[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nog eentje dan:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4096/4924026026_881d38f71e_z.jpg
Dit is horseshoe bend, een bocht in de colorado rivier in de buurt van de plaats Page.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja daar zijn heel veel foto's van gemaakt begreep ik. Die van jou is echter mooier dan 95% van die foto's gok ik ;)
De boel "ontwaakt" wel mooi vind ik !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

ow ja die van abra heeft een veel hoger 1337-gehalte!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 15:39
@Herrick: een plaat die je bij de Expo e.d. als poster kunt vinden!
@abra-laatste: wat een prachtige foto met die lichtval.

mijn eerste showcasebijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/4955727937_41dcc3f079_z.jpg

Het Lag Maggiore in Zwitserland, bij volle maan, die maar niet volledig achter de wolken te voorschijn kwam. De foto is genomen met een Canon 30D / Sigma 17-70, F5.0, 30s, iso 200.
om de voorgrond (steen en bladeren) als kader in beeld te krijgen, heb ik deze ongeveer 20x met een losse flitser belicht.

[ Voor 26% gewijzigd door 107mb op 04-09-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46

aerofreak

Steve Jobs

107mb: Die bladeren hadden voor mij niet gehoeven, voor de rest is het een mooie foto.
abrakadaver: Schitterend! Niks op aan te merken :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Herrick 31-8: De eenzaamheid van het bootje spreekt mij hier wel. Wat ik wat minder vind is de structuur die op het water en het bootje (voorkant) zitten, maar dat zouden zomaar de golven kunnen zijn ;)

@brakadaver: Qua onderwerp totaal niet origineel, maar vooral het licht op de rode rotsen vind ik toch mooi gevangen :)

@107mb: Toffe plaat. Die reflectie-streepjes rechts van de lampjes vind ik prachtig, evenals de dieptewerking. Ook de bladeren vind ik leuk gevonden. Enige minpuntje vind ik de kleuren van de 2 rotsen op de voorgrond, die vind ik ietwat nepperig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

107mb. ik ga toch ook mee met de rest. Die stenen zijn het niet wat mij betreft. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben......als ik dit soort foto;s met 30 seconde maak, dan is de maan en de lucht eromheen echt wel een stuk meer overbelicht dan jouw foto.
Verder een top foto! Goeie sfeer ook!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 17-09 15:39
kan ik een foto in dit showcase-topic vervangen, of is dat niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

wat mij betreft: no problem, mits je het wel ff meldt in je post en er ook een linkje bij zet naar de 'originele' foto. Staat anders zo raar dat er een 'mooie' foto staat met allemaal reacties eronder die niet meer van toepassing zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 04-09-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
107mb schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:38:
kan ik een foto in dit showcase-topic vervangen, of is dat niet de bedoeling?
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Je plaatst een foto omdat je vindt dat dat een showcase waardige foto is. Als je twijfelt dan zet je hem in het testcase topic. Heb je een betere foto dan de eerder geplaatste foto dan kun je die foto er wel bij zetten.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
@107mb: mooie landschapshot. Vind het leuk dat je nog wat meehebt van de wolken! héél donker en enkel wat licht is ook niet alles. Deze maakt het nog boeiend om naar te kijken.

@akrabadaver: ben ik ook geweest! Zeer mooi punt, goed moment, lekker breed. Gewoon een topplaat!

@Herrick : Sterk beeld, echt mooi. Kan er niet veel meer over kwijt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/4982501169_78f274aff4_z.jpg
Day 24/365 - Old Airfield by <Dieter>, on Flickr

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58

YellowCube

Wait...what?

er hangt nogal een waas over de foto. Heb je 'm door het raam heen geschoten?
en het vage object linksonder vind ik echt heel storend.

wat ik er wel positief aan vind is de toning, de kleuren, de druppels op de ruiten en de hele retro stijl die de foto ademt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
YellowCube schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:43:
er hangt nogal een waas over de foto. Heb je 'm door het raam heen geschoten?
en het vage object linksonder vind ik echt heel storend.

wat ik er wel positief aan vind is de toning, de kleuren, de druppels op de ruiten en de hele retro stijl die de foto ademt.
Jep, door een raam, en het knopje voor de vergrendeling.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
@abrakadaver: superplaten! :)

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
abrakadaver schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:53:
Nog eentje dan:
[afbeelding]
Dit is horseshoe bend, een bocht in de colorado rivier in de buurt van de plaats Page.
Deze is wel echt super gaaf!!!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
@whiskeyphreak: Prachtige plaat!

