg donker en de grot waar ze in stond was aardeachtige tint, zie achtergrond. Buiten was de zon echt onwijs fel dus misschien is het toch wat weerkaatsing ofzo.
Waarschijnlijk zaten haar handen wel in indirect zonlicht, en haar hoofd iets verder in de schaduw. Erg karakteristieke foto
hoe heb je dat gedaan freakout?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
luck? nee heb er nog 3 van dit soort.
Op een afstand staan en heel rustig maar vooral goed meetrekken als de breakdance op volle toeren gaat. Is ie showcase waardig?
Op een afstand staan en heel rustig maar vooral goed meetrekken als de breakdance op volle toeren gaat. Is ie showcase waardig?
Wow..
je wordt er bijna net zo misselijk van door naar te kijken als erin te zitten.. Goeie belevingservaring
. Mooie foto!
je wordt er bijna net zo misselijk van door naar te kijken als erin te zitten.. Goeie belevingservaring
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Freakout1, dat is ie zeker! in mijn ogen een goeie plaat, pakt de sfeer en omstandigheden heel goed!
mee eens.
alleen zet je copyright wel even echt in het hoekje aub.
nu staat het echt lomp imo
alleen zet je copyright wel even echt in het hoekje aub.
nu staat het echt lomp imo
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
dude, dat je het nog vraagt!Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:29:
luck? nee heb er nog 3 van dit soort.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Eerlijk gezegd vind ik het geen showcase-waardige foto, het is een leuke foto en een goede poging, maar hetgeen wat stil hoort te staan is naar mijn mening toch nog net wat teveel bewogen (iets bewogen zou goed bij de foto passen, maar dit vind ik net wat teveel).
En hoe langer ik naar de foto kijk, hoe onrustiger ik me begin te voelen, ik beschouw dat als negatief, maar aan de andere kant is dat misschien ook wel weer positief op te vatten
En hoe langer ik naar de foto kijk, hoe onrustiger ik me begin te voelen, ik beschouw dat als negatief, maar aan de andere kant is dat misschien ook wel weer positief op te vatten
Ik vind de kermisfoto echt helemaal
absoluut showcase. Super-dynamisch, je blijft er echt langer naar kijken.
Hier mijn eerste die ik op showcase durf te zetten (rest in testcase):
Hier mijn eerste die ik op showcase durf te zetten (rest in testcase):

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
De "kermisfoto" vind ik technisch vrij te kort schieten, maar het gevoel wat hij mee geeft is gewoonweg heerlijk.
En dat is evengoed een argument voor een showcase plaat
Wat is dit nou weer voor kul? een foto hoeft niet technisch perfect te zijn, als hij maar het juiste gevoel weet op te roepen en dat doet deze.Nomad schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:23:
De "kermisfoto" vind ik technisch vrij te kort schieten, maar het gevoel wat hij mee geeft is gewoonweg heerlijk.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Een foto kan ook én technisch goed zijn én 't juiste gevoel oproepen...Beaves schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:49:
[...]
Wat is dit nou weer voor kul? een foto hoeft niet technisch perfect te zijn, als hij maar het juiste gevoel weet op te roepen en dat doet deze.
Die kermisfoto vind ik een goede poging, maar er zit nog wel ruimte voor verbetering in. En serieus, met een paar extra pogingen was 't karretje wat ie volgde waarschijnlijk wel mooi scherp geweest. Nu is 't misschien geweldig voor iemand die nog nooit een panning shot heeft gezien (
Natuurlijk kan een foto zowel technisch als qua gevoel perfect zijn, maar het hoeft niet beide perfect te zijn om een showcase foto te krijgen. Ik weet ook wel dat pannen beter kan, zeker als je een redelijke afstand tot het onderwerp bewaard, maar misschien kon de fotograaf in kwestie niet beter door bijvoorbeeld limitaties van de camera?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Beaves, wat jij zegt zegt Nomad toch ook? Tenminste, zo lees ik het wel...
De feiten/inhoud wel, maar Nomad zegt het iets korter door de bochtTranceSetter schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:38:
Beaves, wat jij zegt zegt Nomad toch ook? Tenminste, zo lees ik het wel...
Verwijderd
voor en foto voor in de krant om kermis te premoten zou hij dus gewoon super zijn. Technisch is ie maar voor helft oke. DankU
OK. Mijn eerste solo showcase plaat. .....here goes:

Groot

Groot
[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 02-10-2009 17:40 . Reden: Grotere versie erbij gezet ]
Heb je hem in een groter formaat ?Deathchant schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:20:
OK. Mijn eerste solo showcase plaat. .....here goes:
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja, inderdaad. Groter formaat graag. Mooie foto, jammer van die schaduw op die ballon, maar daar kun je geen fluit aan doen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Inderdaad ziet er op klein formaat goed uit.
Graag groter formaat.
Kan er trouwens niet iets aan de richtlijnen gedaan worden voor showcase en testcase platen. Iedereen gooit maar kleine plaatjes er op. Of juist joekels die door GoT geresized worden. Of klikbare links naar origineel formaat die dan weer in de browser verkleint worden.
We willen natuurlijk fotos beoordelen en dat gaat op deze manier niet.
Graag groter formaat.
Kan er trouwens niet iets aan de richtlijnen gedaan worden voor showcase en testcase platen. Iedereen gooit maar kleine plaatjes er op. Of juist joekels die door GoT geresized worden. Of klikbare links naar origineel formaat die dan weer in de browser verkleint worden.
We willen natuurlijk fotos beoordelen en dat gaat op deze manier niet.
Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.