@armada: Te onrustige bokeh, jammer, want het heeft op zich wel wat

@abrakadaver: Schitterend foto!

@abrakadaver: Het lijkt een beetje of daar Mordor ligt! Ik mis alleen de toren met het oog. Misschien was iets meer zoom mooier geweest, want het is wel erg veel 'niets' op de foto.

@herrick: Het water lijkt wel erg melkachtig wit, hoewel het een erg rustgevend plaatje is vind ik het te bewerkt. Het water bij de boot ziet eruit alsof je teveel ruis weg hebt willen halen.

@abrakadaver: Mooie plaat, geschoten met een ultragroothoek? Heb het idee dat er een lenscorrectie wel op z'n plaats is. Door de mooi verlichte voorgrond mis ik wel wat detail in het rivierdal.

@107mb: Erg mooi, die takken linksboven vind ik mooi, de stenen vooraan niet echt, het leidt een beetje af. Verder heb ik het gevoel dat het water naar links afloopt, dat kan optisch bedrog zijn door licht rechts in het water. Heb je de foto uitgelijnd? Heb het gevoel dat de plaat een klein beetje met de klok meegedraaid moet worden.

@dieter: Het wazige effect, is dat van photoshop of komt het doordat het een oud raampje is wat iets geërodeerd is? Mooie sfeer! Jammer van het knopje linksvoor.

Het is wel genieten van dit topic!! Ik zal zelf ook eens kijken of ik hier eens wat kan uploaden :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Mooie foto's weer!

@abrakadaver (foto recht omhoog in de gr. Canyon): Eigenlijk een heel bekende plek; foto's kunnen daar bijna niet mislukken. Deze is in ieder geval zeker wel geslaagd. Mooie kleuren, mooie lichtval.

@abrakadaver: zonsopkomst: Een beetje saai. Wel mooie kleuren aan de horizon.

@Herrick: Eigenlijk ben ik dit soort platen een beetje zat. Maar in het perspectief van het genre is het geen beroerde foto. Mooi sober, nette lichtverdeling, goede compositie.

@abrakadaver (horseshoe bend): Originele foto op een uitgekouwde plek. Prachtig met het licht gedaan, mooi zonnetje en mooi om de bocht in de schaduw te zien, met het zonlicht op de rotsen op de voorgrond.

@107mb: Ik zou een panorama-uitsnede maken van het middendeel. Daar bevindt zich het interessante deel (erg mooi met die lichten en reflectie). De lucht en de voorgrond boeien mij niet zo.

@Dieter: Mooie sfeer gecreëerd. De waas en het knopje storen wel.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Gister middag op Scheveningen me Canon 5D zwemles gegeven :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/4997981659_30c1a08635_z.jpg

*klik voor meer info.

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Wow, echt gaaf zo met die golf! Mooie kleuren ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ow ja dies erg ruig ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Macsylver schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:28:
Gister middag op Scheveningen me Canon 5D zwemles gegeven :D

[afbeelding]

*klik voor meer info.
wow, hoe doe je dat?? heb je daar een speciale onderwatercase voor?
Mooie foto _/-\o_ , kleuren komen wat raar over, maar volgens mij heb je ook een grote vignetting toegevoegd waardoor de kleuren tot een groot deel van het centrum vreemd over komen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58

YellowCube

Wait...what?

@Macsylver: gaaf.
Twee punten:
de vignetting. Is dat het gevolg van het feit dat je camera in een case zit of is het nabewerking?
Als het nabewerking is, dan zou ik enkel een gradient filter voor de lucht gebruiken i.p.v. vignetting.Vooral de hoek linksonder wordt nu heel erg donker.

de uitsnede zelf. Er kan best een klein beetje van de onderkant. Daarmee krijg je vanzelf een normale crop i.p.v. een vierkante (tenzij je uiteraard bewust voor een vierkante crop gekozen hebt).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

@abrakadaver: Super foto zoals ik al zei op Flickr, ik vind vooral de zon achterin er een erg mooie effect aan geven. :)
@107MB : Ben ook niet erg fan van de bladeren maar voor de rest vind ik het echt een super combinatie. Vooral de wolken waar het licht erg mooi door schijnt en dan het contrast met de donkere bergen en de lichtjes van de huizen,etc.
@Macsylver; Erg maffe foto en een moment waar ik van zou denken 'Dit wil ik vast leggen maar hoe?' Maar het is je iig gelukt.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ckeD op 18-09-2010 17:28 ]

Life is complicated

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Waarom in het showcase-topic? :)

The devil is in the details.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Inderdaad, zo bijzonder vind ik het eigenlijk niet (@Macsylver). Wat wil je nou weergeven op de foto? De vette kitesurfactie? (dan zou ik veel dichterbij gaan en een beter moment kiezen), de golf waar je zelf in zit? (dan zou ik toch een betere opzoeken, die misschien zelfs omslaat), of wil je eigenlijk gewoon wat spelen met de nabewerking?

Ik krijg nu meer een idee van, 'kut' ik wordt meegenomen door een golfje terwijl m'n setje (buiten beeld) in het water ligt en de rest verderop vrolijk door surft en mij niet ziet liggen ofzoiets. Zal deels komen doordat ik zelf ook kitesurf.
Maar ik vraag me af of dat je bedoeling is?

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 18-09-2010 20:19 ]

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Daar inderdaad ook geweest. Page is een erg troosteloos stadje (welk stadje in het zuiden van de VS niet?), maar de omgeving is des te mooier. Grappig om te zien dat zulk soort plekken telkens weer opduiken in topics als deze, erg toeristisch voor zo'n uithoek! :)

• Hahn
-DG- schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:50:
Inderdaad, zo bijzonder vind ik het eigenlijk niet. Wat wil je nou weergeven op de foto? De vette kitesurfactie? (dan zou ik veel dichterbij gaan en een beter moment kiezen), de golf waar je zelf in zit? (dan zou ik toch een betere opzoeken, die misschien zelfs omslaat), of wil je eigenlijk gewoon wat spelen met de nabewerking?

Ik krijg nu meer een idee van, 'kut' ik wordt meegenomen door een golfje terwijl m'n setje (buiten beeld) in het water ligt en de rest verderop vrolijk door surft en mij niet ziet liggen ofzoiets. Zal deels komen doordat ik zelf ook kitesurf.
Maar ik vraag me af of dat je bedoeling is?
Even voor de duidelijkheid, ik had het tegen W1ckeD die ook een foto had geplaatst, maar nu weer heeft weggehaald. De golf-foto vind ik wel vet en ook aardig showcase-waardig.

• W1ckeD
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Mute schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:56:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik had het tegen W1ckeD die ook een foto had geplaatst, maar nu weer heeft weggehaald. De golf-foto vind ik wel vet en ook aardig showcase-waardig.
Yeah, was iig niet de juiste keuze. :)

Vind die foto ook erg tof, net omdat de rest aan het door gaan is geeft het zo een mooi effect.

Life is complicated

• -DG-
Mute schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:56:
[...]

Oke, maar dan nog blijft m'n commentaar staan, ookal ben ik de enige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@107mb: Rotsen lijken wat ingeflitst? Wellicht was 'ie beter geweest als ze er helemaal niet op stonden.
@Dieter: Lekkere toning, maar wel iets te weining contrast naar mijn mening.
@Macsylver: Lekkere kleuren! Jammer dat 'ie niet van voor tot achter scherp is.

[ Voor 25% gewijzigd door tommyz op 20-09-2010 10:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:30
@Macsylver erg mooi hoor!

Onder het motto 'meer foto's', één van mij! Afgelopen weekend gemaakt op een brug over de A2 vlakbij Maarssen.

Linkje

[ Voor 24% gewijzigd door Moby op 21-09-2010 19:32 . Reden: Geen showcase waardige foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

nofi, maar wellicht kun je even toelichten waarom je dat showcase vind ? :)

vind hem zelf namelijk meer test-case, wegens gebrek aan intressant onderwerp/scenario.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• gelukkie
  • Laatst online: 07:30
Thx voor de onderbouwing idd :)

[ Voor 12% gewijzigd door gelukkie op 22-09-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
*schopt!* :*)

Ik weet dat niet iedereen vogel foto's mooi of intressant vind, maar ik vond deze wel dusdanig gelukt dat ik hem hier mocht plaatsen van mezelf. Daarnaast voor mij ook een manier om vogelfotografie wat meer onder de aandacht te brengen hier. Want er hangen volgens mij genoeg 400/500mm's rond op GoT :)

Bonte strandloper (nee dit is geen titel, zo heet het beestje :) )
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/5073002078_e2453078ae_z.jpgDunlin by freek.wijffels, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superstrak sirocco, mooie fijne kleuren en netjes scherp! Nice

Gisteren deze gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5074617619_f3911b3b19_z.jpg
Spinning by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik word een beetje gek van het effect eigenlijk :P Geinig als probeersel, maar ik had 'm nooit in dit topic gezet (but maybe that's just me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:04

Sharky

Skamn Dippy!

Ik word ook een beetje misselijk van die foto, maar dat is een compliment. Best knap hoe je de beweging in de foto hebt gehouden zonder dat het ordinaire motion blur is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
@Scirocco: Goeie plaat. Persoonlijk vind ik je klein rietgrut werk nog beter.

De plaat van freakout is wel heel apart, of het resultaat hier thuishoort vraag ik me ook af.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een foto straight uit de camera, geen photoshop dingen aan te pas gekomen. Ik ben er iig hartstikke blij mee, ik heb nog nooit eerder iets in deze richting gezien en juist het aparte maakt hem naar mijn mening en die van anderen juist zo sterk. Want ik kon hem natuurlijk ook bevriezen in de lucht, maar dat is eigenlijk te makkelijk en normaal.

Ik bedoel wil jij alleen maar foto's maken die normaal zijn, en wat je met het blote oog ook kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat 'ie apart is ontkent niemand, maar apart wil nog niet gelijk zeggen dat 'ie ook goed is (en je wekt nu wel de indruk dat jij dat wel vindt ;)). Hij is sowieso al aan de donkere kant. Waarom heb je besloten om 'm niet na te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Hoe de fok maak je zo'n foto eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 16-09 23:37
Roterend pannen? Vette foto en leuke setting. Als je de raw nog hebt probeer dan eens het contrast met buiten te verlagen!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:59:
Het is gewoon een foto straight uit de camera, geen photoshop dingen aan te pas gekomen. Ik ben er iig hartstikke blij mee, ik heb nog nooit eerder iets in deze richting gezien en juist het aparte maakt hem naar mijn mening en die van anderen juist zo sterk. Want ik kon hem natuurlijk ook bevriezen in de lucht, maar dat is eigenlijk te makkelijk en normaal.

Ik bedoel wil jij alleen maar foto's maken die normaal zijn, en wat je met het blote oog ook kunt zien?
Daar gaat het niet om. Showcase is, naar mijn mening, voor platen die af zijn en speciaal. Deze is speciaal maar naar mijn mening nog niet af. Verschil tussen licht/donker kan iets beter, mag iets meer contrast in en de kleuren kunnen een klein zetje gebruiken om maar 's wat te noemen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie foto Scirocco. Mooi licht en kleuren. alleen jammer dat hij zijn neus verstopt heeft.

De foto van freakout is inderdaad apart, maar veels te onscherp om lekker te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:04

Sharky

Skamn Dippy!

Wijnands schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:58:
[...]

Daar gaat het niet om. Showcase is, naar mijn mening, voor platen die af zijn en speciaal. Deze is speciaal maar naar mijn mening nog niet af. Verschil tussen licht/donker kan iets beter, mag iets meer contrast in en de kleuren kunnen een klein zetje gebruiken om maar 's wat te noemen.
Er wordt hier al vanaf het begin geneuzeld over arbitraire dingen als contrast, scherpte of bijvoorbeeld clippende highlights. Een goeie foto is niet afhankelijk van dat soort technische dingen. Niet dat de foto van Freakout een Pullitzer gaat krijgen, maar hij is wel creatief en goed getimed e.d.
Om het even door te trekken; als we de hele tijd zo tegen foto's aan blijven kijken winnen dit soort foto's dus nooit meer een prijs.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik vind de meeste worldpress fotos dan ook geen prijs waardig wat betreft de foto.

Meestal zijn het gewoon snapshots van een situatie die toevallig nieuwswaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Laten we die discussie hier niet voeren. Wat ons betreft mag hij gewoon blijven staan, ook al is er op het technische gedeelte nog wel wat aan te merken.

Een topic over dit onderwerp mag altijd natuurlijk. Ook is er in het verleden wel het één en ander over geschreven op GoT.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vanavond even wat nachtfoto'tjes wezen maken bij de molentjes. Vond de lichtvervuiling wel goed uitpakken :)

Ik twijfel of hij wel goed genoeg is voor de showcase, of dat hij misschien toch beter in de testcase kan... toch maar de gok nemen :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/5082116454_d4ef7e40ae_z.jpg
480 seconds of fame by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Schitterende kleuren van die molen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Kan heel goed in het showcase topic. Mooie plaat marcel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48
Sanata Monica Beach @ Sundown (onbewerkt)

http://xdragon.no-ip.org/_DSC9564_kl.JPG

Grotere versie:http://picasaweb.google.c...ornie#5440035035113290402

[ Voor 23% gewijzigd door PowerUp op 15-10-2010 18:06 . Reden: Sorry, maar dit is helaas geen showcase. In het testcasetopic is hij natuurlijk wel welkom. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
Heb ik dat of loopt je horizon een beetje scheef? Verder is het wel een leuke foto. Maar meer ook niet. Beetje standaard. Kleuren zijn eigenlijk alleen mooi achter het strandhutje. Bij de rest is hij grauw.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Horizon ligt ook wel erg centraal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Inderdaad iets scheef.

Dat ie in het midden zit vind ik niet storend. Ander heb je óf heel veel zwart, óf heel veel lucht. Vind de compositie juist heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@vorak & Scirocco: Dank voor de complimenten :D

[ Voor 81% gewijzigd door Polariteit op 16-10-2010 21:47 . Reden: foutjes eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Marcel, ze hebben het niet over jouw foto.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Moby schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:50:
Huh? De een heeft het over de molen en de anders noemt de naam Marcel. Wat mis ik?

Ik vind de molenfoto van Marcel wat ongemakkelijk van formaat (te hoog in verhouding tot de breedte) en die kleur is zo "marceltuit" dat het effect voor mij een beetje uitgewerkt raakt. Wel een aardig experiment toch, die extreme belichtingstijd, maar de scherpte lijkt niet helemaal super meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Moby schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:50:
Verrek je hebt gelijk, ik had een post over het hoofd gezien 8)7 Ik zal mijn post even aanpassen, voordat er nog meer verwarring optreedt >:)

@Toff: wat betreft scherpte, ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet zie. Kan zijn dat je veel kritischer bent dan ik hoor ;)

Over het formaat: Heb hier eigenlijk totaal niet bij stilgestaan, ik moest hem alleen een stukje rechtzetten en een halve boom erafknippen. zodoende kwam ik hierop uit :)

[ Voor 33% gewijzigd door Polariteit op 16-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:47:
@Toff: wat betreft scherpte, ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet zie. Kan zijn dat je veel kritischer bent dan ik hoor ;)
Bekijk (of post...) hem eens op een fatsoenlijke grootte? 452x900 is zo verkleind dat alles wel min of meer scherp lijkt, normaalgesproken, maar bv in de rasters van de wieken zie ik niet de gestoken scherpte die ik zou mogen verwachten, op postzegelformaat.
Over het formaat: Heb hier eigenlijk totaal niet bij stilgestaan, ik moest hem alleen een stukje rechtzetten en een halve boom erafknippen. zodoende kwam ik hierop uit :)
Als je zo veel tijd neemt om te belichten, kan je toch ook wel even tijd nemen om te levelen? ;)
Als je een dergelijk beeldformaat bewust gebruikt, kan het misschien een meerwaarde hebben, maar nu is het dus toeval, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wat versta je onder levelen? Rechtzetten? Daar had ik idd bij het maken van de foto wel tijd voor kunnen nemen ware het niet dat ik gewoon niet kon zien of de foto recht was omdat het best donker was. Rechtzetten van de camera moest dus redelijk op de gok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

@scirocco: Erg mooie plaat, echt lekkere kleuren.
@freakout1: Apart is het eerste wat in mij opkomt, ben erg benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
@marceltuit: Mooi plaat, mooie kleur, mooie reflectie, ben benieuwd of hij nog mooier zou worden als je die lichten in de verte weg shopped.

Mijne:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5107226876_7651a6c137.jpg
Berlin by Xtobolic, on Flickr

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Daar schieten mijn photoshopskills bij tekort. ik heb het geprobeerd om ze weg te halen, maar dat resulteerde in vlekken die uiteindelijk meer opvielen dan deze versie met lampjes.

Over jou plaat: leuk idee! Wat mij betreft een originele foto. Enige 'minpuntje' vind ik dat de lucht toch wel erg veel in beslag neemt van de foto. Ik zou hem persoonlijk iets minder hoog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Marcel Hele fijne plaat, lekker zachte (marceltuit)sfeer :)
@wavemaster100 Hele fijne plaat, maar ik sluit me bij marcel aan als het om de lucht gaat. Ik zou 'm zelf croppen met evenveel lucht boven de lantaarn als dat er grijze brug onderaan is (als je begrijpt wat ik bedoel)

Moest laatst oppassen op het zoontje van goede vrienden en maakte daar deze plaat ... benieuwd of ie hier thuis hoort of toch in testcase

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1426/5115010651_9307895b88_z.jpg
DSC_3707 by michielboertjes, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
De ogen van het kind en de ogen van de foto op de krant die naar elkaar kijken vind ik heel cool. Maar verder denk ik dat het meer een testcase foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Het concept is wel showcasewaardig imho. Alleen "de krant" kijkt niet terug, maar over het kindje heen. Da's net jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eens met Joor wat betreft de ogen van de krant :P

Waar ik me eigenlijk het meeste aan erger: die boeken bovenin, die vallen mij net iets te veel op.

Verder wel een fijne plaat om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
marceltuit schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:17:

Waar ik me eigenlijk het meeste aan erger: die boeken bovenin, die vallen mij net iets te veel op.
Precies wat ik wat te denken. Misschien plaatselijk de belichting maar even naar beneden schroeven, want een crop heb ik al geprobeerd en dat werkte niet.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zou de boeken inderdaad wegshoppen, dan is het veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 12:51

polthemol

Moderator General Chat
@wavemaster100 interessante foto heb je. Vooral de fietsen op de voorgrond erbij geven een komisch tintje eraan. Het lijkt net alsof er mensen lopen op die brug en fietsen fietsen :) Enige waar ik over twijfel is wat ik nu erger vind: de grijze balk van de brug die nogal veel plaats in beslag neemt of de hoeveelheid wit van de lucht. Misschien eens in pano uitsnijden, dat dat helpt ? Het moment is in ieder geval erg goed gezien.

En een eigen werkje: met dank aan de onboard trigger van de 7D me eens wat aan het verdiepen met offshoe flitsen icm. macro. De eerste resultaten komen langzaam, maar deze plaat ben ik heel erg tevreden over, tevreden genoeg om de kritische massa van de showcasemensen er eens op te laten schieten ;)

U ziet een mug die schuilde onder een herfstblaadje.

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2010/11/IMG_19451.jpg

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele fijne warme kleuren. Wel vind ik het jammer dat de mug in zijn geheel niet wat scherper is, in plaats van alleen zijn kop/poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kop / poten / lijf he ;P Helaas een nadeel van de gebruikte setup. Heb nog een 1.4x extender erop zitten, maar een setje maken voor focusstacking lukt me nog niet uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

kleiner diafragma was geen optie in deze? of zeg ik nou iets heel geks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een mooie plaat, fijne kleuren. Er had misschien iets meer scherpte in gemogen maar het stoort mij niet echt.

Dit is mijn eerste post in dit showcase topic. Ben en er zelf niet helemaal zeker over, maar moet toch een keer de gok nemen.

Ik heb deze foto gemaakt in Zeeland, in een leegstaand en vervallen huis.

http://farm5.static.flick...5146071661_94d2e25c30.jpg
http://farm5.static.flick...46071661_94d2e25c30_b.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Nomad op 05-11-2010 11:29 . Reden: edit: haalt het niet qua niveau tot showcase. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:09:Ik heb deze foto gemaakt in Zeeland, in een leegstaand en vervallen huis.
Als de bewoner nog thuis was geweest, had hij waarschijnlijk ongeveer dezelfde foto gemaakt op een verjaardag ofzo? Je foto is IMHO nogal vlak en recht-toe-recht-aan. Een volkomen centraal standpunt en een alles platslaande flitsbelichting. Ja, het is een vervallen woonkamer, maar de sfeer ontbreekt. Ga in een hoek liggen ofzo en gebruik het aanwezige licht, dan kan een stop of twee onderbelichting hier of daar of een flinke ISO-ruis niemand bommen. Nu maak je mij niet blij. Ik weet zeker dat je veel beter kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

en door bovenstaande vind is het imo meer een testcase :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
marceltuit schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:46:
kleiner diafragma was geen optie in deze? of zeg ik nou iets heel geks :P
heb helaas gemerkt dat als ik mijn diafragma hard push ik rare blinkende cirkeltjes krijg bij de haartjes ed. Vermoedelijk komt het door de extender, technische beperking dus :)

@mboksem: ik zie in jouw foto een locatie met potentie, maar geen mooie foto dus. Denk dat je nog eens terug moet gaan, want daar moeten wel leuke dingen mee te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Mboksem: ik ben het met Toff eens. Ik vind je foto mooi, sfeertje is aardig, maar er had absoluut meer ingezeten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4090/5206542301_7bc0302a2b_z.jpg

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Sorry, maar deze foto doet me niet heel veel. Leuk geprobeerd, dat zeker, maar er zijn een aantal dingen die me meteen opvallen:
- Waarom wel een schaduwrand links om het hoofd heen en rechts niet?
- Waarom links zo gigantisch overbelicht? Vind ik niet mooi meer.
- Het haar loopt gewoon 'gefade' in elkaar over. Niet echt top.
- De schaduw bij het oog rechts is een stuk té donker. Dat had van mij wat lichter gemogen.

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:45:
Sorry, maar deze foto doet me niet heel veel. Leuk geprobeerd, dat zeker, maar er zijn een aantal dingen die me meteen opvallen:
- Waarom wel een schaduwrand links om het hoofd heen en rechts niet?
- Waarom links zo gigantisch overbelicht? Vind ik niet mooi meer.
- Het haar loopt gewoon 'gefade' in elkaar over. Niet echt top.
- De schaduw bij het oog rechts is een stuk té donker. Dat had van mij wat lichter gemogen.
Ik heb dit in een keer geschoten en er is geen photoshop aan te pas gekomen alleen omgezet in zwart-wit en een beetje contrast toegevoegd.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:51:
[...]

Ik heb dit in een keer geschoten en er is geen photoshop aan te pas gekomen alleen omgezet in zwart-wit en een beetje contrast toegevoegd.
Zou je bijna wel zeggen. Erg knap om het in een keer te doen, maar mijn punten blijven wel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Vergeet niet commentaar op andermans foto's te geven. :)
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
De centrale hal van het Louwman Museum in Den Haag.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5300/5474873601_bf8dbc548c_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 25-02-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Terechte plek mcdronkz. Erg mooie compositie, goed uitgewerkt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Na alle lieve commentaartjes en tips van mede-tweakers toch maar een poging wagen in dit topic :P

Uitzicht vanaf de Oriental Pearl Tower op het Financiële district (Pudong geloof ik) in Shanghai. Als ik het me goed herinner op het platform op 96 meter hoogte, de enige waar je ook buiten kon staan zonder glas voor je snufferd. Je kon geloof ik tot op 360+ meter komen, wat wel een prachtig uitzicht gaf, maar niet echt bruikbare foto's opleverde.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5260/5481913677_1638b71b67_z.jpg

@mcdronkz: Strakke plaat! Prachtig gebouw ook, alleen deze foto maakt me al nieuwsgierig :). Mooi die combinatie van kleur en zwart wit en van rechte lijnen en de krommingen van het plafond.

Hoe heb je deze foto gemaakt? Met zo'n tiltshift lens?

[ Voor 17% gewijzigd door Sjekster op 28-02-2011 11:40 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Prachtig!
Je hebt in ieder geval geen last gehad van de smog. Toen ik daar was vorig jaar maart kon je nog geen 500 meter ver kijken zonder een vette waas. Ben je toevallig ook in de toren met de witte spits geweest (die voor de blauwe staat) ? Daar kun je in de bar Cloud 9 op de 87e verdieping lekker cocktails zuipen voor een schappelijke prijs + uitzicht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 28-02-2011 12:03 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Nou, vond er genoeg smog hangen in de regio eigenlijk. Heel jammer, zelfs in de omliggende steden als Hangzhou en Suzhou en al die waterstadjes in de regio. Foto's maken met een strak blauwe lucht is er gewoon niet bij :(. Had het in Beijing het jaar ervoor veel beter eigenlijk. (Scheen heel uitzonderlijk te zijn, haha).

Niet in die toren geweest die jij noemt trouwens, ook niet in die blauwe daarachter.

Kom er vast nog wel een keertje terug, dus ik ga het ff noteren iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Sjekster schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:37:
Na alle lieve commentaartjes en tips van mede-tweakers toch maar een poging wagen in dit topic :P

Uitzicht vanaf de Oriental Pearl Tower op het Financiële district (Pudong geloof ik) in Shanghai. Als ik het me goed herinner op het platform op 96 meter hoogte, de enige waar je ook buiten kon staan zonder glas voor je snufferd. Je kon geloof ik tot op 360+ meter komen, wat wel een prachtig uitzicht gaf, maar niet echt bruikbare foto's opleverde.

[afbeelding]

@mcdronkz: Strakke plaat! Prachtig gebouw ook, alleen deze foto maakt me al nieuwsgierig :). Mooi die combinatie van kleur en zwart wit en van rechte lijnen en de krommingen van het plafond.

Hoe heb je deze foto gemaakt? Met zo'n tiltshift lens?
Hele dikke foto man!

Heb de mijne inderdaad met een tilt-shift lens gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjekster. Zeker showcasewaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@ Sjekster

Sublieme foto! Ik kan geen minpunten of storende dingen vinden, vooral die kleuren in en rond die rotonde zijn echt schitterend! Een stad als deze bezoeken staat nog steeds heel hoog op mijn verlanglijstje.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@Sjekster: Netjes hoor, mooi voor aan de muur. Lekkere kleurtjes ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.bruiloftfotos.com/dpz/IMG_1309-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 13:01
Wauw! Niet alleen de foto, maar ook snowkiten. Lijkt me echt fantastisch om te doen! Waar is dit?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Gaaf! Mooi die kite die zo over de zon valt, de bijna symmetrisch lopende regenboog en de schaduw die net voor een beetje extra dieptewerking zorgt. Chapeau! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Gave foto, vooral de sterren maken hem bijzonder!!!!

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DG, dit is wel vette shit hoor! Die flare ook. Hoort er echt bij. De sneeuw lijkt hier en daar wel wat paarsig klopt dat? Verder een extreem coole foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vette foto -DG- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Wow :D hele vette foto.. waar was dit?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sjekster schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:02:
Gaaf! Mooi die kite die zo over de zon valt, de bijna symmetrisch lopende regenboog en de schaduw die net voor een beetje extra dieptewerking zorgt. Chapeau! :)
Lijkt mij een flare. Prachtige foto en prachtige flare/ regenboog. Mooie toning, mooie compositie, actie maar toch heel rustig. Kan zo bij een artikel over de sport ook :) Enige puntje van commentaar zou die flare net onder de sterren zijn. Ik denk dat hij mooier is als je die wegpoetst.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 05-03-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Danku allen. ;)

Het was overigens wel een regenboog (behalve dat stukje boven de zon natuurlijk). De foto is op de Hardangervidda hoogvlakte in Noorwegen gemaakt, vlakbij Dyranut.

edit: Nog maar een foto dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.bruiloftfotos.com/dpz/IMG_1292-s.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 05-03-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:42
Wauw! Schitterend! beide..
en die van Sjekster is ook super tof!
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.